[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 66 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Lord_Dain schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 16:17:
@hoppyf, het lijkt op dit moment vooral dat de industrie doet voorkomen dat 4K de standaard is/moet worden. Terwijl als je naar de statistieken kijkt de halve wereld nog op 720p zit en zelfs 1080p nog niet mainstream is. Voor ons tweakers misschien is / lijkt dit achterhaald , maar de massa loopt echt achter de feiten aan. Of, nee, ik zeg het verkeerd, 4K is gewoon nog lang niet de standaard, op basis van deze statistieken..
Vooruitgang en verkoop drijft niet op statistieken.
Als dat zo was keken we nu nog steeds naar een zwart/wit TV.
Nieuwe technologie heeft tijd nodig omdat de eerste versies vaak erg duur zijn vergeleken met wat er mainstream is. Zo gaat het met alles.
Op een gegeven moment is iets "uit" en is men overgestapt op een nieuwe technologie.
Dit is nu HDTV maar wordt 4K en ja met 8K is men ook bezig.
Ontwikkelingen staan niet stil. Je hoeft niet direct in te stappen maar kunt ook met de massa meegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 12:08
Ik weet het niet hoor. het kan zomaar zijn dat er geen mainstream adoption voor 4K is binnen nu en een aantal jaar. Maar we gaan het vanzelf merken. Toen indertijd 1080p kwam vond ik het de moeite waard om als early adopter mee te liften. Met 4K heb ik dat juist helemaal niet. Maar goed is persoonlijk wellicht. We shall see.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:10

Fiber

Beaches are for storming.

Meer mensen net even geen internet...? (Amersfoort)

Edit: Niet de enige dus: https://twitter.com/searc...default&q=xs4all&src=typd O-)

[ Voor 50% gewijzigd door Fiber op 12-09-2018 12:06 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou wat me niet is gelukt met de RT1900AC lukt me wel met de Fritzbox 7581. De experia box is er tussen uit. Ook al is het maar voor een weekje, want nu zit ik nog even op Telfort.

Ik zag dat er wel Fritz OS V7 was, maar nog niet voor de 7581? Mis ik veel?

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 16:59
Fiber schreef op woensdag 12 september 2018 @ 12:03:
Meer mensen net even geen internet...? (Amersfoort)

Edit: Niet de enige dus: https://twitter.com/searc...default&q=xs4all&src=typd O-)
En 5 uur later nog niet opgelost ? Ik zie hier op het werk dat m'n Canary camera nog steeds er uit ligt, dus zo te zien geen internet.

Wat was het ook al weer ? Beste netwerk, beste ISP ofzo ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:14

GerkeP

Vragen mag altijd........

loekf2 schreef op woensdag 12 september 2018 @ 16:58:
[...]

En 5 uur later nog niet opgelost ? Ik zie hier op het werk dat m'n Canary camera nog steeds er uit ligt, dus zo te zien geen internet.

Hier geen downtime, bij kennissen wel. Ongeveer 15 minuten.
Bij sommigen moet de fritzbox herstart worden.

En ja Xs4all is met storingen verreweg de meest stabiele provider. Mijn 2e verbinding van een andere provider ligt er minimaal een keer per maand uit.

[ Voor 15% gewijzigd door GerkeP op 12-09-2018 17:02 ]

GerkeP

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
[...]

Nope.
Het minst slechtste netwerk... :+

Maar ja, voor die paar tientjes per maand kun je ook geen top SLA verwachten. Bij geen enkele ISP...

Mooie Plaatjes   

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Hier even wat packetloss geweest iets voor 12 uur maar sindsdien wel weer verbinding. Latency is alleen wat hoger en iets minder stabiel sinds die tijd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/FoQBuN2cDzaDWqjE4eXrEhY5/full.png

Edit: pfSense pingt wel de gateway / bras hier voor deze grafiek. Hogere latency kan dus ook komen doordat het ding drukker is met sessies opzetten.

[ Voor 24% gewijzigd door ik222 op 12-09-2018 18:33 ]

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:10

Fiber

Beaches are for storming.

[...]

Bij mij werkte het bijna direct weer nadat ik even de stekkers uit de Genexis en de Fritzbox getrokken had. Of er een oorzakelijk verband tussen die handelingen en het weer werken van mijn internet zit weet ik echter niet.

@loekf2 Even de boel resetten dus... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• ik222
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door ik222 op 12-09-2018 18:32 ]

• ik222
  • Niet online
.

• Jelte
  • Niet online
Dat was de verbinding van Telfort, nu wachten tot XS4ALL de verbinding legt. Hopelijk snel :)

Edit: hoe lang duurt dat normaal? WAN Lampje van de Genexis blijft uit :(

Edit2: hmm had wel verwacht dat dat vandaag geregeld zou zijn. Of doet de meneer van Gideon dat morgen ochtend voor hij bij mij langs komt?

[ Voor 58% gewijzigd door Jelte op 19-09-2018 19:29 ]

• Lord_Dain
Mijn jaarcontract is weer verlopen. Tijd om te 'shoppen'. Wat zijn een beetje mooie aanbiedingen op dit moment (Internet+TV - triple play alleen interessant als het korting geeft)? Iemand onlangs nog vergeleken?

Meh, net een 1:1 vergelijking gedaan (op basis van 500Mbps en 2 ontvangers en standaard televisie pakket) met KPN en dan is XS4all slechts 9€ per maand duurder (en daar krijg je ook wat dingen voor terug). Dus veel valt er in die vergelijking niet te halen.

[ Voor 38% gewijzigd door Lord_Dain op 19-09-2018 12:50 ]

• HoppyF
Lord_Dain schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:44:
Mijn jaarcontract is weer verlopen. Tijd om te 'shoppen'. Wat zijn een beetje mooie aanbiedingen op dit moment (Internet+TV - triple play alleen interessant als het korting geeft)? Iemand onlangs nog vergeleken?

Meh, net een 1:1 vergelijking gedaan (op basis van 500Mbps en 2 ontvangers en standaard televisie pakket) met KPN en dan is XS4all slechts 9€ per maand duurder (en daar krijg je ook wat dingen voor terug). Dus veel valt er in die vergelijking niet te halen.
Mijn jaarcontract bij XS4all was verlopen.
Ik heb gevraagd wat verlening mij op gaat leveren.
12x10 euro korting dus wat best goed is
Ik behoud mijn Smart abonnement met 1 TV ontvanger plus Spotify premium.
Ik blijf dus nog een jaar.
Geen reden om terug naar KPN te gaan.
Ivm XS4all Compleet zijn mijn mobiele abo's ook voordeliger.

