[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 55 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dafjedavid
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-09 15:01
Dutch-gabber schreef op vrijdag 25 augustus 2017 @ 17:30:
Inmiddels contact gehad met XS4All, en het was niet mogelijk om de passieve NTU die ik heb gekregen om te ruilen voor een actieve. Nu zal ik dus zelf het glasvezelsignaal om moeten zetten in een kopersignaal.
Ik werd door @Barre73 gewezen op een Tp-Link MC220L Gigabit Ethernet Media Converter. Alleen weet ik niet welke module ik nodig heb voor de SFP Poort. Ik kreeg standaard een FritzBox 5490 meegeleverd.
Die dingen zijn op Marktplaats ook te vinden...
https://www.marktplaats.n...c1b&previousPage=lr&pos=1

12,50 is nog te doen toch?

Who Needs Windows...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfwas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08-2021
Hoi Tweakers,

Ik vroeg me af of er (nog) wat hosting (met een XS4ALL subdomein) bij de internetabonnementen zit. Volgens mij was dit vroeger wel het geval, maar ik kan er nu niet veel meer over terugvinden. Ik vind op de website vooral informatie rondom zakelijke hosting.

Weten jullie toevallig of er klein hostingpakketje bij een XS4ALL abonnement zit?

Bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Er zijn een paar diensten:
http://halfwas.home.xs4all.nl/ verwijst naar de WWW/ directory in je user directory op de xs4all server.
• Je krijgt halfwas.xs4all.nl (of kunt het aanvragen), maar de hosting daarvan moet je zelf regelen
• Als je iets als halfwas.nl wil hebben (en de server zelf thuis runnen) kun je dat er bij kopen voor 30 euro per jaar: https://www.xs4all.nl/ser...ik-een-domeinnaam-aan.htm Maar daar zijn goedkopere opties voor.
• En daarboven heb je de colocation opties.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Halfwas
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-08-2021
Maasluip schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:22:
Er zijn een paar diensten:
http://halfwas.home.xs4all.nl/ verwijst naar de WWW/ directory in je user directory op de xs4all server.
• Je krijgt halfwas.xs4all.nl (of kunt het aanvragen), maar de hosting daarvan moet je zelf regelen
• Als je iets als halfwas.nl wil hebben (en de server zelf thuis runnen) kun je dat er bij kopen voor 30 euro per jaar: https://www.xs4all.nl/ser...ik-een-domeinnaam-aan.htm Maar daar zijn goedkopere opties voor.
• En daarboven heb je de colocation opties.
Bedankt!

Ik ben vooral geïnteresseerd in de eerste optie. Gewoon een webstek om wat mee te spelen en waar ik eigenlijk geen bezoekers op verwacht. Ik vrees dat dat deze optie alleen geen mogelijkheden biedt om bijvoorbeeld met PHP te spelen of MySQL databases te maken. Al lijkt dat bij de shared hosting van XS4ALL wel te kunnen. Weet jij toevallig hoe beperkt de mogelijkheden zijn?

Ik zal anders binnenkort eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Php en MySQL zouden ook bij die eerste optie moeten werken. Ik heb het nooit gebruikt en MySQL settings zie ik ook niet als ik zelf inlog.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Ik heb weer een jaartje verlengd met de standaard korting! Iedereen, niet vergeten hè!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Lord_Dain schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 15:46:
Ik heb weer een jaartje verlengd met de standaard korting! Iedereen, niet vergeten hè!
Klinkt goed, leg uit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zodra je buiten je contract periode zit kan je XS4all afdeling opzeggen bellen. Leg ze uit dat je een nieuw contract wil afsluiten maar bij bv KPN 200€ goedkoper bent.. en je krijgt dan (bijna altijd) een voorstel met een leuke maandelijkse korting voor een nieuwe jaarcontract.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:04
XS4all afdeling opzeggen? Is dat gewoon de klantenservice (020 398 76 66)?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nope, je moet 020 398 75 40 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

Hoeveel is bij jou de standaard korting?
5 of 10 EUR p/m ?

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 20:35
de SFP kabel die uit mijn NTU komt past dus niet in deze SFP module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw1light
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:04

tw1light

I'm alive

Dutch-gabber schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 13:32:
[...]

de SFP kabel die uit mijn NTU komt past dus niet in deze SFP module.
Ik kreeg ook de 5490 met passieve NTU, en heb een mikrotik met SFP slot.
Wat ik heb gedaan: bij fs.com SFP module gekocht à zo'n €8, fiber patch cable van SC (ISP kant stekkertje) naar LC (stekkertje dat in de SFP module past) gekocht à iets van €2. NTU opengemaakt, kabeltje vervangen door nieuwe patch kabeltje, en klaar, het werkt.

Die kabel in de NTU is heel makkelijk te vervangen, en de oude kabel is er ook heel eenvoudig weer terug in te zetten wanneer de NTU ooit weer retour naar XS4all moet.

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Oude provider heeft vannacht de verbinding opgeheven. De lijnaanvraag door XS4ALL is afgewezen omdat de opheffing nog niet afgerond was... 8)7 Dus nu zit ik even zonder internetverbinding. Dan maar even 4G tethering configureren op mijn router :P

Volgens XS4ALL zou de lijn nu 'zo snel mogelijk' opgeleverd worden. Enig idee hoe lang dat in de praktijk duurt?

• Lord_Dain
Kan heel snel gaan, bij mij was het iig snel geregeld. Meldt dan wel dat je afziet van nog evt. uitstaande 'afkoelingsperiode' en zet er zelf druk op. Dat helpt.

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Nouja, de afkoelingsperiode is al een hele tijd voorbij. Mijn bestelling is van 21 juli :P

Wat mij betreft maken ze morgen alvast de lijn actief, dan zorg ik wel voor de rest. Het installatiepakket en de monteur hebben geen haast, want de vorige NTU zit nog op de aansluiting en dus hoef ik alleen mijn router nog even te configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat was nou de korting die je hebt gekregen?

[ Voor 38% gewijzigd door sssensss op 01-09-2017 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:19
sssensss schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:12:
[...]

Wat was nou de korting die je hebt gekregen?
Ja ben ik ook benieuwd naar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
stormfly schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 09:33:
[...]

Ja ben ik ook benieuwd naar. :9
Man in regenjas fluistert: "10€ per maand"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zr40 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 18:50:
Nouja, de afkoelingsperiode is al een hele tijd voorbij. Mijn bestelling is van 21 juli :P

Wat mij betreft maken ze morgen alvast de lijn actief, dan zorg ik wel voor de rest. Het installatiepakket en de monteur hebben geen haast, want de vorige NTU zit nog op de aansluiting en dus hoef ik alleen mijn router nog even te configureren :)
Je kan gewoon zelf de boel aansluiten, is m.i. ook niet heel spannend. Niet vergeten de installateur af te bellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
@Lord_Dain
Thanks!
Toch bijzonder de moeite waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 09:39
Heb de knoop doorgehakt ga van Kpn naar XS4all.

Ga nu 80/80 + tv 1e 6 maanden voor 44 betalen en daarna 62,50 (nu bij kpn 72,50 )
Gratis wifi versterker & simkaart
Ben zeer benieuwd :)

Bedankt voor jullie advies hier!

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@Nick25 ...en iedereen maar roepen dat Xs4all de duurste ISP is... :+ O-)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 01-09-2017 15:15 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13-09 09:39
ehtweak schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 15:14:
@Nick25 ...en iedereen maar roepen dat Xs4all de duurste ISP is... :+ O-)
Inderdaad bij mijn op het werk stonden ze ook gelijk te schreeuwen :+

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 23:22
Nick25 schreef op vrijdag 1 september 2017 @ 17:32:
[...]

Inderdaad bij mijn op het werk stonden ze ook gelijk te schreeuwen :+
Beetje dom dus....
Gewoon eerst kijken en rekenen voordat je zomaar wat roept.
Voordeel is er echt te behalen ook bij de "duurste" provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:55
ehtweak schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 16:47:
[...]

