[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 64 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik ben bezig om de Fritzbox te vervangen door een eigen router gebaseerd op Openwrt/LEDE. Hierbij volg ik de XS4ALL "instructies" en heb ik tientallen blogs doorgenomen.

Internet is geen probleem dat werkt inmiddels feilloos, maar IPTV geeft nog problemen. Mijn ontvanger geeft beeld. Echter kan ik alleen maar een paar kanalen ontvangen (o.a. Antenna 3, Rai Uno, TRT en NPO 1 GOS). De rest geeft de foutmelding "Zender niet beschikbaar".

Weet iemand waar ik de fout moet zoeken? Of is er iemand met een werkende configuratie gebaseerd op LEDE/OpenWrt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
@ignitem Draait IGMProxy wel? Zo ja wat zegt de logging? En heb je de juiste firewall regels aangemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
@ik222 Bedankt, het was inderdaad de igmpproxy.

Voor de geïnteresseerden, je kunt je igmpproxy config testen door het commando:
igmpproxy -vvd /var/etc/igmpproxy.conf

Dit bestand wordt aangemaakt op basis van /etc/config/igmpproxy na het (her)starten van de igmpproxy deamon. Dit doe je met het commando:
/etc/init.d/igmpproxy restart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik zit eraan te denken over te stappen van Telfort naar XS4ALL (op glasvezel beide). Vooral omdat het stabiel en altijd bereikbaar moet zijn op een vast IP, vanwege een eigen gehoste mailserver.

De vraag is of ik bij XS4ALL dan aan het juiste adres ben en het de meerprijs waard is (€15 per maand).
Ik las dat er een Fritzbox 7581 bij geleverd wordt. Is die geschikt om een VPN te draaien en überhaupt beter dan de Synology Rt1900AC die ik nu gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:29
Jelte schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:59:
Ik zit eraan te denken over te stappen van Telfort naar XS4ALL (op glasvezel beide). Vooral omdat het stabiel en altijd bereikbaar moet zijn op een vast IP, vanwege een eigen gehoste mailserver.

De vraag is of ik bij XS4ALL dan aan het juiste adres ben en het de meerprijs waard is (€15 per maand).
Ik las dat er een Fritzbox 7581 bij geleverd wordt. Is die geschikt om een VPN te draaien en überhaupt beter dan de Synology Rt1900AC die ik nu gebruik?
Fritzbox is geschikt om een VPN te draaien. Voor de rest is deze niet beter dan die Synology, maar deze kun je natuurlijk prima als accesspoint inzetten.

Het glasvezel gedeelte is hetzelfde als Telfort, maar qua netwerk is XS4ALL gewoon beter en krijg je inderdaad een vast IP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Jelte schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 13:59:

Laat ik je een goed advies meegeven, als nieuwe klant zou ik een Fritz!Box 5490 eisen. Kan zowel via glas als utp aangesloten worden op de glasvezel. De Fritz!Box 7581 is qua firmware na 1,5 jaar NOG niet af en is een absolute miskoop. Als je alleen internet gebruikt werkt het goed, internet en telefoon matig en internet-telefoon en Dect, dat woord zal ik hier niet gebruiken maar totaal niet goed. De 5490 werkt echt voor 100% met alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Gondelier schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:00:
[...]

Laat ik je een goed advies meegeven, als nieuwe klant zou ik een Fritz!Box 5490 eisen. Kan zowel via glas als utp aangesloten worden op de glasvezel. De Fritz!Box 7581 is qua firmware na 1,5 jaar NOG niet af en is een absolute miskoop. Als je alleen internet gebruikt werkt het goed, internet en telefoon matig en internet-telefoon en Dect, dat woord zal ik hier niet gebruiken maar totaal niet goed. De 5490 werkt echt voor 100% met alles perfect.
DECT helemaal akkoord. Gewoon Voip via de analoge aansluiting is niks mis mee. Gezien hij nu een Synology gebruikt zal er vermoedelijk geen telefonie gebruikt worden. En als dat er is loopt dat via de Experiabox, waar DECT niet eens een optie is.
IP telefoon is natuurlijk ook een optie, maar dat loopt hoe dan ook buiten eerder genoemde modem/routers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik hoef inderdaad alleen internet. Telefoon en tv worden hier niet gebruikt, of gaat via internet.

Ik las inderdaad gedoe met de 7581, vandaar de vraag. Is de 5490 op andere vlakken ook beter?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mad-dog
Jelte schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 17:15:
Ik hoef inderdaad alleen internet. Telefoon en tv worden hier niet gebruikt, of gaat via internet.

Ik las inderdaad gedoe met de 7581, vandaar de vraag. Is de 5490 op andere vlakken ook beter?
Nee, DECT is het enige issue wat er nog is. Alle andere problemen zijn met 06.85 opgelost. Draai de FB 7581 zelf naar volle tevredenheid op Internet Pro bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:03
Ook Dect weinig problemen meer, als je met Fritzfon toestellen werkt. Alleen eco-dect werkt nog niet.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
janbal schreef op woensdag 18 juli 2018 @ 21:13:
Ook Dect weinig problemen meer, als je met Fritzfon toestellen werkt. Alleen eco-dect werkt nog niet.
Geloof me, ook met Fritzfon is het nog steeds niet optimaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Bij mij werkt het prima en ik geloof je dus niet.

[ Voor 43% gewijzigd door janbal op 19-07-2018 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:25
Is het al mogelijk om de Fritzbox 7590 te gebruiken in combinatie met glasvezel van XS4ALL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Johnnie5 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 03:13:
Is het al mogelijk om de Fritzbox 7590 te gebruiken in combinatie met glasvezel van XS4ALL?
Al mogelijk?
Dat is altijd al mogelijk geweest...

Tenzij je bedoelt dat de betreffende FRITZ!Box rechtstreeks via aan fiber patchkabeltje wordt aangesloten. Dat kan alleen bij de 5490. Die heeft als enige een SC/PC fiber aansluiting.
Afbeeldingslocatie: https://nl.avm.de/fileadmin/user_upload/Global/Produkte/FRITZBox/5490/fritzbox_5490_anschluesse_nl_620x420.png

Alle andere Fritzen worden d.m.v. een UTP/RJ-45 patckhkabel aangesloten, e.e.a. natuurlijk afhankelijk van de NT(U) in jouw huis en daarop beschikbare fysieke aansluitingen.

[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 20-07-2018 07:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Krijg namelijk de foutmelding “de controle van de internetverbinding is mislukt. De internetprovider antwoord niet op PPPoE-pakketten”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Johnnie5 Je geeft wel een beetje weinig info... :?
  • Hoe heb je e.e.a. aangesloten?
  • Welke f/w draait je FRITZ!Box?
  • Heeft het voorheen wel gewerkt?
  • Heb je die FRITZ!Box zelf gekocht of via Xs4all geleverd gekregen?
  • Heb je al contact opgenomen met Xs4all c.q. de FRITZ!Box installatieinstructies gevolgd?
etc.

Helaas is m'n kristallen bol al jaren defect. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Xs4all levert deze niet, dus zelf aangeschaft. Heb voorheen de 7490 gehad en installatie is precies het zelfde.
F/w is 6.83
Dit is de eerste keer dat ik hem aansluit.
Op de 7590 zit een speciale wan poort die ik gebruik voor aansluiting via het glasvezel kastje met een ethernetkabel. Bij de 7490 zat deze via lan poort 1. Ook op die manier werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:14

GerkeP

Vragen mag altijd........

Bij de 7581 moet je specifiek aangeven dat je de wan poort gebruikt en vervolgens dat je authenticatie gebruikt. Daarna werkt ppoe gewoon.
Zou verwachten dat de 5790 op een zelfde manier zou moeten werken?

En ff verder gezocht voor je:

https://xs4all.gebruikers...d=872&rowstart=20#navmark

[ Voor 22% gewijzigd door GerkeP op 20-07-2018 08:30 ]

GerkeP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Nogmaals, wat bedoel je precies met:
Johnnie5 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 08:22:
Xs4all levert deze niet, dus zelf aangeschaft. Heb voorheen de 7490 gehad en installatie is precies het zelfde.
F/w is 6.83
Bij de 7490 zat deze via lan poort 1. Ook op die manier werkt het niet.
?

Werkte het bij de 7490 nou wel of niet? 8)7
En zorg in ieder geval voor een recente f/w versie:

Version: FRITZ!OS 6.92
Datum: 09.11.2017

In de 'officiële' NL f/w versies (van FRITZ!Boxen die door Xs4all geleverd worden) zit namelijk een Xs4all-profiel, dat gelijk de juiste configuratieparameters instelt. En bij universele versies van andere apparatuur zul je alles zelf moeten uitzoeken. Op zich niet erg, maar wel wat meer werk.

