Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

pwouters schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:49:
Ik heb me ingeschreven voor Lijbrandt

Naar een jaar is er een akkoord gekomen en is er weer een nieuwe wervingsactie gekomen nu minmaal 30% van het geheel. Nu ook met XS4all als glasvezelprovider

Nu heb ik dus geprobeerd om het contract op te zeggen bij Lijbrandt en me aan te melden bij XS4All voor glasvezel.

Lijbrandt gebeld. Formeel heb je getekend. Dus je zit er vast aan.
Wanneer ben je daadwerkelijk het contract aangegaan ?

XS4ALL biedt een overstapservice mits je contract vrij bent.

Het contract kan ook pas daadwerkelijk in gaan als de dienst ook werkelijk actief is.

Aan een voorinschrijving Glasvezel horen geen verplichtingen te zitten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pwouters schreef op woensdag 06 juni 2012 @ 12:49:
Ik ben al jaren lang bij XS4all met als verbinding adsl. Zit behoorlijk ver van de centrale af daardoor is mijn snelheid erg begrensd. Vorig jaar kwam er in Bergeijk een actie van Reggefiber voor glasvezel. Ha Ha dacht ik. Je kon je inschrijven bij drie providers Ons Brabantnet, KPN en Lijbrandt en niet XS4All. Ik heb me ingeschreven voor Lijbrandt (belangrijkste reden was ik kon het analoge tv stuk nog gebruiken, ik had nog een videorecorder). Na de afsluiting van de wervingsprocedure hadden we de 30% bereikt en kon begonnen met de aanleg. Maar de gemeente Bergeijk heeft het geblokkeerd . Iedereen moet een kans krijgen niet alleen de dorpskernen ook de buitengebieden. Naar een jaar is er een akkoord gekomen en is er weer een nieuwe wervingsactie gekomen nu minmaal 30% van het geheel. Nu ook met XS4all als glasvezelprovider
Situatie is nu dat het gedoe met de videorecorder helemaal niet meer van belang is en iedereen heeft in huis heeft wel een laptop waar je gemakkelijk met webtv de programma's kunt bekijken en je hebt geen analoge lijn meer nodig en voor mij is dan blijven bij XS4all te beste keus. .
Nu heb ik dus geprobeerd om het contract op te zeggen bij Lijbrandt en me aan te melden bij XS4All voor glasvezel.
Geen kans . Ik ben netjes beginnen te vragen bij XS4All. Netjes antwoord gekregen. Informeer bij Lijbrandt.
Lijbrandt gebeld. Formeel heb je getekend. Dus je zit er vast aan. Je kunt een klacht indienen.
Gedaan. Niet gehonnereerd ondanks gevraagd om een coulante houding aan te nemen. In Bergeijk was er 4 juni nog een actie. Ik heb zowel een verkoper van Lijbrandt als van Reggefiber gesproken. Van beide kreeg ik te horen formeel heeft Lijbrandt gelijk maar in dit geval zou er toch een mogelijk moeten zijn om het contact met Lijbrandt te ontbinden en bij XS4All te blijven. En het gekke is nog dat KPN zowel grote belangen heeft in XS4All, Reggefiber en Lijbrandt dus voor het geld maakt het niet veel uit. Heeft er iemand nog ideeen om onder het contact van Lijbrandt uit te komen?
In dit geval ben jij afhankelijk van de coulance van Lijbrandt, je zou het Lijbrandt Webcare team in het Lijbrandt Topic nog kunnen proberen. Officieel mag je binnen 7 werkdagen na je bestelling nog annuleren dat is wettelijk zo geregeld, en daarna is het contract bindend. Het contract bij Lijbrandt gaat in op het moment dat de diensten worden geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:09

TVL

Volgens mij heeft Lijbrandt geen poot om op te staan. Het is een voorinschrijving. Zeker als er veranderingen plaats vinden kan je het ontbinden. Er is geen vastgestelde datum dat het opgeleverd wordt dus kunnen zij niet levereren binnen een redelijke termijn. Het is zo te zien al ruim een jaar geleden. Bovendien kunnen ze je geen opleverdatum garanderen dat is wel iets dat verplicht is in een soortgelijk contract.

Heb wel vaker gelezen dat Lijbrandt je aan een voorinschrijving wil houden maar dat zal ze niet gaan lukken. Heb je een rechtsbijstand verzekering? Informeer daar maar eens. Dreig desnoods met het inschakelen van je rechtsbijstand.

[ Voor 36% gewijzigd door TVL op 07-06-2012 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwouters
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-03-2019
Ik heb een rechtbijstandverzekering. In ieder geval bedankt voor de ideeen. Ik ga ermee aan de slag dus wordt vervolgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d.baars
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 03-01-2023
Ik heb vandaag (in Hoofddorp) ook maar even de stoute schoenen aangetrokken en het zelf geprobeerd omdat XS4All op hun site meldde dat het technisch al was opgeleverd. Gezien ik zo snel geen tutorial heb gevonden maar even de stappen:

Wat je krijgt
Genexis = Network Termination Unit
FritzBox 7390 = ADSL / Glasvezel modem/router

FTU open gemaakt (dummy cover weggehaald)
Bescherming van de Genexis NTU afgehaald (zwarte plug)
Plastic beschermdup van de blauwe kabel in de FTU weggehaald (voorzichtig doen, die glasvezel is echt een enorm dunne vezel! Niet te vergelijken qua stevigheid met de oranje kabel die eruit komt)
Blauwe kabel in de NTU drukken (niet forceren, past maar op 1 manier)

Vervolgens NTU aan het stroom gehangen, en de netwerkkabel naar de LAN 1 poort van de Fritz!Box. Met een beetje geluk gaat het bovenste lichtje branden wat betekent dat er licht op je lijn zit :)

Het boekje van de FritzBox geeft nergens iets aan dat hij uberhaupt FTTH ondersteunt dus dat was voor mij een behoorlijk tijdje zoeken ;) Vervolgens alles configureren, spreekt allemaal voor zich. De Engelstalige wizard is behoorlijk duidelijk.

Ik heb er zelf een Netgear Powerline AV500+ Nano (XAVB5601) achter gehangen, gezien de fiber de meterkast binnenkomt en vanaf daar nergens een kabeltje naar de woonkamer/slaapkamers loopt. Hij zit nu op een vertakking met de koelkast, dit veranderd hopelijk snel want de snelheden die ik nu haal zijn 70 mbit. Ik ben niet ontevreden maar als ik m'n notebook direct aan de Fritz!Box hang, haal ik wel de volle 100 mbit.

(late edit) Ik krijg trouwens de Genexis NTU niet meer goed op de FTU, althans niet zonder kracht te zetten en bang te zijn dat het ding breekt. Kan iemand me uitleggen hoe dat op de juiste manier moet?

[ Voor 6% gewijzigd door d.baars op 07-06-2012 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

d.baars schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 19:39:
Ik heb vandaag (in Hoofddorp) ook maar even de stoute schoenen aangetrokken en het zelf geprobeerd omdat XS4All op hun site meldde dat het technisch al was opgeleverd. Gezien ik zo snel geen tutorial heb gevonden maar even de stappen:

Wat je krijgt
Genexis = Network Termination Unit
FritzBox 7390 = ADSL / Glasvezel modem/router

FTU open gemaakt (dummy cover weggehaald)
Bescherming van de Genexis NTU afgehaald (zwarte plug)
Plastic beschermdup van de blauwe kabel in de FTU weggehaald (voorzichtig doen, die glasvezel is echt een enorm dunne vezel! Niet te vergelijken qua stevigheid met de oranje kabel die eruit komt)
Blauwe kabel in de NTU drukken (niet forceren, past maar op 1 manier)

Vervolgens NTU aan het stroom gehangen, en de netwerkkabel naar de LAN 1 poort van de Fritz!Box. Met een beetje geluk gaat het bovenste lichtje branden wat betekent dat er licht op je lijn zit :)

Het boekje van de FritzBox geeft nergens iets aan dat hij uberhaupt FTTH ondersteunt dus dat was voor mij een behoorlijk tijdje zoeken ;) Vervolgens alles configureren, spreekt allemaal voor zich. De Engelstalige wizard is behoorlijk duidelijk.

Ik heb er zelf een Netgear Powerline AV500+ Nano (XAVB5601) achter gehangen, gezien de fiber de meterkast binnenkomt en vanaf daar nergens een kabeltje naar de woonkamer/slaapkamers loopt. Hij zit nu op een vertakking met de koelkast, dit veranderd hopelijk snel want de snelheden die ik nu haal zijn 70 mbit. Ik ben niet ontevreden maar als ik m'n notebook direct aan de Fritz!Box hang, haal ik wel de volle 100 mbit.

(late edit) Ik krijg trouwens de Genexis NTU niet meer goed op de FTU, althans niet zonder kracht te zetten en bang te zijn dat het ding breekt. Kan iemand me uitleggen hoe dat op de juiste manier moet?
Ik neem aan dat je de onderste kap er ook af heb gehaald? Je trekt die er ook af, zet het genexis modem er op, en drukt het onderste gedeelte er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:19

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Verwijderd schreef op donderdag 07 juni 2012 @ 23:34:
[...]

