[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 56 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Gondelier schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:32:
@ehtweak @eymey @jassy

Ik heb net voor de tweede keer gebeld met de HD van XS4ALL, men was erg haastig waardoor IK erg rustig bleef en de tijd nam !!
WAT HAD IK GEDAAN om 13:00 uur.
1) STB opnieuw naar fabrieksinstelling en software verwijderd.
2) Alle programma's bij geplande opnames helemaal leeg gemaakt.
3) Opnieuw STB naar fabrieksinstelling en software verwijderd.
4) Opnieuw ( om te proberen ) Late Night voor vanavond etc. in de SERIE gezet.
5) Opnieuw STB naar fabrieksinstelling en software verwijderd.
6) Modem opnieuw opgestart, je weet maar nooit. Goeie firmware is ook uniek.

In het menu bij geplande opname's stond:
5 ja ja jullie lezen het goed vijf maal Late Night.

5 - 09 - 2017 13:38 uur Late Night RTL4
5 - 09 - 2017 13:38 uur Late Night RTL4 HD
5 - 09 - 2017 22:25 uur Late Night RTL4
5 - 09 - 2017 22:25 uur Late Night RTL4 HD
5 - 09 - 2017 22:25 uur Late Night RTL4 HDG

Aan de medewerker van de HD heb ik gevraagd hoe ik de 4 van de 5 Late Night 's uit de geplande opname's moest halen, dat gaat niet zij hij. Dat kan pas nadat alles is opgenomen en mijn eerste melding wordt pas onderzocht als er meerdere meldingen komen. Dus ik kraam onzin uit !!
Nou, het is dweilen met de kraan open en heb de telefoon maar neergelegd.

Ik heb nu ook Pauw in de serie gezet en die neemt er 6 op, dus voor 2 programma's 11 opnames.
Ook zou het zo kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker dat het allemaal bij elkaar ( 5 + 6 ) 11 programma's op de cloud wegschrijft. Dit hou ik nog even in de gaten.

Dit is het antwoord wat ik vanavond heb ontvangen van XS4ALL.
Ik heb hem precies zo geplakt zoals hij binnen kwam, ze weten niet hoe ik heet en zuiver Nederlands, en nu ?? 8)7 8)7 8)7 8)7

Beste Dhr,

zoals beloofd zou ik u nog even mailen. het probleem van de opnames die 3 of 4 keer gedaan word is aangemeld als storing.
De beheerders gaan er mee aan de slag en word hopelijk zo snel mogelijk verholpen.

--
Met vriendelijke groet,
Jeetje echt een groot probleem zoals ze tegen je tekeer gaan. >:)
Mijn ervaringen met de Helpdesk met XS4all zijn prima, niet dat ik ze in de afgelopen 20 jaar vaak nodig heb gehad, maar ze hadden altijd een luisterend oor en kregen alles binnen korte tijd opgelost. Wellicht heb jij gewoon pech gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 13:53

page404

Website says no

Al een jaar glasvezel via XS4All, en bevalt me uitstekend. Ook de apparatuur en de tv kastjes zijn erg fijn. Jammer dat ik binnenkort naar een niet-glasvezelwijk ga verhuizen. Nog contact gehad met XS4All en die probeerden me natuurlijk VSDL aan te smeren. Ja maar meneer, u heeft daar ook 100/20MBit.
Ja, maar ik wil glas en ik stem met de voetjes, dus jullie zien me weer terug als er glas ligt. Eind dit jaar dus terug naar Ziggo. Ook niet slecht hoor, maar had liever XS4All gehad.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:22
Barre73 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:07:
[...]

Net als die kleine operator bij jou in de buurt die alleen daar levert :-)
XSYou toch?

Operator zijn is nou eenmaal heeeeel duur.
Is inderdaad ook niks.
Voorlopig blijf ik dus even hier zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

goddegoddeot schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 10:40:
[...]

Jeetje echt een groot probleem zoals ze tegen je tekeer gaan. >:)
Mijn ervaringen met de Helpdesk met XS4all zijn prima, niet dat ik ze in de afgelopen 20 jaar vaak nodig heb gehad, maar ze hadden altijd een luisterend oor en kregen alles binnen korte tijd opgelost. Wellicht heb jij gewoon pech gehad.
Paul,
Ik schrijf nergens dat:
Er ook maar iemand tegen mij tekeer is gegaan, en ik ook een groot probleem heb, maar het is wel lastig.
Bij mij was er ook een luisterend oor maar wel gehaast, misschien moest de goede man naar het toilet.
Alles binnen korte tijd opgelost, ik denk het niet, het is pas 1,5 week gaande met dat opnemen en het is vandaag nog niet opgelost.
Het ontkennen van dit hele gebeuren dat stoort mij, terwijl het KPN forum er vol mee staat en of het de helpdesk MET XS4ALL is of VAN XS4ALL daar heb ook ik na 19 jaar mijn twijfels over.
Prettig weekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Naar aanleiding van mijn klacht over de non-HELP-desk van Xs4all,
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
werd ik vandaag teruggebeld over het hoe en wat.
Allereerst kreeg ik een excuus dat het idd niet zo gegaan was als dat het moest gaan.

Het was goed om te bemerken dat ik nu wel iemand aan de lijn had, die wist waar 'ie 't over had! Uiteindelijk bijna 50 minuten bezig geweest om allerlei zaken door te nemen, uit te vogelen en vooral de IPTV issues, die al jaren/maanden spelen, zorgvuldig te specificeren.

De voornaamste opmerking van deze kundige meneer was, dat er vrijwel niemand is, die zo nadrukkelijk en precies uitlegt wat er nu fout gaat. Zijn verzoek was dan ook aan 'bekenden' te vragen, om de problemen met IPTV wel te melden! Want als er niks gemeld wordt, dan wordt er zeker niks aan gedaan...
Uiteraard geen garantie dat het nu opgelost wordt, maar één ding is zeker, stilzwijgend afwachten, zal ook weinig brengen. :|

Dus breng ik ook ff het verzoek over. :)
@Lord_Dain , @Gondelier @JoepW @eymey @en anderen : alsjeblieft jullie issues met IPTV melden bij Xs4all. Samen staan we sterker. ;)

@joopv : deze meneer gaf duidelijk aan dat de HD van Xs4all geen script afwerkt! Maar dat iedere individuele HD-er zijn/haar interpretatie van de probleem oplossingen methode toepast.
Gondelier schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 12:39:
[...]

Het ontkennen van dit hele gebeuren dat stoort mij, terwijl het KPN forum er vol mee staat en of het de helpdesk MET XS4ALL is of VAN XS4ALL daar heb ook ik na 19 jaar mijn twijfels over.
Prettig weekend.
Dat heb ik ook gevraagd; er werd nadrukkelijk gezegd dat het de eigen HD van Xs4all is, en geen uitbesteed call center...

