Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 21:36
NIK0 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 10:08:
Dat "Gepersonaliseerd XS4ALL T-shirt " wat je krijgt bij aansluiting Glasvezel zou eigenlijk als opdruk moeten hebben: "I don't need sex because XS4All screws me every chance they get"
Ik moet die van mij nog steeds aanvragen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:38
janbal schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:35:
@Johnnie5:
Als ik jou was zou ik gewoon bij Lijbrandt blijven.
Nee liever niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:59
Ben wel benieuwd waarom Johnnie5 liever niet bij Lijbrandt blijft. N.a.v. de prijsverhoging van XS4All, waar ik nu zit, ben ik juist Lijbrandt aan het overwegen als alternatief om naar over te stappen eind van het jaar.
Ik verneem tot nu toe weinig klachten over Lijbrandt, behalve dan dat hun abonnementen-administratie wat krakkemikkig is. Voorts is hun TV-stream beter dan die van XS4All wordt door allerlei fijnproevers op deze fora betoogd. Bovendien hebben ze ook nog analoog en DVB-C.
Dus waarom?

Kun je daar eens iets meer over schrijven?
Overigens: niet mijn bedoeling hier nu een discussie over Lijbrandt aan te jagen, daar is een ander Topic speciaal voor. Het gaat er mij om welke voordelen Johnnie5 ziet in XS4All mbt problemen die hij heeft ervaren bij Lijbrandt.

[ Voor 40% gewijzigd door janbal op 16-03-2012 13:42 . Reden: typo + aanv. ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Het betreft hier alleen internet en dan is XS4ALL € 10,- goedkoper per maand.
Daarbij een betere support via de site en gratis veiligheidspakket.
Tevens is het gebruik van gratis hotspots ook wel makkelijk.

Bij Lijbrandt duurt het antwoorden via mail weken, als je
al een antwoord krijgt.
Automatische incasso die ineens halverwege de maand word geïncasseerd ipv aan het eind
van de maand.
Bij navraag word er gezegt dat het zsm word rechtgezet en na 4 maanden nog steeds niks
veranderd.

Dus in mijn ogen reden genoeg om over te stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Johnnie5 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:26:
Het betreft hier alleen internet en dan is XS4ALL € 10,- goedkoper per maand.
Daarbij een betere support via de site en gratis veiligheidspakket.
Tevens is het gebruik van gratis hotspots ook wel makkelijk.

Bij Lijbrandt duurt het antwoorden via mail weken, als je
al een antwoord krijgt.
Automatische incasso die ineens halverwege de maand word geïncasseerd ipv aan het eind
van de maand.
Bij navraag word er gezegt dat het zsm word rechtgezet en na 4 maanden nog steeds niks
veranderd.

Dus in mijn ogen reden genoeg om over te stappen.
Thx, helder en logisch, m.u.v. kosten Internet maar dat ligt niet aan jou maar aan de vaagheid van de website van Lijbrandt.
Ik probeer het dus nog even via jou helder te krijgen: wat kost 50 c.q. 100 Mb/s Internet bij Lijbrandt? (Bij XS4All is dit 45,- resp. 55,-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Whoop-whoop!

Eindelijk(!) heb ik nu een werkende glasvezelverbinding. Na flink gedoe om van XMS af te komen (daarvoor hadden we ingeschreven tijdens de vraagbundeling, toen XS4ALL nog niet begonnen was met glas) en 3 maanden wachttijd belde vorige week ineens iemand van Guidion om een installatie-afspraak te maken. Vandaag werden NTU en Fritz!box bezorgd.

De installatie stond voor aanstaande maandag gepland, maar aangezien ik inmiddels in dit topic de nodige ervaringen had gelezen en zelf de nodige kennis heb besloot ik het maar meteen te doen. Het zaakje was binnen een half uur gefixed.

Ik heb hier nu een mooie Genexis NTU over. Ondanks dat XMS na veel gezeur was gecancelled, stonden de vezeltrekkers in november erop om toch een Genexis NTU van XMS te installeren. Anders voldeden zij niet aan hun opdracht. Enfin, zit ik niet mee. Genexis eraf, Packetfront erop en hoppa. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
janbal schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 14:34:
[...]

Thx, helder en logisch, m.u.v. kosten Internet maar dat ligt niet aan jou maar aan de vaagheid van de website van Lijbrandt.
Ik probeer het dus nog even via jou helder te krijgen: wat kost 50 c.q. 100 Mb/s Internet bij Lijbrandt? (Bij XS4All is dit 45,- resp. 55,-)
Bij Lijbrandt kost 50/50 Mbps € 45,- & 100/100 Mbps € 65,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Johnnie5 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:33:
[...]

Bij Lijbrandt kost 50/50 Mbps € 45,- & 100/100 Mbps € 65,-
Ja, als je dan voor alleen Internet 100/100 gaat dan denk ik dat je helemaal gelijk hebt in je keuze.
Thx, is helder zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem - Putten
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 02-10 12:53
Beste mensen,

Ben nieuw hier maar waag het erop meteen een vraag te stellen. Als dit niet de juiste plaats is, dan sorry voor het ongemak en bij voorbaat mijn excuses.

Zit met het volgende. Woon sinds kort en Putten. Heb een glasvezelaansluiting bij XS4ALL en gebruik hun Fritzbox 7390. Mooi modem, maar ja heb nog wel een wens.

Woonde tot voor kort in Amersfoort. Ook daar glasvezel met XMS als provider. Paar jaar prima gefunctioneerd i.c.m. een PACK-abonnement bij XS4ALL.

Op de aansluiting van XMS gebruikte ik een Draytek 2130 VN router. Had een vast ip-adres en een prima stabiele verbinding.

Ik heb geprobeerd de Draytek op de aansluiting van XS4ALL weer aan de praat te krijgen. Het is me niet gelukt. XS4ALL gebruikt als ik het goed zie PPoE.

Is er iemand die op de glasvezel van XS4ALL een andere router dan de Fritzbox 7390 aan de praat heeft weten te krijgen? Ik zou dat graag horen en ook dan natuurlijk weten hoe ik dat ook moet doen.

Ik heb natuurlijk al gezocht (Google) maar het antwoord niet kunnen vinden.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen.

P.S.: bij XS4ALL kwam ik met mijn vraag niet verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CHeff
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:40

CHeff

Allemaal gekkigheid

Ik gebruik de Vigor 2130n, dus dat is niet zo heel verschillend. :>

Is een kwestie van je VLAN setup goed inrichten. In mijn geval neem ik alleen een internet aansluiting af en hoefde ik alleen mijn VLAN configuratie aan te zetten en aan te geven dat het over VLAN 6 loopt. Settings zijn terug te vinden onder WAN » Multi-VLAN.