• Jelte
  • Niet online
Nou bleek ergens in het actieve deel van de hardware wat mis te zitten. Jammer dat ik daarvoor 3 uur moest wachten thuis :(
Maar ik heb verbinding, daar gaat het om. Hopelijk was dit de downtime voor 5 jaar ;)

Probeer IPSEC VPN te maken met de fritzbox. Met de android client werkt dat prima, maar met de ingebouwde windows client krijg ik het niet voor elkaar. Heb niet zo'n zin om de software van AVM te gebruiken als dat niet nodig is.
Helaas lukt het me niet om een tutorial zonder de software te vinden.

Heeft iemand tips om het werkend te krijgen zonder de extra software?

[ Voor 47% gewijzigd door Jelte op 20-09-2018 12:22 ]

• sneep
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-09 09:15
Jelte schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:17:
Nou bleek ergens in het actieve deel van de hardware wat mis te zitten. Jammer dat ik daarvoor 3 uur moest wachten thuis :(
Maar ik heb verbinding, daar gaat het om. Hopelijk was dit de downtime voor 5 jaar ;)

Probeer IPSEC VPN te maken met de fritzbox. Met de android client werkt dat prima, maar met de ingebouwde windows client krijg ik het niet voor elkaar. Heb niet zo'n zin om de software van AVM te gebruiken als dat niet nodig is.

Gewoon portforwarden naar je synology, is dat een optie?

sneep

• Jelte
  • Niet online
sneep schreef op donderdag 20 september 2018 @ 12:26:
[...]

Gewoon portforwarden naar je synology, is dat een optie?
Natuurlijk kan dat, maar liever heb ik dat de router dit oppakt. Dat is de meest logische plek.

En het werkt dus gewoon op android, waarom niet op windows?

[ Voor 10% gewijzigd door Jelte op 20-09-2018 12:40 ]

• Lord_Dain

Shrewsoft VPN client werkt goed. Volgens mij kan het niet met de native windows client.

• Jelte
  • Niet online
Lord_Dain schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:08:
[...]

Shrewsoft VPN client werkt goed. Volgens mij kan het niet met de native windows client.
Ben huiverig om software te gebruiken die voor het laatste in 2013 (5 jaar geleden!) is geüpdatet.

Ik las wel iets met een key aanpassen in het register. Maar dat lijkt meer te zijn op systemen met de VPN server achter een NAT. En dat is dit dus niet.

Stom dat het niet met de native windows client kan.

• GerkeP

GerkeP

https://www.wijngaard.org/l2tpvpn/

Dit is de enige manier om L2TP/IPSEC werkend te krijgen in Windows ;-)

GerkeP

• Jelte
  • Niet online
GerkeP schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:35:
[...]

https://www.wijngaard.org/l2tpvpn/

Dit is de enige manier om L2TP/IPSEC werkend te krijgen in Windows ;-)
Maar dat lijkt alleen nodig te zijn voor VPN servers die dus achter een NAT staan. En dat is de Fritzbox niet. Toch?

• GerkeP

GerkeP

Jelte schreef op donderdag 20 september 2018 @ 13:47:
[...]
Maar dat lijkt alleen nodig te zijn voor VPN servers die dus achter een NAT staan. En dat is de Fritzbox niet. Toch?
Nee, met of zonder nat, anders werkt het niet. Overigens doet de FB wel NAT, alleen stel je dat zelf niet in volgens mij, dat doet de wizard al voor je

GerkeP

• Jelte
  • Niet online
Hmm, dan kan ik net zogoed toch voor een OpenVPN config gaan op de NAS.
Had graag een VPN type opgezet dat werkt op allerlei devices zónder iets te hoeven installeren/instellen. Maar dat is er dus blijkbaar niet.
Misschien nog even proberen om een IPSEC op de Synology te proberen en te kijken of windows werkt zonder de registeraanpassing. Maar dat is iets voor een ander topic dan.

Toch bedankt voor het meedenken.

• Lord_Dain
@Jelte zojuist getest, gaat niet out of the box werken.

• GerkeP

GerkeP

Jelte schreef op donderdag 20 september 2018 @ 15:36:
Hmm, dan kan ik net zogoed toch voor een OpenVPN config gaan op de NAS.
Had graag een VPN type opgezet dat werkt op allerlei devices zónder iets te hoeven installeren/instellen. Maar dat is er dus blijkbaar niet.
Misschien nog even proberen om een IPSEC op de Synology te proberen en te kijken of windows werkt zonder de registeraanpassing. Maar dat is iets voor een ander topic dan.

Toch bedankt voor het meedenken.
Ik gebruik ook de Synology L2TP/IPSEC, 3 poorten natten en de registry aanpassing voor windows. Linux, Android etc werken out of the box.
En uitgebreide loggingen op de Synology natuurlijk

[ Voor 3% gewijzigd door GerkeP op 20-09-2018 20:04 ]

GerkeP

• Jelte
  • Niet online
Windows werkt dus niet out of the box vanwege die registry aanpassing.
Heb openvpn aangezet, dat werkte direct. Dus dan maar een app installeren overal. Dat is voor de normale user nog wel te behappen. Zo'n registry aanpassing is al snel heel eng.

Edit:

Vaag, de NPO video's van NLziet werken niet in het netwerk. Ze spelen simpelweg niet af. Daarbuiten gaat het prima. Eens XS4ALL webcare lastig vallen.

Edit 2: NPO kan blijkbaar niet helemaal goed omgaan met IPv6. Webcare gaf een hint. IPv6 uitgezet en nu werkt het weer. Vaag.

[ Voor 38% gewijzigd door Jelte op 21-09-2018 06:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Kleine waarschuwing voor mensen die ook PfSense gebruiken als eigen router bij XS4ALL, de laatste 2.4.4 upgrade breekt voor mij IGMP. Dus live televisie stopt telkens 1 seconden na het zappen. Het menu, opnames e.d. werken wel gewoon keurig.

Heb helaas nog geen uitgebreide mogelijkheid tot troubleshooting gehad, wilde even snel upgraden en kreeg vervolgens boze blikken toen de televisie niet meer werkte. Dus heb voor nu snel een snapshot van mijn VM en daarmee versie 2.4.3-p1 teruggezet ;) Zag wel in de upgrade log dat igmpproxy geupgrade wordt dus vermoedelijk is dat de oorzaak (0.1_5,1 -> 0.2.1).