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 08-09-2017 17:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

@ehtweak I've been there....
Ik heb geruime tijd geleden ook al contact gehad (uiteindelijk) met iemand die echt wist waar ik het over had en die mij zelfs 'herkende' van mijn race filmpje op de frontpage van Tweakers. (mede nerd dus) ;)

Maar...... het probleem is er niet van verdwenen.... ik heb de hoop opgegeven.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
@ehtweak ik zit zelf niet bij XS4ALL :-)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
[vervolg Xs4all IPTV never-ending-story]

Hedenavond nog een paar contact gehad met Xs4all. Uiteraard konden ze mijn precies omschreven problemen niet reproduceren... Maar dat had ik ook aangegeven, het zijn intermitterende problemen; de ene keer wel, de andere keer niet.

Heb ze een uitgebreide lijst gestuurd van gedocumenteerde probleemgevallen van de afgelopen jaren en diverse verwijzingen naar publieke discussies over de IPTV problemen. Maar daar gaat men niet op in. :|

Enigszins hoopvol was deze uitspraak van Xs4all:
"Een collega van mij gaf aan dit wel vaker gehoord te hebben.
Echter, die kunnen wij hier op kantoor met een opname van 362 dagen oud
niet reproduceren. Dat zul je altijd zien."

Om later op de avond toch weer de teleurstellende melding te krijgen:
"Ik heb het net getest, en kon helaas het probleem niet reproduceren.

Ik betwijfel of we dit dus nu blind kunnen aanmelden bij KPN. Ik vrees
dat, als zij het ook niet kunnen reproduceren, er weinig mee gedaan gaat
worden.
Daarom wil ik toch eerst eens een monteur van Guidion laten langskomen
die uw NTU en modem gaat vervangen."

Zucht, daar gaan we weer; hardware swappen... Altijd leuke exercitie van/door Guidion... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-09 15:25
Schandalig, ik zou gewoon weigeren en escaleren. Dat is echt mijn grootste vrees/irritatie bij een helpdesk; je wordt weggezet als de gemiddelde digibeet en langs een flow chart geleid en komt dan die ene helpdesker tegen die zelf ook digibeet / debiel is en je daarom ook niet terwille is om mee te denken of te luisteren..

PS. Ik wil best een klacht indienen, maar gebruik IPTV amper, af en toe om live iets te kijken maar voornamelijk webtv en vriendin neemt GSTV en Penoza op en dat is het wel zo ongeveer. Voor ons allen wil ik mijn steentje bijdragen als iemand hier zijn/haar klacht brief post, pas ik het een beetje aan en gooi ik hem ook richting de helpdesk.

[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 09-09-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ehtweak schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:20:

worden.

Zucht, daar gaan we weer; hardware swappen... Altijd leuke exercitie van/door Guidion... :X
Ik snap helaas wel dat het reproduceerbaar moet zijn voordat KPN er iets mee doet. Als het niet betrouwbaar te reproduceren is gaan issues te snel weer dicht.

Als je de swap doet: Bij die swap dan wel om een ander type hardware vragen om dat uit te sluiten. Had je al een 7581 + 4K-geschikte STB?
Of levert XS4ALL dat type nog niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ehtweak schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 22:20:
[vervolg Xs4all IPTV never-ending-story]

Hedenavond nog een paar contact gehad met Xs4all. Uiteraard konden ze mijn precies omschreven problemen niet reproduceren... Maar dat had ik ook aangegeven, het zijn intermitterende problemen; de ene keer wel, de andere keer niet.

Heb ze een uitgebreide lijst gestuurd van gedocumenteerde probleemgevallen van de afgelopen jaren en diverse verwijzingen naar publieke discussies over de IPTV problemen. Maar daar gaat men niet op in. :|

Enigszins hoopvol was deze uitspraak van Xs4all:
"Een collega van mij gaf aan dit wel vaker gehoord te hebben.
Echter, die kunnen wij hier op kantoor met een opname van 362 dagen oud
niet reproduceren. Dat zul je altijd zien."

worden.

Het is volgens mij helemaal niet mogelijk dat de NTU en of modem hier iets mee te maken hebben. Het probleem doet zich voor met meerdere types NTU en meerdere types "modem" (routers).
Dit zit duidelijk of in de backend of in de HMB2260 (zowel v1 als v2). Een ander type IPTV kastje zou het probleem kunnen oplossen, echter denk ik niet dat het iets met de STB hardware te maken heeft, eerder een software bug.
Ook geloof ik er helemaal niets van de KPN niets van dit probleem weet, ik ken namelijk helemaal niemand die het probleem (of eigenlijk alle genoemde problemen) niet al eens heeft gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 09-09-2017 11:37 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@|sWORDs| vertel mij wat... :+

Maar de HD van Xs4all blijft stug volhouden en probeert velen (moi incluis) af te poeieren dat een IPTV cloud software probleem te maken zou hebben met een lokale media converter e.d. :F ;w (NTU; omzetting van glas --> koper)

Kijk, een brakke STB zou ik me nog kunnen voorstellen. Maar dan zouden de issues veel erger (moeten) zijn. Iets kan best kapot gaan, maar niet af en toe, en bovendien selectief, bepaalde functies half uitvoeren...

Zucht, maar hoe krijg je in vredesnaam zo'n HD-er zover dat ze nou eens echt luisteren en nadenken?!? |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Een stukje van de eigen website voorlezen helpt vaak ;)

Op de kpn site staat een stukje dat ze "het kastje kleiner hebben gemaakt, door de opslag naar de cloud te verplaatsen."

Als je hem dat laat lezen gaat het Jip en Janneke niveau lampje misschien aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

@ehteak Ook bij mij konden ze echt niks constateren bij metingen....
Het ligt gewoon aan de capaciteit en bugs in de wolkjes en niet lokaal.
Overdag functioneert bij mij alles prima, maar 's avonds begint het gezeur met niet kunnen spoelen en het niet onthouden van 'herstart' punten van opnames die ik al bekeken had.
Maar blijkbaar wil het er niet in bij XS4ALL en/of ze weten het wel, maar staan ook machteloos tegenover mama KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hmmm, nu krijg ik net een aanbod binnen dat ze, of een 7581 of een 5490 willen leveren.

Met daarbij deze opmerking:

We kunnen een 7581 laten plaatsen, of een 5490. Voordeel van de 7581 is,
dat u vier vrije LAN-poorten zult hebben.
Het voordeel van de 5490 is, dat de DECT-functie betrouwbaarder werkt.
U mag het zeggen.

Tja, wat is wijsheid?

Idd, de 5490 zou specifiek voor FttH zijn, en die heeft een wat lager energieverbruik dan de 7581. De 7581 heeft dan wel weer 1 UTP aansluiting extra (want aparte voor WAN).

Maar ik heb nog geen directe glasvezel NTU, dan zou die ook omgewisseld moeten worden.

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 09-09-2017 12:50 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ow.... Ik heb 3 maanden korting gekregen..... Dat hielp ook niet.
Ik zou doorzeuren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
ehtweak schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:46:
Hmmm, nu krijg ik net een aanbod binnen dat ze, of een 7581 of een 5490 willen leveren.

U mag het zeggen.

Tja, wat is wijsheid?

Idd, de 5490 zou specifiek voor FttH zijn, en die heeft een wat lager energieverbruik dan de 7581. De 7581 heeft dan wel weer 1 UTP aansluiting extra (want aparte voor WAN).
Bij de 5490 heb je ook geen media converter maar wordt het modem rechtstreeks aangesloten op de glasvezel.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Jassy schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:51:
[...]