TV gaat weer over een apart VLAN en hoe dit precies zit, daar zal iemand anders even een lichtje op moeten schijnen. Heb hier zelf geen idee van. Als je tenminste deze dienst ook afneemt.
Kans is trouwens ook groot dat het al eerder is besproken in dit topic. Zo heb ik ook mijn router juist kunnen configureren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Klopt idd Internet loopt via VLAN 6 en TV loopt over VLAN 4

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem - Putten
Heren (en mogelijk dames)

Dank voor je reactie.

Toch helpen de korte reacties mij maar weinig.

Betekent dit nu dat de Fritzbox helemaal niet meer wordt gebruikt en dat het alleen een kwestie is van in de Darytek onder WAN >> Multi-Vlan kiezen voor VLAN 6 en dat dan alles werkt? Ik neem geen TV af bij XS4ALL dus VLAN4 blijft dan verder buiten de discussie.

Is het mogelijk mij te helpen met wat schermafdrukken

Oh ja, by the way: Mijn NTU is Genesis die geklikt wordt op de universele grondplaat. Op dit modem ook maar één enkele RJ45-poort. Verder is hierop niets maar dan ook niets in te stellen

Voor afbeelding; zie hier http://www.genexis.eu/products/mc901-mediaconverter

[ Voor 8% gewijzigd door Willem - Putten op 18-03-2012 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Willem - Putten schreef op zondag 18 maart 2012 @ 16:34:
Oh ja, by the way: Mijn NTU is Genesis die geklikt wordt op de universele grondplaat. Op dit modem ook maar één enkele RJ45-poort. Verder is hierop niets maar dan ook niets in te stellen

Voor afbeelding; zie hier http://www.genexis.eu/products/mc901-mediaconverter
Grappig, de Packetfront MC901 wordt dus nu ook door Genexis geleverd.. :)

Edit: aha! Genexis acquires PacketFront CPE business (2 februari 2012).

[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 18-03-2012 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem - Putten
Overigens: Ik neem wel telefonie bij XS4ALL af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIK0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:41
Heb geen Vigor (eruit gegooid sinds ik met een Draypech geen fatoenslijke verbinding kon krijgen bij ADSL ooit in de tijd).
Maar in principe zou je die Fritzbox moeten kunnen vervangen als je een Modem hebt wat met VLANS overweg kan.
Doorzoek dit topic op VLAN en Pogo en je komt vanzelf de bouwplannen tegen wat je moet realiseren.
Telefonie loopt ook over VLAN 6 btw.

[ Voor 4% gewijzigd door NIK0 op 18-03-2012 17:24 ]

Member of the Ukraine IT Army

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem - Putten
Beste mensen,

Had niet gedacht dat de oplossing zo simpel zou zijn.

Multi Vlan aanvinken en kiezen voor VLAN6

Duurt even om in te loggen (ca 2 minuten) maar werkt dan als de brandweer

Weer fijn de Draytek ertussen. Vind ik belangrijk i.v.m. hogere snelheid op intern lan tussen NAS en PC's

Dank voor jullie hulp

Willem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
Inmiddels heb ik reactie van Xs4all :'(
Hartelijk dank voor uw bericht.

Het zal helaas inderdaad niet meer mogelijk zijn om een herhaalde opname in te plannen. Mocht dit in de toekomst wel weer mogelijk worden dan zullen wij u hier uiteraard over informeren.
Wij kunnen u geen andere oplossing aanbieden voor het herhaalt opnemen.

Als u nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag van u.

Vriendelijke groet,
Makkelijk antwoord. Dat wordt een klachtenbrief sturen en een oplossing eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linkebal
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 28-06-2024
PeeCee schreef op maandag 19 maart 2012 @ 10:40:
Inmiddels heb ik reactie van Xs4all :'(

Makkelijk antwoord. Dat wordt een klachtenbrief sturen en een oplossing eisen.
Dat is niet echt netjes van xs4all. Ik maakt er niet direct gebruik van, maar voor vakanties en het volgen van series is het wel erg makkelijk. Het voorkomt dan het instellen van sickbeard en couchpotato en soortgelijken, waar ik nu op terug zal moeten vallen. Slechte beurt van xs4all wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeeCee
Linkebal schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 10:27:
[...]

Dat is niet echt netjes van xs4all. Ik maakt er niet direct gebruik van, maar voor vakanties en het volgen van series is het wel erg makkelijk. Het voorkomt dan het instellen van sickbeard en couchpotato en soortgelijken, waar ik nu op terug zal moeten vallen. Slechte beurt van xs4all wat mij betreft.
In noem het contractbreuk! 8)7

Verder heb ik de suggestie gedaan om me gewoon niet over te zetten tot de functionaliteiten die ik nu mis in eere hersteld zijn. Lijkt me toch een redelijk eenvoudige oplossing? :?

Maar ze zullen wel met een compensatie in de vorm van geld komen zoals dat gaat bij KPN :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altern8
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-10 11:05
Gisteren heeft reggefiber bij mij de aansluiting in de meterkast gemaakt. (Almere, stripheldenbuurt) Iemand een idee hoelang het nu kan duren voordat ik de monteur van XS4ALL over de vloer krijg? Ik sta al ingeschreven (voorinschrijving)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren heeft reggefiber bij mij de aansluiting in de meterkast gemaakt. (Almere, stripheldenbuurt) Iemand een idee hoelang het nu kan duren voordat ik de monteur van XS4ALL over de vloer krijg? Ik sta al ingeschreven (voorinschrijving)
Je wordt gebeld of kunt zelf bellen om de bestelling te plaatsen zodra het leverbaar is, te checken via xs4all.nl/glas. Dan duurt het drie weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:11

Prx

Niet vertrouwen op de voorinschrijving, want op basis van die inschrijving heb ik nooit meer wat gehoord. Gewoon daadwerkelijk de bestelling plaatsen, dan staat hij in het systeem en zal men het proces gaan starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 16:41

EXX

EXtended eXchange

Ik kan het nergens vinden (ligt wellicht aan mijn serach skillz), maar hoe zit het met het IP adres. Nu heb ik bij XS4ALL een 8 mbps ADSL verbinding met een vast IP adres. Heb je bij glasvezel ook een vast IP adres. Dat je IP adres veranderd is wel te verwachten (dat gebeurde bij de overgang naar XS4ALL Only ook), maar is het een vast of dynamisch IP adres?