Mogelijk kan ik komend weekend wel ergens debuggen en dan eventueel ook wat debug informatie verzamelen om daarmee een bugreport aan te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door ik222 op 24-09-2018 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 19:36
Kreeg vandaag 'spam' (niet geheel de juiste term, daar het wettelijk mag omdat ik klant ben) van XS4All per papieren post over een TV aanbieding.

Ben er eerlijk gezegd totaal niet van gediend, niet alleen omdat wij gewoon totaal geen interesse hebben in TV van welke aanbieder dan ook, maar vooral omdat het via de papieren post gebeurde: een totale verspilling van resources.
Meer mensen die brief ontvangen?

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-09 11:55
terror538 schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 19:07:
Kreeg vandaag 'spam' (niet geheel de juiste term, daar het wettelijk mag omdat ik klant ben) van XS4All per papieren post over een TV aanbieding.

Ben er eerlijk gezegd totaal niet van gediend, niet alleen omdat wij gewoon totaal geen interesse hebben in TV van welke aanbieder dan ook, maar vooral omdat het via de papieren post gebeurde: een totale verspilling van resources.
Het is ook nooit goed hè. Weet je de weg naar de prullenbak niet te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Natuurlijk, die mailing wordt verstuurd naar iedereen die geen televisie afneemt en waar het technisch mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online

Dit is wel erg ver gezocht, zo kan je je wel om alles druk gaan maken... Ik zou zeggen gooi die brief in de papierbak en klaar.

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:59
Dat moet volgens mij ook uit te zetten zijn in Mijn XS4ALL.
https://mijn.xs4all.nl/gegevens/contactprofiel

• mad-dog
janbrede schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:13:
[...]

Dat moet volgens mij ook uit te zetten zijn in Mijn XS4ALL.
https://mijn.xs4all.nl/gegevens/contactprofiel
Eerst klagen, dan pas kijken :')

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-09 19:36
mad-dog schreef op woensdag 26 september 2018 @ 12:04:
[...]

Eerst klagen, dan pas kijken :')
Lijkt me dat de default van een /internet/-provider zou moeten zijn dat er /niet/ per post benaderd wordt. Al helemaal een provider die zich profileert zoals XS4All zich doet

Dit is de eerste keer dat xs4all mij een aanbieding stuurt per post, e-mail aanbiedingen dirigeer ik standaard al naar /dev/null en ik ben gewoon flink verbaasd.
Daar gaat het mij ook niet om het lopen naar de papierbak, maar juist dat er papier verspild wordt met compleet nutteloze zaken.

too weird to live too rare to die

• Lord_Dain
Waar maak je je druk om? Lekker afmelden en in de papierbak, wordt het voor je gerecycled :)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ugh heel het gezin in paniek omdat ze Netflix niet kunnen vinden op de STB (heel het Meer TV menu weg) net nadat ik wat nieuwe netwerkbekabeling heb getrokken. Blikt dat het hernoemd is naar ‘Apps op TV’. Handig 😒

• Lord_Dain
Bigs schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:16:
Ugh heel het gezin in paniek omdat ze Netflix niet kunnen vinden op de STB (heel het Meer TV menu weg) net nadat ik wat nieuwe netwerkbekabeling heb getrokken. Blikt dat het hernoemd is naar ‘Apps op TV’. Handig 😒
LOL. Wij zitten hier ook net TV te kijken en ik leunde per ongeluk op de AB, TV/alles uit. Daarna alles weer aan en ik hoor mijn vriendin iets zeggen in de trend van 'he, Netflix zit op eens ergens anders' zat zelf niet op te letten maar er is dus een firmware update doorheen gefietst blijkbaar vanmiddag?

• mad-dog
Bigs schreef op woensdag 26 september 2018 @ 18:16:
Je kunt ook gewoon naar kanaal 200:)

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
Er worden elke maand updates uitgebracht voor de IPTV ontvangers op het KPN platform.
Dit wordt op het forum van KPN en ook op het forum van Telfort bekend gemaakt, de updates gelden uiteraard ook voor XS4All.

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-09 17:05

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ja, ondanks herhaalde klachten. Ik had ze een week eerder nog aan de telefoon en heb toen (voor de zoveelste keer) gezegd dat ik daar niet van gediend ben. Voor de zoveelste keer is mij beloofd dat ik nooit meer iets van ze zal horen, maar ik geloof het niet meer.
Ik heb overigens de indruk dat het meer te maken heeft met incompetentie dan met onwil. Volgens mij werkt de administratie van XS4All met multomappen en rolodexen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

• Imperium
  • Niet online
Ik heb sinds ik mijn abbo om heb gezet naar 100mbit last dat mijn HD Glas zenders het niet meer doen, ik krijg 1 seconde beeld en dan freezes de boel. HD zenders werken wel normaal.

Modem en tv ontvanger al gereset. Iemand een idee?

[ Voor 3% gewijzigd door Imperium op 27-09-2018 19:51 ]

• mad-dog
Imperium schreef op donderdag 27 september 2018 @ 19:51:
Ik heb sinds ik mijn abbo om heb gezet naar 100mbit last dat mijn HD Glas zenders het niet meer doen, ik krijg 1 seconde beeld en dan freezes de boel. HD zenders werken wel normaal.

Modem en tv ontvanger al gereset. Iemand een idee?
Zit er een switch tussen? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Ik heb hetzelfde gehad, als je een switch neemt, ik heb slechte ervaqring met TP-Link en goede met Netgear. Onlangs nog 2 TP-Links besteld die zogenaamd IGMP snooping ondersteunden: werkte totaal niet (zelfs de gewone HD zenders deden het niet). Daarna per ongeluk een "verkeerde" netgear GS108 besteld die geen IGMP snooping zou ondersteunen: perfecte TV inclusief glas HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
dutchguy schreef op vrijdag 28 september 2018 @ 13:52:
Ik heb hetzelfde gehad, als je een switch neemt, ik heb slechte ervaqring met TP-Link en goede met Netgear. Onlangs nog 2 TP-Links besteld die zogenaamd IGMP snooping ondersteunden: werkte totaal niet (zelfs de gewone HD zenders deden het niet). Daarna per ongeluk een "verkeerde" netgear GS108 besteld die geen IGMP snooping zou ondersteunen: perfecte TV inclusief glas HD.
Zolang je achter dezelfde switch niet zowel settopboxen en andere clients zet heb je feitelijk ook geen IGMP snooping nodig. Als je dat wel doet kan je zonder echt rare dingen krijgen, al hoeft dat ook niet perse altijd te gebeuren dan, ligt aan wat er exact achter zit.

