Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 16 maart 2018 @ 12:02:
Meer mensen die onlangs een zenderpakket wijziging hebben gedaen en last hebben van een 'vastgelopen' order? Ik heb mijn Plus pakket laten verwijderen en Ziggo Sport laten toevoegen, echter staat de order al sinds 08-03 op "Ingediend".
Zojuist de klantenservice gebeld en de order schijnt te zijn 'vastgelopen'. Ze schijnen bezig te zijn met een oplossing, maar het is niet bekend wanneer het opgelost zal zijn (Heel fijn die KPN order straat). Hopelijk kunnen ze het voor volgende week zaterdag oplossen, omdat ik graag Formule 1 wil zien. Ze kon mij in ieder geval vertellen dat het vandaag niet opgelost zal zijn.
Geinig, bij mij komt ie ook terug met localhost. Ik zit op 500Mbps glas overigens.ignitem schreef op zondag 18 maart 2018 @ 22:30:
Ik kan de IRC server van XS4ALL (irc.xs4all.nl) niet meer bereiken. Krijg de localhost terug als ik het adres probeer te pingen. Nog meer mensen hier last van?
Ze hebben het inmiddels opgelost! Kreeg vandaag een bevestigingsmail dat de wijziging afgerond is.tweakereric schreef op maandag 19 maart 2018 @ 11:12:
Ik weet dat je bij XS via bijvoorbeeld Twitter je vraag kunt stellen. Zij zullen je dan verder helpen.![]()
[...]
Bij mij resolved irc.xs4all.nl nog steeds naar 127.0.0.1. Alternatieve ircnet servers willen wel.Dj-sannieboy schreef op maandag 19 maart 2018 @ 17:42:
[...]
Ze hebben het inmiddels opgelost! Kreeg vandaag een bevestigingsmail dat de wijziging afgerond is.
Sommige servers accepteren geen verbindingen vanuit bepaalde ip ranges ivm ddos, mijn client heeft kennelijk als fallback irc.snt.utwente.nl gepakt
https://twitter.com/jiridh/status/910394996955795461
Diezelfde storing zul je bij elke Reggefiber verbinding gehad hebben, aangezien er geen storingen binneb XS4ALL zijn geweest. Als je niet weet waar je het over hebt spuw dan lekker je gal bij Radar, maar doe dat niet hier.tinus_tweakers2 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:03:
Vandaag al weer storing, wat een waardeloze ballentent bij XS4ALL

Wow Tinus, gefeliciteerd met je eerste forumpost sinds je registratie man!!tinus_tweakers2 schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 16:03:
Vandaag al weer storing, wat een waardeloze ballentent bij XS4ALL
Kreeg dit bericht binnen:
Beste XS4ALL-klant,
Belangrijke TV-wijzigingen voor u
'Programma Gemist' wordt 'Terugkijken'
‘Programma Gemist’ krijgt de nieuwe naam ’Terugkijken’. Dit menu is geheel vernieuwd. Programma’s kijkt u dan allemaal gratis terug. Om commerciële programma’s gratis aan te kunnen bieden, kunt u deze niet meer vooruit spoelen. ‘Terugkijken’ is te vinden aan de linkerkant in uw TV-menu. Uw TV-menu wordt vannacht automatisch omgezet.
Gelukkig kun je opgenomen programma's op de niet-commerciële zenders nog wel doorspoelen. Voor zolang als het duurt.
[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 22-03-2018 09:15 ]
Vooruit spoelen was al niet eens mogelijk met Gemist. Met opgenomen programma's is en blijft dit gewoon mogelijk, ook van commerciële zendersehtweak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:14:
Lekker dan...NOT. Alles mot wijken voor de commerciële/advertentie belangen. Gatverdarrie.
Beste XS4ALL-klant,
‘Programma Gemist’ krijgt de nieuwe naam ’Terugkijken’. Dit menu is geheel vernieuwd. Programma’s kijkt u dan allemaal gratis terug. Om commerciële programma’s gratis aan te kunnen bieden, kunt u deze niet meer vooruit spoelen. ‘Terugkijken’ is te vinden aan de linkerkant in uw TV-menu. Uw TV-menu wordt vannacht automatisch omgezet.
Gelukkig kun je opgenomen programma's op de niet-commerciële zenders nog wel doorspoelen. Voor zolang als het duurt.
ehtweak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 09:14:
Lekker dan...NOT. Alles mot wijken voor de commerciële/advertentie belangen. Gatverdarrie.
Beste XS4ALL-klant,
Dank de commerciële zenders.
Anderzijds: Zij kunnen deze programma's ook alleen maken onder voorwaarde dat jij advertenties te zien krijgt.
[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 22-03-2018 10:47 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Sorry hoor, maar dat vind ik zo'n dooddoener.eymey schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 10:46:
Anderzijds: Zij kunnen deze programma's ook alleen maken onder voorwaarde dat jij advertenties te zien krijgt.

Ik heb (en zal) nooit begrepen waarom iemand geld verdient als een advertentie getoond wordt op een device waar ik al dan niet naar kijk, c.q. het tonen van die commerciële bagger geblokkeerd is?!?
De hele bedoeling is toch dat ik zo'n product zou kopen? Welnu, dat doe ik niet. Dus waaraan verdienen ze dan?
Klikken op alle commerciële zooi doe ik al jaren niet meer, of beter gezegd, ik zie niks (dankzij allerlei blokkade tooltjes) meer, waar ik überhaupt op kan, laat staan zou willen, klikken.
Vind het nog steeds jammer dat er b.v. niet een extra (betaalde) optie is bij IPTV, zodat je niet meer lastiggevallen wordt met alle advertentiebagger. Want het is en blijft een wedloop tussen de marketeers die je van alles door je strot willen douwen versus (de ietwat slimmere) consumenten aan de andere kant, die van alles proberen te doen om die bullsh*t niet te zien.
Ze zouden al die effort beter kunnen steken in de kwaliteit van het product. Niet in de vervuiling er van...

...zegt de nuchtere kaaskop...
ehtweak schreef op donderdag 22 maart 2018 @ 11:02:
[...]
Sorry hoor, maar dat vind ik zo'n dooddoener.![]()
Ik heb (en zal) nooit begrepen waarom iemand geld verdient als een advertentie getoond wordt op een device waar ik al dan niet naar kijk, c.q. het tonen van die commerciële bagger geblokkeerd is?!?
De hele bedoeling is toch dat ik zo'n product zou kopen? Welnu, dat doe ik niet. Dus waaraan verdienen ze dan?
Klikken op alle commerciële zooi doe ik al jaren niet meer, of beter gezegd, ik zie niks (dankzij allerlei blokkade tooltjes) meer, waar ik überhaupt op kan, laat staan zou willen, klikken.
Vind het nog steeds jammer dat er b.v. niet een extra (betaalde) optie is bij IPTV, zodat je niet meer lastiggevallen wordt met alle advertentiebagger. Want het is en blijft een wedloop tussen de marketeers die je van alles door je strot willen douwen versus (de ietwat slimmere) consumenten aan de andere kant, die van alles proberen te doen om die bullsh*t niet te zien.
Ze zouden al die effort beter kunnen steken in de kwaliteit van het product. Niet in de vervuiling er van...
...zegt de nuchtere kaaskop...
Zolang de verkopen stijgen met reclame en de opbrengst hoger is dan de kosten blijft het model in stand.
