[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 65 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Welk Ziggo app @janbal, Ziggo Sports?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:29
Volgens mij is dat hier niet van toepassing |:( |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
mad-dog schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 19:56:
[...]

Volgens mij is dat hier niet van toepassing |:( |:(
Vergelijking met andere providers is wel relevant lijkt me.

Ben het er overigens wel mee eens, zowel de Ziggo Go als de Ziggo Sport Totaal app zijn iets volwassener. Net wat vlotter en stabieler en de interface wat beter uitgewerkt, maar de XS4ALL app is zeker mooi hoor en heeft potentie maar moet nog een beetje finetuned worden.

Om de verbeterpunten voor XS4ALL concreet te maken:

- Opnames inplannen en terugkijken via de app werkt slecht, vooral slecht samen met opnemen op de STB door 3 varianten van dezelfde zender. Hangt natuurlijk samen met de KPN aansluiting die HD op 1 heet maar zelfs als dat na jaren eindelijk een keer uitgerold is blijft het een halfbakken oplossing omdat HD Glas er nog niet bij zit. Glashart Media / OnsBrabantNet had dit al vele jaren gewoon op orde, KPN faalt nog steeds hopeloos op dit punt.
- App heeft nog kleine glitches, op een Moto 5G moet je elke 2 dagen de app gedwongen stoppen en de cache clearen om de EPG informatie te laten zien bijvoorbeeld.
- In de app interface is het favorieten beheer suboptimaal, tijdens scrollen verwijder je te makkelijk per ongeluk een zender uit je favorieten doordat de hartjes net daar zitten waar je scrollt en 1 keer aantikken en de favoriet is weg.

[ Voor 46% gewijzigd door ik222 op 09-08-2018 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:03
Zowel Ziggo Go als Ziggo Sport Totaal werken beter, makkelijker.

Mis in XS4All app ook Kijken vanaf begin (of ik zie iets over het hoofd).

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
mad-dog schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 16:42:
[...]

Dat is een KPN issue(complete TV infrastructuur is van KPN) , daarbij moet er gewacht worden met HD op 1. HD Glas valt daar echter nog buiten... Kan je wel vertellen dat de app prima werkt, zeker in combinatie met Chromecast..
Ik weet het KPN is de echte oorzaak maar het is wel wat treurig dat er een gelikte app verschijnt en er dan toch nog zoveel belangrijke zaken ontbreken.
Een grote provider als KPN zou dit al lang opgelost kunnen hebben. Er wordt al jaren geklaagd over HD (glas) op "1" en over het bekijken van eerder opgenomen HD op een ander device dan een TV dus niet via de settop box.
Jij kunt daar ook niets aan doen maar frustrerend is het wel.

De concurrent Ziggo doet het ook niet goed hoor want daar krijgen ze het niet eens voor elkaar een fatsoenlijke upload snelheid te leveren. Alleen de download snelheid is verhoogd dit is zo jaren 90.
Toen wilde iedereen sneller downloaden maar die tijd is geweest.
Men wil nu juist sneller uploaden omdat er nu eenmaal veel van cloud diensten gebruik gemaakt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 22:29:
[...]

Ik weet het KPN is de echte oorzaak maar het is wel wat treurig dat er een gelikte app verschijnt en er dan toch nog zoveel belangrijke zaken ontbreken.
Een grote provider als KPN zou dit al lang opgelost kunnen hebben. Er wordt al jaren geklaagd over HD (glas) op "1" en over het bekijken van eerder opgenomen HD op een ander device dan een TV dus niet via de settop box.
Jij kunt daar ook niets aan doen maar frustrerend is het wel.

De concurrent Ziggo doet het ook niet goed hoor want daar krijgen ze het niet eens voor elkaar een fatsoenlijke upload snelheid te leveren. Alleen de download snelheid is verhoogd dit is zo jaren 90.
Toen wilde iedereen sneller downloaden maar die tijd is geweest.
Men wil nu juist sneller uploaden omdat er nu eenmaal veel van cloud diensten gebruik gemaakt wordt.
Tweakers willen een hoge uploadsnelheid.. De gemiddelde consument wil een hogere downloadsnelheid zodat ze sneller kunnen surfen op hun laptop met 2.4ghz...
Met alle respect, tweakers maken zo'n klein deel uit van de markt, daar wordt weinig aandacht aan besteed(en misschien ook wel terecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 00:16:
[...]

Tweakers willen een hoge uploadsnelheid.. De gemiddelde consument wil een hogere downloadsnelheid zodat ze sneller kunnen surfen op hun laptop met 2.4ghz...
Met alle respect, tweakers maken zo'n klein deel uit van de markt, daar wordt weinig aandacht aan besteed(en misschien ook wel terecht)
Wat een onzin!
We leven in 2018 het massaal (illegaal?) downloaden tijdperk is voorbij.
Het gaat nu om streamen (ook downloaden weliswaar) maar ook om uploaden denk aan het opslaan van foto's, documenten, backups, video's enz.
Jaren geleden was uploaden inderdaad alleen voor Tweakers maar dat is al lang niet meer zo.

De gemiddelde consument weet dan misschien niet of hij aan het uploaden is maar het gebeurt wel.
Deze consument wil ook snel WiFi want hij gebruikt een laptop, tablet of smartphone en om die reden is dual band WiFi noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:01:
[...]

Wat een onzin!
We leven in 2018 het massaal (illegaal?) downloaden tijdperk is voorbij.
Het gaat nu om streamen (ook downloaden weliswaar) maar ook om uploaden denk aan het opslaan van foto's, documenten, backups, video's enz.
Jaren geleden was uploaden inderdaad alleen voor Tweakers maar dat is al lang niet meer zo.

De gemiddelde consument weet dan misschien niet of hij aan het uploaden is maar het gebeurt wel.
Deze consument wil ook snel WiFi want hij gebruikt een laptop, tablet of smartphone en om die reden is dual band WiFi noodzakelijk.
Agree, maar het gros gebruikt dit echt niet. Dat snel internet op een laptop met 2.4ghz was uiteraard sarcastisch bedoeld, om maar aan te geven hoe snugger de gemiddelde consument is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dan zal ik maar geen sarcastische grappen maken over hoe snugger de gemiddelde helpdesk medewerker is, want hier heb ik ook erg gemixte ervaringen mee over de jaren @mad-dog. Van een medewerker die meedacht en een test opstelling maakte om iets te reproduceren, tot een trien die als eerst vraag op haar flowchart had 'heeft u de PC al eens opnieuw opgestart?' :D

Gemiddelde consument wil een dummy proof product wat altijd werkt. De snelheid is bijzaak.
Denk dat het vooral de techies, tweakers en mensen met een server omgeving, zijn, die de meerwaarde in de premium pakketten zien (en gebruiken).