Wow! Fantastisch... :+ dan kunnen we in ieder geval al die reclamezooi in 4K bekijken... zat ik echt op te wachten... oOo

mompelt iets over bar weinig content ofzo

Laten ze nou eerst eens er voor zorgen dat het huidige IPTV product gewoon zonder mankeren functioneert!
  • Dus geen hangende opnames.
  • Geen niet-te-verwijderen-opnames-tenzij-je-eerst-weer-de-IPTV-box-herstart
  • Dus niet kunnen doorspoelen omdat het weer een buitenlandse zender(opname) is
  • Dus niet series die al lang geleden zijn opgenomen, weer opnieuw beginnen met opnemen
  • Dus niet van doet-het-af-en-toe-wel-en-af-en-toe-niet programmeer mogelijkheden
  • De opnames niet kunnen bekijken op de webtv app omdat er verschil in resolutie is.
etc, etc. ;w :-(
Ervaren meer mensen dit? Ik twijfel om naar XS4ALL te gaan in het nieuwe huis straks, maar als ik dit zo lees.... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

smeerbartje schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:03:
[...]

Ervaren meer mensen dit? Ik twijfel om naar XS4ALL te gaan in het nieuwe huis straks, maar als ik dit zo lees.... :?
Dit is niet XS4ALL specifiek, maar is hetzelfde voor alle providers op het KPN netwerk.
Echter klinkt het erger dan het is:
Nog nooit gehad, misschien kun je deze uitleggen?
[...]
Geen niet-te-verwijderen-opnames-tenzij-je-eerst-weer-de-IPTV-box-herstart
Komt sporadisch voor, met name als je een grote hoeveelheid snel verwijderd. Een voor een met een seconde pauze en het gebeurt vrijwel niet.
[...]
Dus niet kunnen doorspoelen omdat het weer een buitenlandse zender(opname) is
Deze ken ik niet, ik zie soms wel een opname waarin niet goed te spoelen is op 16x en hoger, op 8x spoelen werkt dan wel.
[...]
Dus niet series die al lang geleden zijn opgenomen, weer opnieuw beginnen met opnemen
Mijn tip is om na het einde van een seizoen direct de geplande opname er uit te halen.
[...]
Dus niet van doet-het-af-en-toe-wel-en-af-en-toe-niet programmeer mogelijkheden
Dit komt alleen voor bij serie opnemen, valt omheen te werken door na het einde van een seizoen de oude ingeplande opname te verwijderen en dan opnieuw serie opnemen te doen. Bij de risico groepen (zaken waarbij seizoenen achter elkaar uitgezonden worden), kijk ik ook altijd even of het opnamesymbool wel in de gids staat.
[...]
De opnames niet kunnen bekijken op de webtv app omdat er verschil in resolutie is
Wil je in beide kijken dan moet je in niet HD opnemen.

Neemt niet weg dat het niet ideaal is, maar er valt mee te leven. De boxen van de concurrenten hebben ook allemaal wel wat, net als vrijwel alle consumenten apparatuur tegenwoordig: TV's, mediaplayers, blu-ray speler, receivers, etc, allemaal stikken ze van de bugs.

[ Voor 88% gewijzigd door |sWORDs| op 02-09-2017 11:21 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Het IPTV platform is van KPN. Ik vind over het algemeen alles goed werken, op een paar dingen na;
- vriendin neemt vaak zaken op, soms is er opeens iets niet opgenomen
- webtv in een browser is niet geheel betrouwbaar, vooral 's avonds wil het vaak vastlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Lord_Dain schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:05:
Het IPTV platform is van KPN. Ik vind over het algemeen alles goed werken, op een paar dingen na;
- vriendin neemt vaak zaken op, soms is er opeens iets niet opgenomen
Dit is met serie opnemen, als een nieuw seizoen begint neemt ie niet meer op en kun je in de gids niet meer opnieuw serie opnemen doen tot de oude geplande opname is verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Het IPTV platform wat KPN (en de afgeleide ISPs) gebruiken is na zoveel jaren gebruik, nog steeds niet volwassen. :-( Dezelfde soort problematiek komt iedere keer weer terug en er zijn al zoveel updates geweest. Het is gewoon jammer dat men allerlei nieuwe zaken uitrolt, maar de bestaande ergernissen onvoldoende (?) aanpakt/oplost.
En dan bel je één keer in de zoveel tijd weer eens, men hoort het aan, bevestigt de problemen, ziet dat de gemelde problemen in het verleden door mij en anderen al vaker gemeld zijn, neemt er notitie van en zegt vervolgens dat men van KPN afhankelijk is... |:( :X
Of men begint de vruchteloze exercitie van NTU omwisselen, FRITZ!Box omwisselen, nieuwe STB, kabeltjes opnieuw steken. Als een soortement van heilloze bezigheidstherapie o.i.d. :+ Om na al die acties tot de (wederom) conclusie te komen dat het toch aan het IPTV platform ligt. Goh echt? O-)

Zoals o.a. al vaker gemeld: ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
|sWORDs| schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 11:04:

Nog nooit gehad, misschien kun je deze uitleggen?
Het komt af en toe voor dat je een opname gewoonweg niet verder kunt spoelen, de tijdsindicator loopt dan wel vooruit, maar als je dan weer op [play] drukt, springt de tijd weer terug naar waar je vlak voor het spoelen ook al stond. En allerlei varianten van het niet werkende doorspoelgebeuren.

Komt sporadisch voor, met name als je een grote hoeveelheid snel verwijderd. Een voor een met een seconde pauze en het gebeurt vrijwel niet.
Soms wel, soms niet. Soms kun je een serie afleveringen in één keer verwijderen, soms moet je iedere opname individueel selecteren. Is weinig logica in te ontdekken.

Deze ken ik niet, ik zie soms wel een opname waarin niet goed te spoelen is op 16x en hoger, op 8x spoelen werkt dan wel.
Opnames van (blijkbaar?) niet zo veel bekeken zenders (b.v. Arte, of soms de Belgische of Duitse) kun je wel vooruitspoelen, maar effectief gaat 'ie gewoon niet vooruit. En/of de positie waar je gebleven bent, wordt niet onthouden. M.a.w. bij verder kijken krijg je de vraag of je verder wilt gaan waar je gebleven bent, maar ook al kies je "ja", dan nog begint 'ie opnieuw aan het begin. Ook hier weer; de ene keer wel, de andere keer niet. :(
Mijn tip is om na het einde van een seizoen direct de geplande opname er uit te halen.
't Is nog erger. Sommige series waarvan de hele rits afleveringen al eens is opgenomen geweest EN bekeken EN verwijderd, komen ineens weer opnieuw tussen de opnames terecht, ondanks dat het herhalingen zijn. Of dat de aflevering dubbel worden opgenomen; zowel de 1ste uitzending, alsmede de herhaling die dan b.v. de ochtend/nacht daarna komt. Maar ook hier weer; soms wel, soms niet. :(

Wil je in beide kijken dan moet je in niet HD opnemen.
Wat is dat nou voor een 'rare' opmerking?!? Waarom hebben we een goedwerkende FttH verbinding, een HD TV, HD(+) beeldmateriaal, apparatuur en software om het allemaal mogelijk te maken en vervolgens moet je het maar niet gebruiken...??? 8)7

De pure internetpijp die Xs4all levert is gewoon goed, de FRITZ!Box is een prima product wat ze 'gratis' leveren, het VoIP/SIP platform werkt over het algemeen ook gewoon goed. Maar het IPTV cloud gebeuren wil maar niet volwassen worden... :N

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 02-09-2017 12:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

ehtweak schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:10:
[...]
Wat is dat nou voor een 'rare' opmerking?!? Waarom hebben we een goedwerkende FttH verbinding, een HD TV, HD(+) beeldmateriaal, apparatuur en software om het allemaal mogelijk te maken en vervolgens moet je het maar niet gebruiken...??? 8)7

[...]
Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar de strekking was dat er overal wel wat is (met bijvoorbeeld de Ziggo boxen zijn er ook zat problemen) en dat er workarounds zijn die de problemen verkleinen.

Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat er niet meer geld in apparatuur en firmware gestoken wordt. Blijkbaar moet het allemaal zo goedkoop mogelijk (Als je ziet waarvoor nVidia een ShieldTV kan verkopen, waarom kunnen wij dan niet iets gebaseerd op een Denver chip krijgen?). Naast de bugs zijn er ook voldoende functies die je anno 2017 zou moeten kunnen verwachten die er niet in zitten:
  • IR met discrete functies (On/Off, Opnames, etc)
  • Tweeweg (met terug koppeling) ethernet control met publieke API (+App)
  • User Interface van dit millenium
  • 5.1 in apps (Netflix)
  • CEC control
ehtweak schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:10:

[...]

de FRITZ!Box is een prima product
Relatief ten opzichte van de concurrentie misschien, maar verder dan dat zou ik niet durven gaan.

[ Voor 32% gewijzigd door |sWORDs| op 02-09-2017 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
|sWORDs| schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 12:20:
[...]

Misschien was het niet helemaal duidelijk, maar de strekking was dat er overal wel wat is (met bijvoorbeeld de Ziggo boxen zijn er ook zat problemen) en dat er workarounds zijn die de problemen verkleinen.

Neemt niet weg dat ik het belachelijk vind dat er niet meer geld in apparatuur en firmware gestoken wordt. Blijkbaar moet het allemaal zo goedkoop mogelijk (Als je ziet waarvoor nVidia een ShieldTV kan verkopen, waarom kunnen wij dan niet iets gebaseerd op een Denver chip krijgen?). Naast de bugs zijn er ook voldoende functies die je anno 2017 zou moeten kunnen verwachten die er niet in zitten:
  • IR met discrete functies (On/Off, Opnames, etc)
  • Tweeweg (met terug koppeling) ethernet control met publieke API (+App)
  • User Interface van dit millenium
  • 5.1 in apps (Netflix)
  • CEC control
[...]

Relatief ten opzichte van de concurrentie misschien, maar verder dan dat zou ik niet durven gaan.
Het zou XS4all juist sieren als ze het WEL goed zouden aanpakken op IPTV gebied.
Je bent een premium first class provider of je bent het niet...

Het is nog steeds een bruikbaar product maar het steekt niet uit boven de rest. Jammer.
HD opnemen en weergeven op bv smartphone/tablet is nu echt geen rocket science meer.
Dit soort simpele zaken net als zoals "kanaal 1 op nummer 1" e.d. had al lang gerealiseerd moeten zijn.

Je kunt natuurlijk denken, mensen kijken toch minder TV dus laat maar zitten, maar dat vind ik kort door de bocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
Xs4all leunt volledig op de KPN TV infrastructuur. Net als Telfort en NLE en KPN zelf.

Daar is weinig aan te customizen ben ik bang.

Je kunt je wel afvragen waar die hoge prijs dan nog voor staat? Voor de Backup SIM kaart die XS4ALL biedt?

Vroeger had iedereen een eigen infrastructuur toen was onderscheiden makkelijk. Nu zijn de lijnen ingekocht via KPN voor koper verbindingen, TV net zo.

Dan ga je dus mee in de meute...en moeten ze het hebben van de mogelijkheden die KPN biedt. Bijvoorbeeld op xDSL abonnement standaard bonding op je lijnen wat KPN nog niet levert.

Of mis ik nog iets unieks van XS4ALL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
stormfly schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:38:
Xs4all leunt volledig op de KPN TV infrastructuur. Net als Telfort en NLE en KPN zelf.

Daar is weinig aan te customizen ben ik bang.

Je kunt je wel afvragen waar die hoge prijs dan nog voor staat? Voor de Backup SIM kaart die XS4ALL biedt?

Vroeger had iedereen een eigen infrastructuur toen was onderscheiden makkelijk. Nu zijn de lijnen ingekocht via KPN voor koper verbindingen, TV net zo.

Dan ga je dus mee in de meute...en moeten ze het hebben van de mogelijkheden die KPN biedt. Bijvoorbeeld op xDSL abonnement standaard bonding op je lijnen wat KPN nog niet levert.

Het is niet erg om de lijnen van KPN te gebruiken, dus koper/glas/ADSL/VDSL/glasvezel.
Het gaat erom wat je er daarna mee doet.
IPTV kan op diverse manieren vorm gegeven worden.
We hebben niets aan een "me too" provider waarbij alles in feite het zelfde is.
Stel je eens voor dat iedere auto de zelfde motor had omdat het immers niet uitmaakt als een auto maar rijdt.
Dat wil je toch niet?

Het wil nog niet zeggen dat IPTV nu superslecht is, maar het kan veel beter.
Luisteren naar wat de klant wil zou al een stuk helpen en duur hoeft het daarvan ook niet te worden.
De meeste zaken zijn relatief eenvoudig op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
stormfly schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 16:38:

De hoge prijs is gelukkig een beetje verdwenen. In mijn geval was de prijs gelijk aan KPN. En ik moet toegeven dat KPN het verpest had toen IPv6 twee weken niet werkte en ik geen technicus aan de lijn kreeg :P

Wat het verschil is? De simkaart, de router, het AP en de helpdesk.

Over dat laatste: Bij mijn migratie was iets verkeerd gegaan. Ik had weer een KPN IP gekregen en een dag later helemaal niets meer. Ik had geen zin om te bellen omdat je dan het hele script door moet… Je kent het. Router van ISP gebruiken met defaults, bekabelde verbinding, geen ondersteuning voor Mac's, etc.

Toen ik belde vertelde ik mijn observaties en hoefde ik geen script door te lopen. Ticket werd aangemaakt met de opmerking erbij dat Reggefiber in deze situatie een responstijd had van vier uur tijdens kantooruren. Daar werd ik blij van :)

Die vier uur responstijd komt misschien door het type incident tijdens migratie. Ik had 48 uur verwacht/acceptabel gevonden

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
ANdrode schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 17:10:
[...]

Wat het verschil is? De simkaart, de router, het AP en de helpdesk.
+ vrij beschikbare VoIP/SIP configuratie gegevens + fixed IPv4 + range aan IPv6 adressen + net iets vlottere routering richting AMX-IX + configureerbare port configuratie via Mijn Xs4all... :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik heb ook Xs4all aangevraagd, verleden week.
Moet nog een maand wachten vanwege opzegtermijn.
Heb nu nog een Genexis Advanced 100mbit, deze zal vervangen moeten worden, maar ik wil geen passieve NTU.
Wie bepaald nu precies welke NTU er komt?

Om de situatie voor te zijn heb ik een willekeurige 1gb ZTE NT gekocht maar het werkt helaas niet helemaal.
De netwerkkaart die er op aan zit krijgt een 10.23.zoveel ip adress, maar geen data.
Ik moet het nog verder uitzoeken maar dit is m'n enige internet toegang, misschien weet iemand hier wat van.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
ehtweak schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 19:18:
[...]

+ vrij beschikbare VoIP/SIP configuratie gegevens + fixed IPv4 + range aan IPv6 adressen + net iets vlottere routering richting AMX-IX + configureerbare port configuratie via Mijn Xs4all... :)
+ eigen hostnaam binnen het xs4all.nl domein.. Erg handig!
+ eigen (gratis) nieuwsgroepen (wel relatief korte retentie).

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 02-09-2017 20:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:46:
[...]
+ eigen hostnaam binnen het xs4all.nl domein.. Erg handig!
+ eigen (gratis) nieuwsgroepen (wel relatief korte retentie).
Over vast ip/hostnaam: Daar is het vooral bijzonder dat je ook de reverse dns in kan stellen :)

+ filtering van verkeer zelf kiezen (@ehtweak: goed opgemerkt. Zelfs uitgaand poort 25, weinig isp's die dat doen)
+ mogelijkheid tot (betaalde) /29 bij consumenten abonnement
+ performance van verbinding is ontzettend stabiel
+ geen rare problemen door shaping (bij 500/500), geen bufferbloat

En over mijn verbinding
Het heeft geen praktische impact, maar...

