Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• koekkoek
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:52
Mailtje naar xs4all is zo getyped en ze doen er totaal niet moeilijk over. Wel "gratis" 500/500 ;)

Wat je zegt klopt inderdaad, als er ooit nog een regenachtige dag komt en ik verveel me (nooit dus met een 2 jarige en nog 1tje op komst) dan ga ik hem als nog vervangen. 😎

koekkoek wijzigde deze reactie 13-07-2017 22:46 (47%)

• yvdb
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 19-09 10:15
quote:
Luckeh schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 15:46:
[...]

Oh crap; ik heb te lang gedaan over het kiezen :( Spotify er gratis bij was toch wel een van de redenen om voor Xs4all te gaan. Beetje jammer dat in de diverse keuzetools Spotify nog vrolijk erbij beloofd werd.
Als je spotify familie neemt dus gewoon 5 mensen plus je zelf en de kosten deelt betaal je allemaal 2,50 euro per maand :)
quote:
HoppyF schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 22:42:
[...]

Het voordeel van de patch coverkit is vooral dat je actieve component de NTU weg kunt laten.
Dat ding gebruikt niet alleen stroom maar kan ook stuk gaan.
In feite komt er gewoon een stukje glasvezel voor in de plaats dat kan toch geen bezwaar opleveren?
De ene poort erbij zal niet zoveel uitmaken, dat klopt.
Die 500/500 zou ik misschien zelf nog kunnen activeren maar ik laat het maar zo.

Toevallig kreeg ik ook een email dat de WiFi versterker onderweg is.
Zal dus morgen wel bezorgd worden.
Toch nog snel binnen anderhalve week.
Mwa, de NT is in het geval van XS4ALL en andere "KPN wholesale" proposities een uiterst simpele mediaconverter. Daar kan echt heel weinig aan stuk gaan en het stroomverbruik wat ik gemeten heb is amper 1 watt ;).

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 23:16
quote:
eymey schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:01:
[...]

...en het stroomverbruik wat ik gemeten heb is amper 1 watt ;).
Idd.
Dat is ook zoiets, waar zelden naar gekeken wordt. :|
Het continue stroomverbruik van de apparatuur die door de ISP geleverd wordt.

Vooral de kabelaars hebben stroomvretende mediaboxen, waarvan het energieverbruik soms wel 10x (!) zo hoog is als die van een simpel IPTV boxje, zoals de Arcadyan HMB2260.
Yeah. Maar ook IPTV boxjes kunnen er wat van hoor, bv. de boxjes die door Tweak (waar ik zit) worden geleverd.

Maar goed, zelfs de door jouw aangehaalde Arcadyan doet dus nog aardig wat gebruiken in standby. 5W vind ik iig nog steeds niet gering (maar al stukken beter dan het veelvoud dat een Ziggo Horizon box in standby gebruikt).

eymey wijzigde deze reactie 14-07-2017 11:32 (50%)

• NielsTn
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 00:16

NielsTn

4.830 Wp + QSolar 10,9GJ

quote:
dutchguy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:11:
Hm, fijn:

Gratis wifi versterker bestellen
Gratis WiFi-versterker: helaas wegens groot succes nu niet meer leverbaar
We werken aan een oplossing en informeren u hierover binnenkort. Wacht u alstublieft tot wij u informeren
4 juli besteld, vanochtend ontvangen, dus... redelijk vlotte levering
Gratis is relatief want:

U bent akkoord gegaan met:

* contractduur voor de bestelde dienst(-en);
* de betaling via automatische incasso, van het opgegeven IBAN-rekeningnummer;
* de algemene voorwaarden en de actievoorwaarden (www.xs4all.nl/voorwaarden),
de tarieven (www.xs4all.nl/tarieven) en verwerking van mijn persoonsgegevens
conform het privacystatement (www.xs4all.nl/privacystatement);
* de annuleringsvoorwaarden voor diensten. XS4ALL levert diensten vaak binnen
de annuleringstermijn van 14 dagen. Bij annulering betaalt u wel voor de
reeds gemaakte kosten. Voor onze annuleringsvoorwaarden en kosten zie:
https://www.xs4all.nl/consumentenrecht/.

Dus verre van gratis ;)

NielsTn wijzigde deze reactie 14-07-2017 11:51 (46%)

ZonPHP -=- Mijn Renault Zoe Intens -=- Duchenne Heroes 2013/2015

• HoppyF
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 19-09 22:59
quote:
eymey schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 10:01:
[...]

Mwa, de NT is in het geval van XS4ALL en andere "KPN wholesale" proposities een uiterst simpele mediaconverter. Daar kan echt heel weinig aan stuk gaan en het stroomverbruik wat ik gemeten heb is amper 1 watt ;).
Ok, de kans is klein dat zo'n ding stuk gaat en het stroomverbruik is ook gering.
Het vervangen stelt echter weinig voor en aan een glasvezelkabeltje kan ook weinig kapot gaan.
Nou ja, kan altijd want het blijft een dun kabeltje.
Gelukkig heb ik nog een reserve overgehouden van de Vodafone glasvezel installatie.
KPN wil de NTU blijkbaar niet terug want ik heb er niets over gehoord.
De rest van de apparatuur is wel retour.

Zo langzamerhand wel een doos vol modems, kabels en ander spul wat overbleven is.

Lees de draad voordat je blaat!

Toen ik naar Tweak over ging en de monteur van Tweak de NT van KPN WMP+ (met CATV, voip poorten, etc.) kwam vervangen door de simpele mediaconverter, mocht ik die NT in principe ook houden. Ik moest echter nog een settopbox terug sturen naar Telfort. Heb die NT gewoon bij de doos in gedaan :D.

Laatst heb ik van Tweak de Fritz!box 5490 gekregen (ook met fiber patchkabel direct in de FTU ) en de mediaconverter mocht ik ook weer houden van de monteur. "Voor als je toch nog eens een eigen router wil plaatsen die géén glas heeft :+" .

Ach ja, het heeft wel wat, je router direct op de FTU zonder mediaconverter. Zeker in het geval van Fritz, die dan ook meteen wat leuke metrics over je optische verbinding geeft.

• Zr40
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 22:46

Zr40

heeft native IPv6

Ik heb momenteel glasvezel internet van Tweak, maar ik wil overstappen naar XS4ALL zodra mijn abonnement afloopt. Dat is over ruim een maand. Als ik vandaag per die datum Tweak opzeg en XS4ALL aanvraag, zal de overstap dan in principe probleemloos verlopen?

10x270 Wp zuid (PVOutput | Live)

• ehtweak
@Zr40 niet zelf je oude provider opzeggen! Maar dit laten doen door de nieuwe provider. Dan wordt alles op de juiste manier via de leverstraat van KPN geregeld...

Als je het zelf doet en er gaat iets fout, ben je de pineut en kun je niet op iemand schelden. Als je het laat doen, dan kan je iemand anders de schuld geven, als het fout gaat. >:)

ehtweak wijzigde deze reactie 14-07-2017 17:47 (36%)

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

@ehtweak normaal gesproken zou ik het ook door de nieuwe provider laten doen, maar Tweak komt niet voor in het lijstje van aanbieders die meedoen met de overstapservice van XS4ALL (bij stap 2 van https://www.xs4all.nl/service/overstappen.htm). Als dat klopt zal ik toch echt zelf moeten opzeggen...

• ehtweak
@Zr40 ik zou ze ff bellen...
Technische ondersteuning
 020 398 76 66
Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

...en niet zelf het risico nemen...

• Bigs
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online
Vanmiddag hier even een keiharde onderbreking in de verbinding :{, maar nu (3 uur later) dan eindelijk de 80mbps upgrade ontvangen.

• PatrickC
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 00:01
Inmiddels het nieuwe modem ontvangen (7581), maar de installatie ging niet helemaal vlekkeloos. Bij het configureren kreeg ik de vraag on m'n internet speed (up/down) in te vullen, maar daar stond niets over in de documentatie. Dus de helpdesk maar weer gebeld (dit keer dik 22 minuten in de wacht) en het bleek een fout te zijn in de firmware van de router. Bij de configuratie moest ik ADSL kiezen ipv de WAN connectie (glas) en hierna kon ik gewoon voor XS4ALL FTTH kiezen. 8)7 Hierna werkte alles, maar de firmware op het modem was een nogal oude versie, dus die werd meteen geupdate (update werd automatisch naar het modem gestuurd). Na de update werkte alles en mijn verbinding blijft ook stabiel. Speedtest geeft een snelheid van 168Mbps down en 240Mbps up >:) . Ook de wifi icm met iPhone 6 en iPad air is veel sneller dan met de 7390. :)

Ik vind het wel slordig dat ze een modem leveren met zo'n fout in de firmware. Dat verwacht je niet van een premium provider als XS4ALL. Verder heb ik nu 2 dagen op rij contact gehad met de helpdesk en ik vind de wachttijden nogal lang (15 minuten en 22 minuten).

• ANdrode
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
quote:
PatrickC schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:44:
Ik vind het wel slordig dat ze een modem leveren met zo'n fout in de firmware. Dat verwacht je niet van een premium provider als XS4ALL. Verder heb ik nu 2 dagen op rij contact gehad met de helpdesk en ik vind de wachttijden nogal lang (15 minuten en 22 minuten).
Na het instellen van de verbindingssnelheid wordt die instelling gewoon genegeerd. Na de firmware update is hij weg.

Klein beetje slordig maar gelukkig wordt dit modem onderhouden. Actieve firmware updates van het modem zie je bij veel ISP's niet.
offtopic:
GlasOperator/Vodafone Thuis deed dat trouwens ook erg goed. Erg actieve updates voor hun Draytek als er echte issues waren. Inclusief telefonische controle of issues waren opgelost. "Zoals het hoort"

• PatrickC
quote:
ANdrode schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:59:
[...]

Na het instellen van de verbindingssnelheid wordt die instelling gewoon genegeerd. Na de firmware update is hij weg.