Ik neem aan dat je de onderste kap er ook af heb gehaald? Je trekt die er ook af, zet het genexis modem er op, en drukt het onderste gedeelte er weer op.
Je moet inderdaad die onderste kap ook loshalen en dan alles in 1 keer teugzetten. Aan de onderkant van dat ding zit een klein schroefje, dat moet je losdraaien waarna je het geheel los kunt halen. Je moet wel oppassen aangezien hij verzegeld kan zijn (was bij mij wel het geval) het kan prima maar je moet een beetje voorzichtig zijn.

Ik heb inmiddels ook glasvezel van XS4ALL (de 100/100 versie ivm spotify) maar ik zit een beetje in mijn maag met die tv decoders.

Heb er nu 2 en heb gewoon een aparte switch nodig aangezien de fritske box tv maar aanbied op 1 poort vanwege ip ranges geneuzel (streams komen van KPN, tv ontvanger hangt in KPN range en internet hangt in XS4ALL range is mij verteld).

Al met al echt een gigantisch slechte ontwikkeling. om alles fatsoenlijk aan te sluiten heb ik dus 2 switches nodig terwijl ik juist wat energie probeer te besparen.

Daarnaast komt nog dat die nieuwe Motorola VIP 18xx (something something) echt verschikkelijk traag is. helemaal als je HD gaat kijken is dat ding echt voor geen meter vooruit te branden.

Is er iemand die dit "probleem" ook heeft en heeft XS4ALL hier al een oplossing voor gegeven ?

[ Voor 27% gewijzigd door Mike2k op 15-06-2012 09:55 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-10 16:23
Er zijn volgens mij mensen die het probleem met tv en internet hebben opgelost door de vlans door te laten geven door de fritzbox naar een switch met vlan ondersteuning en dan kun je een poortje in het tv vlan of het internet vlan zetten.

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Laatst online: 03-10 20:41
Mike2k schreef op vrijdag 15 juni 2012 @ 09:52:
[...]

Ik heb inmiddels ook glasvezel van XS4ALL (de 100/100 versie ivm spotify) maar ik zit een beetje in mijn maag met die tv decoders.

Heb er nu 2 en heb gewoon een aparte switch nodig aangezien de fritske box tv maar aanbied op 1 poort vanwege ip ranges geneuzel (streams komen van KPN, tv ontvanger hangt in KPN range en internet hangt in XS4ALL range is mij verteld).

Al met al echt een gigantisch slechte ontwikkeling. om alles fatsoenlijk aan te sluiten heb ik dus 2 switches nodig terwijl ik juist wat energie probeer te besparen.

Daarnaast komt nog dat die nieuwe Motorola VIP 18xx (something something) echt verschikkelijk traag is. helemaal als je HD gaat kijken is dat ding echt voor geen meter vooruit te branden.

Is er iemand die dit "probleem" ook heeft en heeft XS4ALL hier al een oplossing voor gegeven ?
Je kunt deze howto gebruiken voor 2 decoders op 1 switch..misschien ook iets om in de startpost mee te nemen..?

http://www.virtualistic.nl/archives/754

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik heb een andere oplossing, maar het is geen goedkope...

Ik heb thuis een server staan die te allen tijde bereikbaar moet zijn, en door wat problemen vertrouwde ik de Fritz niet meer als router tussen server en NTU. Ik vond als oplossing een router die VLAN's aan de WAN-kant kan splitsen, een QNO 7303. Hij kostte me 283 euro incl BTW, maar dan heb je wel een degelijke, snelle router (deze kan 300Mbit/s aan, de duurdere 7305 600 Mbit/s). Ik heb nu op 2 poorten internet, op 1 TV en op 1 telefoon. Maar dit kunnen natuurlijk ook twee poorten TV worden.

Let wel: de router heeft geen wifi, ik heb nu de fritzbox als acces point aan een van de internetpoorten hangen (DHCP uitgeschakeld, mijn wifi-clients krijgen IP adressen van de QNO).
Ik vond het op glasvezel.nu, daar is de vertegenwoordiger vrij actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 09:58
Glasvezel van XS4all is tot nu toe erg stabiel, echter: met uitzondering van Bellen. De laatste tijd ervaar ik en anderen hierin steeds meer verstoringen: niet bereikbaar, slechte geluidskwaliteit.

Gelukkig kun je met behulp van de Fritz!Box via SIP andere VOIP-providers inrichten; ik gebruik dat al langere tijd tot volle tevredenheid voor uitgaand verkeer maar dacht voor inkomend verkeer beter bij XS4All te kunnen blijven vanwege de vermeende betrouwbaarheid. Nu dat niet meer zo blijkt te zijn, en uit eigen test en ervaringen van anderen Budgetphone naast goedkoper ook betrouwbaarder blijkt te zijn (of bijvoorbeeld ook Voip-cheap) ga ik nu ook het inkomend verkeer bij XS4All weghalen. Concreet: Nummer porteren naar Budgetphone, Bellen in en uit via Budgetphone, VOIP (bellen)-gedeelte uit glasvezel-abo slopen bij XS4All, .

Dus wie nog een abo kiezen gaat: kijk eens even goed naar tarieven en reken niet op de betrouwbaarheid van XS4all op het terrein van Bellen.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 14:40

Len

Leeg

Ja, dat merk ik ook, woensdag heb ik ook een log vol voip fouten staan :/

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 02-10 18:32
Nou jongens, het is zover!

Ik heb de oplevering van mn 100/100 glas + bellen basis staan voor 8 augustus! :D

Zijn er verder nog bijzondere zaken waar ik op moet letten wat modem enzo betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
[...]
Dat is precies de reden dat ik geen TV van XS4ALL afneem maar voor TV bij Ziggo ben gebleven. Met DVB-C kun je tenminste gewoon de tuner van je TV gebruiken of een Dreambox 8000. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NIK0 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 08:35:
[...]

Je kunt deze howto gebruiken voor 2 decoders op 1 switch..misschien ook iets om in de startpost mee te nemen..?

http://www.virtualistic.nl/archives/754
Ik sta nu ook voor hetzelfde probleem en wil de oplossing proberen zoals in dit artikel aangegeven. Vroeg me alleen af of ik het plaatje snapte. Wordt de switch nu direct op de kabel in de meterkast aangesloten en vanaf de switch twee kabels naar de Motorola's en 1 naar de FB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Dat klopt, zie ook deze post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Lieve Xs4all,

Wat kom ik toch graag bij u terug, de huidige Glasvezel aanbieder (en bijbehorend Modem) zijn beiden een Draak in Service...

Nog maar een paar maandjes slapen ( 7 :'( ) en ik kan er gelukkig vanaf; dan mag ik echt terug naar uw jarenlange (vanaf heeeeel vroeger al, ben inmiddels 30+) vertrouwde Verbinding en Kwaliteit.

Om mijn liefde aan u te laten blijken, dient NU uw oude Fritzbox 7340 al als Router. Ik weet het: in huidige combinatie met maar 1 LAN verbinding over, de rest gaat (tijdelijk) via Wifi, maar geloof mij: het is/kan niet anders, en is het waard. Het gemak van wel werkende WIFI, UPnP / Portforwarding, Firewall, en simpel Gebruikersmenu met fatsoenlijke handleiding, wat wel te begrijpen is een verademing / verrijking van het leven, of eerlijk gezegd iedere dag een klein moment van blijheid bij deze simpele Tweaker.

Nog een paar maandjes, en dan gaat de Nederlandse vlag uit (foto als bewijs, geef ik graag af!). Een heuse Fritzbox 7390 in Januari / Februari 2013 ? Droom ik niet ? :)

Kunt u mij echt niet helpen om eerder over te stappen ? Ik betaal GRAAG het extra tientje in de maand bij, wat uw abonnement duurder is in vergelijking met de concurrenten...

Xxx. mij.

[ Voor 9% gewijzigd door StarWolfer op 11-07-2012 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Laatst online: 03-10 20:41
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:49:
[...]

Ik sta nu ook voor hetzelfde probleem en wil de oplossing proberen zoals in dit artikel aangegeven. Vroeg me alleen af of ik het plaatje snapte. Wordt de switch nu direct op de kabel in de meterkast aangesloten en vanaf de switch twee kabels naar de Motorola's en 1 naar de FB?
Ja klopt idd. kabel vanaf meterkast direct op je switch en dan verdelen naar je FB en de Motorola's

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Retort308
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-09 16:18
Lampuhkap schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 20:01:
Nou jongens, het is zover!

Ik heb de oplevering van mn 100/100 glas + bellen basis staan voor 8 augustus! :D

Zijn er verder nog bijzondere zaken waar ik op moet letten wat modem enzo betreft?
Hier draait e.e.a. als een tierelier, overweeg nu die FON huistelefoon aan te schaffen. >:)
De fritz-app voor mijn iphone werkt nog niet altijd naar behoren ( kun je gratis thuis 06 nummers draaien), maar dat is het enige. _/-\o_
Ik vind de router erg stabiel tot nu toe.
Zie mijn verhaal op: http://xs4all.gebruikers....wthread.php?thread_id=325 8)7
Ik zou dus er proberen ff bij te blijven als die Guidion meneer komt sleutelen.

