[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 10 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:46
KPN kennende (en vanuit mijn ervaringen uit de tijd dat ik zelf Interactieve TV van KPN had en het nakomen van planningen omtrent updates) bedoelen ze daar 2e kwartaal 2014 mee.....

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 14:40

Len

Leeg

Ik heb problemen met het benaderen van https://bitcoin-central.net .

Natuurlijk heb ik al aan de lijn gehangen bij xs4all, en die zagen ook dat waarschijnlijk bepaalde blokken van ip-nummers ergens haverwegen tegengehouden worden. Het gaat wel goed hun netwerk uit, dus zelf kunnen ze er niets mee. Nu wil ik wel een mail sturen naar de beheerder van de server die mij tegenhoud maar ja... Wie is dat...

Mijn trace:

traceroute to 178.33.251.215 (178.33.251.215), 64 hops max, 72 byte packets
1 192.168.178.1 (192.168.178.1) 6.728 ms 2.841 ms 1.709 ms
2 lo1.dr7.d12.xs4all.net (194.109.5.211) 15.505 ms 26.431 ms 28.264 ms
3 1417.ae3.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.7.97) 6.123 ms 6.346 ms 6.249 ms
4 0.so-0-2-0.xr1.tc2.xs4all.net (194.109.5.10) 6.657 ms 8.526 ms 7.530 ms
5 amsix2.routers.ovh.net (195.69.145.245) 8.121 ms * 10.247 ms
6 rbx-g2-a9.fr.eu (91.121.131.169) 13.286 ms 12.914 ms 12.579 ms
7 vss-5a-6k.fr.eu (178.33.100.71) 23.011 ms * *
8 * * *
9 * * *

Van wie is vss-5s-6k.fr.eu ? :?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:22

DDX

Kom er via ander netwerk ook niet bij dus gok probleem bij ovh.net
(of gewoon server down oid natuurlijk)

178.33.100.71 whois :

inetnum: 178.33.100.0 - 178.33.100.255
netname: OVH
descr: OVH SAS
descr: Network infrastructure
descr: http://www.ovh.com
country: FR
admin-c: OK217-RIPE
tech-c: OTC2-RIPE
status: ASSIGNED PA
mnt-by: OVH-MNT
source: RIPE # Filtered

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 03-10 14:40

Len

Leeg

De server waar ik naartoe surf is gewoon up.. (vpn en 3g werkt wel gewoon)

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Heeft iemand z'n Fritzbox 7390 al geupgrade naar f/w 84.05.50?

Op de website van avm.de staat sinds half december versie 84.05.50 met wat interessante nieuwe features.
http://www.avm.de/de/fram...n+WLAN+7390%26category%3D
Maar de ingebouwde f/w update functionaliteit van mijn 7390 blijft volhouden dat er GEEN update voorhanden is, en dat de huidige versie, 84.05.22, de meest recente zou zijn...

Heeft dat iets te maken met aanpassingen die Xs4all doet? Of maakt dat niet uit?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

@Len Traceroute komt er nu wel ;)

@ehtweak; op de link van jou staat alleen de duitse firmware, kan je natuurlijk prima in je fritz zetten
maar de update check kijkt alleen naar engelse firmware (die later uitkomen)

[ Voor 81% gewijzigd door DDX op 05-01-2013 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ehh, ik heb m'n Fritzbox 7390 op de duitse taal staan, en toch wil 'ie niet updaten...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Language setting is is iets anders als firmware taal versie volgens mij.
In duitse firmware zit volgens mij geen engels.

En anders gewoon zelf flashen, zou ook kunnen dat ze hem liever nog niet bij iedereen uitrollen maar eerst voor de echte tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Ik zal mijn ervaring even posten.

Hiervoor had ik ADSL van 3 Mbit; 8 Mbit abonnement, maar ik haalde er maar 3.
Deze bewust met XS4ALL omlaag gezet, anders kreeg ik een klepperende lijn.

Sinds gister is het Glasvezel XS4ALL pakket binnen, gelijk aangesloten.
Netjes 50 Mbps down, +/- 25 Mbps upload, 11ms ping.
Functioneert perfect, zeer tevreden.
WebTV functioneert ook goed, een hele verademing met mijn oude abonnement.

Upload is twijfelachtig (?) maar er komt binnenkort toch een monteur, die heb ik namelijk tegoed.

Ik wil graag de huidige FRITZ!Box vervangen door een DrayTek, pakken juliie hiervoor een specifiek model?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-10 18:09
ThinClientQ schreef op zondag 06 januari 2013 @ 15:09:

Sinds gister is het Glasvezel XS4ALL pakket binnen, gelijk aangesloten.
Netjes 50 Mbps down, +/- 25 Mbps upload, 11ms ping.

Upload is twijfelachtig (?) maar er komt binnenkort toch een monteur, die heb ik namelijk tegoed.
Hoe heb je dit getest? Als je het met de Speedtest van Reggefiber hebt gedaan, kan het kloppen. Deze lijkt een cap te hebben bij 25 Mbps upload (in ieder geval bij mij). Handigste is om te testen via de ftp-server van xs4all en dan wat in je eigen directory te zetten (groot bestand bij voorkeur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
De standaard speedtest geeft bij mij eigenlijk altijd uitstekende waardes:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2417584365.png
Terwijl op dit moment zelfs er iemand naar een HD kanaal via IPTV zit te kijken. *O*

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:25

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ehtweak schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 15:43:
Ik heb de Xs4all helpdesk gebeld over het 'vrij' kunnen opnemen.
En ja, dat was een klacht/vraag die ze zowat dagelijks kregen... :X
Staat op zich wel gepland als enhancement voor een latere update van de menustructuur op de motorola VIP1853. Alleen wanneer kon men niet zeggen... :(

[HDMI kabeltip]
Iets totaal anders; de HDMI verbinding tussen de VIP1853 en m'n SmartTV. Als ik de allerhoogste resolutie koos in het setup menu (1080p @ 50hz) dan had ik geen stabiel beeld. Op stand 1080i wel.
Vandaag zo'n onzettende dure (ahum) HDMI kabel bij de Action gehaald (nu voor het waanzinnige bedrag van 1,99 in de aanbieding). En die doet het wel! oOo
Ik weet niet hoe het met de VIP1853 zit, maar de VIP1963 die ik hier heb staan gaat volgens mij niet verder dan 1080i i.p.v. 1080p. Dus dat de TV geen 1080p signiaal ontvangt, dat kan kloppen daar gaat geen enkele kabel wat aan doen. :)

Overigens wat ik bij de HD kanalen erg mis is fatsoenlijk geluid (DTS/DD), dan heb je goed beeld en dan mag nog naar een stereo signiaal luisteren.

Wat het opnemen van programma's betreft, dat is inderdaad gewoon waardeloos dat men dat gewijzigd heeft. Op bepaalde vastgestelde avonden ben ik niet thuis en voorheen kon ik gewoon met "set and forget" de programma's opnemen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is sowieso de vraag of het zin gaat hebben om 1080p uit te willen sturen.

Er wordt nog werkelijk niets in 1080p uitgezonden. Alles is 1080i of 576i, een handvol is misschien 720p.

Of 1080p uitsturen zin heeft hangt er vooral van af hoe goed de de-interlacing/processing van je TV is en hoe goed die van de Motorola. Dan kan je kiezen of je het door je motorola laat doen (wat je doet als je de uitgang op progressief zet) of door je TV (uitgang 1080i laten of, nog beter als de Motorola dat inmiddels ondersteunt, dynamisch aan de hand van de stream die hij ontvangt).

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Vraagje, ik ga zo Glasvezel + IPTV van XS4ALL aansluiten (met een Fritzbox 7390).

