OK, dan denk ik dat ik de oorzaak van mijn ellende (hoge packet drop, retransmissions, failing ftp, nooit max bandwidth) weet: een brakke NTU. Ik heb alle kabels in huis geprobeerd, alle kabels die voor mijn overige apparaten gewoon gigabit werken. Maar de verbinding van de NTU blijft 100Mbit.
In hoeverre is erbij XS4ALL te onderhandelen over allerlei kosten die erbij komen als je je inschrijft voor glasvezel. Er komt gemakshalve maar even €70,- bij aan verzendkosten modem(10), installatie TV(50) en verzendkosten installatiepakket TV(10).
Bij KPN is dat de helft en daarnaast nog 7,50 per maand(€90 op jaarbasis) abo-korting.
Weet iemand hoe dat dit bij Concepts, Lijbrandt, Socon, Kliksafe, Vodafone zit?
Bij KPN is dat de helft en daarnaast nog 7,50 per maand(€90 op jaarbasis) abo-korting.
KPN heeft: €10,- verzendkosten, €25,-activatiekosten,€35,- monteur (optioneel) =€70,-
Concepts heeft geen kosten, monteur kosten afhankelijk van de aanbieding.
Lijbrandt geen kosten, monteur €99,- maar in vraagbundelingsgebieden gratis. (weet niet of ze verder aanbiedingen hebben)
Vodafone €14,95 verzendkosten.
deze bedragen even als indicatie, doe het even uit mijn hoofd. Anders even checken op de site van de providers zelf.
Concepts heeft geen kosten, monteur kosten afhankelijk van de aanbieding.
Lijbrandt geen kosten, monteur €99,- maar in vraagbundelingsgebieden gratis. (weet niet of ze verder aanbiedingen hebben)
Vodafone €14,95 verzendkosten.
deze bedragen even als indicatie, doe het even uit mijn hoofd. Anders even checken op de site van de providers zelf.
die zogenaamde eenmalig kosten zijn zo onduidelijk als het maar zijn kan. Op de sites van enkele providers nauwelijks te zien. Komt er waarschijnlijk pas achter als je definitief ja gezegd hebt.
Verwijderd
Bij XS4ALL krijg je Guidion. Die kun je ook afzeggen natuurlijk. Geen werkzaamheden = geen factuur. Dan heb je als minimum de verzendkosten van de betreffende dozen. Ik heb enkel internet+telefoon, dus voor mij €10,-, maar raar dat er een aparte doos zou moeten komen voor TV ?supercop7373 schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 16:45:
In hoeverre is erbij XS4ALL te onderhandelen over allerlei kosten die erbij komen als je je inschrijft voor glasvezel. Er komt gemakshalve maar even €70,- bij aan verzendkosten modem(10), installatie TV(50) en verzendkosten installatiepakket TV(10).
Edit, ik zie nu "Activatiekosten voor de TV-verbinding (geen monteurskosten): eenmalig € 50,-". Vaag. Een vergoeding vragen voor activering van een SD stream?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2012 20:29 ]
ook 16x HD natuurlijk, maar idd activeren van een TV-verbinding kost €50,-. Mijn inziens compleet belachelijk.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:26:
[...]
Bij XS4ALL krijg je Guidion. Die kun je ook afzeggen natuurlijk. Geen werkzaamheden = geen factuur. Dan heb je als minimum de verzendkosten van de betreffende dozen. Ik heb enkel internet+telefoon, dus voor mij €10,-, maar raar dat er een aparte doos zou moeten komen voor TV ?
Edit, ik zie nu "Activatiekosten voor de TV-verbinding (geen monteurskosten): eenmalig € 50,-". Vaag. Een vergoeding vragen voor activering van een SD stream?
Verwijderd
How was it?? (knipoog naar Monty Python)Prx schreef op maandag 20 februari 2012 @ 07:22:
De 30% wordt mede via de ISP's verkregen, maar veel van het aanbod wordt zelf door Reggefiber al 'losgeweekt' in de maanden voorafgaand. Ik kan de vraag anders wel eens doorspelen aan het contact wat wij (Initatiefgroep Fiber Apeldoorn) hebben bij Reggefiber. Morgenavond zit ik met het web team samen en dan zal ik kijken wat de rest hierover nog weet.
Al wat info gekregen??
Er schijnt hier een tweede brief rond te zijn gegaan waarin ook Concepts als mede-aanbieder werd genoemd....
Waarschijnlijk alleen niet aan het rijtje van ons, tri-fiber klanten.
Het Tri-fiber netwerk dankt zijn naam aan een firma die dit heeft opgezet.
Verwijderd
Hn jij die brief nog voor me??supercop7373 schreef op zondag 05 februari 2012 @ 15:20:
In de Gemeente Overbetuwe waar ik woon, is nu ook een voorinschrijving bezig tot 12/02. gisteren werd ik gebeld door XS4ALL of ik niet van ADSL Lite wilde overstappen naar Glasvezel.
Nu zou ik namelijk oa. geen installatiekosten hebben omdat het groot project is ipv een indivuele aansluiting., daarnaast natuurlijk het verhaal van de snelheid e.d.
Ik twijfel of ik naar glasvezel over wil. Ik betaal nu 17,50 voor schotel TV + HD zenders op 2x tv's en 40,- ADSL lite, samen dus 57,50. Bij XS4ALL glasvezel zou ik met 60,- klaar zijn.
kan iemand mij vertellen of HD Tv via glasvezel bij XS4ALL kwalitatief goed is? En wat zijn de ervaring met die motorola VIP 1963 waar je er twee van in bruikleen krijgt? Ik las op een ander forum dat er zo links en rechts nog wel wat software problemen zijn.Klopt dat?
Een andere optie zou alleen glasvezel internet afnemen voor 45,- maar dat vind ik wel aardig aan de prijs.
heeft iemand ervaring met glasvezel aan laten sluiten na de algemene (grote) uitvraag? Zitten er dan meer kosten aan? neem aan dat er dan toch aanbiedingen zijn?
de andere providers waaruit wij kunnen kiezen zijn:
- Vodafone, KPN, Heldenvan.nu, Concepts-ict, Lijbrandt en solcon.
Ben erg benieuwd in welke plaats je woont.
Kun je me een pm sturen?
Meeting was helaas geannuleerd i.v.m. ziekte van een van de initatiefnemers. Ik moet je dus helaas nog een weekje het antwoord schuldig blijven.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 14:46:
[...]
How was it?? (knipoog naar Monty Python)
Al wat info gekregen??
Er schijnt hier een tweede brief rond te zijn gegaan waarin ook Concepts als mede-aanbieder werd genoemd....
Waarschijnlijk alleen niet aan het rijtje van ons, tri-fiber klanten.
Het Tri-fiber netwerk dankt zijn naam aan een firma die dit heeft opgezet.
Verwijderd
Geen probleem, wacht nu wel even tot 5 maart en later. Heb nog een 60MBit fibre power van UPC, alleen jammer dat die gasten je na IEDERE mutatie keihard weer vastspijkeren aan en nieuw jaar verplicht vermaak........, dit zou eigenlijk door de opta onderzocht moeten worden....Prx schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 15:45:
[...]
Meeting was helaas geannuleerd i.v.m. ziekte van een van de initatiefnemers. Ik moet je dus helaas nog een weekje het antwoord schuldig blijven.
KPN is hier zeer agressief aan het marketen: mijn buurman werd gebeld of ze hem een aanbieding mochten maken voor en glas abbo waarop hij antwoordde dat als dit een vrijblijvende offerte was, dit akkoord was.
Een tijdje later kreeg hij een bevestiging dat ie was overgestapt!!!!!
Dit heeft hij echter snel terguggedraaid
Weet jij iets van die brief af??
Kreeg vandaag wel via de mail te horen dat er geen korting wordt verleend op de zogenaamde eenmalige kosten bij xs4all.
Ik wacht wel ffe....zo bijzonder is het aanbod van xs4all niet.
@pdacom mijn postcode is 6661RC
Verwijderd
Dan hebben we alleen wat nattigheid en een setje lawaaierige meerkoeten tussen ons in, ik zit op 6661jxsupercop7373 schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:14:
Kreeg vandaag wel via de mail te horen dat er geen korting wordt verleend op de zogenaamde eenmalige kosten bij xs4all.
Wat dacht je van een uurtje sightseeing als de vezel bij mij naar binnen komt op 5 maart?
Jij zit toch ook op het trifiber netwerk?
Geen flauw idee, zo "technisch" ben ik nou ook weer niet. Hoe kan ik dit zien?Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:32:
[...]
Dan hebben we alleen wat nattigheid en een setje lawaaierige meerkoeten tussen ons in, ik zit op 6661jx
Wat dacht je van een uurtje sightseeing als de vezel bij mij naar binnen komt op 5 maart?
Jij zit toch ook op het trifiber netwerk?
Overigens kan ik bij concepts wel inschrijven. Ik lees zo her en der dat jij dit niet kunt met jouw postcode?
@apexrider @eymey @iemand met vlan kennis..
Ik zit m'n opties te bekijken om naast m'n huidige situatie:
Xs4all Glasvezel 50 MBit
XS4all Bellen (alleen inkomend, uitgaand via voipbuster)
Analoge TV
De analoge tv te vervangen voor digitale TV van XS4all, ik zal dus 2 van die 2 iptv decoders moeten aansluiten.
Daarnaast lees ik verschillende zaken over telefonie: loopt het telefonie verkeer van XS4All nu over VLAN 6 of 7..?
Ik heb een HP 1810G al sinds jaar en dag en wil die gaan gebruiken om de signalen te verdelen via de eerder besproken VLANS.
Indien ik VLAN 4,6 en 7 tagged op 1 port heb staan hoe krijg ik dan VLAN 6 (Internet) en VLAN 7(telefonie?) op 1 port naar m'n FB? (die ik wil houden omdat die de verbinding maakt en daar ook m'n analoge telefoons op aangesloten zitten).
Of moet ik dan 2 poorten gebruiken vanaf m'n HP Switch richting de FB (1 voor telefonie en 1 voor internet? en maakt dat nog uit welke poorten ik dan gebruik op de FB?)
Xs4all Glasvezel 50 MBit
Analoge TV
De analoge tv te vervangen voor digitale TV van XS4all, ik zal dus 2 van die 2 iptv decoders moeten aansluiten.
Daarnaast lees ik verschillende zaken over telefonie: loopt het telefonie verkeer van XS4All nu over VLAN 6 of 7..?
Ik heb een HP 1810G al sinds jaar en dag en wil die gaan gebruiken om de signalen te verdelen via de eerder besproken VLANS.
