[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 59 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
De 10 Nederlandse zenders worden bij KPN / XS4ALL in de maximale bitrate doorgeven (12Mb/s) als je glasvezel of voldoende snel VDSL hebt. Let wel dat deze zogenaamde glas HD varianten op kanaal 661 t/m 670 zitten. Dit is volgens mij hetzelfde als bij Ziggo, die geven deze zenders als ik het goed heb ook 1:1 door.

Voor de overige HD zenders is het bij Ziggo inderdaad variabel en bij KPN consequent 7 a 8Mbit.

Overall maakt de kwaliteit volgens mij weinig uit zolang je glas of voldoende snel VDSL hebt bij KPN / XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:54:
Even een vraag, Ziggo televisie gewend en nu ik XS4ALL glasvezel heb valt het me op dat de zenders over het algemeen er minder uitzien dan Ziggo. Klopt het dat XS4ALL daar minder bandbreedte voor reserveert?
Even een vraag; op welke kanalen kijk je naar de IPTV zenders?
Je weet toch dat de HD glaszenders vanaf kanaal 661 beginnen?

En, hoe staat je STB ingesteld c.q. hoe is 'ie aangesloten op je TV?
Via HDMI en op 1080i/p?
https://www.xs4all.nl/ser...ficaties-tv-ontvanger.htm

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:05:
[...]

Even een vraag; op welke kanalen kijk je naar de IPTV zenders?
Je weet toch dat de HD glaszenders vanaf kanaal 661 beginnen?

En, hoe staat je STB ingesteld c.q. hoe is 'ie aangesloten op je TV?
Via HDMI en op 1080i/p?
https://www.xs4all.nl/ser...ficaties-tv-ontvanger.htm
Volgens mij heb je geen Ziggo gehad, dan valt het inderdaad niet op. En ja glasvezel komt in de buurt maar de HD zenders niet. Staat op 1080p 50hz in de instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 00:40

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op zondag 26 november 2017 @ 00:28:
[...]
Volgens mij heb je geen Ziggo gehad, dan valt het inderdaad niet op. En ja glasvezel komt in de buurt maar de HD zenders niet. Staat op 1080p 50hz in de instellingen.
Ik heb fZiggo gehad, in de "goede" oude tijd, zonder VBR. Ik merk geen verschil en bij de glaszenders is er zelfs sprake van beter beeld.

Ik adviseer je trouwens om 1080i te gebruiken ipv 1080p. Immers is de bron ook 1080i en hoeft je decober ook niet onnodig het beeld te "bewerken".

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 19:04

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 21:54:
Even een vraag, Ziggo televisie gewend en nu ik XS4ALL glasvezel heb valt het me op dat de zenders over het algemeen er minder uitzien dan Ziggo. Klopt het dat XS4ALL daar minder bandbreedte voor reserveert?
Omdat bij mij de AOP niet afgesloten is kon ik ze direct vergelijken. Ned1 - RTL8 HD ziet er beter uit op KPN, niet HD beter op Ziggo.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
[...]
Idd; ik heb geen Ziggo gehad, wel UPC. :+
En ja, ik heb 2 maanden lang het UPC ('zogenaamd' hoge kwaliteit HD TV signaal) kunnen vergelijken met het toenmalige HD TV (701 en hoger) van Xs4all IPTV (toen de specifieke HD glaskanalen er nog niet eens waren).
Zelfs toen, was het HD TV gebeuren van Xs4all IPTV (KPN dus) al beter en stabieler dan het van UPC ooit was. En toen viel het al op. :Y

Na de introductie van de HD glaskanalen (vanaf 661) is het kwalitatief alleen nog maar beter geworden. :) Heerlijk, geen blokjesbeeld meer. *O*

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-09 12:08
[...]
Ik heb ook Ziggo gehad en ik zag het verschil wel als ik beide HD streams naast elkaar hield (ik heb een tijdje Ziggo en XS4all naast elkaar gehad). Echter had XS4all toen nog niet de glas streams (661+) dus het is/was appels met peren vergelijken.

Nu zie ik het niet meer, ik ben gewend aan XS4all en de kwaliteit en 'mis' Ziggo helemaal niet.

Het enige wat echt nog wel beter mag en kan is de matige kwaliteit van webtv.

edit: zo blij dat ik al jaren van die coax kabels af ben!

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 26-11-2017 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Inmiddels heb ik ook bijna een week XS4ALL draaien, zoals eerder vermeld heb ik direct vanaf het begin alles op pfSense geconfigureerd.

Op zich werkt het allemaal helemaal prima, enig minpuntje is dat ik met 4 settopboxen in huis wel tegen een beperking van igmproxy aanloop. Als 2 boxen op dezelfde zender staan en je zapt op een van beide boxen weg dan ervaar je een hickup van een seconde ofzo op de box die nog wel op de zender blijft. Na wat onderzoek blijkt dat dit komt door de manier waarop igmpproxy met IGMP leave messages omgaat. Je hebt daarin maar 2 keuzes:

- quickleave aan --> Dan heb je het hierboven beschreven probleem met 2 STB's op dezelfde zender en wegzappen op een van beide boxen. Dit komt omdat igmpproxy de leave altijd gelijk upstream stuurt en vervolgens pas een membership query downstream en vevolgens een re-join upstream doet.
- quicleave uit (wat je dan via een config file moet instellen in pfSense) --> Dan trek je logischerwijs met snel zappen het netwerk vol waardoor even niets meer werkt.

De gewenste implementatie zou zijn dat igmpproxy de leave enkel upstream stuurt als de laatste downstream client de group verlaat (zo werken zoals eerder beschreven professionele routers ook). Echter lijkt dat er simpelweg niet in te zetten helaas, ik vrees dus dat ik voorlopig moet leven met korte hickups als een andere stb wegzapt. Het komt gelukkig in de praktijk niet vaak voor maar toch jammer dat dit niet helemaal 100% goed werkt.

[ Voor 3% gewijzigd door ik222 op 26-11-2017 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik222 schreef op zondag 26 november 2017 @ 16:14:
- quicleave uit (wat je dan via een config file moet instellen in pfSense) --> Dan trek je logischerwijs met snel zappen het netwerk vol waardoor even niets meer werkt.

De gewenste implementatie zou zijn dat igmpproxy de leave enkel upstream stuurt als de laatste downstream client de group verlaat (zo werken zoals eerder beschreven professionele routers ook). Echter lijkt dat er simpelweg niet in te zetten helaas, ik vrees dus dat ik voorlopig moet leven met korte hickups als een andere stb wegzapt. Het komt gelukkig in de praktijk niet vaak voor maar toch jammer dat dit niet helemaal 100% goed werkt.
Ik denk dat de impact hiervan meevalt. Je hebt behoorlijk wat streams nodig in korte tijd voor dit een probleem wordt (zeker met glasvezel met gbit). Kan je proberen om dit uit te zetten en kijken wat er gebeurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja heb ik uiteraard geprobeerd gisteren :) Als ik het quickleave uit het rijtje Nederlandse HD glas zenders af ga (661 t/m 670) dan heb ik ergens bij RTL8HD geen beeld meer. Pas nadat de geopende streams weg zijn kan ik dan weer nieuwe zenders bekijken.

Bandbreedte op de uplink poort is dan rond de 100Mbit dus dat zou op zich nog geen probleem moeten zijn (heb inderdaad glas met gigabit naar de POP). Denk dat er er vanuit het netwerk ergens een beperking is op aantal streams (multicast groupen waar je in mag zitten) of wellicht ook een QoS policy op de VLAN4 bandbreedte (zou dat nog kunnen testen door te kijken of het met de SD zenders langer goed gaat).