Is het ook mogelijk op Internet en IPTV via 1 kabel te laten lopen? Of moet het echt via gescheiden kabels?

Ik moet vanuit de meterkast naar de woonkamer in de settopbox voor TV, en in de TV zelf zodat deze ook internet heeft. Maar er ligt maar 1 kabel.

Wil dus een switch eraan hangen en dan splitsen naar de settopbox en TV, is dit mogelijk?
Hoe zit dit met de VLANS?

Alleen LAN4 aan de switch hangen zal niet lukken want daar staat alleen TV signaal op.

[ Voor 8% gewijzigd door Navi op 13-01-2013 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Bij de Fritz!box zijn IPTV en LAN echt gescheiden. Je hebt 2 of 3 opties:

1) Als je niet per se gigabit wil: UTP kabel fysiek splitsen (door zelf te gaan knutselen met 2 stekkertjes op 1 kabel of een splittertje). Voor een 100 mbit verbinding heb je namelijk maar 4 van de 8 aders nodig

2) Twee smart switches (die het gebruik van VLAN's ondersteunen) kopen en daarmee zorgen voor verbinding tussen meterkast en woonkamer.

3) Gebruik van powerline setje voor IPTV, zoals KPN ook promoot. Echter, probeer dit van te voren goed uit want het werken van die dingen valt of staat met je elektra netwerk en storingen door verbruikers/andere factoren.

[ Voor 20% gewijzigd door eymey op 13-01-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Gewone, domme switches, daar heb ik er 2 van, maar die geven het VLAN signaal niet gewoon door dus.\

Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 07:31
Navi schreef op zondag 13 januari 2013 @ 14:40:
Vraagje, ik ga zo Glasvezel + IPTV van XS4ALL aansluiten (met een Fritzbox 7390).

Is het ook mogelijk op Internet en IPTV via 1 kabel te laten lopen? Of moet het echt via gescheiden kabels?

Ik moet vanuit de meterkast naar de woonkamer in de settopbox voor TV, en in de TV zelf zodat deze ook internet heeft. Maar er ligt maar 1 kabel.

Wil dus een switch eraan hangen en dan splitsen naar de settopbox en TV, is dit mogelijk?
Hoe zit dit met de VLANS?

Alleen LAN4 aan de switch hangen zal niet lukken want daar staat alleen TV signaal op.
Je hebt iig 1x managed switch nodig die vlan 4 en 6 van elkaar kan scheiden.
Zelf heb ik vanuit de meterkast 2 kabels lopen 1x vlan 4 naar tv in slaapkamer en 1x vlan4+vlan6. De tweede kabel heb ik vlakbij de TV in de fritzbox gestopt en van daar heb ik dan iptv en lan bij de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Zojuist een meting gedaan van een aantal HD streams:

- Nederland 1
- ESPN America
- Extra
- Eredivisie Live 1

Niet echt verrassend, maar toch wel teleurstellend. Zeker gezien deze maand ook de aangekondigde prijsverhoging is ingegaan. Samen met het eredivisie live pakket ga ik per maand €6.32 meer betalen.
Afbeeldingslocatie: http://img834.imageshack.us/img834/5272/screenshotfrom201302021q.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
apexrider schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:02:
Zojuist een meting gedaan van een aantal HD streams:

- Nederland 1
- ESPN America
- Extra
- Eredivisie Live 1

Niet echt verrassend, maar toch wel teleurstellend.
Wat ik me nou eigenlijk afvraag, vind je het (getalsmatige) meetresultaat teleurstellend, of vind je echt het beeld waar je naar KIJKT, teleurstellend? :?
Want ik heb een maand lang diverse UPC HD kanalen met IPTV HD kanalen vergeleken en ik kan niet zeggen dat ik kwaliteitsverschillen ZIE...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Het getalsmatige meetresultaat is teleurstellend en dat Xs4All (KPN) niets lijkt te doen om één en ander te verbeteren, maar wel de abonnementsprijzen verhoogt. Ik moet er wel aan toevoegen dat ik het beeld zeer acceptabel vind. Er zijn echter ook uitzendingen met een matige kwaliteit, volgens mij zijn dit geen echte HD uitzendingen en je ziet het vooral als personen (die redelijk groot in beeld zijn) bewegen met bijvoorbeeld bebossing op de achtergrond. Praatprogramma's, maar ook bv voetbal zijn prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ehtweak schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 19:12:
[...]

Wat ik me nou eigenlijk afvraag, vind je het (getalsmatige) meetresultaat teleurstellend, of vind je echt het beeld waar je naar KIJKT, teleurstellend? :?
Want ik heb een maand lang diverse UPC HD kanalen met IPTV HD kanalen vergeleken en ik kan niet zeggen dat ik kwaliteitsverschillen ZIE...
Als Glashart Media klant op het KPN netwerk ( WMP+ kanaal van KPN ) ontvang ik ook de streams van KPN.

Glashart Media gebruikt een IPTV platform van Amino. Het 'mooie' hieraan is dat de HD versies van Ned. 1, 2, 3, rtl4, etc. by default ook gewoon op 1, 2, 3, 4, etc. te vinden zijn (wat zowel UPC als KPN dus bv. niet doen).

Zoals wellicht wel bekend geeft KPN aan Glashart Media klanten zgn. "HD+" streams door bij de HD-zenders. Deze zijn rond de 12-13 mbit. Echter, via een aparte knop kan ik ook voor 'jullie' HD streams kiezen.

En ik zie dus wel degelijk erg veel verschil. Bij simpele praatprogramma's en zo zie je dat niet, maar ga maar eens kijken naar programma's met veel bewegingen zoals films of de natuurdocu's van de EO/BBC of een Nat. Geo HD. De 7 mbit streams die KPN blijkbaar nog steeds aan 'jullie' geeft (terwijl de Motorola VIP kastjes volgens mij ook prima HD+ aan moeten kunnen) zijn echt wel veel slechter met meer artefacten.

Verder is het overigens teleurstellend dat noch bij HD, noch bij HD+ dolby digital streams mee gegeven worden (terwijl zelfs de Nederlandse publieke omroep ook 5.1 geluid door geeft, want bij Ned. 1, 2 en 3 HD op dvb-c zitten ze er wel gewoon in). Of dat je uberhaupt geen andere geluidssporen kan selecteren (Cartoon Network geeft standaard namelijk zowel een Ned. als Engels geluidsspoor mee. Natuurlijk krijg je bij KPN alleen het Nederlandse).

Overigens is SD kwaliteit bij UPC digital idd ook niet geweldig..... Bij m'n ouders vorig weekend weer mogen aanschouwen :X

[ Voor 17% gewijzigd door eymey op 02-02-2013 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
eymey schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 23:29:
[...]

En ik zie dus wel degelijk erg veel verschil. Bij simpele praatprogramma's en zo zie je dat niet, maar ga maar eens kijken naar programma's met veel bewegingen zoals films of de natuurdocu's van de EO/BBC of een Nat. Geo HD. De 7 mbit streams die KPN blijkbaar nog steeds aan 'jullie' geeft (terwijl de Motorola VIP kastjes volgens mij ook prima HD+ aan moeten kunnen) zijn echt wel veel slechter met meer artefacten.
Kijkende op een 40" Samsung SmartTV heb ik geen noemenswaardige verschillen kunnen ontdekken tussen de HD beelden van zenders zoals NGC, Discovery, BBC HD, e.d.
Ik heb 1 op 1 (door gewoon te switchen van source op m'n TV) deze zenders vergeleken. Even strak en helder en zonder blokjesgeneuzel (wat bij UPC nog wel eens gebeurde) zowel via UPC HD (via CI+) als via de Motorola VIP1853.
Signaalkwaliteit staat ingesteld op 1080i.