Klein beetje slordig maar gelukkig wordt dit modem onderhouden. Actieve firmware updates van het modem zie je bij veel ISP's niet.
offtopic:
GlasOperator/Vodafone Thuis deed dat trouwens ook erg goed. Erg actieve updates voor hun Draytek als er echte issues waren. Inclusief telefonische controle of issues waren opgelost. "Zoals het hoort"
Ik zit al heel lang bij XS4ALL, ooit nog afkomstig van HCCnet. :+ Dus geen idee hoe dit bij andere providers gaat. En modem updates pakken niet altijd goed uit. Ik had mijn 7390 een tijdje terug geupdate naar de meest recente firmware en sindsdien vond ik mijn wifi in huis een stuk slechter en de web interface een stuk trager. Maar misschien kwam dat ook wel doordat het modem op z'n laatste benen liep.

De eerste indrukken van de 7581 zijn erg goed. Wifi is veeeeeel sneller dan op de 7390. :) Zo meteen heb ik die wifi versterker helemaal niet meer nodig. :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
quote:
PatrickC schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 22:23:
[...]
Ik zit al heel lang bij XS4ALL, ooit nog afkomstig van HCCnet. :+ Dus geen idee hoe dit bij andere providers gaat. En modem updates pakken niet altijd goed uit. Ik had mijn 7390 een tijdje terug geupdate naar de meest recente firmware en sindsdien vond ik mijn wifi in huis een stuk slechter en de web interface een stuk trager. Maar misschien kwam dat ook wel doordat het modem op z'n laatste benen liep.

De eerste indrukken van de 7581 zijn erg goed. Wifi is veeeeeel sneller dan op de 7390. :) Zo meteen heb ik die wifi versterker helemaal niet meer nodig. :P
Tot een maand geleden had de 7581 een slechte naam. Ik heb hem pas kort (na de firmware update) en ik vind hem erg goed (wifi + features). Mijn oude eigen AP heb ik uitgezet.

Met de 1750E kan je kennelijk roamen tussen twee AP's (router + ap) als je hetzelfde SSID instelt.

Weet iemand of dat 'intelligent' gaat (gestuurd vanuit AP) of gewoon op de naïeve manier, "telefoon kiest sterkere bssid"?

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

quote:
ANdrode schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:19:
[...]
Met de 1750E kan je kennelijk roamen tussen twee AP's (router + ap) als je hetzelfde SSID instelt.

Weet iemand of dat 'intelligent' gaat (gestuurd vanuit AP) of gewoon op de naïeve manier, "telefoon kiest sterkere bssid"?
Dat werkt met elke access point als je dezelfde SSID instelt.

Roaming wordt in principe geïnitieerd door de client, wanneer deze een ander access point met een sterker signaal detecteert en de signaalsterkte van de huidige access point onder een bepaald niveau komt.

Er bestaan wel access points die actief clients kunnen disconnecten wanneer hun signaalsterkte te laag wordt, in de hoop dat de client vervolgens het sterkere access point kiest. Nadeel van die methode is dat dit tijdelijk de verbinding verbreekt, en het is nutteloos wanneer de client buiten bereik is van andere access points.

Dit is overigens ook een van de redenen waarom je de zendsterkte niet op maximaal wil hebben als je meerdere access points gebruikt - binnenshuis op dezelfde verdieping is een maximale zendsterkte helemaal niet nodig, en met een lagere zendsterkte zijn je clients eerder geneigd om daadwerkelijk te roamen :)

Zr40 wijzigde deze reactie 15-07-2017 11:40 (25%)

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:33:
[...]
Dat werkt met elke access point als je dezelfde SSID instelt.

Roaming wordt in principe geïnitieerd door de client, wanneer deze een ander access point met een sterker signaal detecteert en de signaalsterkte van de huidige access point onder een bepaald niveau komt. Dit is overigens ook een van de redenen waarom je de zendsterkte niet op maximaal wil hebben als je meerdere access points gebruikt :)
Roaming kan op twee manieren. De client kan wisselen wanneer het bereik te slecht wordt óf het AP stuurt dit door de client actief naar een andere BSSID te sturen (802.11K/802.11R).

In het eerste geval blijft/bleef een device vaak te lang op het oude AP/BSSID hangen tot de kwaliteit te laag wordt.

Dit kan je vergelijken met een telefoon die op het 5 GHz netwerk blijft hangen met slecht bereik terwijl het 2.4 GHz netwerk daar beter is, maar dan tussen AP's.

Als dit slim gestuurd wordt dan is dit totaal transparant. Het is gebruikelijk in professionele omgevingen gebruikelijk maar voor thuisnetwerken zeldzaam. Ubiquiti of die nieuwere multi-node AP's hebben hier support voor

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

quote:
ANdrode schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:40:
[...]

Roaming kan op twee manieren. De client kan wisselen wanneer het bereik te slecht wordt óf het AP stuurt dit door de client actief naar een andere BSSID te sturen (802.11K/802.11R).
Zelfs met 802.11k en 802.11r blijft het de verantwoordelijkheid van de client om daadwerkelijk te roamen. 802.11r maakt de overgang alleen wat sneller en 802.11k stelt de client in staat om rekening te houden met de bezetting van de bereikbare access points. Dit, samen met 802.11v, is de transparante slimme sturing die je noemt.

De actieve manier die je noemt is niet 802.11k/802.11r, maar actief de client disconnecten in de hoop dat deze vervolgens een access point met een sterker signaal kiest.

Clients die blijven plakken op een access point met een slechte signaalsterkte terwijl er betere beschikbaar zijn hebben überhaupt geen ondersteuning voor roaming. Voor dat soort clients kan de actieve 'schop de client eraf' methode wel nuttig zijn.

Zr40 wijzigde deze reactie 15-07-2017 12:04 (28%)

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Zr40 schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 11:43:
[...]
Zelfs met 802.11k en 802.11r blijft het de verantwoordelijkheid van de client om daadwerkelijk te roamen. 802.11r maakt de overgang alleen wat sneller en 802.11k stelt de client in staat om rekening te houden met de bezetting van de bereikbare access points. Dit, samen met 802.11v, is de transparante slimme sturing die je noemt.
Hierbij moet ik toegeven dat je om 802.11{k,r,v} te laten functioneren waarschijnlijk centrale coördinatie nodig is. Iets wat bij Ubiquiti of Cisco door een controller gedaan wordt maar bij AVM hopelijk door de Fritzbox gedaan wordt.

Of bij openwert in de config
quote:
De actieve manier die je noemt is niet 802.11k/802.11r, maar actief de client disconnecten in de hoop dat deze vervolgens een access point met een sterker signaal kiest.

Clients die blijven plakken op een access point met een slechte signaalsterkte terwijl er betere beschikbaar zijn hebben überhaupt geen ondersteuning voor roaming. Voor dat soort clients kan de actieve 'schop de client eraf' methode wel nuttig zijn.
Bij "standaard" roamen (herverbinden met sterker AP) doet een cliënt in principe toch nog een nieuw DHCP request?

De band steering van de 7581 werkt bij mij in ieder geval goed genoeg, dat is hopelijk ook slimmer geïmplementeerd dan het domweg dis-associaten van een client :+

Ik hoop in ieder geval dat de 1750E iets slimmers doet dan naïef er vanuit gaan dat clients van AP wisselen. Als een fabrikant in 2017 bij een firmware update roaming noemt dan verwacht ik iets moderners.

• Bigs
  • Niet online
quote:
ANdrode schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 13:40:
[...]

Ik hoop in ieder geval dat de 1750E iets slimmers doet dan naïef er vanuit gaan dat clients van AP wisselen. Als een fabrikant in 2017 bij een firmware update roaming noemt dan verwacht ik iets moderners.
Wat is daar naïef aan? Elke client doet dat gewoon en het voldoet voor thuisgebruik prima. Kwestie van positie van access points en zendvermogen afstemmen zodat je de juiste hoeveelheid overlap hebt. Je kunt niet verwachten dat je voor een paar tientjes een compleet gevirtualiseerd zero-handoff netwerk krijgt.

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Bigs schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:14:
[...]
Wat is daar naïef aan? Elke client doet dat gewoon en het voldoet voor thuisgebruik prima. Kwestie van positie van access points en zendvermogen afstemmen zodat je de juiste hoeveelheid overlap hebt. Je kunt niet verwachten dat je voor een paar tientjes een compleet gevirtualiseerd zero-handoff netwerk krijgt.
Het is de naïeve variant van roaming?

Het is imo best haalbaar om roaming met apparatuur van één fabrikant goed te implementeren. Het zijn vooral software settings, openwrt kan het tegenwoordig ook.

Daarnaast is het prijsverschil tussen AVM en uibiquiti klein (Ruckus, Aruba, Cisco: groot :+).

• Bigs
  • Niet online
quote:
ANdrode schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:17:
[...]

Het is de naïeve variant van roaming?

Het is imo best haalbaar om roaming met apparatuur van één fabrikant goed te implementeren. Het zijn vooral software settings, openwrt kan het tegenwoordig ook.

Daarnaast is het prijsverschil tussen AVM en uibiquiti klein (Ruckus, Aruba, Cisco: groot :+).
Het is niet naïef, het is gewoon hoe het ontworpen is. Ubiquiti is inderdaad niet veel groter maar de zero-handoff van Ubiquiti zuigt dan ook ontzettend en wordt door henzelf alleen aangeraden voor toepassingen waar het werkelijk voordeel biedt (VOIP toepassingen). Ik heb hier 2x FB7490 en 2x 1750E (huis van 145m2 maar met dikke vloeren en muren) en kan uitstekend Netflixend/Facetimend door het huis lopen zonder dat mijn verbinding hapert. Daar is echt geen controller opzet met gestuurde roaming voor nodig.

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

Bij de zero-handoff implementatie van Ubiquiti zitten alle access points op hetzelfde kanaal en gebruiken ze dezelfde BSSID. Elke AP kan dan zonder medewerking van de client op elk gewenst moment de verbinding overnemen van een andere AP. Zoals @Bigs al schrijft, dat is eigenlijk alleen zinvol wanneer je moet kunnen roamen bij een latency-gevoelige toepassing, zoals VOIP.