Maar IGMP snooping mag nooit iets stuk maken, gebeurt dat wel dan is of de implementatie of de configuratie brak.

• Lord_Dain
Ik weet niet of dit al gepost is maar de nieuwste firmware van de Fritzbox en de (gratis?) repeater ondersteunt MESH networking, je kan je Wireless repeater nu ook volledig integreren met je Wifi netwerken! Ideaal, ik liep tot nu altijd aan dat het voor geen meter werkte hier in huis.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BsZ9F4a.png

• Bigs
  • Niet online
Toevallig zal ik vanochtend ook de Mesh update op mijn 7490. Meteen mijn andere apparaten (tweede 7490 + 2x 1750E) in de mesh opgenomen (alles bekabeld uiteraard) en de Wi-Fi stellingen terug op standaard gezet (overal 2.4GHz + 5GHz aan met zelfde SSID, auto kanalen, band steering aan etc.). Resultaten (op basis van speedtestend door het huis lopen) zijn goed! Het schijnt dat de nieuwe firmware ook 802.11k en 802.11v ondersteunt maar dat heb ik nog niet echt getest.

Wat wel vreemd is is dat alle apparaten nu op hetzelfde kanaal zitten. Ben benieuwd wat de gedachte daarachter is.

[ Voor 18% gewijzigd door Bigs op 29-09-2018 13:52 ]

• Lord_Dain
Bigs schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:51:
Toevallig zal ik vanochtend ook de Mesh update op mijn 7490. Meteen mijn andere apparaten (tweede 7490 + 2x 1750E) in de mesh opgenomen (alles bekabeld uiteraard) en de Wi-Fi stellingen terug op standaard gezet (overal 2.4GHz + 5GHz aan met zelfde SSID, auto kanalen, band steering aan etc.). Resultaten zijn goed! Het schijnt dat de nieuwe firmware ook 802.11k en 802.11v ondersteunt maar dat heb ik nog niet echt getest.
Ja mooi man, wel apart dat op de repeater de Wifi bridge recommended is en de LAN bridge niet.. maar ik geef ook de voorkeur aan een LAN bridge. Had jij ook het euvel dat je in de setup van de repeater niet in de MESH instelling kon komen, maar alleen via de WPS knop op de devices?
[b]Bigs in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Wat wel vreemd is is dat alle apparaten nu op hetzelfde kanaal zitten. Ben benieuwd wat de gedachte daarachter is.
Aanname; de apparaten staan ver genoeg van elkaar af om elkaar niet te interfereren en het is beter voor de seamless overgang van je mobiele devices op het moment dat je overgaat op een ander AP?

Net gevonden: MESH wifi netwerken delen hetzelfde kanaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Lord_Dain op 29-09-2018 13:56 ]

• Bigs
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:53:
[...]

Ja mooi man, wel apart dat op de repeater de Wifi bridge recommended is en de LAN bridge niet.. maar ik geef ook de voorkeur aan een LAN bridge. Had jij ook het euvel dat je in de setup van de repeater niet in de MESH instelling kon komen, maar alleen via de WPS knop op de devices?
Ja klopt, duurde wel even voordat ik daarachter kwam. Maar op zich niet nieuw, je kon ze al langer koppelen voor het overnemen van bepaalde instellingen en dat ging ook via de WPS knop. Documentatie zou wel wat duidelijker mogen op dat gebied.

• Bigs
  • Niet online
AVM heeft ook wel een leuke WLAN app om de snelheid te testen naar je Fritzbox (dus puur lokaal). Hij laat tijdens een test ook mooi de overgangen tussen access points en frequenties zien.

App store link:

FRITZ!App WLAN van AVM GmbH https://itunes.apple.com/...pp-wlan/id1351324738?mt=8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowergirl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 31-01 13:11
Bigs schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:54:
[...]

Documentatie zou wel wat duidelijker mogen op dat gebied.
Was mij ook niet duidelijk maar heb het wel snel gevonden, voor de liefhebbers:

https://nl.avm.de/service...AN-in-de-Mesh-integreren/

https://nl.avm.de/service...rk-in-de-Mesh-integreren/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wvrooy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 14:11
ik222 schreef op maandag 24 september 2018 @ 20:03:
Kleine waarschuwing voor mensen die ook PfSense gebruiken als eigen router bij XS4ALL, de laatste 2.4.4 upgrade breekt voor mij IGMP. Dus live televisie stopt telkens 1 seconden na het zappen. Het menu, opnames e.d. werken wel gewoon keurig.

Heb helaas nog geen uitgebreide mogelijkheid tot troubleshooting gehad, wilde even snel upgraden en kreeg vervolgens boze blikken toen de televisie niet meer werkte. Dus heb voor nu snel een snapshot van mijn VM en daarmee versie 2.4.3-p1 teruggezet ;) Zag wel in de upgrade log dat igmpproxy geupgrade wordt dus vermoedelijk is dat de oorzaak (0.1_5,1 -> 0.2.1).

Mogelijk kan ik komend weekend wel ergens debuggen en dan eventueel ook wat debug informatie verzamelen om daarmee een bugreport aan te maken.
Hier een soortgelijk probleem gehad, het begon na een update van de decoder software. Ik heb wat zitten debuggen en het blijkt zo te zijn dat XS4ALL nu naast 213.75.0.0/16 ook 217.166.0.0/16 gebruikt voor IPTV.

De oplossing:
  • IPTV firewall rules clonen (213.75.0.0/16 veranderen in 217.166.0.0/16)
  • 217.166.0.0/16 toevoegen als upstream in de IGMP proxy
De update van pfSense naar 2.4.4 levert nu ook geen problemen op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Die 2 dingen staan helemaal los van elkaar.