Suck6,. grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Retort308 schreef op maandag 23 juli 2012 @ 00:54:
[...]

Hier draait e.e.a. als een tierelier, overweeg nu die FON huistelefoon aan te schaffen. >:)
Koop dan NIET de Fritz!Fon MT-D want daar zit nog een ouderwetse accu in, die je elk jaar moet vervangen. De andere types hebben LiOn batterijen, die gaan langer mee bij veelvuldig opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrob
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-09 22:18
Ik heb een vraag ik heb nu xs4all glasvezel, ik wil ook gaan bellen via xs4all. Ik heb 2 lijnen nodig, die onder één nummer bereikbaar zijn. In KPN termen een groepsnummer, kan dat bij Xs4all? Als iemand belt op mijn hoofdnummer, is dit nummer dan bezet of kan er nog een tweede persoon bellen naar het hoofd nummer en wordt die dan doorgeschakeld naar de tweede lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is VoIP, het hele principe van hoofdnummers is niet van toepassing. Je kunt 2, 3, 4 etc. nummers onafhankelijk van elkaar gebruiken, of meerdere uitgaande gesprekken tegelijk voeren met 1 telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrob
Pas glasvezel van Xs4all gekregen, download speed is goed, upload niet.
Waar kan dat aan liggen? Heb gemeten met laptop direct aan modem.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/2081377325.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Laatst online: 30-09 21:51

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus12
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-10 21:51
Voor wat het waard is :

50/50 Glas abbo bij XS4All

Ziggo test download : 50 Mbps en upload : 40.1 Mbps
Reggfiber test download : 50 Mbps en upload : 26 Mbps

Wel groot verschil tussen beide tests voor de upload.

Intern netwerk is gigabit,WS -> switch -> Fritzbox -> modem (als dat nog steeds zo heet)

[ Voor 9% gewijzigd door Bertus12 op 24-07-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mijn weten is er nog steeds geen speedtest in staat om uploadsnelheden hoger dan 25Mbps consequent correct te meten. Het zegt dus nog minder over je werkelijke snelheid wat er uit zo'n test komt dan bij de download.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2012 09:33 . Reden: Eenheid verkeerd >.> ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timrob
Getest bij Ziggo krijg ik de volgende waarden: Down tussen 45 en 49 Mbps UP tussen 25 en 30 Mbps.
Reggfiber krijg ik een "test timed out"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Zo, na veel bellen met XS4ALL eindelijk de melding gehad dat t modem er uiterlijk vrijdag moet zijn, de monteur op 9-8 om 18.00 hier zou moeten zijn. Eens kijken of ze de beloftes na kunnen komen.

En ik ben heeeel benieuwd wat het qua snelheden gaat doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
For what it's worth:
bamslam@lampje:~$ wget ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
--2012-07-30 22:44:58-- ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/100mb.bin
=> `100mb.bin'
Resolving ftp.xs4all.nl (ftp.xs4all.nl)... 194.109.21.27
Connecting to ftp.xs4all.nl (ftp.xs4all.nl)|194.109.21.27|:21... connected.
Logging in as anonymous ... Logged in!
==> SYST ... done. ==> PWD ... done.
==> TYPE I ... done. ==> CWD (1) /pub/test ... done.
==> SIZE 100mb.bin ... 104857600
==> PASV ... done. ==> RETR 100mb.bin ... done.
Length: 104857600 (100M) (unauthoritative)

100%[==============================================================================================================================>] 104,857,600 9.42M/s in 11s

2012-07-30 22:45:11 (8.74 MB/s) - `100mb.bin' saved [104857600]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Lynx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:33
Beste mensen,

Een tijdje geleden heeft regifiber glas aangelegd bij mij in huis. Volgens de berichten zou ik 13 augustus licht moeten hebben.

Ik zat eerst te denken aan XS4ALL als provider voor internet (100/100) en TV.
Nu lees ik hier dat de kwaliteit van tv van XS4ALL niet super is.

Volgens de site van regifiber kan ik ook Fieber als aanbieder nemen. Fieber krijgt volgens mij het tv signaal van Glashart Media aan geleverd. Dat lijkt mij toch een stukkie beter toch??

Ik weet alleen niet wat voor modem Fieber levert.
Ik heb nu een Airport Extreme (gen. 5) en ik zou niet echt happy zijn als ik op een of andere manier gebonden ben aan een crappy FritzBox of ander ding.
Als ik VLan kan instellen op de AP dan ben ik toch niet gebonden aan een FB of iets dergelijks?

edit: of ik zet er een 5ports Gb switch met Vlan ondersteuning voor (Netgear GS105E)

[ Voor 5% gewijzigd door I-Lynx op 09-08-2012 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-10 15:02
First, de Fritz!box is verre van Crappy (ik gebruik er 'vrijwillig' eentje bij een andere ISP dan XS4ALL).

Fieber ken ik als provider (nog) niet. Dus ook niet via welke operator zij werken of uberhaupt van wie ze TV leveren.

Als ze echter volwaardig op basis van KPN WMP+ (let op de plus) of Reggefiber WGDO leveren (beide wholesalediensten bieden TV van Glashart Media), dan heb je zeer waarschijnlijk volledige vrijheid om zonder extra gedoe een eigen router aan te sluiten. IP adressen worden via DHCP verstrekt.

Alleen KPN WMP (let op geen plus, op basis waarvan XS4ALL ook werkt) vereist apparatuur om VLAN's te ontrafelen en een internetverbinding via PPPoE op te zetten.

edit: Net ff op de website van fieber.nl gekeken. Waar zie jij dat ze uberhaupt TV leveren?

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 09-08-2012 16:37 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Lynx
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:33
Fieber is vooral zakelijk. De TV staat onder het pakket ZZP/thuiswerker. Dit krijg je pas te zien na een postcode check.
Ik heb me iets te negatief uitgelaten over de FB. Ik heb er zelf een aantal in gebruik op het werk en bij mn ouders. Bij mn ouders was de keuze voor een FB snel gemaakt omdat je aan deze box ook een ISDN centrale kan hangen. Iets wat toch wel uniek is / was. Het zijn mooie kastjes met veel mogelijkheden.
Toch, in een huis waar alles Apple is, gaan we natuurlijk geen gebruik maken van een FB terwijl er een Airport Extreme staat. :-)

Ik heb nog even verder gegoogled en het gedoe met VLans is geen probleem. Nu zit ik alleen nog met de vraag of de kwaliteit van de TV streams goed genoeg is om Caiway de deur uit te doen.

Nu las ik dat KPN bezig is / was om de streams van glas los te koppellen van de DSL streams waardoor er hogere bitrates geleverd gaan worden.
Hoe zit dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
EDIT:

Alles functioneerd naar behoren, snelheden zijn uitstekend. Supervriendelijke en behulpzame monteur van Gideon gehad die me keurig geholpen heeft. Nog even zitten kletsen over pretparken enzo. Erg nice :)

Nu nog wachten tot de portering van het nummer rond is en de spotify werkt en dan ben k blij :D

[ Voor 77% gewijzigd door Lampuhkap op 10-08-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:23

DDX

Groot nadeel van de fritzbox is dat hij geen accesslist kan doen op ipadressen/poorten.
Snap niet dat ze zoiets simpels niet in zo'n modem/router kunnen proppen.

Glasvezel doet het trouwens lekker hier, upload is deze maand erg handig :)
Heb thuis schotel, met dreambox en kijk op m'n werk zo naar bbc olympic hd kanalen :

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/ajs5uh.jpg
(vorige maand ook tour de france)

[ Voor 4% gewijzigd door DDX op 11-08-2012 00:14 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
DDX schreef op zaterdag 11 augustus 2012 @ 00:14:

Heb thuis schotel, met dreambox en kijk op m'n werk zo naar bbc olympic hd kanalen :

[afbeelding]
(vorige maand ook tour de france)
Werk? B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Laatst online: 01:26

Arjan A

Cenosillicafoob

Same here 8) Handig hoor, een hoge upload

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
I-Lynx schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 14:35:
Ik zat eerst te denken aan XS4ALL als provider voor internet (100/100) en TV.
Nu lees ik hier dat de kwaliteit van tv van XS4ALL niet super is.
Om die reden ben ik bij Ziggo gebleven voor TV.
Ik heb nu een Airport Extreme (gen. 5) en ik zou niet echt happy zijn als ik op een of andere manier gebonden ben aan een crappy FritzBox of ander ding.
Ik ben juist hartstikke blij met die "crappy" Fritz!Box. Daar kun je wel even wat meer mee dan met een Airport Extreme. Mijn Airport Extreme (gen. 4) doet sinds de overstap van Ziggo coax naar XS4ALL glasvezel nog slechts dienst als extra AP in m'n tuinhuis. De Fritz!Box is geweldig, enorm veel mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ik ben er inmiddels wel achter dat er flink geknepen word op FTP.
Naar een gameserver naar ene maat van mij over ftp volle bak upload
naar xs4all zelf, volle bak upload

Iemand anders die van mijn FTP server wil aftrekken: max 3.5mb up. Hoezo weird......