Achtergrond: ik heb thuis een alarminstallatie die aan de meldkamer gekoppeld is via een IP kastje. DIt kastje heeft een vast IP adres in het interne LAN, en in de modem (ST716WL) heb ik enkele poorten moeten forwarden naar dit adres. Alles werkt naar behoren, maar dus wel met een vast IP adres. Ik heb geen idee op een dynamisch IP adres problemen zal geven.

Edit:

Ik heb het al gevonden:
5. Krijg je bij een Glasvezelabonnement een vast IPv4- en/of IPv6-adres?

Ja, u krijgt 1 vast IPv4-adres en u kunt IPv6 gratis aanvragen in het Service Centre.

[ Voor 15% gewijzigd door EXX op 29-03-2012 11:50 ]

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09 20:31
Ok, ook XS glas hier, maar tsjongejonge, dat geklooi met PPPoE is een vervelende.
Ik had hiervoor internl.net glas, en dat ging gewoon over je WAN poort van een willekeurig modem.
die fritzbox van XS maakt gebruik van LAN poort 1 als I/O voor de Genexis, maar hoe die precies geconfigged qua is kom ik niet achter. Zie wel het IP nummer, Gateway, en DNS. Maar XS heeft ook een soort PPPoE aanmelding blijkbaar.
XS heeft het nu dus anders verzonnen, via dat VLAN 6. Nu kan ik wel VLAN instellen op mijn draytek IPPBX 2820 maar druk zoeken op het net geeft me nog geen hulp..

de vraag is dus, dien ik ook via die LAN poort in te komen, of moet ik gewoon via WAN blijven proberen ?
Heb namelijk op een gegeven moment wel verbinding, ( fixed IP & Gateway ingevuld ) maar er gaat geen data in of uit.
Volgens mij is de IPPBX hetzelfde als de 2820...iemand ?

http://www.draytek.com/.upload/Demo/VigorIPPBX2820/v3.5.6/ is een dummy maar daar zie je de VLAN staan. Enkel wel op LAN.

[ Voor 6% gewijzigd door DIKKEHENK op 03-04-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:26
Volgens de specs ondersteunt deze router alleen port-based VLANs en geen VLAN tagging (802.1q). De 2830 doet dit wel.

Best aardig die demo pages.. als je naar http://www.draytek.com/.upload/Demo/Vigor2830/v3.3.6.1db/ gaat, WAN > General Setup > WAN2 zie je inderdaad de optie "VLAN Tag insertion".

Het gaat dus niet werken met jouw router, je zult er dus een (managed) switch tussen moeten zetten die de VLAN tags er voor jou afhaalt.

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:30

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik hoop dat dit de juiste plek is om te vragen (voor de snelle lezer: laatste alinea bevat de vraag).

Al jaren hobbelen we achter de feiten aan voor wat betreft internetverbinding.
Toen iedereen al lang en breed kabelinternet had, of ADSL, moesten wij het nog doen met telefoonlijn-inbellen. Reden: Geen infrastructuur. (Ik zit bij XS4All).
Na twee jaar zeuren, werd ADSL ineens beschikbaar. Jaartje van genoten en toen verhuisd naar een nieuwbouwwijk. Daar eerst gekeken naar de mogelijkheden. Kabel was bagger (constant uitvallend internet, tv met enorm veel storingen etc) en ADSL was OK. Dus abonnement maar meeverhuisd.
Toen kwam ADSL-2 en begon de ellende weer. Elke dag viel internet wel eens uit, en toen dat eindelijk stabiel werd, hebben we voip genomen. Weer fout. Haperende telefoonlijnen, soms dagenlang niet bereikbaar, de fritzbox in een hoek gesmeten en via marktplaats een andere modem gekocht.
Totdat er een aanbieding kwam met een betere Fritzbox, dat ging goed. Alleen bleef de verbinding niet stabiel. Uitkomst: Ik zat op een 40mb abonnement maar veel te ver van de centrale. Blijkbaar is dat abonnement steeds geupgrade qua snelheid, maar betaalde ik al meer dan een jaar teveel. Ik zit nu op een 20/2 abonnement en haal 15/1.
Ik ben dus nu om me heen aan het kijken, en je raadt het al: glasvezel ligt hier nog lang niet in de grond. Gelrevision is inmiddels UPC geworden en die hebben hun netwerk gemoderniseerd, en de kwaliteit van de kabel is inmiddels stukken beter geworden.
Nou wil ik gewoon sneller internet. Vooral de upstream van 1mbps stoort me. Ik werk veel vanuit huis.

Dan nu de vraag: Is er een mogelijkheid om erachter te komen of er uberhaupt plannen zijn om hier (Arnhem-Zuid, je verwacht het niet na bovenstaand te hebben gelezen) glas aan te leggen? Volgens mij is hier geen bundelingsinitiatief aan de gang en zelf heb ik ook niet de tijd om zoiets op te zetten (ik heb er serieus naar gekeken en het overwogen). Als er hier voorlopig geen glas komt, is het denk ik na 17 jaar exit XS4All.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
altern8 schreef op vrijdag 23 maart 2012 @ 10:45:
Heeft bij mij 3 maanden geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
nescafe schreef op donderdag 05 april 2012 @ 09:44:
[...]

Het gaat dus niet werken met jouw router, je zult er dus een (managed) switch tussen moeten zetten die de VLAN tags er voor jou afhaalt.
ok dan, duidelijk. dan maar eens kijken of ik 'm achter de fritzbox kan zetten, dus in de LAN, en dan het voip gedeelte via LAN eruit knallen.

Danq iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:58

DDX

BamSlam_ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 14:06:
[...]

Heeft bij mij 3 maanden geduurd.
Volgens mij moet je wel zelf ff bellen als glas is opgeleverd omdat bij een voorinschrijving niet echt een belletje gaat bij xs4all als je daadwerkelijk glas hebt liggen ?

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Bij mij was op het moment van aanmelden het glas reeds gelegd. Ook gold ik als nieuwe klant, terwijl ik al 16 jaar bij xs zit met één en hetzelfde account. De laatste jaren was dat weliswaar een pack-account, maar toch ben je dan voor xs4all een nieuwe klant voor glasdiensten.

Er werd mij door een salesmedewerker verteld dat er nog geen procedure was om pack-klanten te upgraden naar glas. Daarom kreeg ik een nieuwe account, na oplevering van de glasaccount zouden ze deze dan samenvoegen met pack. Enfin, glasaccount is opgeleverd, maar over samenvoegen niets meer gehoord. Daar moet ik dus weer achteraan..

[ Voor 100% gewijzigd door BamSlam_ op 05-04-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
Willem - Putten schreef op maandag 19 maart 2012 @ 08:54:
Beste mensen,

Had niet gedacht dat de oplossing zo simpel zou zijn.