Maar hoe dan ook is quicleave uitzetten dus niet echt een optie omdat er regelmatig op die manier gezapt wordt van Nederland 1 naar bijvoorbeeld Veronica om maar wat te noemen.

Wat dus de mooiste oplossing zou zijn is quickleave aan waarbij de leave enkel upstream gestuurd wordt als de laatste downstream client weg is. Helaas kan imgpproxy dat niet. Alternatief zou nog zijn als je de timers kan beïnvloeden en dan die lager zetten waardoor bijvoorbeeld na 5 seconden een stream beëindigd wordt zonder quickleave maar ook dat kan niet als de config documentatie erbij pak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 27 november 2017 @ 11:56:
Wat dus de mooiste oplossing zou zijn is quickleave aan waarbij de leave enkel upstream gestuurd wordt als de laatste downstream client weg is. Helaas kan imgpproxy dat niet. Alternatief zou nog zijn als je de timers kan beïnvloeden en dan die lager zetten waardoor bijvoorbeeld na 5 seconden een stream beëindigd wordt zonder quickleave maar ook dat kan niet als de config documentatie erbij pak.
Duidelijk, het zappen werkt echt niet. Goede kans dat er aan de andere kant (DSLAM) ook een limiet zit an het aantal multicast streams per poort. Jammer dat hij dan recentste niet pakt ipv de oudste dropt.

N.a.v. een andere discussie denk ik dat een goede IGMPv3 snooping switch dit moet doen. igmpproxy lijkt een behoorlijk gammel stuk software (en IGMPv2).

De support lijkt er te zijn maar de laatste release is uit 2009. Welke versie zit er in pfsense?

[ Voor 22% gewijzigd door ANdrode op 27-11-2017 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

edit: nm

[ Voor 99% gewijzigd door |sWORDs| op 27-11-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 27 november 2017 @ 12:17:
[...]

Duidelijk, het zappen werkt echt niet. Goede kans dat er aan de andere kant (DSLAM) ook een limiet zit an het aantal multicast streams per poort. Jammer dat hij dan recentste niet pakt ipv de oudste dropt.

N.a.v. een andere discussie denk ik dat een goede IGMPv3 snooping switch dit moet doen. igmpproxy lijkt een behoorlijk gammel stuk software (en IGMPv2).

De support lijkt er te zijn maar de laatste release is uit 2009. Welke versie zit er in pfsense?
In pfSense zit die laatste release versie uit 2009 sinds pfSense 2.3 (daarvoor moest je igmpproxy sowieso handmatig updaten om ITV werkend te krijgen achter pfSense volgens mij). Maar die IGMPv3 support betekent volgens mij alleen dat hij deze pakketjes kan forwarden. Feit blijft dat igmpproxy echt enkel een doorgeefluik is en verder geen slimme features heeft.

Nee ik denk dat er voolopig niets anders opzit als deze tekortkoming accepteren, ik zie ook buiten pfSense niet echter goede alternatieven voor igmpproxy.

[ Voor 7% gewijzigd door ik222 op 27-11-2017 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:17:
[...]
In pfSense zit die laatste release versie uit 2009 sinds pfSense 2.3 (daarvoor moest je igmpproxy sowieso handmatig updaten om ITV werkend te krijgen achter pfSense volgens mij). Maar die IGMPv3 support betekent volgens mij alleen dat hij deze pakketjes kan forwarden. Feit blijft dat igmpproxy echt enkel een doorgeefluik is en verder geen slimme features heeft.
Bij igmpv3 (met berichten op een ander adres dan bij v2) zou een snooping switch alleen een leave sturen als er geen enkele client meer is. Dan kan quickleave wel werken.

Goed; Voorlopig even accepteren, wel zonde dat je door zappen twee seconden aan (non-cloud)opname mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 27 november 2017 @ 14:25:
[...]

Bij igmpv3 (met berichten op een ander adres dan bij v2) zou een snooping switch alleen een leave sturen als er geen enkele client meer is. Dan kan quickleave wel werken.

Goed; Voorlopig even accepteren, wel zonde dat je door zappen twee seconden aan (non-cloud)opname mist
Ah je bedoelt dat de switch zorgt dat ze al nooit bij pfSense / igmpproxy uitkomen. Dat zou kunnen werken inderdaad maar dan zou ITV inderdaad IGMPv3 moeten zijn en dat is het helaas niet inderdaad zoals jullie eerder ook al hadden geconcludeerd. Tenminste er is geen verkeer te zien naar dat IGMPv3 specifieke adres.

[ Voor 5% gewijzigd door ik222 op 27-11-2017 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ik222 schreef op maandag 27 november 2017 @ 15:15:
[...]
Ah je bedoelt dat de switch zorgt dat ze al nooit bij pfSense / igmpproxy uitkomen. Dat zou kunnen werken inderdaad maar dan zou ITV inderdaad IGMPv3 moeten zijn en dat is het helaas niet inderdaad zoals jullie eerder ook al hadden geconcludeerd. Tenminste er is geen verkeer te zien naar dat IGMPv3 specifieke adres.
Ik weet niet zeker (geen ervaring mee, grote kans op bugs in switch *en* weet details van de RFC niet) of de switch in compatibility mode de IGMPv2 pakketten intern verwerkt alsof het IGMPv3 is.

Grote kans dat dit buggy is. Maar als je snooping aan kan zetten is dit het proberen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja volgens die RFC die ik een paar weken terug heb gelezen zou als de switch op IGMPv3 werkt de switch dat inderdaad moeten doen met IGMPv2 pakketten. Maar ik heb IGMP snooping aanstaan en correct geconfigureerd maar het lijkt niet te werken. Mijn TP-Link managed switch gooit alles ook gewoon direct door naar de pfSense bak.

Misschien als ik wat tijd heb om te troubleshooten (ITV onderbrekingen in de avond worden niet steeds opnieuw gewaardeerd in huis ;) ) zal ik nog eens sniffen e.d.

/edit: Nog even verder zitten lezen, lijkt er toch op dat die slimme tracking van of er nog een client actief is alleen kan werken als de STB's zelf IGMPv3 praten.

[ Voor 35% gewijzigd door ik222 op 28-11-2017 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

M'n 5490 geeft de volgende waarden. Is dit een beetje goed of? Mijn ervaring met andere verbindingen is toch zo'n -8 dBm voor Reception quality
Internal temperature 28.4 °C
Wavelength received 3.277 V
Transmission current 8 mA
Transmitter power -6.1 dBm
Reception quality -14.8 dBm
Wavelength sent 1310 nm
Wavelength received 1490 / 1550 nm
Manufacturer SOPTO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Drymt
Ik heb vrijwel dezelfde waarden:

Internal temperature 42.3 °C
Wavelength received 3.287 V
Transmission current 11 mA
Reception quality -15.4 dBm
Wavelength sent 1310 nm
Manufacturer SOPTO

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Nog even verder zitten lezen voor wat betreft mijn "probleem" met een een haperende IPTV stream als een andere box wegzapt en ik heb een mogelijke oplossing gevonden.