Voor Netflix maakt de roamingsnelheid helemaal niets uit, er wordt genoeg gebufferd om een periode van stilte te kunnen overbruggen. Voor Facetime maakt het wel uit, maar met 802.11r is de benodigde tijd al kort genoeg dat je er praktisch niets van merkt.

Zr40 wijzigde deze reactie 15-07-2017 15:31 (51%)

• ANdrode
  • Niet online
quote:
Bigs schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 14:26:
[...]
Het is niet naïef, het is gewoon hoe het ontworpen is. Ubiquiti is inderdaad niet veel groter maar de zero-handoff van Ubiquiti zuigt dan ook ontzettend en wordt door henzelf alleen aangeraden voor toepassingen waar het werkelijk voordeel biedt (VOIP toepassingen). Ik heb hier 2x FB7490 en 2x 1750E (huis van 145m2 maar met dikke vloeren en muren) en kan uitstekend Netflixend/Facetimend door het huis lopen zonder dat mijn verbinding hapert. Daar is echt geen controller opzet met gestuurde roaming voor nodig.
De AVM hardware is ook gewoon erg goed. Ik ben er blij mee tov eerder (Experiabox). Minder controle dan bij een Draytek (Vodafone/T-Mobile thuis), wel veel beter WiFi.

In de nieuwe (duitse) beta firmware wordt de mesh en band steering (dmv 11V) ondersteuning verbeterd. Ik hoop dat gestuurde roaming in de toekomst volgt :)

• Bigs
  • Niet online
Ja op het gebied van consumentenhardware steekt AVM echt met kop en schouders boven de rest uit. Denk ook aan het gastnetwerk dat via een tunnel automatisch beschikbaar is op je extenders bijvoorbeeld. Top feature!

• ewoutw
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 01:44
quote:
PatrickC schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 19:44:
...

Ik vind het wel slordig dat ze een modem leveren met zo'n fout in de firmware. Dat verwacht je niet van een premium provider als XS4ALL. ...
XS4ALL levert standaard fritz!boxen. Met standaard firmware. Hoe AVM (fabrikant Fritz!Box) de xs4all glas profielen er in heeft gezet is op de FB7581 een beetje vreemd. DAt klopt.

Maar dat is erfenis uit het verleden. eerst gebruikte XS4ALL ook xDSL modems voor glas. en werd lan1 de wan. AVM heeft dat niet direct aangepast. Maar is geen fout van XS4ALL. Zij kopen de modems ook maar gewoon.
Als zij met AVM eigen firmwate zouden maken (zoals ziggo doet met cisco) zo je er niets bijzonders mee kunnen. Ik zie het als een luxe dat XS4ALL standaard Firmware levert. omdanks z'n verouderd iets.

• HoppyF
quote:
ewoutw schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 17:44:
[...]

XS4ALL levert standaard fritz!boxen. Met standaard firmware. Hoe AVM (fabrikant Fritz!Box) de xs4all glas profielen er in heeft gezet is op de FB7581 een beetje vreemd. DAt klopt.

Maar dat is erfenis uit het verleden. eerst gebruikte XS4ALL ook xDSL modems voor glas. en werd lan1 de wan. AVM heeft dat niet direct aangepast. Maar is geen fout van XS4ALL. Zij kopen de modems ook maar gewoon.
Als zij met AVM eigen firmwate zouden maken (zoals ziggo doet met cisco) zo je er niets bijzonders mee kunnen. Ik zie het als een luxe dat XS4ALL standaard Firmware levert. omdanks z'n verouderd iets.
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
De installatie wordt gedaan door de monteur (gratis), hij voorziet de modem van de nieuwste firmware en test de installatie.
Je hoeft dus zelf niet te prutsen.

Vandaag overigens de FRITZ!WLAN Repeater 1750E ontvangen.
Hij is veel kleiner dan ik dacht.
Ik heb hier namelijk ook de KPN WiFi Versterker DualBand (Arcadyan).
De KPN versterker heeft behalve dualband wifi ook 4 Gbit LAN poorten.
Dat is in mijn geval nodig omdat ik de KPN versterker boven heb staan en daar o.a. mijn vaste PC op heb aangesloten plus beveiligingcamera, NAS enz.
Er loopt maar één LAN kabel vanaf de Fritz!Box 5490 beneden naar boven.
Had ik meer kabels naar boven liggen had ik het probleem gehad van te weinig LAN poorten, de Fritz!Box heeft er immers ook vier en daar moet de TV, interactieve TV box, Philips Hue ook nog op.

Maar goed, de Wifi van KPN uitgezet en de 1750E aangesloten, het gaat om uitbreiding van het Wifi naar de tuin. Dit lukt goed.
Het lijkt beter te gaan dan met de KPN versterker. De praktijk zal het nog even uit moeten wijzen.

• PatrickC
quote:
HoppyF schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:28:
[...]
Ik zie het probleem eerlijk gezegd niet.
De installatie wordt gedaan door de monteur (gratis), hij voorziet de modem van de nieuwste firmware en test de installatie.
Je hoeft dus zelf niet te prutsen.
Je hebt waarschijnlijk niet al mijn posts gelezen? Omdat mijn oude 7390 modem niet meer goed werkte na de snelheidsverhoging (verloor steeds de internetverbinding), kreeg ik een nieuw modem opgestuurd in de post en de monteur zat er niet bij in de doos! :P Er zat een korte handleiding bij, speciaal gemaakt door XS4ALL, maar deze klopte dus niet omdat er een fout in de firmware van het modem zat. En de helpdeskmedewerker gaf meteen aan dat dit een bekend probleem was, dus ik heb hem maar de tip gegeven om bij deze modems een aparte brief te leveren met aangepaste instructies. Ik ben verder prima geholpen door XS4ALL, maar ze moeten wel even kijken naar hun wachttijden bij de helpdesk. Ik heb in 2 dagen tijd meer dan 35 minuten in de wacht gestaan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
Idd, dezelfde ervaring. Wachten... :-(
quote:
PatrickC schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:48:
[...]

...maar ze moeten wel even kijken naar hun wachttijden bij de helpdesk. Ik heb in 2 dagen tijd meer dan 35 minuten in de wacht gestaan.
Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat sinds de aankondiging van de snelheidsverhoging, het uitdelen van de 1750E, vele mutaties in allerlei abonnementen, e.d., het bij de HD een flink stuk drukker is...

• PatrickC
quote:
ehtweak schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 20:06:
Idd, dezelfde ervaring. Wachten... :-(

[...]

Lijkt me niet onwaarschijnlijk dat sinds de aankondiging van de snelheidsverhoging, het uitdelen van de 1750E, vele mutaties in allerlei abonnementen, e.d., het bij de HD een flink stuk drukker is...
Zou kunnen. In mijn lange historie bij XS4ALL heb ik nog niet eerder een beroep hoeven doen op de helpdesk (wat natuurlijk erg positief is), dus ik weet niet of het normaal beter is. Het viel me alleen op, voor de beste provider van Nederland >:) , had ik dit niet verwacht.

• Lord_Dain
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22:07
Vandaag dan de 1750E repeater binnen gekregen en bekabeld op de 1e verdieping aangesloten.
Hij vervangt mijn inmiddels bejaarde Linksys WRT54G router die ik hiervoor gebruikte :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
quote:
PatrickC schreef op zaterdag 15 juli 2017 @ 19:48:
[...]

Je hebt waarschijnlijk niet al mijn posts gelezen? Omdat mijn oude 7390 modem niet meer goed werkte na de snelheidsverhoging (verloor steeds de internetverbinding), kreeg ik een nieuw modem opgestuurd in de post en de monteur zat er niet bij in de doos! :P Er zat een korte handleiding bij, speciaal gemaakt door XS4ALL, maar deze klopte dus niet omdat er een fout in de firmware van het modem zat. En de helpdeskmedewerker gaf meteen aan dat dit een bekend probleem was, dus ik heb hem maar de tip gegeven om bij deze modems een aparte brief te leveren met aangepaste instructies. Ik ben verder prima geholpen door XS4ALL, maar ze moeten wel even kijken naar hun wachttijden bij de helpdesk. Ik heb in 2 dagen tijd meer dan 35 minuten in de wacht gestaan.
Sorry, heb ik even over het hoofd gezien.
Ja dan kan ik me voorstellen dat het mis gaat met de firmware.
Er zal dus een aangepast instructie moeten komen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ThaNetRunner
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21:39

ThaNetRunner

Have a nice day!

Waarom zegt XS4all bij de check dat ik 160Mbit/s kan halen op mijn adres, maar Fourstack en KPN zelf maar 100Mbit/s?

Ze hebben op zich wel een fijne aanbieding op dit moment, als ik voor een jaartje daar gaat zitten tegenover Ziggo (bespaart toch onderaan de streep)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:24

RC2

Resistance is futile

quote:
ThaNetRunner schreef op zondag 16 juli 2017 @ 11:58:
Waarom zegt XS4all bij de check dat ik 160Mbit/s kan halen op mijn adres, maar Fourstack en KPN zelf maar 100Mbit/s?

Ze hebben op zich wel een fijne aanbieding op dit moment, als ik voor een jaartje daar gaat zitten tegenover Ziggo (bespaart toch onderaan de streep)
Gewoon de klantenservice bellen, gezien xs4all het kpn netwerk gebruikt zal het waarschijnlijk 100Mbit zijn. Zij kunnen er vast een verklaring voor geven.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• krakendmodem
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 01:59
quote:

Die site van xs4all klopt niet helemaal, ze beweren hier 80Mbit te kunnen leveren, maar ik kan momenteel niet harder dan 50Mb.. Althans, op dit moment nog niet. Profiel vanuit wijkcentrale; dus maar 50Mbit mogelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• HoppyF
quote:

Wat zie je bij andere providers staan als hoogst haalbare snelheid als de hier de postcode check doet?
https://eindelijkglasvezel.nl

• Packetloss
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

Vandaag heeft XS4ALL bij mij de snelheidsverghoging doorgevoerd. PPPoE sessie was even weg, vandaar dat ik het door had.