Bij de 5490 heb je ook geen media converter maar wordt het modem rechtstreeks aangesloten op de glasvezel.
@ehtweak
Of met utp aan lan1 !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:46:

U mag het zeggen.

Tja, wat is wijsheid?

Maar ik heb nog geen directe glasvezel NTU, dan zou die ook omgewisseld moeten worden.
Ik heb een 5490 en toch echt 4 LAN poorten vrij.
De aansluiting is namelijk direct met een glasvezelkabeltje op het modem.
Eventueel zou dit ook kunnen met een UTP kabel maar dan lever je wel een poort in.
Geen reden echter om dit te doen, glasvezelkabeltje werkt prima en de NT is ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Jassy schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 12:51:
[...]

Niet helemaal. Nieuwe klanten met een UFTU of een TKF FTU (de kleine nieuwe) van Reggefiber krijgen inderdaad een 5490 met een patchcover en een glaskabeltje.
Als je als bestaande klant nu een 5490 krijgt zou er ook een monteur moeten komen om de Mediaconverter er af te halen en een patchcover te plaatsen.
En als je nog een oudere Genexis FTU hebt werkt XS4all helemaal niet met een glaskabeltje.

Dus de klant alleen een vervangende 5490 opsturen geeft als resultaat dat je die aan moet sluiten op de bestaande Mediaconverter met een UTP kabeltje.

@ehtweak vraag om de 5490 met patchcover (voor jouw UFTU) en glaskabeltje.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 09-09-2017 14:30 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Barre73 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:29:
[...]

Niet helemaal. Nieuwe klanten met een UFTU of een TKF FTU (de kleine nieuwe) van Reggefiber krijgen inderdaad een 5490 met een patchcover en een glaskabeltje.
Als je als bestaande klant nu een 5490 krijgt zou er ook een monteur moeten komen om de Mediaconverter er af te halen en een patchcover te plaatsen.
En als je nog een oudere Genexis FTU hebt werkt XS4all helemaal niet met een glaskabeltje.

Dus de klant alleen een vervangende 5490 opsturen geeft als resultaat dat je die aan moet sluiten op de bestaande Mediaconverter met een UTP kabeltje.

Dat klopt wel.
Als je een beetje voorzichtig te werk gaat kun je volgens mij ook zelf de NT vervangen door de patchcover kit.
Maar goed bij mij stond XS4all er ook op dat de monteur zou langskomen.
Is ook gebeurd en keurig verlopen.
De patchcover kit werd overigens zonder dat ik erom gevraagd had meegeleverd in het installatie pakket.
De NT heb ik nog en zou ik kunnen gebruiken als reserve oplossing als het glasvezelkabeltje stuk getrokken wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Barre73 schreef op zaterdag 9 september 2017 @ 14:29:
[...]

@ehtweak
Helemaal mee eens Barre73, en de (oude) NT die er wordt afgehaald in de kast bewaren, je weet nooit !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Barre73 en anderen; bedankt voor alle adviezen!
Ik heb een 5490 + patchcover + glaskabel 'besteld'.

Nu afwachten of de order goed doorkomt. O-)

[...to be continued]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Met instellen van de juiste vlans zou ik dan de fritzbox kunne vervangen met een ubiquiti switch?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

rhos schreef op zondag 10 september 2017 @ 13:20:
Met instellen van de juiste vlans zou ik dan de fritzbox kunne vervangen met een ubiquiti switch?
Je kunt een router niet vervangen door alleen een switch.
Je hebt er dan ook nog een USG of een EdgeRouter bij nodig.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
BushWhacker schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:03:
[...]

Je kunt een router niet vervangen door alleen een switch.
Je hebt er dan ook nog een USG of een EdgeRouter bij nodig.
Nou bij kpn gaat dat prima. Vlans instellen en gaan.

Moet met dit dus lukken. Ik bedoel uiteraard een managed switch. pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X

[ Voor 23% gewijzigd door rhos op 10-09-2017 22:23 ]

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Centurius
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 28-08 02:41
rhos schreef op zondag 10 september 2017 @ 22:21:
[...]

Nou bij kpn gaat dat prima. Vlans instellen en gaan.

Moet met dit dus lukken. Ik bedoel uiteraard een managed switch. pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter X
Dat is dus een router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Ja dat bedoel ik dus. Ga het van de week eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPrange.net
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 15-04 10:12
Heeft iemand een idee of de snelheid upgrades al zijn afgerond?

De glasvezel POP in mijn wijk is nog EoF (100mbit) en ik krijg van xs4all alleen maar datums die opschuiven m.b.t. de upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
IPrange.net schreef op maandag 11 september 2017 @ 12:24:
Heeft iemand een idee of de snelheid upgrades al zijn afgerond?

De glasvezel POP in mijn wijk is nog EoF (100mbit) en ik krijg van xs4all alleen maar datums die opschuiven m.b.t. de upgrade.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IPrange.net
  • Laatst online: 15-04 10:12
Hier staan geen upgrades gepland voor mijn postcode. En mijn ervaring met Fourstack is dat deze info ook niet altijd word vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
[Xs4all soap continues...]

Zojuist een pakket binnengekregen met daarin een vervangende FRITZ!Box 5490.
Maar geen patchcover, en geen SC/PC fiber kabeltje. :N

Zucht, waarom kan het nou niet in één keer goed gaan?
Ik had nog nadrukkelijk doorgegeven dat e.e.a. wel compleet moest zijn, anders heeft een actie van een Guidion monteur ook geen zin.

Kan ik weer de discussie in, met de Xs4all HD over dit incomplete gebeuren. :-( :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

ehtweak schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:11:

Dat ben ik juist gewend van mijn vorige provider. Wel een router, maar geen NT en ook geen patch cover. Later zelfs de verkeerde NT opgestuurd (en een losse grondplaat, wtf? 8)7). Uiteindelijk had de Guidion monteur zelf maar een NT meegenomen die was 'overgebleven bij een andere klant'.

Mijn XS4ALL installatiepakket met 5490 bevatte wel een patch cover. Binnenkort maar eens een router/switch met SFP slot bestellen zodat die oude NT er af kan en de patch cover er op. De 5490 blijft verder netjes in de doos zitten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Zr40 op 11-09-2017 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Ik heb ook maar de overstap gemaakt van OnsBrabantNet naar XS4ALL. De verplichte overgang naar KPN zag ik niet zitten.

Nu komt Reggefiber volgende week mijn glasvezelmodem vervangen (ik heb nog een oud packetfront modem). Klopt het dat Reggefiber dan het OnsBrabantNet signaal eraf haalt en direct het XS4ALL signaal erop zet? En kan ik dan zelf al de Fritzbox aansluiten om internet te krijgen of moet ik echt wachten op de Guidion monteur (die pas een dag later komt) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
spartaan schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:04:
Ik heb ook maar de overstap gemaakt van OnsBrabantNet naar XS4ALL. De verplichte overgang naar KPN zag ik niet zitten.