Mijn managed switch doet op zich aan host tracking icm fastleave voor zowel IGMPv2 als IGMPv3 waarbij pas als de laatste client de stream verlaat de leave upstream gestuurd wordt (hetgeen mijn probleem zou oplossen). Echter voor IGMPv2 is er daarbij een probleem, een host zal geen membership report meer sturen als hij er al 1 van een andere host voorbij ziet komen. En juist die membership reports zijn wel nodig voor de host tracking van de switch. Echter daarvoor zit er in de switch een optie genaamd Report Message Suppression, die zorgt dat hosts elkaars reports niet te zien krijgen waardoor ze hem allemaal sturen. De switch zorgt vervolgens dat er alsnog maar 1 door gestuurd wordt upstream maar kan zo wel bijhouden welke hosts in een groep zitten.

Dus heb die optie nu aangezet, kan hopenlijk morgen testen of het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-09 13:58
ik222 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:23:
Nog even verder zitten lezen voor wat betreft mijn "probleem" met een een haperende IPTV stream als een andere box wegzapt en ik heb een mogelijke oplossing gevonden.

Mijn managed switch doet op zich aan host tracking icm fastleave voor zowel IGMPv2 als IGMPv3 waarbij pas als de laatste client de stream verlaat de leave upstream gestuurd wordt (hetgeen mijn probleem zou oplossen). Echter voor IGMPv2 is er daarbij een probleem, een host zal geen membership report meer sturen als hij er al 1 van een andere host voorbij ziet komen. En juist die membership reports zijn wel nodig voor de host tracking van de switch. Echter daarvoor zit er in de switch een optie genaamd Report Message Suppression, die zorgt dat hosts elkaars reports niet te zien krijgen waardoor ze hem allemaal sturen. De switch zorgt vervolgens dat er alsnog maar 1 door gestuurd wordt upstream maar kan zo wel bijhouden welke hosts in een groep zitten.

Dus heb die optie nu aangezet, kan hopenlijk morgen testen of het werkt.
Mag ik voorstellen dat dit in een apart topic verder gaat? Dit heeft m.i. niks meer te maken met XS4all glasvezel ervaringen etc..

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Barre73 schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 22:52:
[...]

Mag ik voorstellen dat dit in een apart topic verder gaat? Dit heeft m.i. niks meer te maken met XS4all glasvezel ervaringen etc..
Als we alles wat niet XS4ALL specifiek is filteren blijft er hier weinig over. Is het product goed werkend krijgen niet raakvlak genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 14:01:
@Drymt
Ik heb vrijwel dezelfde waarden:

Internal temperature 42.3 °C
Wavelength received 3.287 V
Transmission current 11 mA
Reception quality -15.4 dBm
Wavelength sent 1310 nm
Manufacturer SOPTO
Ben benieuwd hoe deze waarden te interpreteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 29 november 2017 @ 08:07:
[...]

Ben benieuwd hoe deze waarden te interpreteren.
Als je ergens een bron kan vinden, dan hoor ik het graag!

@Barre73 Misschien? Jij als DE glasvezelman; kun jij daar iets zinnigs over zeggen?
Zijn dit goede/slechte waarden? Hoe moet je die beoordelen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Wat valt er over te zeggen? Alleen reception quality zegt iets over je signaalsterkte, de rest heeft daar geen betrekking op (zoals temperature, wavelength en manufacturer), of is nietszeggend (transmitter power zegt niets over de ontvangst aan de andere kant). En praktisch gezien heb je niets aan een sterker signaal als het nu al naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op woensdag 29 november 2017 @ 09:06:
[...]

Als je ergens een bron kan vinden, dan hoor ik het graag!

@Barre73 Misschien? Jij als DE glasvezelman; kun jij daar iets zinnigs over zeggen?
Zijn dit goede/slechte waarden? Hoe moet je die beoordelen?
Helaas...ik ben van de passieve glasvezel. Als je me een OTDR meting geeft dan kan ik wat zinnigs zeggen :-)
Dit is actieve apparatuur (de lasers etc) en dat is van de actieve operator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 28 november 2017 @ 13:52:
M'n 5490 geeft de volgende waarden. Is dit een beetje goed of? Mijn ervaring met andere verbindingen is toch zo'n -8 dBm voor Reception quality

[...]
De sterkte van het signaal neemt af naarmate de afstand die overbrugd wordt langer is (afhankelijk van de fibersoort 0,2 tot 2,5 dB/km), dus dat kan wel verschillen. Als je verbinding naar behoren werkt zijn die getallen niet interessant.

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
Hier gebruikers van Netflix via de Arcadyan? Het beeld is redelijk maar bij panning shots zie ik toch wat haperingen. Via de chromecast veel soepeler. Heeft dat iets te maken met de refresh rate die dat kastje doorgeeft (met kodi ook wel eens zoiets gehad, vraag me af of dit te fixen is)?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-09 13:49
Wat doen jullie eigenlijk met de usb aansluiting op de Arcadyan? Kun je hier iets mee?
Zou ik er bijvoorbeeld een externe DAC mee kunnen voeden?

• ik222
  • Niet online
jaspov schreef op donderdag 30 november 2017 @ 19:51:
Hier gebruikers van Netflix via de Arcadyan? Het beeld is redelijk maar bij panning shots zie ik toch wat haperingen. Via de chromecast veel soepeler. Heeft dat iets te maken met de refresh rate die dat kastje doorgeeft (met kodi ook wel eens zoiets gehad, vraag me af of dit te fixen is)?
Heb hier Arris settopboxen maar absoluut geen problemen met haperingen in het Netflix beeld. Het beeld is echt super, net zo soepel als bij reguliere televisie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-09 08:56
smeerbartje schreef op donderdag 30 november 2017 @ 20:26:
Wat doen jullie eigenlijk met de usb aansluiting op de Arcadyan? Kun je hier iets mee?
Zou ik er bijvoorbeeld een externe DAC mee kunnen voeden?
Ik weet in ieder geval van iemand die er een Chrome Audio mee voedt, al een half jaar zonder problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door janbal op 30-11-2017 22:12 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:55

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

janbal schreef op donderdag 30 november 2017 @ 22:11:
[...]

Ik weet in ieder geval van iemand die er een Chrome Audio mee voedt, al een half jaar zonder problemen.
Moet de STB wel aanstaan of is de usb poort ook actief in standby?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbal
Ook in standby gaat-ie vrolijk door. (Anders dan bij de usb-poorten van de meeste tv-toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Thanks
janbal schreef op donderdag 30 november 2017 @ 23:11:
Ook in standby gaat-ie vrolijk door. (Anders dan bij de usb-poorten van de meeste tv-toestellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaspov
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 22:28
ik222 schreef op donderdag 30 november 2017 @ 21:11:
[...]

Heb hier Arris settopboxen maar absoluut geen problemen met haperingen in het Netflix beeld. Het beeld is echt super, net zo soepel als bij reguliere televisie.
Dank. Ik wist niet dat er verschillende STB’s waren. Is de Arris nieuwer dan de Arcadyan? De arcadyan heeft Netflix later toegevoegd gekregen. Werkt technisch allemaal maar niet vloeiend beeld irriteeert toch wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
ik222 schreef op zaterdag 25 november 2017 @ 22:20:
De 10 Nederlandse zenders worden bij KPN / XS4ALL in de maximale bitrate doorgeven (12Mb/s) als je glasvezel of voldoende snel VDSL hebt. Let wel dat deze zogenaamde glas HD varianten op kanaal 661 t/m 670 zitten. Dit is volgens mij hetzelfde als bij Ziggo, die geven deze zenders als ik het goed heb ook 1:1 door.

Voor de overige HD zenders is het bij Ziggo inderdaad variabel en bij KPN consequent 7 a 8Mbit.