Sinds ergens op 1-9 is voor mij de ping (en: responsetijd bij http) naar veel locaties op het internet wat hoger geworden. Traceroutes zien er hetzelfde uit. Het verschil heeft geen praktisch impact maar is wel significant.

Ping naar machine bij leaseweb:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0uQpS63oVheUqM5qBWkzoTnj/full.png
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
androde@nas$ traceroute -A -w 1 www.npo.nl
traceroute to www.npo.nl (104.16.245.245), 30 hops max, 60 byte packets
 1  fritz.box (192.168.188.1) [*]  0.545 ms  0.711 ms  0.944 ms
 2  lo0.dr11.d12.xs4all.net (194.109.5.175) [AS3265]  10.345 ms  10.347 ms  10.341 ms
 3  0.ae21.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.7.169) [AS3265]  10.335 ms 0.ae21.xr3.3d12.xs4all.net (194.109.7.173) [AS3265]  10.348 ms 0.ae21.xr4.1d12.xs4all.net (194.109.7.169) [AS3265]  10.803 ms
 4  0.ae5.xr1.sara.xs4all.net (194.109.5.2) [AS3265]  11.705 ms 0.ae4.xr1.sara.xs4all.net (194.109.5.6) [AS3265]  12.454 ms 0.ae5.xr1.sara.xs4all.net (194.109.5.2) [AS3265]  13.734 ms
 5  ams-ix.as13335.net (80.249.211.140) [AS1200]  15.221 ms  15.226 ms  15.308 ms
 6  104.16.245.245 (104.16.245.245) [AS13335]  15.644 ms  8.164 ms  7.936 ms

Ik weet niet of het aan de fysieke fiber route ligt of aan iets anders. Heeft iemand anders dit ook opgemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben ooit begonnen met een latency van <2 ms op glasvezel. Ondertussen >5 ms. Niet slecht, maar er zit duidelijk een stijgende lijn in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Het gaat hier ook niet van harte...

code:
1
2
3
4
5
6
7
 1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  192.168.4.1
 2    62 ms    65 ms    64 ms  lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
 3    65 ms    63 ms    65 ms  0.ae21.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.169]
 4    60 ms    59 ms    54 ms  0.ae4.xr1.tc2.xs4all.net [194.109.5.10]
 5    51 ms    49 ms    51 ms  xe-1-2-0-0.eun-mx480-01.true.nl [80.249.208.171]
 6    51 ms    52 ms    50 ms  ams7.edge01.tengig-6-1-11.true.nl [87.233.1.218]
 7    57 ms    58 ms    64 ms  tweakers.net [213.239.154.30]

Morgen Maandag maar eens bellen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm, hier niets raars gemerkt, verbinding rete strak.

Pinging npo.nl [104.16.245.245] with 32 bytes of data:
Reply from 104.16.245.245: bytes=32 time=5ms TTL=59

Pinging www.tweakers.net [213.239.154.31] with 32 bytes of data:
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=6ms TTL=58
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=5ms TTL=58
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=5ms TTL=58
Reply from 213.239.154.31: bytes=32 time=6ms TTL=58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
Gebeurd regelmatig tussen 20.00 en 22.30 (capaciteit probleem) met lo0.dr11.d12.xs4all.net (zoek er maar eens op in dit forum)

Mijn ping is nu ook weer 3 tot 4ms

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
fast-server schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 23:08:
Gebeurd regelmatig tussen 20.00 en 22.30 (capaciteit probleem) met lo0.dr11.d12.xs4all.net (zoek er maar eens op in dit forum)

Mijn ping is nu ook weer 3 tot 4ms
Van een capaciteitsprobleem bij lo0.dr11.d12.xs4all.nl zie ik juist weer niets in mijn metingen. Verbinding is ook super stabiel. Dat zie je ook in die grafiek. Een klein dag-nacht patroon maar dat komt misschien ook door belasting van de machine waar het op draait.

...ping is wel consistent vanaf 1-9 1-2ms trager geworden

over lo0.dr11.d12.xs4all.net:
Dit leek aan de hand van dit topic sowieso niet consistent voor te komen. Het lijkt mij daardoor waarschijnlijk dat het ergens anders in het netwerk zit en/of in een verbinding die je niet ziet in een traceroute.

Wanneer er vertraging zit t/m het einde van de PPPoE tunnel dan zie je dat niet in een traceroute. De PPPoE sessie verzorgt de link laag voor het andere verkeer.

Hieruit volgt dat je capaciteitsproblemen tot en met het eindpunt van de PPPoE sessie pas ziet in de eerste hop in de traceroute na de {PPPoE, MPLS} tunnel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
cruger schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:42:
Ik heb ook Xs4all aangevraagd, verleden week.
Moet nog een maand wachten vanwege opzegtermijn.
Heb nu nog een Genexis Advanced 100mbit, deze zal vervangen moeten worden, maar ik wil geen passieve NTU.
Wie bepaald nu precies welke NTU er komt?

Om de situatie voor te zijn heb ik een willekeurige 1gb ZTE NT gekocht maar het werkt helaas niet helemaal.
De netwerkkaart die er op aan zit krijgt een 10.23.zoveel ip adress, maar geen data.
Ik moet het nog verder uitzoeken maar dit is m'n enige internet toegang, misschien weet iemand hier wat van.
Voor zover ik nu heb kunnen vaststellen krijg je een passieve NTU met pathkabel naar een Fritzbox met SFP module als je een U-FTU hebt of een nieuwe TKF FTU (de kleine).
In onderstaande post zijn dat dus de laatste twee FTU's (de UFTU is er in oranje en in wit)
Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Op de oudere FTU's zet XS4all wel gewoon een mediaconverter.

Aan je huidige Genexis Advanced te horen heb jij dus een UFTU van Reggefiber. Mocht je na de installatie van de monteur toch een mediaconverter willen gebruiken dan zijn ze ook op MP te vinden. Bij voorkeur de witte omdat dat altijd Gigabit versies zijn. De donkergroene soms wel, soms niet.
Zelf verwisselen is niet moeilijkl en een handleiding daarvoor is makkelijk te vinden. En dan met een UTP aansluiten op de WAN poort van de Fritzbox.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
Weet iemand het volgende?

Ik heb een 500 Mbit internet pro glaslijn bij XS4ALL, Ik wil waarschijnlijk overstappen naar internet + bellen pakket of alles in 1 pakket. Dit kan ik via de site bestellen en dan krijg je eerste 6 mnd korting maar er staat ook, ben je al klant log dan in op mijnxs4all maar daar kun je het abo alleen uitbreiden met bellen of TV en krijg je geen korting te zien.

Dus toch maar via de hoofdpagina bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoe lang ben je al klant? Als je al een jaar of langer klant ben kom je 'gewoon' in aanmerking voor korting. Zie ook hierboven. Bestaande klanten moeten hiervoor net iets meer moeite dan, nieuwe krijgen het 'standaard'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Ik ben al lang contractvrij maar vroeger kon via het service center (nu heet dat mijnxs4all) zonder enige moeite je abonnement aanpassen en kreeg je ook automatisch korting. Nu kan dat blijkbaar niet meer.

Dus gewoon de gok wagen en maar via de hoofdpagina bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestrial schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:04:
Ik ben al lang contractvrij maar vroeger kon via het service center (nu heet dat mijnxs4all) zonder enige moeite je abonnement aanpassen en kreeg je ook automatisch korting. Nu kan dat blijkbaar niet meer.

Dus gewoon de gok wagen en maar via de hoofdpagina bestellen?
Ook nu kan je gewoon nog via mijn xs4all je abbo wijzigen en dit word verrekend. Heb het paar dagen terug nog gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 3 september 2017 @ 11:24:
[...]

Voor zover ik nu heb kunnen vaststellen krijg je een passieve NTU met pathkabel naar een Fritzbox met SFP module als je een U-FTU hebt of een nieuwe TKF FTU (de kleine).
In onderstaande post zijn dat dus de laatste twee FTU's (de UFTU is er in oranje en in wit)
Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Op de oudere FTU's zet XS4all wel gewoon een mediaconverter.