Ik haal nu van zowel http://download.xs4all.nl/test/ als http://mirror.leaseweb.com/speedtest/ tussen de 19 en de 20 MBps. Top!

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

• BushWhacker
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 22:01
quote:
Packetloss schreef op maandag 17 juli 2017 @ 14:47:
Vandaag heeft XS4ALL bij mij de snelheidsverghoging doorgevoerd. PPPoE sessie was even weg, vandaar dat ik het door had.

Ik haal nu van zowel http://download.xs4all.nl/test/ als http://mirror.leaseweb.com/speedtest/ tussen de 19 en de 20 MBps. Top!
Helaas bij mij nog niet. Nog steeds 100Mbps (PoP is Gigabit capable)
Het is nu bijna 3 maanden na de aankondiging. Het schiet niet echt op.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 20:05

Panzer_V

Microsoft Fan

quote:
BushWhacker schreef op maandag 17 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Helaas bij mij nog niet. Nog steeds 100Mbps (PoP is Gigabit capable)
Het is nu bijna 3 maanden na de aankondiging. Het schiet niet echt op.
Ik heb verleden week een brief van XS4ALL ontvangen waarin vermeld wordt dat ik op 27 juli overgezet ga worden. Misschien zit er bij jou ook een brief in de bus of is deze onderweg?

Ze zijn er in ieder geval mee bezig gezien de brief....

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Packetloss
  • Registratie: juni 2008
  • Niet online

Packetloss

voor system specs, zie profiel

quote:
Panzer_V schreef op maandag 17 juli 2017 @ 17:09:
[...]

Ik heb verleden week een brief van XS4ALL ontvangen waarin vermeld wordt dat ik op 27 juli overgezet ga worden. Misschien zit er bij jou ook een brief in de bus of is deze onderweg?

Ze zijn er in ieder geval mee bezig gezien de brief....
Inderdaad, ik had ook een papieren brief, zo'n ding wat de Egyptenaren vroeger ook gebruikten, in de bus met de aankondiging dat mijn snelheid omhoog zou gaan vandaag!
Geweldig, in de categorie van het printen van e-mail.

Packetloss wijzigde deze reactie 17-07-2017 20:20 (6%)

fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM

• tomvdlee
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 20-09 11:02
quote:
Packetloss schreef op maandag 17 juli 2017 @ 20:19:
[...]

Inderdaad, ik had ook een papieren brief, zo'n ding wat de Egyptenaren vroeger ook gebruikten, in de bus met de aankondiging dat mijn snelheid omhoog zou gaan vandaag!
Geweldig, in de categorie van het printen van e-mail.
Ik sprak met de helpdesk en zij wisten mij te vertellen dat het wel tot eind augustus kon duren voordat alle verbindingen zijn verhoogd. :(

• ehtweak
quote:
tomvdlee schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 10:47:
[...]
... dat het wel tot eind augustus kon duren voordat alle verbindingen zijn verhoogd. :(
Heb zo'n idee dat er op sommige locaties nog hardware wijzigingen moeten worden doorgevoerd in de wijkPOPs. Overzetten naar gigabit poorten op de glasvezelswitches en/of zelfs apparatuur swaps voor locaties waar mogelijk nog geen gigabit poorten beschikbaar zijn...

Opvallend:
'Ineens' beginnen er advertenties op te duiken van FRITZ! 1705E's die te koop worden aangeboden..."nieuw in doos"...
Goh, hoe zou dat nou toch komen? O-)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lord_Dain
quote:
ehtweak schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 09:28:
[...]
Goh, hoe zou dat nou toch komen? O-)
Damn, wat mensen al niet doen om een paar tientjes te verdienen.. pffffff.. ik schaam me soms mens te zijn.

• Zr40

Zr40

heeft native IPv6

Wat zou je anders doen als je een gratis apparaat krijgt (in eigendom, niet in bruikleen) dat verder ongebruikt in de doos blijft liggen omdat je zelf al een prima wifi opstelling hebt?

Mij gaat het niet zozeer om het geld, maar meer om de verspilling. Ik hoef die 1750E niet, maar het zit inbegrepen bij het abonnement en is niet optioneel.

Zr40 wijzigde deze reactie 19-07-2017 10:34 (44%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lord_Dain
quote:
Zr40 schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:27:
Wat zou je anders doen als je een gratis apparaat krijgt (in eigendom, niet in bruikleen) dat verder ongebruikt in de doos blijft liggen omdat je zelf al een prima wifi opstelling hebt?

Mij gaat het niet zozeer om het geld, maar meer om de verspilling. Ik hoef die 1705E niet, maar het zit inbegrepen bij het abonnement en is niet optioneel.
Ik zou het niet besteld hebben als ik het niet zou gebruiken... maarre, krijgen nieuwe klanten deze er dan bijgeleverd ofzo? Dan kan ik het nog wel begrijpen..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 23:02

JoepW

GoT iRacing coördinator

quote:
Lord_Dain schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:24:
[...]

Damn, wat mensen al niet doen om een paar tientjes te verdienen.. pffffff.. ik schaam me soms mens te zijn.
Inderdaad diep triest!

Alles over iRacing | GoT iRacing Portal | iRacing Profiel | Mijn SimRig | GoT YT

• WeaZuL
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 20-09 11:06

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

quote:
En ook nog lopen }:O dat de levertijd langer duurt vanwege de grote "vraag" |:(

NSLU2, SheevaPlug & Pogoplug addict

• RC2

RC2

Resistance is futile

quote:
Lord_Dain schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 10:34:
[...]

Ik zou het niet besteld hebben als ik het niet zou gebruiken... maarre, krijgen nieuwe klanten deze er dan bijgeleverd ofzo? Dan kan ik het nog wel begrijpen..
Net aangesloten, wifi op zolder is slecht en zou een accesspoint krijgen maar de monteur had er geen mee nadat hij al een uur te laat verscheen. Dus je krijgt het niet standaard, als het nodig is. Nu is het dus voor de meeste klanten nodig als het gratis is.

• Whaam
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 23:39
De wifiversterker is weer te bestellen, wordt alleen wel pas oktober uitgeleverd. Toch maar snel gedaan, er wordt nu ook expliciet vermeld "zolang de voorraad strekt" namelijk :o

Ik neem aan dat er bij de eerste batch wel ook verzendkosten bijkwamen, toch?

• BMW_Gizzmo
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:33
Nee geen verzendkosten, maar wees gerust, dit soort dingen worden gewoon in je abonnement meegerekend. Onder water betaal je er wel degelijk voor.

• Whaam
Ha, de grap is dat je die nu dus wel moet betalen. Bij de voorwaarden staat dit:

* De verzendkosten van ¤ 9,62 inclusief BTW (¤ 7,95 exclusief BTW) worden bij de klant in rekening gebracht.

• HoppyF
quote:
Whaam schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 14:01:
Ha, de grap is dat je die nu dus wel moet betalen. Bij de voorwaarden staat dit:

* De verzendkosten van ¤ 9,62 inclusief BTW (¤ 7,95 exclusief BTW) worden bij de klant in rekening gebracht.
Klopt niet.
Ik ben een nieuwe klant en nog niet zo lang geleden aangesloten.
De WiFi versterker is gratis maar ik moest wel wachten tot 4 juli dus de versterker zat niet in het installatiepakket.
Ik heb de versterker wel in gebruik genomen en het werkt goed in de tuin.

• Whaam
quote:
HoppyF schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 15:26:
[...]

Klopt niet.
Ik ben een nieuwe klant en nog niet zo lang geleden aangesloten.
De WiFi versterker is gratis maar ik moest wel wachten tot 4 juli dus de versterker zat niet in het installatiepakket.
Ik heb de versterker wel in gebruik genomen en het werkt goed in de tuin.
Maar het staat er wel... https://cdn.xs4all.nl/act...ker_bestaande_klanten.pdf

Top, goed om te horen. Kan niet wachten tot ik in de slaapkamer ook gewoon in bed nog kan Reddit'en :P

• Xantios
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 20-09 16:00
Zojuist mijn installatiepakket ontvangen, ben erg benieuwd ! :)

Weet iemand toevallig of het (makkelijk) te doen is om het externe IP door te gooien naar een eigen router? (PFSense VM) had al wel even rond gekeken, maar kon er niet echt een eenduidig antwoord op vinden.

• HoppyF
quote:
Whaam schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:04:
[...]

Maar het staat er wel... https://cdn.xs4all.nl/act...ker_bestaande_klanten.pdf

Top, goed om te horen. Kan niet wachten tot ik in de slaapkamer ook gewoon in bed nog kan Reddit'en :P
Ik ziet het.
Alleen dit document was er blijkbaar voorheen niet want de datum oktober stond er eerst ook niet.

• dutchguy
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-09 13:14
quote:
HoppyF schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 22:27:
[...]

Ik ziet het.
Alleen dit document was er blijkbaar voorheen niet want de datum oktober stond er eerst ook niet.
Die datum van oktober klopt bij mij niet helemaal: ik heb gisteren besteld en kreeg net een bericht dat hij vandaag geleverd wordt :?

• Zorro
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:35
Ziggo is weer eens dood. Al bijna 24 uur en niemand kan me vertellen wat er aan de hand is of wanneer ze een oplossing verwachten. Ik heb het wel gehad.
Dus komt XS4ALL om de hoek :)
Nou zie ik op hun site rare dingen. Op hun site bij pakketten staat bv: Pro pakket, 86 Euro, eerste 6 maanden 49 Euro.
Ga ik naar Shop om te kijken wat ik kan bestellen, staat er: Pro pakket, 63,50, eerste 6 maanden 44 Euro.