Multi Vlan aanvinken en kiezen voor VLAN6

Duurt even om in te loggen (ca 2 minuten) maar werkt dan als de brandweer

Weer fijn de Draytek ertussen. Vind ik belangrijk i.v.m. hogere snelheid op intern lan tussen NAS en PC's

Dank voor jullie hulp

Willem
Hier ook de fritzbox eruit gehaald ( wat een onding om te configgen ) en een draytek 2130 ertussen gezet.
Opvallend is wel dat met hardware NAT aan de upload bijna 40 % trager is..30 mb ipv 50 mb.
Rest dus even de vraag of die gewenst is bij een PPPoE glasverbinding.

gr DH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
BamSlam_ schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:24:
Bij mij was op het moment van aanmelden het glas reeds gelegd. Ook gold ik als nieuwe klant, terwijl ik al 16 jaar bij xs zit met één en hetzelfde account. De laatste jaren was dat weliswaar een pack-account, maar toch ben je dan voor xs4all een nieuwe klant voor glasdiensten.

Er werd mij door een salesmedewerker verteld dat er nog geen procedure was om pack-klanten te upgraden naar glas. Daarom kreeg ik een nieuwe account, na oplevering van de glasaccount zouden ze deze dan samenvoegen met pack. Enfin, glasaccount is opgeleverd, maar over samenvoegen niets meer gehoord. Daar moet ik dus weer achteraan..
geestig, hier hetzelfde verhaal, van ADSL naar upc kabel ( pack gehouden ) en nu weer van pack naar Glas. Dus alles is alhier wat betreft de XS account hetzelfde gebleven eigenlijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
DIKKEHENK schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 10:51:
[...]
geestig, hier hetzelfde verhaal, van ADSL naar upc kabel ( pack gehouden ) en nu weer van pack naar Glas. Dus alles is alhier wat betreft de XS account hetzelfde gebleven eigenlijk ?
Ik begrijp je niet helemaal: jij wordt dus ook als nieuwe klant behandeld door xs4all? Zijn bij jou de emailadressen / webspace etc. inmiddels overgezet naar je nieuwe glasaccount?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Zojuist voor de gein weer eens op de firmware-updateknop gedrukt in de GUI van m'n Fritz!Box 7390. En tot mijn vreugde was er een nieuwe firmware (84.05.21) beschikbaar met een waslijst aan nieuwe features en verbeteringen t.o.v. versie 84.05.06 die ik tot enkele minuten geleden in gebruik had.

Check de release notes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Vandaag is bij mij een glasvezelverbinding opgeleverd door xs4all. Nou wil ik graag mijn eigen router blijven gebruiken, omdat die gewoon veel meer functionaliteit biedt die voor mij van belang is. Ik gebruik een Linksys E2000 met Tomato firmware.

Nou weet ik dat xs4all met VLANs werkt en dat vlan 6 het internetverkeer bevat (ik neem alleen internet af).
De Tomato build die ik gebruik, kan ook omgaan met VLANs. Nou heb ik daar niet echt veel kaas van gegeten, laat staan van die van Tomato, die een beeteje onduidelijk is (vind ik). Dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende:

- Is het mogelijk om met deze firmware de NTU direct aan te sluiten op de WAN-poort, om daar vlan 6 te 'untaggen' en direct een PPPoE verbinding op te zetten. En dan de overige 4 switchpoorten voor LAN te gebruiken? Dus zonder dat ik daar eerst een managed switch tussen zet die het untaggen doet voordat de UTP de router ingaat?
- Zo ja, wat zijn de correcte instellingen daarvoor in Tomato?

Aanvullende info:
Ik gebruik de Toastman firmware. Onderstaand het VLAN-configuratiescherm (nu nog niet in gebruik, dus volledig standaard: WAN krijgt IP via DHCP, 4 switchpoorten zijn allen te gebruiken binnen één LAN)

Afbeeldingslocatie: http://ebogaard.nl/tomato-vlan.png
(Plaatje wat groter gelaten in het kader van de leesbaarheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:02
Voor zover ik zie aan de screenshot moet je VID 2 ff deleten.

VID 1 laat je lekker zo (dat zijn gewoon je LAN poorten).

Vervolgens selecteer je een nieuwe "VID" (VID 6) en vink je alleen de WAN poort aan, met ook rechts daarnaast "tagged".

Daarna zou je gewoon de PPPoE verbinding moeten kunnen maken met de WAN poort direct aan de NT.

[ Voor 5% gewijzigd door eymey op 20-04-2012 20:18 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Zou het zo makkelijk zijn? Dan is het bijna geen uitdaging meer ;-)
ik ga het morgen proberen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
... het blijkt dus zo makkelijk te zijn als het aanpassen naar vlan 6 + tagged. Was in 5 min gebeurd, dus bedankt!
Helaas loop ik nu wel aan tegen iets waar ik al bang voor was, namelijk dat mijn Linksys E2000 met Tomato fw onvoldoende power heeft om de 50Mbit te routeren. Nu met de QoS op 30Mbit gelimiteerd, anders valt de snelheid terug naar < 20Mbit, oftewel trager dan met mijn oude glasvezelverbinding.
Dat wordt dus een E3000 of E4200 op te kop tikken.

Toch jammer van Broadcom dat ze niet de juiste drivers vrijgeven voor de Tomato-ontwikkelaars. Dan was de 50Mbit geen probleem geweest voor de E2000. Maar dat is weer voor een ander topic ;-)

[ Voor 3% gewijzigd door Mr_Big op 21-04-2012 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe idd :). Inderdaad wel jammer dat het niet voor je op 50 mbit werkt.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Big
  • Niet online
Vandaag een E3000 geinstalleerd en dan haal ik wel de 50Mbit. CPU gebruik is dan ~80%, dus veel rek zit er dan niet meer in, maar dat maakt niet uit.
Dus voor iedereen die een eigen router wil gebruiken met Xs4all (of vergelijkbare PPPoE+VLAN-aanbieder): je hoeft geen aparte managed switch te kopen om te doen wat je wilt. Alleen de juiste firmware op je router plaatsen is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-10 15:30
Weet iemand of Ketnet (wat nu in Belgie een appart kanaal is) terug komt in het televisie pakket?

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Philos31 schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 11:38:
Weet iemand of Ketnet (wat nu in Belgie een appart kanaal is) terug komt in het televisie pakket?
Bij andere (kabel) providers wordt (half mei) of is de nieuwe Ketnet zender toegevoegd zie ook dit bericht. Het is nog niet bekend wat KPN (XS4all) doet en of ze deze zender ook gaan doorgeven en wanneer. Het lijkt me wel waarschijnlijk voor een publieke Belgische zender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
funrider schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:27:
[...]