Overall maakt de kwaliteit volgens mij weinig uit zolang je glas of voldoende snel VDSL hebt bij KPN / XS4ALL.
12(.75)Mb/s is niet het maximale via glasvezel maar wel bij KPN & Co. (16Mb/s is het maximum). Dit zijn ook niet de 1:1 streams maar de HD+. Bij T-Mobile heb je wel 1:1 als je niet aan de KPN structuur vast zit in je regio, zo haal ik die 16Mb/s op de ARD en ZDF (die zijn natuurlijk oorspronkelijk 720p/50 en worden hier omgezet naar 1080i/50, zal vast daarom zijn dat dat ook de enige zenders zijn die ook echt de 16Mb/s halen. Bij Ziggo geloof ik wel gewoon in oorspronkelijke 720p doorgegeven). NPO 1-3 is hier 14Mb/s (overall; video = 12MBb/s, bij Ziggo ook idd). De RTL zenders zijn bijv. 12Mb/s maar dan heb je liever 1:1 12Mb/s dan een weer ge-herencode 12.75Mb/s. Film1 zou 15Mb/s zijn maar die heb ik niet ...

Dat gezegd hebbende: toen het bij Vodafone/T-Mobile ook nog overal de HD+ waren zag het er vrij gelijkwaardig uit aan Ziggo (in UPC gebied iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:02
Was het iemand opgevallen dat bij de KPN mobiel abonnementen deze maand 5GB extra aan je bundel wordt toegevoegd?
Ik heb normaal 1GB en nu dus 6GB.
Veel XS4all klanten zullen wel XS4all Compleet hebben icm een KPN mobiel abonnement.
Hoe het met de andere extra's zit weet ik niet....

https://www.kpn.com/beleef/events-winacties/dankjewel.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:37
HoppyF schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 22:47:
Was het iemand opgevallen dat bij de KPN mobiel abonnementen deze maand 5GB extra aan je bundel wordt toegevoegd?
Ik heb normaal 1GB en nu dus 6GB.
Veel XS4all klanten zullen wel XS4all Compleet hebben icm een KPN mobiel abonnement.
Hoe het met de andere extra's zit weet ik niet....

https://www.kpn.com/beleef/events-winacties/dankjewel.htm
yup.. KPN heeft in december vaker dit soort acties. Meestal neemt XS4all dit soort acties over.

[ Voor 17% gewijzigd door TFZ61 op 02-12-2017 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TFZ61 schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 13:33:
[...]

yup.. KPN heeft in december vaker dit soort acties. Meestal neemt XS4all dit soort acties over.
Toch leuk!
Beetje jammer alleen dat XS4all niets van zich laat horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik had wel een bericht op de XS4ALL ITV settopboxen dat er 5 gratis films klaarstonden. Ik heb echter verder geen KPN mobiel abonnement dus de rest weet ik niet...

[ Voor 8% gewijzigd door ik222 op 02-12-2017 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:37
HoppyF schreef op zaterdag 2 december 2017 @ 14:00:
[...]

Toch leuk!
Beetje jammer alleen dat XS4all niets van zich laat horen.
Klopt, maar bij mij zie ik ze al staan op/in de tv box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Iemand enig idee of ik zelf dat meegeleverde patch-dingetje mag monteren? Indien ja, is dit goed te doen?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/vfx97u8gdrjlvnv/glas-01-klein.jpg?dl=1 Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/osz2s7b6h41dus8/glas-02-klein.jpg?dl=1

[ Voor 5% gewijzigd door smeerbartje op 04-12-2017 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
smeerbartje schreef op maandag 4 december 2017 @ 13:54:
Iemand enig idee of ik zelf dat meegeleverde patch-dingetje mag monteren? Indien ja, is dit goed te doen?

[afbeelding] [afbeelding]
Het is ontworpen als doe-het-zelf dus het is in theorie makkelijk.
Eventuele beschermdop van de groene connector in die patchcover afhalen, de FTU even vrijmaken van Reggefiber reclame en dan de patchcover van onder naar boven over de FTU heen schuiven tot het lipje van de FTU in het "gaatje" van de patchcover klikt.
Dat gaat niet altijd direct goed. Als je maar tot de helft komt, dan lijnen de beide connectoren niet helemaal goed uit. Niet forceren maar de patchcover voorzichtig beetje bewegen terwijl je licht druk naar boven uitoefent. Kan beetje naar links, naar recht, naar je toe, etc.. zijn.

Je hoeft dus niks te doen met het blauwe klepje op de FTU. Dat gaat vanzelf open op het moment dat je de patchcover over de FTU schuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Barre73 schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:14:
[...]

Het is ontworpen als doe-het-zelf dus het is in theorie makkelijk.
Eventuele beschermdop van de groene connector in die patchcover afhalen, de FTU even vrijmaken van Reggefiber reclame en dan de patchcover van onder naar boven over de FTU heen schuiven tot het lipje van de FTU in het "gaatje" van de patchcover klikt.
Dat gaat niet altijd direct goed. Als je maar tot de helft komt, dan lijnen de beide connectoren niet helemaal goed uit. Niet forceren maar de patchcover voorzichtig beetje bewegen terwijl je licht druk naar boven uitoefent. Kan beetje naar links, naar recht, naar je toe, etc.. zijn.

Je hoeft dus niks te doen met het blauwe klepje op de FTU. Dat gaat vanzelf open op het moment dat je de patchcover over de FTU schuift.
Ok, en dat klepje waar dat "vinkje" op staat hoef ik ook niet eerst af te breken?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/cwhxtnlydhx8040/glas-03.png?dl=1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
smeerbartje schreef op maandag 4 december 2017 @ 14:40:
[...]

Ok, en dat klepje waar dat "vinkje" op staat hoef ik ook niet eerst af te breken?

[afbeelding]
Zeker niet!!
Deze FTU is echt ontwikkeld als doe het zelf. Je hoeft niks af te breken en niks open te maken. Alleen dat rare reclame ding bovenop zou in de weg kunnen zitten maar die mag er wel af. Die waar op staat "kies het pakket dat bij u past"

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 04-12-2017 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Het is gelukt! Laatste vraag: op welk niveau zetten jullie de poortbeveiliging? Ik draai zelf een server met daarop wat docker containers (unifi controller, grafana, nginx, etc). Ik heb echter alleen poort 80 en m'n ssh poort geforward naar de server vanuit de Fritzbox. Verder niets. Waar moet ik de poortbeveiliging nu op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ik heb hem gewoon op niveau 0 staan (zo ver mogelijk open dus). Filteren doe ik netjes op mijn eigen pfSense firewall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
smeerbartje schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:07:
Het is gelukt! Laatste vraag: op welk niveau zetten jullie de poortbeveiliging? Ik draai zelf een server met daarop wat docker containers (unifi controller, grafana, nginx, etc). Ik heb echter alleen poort 80 en m'n ssh poort geforward naar de server vanuit de Fritzbox. Verder niets. Waar moet ik de poortbeveiliging nu op zetten?
De standaard poortbeveiliging heeft mij nog nooit in de weg gezeten. Volgens mij gaat dat vooral om dingen die je echt niet onbewust wil doen over Internet (zoals CIFS en SMTP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Bij mijn stond de poortbeveiliging standaard op niveau 0, ik heb daarvoor niets aan hoeven passen.

[ Voor 30% gewijzigd door ik222 op 05-12-2017 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Thanks; heb 'm ook maar weer op drie gezet.
Bigs schreef op dinsdag 5 december 2017 @ 09:35:
[...]