Nu komt Reggefiber volgende week mijn glasvezelmodem vervangen (ik heb nog een oud packetfront modem). Klopt het dat Reggefiber dan het OnsBrabantNet signaal eraf haalt en direct het XS4ALL signaal erop zet? En kan ik dan zelf al de Fritzbox aansluiten om internet te krijgen of moet ik echt wachten op de Guidion monteur (die pas een dag later komt) ?
Ik verbaas me elke keer weer over die overgangen bij XS4all. Standaard plannen ze de monteur een dag na de migratie in. Dan zit je dus een dag zonder internet omdat het signaal er wel op staat maar de monteur je NT nog moet plaatsen, een dag later.

Als Reggefiber bij jou komt voor het vervangen van de FTU, dan hebben ze vlak daarvoor of daarna ook de patch in de centrale omgezet Het is namelijk 1 grote opdracht voor ze. Dus als jij dan de doos met apparatuur al hebt kan je de monteur van Reggefiber vragen of hij de NT of de patchcover even op je nieuwe FTU wil klikken (kan je ook zelf doen in principe). En dan kan je zelf aansluiten en gaan met die banaan.
Je hebt de Guidion monteur niet perse nodig dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Barre73 schreef op maandag 11 september 2017 @ 15:13:
[...]

...
Breek me de bek niet open... ;) :X

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 11-09-2017 16:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
[...]
Als Reggefiber bij jou komt voor het vervangen van de FTU, dan hebben ze vlak daarvoor of daarna ook de patch in de centrale omgezet Het is namelijk 1 grote opdracht voor ze. Dus als jij dan de doos met apparatuur al hebt kan je de monteur van Reggefiber vragen of hij de NT of de patchcover even op je nieuwe FTU wil klikken (kan je ook zelf doen in principe). En dan kan je zelf aansluiten en gaan met die banaan.
Mijn patch naar XS4ALL toe werd uitgevoerd door een Reggefiber onderaannemer die met een 4-uurs responstijd werkte voor tickets. Kiest XS4ALL ze misschien een ander product bij Reggefiber dan de andere ISP's?

@ehtweak Nu in eerste instantie een LAN poort als WAN-poort opofferen en later de Guidion monteur de patchkabel laten monteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
ANdrode schreef op maandag 11 september 2017 @ 16:30:
[...]

Mijn patch naar XS4ALL toe werd uitgevoerd door een Reggefiber onderaannemer die met een 4-uurs responstijd werkte voor tickets. Kiest XS4ALL ze misschien een ander product bij Reggefiber dan de andere ISP's?

@ehtweak Nu in eerste instantie een LAN poort als WAN-poort opofferen en later de Guidion monteur de patchkabel laten monteren?
Patchen voor nieuwe levering en migraties gaat niet met tickets. Is een opdracht in een gezamenlijk systeem en daar staat een normtijd voor. 5 werkdagen na ontvangst opdracht voor nieuwe patches. En voor migraties gaat het op wensdatum. Het is de ISP zelf die de datum aangeeft (minimaal 2 weken na inschieten opdracht).
Daarom verbaas ik me nog zo. XS4all heeft zelf de datum bij Reggefiber aangegeven. En Guidion plant een dag later. Geen enkele andere ISP die ik ken doet dat. Ze plannen altijd een monteur in op dezelfde dag. Ochtend is voor Reggefiber. Middag voor de ISP. Zo zit de klant hooguit een halve dag zonder diensten.

@ehtweak als ze zo graag de NT en de router willen uitsluiten als oorzaak dan moeten ze toch die patchcover gaan gebruiken... Hopelijk werkt de monteur wel mee. Ik heb helaas niet de beschikking over die covers en kabeltjes, anders had ik je kunnen helpen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
[...]

Ik verbaas me elke keer weer over die overgangen bij XS4all. Standaard plannen ze de monteur een dag na de migratie in. Dan zit je dus een dag zonder internet omdat het signaal er wel op staat maar de monteur je NT nog moet plaatsen, een dag later.

Morgen wordt het XS4ALL pakket bezorgd. Maar eens kijken welk type Fritzbox ik krijg en dan volgende week maar proberen zelf alles aan te sluiten :) Kan die Guidion monteur de volgende dag langs komen voor een kop koffie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:02
spartaan schreef op maandag 11 september 2017 @ 19:44:
[...]

Morgen wordt het XS4ALL pakket bezorgd. Maar eens kijken welk type Fritzbox ik krijg en dan volgende week maar proberen zelf alles aan te sluiten :) Kan die Guidion monteur de volgende dag langs komen voor een kop koffie 8)
Zo heb ik dat ook gedaan! Enige wat de monteur heeft gedaan is een kleine switch voor het TV signaal aansluiten (voor de 3 tv aansluitingen) Verder was hij blij, ik zat op het einde van de dag, zo kon hij tijd inhalen.

Ik blij dat ik een dag eerder al internet had. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Meer mensen last van extreem langzame internet? Glas omgeving Amersfoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op maandag 11 september 2017 @ 14:11:

Zucht, waarom kan het nou niet in één keer goed gaan?
Ik had nog nadrukkelijk doorgegeven dat e.e.a. wel compleet moest zijn, anders heeft een actie van een Guidion monteur ook geen zin.

Kan ik weer de discussie in, met de Xs4all HD over dit incomplete gebeuren. :-( :|
Vreemd!
Bij mij zat alles in het installatiepakket.
Ik heb ook niet om de 5490 en patchcover kit gevraagd maar dit zo gekregen.
Ik had hier in het topic wel gelezen dat er 5490's werden geleverd.
Het kan zijn dat de monteur wel iets bij zich heeft maar zeker is dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:20:
[...]

Vreemd!
Bij mij zat alles in het installatiepakket.
Ik heb ook niet om de 5490 en patchcover kit gevraagd maar dit zo gekregen.
Tja, duidelijk weer een gevalletje van niet (willen?) luisteren naar de klant en laten we maar snel een box shippen...

De 5490 zat wel in een verzegelde originele AVM verpakking, met daaromheen een zwarte inschuifbox met Xs4all kleurtjes. Maar in dezelfde grote omverpakking zat ook nog een leeg stuk Xs4all karton. Zo te zien behoort daar b.v. die patchcover en nog wat extra kabeltjes in te zitten. Maar dat gedeelte was leeg. :-(
Uiteraard wel een brief met retourlabel voor het terugsturen van de kapotte (die helemaal niet kapot is) 7390 FRITZ!Box. :|

Ik heb uiteraard e.e.a. vanmiddag gelijk gemeld bij Xs4all, maar tot op heden nog geen reactie gekregen. We wachten wel weer af...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

ehtweak schreef op maandag 11 september 2017 @ 22:33:
[...]

De 5490 zat wel in een verzegelde originele AVM verpakking, met daaromheen een zwarte inschuifbox met Xs4all kleurtjes. Maar in dezelfde grote omverpakking zat ook nog een leeg stuk Xs4all karton. Zo te zien behoort daar b.v. die patchcover en nog wat extra kabeltjes in te zitten. Maar dat gedeelte was leeg. :-(
Dat stuk XS4ALL karton was bij mij ook leeg. De patch cover zat in een los klein wit doosje bovenop de doos met de 5490. Zie ook de foto:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AvtTz7jAnrAHaEeUAZtdU5wZ/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JrqsVWgCm3L6UMrE76YkNxuT/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Zr40 schreef op maandag 11 september 2017 @ 23:28:
[...]