Het is nog niet bekend wat KPN (XS4all) doet en of ze deze zender ook gaan doorgeven en wanneer.
Jawel hoor, staat al op de site van XS4All bij http://www.xs4all.nl/klan...actueel/zenderwijzigingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:52
Ik heb door het hele huis UTP kabels liggen, maar steeds 1 kabel per kamer. Is het mogelijk om bijvoorbeeld voor de huiskamer internet en TV over een kabel te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Jawel, met een VLAN-constructie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Of je utp opslitsen in 2 100mbit connecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19:14
Beste mede Tweakers,

Ik hoop dat ik hier in de goede topic ben maar dat zal ik van zelf gaan merken.
Ik heb nu sinds een paar dagen Glasvezel van xs4all. en ik moet zeggen het werkt perfect en de fritzbox ook geen enkel probleem mee. alleen nu is het geval dat ik 2 tv ontvangers hebben genomen bij mijn abonnement.

toen de router/modem binnen kwam van xs4all. zit er standaard op poort 4 het vlan actief voor IPTV zo uit me hoofd is dit Vlan 4.

alleen nu wil ik graag dat ik zelf kan bepalen welke ethernet poort lid is van welk vlan. ik heb namelijk naar mijn tv in de huis kamer maar 1 netwerk kabel lopen (er paste er niet meer door het gootje).
alleen wil ik graag 4 apparaten op aan sluiten. Namelijk een xbox 360, Tv Zelf, Mede8er box, en de tvontvanger. nu ik heb alleen de tv ontvanger aangesloten en met een switch in de meterkast de 2 tv ontvanger aangesloten op poort 4 van de router/modem.

eigenlijk zou ik dus mijn poort lid wilen maken van meerdere vlans. zo dat ik bij de tv een switch kan zetten en niet in de meterkast.

Het gaat hier om een FRITZ!Box 7390
en zou als volgt de Vlan's willen hebben,
Poort Vlan
1 Internet
2 Internet
3 IPTV
4 IPTV & Internet

ik kan dit niet terug vinden in de configuratie. dit zal volgens mij via telnet/ssh moeten gebeuren.
heeft iemand al ervaring mee of een handleiding voor mij hoe dit moeten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
Jouw vraag is eigenlijk dezelfde als de mijne, behalve dat jij al glasvezel heb en ik nog niet. Ik hoop dat het mogelijk is om IPTV internet over de zelfde kabel te sturen. Het is voor mij geen optie om de kabel te gebruiken als 2x2 paren 100 Mbit. Voor het overzetten van een HD-film naar mijn HTPC is 1 Gbit wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Kan wel maar dan heb je ook een managed switch nodig zodat je de VLAN's kan "uitsplitsen"

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Of de vlan of je htpc splitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:09
In het [KPN] glasvezel topic staan meerdere voorbeelden over hoe VLAN's op te zetten, voor aanpassingen in de Fritz!Box zelf lijkt http://www.ip-phone-forum...8c9ac8457ce370581d135bfef de juiste handreiking te geven (in combinatie met een managed switch in de woonkamer waar VLAN 4 en 6 samen op binnenkomen en 4 en 6 op de verschillende poorten instellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
fast-server schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:33:
Kan wel maar dan heb je ook een managed switch nodig zodat je de VLAN's kan "uitsplitsen"
Heb hier zelf ook over Na gedacht maar hoeft niet perse met een managed switch.
door simpel de volgende opstelling te maken.

Afbeeldingslocatie: http://s15.postimage.org/ozl9zsv2x/connection.png

alleen vind ik dit het een nadeel dat je dan nog een switch in de meterkast moet hebben.
terwijl ik hier net een net patch paneel heb hangen zo dat er bijna geen kabels los hangen.

[ Voor 18% gewijzigd door firefly112 op 03-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De VLAN's aanpassen in de Fritz!box gaat moeilijk worden. Ik heb er, zelfs met toevoegingen van "freetz.org", nog nooit iets mee kunnen doen. Blijkbaar weet alleen AVM dus hoe ze dit (in profielen) voor elkaar moeten krijgen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
firefly112 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:50:
[...]

[afbeelding]

alleen vind ik dit het een nadeel dat je dan nog een switch in de meterkast moet hebben.
terwijl ik hier net een net patch paneel heb hangen zo dat er bijna geen kabels los hangen.
ik heb deze opstelling vandaag eens geprobeerd. maar blijkbaar staat op de fritzbox niet spanningtree protocol uit want zo krijg je dus loopjes:)

dan maar iets anders gaan verzinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Zo reggefiber box hangt hier sinds vandaag ook.
Heb eind vorig jaar voorinschrijving gedaan bij xs4all, maar las dat het niet slim was om daar op te gaan wachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

DDX schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:20:
Zo reggefiber box hangt hier sinds vandaag ook.
Heb eind vorig jaar voorinschrijving gedaan bij xs4all, maar las dat het niet slim was om daar op te gaan wachten ?
Klopt, gewoon bestelling plaatsen bij die toko.

[ Voor 3% gewijzigd door Prx op 04-05-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ginkgo
firefly112 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:37:
[...]
ik heb deze opstelling vandaag eens geprobeerd. maar blijkbaar staat op de fritzbox niet spanningtree protocol uit want zo krijg je dus loopjes:)

dan maar iets anders gaan verzinnen
Firefly ik snap niet goed waarom dit niet werkt. Beiden signalen komen untagged uit de FB en worden in de eerste switch getagd en samengevoegd. Bij de tweede switch zouden ze weer untagged beschikbaar zijn. Kun je nog eens uitleggen wat hier verkeerd gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@firefly112: Je plaatje is hier dood. Wil best m'n licht er eens op laten schijnen maar dat gaat zo wat moeilijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Veel plezier @ eymey: http://postimage.org/image/ozl9zsv2v/

[ Voor 7% gewijzigd door CreativeS op 08-05-2012 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@Creative S: Bedankt :)

Maar wat Firefly hier zegt:
Verwart me dan een beetje.

De opstelling in het plaatje werkt uitsluitend als beide switches -wel- managed zijn (ik ga er dan vanuit dat het 'bruine' lijntje tussen de twee switches het verkeer tagged vervoert zodat het in de 2e switch weer opgesplitst wordt naar untagged poorten voor TV en LAN).