De standaard poortbeveiliging heeft mij nog nooit in de weg gezeten. Volgens mij gaat dat vooral om dingen die je echt niet onbewust wil doen over Internet (zoals CIFS en SMTP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik heb helaas ineens weer problemen met mijn powerline setje i.c.m. IPTV. Het heeft een paar weekjes goed gewerkt, maar ineens begon de TV te storen, en bij herstart kreeg ik ook geen IP adres meer.
Als ik een computer gebruik in mijn eigen netwerk, werkt het prima. Maar op het IPTV VLAN krijg ik geen IP adres en ook de ontvanger niet.
Nadat ik hem de vorige keer op een andere switchpoort had gezet werkte het wel. Maar nu maakt dat niet uit. Het werkte op een gegeven moment weer nadat ik het MAC adres verwijderd had van de switchpoort, maar dat was dus ook maar voor even.
Met een normale netwerk kabel werkt het prima.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen i.c.m. TP-Link powerline adapters?
Ligt dit nou aan de adapter of aan de "IPTV"? Vraagt zo'n ontvanger op een speciale manier zijn IP adres op?
Ik zag trouwens dat de ontvanger boven een ander IP adres in een ander subnet heeft dan beneden.
Ik heb verder nog niet echt naar het netwerk verkeer gekeken en/of de adapters elders aangesloten.
Echter lees ik dat er meer van dergelijke problemen zijn, maar nog geen oplossing voor gevonden helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eX0duS schreef op woensdag 6 december 2017 @ 08:28:
Ik heb helaas ineens weer problemen met mijn powerline setje i.c.m. IPTV. Het heeft een paar weekjes goed gewerkt, maar ineens begon de TV te storen, en bij herstart kreeg ik ook geen IP adres meer.
Als ik een computer gebruik in mijn eigen netwerk, werkt het prima. Maar op het IPTV VLAN krijg ik geen IP adres en ook de ontvanger niet.
Nadat ik hem de vorige keer op een andere switchpoort had gezet werkte het wel. Maar nu maakt dat niet uit. Het werkte op een gegeven moment weer nadat ik het MAC adres verwijderd had van de switchpoort, maar dat was dus ook maar voor even.
Met een normale netwerk kabel werkt het prima.
Heeft iemand soortgelijke ervaringen i.c.m. TP-Link powerline adapters?
Ligt dit nou aan de adapter of aan de "IPTV"? Vraagt zo'n ontvanger op een speciale manier zijn IP adres op?
Ik zag trouwens dat de ontvanger boven een ander IP adres in een ander subnet heeft dan beneden.
Ik heb verder nog niet echt naar het netwerk verkeer gekeken en/of de adapters elders aangesloten.
Echter lees ik dat er meer van dergelijke problemen zijn, maar nog geen oplossing voor gevonden helaas...
Heb je al gecheckt of er een firmware update is voor de power lines? Als die er is, dan die eerst installeren en nog een keer proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 22:18
Ja, zie mijn vorige post. Zou een IPTV fix inzitten, maar helaas... Naar mijn idee krijgt de ontvanger geen IP adres...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 00:19
* Witlof heeft vandaag zijn welkomstbox ontvangen.

Volgende week komen ze het aansluiten. Dan ben ik OBN'er af en XS4ALL'er. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Witlof schreef op woensdag 6 december 2017 @ 20:29:
* Witlof heeft vandaag zijn welkomstbox ontvangen.

Volgende week komen ze het aansluiten. Dan ben ik OBN'er af en XS4ALL'er. Ben benieuwd.
Ik heb op 20 november dezelfde overstap gemaakt, mijn bevindingen tot nu toe:

- Overstap ging goed, een goed uur nadat het OBN signaal eraf ging was de RF monteur geweest en werkte XS4ALL (zelf alles aangesloten). Als ik op de Guidion aansluitmonteur had moeten wachten had ik 1,5 dag zonder gezeten. Dat is voor minder technisch onderlegde mensen wel een nadeel en dus een verbeterpunt voor XS4ALL.

- Internet maakt weinig uit. Dat was uitstekend bij OBN en is dat bij XS4ALL ook weer tot op heden. Nu wel 160/160 (in de praktijk 170 / 250) ipv 100/100 maar dat is verder niet zo interessant. Pluspunt voor XS4ALL is de zelf instelbare poort beveiliging + reverse DNS (helaas wel IPv4 only die reverse DNS).

- ITV werkt net als bij OBN prima en stabiel. De nieuwe Arris STB's zijn vlotter dan de oude Amino's en Netflix op de STB's is ook een groot pluspunt voor mij. Daarnaast fijn dat de XS4ALL TV app gewoon ook op je telefoon werkt in tegenstelling tot de GHM app van OBN. Enige nadeel wat betreft ITV t.o.v. OBN is dat je de HD zenders nog steeds apart in de hoge nummers moet zoeken. Dat went snel en schijnt ook aangepast te worden bij KPN / XS4ALL maar dat wordt steeds uitgesteld terwijl dit bij OBN al meer dan 5 jaar gewoon geregeld was.

Zelf heb ik overigens de Fritzbox enkel in gebruik als WiFi AP en VoIP ATA wat erg goed werkt (eindelijk WiFi AC in huis). Voor de rest gebruik ik mijn eigen pfSense router i.c.m. een managed switch met SFP module.

Al met al ben ik erg tevreden over XS4ALL na 2 weken gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooleSmurf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 12:03
(jarig!)
Opvallende verbetering in ping tijden XS4ALL Glasvezel, zie:

XS4ALL Verbetering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@CooleSmurf Idd! Net ff gecheckt. En ook hier (vanuit Lelystad) nu voor het eerst waardes van 3ms. Voorheen altijd in de buurt van de 5-6ms.

C:\>tracert www.xs4all.nl

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms lo0.dr16.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 3 ms 3 ms 3 ms 0.ae26.xr3.1d12.xs4all.net [194.109.7.137]
4 3 ms 3 ms 3 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Mooie Plaatjes   

• Witlof
ik222 schreef op woensdag 6 december 2017 @ 21:24:
[...]

- Overstap ging goed, een goed uur nadat het OBN signaal eraf ging was de RF monteur geweest en werkte XS4ALL (zelf alles aangesloten). Als ik op de Guidion aansluitmonteur had moeten wachten had ik 1,5 dag zonder gezeten. Dat is voor minder technisch onderlegde mensen wel een nadeel en dus een verbeterpunt voor XS4ALL.
Bedankt voor je reactie. Geeft mij weer hoop voor vandaag. Signaal is er af sinds 7:30. Geen internet, TV of radio. Is wel lekker rustig.

Bij Guidion verwachten ze volgens mij dat je altijd maar vrij kunt pakken. Is het echt zo moeilijk om bij de overstap een opeenvolgende afspraak te plannen met 2 partijen? Vind een dag er tussen eigenlijk al niet meer van deze tijd, maar daar ben ik nog akkoord mee gegaan. 2 dagen vrij genomen (vandaag en morgen). Echter kunnen ze bij Guidion pas volgende week ergens ipv morgen. Had het idee dat die afspraak al vast stond, maar na een mail/SMS afgelopen maandag bleek dat toch niet zo te zjin. Helaas kan er volgende week niemand thuis zijn. Dus is het lastig plannen.