Indien ik VLAN 4,6 en 7 tagged op 1 port heb staan hoe krijg ik dan VLAN 6 (Internet) en VLAN 7(telefonie?) op 1 port naar m'n FB? (die ik wil houden omdat die de verbinding maakt en daar ook m'n analoge telefoons op aangesloten zitten).
Of moet ik dan 2 poorten gebruiken vanaf m'n HP Switch richting de FB (1 voor telefonie en 1 voor internet? en maakt dat nog uit welke poorten ik dan gebruik op de FB?)
[ Voor 9% gewijzigd door NIK0 op 24-02-2012 16:29 . Reden: Poging het meer leesbaar te maken ]
Member of the Ukraine IT Army
Verwijderd
Correctsupercop7373 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 12:04:
[...]
Geen flauw idee, zo "technisch" ben ik nou ook weer niet. Hoe kan ik dit zien?
Overigens kan ik bij concepts wel inschrijven. Ik lees zo her en der dat jij dit niet kunt met jouw postcode?
Ik zit op het zgn trifiber netwerk wat er al gelegd is tijdens de bouw
Dit betreft ongeveer 1100 woningen en juist dit lekkere hapje voor de kpn is iets dat ze het liefst helemaal voor zichzelf willen houden want noch concepts, noch vodafone kunnen me hier garanties over geven, alhoewel mijn vezeltje begin maart er al in geblazen wordt......
Mijn VLAN kennis is beperkt, ik ben me er pas in gaan verdiepen toen ik het schema van Pogostokje had gezien. Vervolgens met wat gegoogle en experimenteren toch één en ander redelijk vlot aan de praat gekregen.NIK0 schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 14:37:
@apexrider @eymey @iemand met vlan kennis..
Xs4all Glasvezel 50 MBit
Analoge TV
Voor zover ik weet biedt xs4all zowel internet als telefonie aan over VLAN 6, IPTV gaat over VLAN 4.
Hoe je de HP 1810G configureert weet ik niet, maar in principe zou je twee andere poorten van je switch lid moeten maken van VLAN4 (untagged) en 1 poort lid van VLAN6 (tagged). Op de VLAN4 poorten sluit je de set-top boxen aan en de VLAN6 poort sluit je aan op LAN1 van de Fritz!Box. Op de Fritz!Box kies je dan voor het profiel "XS4ALL FTTH", IPTV is niet meer nodig waardoor je ook LAN4 weer beschikbaar krijgt.
Zie hier het schema zoals ik het heb geconfigureerd en aangesloten.
Overigens hoef je helemaal niet persé gebruik te maken van VLANS en sluit je het aan zoals xs4all dat in de handleiding aangeeft. Voor het aansluiten van 2 IPTV boxen kun je dan volstaan met een eenvoudige switch op LAN4.
[ Voor 5% gewijzigd door apexrider op 24-02-2012 18:36 ]
Ja idd had ik ook begrepen maar ja om nou een extra switch bovenop m'n HP Switch te zetten is ook weer zo wat. Trouwens dat hele gedoe met iptv is vrij lastig (wat dat betreft is UPC/ziggo wat makkelijker).apexrider schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:30:
[...]
Mijn VLAN kennis is beperkt, ik ben me er pas in gaan verdiepen toen ik het schema van Pogostokje had gezien. Vervolgens met wat gegoogle en experimenteren toch één en ander redelijk vlot aan de praat gekregen.
Voor zover ik weet biedt xs4all zowel internet als telefonie aan over VLAN 6, IPTV gaat over VLAN 4.
Hoe je de HP 1810G configureert weet ik niet, maar in principe zou je twee andere poorten van je switch lid moeten maken van VLAN4 (untagged) en 1 poort lid van VLAN6 (tagged). Op de VLAN4 poorten sluit je de set-top boxen aan en de VLAN6 poort sluit je aan op LAN1 van de Fritz!Box. Op de Fritz!Box kies je dan voor het profiel "XS4ALL FTTH", IPTV is niet meer nodig waardoor je ook LAN4 weer beschikbaar krijgt.
Zie hier het schema zoals ik het heb geconfigureerd en aangesloten.
Overigens hoef je helemaal niet persé gebruik te maken van VLANS en sluit je het aan zoals xs4all dat in de handleiding aangeeft. Voor het aansluiten van 2 IPTV boxen kun je dan volstaan met een eenvoudige switch op LAN4.
Iig blij dat het maar 2 vlans zijn en geen 3 scheelt weer een poortje.
Heb even gekeken in de FritzBox maar daar heb ik maar 3 "connect" opties :
XS4all [deze is actief]
XS4all IPTV ADSL
XS4All IPTV VDSL
Dus geen XS4All FTTH ?
Dat is apart, daar zouden volgens mij "XS4ALL FTTH" en "XS4ALL IPTV FTTH" ook bij moeten staan. Ik maak gebruik van de door Xs4all geleverde Fritz!Box 7390 met FW versie 84.05.06.
Heb jij soms de configuratie van een oude FB geïmporteerd, meen ooit ergens gelezen te hebben dat daardoor profielen kunnen verdwijnen.
Heb jij soms de configuratie van een oude FB geïmporteerd, meen ooit ergens gelezen te hebben dat daardoor profielen kunnen verdwijnen.
[ Voor 27% gewijzigd door apexrider op 24-02-2012 19:14 ]
Ik heb ook een 7390 alleen nog met versie met 84.05.05 misschien dat het een naming iets is..apexrider schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:11:
Dat is apart, daar zouden volgens mij "XS4ALL FTTH" en "XS4ALL IPTV FTTH" ook bij moeten staan. Ik maak gebruik van de door Xs4all geleverde Fritz!Box 7390 met FW versie 84.05.06.
Verder verder zitten snuffelen in de Fritz en op de overview staat het wel goed lijkt het :
connected since 24.11.2011, 15:34 , XS4ALL FTTH, IP Address:x.x.x.x
Mooie uptime btw is me met UPC nooit gelukt..
Bij ons in Lelystad wordt binnenkort ook glas aangelegd. Ik zit nog in twijfel tussen XS4all of tussen KPN. Het geen wat mij niet bevalt bij KPN is het volgende:
1. no service at all
2. Experiabox
Het geen wat me niet bevalt bij XS4All:
1. Geen mogelijkheid (vooralsnog) tot 500MB verbinding
2. Fritzbox
Om van beide punt 2 op te lossen zit ik te denken om mijn server (Apple Xserve) te gaan configureren als Router. Echter weet ik van beide niet welke settings gebruikt worden mbt VLAN's.
Bij XS4all weet ik dat op LAN4 van de Fritzbox het TV VLAN wordt gestuurd. Bij KPN is dat over elke poort, wat naar mijn idee de Experia box ook weer langzamer maakt.
Wat ik bij beiden een voordeel vind is dat alle 2 gebruik maken van de Genexis NTU, of eventueel het Packetfront NTU, waarvan ik de laatste niet hoop omdat ik dit uit ruimte overwegingen een onwijs onpraktisch FTU vind.
Bij Vodafone of Lijbrand krijg je een NTU en Modem in een. Hiermee krijg je een modem/router door je strot geduwd waar ik niet van hou.
Hierboven las ik de discussie over de 100Mb Full Duplex, deze is totaal niet relevant als je een verbinding van maximaal 100mb hebt. Er moet ten aller tijde een router achter gehangen worden om het NTU te vertalen naar iets bruikbaars voor een computer (tenzij je hem als router configureerd) Een beetje fatsoenlijke router en zelfs ook computer tegenwordig kan 10/100 en 1000mb scheiden zodat je netwerk ten aller tijde 1000mb blijft.
Er zijn ook Genexis NTU's te krijgen die 1000mb ondersteunen maar die zullen enkel bij 500mb uitgeleverd gaan worden denk ik aangezien deze ook wel iets meer zullen kosten.
Mijn vraag aan jullie luid dus, gezien mijn overwegingen zoals hierboven verteld, zijn er hier mensen die het profiel van een fritzbox of Experiabox wel eens ontleed hebben en deze softwarematig opgezet hebben vanuit een server zodat je geen router/modem meer nodig hebt?
Even belangrijk om te weten, VOIP is voor mij nvt. Dus daarvoor heb ik geen modem/router nodig. TV daar en tegen wel, maar deze kan via mijn switches/2e lanpoort op de server gewoon verdeeld worden.
1. no service at all
2. Experiabox
Het geen wat me niet bevalt bij XS4All:
1. Geen mogelijkheid (vooralsnog) tot 500MB verbinding
2. Fritzbox
Om van beide punt 2 op te lossen zit ik te denken om mijn server (Apple Xserve) te gaan configureren als Router. Echter weet ik van beide niet welke settings gebruikt worden mbt VLAN's.
Bij XS4all weet ik dat op LAN4 van de Fritzbox het TV VLAN wordt gestuurd. Bij KPN is dat over elke poort, wat naar mijn idee de Experia box ook weer langzamer maakt.
Wat ik bij beiden een voordeel vind is dat alle 2 gebruik maken van de Genexis NTU, of eventueel het Packetfront NTU, waarvan ik de laatste niet hoop omdat ik dit uit ruimte overwegingen een onwijs onpraktisch FTU vind.
Bij Vodafone of Lijbrand krijg je een NTU en Modem in een. Hiermee krijg je een modem/router door je strot geduwd waar ik niet van hou.
Hierboven las ik de discussie over de 100Mb Full Duplex, deze is totaal niet relevant als je een verbinding van maximaal 100mb hebt. Er moet ten aller tijde een router achter gehangen worden om het NTU te vertalen naar iets bruikbaars voor een computer (tenzij je hem als router configureerd) Een beetje fatsoenlijke router en zelfs ook computer tegenwordig kan 10/100 en 1000mb scheiden zodat je netwerk ten aller tijde 1000mb blijft.
Er zijn ook Genexis NTU's te krijgen die 1000mb ondersteunen maar die zullen enkel bij 500mb uitgeleverd gaan worden denk ik aangezien deze ook wel iets meer zullen kosten.
Mijn vraag aan jullie luid dus, gezien mijn overwegingen zoals hierboven verteld, zijn er hier mensen die het profiel van een fritzbox of Experiabox wel eens ontleed hebben en deze softwarematig opgezet hebben vanuit een server zodat je geen router/modem meer nodig hebt?
Even belangrijk om te weten, VOIP is voor mij nvt. Dus daarvoor heb ik geen modem/router nodig. TV daar en tegen wel, maar deze kan via mijn switches/2e lanpoort op de server gewoon verdeeld worden.
Je kunt evt. Lijbrandt overwegen. dan heb je geen Fritzbox 
Overigens kan KPN (en alle andere providers) ook geen 500Mb leveren in Lelystad.