Idd, geluid is 'slechts' stereo, maar of de reclames nou wel of niet in DTS 5.1 doorkomen interesseert me niet. ;) En tijdens het kijken naar TV programma's gebruiken we alleen de speakers v.d. TV.
Pas als ik iets kijk via de BD speler, wil, en heb ik DTS 5.1 geluid via de AV receiver en de daarop aangesloten speakers.

Een aardig voorbeeld zijn de nieuwe afleveringen van 'Wie is de mol'. Dat zijn net natuurdocumentaires van NGC, gedraaid in Zuid Afrika. :Y M.a.w. van uitstekende kwaliteit. Zowel nu (kijkende via IPTV/VIP1853 als destijds via UPC (CI+)

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 03-02-2013 10:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Juist bij programma's als Wie is de Mol zie ik dus duidelijk verschil tussen de HD en de HD+ streams (en ik kan die dus in 1 handomdraai switchen zelfs zonder de TV, 40 inch Sony, van ingangsbron te verwisselen). Op het eerste oog lijkt er inderdaad geen noemenswaardig verschil te zijn, tot je op details gaat letten (texturen van gezichten, stenen, haar, gras, etc. wat bij de HD stream helemaal verdwijnt).

Feit is en blijft dat UPC, ondanks hun vermeende 'beperkte' bandbreedte, wel in staat blijkt te zijn om gewoon alle audio door te geven (zoals ook bij het genoemde voorbeeld Cartoon Network) en dat KPN, dat altijd dweept met "netwerk van de toekomst met schier onbeperkte bandbreedte" moet 'snijden' in de streams.....

Dat maakt het niet meteen een slecht product (en voor de meesten waarschijnlijk nog steeds alleszins acceptabel) maar slogans als 'superieur' en dergelijke kunnen ze beter gewoon schrappen uit de reclame..... want de kabelaars bewijzen in praktijk dat ze op alles behalve de uploadsnelheid nog steeds 'bij' kunnen blijven....

Dat merk je dus overigens ook duidelijk als je ziet dat in een stad als Almere nog geen 20% van de inwoners een abonnement heeft bij een glasvezelaanbieder en dat men in kleinere plaatsen waar het op basis van vraagbundeling gaat grote moeite heeft om 30% te halen. Bovendien is het op dit moment zo'n zooi in glasvezelland door moeilijke overstap tussen aanbieders, overnames, etc. dat Reggefiber hier in Almere nu een speciaal 'team' langs de buurtsupers laat gaan met een stand om te proberen de onvrede onder klanten van div. providers te kanaliseren....

Glasvezel biedt op dit moment als enige voordeel de hoge upload (wat voor 'ons tweakers' mega interessant is) maar als dat voordeel er niet was geweest..... Overigens ben ik absoluut geen UPC fan (in tegendeel zelfs, nog een reden om toch wel glasvezel te hebben) maar het had zo mooi kunnen zijn....

KPN en Reggefiber hebben een technisch hoogwaardig netwerk in handen maar halen er gewoon niet uit wat er in had kunnen zitten en om kabelaars echt 'weg te blazen' ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Tja leuk dat hd bij nederlandse zenders, heel soms programma die in hd is opgenomen. (en wordt uitgezonden)
Maar merendeel is gewoon upscaled sd materiaal....

Vergelijk het maar eens met de engelse zenders.
(voor tv kijken heb ik schotel staan trouwens, glasvezel heb ik alleen voor de internetconnectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mwa, op de NL publieke zenders tref je toch wel steeds meer HD uitzendingen aan hoor :). En films op de RTL's worden ook in HD (en met dolby digital) uitgezonden :).

Overigens zou ik zelf ook voorkeur geven aan sateliet in de huidige marktsituatie. Echter krijg ik dan ruzie met m'n vriendin..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Interessant. Zou je misschien ook eens kunnen kijken welke bandbreedte XS4All levert voor WebTV? Ik twijfel nog of ik op de slaapkamer een extra ontvanger neem of gewoon WebTV gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Dat zal helaas niet gaan omdat WebTV niet werkt op Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Ok, misschien iemand die op een Windows machine een meting kan doen? Anders wacht ik wel af tot ik zelf WebTV heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 04-10 09:58
dutchguy schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:48:
Anders wacht ik wel af tot ik zelf WebTV heb...
Dat lijkt mij het vestandigst.

Webtv geeft best mooi beeld; Silverlight stelt dat automatisch in aan de hand van de bandbreedte, dus dat zit bij glas wel goed.
Verder zijn er natuurlijk allerlei andere verschillen met iptv, zodat je het best dat kan afwegen door het uit te proberen.
Een extra decoder/abo is gauw genoeg bijbesteld als het moet.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 23:20
Hoe doet het 5GHz kanaal van de Fritbox het bij jullie? Ik heb veel internetproblemen met m'n Intel Centrino Advancned N 6230 netwerkkaart:

- Soms geen verbinding willen maken
- Sporadisch hoge ping en slechte connectie (websites openen niet, lage download/upload, time-outs etc).

Reset van de router heeft geen nut en ik heb al verschillende drivers van de netwerkkaart geprobeerd. 2.4Ghz werkt prima.

Gek genoeg lijkt het bij de MacBook van m'n vriendin wel goed te gaan op 5Ghz.

[ Voor 12% gewijzigd door MailMan op 05-02-2013 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Volgens mij doet die het prima hier, maar kan ook zijn dat m'n laptop soms met 2.4 connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:01

Prx

Ik heb zelf in mijn nieuwbouwhuis een Fritz Repeater opgehangen op de 1ste verdieping die het 2,4Ghz signaal doorstuurt. Dat werkt nu wel aardig. 5Ghz was, zelfs via de repeater, niet erg fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03-10 23:20
Signaalsterkte is hier gewoon maximaal (zit er 2 meter vandaan), dus dat is ook het probleem niet. Ik vermoed eigenlijk dat het de ingebouwde Intel wifi-kaart is, maar blijft lastig diagnosticeren. Mocht iemand dezelfde hebben en geen problemen, dan hoor ik graag welke drivers hij/zij gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anqan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 20:33
Ik ben 3 weken geleden overgegaan van ADSL Extra naar Glas 50.
Het gevolg hiervan is dat mijn spotify account is gedisabled. Ik wist dat ging gebeuren, al had ik stiekem hoop dat men dit zou vergeten 8) Maarja xs4all....

Nu zit ik te kijken om toch een upgrade naar glas 100 te doen, maar nu lijkt het hele gratis spotify van de site verdwenen te zijn, dwz in combinatie met dit abonnement. Het lijkt dus gedaan te zijn met deze leuke extra. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Link werkt toch nog gewoon ?

https://www.xs4all.nl/spotify/

Ik kan daar spotify nog gewoon aanvragen als ik zou willen. (glas 100/100)

[ Voor 38% gewijzigd door DDX op 23-03-2013 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anqan
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-05 20:33
Daar wel inderdaad. Ik moet maar eens gaan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-07 17:10
Weet iemand iets van de Fritzbox firmware? Ik heb de nieuwste geinstalleerd eergisteren (84.05.22) en sindsdien is het WLAN heel onstabiel. Elke paar minuten ligt WLAN er uit. Via kabel blijft het prima werken.

Is er iets over deze firmware bekend? Of weet iemand welke drivers (het meest) stable zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Op usenetgroep van XS4All wordt het vaker genoemd.
Terug naar een oudere firmware lost het kennelijk op.
(Verkrijgbaar via AVM website)

Anders even contact opnemen met helpdesk XS4All.