Dat stuk XS4ALL karton was bij mij ook leeg. De patch cover zat in een los klein wit doosje bovenop de doos met de 5490. Zie ook de foto:

[afbeelding] [afbeelding]
@ehtweak
TIP:
Zoals geleerd van iemand op dit forum gaat deze patch cover niet passen bij ethweak. Tenzij de lege patch cover nog in huis aanwezig is dan kan de monteur, indien hij de patch cover FTU-TK01 bij hem in de auto heeft, de glasvezelkabel eruit klikken en deze in de lege patch cover die in huis aanwezig is er in klikken. Opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Gondelier schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 00:02:
[...]

@ehtweak
TIP:
Zoals geleerd van iemand op dit forum gaat deze patch cover niet passen bij ethweak. Tenzij de lege patch cover nog in huis aanwezig is dan kan de monteur, indien hij de patch cover FTU-TK01 bij hem in de auto heeft, de glasvezelkabel eruit klikken en deze in de lege patch cover die in huis aanwezig is er in klikken. Opgelost.
Bij mij zat de patchcover kit in deze grote zwarte doos van XS4all.
Ik heb de smalle witte patchcover kit met een dunne gele glasvezelkabel eraan vast.
Deze cover past op de UFTU waar twee smalle covers naast elkaar zitten.

Ik bedoel deze: Mark-NL in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

[ Voor 6% gewijzigd door HoppyF op 12-09-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 12 september 2017 @ 14:43:
[...]

Ik heb de smalle witte patchcover kit met een dunne gele glasvezelkabel eraan vast.
Deze cover past op de UFTU waar twee smalle covers naast elkaar zitten.
En die mis ik nog steeds... :-( van Xs4all krijg ik ook geen reactie meer...

Inmiddels heb ik de 5490 dan maar via de LAN1 poort aangesloten en geconfigureerd. Gelukkig kun je het configuratiebestand van de 7390 inlezen in de 5490. Dan is het grootste deel van je setup in ieder geval al ingevuld.
Alleen handmatig nog wat details checken en aanpassen.

Nu maar afwachten hoe het IPTV vage-wolken gebeuren zich gaat gedragen.
Qua WiFi is de 5490 i.c.m. de 1750E wel een verbetering. d:)b

Mooie Plaatjes   

• ehtweak
  • Niet online
nee he... :(

Is potverjandriedikkeme dat driedubbel opnemen van geplande opnames weer terug. Zucht, wanneer stopt KPN nou eens met dat klootviolen met het IPTV gebeuren? |:(

En nee, ik ben niet de enige met dit probleem. Heb vanavond al drie verschillende mensen gesproken, in verschillende regio's met dit zelfde probleem.

Mooie Plaatjes   

• smeerbartje
  • Laatst online: 13-09 15:55
Ik sta op het punt om de internetverbinding voor ons nieuwe huis (oplevering over ca een maand) te fixen. Nu denk ik dat ik voor het "Smart" abonnement ga. De prijs is 67,50 per maand. Zowel m'n vrouw als ik hebben een KPN simonly abonnement; betekent dit nu dat er 2x5 euro van deze 67,50 afgaat?

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/ut64bp2bt9fvcbi/xs4all-s.png?dl=1

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
Nee er gaat nu al 2x 5e van je sim only af want je hebt twee mobiele abonnementen op hetzelde adres. Mits je ooit compleet hebt aangezet :)

Als je internet erbij neemt krijg je dubbele data bundels. Neem je TV erbij krijg je ook gratis zenders.

[ Voor 10% gewijzigd door stormfly op 14-09-2017 08:59 ]

• Barre73
smeerbartje schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:43:
Ik sta op het punt om de internetverbinding voor ons nieuwe huis (oplevering over ca een maand) te fixen. Nu denk ik dat ik voor het "Smart" abonnement ga. De prijs is 67,50 per maand. Zowel m'n vrouw als ik hebben een KPN simonly abonnement; betekent dit nu dat er 2x5 euro van deze 67,50 afgaat?

[afbeelding]
Volgens mij staat het toch heel duidelijk op deze pagina: https://www.xs4all.nl/compleet

Alle extra’s op een rij

Iedere maand € 5,- korting op KPN Mobiel abonnementen op uw adres.
Kies elke maand uw gratis zenderpakket: het Plus- of Fox Sports Eredivisiepakket van XS4ALL.
Een verdubbeling van uw bel-, sms- en databundel van KPN Mobiel.
Bel onbeperkt met alle XS4ALL-nummers en KPN Mobiel nummers op uw adres.
Deel uw MB’s met de andere KPN Mobiel abonnementen op uw adres.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13-09 14:46

Zorro

Z

Bigs schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:36:
[...]

Gratis repeater bestellen bij XS4ALL? Bij voorkeur bedraad aansluiten op de FB.
Kan dat nog adan? Ik dacht dat tijdelijk was? Ik ben vanaf morgen XS4All klant, dus als het nog kan....

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:37
Ik zie door de bomen het bos niet meer met de NTU's en SFP etc. Ik heb een standaard pakket gekregen met een fritzbox 5490 en dus een direct glasvezel aansluiting (passive NTU). Maar ik heb een eigen router die ik wil gebruiken. Ik heb dus zitten kijken naar de tp-link MC220L die in dit topic eerder is besproken, maar hier moet nog een SFP module bij toch? Als ik daar op zoek vind ik vooral modules met 2 aansluitingen, maar kan ik die gewoon gebruiken? Is hier iets speciaal nog verder voor nodig?

Ik heb nooit iets met glasvezel gedaan, dus ik heb ook geen idee wat betreft single/multi mode en welke ik moet hebben. Of wat voor type module. Iemand dit me zo kan zeggen wat ik hiervoor nodig heb? Bv gewoon zoiets? pricewatch: Ubiquiti UF-MM-1G (2-pack) Al heb ik er dan maar 1 nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
heggico schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 08:46:
Ik zie door de bomen het bos niet meer met de NTU's en SFP etc. Ik heb een standaard pakket gekregen met een fritzbox 5490 en dus een direct glasvezel aansluiting (passive NTU). Maar ik heb een eigen router die ik wil gebruiken. Ik heb dus zitten kijken naar de tp-link MC220L die in dit topic eerder is besproken, maar hier moet nog een SFP module bij toch? Als ik daar op zoek vind ik vooral modules met 2 aansluitingen, maar kan ik die gewoon gebruiken? Is hier iets speciaal nog verder voor nodig?

Ik heb nooit iets met glasvezel gedaan, dus ik heb ook geen idee wat betreft single/multi mode en welke ik moet hebben. Of wat voor type module. Iemand dit me zo kan zeggen wat ik hiervoor nodig heb? Bv gewoon zoiets? pricewatch: Ubiquiti UF-MM-1G (2-pack) Al heb ik er dan maar 1 nodig
Is het niet makkelijker om op MP een KPN NT (glasvezelkastje) te scoren voor een tientje en daar de SFP module uit te halen? Weet je zeker dat je de goeie hebt en het zal goedkoper zijn.
Mag elke soort NT zijn aangezien je hem dan toch uit elkaar haalt voor de module.

