[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 52 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik heb nu T-Mobile Thuis met een wit kastje van waar uit een glasvezelkabeltje direct in modem/router gaat. Heb ik bij XS4ALL dan ook alleen maar 1 apparaat erachter? Kreeg vandaag een mail voor afspraak installatie en daar stond dat ik twee stopcontacten nodig had. 1 voor modem en 1 voor router, maar ik heb veel liever gewoon 1 apparaat ivm stroomverbruik en hoeveelheid kabels die daar dan nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:55
dutchguy schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 17:11:
Hm, fijn:

Gratis wifi versterker bestellen
Gratis WiFi-versterker: helaas wegens groot succes nu niet meer leverbaar
We werken aan een oplossing en informeren u hierover binnenkort. Wacht u alstublieft tot wij u informeren
Dag 2 en ze zijn al op? Ik vraag me af wat ze hadden verwacht? Als je een brief stuurt naar alle abonnees dan moet je er toch voor zorgen dat je een flinke voorraad hebt gereserveerd lijkt mij? Vooralsnog heb ik de bevestiging gekregen dat er binnen een week geleverd gaat worden, maar in tegenstelling tot sommige anderen hier heb ik nog geen bericht ontvangen dat ze 'm al hebben opgestuurd (of zelfs al binnen hebben). Ben benieuwd wat het eerste is... de repeater... de snelheidsverhoging... of de tariefverhoging? Ik vrees voor het laatste! :P

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:31
Orthodroom schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 20:51:
Ik heb nu T-Mobile Thuis met een wit kastje van waar uit een glasvezelkabeltje direct in modem/router gaat. Heb ik bij XS4ALL dan ook alleen maar 1 apparaat erachter? Kreeg vandaag een mail voor afspraak installatie en daar stond dat ik twee stopcontacten nodig had. 1 voor modem en 1 voor router, maar ik heb veel liever gewoon 1 apparaat ivm stroomverbruik en hoeveelheid kabels die daar dan nodig zijn.
Ja.
Dat witte kastje is een patchcover kit TY01 en bevat alleen een glasvezel kabeltje welke op de modem Fritzbox 5490 gekoppeld wordt. Er is dus alleen een stopcontact nodig voor de 5490.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
PatrickC schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 21:10:
[...]

Dag 2 en ze zijn al op? Ik vraag me af wat ze hadden verwacht? Als je een brief stuurt naar alle abonnees dan moet je er toch voor zorgen dat je een flinke voorraad hebt gereserveerd lijkt mij? Vooralsnog heb ik de bevestiging gekregen dat er binnen een week geleverd gaat worden, maar in tegenstelling tot sommige anderen hier heb ik nog geen bericht ontvangen dat ze 'm al hebben opgestuurd (of zelfs al binnen hebben). Ben benieuwd wat het eerste is... de repeater... de snelheidsverhoging... of de tariefverhoging? Ik vrees voor het laatste! :P
Heb ik gisteren ook besteld en een email gekregen dat het één week kon gaan duren.
Nog geen email met track/trace maar dat kan nog een paar dagen duren.
Je mag inderdaad verwachten dat er binnen korte tijd veel WiFi versterkers besteld worden.
Er moet dus voldoende voorraad zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 17:21
De mijne is ondertussen al binnen. Wel slecht geregeld als ze zo snel leveringsproblemen hebben. Vooral omdat het bijna 2 maanden voor de bestel-datum is aangekondigd, dus een hoop mensen het vast is vergeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gister meerdere keren in de ochtend geprobeerd een wifi versterker te bestellen, maar de link was nog niet gepubliceerd. Laat in de ochtend uiteindelijk kunnen bestellen en een bevestiging gehad dat deze zo snel mogelijk verstuurd zal worden, maar helaas nog geen verzendbericht.

Ik hoop overigens dat AVM binnenkort een update voor de 1750e uitbrengt, zodat deze ook band steering ondersteund. Momenteel heb ik dit op de Fritzbox uit staan, omdat ik hier reeds een 1750e heb die dit dus niet ondersteund. Daarom heb ik nu ook nog een aparte SSID voor het 2,4 en 5GHz netwerk.

Edit: Inmiddels bericht van PostNL gehad dat er een zending vanuit Ceva logistics is aangemeld.

[ Voor 14% gewijzigd door Dj-sannieboy op 06-07-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:26

JoepW

iRacer & Home Assistant

De wifi versterker is onderweg... (naar mij tenminste)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Heb gewoon gisteravond de versterker besteld en een mail gehad ter bevestiging!

Beste XS4ALL-klant,

Hierbij bevestigen wij de bestelling van uw WiFi-versterker. Wij zullen uw
bestelling zo spoedig mogelijk versturen.
We verwachten binnen een week te kunnen leveren.

[ Voor 56% gewijzigd door Lord_Dain op 06-07-2017 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Installatiepakket ontvangen, brief ontvangen, mijn.xs4all wachtwoord aangevraagd. Nu nog wachten tot maandag voor de omzetting van KPN naar XS4All.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06:48
Weet iemand wat voor IPv6 de configuratieverschillen zijn tussen KPN FTTH en XS4ALL FTTH.
De kriegsman.io/pimwiddershoven config op mijn edgerouter werkt bij mij goed enkel het IPv6 deel werkt niet.

Als ik de fritzbox aansluit krijgt mijn router maar ook mijn pc daarachter meteen een IPv6 adres uitgedeeld.

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
daansan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:45:
Weet iemand wat voor IPv6 de configuratieverschillen zijn tussen KPN FTTH en XS4ALL FTTH.
De kriegsman.io/pimwiddershoven config op mijn edgerouter werkt bij mij goed enkel het IPv6 deel werkt niet.