Ben hier toch niet echt blij mee. Ze maken het iig wel nutteloos, die berg met Mbits upload

[ Voor 15% gewijzigd door Lampuhkap op 11-08-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Lijkt me dat het wat bij jou is, wordt hier echt niets geknepen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Hier gaat t zelfs achter een VPN niet harder dan die snelheid. En dat met Glas Extra (100/100) Wel verdacht dat er naar (zakelijke) ftp's alles goed gaat, maar alles daarbuiten zo traag is als poep door een trechter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat bedoel je in hemelsnaam met "achter een VPN" en met "(zakelijke) fto's" en zo? Omschrijf eens duidelijk met leestekens op de goede plek van waar naar waar je hebt getest.

XS4ALL knijpt 0,0. Als jij vindt dat ze knijpen moet je die claims met duidelijke (en gestructureerde) tests omkleden. Als iemand anders van jouw FTP server iets af haalt en die haalt maar 3,5 mbit/s: hoe toon jij aan dat dat niet aan zijn verbinding ligt? Of aan de route tussen zijn provider en die van jou? Of aan de manier waarop jouw router traffic prioritized? (als je dat aan hebt staan).

En wat bedoel je "achter een VPN"? VPN verbinding van elders naar een VPN server in jouw netwerk? VPN verbinding naar een vriend/kennis/jouw werk?

[ Voor 6% gewijzigd door eymey op 12-08-2012 13:28 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
eymey schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 13:26:
Wat bedoel je in hemelsnaam met "achter een VPN" en met "(zakelijke) fto's" en zo? Omschrijf eens duidelijk met leestekens op de goede plek van waar naar waar je hebt getest.

XS4ALL knijpt 0,0. Als jij vindt dat ze knijpen moet je die claims met duidelijke (en gestructureerde) tests omkleden. Als iemand anders van jouw FTP server iets af haalt en die haalt maar 3,5 mbit/s: hoe toon jij aan dat dat niet aan zijn verbinding ligt? Of aan de route tussen zijn provider en die van jou? Of aan de manier waarop jouw router traffic prioritized? (als je dat aan hebt staan).

En wat bedoel je "achter een VPN"? VPN verbinding van elders naar een VPN server in jouw netwerk? VPN verbinding naar een vriend/kennis/jouw werk?
Waar toon ik mee aan dat t niet aan zijn of haar verbinding ligt: simpel. Het zijn ervaren tweakers met allemaal een eigen FTP server die allemaal 100+ mbit kabelabonnementen hebben.
Bandbreedte hoort in dit geval totaal geen issue te zijn.

Van waar: Hier thuis naar XS4ALL FTP met Filezilla Client --> 11,2 MB/s d:)b
Van waar: Hier thuis naar Gameserver FTP met Filezilla Client --> 11,2 MB/s d:)b

Van waar: Hier thuis naar XS4ALL Helpdesk met Filezilla Server -> max 2,5 a 3MB/s :F
Van waar: Hier thuis naar anderen met Filezilla Server --> max 2,5 a 3 MB/s :F

Torrents doen het prima, kan (als er genoeg leechers zijn) makkelijk volle snelheid halen d:)b

Usenet posten van hier thuis naar Sunnyusenet --> max 3 MB/s :F

Ik heb de poorten open voor de FTP server, FTP verkeer voorrang gegeven in de Fritzbox.

Ja VPN naar elders, downloaden van eigen server --> max 2,5 a 3 MB/s

[ Voor 40% gewijzigd door Lampuhkap op 12-08-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik herken het probleem met de upload. Ik heb al weken een klacht lopen bij XS4ALL maar ze kunnen me nu niet echt meer verder helpen omdat het bij alle onderdelen geweest is. Het KPN glasnet is over het algemeen brak qua upload, vind ik. Ook bij mensen met KPN glas heb ik bij tests altijd een asymmetrisch uploadkarakter terwijl ik op m'n werk rustig 600-700Mbit haal op dezelfde testserver (bijvoorbeeld die Reggefiber speedtest), dus die server is het probleem niet.

Thuis heb ik een Procurve aan de NTU gehangen en via VLAN6 het WAN-IP zo aan een Linux bak geknoopt (want ze blijven maar roepen: "heeft u de FritzBox al gereset?"):
Download: strak 50mbit
Upload: schommelt, gemiddeld kom ik ergens rond 35mbit uit.

Uiteraard wgetjes naar /dev/null in beide richtingen om en om naar mijn eigen server die in beide richtingen strak 110MB/s haalt.

Als ik dezelfde testjes uitvoer via een aansluiting van bijvoorbeeld XMS (wat dus niet via het KPN-reggefiber net maar via het door reggefiber zelf beheerde netwerk loopt) haal ik keurig symmetische snelheden. De latency ligt bij KPN ook een stuk hoger, de eerste hop veroorzaakt zo een paar ms latency, het lijkt soms wel alsof ik weer aan het kabelinternet zit.

Het zou leuk zijn als meer mensen zich hierin kunnen vinden, want dan kunnen we misschien massaal KPN bestoken? Het nerveuze karakter kun je overigens ook leuk in de FritzBox zien bij de throughput graphs, bij het uploaden van een paar gig is het allemaal met pieken terwijl de download een prachtige flatline is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Ah, ontdekking. Als ik mijn Kaspersky firewall uit zet, gaat het posten op usenet WEL met 8+ MB/s d:)b
Is nog niet helemaal 100% maar iig wel sneller. En dat is met 4 connecties naar Sunnyusenet.

Overigens doet de FTP nog steeds dezelfde snelheid met Kaspersky uit.
Dus ik zou zeggen dat ergens Filezilla de boel nekt.En ook Kaspersky en de Fritzbox zijn nog variabelen.

Waar o waar gaat het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:51

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Zoals ik op TS al voorstelde, pak even een 2e pc en gooi daar een *nix (FreeBSD in mijn voorstel, kan ik helpen) op met alleen maar de FTP deamon geinstalleerd.

Dan weet je zeker dat het niet aan je programma's/firewall ligt en het is in principe zo opgezet.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Lampuhkap: Dat lijkt er al een stuk meer op (en meer gedetailleerd ;) ).

De suggestie van bvk is inderdaad wel een goede. Het gedoe met Kaspersky firewall e.d. toont dat al wel aan.

Zelf kan ik overigens verder niet helpen (behalve misschien ook door wat van iemand te downloaden / naar iemand te uploaden). Ik zit zelf bij Lijbrandt en dus niet op de WMP infrastructuur. De opzet van KPN WMP+, waar ik met Lijbrandt op zit, is in ieder geval wat anders (zo krijg ik bv. netals bij Reggefiber Wholesale gewoon een IP-adres met DHCP).

Wel heb ik helaas 'maar' 50 mbit :P (hoewel 100 mbit niet zo veel meer kost vind ik het gewoon niet nodig).

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 12-08-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Mja, ik heb mn beste maat iig geregeld voor een Linux server, die strax volledig opgebouwd gaat worden door hem (alsnog thnx BvK voor je aanbod @ freeBSD, maar uit oogpunt op support is het op een normale linux makkelijker) En ik zoek iemand die me wat meer duidelijkheid kan verschaffen rondom Kaspersky om die toch op een veilige manier wat meer snelheid te laten geven. Want deze uploadsnelheden zijn gewoon fors onder de maat.

@ eymey: Als het een beetje werkt, qua snelheid, dan ga ik je nog wel een keer porren voor een proefje :D

Afbeeldingslocatie: http://cl.ly/image/3R0B1z3l2i0v/Image%202012-08-13%20at%208.54.10%20PM.png

Uploads van de torrents blijft op 8,6 maximaal hangen.....

[ Voor 12% gewijzigd door Lampuhkap op 13-08-2012 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Upload naar Usenet gaat nu Goed. Kaspersky is weg en security essentials moet er voorlopig voor in deplaats blijven draaien. Geen idee hoe lang dat goed is enzo. Haal nu iig volle bak op de Upload naar Usenet. Nu de FTP morgn fixen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Sowieso wordt een virusscanner, vooral als ie een audit gaat doen op iedere netwerk stream, al snel een bottleneck ben ik bang. Je zou iig kunnen overwegen om (als dat kan) alleen binnenkomende streams te laten scannen, als dat al iets wat je moet willen eigenlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-07 07:31
Net zoals apexrider al in januari post, wil ik ook m'n glasvezel van xs4all door m'n eigen switch laten lopen en pas later de fritzbox router in laten gaan. Dat scheelt kabels en bovendien heb ik dan sterker wifi signaal in de woonkamer.
Het internet signaal wordt door gegeven, maar ik krijg de iptv niet werkend.

Heb het nu als volgt ingesteld op de Netgear GS105E:
Via advanced 802.1Q VLAN

vlan 1 untagged port1-5
vlan 4 tagged port 1 en tagged port 5; untagged port2
vlan 6 tagged port1 en tagged port 5.

PVID port2 is vlan 4; rest vlan 1

Van de NTU gaat het direct in port1 en van port5 gaat het naar de fritzbox; iptv ontvanger op port2.

Suggesties :?

Ligt dit misschien aan de ip-instelling van de switch ?