Zijn er prijswijzigingen en is hun site niet goed aangepast of wat is daar aan de hand? Weet iemand daar wat over?

Edit: Laat maar, is gewoon onduidleijk. Bij pakketten keek ik bij een compleet pakket met Internet TV en Telefoon, bij Shop is het alleen het internet abbo. Oh well. Beter lezen voortaan.

Zorro wijzigde deze reactie 20-07-2017 10:23 (14%)

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• Guzanni
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:41
quote:
dutchguy schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:48:
[...]

Die datum van oktober klopt bij mij niet helemaal: ik heb gisteren besteld en kreeg net een bericht dat hij vandaag geleverd wordt :?
Ja dat heb ik ook. Er staat bij mij dat hij tussen 12:30 en 14:30 wordt geleverd vandaag

• HoppyF
quote:
Zorro schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:03:
Ziggo is weer eens dood. Al bijna 24 uur en niemand kan me vertellen wat er aan de hand is of wanneer ze een oplossing verwachten. Ik heb het wel gehad.
Dus komt XS4ALL om de hoek :)
Nou zie ik op hun site rare dingen. Op hun site bij pakketten staat bv: Pro pakket, 86 Euro, eerste 6 maanden 49 Euro.
Ga ik naar Shop om te kijken wat ik kan bestellen, staat er: Pro pakket, 63,50, eerste 6 maanden 44 Euro.

Zijn er prijswijzigingen en is hun site niet goed aangepast of wat is daar aan de hand? Weet iemand daar wat over?

Edit: Laat maar, is gewoon onduidleijk. Bij pakketten keek ik bij een compleet pakket met Internet TV en Telefoon, bij Shop is het alleen het internet abbo. Oh well. Beter lezen voortaan.
Als je glasvezel op je adres kunt krijgen zou ik geen moment twijfelen!
Ik zat al op glas bij KPN en voorheen ook Vodafone en ben sinds een paar weken overgestapt naar XS4all.
Nu dus voor 45 euro de eerste 6 maanden het Pluspakket (160/160) en daarbij nog het Compleet pakket omdat ik een KPN mobiel abonnement heb.
Dus extra is dan nog 5 euro korting plus het TV pluspakket.
Verder nog Spotiy Premium (omdat ik voor juli heb afgesloten) en de gratis WiFi versterker die het ook nog eens goed doet.
Als bonus de 500MB per maand data SIM kaart nog die ik nog moet installeren.

Overstappen geen feilloos van glas naar glas, maar vanaf de kabel naar glas is nog eenvoudiger.

O ja, en dan de internetsnelheid van 160/160 Mbits, deze wordt ook werkelijk gehaald!
De UPload is zelfs veel hoger dan 160 Mbits, kom daar maar eens bij Ziggo om.....

HoppyF wijzigde deze reactie 20-07-2017 15:22 (5%)

• Whaam
Vreemd verhaal wel. Net even op Twitter gekeken of er misschien meer mensen zich over de verzendkosten verbaasden, dat bleek zo te zijn. Xs4all reageert daar met "iedereen betaalt verzendkosten", dus tweakers die eerder bestelden betalen dan dus toch ook (met de standaard rekening van de maand, achteraf) verzendkosten.

• Guzanni
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 20:41
XS4ALL is wel lekker bezig zeg met die communicatie.. ik heb dus de 1750e gisteren besteld, kreeg een mail waarin stond over de verzendkosten inderdaad en dat het tussen 1 en 15 oktober geleverd zou worden.
Maar ik heb hem vanmiddag binnengekregen. Ik vind het prima hoor, maar hoezo wordt dat dan verkeerd gecommuniceerd vraag ik me dan af.

• Whaam
quote:
Guzanni schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:03:
XS4ALL is wel lekker bezig zeg met die communicatie.. ik heb dus de 1750e gisteren besteld, kreeg een mail waarin stond over de verzendkosten inderdaad en dat het tussen 1 en 15 oktober geleverd zou worden.
Maar ik heb hem vanmiddag binnengekregen. Ik vind het prima hoor, maar hoezo wordt dat dan verkeerd gecommuniceerd vraag ik me dan af.
Ze zijn lekker op dreef inderdaad. Ik vond deze uitwisseling en was hoopvol: https://twitter.com/XS4ALL_Forum/status/887700575642570752. Heb hem ook vandaag gekregen.

Als de verzenddatum niet klopt, misschien zijn de verzendkosten dan ook wel een typo.

• RC2

RC2

Resistance is futile

quote:
Whaam schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:05:
[...]

Ze zijn lekker op dreef inderdaad. Ik vond deze uitwisseling en was hoopvol: https://twitter.com/XS4ALL_Forum/status/887700575642570752. Heb hem ook vandaag gekregen.

Als de verzenddatum niet klopt, misschien zijn de verzendkosten dan ook wel een typo.
Mijn repeater is schijnbaar ook onderweg. De vreemde leverdatum is misschien voor de tweede zending die ze gaan krijgen? Dat wij nu nog uit de eerste zending krijgen maar nu wel met verzendkosten.

• ehtweak
quote:
Whaam schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 18:00:
Vreemd verhaal wel. Net even op Twitter gekeken of er misschien meer mensen zich over de verzendkosten verbaasden, dat bleek zo te zijn. Xs4all reageert daar met "iedereen betaalt verzendkosten", dus tweakers die eerder bestelden betalen dan dus toch ook (met de standaard rekening van de maand, achteraf) verzendkosten.
Dacht 't niet. ;)
Toen ik, op 4 juli die 1750E bestelde, en ook tijdens de vooraankondiging, was er nergens sprake van verzendkosten. Die clausule is pas later toegevoegd.
Ik ben ook nergens akkoord gegaan met eventuele verzendkosten. En nee, ik zie ze (=verzendkosten) ook (nog) nergens staan bij het online facturatieoverzicht.

• Mark-NL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19-09 18:31
quote:
Ik zat ook bij de eerste batch en geen verzendkosten betaald. De 1750E doet inmiddels al goed zijn werk op de eerste etage.

• HoppyF
quote:
ehtweak schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 23:53:
[...]

Dacht 't niet. ;)
Toen ik, op 4 juli die 1750E bestelde, en ook tijdens de vooraankondiging, was er nergens sprake van verzendkosten. Die clausule is pas later toegevoegd.
Ik ben ook nergens akkoord gegaan met eventuele verzendkosten. En nee, ik zie ze (=verzendkosten) ook (nog) nergens staan bij het online facturatieoverzicht.
Hier ook de 1750E op de factuur en het gelijke bedrag ook weer afgetrokken (¤ 79).
Geen verzendkosten.

Wel een hoog bedrag voor gesprekkosten terwijl er weinig gebeld is.
Bij nader inzien blijkt dit een gesprek geweest te zijn naar een webshop met een 084 nummer.
084-xxxxxxx
Daarbij staat dit:
Kosten bellen naar ons tel.nr.:
- ¤0,045 per gesprek
- ¤0,80 per minuut

Uhhhh?
Per gesprek èn per minuut?
Hoe moet ik dit zien....
Heeft niet te maken met XS4all maar wel een vreemde manier van afrekenen.
Nog nooit eerder gehad.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zorro
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 21:35
quote:
HoppyF schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 15:20:
[...]

Als je glasvezel op je adres kunt krijgen zou ik geen moment twijfelen!
Ik zat al op glas bij KPN en voorheen ook Vodafone en ben sinds een paar weken overgestapt naar XS4all.
Nu dus voor 45 euro de eerste 6 maanden het Pluspakket (160/160) en daarbij nog het Compleet pakket omdat ik een KPN mobiel abonnement heb.
Dus extra is dan nog 5 euro korting plus het TV pluspakket.
Verder nog Spotiy Premium (omdat ik voor juli heb afgesloten) en de gratis WiFi versterker die het ook nog eens goed doet.
Als bonus de 500MB per maand data SIM kaart nog die ik nog moet installeren.

Overstappen geen feilloos van glas naar glas, maar vanaf de kabel naar glas is nog eenvoudiger.

O ja, en dan de internetsnelheid van 160/160 Mbits, deze wordt ook werkelijk gehaald!
De UPload is zelfs veel hoger dan 160 Mbits, kom daar maar eens bij Ziggo om.....
Ik was het ook wel van plan. En dan eerste 6 maanden Pro 500/500, kan daarna toch terug :P
Ziggo was altijd flink goedkoper (hele scherpe aanbiding toen glas hier aangelegd ging worden :D ) maar die prijzen beginnen nu toch naar elkaar toe te trekken. En na die problemen (kan iedereen gebeuren, maar niet weten wat er aan de hand is als je de volgende ochtend nog steeds last hebt, terwijl de storingsmelding al genoemd wordt op het bandje als je de helpdesk belt: schandalig) heb ik er geen twijfel meer over.

How does it feel to be the greatest guitarist in the world? I don't know, go ask Rory Gallagher. —Jimi Hendrix quote from Rolling Stone magazine interview.

• ehtweak
@HoppyF dat 084 nummer; weet je zeker dat het geen p0rn0 lijn was? >:)

https://www.acm.nl/nl/ond...s-voor-telecomaanbieders/

• HoppyF
quote:
Nee, gewoon een webshop met artikelen voor huisdieren.
Beetje vreemd dat ze hun telefoonkosten onjuist hebben vermeld.
Is ook helemaal niet nodig om een duur betaalnummer te gebruiken voor navraag over een bestelling.
Ik ga contact met ze opnemen want zo wordt het nog een dure bestelling met meer dan 5 euro telefoonkosten voor een paar minuten bellen.

• kevertje1977
  • Laatst online: 16-09 09:13
Mijn upgrade is er door trouwens.
80 mbit down
120 mbit up

http://pvoutput.org/list.jsp?id=46194&sid=42129

• H00GiE
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-09 17:32

H00GiE

Virtualisatie Verslaafde

quote:
Xantios schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:18:
Zojuist mijn installatiepakket ontvangen, ben erg benieuwd ! :)

Weet iemand toevallig of het (makkelijk) te doen is om het externe IP door te gooien naar een eigen router? (PFSense VM) had al wel even rond gekeken, maar kon er niet echt een eenduidig antwoord op vinden.
Je bedoelt de ip addressen doorzetten die je kan bestellen bij XS4ALL? of het "thuis" IP Address?