Als ik de fritzbox aansluit krijgt mijn router maar ook mijn pc daarachter meteen een IPv6 adres uitgedeeld.
Ik verwacht op basis van die config weinig verschillen. Wat meer informatie over wat er niet werkt zou handig zijn (om te beginnen uitvoer van show interfaces bijvoorbeeld).

Ik zie in de config wel het volgende staan:

[code]set interfaces ethernet eth0 vif 6 pppoe 0 dhcpv6-pd pd 0 prefix-length /48[/code]

Bij XS4ALL krijg je een /56 dus ik kan me voorstellen dat je die prefix lengte aan moet passen.

Niet dus, zie hieronder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
Nou mijn ervaring tot nu toe is niet zo best.

vanmiddag vrij genomen want de monteur zou om 13.15 hier zijn. Heb om 14.30 maar gebeld waar die bleef en blijkt dat de afspraak is geannuleerd zonder dat ik op de hoogte gesteld bent.

Ik heb ook nooit een brief gehad van xs4all met mijn wachtwoord alleen maar een brief met loginnaam. Via de website maar een password reset gedaan en een token laten opsturen.

Nadeel is dat ik de fritzboz 5490 met de ftu patchcover heb gekregen. De fritzbox kan aan de muur opgehangen worden maar er zijn geen schroefjes bijgeleverd?

Ik zie op de xs4all website dat de 5490 ook gewoon met een lan kabeltje kan worden aangesloten vanaf de NTU. Dit gaan we dan maar zelf proberen

-Edit-
LAN1 kan idd gebruikt worden voor het aansluiten van de NTU via een netwerk kabel.

Meteen online en de juiste snelheid.

[ Voor 8% gewijzigd door koekkoek op 06-07-2017 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Bigs schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:55:
[...]
Bij XS4ALL krijg je een /56 dus ik kan me voorstellen dat je die prefix lengte aan moet passen.
Bij XS4ALL krijg je een /48 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
ANdrode schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:08:
[...]

Bij XS4ALL krijg je een /48 :)
Thanks, bericht aangepast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
Zojuist alles netjes aangesloten en ben nu bezig met het configureren van de Fritzbox 5490.
2.4Ghz radio uitgezet en alleen 5Ghz geactiveerd.

Netjes mijn laptop bekabeld aangesloten en mijn verbinding getest, netjes de maximale snelheid. (160 Mbps down / 240 Mbps up)

Telefoon via wifi verbonden, netjes de maximale snelheid. (160 Mbps down / 240 Mbps up)

Laptop via wifi verbonden, 24 Mbps down 46 Mbps up.
Was 2 uur geleden nog verbonden met de Experiabox V10 van KPN en hier had ik wel netjes de max 500/500.

Kan nog niet echt vinden wat er verschillend is, ik heb de radio channel momenteel op automatisch staan maar al meerdere verschillende kanalen handmatig geprobeerd, zonder resultaat.

-opgelost-
Wat een simpele reboot al wel niet kan doen 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door koekkoek op 06-07-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 17:41

BushWhacker

developer

daansan schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 12:45:

Heb je wel de firewallregel voor dhcpv6 en icmpv6 toegepast?
Als je op de cli 'show interfaces' typt, zou je IPv6 adres getoond moeten worden.
Ik heb ook Xs4all en bij bij krijg hij netjes een prefix en via de router-advert ook op de clients.

Staat onder de header 'Configure an IPv6 Firewall' en 'Setup IPv6 on the pppoe interface and create a static route over the pppoe interface'
https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Misschien toch ff wachten met IPv6 configuraties op je FRITZ!Box? :S

https://www.heise.de/secu...-lokale-Netz-3764885.html
https://www.security.nl/p...er+interne+netwerk+lekken

Durch ein Informationsleck können Webseiten offenbar viele Details über das Heimnetz eines Fritzbox-Nutzers erfahren. Zu den abfischbaren Daten zählen die Netzwerknamen aller Clients, IP- und Mac-Adresssen und die eindeutige ID der Fritzbox.

In der aktuellen Fritzbox-Firmware existiert offenbar ein Informationsleck, das Angreifern aus dem Internet einen detaillierten Einblick in die interne Netzwerkstruktur erlaubt: Der Angreifer erfährt die Hostnamen der an der Fritzbox angemeldeten Geräte, ihre lokalen IP-Adressen und MAC-Adressen sowie, ob die Geräte derzeit mit dem AVM-Router verbunden sind. Zudem verrät die Fritzbox ihre Modellbezeichnung und ihre ID, über die man das Gerät eindeutig identifizieren und wiedererkennen kann. Ist eine Fritz-App am Router angemeldet, können anscheinend auch Mail-Adressen Teil der Datenbeute sein. Diese Informationen enthalten teilweise Bezüge zu Personen und könnten nachgelagerte Angriffe erleichtern.

Er schijnt inmiddels een 'labor' versie te zijn van FRITZ!OS waarin zowel de mesh functie is toegevoegd alsmede bovengenoemd euvel (mogelijk) verholpen zou zijn.
https://avm.de/fritz-labo...uer-wlan-mesh/uebersicht/

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 06-07-2017 16:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter__G
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 01-09-2024
Barre73 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:13:
[...]

@vr6-only DM me even het adres dat je bedoelt. Ik heb nog niet eerder een fout in Fourstack gezien op dat vlak.

[...]

@Wouter__G : Dan is dus je PoP in het geheel nog niet geschikt voor meer dan 100 Mbit. Jij maakt dus deel uit van die genoemde 2000 klanten waarbij dat nog niet kan. En aangezien er geen upgrade gepland staat naar 524 Mbit, vraag ik me zeer af hoe XS4all en KPN dit gaan oplossen....
Nou lekker dan... Maar even afwachten, @Wasp wordt morgen teruggebeld door xs4all. Benieuwd wat ze hem gaan vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:16
Kleine update van mijn zijde. Heb gisteren een nieuw modem en nieuwe NTU mogen ontvangen. De NTU is een gigabit versie en wordt morgen door een monteur geïnstalleerd. Het modem is de Fritzboz 7581. Een mooie upgrade t.o.v. de 7390 die ik voorheen had. Gisterenavond het modem geconfigureerd (heb nogal wat port forewarding etc. aanstaan) dus die is nu up and running.