Er zijn idd wat PPPoE problemen bekend met oudere versies FRITZ!OS en de 7590. (die eigenlijk bedoeld is voor DSL/Vectoring verbindingen)
Eventueel zou je ook nog een 'Labor' versie kunnen proberen:
https://avm.de/fritz-labor/
Letzte Aktualisierung: 18.07.2018
FRITZ!OS: 6.98-59166 / 6.98-59298 / 6.98-59296

Wat is trouwens de reden waarom je de (goed werkende?) 7490 hebt vervangen door een 7590?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
7490 werkte wel. Heb de 7590 via een collega en was benieuwd hoe deze zijn werk doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 07:44:
[...]

Al mogelijk?
Dat is altijd al mogelijk geweest...

Tenzij je bedoelt dat de betreffende FRITZ!Box rechtstreeks via aan fiber patchkabeltje wordt aangesloten. Dat kan alleen bij de 5490. Die heeft als enige een SC/PC fiber aansluiting.
[afbeelding]

Alle andere Fritzen worden d.m.v. een UTP/RJ-45 patckhkabel aangesloten, e.e.a. natuurlijk afhankelijk van de NT(U) in jouw huis en daarop beschikbare fysieke aansluitingen.
Ik heb dus Glasvezel van Telfort nu thuis en de twitter-desk van xs4all geeft aan dat 90% van de glasvezel abbo's de 5490 krijgen.
Dat zou me weer een kastje schelen in de meterkast en is dus erg aanlokkelijk. Maar helaas kon hij/zij aan de hand van mijn postcode niet aangeven welke ik zou krijgen. Waar hangt dat vanaf?

Vorig jaar heet Telfort mijn aansluiting nog opgewaardeerd naar een nieuwe leverstraat. Misschien helpt dat.

edit: De vraag is natuurlijk of één van de Fritzboxen beter zou zijn dan de Synology RT1900AC die ik nu gebruik (en zeker beter is dan de xperiabox V8 van Telfort)

[ Voor 6% gewijzigd door Jelte op 20-07-2018 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:24:
[...]
Ik heb dus Glasvezel van Telfort nu thuis en de twitter-desk van xs4all geeft aan dat 90% van de glasvezel abbo's de 5490 krijgen.
Dat zou me weer een kastje schelen in de meterkast en is dus erg aanlokkelijk. Maar helaas kon hij/zij aan de hand van mijn postcode niet aangeven welke ik zou krijgen. Waar hangt dat vanaf?
Meestal kan @Barre73 je van meer info voorzien... M.a.w. als hij online is... :)

Ik heb zelf idd de FRITZ!Box 5490 rechtstreeks aan het glas hangen. Maar dat heeft wel wat voeten in de fiberbagger gekost:
:X

Ik ben zelf gewoon tevreden met de FRITZ!Boxen. Je krijgt 'm in bruikleen van de ISP. M.a.w. als er ooit wat mee is, staat er binnen enkele dagen een nieuwe. En om de zoveel jaar, 'krijg' je het nieuwste type (als je er netjes om vraagt), bij contractverlenging. M.a.w. dan ga ik niet zelf een andere merk/type kopen.

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 20-07-2018 15:35 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@ehtweak Dat heb je dus zelf gedaan ;)
Maar inderdaad scheelt weer 6w nodeloos verbruik. Hopelijk kan dat type dan bij mij. En anders zou ik de RT1900AC in ieder geval direct aan de NTU kunnen hangen en scheelt het in ieder geval één kastje ;) (of ik verkoop de RT1900AC en gebruik de 7581)

edit: Het wordt dat laatste, want na wat uitzoekwerk van de twitter-desk, kan de 5490 blijkbaar niet direct op de glasvezelkabel.
Nu nog nadenken of ik het de extra kosten waard vind :)
Dank voor de info tot nu toe.

[ Voor 26% gewijzigd door Jelte op 20-07-2018 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ehtweak schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 15:32:
[...]

Meestal kan @Barre73 je van meer info voorzien... M.a.w. als hij online is... :)

Ik heb zelf idd de FRITZ!Box 5490 rechtstreeks aan het glas hangen. Maar dat heeft wel wat voeten in de fiberbagger gekost:
:X

Ik ben zelf gewoon tevreden met de FRITZ!Boxen. Je krijgt 'm in bruikleen van de ISP. M.a.w. als er ooit wat mee is, staat er binnen enkele dagen een nieuwe. En om de zoveel jaar, 'krijg' je het nieuwste type (als je er netjes om vraagt), bij contractverlenging. M.a.w. dan ga ik niet zelf een andere merk/type kopen.
In geval van Telfort zal er een NTU aanwezig zijn. Doorgaans zal hier dan ook een 7581 voor worden verstuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
mad-dog schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:13:
[...]

In geval van Telfort zal er een NTU aanwezig zijn. Doorgaans zal hier dan ook een 7581 voor worden verstuurd
Nee, het hangt af van het type FTU dat door Reggefiber is gemonteerd. De twee meest recente types leveren je een 5490 op want daar kan een patchcover op zodat er een glaskabel direct in de FTu kan.
Heb je een oudere FTU dan kan dat niet en krijg je de 7581.

En dat hoort XS4all wel te kunnen zien want bij elk adres staat genoteerd welke FTU er hangt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Verwijderd schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 20:51:
Omdat er misschien meer mensen zijn die niet helemaal tevreden zijn over hun Fritzbox of geen zin hebben om een AC-router als accespoint (AP) achter de Frtitzbox te plaatsen, of niet een extra managed switch willen gebruiken heb ik een kleine 'how to’ gemaakt voor de Asus RT-AC68U, waardoor de FritzBox (FB7390) nu overbodig is geworden.

Mijn configuratie:
  • XS4all glas 100/100 + IPTV (geen telefonie)
  • Synology NAS
Voorwaarden voor mij waren dat zowel Internet + Televisie + de NAS volledig moeten kunnen werken zonder tussenkomst van een managed switch. Na wat te hebben rondgekeken is mijn keus gevallen op de Asus RT-AC68U (deze how to werkt volgens mij ook voor de Asus RT-AC66U) omdat deze router mij de mogelijkheid bied om in de router de VLANs te scheiden en voldoende snelheid heeft om zowel een website als NAS verkeer goed af te handelen in een (kleine) MKB omgeving.

Het was even puzzelen om het allemaal werkend te krijgen, maar het werkt nu allemaal perfect. De fritz mag nu de doos weer in en zal enkel dienen als backup bij een eventueel defect aan de router.

Hoe ik een en ander werkend heb gekregen:
  • Zet de Fritzbox uit en koppel hem los van het Internet.
  • Stop de UTP kabel van de NT (het kastje van Reggefiber) in de WAN poort van de Asus RT-AC68U (router)
  • Verbind de router met een computer dmv een UTP kabel die je plaatst in LAN poort 1 van de router
    (Verbinden via Wifi kan ook, maar is niet aan te raden)
  • Sluit de STB (iptv setup box) aan op LAN poort 4 van de router. (STB niet aanzetten)
  • Navigeer naar: 192.168.1.1 en log in op de Asus RT-AC68U (standaard login en wachtwoord zijn: admin / admin
  • Doorloop de ‘Quick Internet Setup’ en selecteer de optie PPPoE én vink de optie ‘Special Requirements from ISP’ aan!! Voor de ISP selecteer je Manual ISP profile. Dit laatste is heel belangrijk omdat je hiermee de VLAN kunt beheren. Deze zijn voor: Internet VLAN6 en voor IPTV VLAN4.

Daarnaast vul je bij PRIO het volgende in: Voor Internet VLAN 6 = Prio 0 en voor IPTV VLAN 4 = Prio 1
    Vul deze gegevens correct in anders krijg je nooit verbinding met het Internet en krijg je IPTV ook niet werkend.

Ik kwam er na lang zoeken achter dat de verschillende PRIO instellingen belangrijk zijn omdat je anders een DHCP foutmelding van de Motorola STB zult krijgen (foutmelding 14). Door de PRIO instellingen te wijzigen werkte IPTV gelijk.

Een andere mogelijkheid is om DHCP van de router uit de schakelen, maar dat vind ik zelf niet handig omdat er bij mij nogal wat andere apparaten op de router worden aangesloten.

Mocht je de PRIO instellingen van het VLAN niet direct in de Quick setup kunnen instellen, dan kun je dat later alsnog doen via de knop LAN -> IPTV (zie ook het onderstaande plaatje)
  • Bij de accountinstellingen (WAN - Internet Connection) vul je het volgende in.
    Wan Connection Type: PPPoE
  • Voor de gebruikersnaam neem je: FB7390@xs4all.nl en als wachtwoord kun je gewoon: 1234 gebruiken.
  • Het clonen van een MAC adres is niet nodig.
  • Kies vervolgens een naam voor je Wifi netwerk en een wachtwoord voor je WEP2 beveiliging.
  • Doorloop de rest van de Wizard.
Als het goed is heb je nu Internet en IPTV via je Asus RT-AC68U werkend. De Frtizbox heb je nu verder niet helemaal meer nodig.