[ Voor 24% gewijzigd door Lord_Dain op 10-08-2018 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Lord_Dain schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 13:46:
Dan zal ik maar geen sarcastische grappen maken over hoe snugger de gemiddelde helpdesk medewerker is, want hier heb ik ook erg gemixte ervaringen mee over de jaren @mad-dog. Van een medewerker die meedacht en een test opstelling maakte om iets te reproduceren, tot een trien die als eerst vraag op haar flowchart had 'heeft u de PC al eens opnieuw opgestart?' :D

Gemiddelde consument wil een dummy proof product wat altijd werkt. De snelheid is bijzaak.
Denk dat het vooral de techies, tweakers en mensen met een server omgeving, zijn, die de meerwaarde in de premium pakketten zien (en gebruiken).
XS4ALL gebruikt geen flowcharts 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
mad-dog schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:03:
[...]

XS4ALL gebruikt geen flowcharts 😉
Haha, dat was ook een geintje, het gaat om het gevoel wat ik er als beller van krijg >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:19:
[...]

Haha, dat was ook een geintje, het gaat om het gevoel wat ik er als beller van krijg >:)
Ik krijg geen warm gevoel van providers.
XS4all is tot nu toe de minst slechte om het maar zo eens uit te drukken.
Ik stel echt geen onrealistische hoge eisen.
Als je het vanuit het oogpunt van de "gewone" consument bekijkt zou het allemaal nog veel beter (en makkelijker) kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:15:
[...]

We zullen het zien hoe dit opgelost gaat worden.
Van mij mag een Guidion monteur dit doen, daar ben ik een voorstander van omdat er dan immers een werkende situatie achtergelaten wordt.
Er kunnen immers problemen aan het licht komen die verdergaan dan het aan elkaar knopen van wat hardware.
Dat zul je ongetwijfeld wel weten.

BTW:
Ik kreeg per gewone post een keurige brochure over de nieuwe TV app.
Netjes.
Ik vind het al erg jammer dat bestaande (HD) opnames nog steeds niet bekeken kunnen worden via de app.
Wanneer gaat dit opgelost worden?
Dit probleem sleept zich al tijden voort.
Is het pakket inmiddels onderweg? @Forte heeft als het goed is inmiddels een track en trace code in de mailbox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 11:23:
[...]

Is het pakket inmiddels onderweg? @Forte heeft als het goed is inmiddels een track en trace code in de mailbox
Ja, ik hoorde dat het pakket onderweg is.
Mooi op tijd dus, nu maar hopen dat de installatie door de monteur ook goed gaat verlopen.
Duurt nog bijna twee weken dus @Forte zal wel eerder wat melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 13:19:
[...]

Ja, ik hoorde dat het pakket onderweg is.
Mooi op tijd dus, nu maar hopen dat de installatie door de monteur ook goed gaat verlopen.
Duurt nog bijna twee weken dus @Forte zal wel eerder wat melden.
Die heeft sinds vanmiddag een werkende verbinding :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 04-06 07:42
Met dank aan een oplettende Tweaker/Guidion monteur O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
RKorenberg schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:09:
Met dank aan een oplettende Tweaker/Guidion monteur O-)
Thanks voor de oplevering 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 18:24:
[...]

Die heeft sinds vanmiddag een werkende verbinding :)
O ja?
Dat is goed nieuws ook al heeft @Forte zich hier nog niet gemeld.
Wellicht heb jij hem zelf gesproken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 09:36

cruncher

wanna crunch someone?

Zogezegd, zogedaan. Alles werkt nu, upload is zelfs richting de 500mb gegaan. Dat kunnen ze moeilijker knijpen via fiber... haha..
cruncher schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 12:22:
ja dat ziet er zo uit, ik neem aan deze met juiste patchkabel?

ik ga bestellen en elders dan maar een 5490.

[...]

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:31:
[...]

O ja?
Dat is goed nieuws ook al heeft @Forte zich hier nog niet gemeld.
Wellicht heb jij hem zelf gesproken.
Dat is het geval.. Misschien moet je @RKorenberg even lief aankijken 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 20:40:
[...]

Dat is het geval.. Misschien moet je @RKorenberg even lief aankijken 😉
Hij is van harte welkom op maandag 27 augustus in Drielanden Harderwijk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Feel the love. Het moet niet gekker worden hier!
Maar is de FTU nu vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Lord_Dain schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:27:
Feel the love. Het moet niet gekker worden hier!
Maar is de FTU nu vervangen?
Nee, alleen patchcover bovenop de at-01

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Kijk, hadden we 't toch niet zo slecht gezien hier met z'n allen! :P Mooid at het opgelost is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 10:48
Yes! Zo blij als een kind nu :) Was het spoor even bijster nadat niemand enig idee leek te hebben wat nou precies de situatie was, maar @mad-dog heeft mij vanuit Xs4all super geholpen door de situatie duidelijk in kaart te brengen, en @RKorenberg vanuit Guidion om tussen zijn planning door eerder langs te kunnen komen om alles perfect aan te sluiten!

Je moet even geduld hebben, maar nu overal in het appartementje 100Mbps wifi bereik, wat een verademing :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bakema
_/-\o_ aan de FritzBox
HoppyF schreef op dinsdag 14 augustus 2018 @ 21:09:
[...]

Hij is van harte welkom op maandag 27 augustus in Drielanden Harderwijk! ;)
Nog een installatie bij een tweaker? Gezellig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Staatslot
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-09 18:24
RKorenberg schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:14:
_/-\o_ aan de FritzBox

[...]

Je mag ook bij mij komen aansluiten in Alphen, ik wil uiteindelijk de verbinding in mn pfsense uit laten komen ipv via de fritzbox.. ben benieuwd hoe goed dat gaat.. als ik wist dat we hier onder elkaar monteurs konden vragen had ik de afspraak niet al gemaakt ;) monteur komt op 1/9 hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakema
Uhhh ik werk enkel in mn eigen regio(rondom Harderwijk), Alphen is me iets te ver rijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
RKorenberg schreef op woensdag 15 augustus 2018 @ 17:14:
_/-\o_ aan de FritzBox

[...]

Niet bij mijzelf maar bij mijn zoon deze keer.
Ik ben dan ook al een "oude" Tweaker. ;)
Ik help mijn jongens wel met het maken van keuzes op technisch gebied.

• Lord_Dain
@hoppyF, stuur ze ook naar Tweakers dan, kunnen ze meepraten :P
(of, hebben ze niet zoveel met techniek als ons ouderwetse nerds..mijn kids zijn nog iets te jong).

[ Voor 44% gewijzigd door Lord_Dain op 16-08-2018 10:08 ]

• HoppyF
Lord_Dain schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 09:42:
@hoppyF, stuur ze ook naar Tweakers dan, kunnen ze meepraten :P
(of, hebben ze niet zoveel met techniek als ons ouderwetse nerds..mijn kids zijn nog iets te jong).
Hebben ze geen zin in denk ik. ;)
Ze zijn oud en wijs genoeg inmiddels.