Overigens kan KPN (en alle andere providers) ook geen 500Mb leveren in Lelystad.
Tijd voor een nieuwe sig..
Nog geen 500mb nee, maar als het geleverd gaat worden is KPN de eerste die het zal leveren, daarna pas de rest.Koffie schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:44:
Je kunt evt. Lijbrandt overwegen. dan heb je geen Fritzbox
Ook Lijbrandt heeft een NTU/Modem in een oplossing, waar ik de qualiteit niet van weet?
Verwijderd
Eigen router (bijv. m0n0wall) achter glasvezel, is dat iemand al gelukt?martijnsnoek schreef op zondag 26 februari 2012 @ 15:08:
.....
En je kunt gewoon de config uitlezen als je telnet aanzet van de Fritzbox
Edit: OSX kan géén PPPoE opzetten over een VLAN, enkel over een Ethernet interface! Je hebt een Linux variant nodig, of hardware (routeer met deze capaciteiten).
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2012 21:45 ]
Staat allemaal al heel uitgebreid beschreven stukkie terug in deze draad.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Wat bedoel jij met een NTU/Modem in 1 oplossing?.....martijnsnoek schreef op zondag 26 februari 2012 @ 18:29:
[...]
Nog geen 500mb nee, maar als het geleverd gaat worden is KPN de eerste die het zal leveren, daarna pas de rest.
Ook Lijbrandt heeft een NTU/Modem in een oplossing, waar ik de qualiteit niet van weet?

Zowel bij Vodafone als Lijbrandt krijg je gewoon een NT waarop je een hele rij poorten hebt: Coax, UTP 1 (internet), UTP 2 (iptv) en RJ11 voor de telefonie.
Op de internet poort krijg je gewoon je publieke IP gerouteerd en aangereikt via DHCP. Wat is daar "door je strot duwen" aan? Je kan hier gewoon je eigen router op aansluiten. Alleen Vodafone levert er (als service) een router bij maar ook deze is gewoon een simpele consumenten router die je niet per se hoeft te gebruiken als je een eigen router fijner vindt.
Voor zover ik weet is dit zowel bij de 'oude' glasvezelgebieden (met smalle Genexis FTU/NT combinatie) als bij de nieuwe glasvezelgebieden met universele FTU + modulaire NT.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Thnx voor de info, daar kan ik wat mee!Verwijderd schreef op zondag 26 februari 2012 @ 21:43:
[...]
Eigen router (bijv. m0n0wall) achter glasvezel, is dat iemand al gelukt?
En je kunt gewoon de config uitlezen als je telnet aanzet van de Fritzbox
Edit: OSX kan géén PPPoE opzetten over een VLAN, enkel over een Ethernet interface! Je hebt een Linux variant nodig, of hardware (routeer met deze capaciteiten).
Precies zoals je uitlegt ik hoef geen publiek adres te krijgen vanuit een apparaat waar ik niet van weet hoe stabiel het is. Mijn mening is hoe meer mogelijkheden hoe groter de kans op falen. Niet gezegd dat het ook zo is, maar dat is gewoon mijn gevoel.eymey schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:24:
[...]
Wat bedoel jij met een NTU/Modem in 1 oplossing?...... En wat wordt er door je strot geduwd?
Zowel bij Vodafone als Lijbrandt krijg je gewoon een NT waarop je een hele rij poorten hebt: Coax, UTP 1 (internet), UTP 2 (iptv) en RJ11 voor de telefonie.
Op de internet poort krijg je gewoon je publieke IP gerouteerd en aangereikt via DHCP. Wat is daar "door je strot duwen" aan? Je kan hier gewoon je eigen router op aansluiten. Alleen Vodafone levert er (als service) een router bij maar ook deze is gewoon een simpele consumenten router die je niet per se hoeft te gebruiken als je een eigen router fijner vindt.
Voor zover ik weet is dit zowel bij de 'oude' glasvezelgebieden (met smalle Genexis FTU/NT combinatie) als bij de nieuwe glasvezelgebieden met universele FTU + modulaire NT.
Ik begrijp dat het service is dat het er bij geleverd wordt, maar ookal vraag ik een zakelijke lijn aan bij Vodafone ( ik weet niet of ze die ook al leveren) zal ik hoogst waarschijnlijk ook de zelfde hardware krijgen. Dat is voor mij geen fijn idee.
Wat betreft de NTU en de FTU. Dit verschild per gebied. Ik kom regelmatig bij klanten waar gewoon tot een maand terug de Genexis FTU geïnstalleerd is. Alleen in Lijbrandt gebieden kom ik sneller de "Universele" Packetfront FTU tegen dan de Genexis.
Ik heb me laten vertellen dat dit iets te maken heeft met contracten bij aanleg van het glas. Op het moment dat de klant "JA" heeft gezegt tegen Lijbrandt krijgen zij automatisch een Packetfront FTU omdat deze door Lijbrandt uitgeleverd worden ipv de door KPN en XS4All gebruikte Genexis.
Correct me if i'm wrong...
Damn het is me tot op heden nog niet gelukt om het spul weer op te krijgen wanneer ik de VLAN methode probeer. (screens volgen nog om te kijken of ik niks vergeten ben)
Zal van de week 's avonds er weer voor gaan zitten aangezien het weekend erop zit en er weer gewerkt moet worden.
@Apexrider @Eymey
Hebben jullie nog de Genexis en/of de Fritz nog moeten resetten nadat je het spul had omgezet naar VLANs?
En zo ja, hoe lang doet de FB er gemiddeld over om een verbinding te maken?
Ik kreeg na het omzetten alleen maar Timeout during PPP negotiation errors in de FB (zelfs nog na 10 min wachten).
Geprobeerd alles uit en aan te zetten hielp ook niet.
Toen de originele bekabeling er maar weer tussen gezet en tot mijn schrik werkte dat ook opeens niet meer.!!!!!!!!!!
Alles wederom uit en aangezet mocht geen soelaas bieden. (+/- 5 minuten gewacht op een verbinding maar ook hier steeds Timeout during PPP negotiation in de eventlog)
Als laatste redmiddel de FB setup wizard gestart en opnieuw XS4All FTTH gekozen, toen ging de wizard de connectie testen en had ik weer verbinding... <pfeeeeeeehhh>
Zal van de week 's avonds er weer voor gaan zitten aangezien het weekend erop zit en er weer gewerkt moet worden.
@Apexrider @Eymey
Hebben jullie nog de Genexis en/of de Fritz nog moeten resetten nadat je het spul had omgezet naar VLANs?
Ik kreeg na het omzetten alleen maar Timeout during PPP negotiation errors in de FB (zelfs nog na 10 min wachten).
Toen de originele bekabeling er maar weer tussen gezet en tot mijn schrik werkte dat ook opeens niet meer.!!!!!!!!!!
Alles wederom uit en aangezet mocht geen soelaas bieden. (+/- 5 minuten gewacht op een verbinding maar ook hier steeds Timeout during PPP negotiation in de eventlog)
Als laatste redmiddel de FB setup wizard gestart en opnieuw XS4All FTTH gekozen, toen ging de wizard de connectie testen en had ik weer verbinding... <pfeeeeeeehhh>
[ Voor 3% gewijzigd door NIK0 op 27-02-2012 09:35 ]
Bij deze de VLAN config van de hp switch zoals beloofd na mijn stress ervaring gisterenavond.
Ik gebruik de laatste 4 poorten hiervoor:
port 21, 22, 23 en 24.

Aangezien VLAN 1 standaard wordt aangemaakt heb ik bij port 21,22,34 en 24 VLAN 1 weggehaald

Port 21 Tagged voor VLAN 6 en Untagged voor port 22
Kabel van port 21 gaat in de Genexis
Kabel van port 22 gaat naar LAN 1 van de FB

Port 21 Tagged voor VLAN 4 en Untagged voor port 23 en 24
Kabel van port 23 en 24 zijn voor de IPTV ontvangers

Zou dit zo moeten werken..?
En zo ja dan komt mijn probleem misschien door het feit dat ik de FB niet goed gereset heb..? Zoals in bericht hierboven aangegeven:
@Apexrider @Eymey
EDIT:
Ik zit nu nog naar het plaatje van jouw switch te kijken en volgens mij lijkt het erop dat ik een fout maak met port 22, die moet op TAGGED staan ipv UNTAGGED..? Maw jouw G2 kabel is de kabel die naar LAN1 van je Fritz gaat..correct..? (zoja dan moet dat het probleem zijn..)

Terwijl bij de setup van Pogo VLAN 6 weer untagged is:

Maw wanneer moet het nu tagged en wanneer untagged worden..?
port 21, 22, 23 en 24.

Aangezien VLAN 1 standaard wordt aangemaakt heb ik bij port 21,22,34 en 24 VLAN 1 weggehaald

En zo ja dan komt mijn probleem misschien door het feit dat ik de FB niet goed gereset heb..? Zoals in bericht hierboven aangegeven:
@Apexrider @Eymey
EDIT:
Ik zit nu nog naar het plaatje van jouw switch te kijken en volgens mij lijkt het erop dat ik een fout maak met port 22, die moet op TAGGED staan ipv UNTAGGED..? Maw jouw G2 kabel is de kabel die naar LAN1 van je Fritz gaat..correct..? (zoja dan moet dat het probleem zijn..)

[ Voor 76% gewijzigd door NIK0 op 27-02-2012 14:48 . Reden: pogo plaatje toegevoegd ]
Wat zou je dan willen hebben ipv zo'n Genexis?martijnsnoek schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:40:
[...]
Precies zoals je uitlegt ik hoef geen publiek adres te krijgen vanuit een apparaat waar ik niet van weet hoe stabiel het is. Mijn mening is hoe meer mogelijkheden hoe groter de kans op falen. Niet gezegd dat het ook zo is, maar dat is gewoon mijn gevoel.
Tijd voor een nieuwe sig..
Verwijderd
Soorgelijke ervaring hier. Maar mijn conclusie is: het is de NTU (Ericsson/Packetfront) die een heel brak signaal heeft. De NTU op een 100Mbit unmanaged switch geeft de switch aan dat er maar "half duplex" verkregen is. MacbookPro aan de NTU geeft wel 100Mbit full duplex. Ik kwam erachter omdat ik mijn Fritz op 20 meter van de NTU wil plaatsen, en op die afstand enkel PPPoE errors zag. Bekabeling ligt het niet aan, het is het signaal van de NTU. De Fritz doet automatisch elke 15 seconden een recheck van de PPPoE. Met een linux box aan de NTU, werkte het eigenlijk redelijk stabiel. Dat wil zeggen, mits de kabel niet te lang was zonder er een switch tussen te zetten.NIK0 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:51:
Damn het is me tot op heden nog niet gelukt om het spul weer op te krijgen wanneer ik de VLAN methode probeer. (screens volgen nog om te kijken of ik niks vergeten ben)
@Apexrider @Eymey
Toen de originele bekabeling er maar weer tussen gezet en tot mijn schrik werkte dat ook opeens niet meer.!!!!!!!!!!![]()
Ik heb trouwens ook vaak een "duplicate IP detected" gezien als er zo vaak een PPPoE authenticatie request wordt gedaan.