Na morgen is de infra in mijn woning GOF proof. Dan alleen nog de wijkcentrale ;)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Er schijnt inmiddels een 'labor' versie te zijn van FRITZ!OS waarin zowel de mesh functie is toegevoegd alsmede bovengenoemd euvel (mogelijk) verholpen zou zijn.
Volgens mij vinden ze het bij AVM allemaal niet zo belangrijk. Dit probleem is al op 17 maart gemeld aan AVM, die daarop totaal niet reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ehhhh, had het altijd aan staan by default.. maar ff IPv6 support uitgezet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:33:
Misschien toch ff wachten met IPv6 configuraties op je FRITZ!Box? :S

https://www.heise.de/secu...-lokale-Netz-3764885.html
https://www.security.nl/p...er+interne+netwerk+lekken

Durch ein Informationsleck können Webseiten offenbar viele Details über das Heimnetz eines Fritzbox-Nutzers erfahren. Zu den abfischbaren Daten zählen die Netzwerknamen aller Clients, IP- und Mac-Adresssen und die eindeutige ID der Fritzbox.

In der aktuellen Fritzbox-Firmware existiert offenbar ein Informationsleck, das Angreifern aus dem Internet einen detaillierten Einblick in die interne Netzwerkstruktur erlaubt: Der Angreifer erfährt die Hostnamen der an der Fritzbox angemeldeten Geräte, ihre lokalen IP-Adressen und MAC-Adressen sowie, ob die Geräte derzeit mit dem AVM-Router verbunden sind. Zudem verrät die Fritzbox ihre Modellbezeichnung und ihre ID, über die man das Gerät eindeutig identifizieren und wiedererkennen kann. Ist eine Fritz-App am Router angemeldet, können anscheinend auch Mail-Adressen Teil der Datenbeute sein. Diese Informationen enthalten teilweise Bezüge zu Personen und könnten nachgelagerte Angriffe erleichtern.

https://avm.de/fritz-labo...uer-wlan-mesh/uebersicht/
Is er een link naar de PoC? In de omschrijving lees ik dat de PoC op basis van DNS rebinding werkt.

In mijn Fritbox (7581, 06.83) zie ik bij Home Network -> Home Network Overview -> Network settings instellingen voor DNS rebinding protection staan.

DNS rebinding protection werkt op DNS namen, niet op IP basis dus daar zou IPv6 weinig uit moeten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
De PoC info staat beschreven in het gelinkte artikel van heise.de...

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 06-07-2017 20:19 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
koekkoek schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 14:38:
Nou mijn ervaring tot nu toe is niet zo best.

vanmiddag vrij genomen want de monteur zou om 13.15 hier zijn. Heb om 14.30 maar gebeld waar die bleef en blijkt dat de afspraak is geannuleerd zonder dat ik op de hoogte gesteld bent.

Ik heb ook nooit een brief gehad van xs4all met mijn wachtwoord alleen maar een brief met loginnaam. Via de website maar een password reset gedaan en een token laten opsturen.

Nadeel is dat ik de fritzboz 5490 met de ftu patchcover heb gekregen. De fritzbox kan aan de muur opgehangen worden maar er zijn geen schroefjes bijgeleverd?

Ik zie op de xs4all website dat de 5490 ook gewoon met een lan kabeltje kan worden aangesloten vanaf de NTU. Dit gaan we dan maar zelf proberen

-Edit-
LAN1 kan idd gebruikt worden voor het aansluiten van de NTU via een netwerk kabel.

Meteen online en de juiste snelheid.
Wat slordig dat Guidion afspraak niet na is gekomen.
Heb je eerder geen SMS berichten van ze gehad?
Je kunt zelf ook de NT vervangen en hiervoor in de plaats de patchcover kit plaatsen.
Wel even opletten dat je de beschermdopjes verwijdert.
Voordeel is dat de NT niet meer nodig is en ook geen stroom meer nodig heeft.
Ook heb je dan een LAN poort vrij.
Heb je de 5490 nog voorzien van de laatste firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Laatst online: 06:48
BushWhacker schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 16:17:
[...]

Heb je wel de firewallregel voor dhcpv6 en icmpv6 toegepast?
Als je op de cli 'show interfaces' typt, zou je IPv6 adres getoond moeten worden.
Ik heb ook Xs4all en bij bij krijg hij netjes een prefix en via de router-advert ook op de clients.

Staat onder de header 'Configure an IPv6 Firewall' en 'Setup IPv6 on the pppoe interface and create a static route over the pppoe interface'
https://kriegsman.io/2016...-edgerouter-lite-for-kpn/
Show interfaces gaf bij mij geen enkel ipv6 adres weer. Ik zal morgenavond nog een keer testen en de output van show interfaces en de kritische delen van de configuratie hier delen. Bedankt voor het meedenken tot zover.

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Panzer_V schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:56:
Kleine update van mijn zijde. Heb gisteren een nieuw modem en nieuwe NTU mogen ontvangen. De NTU is een gigabit versie en wordt morgen door een monteur geïnstalleerd. Het modem is de Fritzboz 7581. Een mooie upgrade t.o.v. de 7390 die ik voorheen had. Gisterenavond het modem geconfigureerd (heb nogal wat port forewarding etc. aanstaan) dus die is nu up and running.