[ Voor 4% gewijzigd door dragonfly28 op 14-08-2012 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het is sowieso niet handig om vlan 1 (je gewone LAN, neem ik aan?) ook op de poort te hebben die naar de NT gaat. De poort die naar de NT gaat moet alleen de tagged VLAN's 4 en 6 uitsturen. Mocht je er toch verplicht een PVID aan moeten hangen (zoals bv. ook bij de bekende SLM switches van Cisco het geval is), pak dan evt. een VLAN dat je helemaal niet gebruikt.

Als je de IPTV direct op je switch aansluit, dan moet VLAN 4 untagged op die poort komen (middels PVID 4). Als je IPTV ook via je fritz!box wil laten lopen, dan moet je zijn WAN (poort 1) met een poort op de switch verbinden en dus ook op die poort beide VLAN's tagged aanbieden (dus geen van beide VLAN's als PVID op die poort). Ik neem aan dat je hiervoor poort 5 wil gebruiken?

Je moet, als je ook nog LAN apparaten op je switch wil hebben, ook nog zorgen dat de LAN kant van de Fritz!box verbinding heeft met de switch. Zoals je het nu omschrijft bgrijp ik dat je dat ook wil doen via diezelfde poort 5 op de switch maar als die is verbonden met de WAN van de Fritz dan gaat da tsowieso niet werken.

[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 14-08-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
Ik hoef in principe geen LAN apparaten op m'n switch te hebben, maar wil wel LAN apparaten op m'n fritzbox hebben.

Het komt eigenlijk neer op 1 IPTV afsplitsen en de rest door naar de fritzbox en die gebruiken zoals bedoeld.
Het lijstje is niet zo overzichtelijk als ik had gehoopt. Misschien dan andersom duidelijker is. Begrijp ik je zo goed? (ik moet inderdaad verplicht een PVID instellen)

Port1: naar NT -> vlan4 en vlan6 beiden tagged; PVID1
Port2: naar iptv -> vlan4 4 untagged; PVID4
Port3: niet in gebruik: vlan1 untagged; PVID1
Port4: niet in gebruikt: vlan1 untagged; PVID1
Port5: naar Fritzbox -> vlan4 en vlan6 beiden tagged; PVID1

(Voor het instellen van de switch hang ik er even een laptop aan op port 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
In principe zou het zo dan inderdaad goed moeten staan en zou je gewoon je settopbox aan zowel de TV poort van je Fritz!box als aan poort 2 van je switch moeten kunnen hangen......

Heb je de mogelijkheid om bij poort 1 en 5 een filter in te stellen voor egress (outbound) en/of evt. ingress? (bv. tagged only).

En weet je zeker dat port 2 niet ook nog in de groep voor vlan1 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:47
eymey schreef op donderdag 09 augustus 2012 @ 16:36:
First, de Fritz!box is verre van Crappy (ik gebruik er 'vrijwillig' eentje bij een andere ISP dan XS4ALL).

Fieber ken ik als provider (nog) niet. Dus ook niet via welke operator zij werken of uberhaupt van wie ze TV leveren.

Als ze echter volwaardig op basis van KPN WMP+ (let op de plus) of Reggefiber WGDO leveren (beide wholesalediensten bieden TV van Glashart Media), dan heb je zeer waarschijnlijk volledige vrijheid om zonder extra gedoe een eigen router aan te sluiten. IP adressen worden via DHCP verstrekt.

Alleen KPN WMP (let op geen plus, op basis waarvan XS4ALL ook werkt) vereist apparatuur om VLAN's te ontrafelen en een internetverbinding via PPPoE op te zetten.

edit: Net ff op de website van fieber.nl gekeken. Waar zie jij dat ze uberhaupt TV leveren?
Fieber levert alleen zakelijk, en nee, inderdaad geen TV. Verwarring ontstaat her en der doordat de glasvezelvergelijker niet specifiek aangeeft dat Fieber voor ondernemers is (evenals Helden van Nu bijvoorbeeld). Dus komt 'ie gewoon in de lijst met beschikbare providers te staan.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• Prosje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-08 15:40
Lampuhkap schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 14:05:
[...]

Waar toon ik mee aan dat t niet aan zijn of haar verbinding ligt: simpel. Het zijn ervaren tweakers met allemaal een eigen FTP server die allemaal 100+ mbit kabelabonnementen hebben.
Bandbreedte hoort in dit geval totaal geen issue te zijn.

Van waar: Hier thuis naar XS4ALL FTP met Filezilla Client --> 11,2 MB/s d:)b
Van waar: Hier thuis naar Gameserver FTP met Filezilla Client --> 11,2 MB/s d:)b

Van waar: Hier thuis naar XS4ALL Helpdesk met Filezilla Server -> max 2,5 a 3MB/s :F
Van waar: Hier thuis naar anderen met Filezilla Server --> max 2,5 a 3 MB/s :F

Torrents doen het prima, kan (als er genoeg leechers zijn) makkelijk volle snelheid halen d:)b

Usenet posten van hier thuis naar Sunnyusenet --> max 3 MB/s :F

Ik heb de poorten open voor de FTP server, FTP verkeer voorrang gegeven in de Fritzbox.

Ja VPN naar elders, downloaden van eigen server --> max 2,5 a 3 MB/s
Bij mij doet zich _exact_ hetzelfde voor. Upload vanaf mijn FTP thuis komt niet hoger dan 3,5MB/s. Ik begin er flink de balen van te krijgen. Had eerst XMS en daar deed dit probleem zich niet voor. Altijd volle bak...

• Len
  • Laatst online: 03-10 14:40

Len

Leeg

Prosje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:10:
[...]

Bij mij doet zich _exact_ hetzelfde voor. Upload vanaf mijn FTP thuis komt niet hoger dan 3,5MB/s. Ik begin er flink de balen van te krijgen. Had eerst XMS en daar deed dit probleem zich niet voor. Altijd volle bak...
Reactie eronder gelezen?
Lampuhkap schreef op zondag 12 augustus 2012 @ 16:18:
Ah, ontdekking. Als ik mijn Kaspersky firewall uit zet, gaat het posten op usenet WEL met 8+ MB/s d:)b
Is nog niet helemaal 100% maar iig wel sneller. En dat is met 4 connecties naar Sunnyusenet.

Overigens doet de FTP nog steeds dezelfde snelheid met Kaspersky uit.
Dus ik zou zeggen dat ergens Filezilla de boel nekt.En ook Kaspersky en de Fritzbox zijn nog variabelen.

Waar o waar gaat het mis?
Al zonder virus/firewall geprobeerd?

Of even met een liveCD van ubuntu bijvoorbeeld?

[ Voor 4% gewijzigd door Len op 16-08-2012 18:06 ]

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
eymey schreef op dinsdag 14 augustus 2012 @ 17:10:
In principe zou het zo dan inderdaad goed moeten staan en zou je gewoon je settopbox aan zowel de TV poort van je Fritz!box als aan poort 2 van je switch moeten kunnen hangen......

Heb je de mogelijkheid om bij poort 1 en 5 een filter in te stellen voor egress (outbound) en/of evt. ingress? (bv. tagged only).

En weet je zeker dat port 2 niet ook nog in de groep voor vlan1 zit?
Heb eindelijk tijd gevonden om weer wat te proberen. De instellingen zijn nu als volgt:

port1 NT -> vlan4+6 beiden taggen; pvid3
port2 settop -> vlan4 untagged; pvid4
port3 laptop om switch in te stellen -> vlan1 untagged; pvid1
port4 niet ingebruik -> vlan3 untagged; pvid3
port5 naar FB-> vlan4+6 beiden tagged; pvid3

zelfde probleem als eerst internet gaat prima, maar tv toch nog een issue.
Het lijkt erop dat er wel iets van een signaal door gegeven wordt ik kan wel bij de tv gids en de tijd is ook in orde.
Melding is dat de zender momenteel niet beschikbaar is. Het lijkt erop alsof er wel een ip adres in de 10.200.100.xxx range verkregen wordt, maar misschien is dit wel allemaal afkomstig van toen daarnet wel alles op de FB aangesloten was.

port2 is echt alleen member van vlan4. ingress en egress instelling zijn beperkt tot het instellen van een bandbreedte en staan momenteel allen op unlimited.
Er zijn ook nog wat multicast instellingen, maar ik weet niet precies wat ik daarmee aan moet.
De IGMP snooping staat aan, maar vlan1 of vlan4 voor snooping maakt geen verschil.

Zal zo eens kijken of ik met met laptop aan port2 een ipadress kan ontvangen.

Misschien is het zoiets triviaals als de settop een harde reset geven, zodat ie opnieuw met alle inlog gegevens aangemeld moeten worden op het netwerk.

of je bent gewoon een sukkel en vergeet vlan4 aan te vinken, waarna alles daarna wel werkt.

Hartelijk dank voor de tips Eymey

[ Voor 15% gewijzigd door dragonfly28 op 17-08-2012 21:29 . Reden: sukkel ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Len schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 18:05:
[...]

Reactie eronder gelezen?

[...]

Al zonder virus/firewall geprobeerd?

