hars73 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 10:55:
Wat vinden jullie van het eindejaarsrondje wat alle kranten- en reclamefolderbezorgers lopen dan? En dan aanbellen, een kaartje geven en dan staan te wachten tot je ze die paar euro fooi geeft? Ik zeg altijd netjes 'dank je' voor het kaartje.. en dan gaan ze weer verder. Ik vind dat als iemand iets extra verdient, dit door zijn/haar baas gegeven moet worden.
Daar ben ik echt compleet allergisch voor. Mensen van bladen, bezorgers, etc waar ik helemaal NIETS mee te maken heb, komen mij vragen om een extraatje of ze hun werk goed gedaan hebben.
Pardon?
Ik ben geen lid van het AD, waarom zou je daarvoor iets moeten krijgen?
En het zijn altijd van die snotjongeren (sorry dat ik het zeg), van een jaar of 12-14 die eigenlijk nog helemaal geen baan -mogen- hebben. Prima dat je het van je vader/moeder mag doen, maar jij bent niet degene die daarvoor beloond hoeft te worden. Het valt ook erg op, dat het gros (in mijn wijk in ieder geval) buitenlandse jongeren zijn, die aan de deur "collecteren".
Ik geef eigenlijk nooit, zelfs al zou ik dan een abonnement hebben op het AD, ik -betaal- toch om het te laten bezorgen? Waarom zou ik extra moeten betalen hoervoor?
Ik weet dat het misschien heel Nederlands is, maar verdiend de telefoniste van Nuon dan ook niet geld, omdat ze dag in, dag uit de telefoon opneemt en mensen netjes te woord staat? Dan verdiend de vuilnis man ZEKER een fooi, vies ondankbaar werk, dat hij toch altijd netjes doet.
Waarom maken we een onderscheid als ik vragen mag? Waarom zou iemand anders meer recht op een kleine vergoeding/fooi hebben (bediening restaurant bijv), dan iemand die dus in een callcenter zit bijv?
Het hele idee erachter zit scheef en deugt gewoon niet.