Na morgen is de infra in mijn woning GOF proof. Dan alleen nog de wijkcentrale ;)
Weet je waarom je net als nieuwe klanten @koekkoek en mijzelf niet een 5490 en patchcover kit hebt gekregen? Eerlijk gezegd begrijp ik de 7581 plus gigabit NT niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
epias schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:10:
[...]
Volgens mij vinden ze het bij AVM allemaal niet zo belangrijk. Dit probleem is al op 17 maart gemeld aan AVM, die daarop totaal niet reageerde.
Ik vind het persoonlijk niet zo'n heel kritiek lek, kan me niet voorstellen dat iemand hier een zinnige gerichte aanval op mij gaat uitvoeren. Het wordt nu mooi uitgelegd op de FP:

nieuws: Fritzbox-firmware bevat lek dat inzicht in lokale netwerk kan geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Niet online
Het feit dat de informatie over de exploit snel weer is verwijderd zegt genoeg over de ernst ervan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:13
HoppyF schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:08:
[...]

Weet je waarom je net als nieuwe klanten @koekkoek en mijzelf niet een 5490 en patchcover kit hebt gekregen? Eerlijk gezegd begrijp ik de 7581 plus gigabit NT niet zo erg.
Voor zover ik nu weet levert XS4all alleen de patchcover voor de U-FTU (de TK01) en de nieuwe kleine FTU (de TY01). Er hangen ook nog erg veel Genexis FTU's aan de muur in Nederland waar geen patchcover voor is of voor gemaakt wordt.Als je die hebt krijg je dus waarschijnlijk alsnog de mediaconverter en de 7581.
Gezien het feit dat het een oude wijkcentrale is (geen GoF) zou het dus best wel kunnen dat er ook een oude FTU aan de muur hangt.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Bigs schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 22:23:
[...]

Ik vind het persoonlijk niet zo'n heel kritiek lek, kan me niet voorstellen dat iemand hier een zinnige gerichte aanval op mij gaat uitvoeren.
Het is niet zozeer een gerichte aanval, dan wel eerder een informatievergaring exercitie, zodat je met de verkregen info, een doelgerichtere aanval kunt gaan uitvoeren! :|
MAC adressen en aanverwante info kan interessante info leveren over wat voor een soort spullen er zich allemaal in je lokale LAN bevinden. En/of die interessant zijn om er verder mee te 'knutselen'.
Mirai anyone?! Om maar eens een voorbeeldje te geven...
De submitter was ondergetekende... ;)

Zojuist nog wat info toegevoegd:
ehtweak in 'nieuws: Fritzbox-firmware bevat lek dat inzicht in lokale netwerk...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 20:13:
De PoC info staat beschreven in het gelinkte artikel van heise.de...
offtopic:
Ja – dat heb ik uiteraard gelezen en ik heb daar zelfs in de comments naar de POC gezocht…

Beschreven maar ze laten hem niet zien.

Bij een aanval gaat het erom hoe betrouwbaar/hoe snel/bij welke exacte omgeving je de aanval kan uitvoeren.

Heise beschrijft dat er DNS rebinding gebruikt wordt. Ik weet dat de fritzbox daarvoor filtert (wat een generieke oplossing is ipv een fix voor deze specifieke instantie van dit probleem).

Doordat er geen PoC is kan ik niet zien of de CVSS rating ('nihil'/3.1) terecht is. En ik kan niet zien of het nieuwsbericht terecht is.

Maar voor de lezers hier zonder praktische security ervaring: Met de combinatie van JavaScript en DNS rebinding kan je bij de meeste thuis-routers die worden uitgerold door ISP's in Nederland overnemen. Als je praktische risico's wilt vergelijken dan is dit zowel wbt impact als oppervlak (aantal) nihil tov bijvoorbeeld de standaard wachtwoorden op Ziggo en KPN routers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
ANdrode schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 08:26:
[...]

Beschreven maar ze laten hem niet zien.
Waarschijnlijk omdat de expliciete beschrijving weer weggehaald is:
"...Mittlerweile hat Blechschmidt seine Seite, die den Angriff dokumentierte, wieder entfernt. ..."

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Panzer_V
Barre73 schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 23:12:
[...]

Voor zover ik nu weet levert XS4all alleen de patchcover voor de U-FTU (de TK01) en de nieuwe kleine FTU (de TY01). Er hangen ook nog erg veel Genexis FTU's aan de muur in Nederland waar geen patchcover voor is of voor gemaakt wordt.Als je die hebt krijg je dus waarschijnlijk alsnog de mediaconverter en de 7581.
Gezien het feit dat het een oude wijkcentrale is (geen GoF) zou het dus best wel kunnen dat er ook een oude FTU aan de muur hangt.
Mijn glasvezel aansluiting is van maart 2013. Ik denk dat je wel kunt stellen dat er dan nog een 'oude' FTU aan de muur hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Panzer_V schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 10:05:
[...]

Mijn glasvezel aansluiting is van maart 2013. Ik denk dat je wel kunt stellen dat er dan nog een 'oude' FTU aan de muur hangt.
Niet echt.
Ik zit vanaf oktober 2012 op glasvezel met een UFTU en Gbit aansluiting.
Niet dat ik altijd de hoogste snelheid heb gebruikt ben begonnen met 30/30.
Er zijn nu nog kleinere FTU's ondertussen.
In jouw geval zou dat denk ik handig zijn.

Bron uit oktober 2012:
HoppyF in "[Reggefiber] gemeente Ermelo"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Ik heb idd zo'n witte baseplate waar initieel twee oranje kappen op zaten. Een daarvan is in 2013 vervangen door de NTU.