Een andere manier is er niet. Het verkeer uit de Fritz!box komt zoals Ginkgo zegt inderdaad untagged en kan je dus nooit simpel op 2 poorten op een 'domme' switch aansluiten. Spanning tree heeft daar in deze niets mee te maken. Als je de twee aansluitingen van de Fritz op een 'domme' switch zonder port-based en 802.1q VLAN's aansluit bereik je dat je beide netwerken op 1 fysiek ethernet segment komen. En dat gaat gegarandeerd problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Zou opzich kunnen werken als je op een van beide subnetten de dhcp server uitzet.
En vermoed dat je dat op je internet vlan moet doen, iptv vlan kan je denk weinig aan instellen/box static ip geven gaat ook lastig worden ?

[ Voor 51% gewijzigd door DDX op 08-05-2012 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
eymey schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 23:00:
@Creative S: Bedankt :)

Maar wat Firefly hier zegt:

[...]

Verwart me dan een beetje.

De opstelling in het plaatje werkt uitsluitend als beide switches -wel- managed zijn (ik ga er dan vanuit dat het 'bruine' lijntje tussen de twee switches het verkeer tagged vervoert zodat het in de 2e switch weer opgesplitst wordt naar untagged poorten voor TV en LAN).

Een andere manier is er niet. Het verkeer uit de Fritz!box komt zoals Ginkgo zegt inderdaad untagged en kan je dus nooit simpel op 2 poorten op een 'domme' switch aansluiten. Spanning tree heeft daar in deze niets mee te maken. Als je de twee aansluitingen van de Fritz op een 'domme' switch zonder port-based en 802.1q VLAN's aansluit bereik je dat je beide netwerken op 1 fysiek ethernet segment komen. En dat gaat gegarandeerd problemen geven.
Wat ik had gehoopt is dat de switch zelf zo slim zou zijn dat hij zelf zou herkennen dat hij via poortje 4 de streams zou kunnen bereiken voor de mediaboxen en voor internet naar poortje 3 moest. alleen krijg je op deze manier een loop in je netwerk. het spanning tree protocol zorgt er voor dat deze loop word tegen gehouden als het waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
@DDX: Daan maak je het jezelf wel heel moeilijk. Aan de settopbox en het IPTV lan kan je sowieso niets instellen/beinvloeden. Het is gewoon niet de bedoeling beide netwerken in 1 segment te hebben.

@firefly112: Je misbruikt spanning tree dan wel een beetje voor een verkeerd doeleinde. De 'domme' switch zal sowieso gewoon helemaal niets kunnen detecteren. Voor die dingen zit alles gewoon in 1 ethernet bereik.

De enige mogelijke oplossing voor een opstelling met 'domme' switches zonder VLAN's zou van AVM af moeten komen, en wel dezelfde aanpak gaan hanteren als KPN nu doet met de ZTE en Arcadian experiaboxen.

Die hebben tegenwoordig een soort "flex poort" mechanisme waarbij op basis van MAC adres wordt bepaald of het een 'gewoon' netwerk apparaat betreft of een settopbox. Indien het een settopbox is, dan zal de Experiabox automatisch het verkeer van/naar dit apparaat via het IPTV VLAN doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

eymey schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:31:
@DDX: Daan maak je het jezelf wel heel moeilijk. Aan de settopbox en het IPTV lan kan je sowieso niets instellen/beinvloeden. Het is gewoon niet de bedoeling beide netwerken in 1 segment te hebben.
Het lijkt me als mogelijke oplossing prima te werken om de dhcp server voor het internet vlan uit te zetten.
Een dhcp server is voor thuisgebruik echt niet nodig. (gebruik ik hier thuis ook niet met de fritzbox)

Opzich kan je beide vlans appart zien met 2 gateways. (en default ook 2 dhcp servers)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Prx schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:30:
[...]

Klopt, gewoon bestelling plaatsen bij die toko.
Ok net besteld.
Gisteren gaf site nog aan dat vraagbundeling succesvol was, vandaag kon het wel.

Zag wel dat het verplicht met monteur is, terwijl het volgens mij prima zelf kan met die nieuwe ftu die ze geplaatst hebben hier.
Binnenkort ontvangt u van ons het installatiepakket waarmee de monteur alles
voor u installeert.
[..]
Guidion Computer Hulp zal u bellen voor het maken van een afspraak voor de installatie.
Iemand recente ervaring hoe ruim zo'n afspraak is ?
Is dat net zoals bij reggefiber ergens tussen 08:00 en 17:00, oftewel dag vrij nemen en opgesloten zitten thuis ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
DDX schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 19:21:
[...]

Het lijkt me als mogelijke oplossing prima te werken om de dhcp server voor het internet vlan uit te zetten.
Een dhcp server is voor thuisgebruik echt niet nodig. (gebruik ik hier thuis ook niet met de fritzbox)

Opzich kan je beide vlans appart zien met 2 gateways. (en default ook 2 dhcp servers)
Je moet het zelf weten. Het is er gewoon niet voor bedoeld, klaar (anders waren de poorten om te beginnen al niet apart of had men voor de KPN Experiaboxen niet zo'n moeite gestoken in het op MAC adressen scheiden van VLAN's ). Even los van de discussie of een DHCP server op je LAN thuis wel of niet nodig is (persoonlijk lijkt het me maar onhandig om iedere smartphone of ander apparaat van vrienden/familie die op bezoek komen en op je WLAN willen, etc. met de hand in te moeten stellen :O ).

Tevens heb je ook geen enkel recht op klagen of support als blijkt dat TV toch steeds hapert e.d.

Maar goed, we zijn tweakers. Probeer het vooral uit ;)

[ Voor 14% gewijzigd door eymey op 09-05-2012 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Tja ik ga het ook niet doen ofzo hoor, maar was meer om aan te geven dat het eventueel wel zou kunnen.
Ik heb zelf enkel internet van xs4all en dat ga ik ook zo houden :)

En mensen die op bezoek komen hebben meestal geen wifi adapter die op de 5ghz kan connecten, dus die zien mijn wifi niet eens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:33:
[...]
Zag wel dat het verplicht met monteur is, terwijl het volgens mij prima zelf kan met die nieuwe ftu die ze geplaatst hebben hier.
Bij mij werd het installatiepakket (NTU en Fritz!Box) bezorgd op vrijdag. De afspraak met de monteur stond op maandag. Maar dankzij de informatie in dit topic en elders op internet heb ik het gewoon zelf geïnstalleerd, dat was in een half uurtje gepiept. Diezelfde vrijdag nog heb ik Guidion gebeld om de monteur af te zeggen. :)
Iemand recente ervaring hoe ruim zo'n afspraak is ?
Is dat net zoals bij reggefiber ergens tussen 08:00 en 17:00, oftewel dag vrij nemen en opgesloten zitten thuis ?
Nee, ze spreken (telefonisch) een tijd af. In mijn geval 12:30. Vervolgens verzoeken ze je wordt wel om al een uur eerder te zorgen dat je thuis bent, voor het geval dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Ok dan ga ik het eerst zelf wel proberen en mocht het nodig zijn mogen ze langskomen.
Was even bang dat de monteur pas de ntu mee zou nemen oid.