Beide zijn "gewoon" mogelijk, De bestelbare "VAS" range is vanuit de fritzbox als DMZ te configureren.
maar ook de volledige verbinding kan zonder Fritz!Box.
Ik heb inmiddels de Fritz!Box helemaal niet meer in gebruik (de door XS4ALL aangeboden repeater in AP LAN Bridge modus _/-\o_ ) ik heb een pfSense VM op een thuis-server als router/firewall.

Eigenlijk werken alle routers wel als ze maar VLan tagging ondersteunen en een PPPoE sessie kunnen opzetten.

Weet wel dat (ondanks dat het kan) XS4ALL graag wil dat je de fritz!box gebruikt, en in principe weinig tot geen ondersteuning geeft op andere routers. Dus zolang je weet wat je doet, en je niet XS4ALL om hulp vraagt hoe de verbinding op te zetten, kun je "gewoon" je eigen router gebruiken als die aan bovenstaande voorwaarden voldoet. 8)

Mocht je een korte uitleg willen hoe je simpel pfSense configureert voor XS4ALL dan hoor ik 't wel.

H00GiE wijzigde deze reactie 22-07-2017 13:10 (3%)

"Wat gebeurt er als ik ook dit knopje dr...."

• Alleskunner
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 00:43
Je kunt nu bij KPN een 4k tv ontvanger krijgen. Wanneer gaat Xs4all dit aanbieden?

• ehtweak
quote:
Alleskunner schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 20:23:
Je kunt nu bij KPN een 4k tv ontvanger krijgen. Wanneer gaat Xs4all dit aanbieden?
En wat zei de Xs4all HD toen je het vroeg? :/

• Alleskunner
quote:
ehtweak schreef op zaterdag 22 juli 2017 @ 21:04:
[...]

En wat zei de Xs4all HD toen je het vroeg? :/
Dat ze dicht zijn. :(:)

• ehtweak
https://www.xs4all.nl/contact

020 398 76 66

Klantenservice
Met vragen over onze diensten en administratieve vragen over uw abonnementen.
Werkdagen 8:00 - 20:00 uur
Zaterdag 10:00 - 17:00 uur

Technische ondersteuning
Voor technische hulp bij uw internetverbinding, wachtwoord of website.
Dagelijks 8:00 - 22:00 uur

Ik zeg niks, ik zeg niks... O-)

ehtweak wijzigde deze reactie 22-07-2017 21:23 (31%)

• Alleskunner
Heb je technische hulp nodig met het vragen naar een dienst? Dan kun je inderdaad beter niks zeggen.

• joopv
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online
quote:
kevertje1977 schreef op vrijdag 21 juli 2017 @ 17:52:
Mijn upgrade is er door trouwens.
80 mbit down
120 mbit up
Bij mij is alleen de upstream verhoogd..
Ben van 50/50 naar 50/120 gegaan. Merkwaardig. 2 verschillende speedtest sites gebruikt.
Zit nu op een laptop over wifi (300/300Mbit) .
Zal vanavond nog eens een kabelgebonden pc proberen

===

Doe nog eens een test: nu is het 45/50. Het verschil is dat er nu ook TV gekeken wordt. 8)7

joopv wijzigde deze reactie 24-07-2017 10:23 (11%)

Do not ignore the fact that Microsoft has really invented the 'fault tolerant' system : they learned **the users** to be tolerant to faults using only two simple commands : 1 - reboot, 2 - Re-install. No Unix system has ever been able to do that!!!

• ANdrode
  • Niet online
quote:
joopv schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:39:
[...]
Bij mij is alleen de upstream verhoogd..
Ben van 50/50 naar 50/120 gegaan. Merkwaardig. 2 verschillende speedtest sites gebruikt.
Zit nu op een laptop over wifi (300/300Mbit) .
Zal vanavond nog eens een kabelgebonden pc proberen

===

Doe nog eens een test: nu is het 45/50. Het verschil is dat er nu ook TV gekeken wordt. 8)7
Testen over WiFi is erg tricky. 300/300 mbit lijkt om een dual-stream 802.11N kaart te gaan. Waarschijnlijk wordt de snelheid beperkt door jouw wifikaart (AC kaart scoort hoger).

Als je de snelheid wilt gebruiken: Gebruik een kabel en/of laptop met betere wifi adapter

• HoppyF
quote:
Mark-NL schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:30:
[...]

Ik heb een FreeVoipDeal account genomen voor uitgaand bellen, en zou graag wat hulp hebben hoe ik ervoor kan zorgen dat de Fritz Box (5490) de FreeVoipDeal kiest voor alle uitgaande telefoontjes en XS4ALL voor alle inkomende. Wat moet ik precies waar invullen? (FreeVoipDeal account heb ik reeds geconfigureerd in de Fritz Box. Deze heeft ook een goede verbinding volgens de FB).
Heb je VOIP nu goed werkend?

Ik gebruik de vaste lijn van XS4all voor inkomende gesprekken.
Uitgaand wilde ik nu een andere VOIP provider kiezen die goedkoper is.
Ik heb daarvoor Frynga gekozen omdat deze tarieven erg laag zijn.
Buitenland bellen we niet alleen in Nederland en mobiele nummers
Ik heb zojuist een account gemaakt op Frynga met 10 euro/dollar tegoed. Kost inclusief kosten ¤ 10,99.

Nu heb ik GEEN telefoonnummer van Frynga dus heb ik maar mijn eigen vaste 0341 nummer ingevuld bij de instellingen op de Fritz!box 5490.
Er staan nu dus twee nummers met het zelfde telefoonnummer 0341-123456 (uiteraard niet mijn eigen nummer....)
Bij Telephony -> Telephone numbers, de eerste van XS4all de tweede van Frynga.
Beiden zijn groen en werken dus goed.

Hoe nu te zorgen dat UITgaande gesprekken via de tweede entry gaan via Frynga dus?
Bij Telephony -> Line Settings, heb ik dit gedaan:
Outgoing telephone number
Telephony devices for which no outgoing telephone number was defined will use the following telephone number for outgoing calls.
Achter Telephone numbers bij de selectie de tweede 0341 123456 gekozen.

Verder bij Telephony -> Call Handling -> Dialing Rules een entry gemaakt.

Specify here the telephone number or range of telephone numbers to which the dialing rule is to apply:
Number range Telephone number
Telephone number 0341123456
Connect via 0341123456

Daarna maar gegokt of het goed was en een uitgaand gesprek gedaan via mijn vaste lijn naar mijn eigen mobiele nummer. Dat werkte goed.
De vraag is dan wel via welke lijn het tot stand is gekomen, in het Frynga overzicht zag ik opeens dat er 0,01 cent af was, dus klopt het zo te zien wel.

Wel wat gepuzzel ik kon geen goede handleiding vinden helaas.
Kan best zijn dat het anders moet zijn of makkelijker kan.
Tips zijn welkom! :)

Ik zit met iets soortgelijks, maar dan bij vaste telefoon van Tweak, in combinatie met Cheapconnect. Met die laatste is het prima mogelijk om ergens heen te bellen en dan mijn gewone regio-gebonden nummer van Tweak mee te geven als caller ID. So far, so good.

Maar in de Fritz!box heb ik dan bij telephone numbers dus twee entries met hetzelfde nummer. Onder de specifieke uitgaande lijn instellingen van de individuele telephony devices lukt het niet om de 'juiste' versie van het nummer te selecteren. De combo-box lijkt te 'flippen' van twee dezelfde nummers. Waarom het ding daar niet gewoon wat meer kenmerken van het "telephone number" entry aangeeft als 'key' is mij overigens een raadsel.

• HoppyF
quote:
eymey schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:44:
Ik zit met iets soortgelijks, maar dan bij vaste telefoon van Tweak, in combinatie met Cheapconnect. Met die laatste is het prima mogelijk om ergens heen te bellen en dan mijn gewone regio-gebonden nummer van Tweak mee te geven als caller ID. So far, so good.

Maar in de Fritz!box heb ik dan bij telephone numbers dus twee entries met hetzelfde nummer. Onder de specifieke uitgaande lijn instellingen van de individuele telephony devices lukt het niet om de 'juiste' versie van het nummer te selecteren. De combo-box lijkt te 'flippen' van twee dezelfde nummers. Waarom het ding daar niet gewoon wat meer kenmerken van het "telephone number" entry aangeeft als 'key' is mij overigens een raadsel.
Ook met de Fritz!Box 5490?
Ik heb de instellingen bij het Telephone Device NIET gewijzigd.
Bij Telephone on Port FON 1 heb ik dit zo lekker laten staan.
Er staat bij description wel Telephone, dat is volgens mij gewoon een label.
Daaronder bij Outgoing calls een leeg veld.
Onder Incoming calls, aangevinkt bij React to all Numbers.

• H00GiE
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 17-09 17:32

H00GiE

Virtualisatie Verslaafde

Ook ik heb een FRITZ!WLAN Repeater 1750E ontvangen, kan eindelijk de Fritz!box van het netwerk af. (die deed dienst in share lan mode als Wireless Accespoint, maar die rol kan de repeater ook prima vervullen. :) )

"Wat gebeurt er als ik ook dit knopje dr...."

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:27

Mfpower

In dubio

quote:
eymey schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:44:

Ik heb de afgelopen dagen geklooid om cheapconnect aan de praat te krijgen en het is gelukt, maar het had helaas wel wat voeten in de aarde. Wellicht werkt het met Frynga e.a. hetzelfde. Mijn opzet is: inkomend bellen met xs4all, uitgaand met cheapconnect met nummerbehoud.