[ Voor 15% gewijzigd door janbal op 02-04-2013 00:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
84.05.22 is de meest recente versie voor de engelstalige 7390 firmware. En die werkt bij mij hier uitstekend, ook het WiFi gedeelte (zowel 2,4 als 5GHz prima). Draait al sinds half december 2012 stabiel.

84.05.50 is de meest recente versie voor de duitstalige 7390 firmware. Geen idee of je die 'zomaar' in de FttH Xs4all uitvoering van 7390 kunt installeren...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha-
  • Laatst online: 23-07 17:10
Ik heb met de XS4ALL helpdesk contact gehad en bij hun waren er geen problemen bekend met de nieuwste firmware (22). Aangezien mijn wireless aan en uit blijft gaan, krijg ik een nieuwe router opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven... 7(8)7 maar iets wat een ouderwetsche videorecorder 20 jaar geleden wel kon, dat kan anno nu niet meer!
Gewoon iets opnemen op een willekeurige datum/tijdstip, b.v. een weekje in de toekomst. Als je b.v. op vakantie bent ofzo.

Als je eenmaal IPTV hebt, ben je 100% afhankelijk van de EPG. Alleen EPG items kun je selecteren om op te nemen. M.a.w. als die niet ver genoeg loopt en/of het staat er niet in, dan is het einde oefening.

Toch eigenlijk absurd |:(
Iemand al eens wat vernomen wanneer zo'n basic opnamefeature WEL weer geïmplementeerd gaat worden?

En dan roepen ze in hun reclamekreten:
"Interactief: kijken wanneer u wilt"
"U hoeft dus niets meer te missen!"

Wel (missen) dus. :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Onjuiste reclame, melding doen bij de reclamecodecommissie.
En ondertussen XS4ALL even vragen wanneer die functie komt. Toen ze mij vroegen of ik TV via XS4ALL wilde vroeg ik wanneer dat mogelijk was zonder extra kastje. "Dat zal waarschijnlijk nooit mogelijk worden want iedereen heeft een ander systeem, blablabla".
Dan niet he. Ik wil geen extra kastje.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Phew. Iets wat bij Glashart Media dan nog net wat beter werkt dan bij KPN, qua opnemen :o :). Maar ook daar mist IPTV gewoon dingen die je op de VHS recorder wel had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 11:47
LIgt niet aan de providers of de techniek. Dit hebben we te danken aan de macht van de contenthouders. Dus de zenders/mediabedrijven. Net als dat zij betalen om in een bepaalde volgorde in de zenderlijst te staan. En die volgorde is niet meer aan te passen zoals dat vroeger wel gewoon kon.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Barre73 schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:45:
LIgt niet aan de providers of de techniek. Dit hebben we te danken aan de macht van de contenthouders. Dus de zenders/mediabedrijven.
Dit begrijp ik niet.
Wat zou het voordeel kunnen zijn voor de contenthouder om opnemen te blokkeren voor als ik met vakantie ben? :?
Als ik het niet heb kunnen opnemen, kan ik er ook niet naar kijken. Wordt ik ook niet gebombardeerd met reclame (dat is toch de bedoeling?) Dus...?!?

En waarom op het ene IPTV platform wel (providers met PVR boxen die eigen HDDtjes aan boord hebben) en bij IPTV rechtstreeks in de cloud niet???

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:24:
[...]

Wat zou het voordeel kunnen zijn voor de contenthouder om opnemen te blokkeren voor als ik met vakantie ben? :?
Copyright en licenties.. de rechthebbende verkoopt zijn content aan een TV zender onder bepaalde voorwaarden. In dit geval heeft de rechthebbende de content verkocht onder de voorwaarde dat deze door de kijker niet mag worden opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Maar dan nog, wat is daar dan de achterliggende gedachte achter?

Ik mag wel iets opnemen wat overmorgen wordt uitgezonden (staat in de EPG), maar iets wat over b.v. 6 dagen wordt uitgezonden weer niet... :?
Welke logika zit daar achter?

BTW: heb net de HD van XS4ALL hier over gebeld. En die vraag kwam vaker binnen ja. :F Men vertelde me dat 'binnenkort' (maar wat 'binnenkort' was konden ze niet zeggen) het alsnog geïmplementeerd zou worden op het IPTV KPN platform.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:16:
Maar dan nog, wat is daar dan de achterliggende gedachte achter?
Het gaat allemaal om geld, dat is de achterliggende gedachte erachter.
TV zender wil geen geld betalen voor de mogelijkheid dat eindgebruiker kan opnemen, dus dan krijg je de optie ook niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:26:
[...]
TV zender wil geen geld betalen voor de mogelijkheid dat eindgebruiker kan opnemen, dus dan krijg je de optie ook niet..
Dat snap ik, dat het om de poen gaat.
Maar waarom wel iets overmorgen opnemen en niet over een week?
Wie verdient daar dan wel of niet iets aan? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wel of niet dag- en tijdgestuurd opnemen zal vast niet zo veel met poen te maken.

Hoogstens met development effort en eventueel de beheer effort die dit bij "cloud opnemen" met zich mee brengt.

Maar het blijft belachelijk. Zelfs de apparatuur van UPC en Ziggo op de 'ouderwetsche' coax heeft betere mogelijkheden volgens mij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit nu bij Lijbrandt en na een jaar toch weinig problemen te hebben gehad ben ik voorzichtig op zoek naar een nieuwe glasvezel provider. Mijn keuze is voor XS4All gevallen ivm Spotify, KPN HotSpots (handig ivm mijn werk), 10 GB storage space en natuurlijk de meedere HD kanalen en comedy central extra. Geen KPN ivm misère Experiadoos.

Huidige situatie is nu bij Lijbrandt een bridged genexis modem die IP doorgeeft aan met DrayTek routert. Ik heb vandaag met XS4All gebeld en een dame van de technische afdeling vertelde mij dat het mogelijk moet zijn om de Fritzbox te dumpen en mijn Eigen routert te gebruiken zolang deze maar PPPoE en VLAN's ondersteund. Samen gekeken en het lijkt erop dat dat kan gaan werken (dit was mijn oorspronkelijke vraag).

Nu even de proof in de pudding. Heeft iemand van de mede tweakers eenzelfde soort oplossing?

Het gaat in mijn geval om deze routert: http://www.draytek.nl/pro...-routers/vigor-2130-serie

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik ben zelf ook aan het overwegen om van Lijbrandt over te stappen naar XS4ALL vanwege opties als native IPV6 en KPN hotspots. Een Fritz!box 7390 heb ik al hangen thuis :P.

Ik wil dan wel naar Internet Only en dan de TV van UPC betrekken. Sinds UPC het basispakket ook onversleuteld digitaal doorgeeft vind ik dat eventueel een optie.

Echter, ik zit toch nog wel tegen de prijs aan te hikken. € 55,00 voor 100/100 internet only + dan nog 18,95 bij UPC voor het basispakket vind ik wel erg gortig. En bij het 50/50 pakket van €45 staat dat je dit niet zonder een combi met telefonie of televisie kan afnemen.

Ik had echter in andere topics begrepen dat XS4ALL niet moeilijk doet als je dit toch telefonisch of via glasvezel-vergelijken.nl aanvraagt.

Heeft iemand dit toevallig ook eens geprobeerd?.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Zojuist de nieuwe FW update voor de FB7390 (84.05.51) geïnstalleerd. Na installatie is er ook direct een update voor de Fritz Fon MT-F beschikbaar. De installatie verliep zonder problemen. De nieuwe functionaliteit staat hier: http://www.avm.de/en/news.../fritzos_version_550.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks voor de tip! :). (ookal ben ik geen XS4ALL abonnee, heb een zelf aangekochte 7390 ).