Had maandag trouwens meteen Guidion gebeld met de vraag of het echt niet vrijdag kon ivm verlof. Ze gingen kijken en zouden mij terugbellen. Dinsdag zelf nog maar eens gebeld maar waren er nog steeds mee bezig. Gisteren aan het einde van de dag nogmaals zelf gebeld en gevraagd naar de status. Terugbellen doen ze blijkbaar niet. Had al weinig hoop, maar het kon maandag. Maar goed, dan is er dus niemand.

Nu dus wachten op RF monteur en hopelijk krijg ik dan zelf alles aan de gang. Snap niet waarom dit soort dingen (overstappen/verhuizen) altijd zo moeizaam moet. Je zou verwachten dat ze er toch iets van leren....

• ik222
  • Niet online
Installatie moet prima zelf te doen zijn, patchcover erop schuiven is ook niet zo spannend zolang je maar niet als een idioot doordrukt als het niet gaat. Het moet soepel gaan, als het niet gaat even een stukje terug, wat bewegen met de kabel en opnieuw proberen (vaak zit dat de koppelbus net niet helemaal goed ervoor).

Reggefiber monteur is inmiddels geweest neem ik aan?

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18:15
ehtweak schreef op vrijdag 8 december 2017 @ 09:03:
@CooleSmurf Idd! Net ff gecheckt. En ook hier (vanuit Lelystad) nu voor het eerst waardes van 3ms. Voorheen altijd in de buurt van de 5-6ms.

C:\>tracert www.xs4all.nl

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms lo0.dr16.d12.xs4all.net [194.109.5.227]
3 3 ms 3 ms 3 ms 0.ae26.xr3.1d12.xs4all.net [194.109.7.137]
4 3 ms 3 ms 3 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]
Lucky you :( Die van mij is van 4 naar 7 gegaan door dit onderhoud.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
ik222 schreef op donderdag 14 december 2017 @ 12:31:
Installatie moet prima zelf te doen zijn, patchcover erop schuiven is ook niet zo spannend zolang je maar niet als een idioot doordrukt als het niet gaat. Het moet soepel gaan, als het niet gaat even een stukje terug, wat bewegen met de kabel en opnieuw proberen (vaak zit dat de koppelbus net niet helemaal goed ervoor).

Reggefiber monteur is inmiddels geweest neem ik aan?
Het viel niet mee. Nadat ik gebeld had met XS4ALL met de vraag of er nog iemand van Reggefiber kwam, werd mij verteld dat dat niet het geval was. Moet zeggen dat deze overstap echt onduidelijk was. Ik snap ook niet dat het allemaal zo moeilijk moet gaan anna 2017. Hoe moeilijk kan het zijn om een opeenvolgende afspraak te maken met 2 partijen?

Maar goed, zelf mocht ik de NTU niet vervangen i.v.m. eventuele schade die ik kon veroorzaken. Daarbij aangegeven dat ik dus 2 opeenvolgende dagen vrij had genomen voor de overstap en dat er dus uiteindelijk beide dagen niemand zou komen. XS4ALL helpdesk heeft daarbij gelukkig geholpen om alsnog iemand van Guidion langs te sturen op de 2e dag. Monteur heeft NTU vervangen en even snel getest met de Fritzbox. Heb zelf mijn eigen router weer aangesloten en gelukkig weer internet en TV.

Overstappen van provider blijft een lastig verhaal blijkbaar, maar het is gelukt!

Nu heb ik nog wel een vraag. Wat is nou echt het voordeel om te kiezen voor routed IPTV ipv bridged IPTV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Witlof schreef op maandag 18 december 2017 @ 12:59:
[...]

Nu heb ik nog wel een vraag. Wat is nou echt het voordeel om te kiezen voor routed IPTV ipv bridged IPTV?
Geen VLANs door je huis en internet based diensten (Netflix e.d.) op je IPTV box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
|sWORDs| schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:09:
[...]

Geen VLANs door je huis en internet based diensten (Netflix e.d.) op je IPTV box.
Bedankt! Kon het nergens echt vinden. VLAN's heb ik al door het huis, dus dat is geen probleem. Netflix heb ik op mijn TV en dus dan geen extra device nodig om te kijken. Is er een overzicht te vinden met de andere apps?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Witlof schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:30:
[...]

Bedankt! Kon het nergens echt vinden. VLAN's heb ik al door het huis, dus dat is geen probleem. Netflix heb ik op mijn TV en dus dan geen extra device nodig om te kijken. Is er een overzicht te vinden met de andere apps?
Netflix
Weerslag.nl
Autoweek.nl
SugarBoost
NOS Sport
YouTube
Buienradar
Flickr
4 in a row
Nusport
Haardvuur
Wikipedia
ANWB Verkeersinformatie
TicTacToe
Dumpert
Nu.nl
Fileindex.nl
Guess That City
Aquarium
AccuWeather
TimeSquare
SUDOKU
NOS Journaal
NOS Nieuws
Dance Trippin
True or False
Dailymotion
Zoomin
AVRO Klassiek
EuroNews
OUTtv
Al Jazeera
Parmando
Wall Street Journal
Vimeo
Amber Alert
France 24
Sneeuwhoogte

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 18-12-2017 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Bedankt @|sWORDs| d:)b Misschien iets voor de OP :X

Blijf me ook nog altijd verbazen dat de HD zenders zo ver weg zitten en niet de 'normale' zenders op 1 t/m 10 vervangen. Gelukkig komt dit nog wel volgens: https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm
In de komende maanden verplaatsen we HD-zenders van kanaal 701 naar kanaal 1 en verder. U ontvangt van ons een e-mail met de datum waarop uw tv-abonnement is omgezet naar HD op 1. U hoeft verder niks te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Witlof schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:16:
Bedankt @|sWORDs| d:)b Misschien iets voor de OP :X

Blijf me ook nog altijd verbazen dat de HD zenders zo ver weg zitten en niet de 'normale' zenders op 1 t/m 10 vervangen. Gelukkig komt dit nog wel volgens: https://www.xs4all.nl/klant/hd-op-1.htm

[...]
Helaas is het dan nog steeds de HD zenders (701-710 7,5Mbit) en niet de HD glas (661-670 12,75Mbit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
|sWORDs| schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:23:
[...]

Helaas is het dan nog steeds de HD zenders (701-710 7,5Mbit) en niet de HD glas (661-670 12,75Mbit).
Als het goed is niet:
Ik zie de HD-glaszenders nog vanaf kanaal 661 en verder, klopt dit?
Als HD-glaskanalen op uw aansluiting beschikbaar zijn, dan kunt u deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Het is de bedoeling dat deze kanalen later ook worden verplaatst naar kanaal 1 en verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:59
|sWORDs| schreef op maandag 18 december 2017 @ 13:09:
[routed versus bridged IPTV]

En een mooie stepping stone voor hackers naar je interne netwerk via die box :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

janbrede schreef op maandag 18 december 2017 @ 17:21:
[...]

En een mooie stepping stone voor hackers naar je interne netwerk via die box :(
Je kunt routed IPTV ook op een guest VLAN draaien (doe ik ook), maar dan heb je natuurlijk wel weer VLANs door je netwerk.
Daarnaast hoeft er naar binnen niets open te staan aan de WAN kant en ook aan de IPTV kant zijn het maar een paar ranges met alleen UDP en IGMP. Zolang de provider niet gehackt is wordt dat erg lastig binnenkomen en als de provider gehackt is heb je grotere problemen.
Witlof schreef op maandag 18 december 2017 @ 16:25:
[...]