LET OP!
XS4all maakt gebruik van IPv6. Deze moet je dus ook nog inschakelen. Dat doe je via de optie IPv6 en vervolgens vul je bij Connection Type ‘Native’ in.

[afbeelding]

[afbeelding]

Het laten werken van de Synology op de Asus RT-AC68U was een uitdaging apart!
Om deze goed werkend te krijgen heb ik het volgende gedaan.
  • Eerst de Portforwarding ingevoerd en daarna pas de Synology opnieuw aangezet.
    Daarna had ik het probleem dat de internet site en ftp server wel via ‘buitenaf’ te benaderen waren maar niet via het eigen LAN netwerk.
Om NAT loopback mogelijk te maken moet je op de Asus ook nog het volgende doen.
  • Ga naar LAN en kies vervolgens voor Switch Control. Hier schakel je Enable HW accelerator uit door ‘no’ te selecteren.
Sla alles op en reboot je router. Als het goed is moet nu alles werken. Internet, IPTV en je NAS.

Hopelijk heeft iemand anders nog wat aan deze uitleg, want zelf heb ik aardig wat lopen zoeken voordat ik een en ander werkend kreeg.
Ik heb nu exact zo deze instellingen draaien in mijn Asus AC88U.

Maar nu moet ik ook nog een aantal dingen doen om alle 8 lan poorten op mijn router werkend te krijgen.
Alleen ben ik een leek op het gebied van netwerken.
williamvdh schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 10:03:
[...]

Ja, als je al je poorten werkend wil hebben wel. Dan wil je dit soort dingen wijzigen:

/usr/sbin/robocfg vlan 1 ports "1 2 3 5t"

naar bijvoorbeeld (eerste wat in me op komt, lijkt me meest logische):

/usr/sbin/robocfg vlan 1 ports "1 2 3 4 5 6 7 8 5t"

Let er ook op dat 5t (router CPU) misschien een ander nummer heeft, dat check je dus met command robocfg show via SSH, voordat je de scripts upload. Check welk nummer er voor de t staat.
Deze instelling zou ik nog moeten uitvoeren maar ik heb geen idee hoe ik dat kan doen. En mogelijk weet iemand nog meer dingen die ik kan doen om mijn internet nog soepeler te laten lopen in mijn AC88U ?

Ik draai de laatste originele asus firmware. TV ontvanger/kastje heb ik niet noodzakelijk nodig. Ik ben al tevreden met de xs4all app op windows 10 die naast de TV staat. Telefonie neem ik niet af.

Als er iemand is die mij wil assisteren hierin waardeer ik enorm.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
Sinds de update van de Televisie App enkele dagen geleden kan ik alleen nog de NPO zenders bekijken. Op andere zenders krijg ik foutmeldingen. Dit geldt ook voor uitzendingen terugkijken.

Een van de meldingen is: "Failed to read the 'buffered' property from 'SourceBuffer': This SourceBuffer has been removed from the parent media source."

Nog meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Al eens overwogen om helpdesk bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ignitem schreef op zondag 29 juli 2018 @ 13:51:
Sinds de update van de Televisie App enkele dagen geleden kan ik alleen nog de NPO zenders bekijken. Op andere zenders krijg ik foutmeldingen. Dit geldt ook voor uitzendingen terugkijken.

Een van de meldingen is: "Failed to read the 'buffered' property from 'SourceBuffer': This SourceBuffer has been removed from the parent media source."

Nog meer mensen hier last van?
Nee, hier werkt de nieuwe app op zich wel. Al eens geprobeerd de cache te wissen?

Heb zelf wel al een keer gehad dat de TV gids voor 2 dagen vooruit niet meer wilde laden, cache wissen loste dat op. Maar helemaal stabiel is de nieuwe app dus inderdaad nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
ik222 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:35:
[...]

Nee, hier werkt de nieuwe app op zich wel. Al eens geprobeerd de cache te wissen?

Heb zelf wel al een keer gehad dat de TV gids voor 2 dagen vooruit niet meer wilde laden, cache wissen loste dat op. Maar helemaal stabiel is de nieuwe app dus inderdaad nog niet.
Van alles geprobeerd, Cache wissen, Gegevens wissen, Opnieuw installeren van de App. Geen enkele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:03
Nieuwe app werkt hier ook niet. Melding over GPS en locatie, locatie aanzetten en vervolgens app klagen dat ie geen locatie kan vaststellen. Duh! Dit zijn kinderziektes, app lijkt niet (goed) getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-09 15:31
Lord_Dain schreef op zondag 29 juli 2018 @ 14:55:
Nieuwe app werkt hier ook niet. Melding over GPS en locatie, locatie aanzetten en vervolgens app klagen dat ie geen locatie kan vaststellen. Duh! Dit zijn kinderziektes, app lijkt niet (goed) getest!
Volgens mij hebben alle KPN en Telfort klanten de app voor ons getest, deze versie werd kennelijk goed genoeg voor XS4ALL geacht. Bij mij werkt hij (oneplus 6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hier werkt de app perfect, vind het zelfs een hele verbetering met de nieuwe functies. Het stop teken komt ook niet meer in beeld als er gebufferd, down of upscaled moet worden en vervolgens niet meer weg ging.

A5 2017 Android 8

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
joop99 schreef op zondag 29 juli 2018 @ 15:34:
[...]

Volgens mij hebben alle KPN en Telfort klanten de app voor ons getest, deze versie werd kennelijk goed genoeg voor XS4ALL geacht. Bij mij werkt hij (oneplus 6)
Alsof meldingen bij de helpdesk überhaupt worden teruggemeld aan het ontwikkelteam. Laat staan dat het ontwikkelteam de mogelijkheid heeft om het specifieke probleem te debuggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ignitem schreef op zondag 29 juli 2018 @ 16:56:
[...]

Alsof meldingen bij de helpdesk überhaupt worden teruggemeld aan het ontwikkelteam. Laat staan dat het ontwikkelteam de mogelijkheid heeft om het specifieke probleem te debuggen.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit wel gebeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ignitem
mad-dog schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:00:
[...]

Ik kan je uit ervaring vertellen dat dit wel gebeurt
We hadden het hier over de helpdesk van Telfort en KPN. Maar zelfs bij Xs4all wordt er bar weinig gedaan met suggesties voor verbeteringen. IPTV is na al die jaren toch echt wel ondermaats te noemen.

Daarbij noteert de helpdesk volstrekt onvoldoende gegevens om een probleem adequaat te kunnen debuggen. Er wordt ook niet teruggebeld o.i.d. De helpdeskmedewerker komt niet verder dan de woorden "Ik heb het gemeld" "Ik kan u niet zeggen of het wordt opgelost en wanneer". En "Nee, we kunnen u niet informeren".

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de helpdesk bij echte problemen een muur is waar je tegenaan mag lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
ignitem schreef op zondag 29 juli 2018 @ 22:40:
[...]

We hadden het hier over de helpdesk van Telfort en KPN. Maar zelfs bij Xs4all wordt er bar weinig gedaan met suggesties voor verbeteringen. IPTV is na al die jaren toch echt wel ondermaats te noemen.

Daarbij noteert de helpdesk volstrekt onvoldoende gegevens om een probleem adequaat te kunnen debuggen. Er wordt ook niet teruggebeld o.i.d. De helpdeskmedewerker komt niet verder dan de woorden "Ik heb het gemeld" "Ik kan u niet zeggen of het wordt opgelost en wanneer". En "Nee, we kunnen u niet informeren".

Ik kan je uit ervaring vertellen dat de helpdesk bij echte problemen een muur is waar je tegenaan mag lopen.
Dat is meer dan het probleem melden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:23
Hier werkt de app perfect!
Van het weekend nog even op zitten kijken.

Draait op een Nokia 7 plus met Android 8.1
Maar werkt ook goed op de Ipad Air 2 met IOS 11.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 13:41
Barre73 schreef op vrijdag 20 juli 2018 @ 18:36:
[...]

Nee, het hangt af van het type FTU dat door Reggefiber is gemonteerd. De twee meest recente types leveren je een 5490 op want daar kan een patchcover op zodat er een glaskabel direct in de FTu kan.
Heb je een oudere FTU dan kan dat niet en krijg je de 7581.