Aan je huidige Genexis Advanced te horen heb jij dus een UFTU van Reggefiber. Mocht je na de installatie van de monteur toch een mediaconverter willen gebruiken dan zijn ze ook op MP te vinden. Bij voorkeur de witte omdat dat altijd Gigabit versies zijn. De donkergroene soms wel, soms niet.
Zelf verwisselen is niet moeilijkl en een handleiding daarvoor is makkelijk te vinden. En dan met een UTP aansluiten op de WAN poort van de Fritzbox.
Op een of andere manier heb ik een deel of heel pag 52 overgeslagen met lezen van dit hele topic.
Ik heb idd een UFTU van Reggefiber met de oranje kappen.
En ik heb een media converter een witte ZTE van MP, (was waarschijnlijk van een Kpn aansluiting aan de doos te zien.)
Maar als ik deze op de UFTU zet dan komt er een class a netwerk ip uit.
Ik had verwacht dat er meteen een public ip adress uit zou komen van (huidige provider Telfort)

Een medewerker van de helpdesk van Xs4all schreef in een mail dat reggefiber over de keuze van NTU gaat en niet Xs4all. maar ik begrijp uit vele reacties hier dat het toch Xs4all is die dat bepaalt.
Of is het nog anders?

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:41:
[...]

Ook nu kan je gewoon nog via mijn xs4all je abbo wijzigen en dit word verrekend. Heb het paar dagen terug nog gedaan
Je kunt er alleen telefonie en TV bijzetten.. daar wordt met geen woord gesproken over kortingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestrial schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:07:
[...]

Je kunt er alleen telefonie en TV bijzetten.. daar wordt met geen woord gesproken over kortingen.
Je kunt ook je internet upgraden of downgraden

Ben 1.5 a 2 jaar terug van de 100 up / down naar de 500 up / down gegaan en toen kreeg ik gewoon de korting die er toen was (1e 3 maanden goedkoper)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2017 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Verwijderd schreef op zondag 3 september 2017 @ 15:38:
[...]

Je kunt ook je internet upgraden of downgraden

Ben 1.5 a 2 jaar terug van de 100 up / down naar de 500 up / down gegaan en toen kreeg ik gewoon de korting die er toen was (1e 3 maanden goedkoper)
klopt een aantal jaar terug wel maar ik heb zojuist gekeken en dan geeft die gewoon de volledige kosten aan. Mensen die het niet weten zullen zonder korting verlengen en dat ben ik niet van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Terrestrial schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:29:
[...]

klopt een aantal jaar terug wel maar ik heb zojuist gekeken en dan geeft die gewoon de volledige kosten aan. Mensen die het niet weten zullen zonder korting verlengen en dat ben ik niet van plan.
En als je er een belletje aan waag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Terrestrial schreef op zondag 3 september 2017 @ 16:29:
[...]

Gewoon bellen met het nummer van de 'opzeg' afdeling. Hier kan je dan een nieuw abonnement afspreken met de medewerker. Dan krijg je een nieuw jaarcontract en bij 500Mbps zal de korting circa 10€ per maand zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
cruger schreef op zondag 3 september 2017 @ 14:43:
[...]

Op een of andere manier heb ik een deel of heel pag 52 overgeslagen met lezen van dit hele topic.
Ik heb idd een UFTU van Reggefiber met de oranje kappen.
En ik heb een media converter een witte ZTE van MP, (was waarschijnlijk van een Kpn aansluiting aan de doos te zien.)
Maar als ik deze op de UFTU zet dan komt er een class a netwerk ip uit.
Ik had verwacht dat er meteen een public ip adress uit zou komen van (huidige provider Telfort)

Een medewerker van de helpdesk van Xs4all schreef in een mail dat reggefiber over de keuze van NTU gaat en niet Xs4all. maar ik begrijp uit vele reacties hier dat het toch Xs4all is die dat bepaalt.
Of is het nog anders?
Dat heeft te maken met de verwarring rondom de termen NTU en FTU.
De FTU is echt alleen de passieve afwerking. De grondplaat met een plastic beschermkap. In jouw geval twee (oranje) beschermkappen.
De NTU is de actieve component. En dat wordt beslist door de operator of provider.
Hou die witte NT (Mediaconverter) maar vast. Die kan je straks goed gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Ik heb nu letterlijk vast, kan em ook lang vasthouden, weegt bijna niks. :)
Na het eten ga ik kijken of ik er internet uit te krijgen.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
cruger schreef op zaterdag 2 september 2017 @ 20:42:
Gebruik je de goede configuratie? VLAN's + PPPoE?

Als je de FritzBox niet gebruikt moet je het instellen alsof je een eigen router wilt gebruiken. Daarvoor refereert men vaak naar de tutorial op netwerkje.com. Die zal grotendeels ook opgaan voor XS4ALL.

Verschil: Username/wachtwoord bij XS4ALL zijn anders. Weet niet of het uitmaakt. In mijn geval, username: FB7581@xs4all.nl, wachtwoord: fritz (?).

XS4ALL zelf noemt alleen dat username/wachtwoord ingevuld moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
De Genexis Advanced heb ik gewoon verwisseld met de ZTE NTU van MP.
Niet de goede configuratie.

Het lijkt erop dat in de Genexis Advanced al Vlan en PPPoE zit en dat er daarom DHCP uit lan 1 komt.

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
cruger schreef op zondag 3 september 2017 @ 19:45:
De Genexis Advanced heb ik gewoon verwisseld met de ZTE NTU van MP.
Niet de goede configuratie.

Het lijkt erop dat in de Genexis Advanced al Vlan en PPPoE zit en dat er daarom DHCP uit lan 1 komt.
Klopt. Jij zit nu bij Telfort nog op het oude netwerk (ITNS) en dat werkt niet met die Mediaconverter. Die werkt wel met xs4all/KPN/Telfort(nieuwe WBA platform).
Er zit geen PPPoE in de Genexis maar voor de rest heb je gelijk.

Ik zat niet op te letten eerder, anders had al kunnen concluderen dat je een ITNS aansluiting hebt nu, en had ik je de moeite kunnen besparen van het opzetten van die ZTE NT. Dat kan je dus pas doen als je over bent naar xs4all.

[ Voor 20% gewijzigd door Barre73 op 03-09-2017 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruger
  • Niet online
Ah dat verklaart mede waarom het me niet is gelukt om de ZTE te verbinden met PPPoE op dat netwerk.
Nu had ik de kans om zelf er achter te komen dat het niet werkt en dat is ook wel wat waard.

Ik kan Xs4all bellen om te vragen of er een mogelijkheid is om een NTU te kiezen ipv een patch en een 5490

[ Voor 18% gewijzigd door cruger op 03-09-2017 21:40 ]

Tweak!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
cruger schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:32:
Ah dat verklaart mede waarom het me niet is gelukt om de ZTE te verbinden met PPPoE op dat netwerk.
Nu had ik de kans om zelf er achter te komen dat het niet werkt en dat is ook wel wat waard.

Ik kan Xs4all bellen om te vragen of er een mogelijkheid is om een NTU te kiezen ipv een patch en een 5490
Bellen kan altijd maar waarom zou je? Jij hebt de kans om straks die patchcover en kabel er weer af te schuiven, je gekochte NT er op te klikken en een UTP kabel in de 5490 te stoppen (of in je eigen router natuurlijk).
Je mag altijd bellen maar de NT die XS4all dan zou leveren is exact dezelfde als je nu zelf hebt gekocht. En je zou dan een andere Fritzbox krijgen.
Gesteld dat ze meewerken.... wat ik niet denk want dat lees ik hier vaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:16:
Oude provider heeft vannacht de verbinding opgeheven. De lijnaanvraag door XS4ALL is afgewezen omdat de opheffing nog niet afgerond was... 8)7 Dus nu zit ik even zonder internetverbinding. Dan maar even 4G tethering configureren op mijn router :P

Volgens XS4ALL zou de lijn nu 'zo snel mogelijk' opgeleverd worden. Enig idee hoe lang dat in de praktijk duurt?
Ik hoor zojuist dat de plandatum voor levering 7 september is. Moet ik nog even geduldig wachten tot dan, of is er een kans dat de lijn al eerder actief wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Niet online
Voor mensen die veel last hebben van disconnects met de 7360v2 kan het de moeite waard zijn om weer terug te gaan van de 6.83 naar de 6.52 firmware. Met de 6.83 firmware had ik soms wel 50 disconnects per dag (DSL of IPv). Nu met de oude 6.52 firmware kan ik weer fatsoenlijk internetten. (1 disconnect per 2 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Ik zit toch nog met de wifi. Mis roaming. Gebruik nu de 7581 maar lijkt soms echt tekort te schieten. Hiervoor had ik de v10 van kpn maar qua wifi was dat beter. De instellingen van de fb ben ik dan wel weer blij mee.