Ik kom nog uit het "Old school" tijdperk dus toen er nog geen PC's e.d. bestonden.
Ik heb echter wel altijd in de techniek en later computers en software gewerkt.
Op het gebied van providers heb ik er ook al heel wat langs zien komen.
Ooit begonnen met inbellen met een 300 baud modem (jawel). Daarna opschalen naar 1200 en 14,4k enz.
Vervolgens IDSN, kabel, ADSL, VDSL en glasvezel.
Alles zo'n beetje gehad dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:14

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ach ja, die goede oude tijd.
Realistic accoustic 300 Baud modem waar je de telefoonhoorn nog in mocht leggen nadat je had ingebeld _/-\o_

Een 19K2 extern modem voor 1300 gulden aanschaffen zodat je op 19K2 kon communiceren met de enige BBS in NL die dat ondersteunde van Hastec (Diamond videokaarten)

mijmer mijmer mijmer...............................................

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Heb zelf het idee dat de generaties na mij *kuch kuch* inderdaad wat makkelijker (luier) zijn geworden met zelf dit soort dingen uitzoeken. Volgens mij was mijn eerste modem een 1200 baud modem, en oh wat een feest toen er een paar jaar later 33k6 was!

Ik woonde toen nog thuis en mijn pa (eigen bedrijf) had 2 analoge lijnen liggen. 1 algemeen nummer en 1 voor zijn werk waar ook een fax op zat. Het kwam nog al eens voor dat ik 10 uur per dag ingebeld zat op die 2e lijn en dan hoorde ik opeens mijn pa over de datalijn praten of de fax proberen een fax te sturen. Mooie tijden waren dat en de factuur van KPN mocht er ook altijd zijn haha.

Volgens mij was een van mijn eerste echte internetproviders indertijd nog free.fr ofzo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
GerkeP schreef op donderdag 16 augustus 2018 @ 13:06:
Ach ja, die goede oude tijd.
Realistic accoustic 300 Baud modem waar je de telefoonhoorn nog in mocht leggen nadat je had ingebeld _/-\o_

Een 19K2 extern modem voor 1300 gulden aanschaffen zodat je op 19K2 kon communiceren met de enige BBS in NL die dat ondersteunde van Hastec (Diamond videokaarten)

mijmer mijmer mijmer...............................................
Ja, die snelle modems waren bijzonder duur in die tijd.
Ik heb jarenlang met collega's een BBS gerund waarbij we meerdere telefoonlijnen hadden op één inbelnummer. Dus ook meerdere snelle modems nodig.
Met wat sponsoring bij elkaar gegraaid.
Voor ons als sysop maakten we gebruik van de terugbel optie waardoor de kosten voor ons laag waren.
Wel was de telefoonlijn thuis lang bezet en mobiel bellen bestond nog niet.
Ik heb zakelijk nog gebruik gemaakt van de eerste mobiele telefoons.
Nou ja, niet echt mobiel want dat ding was loodzwaar en er zat een telefoonhoorn aan vast.
Ivm bereikbaarheidsdienst wel handig. Alternatief voor opgepiept worden en ergens een vast toestel zoeken.

Wat dat betreft is de wereld sterk vooruit gegaan.
Tijd voor een Tweakers nostalgia topic? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou per 20 september doe ik met jullie mee als het goed is. Jammer genoeg wordt de verbinding op een woensdag opgeleverd, maar kan ik dan niet gelijk de monteur bestellen. Ben namelijk vrij op die dag. Nouja dag je zonder is niet zo'n ramp.

Veel is er niet te regelen trouwens via de telefoon. Heb alleen de 3 maanden kortingsactie met 6 maanden verlengd gekregen.
Pas na een jaar geven ze aan dat ze meer kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 14:37:
Nou per 20 september doe ik met jullie mee als het goed is. Jammer genoeg wordt de verbinding op een woensdag opgeleverd, maar kan ik dan niet gelijk de monteur bestellen. Ben namelijk vrij op die dag. Nouja dag je zonder is niet zo'n ramp.

Veel is er niet te regelen trouwens via de telefoon. Heb alleen de 3 maanden kortingsactie met 6 maanden verlengd gekregen.
Pas na een jaar geven ze aan dat ze meer kunnen regelen.
Als Reggefiber klaar is kan je eventueel vrij simpel de rest zelf aansluiten, dan zit je niet zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dan neem ik aan gewoon fritzbox aansluiten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Jelte schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:03:
Dan neem ik aan gewoon fritzbox aansluiten?
Afhankelijk van je aansluiting moet je de NTU of de patchcover over de FTU schuiven en daar vervolgens je Fritzbox op aansluiten. De rest zou zichzelf moeten wijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ik222 schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 16:32:
[...]

Afhankelijk van je aansluiting moet je de NTU of de patchcover over de FTU schuiven en daar vervolgens je Fritzbox op aansluiten. De rest zou zichzelf moeten wijzen.
Niet altijd DIY, soms heb je de monteur wel nodig omdat de FTU vervangen moet worden.
De oude FTU is dan niet geschikt om de patchcover kit op te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 20 augustus 2018 @ 19:56:
[...]

Niet altijd DIY, soms heb je de monteur wel nodig omdat de FTU vervangen moet worden.
De oude FTU is dan niet geschikt om de patchcover kit op te plaatsen.
Klopt maar dat doet Reggefiber, daarom zei ik ook nadat Reggefiber klaar is.

Zoals ik het begrijp gaat het hier om de Guidion monteur die XS4ALL standaard pas een dag later stuurt. En die doet alleen dingen die je zelf ook prima kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik krijg een 7581, dus dat wordt gewoon inprikken. En de FTU is hooguit 2 jaar geleden nog vervangen door Telfort.

• HoppyF
Net een korte onderbreking gehad bij XS4all.
TV viel uit en internet ook.
Er was geen stroomuitval.
Na een paar minuten kwam alles spontaan weer terug zonder iets te resetten.
Controle op mijn Fritzbox 5490 gaf aan dat om 21:36 de IPv4 en IPv6 opnieuw gestart zijn.
De glasvezelverbinding was ruim 9 dagen actief en is dus niet weggevallen.

Geen ramp maar opvallend omdat de verbinding verder altijd stabiel is en niet uitgevallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Bij ons alleen een spontane reboot van de tv box net na 21.30 uur

[ Voor 15% gewijzigd door GerkeP op 24-08-2018 08:04 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
GerkeP schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:03:
Bij ons alleen een spontane reboot van de tv box net na 21.30 uur
Dat vind ik toch wel héél toevallig. :P
Mijn TV box bleef gewoon werken en op het ingestelde kanaal staan.
Ander kanaal kiezen werkte ook alleen was er geen beeld en een foutmelding dat er geen signaal via de modem binnen kwam.
Na een paar minuten dus spontaan weer TV en internet.
Kleine hickup ergens in het netwerk blijkbaar.