Vannacht heeft KPN inderdaad de IP ranges aangepast waarna de door jou genoemde wijzigingen nodig zijn, had dat ook al in het KPN topic hier gepost ik222 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"

Maar de stansaard IGMPProxy versie in pfSense 2.4.4 is los daarvan voor mij gewoon echt niet werkend omdat hij totaal geen verkeer van mijn interfaces ziet. Die werkt pas weer nadat ik hem geüpgraded heb naar een nieuwere versie (vanuit de OPNsense repository). Loopt ook een bug report van bij pfSense en pfSense lijkt de aanpassingen voor de eerstkomende patch release ook overgenomen te hebben. Let wel dat dit waarschijnlijk te maken heeft met het type interfaces en / of het aantal interfaces. Het kan dus best zijn dat de standaard versie uit 2.4.4 bij jou wel gewoon werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 02-10-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04:17

JoepW

iRacer & Home Assistant

Nou die herschikking van de zenders is ook grote onzin zeg.
Ik heb glas dus gebruik ik de HD Glas zenders, maar die zijn er niet voor BBC en België. Dus staat in de Guide nu eerst BBC dan België en dan NPO 1,2,3. 8)7
Als ze nou gewoon (zoals vroeger .... generatiekloof?) een zenderkanaal door mijzelf aan een voorkeuzenummer laten verbinden in die shit interface dan was dit allemaal niet zo'n drama.

En Ziggo HD is foetsie.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvrooy
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-09 14:11
ik222 schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 21:00:
Vannacht heeft KPN inderdaad de IP ranges aangepast waarna de door jou genoemde wijzigingen nodig zijn, had dat ook al in het KPN topic hier gepost ik222 in "[KPN Glasvezel] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Dat had ik eerder moeten zien... Ach ja, het werkt hier weer. :)
Hopen dat pfSense snel met een update komt waarin de nieuwe IGMP proxy binary wordt meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filibuster
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17-09 00:04
Maar de stansaard IGMPProxy versie in pfSense 2.4.4 is los daarvan voor mij gewoon echt niet werkend omdat hij totaal geen verkeer van mijn interfaces ziet. Die werkt pas weer nadat ik hem geüpgraded heb naar een nieuwere versie (vanuit de OPNsense repository). Loopt ook een bug report van bij pfSense en pfSense lijkt de aanpassingen voor de eerstkomende patch release ook overgenomen te hebben. Let wel dat dit waarschijnlijk te maken heeft met het type interfaces en / of het aantal interfaces. Het kan dus best zijn dat de standaard versie uit 2.4.4 bij jou wel gewoon werkt.
In 2.4.4 werkt igmpproxy inderdaad niet als er een PPPoE interface wordt gebruikt.

Voor de mensen die hier tegenaan lopen, in pfsense 2.4.4 kun je inderdaad eenvoudig een andere versie van igmpproxy installeren die wel werkt via het commando:

pkg add -f https://pkg.opnsense.org/...s/igmpproxy-0.2.1_1,1.txz

Zie ook: https://redmine.pfsense.org/issues/8935

[ Voor 3% gewijzigd door filibuster op 02-10-2018 22:11 ]

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 13:41:
Ik weet niet of dit al gepost is maar de nieuwste firmware van de Fritzbox en de (gratis?) repeater ondersteunt MESH networking, je kan je Wireless repeater nu ook volledig integreren met je Wifi netwerken! Ideaal, ik liep tot nu altijd aan dat het voor geen meter werkte hier in huis.

[Afbeelding]
Zeker leuk alleen is AVM "vergeten" de firmware tegelijk op meerdere modems uit te rollen.
De 5490 heeft nog steeds oude firmware. Vreemd dat men dit niet meteen doet in principe is er weinig verschil tussen een 7490 en 5490 alleen dat de 5490 een directe glasvezelaansluiting heeft.
Afwachten dan maar...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 08:56
Er is beta firmware breed uitgerold voor o.a. 5490 en 7581 richting mesh. Lijkt erop dat dat al aardig rijp is dus zal niet zo lang meer duren waarschijnlijk voor final.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

janbal schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 12:02:
Er is beta firmware breed uitgerold voor o.a. 5490 en 7581 richting mesh. Lijkt erop dat dat al aardig rijp is dus zal niet zo lang meer duren waarschijnlijk voor final.
Zijn dat de Internationale versies ?? En zo ja waar zijn deze dan te vinden ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Wordt besproken in de nieuwsgroep xs4all.adsl

Zie ook https://www.hulp4all.com/...-nl.152.06.98-61788.image

Let wel: ik hou het zelf bij de officiële release en er is ook geen enkele garantie op correct functioneren. Volledig voor eigen risico dus! :o

[ Voor 31% gewijzigd door janbal op 03-10-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09 15:15
Ik heb zojuist glasvezel besteld, Ziggo de deur uit over een maandje.
Zoals ik begrepen heb ik kan het internet laten verlopen via mijn asus RT-AC87U. Deze staat in de huiskamer met een netwerkkabel van ongeveer 10 meter afkomstig van de meterkast.
Ik moet nog een netwerkkabel trekken vanaf de meterkast naar de woonkamer. Het modem komt in de meterkast te staan. Ik zie daar een telefoonaansluiting op staan. Moet ik in de meterkast mijn oplaadunit neerzetten van de vaste telefoon of kan dat ook op een andere manier?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
Als je een analoge telefoon-aansluiting hebt in je woonkamer kun je die kabel in de meterkast aan de analoge telefoonuitgang van je modem hangen.
Of je kunt het modem in de huiskamer neerzetten.
Of je kunt een DECT telefoon rechtstreeks registreren in DECT van het modem.
Of......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Bedankt voor je reactie. Heb nog een analoge telefoon aansluiting in de woonkamer. Moet dus wel goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

filibuster schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 22:08:
[...]

In 2.4.4 werkt igmpproxy inderdaad niet als er een PPPoE interface wordt gebruikt.

Voor de mensen die hier tegenaan lopen, in pfsense 2.4.4 kun je inderdaad eenvoudig een andere versie van igmpproxy installeren die wel werkt via het commando:

pkg add -f https://pkg.opnsense.org/...s/igmpproxy-0.2.1_1,1.txz

Zie ook: https://redmine.pfsense.org/issues/8935
PPPoE is hier geen probleem, VLANs wel. De OPN versie werkt hier niet met 2.4.4, de 2.4.3 binary wel (voor upgrade even kopieren naar .old, na upgrade igmpproxy -> .new en .old naar igmpproxy terwijl igmpproxy uit staat. VLANs op switch afhandelen of in hypervisor werkt ook (met 2.4.4 binary).