Wat te doen?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
rhos schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:51:
Ik zit toch nog met de wifi. Mis roaming. Gebruik nu de 7581 maar lijkt soms echt tekort te schieten. Hiervoor had ik de v10 van kpn maar qua wifi was dat beter. De instellingen van de fb ben ik dan wel weer blij mee.

Wat te doen?
Een mooi UBNT netwerk neerleggen 2x een AC-LR of een AC-LITE gaat je enorm helpen, en da het WiFi van de FB uit.

https://unifi-sdn.ubnt.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Vanavond is het opname-in-de-wolk gebeuren weer helemaal mistig geworden... 8)7

Programma's die als serie gepland zijn, staan ineens drie (!) keer in de lijst van opgenomen programma's! :|
Zo had ik b.v. het nieuws opgenomen (als serie) en die vind ik dan drie keer als opname terug; 1 x keer in SD, 1 x als HD en 1 x als HD Glas. :+ Volgens mij gaat er iets niet goed.
Maar als je die als serie aflevering wilt wissen, lukt dat weer niet. :-( Dan moet je elke individuele opname kiezen (SD, HD, HDGlas) en die apart wissen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
rhos schreef op maandag 4 september 2017 @ 18:51:

Wat te doen?
Gratis repeater bestellen bij XS4ALL? Bij voorkeur bedraad aansluiten op de FB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Bigs schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:36:
[...]

Gratis repeater bestellen bij XS4ALL? Bij voorkeur bedraad aansluiten op de FB.
Heb maar is verre van aan het roamen. Ellende zelfs want blijft hangen op de fb of andersom.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

eymey schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 14:35:
[...]

Dat artikel had ik inderdaad gezien. Maar dat is pure marketing bla bla. Het is meer een "goedprater" voor waarom zij nog niet met producten zoals Velop, Orbi of Deco op de proppen komen.

Hun 1750e repeater heeft een feature die ze "crossband repeating" noemen, wat zoveel inhoudt als "wanneer er een 2,4 ghz. client via de repeater wil communiceren, dan gebruikt de repeater de 5 ghz. band als backhaul". En vice versa.

Ook kan je instellen dat hij altijd de 'beste' moet gebruiken. Maar ik heb nu op 2 plekken ervaring met Fritz!box icm. de 1750e. En in beide gevallen maakt het ding soms erg 'domme' beslissingen, bv. toch de 2,4 ghz. als backhaul gebruiken terwijl bij een manuele test op dezelfde lokatie, de 5 ghz. weliswaar misschien wat minder sterk is, maar effectief wel veel meer throughput geeft.

Misschien, als die "WLAN Mesh" functionaliteit waar ze in de Labor versie mee testen ooit nog naar de bestaande oudere apparaten gaat komen, dat het dan in praktijk wat beter gaat functioneren. Maar voorlopig moet de 1750e zelfs de .83 firmware nog krijgen voordat die uberhaupt band steering kan.
In Duitsland is de nieuwe firmware 6.90 voor de 1750E vrijgegeven.
Zal het er dan toch nog van komen ??
Ben benieuwd wanneer de Internationale versie het licht gaat zien ?? 8) 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Yesh! :).

Veel zal ik er overigens niet aan gaan hebben, want thuis ben ik inmiddels overgestapt op een Ubiquiti Unifi UAP LR en een PRO.

De 1750e is nu bij een vriend om te kijken of hij er wat aan heeft en om 'm dan over te nemen.

Maar bij m'n ouders thuis is er ook een Fritz!box en een 1750e in gebruik dus hopelijk gaat het voor hen nog wat uithalen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

ehtweak schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:35:

Programma's die als serie gepland zijn, staan ineens drie (!) keer in de lijst van opgenomen programma's! :|
Zo had ik b.v. het nieuws opgenomen (als serie) en die vind ik dan drie keer als opname terug; 1 x keer in SD, 1 x als HD en 1 x als HD Glas. :+ Volgens mij gaat er iets niet goed.
Maar als je die als serie aflevering wilt wissen, lukt dat weer niet. :-( Dan moet je elke individuele opname kiezen (SD, HD, HDGlas) en die apart wissen.
Vandaag een klacht neergelegd bij XS4ALL, opname in serie daar worden er 4 tegelijk van hetzelfde opgenomen van verschillende kanalen. Dan krijg je ook nog de herhaling van hetzelfde programma is ook 4 keer. Wij hebben van 1 programma in serie-opname dat deze 8 keer wordt opgenomen :( :( :( Ze gaan er hoop ik mee aan de slag. Fabrieksinstellingen en verwijderen van software helpt ook niet. >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Gondelier schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 11:48:
[...]

Vandaag een klacht neergelegd bij XS4ALL, opname in serie daar worden er 4 tegelijk van hetzelfde opgenomen van verschillende kanalen. Dan krijg je ook nog de herhaling van hetzelfde programma is ook 4 keer. Wij hebben van 1 programma in serie-opname dat deze 8 keer wordt opgenomen :( :( :( Ze gaan er hoop ik mee aan de slag. Fabrieksinstellingen en verwijderen van software helpt ook niet. >:) >:)
Toevallig ook HD op 1?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Gondelier : op het KPN forum zie ik dezelfde problemen ook voorbij komen:
https://forum.kpn.com/int...-een-gewone-opname-436849
Duidelijk weer gerommel met STB f/w updates en cloud geneuzel. :-(

De HD wordt trouwens ook steeds moeilijker bereikbaar... het is zowat een gewoon call center geworden... :X :(
Eerst de tig menuopties weer door, je klantnummer invullen, vervolgens je postcode invullen (waarom? je hebt m'n klantnummer al!), daarna krijg je te horen dat je je klantnummer bij de hand moet houden (waarom, voor de tweede keer, die heb ik al ingetoetst?!)
Dan 8 minuten in de wacht, de telefoon wordt opgenomen, het blijft akelig stil en vervolgens "de medewerker zal u zo spoedig mogelijk weer te woord staan? Hoezo weer? Ik heb nog niemand gehoord... |:( :F

[ Voor 54% gewijzigd door ehtweak op 05-09-2017 13:00 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 20:46
Dat met 8 verschillende exemplaren van 1 aflevering in een serie opnemen klinkt mij een beetje in de oren als "metadata niet op orde" (om wat voor reden of oorzaak dan ook).

Als je idd van dezelfde zender meerdere versies hebt en diezelfde zender ook nog eens een handje ervan heeft om uitzendingen te herhalen op verschillende tijdstippen, dan MOET je gewoon altijd goede metadata hebben. Het moet vanuit die zender al duidelijk zijn dat iets een herhaling is (of dezelfde aflevering als die andere) en het moet dan ook nog eens duidelijk zijn wat eigenlijk de beste variant van de zender is om 'op te nemen'.