Ik draaide al een soort preview-versie hiervan in een support traject met AVM. Nu dus een final :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Handige nieuwe optie 'DNS rebind protection' :)

Ging hier eerste keer bij updaten niet goed trouwens, 20 minuten gewacht terwijl webinterface 'Updating the system. Please wait a moment...' aangaf.
Webinterface van de fritzbox reageerde niet meer. (ping wel en internet werkte ook)
Stroom er maar af en 2e poging die wel lukte. (paar minuten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Zojuist ook de firmware (84.05.51) van de 7390 geupdate. Duurde een paar minuutjes en de verbinding kwam zonder hardware matig reset weer keurig terug. d:)b

Gelijk maar ff weer een speedtest gerund als geruststelling dat alles nog toppie was, en dat bleek idd zo te zijn. :)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2660644654.png
Dit zijn waardes terwijl er iemand HD IPTV zit te kijken, iemand anders Spotify streams open heeft staan en ik wat aan het surfen ben. Gewoon prima dus.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-09 12:41
eymey schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 13:20:
Phew. Iets wat bij Glashart Media dan nog net wat beter werkt dan bij KPN, qua opnemen :o :). Maar ook daar mist IPTV gewoon dingen die je op de VHS recorder wel had.
ik ben al Xs4all klant sinds 1994. Zit nu te kijken om op glasvezel over te stappen maar xs4all's aanbod is totaal niet aantrekkelijk aan de TV kant.
- opnemen moet perse in de cloud dus als er 's storing is kan ik zelfs niet naar opgenomen content kijken.
- een 2e ontvanger moet ik huren? 8)7
- ik moet 10,16 verzendkosten betalen? Pakketje versturen kost mij echt minder dan dat.
- € 61,01 activatiekosten? :S

Al ben ik de laatste in de straat die nog niet op glas zit... hier begin ik niet aan!

Denk er serieus over om een schotel op het dak te schroeven voor tv en lekker dat analoge telefoonlijntje te laten liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Wijnands op 27-04-2013 08:59 ]

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Klopt XS4ALL is eigenlijk best terleurstellend kwa prijs en het geboden pakket, voorheen had XS4ALL gewoon zaken die een ander niet had, maar tegenwoordig kun je net zo goed een standaard KPN abo. nemen.

Ik ben ook van XS4ALL only (ADSL) naar XS4ALL Glas 50/50 gegaan, nog geen twee maanden later wordt de mogelijkheid van opnames te maken gekrippeld doormiddel van "de alles omvattende cloud". Erg slechte ontwikkeling in de IT dergelijke hypes, want dat is Cloud, niet meer en niet minder, centrale opslag bestaat namelijk al heel veel langer het wordt nu alleen ontsloten op meer devices.

Even terug komend op XS4ALL een poosje geleden werd ik gebeld door XS4ALL met de vraag of ik tevreden was, nu begreep ik van het meisje dat de meest gehoorde klacht is de niet functionele opname functie. Zeker het niet voor kunnen programmeren is gewoon een ramp, dat is nu juist het mooie van iets kunnen opnemen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ja... ik snap 't ook niet. In het begin leverden ze gewoon een motorola met harddisk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Gewoon lekker schotel met dreambox neerzetten (heb ik hier staan) en je kan alles zelf weer regelen.
Xs4all heb ik enkel voor de internetaansluiting (glas 100/100)

Lijkt er trouwens op dat ze glas 50/50 aan het killen zijn, via website kan je bijvoorbeeld 50/50 alleen nog maar icm tv bestellen. (100/100 kan nog wel los)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Als ik de canaaldigitaal informatie goed begrijp kan ik aan de standaard ontvanger gewoon een USB harddisk hangen en meteen opnemen. Dreambox niet eens meer nodig. Enige wat ik dan niet meer heb is 13th street. Daar staat dan weer tegenover dat ik het hele Engelse zenderaanbod wel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik doe weinig met nederlandse zenders, kijk daarvan alleen ned1,2 en 3. (wel smartcard zonder abonnement van canal digitaal erin zodat ik die 3 zenders kan kijken)

Canal digitaal ontvangers zijn volgens mij wel ok, maar natuurlijk wel deels gesloten kwa opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Canal Digitaal zou ik mee uitkijken en eerst even heel goed onderzoek naar doen. Mijn ouders hadden ook Canal Digitaal, maar zijn over gegaan naar KPN ADSL+TV, omdat bij Canal Digital het opnemen van programma's helemaal een ramp was. Heel vaak dat je een opname niet terug kon kijken, omdat de versleuteling in de weg zat/zit. Dit is een bekend en erkend probleem, maar niemand doet er wat aan. :(

P.s. Dit is een fout, op de een of andere manier kan de ontvanger de opname niet meer decoderen, wat wel zou moeten kunnen. Dit gebeurd vrij regelmatig bij opnamen en daarom hebben mijn ouders ervoor gekozen bij Canal Digitaal weg te gaan. In dit geval zijn er meerdere ontvanger met HDD geprobeerd.

[ Voor 27% gewijzigd door _Dune_ op 27-04-2013 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Zorgen dat je een ontvanger hebt die tijdens het opnemen de decodering doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

DDX schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:44:
Mmmm... hoe de ontvangers dat precies deden weet ik niet meer, er zijn er in iedergeval verschillende getest en met verschillende bedoel ik verschillende merken en type. Ook is een paar maal de kaart van Canal Digital vervangen, maar het bleef drama.

Nu dan het ge-emmer met KPN (XS4ALL) in "De Cloud" opnemen, waar je eigenlijk gewoon niets aan hebt, erg iritant. De consument vriendelijkheid is ver te zoeken in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
_Dune_ schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:40:
Canal Digitaal zou ik mee uitkijken en eerst even heel goed onderzoek naar doen. Mijn ouders hadden ook Canal Digitaal, maar zijn over gegaan naar KPN ADSL+TV, omdat bij Canal Digital het opnemen van programma's helemaal een ramp was. Heel vaak dat je een opname niet terug kon kijken, omdat de versleuteling in de weg zat/zit. Dit is een bekend en erkend probleem, maar niemand doet er wat aan. :(
Is dat met die Nederlandse kanalen? Of ook met de vrij te ontvangen kanalen?
DDX schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:44:
Ja... ok... je zal gelijk hebben maar ik kan er weinig mee.
[b][message=40164605,noline]
Nu dan het ge-emmer met KPN (XS4ALL) in "De Cloud" opnemen, waar je eigenlijk gewoon niets aan hebt, erg iritant. De consument vriendelijkheid is ver te zoeken in deze.
Dat is het centrale thema sinds de invoering van digitale televisie wat mij betreft. Het lijkt er allemaal op gericht om vaagheid en vendor lock-in zo veel mogelijk te promoten.
Wat dat betreft mag ik de Engelse markt wel. Er is wel het e.e.a. aan beperkingen op opnemen maar algeheel is het een veel en veel opener systeem.

[ Voor 43% gewijzigd door Wijnands op 27-04-2013 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Wijnands schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 12:50:
[...]

Is dat met die Nederlandse kanalen? Of ook met de vrij te ontvangen kanalen?

[...]

Ja... ok... je zal gelijk hebben maar ik kan er weinig mee.
Probleem zit hem in het feit dat coderingen continu aangepast worden. (vandaar dat je ook een smartcard nodig hebt, beginjaren van dreambox had je eens in de paar maanden gewoon andere key nodig)

Als je dus gaat opnemen en je ontvanger slaat exact zo op als het uit de lucht komt. (gecodeerd dus) heb je nogsteeds de juiste code nodig als je het wilt kijken.
En dat is lastig/onmogelijk als codering inmiddels is aangepast.