Voorbeeld:
http://link.marktplaats.nl/m1188513754

Of deze:
http://link.marktplaats.nl/m1196764325

De donkergroene versies liever niet omdat die meestal niet geschikt zijn voor meer dan 100 Mbit. En die Genexis uit mijn tweede link is er in een Gbit versie en een 100 Mbit versie. Er moet Gbit op de voorkant staan.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 15-09-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
@Barre73 Je brengt me nu zowieso op een ander idee. Ik kan natuurlijk ook gewoon op marktplaats kijken voor aan actieve NTU die er op zou passen, dan ben ik ook klaar. Ik ging er ook vanuit dat in dat soort kastjes geen losse module zat maar gewoon zat ingebouwd of iets dergelijks.

Ik ga even rondkijken, bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
heggico schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:29:
@Barre73 Je brengt me nu zowieso op een ander idee. Ik kan natuurlijk ook gewoon op marktplaats kijken voor aan actieve NTU die er op zou passen, dan ben ik ook klaar. Ik ging er ook vanuit dat in dat soort kastjes geen losse module zat maar gewoon zat ingebouwd of iets dergelijks.

Ik ga even rondkijken, bedankt voor de tip!
Geen dank. Als je niet zeker weet welke passen en welke niet dan stuur je maar een DM. Ik ken ze allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

Misschien ruilen met @ehtweak ?
Hij heeft geen patchcover kit ontvangen.
Blijft onbegrijpelijk wanneer XS4all nu wel of niet een 5490 met patchcover kit stuurt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Gisteren eindelijk de upgrade naar 160/160 gekregen. In theorie dan.
Behalve dat de NTU nu een Gbit verbinding heeft naar mijn switch, ipv 100 Mbit, merk ik zeer weinig verschil.
Speedtest (Alsmede ook echte praktijktesten) zijn van rond de 94 Mbit/s naar 104 Mbit/s gegaan.
Volgens XS4ALL staat mijn profiel op 160/160, en zou ik dat in de fritzbox moeten kunnen zien. Dus ik dat ding speciaal afgestoft en aangesloten (Zelfs met andere kabels), maar geen verbetering in de snelheid. En in de fritzbox nergens de snelheid terug te vinden.

Dus ik hang nu alweer ruim 20 minuten in de First Class Wachtrij...
40 minuten later.. Morgen een monteur. Gezien zowel mijn Sophos als de Fritzbox de snelheid niet halen, wil de medewerker kijken of het probleem niet in de NTU zit, ondanks dat die Gbit is.
Mocht dat niet het probleem zijn gaat het weer een stapje hoger.

[ Voor 17% gewijzigd door Nakebod op 15-09-2017 11:21 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapt.Mobylette
  • Laatst online: 00:07
Barre73 schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:23:
[...]

Is het niet makkelijker om op MP een KPN NT (glasvezelkastje) te scoren voor een tientje en daar de SFP module uit te halen? Weet je zeker dat je de goeie hebt en het zal goedkoper zijn.
Grappig - dat is exact wat ik vanochtend heb gedaan. Helaas; er zit geen SFP module in maar een vastgesoldeerde cage waar een vezel uit komt. Hieraan zit een connector gelast. Niks los te halen.

Afbeeldingslocatie: https://bezemkast.nl/vanalles/ntu_mediaconverter_inside_thmb.jpg

Tenminste, niet zonder knippen of solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter__G
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Begin deze week contact gehad met XS4ALL omdat ik nog steeds niet hoger kon dan 100mbit (EOF in de centrale). Wat nu bleek is dat wanneer je 500mbit aanvraagt, er automatisch een order voor het omzetten van mijn connectie van EOF naar GOF wordt ingeschoten. Maar, het blijkt dat mijn NTU ongeschikt is voor gigabitsnelheden en dat er daarom geen upgrade naar 500mbit in de klantportal beschikbaar is.

De XS4ALL mdw heeft dus een order geplaatst om mijn NTU te vervangen door een gigabit-exemplaar. Einde van de middag gebeld, volgende dag pakket in huis met een Genexis NTU en een Fritzbox 7581. Om die laatste heb ik niet gevraagd en ik ga 'm ook niet gebruiken (heb een eigen router/firewallserver met pfSense). Maar het zal wel een standaard pakketje zijn.

Wat ik wel gek vind is dat de Genexis-NTU incompleet lijkt te zijn. Er mist een hap uit op de plek waar volgens mij de glasverbinding zou moeten komen. Aangezien de telefoon en de mail compleet zwijgen voor het maken van een afspraak voor de installatie van de NTU, ga ik maar weer eens bellen.

Edit: afspraak gemaakt. Enig googlen levert dat ik een Genexis 1012 V2 heb gekregen. Aangezien ik een GN01 FTU van reggefiber heb, schijnt hier een convertersetje voor nodig te zijn. Ik ga er maar vanuit dat de Gideon monteur die heeft...

[ Voor 10% gewijzigd door Wouter__G op 15-09-2017 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Kapt.Mobylette schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:27:
[...]

Grappig - dat is exact wat ik vanochtend heb gedaan. Helaas; er zit geen SFP module in maar een vastgesoldeerde cage waar een vezel uit komt. Hieraan zit een connector gelast. Niks los te halen.

[afbeelding]

Tenminste, niet zonder knippen of solderen.
Ander idee: de glaskabel die nu de Fritzbox ingaat eruit halen en in de blauwe connector van deze NT klikken?
Moet je die NT even aan de muur plakken of op een plankje leggen. En de stekker natuurlijk in een stopcontact steken :-)

Zou volgens mij moeten passen dacht ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Bij Vodafone/T-Mobile Thuis experimenteerden klanten vaak met iegen SFP's. De specificaties worden beschreven in deze post.

Het echte typenummer van de SFP vind ik zo snel niet. Het gaat in ieder geval om een SFP die via één vezel ontvangt/verstuurd op twee frequenties.
SFP's met twee vezels, zoals die microtik als ik het goed zag, gaan dus niet werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het is wel redelijk essentieel om de golflengtes te weten .. :P

http://www.sput.nl/internet/xs4all/props.html

Je hebt dus een single-mode fiber nodig die bidirectioneel is; transmit 1310nm, receive 1490/1550nm.

http://www.ebay.nl/itm/SF...485fad:g:Ci4AAOSwnnVZjd3a

[ Voor 160% gewijzigd door Lord_Dain op 15-09-2017 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04

tw1light

I'm alive

Koop deze SFP voor in je eigen router: http://www.fs.com/products/39143.html
Vervang het fiberkabeltje (SC-SC) in de passieve NTU door deze: http://www.fs.com/products/40459.html (SC-LC) en je bent voor minder dan 15 euro klaar incl.shipping

• smeerbartje
stormfly schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:01:
Nee er gaat nu al 2x 5e van je sim only af want je hebt twee mobiele abonnementen op hetzelde adres. Mits je ooit compleet hebt aangezet :)

Als je internet erbij neemt krijg je dubbele data bundels. Neem je TV erbij krijg je ook gratis zenders.
In mijn "mijn KPN" zie ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://www.dropbox.com/s/18qi3sirldv63kr/kpn-klein.png?dl=1

Hoe zie ik nu of ik "compleet" ben? En wanneer kan ik dit het beste aanzetten? Nadat m'n xs4all verbinding is opgeleverd?