Jij koopt mogelijk niets (al kan het onbewust nog steeds je beslissing beïnvloeden), maar op een grote massa werkt het blijkbaar wel. Ik denk niet dat je TV zonder reclame/geld van de overheid (welke we indirect natuurlijk ook betalen) zou willen betalen, dat kan wel eens duurder zijn dan ons lief is. En zolang we kunnen opnemen en spoelen hebben we het beste van twee werelden.
Netflix achtige oplossingen zie ik eerder slagen.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Het gaat er niet om of wij iets een dooddoener vinden of niet, het gaat erom of iets in de praktijk zo werkt of niet.
In de huidige advertentiemarkt werkt het zo dat adverteerders aan de zenders betalen voor reclamezendtijd, uitgaande van (verwachte) kijkcijfers en de aanname dat een voldoende groot publiek de advertenties te zien krijgt. Tot nu toe tenminste, er zijn al aanwijzingen dat dit steeds minder wordt en dat commerciele TV het dus steeds lastiger krijgt.
Hoe dan ook moet er door iemand betaald worden voor content waar we naar kijken. Dat doe je óf door reclames te zien (waarbij dus de hoop is, en tot nu toe blijkbaar ook decennia zo gewerkt heeft dat een voldoende grote groep hierdoor wordt beinvloed en dus ook daadwerkelijk de verkopen stijgen), óf door specifiek voor die content te betalen, of per aflevering/film, óf in een abbo. Óf de overheid financiert het grotendeels zoals bij de NPO.
Als technische maatregelen bij de distributeurs (de kabelaar, kpn, etc.) ertoe leiden dat meer mensen de reclame te zien krijgen omdat ze het niet kunnen doorspoelen, dan zullen die gebruikt worden.
Op termijn zal deze discussie idd misschien niet meer nodig zijn omdat commerciele (lineaire) TV dood is en we allemaal alleen nog via Netflix en co kijken. Maar ook daar zullen de wetten van de grote getallen blijven gelden.
Het zou wellicht idd nog een idee zijn als, a la NLZiet (RTLXL, NPO start plus, etc.), je met een relatief kleine bijdrage per maand de reclames bij het terugkijken kan 'afkopen'. Mede om die reden hebben wij overigens dus ook een NLZiet abbo, bovenop een internet only abonnement
[ Voor 33% gewijzigd door eymey op 22-03-2018 15:22 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Ik heb geen abonnement bij Reggefiber, ik heb een abonnement bij XS4ALL (ook al is het allemaal 1 KPN pot nat). Dus die moeten zorgen dat zij en hun leveranciers hun zaken op orde hebben, bijvoorbeeld door er te zorgen dat de verbinding van 20000 klanten niet afhankelijk is van 1 glasvezeltje dat kapot gaat als er iemand gaat tuinieren. Maar ja, dan moeten ze daar wel voor betalen en dat willen ze natuurlijk niet. Maar wel de hoofdprijs vragen voor hun abonnement met mooie praatjes die ze niet waarmaken, dat is geen probleem.mad-dog schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 18:12:
[...]
Diezelfde storing zul je bij elke Reggefiber verbinding gehad hebben, aangezien er geen storingen binneb XS4ALL zijn geweest. [...]
Maar als ik hiermee de fanboys voor het hoofd stoot, geen probleem. Je komt er vanzelf wel een keer achter dat XS4ALL anno 2018 niet meer is dan een derderangs KPN reseller.
tinus_tweakers2 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:43:
[...]
Ik heb geen abonnement bij Reggefiber, ik heb een abonnement bij XS4ALL (ook al is het allemaal 1 KPN pot nat). Dus die moeten zorgen dat zij en hun leveranciers hun zaken op orde hebben, bijvoorbeeld door er te zorgen dat de verbinding van 20000 klanten niet afhankelijk is van 1 glasvezeltje dat kapot gaat als er iemand gaat tuinieren. Maar ja, dan moeten ze daar wel voor betalen en dat willen ze natuurlijk niet. Maar wel de hoofdprijs vragen voor hun abonnement met mooie praatjes die ze niet waarmaken, dat is geen probleem.
Maar als ik hiermee de fanboys voor het hoofd stoot, geen probleem. Je komt er vanzelf wel een keer achter dat XS4ALL anno 2018 niet meer is dan een derderangs KPN reseller.
tinus_tweakers2 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:43:
[...]
Ik heb geen abonnement bij Reggefiber, ik heb een abonnement bij XS4ALL (ook al is het allemaal 1 KPN pot nat). Dus die moeten zorgen dat zij en hun leveranciers hun zaken op orde hebben, bijvoorbeeld door er te zorgen dat de verbinding van 20000 klanten niet afhankelijk is van 1 glasvezeltje dat kapot gaat als er iemand gaat tuinieren. Maar ja, dan moeten ze daar wel voor betalen en dat willen ze natuurlijk niet. Maar wel de hoofdprijs vragen voor hun abonnement met mooie praatjes die ze niet waarmaken, dat is geen probleem.
Blijkbaar heb jij het verstoorde beeld dat de meesten hier die gewoon XS4all gebruiker zijn en hier hun ervaringen/meningen uitwisselen allemaal 'fanboys' zijn. Als je nou eens goed oplet of had gelezen dan had je volgens mij kunnen constateren dat de meesten hier kritische gebruikers zijn en ehh...KPN heeft al in 1998 XS4all overgenomen en inderdaad een deel van de core diensten die XS4all aanbiedt worden door de infra van KPN geleverd.. iets wat de meesten hier ook al wisten/weten.. dus wat is nou je punt?tinus_tweakers2 schreef op vrijdag 23 maart 2018 @ 17:43:
[...]
Heb je trouwens nog goede alternatieven voor deze derderangs KPN reseller? Want ik heb de nodige providers gehad het afgelopen decennium en ze hebben allemaal hun 'issues'..
[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 24-03-2018 14:23 ]
Maar verder lijkt het me beter om hem maar gewoon te negeren.
Ik moet namelijk binnen 1,5 jaar gedwongen verhuizen vanwege sloop van mijn flat. Voor mij was de aanwezigheid van glasvezel (leiden oud portaal) 7 jaar geleden de reden om deze woning te kiezen, helaas loopt de rest van de stad enorm achter qua aansluitingen. Daar ik toch een aardige oprotpremie krijg is het natuurlijk mogelijk om daar een deel van in te zetten
too weird to live too rare to die
https://www.eindelijkglasvezel.nl/haalbaarheidsonderzoekterror538 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 01:06:
Weet iemand hier of XS4All ook bereid is om nieuwe aansluitingen te realiseren op het gaslvezel net op initiatief (en kosten) van de klant?
Ik moet namelijk binnen 1,5 jaar gedwongen verhuizen vanwege sloop van mijn flat. Voor mij was de aanwezigheid van glasvezel (leiden oud portaal) 7 jaar geleden de reden om deze woning te kiezen, helaas loopt de rest van de stad enorm achter qua aansluitingen. Daar ik toch een aardige oprotpremie krijg is het natuurlijk mogelijk om daar een deel van in te zetten
Kan via XS4all (als ze snappen wat je bedoelt) maar ook zelf als bewoner. Maakt in prijs geen verschil.