Als het goed is niet:

[...]
Als HD-glaskanalen op uw aansluiting beschikbaar zijn, dan kunt u deze blijven bekijken vanaf kanaal 661 en verder. Het is de bedoeling dat deze kanalen later ook worden verplaatst naar kanaal 1 en verder.

[ Voor 23% gewijzigd door |sWORDs| op 18-12-2017 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Zo, sinds vandaag ook Glasvezel van xs4all. 500/500 (niet omdat t moet maar omdat t de eerste 6 maanden niks uit maakt qua prijs) kom van OnsNet af ( :'( ) en ben nu over op xs4all ivm vaste IP adres. Heb eigen router aangesloten mbv een ethernet NTU die de monteur bij zich had (dus voor niets zon tplink media converter en Gbic gekocht), VLANs voor IPTV En internet gesplitst op mijn managed switch. (Voor de router dus, maw geen router IPTV, lijkt te werken zonder issues)

Overigens perfect gepland allemaal. Gisteren ReggeFiber over de vloer om het OnsNet kastje weg te halen, vandaag Gideon over de vloer.

[ Voor 12% gewijzigd door Tomba op 19-12-2017 21:22 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Ja bridged ITV werkt verder prima, het enige nadeel is dat dingen als Netflix dan niet werken op de settopboxen. Zelf gebruik ik Netflix op de STB erg graag dus daarom heb ik ITV routed gemaakt achter pfSense, wel in een eigen VLAN om security redenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Tomba schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:09:
Zo, sinds vandaag ook Glasvezel van xs4all. 500/500 (niet omdat t moet maar omdat t de eerste 6 maanden niks uit maakt qua prijs) kom van OnsNet af ( :'( ) en ben nu over op xs4all ivm vaste IP adres. Heb eigen router aangesloten mbv een ethernet NTU die de monteur bij zich had (dus voor niets zon tplink media converter en Gbic gekocht), VLANs voor IPTV En internet gesplitst op mijn managed switch. (Voor de router dus, maw geen router IPTV, lijkt te werken zonder issues)

Overigens perfect gepland allemaal. Gisteren ReggeFiber over de vloer om het OnsNet kastje weg te halen, vandaag Gideon over de vloer.
Als ik toch een kritische opmerking mag maken: je kan het toch geen perfecte planning noemen als je niet in 1 dag overgaat? Elke keer weer hoor ik dat XS4ALL bij een migratie de monteur (Guidion) een dag na de geplande migratie aanstuurt.
En dat vind ik onacceptabel voor mensen die niet zelf hun apparatuur kunnen aansluiten en dus afhankelijk zijn van die monteur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Laatst online: 25-09 19:14

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Barre73 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 22:59:
[...]

Als ik toch een kritische opmerking mag maken: je kan het toch geen perfecte planning noemen als je niet in 1 dag overgaat? Elke keer weer hoor ik dat XS4ALL bij een migratie de monteur (Guidion) een dag na de geplande migratie aanstuurt.
En dat vind ik onacceptabel voor mensen die niet zelf hun apparatuur kunnen aansluiten en dus afhankelijk zijn van die monteur.
Ja als je het zo bekijkt heb je wel gelijk :>
ik222 schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 21:29:
Ja bridged ITV werkt verder prima, het enige nadeel is dat dingen als Netflix dan niet werken op de settopboxen. Zelf gebruik ik Netflix op de STB erg graag dus daarom heb ik ITV routed gemaakt achter pfSense, wel in een eigen VLAN om security redenen.
Netflix zit gewoon in mijn SmartTV dus daar heb ik dat kastje van XS4all dus niet voor nodig. Vandaar dat ik voor deze oplossing heb gekozen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Tomba op 19-12-2017 23:02 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henisa
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 25-09 23:18
[...]

Ik kreeg ook zo'n mail voor een afspraak. En ook voor dag later want ze weten niet wanneer het signaal wordt over gezet, qua tijd op 3 januari. Heb met xs4all gebeld en gevraagd of de monteur verplicht was. Aangezien ik gekozen had voor een doe het zelf installatie 8)7 . Dit was geen probleem. Gewoon geen afspraak maken en in het installatie pakket zit alles was je nodig hebt was de mededeling.
Daarnaast vraag ik mij af of ik niet gewoon de NTU van KPN (daar zit ik nu nog bij) gewoon kan laten zitten en daarop de FritzBox op aan kan sluiten?

[ Voor 1% gewijzigd door henisa op 22-12-2017 08:20 . Reden: na alle opmerkingen FTU aangepast naar NTU en aangegeven dat ze niet weten op welk tijdstip op de dag van overzetting ik overgezet wordt. ]

https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=192763

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
henisa schreef op woensdag 20 december 2017 @ 15:24:
[...]

Ik kreeg ook zo'n mail voor een afspraak. En ook voor dag later want ze weten niet wanneer het signaal wordt over gezet. Heb met xs4all gebeld en gevraagd of de monteur verplicht was. Aangezien ik gekozen had voor een doe het zelf installatie 8)7 . Dit was geen probleem. Gewoon geen afspraak maken en in het installatie pakket zit alles was je nodig hebt was de mededeling.
Daarnaast vraag ik mij af of ik niet gewoon de FTU van KPN (daar zit ik nu nog bij) gewoon kan laten zitten en daarop de FritzBox op aan kan sluiten?
Gewoon zelf de FTU vervangen door wat je geleverd hebt gekregen.
Dat wil zeggen als het installatie pakket compleet is. Wel even controleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Post te veel ;)

[ Voor 97% gewijzigd door Barre73 op 21-12-2017 09:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
[...]

Ik kreeg ook zo'n mail voor een afspraak. En ook voor dag later want ze weten niet wanneer het signaal wordt over gezet. Heb met xs4all gebeld en gevraagd of de monteur verplicht was. Aangezien ik gekozen had voor een doe het zelf installatie 8)7 . Dit was geen probleem. Gewoon geen afspraak maken en in het installatie pakket zit alles was je nodig hebt was de mededeling.
Daarnaast vraag ik mij af of ik niet gewoon de FTU van KPN (daar zit ik nu nog bij) gewoon kan laten zitten en daarop de FritzBox op aan kan sluiten?
Ze weten niet wanneer het signaal wordt omgezet?? Migraties vinden plaats op de wensdatum die door de provider zelf wordt aangegeven in de order....
Wat een stelletje.....
[...]

Laten we het de NT noemen en niet de FTU (dat is nl. de grondplaat). Als je nu een KPN NT hebt die niet al te oud is (dus Gigabit), gewoon laten zitten. Maakt niks uit.

[ Voor 33% gewijzigd door Barre73 op 21-12-2017 09:24 ]

• PiOn
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-09 00:49
Is wel degelijk een FTU. Die grondplaat termineert niets. Doet alleen signal overdracht.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die 'grondplaat' termineert de glasvezel (fysiek). Het heeft er voor de rest niets mee te maken wat je er daarna op aansluit (signaal).

• Barre73
PiOn schreef op donderdag 21 december 2017 @ 00:24:
Is wel degelijk een FTU. Die grondplaat termineert niets. Doet alleen signal overdracht.
FTU is grondplaat waar de vezel in afgewerkt zit met een pigtail. NT of NTU is het actieve deel dat vervangbaar is.

• ehtweak
  • Niet online
Idd, FTU met de juiste (!) patchcover is voldoende om een fiber only FRITZ!Box (5490) m.b.v. een SC/PC kabeltje, zonder glas/koper NT, te kunnen aansluiten.