Zoiets lijkt me nog best lastig te maken (en makkelijk stuk te maken). Ik heb er met mijn lokale TVHeadend setup (op basis van het ongecodeerde Ziggo pakket) al moeite mee. Gewoon alleen simpel op de naam van de serie of het programma zoeken (literal) werkt iig niet :P

[ Voor 18% gewijzigd door eymey op 05-09-2017 13:10 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Het mot niet gekker worden daar bij de HD van Xs4all... :( :( :(
Zit ik net met de HD een aantal minuten aan de lijn, begint het hele riedeltje van kabeltje omsteken, STB resetten, etc. weer voor de zoveelste keer opnieuw.
Als ik vervolgens aangeef dat ik het een beetje zat ben om al dat geneuzel iedere keer weer opnieuw door te worstelen en dat een algemeen probleem (bij meerdere mensen in Nederland) optreedt, niks te maken heeft met of er al dan niet een CAT5 of CAT6 kabel tussen STB en FRITZ!Box zit.
Maar dat is tegen dovemansoren, die gozer bleef maar doordrammen over resetten en dat het probleem dan wel weg zou gaan.

Vervolgens gaf ik aan dat het al de zoveelste keer was dat ik belde over problemen met het IPTV gebeuren en dat beaamde hij, dat 'ie dat kon zien.
Maar hij moest en zou de FRITZ!Box ook willen resetten. Toen gaf ik aan dat ons telefoongesprek verbroken zou worden, als ik de FRITZ!Box zou rebooten. Ehhh, tja.... ehhhh.
En als ik dan opnieuw ga bellen, dan hang ik weer een kwartier in de wacht.
Hij bleef maar doorgaan om 't bloed onder m'n nagels vandaan te halen. Tot 'ie uiteindelijk zelf de verbinding verbrak! Wat een non-service! :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Wij hebben ons er hier thuis bij neergelegd dat cloud opnames niet goed functioneren. Geregeld vergeet het systeem waar we waren met afspelen van een opname als we deze onderbroken hebben, spoelen functioneert geregeld krakkemikkig (teller loopt door, maar als je op play drukt staat je tig minuten terug in de opname) en zo ngo wat meer frustraties.
Bellen heeft geen zin, want dan krijg ik echt ook dezelfde UPC/Ziggo achtige opdrachten om mijn kabels te controleren, mijn router te resetten etc.
Ze hebben zelfs een keer toegezegd een meting te doen 's avonds om te controleren of de 'cloud' overbelast was, waardoor het spoelen niet goed functioneerde. Maar daar kwam uit: NIKS.

Kortom: Bij neerleggen en er aan wennen dat XS4ALL klantenservice niet meer is wat het geweest is.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

@ehtweak @eymey @jassy

Ik heb net voor de tweede keer gebeld met de HD van XS4ALL, men was erg haastig waardoor IK erg rustig bleef en de tijd nam !!
WAT HAD IK GEDAAN om 13:00 uur.
1) STB opnieuw naar fabrieksinstelling en software verwijderd.
2) Alle programma's bij geplande opnames helemaal leeg gemaakt.
3) Opnieuw STB naar fabrieksinstelling en software verwijderd.
4) Opnieuw ( om te proberen ) Late Night voor vanavond etc. in de SERIE gezet.
5) Opnieuw STB naar fabrieksinstelling en software verwijderd.
6) Modem opnieuw opgestart, je weet maar nooit. Goeie firmware is ook uniek.

In het menu bij geplande opname's stond:
5 ja ja jullie lezen het goed vijf maal Late Night.

5 - 09 - 2017 13:38 uur Late Night RTL4
5 - 09 - 2017 13:38 uur Late Night RTL4 HD
5 - 09 - 2017 22:25 uur Late Night RTL4
5 - 09 - 2017 22:25 uur Late Night RTL4 HD
5 - 09 - 2017 22:25 uur Late Night RTL4 HDG

Aan de medewerker van de HD heb ik gevraagd hoe ik de 4 van de 5 Late Night 's uit de geplande opname's moest halen, dat gaat niet zij hij. Dat kan pas nadat alles is opgenomen en mijn eerste melding wordt pas onderzocht als er meerdere meldingen komen. Dus ik kraam onzin uit !!
Nou, het is dweilen met de kraan open en heb de telefoon maar neergelegd.

Ik heb nu ook Pauw in de serie gezet en die neemt er 6 op, dus voor 2 programma's 11 opnames.
Ook zou het zo kunnen zijn maar dat weet ik niet zeker dat het allemaal bij elkaar ( 5 + 6 ) 11 programma's op de cloud wegschrijft. Dit hou ik nog even in de gaten.

Dit is het antwoord wat ik vanavond heb ontvangen van XS4ALL.
Ik heb hem precies zo geplakt zoals hij binnen kwam, ze weten niet hoe ik heet en zuiver Nederlands, en nu ?? 8)7 8)7 8)7 8)7

Beste Dhr,

zoals beloofd zou ik u nog even mailen. het probleem van de opnames die 3 of 4 keer gedaan word is aangemeld als storing.
De beheerders gaan er mee aan de slag en word hopelijk zo snel mogelijk verholpen.

--
Met vriendelijke groet,

[ Voor 13% gewijzigd door Gondelier op 05-09-2017 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
eymey schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:08:
Zoiets lijkt me nog best lastig te maken (en makkelijk stuk te maken). Ik heb er met mijn lokale TVHeadend setup (op basis van het ongecodeerde Ziggo pakket) al moeite mee. Gewoon alleen simpel op de naam van de serie of het programma zoeken (literal) werkt iig niet :P
Daar heb ik in tvheadend ook last van. Zelfs bij opnames waarbij ik elk afleveringsnummer één keer opneem krijg ik meerdere opnames. De metadata is niet consistent. Waardeloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Gondelier schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 14:32:
@ehtweak @eymey @jassy

Ik heb net voor de tweede keer gebeld met de HD van XS4ALL, men was erg haastig waardoor IK erg rustig bleef en de tijd nam !!
WAT HAD IK GEDAAN om 13:00 uur.
1) STB opnieuw naar fabrieksinstelling en software verwijderd.
2) Alle programma's bij geplande opnames helemaal leeg gemaakt.
3) Opnieuw STB naar fabrieksinstelling en software verwijderd.
4) Opnieuw ( om te proberen ) Late Night voor vanavond etc. in de SERIE gezet.
5) Opnieuw STB naar fabrieksinstelling en software verwijderd.
6) Modem opnieuw opgestart, je weet maar nooit. Goeie firmware is ook uniek.

In het menu bij geplande opname's stond:
5 ja ja jullie lezen het goed vijf maal Late Night.

5 - 09 - 2017 13:38 uur Late Night RTL4
5 - 09 - 2017 13:38 uur Late Night RTL4 HD
5 - 09 - 2017 22:25 uur Late Night RTL4
5 - 09 - 2017 22:25 uur Late Night RTL4 HD
5 - 09 - 2017 22:25 uur Late Night RTL4 HDG

[..]
Ik heb de niet-HDG zenders verborgen staan en er wordt altijd alleen van de HDG zender opgenomen. Ik weet niet of het met elkaar te maken heeft, maar als je de niet-HDG zenders niet verborgen hebt staan zou je dat kunnen proberen.

Elke keer als XS4ALL mij belt voor een tevredenheidsonderzoek dan geef ik aan dat ik de TV ruk vind. Elke keer bieden ze aan om me door te verbinden naar de helpdesk, maar ik pas altijd omdat je weet dat dat geen zin gaat hebben ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Zr40 schreef op maandag 4 september 2017 @ 10:32:
[...]