Merci! Meteen aangevraagd voor de woning die ik op het oog hebBarre73 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 08:38:
[...]
https://www.eindelijkglasvezel.nl/haalbaarheidsonderzoek
Kan via XS4all (als ze snappen wat je bedoelt) maar ook zelf als bewoner. Maakt in prijs geen verschil.
Heb jij enig idee hoe vaak er ook daadwerkelijk iets gedaan wordt op verzoek van de consument? Ik heb in het verleden altijd een nare smaak over gehouden aan contacten met KPN en mijn beeld is dan al snel dat KPN een houding zal aannemen dat ik maar lekker op ADSL moet gaan werken...
Ook enig idee welke prijs het ongeveer zal hebben, en welke factoren daar drijvend in zijn? Redelijk dichtbij deze woning (max 1 km) staat b.v. een nieuwbouw complex waar wel vezel aanwezig is.
Het zal vast niet uitmaken dat ik nu al XS4All klant ben

Er worden heel vaak aansluitingen gemaakt op deze manier en dit is niet de providerkant van KPN maar de inframensen.terror538 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 20:55:
[...]
Merci! Meteen aangevraagd voor de woning die ik op het oog hebHopen dat ik reactie krijg voor ik moet beslisssen of ik de woning daadwerkelijk wil...
Heb jij enig idee hoe vaak er ook daadwerkelijk iets gedaan wordt op verzoek van de consument? Ik heb in het verleden altijd een nare smaak over gehouden aan contacten met KPN en mijn beeld is dan al snel dat KPN een houding zal aannemen dat ik maar lekker op ADSL moet gaan werken...
Ook enig idee welke prijs het ongeveer zal hebben, en welke factoren daar drijvend in zijn? Redelijk dichtbij deze woning (max 1 km) staat b.v. een nieuwbouw complex waar wel vezel aanwezig is.
Het zal vast niet uitmaken dat ik nu al XS4All klant ben
Vuistregel is 30 per meter inclusief alles maar ik kan vanaf hier niet zien waar het dichtstbijzijnde ondergrondse punt zit waarop je zou moeten worden aangesloten.
ADSL is wel erg ouderwets. Beschikt je nieuwe woning niet over VDSL 100 Mbit dan?
Sorry, met ADSL bedoel ik koper, heb dat spul al 7 jaar niet meer aangeraakt en wil niet terug.Barre73 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:26:
[...]
Er worden heel vaak aansluitingen gemaakt op deze manier en dit is niet de providerkant van KPN maar de inframensen.
Vuistregel is 30 per meter inclusief alles maar ik kan vanaf hier niet zien waar het dichtstbijzijnde ondergrondse punt zit waarop je zou moeten worden aangesloten.
ADSL is wel erg ouderwets. Beschikt je nieuwe woning niet over VDSL 100 Mbit dan?
Iets waar ik persoonlijk niets aan heb daar ik de 500/500 verbinding die ik in het oude huis heb continu in beide richtingen benut.
Mocht het onbetaalbaar blijken qua glas /en/ besluit ik per se die woning te nemen (om de hoek van mijn vriendin... dus zij wilt dat heel graag...) dan zou ik nog liever iemand in de flat 200-500mtr verderop omkopen om glas te nemen, en een straalverbinding opzetten...
Kleine nuance: bonded vdsl komt op 200/60.terror538 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 21:59:
[...]
Sorry, met ADSL bedoel ik koper, heb dat spul al 7 jaar niet meer aangeraakt en wil niet terug.De woning die ik op het oog hebt heeft mogelijkheden voor bonded tot 200mbit. Bij XS4All komt dat volgens mij neer op max 16mbit up ofzo.
Iets waar ik persoonlijk niets aan heb daar ik de 500/500 verbinding die ik in het oude huis heb continu in beide richtingen benut.
Mocht het onbetaalbaar blijken qua glas /en/ besluit ik per se die woning te nemen (om de hoek van mijn vriendin... dus zij wilt dat heel graag...) dan zou ik nog liever iemand in de flat 200-500mtr verderop omkopen om glas te nemen, en een straalverbinding opzetten...
En als Leiden een beetje vlot aan de beurt komt zit je volgend jaar tegen de 400/60 (Vplus).
Maar goed, ik snap je wel. Ik wou alleen dat ADSL verhaal even nuanceren. Koper heeft wat hogere ping maar voor de rest is het toch behoorlijk vooruit gegaan de laatste jaren.
Laat je hier weten wat Reggefiber voor offerte aanbiedt?
UiteraardBarre73 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:58:
[...]
over de VDSL: volgens mij bied XS4All alleen niet de 200/60 variant aan. In ieder geval niet zonder TV en Telefonie, 2 producten die ik niet gebruik
[ Voor 28% gewijzigd door terror538 op 26-03-2018 23:10 ]
Terug in de wereld van de volwassenen zit je, als je een abonnement neemt bij een provider over het algemeen (dus ook bij XS4ALL) voor een jaar vast. Anders was ik al lang weggeweest.janbal schreef op zaterdag 24 maart 2018 @ 14:58:
Het feit dat hij nog klant is van XS4All toont wel aan dat hij kennelijk toch ook wel iets zag in XS4All.
Maar verder lijkt het me beter om hem maar gewoon te negeren.
Nee hoor, als jij aan kunt tonen dat ze nalatig zijn, niet leveren wat er is afgesproken etc dan kun je direct weg.tinus_tweakers2 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:39:
[...]
Terug in de wereld van de volwassenen zit je, als je een abonnement neemt bij een provider over het algemeen (dus ook bij XS4ALL) voor een jaar vast. Anders was ik al lang weggeweest.
Waarschijnlijk heb je de voorwaarden zelf niet goed gelezen waardoor je nu in deze situatie terecht bent gekomen?
Leuk he, zelf in die slachtoffer rol plaats nemen, het ligt altijd aan die ander en nooit aan jezelf.
En nu maar terug in je hok
GerkeP
Heel simpel, stel XS4all schriftelijk in gebreke waarbij je aangeeft welke verplichtingen zij niet nakomen en als ze binnen x aantal weken je problemen niet verhelpen en je tevreden stellen dan mag jij de verbintenis ontbinden. Dat mag gewoon schriftelijk. Ik weet alleen even niet uit mijn hoofd wat de periode is waarbinnen op de in gebreke stelling gereageerd mag worden, ik dacht 6 weken ofzo.tinus_tweakers2 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 09:39:
[...]
Terug in de wereld van de volwassenen zit je, als je een abonnement neemt bij een provider over het algemeen (dus ook bij XS4ALL) voor een jaar vast. Anders was ik al lang weggeweest.
Yup, je eigen niet bang laten maken of af laten schepenGerkeP schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:06:
[...]
Nee hoor, als jij aan kunt tonen dat ze nalatig zijn, niet leveren wat er is afgesproken etc dan kun je direct weg.
Waarschijnlijk heb je de voorwaarden zelf niet goed gelezen waardoor je nu in deze situatie terecht bent gekomen?
Leuk he, zelf in die slachtoffer rol plaats nemen, het ligt altijd aan die ander en nooit aan jezelf.
En nu maar terug in je hok
Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi
Dit heb je dus duidelijk nog nooit geprobeerd want in het echt is het natuurlijk niet zo simpel. Je moet eerst een hele procedure doorlopen waar behoorlijk wat tijd overheen gaat en dan nog is het een uitdaging om kwaliteitsproblemen als ‘de helpdesk is slecht bereikbaar’ en ‘er zijn veel storingen’ hard genoeg te maken voor een juridische procedure.GerkeP schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 11:06:
[...]