Als je een ontvanger hebt die het ongecodeerd opslaat (dreambox bijvoorbeeld) kan je het altijd kijken. (en voordeel dat het gewoon mpeg bestanden zijn die je ook op pc kan bekijken)
Bij ongecodeerde kanalen (zoals bbc) heb je er geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wijnands schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 08:58:
[...]

ik ben al Xs4all klant sinds 1994. Zit nu te kijken om op glasvezel over te stappen maar xs4all's aanbod is totaal niet aantrekkelijk aan de TV kant.
- opnemen moet perse in de cloud dus als er 's storing is kan ik zelfs niet naar opgenomen content kijken.
- een 2e ontvanger moet ik huren? 8)7
- ik moet 10,16 verzendkosten betalen? Pakketje versturen kost mij echt minder dan dat.
- € 61,01 activatiekosten? :S

Al ben ik de laatste in de straat die nog niet op glas zit... hier begin ik niet aan!

Denk er serieus over om een schotel op het dak te schroeven voor tv en lekker dat analoge telefoonlijntje te laten liggen.
Mwa, XS4ALL biedt nog steeds wel meerwaarde tov. standaard KPN (bijvoorbeeld native ipv6) maar veel is het idd niet.

Het zou zo makkelijk moeten zijn voor XS4ALL om ook met pakketten te komen met televisie van Glashart Media ( waar je nog wel een settopbox met lokale harddisk hebt, + onversleuteld basispakket via DVB-C ). Dat zou echt heel goed passen in het 'imago' van XS4ALL om een provider te zijn waar je zo veel mogelijk eigen regie hebt over je diensten, hoe je deze gebruikt, etc.

Glashart Media is tegenwoordig ook een volle dochter van KPN, dus alles wat nodig is bevindt zich al binnen het concern.

Ik zou graag XS4ALL willen vanwege de native ipv6, mogelijkheden om zelf de reverse DNS van je IP te bepalen, etc. Maar uitsluitend IPTV van KPN is gewoon een dealbreaker. Een schotel komt er bij ons niet in (vriendin) en UPC naast XS4ALL is gewoon erg prijzig.

Ik kan met 90% zekerheid zeggen dat XS4ALL er aan mij weer een klant bij zou hebben als men ook het portfolio van Glashart Media ging bieden.

Maar goed, ik hoor blijkbaar bij een kleine groep nerds die zich hier druk om maakt want het aantal IPTV abonnees voor het KPN concern groeit alleen maar.....

Bovendien biedt binnen het KPN concern inmiddels Telfort al het portfolio van Glashart Media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Volledig mee eens. Internet snappen ze bij xs4all wel. Als het TV aanbod leek op lijbrandt of telfort was ik al over.
Dat heel Nederlands iets doet wil nog niet zeggen dat ik het ook moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Mobiel aanbod icm vast abo lijkt wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 21:36
_Dune_ schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:59:
[...]
Hier ben ik het deels met jou eens.

Ik ben in november 2011 klant geworden van Xs4all. Aan het begin had ik mooie opnamefunctionaliteit dmv. twee harddiskrecords. Hier zaten geen kosten aan verbonden.
In april 2012 kwam Xs4all met opnemen in de cloud. Ongeacht is dit mij opgedrongen.

Betreft het afkijken van een opnamen wanneer een storing is, vraag ik mij af in hoeverre dit de wereld doet vergaan. Dit gezien het allemaal erg stabiel is en enkel tot eind zomer 2012 nog wat opstart problemen ondervond. Verder, wanneer ik met een kaars in mijn huiskamer moet zitten heb ik toch geen TV, en anders nog 5 laden vol met DVD's.

Het enige wat ik hekel aan dit hele gebeuren is dat ik niet ver vooruit kan programmeren en na herhaaldelijke toezegging van helpdeskmedewerkers, nog steeds niet herhaaldelijk kan openemen wat voorheen wel kon.

Verder erger ik mij aan het feit dat KPN, en zelfs Telfort all telefoon apps hebben waarmee ik opnames kan afkijken/in programmeren en XS4all dit na ruim een jaar nog niet heeft! Zo is terfort na XS4all over gegaan op dit KPN TV platform.

XS4all begint zijn glans te verliezen.

PS. Moet nog steeds een hartig woortje spreken met XS4all betreffende de contractbreuk en drie klachtenbrieven van rond april 2012 waar de problemen afgewimpelt werden :P

Edit: Mijn 50 cent:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2718541063.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 18:13

Arjan A

Cenosillicafoob

_Dune_ schreef op zaterdag 27 april 2013 @ 11:40:

P.s. Dit is een fout, op de een of andere manier kan de ontvanger de opname niet meer decoderen, wat wel zou moeten kunnen. Dit gebeurd vrij regelmatig bij opnamen en daarom hebben mijn ouders ervoor gekozen bij Canal Digitaal weg te gaan. In dit geval zijn er meerdere ontvanger met HDD geprobeerd.
Als je bij CanalDigitaal zit, moet je ook niet een ontvanger nemen die zij aanbieden. CanalDigitaal laat de versleuteling op de opnames staan, terwijl veel andere ontvangers (die niet door CD worden aangeboden) wel ongecodeerd kunnen opnemen. CanalDigitaal ververst de decodeersleutels om de twee a drie dagen, waardoor opnames die niet tijdig gedecodeerd zijn, nutteloos worden.
Als je een Enigma2-box gebruikt (Dreambox, Vu+ etc) heb je dit allemaal zelf onder controle. Dit soort ontvangers zijn misschien bij het instellen minder gebruiksvriendelijk, maar als je er eenmaal een hebt staan, wil je nooit meer iets anders.

Ik gebruik nu via VDSL internet en telefonie van XS4All, en televisie van CanalDigitaal (2 ontvangers, 1 kaart). De vrijheid die satelliet biedt, is niet te vergelijken met TV via een lijntje; of het nu glas, koper of kabel is.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
  • Laatst online: 04-12-2020
Zijn er mensen met upload problemen met een 100/100 verbinding?
Over het algemeen is de downstream altijd wel 90/100 mbit. Up haal ik over het algemeen maar 50 a 60mbit. Ftp.xs4all.nl haal ik mager 60 mbit.
Heeeel soms haal ik een 90 mbit, maar dit kan ik op 2 vingers tellen dat dit gebeurd is...
Dit is getest vanaf diverse systemen naar servers met gbit verbindingen.

(Intern netwerk op gbit. haal tussen diverse systemen 800-1000mbit intern. Heb de fritzbox 7390 als modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theblindman
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:08
hnzlb schreef op woensdag 22 mei 2013 @ 08:23:
Zijn er mensen met upload problemen met een 100/100 verbinding?
Over het algemeen is de downstream altijd wel 90/100 mbit. Up haal ik over het algemeen maar 50 a 60mbit. Ftp.xs4all.nl haal ik mager 60 mbit.
Heeeel soms haal ik een 90 mbit, maar dit kan ik op 2 vingers tellen dat dit gebeurd is...
Dit is getest vanaf diverse systemen naar servers met gbit verbindingen.

(Intern netwerk op gbit. haal tussen diverse systemen 800-1000mbit intern. Heb de fritzbox 7390 als modem)
Wat haal je met speedtest.reggefiber.nl/beta ?

[ Voor 3% gewijzigd door theblindman op 22-05-2013 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat betreft TV versus Canal Digitaal: Ik blijf er nog steeds bij dat het ook de andere KPN labels (naast Telfort) zou sieren als men ook het CATV signaal van KPN-dochter Glashart Media zou gaan aanbieden, NAAST de IPTV.

Desnoods roept KPN een nieuwe wholesale vorm in het leven waarbij IPRTV van KPN en CATV van Glashart Media/ITNS geleverd wordt.