Of even met een liveCD van ubuntu bijvoorbeeld?
Kaspersky geditched en gewoon simpel Windows Firewall en MSE draaien. FTP draait multithreaded gewoon volle bak, enkele thread 3 MB/s. Http file server zelfde. Torrents gaan behoorlijk volle bak. Usenet upload vandaag zelfs boven de 12 MB/s gehaald. Maar daarvan krijg ik de SSL tunnel sinds ik kaspersky gedumpt heb niet meer aan de praat :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Blijkbaar gaat het op het niveau van 1 enkele TCP connectie dus niet goed en komt de upload niet boven de 30 mbit uit.

De andere activiteiten die jij allemaal noemt (torrents, usenet download/upload) werken allemaal met meerdere TCP connecties en dan haal je gecombineerd dus wel volle bak.

Ik kan me niet meer goed voor de geest halen of je al wel eens een andere router hebt geprobeerd (met KPN / KPN WMP niet triviaal maar zeker mogelijk), maar alleen in dat geval zou je de invloed van bv. de Fritz!box uit kunnen sluiten. Die heeft namelijk ook allemaal 'slimme' algoritmes aan boort om uitgaand verkeer te prioritiseren.

Meeste routers geven zelf niet snel de volle mep aan 1 TCP sessie maar houden standaard wat marge (soms best veel) gereserveerd voor het geval er ander verkeer tussendoor moet komen met hogere prioriteit, zoals bv. TCP acks die je ook snel (en met lage latency) moet kunnen versturen als je een grote download hebt met veel bandbreedte.

[ Voor 29% gewijzigd door eymey op 17-08-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
mja, als er iemand een goeie oplossing heeft, meld het me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De beste methode om het e.e.a. uit te sluiten is een router te vinden waarop je traffic prioritizing uit kan zetten (op de Fritz!box kan dat volgens mij niet).

Dat is de enige oplossing. Zolang je dat niet hebt geprobeerd kan je XS4ALL niet veel verwijten (hoogstens dat ze e.e.a. moeten regelen met AVM).

Dit is gewoon hoe TCP werkt en deels ook hoe ervoor gezorgd wordt dat 1 simpele TCP sessie niet je upload EN download vernaggelt. Maar 30 mbit op 100 mbit is natuurlijk wat overdreven.....

Overigens net ff getest (heb hier zelf een Fritz!box 7390 hangen, maar dan aan een Lijbrandt lijn via DHCP). Hier haal ik met een FTP transfer naar buiten m'n volle 50 mbit..... Maar dat zegt nog steeds niet alles (bij 'julli' zit er ook nog de PPPoE van KPN in de vergelijking en de QoS die KPN op de verschillende VLAN's heeft).

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 18-08-2012 01:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
mja zeg t maar hoor, ik maak zo een account enzo voor je aan als je wilt
dan kan je t zien!
(moet dan wel via de DM :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals ik in m'n vorige reactie al aangaf is dit een typisch KPN probleem waar ik al een tijdje mee bezig ben.
Ik heb een schone testlaptop ingericht en ik heb thuis precies ditzelfde probleem. Ik haal met volle snelheid een bestand binnen van diverse FTP servers (de XS4ALL server, of mijn eigen server) en uploaden via FTP gaat maar iets van 3MB/s. Precies ditzelfde probleem gebeurt bij een kennis met KPN glas (het is dus KPN generiek). Hang ik de laptop aan een XMS verbinding of op m'n werk aan het bedrijfsnet, gaat het zonder problemen even snel in allebei de richtingen. De upload van het KPN glasnet was vroeger asymmetrisch en als je gaat Googlen hebben meer mensen deze issues. KPN heeft de upload ooit gelijk getrokken maar het lijkt alsof het netwerk nog niet goed geoptimaliseerd is voor die symmetrie. Je kunt je FritzBox eraf halen en een machine aan de NTU hangen (VLAN6, PPPoE) en je zult zien dat er precies hetzelfde gebeurt...

Edit: als de XS4ALL netwerkafdeling me weer belt zal ik ze weleens verwijzen naar dit topic want problemen van dit soort zijn al eerder besproken zag ik ergens op voorgaande pagina's.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ik heb hier echt 0,0 last van hoor.
Net even als test een 4gigabyte bestand geupload naar ftp naar server op m'n werk.
Bijna 100mbit :

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2ewd6d3.jpg
4326484420 bytes sent in 383 secs (11291.50 Kbytes/sec)

Dit vanaf linux (centos6) machine die aan de fritz 7390 hangt.

Wat ik wel heb dat ik soms via ipv6 lagere snelheden haal (zowel up als down) maar vaak lopen de ipv6 routes dan niet echt optimaal.
(leuk dat sommige providers ipv6 verkeer minder prioriteit/via andere route laten lopen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Lampuhkap schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 01:40:
mja zeg t maar hoor, ik maak zo een account enzo voor je aan als je wilt
dan kan je t zien!
(moet dan wel via de DM :) )
Ik geloof je direct hoor, maar een oplossing is er dus niet 1 2 3, behalve een andere router uitproberen of gewoon XS4ALL de boel te laten onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DDX schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:14:
Ik heb hier echt 0,0 last van hoor.
Net even als test een 4gigabyte bestand geupload naar ftp naar server op m'n werk.
Bijna 100mbit :

[afbeelding]
4326484420 bytes sent in 383 secs (11291.50 Kbytes/sec)

Dit vanaf linux (centos6) machine die aan de fritz 7390 hangt.

Wat ik wel heb dat ik soms via ipv6 lagere snelheden haal (zowel up als down) maar vaak lopen de ipv6 routes dan niet echt optimaal.
(leuk dat sommige providers ipv6 verkeer minder prioriteit/via andere route laten lopen)
IPv6 of IPv4 maakt bij mij weinig uit eigenlijk, het gedrag is hetzelfde. Wel leuk dat het bij jou niet gebeurt. Het kan best zijn dat het zich niet overal voordoet, ik kan het zelf moeilijk onderzoeken in het hele land. Enige wat ik constateer is dat ik het bij kennissen (in dezelfde gemeente weliswaar) ook zie gebeuren, en dat ik zeker weet dat het niet aan mijn manier van testen ligt (omdat ik het op verschillende manieren en met verschillende machines/OSes heb getest). Veel verder kom ik ook niet echt... Behalve dat ik het probleem van Lampuhkap ook heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Heb je het probleem al eens gepost in de xs4all nieuwsgroepen ?
Mogelijk dat mensen met dit probleem anders aangesloten zitten. (andere switch/router bij xs4all bijvoorbeeld)

Mijn eerste 2 hops trouwens :
1 fritzbox (192.168.178.1) 0.592 ms 0.685 ms 0.769 ms
2 lo1.dr7.d12.xs4all.net (194.109.5.211) 19.179 ms 19.210 ms 29.338 ms
3 1317.ae3.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.7.101) 10.610 ms 10.604 ms 10.585 ms

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 18-08-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
eymey schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:27:
[...]

Ik geloof je direct hoor, maar een oplossing is er dus niet 1 2 3, behalve een andere router uitproberen of gewoon XS4ALL de boel te laten onderzoeken.
Ik ondervind ook geen probleem up en down kom ik aan m'n 50mbit.

De monteur die de boel kwam opleveren waarschuwde me wel voor dit probleem en zei dat ik contact op moest nemen met xs4all als m'n upload significant lager blijft dan de download en dat het een bekend probleem is ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
DDX schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 11:49:
Heb je het probleem al eens gepost in de xs4all nieuwsgroepen ?
Mogelijk dat mensen met dit probleem anders aangesloten zitten. (andere switch/router bij xs4all bijvoorbeeld)

Mijn eerste 2 hops trouwens :
1 fritzbox (192.168.178.1) 0.592 ms 0.685 ms 0.769 ms
2 lo1.dr7.d12.xs4all.net (194.109.5.211) 19.179 ms 19.210 ms 29.338 ms
3 1317.ae3.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.7.101) 10.610 ms 10.604 ms 10.585 ms
Die hoge pings na de frtzbox vallen mij wel op. Voor glasvezel zijn die behoorlijik hoog.
Zelf gebruik ik een andere router dan de fritzbox, en haal ik (met ipv6) pings van ca 1 tot 3 ms op de eerste hops in het netwerk van xs4all zelf.

Merk je dat bij het gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Die hoge tijden zijn van routers zelf, die minder prioriteit aan ping packetjes geven denk ik.
Ping naar www.xs4all.nl :
rtt min/avg/max/mdev = 2.384/2.511/3.009/0.183 ms

[ Voor 20% gewijzigd door DDX op 19-08-2012 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
:D

Ping naar xs4all.nl is een minimum 3 van en max van 4 :P Das toch best netjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@DDX: ik lijk dezelfde route te volgen als jij als ik een trace doe naar xs4all.nl
@Dragonfly28: ik heb al heeel veel contact met xs4all gehad dus ik mag hopen dat ze (in het geval dat dat probleem bij mij zou spelen) het al wel hadden gevonden...