Nee hoor, als jij aan kunt tonen dat ze nalatig zijn, niet leveren wat er is afgesproken etc dan kun je direct weg.
[...]
Maar je kunt natuurlijk ook jouw puberale spierballentaal proberen, misschien is iemand anders wel onder de indruk. Ik betwijfel het wel een beetje, ik in ieder geval niet. Misschien klinkt het in jouw hoofd stoerder.
En weer ga je in de slachtoffer rol, man man wordt je niet moe van jezelf? Hoezo, wie heeft puberale uitspraken? Typische reactie van iemand die zichzelf in het nauw werkt en niet meer kan winnen.tinus_tweakers2 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:28:
[...]
Dit heb je dus duidelijk nog nooit geprobeerd want in het echt is het natuurlijk niet zo simpel. Je moet eerst een hele procedure doorlopen waar behoorlijk wat tijd overheen gaat en dan nog is het een uitdaging om kwaliteitsproblemen als ‘de helpdesk is slecht bereikbaar’ en ‘er zijn veel storingen’ hard genoeg te maken voor een juridische procedure.
Maar je kunt natuurlijk ook jouw puberale spierballentaal proberen, misschien is iemand anders wel onder de indruk. Ik betwijfel het wel een beetje, ik in ieder geval niet. Misschien klinkt het in jouw hoofd stoerder.
En ja, ik heb wel met dat bijltje gehakt
Ik heb helaas ook zulke collega's, die vreten energie en leveren niets op.
Gewoon de boel aansprakelijk stellen, rechtsbijstand of juridisch loket er bij. Als je voldoende onderbouwd is het zo opgelost.
PS Xs4all doet helemaal niet moeilijk als je weg wilt, maar ja dan ben je weer het slachtoffer natuurlijk...............
[ Voor 4% gewijzigd door GerkeP op 28-03-2018 13:55 ]
GerkeP
Zo werkt het dus wel, directe collega op het werk is zo van zijn KPN alles in 1 afgekomen binnen 3 maanden.tinus_tweakers2 schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 13:28:
[...]
Dit heb je dus duidelijk nog nooit geprobeerd want in het echt is het natuurlijk niet zo simpel.
Maar jij valt liever iemand aan op de persoon die jou tips geeft...?
edit: weet je, zoek het maar lekker uit ook
[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 28-03-2018 14:04 ]
Maar ondertussen zelf een abonnement bij een provider nemen, blijkbaar zonder eerst zelf fatsoenlijk onderzoek te doen naar wat die provider wel of niet biedt en of dat voor hem wel of geen meerwaarde biedt.
Storingen komen bij IEDERE aanbieder voor en zeker bij een consumentenabonnementje hoef je geen uptime garanties of wat dan ook te verwachten. Als iemand in jouw buurt een glasvezelkabel kapot maakt heb jij daar inderdaad last van. Deal with it. Geen enkele partij (geen KPN, geen Ziggo, niemand) heeft z'n netwerk richting consumenten redundant tot aan de consument uitgevoerd.
En als je XS4ALL kwalificeert als een derderangs KPN reseller, dan faal je al helemaal jammerlijk. Om te beginnen heb je al gefaald toen je zelf besloot bij XS4ALL te gaan, want blijkbaar ben je welbewust een abonnement aan gegaan voor een hoog maandbedrag, terwijl je in je eigen logica ook prima naar Telfort of NLE had kunnen gaan.
Bovendien negeer je het feit dat 9 van de 10 gebruikers hier júist bewust bij XS4ALL zijn gegaan omdat zij juist absoluut géén KPN reseller zijn. Het enige dat ze van KPN resellen is het Interactieve TV product. Verder hebben ze nog altijd hun eigen datacenter, eigen mailservers, eigen ISP netwerk, eigen AS nummer, eigen AMS-IX aansluitingen, native DualStack IPv6 (wat KPN nog steeds niet volledig heeft uitgerold), etc. etc. Roepen dat XS4ALL een derderangs KPN-reseller is houdt dus in dat je ook nog eens gefaald hebt in het jezelf fatsoenlijk inlezen.
De enige die ik hier puberaal zie doen is @tinus_tweakers2 (die zo te zien aan z'n profiel ook nog niet heel veel heeft bijgedragen op deze site, behalve in dit topic trollen ).
[ Voor 3% gewijzigd door eymey op 28-03-2018 15:00 ]
Ik heb zijn hele post historie eens nagelezen..... Pffffff. Ben uren bezig geweest.... Noteymey schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 14:55:
......De enige die ik hier puberaal zie doen is @tinus_tweakers2 (die zo te zien aan z'n profiel ook nog niet heel veel heeft bijgedragen op deze site, behalve in dit topic trollen ).
Ok zat daarover.
Wat me wel van het hart moet is dat ik laatst ontiegelijk teleurgesteld in en boos op XS4ALL geweest ben toen er een keer (kan gebeuren daar gaat het dus niet over) een storing was die om 5:45 begon en die ik om 6:00 heb geconstateerd en via Social Media aan hun heb gemeld (er dan nog niemand bereikbaar, vandaar). Niet wetende of het een storing bij mij alleen was of een bredere heb ik om iets na 8:00 uur gebeld en ruim 18 minuten zitten wachten tot er iemand aan de lijn kwam. Op de site stond toen helemaal niks over een storing, overigens.
De persoon die ik te spreken kreeg meldde dat er een storing 'leek' te zijn en dat deze nu bekend was en dat ze er mee aan de gang gingen. Afwachten dus..... Inmiddels waren we hier (beide thuiswerkers) over gegaan tot gebruik van 4G hotspots.
Omstreeks 11:30 nog maar eens op de site gekeken en nog steeds geen melding van een storing, maar wel op 'allestoringen.nl' een grote rode vlek in mijn postcode gebied. Na de lunch nog maar eens gebeld en gevraagd 1) waarom er pas tegen 12:00 uur iets op de site stond en 2) of er al iets bekend was over de aard van de storing en hoe lang deze nog ging duren. Want de melding op de site was enkel wat ik al wist..... Dat er storing was
Daarnaast had ik 's ochtends ook de Fritz!Box op USB-4G over gezet en van dat (XS4ALL) account kreeg ik een mail dat de snelheid verlaagd was ivm het overschrijden van de datalimiet. Kook.......

Om ca. 15:45 kreeg ik een melding van mijn eigen home-automation oplossing dat er weer connectie was.... Best handig
Kortom de moraal van mijn verhaal (deze feedback heb ik ook aan XS4ALL gegeven en ze zouden er wat mee doen):
1) Waarom moest het bijna een halve werkdag duren voordat er een formele mededeling kwam op de website
2) Waarom geen updates op de site tijdens de storing
3) Enige coulance /flexibiliteit ten aanzien van datalimiet op XS4ALL USB-4G stick zou wel op zijn plaats zijn. Ik heb dat ding daar puur voor gekocht!
Ben benieuwd of er daadwerkelijk wat mee gedaan wordt. Maar bovenal hoop ik dat niet snel te ondervinden

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
Wat jij beschrijft is compleet volgens de norm die je van een consumenten lijn van een paar tientjes per maand mag verwachten. #dealwithitJoepW schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:25:
[...]
Ik heb zijn hele post historie eens nagelezen..... Pffffff. Ben uren bezig geweest.... Not![]()
Ok zat daarover.