Ik kan wel met 99% zekerheid zeggen dat ik zonder nadenken naar XS4ALL zou overstappen als ik CATV kan behouden. Prima kwaliteit DVB-C (SD beeld zelfs beter dan bij KPN, namelijk 1 op 1 wat de omroepen op de Mediagateway in Hilversum zetten) en voor mensen zoals ik, die 90% van de tijd toch niet verder komen dan de eerste 10 zenders ruim voldoende. EN onversleuteld, zodat je zelf kan bepalen wat voor settopbox, TV of PC tuner je gebruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 22-05-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hnzlb
  • Laatst online: 04-12-2020
Dit zal ik later even testen, momenteel geen desktop tot mijn beschikking met flash :-)

Wat ik wel merk nu, ik heb in de fritzbox de lan poorten op 1Gbit gezet, aangezien standaard poort 2-4 op "green mode, 100mbit" staan.

Nu gaat een ftp upload naar xs4all ftp met 100mbit strak...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is wel apart, ja.

Kan me wel voorstellen dat als de WAN poort op "green mode, 100 mbit" wordt gezet, dat dit op "ethernet niveau" inhoudt dat hij geen auto-negotiation meer doet. De NT verwacht waarschijnlijk wel auto-negotiation en de standaard is dan dat alles in half duplex gaat draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
Ik heb nog steeds een soortgelijk probleem: als ik naar xs4all FTP, haal ik ongeveer 50Mbit down en 25 Mbit up. Als ik naar een andere FTP server connect (FTP server van mijn vader die ook glas heeft), dan krijg ik wel netjes 50Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Toch wel opvallend. Ben eigenlijk gewoon benieuwd, waarom zie je hier weinig 'gezaag' over het Xs4all FttH product. Lijkt me dat er de nodige iets-meer-dan-doorsnee-gebruikers bij Xs4all (aka tweakers) klant zijn.

Xs4all FttH valt gewoon onder de KPN FttH paraplu. Pure IP-TV met het cloud gebeuren. Een (imho) goed interpret product met fixed IPv4 en IPv6 adressen. Stabiele mailservices en een streng/strikt abuse beleid. Een Fritzbox 7390 die veel 'vrijer' te gebruiken is dan b.v. dichtgetimmerde explodia boxen of thomson/cisco docsis zooi.
En een paar euro duurder dan de grote meute, waar zo veel gekrakeel over is.

Is de kwaliteit dan toch hoger?

Uit eigen ervaring kan ik melden dat (sinds ik in december 2012 overgestapt ben van UPC --> Xs4all) ik uitermate tevreden ben. Een helpdesk die wel zinnige antwoorden geeft, een IPTV product wat een stuk stabieler is en prettiger te bedienen dan het UPC TV gebeuren. Telefonie met zelf te configureren VoIP/SIP itt tot het dichtgetimmerde UPC spul.
Geen haperende mailservices. En in de praktijk heb ik in heel 2013 nog geen enkele storing gehad. d:)b

Dus wat doen zij nou fundamenteel anders dan al die anderen? Ik ben blij dat ik voor die paar euro meer geen geneuzel en ergernis meer heb.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het KPN Glas product zelf is an sich ook echt niet zo slecht. En XS4ALL biedt inderdaad voor de enthousiaste internet nerds nog best wel wat meerwaarde.

Misschien scheelt het ook dat de XS4ALL doelgroep televisie minder belangrijk vindt en dus ook niet zo hard valt over de kwaliteit hiervan als een doorsnee "joe sixpack".

Maar goed, ik las laatsts op Webwereld dat XS4ALL toch aardig in zwaar weer zit en 1/3 van haar personeel moet ontslaan.

De vraag is dan ook of XS4ALL zich kan handhaven met alleen op internet wat meerwaarde.

Zeker met een beeldkwaliteit die minder is dan bij UPC en een zenderaanbod dat ook vaak wel wat minder is dan bij Ziggo en UPC zullen de meeste mensen toch liever bij "de kabel" blijven, ook omdat er nu ook op meer generieke media en fora steeds meer bewustzijn is dat glasvezel slechts marginaal beter is dan "de kabel" en met TV zelfs slechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:14:

Maar goed, ik las laatsts op Webwereld dat XS4ALL toch aardig in zwaar weer zit en 1/3 van haar personeel moet ontslaan.
Xs4all zit niet in zwaar weer... }) KPN wil z'n winstgevendheid opkrikken en zichzelf klaarmaken voor verkoop. Hoe leaner en meaner de organisatie, deste makkelijker kan de hele toko in de verkoop. Daarom worden nu al die andere merken ook op één grote hoop geveegd. :X
eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 09:14:

Zeker met een beeldkwaliteit die minder is dan bij UPC en een zenderaanbod dat ook vaak wel wat minder is dan bij Ziggo en UPC ...
Dat roept idd menigeen. Maar ik heb zelf, thuis, zowel HD UPC als HD IP-TV (Xs4all) naast elkaar, een maand lang, kunnen vergelijken. En ik zag geen noemenswaardige verschillen op een 40" Samsung SmartTV. Dus tja...
Ongetwijfeld zullen er meetbare verschillen in de streams zijn. Maar een stabiel signaal en zonder blokkies kijken is ook wat waard. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, ze bloeden klanten, langzaam maar gestaag, en dat doen ze al een tijd. KPN beheert het budget bij wijze van spreken tot op het niveau van de teamuitjes en dus in feite het hele bedrijf, de greep hoeven ze ook niet te versterken. Alleen nu moet er ergens bespaard worden, goedkoper dan het huidige massaal payrollen en werken met uitzendkrachten kan niet dus... dan moet je't met minder mensen doen. Het kan alsnog waar zijn dat ze er vanaf willen, het lukt ze toch niet goed om gebruik te maken van het feit dat ze zowel onder een groot gevestigd merk, een budgetmerk en een "kwaliteits"-merk bezitten.

De beeldkwaliteit is niet zo maar een beetje minder, en ook niet alleen op het technische vlak buiten ons waarnemingsvermogen. Maar dit verschilt niet alleen per toestel maar ook per toeschouwer in hoe extreem dit naar voren komt, laat staan hoe zwaar die persoon daaraan tilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, toch is nu dus de 'universele waarheid', ook onder doorsneel "Joe Sixpack" consumenten die bv. ook op TotaalTV hangen, dat je beter maar geen glas meer kan nemen omdat het technisch toch inferieur is aan 'de kabel'.

Vooral als KPN stug, op een paar pilot gebiedjes na, ook blijft uitrollen met 100 mbit NT<->POP verbindingen waardoor UPC en Ziggo op dit moment sneller kunnen.

Zo jammer, want zo stagneert de verdere uitrol van Glasvezel dus volledig :(

[ Voor 9% gewijzigd door eymey op 03-07-2013 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ehhh, volgens mij worden alle nieuwe FttH POPs in gigabit uitgevoerd.
Zo is afgelopen jaar, hier in Lelystad-Haven, Tjalk, Botter, Schoener, Hollandse-Hout alles in gigabit uitgevoerd...
Technisch is FttH superieur aan welke koper/coaxkabel dan ook. Het gaat er echter om wat voor een diensten/producten je er over levert! Maar eerst zal er wel een technische infrastructuur moeten ZIJN, die allerlei bestaande en toekomstige zaken aan kan.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Met je eens, maar zo denkt de doorsnee consument niet.

Die ziet de kwaliteit bij de buren die wel voor glasvezel hebben gekozen, het feit dat bijna geen enkele zender DD5.1 geluid heeft en dat meertalige zenders zoals Cartoon Network een niet te kiezen (alleen maar Nederlands) audiokanaal hebben, etc.