• smeerbartje
-sorry, dubbele post-

[ Voor 96% gewijzigd door smeerbartje op 16-09-2017 13:30 ]

• Barre73
smeerbartje schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 13:28:
[...]

In mijn "mijn KPN" zie ik het volgende:

[afbeelding]

Hoe zie ik nu of ik "compleet" ben? En wanneer kan ik dit het beste aanzetten? Nadat m'n xs4all verbinding is opgeleverd?
Als je compleet bent zit er in de MijnKPN app onder het menu (linksbovenin) een regel "KPNCompleet"met de voordelen die je op dat moment hebt.

Het gaat pas in als je verbinding is opgeleverd want dan gaan je vaste diensten pas lopen. Maar je kan het vooraf aanzetten als je dat wil. Loop je wel kleine kans dat het misloopt en dat je het alsnog een keer moet aanzetten.

• Theebag
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 03:50
Korte vraag, momenteel ben ik aan het oriënteren naar een provider. Het gaat om een nieuwe glasvezel aansluiting dus waarschijnlijk zal xs4all.nl een fritzbox 5490 leveren. Is het nog steeds noodzakelijk om VLANS op te zetten voor IPTV/Normaal netwerk over een enkele kabel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Theebag : kort antwoord; nee. Stekers erin en alles werkt. Simpel.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wouter__G
Theebag schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:06:
Is het nog steeds noodzakelijk om VLANS op te zetten voor IPTV/Normaal netwerk over een enkele kabel?
Nee, dat is niet meer noodzakelijk. Op je LAN gaat IPTV niet meer over een apart VLAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
En nog een vraag: moet ik nog letten op welke Fritzbox ze me toesturen? Zit er verschil in de modellen? En weten jullie welk model naar nieuwe abonnees wordt gestuurd?
Barre73 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:20:
[...]

Als je compleet bent zit er in de MijnKPN app onder het menu (linksbovenin) een regel "KPNCompleet"met de voordelen die je op dat moment hebt.

Het gaat pas in als je verbinding is opgeleverd want dan gaan je vaste diensten pas lopen. Maar je kan het vooraf aanzetten als je dat wil. Loop je wel kleine kans dat het misloopt en dat je het alsnog een keer moet aanzetten.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

smeerbartje schreef op zondag 17 september 2017 @ 09:42:
En nog een vraag: moet ik nog letten op welke Fritzbox ze me toesturen? Zit er verschil in de modellen? En weten jullie welk model naar nieuwe abonnees wordt gestuurd?

[...]

Thanks!
Volgens mij krijgt iedereen tegenwoordig de 7581, die kan glas en koper aan.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Arjan A schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:12:
[...]

Volgens mij krijgt iedereen tegenwoordig de 7581, die kan glas en koper aan.
Nee dus!
Ik ben een nieuwe XS4all klant en kreeg dus de 5490 inclusief patchcover kit zodat er er een directe glasvezel aansluiting mogelijk is. Wel zo handig.
Er lijkt echter geen standaard te zijn want men stuurt ook 7581 op.
Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Wouter__G schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:08:
[...]

Nee, dat is niet meer noodzakelijk. Op je LAN gaat IPTV niet meer over een apart VLAN.
Gebruik jij iets anders dan de meegeleverde fritzbox zul je toch echt aan. De gang moeten met vlans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
HoppyF schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:31:
[...]

Nee dus!
Ik ben een nieuwe XS4all klant en kreeg dus de 5490 inclusief patchcover kit zodat er er een directe glasvezel aansluiting mogelijk is. Wel zo handig.
Er lijkt echter geen standaard te zijn want men stuurt ook 7581 op.
Geen idee waarom.
Nieuwe klanten op glas standaard een 5490 met patchcoverkit. Tenzij ze een oudere (Genexis) FTU van Reggefiber hebben. Dan de 7581.
Bestaande glasklanten kunnen een nieuwe 5490 krijgen bij vervanging of een 7581. Beiden aan te sluiten op de WAN poort dus met een Mediaconverter ertussen.
Op dsl volgens mij standaard een 7581 maar ik zit niet dicht bij het DSL gebeuren dus zeker ben ik daar niet van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter__G
rhos schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:38:
[...]

Gebruik jij iets anders dan de meegeleverde fritzbox zul je toch echt aan. De gang moeten met vlans.
Nope, ik gebruik de meegeleverde fritzbox niet (maak gebruik van pfsense) maar ik heb aan de LAN-zijde (daar sprak ik over) geen aparte VLAN's meer nodig voor IPTV. Aan de WAN-zijde is het een ander verhaal (of je nu de fritzbox gebruikt of iets anders), maar ik denk niet dat de vraagsteller daar op doelde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
Zijn er hier mensen die een EdgeRouter x gebruiken op hun Xs4all verbinding? Ik gebruik glas maar kom er niet helemaal uit iemand een vergelijkbare opzet? En bereid om de kennis te delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel van Veen
  • Laatst online: 13-09 10:58
rhos schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:01:
Zijn er hier mensen die een EdgeRouter x gebruiken op hun Xs4all verbinding? Ik gebruik glas maar kom er niet helemaal uit iemand een vergelijkbare opzet? En bereid om de kennis te delen?
Even copy-paste uit mijn post in "[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur - Deel 2" over XS4ALL icm EdgeRouter X SFP
Marcel van Veen schreef op vrijdag 8 september 2017 @ 17:17:
Ik heb deze setup juist vorige week gebouwd icm XS4ALL glasvezel. Het is me uiteindelijk gelukt met de Draytek XFSFP-BIDI01 (Tx 1310nm, RX 1490/1550nm, SC connector). Hier kan de kabel van de patch cover kit rechtstreeks in. Zorg er wel voor dat je op de EdgeRouter X SFP autonegotiation uit zet. Je moet 'm hard op 1 Gbit forceren, anders werkt 'ie niet (set interfaces ethernet eth5 duplex full, set interfaces ethernet eth5 speed 1000)...
Of bedoel je de EdgeRouter X, zonder SFP?

[ Voor 17% gewijzigd door Marcel van Veen op 18-09-2017 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Ik heb eigenlijk dezelfde vraag, maar dan voor de Unifi gateway. Is deze al te configureren via de gui met behoud van iptv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
ik bedeol de X dus zonder SFP.
Marcel van Veen schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:23:
[...]

Even copy-paste uit mijn post in "[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur - Deel 2" over XS4ALL icm EdgeRouter X SFP

[...]

Of bedoel je de EdgeRouter X, zonder SFP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel van Veen
  • Laatst online: 13-09 10:58
rhos schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:37:
ik bedeol de X dus zonder SFP.