En dat hoort XS4all wel te kunnen zien want bij elk adres staat genoteerd welke FTU er hangt.
Is zo'n patchcover ook ergens te koop voor non-XS4ALL klanten? Ik heb glasvezel van NLE en zou graag een ERX (met SFP-module) rechtstreeks aan de NTU willen knopen.

Ik heb een TY01 FTU.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja bij KPN, https://www.kpnwebshop.co...2?origin=915&q=patchcover. Plaatje klopt overigens niet, op het plaatje zie je de patchcover voor de TK-01. Let wel op dat aan die patchcover de foute connector voor in jou SFP zit, je moet dus alsnog een SC/PC - LC/PC kabeltje kopen en dat even omklikken in de patchcover kit.

Overigens kan het ook technisch gezien ook prima zonder patchcover met alleen een SC/PC - LC/PC kabeltje maar dat ziet er wat minder netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jaar abbo bij XS4all loopt deze maand weer af. Zijn er interessante alternatieven inmiddels? KPN is ongeveer even duur, Ziggo zie ik niet zitten want lelijke dikke coax kabels in huis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Laatst online: 13:41
ik222 schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:31:
Ja bij KPN, https://www.kpnwebshop.co...2?origin=915&q=patchcover. Plaatje klopt overigens niet, op het plaatje zie je de patchcover voor de TK-01. Let wel op dat aan die patchcover de foute connector voor in jou SFP zit, je moet dus alsnog een SC/PC - LC/PC kabeltje kopen en dat even omklikken in de patchcover kit.

Overigens kan het ook technisch gezien ook prima zonder patchcover met alleen een SC/PC - LC/PC kabeltje maar dat ziet er wat minder netjes uit.
Wat zit er in die patchcover dan voor connector? In mijn FTU zit een blauwe SC/PC connector zie ik.

Ik bedenk mij overigens dat ik nog een NTU (de mediaconverter) heb liggen. Toen ik hier kwam wonen zat er al een NTU op de FTU geklikt. Van NLE heb ik ook weer een NTU gekregen.

Net die oude NTU (ZTE) opengeschroefd, daar kan ik de printplaat zo uit pakken. Er zit al een blauw koppelstukje in (SC/PC naar SC/PC). Als ik dan nog een patchkabeltje (SC/PC > LC/PC inderdaad) koop heb ik m'n eigen patchcover gemaakt :) Scheelt toch weer €15
SFP erbij en ik kan m'n EdgerouterX aansluiten.

Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Dat kan ook inderdaad :)

Aan de patchcover kit voor de TY01 zit overigens standaard een SC/PC - SC/PC kabeltje, dus ook een dikke SC/PC connector aan de kant die in je SFP zou moeten (wat dus niet past). Dat komt omdat de door XS4ALL geleverde Fritzbox 5490 wel een optische poort heeft waar een SC/PC connector in gaat. Maar voor een SFP heb je dus over het algemeen inderdaad een LC/PC connector nodig (een dunne connector).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Lord_Dain schreef op woensdag 1 augustus 2018 @ 10:36:
Jaar abbo bij XS4all loopt deze maand weer af. Zijn er interessante alternatieven inmiddels? KPN is ongeveer even duur, Ziggo zie ik niet zitten want lelijke dikke coax kabels in huis :P
T-Mobile via eigen netwerk is interessant wat betreft prijspeil.

Als ik naar het harde product kijk (dual stack, goede routing) zie ik voor cable cutters geen product dat het overstappen waard is. Ik heb nu veel minder bandbreedte dan bij T-Mobile maar wel dual stack en dat is het voor mij waard :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 09:36

cruncher

wanna crunch someone?

nou, net discussie gehad met xs4all. echter ze leveren geen nieuw modem (5490) en of patchcover.

De vraag hadden ze nog nooit gehad en dit zou ik maar met reggefiber moeten oplossen.

Ik ben in 2014 aangesloten en heb op de plaat van reggefiber 2 covers zitten waarvan er 1 is vervangen voor de xs4all cover met de ingebouwde mediaconverter.

Is het mogelijk om een passende patchcover hiervoor ergens te bestellen of moet ik een passende glaskabel in de (nog bewaarde) lege cover moeten prikken en daarop dan de fritzbox 5490 (die ik dan ook maar zelf moet aanschaffen)?

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik maak uit je beschrijving op dat je dan deze FTU / NTU combinatie hebt hangen: https://d1uyvls174j03l.cl...4bf-bbee-359fd17925de.jpg Klopt dat?

Als dat klopt kan je bij KPN online de volgende patchcover bestellen: https://www.kpnwebshop.co...2?origin=915&q=patchcover. Het plaatje wat daarbij staat klopt niet maar het is wel het juiste artikel. Die patchcover komt dan in plaatst van het linkse kastje op je FTU.

De kabel die daaruit komt kan vervolgens direct in de fiber WAN poort van de Fritzbox 5490.

[ Voor 6% gewijzigd door ik222 op 03-08-2018 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-09 09:36

cruncher

wanna crunch someone?

ja dat ziet er zo uit, ik neem aan deze met juiste patchkabel?

ik ga bestellen en elders dan maar een 5490.
ik222 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:48:
Ik maak uit je beschrijving op dat je dan deze FTU / NTU combinatie hebt hangen: https://d1uyvls174j03l.cl...4bf-bbee-359fd17925de.jpg Klopt dat?

Als dat klopt kan je bij KPN online de volgende patchcover bestellen: https://www.kpnwebshop.co...2?origin=915&q=patchcover. Het plaatje wat daarbij staat klopt niet maar het is wel het juiste artikel. Die patchcover komt dan in plaatst van het linkse kastje op je FTU.

De kabel die daaruit komt kan vervolgens direct in de fiber WAN poort van de Fritzbox 5490.

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja, juiste patchkabel voor de 5490 aan te sluiten zit daar bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
cruncher schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:42:
nou, net discussie gehad met xs4all. echter ze leveren geen nieuw modem (5490) en of patchcover.

De vraag hadden ze nog nooit gehad en dit zou ik maar met reggefiber moeten oplossen.

Ik ben in 2014 aangesloten en heb op de plaat van reggefiber 2 covers zitten waarvan er 1 is vervangen voor de xs4all cover met de ingebouwde mediaconverter.

Is het mogelijk om een passende patchcover hiervoor ergens te bestellen of moet ik een passende glaskabel in de (nog bewaarde) lege cover moeten prikken en daarop dan de fritzbox 5490 (die ik dan ook maar zelf moet aanschaffen)?
@ehtweak Komt deze discussie je bekend voor...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Barre73 schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 13:43:
[...]

@ehtweak Komt deze discussie je bekend voor...? :)
Vaag, heel vaag... :+

@cruncher zoek mijn relaas hierover, in dit topic maar eens terug. O-)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Heeft het eigenlijk zin om te bellen met XS4ALL met als doel een abonnement met extra korting t.o.v. de website te krijgen?

Bij Telfort lukte me dat elke keer (ook bij verlengen).

[ Voor 19% gewijzigd door Jelte op 04-08-2018 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Jelte schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 15:46:
Heeft het eigenlijk zin om te bellen met XS4ALL met als doel een abonnement met extra korting t.o.v. de website te krijgen?

Bij Telfort lukte me dat elke keer (ook bij verlengen).
Aanvraag doen met overstap verzoek, en dan bellen dat je wil annuleren vanwege beter aanbod huidige aanbieder. M'n vader kreeg een aanbod van 12x 10 euro extra korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ben je nieuwe klant? Of bestaande? Als bestaande bel ik altijd elke 12 maandjes en dan krijg je idd 10€ per maand korting. In ieder geval, met de juiste argumenten (wil opstappen, concurrent geeft x maanden korting, etc etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nieuwe klant. Kom zogezegd van Telfort af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jelte schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:22:
Geen ervaring mee als nieuwe klant, omdat je vaak al iets aan korting krijgt. Proberen kan altijd en ik zie dat de korting op dit moment niet heel groot is ('slechts' 3x22€) dus daar moet nog wat rek in zitten. Minimaal 5€ per maand een jaar lang zou ik voor gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Jelte schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 17:22:
Bellen om te zeggen dat je wil annuleren dus vanwege beter aanbod telfort. Grote kans dat je een extra aanbod krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Overigens ben ik wel blij met de nieuwe televisie app. Chromecast meegenomen op vakantie. Op mijn telefoon een hotspot gemaakt met de WiFi delen optie aan. Met mijn telefoon ingelogd op de hotel WiFi captive portal. Chromecast met de hotspot verbonden en je kunt probleemloos alle zenders streamen. Kwaliteit is ook uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 15:19

Mfpower

In dubio

Ik kreeg 12x10 euro en gratis ziggo sport voor een jaar omdat ik F1 kijk. Nu al voor het tweede jaar op rij. Bellen werkt dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dan gaan we dat van de week doen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 26-09 20:00
Mfpower schreef op zaterdag 4 augustus 2018 @ 22:18:
Ik kreeg 12x10 euro en gratis ziggo sport voor een jaar omdat ik F1 kijk. Nu al voor het tweede kaar op rij. Bellen werkt dus ;)
Vergelijk tmobile 750 met 500 van xs4all. Xs4all biedt absoluut voordelen ten opzichte van tmobile, betere modem en een uitgebreider pakket. Maar daar betaal je wel echt de hoofdprijs voor. Tientje korting betekent 942 inclusief ziggo sport. Bij t mobile betaal je 600. 7,50 voor Ziggo Sport, maakt 690. Gaat 80 cashback vanaf 610 voor een jaar.

