Kan wellicht als je nog een PCMCIA kaart kunt plaatsen en er een Thunderbolt versie van bestaat. Geen idee of dat bestaat, maar lijkt me dan niet onmogelijk.
Maar goed, met alleen die kaart of al beschikbare poort ben je er nog niet. De rest van de hardware en aan beide kanten (de zender en ontvanger) moeten de snelheid aankunnen.
Nog eens wat anders wat ik vond. Ik zocht naar welke acties normaal computergebruik met zich mee brengt, wat voor reads en writes in welke verhouding voorkomen. Allemaal gebaseerd op een beetje internetten, openen van wat programma's, muziek luisteren, etc. Het leek me wel interessant om het hier te delen, geen idee of het ooit al eens voorbij is gekomen in dit topic. Er stond dit:
Understanding SSD Advertised Performance and Its Purchase Implications – An SSD Primer Saturday, February 11, 2012
Today’s SSD close up is going to teach us the most valuable thing we can ever learn about an SSD.
***KNIP***
Top 5 Most Frequent Drive Accesses by Type and Percentage:
- 4K Read (8%)
- 4K Write (58%)
- 512B Write (5%)
- 8K Write (6%)
- 32K Read (5%)
Top 5 account for: 80% of total drive access over test period
Largest access size in top 50: 256K Read (1% of total)
bron
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet had verwacht dat bij gemiddeld (dom) gebruik er meer 4K schrijfacties plaatsvinden dan 4K lezen of andere soorten schrijf/leesacties.
Met dit wetende vraag ik me dan ook af of een schijf als de DC S3500 wel daadwerkelijk geschikt kan zijn als bootdisk, want dat was eige
nlijk het doel van mijn zoekactie en dat ik op het bovenstaande uitkwam. Op 4K write haalt die max 4.600IOPS waar een M500 al 35.000 haalt (zeg ik ff uit mn hoofd). Wegens zijn consistentie is ie op zich wel mooi natuurlijk en zal ie echter best geschikt zijn om grote bestanden te cachen (SLOG/ZIL), zoals CiPHER dat eerder noemde voor in een ZFS systeem.
Voordeel van DC S3500 is wel dat ie bij continue 4K random dan wel vrij constant blijft met zn
latency (en dus ook IOPS), de M500 en 600Pro schieten daar alle kanten uit. Mja dat wisten we al natuurlijk, al kan je afvragen of dat erg is als die anderen max 7x meer tegelijk kunnen wegschrijven. hmm
(correct me if I'm wrong)
[
Voor 24% gewijzigd door
Aardwolf op 13-09-2013 03:32
]