Wat me wel van het hart moet is [..]
Nou daar ben ik het helemaal niet mee eens.Bigs schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:52:
[...]
Wat jij beschrijft is compleet volgens de norm die je van een consumenten lijn van een paar tientjes per maand mag verwachten. #dealwithit
Ten eerste zijn het niet een paar tientjes die ik betaal (500/500 & TV en Bellen + Ziggo sport) en een beetje duidelijke communicatie op een website lijkt mij in deze tijd toch wel de norm. Sterker nog als ze dat goed zouden doen zou de helpdesk in dit soort situaties het ook een stuk rustiger hebben.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
KPN geeft al standaard bij storingen een bundel van 50GB data die 1 maand geldig is aan alle (!) nummers die via KPN Compleet gekoppeld zijn, zodra de storing gemeld is. Als ze dat bij de helpdesk op je XS4ALL simkaart kunnen zetten wanneer je een storing meldt dan zou dat super zijn.JoepW schreef op woensdag 28 maart 2018 @ 15:25:
3) Enige coulance /flexibiliteit ten aanzien van datalimiet op XS4ALL USB-4G stick zou wel op zijn plaats zijn. Ik heb dat ding daar puur voor gekocht!
Xs4all bied idd helaas alleen 160/16 aan. Maar ik weet (van mijn tijd dat ik er werkte) dat de upload altijd de max is op koper. De reden hiervoor is dat het modem de snelheid zou moeten beperken maar niet weet wat voor abbo je hebt en de lijn de max levertterror538 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 23:09:
[...]
Uiteraard
over de VDSL: volgens mij bied XS4All alleen niet de 200/60 variant aan. In ieder geval niet zonder TV en Telefonie, 2 producten die ik niet gebruik

Download was het hoogste koper abbo ook niet beperkt. De snelste lijnen toen waren ongeveer 105Mbit. Abbo was 100. Dus ook daar kreeg je de max. Maar of dat nog steeds zo is weet ik niet.
Er is een nieuwe (handmatige) BETA versie voor de 7490 en 7590.
t.w. 7490 = 113.06.98 - 53357
7590 = 113.06.98 - 53358
Ik heb alleen een probleem dat ik mijn draadloze printer 2540 van HP niet meer aan de praat krijg.
Hij maakt geen draadloze verbinding meer met de Fritz!Box 7490
Probleem met de printer opgelost door in de interface van de fritzbox het vinkje weg te halen bij:
WLAN
Sicherheit
Unterstützung für geschützte Anmeldungen von WLAN-Geräten (PMF) aktivieren.
Deze staat standaard aangevinkt
[ Voor 27% gewijzigd door Gondelier op 30-03-2018 00:01 ]
De helpdesk van XS4ALL geeft aan dat de IRC server definitief uit staat en niet meer terug gaat komen.ANdrode schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 09:52:
[...]
Bij mij resolved irc.xs4all.nl nog steeds naar 127.0.0.1. Alternatieve ircnet servers willen wel.
Sommige servers accepteren geen verbindingen vanuit bepaalde ip ranges ivm ddos, mijn client heeft kennelijk als fallback irc.snt.utwente.nl gepakt
Ze gaan geen offerte aanbieden omdat het een gebouw met meerdere woonlagen betreft. HandigBarre73 schreef op maandag 26 maart 2018 @ 22:58:
[...]

Als er een aanvraag gedaan wordt met meerdere huisnummers dan zijn er wel mogelijkheden, dat zit er natuurlijk niet in voordat ik er daadwerkelijk woon (en ik wil het nu juist weten voordat ik ja zeg tegen het huren) .
Sowieso vervelend want met mijn urgentie profiel mag ik alleen reageren op woningen met meerdere woonlagen, als er dus van te voren geen glas aanwezig is krijg ik het per definitie niet op eigen houtje daar aangesloten.
Merci, gaat waarschijnlijk niet voldoende zijn helaas

Die 100mbit/s kan uit als ik mijn tor node opgeef, maar dan nog is 60mbit niet voldoende voor de VPN en dergelijke.
[ Voor 23% gewijzigd door terror538 op 30-03-2018 18:08 ]
Waardeloos.terror538 schreef op vrijdag 30 maart 2018 @ 18:06:
[...]
Ze gaan geen offerte aanbieden omdat het een gebouw met meerdere woonlagen betreft. Handig![]()
Als er een aanvraag gedaan wordt met meerdere huisnummers dan zijn er wel mogelijkheden, dat zit er natuurlijk niet in voordat ik er daadwerkelijk woon (en ik wil het nu juist weten voordat ik ja zeg tegen het huren)
Als het pand van een sociale verhuurder is dan is het waarschijnlijk zelfs makkelijk voor Reggefiber om meerdere aansluitingen te realiseren. Maar dan zou de aanvraag vanuit daar moeten komen?
Ik gok het.ANdrode schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 08:15:
[...]
Waardeloos.
Als het pand van een sociale verhuurder is dan is het waarschijnlijk zelfs makkelijk voor Reggefiber om meerdere aansluitingen te realiseren. Maar dan zou de aanvraag vanuit daar moeten komen?
Toch kans dat ik alsnog besluit die woning te nemen, omdat het op ieder ander punt wel (lijkt) te voldoen aan mijn wensen. Dan maar lid worden van de bewoners vereniging e.d. en gaan lobbyen voor glas
Ik zou de verhuurder mailen dat Reggefiber glasvezel wil aanleggen in de hele woning. Dit valt onder [even zoeken naar goede hoofdstuk, past er altijd één] van hun sociale beleid van de verhuurder volgens het jaarverslag.terror538 schreef op zaterdag 31 maart 2018 @ 19:51:
[...]
Toch kans dat ik alsnog besluit die woning te nemen, omdat het op ieder ander punt wel (lijkt) te voldoen aan mijn wensen. Dan maar lid worden van de bewoners vereniging e.d. en gaan lobbyen voor glas
"Jullie willen dit eigenlijk al, kijk maar"
Weet iemand of de opslag capaciteit om opnames te bewaren recent is aangepast?
Afgelopen week heb ik wat gemaakte opnames bekeken en zag ook dat ik minder dan 10% vrije ruimte over had. Ik heb iets van 109 programma's opgenomen.
Vandaag kijk ik weer en zie dat ik opeens 49% vrije ruimte heb terwijl er de afgelopen dagen nauwelijks iets gewijzigd is. Er is een opname bekeken en verwijderd maar ook weer een nieuwe opname bijgekomen.
Dit kan het grote verschil in vrije ruimte dus niet verklaren.
Er zijn ook geen oude opnames verwijderd vanwege hun leeftijd. De oudste opname is van juli vorig jaar.
Het aantal gemaakte opnames ligt nog rond de 105-110.
Echter zijn de meeste glasvezelcentrales EOF (ethernet over fiber) en kunnen dus maar max 100Mb leveren.
KPN gaf in 2013 al te kennen dat alle nieuwe centrale voorzien zouden worden met GOF (gigabyte over Fiber) en dus 500Mb konden leveren. Inmiddels jaren later / verder en nog steeds maar 100Mb. Heb het idee dat de slogan "Glasvezel klaar voor de toekomst" niet klopt !! De Kabelboeren zijn al verder,....glas zit al jaren vastgeroest op 100Mb
Ik kan zelf 500 Mb glas krijgen en "maar" 400Mb via de kabel.