Meer dan 300 verschil voor langzamer internet en mindere beeldkwaliteit qua televisie (lagere bitrate!), geen fox sport standaard versus fox sport 1 standaard in het pakket, kortom ik zou voor meer korting vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Meer korting? Damn, ik was al tevreden met een 10tje per maand en dan zet ik zelf Ziggo Sport aan en uit. Maar blijkbaar kan er meer vanaf. Anders is T-mobile zeker wel een optie.

Heb beide triple play pakketten naast elkaar gelegd met de maximale snelheid + Ziggo Sports + 2 ontvangers incl. opname/terugspeel mogelijkheid en dan kom ik uit op:

T-mobile, 750Mbps, 82.50€ per maand, eenmalige korting 140€
XS4all, 500Mbps, 104€ per maand (slik..), eenmalige korting 120€

Dat scheelt op jaarbasis nog eens ruim 240€, pfoe. Ik heb dan nog wel een gratis spotify abbo vanuit de beginjaren triple play dat dit gratis bij een KPN/XS4all abbo werd gegeven, maar dan nog is het flink duur.

[ Voor 58% gewijzigd door Lord_Dain op 05-08-2018 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-07 10:48
Twee weken geleden de sleutel van mijn eerste eigen huisje in ontvangst mogen nemen :) Voordat het zover was beetje rondgekeken wat voor internet+tv opties ik had, en op basis van goede ervaringen om mij heen ben ik uit gekomen bij XS4ALL. Het 100/100 glasvezel pakket met basic TV heb ik ruim een week voordat ik de sleutel zou krijgen aangevraagd (20 juli).

Via wat gedoe een afspraak gemaakt bij Guidion, de installatiepartner van XS4ALL. Deze zouden in eerste instantie midden augustus pas plek hebben in verband met alle monteurs op vakantie, daar nam ik geen genoegen mee, uiteindelijk dus maandag 6 augustus af kunnen spreken.

Maar toen, ik ontving maar geen installatiepakket van XS4ALL. Geen brief, geen mail, geen belletje, niks. Ik met XS4ALL bellen, blijkt dus dat in omgeving Harderwijk een speciale FTU (AT-01) wordt gebruikt die zij niet op voorraad hebben, maar ook geen flauw idee hebben wanneer deze weer leverbaar is. :/

Ik zou gebeld worden door XS4ALL en door Guidion, maar van beide totale stilte. Uiteindelijk afgelopen zaterdag zelf in de telefoon gaan hangen. Volgens XS4ALL zou Guidion op de hoogte moeten zijn en mij moeten bellen over de FTU, Guidion zegt vervolgens van niks te weten en enkel installaties uit te voeren. Beide sturen mij dus naar elkaar door en weer terug. Uiteindelijk dus zelf Guidion afgebeld voor de afgesproken installatie.

Nu dus al 2 weken geen internet :-(

Echter hadden de vorige bewoners in mijn huisje ook glasvezel, welke provider zou ik echter niet weten. Er hangt een Genexis glasvezelmodem en naar mijn kennis ook een FTU (staat zelfs glasvezel Harderwijk op). Kan alleen niet vinden welke type dit dan is, is er iemand die mij kan vertellen wat voor FTU dit is en waarom XS4ALL hier niks mee zou kunnen?

Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/b21O8z/image1.jpg Afbeeldingslocatie: https://thumb.ibb.co/nx7wTz/image2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 22:13
Forte schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:51:
Twee weken geleden de sleutel van mijn eerste eigen huisje in ontvangst mogen nemen :) Voordat het zover was beetje rondgekeken wat voor internet+tv opties ik had, en op basis van goede ervaringen om mij heen ben ik uit gekomen bij XS4ALL. Het 100/100 glasvezel pakket met basic TV heb ik ruim een week voordat ik de sleutel zou krijgen aangevraagd (20 juli).

Via wat gedoe een afspraak gemaakt bij Guidion, de installatiepartner van XS4ALL. Deze zouden in eerste instantie midden augustus pas plek hebben in verband met alle monteurs op vakantie, daar nam ik geen genoegen mee, uiteindelijk dus maandag 6 augustus af kunnen spreken.

Maar toen, ik ontving maar geen installatiepakket van XS4ALL. Geen brief, geen mail, geen belletje, niks. Ik met XS4ALL bellen, blijkt dus dat in omgeving Harderwijk een speciale FTU (AT-01) wordt gebruikt die zij niet op voorraad hebben, maar ook geen flauw idee hebben wanneer deze weer leverbaar is. :/

Ik zou gebeld worden door XS4ALL en door Guidion, maar van beide totale stilte. Uiteindelijk afgelopen zaterdag zelf in de telefoon gaan hangen. Volgens XS4ALL zou Guidion op de hoogte moeten zijn en mij moeten bellen over de FTU, Guidion zegt vervolgens van niks te weten en enkel installaties uit te voeren. Beide sturen mij dus naar elkaar door en weer terug. Uiteindelijk dus zelf Guidion afgebeld voor de afgesproken installatie.

Echter hadden de vorige bewoners in mijn huisje ook glasvezel, welke provider zou ik echter niet weten. Er hangt een Genexis glasvezelmodem en naar mijn kennis ook een FTU (staat zelfs glasvezel Harderwijk op). Kan alleen niet vinden welke type dit dan is, is er iemand die mij kan vertellen wat voor FTU dit is en waarom XS4ALL hier niks mee zou kunnen?

[afbeelding] [afbeelding]
Het netwerk waar jij op zit is een combi van CAI Harderwijk en voormalig CIF, nu CAIW Operator (samen met Delta onderdeel van EQT). Zij gebruiken de AT-01 (van Attema) op die netwerken. Of XS4all op dat netwerk kan leveren is mij niet duidelijk aangezien ik al een tijd niet meer in die business zit. Normaliter levert XS4all/KPN niet op CAIW Operator netwerken maar dat zou bij de combi CAIH en CAIW Operator wel eens anders kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 24-09 10:36
Daar levert KPN diensten via het CIF netwerk als onderdeel van een pilot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
Neyluzz schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:19:
[...]

Het netwerk waar jij op zit is een combi van CAI Harderwijk en voormalig CIF, nu CAIW Operator (samen met Delta onderdeel van EQT). Zij gebruiken de AT-01 (van Attema) op die netwerken. Of XS4all op dat netwerk kan leveren is mij niet duidelijk aangezien ik al een tijd niet meer in die business zit. Normaliter levert XS4all/KPN niet op CAIW Operator netwerken maar dat zou bij de combi CAIH en CAIW Operator wel eens anders kunnen zijn.
Dus ik zit mogelijk te wachten tot XS4ALL een AT-01 binnenkrijgt, terwijl die dus al in mijn meterkast hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neyluzz
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 26-09 22:13
Forte schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 11:13:
[...]

Dus ik zit mogelijk te wachten tot XS4ALL een AT-01 binnenkrijgt, terwijl die dus al in mijn meterkast hangt?
Waarschijnlijk zit XS4all te wachten op een eigen modem dat de juiste aansluiting heeft voor op de AT-01.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:57
Forte schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 09:51:

[afbeelding] [afbeelding]
Mijn zoon gaat over drie weken naar Harderwijk verhuizen.
Inderdaad gewoon glasvezel daar en ook XS4all besteld.
Ik ben benieuwd wat er in het installatie pakket zit.

Zelf heb ik een 5490 direct op glas aangesloten maar dat is niet in Harderwijk.

Wat zou kunnen is de modem niet direct op glas maar via een Genexis of ander soort NT mediaconverter aan te sluiten met een gewone netwerkkabel.
Dat kan overigens ook met een 5490.

Je mag echter van een premium provider, zoals XS4all zich profileert, dat ze dit snel en professioneel oplossen.

@Forte Welke wijk in Harderwijk woon je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Wat zou kunnen is de modem niet direct op glas maar via een Genexis of ander soort NT mediaconverter aan te sluiten met een gewone netwerkkabel.

Je mag echter van een premium provider, zoals XS4all zich profileert, dat ze dit snel en professioneel oplossen.