0) zorg dat je telefoonnummer als caller ID gebruikt mag worden met cheapconnect (dat nummer moet je ergens toevoegen en controleren via cheapconnect)
1) disable het bellen met xs4all in de fritzbox, dit voorkomt dat je later twee dezelfde nummers in een dropdown krijgt. DIt doe je bij telephony/telephone numbers. LET OP: niet verwijderen! Edit, en dan vinkje uit.
2) voeg cheapconnect toe als nieuw telefoonnummer (ik heb other provider gedaan)
3) Ik heb 3x hetzelfde telefoonnummer toegevoegd; bij "telephone for registritation", "internal fritzbox" en "display name" mijn 10-cijferige telefoonnummer. "Display name" gaan we later gebruiken om de caller ID door te sturen.
4) Account information sip.cheapconnect.net, je accountnaam/nummer en wachtwoord
5) country code: "none", en area code "with prefix". Zo kun je binnen je woonplaats zonder kengetal bellen
6) Dan krijg je vier checkboxes; 1,2 en 4 aangevinkt. Belangrijk: "Relay local telephone number in international telephone number format" moet aan, zonder dat kreeg ik caller ID niet aan de praat bij cheapconnect
7) Suppress outgoing caller ID op "disabled"
8) Caller ID = "number in user name" <---- hier heb ik heel lang op geklooid, want bij deze setting pakt hij de display name. Kies je hier voor display name gebeurt er niets! Zie stap 3 voor het invullen van de display name. Dit moet wel een bug zijn in de router.
9) Use telephone nr voor reg moet ook uit zijn

De rest is default of snap je zelf wel denk ik.

10) sla op en ga naar line settings. je kunt bij outgoing number nu 1 nummer selecteren want xs4all was disabled. Je zou verwachten dat hij de enige standaard pakt maar hier zit ook een bug. Je moet deze stap uitvoeren. Sla op
11) enable xs4all weer.

Je belt nu uitgaand met cheapconnect en inkomend gaat alles via xs4all.

Succes!
edit:
typo's en de juiste quote

Mfpower wijzigde deze reactie 25-07-2017 19:25 (16%)

• HoppyF
@Mfpower
Bedankt voor je uitleg.
Toch anders dan ik het had gedaan.
Ik heb de XS4all instellingen niet uitgezet maar gewoon laten staan.
Begrijp ik het goed dat je niets met Call Handling -> Dialing rules hebt gedaan?
Bij Caller ID heb ik "Number in display name" staan.
Het is wel zo dat ik bij de keuze velden soms twee keer mijn 10 cijferige nummer hebt staan.
Ik ben er vanuit gegaan dat het eerste nummer bij de eerste regel van XS4all hoort en de tweede bij de SIP provider die ik zelf heb toegevoegd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 19-09 23:27

Mfpower

In dubio

@HoppyF
Er zijn vast meer manieren om hetzelfde resultaat te bereiken. Door XS4All tijdelijk te disablen kon ik het juiste nummer bij line settings selecteren. Ik heb inderdaad niets met dialing rules gedaan, via line settings en outgoing nummer de standaard ingegeven voor uitgaand bellen. Je kunt nog veel meer zoals per telephony device aangeven welke uitgaande lijn je gebruikt, of het nummer prefixen om een uitgaande lijn te kiezen.Bij Caller ID "numer in display name" heeft bij mij het effect dat ik anoniem bel.

Acties:
  • +1Henk 'm!
quote:
HoppyF schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 16:50:
[...]

Ook met de Fritz!Box 5490?
Ik heb de instellingen bij het Telephone Device NIET gewijzigd.
Bij Telephone on Port FON 1 heb ik dit zo lekker laten staan.
Er staat bij description wel Telephone, dat is volgens mij gewoon een label.
Daaronder bij Outgoing calls een leeg veld.
Onder Incoming calls, aangevinkt bij React to all Numbers.
Ook met de 5490, ja.

Je kán dus per telephony device een ander 'outgoing number' (en dus ander outgoing SIP service) opgeven, dat hij dus moet gebruiken als je met dat device een nummer gaat bellen. Overigens lijkt het, zag ik gisteren, in de .83 firmware al wat beter te zijn. Je ziet nu gewoon 2x hetzelfde nummer (moet je alleen nog raden welke het moet zijn) maar je kan nu in de definitie van nummers/sip accounts ook het nummer dat weergegeven wordt onder telephony devices beinvloeden, zonder dat dit gevolgen heeft voor caller ID (display name) of registratie.

Hier moet ik verder nog wat mee gaan experimenteren. Time is at a premium, met een baby in huis :)

Maar los van per telephony device, kan je dus blijkbaar inderdaad ook een default instellen bij line settings (thanks @Mfpower, daar was ik me ook nog niet goed van bewust).
quote:
Mfpower schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 19:22:
[...]

Ik heb de afgelopen dagen geklooid om cheapconnect aan de praat te krijgen en het is gelukt, maar het had helaas wel wat voeten in de aarde. Wellicht werkt het met Frynga e.a. hetzelfde. Mijn opzet is: inkomend bellen met xs4all, uitgaand met cheapconnect met nummerbehoud.

0) zorg dat je telefoonnummer als caller ID gebruikt mag worden met cheapconnect (dat nummer moet je ergens toevoegen en controleren via cheapconnect)
1) disable het bellen met xs4all in de fritzbox, dit voorkomt dat je later twee dezelfde nummers in een dropdown krijgt. DIt doe je bij telephony/telephone numbers. LET OP: niet verwijderen! Edit, en dan vinkje uit.
2) voeg cheapconnect toe als nieuw telefoonnummer (ik heb other provider gedaan)
3) Ik heb 3x hetzelfde telefoonnummer toegevoegd; bij "telephone for registritation", "internal fritzbox" en "display name" mijn 10-cijferige telefoonnummer. "Display name" gaan we later gebruiken om de caller ID door te sturen.
4) Account information sip.cheapconnect.net, je accountnaam/nummer en wachtwoord
5) country code: "none", en area code "with prefix". Zo kun je binnen je woonplaats zonder kengetal bellen
6) Dan krijg je vier checkboxes; 1,2 en 4 aangevinkt. Belangrijk: "Relay local telephone number in international telephone number format" moet aan, zonder dat kreeg ik caller ID niet aan de praat bij cheapconnect
7) Suppress outgoing caller ID op "disabled"
8) Caller ID = "number in user name" <---- hier heb ik heel lang op geklooid, want bij deze setting pakt hij de display name. Kies je hier voor display name gebeurt er niets! Zie stap 3 voor het invullen van de display name. Dit moet wel een bug zijn in de router.
9) Use telephone nr voor reg moet ook uit zijn

De rest is default of snap je zelf wel denk ik.

10) sla op en ga naar line settings. je kunt bij outgoing number nu 1 nummer selecteren want xs4all was disabled. Je zou verwachten dat hij de enige standaard pakt maar hier zit ook een bug. Je moet deze stap uitvoeren. Sla op
11) enable xs4all weer.

Je belt nu uitgaand met cheapconnect en inkomend gaat alles via xs4all.

Succes!
edit:
typo's en de juiste quote
Thanks voor de uitgebreide uitleg! Dat je outogoing callerID bij Cheapconnect moet bevestigen (ik gebruik daar een SIP trunk account voor) en dat in de Fritz!box de "Display name" setting daaraan gekoppeld is wist ik inderdaad al. En heb dat ook al werkend gehad, zelfs om mezelf voor te doen als m'n eigen 06-nummer :D.

Alleen zat ik dus steeds te hannesen met hoe je dan het outgoing account goed instelt. Het 'primaire' (inkomende) account tijdelijk disablen om in 1 keer het 'goede nummer' te selecteren in line settings (of eventueel dus individueel telephony device) is echt geniaal in z'n eenvoud! _/-\o_ . Daar had ik dus nog niet aan gedacht :P

eymey wijzigde deze reactie 26-07-2017 10:35 (56%)

• HoppyF
@Mfpower @eymey
Bedankt voor jullie toelichting.
Al doende komen we zo verder.
Ik heb de laatste firmware dus dat moet wel goed zitten.
Ik begrijp de logica wel om bij het telephone device de juiste Outgoing entry de kiezen.
Dit heeft meer nut dan dit bij de Dialing rules onder te brengen ook al is de uitkomst misschien gelijk.
Ik ga dit nog wel aanpassen.
De Caller ID CLID wordt wellicht ook goed meegegeven door de SIP provider omdat ik bij de instellingen daar mijn vaste lijn nummer moest verifiëren.
Bij invoer hiervan belt de provider het vaste nummer, als je opneemt hoor je een stem die vier cijfers noemt deze moet je dan bij de instellingen invoeren. Dit om er zeker van te zijn dat je zelf de eigenaar bent van het vaste nummer.
Dat nummer zal dus wel weergegeven worden bij degene die je belt.

Idd handig dat jouw SIP provider dat op die manier doet. Cheapconnect heeft een soortgelijk verificatieproces, maar omdat je daar meerdere caller-id's kan spoofen (via een Trunk account) moet er dus een ander identificatiemiddel zijn om te weten welk nummer je wil hebben :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HoppyF
@Mfpower @eymey
Vanmiddag nog bezig geweest met de VoIP instellingen op de Fritzbox.
Niet zo simpel en logisch als je zou denken.
De truc gebruikt als @Mfpower voorstelde dus de XS4all regel even editen en vinkje bovenaan uitzetten.
Dat gaat goed status wordt van groen grijs en inkomende gesprekken komen niet meer binnen.
De sip provider regel blijft actief en schuift van de tweede regel naar boven.
Echter beiden bevatten bij mij het 10 cijferige vaste nummer. XS4all had dit al en mijn nieuw toegevoegde sip heeft ook dit nummer.
De internal Fritzbox nummers zijn ook gelijk.
Maar goed, ik dacht ik haal de Dialing Rule weg want die is overbodig.
Gedaan en dan getest.
Bellen naar mijn eigen mobiele nummer werkt niet. Gaat niet over.
Controleren van de Outgoing lijn. Twee keer het zelfde nummer uiteraard maar toch maar omgewisseld de eerste actieve regel was immers de sip provider geworden omdat xs4all uit stond.
Werkte ook niet!
Paniek.... wat nu?
De XS4all maar weer aangezet anders ben ik onbereikbaar. Inkomend werkt weer.
Nu testen met uitgaand gesprek, doet het maar via XS4all want de sip provider registreert geen gesprek in het overzicht.
Daarna maar weer bij line settings Outgoing line gecontroleerd.
Kan nu kiezen dus mijn 10 cijferige nummer èn een blanco regel eronder.
Deze toch maar aangevinkt en dat werkt.
Na het aanvinken blijft de lege info staan. Geen idee waar deze blanco naar toe verwijst want voorheen was dit dus een keuze twee velden met het 10 cijferige nummer.
Weer getest werkt goed!
Uitbellen gaat via sip provider. Inkomend werkt ook.
Laat ik het zo maar staan.
Echt heel duidelijk is het allemaal niet.
De Help functie van Fritzbox geeft ook geen uitleg.
Juist op het punt waar je nu hulp nodig hebt....