Edit:
Vandaag is @RKorenberg langs geweest in Drielanden bij mijn zoon.
Installatie ging prima geen problemen met de 5490 en glasvezelaansluiting.
Patchcover kit voor de juiste aansluiting was meegeleverd.
WiFi versterker is ook geleverd en werkt goed.
TV gaat later deze week getest worden ivm de stuc werkzaamheden moet dit even wachten.
Bedankt Remon!

[ Voor 26% gewijzigd door HoppyF op 27-08-2018 19:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gaat het dan toch gebeuren? :+

Kreeg onderstaand bericht van Xs4all binnen:

Hoe beter de beeldkwaliteit, hoe meer plezier u heeft bij het tv-kijken. Selecteer daarom de HD-kwaliteit in uw tv-menu. Met HD kijkt u in nog scherper beeld naar uw favoriete uitzending. Daarom verplaatsen we op 4 september de HD-zenders van kanaal 701 en verder, naar kanaal 1 en verder.

Geen woord over mogelijke verschillen tussen b.v. 701 en 661 (HD versus HD glas).

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 11:02:
Gaat het dan toch gebeuren? :+

Kreeg onderstaand bericht van Xs4all binnen:

Hoe beter de beeldkwaliteit, hoe meer plezier u heeft bij het tv-kijken. Selecteer daarom de HD-kwaliteit in uw tv-menu. Met HD kijkt u in nog scherper beeld naar uw favoriete uitzending. Daarom verplaatsen we op 4 september de HD-zenders van kanaal 701 en verder, naar kanaal 1 en verder.

Geen woord over mogelijke verschillen tussen b.v. 701 en 661 (HD versus HD glas).
Interessant want als men zegt "Hoe beter de beeldkwaliteit ...." mag je dus van XS4all verwachten dat ze dit ook waarmaken en glas op 1 zetten.

Het is toch wel een drama dat zoiets onbenulligs als een kanaal op 1, 2, 3 enz. zich al zoveel jaar voortsleept.
Het gaat om een goede gebruikerservaring en hoort dit echt wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

Nakebod

Nope.

Huh, dat is toch al bijna een jaar zo?
Tenminste, ik meen mij een brief te herinneren die ik maar half heb gelezen en volgens mij stond daar iets in over HD op 1. En dat is een behoorlijke tijd geleden.

Al moet ik zeggen dat ik zo weinig TV kijk dat ik niet durf te zeggen hoe het in de praktijk is :+ Moet er altijd aan denken om de stekker van de tv ontvanger in het stopcontact te duwen, zo weinig kijk ik.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nou hier nog altijd geen HD op 1, voor live televisie kijken maakt het me weinig uit maar vooral bij opnemen is het erg onhandig.

Het is nu alweer 10 maanden geleden dat ik ben overgestapt naar XS4ALL komende van OBN/Glashart Media waar dit al jaren gewoon goed geregeld was inclusief de Glas HD streams. Inderdaad echt ongelooflijk dat een groot bedrijf als KPN dit maar niet fatsoenlijk voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Nakebod schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:01:
Huh, dat is toch al bijna een jaar zo?
Nou hier in ieder geval (nog) niet.
Er staat toch echt Daarom verplaatsen we op 4 september de HD-zenders... En het bericht kreeg ik gisteren binnen...

Blijkbaar gaat het gefaseerd: https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm

Het interesseert me eigenlijk weinig, want we kijken altijd vanaf 661. No problemo. Al zat het op 995 of whatever. Het is zelden dat de STB zodanig gereset wordt dat 'ie op kanaal 1 staat. Nou, erg zeg ;) , dan tik je ff 661 in en voila. :Y
ik222 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:06:
Nou hier nog altijd geen HD op 1, voor live televisie kijken maakt het me weinig uit maar vooral bij opnemen is het erg onhandig.
Ik programmeer altijd alles via de gids en die begint ook op 661. Of 'ie nou op 1 of 661 staat; maakt imho weinig verschil.
Veel irritanter vind ik dat het hele gids-opneem gebeuren inconsequent is/werkt. :-( Soms lukt serieopnemen weer wel, dan weer niet. Dan beginnen heel oude (al afgelopen series) ineens weer opnieuw als opgenomen te verschijnen. Of zaken zijn (zogenaamd) opgenomen, terwijl ze nog in de toekomst liggen. 8)7 En bij bepaalde zenders kun je geen series programmeren (b.v. Duitstalige zenders), etc, etc.
En dat soort geneuzel speelt al jaren. :(

[ Voor 44% gewijzigd door ehtweak op 31-08-2018 12:18 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:08

Nakebod

Nope.

ehtweak schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:10:
[...]
Nou hier in ieder geval (nog) niet.
Er staat toch echt Daarom verplaatsen we op 4 september de HD-zenders... En het bericht kreeg ik gisteren binnen...

Blijkbaar gaat het gefaseerd: https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm
Wist niet dat het gefaseerd was. Dan zal het inderdaad zijn dat ik het hier blijkbaar al een behoorlijke tijd heb.

Als ik die pagina lees, moet ik blijkbaar nog wel wat doen op mijn TV ontvanger :+
https://www.xs4all.nl/ser...d-zenders-inschakelen.htm

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online

[...]

Ik programmeer altijd alles via de gids en die begint ook op 661. Of 'ie nou op 1 of 661 staat; maakt imho weinig verschil.
Veel irritanter vind ik dat het hele gids-opneem gebeuren inconsequent is/werkt. :-( Soms lukt serieopnemen weer wel, dan weer niet. Dan beginnen heel oude (al afgelopen series) ineens weer opnieuw als opgenomen te verschijnen. Of zaken zijn (zogenaamd) opgenomen, terwijl ze nog in de toekomst liggen. 8)7 En bij bepaalde zenders kun je geen series programmeren (b.v. Duitstalige zenders), etc, etc.
Ik neem altijd alles op via de app, en dan is HD Glas opnemen gewoon simpelweg niet eens mogelijk. En voor je het weet heb je zelfs een SD opname gemaakt als ik even hem per ongeluk van de favorieten weergave afgehaald heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

......Veel irritanter vind ik dat het hele gids-opneem gebeuren inconsequent is/werkt. :-( Soms lukt serieopnemen weer wel, dan weer niet. Dan beginnen heel oude (al afgelopen series) ineens weer opnieuw als opgenomen te verschijnen. Of zaken zijn (zogenaamd) opgenomen, terwijl ze nog in de toekomst liggen. 8)7 En bij bepaalde zenders kun je geen series programmeren (b.v. Duitstalige zenders), etc, etc.
Idd super irritant!
En wat betreft HD Glas (wat is dat anders dan HD is mij niet duidelijk) staat nog apart in het nieuwe overzicht:
661 NPO 1 HD-glas
662 NPO 2 HD-glas
663 NPO 3 HD-glas
....etc.

[ Voor 13% gewijzigd door JoepW op 31-08-2018 14:00 ]

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
JoepW schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 13:55:
[...]