De oorzaak van dit probleem is niet XS4ALL zelf, het gaat hier om Reggefiber die ze niet kan leveren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forte
HoppyF schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:06:
[...]

Wijk is Drielanden. Wat mij het meest frustreert is dat XS4ALL niet geïnteresseerd lijkt te zijn in het helpen om mij zo snel mogelijk online te krijgen. En dan met name meekijken naar wat er al bij mij in de meterkast is aangesloten. Daarnaast krijg je via de algemene klantenservice alleen maar personen aan de lijn die volgens mij amper weten wat het internet is :+ Niet bepaald proactief en probleemoplossend en ook wat betreft de hele communicatie slaan ze wat mij betreft de plank flink mis. Naast het feit dat een bedrijf als XS4ALL dus blijkbaar zo afhankelijk van een andere partij is om haar core business (mensen online krijgen) uit te voeren..

Hoop dat je zoon het pakket binnenkrijgt voordat hij erin trekt! Heb van collega's begrepen dat het hele glasvezelproces een gedoe is geweest in Harderwijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Forte schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

Wijk is Drielanden. Wat mij het meest frustreert is dat XS4ALL niet geïnteresseerd lijkt te zijn in het helpen om mij zo snel mogelijk online te krijgen. En dan met name meekijken naar wat er al bij mij in de meterkast is aangesloten. Daarnaast krijg je via de algemene klantenservice alleen maar personen aan de lijn die volgens mij amper weten wat het internet is :+ Niet bepaald proactief en probleemoplossend en ook wat betreft de hele communicatie slaan ze wat mij betreft de plank flink mis. Naast het feit dat een bedrijf als XS4ALL dus blijkbaar zo afhankelijk van een andere partij is om haar core business (mensen online krijgen) uit te voeren..

Hoop dat je zoon het pakket binnenkrijgt voordat hij erin trekt! Heb van collega's begrepen dat het hele glasvezelproces een gedoe is geweest in Harderwijk.
Is nogal makkelijk gezegd. Xs4all levert diensten over een bestaand netwerk heen(DSL of glas) en is daarbij gewoon afhankelijk van de netbeheerder(KPN en/of Reggefiber)
De grondplaat waar het hier over gaat is de verantwoordelijkheid van Reggefiber, alleen zij kampen met leveringsproblemen.
Is natuurlijk vervelend, maar kan gebeuren.

Wat zou XS4ALL meer moeten doen dat ze nu doen? Denk je dat ze met schreeuwen er voor kunnen zorgen dat die grondplaten eerder door Reggefiber geleverd gaan worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Forte
mad-dog schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:05:
[...]

Is nogal makkelijk gezegd. Xs4all levert diensten over een bestaand netwerk heen(DSL of glas) en is daarbij gewoon afhankelijk van de netbeheerder(KPN en/of Reggefiber)
De grondplaat waar het hier over gaat is de verantwoordelijkheid van Reggefiber, alleen zij kampen met leveringsproblemen.
Is natuurlijk vervelend, maar kan gebeuren.

Wat zou XS4ALL meer moeten doen dat ze nu doen? Denk je dat ze met schreeuwen er voor kunnen zorgen dat die grondplaten eerder door Reggefiber geleverd gaan worden?
Ik snap je punt en is het is voor mij inderdaad makkelijk gezegd, alleen feit blijft dat ik verwacht een dienst af te nemen bij XS4ALL. Er is blijkbaar een situatie waardoor ik niet online kan voor onbepaalde tijd, maar dit heb ik allemaal zelf uit moeten zoeken na een hoop bellen, mailen en via Tweakers nu. Neem het XS4ALL verder ook niet kwalijk dat zij afhankelijk zijn, maar dat ik niet van hen zelf krijg te horen wat er nou precies aan de hand is vind ik gewoon heel vervelend. Sterker nog, als ik zelf Guidion niet had gebeld, had gister doodleuk een monteur aan de deur gestaan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Forte schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:23:
[...]

Ik snap je punt en is het is voor mij inderdaad makkelijk gezegd, alleen feit blijft dat ik verwacht een dienst af te nemen bij XS4ALL. Er is blijkbaar een situatie waardoor ik niet online kan voor onbepaalde tijd, maar dit heb ik allemaal zelf uit moeten zoeken na een hoop bellen, mailen en via Tweakers nu. Neem het XS4ALL verder ook niet kwalijk dat zij afhankelijk zijn, maar dat ik niet van hen zelf krijg te horen wat er nou precies aan de hand is vind ik gewoon heel vervelend. Sterker nog, als ik zelf Guidion niet had gebeld, had gister doodleuk een monteur aan de deur gestaan 8)7
Communicatie had inderdaad wel beter gekund. Ik weet niet precies wat die Genexis Hybrid kan, maar direct een PPP sessie maken zit er niet, vermoedelijk andere manier van aanmelden. Je kan in de tussentijd natuurlijk altijd een losse NTU van tplink aanschaffen en deze op de fb5490 aansluiten.
Deze kan de helpdesk van xs4all je zo opsturen mocht je het pakket nog niet hebben ontvangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Forte schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 13:32:
[...]

Mijn zoon en schoondochter gaat ook in Drielanden wonen.
Een bestaand adres met een werkende aansluiting.
Voor XS4all en de Guidion monteur zou dit dus een eitje moeten zijn om dit aan te sluiten.

Toevallig heb ik hier thuis van mijn vorige glasvezel providers nog wat spullen liggen waaronder een NT en Genexis. Daar kan ik mijn zoon mee helpen als hij spullen tekort komt.

Hoe dan ook blijft XS4all verantwoordelijk en doet het er weinig toe wie er nu de FTU plaatst of moet vervangen. Als klant heb je maar één aanspreekpunt.

Glasvezel in Harderwijk werkt verder goed.
Hier in Ermelo ook maar dat was een Reggefiber project wat er al jaren ligt nu.
Harderwijk is in die zin wel afwijkend omdat men daar een eigen CAI kabel netwerk had wat later verglaasd is.

Edit: heb je deze @Forte
http://cdn.attema.com/dow...AU-FTU%2029100%20V1.0.pdf

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 07-08-2018 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
mad-dog schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:29:
[...]

Communicatie had inderdaad wel beter gekund. Ik weet niet precies wat die Genexis Hybrid kan, maar direct een PPP sessie maken zit er niet, vermoedelijk andere manier van aanmelden. Je kan in de tussentijd natuurlijk altijd een losse NTU van tplink aanschaffen en deze op de fb5490 aansluiten.
Deze kan de helpdesk van xs4all je zo opsturen mocht je het pakket nog niet hebben ontvangen
Kijk dit soort berichten verwacht ik van XS4ALL, oplossingsgericht. Thanks! _/-\o_ Ga kijken of ik hier mee verder kom.
HoppyF schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 14:48:
[...]
Voor XS4all en de Guidion monteur zou dit dus een eitje moeten zijn om dit aan te sluiten.
Daar ging ik ook vanuit, maar valt mij nog vies tegen helaas.
Yes die heb ik in de kast hangen! Naar een NTU(?) van Genexis. In mijn eerste bericht in dit topic (iets naarboven) staan twee fotootjes van de situatie in mijn meterkast.

[ Voor 31% gewijzigd door Forte op 07-08-2018 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
De pest met providers en guidion is dat guidion een opleverdatum krijgen, deze wordt in principe ook nooit aangepast. Door dit zulke vrij ongebruikelijke situaties loopt een evt afspraak en Guidion dan verkeerd

Ik kijk morgen wel even hoe het zit met de communicatie wat betreft tekort aan grondplaten(werk bij xs4all)

[ Voor 20% gewijzigd door mad-dog op 07-08-2018 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
mad-dog schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:08:
De pest met providers en guidion is dat guidion een opleverdatum krijgen, deze wordt in principe ook nooit aangepast. Door dit zulke vrij ongebruikelijke situaties loopt een evt afspraak en Guidion dan verkeerd

Ik kijk morgen wel even hoe het zit met de communicatie wat betreft tekort aan grondplaten(werk bij xs4all)
Als jij XS4all werkt kun je ook weten dat KPN/Reggefiber niet de netbeheerder is in Harderwijk en dus niks te maken heeft met de FTU, laat staan met de NT (want die zal hier wel bedoeld worden).
Dit is KPN WBA op een glasnetwerk derden maar dan via de database van Reggefiber zodat KPN geen koppelingen hoeft te maken met Cai Harderwijk of CIF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Forte schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:40:
[...]

Kijk dit soort berichten verwacht ik van XS4ALL, oplossingsgericht. Thanks! _/-\o_ Ga kijken of ik hier mee verder kom.

[...]

Daar ging ik ook vanuit, maar valt mij nog vies tegen helaas.