[ Voor 26% gewijzigd door DDX op 10-05-2012 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

DDX schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:01:
Ok dan ga ik het eerst zelf wel proberen en mocht het nodig zijn mogen ze langskomen.
Was even bang dat de monteur pas de ntu mee zou nemen oid.
Het enige wat wel zo is, is dat de monteur de Devolo's mee brengt, dus de netwerk connectiviteit van je settopbox naar het modem zal je dan tijdelijk zelf moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janson
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-03-2023
Kijkt hier iemand mee uit Soest? Glasvezel is ruim 3 weken geleden in mijn straat aangelegd. De glasvezel en zijn box is 2 weken geleden binnengebracht en "gereed" gemeld. In mijn straat zijn KPN glasvezelklanten die reeds een brief hebben ontvangen voor het maken van een afspraak met een monteur voor de binnen-installatie. Ik ben XS4ALL Adsl klant en sta daar genoteerd als besteller van 100mb glasvezel. Heeft IEMAND reeds iets gehoord van XS4ALL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Vanaf vandaag gratis spotify premium (mits je niet instap abonnement hebt) :

http://www.xs4all.nl/spotify/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
of Glas 50: belachelijk!

(Niet dat ik nou zo nodig Spotify wil hebben, heb betere manier om muziek te luisteren)

[ Voor 65% gewijzigd door janbal op 23-05-2012 16:08 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 14:40

Len

Leeg

nice! Ik wilde al Spotify, en nu krijg ik er gratis 50 up en 50 down bij! :p

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:37

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Len schreef op dinsdag 22 mei 2012 @ 21:19:
nice! Ik wilde al Spotify, en nu krijg ik er gratis 50 up en 50 down bij! :p
Euh nee, Spotify wordt alleen meegedaan bij een GLAS100 abo, daar heb ik gisteravond al naar gekeken, ik heb zelf namelijk een GLAS50 verbinding. XS4ALL is duur, maar had voorheen daar ook reden voor, maar dat laatste begin ik steeds minder te zien... ;(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
_Dune_ schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:45:
[...]

Euh nee, Spotify wordt alleen meegedaan bij een GLAS100 abo, daar heb ik gisteravond al naar gekeken, ik heb zelf namelijk een GLAS50 verbinding. XS4ALL is duur, maar had voorheen daar ook reden voor, maar dat laatste begin ik steeds minder te zien... ;(
Helemaal mee eens :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 14:40

Len

Leeg

_Dune_ schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 13:45:
[...]

het prijsverschil is 10 euro naar 100/100... Ik ben dus een abo sneller gegaan, dus 50/50 erbij gekregen.

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Handig, morgen is opleverdatum van glasverbinding hier.
Maar via xs4all.nl/status is nog niet te zien dat modem/ftu verstuurd zijn.
Laatste statusupdate is van zaterdag toen brief met opleverdatum verstuurd is. (die dinsdag is aangekomen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Laatst online: 02-10 16:23
Len schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 21:04:
[...]

het prijsverschil is 10 euro naar 100/100... Ik ben dus een abo sneller gegaan, dus 50/50 erbij gekregen.
Voor de info spotify is maar een jaar geldig heb ik begrepen uit andere berichten.
Dus wat je zegt is ik ga 120 euro meer betalen voor meer snelheid en spotify premium.
Ik vind het jammer dat xs4all mensen met xs4all met 30/40Mb adsl het wel geeft en mensen met een 50Mb glas het niet krijgen :(

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

DDX schreef op donderdag 24 mei 2012 @ 13:49:
Handig, morgen is opleverdatum van glasverbinding hier.
Maar via xs4all.nl/status is nog niet te zien dat modem/ftu verstuurd zijn.
Laatste statusupdate is van zaterdag toen brief met opleverdatum verstuurd is. (die dinsdag is aangekomen)
Modem is de 21e opgestuurd, maar daarna is er volgens xs4all helpdesk niets meer op track en trace te vinden.
Ze gaan dus weer nieuwe modem opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx

Prx

Met een beetje geluk heb je hem dan 2 keer. ;-)

Zou wel erg prettig zijn, dan kan je de tweede gebruiken om het WiFi signaal te boosten op je 1e verdieping, want het is bij mij echt om te huilen in mijn nieuwbouwhuis... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb momenteel 1 fritbox met 1 iptv ontvanger in huis. Nu wil ik ook graag 1 ontvanger erbij voor in de slaapkamer. Is het mogelijk om via een 2de hands website een een Motorola VIP1963 op de kop te tikken, en via een switch op de VLAN van de fritzbox (zodat er op die manier 2 ontvangers op 1 VLAN zit) aan te hangen?

Of is dat de simpel gedacht? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

@Prx; Heb ik gelukkig niet zo'n last van, heb nu al een 7340 (en gebruik 5ghz wireless) en red zowat hele appartement :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Inderdaad. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En inmiddels :

25-05-2012 Technisch gereed
Uw verbinding is technisch gereed. U kunt gebruikmaken van uw abonnement.

Leuk alleen zonder ftu kan ik niets, bedankt postnl maar weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Nog niets ontvangen dus net nog maar even gebeld.
Op dit moment staat nogsteeds het verzoek uit intern om nieuwe modem op te sturen. (andere afdeling)
Verder niets te zeggen over wanneer de modem daadwerkelijk verstuurd gaat worden, ook een email als hij verstuurd wordt behoort niet tot de opties.
Als ik vrijdag nog niets ontvangen heb moet ik maar even terugbellen.

Ook nog even gevraagd of vdsl dan voorlopig niet afgesloten gaat worden; nee dat zou niet moeten gebeuren.
Klinkt echt hoopvol, ga er dus maar vanuit dat ik binnenkort opeens zonder vdsl signaal zit als ik ftu nog moet ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Ze gaan je VDSL niet afsluiten totdat er een sync op je glasvezel aansluiting is geweest. Heb zelf nog anderhalve maand van m'n ADSL gebruik gemaakt na de technische oplevering.