Ik hoor zojuist dat de plandatum voor levering 7 september is. Moet ik nog even geduldig wachten tot dan, of is er een kans dat de lijn al eerder actief wordt? :)
Sinds een uurtje werkt de lijn al :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Dit is waar ik nou zo pissig om werd, tijdens het gesprek met de Xs4all HellDesk.
Die beste meneer maar beweren dat het grootste deel van dit 'soort' problemen opgelost worden door resets, reboots, andere kabeltjes, etc.
Tuurlijk joh... ;w :F :z

Op het KPN forum wordt het probleem inmiddels onderkend door KPN zelf.
"Ha xxx en alle anderen, goed dat jullie dit melden! Het probleem is inmiddels bij ons bekend en er wordt aan gewerkt om het op te lossen. Hopelijk is het niet al te vervelend.. Excuses voor het ongemak! "

M.a.w., zoals ik al tig keer probeerde uit te leggen aan die helpdesker; het gaat in de grote boze digitale wolk fout! :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
ehtweak schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 18:08:
Dit is waar ik nou zo pissig om werd, tijdens het gesprek met de Xs4all HellDesk.
Die beste meneer maar beweren dat het grootste deel van dit 'soort' problemen opgelost worden door resets, reboots, andere kabeltjes, etc.
Tuurlijk joh... ;w :F :z

Op het KPN forum wordt het probleem inmiddels onderkend door KPN zelf.
"Ha xxx en alle anderen, goed dat jullie dit melden! Het probleem is inmiddels bij ons bekend en er wordt aan gewerkt om het op te lossen. Hopelijk is het niet al te vervelend.. Excuses voor het ongemak! "

M.a.w., zoals ik al tig keer probeerde uit te leggen aan die helpdesker; het gaat in de grote boze digitale wolk fout! :Y
Maar..... Heb je wel of geen HD op 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik moet zeggen dat ik geen van de genoemde problemen met (serie) opnames ervaar. Wel een tijd last gehad van kortstondig wegvallend geluid bij opnames, maar dat heb ik gelukkig al een tijdje niet meer ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Dit is het antwoord wat ik vanavond heb ontvangen van XS4ALL.
Ik heb hem precies zo geplakt zoals hij binnen kwam, ze weten niet hoe ik heet en zuiver Nederlands, en nu ?? 8)7 8)7 8)7 8)7

Beste Dhr,

zoals beloofd zou ik u nog even mailen. het probleem van de opnames die 3 of 4 keer gedaan word is aangemeld als storing.
De beheerders gaan er mee aan de slag en word hopelijk zo snel mogelijk verholpen.

--
Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op maandag 4 september 2017 @ 20:35:

Zou best een handige feature kunnen zijn alles extra opnemen. ;)
Lost in ieder geval het probleem op dat je reeds gemaakte HD opnames niet kunt terugkijken op een mobiel device omdat de IPTV app dit niet kan.
Kost meer ruimte maar als XS4all dit aanpak vind ik het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Moah kost toch geen ruimte? Zijn vinkjes ergens in een database die bijhouden welk programma jij hebt 'opgenomen' maar welke toch altijd in de cloud staat en beschikbaar is. Dus het is misschien niet eens zo'n slecht idee inderdaad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Jassy schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 20:54:
[...]

Maar..... Heb je wel of geen HD op 1?
Eh, nee, maar wat maakt dat uit dan?

BTW: het lijkt alsof men de driedubbele opnames gefixed heeft, want 'ineens' zijn ze weer verdwenen en staat er nu slechts 1 opname van een specifieke serie.

@Lord_Dain : als het zo eenvoudig zou zijn, waarom moet ik dan überhaupt iets markeren om op te nemen? (heb ik me trouwens altijd al afgevraagd) Want volgens die analogie zou je dan eigenlijk alles tot een jaar geleden moeten kunnen terugkijken. Maar dat kan toch echt niet (lees= men wil het niet uit commerciële/marketing overwegingen). :|

Ik heb trouwens een klacht ingediend bij Xs4all over die HD medewerker die niet echt mede wilde werken... ben benieuwd wat de reactie daarop zal zijn.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
ehtweak schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 23:09:
[...]

Eh, nee, maar wat maakt dat uit dan?
Als je HD op 1 hebt dan neemt hij meerdere zenders tegelijk op zodat je in de app ook je opnames, welliswaar in SD, kan zien. Deze opnames worden normaal gesproken onderdrukt maar ik kon me zo voorstellen dat bij deze storing deze opnames niet meer werden onderdrukt. Aangezien je geen HD op 1 hebt is dat niet van toepassing :).

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Regio Baarn, Soest en Amersfoort ligt eruit.

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ehtweak schreef op dinsdag 5 september 2017 @ 13:23:
[....]
Hij bleef maar doorgaan om 't bloed onder m'n nagels vandaan te halen. Tot 'ie uiteindelijk zelf de verbinding verbrak! Wat een non-service! :(
Wat je in zo'n geval m.i. moet doen:
- naam vd HD medewerker noteren, samen met de datum en tijd.
Neem hier echt de tijd voor, zodat je zeker van de voor- en achternaam bent.
vraag ook vanuit welk kantoor hij werkt, en wie zijn supervisor is.
- Eventuele referentie callnummers van het call tracking systeem noteren.

Die mensen werken een scriptje af, daar kunnen ze niet van afwijken. Met het vastleggen van deze details kun je vervolgens een gefundeerde klacht samenstellen. Eventueel overleg je hier met anderen die dezelfde setup en dezelfde issues hebben, om klachten te bundelen.

• Zorro
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14:46

Zorro

Z

Heb ik het steeds over het hoofd gezien of is het gewoon echt nieuw dat Xs4all en KPN nu ook voortaan Ziggo Sport Totaal Go hebbben bij een Ziggo sport pakket? Dat vond ik nl jammer dat dat er niet in zat omdat ik bij F1 altijd daar mooi livetiming kon zien. Maar dat zie ik nu wel. Dus volgens mij is het iets helemaal nieuws. Ik heb dat echter nergens gelezen dat dat zou komen, dus ik vraag me af of ik heb zitten slapen...

Ik krijg Xs4all pas volgende week geleverd, dus het is niet zo dat ik het eerder had kunnen zien of zo :)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Mfpower
  • Laatst online: 18:42

Mfpower

In dubio

@Zorro
Ik wist het ook niet! Ik heb Ziggo Sport gratis bij XS4All (verlenging) en nu ook de app Ziggo Sport Totaal Go geïnstalleerd. Ze geven er inderdaad niet veel ruchtbaarheid aan.

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
init6 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 11:13:
Regio Baarn, Soest en Amersfoort ligt eruit.
Yep. Heeft op 5 minuten na 4 uur geduurd voor het zaakje weer up was. Tweede keer binnen anderhalve maand dat er een urenlange onderbreking was.

[ Voor 14% gewijzigd door BamSlam_ op 07-09-2017 16:54 ]

• init6
  • Niet online
BamSlam_ schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:54:
[...]

Yep. Heeft op 5 minuten na 4 uur geduurd voor het zaakje weer up was. Tweede keer binnen anderhalve maand dat er een urenlange onderbreking was.
Ik zag laatst jonaz.nl voorbij komen, misschien daar eens wat dieper naar kijken. xs4all begin ik te duur te vinden voor wat ze leveren (weinig service, slechte uptime)

• Barre73
init6 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 17:32:
[...]

Ik zag laatst jonaz.nl voorbij komen, misschien daar eens wat dieper naar kijken. xs4all begin ik te duur te vinden voor wat ze leveren (weinig service, slechte uptime)
Moet je wel in Amersfoort en omgeving (Leusden en zo) wonen. Daarbuiten leveren ze niet.

• HoppyF
Barre73 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:23:
[...]

Moet je wel in Amersfoort en omgeving (Leusden en zo) wonen. Daarbuiten leveren ze niet.
Tsja, dat zou je dus ook een slechte service kunnen noemen.... :)

• Barre73
HoppyF schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:39:
[...]

Tsja, dat zou je dus ook een slechte service kunnen noemen.... :)
Net als die kleine operator bij jou in de buurt die alleen daar levert :-)
XSYou toch?

Operator zijn is nou eenmaal heeeeel duur.

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:36
Mfpower schreef op donderdag 7 september 2017 @ 16:45:
@Zorro
Ik wist het ook niet! Ik heb Ziggo Sport gratis bij XS4All (verlenging) en nu ook de app Ziggo Sport Totaal Go geïnstalleerd. Ze geven er inderdaad niet veel ruchtbaarheid aan.
Hoe in te loggen? Zie https://www.xs4all.nl/ser...t-totaal-go-activeren.htm

[ Voor 18% gewijzigd door janbal op 07-09-2017 23:51 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
Barre73 schreef op donderdag 7 september 2017 @ 19:23:
[...]

Laten we daar nou net 2x downtime gehad hebben ;)
Pagina: 1 ... 55 ... 108 Laatste