Wow...hoe is dat dan mogelijk dat zou betekenen dat die PacketFront apparatuur niet aan standaarden voldoet?Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:42:
[...]
Soorgelijke ervaring hier. Maar mijn conclusie is: het is de NTU (Ericsson/Packetfront) die een heel brak signaal heeft. De NTU op een 100Mbit unmanaged switch geeft de switch aan dat er maar "half duplex" verkregen is. MacbookPro aan de NTU geeft wel 100Mbit full duplex. Ik kwam erachter omdat ik mijn Fritz op 20 meter van de NTU wil plaatsen, en op die afstand enkel PPPoE errors zag. Bekabeling ligt het niet aan, het is het signaal van de NTU. De Fritz doet automatisch elke 15 seconden een recheck van de PPPoE. Met een linux box aan de NTU, werkte het eigenlijk redelijk stabiel. Dat wil zeggen, mits de kabel niet te lang was zonder er een switch tussen te zetten.
Ik heb trouwens ook vaak een "duplicate IP detected" gezien als er zo vaak een PPPoE authenticatie request wordt gedaan.
Overigens heb ik geen Ericsson/PacketFront maar een Genexis
Schematisch ziet het ongeveer zo uit:
Zolder:
HP Switch en FB
|
Eerste verdieping
|
Begane grond
|
---------------Meterkast:
Genexis
Wat je krijgt is puur afhankelijk van het gebied waar je woont en of dit een gebied is waar al met de nieuwe universele FTU wordt gewerkt of de Genexis FTU (waar dan ook alleen maar een NT van Genexis op kan).martijnsnoek schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:40:
[...]
Precies zoals je uitlegt ik hoef geen publiek adres te krijgen vanuit een apparaat waar ik niet van weet hoe stabiel het is. Mijn mening is hoe meer mogelijkheden hoe groter de kans op falen. Niet gezegd dat het ook zo is, maar dat is gewoon mijn gevoel.
Ik begrijp dat het service is dat het er bij geleverd wordt, maar ookal vraag ik een zakelijke lijn aan bij Vodafone ( ik weet niet of ze die ook al leveren) zal ik hoogst waarschijnlijk ook de zelfde hardware krijgen. Dat is voor mij geen fijn idee.
Wat betreft de NTU en de FTU. Dit verschild per gebied. Ik kom regelmatig bij klanten waar gewoon tot een maand terug de Genexis FTU geïnstalleerd is. Alleen in Lijbrandt gebieden kom ik sneller de "Universele" Packetfront FTU tegen dan de Genexis.
Ik heb me laten vertellen dat dit iets te maken heeft met contracten bij aanleg van het glas. Op het moment dat de klant "JA" heeft gezegt tegen Lijbrandt krijgen zij automatisch een Packetfront FTU omdat deze door Lijbrandt uitgeleverd worden ipv de door KPN en XS4All gebruikte Genexis.
Correct me if i'm wrong...
De meeste aanleg van vóór zomer 2011 heeft nog de Genexis FTU (en dat zal ook niet op korte termijn veranderd worden). Het meeste van ná zomer 2011 heeft de universle FTU en daar past zowel Packetfront als Genexis spul op (mits het aan de nieuwe standaard voldoet).
KPN en XS4ALL gebruiken in nieuwe gebieden toevallig ook de packetfront (en dan een versie met maar 1 UTP poort, aangezien het opsplitsen van diensten gebeurt in Experiabox of Fritzbox).
In oude gebieden gebruiken alle providers, dus ook Lijbrandt en Vodafone (KPN "Wholesale MultiPlay+" of Reggefiber "Wholesale Glasvezel Dienst Overeenkomst") maar ook KPN, XS4ALL, Tweak (Wholesale MultiPlay zonder de + ) dus de Genexis apparatuur, in gebieden met de nieuwe universele FTU is het maar net wat de Wholesale aanbieder kiest en welk Wholesale pakket er geldt.
Verder snap ik nog steeds niet wat jij bedoelt met "Ik hoef geen publiek IP adres te krijgen uit een apparaat waarvan ik niet weet of het stabiel is". Dit is gewoon iets waar je mee zal moeten leven. Bij internet via "de kabel" krijg je ook een DOCSIS modem aangeleverd waarmee je het zal moeten doen. Bij glasvezel geldt dit dus ook. Ik heb ook nog nooit losse DOCSIS modems of routers met DOCSIS modem in de computerwinkel zien liggen. Hetzelfde geldt dus voor NT's, zelfs in het geval van de universele FTU.
Lijbrandt of Vodafone (of iedere andere provider die WMP+ of WGDO doet) is dus het "meest vrije" wat je kan bereiken qua apparatuurkeuze. KPN, Tweak Groen en XS4ALL leveren volgens het WMP model en werken dus met de VLAN en PPPoE constructies en zijn dus nog minder vrij aangezien je dus altijd vast zit aan een Experiabox, Fritzbox of eigen apparatuur met VLAN en PPPoE functionaliteit.
Het apparaat dat op de FTU wordt geklikt zal dus echter overal voor jou bepaald worden.
Sorry, ik heb al een tijdje geen glas provider met VLAN's/PPPoE meerNIK0 schreef op zondag 26 februari 2012 @ 22:51:
@Apexrider @Eymey
Toen de originele bekabeling er maar weer tussen gezet en tot mijn schrik werkte dat ook opeens niet meer.!!!!!!!!!!![]()
En aangezien ik in een gebied van voor zomer 2011 woon heb ik dus altijd een Genexis gehad (die bij switch naar Lijbrandt vervangen is voor een model met kabeltv module en rj11 poorten voor telefonie).
[ Voor 21% gewijzigd door eymey op 27-02-2012 11:10 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb je perikelen redelijk gevolgd met Tweak...was ook meer een beroep op je geheugeneymey schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:07:
[...]
Sorry, ik heb al een tijdje geen glas provider met VLAN's/PPPoE meer. Van voorjaar 2010 t/m december 2010 heb ik een abbo bij Tweak gehad (volgens het WMP levermodel van KPN dus met VLAN's en PPPoE). Sinds januari 2011 zit ik bij Lijbrandt, waarbij ik gewoon direct een IP uit de NT krijg
.
En aangezien ik in een gebied van voor zomer 2011 woon heb ik dus altijd een Genexis gehad (die bij switch naar Lijbrandt vervangen is voor een model met kabeltv module en rj11 poorten voor telefonie).
Zonder de smart switch tussen de NT en FB ontvangt de FB VLAN4 en VLAN6 tagged frames. De FB geeft VLAN4 untagged door naar LAN4.NIK0 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 10:06:
Bij deze de VLAN config van de hp switch zoals beloofd na mijn stress ervaring gisterenavond.
port 21, 22, 23 en 24.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
@Apexrider @Eymey
EDIT:
[afbeelding]
[afbeelding]
Dus met de switch er tussen moet VLAN6 tagged doorgegeven worden aan de FB. De set-top boxen verwachten untagged VLAN4 frames, zoals ze ook via LAN4 van FB zouden krijgen.
Ik heb VLAN6 op tagged staan omdat de Fritz!Box dat verwacht. Zou ik de switch niet tussen de NT en FB hebben, dan krijgt de FB ook VLAN6 tagged frames.
Heb je het spul nog moeten resetten toen je de vlans hebt geconfigged?
Of werkte alles direct nadat je de switch ertussen hebt gehangen ? (nog lang moeten wachten..?)
Ga zo eerst de FB van de laatste FW voorzien en dan opnieuw proberen de boel aan te sluiten..
Of werkte alles direct nadat je de switch ertussen hebt gehangen ? (nog lang moeten wachten..?)
Ga zo eerst de FB van de laatste FW voorzien en dan opnieuw proberen de boel aan te sluiten..
[ Voor 60% gewijzigd door NIK0 op 27-02-2012 18:51 ]
Ik had alle apparatuur (op de switch na) uitgeschakeld tijdens het configureren. Toen ik daar eenmaal mee klaar was alles (NT + FB) weer ingeschakeld en op de FB de internet connection wizard uitgevoerd. Kan me niet herinneren dat ik daarna nog lang moest wachten.
Oke Thanks!!! de FB gaat zo rebooten na de fw update, daarna voor de zekerheid m'n HP ook maar voorzien van de laatste fw updates. HP switch config is al gedaan dus het zou een kwestie van omkabelen moeten zijn hoop ik...wish me luck!apexrider schreef op maandag 27 februari 2012 @ 19:02:
Ik had alle apparatuur (op de switch na) uitgeschakeld tijdens het configureren. Toen ik daar eenmaal mee klaar was alles (NT + FB) weer ingeschakeld en op de FB de internet connection wizard uitgevoerd. Kan me niet herinneren dat ik daarna nog lang moest wachten.
OKNIK0 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 11:14:
[...]
Ik heb je perikelen redelijk gevolgd met Tweak...was ook meer een beroep op je geheugen
In de tijd dat ik Tweak gebruikte (maar ook voor die tijd toen ik nog internet + interactieve TV van KPN via ADSL had) maakte de Fritz!box altijd accuut de PPPoE verbinding.
Wel liet ik de smart-switch (en in ADSL tijd een oude Speedtouch 540) de verbinding met het "internet" netwerk maken en die door-bridgen naar de Fritz!box.
Verwijderd
O gij, mazzelaar!!AltWouss schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 21:32:
[...]
Bedankt voor de reply.
Ik ben inderdaad bang dat ik zal moeten kijken of dat gaat uitmaken. Persoonlijk vind ik dat jammer want er staan bijvoorbeeld al best veel telefoonnummers in de Fritz!box. Die met de backup mooi mee gekomen zijn. Als we de Dect er niet van hadden gebruikt, had ik em er waarschijnlijk niet eens tussengezet. Maar direct aan de router/firewall die erachter hangt.
Telnet is inderdaad een optie, want daarlangs valt direct de flash aan te passen. Helaas vervalt hiermee ook de garantie op de Fritz!box
Ik begreep kort na het posten van mijn bericht dat officieel de lijn morgen pas wordt opgeleverd, dus dat ga ik nog even afwachten. Weet iemand of en hoe ik aan de Genexis kan zien wanneer er verbinding is?