@HoppyF , is dat dan toch niet zo'n oude FTU? Snap dan ook niet waarom XS4ALL niet de 5490 en patchcover kit heeft geleverd. Ach ja....zolang het maar werkt vind ik het best ;)

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Barre73
Voor degenen die het leuk vinden een overzicht van FTU's van KPN Netwerk NL (voorheen Reggefiber) en bijbehorende NT's van KPN of anderen)
**Update op 09-12-2020

FTU's door Reggefiber gemonteerd in chronologische volgorde, de laatste twee kunnen worden voorzien van een patchcover. De andere twee kunnen ook direct met een glasvezeltje worden aangesloten zoals T-Mobile doet maar dat kan alleen met een aanwezige lege blindkap waar je dan een gaatje in maakt, kabeltje doorheen en direct op de pigtail van de FTU klikken.. Maar niet met een patchcover dus.

GN01 van Genexis: Hiervoor is geen NT meer leverbaar. Daarom is er een omweg bedacht: Als er voor het eerst een actieve dienst op deze FTU wordt aangevraagd wordt er gebruik gemaakt van een ombouwsetje die ervoor zorgt dat de actieve NT voor de GN02 (zie hieronder) er op past:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jTm2SbEUCDjBvobPUdAMemaM/full.jpg

GN02 van Genexis, ook bekend als FXP-100 (het bovenste deel is leeg en dient alleen als blindkap). Connector: SC/PC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/i2eETFYFsRcTJyXLJCBedpnh/full.jpg

Voor de GN02 wordt bij het plaatsen de blindkap verwijderd en vervangen voor onderstaande Mediaconverter bij KPN met alleen een UTP aansluiting die naar de provider-router leidt (voor oude abonnementen met coax aansluiting is het ongeveer dezelfde maar dan met UTP poorten voor internet, televisie en telefonie+een coax aansluiting). De oudere versies kunnen maximaal 100 Mbit doorvoeren. Nieuwe versies Gigabit. Zoals op onderstaande foto te zien staat dat er ook op:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/gkqamrUC3wh1K5XaN6NvFmgL/full.jpg

TY01 (ook bekend als UFTU) van Tyco, kan in wit of oranje zijn gemonteerd. Connector: SC/PC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X3Ei6TrcXAq0ILpsbpn5aK82amM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c4KgzUSqtkLdfZ6vj13EH2pf.jpg?f=fotoalbum_large

Bij de TY01 / U-FTU wordt voor KPN en aanverwanten onderstaande mediaconverter gebruikt (er is ook een donkergroene/grijze versie van Genexis maar die is meestal geschikt voor maximaal 100 Mbit):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/nMJWxwXeMVZwmyUmgudTOkoe/full.jpg

De patchcover voor de TY01 / U-FTU:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9olGfnCfgVO8ta3f9qXJE1IW/full.jpg

En tot slot de meest recente FTU die nu overal wordt geplaatst, zowel bij nieuwbouw als vervanging, de TK01 van TKF. Connector: SC/APC
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3QQf2TlhjV85MYvVJ1UWjgwj/full.png

Hierop past deze NT:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/7oHJCQgmWoA1PX2JcdMOSWZZ/full.jpg

Of de nieuwe versie van Genexis:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TvuoCbaFo7eOIaf58kMJlSdFpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xdNCUUmtX0GFcGMKJnaSfJX9.jpg?f=user_large

En de patchcover voor deze TK01:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/uDkvKAjW0wnVo4b4MFUnyrFC/full.jpg

Indien deze TK01 FTU wordt geplaatst in een gebied waar KPN GPON levert, dan wordt er gebruik gemaakt van een patchcover en een losse ONT (een NT voor GPON). Deze NT is niet zomaar uitwisselbaar door de klant aangezien deze geactiveerd en aangemeld moet worden via de monteursapp!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBe3HMHW2LH2vgOEylPOnjQvDIQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ITqNHvxTCcjHpo2gL3EfeNcz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 73% gewijzigd door Barre73 op 04-02-2021 20:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:00
@ehtweak
Onderstaand een stukkie tekst van Miquel van Smoorenburg, hoog gewaardeerd XS4All medewerker, in de nieuwsgroep:

Beetje jammer dat er zo hard geroepen wordt dat IPv6 uitgeschakeld
moet worden. Het risico is echt minimaal.

Je moet door kwaadwillenden zo gek gekregen worden om op een speciale
link te klikken, naar een website met een speciale setup- niet alleen
web, maar ook custom-made DNS software. Dat kan niet ergens standaard
op een wegwerp-site gehost worden.

En wat ze dan hebben is wat summiere read-only informatie over je
thuisnetwerk.

Als ze je zo gek kunnen krijgen om op giftige links te klikken
dan ben je waarschijnlijk allang door allerlei andere dingen
besmet ...

Mike.

Ik twijfel niet aan het inzicht van Mike in deze.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
Thanks voor de plaatjes @HoppyF, erg verhelderend. Ik heb de TY01 hangen hier. Had idd die patchcover met 5490 gekund, maar schijnbaar heeft de XS4ALL medewerker ervoor gekozen om toch een nieuwe GOF NTU met 7581 te leveren.

Tsja...ik had ergens ook al gelezen dat het glaskabeltje van die patchcover vrij kort is (waardoor het modem bij mij op een andere plek zou komen te hangen dan nu het geval is). En met de setup die ik nu heb hoef in ieder geval de indeling van mijn meterkast niet veranderen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Panzer_V schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:08:
Thanks voor de plaatjes @HoppyF, erg verhelderend. Ik heb de TY01 hangen hier. Had idd die patchcover met 5490 gekund, maar schijnbaar heeft de XS4ALL medewerker ervoor gekozen om toch een nieuwe GOF NTU met 7581 te leveren.