De slogan moet je denk ik ook meer zien als "als je glasvezel neemt ben je klaar voor de toekomst". En dat is toch ook zo? Ze hoeven dan alleen maar wat hardware te vervangen en je hebt 500 Mb.
Signatures zijn voor boomers.
Daar liep een apart topic over en recentelijk lijkt er wel wat te gebeuren her en der:Satfreak schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:02:
Ik zit nog steeds te wachten op de beloofde snelheidsverhoging van 100 > 160Mb.
Echter zijn de meeste glasvezelcentrales EOF (ethernet over fiber) en kunnen dus maar max 100Mb leveren.
KPN gaf in 2013 al te kennen dat alle nieuwe centrale voorzien zouden worden met GOF (gigabyte over Fiber) en dus 500Mb konden leveren. Inmiddels jaren later / verder en nog steeds maar 100Mb. Heb het idee dat de slogan "Glasvezel klaar voor de toekomst" niet klopt !! De Kabelboeren zijn al verder,....glas zit al jaren vastgeroest op 100Mb
Anno 2018 nog steeds 100/100 als maximum op glasvezel
Top bedankt voor de tip,...ga ik dat even volgenBarre73 schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 16:27:
[...]
Daar liep een apart topic over en recentelijk lijkt er wel wat te gebeuren her en der:
Anno 2018 nog steeds 100/100 als maximum op glasvezel
Ik quote mijzelf maar even...HoppyF schreef op zondag 1 april 2018 @ 22:24:
Vraag.
Weet iemand of de opslag capaciteit om opnames te bewaren recent is aangepast?
Afgelopen week heb ik wat gemaakte opnames bekeken en zag ook dat ik minder dan 10% vrije ruimte over had. Ik heb iets van 109 programma's opgenomen.
Vandaag kijk ik weer en zie dat ik opeens 49% vrije ruimte heb terwijl er de afgelopen dagen nauwelijks iets gewijzigd is. Er is een opname bekeken en verwijderd maar ook weer een nieuwe opname bijgekomen.
Dit kan het grote verschil in vrije ruimte dus niet verklaren.
Er zijn ook geen oude opnames verwijderd vanwege hun leeftijd. De oudste opname is van juli vorig jaar.
Het aantal gemaakte opnames ligt nog rond de 105-110.
Het lijkt er op dat mijn interactieve TV kastje een update heeft gehad.
Nieuwe firmware dus in de HMB2260.
Programma gemist heet nu Terugkijken.
Dat zal ook wel de reden zijn dat ik meer vrije ruimte bij de opnames zie.
Bestaande opnames zijn niet verwijderd maar er is wel meer ruimte beschikbaar.
Wellicht is dit bekend gemaakt maar dat heb ik dan gemist.
HoppyF schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 17:21:
[...]
Ik quote mijzelf maar even...
Het lijkt er op dat mijn interactieve TV kastje een update heeft gehad.
Nieuwe firmware dus in de HMB2260.
Programma gemist heet nu Terugkijken.
Dat zal ook wel de reden zijn dat ik meer vrije ruimte bij de opnames zie.
Bestaande opnames zijn niet verwijderd maar er is wel meer ruimte beschikbaar.
Wellicht is dit bekend gemaakt maar dat heb ik dan gemist.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Voorheen liep xs4all voorop met dit soort zaken...
There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think
Het bestand van de POP locaties is deze week al 2 x gewijzigd.
Helaas zit hij achter een slotje
https://www.kpn-wholesale.com/zoekresultaten.htm?q=POP+GOF
Ben het helemaal met je eens.. En het terugkijken is ook niet meer in HD... maar SD geworden!!! blijkbaar is de bandbreedte in de pop's nog steeds een groot issue.rhos schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 18:01:
Wat een ellende dat terugkijken. Je kan niet per zender of dag makkelijk kijken. Is helemaal uitgekleed.
[...]
Heb toch goed nieuws voor sommige mensen.Terrestrial schreef op vrijdag 13 april 2018 @ 22:03:
[...]
Ben het helemaal met je eens.. En het terugkijken is ook niet meer in HD... maar SD geworden!!! blijkbaar is de bandbreedte in de pop's nog steeds een groot issue.
Onze POP wordt medio week 20 omgezet van EoF naar GoF,.dan kunnen we genieten van 500/500
Dus KPN is toch nog steeds bezig met upgraden
[ Voor 31% gewijzigd door Satfreak op 18-04-2018 15:42 ]
Wordt ik nu net gebeld door Reggefiber dat ze maandagochtend 30/4 langskomen om het glaskastje te vervangen. Da's leuk, maar dan is er niemand thuis. Ik zit nu in een kastje <> muur discussie met XS4ALL, Guidion en Reggefiber. Ik had best thuis kunnen zijn als ik dit bij het plannen een paar weken geleden had geweten.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Die mag je bij Guidon/XS4all leggen. Hun standaard werkwijze klopt nog steeds niet. Zij spreken een dag af met de klant en dan schieten ze de migratieorder bij Reggefiber in voor een dag eerder. Voor de zekerheid zeg maar... Gevolg is altijd een dag downtime en bij jou is het dus nog lastiger omdat er nog werk binnenshuis gedaan moet worden door Reggefiber.ijdod schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:15:
XS4ALL heeft wel een beetje een deuk opgelopen. Gedwongen van OnsBrabantNet naar XS4ALL overgegaan, wegens het stoppen van OBN bij ons. Datum gepland wegens een al staande verlofdag op 1 mei. Op 30 april zou ik dan van OBN afgekoppeld worden (aanname zonder tegengeluid: in "de centrale"). Dat zover alles prima en soepel verlopen.
Wordt ik nu net gebeld door Reggefiber dat ze maandagochtend 30/4 langskomen om het glaskastje te vervangen. Da's leuk, maar dan is er niemand thuis. Ik zit nu in een kastje <> muur discussie met XS4ALL, Guidion en Reggefiber. Ik had best thuis kunnen zijn als ik dit bij het plannen een paar weken geleden had geweten.
Die dag downtime vind ik nog niet eens zo heel erg (even daargelaten dat het wel negatief opvalt dat ze inderdaad een verschillend verhaal laten horen op die manier), wat mij vooral stoort is dat ik 'opeens' te horen krijg dat ze van Reggefiber daarvoor ook in mijn meterkast moeten zijn. En dat het verzetten van zo'n afspraak dus best een uitdaging blijkt te zijn. En dat ik dacht dat eea geregeld was, en nu dus opeens ergens weer dagen vrij moet gaan plannen.
Heb jij inderdaad nog een hele oude aansluiting (Packet Front) dan?ijdod schreef op maandag 23 april 2018 @ 13:56:
@barre73 Die leg ik ook geheel bij XS4ALL neer. Ik heb bij XS4ALL ook al direct aangegeven dat ik het vreemd vond dat ik zelf met Reggefiber moest bellen, daar heb ik als eindgebruiker niet mee te maken.
Die dag downtime vind ik nog niet eens zo heel erg (even daargelaten dat het wel negatief opvalt dat ze inderdaad een verschillend verhaal laten horen op die manier), wat mij vooral stoort is dat ik 'opeens' te horen krijg dat ze van Reggefiber daarvoor ook in mijn meterkast moeten zijn. En dat het verzetten van zo'n afspraak dus best een uitdaging blijkt te zijn. En dat ik dacht dat eea geregeld was, en nu dus opeens ergens weer dagen vrij moet gaan plannen.