Ik zal XS4All eens polsen/op de mail laten zetten volgens welk model ze gaan leveren, schijnt dat wba+ (oftewel wmp+ ???) gaat komen hier met ook de mogelijkheid voor de andere providers.
Helaas kan niemand me ook maar enige zekerheid geven over de uitrol en de verkrijgbaarheid van deze diensen.
Denk erover om voor één jaartje naar xs4all te gaan en daarna naar concepts of helden va nu die ook een ipheon stream gaan leveren voor het triple play pakket.
Nou, kogel is door de kerk...plan uitgevoerd, ik ben weer op en het internet deel werkt!!!!!!
(hoera voor VLAN 6 TAGGED)
IPTV kan ik natuurlijk nog niets over zeggen aangezien ik nog geen apparatuur heb maar so far so good.!!!
Morgen maar 'ns even kijken of ik info kan vinden wat de levertijd van digitale tv is bij xs4all..!
IPTV kan ik natuurlijk nog niets over zeggen aangezien ik nog geen apparatuur heb maar so far so good.!!!
Morgen maar 'ns even kijken of ik info kan vinden wat de levertijd van digitale tv is bij xs4all..!
Zit natuurlijk wat in
. Als je de XS4ALl Fritz!box instelt op het XS4ALL profiel, dan verwacht hij een tagged VLAN 6
.
Alles valt op z'n plek
Alles valt op z'n plek
Damn zeg is die actie verlopen van een gratis 2e ontvanger.. 
Weet iemand of je zo'n motorola ontvanger kunt aansluiten als je die van ebay/mp koopt..? (of zit dat ding gekoppeld aan je abbo..?)
Weet iemand of je zo'n motorola ontvanger kunt aansluiten als je die van ebay/mp koopt..? (of zit dat ding gekoppeld aan je abbo..?)
Niet volgens de website http://www.xs4all.nl/klant/glasvezel/#_televisie__extratvNIK0 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 10:47:
Damn zeg is die actie verlopen van een gratis 2e ontvanger..
Tot 16 april 2012 ontvangt u 2 TV-ontvangers.
Als je de wizard in gaat om te bestellen krijg je een keurig scherm waar je meerdere ontvangers kan selecteren tegen een meerprijsed73 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 13:46:
[...]
Niet volgens de website http://www.xs4all.nl/klant/glasvezel/#_televisie__extratv
[...]
Het lijkt erop dat dit alleen geldt voor nieuwe glasvezel aansluitingen..slaat echt nergens op..ben in staat om nogmaals te bellen en deze pagina onder hun neus te duwen..JA ik heb glasvezel (als 1 vd eerste bij xs4all hier in de wijk) maar ik ben nog geen tv klant een nieuw aan te sluiten TV klant...
Ik denk dat je sowieso met bellen het meeste bereikt. Zo'n persoon aan de telefoon kan hem gewoon invoeren zoals die hem wil.
Ik hang nu aan de lijn...dame aan de lijn krijgt het ook niet voor elkaarPrx schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 14:10:
Ik denk dat je sowieso met bellen het meeste bereikt. Zo'n persoon aan de telefoon kan hem gewoon invoeren zoals die hem wil.
Hang in de wacht..moment geduld aub..
mw vroeg waar ik dat gelezen had...site wederom aangewezen en ja idd..2e ontvanger gratis..ze ging weer op pad..
Ik wacht in spanning...
EN YESSSSSSSSSSSSSS..... 2 ontvangers..geen idee waarom ik het niet kreeg maar de mw de kwestie is naar de betr. afdeling gelopen en het kon nu opeens wel geregeld worden..(afwachten natuurlijk maar ik krijg 2 ontvangers en maandelijkse kosten zijn 15 EUR) dat is wat ik zocht..!
Levertijd zou +/- 2 weken moeten zijn..
[ Voor 40% gewijzigd door NIK0 op 28-02-2012 14:33 ]
Na de zoveelste bloeddruk verhogende ervaring met Ziggo's klantenservice zit ik ook serieus naar glasvezel te kijken.
Net xs4all gemaild om te vragen waarom ik bij xs4all zou blijven als kpn spotify biedt en wel de optie heeft om een pakketje hindi kanalen erbij te nemen. Ben benieuwd.
Onnozele vraag, waarom zitten er eigenlijk USB poorten op die motorola boxjes?
Net xs4all gemaild om te vragen waarom ik bij xs4all zou blijven als kpn spotify biedt en wel de optie heeft om een pakketje hindi kanalen erbij te nemen. Ben benieuwd.
+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++
Had toevallig de handleiding naast me liggen, dus heb even gekeken. Op pagina 25 van de handleiding wordt vermeld dat:Wijnands schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:54:
• [USB 1/2] Deze aansluitpunten worden niet gebruikt.
Op Yellow Spaces is vorig jaar door XS4All aangegeven dat XS4All ook Spotify gaat bieden maar dan op iets andere manier. Bij KPN worden namelijk allerlei profielgegevens van de klant doorgegeven aan Facebook (moeder van Spotify, die daarom Facebook profiel verplicht stelt) en XS4All is het aan haar status als privacy-voorvechter natuurlijk verplicht om dit niet zo te doen.Wijnands schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:54:
Na de zoveelste bloeddruk verhogende ervaring met Ziggo's klantenservice zit ik ook serieus naar glasvezel te kijken.
Toezegging is al enkele maanden oud dus ik verwacht er binnenkort meer over te lezen. Ben ook benieuwd wat XS4All antwoordt op jouw vraag per e-mail.
Wat betreft die USB-poorten: worden bewust uitgeschakeld door KPN (en in dit geval automatisch dus ook XS4All) om illegaal (?) kopieren tegen te gaan.
[ Voor 2% gewijzigd door janbal op 07-03-2012 13:33 . Reden: typo's ]
Ook even zitten googlen, lijkt nog weinig gehackt te zijn aan dat ding, klopt dat?
Voel je uitgedaagd.............Wijnands schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 13:40:
ok...
lijkt nog weinig gehackt te zijn aan dat ding
... waarmee dus ook legaal kopieren wordt verhinderd. Het blijft me verbazen dat XS4ALL hierin meegaat.Wat betreft die USB-poorten: worden bewust uitgeschakeld door KPN (en in dit geval automatisch dus ook XS4All) om illegaal (?) kopieren tegen te gaan.
XS4All levert gewoon 1 op 1 het KPN IPTV produkt.efox schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 10:38:
[...]
Het blijft me verbazen dat XS4ALL hierin meegaat.
Of dit nou zo'n ramp is? Als je echt wilt kun je altijd nog kopiëren via de scart uitgang naar een videorecorder o.i.d.
En wie dit wel erg vindt moet gewoon een andere provider kiezen, waar dit (nog!
[ Voor 0% gewijzigd door janbal op 08-03-2012 15:17 . Reden: typo ]
Ik zal er vanavond wel eens een schijf aan hangen, kijken of die beestjes stiekem niet gewoon wel werken maar dat er in de handleiding staat dat ze niet gebruikt worden (wat ook waar is, voor de standaard installatie hebben ze geen toegevoegde waarde).
Wordt trouwens tijd dat XS4All prijzen voor glas gaat verlagen. Begint nu aardig uit de pas te lopen met o.a. moeder KPN en zuster Lijbrand, die flink verlaagd hebben. Het huidige prijsverschil maken ze echt niet goed door betere kwaliteit of service; op onderdelen is Lijbrand zelfs beter (tv).
Valt toch wel mee ?
Als je alleen internet wilt is xs4all zelfs goedkoper als kpn. (die zover ik kan zien alleen alles in 1 pakketten levert)
Als je alleen internet wilt is xs4all zelfs goedkoper als kpn. (die zover ik kan zien alleen alles in 1 pakketten levert)
Valt absoluut niet mee,
XS4All is € 10,- pm duurder dan KPN (ik ga uiteraard geen appels met peren, i.c. alles-in1 met alleen internet vergelijken), zelfs € 15,- p.m. duurder dan Lijbrandt.
Als XS4All daar echt veel betere kwaliteit of service tegenover zet dan wil ik best wat meer betalen maar niet zoveel meer. Bovendien is die kwaliteit en service echt niet zoveel beter meer lijkt mij.
XS4All is € 10,- pm duurder dan KPN (ik ga uiteraard geen appels met peren, i.c. alles-in1 met alleen internet vergelijken), zelfs € 15,- p.m. duurder dan Lijbrandt.
Als XS4All daar echt veel betere kwaliteit of service tegenover zet dan wil ik best wat meer betalen maar niet zoveel meer. Bovendien is die kwaliteit en service echt niet zoveel beter meer lijkt mij.
Ik vind het inderdaad ook niet meevallen. XS4ALL kan met zijn TV niet tippen aan Ziggo. Ik wil niet overal een settopbox dus TV van XS4ALL of KPN is voor mij een No Go.
Heb nu XS4ALL Start 8Mbit omdat ze geen hogere snelheid bij ons aanbieden. Opzich prima hoor maar mag wel iets sneller. Ik betaal nu 35 Euro voor internet en bellen. Als ik zou willen overstappen naar Glas moet ik 50 Euro gaan betalen voor het zelfde en dan heb ik alleen een hogere snelheid 50Mbit. Ik vind dit het niet waard. Ik zou ook tevreden zijn met 25 Mbit voor 40 Euro bijvoorbeeld. Als ik Lijbrandt zou kiezen ben ik ook 50 Euro kwijt en dan heb ik 25Mbit en ook nog eens DVB-C erbij (bovendien biedt Lijbrandt betere streams bij ons dan KPN).
Edit: zie trouwens net dat Lijbrandt zijn abonnementen en de hele website heeft aangepast en geen 25 Mbit abonnementen meer aanbiedt maar 50 Mbit voor 45 Euro per maand of 50,50 met IPTV. Bij XS4ALL betaal je daar dus 65 Euro voor en dan heb je geen DVB-C.
Heb nu XS4ALL Start 8Mbit omdat ze geen hogere snelheid bij ons aanbieden. Opzich prima hoor maar mag wel iets sneller. Ik betaal nu 35 Euro voor internet en bellen. Als ik zou willen overstappen naar Glas moet ik 50 Euro gaan betalen voor het zelfde en dan heb ik alleen een hogere snelheid 50Mbit. Ik vind dit het niet waard. Ik zou ook tevreden zijn met 25 Mbit voor 40 Euro bijvoorbeeld. Als ik Lijbrandt zou kiezen ben ik ook 50 Euro kwijt en dan heb ik 25Mbit en ook nog eens DVB-C erbij (bovendien biedt Lijbrandt betere streams bij ons dan KPN).