Tsja...ik had ergens ook al gelezen dat het glaskabeltje van die patchcover vrij kort is (waardoor het modem bij mij op een andere plek zou komen te hangen dan nu het geval is). En met de setup die ik nu heb hoef in ieder geval de indeling van mijn meterkast niet veranderen :D
De TY01 (oranje in de meterkast, wit in het zicht) heb ik dus.
Bedankt voor de plaatjes @Barre73 :)
Daarom begrijp ik het besluit van XS4all ook niet om jou van iets anders te voorzien.
Het glasvezelkabeltje is inderdaad kort ik denk hooguit een meter.
Voor mij geen probleem omdat de 5490 toch naast de TY01 staat binnen een meter.
De TV en interactief TV kastje staat daar ook.
De monteur had de suggestie geopperd om de 5490 achter de TV vast te maken.
De TV staat op een kastje en hangt niet aan de muur namelijk. Ga ik nog even over nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
  • Laatst online: 06-03 02:00
WyriHaximus schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:43:
Hier ook besteld, laat wel even weten als de versterker binnen is.
Extender is gister binnen gekomen. Nog niet kunnen testen though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
HoppyF schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:18:
[...]

Daarom begrijp ik het besluit van XS4all ook niet om jou van iets anders te voorzien.
Misschien heeft het er wat mee te maken dat ik alleen internet afneem. Geen televisie en geen telefoon.
WyriHaximus schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 12:24:
[...]

Extender is gister binnen gekomen. Nog niet kunnen testen though.
Ik heb de extender gisteren ontvangen. Had prive al een 1750e in gebruik. Zijn super dingen kan ik je melden. Heb hem zelf via een UTP kabel op het modem aangesloten zitten. Dat is wel het advies voor een goede verbinding :)

[ Voor 40% gewijzigd door Panzer_V op 07-07-2017 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:51
Barre73 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:13:
[...]
@Wouter__G : Dan is dus je PoP in het geheel nog niet geschikt voor meer dan 100 Mbit. Jij maakt dus deel uit van die genoemde 2000 klanten waarbij dat nog niet kan. En aangezien er geen upgrade gepland staat naar 524 Mbit, vraag ik me zeer af hoe XS4all en KPN dit gaan oplossen....
Updatetje van mijn kant (ik zit op dezelfde wijkkast als @Wouter__G).

Ik ben vandaag teruggebeld met de status van de omzetting van onze wijkkast naar GoF. (Fourstack geeft 102 Mbit aan als leverbaar). Medewerker gaf aan dat ze de komende weken alle wijkkasten die nog EoF zijn om te zetten naar GoF, met als einddoel dat er in heel Nederland geen KPN EoF's meer voorkomen. :)

Helaas vandaag (zoals ik zelf al had gezien) nog geen wijziging in onze wijkkast, maar de terugbelafspraak is verplaatst naar volgende week vrijdag. Dat geeft wel aan dat XS4all er hard aan werkt om alle wijzigingen zsm door te voeren.

Fourstack blijft leidend gaf hij aan, echter maakt het dus niet per se uit dat er geen geplande upgrades staan daar.

Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
HoppyF schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:01:
[...]

Wat slordig dat Guidion afspraak niet na is gekomen.
Heb je eerder geen SMS berichten van ze gehad?
Je kunt zelf ook de NT vervangen en hiervoor in de plaats de patchcover kit plaatsen.
Wel even opletten dat je de beschermdopjes verwijdert.
Voordeel is dat de NT niet meer nodig is en ook geen stroom meer nodig heeft.
Ook heb je dan een LAN poort vrij.
Heb je de 5490 nog voorzien van de laatste firmware?
Ja de nieuwste firmware heb ik er opgezet. Kan je een foto schieten van hoe het er nu uitziet dan?
Ik heb nu een wit kastje met 3 lampjes (power / glas / ethernet ) ,waar idd een stroom kabel ingaat en een netwerk kabel op aangesloten zit die naar het modem gaat. Daarnaast zit een oranje afdekplaatje wat geloof ik niet veel doet. De NTU kastje zou dus vervangen worden met deze patchcover set als ik het goed begrijp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 15-05 09:15
Binnen "mijn xs4all" :

Producten

Internet Smart abonnement (Glasvezel)
Televisie Basis abonnement - 2e TV ontvanger
Televisie Basis abonnement - 1 TV ontvanger
Bellen Basis abonnement (regionaal nummer)

van de site van xs4all :
Internetsnelheid
Koper (tot): 80 Mbit/s 8 Mbit/s
Glasvezel: 80 Mbit/s 80 Mbit/s

speedtest :
50/50

Dus ik ben nog steeds niet omgezet maar betaal wel al de nieuwe prijzen ?
Ping : 7ms
Download : 47.13Mbps
Upload : 55.61 Mbps

Ik heb wel gelezen dat het per 4 juli 2017 sowieso gereed zou zijn en dat er problemen zijn met de aanpassingen ? Maar dat lees ik op tweakers. Niet in een bericht van xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
koekkoek schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 16:20:
[...]

Ja de nieuwste firmware heb ik er opgezet. Kan je een foto schieten van hoe het er nu uitziet dan?
Ik heb nu een wit kastje met 3 lampjes (power / glas / ethernet ) ,waar idd een stroom kabel ingaat en een netwerk kabel op aangesloten zit die naar het modem gaat. Daarnaast zit een oranje afdekplaatje wat geloof ik niet veel doet. De NTU kastje zou dus vervangen worden met deze patchcover set als ik het goed begrijp?
Ik kan nu geen foto maken want dan moet ik eerst mijn TV plus meubel verplaatsen.
Deze zit er namelijk net naast.
De twee witte (of oranje, maakt niet uit) kappen heb ik ook.
De rechter is leeg, de linker is de patchcover kit, daaruit komt het dunne glasvezelkabeltje welke naar de modem 5490 gaat.
De NTU is nu bij jou de media converter die van glas naar ethernet gaat.
Deze vervalt dus. De patchcover kit komt hiervoor in de plaats.
Bij een nieuwe patchcover kit zitten er wel beschermdopjes op de aansluitingen dus die moet je verwijderen.
Daarna past de kit op de muurplaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Panzer_V schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 13:59:
[...]