Even gegoogled: 42N is in 2006 door PF overgenomen.
Update: inmiddels gaat alles op de oorspronkelijke datum plaatsvinden.
[ Voor 54% gewijzigd door ijdod op 25-04-2018 10:31 ]
enig idee of en wanneer deze ondersteuning komt?netblade schreef op maandag 9 april 2018 @ 08:36:
KPN en Telfort hebben inmiddels via hun TV-App de ondersteuning voor Chromecast ingebouwd. XS4ALL loopt achter de feiten aan.
Voorheen liep xs4all voorop met dit soort zaken...
Schijnt een photoshop geweest te zijn :(!JackSparrow schreef op donderdag 26 april 2018 @ 22:11:
Ik lees op de Frontpage (nieuws: KPN houdt test met abo's van 200Mbit/s via dsl en 1000Mbit/s via glas... dat KPN aan het testen is met 1000 Mbit glasvezel, is er al zicht wanneer XS4All dat gaat krijgen? Begrijp trouwens niet dat ze niet gewoon beginnen bij XS4All, aangezien dat het 'Premium' merk is van KPN...
Eh..op het KPN forum lees ik andere dingen (van moderators oa.). Dat sucks natuurlijk. Dacht eerst dat ik gelezen had dat het echt was, helaas dus fake
[ Voor 18% gewijzigd door TheVMaster op 27-04-2018 11:16 ]
Mijn ervaring was; Modem en glasvezel NT kastje komen 3 dagen na bestelling binnen (woah, dat was snel)
Vervang de het oude NT kastje met de nieuwe, modem aangesloten... niks werkt, bel de support "Oh meneer u lijn word pas morgen opgeleverd, maar geen probleem! over 5minuten werkt het!" 2 minuten later, internet!.
2 dagen later valt er een welkoms brief in m'n bus "WELKOM BIJ XS4ALL! Binnen kort ontvangt u uw modem en NT kastje. Een monteur zal contact met U opnemen" Eeeh.. okay.jpg.
3 dagen later belt de monteur "Ik wil een afspraak maken!" Mjah... sorry alles werkt al.
het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.
Binnen kort gaat ons huishouden over naar XS4all en was nogal nieuwsgierig naar welke Fr!tzbox zij leveren voor een Glas verbinding?
Ik kan niet direct een antwoord vinden op de site van XS4all of op internet.
En hoe ervaren jullie de internet snelheid via XS4all, ik zit nu bij T-Mobile Thuis die leveren altijd netjes de 100MB af waar we voor betalen.
In het geval van een NTU een 7581. In geval van alleen patchcover een 5490Plainside schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:53:
Even een korte vraag.
Binnen kort gaat ons huishouden over naar XS4all en was nogal nieuwsgierig naar welke Fr!tzbox zij leveren voor een Glas verbinding?
Ik kan niet direct een antwoord vinden op de site van XS4all of op internet.
En hoe ervaren jullie de internet snelheid via XS4all, ik zit nu bij T-Mobile Thuis die leveren altijd netjes de 100MB af waar we voor betalen.
Snelheden is bij glas, zeker bij +- 100Mb nooit een issue en zul je dan ook volledig halen.
[ Voor 7% gewijzigd door mad-dog op 03-05-2018 15:08 ]
Ik heb het goedkoopste abbo: 40 Mbps full duplex. Deze snelheid wordt in beide richtingen gehaald.
For it is the doom of men that they forget... Huidige en vroegere hardware specs The Z80 is still alive!
We hebben nu een Draytek Vigor 2132, donders fijn ding, heb ik ook training gehad van Draytek (via werk).mad-dog schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:07:
[...]
In het geval van een NTU een 7581. In geval van alleen patchcover een 5490
Snelheden is bij glas, zeker bij +- 100Mb nooit een issue en zul je dan ook volledig halen.
Kan direct de glas kabel op gelukkig.
Ziet er uit als een fatsoenlijk dingetje, op het werk hebben de collega's aardig wat ervaring met Fritzboxen.EXX schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:07:
Ik heb glasvezel via XS4ALL sinds december 2017 en kreeg een Fritzbox 5490. Deze wordt met een glasvezelkabeltje direct met de glasvezelterminal verbonden.
Ik heb het goedkoopste abbo: 40 Mbps full duplex. Deze snelheid wordt in beide richtingen gehaald.
Schijnt aardig hufter proof te zijn, ik hoop allen dat er niet van alles dicht gezet is door de provider.
Misschien gewoon ff (na)vragen bij de klantenservice van Xs4all?Plainside schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 13:53:

Blijkbaar heb je je installatiepakket nog niet ontvangen, want dan zie je wat er in de doos zit.
Wij hebben hier een al bijna 5 jaar goed functionerende FttH verbinding.
Tegenwoordig een 80/80 abonnement met een FRITZ!Box 5490 die rechtstreeks met een SC/PC glasvezel patchkabel is aangesloten.
ff snel een speedtest:

M.a.w. ruimschoots boven de abonnements specificaties.
Neuh. Waarom zou er iets dichtgezet zijn?Plainside schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:26:
[...]
... op het werk hebben de collega's aardig wat ervaring met Fritzboxen.
Schijnt aardig hufter proof te zijn, ik hoop allen dat er niet van alles dicht gezet is door de provider.
Dat kan je alsnog zelf doen.
[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 03-05-2018 15:32 ]
Ik ben vorig jaar overgestapt van KPN naar XS4all.EXX schreef op donderdag 3 mei 2018 @ 15:07:
Ik heb glasvezel via XS4ALL sinds december 2017 en kreeg een Fritzbox 5490. Deze wordt met een glasvezelkabeltje direct met de glasvezelterminal verbonden.
Ook een 5490. Deze is stabiel en goed bovendien kun je VoIP zelf instellen dus via een andere provider bellen. Dit werkt prima.
KPN compleet werkt bij XS4all ook.
Language: multi language
Version: 6.98-55302 voor de 7490 en 55303 voor de 7590.
Date: 04.05.2018
Als de Fritz!Box is geupdated krijgt de 1750E ook een update.
Oude situatie maart 2018:
Korting: Internet Plus (Glas) € 11,50
Korting: TV - Pluspakket € 9,99
Nieuwe situatie april 2018:
Korting: Internet Plus (Glas) € 4,99
Korting: TV - Pluspakket € 4,33
Ik ga morgen maar eens bellen met de helpdesk...
Dat gaat zeker goed komen (als het inderdaad al een jaar geleden is dat ik gebeld heb dan gaat de tijd voor mij wel erg snelLord_Dain schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:30:
Beide bedragen lijken dezelfde factor gezakt te zijn, dus lijkt een (ver-)rekening van een deel van de maand. Wellicht dat je jaar is afgelopen. Het is dan zaak te bellen om een nieuw jaarcontract+korting te onderhandelen. Succes!
Alleen ben ik nogal snel uitgecheckt gezien ik ook IPv6 wil. En Spotify.
Ik kom nooit goedkoper uit eigenlijk. Ik heb nog gratis Spotify erbij zitten, en bij een aanpassing verlies ik dat en ga ik dus indirect 10 euro per maand meer betalen om hetzelfde te behouden. Ondanks 100/100 voor mij ruim voldoende is, is downgraden naar 100/100 daardoor eigenlijk geen optie, dan ben ik ongeveer hetzelfde per maand kwijt, maar krijg ik de helft aan snelheid.