Alleen kan het soms ff wat tijd en moeite kosten om het voor elkaar te krijgen... O-)
[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Mooie Plaatjes   

• Witlof
[...]

Helemaal mee eens. Ik vind het persoonlijk echt niet meer van deze tijd dat dit niet strakker gepland kan worden :X

Maar sinds de overstap en aansluiting, en ik dus online ben via XS4ALL, nog altijd tevreden. Maar dat mag ook wel na een weekje ;) De eerste betaling is al geïncasseerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santiago512
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:07
Enige kans dat de Glashart app ook naar KPN en dochters komt nu OBN overgaat baar KPN??
Van OBN komende is de huidige app wel een verschrikking.........

• Witlof
Ik ben bang van niet. Maar persoonlijk vind ik het niet erg. Ik kan nu niet alleen op mijn iPad televisie kijken, maar ook op mijn smartphone en zelfs via https://webtv.xs4all.nl/ op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Het volgende probleem van AVM. Het gaat hier over de Fritz!Box 7590 INT die je uiteraard zelf moet kopen.
De vraag die hier gesteld wordt is " waarom de Fritz!Box 7590, het nieuwe TOP model" niet werkt i.c.m. XS4ALL.

Ik heb onderstaande overgenomen van de " gebruikers groep van xs4all" .

Al sinds september 2017 met XS4ALL, AVM Nederland, Fritz shop en AVM Duitsland wordt aan gewerkt? Tot op heden geen werkende verbinding Xs4all glasvezel 500/500 mB.
Antwoord Xs4all wij ondersteunen de 7590 niet. De andere bedrijven zijn er sinds september mee bezig!!! Wachten op up-dates is het antwoord.
De foutmelding is PPPeO wordt niet gezien/ondersteund Xs4all.

Voor het antwoord op je vraag: 7590 draait onder 6.88-46789 BETA maar je is geen verbinding met XS4All mogelijk!!!!

[ Voor 14% gewijzigd door Gondelier op 04-01-2018 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-09 12:09
Niet zo zeer een glasvezel gerelateerde vraag:

Ik ben vaak met de XS4ALL Internet Onderweg SIM in het buitenland maar zie dat ik in het buitenland nooit 4G heb. Is dit iets wat jullie ook ervaren of ligt dit aan mijn hardware (Lenovo T440S met Windows 10 en Sierra EM7345 LTE Modem)? In Nederland heb ik wel gewoon 4G tot volle tevredenheid.

Laat maar, was toch een hardwarefout. Modem opnieuw gestart en plots heb ik 4G.

[ Voor 11% gewijzigd door Jassy op 09-01-2018 09:22 ]

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Voor diegenen die vorig jaar de 1750E 'gratis' kregen via Xs4all, er is weer een verse 1750E FRITZ!OS 6.93 d.d. 29.12.2017

FYI:

https://avm.de/service/do...=fritzwlan-repeater-1750e

Neuigkeiten und Verbesserungen mit FRITZ!OS 6.93
•Stabilität verbessert

Neuigkeiten und Verbesserungen mit FRITZ!OS 6.92
•Fehlerhaftes Scrolling der Benutzeroberfläche auf Mobilgeräten behoben
•Fehlerhafte Übersetzungen auf der Startseite behoben
•Schwäche der Schlüsselaushandlung bei WPA2 behoben

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 25-09 11:42
Ik heb sinds ik een Fritz 5490 heb problemen om mijn Synology te bereiken.
Als ik de synology aan mijn laptop koppel werkt het perfect namelijk.

Daarin ben ik niet alleen helaas :
https://xs4all.gebruikers...wthread.php?thread_id=773

Naast de verandering van de Fritz router is de IPTV setup sinds de nieuwe 5490 anders :

De Arcadyan's zitten nu in VLAN6 en ik gebruik VLAN4 niet meer.
Kan het zijn dat de Synology last heeft van het multicast verkeer ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Heb je er een switch tussen dan?

Ws moet je aan de slag met (vast) ip-nummer.

Kijk anders ook even op het Synology forum www.synology-forum.nl

[ Voor 71% gewijzigd door janbal op 17-01-2018 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 25-09 11:42
Ja en Nee.

Fritz > Synology : problemen
Fritz > Cisco switch > Synology : problemen.

Als je wilt : lees het xs4all forum even wat ik gelinked had. Exact die problemen heb ik ook.

Mooi : xs4all stuur me door naar AVM... Terwijl xs4all toch echt mijn leverancier is van het modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EXX
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Hmm, dit moet ik in de gaten houden. Ik heb sinds kort XS4ALL glasvezel met een 5490 modem, en heb een Cisco SG220 switch. Voor een NAS moet ik nog gaan kijken, en nu lees ik dat er problemen zijn icm Synology. Wellicht dan toch maar QNAP nemen?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik2B
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:09
EXX schreef op woensdag 17 januari 2018 @ 11:57:
Hmm, dit moet ik in de gaten houden. Ik heb sinds kort XS4ALL glasvezel met een 5490 modem, en heb een Cisco SG220 switch. Voor een NAS moet ik nog gaan kijken, en nu lees ik dat er problemen zijn icm Synology. Wellicht dan toch maar QNAP nemen?
Probleem zoals eerder beschreven is herken ik niet. Heb zelf ook een synology en die draait als een zonnetje.

Heb camera's en switches eraan hangen. TV Setup box heb ik wel rechtstreeks op mijn Fritz zitten.
ik werk wel met vast IP nummers voor de meeste hardware (camea's, NAS en wifi repeater)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 20:44
Heb een fritz 7581 een cisco sg220 en een synology nas. Bij mij werkt dit al ruim een half jaar zonder een enkel probleem. Ip-tv boxen zitten ook achter de cisco switch notabene. Kan ook niet bedenken waar dit door veroorzaakt wordt. Dhcp server op de cisco en op de fritz box geenabled soms?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Voor de liefhebber, er is vandaag een nieuwe BETA update voor de Fritz!box 7590.

https://en.avm.de/fritz-l...r-fritzbox-7490/overview/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:55

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

WebTV doet het hier niet, ben ik de enige? Op storingen.xs4all.nl staat iig niets bijzonders, ik vraag mij nu af of het aan mijn zijde ligt of niet :?

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Geen problemen met webtv.xs4all.nl. Werkt goed.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frituurbaas
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19-03-2021
webtv heeft wel de neiging om te stoppen met streamen wanneer je niet meer actief het tabblad van webtv hebt open staan. Na enkele minuten (meestal) loopt de stream vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-09 07:08
Welke router levert xs4all nu uit?
Heb een: FRITZ!Box 7581 maar regelmatig vreemde problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbrede
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-09 23:59
Ik ben afgelopen dinsdag aangesloten en heb een 7581. Maar het is afhankelijk van welk type FTU je hebt. Ik heb een Genexis (ouder type), hier wordt door de monteur een NTU op geklikt met een UTP uitgang die naar de WAN-poort van de 7581 gaat. Daardoor heb je 4 LAN-poorten vrij.
Bij de nieuwere FTU's wordt (voorzover ik uit de discussie hier kan opmaken) een 7490 rechtstreeks op glas aangesloten. Die heeft geen UTP WAN-poort.
Welke software versie heeft jouw 7581? Je zou als het goed is 06.85 moeten hebben, dat is de nieuwste. Oudere versies schijnen nogal wat bugs te hebben, met name in het DECT gedeelte (heb ik nog niet getest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Ook met 6.85 zijn er nog problemen met Dect.

Pagina: 1 ... 59 ... 108 Laatste