En als ik bijvoorbeeld op mijn testserver een download doe vanaf dl.xs4all.nl (de 2 gig testfile) gaat die ruim 100MB/s en volgens een trace volgt die data dezelfde route op de backbone als vanaf mijn huis (dus de verbinding tussen testserver en xs4all is wel oke). Ik ben benieuwd wat eruit gaat komen. Als ik weer een update van xs4all krijg laat ik het jullie wel weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkybee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-04-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2012 @ 16:10:
Ik heb momenteel 1 fritbox met 1 iptv ontvanger in huis. Nu wil ik ook graag 1 ontvanger erbij voor in de slaapkamer. Is het mogelijk om via een 2de hands website een een Motorola VIP1963 op de kop te tikken, en via een switch op de VLAN van de fritzbox (zodat er op die manier 2 ontvangers op 1 VLAN zit) aan te hangen?

Of is dat de simpel gedacht? :)
Ben ik ook benieuwd naar. Iemand?
Aan dit antwoord heb ik niet zoveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonfly28
Ik hoorde van een collega dat je zelfs een splitter (denk aan die ISDN 1->2 dingen van een paar euro bij de bouwmarkt) achter de FB kan hangen om 2 TV's aan te sluiten.
Voor andere oplossingen dmv switch ff dit topic doorzoeken staan meerdere voorbeelden van configuraties en switches.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@funkybee

Ik kan in ieder geval bevestigen dat het wel mogelijk is om 2 Motorola's tegelijkertijd aan te sluiten op een switch. Maar.....

Er zijn een paar dingen waar je goed op moet letten.

In de DSLAM (centrale) is door KPN bepaalde inzetregels ingesteld m.b.t. de beschikbare bandbreedte. Als je een abbo hebt met 20 Mbit en je sluit 2 VIPS tegelijkertijd aan, heb je grote kans dat er op beide tv ontvangers alle HD kanalen weg zijn. De centrale ziet dat je 2x HD streams wilt kijken, maar het kan dan kennelijk niet om dat tegelijkertijd te doen. Er blijft dan te weinig bandbreedte over voor het normale internet.

Ik weet dat toevallig omdat ik daar tegenaan gelopen ben. XS4ALL gebeld hierover en met een goed gesprek uiteindelijk voor elkaar gekregen dat de medewerker van XS4ALL het profiel (inzetregels m.b.t. tv) heeft verhoogd van 500 naar 1400. Wat deze waarden precies inhouden weet ik helaas niet. Maar het werkt bij mij perfect!

Aangezien ik slechts 20 Mbit heb, is het wel zo dat als er op de eerste tv HD gekeken wordt, dat er op de 2de geen HD mogelijk is. Het zenderoverzicht (programmagids) van HD zenders staan er wel. Zodra ik op de 2de ook HD wil kijken, krijg ik een foutmelding dat het tijdelijk niet mogelijk is om naar een HD zender te kijken. Andersom geldt dat ook. Als ik op de 2de tv HD kijk, en daarna naar de 1ste tv ga, dan krijg ik deze melding ook te zien.

In mijn geval is het of / of . Gelukkig is het geen ramp aangezien de 2de tv geen plasma scherm is, is het prima te doen ;)

Kortom, koop een goedkope simple switch, en gaan met die banaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
dragonfly28 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 19:12:
Ik hoorde van een collega dat je zelfs een splitter (denk aan die ISDN 1->2 dingen van een paar euro bij de bouwmarkt) achter de FB kan hangen om 2 TV's aan te sluiten.
Voor andere oplossingen dmv switch ff dit topic doorzoeken staan meerdere voorbeelden van configuraties en switches.
Die meerdere voorbeelden gaan veelal over het vervangen van de Fritz!box door een andere router... evt. in combinatie met smart switch voor het verwerken van de VLAN's.

Die 'splitters' waar jij het over hebt maken gebruik van het feit dat een 100 mbit verbinding (genoeg voor TV) maar 4 aders in de UTP gebruiken. Echter, je hebt dan nog steeds 2 poorten op je fritz!box nodig (die er voor TV dus niet zijn). Die 'splittertjes' versturen het signaal van 2 poorten over 1 kabel. Ze versturen niet het signaal van 1 poort naar 2 apparaten ;).

Een 'domme' switch zou voldoende moeten zijn om meerdere settopboxen aan de TV aansluiting op de Fritz te hangen.

[ Voor 25% gewijzigd door eymey op 27-08-2012 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08 19:21
Een simpel oud (10 mb) hubje zou dus ook kunnen om meerdere tv's te kunnen aansluiten? Ben wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frankie02 schreef op maandag 27 augustus 2012 @ 22:54:
Een simpel oud (10 mb) hubje zou dus ook kunnen om meerdere tv's te kunnen aansluiten? Ben wel benieuwd...
Dat betwijfel ik... Een simpele HD stream is al gauw 15.000 kbit/s per kanaal die je effectief bekijkt op je tv. Wil je ook nog eens op je 2de tv gaan kijken. Dan is het al gauw 2x 15.000 kbit/s = 30.000 kbit/s. Dan is het met een 10Mbit switch behoorlijk lastig ;)

Pak een oude sweex (lekker goedkoop) van 100 Mbit en je zit prima!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2012 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Was het maar zo mooi.

KPN levert helaas nog steeds de (tov. kabelaars) relatief 'crappy' bitrate van slechts zo'n 7 mbit voor HD :')

Alleen voor hun WMP+ afnemers met Glashart Media worden streams van ~14 mbit geleverd.

That said, zelfs met HD en SD kanalen onder de 10 mbit is een 10 mbit hubje inderdaad nog steeds te weinig. En waarom zou je dat uberhaupt eigenlijk ook doen, waar je bij de plaatselijke computerboer voor 2 tientjes al een 100 mbit switch kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkybee
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21-04-2023
Thnx voor jullie reactie.

@ dragonfly28: Ik heb begrepen van XS4ALL dat videodata altijd via ethernet verstuurd wordt. Dat gedeelte is wel duidelijk.
@ icehawk: Ik ging ervan uit dat je een glasvezelverbinding hebt. (Bij mij is tv kijken bij SX4ALL er nu niet bij, omdat ik teveel demping op de ADSL-lijn heb (een akelig ADSL-euvel). Ik wil in tijd overgaan naar glas en dan zal ik beschikken over 50 mbit.
Zal ik dan ook tegen dat bandbreedteprobleem aanlopen, als ik meerdere Motorola’s aan elkaar knoop?
De bedoeling is, dat er dan 3 tv’s van signaal moeten worden voorzien. Eén grote tv en 2 kleintjes in een ander gedeelte van het huis (deze laatste 2 hoeven absoluut niet op HD te draaien).
Zou ik dat kunnen redden met een Cat 5e ethernet kabel of moet ik dan Cat 6 gaan leggen? (Ik lees wel eens dat Cat 5e ook 1000 mbit aan kan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Joh, je denk echt veel te moeilijk ;)

Cat5e (of zelfs cat5) is ruuuuuim voldoende voor TV, zelfs wel tot 3. Met cat5 kan je makkelijk 100 mbit halen (en met cat5e inderdaad 1000 ). Een HD stream bij KPN is op dit moment at most 7 mbit (straks misschien 14). Dus do the math wat dat wordt met 3 settopboxen ;)

Als je het 50 mbit abbo neemt heb je tussen Fritz!box en de POP ook nog ruim voldoende bandbreedte over (50 mbit voor TV) voordat je het TV kijken gaat merken aan je internetsnelheid.

• BamSlam_
  • Niet online
Zojuist de volgende regels aangetroffen in de log van mijn Fritz!Box 7390:
30.08.12 20:55:46 No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Invalid server certificate.
30.08.12 20:13:06 No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Invalid server certificate.
30.08.12 19:30:26 No automatic configuration or updates by the service provider possible for this device: Invalid server certificate.
En dat ging zo nog een tijdje door... iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@ BamSlam_

Ja hoor, is al een hoop over heen en weer geschreven.

Gewoon optie uitzetten:

Fritzbox
Internet
Account information
Provider services: beide opties (automatische config en update) uitzetten

en het is weer opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje tussendoor: Kun je een willekeurige router naar keuze hangen aan de Genexis met XS4ALL? Ik wil van mijn FB af, maar krijg een andere router niet geconfigged. En dan is nog de vraag welke de meest geschikte is. Ik dacht zelf aan een Draytek 2750n. Ik maak geen gebruik van TV of VOIP....

Doel van dit alles is een stabielere wifiverbinding (in n-mode levert de FB waardeloos instabiel jo-jo signaal) en de reikwijdte verbeteren want de FB heeft en erg matig bereik. Er hangt al een FB repeater boven.
Met speedtests zie je duidelijk het verschil: bekabeld volle bak, met wifi blijft ie hangen tussen 5-50% van de totaal te behalen snelheid. Heb een 50mb down abbo.

Alvast bedankt!

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:41
Of het kan weet ik niet, maar het lijkt me makkelijker om op een centrale plaats een wifi router neer te hangen.
Op die router zet je DHCP uit, zodat je FB IP's blijft uitdelen, en je router extra wifi bereik toevoegt.
Werkt efficienter dan een repeater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil mijn FB geheel vervangen. Dus geen FB die IPtjes gaat uitdelen omdat 'ie de middleman is tussen de nieuwe router en de Genexis. Simpelweg omdat de FB gewoon niet betrouwbaar is, is mijn idee. Inloggen op het netwerk door mij of gasten duurt ééuwen, als het device even in slaapstand heeft gestaan en weer moet aanhaken dan kun je beter rebooten, n-signaal gaat van 0 naar 50% en weer terug dus downloaden van Usenet is geen plezier meer aan. Ik wil 1 apparaat aan de Genxis hebben hangen, een goeie, en geen FB fratsen meer....