Edit: zie trouwens net dat Lijbrandt zijn abonnementen en de hele website heeft aangepast en geen 25 Mbit abonnementen meer aanbiedt maar 50 Mbit voor 45 Euro per maand of 50,50 met IPTV. Bij XS4ALL betaal je daar dus 65 Euro voor en dan heb je geen DVB-C.
[ Voor 14% gewijzigd door TVL op 09-03-2012 10:30 ]
Een groot voordeel van xs4all, ze zijn gewoon heel duidelijk in wat ze leveren. Lijbrandt is zelfs nog vager dan KPN!
Tja ik vergelijk het met internet only omdat ik geen telefonie en televisie wil.
En bij kpn moet je dat volgens mij verplicht afnemen.
En voor xs4all betaal je wat meer (doe ik nu ook met m'n vdsl 40/3) en of je dat er voor over hebt moet je voor jezelf uitmaken.
Ipv6, newszilla, modem/router die open staat om zelf aanpassingen te doen.
En bij kpn moet je dat volgens mij verplicht afnemen.
En voor xs4all betaal je wat meer (doe ik nu ook met m'n vdsl 40/3) en of je dat er voor over hebt moet je voor jezelf uitmaken.
Ipv6, newszilla, modem/router die open staat om zelf aanpassingen te doen.
Ik ben uiteindelijk voor Glasvezel van XS4ALL gegaan omdat ik mijzelf het meest prettig voel bij deze partij. Hoewel de service misschien wat minder is geworden, vind ik hen nog steeds een stuk toegankelijker via de verschillende communicatiemiddelen dan andere partijen. Tevens is het erg prettig dat je een fritzbox krijgt waar je gewoon nog echt iets mee kunt.
Verder waardeer ik het nog steeds erg dat XS4ALL een voorvechter is van de privacy. Hun privacy rapport met daarin de incidenten die men heeft gehad op het gebied van privacy/beveiliging is elk jaar een toonbeeld van transparantie.
Verder waardeer ik het nog steeds erg dat XS4ALL een voorvechter is van de privacy. Hun privacy rapport met daarin de incidenten die men heeft gehad op het gebied van privacy/beveiliging is elk jaar een toonbeeld van transparantie.
Hoe wordt die fritz eigenlijk aangesloten op glas?
Lan 1 met UTP op de NTU.
Zie voor uitgebreider info allerlei artikelen in deze draad.
Zie voor uitgebreider info allerlei artikelen in deze draad.
Ook voor de regio 2807 heb ik maar een mailtje er achter aan geknald hoe het zit met glasvezel
Johann Sebastian Bach
huh?Nivida_intel schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:43:
Ook voor de regio 2807 heb ik maar een mailtje er achter aan geknald hoe het zit met glasvezel
Fritzbox is een mooi apparaat maar het is eigenlijk een ADSL modem met een router die op een Glasvezelverbinding geplaatst is. Kost je nu ook nog een LAN poort. Bij Lijbrandt kan je direct aan je Genexis een willekeurige router hangen. Alle poorten staan ook open bij Lijbrandt.
Voordelen zijn er ook voor wat betreft XS4ALL ook genoeg, ik gebruik zelf veel Newszilla, Webdisk, Hotspots, F-Secure (erg goede Virusscanner) en de VOIP op mijn mobiele telefoon. IPV6 gebruik ik zelf niet, kan volgens mij ook niet met mijn Fritzbox 7170.
Voorlopig houd ik het nog op mijn XS4ALL ADSL verbinding maar in de nabije toekomst ga ik toch een keus voor Glas maken en persoonlijk voor mij zie ik het meest in Lijbrandt als je alles tegen elkaar afweegt.
Voordelen zijn er ook voor wat betreft XS4ALL ook genoeg, ik gebruik zelf veel Newszilla, Webdisk, Hotspots, F-Secure (erg goede Virusscanner) en de VOIP op mijn mobiele telefoon. IPV6 gebruik ik zelf niet, kan volgens mij ook niet met mijn Fritzbox 7170.
Voorlopig houd ik het nog op mijn XS4ALL ADSL verbinding maar in de nabije toekomst ga ik toch een keus voor Glas maken en persoonlijk voor mij zie ik het meest in Lijbrandt als je alles tegen elkaar afweegt.
Maar die willekeurige router moet je dus bij Lijbrandt wel zelf kopen....TVL schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:13:
Bij Lijbrandt kan je direct aan je Genexis een willekeurige router hangen. Alle poorten staan ook open bij Lijbrandt.
Nee hoor, je kan gewoon je eigen router eraan hangen. Het telefoon gedeelte gaat via de Genexis en en loopt dus niet via de router. Je kan ook een PC direct aan de Genexis hangen maar dan heb je maar één poort beschikbaar.janbal schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 16:54:
[...]
Maar die willekeurige router moet je dus bij Lijbrandt wel zelf kopen....
Ik bedoelde dus: als je er zelf geen (geschikte) voor hebt. En met de snelheid van glasvezel moet je toch al geen kinderachtige router gebruiken ivm de haalbare throughput.
Lijbrandt biedt volgens mij helemaal geen routers aan. Zal je zelf moeten kopen. Zo duur hoeft een router ook weer niet te zijn. Voor onder de 100 Euro heb je een hele goede router. Ook voor glas.
Zogenaamd met verbetering van de opname-functie maar dat is gewoon marketingpraat; betekent dat ze hetzelfde systeem invoeren als KPN hanteert: opnemen in de cloud. Levert dus geen enkel voordeel voor mij op.
Je merkt wellicht: ik ben kwaad.
Ik wil dan ook iedereen waarschuwen voor deze provider, die altijd prima was maar nu dus op de verkeerde weg is.
[ Voor 10% gewijzigd door janbal op 14-03-2012 12:20 . Reden: typo + aanvulling ]
Damn lees het ook net:janbal schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 12:06:
Nieuw: net een brief gekregen dat het TV-pakket van XS4All duurder wordt. Hoe verzin je 't, terwijl de andere providers goedkoper worden denkt XS4All er nog wel € 4,- p/m bij op te kunnen drukken voor hetzelfde. Basis tv gaat van 15, - naar 19,-. Totaal abo voor glasvezel wordt dienovereenkomstig in prijs verhoogd; omdat ik een jaarcontract heb gaat die verhoging bij mij in op 1 januari 2013.
Zogenaamd met verbetering van de opname-functie maar dat is gewoon marketingpraat; betekent dat ze hetzelfde systeem invoeren als KPN hanteert: opnemen in de cloud. Levert dus geen enkel voordeel voor mij op.
Je merkt wellicht: ik ben kwaad.
Ik wil dan ook iedereen waarschuwen voor deze provider, die altijd prima was maar nu dus op de verkeerde weg is.
Let op:
De prijs van Televisie van XS4ALL gaat wijzigen. Per 16 april 2012 gaat de prijs voor het Basispakket van € 11 naar € 15 p/mnd. Andere pakketten waar Televisie onderdeel van is, gaan evenredig in prijs omhoog. Ontvangen wij uw aanvraag voor 16 april a.s. dan betaalt u tot 1 januari 2013 de huidige prijs en gaat voor u de verhoging in per 1 januari 2013.
Gelukkig heb ik nog een 2e ontvanger kunnen scoren voor de prijs van 1. Ach zolang ze maar goedkoper zijn dan UPC zal ik voor TV bij XS4all blijven.
Zodra TV bij UPC digitaal goedkoper is dan bij XS4All is de overstap snel gemaakt. (wat TV betreft dan want internet via de kabel begin ik noooooit meer aan.)
Dat is idd niet zo mooi, want ze zijn toch al niet goedkoop met hun TV. Ach dan stap ik volgend jaar lekker over naar een andere provider. De kwaliteit van de streams is om te huilen, veel haperingen, soms helemaal geen beeld... daar ga ik echt niet extra nog voor betalen
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Ik heb zelf de brief nog niet ontvangen, maar als ik het goed begrijp gaat het basispakket dus van € 11 naar € 15 p/mnd. Omdat de andere paketten waar televisie onderdeel van is evenredig in prijs omhoog gaan, zou dat dus in mijn geval betekenen dat Eredivisie Live verhoogd wordt van € 15 naar € 20,45. In totaal ga ik dan van € 80 naar € 89.45 en daar krijg ik dus niets zinnigs voor terug. Voor dat geld mogen ze ook wel eens wat aan de kwaliteit van de TV streams gaan doen. Overigens kost een vergelijkbaar pakket bij KPN momenteel € 77,50. Maar goed, 1 januari is nog ver weg.
edit:
Vandaag heb ik ook de brief ontvangen, in tegenstelling tot wat in een eerdere post te lezen was stond er bij mij niet "Andere pakketten waar Televisie onderdeel van is, gaan evenredig in prijs omhoog.". Voorlopig ga ik er maar even vanuit dat de verhoging beperkt blijft tot € 4.
edit:
Vandaag heb ik ook de brief ontvangen, in tegenstelling tot wat in een eerdere post te lezen was stond er bij mij niet "Andere pakketten waar Televisie onderdeel van is, gaan evenredig in prijs omhoog.". Voorlopig ga ik er maar even vanuit dat de verhoging beperkt blijft tot € 4.
[ Voor 20% gewijzigd door apexrider op 15-03-2012 17:37 ]
met glasvezel bekabeld...?Philos31 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 17:38:
Dat is idd niet zo mooi, want ze zijn toch al niet goedkoop met hun TV. Ach dan stap ik volgend jaar lekker over naar een andere provider. De kwaliteit van de streams is om te huilen, veel haperingen, soms helemaal geen beeld... daar ga ik echt niet extra nog voor betalen
komt dat vaak voor? ik heb het nu een week maar nog geen hapering gezien tot nu toe
Ik heb gisteren ook de brief gehad. Inderdaad met 4 euro verhoging per 1 januari 2013. Jammer, want heel veel extra komt er niet voor terug. Opnemen in de cloud is leuk en aardig, maar met een beperkte houdbaarheid van 1 jaar, terwijl dat nu op de eigen settop box onbeperkt is. Verder krijg je er net als bij KPN ook WebTV bij. Dat vind ik niet direct 4 euro per maand waard. Hopelijk komt er nog e.e.a. bij in het basis tv pakket.
Je krijgt geen WebTV net als bij KPN, je kunt Webtv altijd al gebruiken en daar veranderd niets aan. Dus ook al roepen ze: TV kijken op je tablet of telefoon, nou als je android hebt dus mooi niet!Linkebal schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:28:
Verder krijg je er net als bij KPN ook WebTV bij. Dat vind ik niet direct 4 euro per maand waard. Hopelijk komt er nog e.e.a. bij in het basis tv pakket.