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sgfvHGgR/Screen_Shot_2018-10-06_at_10.49.37_AM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d3mV4JM1/Screen_Shot_2018-10-06_at_10.49.51_AM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/52t2Scs4/Screen_Shot_2018-10-06_at_10.50.01_AM.png

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/RhYRwQKg/Screen_Shot_2018-10-03_at_10.16.57_AM.png

Alias:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/Hs70fMQC/Screen_Shot_2018-10-03_at_10.15.14_AM.png

IPTV rules:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/J4J6jvYJ/Screen_Shot_2018-10-03_at_10.15.51_AM.png

STB network rules:
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MZfd8gS4/Screen_Shot_2018-10-03_at_10.16.23_AM.png

Gebruik je 'STB' netwerk ook als LAN, dan natuurlijk zonder reject private, allow DNS, allow ping.

[ Voor 33% gewijzigd door |sWORDs| op 06-10-2018 10:51 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Het opvallende is dat bij mij na de upgrade van 2.4.3 naar 2.4.4 IGMProxy zoals eerder gepost inderdaad niet meer werkte, ook niet zonder PPPoE interface. Een upgrade naar de nieuwste OpnSense versie van IGMProxy loste dat op, en inderdaad een downgrade naar de pfSense 2.4.3 versie ook.

Maar nu heb ik gisteren een schone installatie van pfSense 2.4.4 gedaan en dan werkt de originele IGMPProxy versie van 2.4.4 wel.

Even gekeken in github, lijkt iets te maken te hebben met maximaal aantal interfaces dat IGMPProxy inleest. Dat is verhoogd als fix bij OpnSense. Dus waarschijnlijk had mijn oude installatie ergens onderhuids nog veel interfaces erin staan ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Over een klein maandje krijg ik glasvezel. Even een concrete vraag hoe iets aan te pakken.

Ik neem aan dat het modem in de meterkast komt te staan. Van daaruit 1 netwerkkabel naar mijn huidige router die ik wil gebruiken. Neem aan dat het geen probleem moet zijn.

Verder 1 netwerkkabel naar de tv in de huiskamer, deze moet ik nog trekken. Heb gekozen voor een cat6a kabel.

Maar ik heb ook een tv boven. Moet daar ook een netwerkkabel naar toe? Het is wat lastig een gat te boren . Zijn daar ook andere goede alternatieven voor?
Of is een netwerkkabel de beste optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-09 16:29
Netwerkkabel trekken is de stabielste optie.

Je kan ook eventueel een chromecast gebruiken en via de TV app naar je TV kasten. Hoef je ook geen kabel te trekken.

Je hebt ook nog powerline adapters, maar dat verschilt per huis hoe stabiel het werkt. Hier werkt het opzich aardig, maar ik gebruik die dingen 1x per week als er in het tuinhuisje even internet/wifi nodig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 16:20
satshow schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:09:
Over een klein maandje krijg ik glasvezel. Even een concrete vraag hoe iets aan te pakken.

Ik neem aan dat het modem in de meterkast komt te staan. Van daaruit 1 netwerkkabel naar mijn huidige router die ik wil gebruiken. Neem aan dat het geen probleem moet zijn.
Je moet bij XS4ALL navragen welke router je gaat ontvangen. Sommige gaan rechtstreeks aan het glas en moeten dus vlakbij je FTU geplaatst worden. Anderen gebruiken wel RJ45.

Als je je huidige router wilt gebruiken krijg je dubbele NAT. Want je zit dan achter de router die je van XS4ALL krijgt. Waarom houd je vast aan je eigen router?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
satshow schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 09:09:

Maar ik heb ook een tv boven. Moet daar ook een netwerkkabel naar toe? Het is wat lastig een gat te boren . Zijn daar ook andere goede alternatieven voor?
Of is een netwerkkabel de beste optie?
Je komt van Ziggo. Betekent dat dat je nu een coax naar boven hebt lopen? Dan kun je die er wellicht uit trekken en in 1 slag vervangen door hiermee netwerkkabel (minimaal Cat5E is voldoende) ermee in te trekken. Of je laat die coax zitten en plaatst aan beide kanten van de coax coax-adapters (MoCa's). (zie XS4All webshop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
Ik ben wel tevreden over mijn huidige asus router, maar het heeft ook een praktische oplossing. Mijn huidige router staat in de huiskamer en van hier uit loopt er een kabel naar mijn computer, die van de vrouw en 1 naar de tv waar een switch zit voor de tv, apple tv en de bridge.

Hoe is de kwaliteit van de router van XS4ALL?

Ik heb inderdaad een coax kabel naar boven lopen. Die zit langs de verwarmingspijp en gaat er dus net langs. Ik moet dus eerst een netwerkkabel naar boven trekken en dan de connectoren vastmaken.

Ik neem aan dat 1 kabel volstaat naar boven toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muis666
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 16:20
satshow schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:19:
Ik ben wel tevreden over mijn huidige asus router, maar het heeft ook een praktische oplossing. Mijn huidige router staat in de huiskamer en van hier uit loopt er een kabel naar mijn computer, die van de vrouw en 1 naar de tv waar een switch zit voor de tv, apple tv en de bridge.
Je wilt dus waarschijnlijk je tv verkeer ook over je huidige router laten lopen. Dan moet je ook even kijken naar IGMP snooping op je asus router, anders verstoort het tv verkeer je netwerk/wireless.
Als het tv verkeer ook over de genoemde switch gaat lopen, dan moet je ook van die kijken of die IGMP snooping ondersteunt.

En lees je even in over dubbele nat. Je kunt je huidige router ook inzetten als access point/switch.
Die staan bekend als een van de betere door een provider geleverde routers.
Ik heb inderdaad een coax kabel naar boven lopen. Die zit langs de verwarmingspijp en gaat er dus net langs. Ik moet dus eerst een netwerkkabel naar boven trekken en dan de connectoren vastmaken.

Ik neem aan dat 1 kabel volstaat naar boven toe.
Ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
In principe wil ik kijken of het internet via mijn huidige router kan en via de router van XS4ALL. Maar goed er komt een monteur. Kijken wat dan de beste optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-09 15:04
Vandaag heb ik mijn glasvezel die via een Genexis FO/UTP converter was aangesloten direct op mijn Mikrotik aangesloten via glasvezel.

Dit was al langer een wens van mij. Dit scheelt 1 apparaat + stopcontact.