Ik betaal nu 69,99 euro per maand, 160/160 Mbit, inclusief basis TV, Spotify, en geen bellen.
Na de upgrade naar 200/200 kost dit dan 73,49 per maand.
Kijk ik bij KPN (In de hoop dat je IPv6 krijgt) voor een vergelijkbaar abonnement (200/200, basis TV, Spotify via KPN, geen bellen) dan gaat dit 69,48 per maand kosten.
Dit is mij de moeite van overstappen eigenlijk niet waard. Belletje naar XS4ALL levert denk ik meer op.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Het valt me ook op dat KPN samen met Ziggo een van de weinige providers is met een Netflix app op de STB. Die gebruiken we hier in huis ook veel.
Verwijderd
Jep, ik ben ook klaar met XS4all. Overstap naar T-mobile of NLE zit in de pijplijn. Gebruik de vele voordelen van XS4all toch niet. Ik heb aan dom glasvezel 60/60 meer dan genoeg in mijn eentjeVerwijderd schreef op maandag 7 mei 2018 @ 18:24:
Ik ben ondertussen wel klaar met de prijsverhogingen van xs4all door de jaren heen. Ik neem alleen internet van ze af en ga daarom overstappen naar t-mobile. Scheelt mij straks gewoon 26 euro. Dat verschil is echt te groot. Krijg dan ook nog eens 750/750 ipv 500/500. En ze geven gewoon een vast ip. Voor mij voldoende reden om xs4all gedag te zeggen.
Je had gelijk, dat mijn jaar was afgelopen, binnen een x aantal minuten weer geregeld, XS4ALL is niet de goedkoopste maar nog steeds een hele fijne club met alles erop en eraanLord_Dain schreef op zondag 6 mei 2018 @ 19:30:
Beide bedragen lijken dezelfde factor gezakt te zijn, dus lijkt een (ver-)rekening van een deel van de maand. Wellicht dat je jaar is afgelopen. Het is dan zaak te bellen om een nieuw jaarcontract+korting te onderhandelen. Succes!
Mede door de aangekondigde prijsverhoging toch nog maar eens even geinformeerd bij XS4All naar hun 4k ambities. Na de twee vorig zomer heb ik er helemaal niets meer over gehoord.JackSparrow schreef op Friday 18 August 2017 @ 12:45:
[...]
Ik lees net op Twitter dat XS4All in Q4 van dit jaar 4k gaat aanbieden.
Bij de klantenservice van XS4All is op dit moment helemaal niets bekend van de 4k ambities op het TV platform. Wel grappig dat de meneer nog even zegt dat ze qua TV hetzelfde aanbieden als KPN...eh..maar KPN biedt dus wel 4k aan. Daar had hij helaas geen antwoord op....
Ach, er is toch nog geen 4k content
Beetje krom dat een vooruitstrevende provider die zich het beste noemt nog geen eens 4k kan leveren.JackSparrow schreef op maandag 7 mei 2018 @ 19:58:
[...]
Mede door de aangekondigde prijsverhoging toch nog maar eens even geinformeerd bij XS4All naar hun 4k ambities. Na de twee vorig zomer heb ik er helemaal niets meer over gehoord.
Bij de klantenservice van XS4All is op dit moment helemaal niets bekend van de 4k ambities op het TV platform. Wel grappig dat de meneer nog even zegt dat ze qua TV hetzelfde aanbieden als KPN...eh..maar KPN biedt dus wel 4k aan. Daar had hij helaas geen antwoord op....
Ach, er is toch nog geen 4k content
De aangekondigde prijsverhoging kan ik ook niet waarderen.
Vorig jaar ben ik naar XS4all overgestapt en ben ook best tevreden maar de voordelen verdwijnen zo wel.
Klanten loyaliteit zal ook wel niet beloond worden dus ik twijfel of ik mijn abonnement wel ga verlengen.
Het vervelende is wel dat KPN en XS4all je feitelijk in een wurggreep houden als je het compleet pakket afneemt met mobiel erbij.
Zeg je het vaste deel op dan blijf je met het mobiele stuk zitten maar dan zonder korting.
Je wordt dus min of meer gedwongen om te blijven.
Ik vraag me af of dit wel toegestaan is.
Loyaliteit wordt wel beloond toch, ff met de klantenservice bellen lijkt me?HoppyF schreef op Monday 7 May 2018 @ 20:24:
[...]
Beetje krom dat een vooruitstrevende provider die zich het beste noemt nog geen eens 4k kan leveren.
De aangekondigde prijsverhoging kan ik ook niet waarderen.
Vorig jaar ben ik naar XS4all overgestapt en ben ook best tevreden maar de voordelen verdwijnen zo wel.
Klanten loyaliteit zal ook wel niet beloond worden dus ik twijfel of ik mijn abonnement wel ga verlengen.
Het vervelende is wel dat KPN en XS4all je feitelijk in een wurggreep houden als je het compleet pakket afneemt met mobiel erbij.
Zeg je het vaste deel op dan blijf je met het mobiele stuk zitten maar dan zonder korting.
Je wordt dus min of meer gedwongen om te blijven.
Ik vraag me af of dit wel toegestaan is.
Ik hoop het maar heb er geen hoge verwachtingen van.JackSparrow schreef op maandag 7 mei 2018 @ 20:25:
[...]
Loyaliteit wordt wel beloond toch, ff met de klantenservice bellen lijkt me?
Ik was, los van de aangekondigde verhoging, toch al van plan te gaan bellen omdat mijn contract over een aantal weken afloopt.
Idd!supercop7373 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 08:49:
En wat is je verhaal als ik vragen mag? Ik ga over 2 weken van DSL smart naar Glas smart. Maar 48,50 is toch wel zeer behoorlijk. Echter heb ik nog die gratis Spotify van jaren terug en download ik nog regelmatig via newsZilla. Dat maakt een overstap naar bijvb. Tmobile minder interessant. Daar zit ik op 36,- maar dien extra kosten te maken voor een spotify of Apple Music en heb ik geen toegang tot nieuwsgroepen.
Soortgelijke situatie hier.
Betaal nu all-in iedere maand zoiets van 70-75 euro, beetje afhankelijk van de belkosten.
Dat is voor FttH Internet Smart (nu nog 80/80, straks 100/100) + Bellen Basis + IPTV met 2 STB's + Mobiel Internet + TV Plus + extra zenderpakket + Spotify Premium.
Met daarbij de voordelen van KPN/Xs4all combi korting. M.a.w. op de KPN mobiel abo's 5 Euro korting + dubbele data + data verdelen + onderling bellen gratis.
Daarbovenop een prima FRITZ!Box 5490 met 'oneindige' garantie en omruilservice. Een gratis 1750E WiFi extender. + 5 F-Secure licenties. Inmiddels 25GB mailboxen en dat maal 5 met een best wel goed werkend spamfilter + DNS malwarefilter.
Oh ja, en een VoIP service die zelfs anonieme oproepen kan identificeren en in de toekomst kan blokkeren; ideaal tegen al die telefonische bagger.
Wat is goedkoop? Wat is duur?
[ Voor 5% gewijzigd door ehtweak op 08-05-2018 09:07 ]