Idd super irritant!
En wat betreft HD Glas (wat is dat anders dan HD is mij niet duidelijk) staat nog apart in het nieuwe overzicht:
661 NPO 1 HD-glas
662 NPO 2 HD-glas
663 NPO 3 HD-glas
....etc.
Bij KPN is HD glas 12 Mbit. HD is 7,2 Mbit. Dat is het verschil dus. Zou betere beelden moeten geven.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Barre73 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 19:09:
[...]

Bij KPN is HD glas 12 Mbit. HD is 7,2 Mbit. Dat is het verschil dus. Zou betere beelden moeten geven.
Aha.
Nou ik heb het nooit vergeleken, maar ik kijk soms en dan wel die kanalen.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ik222 schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 12:30:
[...]

Ik neem altijd alles op via de app, en dan is HD Glas opnemen gewoon simpelweg niet eens mogelijk. En voor je het weet heb je zelfs een SD opname gemaakt als ik even hem per ongeluk van de favorieten weergave afgehaald heb...
Dat is het tweede gebrek van KPN/XS4all.
Universeel opnemen en afspelen op de TV of een ander device zoals een tablet of smartphone.
Het zou niet uit moeten maken of je via de TV opneemt en daarna deze opname wilt bekijken op een tablet.
Helaas is dat ook nog niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:30

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik kan het in dit topic niet zogauw terug vinden, maar zou het ook mogelijk moeten zijn om het VLAN dat gebruikt wordt voor TV en voor Internet over één poort/kabel te sturen? Ik heb namelijk op twee plaatsen in huis een switch staan die met een fiber met elkaar zijn verbonden. Hier zou ik beide signialen overheen willen sturen, om het in de tweede switch weer 'te splitsen'.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

_Dune_ schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:17:
Ik kan het in dit topic niet zogauw terug vinden, maar zou het ook mogelijk moeten zijn om het VLAN dat gebruikt wordt voor TV en voor Internet over één poort/kabel te sturen? Ik heb namelijk op twee plaatsen in huis een switch staan die met een fiber met elkaar zijn verbonden. Hier zou ik beide signialen overheen willen sturen, om het in de tweede switch weer 'te splitsen'.
Met twee managed switches kun je trunken of met routed IPTV heb je maar één VLAN intern.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

|sWORDs| schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:23:
[...]

Met twee managed switches kun je trunken of met routed IPTV heb je maar één VLAN intern.
Het zijn inderdaad twee managed switches Netgear GS110TP

Edit: Even gezocht op trunking in combinatie met deze switched en het zou inderdaad moeten kunnen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 02-09-2018 12:58 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

_Dune_ schreef op zondag 2 september 2018 @ 12:43:
[...]

Het zijn inderdaad twee managed switches Netgear GS110TP

Edit: Even gezocht op trunking in combinatie met deze switched en het zou inderdaad moeten kunnen. :)
Wat gebruik je als router en hoe is de topology? In het algemeen zou ik gewoon routed IPTV aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

|sWORDs| schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:04:
[...]

Wat gebruik je als router en hoe is de topology? In het algemeen zou ik gewoon routed IPTV aanraden.
Die bedoeling is een nieuwe Fritzbox te gebruiken van XS4ALL, de 7581.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

_Dune_ schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:11:
[...]

Die bedoeling is een nieuwe Fritzbox te gebruiken van XS4ALL, de 7581.
Als die voor de eerste switch zit dan heb je geen VLANs intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

|sWORDs| schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:25:
[...]

Als die voor de eerste switch zit dan heb je geen VLANs intern.
Feitelijk zou je die er ook tussen uit kunnen laten, want nu ik er nog eens over nadenk functioneerd de Fritzbox eigenlijk helemaal niet als router, maar puur als switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

_Dune_ schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:30:
[...]

Feitelijk zou je die er ook tussen uit kunnen laten, want nu ik er nog eens over nadenk functioneerd de Fritzbox eigenlijk helemaal niet als router, maar puur als switch.
Nee, hij doet onder andere PPPoE, NAT, DHCP, DNS en IGMP Proxy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

|sWORDs| schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:42:
[...]

Nee, hij doet onder andere PPPoE, NAT, DHCP, DNS en IGMP Proxy.
Daar heb je inderdaad gelijk in... te snel gedacht. :)

Is dit met de Fritzbox ook anders op te lossen of zou een Netgear Prosafe FVS336G dit kunnen? Ga je dan gebruik maken van de WAN poort? … ik merk dat ik al een poosje uit de netwerkcomponenten ben... :/

[ Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 02-09-2018 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Beste XS4ALL-klant,

Vanaf 5 september 2018 hebben we deze televisie-app voor u vernieuwd: op https://televisie.xs4all.nl/ kunt u voortaan tv-kijken in uw browser. Met nieuwe features zoals Chromecast-ondersteuning en tv-kijken in de hele EU.

Na de vernieuwing heeft u uw abonnementsnummer en pincode van Televisie van XS4ALL nodig om opnieuw in te loggen. Deze gegevens vindt u in Mijn XS4ALL onder ‘Televisie’.

De nieuwe tv-omgeving ondersteunt momenteel de browsers Mozilla Firefox en Google Chrome. Later ondersteunt de tv-omgeving ook de browsers Apple Safari en Microsoft Edge. Wilt u nog even gebruikmaken van de oude tv-omgeving? Klik dan hier. De oude tv-omgeving is nog tijdelijk beschikbaar.
Benieuwd! Boooe :( Hij doet het nog niet >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
_Dune_ schreef op zondag 2 september 2018 @ 13:45:
[...]

Daar heb je inderdaad gelijk in... te snel gedacht. :)

Is dit met de Fritzbox ook anders op te lossen of zou een Netgear Prosafe FVS336G dit kunnen? Ga je dan gebruik maken van de WAN poort? … ik merk dat ik al een poosje uit de netwerkcomponenten ben... :/
In principe gebruik je de Fritzbox als "router". Dat wil zeggen, die sluit je aan op de NTU (of eventueel direct op de glasvezel als je een nieuwe aansluiting hebt). Daarachter hang je al je apparaten, LAN clients of settopboxen maakt daarbij niet meer uit omdat de Fritzbox voor zogenaamd routed ITV zorgt, dit betekent dat je clients en settopboxen gewoon in hetzelfde VLAN/Subnet zitten.

Dat signaal kan je overal verder gewoon switchen met elke simpele switch. Enige voorwaarde aan de switch is dat deze IGMP snooping ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Lord_Dain schreef op maandag 3 september 2018 @ 19:39:
[...]

Benieuwd! Boooe :( Hij doet het nog niet >:)
xs4all.interactievetv.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ik222 schreef op maandag 3 september 2018 @ 20:56:
[...]

In principe gebruik je de Fritzbox als "router". Dat wil zeggen, die sluit je aan op de NTU (of eventueel direct op de glasvezel als je een nieuwe aansluiting hebt). Daarachter hang je al je apparaten, LAN clients of settopboxen maakt daarbij niet meer uit omdat de Fritzbox voor zogenaamd routed ITV zorgt, dit betekent dat je clients en settopboxen gewoon in hetzelfde VLAN/Subnet zitten.