BTW de FB repeater werkt als een trein ;) Maar als de FB in de meterkast al brak is, is er weingi aan te doen. Boven staat een Mac en die heeft dezelfde downloadproblemen. Streaming op mobile devices als iPads vallen geregeld stil, gaan haperen of hebben laadtijd nodig. Dat mag gewoon niet.

Ik ben begonnen om +32 pagina's door te spitten op zoek naar de juiste configuratie voor een Draytek direct aan de Genexis. Weet iemand de instellingen daarvan? Bij XS4ALL zeiden ze dat de router PPoa moet hebben maar volgens mij zijn ze blijven steken bij hun ADSL uitleg...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Je kan in principe elke router aan de verbinding hangen, als die maar PPPoE ondersteunt. Daarnaast moet de router zelf met VLANs kunnen omgaan, of moet je die m.b.v. een managed switch kunnen bereiken.
Als je op 'vlan' zoekt in dit topic kom je wel een handleiding tegen.

Zelf gebruik ik een Linksys E3000 met Tomato software die ook VLAn ondersteunt. Ideaal, maar trekt door al die extra functionaliteit de 50Mbit maar net.
Zie bijvoorbeeld: http://www.4shared.com/di...Builds.html#dir=118755049
Met bijbehorend topic: http://www.linksysinfo.or...8-7493-4-5-6-7-8-9.36106/

[ Voor 10% gewijzigd door Mr_Big op 04-09-2012 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In een ander topic adviseert iemand dat het écht nodig is de Genexis een uur van de stroom af te halen om zo de lease te laten vernieuwen, alvorens je contact met internet kunt hebben met welke router dan ook.
Draytek heeft een aparte sectie voor VLAN, instelbaar. Maar de vraag is wat je moet instellen want de mogelijkheden zijn echt eindeloos. DHCP aan/uit? VLAN instelling? WAN instellingen? Één van de LAN poorten is geconfigureerd als directe verbinding naar de NTU maar dat staat zelfs niet in de boekjes.

BTW Tomato software etc is aan mij niet besteed; ik zie er de meerwaarde niet van in en ik denk dat ik meer schade aanricht dan dat ik er voordeel van heb. Kennis van dat soort dingen ontbreekt.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2012 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat gaat dan waarschijnlijk over de WMP+ en WGDO providers, waarbij je op een voor internet dedicated poort op de NT via DHCP een lease moet krijgen.

De opzet van KPN met XS4ALL is niet daar mee te vergelijken.....

Het belangrijkste is dat je de PPPoE tunnel voor de XS4ALL verbinding tagged op VLAN 6 moet zetten richting je NT. Hoe dat precies moet verschilt per apparaat en weet ik voor Draytek niet uit m'n hoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok ik ga straks eens aan de slag, kijken hoe ver ik kom. Bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik word een beetje niet goed van dezelfde errors.... :?

Jan 1 03:27:57 info daemon dnsmasq[31426]: using local addresses only for domain lan
Jan 1 03:27:57 info daemon dnsmasq[31426]: using nameserver 4.2.2.1#53
Jan 1 03:27:57 info daemon dnsmasq[31426]: using nameserver 168.95.1.1#53
Jan 1 03:27:57 info daemon dnsmasq[31426]: reading /tmp/resolv.conf.auto
Jan 1 03:27:56 info user : IPv6 WAN up
Jan 1 03:27:56 notice daemon pppd[4760]: pppd 2.4.4 started by root, uid 0
Jan 1 03:27:56 info daemon pppd[4758]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Jan 1 03:27:55 notice user ifdown: kill all pppd...
Jan 1 03:27:55 info user : 3610 root 0 Z [pppd]
Jan 1 03:27:53 notice user root: [WAN] check default route failed:(0), revert WAN state and ifup wan...
Jan 1 03:27:18 err daemon pppd[3610]: Unable to complete PPPoE Discovery
Jan 1 03:27:18 warn daemon pppd[3610]: Timeout waiting for PADO packets
Jan 1 03:27:13 info daemon dnsmasq[31426]: using local addresses only for domain lan
Jan 1 03:27:13 info daemon dnsmasq[31426]: using nameserver 4.2.2.1#53
Jan 1 03:27:13 info daemon dnsmasq[31426]: using nameserver 168.95.1.1#53
Jan 1 03:27:13 info daemon dnsmasq[31426]: reading /tmp/resolv.conf.auto
Jan 1 03:27:03 info user : IPv6 WAN up
Jan 1 03:27:03 notice daemon pppd[3610]: pppd 2.4.4 started by root, uid 0
Jan 1 03:27:03 info daemon pppd[3609]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Jan 1 03:27:03 warn daemon dnsmasq[31426]: no servers found in /tmp/resolv.conf.auto, will retry
Jan 1 03:27:01 notice user ifdown: kill all pppd...
Jan 1 03:27:00 info user : 1796 root 0 Z [pppd]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Hou je er rekening mee dat je de PPPoE-verbinding alleen kan opzetten via VLAN 6 ?
Dus ofwel eerst untaggen met een aparte switch, of, als je router het ondersteunt, instellen dat de PPPoE verbinding over een VLAN 6 'tagged' moet worden opgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb ik ook gedaan. Maar desondanks komt er geen WAN connectie ;(...
Ik las ergens dat veel Draytek routers alleen áchter de LAN een VLAN connectie kunnen maken, en daardoor geen verbinding naar WAN kunnen opzetten....leg ik het zo goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar ik benieuwd naar ben:

Binnenkort wordt bij ons glasvezel aangesloten, met Xs4all als provider.

Nu lijkt het mij het handigst om de modem etc "gewoon" in de meterkast te leggen.

In de huidige situatie (ADSL) komt die binnen in die hoek van de woonkamer (telefoon) en hier staat de modem ook op een kast.

Nu staat er op de website van Xs4all:
Wat doet onze installatiemonteur?
Onze monteur verzorgt de volledige installatie bij u thuis.
Maar dat feest zal wel niet opgaan. De huidige ethernet kabel komt maar tot aan de hoek waar de modem staat en is niet lang genoeg om de meterkast te halen.

Heeft iemand een idee wat het zou kosten om een monteur deze kabel(s) (2 stuks) door te laten trekken naar de meterkast? (paar meter woonkamer, gang dan de meterkast).

Kun je een ethernet kabel überhaupt simpelweg verlengen door dmv een koppelstukje er een nieuw stuk kabel aan te hangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11:47
Ja, die koppelstukjes zijn simpel te krijgen. Een connector met aan beide kanten een RJ-45 ingang. Maar of je dan de volle capaciteit van je kabel nog benut weet ik niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Low-Tech
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:05
Even ter informatie: Het is op dit moment niet mogelijk om je glasvezelaansluiting te verhuizen, gebruik dus niet het verhuisformulier! Even bellen met de helpdesk en er wordt een nieuwe aansluiting voor je aangevraagd en de oude wordt automatisch stopgezet zodra de nieuwe actief is. Je moet helaas wel € 10 betalen voor het versturen van een nieuwe fritzbox.

Fractal Design Meshify S2, Asus ROG B550-F, AMD 3700x, 3080?, Corsair H115i Pro, G-Skill 3600-16 32GB Trident Z Neo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvandijk646
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-09 18:14
Ik heb de XS4all-Genexis al aangesloten en werkend op de Draytek 2920 voordat Guidion is langs geweest. Was niet ingewikkeld, gewoon de juiste link gevonden:
http://www.glasvezel.nu/f...draytek-vigor-2920-series

De Ziggo-verbinding (die ik ga downgraden) dient nu als backup voor als XS4all uit zou vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Laatst online: 02-10 16:23
Even een vraagj ik zie veel mensen die hun tv aftakken voor dat dit de fritsbox ingaat is het ook mogelijk om een trunk aan temaken op de fritzbox op bijv lan3 en deze dan aan een switch te hangen ??

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Glasvezel is niet te krijgen bij mij in Den Haag? Maar weet iemand of het ADSL pakket wat XS4ALL aanbiedt redelijk tot hoogwaardig is? Ik ben gewend aan de stabiliteit en snelheid van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Ik vind dat ze onderhand hun aanbod op glasvezelgebied wel eens wat voordeliger mogen maken. Ik had verwacht dat ze dat per 1 oktober zouden doen in 1 actie met de btw-verhoging. Echter: de btw hebben ze wel verhoogd maar het aanbod is nog steeds het onvoordeligste van allemaal als ik het zo bekijk.

Lijkt er nu echt op dat de rekenmachine (voor de jongere lezer: dat is een apparaatje dat men vroeger gebruikte om berekeningen te maken, zoals je nu met een app doet :) ;) ) daar regeert.

[ Voor 6% gewijzigd door janbal op 02-10-2012 15:24 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 108 Laatste