Het goede nieuws: de drie gesprekken naar mijn eigen mobiele nummer hebben mijn ¤ 0,03 gekost totaal.
Gesprekken elk minder dan 1 minuut.
Toch wel goedkoop zo. Nog ¤ 9,97 over dus van mijn gekochte tegoed.

HoppyF wijzigde deze reactie 26-07-2017 15:46 (5%)

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft Fan

Vanmorgen om tien voor zeven werd dan eindelijk mijn internetverbinding geüpgraded :)

Na een korte interrupt zit ik op het 160/160 profiel. Mijn downloadspeed blijft stokken op 100mbit, mijn upload zit op een goede 200 mbit.

Iemand enig idee waarom de downloadspeed blijft stokken? Of wordt dit weer een gevalletje XS4ALL bellen?

Ik maakte gebruik van de XS4ALL speedtest speedtest.xs4all.nl

• GerkeP
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 19:34

GerkeP

Vragen mag altijd........

quote:
Panzer_V schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:11:

Iemand enig idee waarom de downloadspeed blijft stokken? Of wordt dit weer een gevalletje XS4ALL bellen?

[sarcasme]Kijkt even in glazen bol [/sarcasme]

Speedtest is niet betrouwbaar, al eens getest met een 2 GB bin file van de ftp?

GerkeP

• Rmg
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 22:22
quote:
Panzer_V schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:11:
Vanmorgen om tien voor zeven werd dan eindelijk mijn internetverbinding geüpgraded :)

Na een korte interrupt zit ik op het 160/160 profiel. Mijn downloadspeed blijft stokken op 100mbit, mijn upload zit op een goede 200 mbit.

Je fritzbox al eens uit en aangezet?

• Panzer_V

Panzer_V

Microsoft Fan

quote:
GerkeP schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 07:41:
[...]

[sarcasme]Kijkt even in glazen bol [/sarcasme]

Speedtest is niet betrouwbaar, al eens getest met een 2 GB bin file van de ftp?
:+ Ik kan wel lachen om jouw sarcasme.

M.b.t. je tip ==> dat vind ik een hele goede. Ga ik later vandaag een proberen. Dank je daarvoor!
quote:
Rmg schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 08:46:
[...]

Je fritzbox al eens uit en aangezet?
Yup. Was het eerste dat ik deed.

Edit: Vanmorgen om 0650 uur werd dus mijn upload verhoogd. Zojuist om 1600 uur mijn downloadsnelheid. Beide keren een interrupt op het modem. Grappig dat ze dit schijnbaar in twee aparte stappen gedaan hebben 8)7

Panzer_V wijzigde deze reactie 27-07-2017 16:09 (15%)

• BushWhacker
Vandaag heb ik een papieren brief gekregen dat mijn snelheid over 2 weken wordt verhoogd.

• Mark-NL
  • Registratie: mei 2015
  • Laatst online: 19-09 18:31
quote:
HoppyF schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 15:19:
[...]

Heb je VOIP nu goed werkend?
Sorry, had je bericht niet gezien. Ja ik heb het nu goed werkend dankzij de mensen hier op het forum. Ik gebruik XS4ALL voor inkomend en CheapConnect voor uitgaand. CheapConnect gaf mij toch een beter gevoel dan FreeVoipDeal of de provider die jij nu gekozen hebt. Wil dus niet zeggen dan die niet goed zouden werken :)

Ik ben KPN/XS4ALL Compleet, dus moet nog even nagaan hoe ik de mobiele en thuisnummer dus WEL via XS4ALL kan laten gaan, in plaats van via CheapConnect. Maar goed, dat is niet heel erg noodzakelijk omdat ik mijn vaste telefoon zelf nooit gebruik voor uitgaande gesprekken. Dit is alleen voor nood of als er mensen hier in huis zijn als wij er niet zijn.

• daansan
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 16-09 19:17
Na een aantal uren zoeken waarom ik mijn Edgerouter i.c.m. XS4ALL voor wat betreft IPv6 connectiviteit niet aan de gang kreeg vond ik de optie prefix-only op de dhcpv6-pd node.

Als ik deze optie toevoeg lijkt IPv6 te werken, zonder de optie doet IPv6 het niet.

Vreemd genoeg vind ik dit nergens in de configuratie op kriegsman.io (die welliswaar voor KPN is geschreven).
Kan iemand bevestigen of die prefix-only echt noodzakelijk is? Of doe ik iets fout?

Vreemd genoeg geeft show-interfaces bij mij nooit een IPv6 adres op pppoe0 terwijl je wel een adres ziet in de web-ui van de router op pppoe0.

Mijn ETH0 WAN interface ziet er nu als volgt uit.
quote:
ethernet eth0 {
description "eth0 - FTTH"
duplex auto
mtu 1512
speed auto
vif 4 {
address dhcp
description "eth0.4 - IPTV"
dhcp-options {
client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";"
client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;"
default-route no-update
default-route-distance 210
name-server update
}
}
vif 6 {
description "eth0.6 - Internet"
mtu 1508
pppoe 0 {
default-route auto
dhcpv6-pd {
no-dns
pd 0 {
interface switch0 {
prefix-id :1
service slaac
}
prefix-length /48
}
prefix-only
rapid-commit disable
}
firewall {
in {
ipv6-name WANv6_IN
name WAN_IN
}
local {
ipv6-name WANv6_LOCAL
name WAN_LOCAL
}
}
idle-timeout 180
ipv6 {
address {
autoconf
}
dup-addr-detect-transmits 1
enable {
}
}
mtu 1500
name-server auto
password 12345
user-id fb5490@xs4all.nl
}
}
}

I love it when a plan comes together!

• HoppyF
quote:
Mark-NL schreef op maandag 31 juli 2017 @ 19:59:
[...]

Sorry, had je bericht niet gezien. Ja ik heb het nu goed werkend dankzij de mensen hier op het forum. Ik gebruik XS4ALL voor inkomend en CheapConnect voor uitgaand. CheapConnect gaf mij toch een beter gevoel dan FreeVoipDeal of de provider die jij nu gekozen hebt. Wil dus niet zeggen dan die niet goed zouden werken :)

Ik ben KPN/XS4ALL Compleet, dus moet nog even nagaan hoe ik de mobiele en thuisnummer dus WEL via XS4ALL kan laten gaan, in plaats van via CheapConnect. Maar goed, dat is niet heel erg noodzakelijk omdat ik mijn vaste telefoon zelf nooit gebruik voor uitgaande gesprekken. Dit is alleen voor nood of als er mensen hier in huis zijn als wij er niet zijn.
Het gaat hier ook goed met VoIP.
Dus inkomend mijn eigen vaste nummer via XS4all en uitgaand bellen ook met mijn eigen nummer wat ik zelf heb opgegeven bij Frynga.
De uitgaande gesprekken staan keurig bij de Call Details bij Frynga, dus het tijdstip aantal seconden gebeld en het tarief.
Vaste lijn bellen is echt heel goedkoop daar, 0,3 cent (dus niet 3 cent) per minuut. Wel afgerond per minuut naar boven dus 2,5 minuut is 3 minuten. Geen starttarief.
Andere provider kan natuurlijk ook.
Wel prettig dat dit op de Fritz!box zo in te stellen is al kost het wel wat moeite.

Ben nu overigens bezig de NAS functie van de Fritz!box te gebruiken zodat ik mijn beveiligingscamera beelden langer kan bewaren dan nu.
Dat kost ook wat moeite maar het begint erop te lijken.

• BushWhacker
quote:
daansan schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:57:
Na een aantal uren zoeken waarom ik mijn Edgerouter i.c.m. XS4ALL voor wat betreft IPv6 connectiviteit niet aan de gang kreeg vond ik de optie prefix-only op de dhcpv6-pd node.

Als ik deze optie toevoeg lijkt IPv6 te werken, zonder de optie doet IPv6 het niet.

Vreemd genoeg vind ik dit nergens in de configuratie op kriegsman.io (die welliswaar voor KPN is geschreven).
Kan iemand bevestigen of die prefix-only echt noodzakelijk is? Of doe ik iets fout?

Vreemd genoeg geeft show-interfaces bij mij nooit een IPv6 adres op pppoe0 terwijl je wel een adres ziet in de web-ui van de router op pppoe0.

Mijn ETH0 WAN interface ziet er nu als volgt uit.

[...]
Prefix-only is idd noodzakelijk.
Zonder die optie gaat de hele ER op tilt (iig met firmware 1.9.0).
Ook de offload van PPPoE en Forwarding even aanzetten voor IPv6.
Bij mij toont hij ook geen IPv6 adres op pppoe0. Alleen op eth1 (LAN).

BushWhacker wijzigde deze reactie 01-08-2017 19:12 (3%)

Pagina: 1 ... 53 ... 56 Laatste

Apple iPhone X Google Pixel XL 2 LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Hardware.Info de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*