De volgende spulletjes heb ik bij FS.COM besteld :

1 x Cisco GLC-BX-10U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM
1 x 3m (10ft) LC UPC to SC UPC Simplex 2.0mm PVC (OFNR) 9/125 Single Mode Fiber Patch Cable
1 x SC/UPC to SC/UPC Simplex Singlemode Plastic Fiber Optic Adapter (Kleur blauw)

Groen is ook aanwezig, maar daar zat vroeger de televisie op (met een glasvezel naar analoog / DVB-C converter. Maar tegenwoordig wordt dit niet meer gebruikt.

Wat ik wel heb begrepen is dat je geen groen koppelblok op de blauwe moet zetten, of visa versa. :)

Misschien heeft iemand wat aan deze info.

Mijn Mikrotik herkent de SFP prima.

Vendor Name FiberStore
Vendor Part Number SFP-GE-BX

Na de auto-negotiation te hebben gedisabled en 1Gbit vast heb aangevinkt kwam de link direct op.

Er zijn geen errors op de lijn geconstateerd :

Rx Pause 0
Rx FCS Error 0
Rx Align Error 0
Rx Too Short 0
Rx Overflow 0
Rx Control 0
Rx Length Error 0
Rx Carrier Error 0
Rx Jabber 0

En dit is voor de TX idem dito.
Geen drops niets..

Ben erg tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@om3ega De kleur van de koppelbus maakt technisch niet uit, dat is puur de kleur. Enige wat zo'n koppelbus doet is de twee connectoren tegen elkaar zetten. Je moet echter inderdaad geen groene en blauwe connectoren tegen elkaar zetten, dat zorgt voor veel demping en reflectie.

Neemt niet weg dat het natuurlijk netjes is om de gewoon de bijbehorende kleur koppelbus te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

Ik heb ongeveer dezelfde gedaan met een Edgerouter 4 en dezelfde SFP.
Alleen heb ik van XS4ALL een patchcover gekregen en die erop gezet; daarin zit het koppelstuk en de kabel al gemonteerd.

Ik heb sinds 6 maanden deze setup en is zeer stabiel.
De enige keer dat de lijn down is geweest is bij een firmware update van de ER4.....
om3ega schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 20:29:
Vandaag heb ik mijn glasvezel die via een Genexis FO/UTP converter was aangesloten direct op mijn Mikrotik aangesloten via glasvezel.

Dit was al langer een wens van mij. Dit scheelt 1 apparaat + stopcontact.

De volgende spulletjes heb ik bij FS.COM besteld :

1 x Cisco GLC-BX-10U Compatible 1000BASE-BX BiDi SFP 1310nm-TX/1550nm-RX 10km DOM
1 x 3m (10ft) LC UPC to SC UPC Simplex 2.0mm PVC (OFNR) 9/125 Single Mode Fiber Patch Cable
1 x SC/UPC to SC/UPC Simplex Singlemode Plastic Fiber Optic Adapter (Kleur blauw)

Groen is ook aanwezig, maar daar zat vroeger de televisie op (met een glasvezel naar analoog / DVB-C converter. Maar tegenwoordig wordt dit niet meer gebruikt.

Wat ik wel heb begrepen is dat je geen groen koppelblok op de blauwe moet zetten, of visa versa. :)

Misschien heeft iemand wat aan deze info.

Mijn Mikrotik herkent de SFP prima.

Vendor Name FiberStore
Vendor Part Number SFP-GE-BX

Na de auto-negotiation te hebben gedisabled en 1Gbit vast heb aangevinkt kwam de link direct op.

Er zijn geen errors op de lijn geconstateerd :

Rx Pause 0
Rx FCS Error 0
Rx Align Error 0
Rx Too Short 0
Rx Overflow 0
Rx Control 0
Rx Length Error 0
Rx Carrier Error 0
Rx Jabber 0

En dit is voor de TX idem dito.
Geen drops niets..

Ben erg tevreden.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Sinds de 18e (6 dagen geleden) staat er een nieuwe beta versie voor 7581, zijn er mensen die er ervaring mee hebben?

https://www.hulp4all.com/FB7581/Beta/

[ Voor 3% gewijzigd door sHELL op 24-10-2018 16:43 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik zet die versie er nu op.

Edit: internet en wifi doet het!

[ Voor 40% gewijzigd door Jelte op 24-10-2018 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01
Bij KPN krijg je, wanneer je niet overal in huis goed wifi bereik hebt, een of meerdere gratis wifi access points. Heeft XS4All ook zo'n "aanbieding" of moet je daarvoor gewoon betalen?

Ja dus: https://www.xs4all.nl/kla...2017.htm#inPageNav-212901

[ Voor 18% gewijzigd door barrymossel op 25-10-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik heb er uiteindelijk ook 1 gekregen. Moest wel even zeuren bij de monteur van Gideon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:01
Ik blijf toch bij KPN. Die zijn toch weer een stukje goedkoper. Die extra kosten (en het gedoe van overstappen) is mij het modem niet waard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb sterk de indruk dat het TV ontvangertje een stuk minder stabiel is geworden sinds een major upgrade een maandje of zo terug. Moet nu regelmatig het ding uit/aan zetten.

Zijn er meerdere met deze ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@joopv Helaas wel. :-(
Hier ditto ervaringen.
Regelmatig reageert de STB nergens op, om dan plotseling weer wat te doen. Ook regelmatig dat na een uurtje NetFlix gebruik, je helemaal niet meer terugkeert in het menu. Maar dat gewoon het beeld zwart blijft.
Of tijdens het afspelen van een opname, je ff wilt stoppen, en het programma gewoon blijft doorlopen, ondanks dat je de IR-LED van de STB wel ziet reageren dat er een commando binnenkomt.

En even plotseling als het optrad, is het probleem weer weg (of niet). :?

Ik zie trouwens wel een patroon!
De laatste 3 jaren begint dit probleem altijd zo rond september/oktober. Heb het nog ff teruggezocht, maar is wel frappant.