[...]

Yes die heb ik in de kast hangen! Naar een NTU(?) van Genexis. In mijn eerste bericht in dit topic (iets naarboven) staan twee fotootjes van de situatie in mijn meterkast.
Ok.
Ik zie niet in waarom je deze FTU niet zou kunnen gebruiken icm een Fritzbox 5490.
De FTU is niets anders dan een glas/glas doos.
Glasvezel van de straat erin en glasvezel eruit dmv een dun glasvezelkabeltje wat op de uitgang van de FTU aangesloten wordt.
De andere kant van dit glasvezelkabeltje gaat de 5490 in.
Het gaat alleen om het juiste glasvezelkabeltje met de juiste connectoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:43:
[...]

Als jij XS4all werkt kun je ook weten dat KPN/Reggefiber niet de netbeheerder is in Harderwijk en dus niks te maken heeft met de FTU, laat staan met de NT (want die zal hier wel bedoeld worden).
Dit is KPN WBA op een glasnetwerk derden maar dan via de database van Reggefiber zodat KPN geen koppelingen hoeft te maken met Cai Harderwijk of CIF.
Inderdaad.
Echter de FTU is wel bruikbaar voor andere providers zoals KPN of XS4all.
Mijn andere zoon woont toevallig al in Harderwijk en heeft KPN op glasvezel met een EB.
Ik weet alleen niet zeker of hij precies dezelfde FTU heeft als @Forte maar de kans is groot omdat het ook de wijk Drielanden betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het enige wat ik kon vinden was dit en daar wordt idd gesproken over een FTU-AT01.

https://www.cbgconnect.nl/uploads/db-c1-ftth-06012017.pdf

Met als opmerking dat NT's alleen via patch cord aan te sluiten zijn op port 2. Nou ben ik er verder niet in thuis maar bij mij zijn NTU en FTU ondergebracht op 1 mount. Dus er zal een NTU moeten komen die op die port 2 kan patchen of die hele FTU moet van de muur worden afgerukt en vervangen.

Je zou voor de grap de FTU eens open moeten maken en kijken of die kabel uit port 1 ook in port 2 past en wat voor connector er op zit :P

[ Voor 45% gewijzigd door Lord_Dain op 07-08-2018 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:47:
Het enige wat ik kon vinden was dit en daar wordt idd gesproken over een FTU-AT01.

Met als opmerking dat NT's alleen via patch cord aan te sluiten zijn op port 2. Nou ben ik er verder niet in thuis maar bij mij zijn NTU en FTU ondergebracht op 1 mount. Dus er zal een NTU moeten komen die op die port 2 kan patchen of die hele FTU moet van de muur worden afgerukt en vervangen.

Je zou voor de grap de FTU eens open moeten maken en kijken of die kabel uit port 1 ook in port 2 past en wat voor connector er op zit :P
Zou kunnen.
Via de glasvezel komen er twee vezels binnen waarvan er volgens mij nog maar één actief is aangesloten in de PoP. Dat zou de reden kunnen zijm van twee aansluitingen op de FTU.
Maar zoals eerder gezegd is een NT niet nodig dus omzetten van glas naar 1Gb ethernet omdat een 5490 Fritzbox direct op glas aangesloten kan worden.
Dat scheelt weer een kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
HoppyF schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:42:
[...]

Zou kunnen.
Via de glasvezel komen er twee vezels binnen waarvan er volgens mij nog maar één actief is aangesloten in de PoP. Dat zou de reden kunnen zijm van twee aansluitingen op de FTU.
Maar zoals eerder gezegd is een NT niet nodig dus omzetten van glas naar 1Gb ethernet omdat een 5490 Fritzbox direct op glas aangesloten kan worden.
Dat is ook mijn gedachte, op port 1 of 2 zal het signaal binnenkomen van XS4all. Kan altijd een poging wagen natuurlijk en kijken wat 't doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
mad-dog schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:08:

Ah dat zou fijn zijn :) Met het lekkere weer mis je het niet zo, maar nu het buiten weer wat natter wordt zit je toch wel letterlijk in het donker zonder internet en tv.
HoppyF schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 21:42:
[...]

Zou kunnen.
Ik denk dat ik, zoals Mad-dog ook aangaf, in ieder geval zo'n 5490 moet zien te krijgen via XS. Zonder modem/router kan ik überhaupt weinig testen. In ieder geval wil ik zelf eigenlijk wel zo min mogelijk aan al die kastjes en kabels komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Forte schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 09:00:
[...]

Ah dat zou fijn zijn :) Met het lekkere weer mis je het niet zo, maar nu het buiten weer wat natter wordt zit je toch wel letterlijk in het donker zonder internet en tv.

[...]

Ik denk dat ik, zoals Mad-dog ook aangaf, in ieder geval zo'n 5490 moet zien te krijgen via XS. Zonder modem/router kan ik überhaupt weinig testen. In ieder geval wil ik zelf eigenlijk wel zo min mogelijk aan al die kastjes en kabels komen.
Zo lang je geen installatiepakket van XS4all krijgt weet je ook niet welk modem erin zit en wat je dus moet aansluiten. Blijft natuurlijk vreemd dat men het pakket niet opgestuurd heeft eventueel zonder de FTU als men niet weet of deze nu wel of niet al geïnstalleerd is.
We gaan uit van de 5490 maar het zou ook nog een ander modem kunnen zijn die niet direct op glas aangesloten wordt maar dmv een mediaconverter.

Zonder spullen kun je niks dus toch maar blijven bellen.
Ik vrees het ergste voor mijn zoon als de levering zou moeizaam gaat.
Hij heeft wel een datum doorgekregen van de installatie 27 augustus.
Een doe-het-zelf installatie is het zeker niet want men wilde een monteur sturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op dinsdag 7 augustus 2018 @ 20:47:

Reggefiber maakt al zo'n 10 jaar gebruik van FTU's waar de NT op geklikt kan worden. Dat hoeft niet (zie de huidige XS4ALL oplossing met een patchcover en een kabeltje) maar is wel netter en makkelijker voor de klant.

Deze AT01 is alleen een kastje met de afwerking van de glasvezel en aan de buitenkant een connector.
Dus eigenlijk precies wat XS4all graag wil. Alleen nog een kabeltje en een FB5490 en klaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 11:11:
[...]

Zo lang je geen installatiepakket van XS4all krijgt weet je ook niet welk modem erin zit en wat je dus moet aansluiten. Blijft natuurlijk vreemd dat men het pakket niet opgestuurd heeft eventueel zonder de FTU als men niet weet of deze nu wel of niet al geïnstalleerd is.
We gaan uit van de 5490 maar het zou ook nog een ander modem kunnen zijn die niet direct op glas aangesloten wordt maar dmv een mediaconverter.

Zonder spullen kun je niks dus toch maar blijven bellen.
Ik vrees het ergste voor mijn zoon als de levering zou moeizaam gaat.
Hij heeft wel een datum doorgekregen van de installatie 27 augustus.
Een doe-het-zelf installatie is het zeker niet want men wilde een monteur sturen.
De leverdatum staat inmiddels gepland op 13-08. Voor Harderwijk heb ik net nog een nieuwe afspraak voorbij zien komen voor 16-08 bij een opleverdatum van 13-08. Ik zou echt even contact opnemen met Guidion of XS4ALL, want zou echt sneller moeten kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 15:59:
[...]

Reggefiber maakt al zo'n 10 jaar gebruik van FTU's waar de NT op geklikt kan worden. Dat hoeft niet (zie de huidige XS4ALL oplossing met een patchcover en een kabeltje) maar is wel netter en makkelijker voor de klant.

Deze AT01 is alleen een kastje met de afwerking van de glasvezel en aan de buitenkant een connector.
Dus eigenlijk precies wat XS4all graag wil. Alleen nog een kabeltje en een FB5490 en klaar...
Lijkt mij ook.
Zoals je misschien nog weet heb ik hier een TY01 patchcover kit.
In feite dus twee bijna lege doosjes naast elkaar met een dun glasvezel kabeltje naar de 5490.
Werkt goed.
Ik heb nu Vodafone, KPN en als laatste XS4all op glas.

In Harderwijk dus een ander kastje de AT01 maar als daar een standaard glasvezel kabeltje op past moet dit ook kunnen werken met een 5490.
Wellicht zijn er verschillende glasvezel aansluitingen in omloop dat weet ik zo niet.
Binnen drie weken zie ik het resultaat wel bij mijn zoon en kan ik bevestigen wat er nu eigenlijk geïnstalleerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:47:
[...]

Lijkt mij ook.
Zoals je misschien nog weet heb ik hier een TY01 patchcover kit.
In feite dus twee bijna lege doosjes naast elkaar met een dun glasvezel kabeltje naar de 5490.
Werkt goed.
Ik heb nu Vodafone, KPN en als laatste XS4all op glas.