[...]
Dan kun je gewoon een EdgeRouter Lite handleiding volgen (bijvoorbeeld https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/), alleen by het hardware offloading werkt het enigzins anders:

code:
1
2
set system offload hwnat enable
set system offload ipsec enable

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Ik kwam er laatst nog achter dat de EdgeRouter Lite (geen idee of dit ook geldt voor andere modellen) geen hardware offloading ondersteunt voor IPv6 in PPPoE in een VLAN. Wel IPv6 in PPPoE zonder VLAN, of IPv6 in een VLAN zonder PPPoE, maar niet tegelijk zoals bij XS4ALL het geval is.

(Voor IPv4 is de combinatie van hardware offload voor PPPoE en VLAN wel ondersteund door de EdgeRouter.)

Nu weet ik weer waarom ik de vorige keer had gekozen om de managed switch de VLAN tagging te laten doen en de EdgeRouter de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag gaf de IPTV ontvanger opeens een blauwe pop-up melding tijdens het TV kijken.
Er werd niets gedaan met de afstandsbediening op dat moment.
Zappen loste het probleem niet op het blauwe pop-up scherm bleef staan.
Pas na het uitzetten en weer aanzetten van de ontvanger werkte alles weer goed.
Kennen jullie deze melding?
Nooit eerder gezien ook niet bij KPN.

"Zap naar een andere zender en weer terug. Blijft dit bericht in beeld? Controleer of de tv-ontvanger goed is aangesloten op het modem en herstart dan de tv-ontvanger.
Kijk voor meer uitleg op www.foutcode.tv/geenzender of de website van uw tv aanbieder"

• Lord_Dain
Melding herken ik niet. Ik heb wel bij 1 ontvanger 2 keer meegemaakt dat deze spontaan een reset/update ging uitvoeren afgelopen week. In het display op de ontvanger staat dan een P0, percentage 0, dit loopt op, als je op dat moment toevallig aan het kijken bent zie je het ook op je beeldscherm staan.

• Punkbuster
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 16:17
Ik heb sinds een aantal weken een probleem dat ik s'avonds eenmalig de router moet herstarten.
Anders valt mijn PS4 er bijvoorbeeld elk half uur een keer uit. Na de herstart kan ik gewoon 4 / 5 uur probleemloos gamen.

Heb niet veel apparaten in mijn thuisnetwerk en ze hebben allemaal een static IP.
Waar zou ik het moeten zoeken qua troubleshooting?

automation fanboy

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Ik heb zojuist mijn IPTV boxen van xs4all binnen gehad en probeer er nu eentje aan te sluiten, ik gebruik een Fritzbox 7490 maar de DHCP staat uit want ik heb mijn eigen windows dhcp server van active directory en er zit een netgear gs108 switch tussen.

Ik krijg nu foutcode 14 dus mijn vraag... kan dit überhaupt werken zo?

Kan ook zijn dat de abo niet actief is natuurlijk.

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:36
met foutcode 14 heb je geen netwerkverbinding

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• Terrestrial
Er is wel een netwerk verbinding alleen denk ik dat de eigen dhcp server een probleem vormt alleen weet ik dat niet zeker, daarom vraag ik het hier.

[ Voor 5% gewijzigd door Terrestrial op 21-09-2017 13:12 ]

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Terrestrial schreef op donderdag 21 september 2017 @ 11:37:
Ik heb zojuist mijn IPTV boxen van xs4all binnen gehad en probeer er nu eentje aan te sluiten, ik gebruik een Fritzbox 7490 maar de DHCP staat uit want ik heb mijn eigen windows dhcp server van active directory en er zit een netgear gs108 switch tussen.

Ik krijg nu foutcode 14 dus mijn vraag... kan dit überhaupt werken zo?

Kan ook zijn dat de abo niet actief is natuurlijk.
Dat gaat niet werken. De IPTV box geeft een bepaalde DHCP optie mee waardoor hij extra gegevens terug krijgt van de DHCP server die hij nodig heeft om gebruik te kunnen maken van de TV dienst. Alternatief is je IPTV boxen in een los VLAN zetten (of dus het oude IPTV-op-poort-4 profiel in de Fritzbox gebruiken, als dat er nog is), maar dan mis je de 'Meer TV' functionaliteit zoals Netflix en Youtube.

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 21-09-2017 15:37 ]

• ehtweak
  • Niet online
@Terrestrial : volgens mij vind je hier:
http://netwerkje.com/routed-iptv
de benodigde info...

Mooie Plaatjes   

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Bigs schreef op donderdag 21 september 2017 @ 13:29:
[...]

Dat gaat niet werken. De IPTV box geeft een bepaalde DHCP optie mee waardoor hij extra gegevens terug krijgt van de DHCP server die hij nodig heeft om gebruik te kunnen maken van de TV dienst. Alternatief is je IPTV boxen in een los VLAN zetten, maar dan mis je de 'Meer TV' functionaliteit zoals Netflix en Youtube.
Ik heb de DHCP server van mijn 7940 ook uitgezet en gebruik de DHCP server van Pihole. Hierbij ervaar ik geen problemen met ITV.

• Terrestrial
Ja ik had daar al zitten lezen maar windows dhcp server ondersteund die opties niet denk ik. Dus moet ik of de fritzbox tijdelijk als dhcp gebruiken en de windows dhcp uit. Of ik moet een router er tussen gaan zetten en die instellen voor deze dienstverlening.

• Terrestrial
Nu heb ik de dhcp functie in de fritzbox wederom geactiveerd, modem gereboot en Windows dhcp server uitgezet. En een netwerk kabel van de arris iptv box direct op de fritzbox aangesloten en nog krijg ik foutcode 14, zou het misschien toch komen omdat het niet officeel opgeleverd is. Maar alle codes en dergelijk heb ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Bij mij lukte het pas na een volledige reset van de FritzBox naar fabrieksinstellingen.
Vervolgens alle regeltjes er weer met de hand ingezet, want na het terugzetten van de backup werkte het ook niet.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
GerkeP schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 07:21:
Bij mij lukte het pas na een volledige reset van de FritzBox naar fabrieksinstellingen.
Vervolgens alle regeltjes er weer met de hand ingezet, want na het terugzetten van de backup werkte het ook niet.
Ook zojuist geprobeerd en werkt ook niet. Ik ga er vanuit dat het nog niet opgeleverd is en ik nog een paar dagen moet wachten. Als het dan nog niet werkt dan gaan we XS4ALL bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Xs4all moet TPB gaan blokkeren.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Nou echt veel impact zal dit niet hebben.
Even snel in het vonnis gekeken. Daar wordt gesteld dat slechts 4,5% van de klanten van XS4all wel eens wat van TPB heeft gedownload.
Drie keer niks dus.
Tijd dus dat Tim Kuik eens wat leuks met z'n leven gaat doen en met pensioen gaat ipv de Rechtspraak te belasten met onzinnige zaken.
Onze (dure) rechters hebben wel betere dingen te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ach, laat ze de massa maar pesten. Mij hebben ze er niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
tw1light schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 12:07:
Koop deze SFP voor in je eigen router: http://www.fs.com/products/39143.html
Vervang het fiberkabeltje (SC-SC) in de passieve NTU door deze: http://www.fs.com/products/40459.html (SC-LC) en je bent voor minder dan 15 euro klaar incl.shipping
Uiteindelijk voor deze route gegaan, werkt nu perfect. Bedankt voor de info.
Pagina: 1 ... 56 ... 108 Laatste