Was het maar waar dat je de KPN app kon gebruiken, dan kon je idd al de streams kijken.
Webtv bij XS4all heeft niet eens de rtl zenders!!!
Ik ben echt boos. Bij KPN krijg je voor een 10tje minder een beter pakket (behalve de dichtgetimmerde experia box) en ook nog spotify premium twv 10euro per maand, en dan gaan ze bij XS nog een keer de prijzen omhoog gooien?
Ik zit er hard over te denken om naar KPN over te stappen, ik zal eens lezen of ik om de experiabox heen kan komen en dan opzeggen bij XS en KPN binnen halen.
BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey
Ik had een abonnement bij Lijbrandt en vorige week Vrijdag (9 Maart) is deze opgezegt.
Nou heb ik een abonnement aangevraagd bij XS4ALL.
Mijn vraag is, ondanks dat ik nu geen internet heb, of je kan zien aan de Genexis
dat ook daadwerkelijk de lijn vrij is en dat het geen problemen geeft bij XS4ALL?
Zie nu 4 lampjes groen branden namelijk en krijg dus het idee
dat er wel signaal is of misschien zegt dat niks.
Mijn vraag is, ondanks dat ik nu geen internet heb, of je kan zien aan de Genexis
dat ook daadwerkelijk de lijn vrij is en dat het geen problemen geeft bij XS4ALL?
Weet iemand hoe het zit met de nieuwe TV-pakketten?
Op dit moment zitten de zenders, die straks in het Natuur en Documentaire pakket, het Entertainment pakket en het Erotiek/Premium pakket (behalve Dusk) zitten, in het pluspakket voor 10 EUR per maand.
Met de nieuwe pakketten kost dit straks 20 EUR (5+5+10) als je die zenders (of enkele zenders uit deze pakketten) wilt blijven houden.
Omdat de extra pakketten maandelijks opzegbaar zijn, vrees ik dat XS4ALL vanaf april je dwingt op de niewue pakketten over te stappen. En nota bene staat in de brief alleen dat de verhoging van het basispakket niet voor bestaande abonees geldt.
Op dit moment zitten de zenders, die straks in het Natuur en Documentaire pakket, het Entertainment pakket en het Erotiek/Premium pakket (behalve Dusk) zitten, in het pluspakket voor 10 EUR per maand.
Met de nieuwe pakketten kost dit straks 20 EUR (5+5+10) als je die zenders (of enkele zenders uit deze pakketten) wilt blijven houden.
Omdat de extra pakketten maandelijks opzegbaar zijn, vrees ik dat XS4ALL vanaf april je dwingt op de niewue pakketten over te stappen. En nota bene staat in de brief alleen dat de verhoging van het basispakket niet voor bestaande abonees geldt.
heb ook de brief gehad en die roept alleen maar meer vragen op. 
als je de brief leest lijkt het erop dat je straks niet meer op je motorola kan opnemen maar alleen in de cloud?
lijkt me sterk want wtf moet ik anders nog met dat ding?
ik heb een android tf101 dus webtv moeten we maar afwachten. dit is een ranzige actie van xs4all jammer
als je de brief leest lijkt het erop dat je straks niet meer op je motorola kan opnemen maar alleen in de cloud?
lijkt me sterk want wtf moet ik anders nog met dat ding?
ik heb een android tf101 dus webtv moeten we maar afwachten. dit is een ranzige actie van xs4all jammer
[ Voor 9% gewijzigd door NIK0 op 15-03-2012 19:55 ]
Uit het KPN glasvezel topic heb ik begrepen dat de hdd in de motorola enkel nog dient voor live pauzeren, opnemen gaat altijd in de cloud. Er zal binnenkort ongetwijfeld een FW update uitgerold worden.
Dat is best jammer en wat een verspilling van opslagruimte. (Of, wie weet, misschien slaat XS4ALL de online opnames gewoon in en distributed manier op de harde schijven van alle abonnees op
)
Verwijderd
4 Lampjes? Dan heb je dus een probleem ik kan je haast garanderen dat Lijbrandt op de lijn zit. Wat moet er gebeuren? Je moet Lijbrandt/Reggefiber vragen om een disconnnect line order of in het geval van WGDO een clean & cease order (daarvoor kan je het beste in het Lijbrandt topic hier zijn).Johnnie5 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 19:45:
Ik had een abonnement bij Lijbrandt en vorige week Vrijdag (9 Maart) is deze opgezegt.
Zodra all die lampjes uit zijn kan je pas XS4ALL aanvragen. Je order gaat nu 100% vastlopen, XS4ALL kan de lijn namelijk niet bestellen omdat die niet schoon is. Er is geen alternatief overstaptraject in de vorm van een migratie zoals bij xDSL dus dit is de enige optie... Succes alvast
Verwijderd
Die veranderingen aan het TV pakket is echt weer zo'n actie waarover niet is nagedacht, mooiste is dat de brief geschreven wordt alsof het een verbetering voor de klant is.
Bij de helpdesk weten ze niets, heb twee medewerkers aan de telefoon gehad en ze vertellen allemaal wat anders. 1 van de medewerkers zei zelfs dat er fouten in de brief stond.
Er slecht vroeger kon je naar de helpdesk bellen en krijg je altijd perfect antwoordt, nu krijg je geen antwoord en word je ook door een medewerker te woord gestaan die eigenlijk onbeschoft is, en zeker niet klant gericht.
In ieder geval waarmee ik de grootste problemen heb is dat je straks niet meer herhaaldelijk kan opnemen.
Verder kun je ook niet meer meer aangeven dat je meer dan 5min van te voren een opname wilt laten starten.
Ik weet niet hoe vaak mensen bij xs4all (of eigenlijk gewoon KPN, want ze volgen dit model 100% op) na tv kijken, maar het gebeurd vaak zat dat een uitzending enorm uitloopt.
Daarnaast vraag ik me af hoe lang je van te voren kan aangeven dat je iets wilt opgeven, 1 van de medewerkers beweerde 1 week van te voren. Oftewel als je op vakantie gaat heb je pech, want je kan niet aangeven dat je op een bepaald tijdstip over 3 weken wilt opnemen.
Helaas is er ook geen glasvezel beschikbaar waar ik woon, want KPN verdubbeld in ieder geval nog die snelheid, iets wat xs4all ook niet opvolgt.
Xs4all stond altijd voor een provider voor de uitgebreide gebruiker, maar tegenwoordig krijg je bij KPN meer voor minder. Het enige waarom ik op het moment nog blijf is voor het email adres, maar zit ernstig te twijfelen om toch over te gaan.
Bij de helpdesk weten ze niets, heb twee medewerkers aan de telefoon gehad en ze vertellen allemaal wat anders. 1 van de medewerkers zei zelfs dat er fouten in de brief stond.
Er slecht vroeger kon je naar de helpdesk bellen en krijg je altijd perfect antwoordt, nu krijg je geen antwoord en word je ook door een medewerker te woord gestaan die eigenlijk onbeschoft is, en zeker niet klant gericht.
In ieder geval waarmee ik de grootste problemen heb is dat je straks niet meer herhaaldelijk kan opnemen.
Verder kun je ook niet meer meer aangeven dat je meer dan 5min van te voren een opname wilt laten starten.
Ik weet niet hoe vaak mensen bij xs4all (of eigenlijk gewoon KPN, want ze volgen dit model 100% op) na tv kijken, maar het gebeurd vaak zat dat een uitzending enorm uitloopt.
Daarnaast vraag ik me af hoe lang je van te voren kan aangeven dat je iets wilt opgeven, 1 van de medewerkers beweerde 1 week van te voren. Oftewel als je op vakantie gaat heb je pech, want je kan niet aangeven dat je op een bepaald tijdstip over 3 weken wilt opnemen.
Helaas is er ook geen glasvezel beschikbaar waar ik woon, want KPN verdubbeld in ieder geval nog die snelheid, iets wat xs4all ook niet opvolgt.
Xs4all stond altijd voor een provider voor de uitgebreide gebruiker, maar tegenwoordig krijg je bij KPN meer voor minder. Het enige waarom ik op het moment nog blijf is voor het email adres, maar zit ernstig te twijfelen om toch over te gaan.
Dan zal ik zsm contact opnemen met Lijbrandt en hopen dat het nog goed komt.Verwijderd schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 20:21:
[...]
4 Lampjes? Dan heb je dus een probleem ik kan je haast garanderen dat Lijbrandt op de lijn zit. Wat moet er gebeuren? Je moet Lijbrandt/Reggefiber vragen om een disconnnect line order of in het geval van WGDO een clean & cease order (daarvoor kan je het beste in het Lijbrandt topic hier zijn).
Zodra all die lampjes uit zijn kan je pas XS4ALL aanvragen. Je order gaat nu 100% vastlopen, XS4ALL kan de lijn namelijk niet bestellen omdat die niet schoon is. Er is geen alternatief overstaptraject in de vorm van een migratie zoals bij xDSL dus dit is de enige optie... Succes alvast
Heb inmiddels dit bericht ook geplaatst in het Lijbrandt topic.
Alvast bedankt stormed
Verwijderd
Succes! Komt vast goed uiteindelijkJohnnie5 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 21:02:
[...]
Dan zal ik zsm contact opnemen met Lijbrandt en hopen dat het nog goed komt.
Heb inmiddels dit bericht ook geplaatst in het Lijbrandt topic.
Alvast bedankt stormed
@Johnnie5:
Als ik jou was zou ik gewoon bij Lijbrandt blijven.
Als ik jou was zou ik gewoon bij Lijbrandt blijven.
[ Voor 8% gewijzigd door janbal op 15-03-2012 22:36 . Reden: typo ]
Gister heb ik de bekende brief ontvangen van Xs4all betreffende de interactieve tv veranderingen.
Ik ben over de veranderingen ook niet heel enthousiast.
Het enige wat een beetje handig is, is het opnemen van zes programma’s tegelijk en dat het nu ook op de tweede tv gekeken kan worden.
Verder vraag ik mij af in hoeverre de programmering van zenders gaat veranderen? Dit is heel onduidelijk.
Mijn grootste hekelpunt is dat het op datum opnemen en herhaald opnemen er uit gaat!
Ik kan wel bedenken waarom dit is. Zo is het commercieel erg aantrekkelijk omdat dan iedereen langzaam overstapt op programma gemist.
Nu heb ik, alvorens ik klant ben geworden bij Xs4all, dik een half uur vragen gesteld aan de telefoon betreffende de functionaliteiten van het internet, telefoon en tv.