In Harderwijk dus een ander kastje de AT01 maar als daar een standaard glasvezel kabeltje op past moet dit ook kunnen werken met een 5490.
Wellicht zijn er verschillende glasvezel aansluitingen in omloop dat weet ik zo niet.
Binnen drie weken zie ik het resultaat wel bij mijn zoon en kan ik bevestigen wat er nu eigenlijk geïnstalleerd is.
Op die AT-01 zit in de meeste gevallen een Genexis NTU op gemonteerd, welke geen GoF ondersteund. Het staat iemand uiteraard vrij om deze te demonteren, maar je moet ook begrijpen dat een ISP dit op geen enkele manier gaat faciliteren, gezien de kwetsbaarheid van een fiber kabeltje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:52:
[...]

Op die AT-01 zit in de meeste gevallen een Genexis NTU op gemonteerd, welke geen GoF ondersteund. Het staat iemand uiteraard vrij om deze te demonteren, maar je moet ook begrijpen dat een ISP dit op geen enkele manier gaat faciliteren, gezien de kwetsbaarheid van een fiber kabeltje
Er hoeft toch ook niets gedemonteerd te worden als er alleen een glasvezelkabeltje aan de ene kant op de AT01 geklikt hoeft te worden en de andere kant op de 5490 aangesloten moet worden?
Dat stelt weinig voor.
Het is anders als het kabeltje niet past en er ipv de AT01 een andere FTU moet komen.

En monteur is sowieso handig want als ik de hardware zelf had aangesloten had ik het toen niet werkend gekregen omdat er iets mis was met de vaste telefonie en dit via de KPN tweede/derde lijn geregeld moest worden.
Als consument kom je daar niet uit en heb je zeker geen toegang tot dit soort support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:04:
[...]

Er hoeft toch ook niets gedemonteerd te worden als er alleen een glasvezelkabeltje aan de ene kant op de AT01 geklikt hoeft te worden en de andere kant op de 5490 aangesloten moet worden?
Dat stelt weinig voor.
Het is anders als het kabeltje niet past en er ipv de AT01 een andere FTU moet komen.

En monteur is sowieso handig want als ik de hardware zelf had aangesloten had ik het toen niet werkend gekregen omdat er iets mis was met de vaste telefonie en dit via de KPN tweede/derde lijn geregeld moest worden.
Als consument kom je daar niet uit en heb je zeker geen toegang tot dit soort support.
Er valt niks los te klikken, er zijn afplugbare stekkers, daarvoor moet de NTU in elk geval gedemonteerd worden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Als je in de installatie handleiding kijkt van die AT01 zie je toch echt wat voor mij op het blote oog op een female SC connector lijkt in die AT02, zowel op port 1 als 2. Dus zo spannend kan het nou ook weer niet zijn. Dat hele verhaal van nieuwe FTU's plaatsen is gewoon standaardisatie en om het makkelijk te houden.

Zoiets:
https://community.fs.com/...ent/uploads/2016/09/2.jpg (rechtsonder)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/94qeZv6.png?1

en nog wat info:
http://cdn.attema.com/dow...let%20AU-FTU%20Engels.pdf

Lijkt inderdaad op een standaard SC connector!

[ Voor 31% gewijzigd door Lord_Dain op 08-08-2018 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Lord_Dain schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 20:12:
Als je in de installatie handleiding kijkt van die AT01 zie je toch echt wat voor mij op het blote oog op een female SC connector lijkt in die AT02, zowel op port 1 als 2. Dus zo spannend kan het nou ook weer niet zijn. Dat hele verhaal van nieuwe FTU's plaatsen is gewoon standaardisatie en om het makkelijk te houden.
Denk ik ook.
Als het door XS4all meegeleverde glasvezeltje past op één van de twee connectoren aan de onderkant van de AT01 zou het niet zo ingewikkeld zijn.
De andere kant past zeker op de 5490.
De 5490 zal dan nog wel geconfigureerd moeten worden, of dit automatisch gaat durf ik niet te zeggen omdat dit bij mij door de monteur werd uitgevoerd. Laptop eraan en schermen doorlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Forte
mad-dog schreef op woensdag 8 augustus 2018 @ 19:23:
[...]

De leverdatum staat inmiddels gepland op 13-08. Voor Harderwijk heb ik net nog een nieuwe afspraak voorbij zien komen voor 16-08 bij een opleverdatum van 13-08. Ik zou echt even contact opnemen met Guidion of XS4ALL, want zou echt sneller moeten kunnen
Dat zou wel eens van mij kunnen zijn :) Gister iemand van de Xs4all helpdesk aan de lijn gehad die daadwerkelijk de tijd nam om door te nemen wat er dan precies in mijn kast hangt. Kwam erop neer dat de Genexis die er hangt veroudert is en ik daar ook niet makkelijk de glaskabel uit kan halen die vanuit de FTU komt. Anders was het snel aansluiten van een 5490 wel mogelijk geweest. Nu wordt komende maandag alles geleverd (als het goed is) en volgende week donderdag de installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Forte schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:38:
[...]

Dat zou wel eens van mij kunnen zijn :) Gister iemand van de Xs4all helpdesk aan de lijn gehad die daadwerkelijk de tijd nam om door te nemen wat er dan precies in mijn kast hangt. Kwam erop neer dat de Genexis die er hangt veroudert is en ik daar ook niet makkelijk de glaskabel uit kan halen die vanuit de FTU komt. Anders was het snel aansluiten van een 5490 wel mogelijk geweest. Nu wordt komende maandag alles geleverd (als het goed is) en volgende week donderdag de installatie.
Die Genexis heb je niet nodig.
Zoals de foto van @Lord_Dain laat zien is het een kwestie van glasvezelkabeltje erin steken.
Er hoeft niets uit elkaar gehaald te worden.
Afwachten wat je maandag krijgt met het installatiepakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
Forte schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 10:38:
[...]

Dat was ik 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:16:
[...]

Die Genexis heb je niet nodig.
Zoals de foto van @Lord_Dain laat zien is het een kwestie van glasvezelkabeltje erin steken.
Er hoeft niets uit elkaar gehaald te worden.
Afwachten wat je maandag krijgt met het installatiepakket.
Begrijp nu eens een keer dat een ISP dit niet gaat faciliteren. Daarnaast is het esthetisch ook 3x niks

Bij de 5490 zit een patch cover voor de AT-01

[ Voor 5% gewijzigd door mad-dog op 09-08-2018 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@mad-dog nee dat snap ik. ik moet beroepshalve ook melden wat ik vind van allerlei dingen die er op onze infrastructuur gebeuren en ook wij hanteren standaardisatie. dat betekent niet dat het niet kan werken. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
mad-dog schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 11:55:
[...]

Begrijp nu eens een keer dat een ISP dit niet gaat faciliteren. Daarnaast is het esthetisch ook 3x niks

Bij de 5490 zit een patch cover voor de AT-01
We zullen het zien hoe dit opgelost gaat worden.
Van mij mag een Guidion monteur dit doen, daar ben ik een voorstander van omdat er dan immers een werkende situatie achtergelaten wordt.
Er kunnen immers problemen aan het licht komen die verdergaan dan het aan elkaar knopen van wat hardware.
Dat zul je ongetwijfeld wel weten.

BTW:
Ik kreeg per gewone post een keurige brochure over de nieuwe TV app.
Netjes.
Ik vind het al erg jammer dat bestaande (HD) opnames nog steeds niet bekeken kunnen worden via de app.
Wanneer gaat dit opgelost worden?
Dit probleem sleept zich al tijden voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad-dog
HoppyF schreef op donderdag 9 augustus 2018 @ 14:15:
[...]

We zullen het zien hoe dit opgelost gaat worden.
Van mij mag een Guidion monteur dit doen, daar ben ik een voorstander van omdat er dan immers een werkende situatie achtergelaten wordt.
Er kunnen immers problemen aan het licht komen die verdergaan dan het aan elkaar knopen van wat hardware.
Dat zul je ongetwijfeld wel weten.

BTW:
Ik kreeg per gewone post een keurige brochure over de nieuwe TV app.
Netjes.
Ik vind het al erg jammer dat bestaande (HD) opnames nog steeds niet bekeken kunnen worden via de app.
Wanneer gaat dit opgelost worden?
Dit probleem sleept zich al tijden voort.
Dat is een KPN issue(complete TV infrastructuur is van KPN) , daarbij moet er gewacht worden met HD op 1. HD Glas valt daar echter nog buiten... Kan je wel vertellen dat de app prima werkt, zeker in combinatie met Chromecast..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Ziggo app werkt beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago512
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 26-09 23:07