Dat signaal kan je overal verder gewoon switchen met elke simpele switch. Enige voorwaarde aan de switch is dat deze IGMP snooping ondersteunt.
Die volg ik niet helemaal, ik kan toch moeilijk poort 1 en 3 van de Fritzbox in één en dezelfde switch prikken, om vervolgens via een andere poort een setupbox of Pc aansluiten. Je zult toch op de één of andere manier de VLAN's moeten kunnen selecteren en ik heb nu net begrepen dat deze informatie niet word doorgegeven door de Fritzbox.

Het zal ook gaan om een tweede switch die middels een fiber verbinding in verbinding staat met de eerst, dus daar zal ik ook weer het ITV signiaal en op een andere poort weer Internet willen oppikken… simple gezegd.

[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 03-09-2018 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
_Dune_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:03:
[...]

Die volg ik niet helemaal, ik kan toch moeilijk poort 1 en 3 van de Fritzbox in één en dezelfde switch prikken, om vervolgens via een andere poort een setupbox of Pc aansluiten. Je zult toch op de één of andere manier de VLAN's moeten kunnen selecteren en ik heb nu net begrepen dat deze informatie niet word doorgegeven door de Fritzbox.

Het zal ook gaan om een tweede switch die middels een fiber verbinding in verbinding staat met de eerst, dus daar zal ik ook weer het ITV signiaal en op een andere poort weer Internet willen oppikken… simple gezegd.
Waarom zou je 2 poorten op 1 switch aansluiten? Het is door je voorganger keurig omschreven...Op basis van de aangesloten apparatuur wordt bepaald of vlan4 doorgeven moet worden. Of dit nou op een switch of direct op de fb is aangesloten maakt niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
@_Dune_ Nee 2 kabels vanaf de Fritzbox in de switch moet je niet doen, dat gaat mis met veel knipperende ledjes en weinig / geen werkend netwerk :+

Wat ik probeer te zeggen, 1 kabel vanaf de Fritzbox naar de eerste unmanaged switch is genoeg. Vervolgens kan je op die switch en eventuele verdere switches gewoon zowel settopboxen als andere clients aansluiten. Zorg alleen dat de gebruikte switches IGMP snooping ondersteunen.

Achter de Fritzbox zijn er namelijk geen gescheiden netwerken meer tegenwoordig voor televisie en de rest, de settopboxen zitten in je normale LAN.

@mad-dog VLAN 4 en 6 zitten om precies te zijn alleen aan de WAN kant van de Fritzbox, de Fritzbox combineert die middels routing en door IGMP te proxien tot je interne netwerk waarop dus zowel settopboxen als andere clients werken. Er wordt dus niets herkend om VLAN4 te gaan gebruiken intern, het is daar simpelweg je interne netwerk waarop zowel settopboxen als andere clients werken.

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 03-09-2018 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ik222 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:13:
@_Dune_ Nee 2 kabels vanaf de Fritzbox in de switch moet je niet doen, dat gaat mis met veel knipperende ledjes en weinig / geen werkend netwerk:+
Niet anders dan ik ook verwacht zou hebben. :)
Wat ik probeer te zeggen, 1 kabel vanaf de Fritzbox naar de eerste unmanaged switch is genoeg. Vervolgens kan je op die switch en eventuele verdere switches gewoon zowel settopboxen als andere clients aansluiten.

Achter de Fritzbox zijn er namelijk geen gescheiden netwerken meer tegenwoordig voor televisie en de rest, de settopboxen zitten in je normale LAN.
En hier was ik nog niet van op de hoogte. In mijn beleving zit het eene signiaal op poort 1 en het ander op poort 3. Als ik het goed begrijp kun je dus nu gewoon één switched aansluiten achter de Fritzbox en hier Pc's, setopboxes of ander netwerk hooked up devices aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:20:
[...]

En hier was ik nog niet van op de hoogte. In mijn beleving zit het eene signiaal op poort 1 en het ander op poort 3. Als ik het goed begrijp kun je dus nu gewoon één switched aansluiten achter de Fritzbox en hier Pc's, setopboxes of ander netwerk hooked up devices aansluiten.
Precies, zolang die switch maar IGMP snooping ondersteunt. Want anders gaat je multicast verkeer in deze setup dus ook naar poorten zonder settopbox en dat kan weer onwenselijke effecten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ik222 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:22:
[...]
Precies, zolang die switch maar IGMP snooping ondersteunt. Want anders gaat je multicast verkeer in deze setup dus ook naar poorten zonder settopbox en dat kan weer onwenselijke effecten geven.
IGMP snooping is idd aanwezig, het gaat om Netgear GS110TP switches en een Netgear GS724T switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:25:
[...]

IGMP snooping is idd aanwezig, het gaat om Netgear GS110TP switches en een Netgear GS724T switch.
Dan gaat het daarmee helemaal goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Hierbij een overzicht over de nieuwtjes op de IFA beurs in Berlijn t/m 4 sept. 2018.

En een inzicht over het ( toekomstige ) nieuwe Fritz!OS7.

Beursnieuws van de IFA
YouTube: IFA-Highlights vom AVM-Stand

Fritz OS7
YouTube: FRITZ! Talk XL 03 - FRITZ!OS 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ik222 schreef op maandag 3 september 2018 @ 22:29:
[...]

Dan gaat het daarmee helemaal goedkomen :)
Klopt inderdaad, even wat omgeprikt en het werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Die nieuwe webtv is een verademing. De oude webtv was qua kwaliteit bagger in Mozilla firefox en deed het wel goed in IE, de nieuwe webtv werkt alleen in Mozilla firefox en Chrome en is echt top qua kwaliteit. Eindelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hmmm, de communicatie gaat niet helemaal lekker, wat betreft het HD-op-1 gebeuren... :-(

Onze excuses, gisteren ontving u een e-mail van ons welke u als niet verzonden mag beschouwen. Hierbij ontvangt u de correcte e-mail:

Hoe beter de beeldkwaliteit, hoe meer plezier u heeft bij het tv-kijken. Wij zorgen voor de beste beeldkwaliteit, zodat u nog meer geniet van bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd, een documentaire of uw favoriete serie. Daarom verplaatsen we op 4 september de HD-zenders van kanaal 701 en verder, naar kanaal 1 en verder. U hoeft hiervoor niets te doen. De tv-ontvanger toont automatisch de HD-kwaliteit op kanaal 1 en verder, wanneer een zender die uitzendt.

https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm

En zelfs de HD-glas kanalen schijnen te worden verplaatst:

Ik zie de HD-glaszenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD-glaskanalen op uw aansluiting beschikbaar zijn, dan kunt u deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Het is de bedoeling dat deze kanalen later ook worden verplaatst naar kanaal 1 en verder