Terwijl UPC dit allemaal al fluitend heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

eymey schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 23:09:
Met je eens, maar zo denkt de doorsnee consument niet.

Die ziet de kwaliteit bij de buren die wel voor glasvezel hebben gekozen, het feit dat bijna geen enkele zender DD5.1 geluid heeft en dat meertalige zenders zoals Cartoon Network een niet te kiezen (alleen maar Nederlands) audiokanaal hebben, etc.

Terwijl UPC dit allemaal al fluitend heeft.
Wat zou de reden zijn om dat NIET door te geven?
Dat zijn toch mooie marketing punten?
Bandbreedte kan toch haast niet het probleem zijn?
Wat kost het wel niet voor moeite om de boel te strippen en te encoden?

vraagtekens! :)

edit: Wat een versplintering van glas topics trouwens, en overal gaat het min of meer over hetzelfde....

[ Voor 6% gewijzigd door albino71 op 03-07-2013 23:16 . Reden: ik moest iets veranderen ]

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Klopt. Soms erger ik me daar inderdaad ook wel aan.

Meestal wordt het een klaagzang hoe slecht het wel niet is bij KPN (wat deels terecht is als je iets nieuws introduceert, gaat promoten als "klaar voor de toekomst" terwijl KPN er "content van gisteren" overheen gooit) en hoe perfect Ziggo en UPC wel niet zijn, vergetend wat voor een zooi het daar was in de eerste 5-8 jaar van deze eeuw.

Maar goed, het aantal topics zal wel afnemen als straks iig Concepts, XMS en Lijbrandt zijn geconsolideerd in Telfort.

Waarom KPN deze zaken niet doorgeeft zal deels te verklaren zijn doordat hun hele IPTV product ooit is opgezet met ADSL in gedachte. En vaak ook ADSL waar maar ongeveer 8 mbit beschikbaar is voor TV bij 4 mbit voor internet (12 mbit verbindingen).

Toen kwam glasvezel en ontstond het probleem dat KPN bijvoorbeeld met hun huidige routers niet makkelijk de volwaardige streams uit Hilversum tegelijk kan routeren met hun eigen ADSL streams. En blijkbaar doet het KPN geen financiele pijn dat glas dezelfde streams krijgt......

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 04-07-2013 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Aangezien er een nieuwe(re) KPN ITNS speedtest is, dacht ik, ik zal ook ff wat testjes draaien:
Afbeeldingslocatie: http://ew0.home.xs4all.nl/images/Speedtest.jpg
En tot m'n verbazing geven de ITNS servers nogal lage waardes aan. :'( Iemand enig idee waar dat aan kan liggen?
Want de 'normale' speedtest servers geven vrijwel allemaal vrij hoge, constante waardes aan.

Zoals je ziet wijkt het nogal af van de ideaalwaarde 100/100.
Ja, alles is bedraad gemeten, en als ik de testen herhaal, blijf ik consequent bij die ITNS testservers lage waardes zien.

We zitten hier in een gebied met gigabit apparatuur in de POP en thuis is ook alles gigabit. Fritzbox staat ook gedefinieerd op gigabit, alsmede de switches die er tussen zitten.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 11:47
Maar een FTP download geef wel de goede waarde aan neem ik aan? Of een usenet of zo..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@ehtweak:
Volgens mij is die ITNS speedtest server gewoon niet helemaal in orde.

Op mijn Lijbrandt 50/50 lijn (nota bene een ITNS verbinding) haal ik op beide testservers 50 mbit down en 25 mbit up terwijl ik op een gewone speedtest.net mirror direct daarna gewoon 50/50 haal.

Ook met een Fritz!box trouwens (zelf aangeschaft).

Wel vraag ik me af wat je eigenlijk wil bereiken met je post.... ben je nou bang dat iets met je verbinding niet in orde is?

Zoals Barre73 ook al oppert: Als jij met de diensten en downloadsites die jij gebruikt gewoon een goede snelheid haalt, wat zou je je dan druk maken om zo'n speedtest score?......

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 15-07-2013 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Wat ik wil bereiken?
Gewoon, aan de ene kant hechten velen waarde aan wat al die speedtesten aan snelheid uitkramen, aan de andere kant zijn die dus (?) niet betrouwbaar...
Dus waarom dan nog speedtest runnen? Als het resultaat zo divers is... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja, voor velen zijn die speedtests het meest eenvoudige middel om snel te kunnen achterhalen of er bv. echt iets mis is, of om op z'n minst een indicatie te krijgen.

Niet iedereen heeft bv. toegang tot een server waarvan hij/zij zelf weet dat die voldoende snel is (sneller dan de eigen verbinding). Ik heb dat zelf bijvoorbeeld wel, in de vorm van een VPS'je bij 'cloudvps'. Daar kan ik de volle gigabit binnen slurpen van bv. download.xs4all.nl :')

Echter, zoals bij het bezoeken van iedere website of het downloaden van iedere website is ook de capaciteit van de server en van de verbinding van die website een factor in de resultaten. Als te veel mensen tegelijk een test uitvoeren op een bepaalde speedtest mirror, of die mirror bevindt zich achter een verbinding met beperkte capaciteit, dan kan het dus onbetrouwbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Even snel een vraagje.. Wil de NTU op de FTU plaatsen. Zie bijgesloten plaatje.

Maar moet ik nou eerst dat witte dopje, althans het lijkt op een dopje er uit trekken? Als ik het niet zeker weet wacht ik liever op de monteur.

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/8278424c7b0b1d5fb75c57242a35a49e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:35

DjVe

Hatsaflats!

Terrestrial schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 13:45:
Even snel een vraagje.. Wil de NTU op de FTU plaatsen. Zie bijgesloten plaatje.

Maar moet ik nou eerst dat witte dopje, althans het lijkt op een dopje er uit trekken? Als ik het niet zeker weet wacht ik liever op de monteur.

[afbeelding]
Nee dat witte dopje is onderdeel van de pigtail en moet blijven zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
ok dus zo de FTU er over heen schuiven? Ik dacht dat er geen gaatje in zat namelijk voor de vezel.

[ Voor 43% gewijzigd door Terrestrial op 17-07-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat ding wat je eroverheen moet schuiven heet geen FTU. Maar een NT.

De FTU is juist de basisunit waar de vezels in 'getermineerd' zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
ja sorry dat bedoel ik, in de snelheid verkeerd getypt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag de Fritzbox 7390 willen vervangen door een Asus AC66U, weet iemand of dit mogelijk is?
Telefonie nemen we niet af, dus het zou gaan om TV en Internet.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb iets vreemds aan de hand.

Tussen de NT en de Fritz (7390) heb ik nu een managed switch van Cisco (SG200-8) geplaatst.

VLAN 4,6 en 7 tagged op poort 1 van de switch (trunked)
VLAN 6 unmanaged op poort 2 (access)
VLAN 4 unmanaged op poort 4 (access)

Ik krijg nu wel televisie via de switch aangesloten, maar internet wordt niet doorgezet naar de fritzbox (PPPoE error). De kabel zit vanuit poort 2 van de switch is aangesloten op poort 1 van de fritz.

Sluit ik namelijk de kabel weer rechtstreeks aan tussen NT en Fritz is er weer gewoon internet.
Ik heb dus waarschijnlijk iets fout gedaan (ws in de switch), maar kan niet zien wat.
Alles is aangesloten zoals Pogostokje op zijn website netwerkje.com beschrijft.

Of... als iemand met dezelfde switch (cisco sg200-8) zijn werkende configuratie wil delen zou dat natuurlijk ook heel fijn zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
Pagina: 1 ... 10 ... 108 Laatste