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 25-10-2018 11:55 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

@joopv Ja, nou je het zegt. We kijken alleen niet zo veel TV, maar dat ding is van tijd tot tijd echt gruwelijk langzaam geworden. Denk dan aan 10+ seconden voordat het menu reageert na het indrukken van een knop op de remote. En soms reageert ie dan weer normaal.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Welke ontvanger hebben jullie? Hier met de Arris 2952 geen problemen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Ik heb een Arcadyan HMB2260V2, nu ongeveer 2,5 jaar oud.
Hij reageert soms helemaal niet meer, of uiterst traag. Problemen zijn begonnen enkele weken geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BernardV
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:52
satshow schreef op zondag 7 oktober 2018 @ 13:19:
Ik heb xs4all 500/500 met een Fritzbox 7581, deze router is niet verkeerd en werkt prima.
Als je geen exotische configuraties wenst werkt dit goed.
Ook heb ik via xs4all een (gratis) WiFi repeater ontvangen. Deze hangt op zolder (wel via CAT6) en dit geeft mij overal in huis een prima WiFi-verbinding.

De 5GHz WiFi kan op niet te grote afstand ook de volledige snelheid halen, nou ja 90% dus een 450Mb/s.

Voor de STB’s heb ik Devolo Powerline adapters. In de woonkamer heb ik daar ook een switch achter, zodat ik de rest ook via ethernet kan aansluiten. Hoge snelheden zijn daar niet nodig en volgens de devolo app hebben ze onderling een verbinding die ongeveer 350Mbits is.

Al met al ben ik zeer tevreden over xs4all en ook de mogelijkheid extra ip’s te nemen en het open SIP systeem voor bellen.
joopv schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:20:
Hij reageert soms helemaal niet meer, of uiterst traag. Problemen zijn begonnen enkele weken geleden.
Dit herken ik deels; sinds de laatste update in de on demand werkt de STB veel trager. Ik heb ook dit type. Het helemaal niet reageren heb ik nu 1x gehad, na een volledig van de stroom af heb ik dit nog niet weer gehad.

[ Voor 20% gewijzigd door BernardV op 25-10-2018 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Weet iemand hoe je het makkelijkste in de Fritzbox 5490 de nummerherkenning kan uitzetten (zodat anderen jouw nummer niet meer zien)? Ik heb zitten rondneuzen in webinterface, maar geen optie gevonden voor deze functie.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-09 22:48

Apie!

Newer, better & confusinger

@tweakduke Ik heb de Motorola VIP1853.

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:58
EXX schreef op vrijdag 26 oktober 2018 @ 13:11:
Weet iemand hoe je het makkelijkste in de Fritzbox 5490 de nummerherkenning kan uitzetten (zodat anderen jouw nummer niet meer zien)? Ik heb zitten rondneuzen in webinterface, maar geen optie gevonden voor deze functie.
Dit kun je instellen in de Voip selfcare omgeving van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:35
joopv schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:20:
Ik heb exact hetzelfde probleem. De helpdesk adviseerde de software opnieuw te installeren. Dat lijkt deels te werken. Vaak is mijn wachtwoord voor netflix kwijt en moet ik opnieuw inloggen. De decoder lijkt aan het einde van zijn levensduur te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Oja, het netflix account moest ik ook opnieuw instellen maar ik veronderstelde dat dat aan die upgrade lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satshow
bernardV schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 21:52:
[...]

Ik heb xs4all 500/500 met een Fritzbox 7581, deze router is niet verkeerd en werkt prima.
Als je geen exotische configuraties wenst werkt dit goed.
Ook heb ik via xs4all een (gratis) WiFi repeater ontvangen. Deze hangt op zolder (wel via CAT6) en dit geeft mij overal in huis een prima WiFi-verbinding.

De 5GHz WiFi kan op niet te grote afstand ook de volledige snelheid halen, nou ja 90% dus een 450Mb/s.

Voor de STB’s heb ik Devolo Powerline adapters. In de woonkamer heb ik daar ook een switch achter, zodat ik de rest ook via ethernet kan aansluiten. Hoge snelheden zijn daar niet nodig en volgens de devolo app hebben ze onderling een verbinding die ongeveer 350Mbits is.

Al met al ben ik zeer tevreden over xs4all en ook de mogelijkheid extra ip’s te nemen en het open SIP systeem voor bellen.

[...]

Dit herken ik deels; sinds de laatste update in de on demand werkt de STB veel trager. Ik heb ook dit type. Het helemaal niet reageren heb ik nu 1x gehad, na een volledig van de stroom af heb ik dit nog niet weer gehad.
Dank je wel. Volgende week wordt het aangesloten. Heb de spullen wel al in huis sinds afgelopen woensdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 25-09 23:34

TVL

Meer mensen last van storing? XS4ALL glas ligt er hier in Utrecht uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegendekat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03 23:04
TVL schreef op zondag 28 oktober 2018 @ 09:44:
Meer mensen last van storing? XS4ALL glas ligt er hier in Utrecht uit.
Ik zit in de omgeving van Utrecht, maar niet in de stad zelf en ook op glas.
Het ligt er bij mij en zeker 2 anderen ook al sinds 00:00 uur vannacht uit.

Als je de klantensevice belt, krijg je een bandje dat er momenteel storing is en dat zij hiervan op de hoogte zijn.

De gratis "Internet onderweg" simkaart van XS4ALL doet het overigens wel.

Storingenpagina: https://www.xs4all.nl/storingen-en-werkzaamheden.htm

[ Voor 39% gewijzigd door vliegendekat op 28-10-2018 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
Internet plat door storing bij verschillende providers

[ Voor 27% gewijzigd door Dennis-L op 28-10-2018 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hmmm, niet alleen Xs4all. :(
Volgens allestoringen zijn er pieken in het aantal meldingen bij: Xs4all, Online, T-Mobile, KPN.

Hier af en toe wel verbinding en dan weer niet. IPTV blijft trouwens wel werken...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Hier ook problemen in Deventer.
Wel IPTV, geen internet en geen telefoon. (wel kiestoon, maar alles wat ik bel geeft ingesprek-toon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tilburg nergens last van *klopt af*.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vliegendekat
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-03 23:04
Ik zie in mijn rapportages dat ik zo'n beetje 2 keer per minuut heel even verbinding heb en dat die daarna vrijwel direct weer weg is.
Inmiddels heb ik ruim 264 alerts binnengekregen die mij attenderen op het opnieuw wegvallen van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froos
  • Laatst online: 23-09 15:08
Dit is de eerste outage van XS4All die ik meemaak die zo lang duurt. Intussen is het bijna half 1 's middags en nog steeds geen internet hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaggy
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:21
Lijkt hier (Nijkerk) weer stabiel te zijn sinds 12:20.
Pagina: 1 ... 66 ... 108 Laatste