Er staat alleen niet bij wanneer "later" is. :|

Volgens het nieuwe zenderoverzicht:
https://cdn.xs4all.nl/zenderoverzicht.pdf
zouden nu zelfs de Duitse zenders HD moeten zijn.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 10:13:
Hmmm, de communicatie gaat niet helemaal lekker, wat betreft het HD-op-1 gebeuren... :-(

Onze excuses, gisteren ontving u een e-mail van ons welke u als niet verzonden mag beschouwen. Hierbij ontvangt u de correcte e-mail:

Hoe beter de beeldkwaliteit, hoe meer plezier u heeft bij het tv-kijken. Wij zorgen voor de beste beeldkwaliteit, zodat u nog meer geniet van bijvoorbeeld een voetbalwedstrijd, een documentaire of uw favoriete serie. Daarom verplaatsen we op 4 september de HD-zenders van kanaal 701 en verder, naar kanaal 1 en verder. U hoeft hiervoor niets te doen. De tv-ontvanger toont automatisch de HD-kwaliteit op kanaal 1 en verder, wanneer een zender die uitzendt.

https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm

En zelfs de HD-glas kanalen schijnen te worden verplaatst:

Ik zie de HD-glaszenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD-glaskanalen op uw aansluiting beschikbaar zijn, dan kunt u deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Het is de bedoeling dat deze kanalen later ook worden verplaatst naar kanaal 1 en verder

Er staat alleen niet bij wanneer "later" is. :|

Volgens het nieuwe zenderoverzicht:
https://cdn.xs4all.nl/zenderoverzicht.pdf
zouden nu zelfs de Duitse zenders HD moeten zijn.
Dat "later" hoor ik al zolang! ;(
Bij KPN en XS4all is dat een rekbaar begrip, later kan dus jaren later zijn.
Jammer toch wel want het zou toch een kleine moeite moeten zijn en voor de gebruiken juist een groot voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@HoppyF Eigenlijk interesseert het me niet zoveel op welk kanaalnummer een zender zit. In de praktijk heb ik er toch geen last van. ;)

Waar ik wel last van heb is dat het IPTV Cloud gebeuren nog steeds niet volwassen is. :-(
  • Dan weer gedoe met serieopnames; werkt wel, werkt niet.
  • Opnames zijn zogenaamd al opgenomen in de toekomst.
  • STB wordt plotseling heel erg traaaaaag.
  • Opname kan niet verwijderd worden, of programma kan niet worden opgenomen.
  • Series op buitenlandse zenders, kunnen niet als serie worden opgenomen.
  • Af en toe hickups tijdens kijken naar opnames.
  • Herstarten waar je gebleven bent en toch weer vanaf het begin beginnen.
  • etc.
  • etc.
Kortom, allemaal van die kleine ergernissen, maar in z'n totaliteit wel veel ergernissen.
En als je het dan meldt (voor de zoveelste keer), dan wordt er wel vriendelijk gereageerd, maar de bekende dooddoener: "tja, wij gebruiken het IPTV KPN WholeSale product en dat is wat het is" is het antwoord. :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 12:10:
[list]
offtopic:
Dit zijn issues die "gewoon" door gebrekkige metadata lijken te komen. Daar heb je met allerlei oplossingen last van. Je kan bij een toepassing die "logische" afleveringen aanbied (s01e02) niet 10 opnames laten zien.

Zelfs al zou je ze beschikbaar hebben dan onstaat er nog een usability probleem wanneer je het wilt afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

@HoppyF Eigenlijk interesseert het me niet zoveel op welk kanaalnummer een zender zit. In de praktijk heb ik er toch geen last van. ;)

Waar ik wel last van heb is dat het IPTV Cloud gebeuren nog steeds niet volwassen is. :-(
  • etc.
  • etc.
Kortom, allemaal van die kleine ergernissen, maar in z'n totaliteit wel veel ergernissen.
En als je het dan meldt (voor de zoveelste keer), dan wordt er wel vriendelijk gereageerd, maar de bekende dooddoener: "tja, wij gebruiken het IPTV KPN WholeSale product en dat is wat het is" is het antwoord. :X
En hier sluit ik me voor 200% bij aan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

En alweer een spontane herstart van de setop box :(

En terugkijken werkt ook niet meer hier

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
GerkeP schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:48:
En alweer een spontane herstart van de setop box :(

En terugkijken werkt ook niet meer hier
Kan geen kwaad om een reset van de STB uit te voeren.. Als dat het niet oplost kan een belletje naar de helpdesk voor een vervanging oplossing bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

• etc.
  • etc.
Dat jij er geen last van hebt betekent nog niet dat veel andere mensen er ook geen last van hebben.
De gemiddelde gebruiker die niet zo op de hoogte is van HD en HD Glas kan makkelijk in verwarring gebracht worden terwijl de beste kwaliteit op "1" enz. dit probleem oplost.
Nadenken over de kwaliteit is dan niet meer nodig.

Je hebt wel gelijk over het gebrekkige IPTV product.
Het lijkt wel of er op dat gebied geen ontwikkelingen meer zijn terwijl er genoeg te doen valt.
Best jammer. Zeker voor een premium provider zoals XS4all zich graag profileert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

mad-dog schreef op dinsdag 4 september 2018 @ 20:51:
[...]

Kan geen kwaad om een reset van de STB uit te voeren.. Als dat het niet oplost kan een belletje naar de helpdesk voor een vervanging oplossing bieden
Als het maar een setopbox zou zijn heb je gelijk. Bij ons zijn het er 2 en bij schoonzus en zwager zelfs 3. Allemaal rond het zelfde tijdstip. Zal wel te maken hebben met die aanpassingen die ze aan het doorvoeren zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door GerkeP op 05-09-2018 07:25 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Het is alleen maar een melding:
Ik zou willen dat xs4all/kpn eens iets gaat doen aan onze dubbele opnames IPTV.
Gisterenavond 4 programma's opgenomen. De opname's zijn gemaakt in SD, HD en HD- GLAS.
ZIJN DUS 4 OPNAME'S X DRIE ZIJN 12 OPNAME'S.
Vandaag zijn 2 van deze programma's herhaald, dus niet geprogrammeerd, is weer 2 MAAL DRIE ZIJN DUS WEER 6 OPNAME'S.

M.A.W. 4 programma's geprogrammeerd, LEVERT 18 OPNAME'S OP, belachelijk.

Oplossingen zijn er niet meer.
Reset helpt niet
Nieuwe box helpt niet
Nieuwe kabel helpt niet
Een reset, iptv afmelden bij xs4all/kpn en weer opstarten bij xs4all/kpn, helpt niet.

We worden er gek van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik zou al blij zijn met dubbele opnames. Serieopnames worden hier veelal geheel NIET opgenomen. Wil je iets gaan kijken, blijkt de opname te ontbreken.

Tevens mis ik op het aanpassen van de volgorde van de zenderlijst en fatsoenlijke ondertiteling. Loopt de TV ontvanger regelmatig vast, ontbreken delen bij het pauzeren.