Ook het in programmeren op datum en herhaaldelijk opnemen heb ik gevraagd en was mogelijk omdat ik twee hardeschijfrecorders kreeg.
In tegenstelling tot KPN had Xs4all precies wat ik voor ogen had en toen ik aangesloten was in november was ik dan ook zeer tevreden.
Ik heb Xs4all om een reactie gevraagd en oplossing. Mijn volgende stap wordt een klachtenbrief. Als hiermee niets wordt gedaan overweeg ik de stap naar de rechter omdat ik aan Xs4all nog bijna een jaar vast zit en dit niet de afspraak is.
Het enige wat een beetje handig is, is het opnemen van zes programma’s tegelijk en dat het nu ook op de tweede tv gekeken kan worden.
Verder vraag ik mij af in hoeverre de programmering van zenders gaat veranderen? Dit is heel onduidelijk.
Mijn grootste hekelpunt is dat het op datum opnemen en herhaald opnemen er uit gaat!
Ik kan wel bedenken waarom dit is. Zo is het commercieel erg aantrekkelijk omdat dan iedereen langzaam overstapt op programma gemist.
Nu heb ik, alvorens ik klant ben geworden bij Xs4all, dik een half uur vragen gesteld aan de telefoon betreffende de functionaliteiten van het internet, telefoon en tv.
Ook het in programmeren op datum en herhaaldelijk opnemen heb ik gevraagd en was mogelijk omdat ik twee hardeschijfrecorders kreeg.
In tegenstelling tot KPN had Xs4all precies wat ik voor ogen had en toen ik aangesloten was in november was ik dan ook zeer tevreden.
Ik heb Xs4all om een reactie gevraagd en oplossing. Mijn volgende stap wordt een klachtenbrief. Als hiermee niets wordt gedaan overweeg ik de stap naar de rechter omdat ik aan Xs4all nog bijna een jaar vast zit en dit niet de afspraak is.
x2PeeCee schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:03:
Gister heb ik de bekende brief ontvangen van Xs4all betreffende de interactieve tv veranderingen.
Wat ik uit de brief haal is dat men alleen pakketten erbij gaat proppen en vd huidige zenders afblijft (lijkt me niet meer dan normaal).
Daarnaast halen ze functionaliteit weg en stoppen ze daar andere functionaliteit voor terug maar of deze "andere" functionaliteit nou zo'n verbetering is dat je er 4 euro meer voor moet betalen vraag ik me af.
XS4all vraagt gewoon om problemen als ze extra hiervoor gaan rekenen. Ik MOET programma's opnemen via de XS4All harddiskjes (oh nee op hun "beveiligde netwerk" whatever that means) maar wanneer er problemen onstaan met deze dienst hoeft men bij xs4all echt niet te verwachten dat ze ermee weg komen door een berichtje te plaatsen dat je helaas de finale programma XYZ hebt gemist hebt omdat er een "storing" was zonder dat mensen massaal hun geld gaan terugeisen.
Dat webtv is ook een wassen neus, beta product waar de helft van de zenders ontbreken.
Heb je je reactie al geplaatst in de nieuwsgroep xs4all.general ..? zitten nog wel ns mensen van xs4all die wellicht wat meer inzicht hebben.
Wat ik me eigenlijk af zit te vragen is de technische implementatie van het opnemen 'in the cloud'. Is het nu zo dat wanneer ik in stel dat er een programma opgenomen moet worden, dat er dan bandbreedte aan mijn kant gereserveerd wordt om te downloaden en te uploaden? Of wordt er iets slims gedaan aan de kant van XS4ALL dat het direct daar opgenomen wordt en het mij geen Mbit kost?
Idd geen idee allemaal vragen waar men niet over na heeft gedacht tijdens het opstellen van de marketing brief.Prx schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:32:
Wat ik me eigenlijk af zit te vragen is de technische implementatie van het opnemen 'in the cloud'. Is het nu zo dat wanneer ik in stel dat er een programma opgenomen moet worden, dat er dan bandbreedte aan mijn kant gereserveerd wordt om te downloaden en te uploaden? Of wordt er iets slims gedaan aan de kant van XS4ALL dat het direct daar opgenomen wordt en het mij geen Mbit kost?
Loopt de tijd vd opname mee aangezien 90% van al die live programma's vaak meer dan 20-30 minuten uitlopen en je niet zelf meer aan de knoppen mag zitten hoe gaat dat dan..?
Wanneer ik nu zap door iets wat ik heb opgenomen gaat dat als de brandweer met x64 speed..hoe gaat dat wanneer die zooi in hun "beveiligde netwerk" staat..?
Slechte market research vanuit xs4all imho..
[ Voor 9% gewijzigd door NIK0 op 16-03-2012 09:45 ]
De functionaliteiten die worden toegevoegd en afgenomen is achteruitgang.NIK0 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:18:
[...]
x2![]()
Wat ik uit de brief haal is dat men alleen pakketten erbij gaat proppen en vd huidige zenders afblijft (lijkt me niet meer dan normaal).
Daarnaast halen ze functionaliteit weg en stoppen ze daar andere functionaliteit voor terug maar of deze "andere" functionaliteit nou zo'n verbetering is dat je er 4 euro meer voor moet betalen vraag ik me af.
XS4all vraagt gewoon om problemen als ze extra hiervoor gaan rekenen. Ik MOET programma's opnemen via de XS4All harddiskjes (oh nee op hun "beveiligde netwerk" whatever that means) maar wanneer er problemen onstaan met deze dienst hoeft men bij xs4all echt niet te verwachten dat ze ermee weg komen door een berichtje te plaatsen dat je helaas de finale programma XYZ hebt gemist hebt omdat er een "storing" was zonder dat mensen massaal hun geld gaan terugeisen.
Dat webtv is ook een wassen neus, beta product waar de helft van de zenders ontbreken.
Heb je je reactie al geplaatst in alt.xs4all.general ..? zitten nog wel ns mensen van xs4all die wellicht wat meer inzicht hebben.
Wat heb ik aan opnemen via EPG als deze zelfde EPG niet verder laad dan drie dagen?
En moet ik zelf elke week er weer aan moet denken iets op te nemen? Dat ga ik geheid vergeten.
Wat te doen als ik twee weken weg ben? Moet ik soms mijn familie of buren gaan vragen om naast het planten water geven ook nog eens mijn opnames in te plannen?
Verder het opslaan van de opnames in de "secure cloud" is idd een beetje rare opmerking. Niet heel boeiend dat mijn opname in een "secure cloud" staat? De film die ik koop in de winkel staat ook niet in een extra beveiligde omgeving? Ja, tegen diefstal
Verder heb ik niets gepost op al.xs4all.general... Nieuwsgroepen gebruikte ik vroeger enkel voor andere doeleinden
Ik vind dat overigens ook hier de term van de cloud een beetje te vrij wordt gebruikt. Het wordt gewoon opgeslagen op een centrale server waarbij we niet weten waar dat ding ergens hangt.
Als men aan mij een cloud service verkoopt dan verwacht ik eigenlijk dat ik daar gebruik van kan maken op een veelvoud van devices op eender welke plek. Volgens mij ben ik nu gewoon gebonden aan mijn ontvanger in mijn huis? Ik vraag me zelfs af of men op een tweede ontvanger ook daadwerkelijk de opnames dan kan bekijken die op een andere ontvanger in het huis zijn gemaakt?
Wat een vragen allemaal van ons... nu nog antwoorden...
Als men aan mij een cloud service verkoopt dan verwacht ik eigenlijk dat ik daar gebruik van kan maken op een veelvoud van devices op eender welke plek. Volgens mij ben ik nu gewoon gebonden aan mijn ontvanger in mijn huis? Ik vraag me zelfs af of men op een tweede ontvanger ook daadwerkelijk de opnames dan kan bekijken die op een andere ontvanger in het huis zijn gemaakt?
Naar alle waarschijnlijkheid zal dit het zelfde werken als bij KPN. Zo kun je nog steeds snel door de opname spoelen maar moet je wachten op de reactie van de servers. Zo wordt de opname pas naar de decoder gestuurd wanneer je deze af kijkt en dit is gelijk aan het kijken van tv.NIK0 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:36:
[...]
Idd geen idee allemaal vragen waar men niet over na heeft gedacht tijdens het opstellen van de marketing brief.
Wanneer ik nu zap door iets wat ik heb opgenomen gaat dat als de brandweer met x64 speed..hoe gaat dat wanneer die zooi in hun "beveiligde netwerk" staat..?
Slechte market research vanuit xs4all imho..
Dus ook het openemen van programma's kost geen dataverkeer en als de opnamen toch niet gekeken maar verwijderd wordt kost het helemaal niets.
Ben ik het niet helemaal mee eens. Veelal wordt de "cloud" gebruikt voor de computer en is het op verschillende manieren toegankelijk. In dit geval is het preciepe nog het zelfde maar dan niet toegankelijk via andere kanalen.Prx schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:44:
Ik vind dat overigens ook hier de term van de cloud een beetje te vrij wordt gebruikt. Het wordt gewoon opgeslagen op een centrale server waarbij we niet weten waar dat ding ergens hangt.
En dat is idd vaag bij het uitrollen van xs4all glasvezel kon je wel je input kwijt op dat yellowspaces en 90% van mijn vragen zijn LETTERLIJK gepubliceerd in hun FAQ voor wat betreft Glasvezel dus het kan wel..PeeCee schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:41:
[...]
Het is raar als ik extra moeite moet doen omdat zij iets veranderen. Ik ben van mening dat xs4all gewoon communiceerd over de door hun aangewezen kanalen.
Ik was zo blij dat ik m'n XS4all TV net allemaal probleemloos had aangesloten maar ze weten daar wel hoe ze de pret moeten bederven..
Verandering is altijd moeilijk begrip voor te krijgen.NIK0 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:49:
[...]
En dat is idd vaag bij het uitrollen van xs4all glasvezel kon je wel je input kwijt op dat yellowspaces en 90% van mijn vragen zijn LETTERLIJK gepubliceerd in hun FAQ voor wat betreft Glasvezel dus het kan wel..
Ik was zo blij dat ik m'n XS4all TV net allemaal probleemloos had aangesloten maar ze weten daar wel hoe ze de pret moeten bederven..
In het geval van Xs4all moet de verandering vooruitgang zijn, anders tonen klanten minder begrip voor de verandering, krijgen ze problemen en lopen klanten weg.
Het is dus tijd voor reparatie bij Xs4all.

Dat "Gepersonaliseerd XS4ALL T-shirt " wat je krijgt bij aansluiting Glasvezel zou eigenlijk als opdruk moeten hebben: "I don't need sex because XS4All screws me every chance they get"