Ik neem overigens aan dat je de FTU al hebt maar nog wacht op de NT. Woon je toevallig in Almere? Ik heb hier nog twee NT's liggen, een oud Genexis model een een PacketFront MC 901.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Gaat idd om de NTU en niet om de FTU, heb deze hangen :

http://www.glasvezel.nu/n...rsele-ftu-voor-ftth-markt
Afbeeldingslocatie: http://www.glasvezel.nu/files/story-images/reggefiber-Universal-FTU-front.jpg

Helaas niet in Almere maar toch bedankt voor aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

NTU en modem zijn onderweg na wat hulp via de xs4all nieuwsgroep.
Telefonische helpdesk bleek onzin te verkopen er was nog niets verstuurd.
Er waren leveringsproblemen met de NTU.
(nu staat de track en trace ook netjes op de status pagina)

Hopenlijk morgenavond dus internet via glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

En sinds vanavond online met 100/100 snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de Fritz!box 7390 en de ntu van Genexis fiberXport OCG-1012m binnen, alleen de monteur van Guidion laat nog +/-1,5 week op zich wachten.
Morgen wordt glasvezel door xs4all opgeleverd, dus ga zelf maar aan de gang om de ntu te installeren.
Zie dat er op de ntu een blauwe sticker zit, deze zit iets onder de stekker verbinding, moet die blijven zitten of wordt die bij plaatsing verwijderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
http://www.totaaltv.nl/ni...eit_KPN_op_glasvezel.html

Weet niet of dit al eerder gepost was.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX

DDX

Hebben mensen die zijn overgestapt van dsl naar glas nog brief gehad dat ze modem terug moeten sturen of blijft het dit keer ook weer stil vanuit xs4all over de bruikleenmodems ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb niets vernomen, maar heb al heel wat jaartjes adsl van xs4all en het spul wat ik ooit eens heb gekregen is inmiddels al vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Mooi. Nu nog DVB-C, zodat ik de tuner van mijn TV en tzt een Dreambox 8000 o.i.d. kan gebruiken en dan stap ik voor TV ook over van Ziggo naar XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwouters
  • Laatst online: 21-03-2019
Ik ben al jaren lang bij XS4all met als verbinding adsl. Zit behoorlijk ver van de centrale af daardoor is mijn snelheid erg begrensd. Vorig jaar kwam er in Bergeijk een actie van Reggefiber voor glasvezel. Ha Ha dacht ik. Je kon je inschrijven bij drie providers Ons Brabantnet, KPN en Lijbrandt en niet XS4All. Ik heb me ingeschreven voor Lijbrandt (belangrijkste reden was ik kon het analoge tv stuk nog gebruiken, ik had nog een videorecorder). Na de afsluiting van de wervingsprocedure hadden we de 30% bereikt en kon begonnen met de aanleg. Maar de gemeente Bergeijk heeft het geblokkeerd . Iedereen moet een kans krijgen niet alleen de dorpskernen ook de buitengebieden. Naar een jaar is er een akkoord gekomen en is er weer een nieuwe wervingsactie gekomen nu minmaal 30% van het geheel. Nu ook met XS4all als glasvezelprovider
Situatie is nu dat het gedoe met de videorecorder helemaal niet meer van belang is en iedereen heeft in huis heeft wel een laptop waar je gemakkelijk met webtv de programma's kunt bekijken en je hebt geen analoge lijn meer nodig en voor mij is dan blijven bij XS4all te beste keus. .
Nu heb ik dus geprobeerd om het contract op te zeggen bij Lijbrandt en me aan te melden bij XS4All voor glasvezel.
Geen kans . Ik ben netjes beginnen te vragen bij XS4All. Netjes antwoord gekregen. Informeer bij Lijbrandt.
Lijbrandt gebeld. Formeel heb je getekend. Dus je zit er vast aan. Je kunt een klacht indienen.
Gedaan. Niet gehonnereerd ondanks gevraagd om een coulante houding aan te nemen. In Bergeijk was er 4 juni nog een actie. Ik heb zowel een verkoper van Lijbrandt als van Reggefiber gesproken. Van beide kreeg ik te horen formeel heeft Lijbrandt gelijk maar in dit geval zou er toch een mogelijk moeten zijn om het contact met Lijbrandt te ontbinden en bij XS4All te blijven. En het gekke is nog dat KPN zowel grote belangen heeft in XS4All, Reggefiber en Lijbrandt dus voor het geld maakt het niet veel uit. Heeft er iemand nog ideeen om onder het contact van Lijbrandt uit te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
Staat er in de getekende overeenkomst ook iets over wanneer ze de dienst moeten leveren? Als deze termijn niet gehaald wordt kun je Lijbrandt misschien in gebreke stellen met als uiteindelijk resultaat dat de overeenkomst wordt ontbonden omdat ze geen glasvezel verbinding kunnen leveren. Andere optie is om misschien de overeenkomst op te zeggen (weet niet of dit kan). Met een beetje geluk is de overeenkomst dan beeindigd op het moment dat glasvezel daadwerkelijk beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij heb je juridisch geen contract zolang zij nog niks leveren. Dit gaat pas lopen als zij je verbinding opleveren.
Sterker nog, ik weet vrij zeker dat er op het moment dat een en ander in gang wordt gezet vanuit Lijbrand je dan eerst een annuleringstermijn krijgt voordat er een contract gaat lopen van een jaar, net als wanneer je je dan pas zou aanmelden. Zo werkt het in mijn ervaring bij andere aanbieders.

Omdat het hele model in elkaar stort als inschrijving vrijblijvend is snap ik dat ze het anders communiceren, anders weet Reggefiber nooit waar het wel en niet winstgevend gaat zijn, maar volgens mij moet je er dus vanaf kunnen. Moet je alleen hopen dat je iemand te spreken krijgt die dat ook weet.

Is er iemand met iets meer juridische kennis die dit kan verifiëren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:09
Volgens mij is de regel dat eea binnen 12 maanden nadat er een go is geweest, opgeleverd dient te zijn. Als ze dat hebben overschreden, kun je er sowieso vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-07 17:08
In de huidige voorwaarden van Lijbrandt staat in artikel 10.1 het volgende:

Onverminderd het elders in deze Algemene Voorwaarden bepaalde, wordt de Overeenkomst aangegaan voor een bepaalde periode die eindigt 1 (één) jaar, ingaand op de datum van Oplevering (de “Eerste contractstermijn”).

Beetje kromme zin volgens mij waar ze mee bedoelen te zeggen dat je na oplevering er nog een jaar aan vast zit.

Is er sinds je het contract hebt getekend nog iets veranderd in het tarief en of voorwaarden?
Pagina: 1 ... 7 ... 108 Laatste