Misschien heeft het er wat mee te maken dat ik alleen internet afneem. Geen televisie en geen telefoon.

[...]

Ik heb de extender gisteren ontvangen. Had prive al een 1750e in gebruik. Zijn super dingen kan ik je melden. Heb hem zelf via een UTP kabel op het modem aangesloten zitten. Dat is wel het advies voor een goede verbinding :)
Ja, misschien is dat de reden ik neem het all-in-1 pakket af.
Nog geen extender hier ook nog geen email dat deze verzonden zou zijn. Wel een orderbevestiging maar met de opmerking levering binnen 1 week.
Zal wel begin volgende week worden. Geen probleem, ik kan wel even wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-02 14:45

RvdH

Uitvinder van RickRAID

A.s. maandag zal mijn verbinding omgezet worden van Telfort 50/50 naar xs4all 500/500. Ik heb nu een Genexis apparaat op de NTU (TY01, dank @Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie") zitten (zeg ik dat goed?).

Moet die patchcover kit op de linkerkant of op de rechterkant van de TY01?

En daarbij: ik heb nu een Airport Time Capsule op dat Genexis apparaat via ethernet, hij (de Time Capsule dus) krijgt via DHCP een publiek IP adres van Telfort. Als ik die Time Capsule op de Fritzbox aansluit, krijgt die dan ook een publiek IP adres van xs4all, of hangt dat publieke IP adres aan de fritzbox en zet hij NAT op de netwerkpoorten?

Wat zouden jullie verder aanraden, de Fritzbox WiFi gebruiken of die van de Time Capsule? Ik heb alleen maar Apple devices hier in huis verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
RvdH schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 21:10:
A.s. maandag zal mijn verbinding omgezet worden van Telfort 50/50 naar xs4all 500/500. Ik heb nu een Genexis apparaat op de NTU (TY01, dank @Barre73 in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie") zitten (zeg ik dat goed?).

Moet die patchcover kit op de linkerkant of op de rechterkant van de TY01?
Links. De rechterkant is de andere vezel die niet gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Ik heb de laatste tijd zo rete langzaam internet hier. Ik heb een fritzbox 7581 met abbo 80/80. De software is de.. 83

Kan nog aan mijn telefoon liggen maar dat test ik O even.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@rhos Zo'n bericht heeft dus helemaal niets iets aan hè :(

[ Voor 3% gewijzigd door janbal op 08-07-2017 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 09-03 10:16
janbal schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 16:55:
@rhos Zo'n bericht heeft dus helemaal niets iets aan hè :(
Je hebt gelijk. Ik heb hier een fb 7581 met de eerder genoemde problemen. Eerst had ik al moeite om überhaupt 5ghz los van de 2,5 te laten draaien en dus met eigen naam beschikbaar te maken. Nadat dit gelukt was bezig geweest met daar mee te verbinden. Eigenlijk lukte het met niets. Uiteindelijk 1 telefoon er op laten draaien.

De verbinding van de fb lijkt weg te vallen maar denk dat het eerder de wifi zelf is. En dan is er dus geen verschil met de 2, 4 en de 5.

Vandaag de wifi eens uitgeschakeld en maar een wifi versterker van kpn er bij gezet en die geeft dus heel duidelijk wel het goede resultaat.
Strak verbinding nu.

Servicedesk medewerker gaf aan niks te kunnen doen en dat de 7581 het enige is wat ze nu. Mm

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-05 20:41
@kevertje1977 hier ook nog niet overgezet. Ook nog steeds 50/50 op de speedtest.

- Ruud

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Wellicht interessant om te melden, naar aanleiding van alle berichtgeving rond de snelheidsverhogingen, speedtesten, e.d.

Mijn 'gratis' upgrade van 100/100 --> 160/160:
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Na de downgrade van 160/160 --> 80/80:

Wat ik eigenlijk zelf niet eerder wilde toegeven :X maar wel vermoedde, de effectieve snelheid bij dagelijks internetgebruik (tenminste mijn gebruik) is niet merkbaar veranderd. ;)

Uiteraard geven de speedtesten een ander beeld. Voorheen zat ik volgens speedtest op zo'n 95 down en 115 up, bij het 100/100 profiel.
Bij het 160/160 profiel gaven de speedtests waarden van 160 down en wel 250 up.
En nu ik op een 80/80 profiel zit, schommelen de waardes zo rond de 80 down en 120 up.
Het is gewoon jammer dat er zo veel blind gestaard wordt op slechts die speedtest cijfertjes. Vooral kabelaars zijn daar sterk in. :( Kijk eens wat verder dan de landsgrenzen en bemerk dan dat er van die beloftes vaak niet veel meer overblijft.

MAAR, grote bestanden uploaden naar diensten als wetransfer of Flickr gaat nog steeds even snel/traag. Bij het surfgedrag, browsen, online diensten gebruiken, video content bekijken, e.d. merk ik geen verschil.
Tuurlijk, als ik een directe FTP transfer doe, van/naar mijn systeem naar/van storagespace direct bij b.v. Xs4all, dan gaat dat nu wat trager. Maar om nou te zeggen dat dat veel uitmaakt; mwoh. :/

Tot nu toe was een goede uploadsnelheid altijd mijn belangrijkste USP van een symmetrische FttH verbinding. En ondanks de downgrade naar het 80/80 profiel, is mijn upload snelheid nog steeds van dezelfde ordegrootte als voorheen bij het (oude) 100/100 profiel. d:)b

