ehtweak schreef op dinsdag 8 augustus 2017 @ 13:20:
@
HoppyF , @
Gondelier
https://avm.de/service/fr...schlossen-werden-koennen/
...
Die FRITZ!Box unterstützt USB-Speicher mit maximal vier Partitionen in den Dateisystemen NTFS, FAT/FAT32 und ext2. Die Partitionen dürfen jeweils bis zu 4 Terabyte groß sein.
...
De foutmelding "Could not connect to online storage. Error: Verzeichnis Online_Storage kann nicht angelegt werden. " zou misschien ook te maken kunnen hebben met de daadwerkelijke directory naam(geving) die niet compatibel is?
En/of te lang, en/of illegal karakters en/of webdav errors?
Ik zie dit probleem al enige jaren voorbij komen in duitse forums. Met al dan niet constructieve oplossingen.
Tot aan de 'Online Speicher' directory op je USB stick deleten, Online functie deactiveren en weer activeren en dan, soms, is het probleem over...
http://sk-seo.blogspot.nl...line-speicher-konnte.html
^^ dit is ook een 'leuke'
De 'online speicher' kan niet gecreëerd worden, omdat 'ie al bestaat...

Ik ben vanmiddag nog een tijdje bezig geweest en heb het nu op kunnen lossen.
Er wordt bij het gaan gebruiken van de Online_storage ook een directory met die naam aangemaakt.
De storage moet immers gevonden kunnen worden.
Echter doordat er bij mij blijkbaar eerder wat mis is gegaan is de verbinding naar de Online_storage provider verbroken en kon deze niet meer worden hersteld. Het account/wachtwoord was uiteraard goed en ongewijzigd.
Wat heb ik nu gedaan?
Via een gewone Windows PC naar \\fritz.nas gegaan.
Daar bekeken wat er in de directories stond. Daar bleek dus een gevulde directory Online_storage te staan waarvan ik dacht dat dit de Online_storage van de Online_storage provider was.
Niet dus.
Dit was een Online_storage welke in Internal Memory stond!
Opgeruimd hierdoor 400MB vrijgekomen en dus ook weer bijna 406MB vrij in het Internal Memory van de NAS.
Opnieuw Online_storage connectie proberen te maken. Werkte nog niet.
Dan bij Enable uitgevinkt en Apply.
Met wat proberen terechtgekomen bij Configure, nog maar een keer account/wachtwoord ingevoerd en Apply.
Nu werd er verbinding gemaakt.
Dit ziet er zo uit als hieronder.
Ik laat het zo even staan en kijk het aan of dit stabiel blijft.
Daarna kan ik de Online_storage weer gaan vullen.
Nu voorlopig ga ik dit vullen even doen via FTP met vrij kleine bestanden van ca 500KB per stuk.
code:
1
2
3
4
| Enabled Type of Storage Name Status File Index
Internal memory FRITZ!Box Storage Media 402,41 MB from 406,00 MB free was created
USB storage media Storage-01 3,58 GB from 3,80 GB free, available was created
Online storage Other provider 178,47 GB from 179,15 GB free, connected |