Daarbij werkt de TV App ook al bijna twee maanden niet. Xs4all wijst met het vingertje naar Mediatek, terwijl de oude TV App en de Apps van Ziggo, Canal Digital, Netflex etc. prima werken.

Het is wel duidelijk dat Xs4all op TV gebied een derderangs provider is.

[ Voor 3% gewijzigd door ignitem op 10-09-2018 18:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Vreemd die ervaringen met iptv. De app, settopbox en via de laptop. Alles werkt als een zonnetje nu.

Ik moet wel erbij zeggen dat ik nooit opneem. Ik kijk alles terug via de tv gids als ik iets gemist heb en dat is voldoende voor mij.

Welke ontvangers hebben jullie? Ik heb de arris 2952

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De meesten hebben een Arcadyan HMB2260 (v1/v2), het nadeel van terugkijken via de gids is dat je de reclames niet kunt doorspoelen. Ik verwacht niet dat welke setopbox je hebt echt uitmaakt, lijkt meer een platform probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
|sWORDs| schreef op maandag 10 september 2018 @ 19:07:
De meesten hebben een Arcadyan HMB2260 (v1/v2), het nadeel van terugkijken via de gids is dat je de reclames niet kunt doorspoelen. Ik verwacht niet dat welke setopbox je hebt echt uitmaakt, lijkt meer een platform probleem.
Ik heb weinig problemen met opnemen.
Werkt best goed.
Nadeel is wel dat bv een HD opname die via de TV opgenomen is niet af te spelen is op een iPad of iPhone.
Dat is erg slordig en ronduit slecht uitgevoerd.

Het feit dat IPTV bij sommige mensen niet goed werkt en bij anderen wel is ook vreemd.
Daar moet toch een oorzaak bij te vinden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
IPTV op zich werkt echt gewoon uitstekend hier. Ook terugkijken (zowel begin gemist als opnames) enzo gaat altijd prima, zonder enige hapering of glitch.

Enige wat gewoon niet helemaal lekker werkt is het plannen van opnames. Soms zie je geplande opnames op de ene STB pas op een andere STB na een reboot. En het feit dat er hier nog steeds 2 en van sommige zenders zelfs 3 versies dezelfde zender zijn is ronduit onhandig rondom opnames.

En wat ik dan nog het meest stuitend vind is dat dit bij Glashart Media wat KPN opgekocht en uitgefaseerd heeft allemaal wel vlekkeloos werkte en al jaren geregeld was. Dan is het ronduit beschamend dat ze die simpele hierboven genoemde dingen niet fatsoenlijk oplossen en regelen op een enigzins redelijke termijn.

Hier overigens 4 x de nieuwste Arris (V2) als STB's.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 10-09-2018 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

Ik heb wel mijn eigen zenderlijst gemaakt. Dat scheelt een hele bubs aan dubbele zenders sd/hd en glas in de tv gids, wat veel fijner werkt. Ik heb niet getest of dit dubbele opnames voorkomt. Iemand dit al wel geprobeerd? Misschien is dit nog een suggestie.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Het enige probleem hier met serie opnemen is dat het per seizoen is en je een nieuw seizoen niet kunt opnemen als er al eentje in staat. Dus ik moet goed in de gaten houden wanneer er een nieuw seizoen is, dan bij de geplande opnames het oude seizoen verwijderen (alleen de planning, niet de opnames zelf) en dan het nieuwe seizoen als serie opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Laatst online: 08-01-2022
tweakduke schreef op maandag 10 september 2018 @ 20:55:
Ik heb wel mijn eigen zenderlijst gemaakt. Dat scheelt een hele bubs aan dubbele zenders sd/hd en glas in de tv gids, wat veel fijner werkt. Ik heb niet getest of dit dubbele opnames voorkomt. Iemand dit al wel geprobeerd? Misschien is dit nog een suggestie.
Als ik de zoekfunctie van de gids gebruik dan zie ik in de resultaten toch weer alle zenders. HD, Glas en SD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Nu online

tweakduke

ignitem schreef op maandag 10 september 2018 @ 21:37:
[...]

Als ik de zoekfunctie van de gids gebruik dan zie ik in de resultaten toch weer alle zenders. HD, Glas en SD.
Klopt, ik vind dat ook niet ideaal. Waarschijnlijk gaat de opname functie daar ook de mist mee in.

Een tijd terug heb ik flink geklaagd dat de web tv zwaar onder de maat was en dat ik echt wat beter verwachtte van ze. Nu zal mijn beklag alleen niet genoeg zijn, maar er is nu wel een verbeterde IPTV stream via de browser.

Ze zijn nu wel bezig om HD zenders logischer in te delen, hopelijk wordt dit dan ook meegenomen.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ondertussen wordt overal UHD/4K gepushed, laten we hopen dat dat nog even wegblijft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op dinsdag 11 september 2018 @ 11:35:
Ondertussen wordt overal UHD/4K gepushed, laten we hopen dat dat nog even wegblijft..
Waarom?
Dit is een logische technologische ontwikkeling.
Beetje kip ei en gestuurd door het aanbod.
Zo gaat het al tientallen jaren.
Ik kom nog uit het tijdperk toen kleurentelevisie zijn intrede deed.
De eerste kleuren TV's waren praktisch onbetaalbaar bovendien waren er nauwelijks uitzendingen in kleur.
De Fabeltjeskrant was in kleur en daarna ging het weer verder in zwart wit.
Laat de 4K maar komen maar ik ben het er wel mee eens dat IPTV nog niet uitontwikkeld is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Idd, op zich is IPTV en dat hele digitale wolkengebeuren best wel ok.
Als het werkt, zoals het zou moeten werken; niks dan lof.

MAAR...
Zoals al veel vaker door ondergetekende en anderen gemeld; er gaan af en toe kleine dingetjes fout met het IPTV gebeuren en soms grotere dingen. Maar er is altijd wel wat. En dat maakt het zo frustrerend. :(
Nu ook weer, zo'n 'leuk' voorbeeld. Een TV serie op een Belgische zender staat nu dubbel tussen de opnames; zowel opgenomen op de lage zendernummers alsmede op de 6xx serie. Terwijl 'ie alleen geprogrammeerd was op 6xx.
Kortom; er is gewoon geen touw aan vast te knopen. En andere programma's weigert 'ie als serie op te nemen, terwijl je wel de vraag krijgt of je als serie wilt opnemen. WTF?!? 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@hoppyf, het lijkt op dit moment vooral dat de industrie doet voorkomen dat 4K de standaard is/moet worden. Terwijl als je naar de statistieken kijkt de halve wereld nog op 720p zit en zelfs 1080p nog niet mainstream is. Voor ons tweakers misschien is / lijkt dit achterhaald , maar de massa loopt echt achter de feiten aan. Of, nee, ik zeg het verkeerd, 4K is gewoon nog lang niet de standaard, op basis van deze statistieken..

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 11-09-2018 16:18 ]

Pagina: 1 ... 65 ... 108 Laatste