Wat voorzichtige persoonlijke gevolgtrekkingen wat betreft mijn FttH verbinding via Xs4all:
  • De prijs is gedaald voor effectief dezelfde snelheden en dagelijks gebruiksgemak.
  • ping/latency en routing zijn nog steeds prima op orde bij Xs4all.
  • De FRITZ!Boxen zijn tot nu toe het minst slechte standaard routerproduct wat een ISP meelevert. Zonder verder eigen investeringen te hoeven doen. Leuk 'gratis' extraatje is de 1750E.
  • Het IPTV product is nog steeds niet uitgerijpt, daar blijven 'rare' en irritante storingen zich voordoen. Daar hebben alle KPN (sub)merken last van.
  • Bereikbaarheid en bereidwilligheid van de helpdesk is wel verminderd de laatste jaren. Maar gelukkig (nog) niet zo beroerd als dat ik al bij andere ISPs heb meegemaakt.
  • Facturering is in al die jaren altijd correct gedaan en ook mutaties zijn altijd juist en prompt verwerkt.
  • Statusmeldingen van storingen/werkzaamheden e.d. zijn beter dan van welke andere consumenten ISP dan ook.
Nu maar hopen dat de dienstverlening niet verder uitgekleed wordt.
Al met al, voor dit bedrag een goede kwaliteit/prijsverhouding.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:26

JoepW

iRacer & Home Assistant

ehtweak schreef op zondag 9 juli 2017 @ 09:17:
Wellicht interessant om te melden, naar aanleiding van alle berichtgeving rond de snelheidsverhogingen, speedtesten, e.d.

Mijn 'gratis' upgrade van 100/100 --> 160/160:

Na de downgrade van 160/160 --> 80/80:

Wat ik eigenlijk zelf niet eerder wilde toegeven :X maar wel vermoedde, de effectieve snelheid bij dagelijks internetgebruik (tenminste mijn gebruik) is niet merkbaar veranderd. ;)

Uiteraard geven de speedtesten een ander beeld. Voorheen zat ik volgens speedtest op zo'n 95 down en 115 up, bij het 100/100 profiel.
Bij het 160/160 profiel gaven de speedtests waarden van 160 down en wel 250 up.
En nu ik op een 80/80 profiel zit, schommelen de waardes zo rond de 80 down en 120 up.
Het is gewoon jammer dat er zo veel blind gestaard wordt op slechts die speedtest cijfertjes. Vooral kabelaars zijn daar sterk in. :( Kijk eens wat verder dan de landsgrenzen en bemerk dan dat er van die beloftes vaak niet veel meer overblijft.

MAAR, grote bestanden uploaden naar diensten als wetransfer of Flickr gaat nog steeds even snel/traag. Bij het surfgedrag, browsen, online diensten gebruiken, video content bekijken, e.d. merk ik geen verschil.
Tuurlijk, als ik een directe FTP transfer doe, van/naar mijn systeem naar/van storagespace direct bij b.v. Xs4all, dan gaat dat nu wat trager. Maar om nou te zeggen dat dat veel uitmaakt; mwoh. :/

Tot nu toe was een goede uploadsnelheid altijd mijn belangrijkste USP van een symmetrische FttH verbinding. En ondanks de downgrade naar het 80/80 profiel, is mijn upload snelheid nog steeds van dezelfde ordegrootte als voorheen bij het (oude) 100/100 profiel. d:)b

Wat voorzichtige persoonlijke gevolgtrekkingen wat betreft mijn FttH verbinding via Xs4all:
  • De prijs is gedaald voor effectief dezelfde snelheden en dagelijks gebruiksgemak.
  • ping/latency en routing zijn nog steeds prima op orde bij Xs4all.
  • De FRITZ!Boxen zijn tot nu toe het minst slechte standaard routerproduct wat een ISP meelevert. Zonder verder eigen investeringen te hoeven doen. Leuk 'gratis' extraatje is de 1750E.
  • Het IPTV product is nog steeds niet uitgerijpt, daar blijven 'rare' en irritante storingen zich voordoen. Daar hebben alle KPN (sub)merken last van.
  • Bereikbaarheid en bereidwilligheid van de helpdesk is wel verminderd de laatste jaren. Maar gelukkig (nog) niet zo beroerd als dat ik al bij andere ISPs heb meegemaakt.
  • Facturering is in al die jaren altijd correct gedaan en ook mutaties zijn altijd juist en prompt verwerkt.
  • Statusmeldingen van storingen/werkzaamheden e.d. zijn beter dan van welke andere consumenten ISP dan ook.
Nu maar hopen dat de dienstverlening niet verder uitgekleed wordt.
Al met al, voor dit bedrag een goede kwaliteit/prijsverhouding.
Je verwoordt perfect ook mijn ervaring.

Ik ben de upgrade naar 160/160 wel laten gebeuren, maar de intensieve zakelijke gebruiker van inet hier (mijn vrouw) vroeg vrijdag nog of de snelheid al verhoogd was (al een paar weken dus). Ik overweeg dan ook of we ook niet zouden moeten downgraden. Die paar keer dat ik echt grote files upload is de ontvangende partij meestal de beperking.

En ja IPTV blijft zeer onvolwassen wat betreft spoelen, hervatting van een opname en volgorde van zenders op de ontvanger/app.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@ehtweak @JoepW
Ik ben het met jullie eens.
Maar moet je eens kijken wat een onzin Ziggo uitbraakt.
Ze zeggen dat glasvezel en kabel vergelijkbaar is, klopt natuurlijk voor geen meter.
Je moet zelf de hoofdprijs betalen bij Ziggo als je 300 Mbits wil en dat is alleen de DOWNload de UPload blijft ver achter met maar 30 Mbits.
Vreemd dat ze daar nooit iets aan doen....

Ziggo zegt:

Glasvezel (FttH) en het Ziggo HFC-netwerk zijn in de praktijk met elkaar vergelijkbaar en zijn even goed voorbereid op de toekomst. De meeste glasvezelaanbieders bieden tot 100 Mbit/s. Lokaal leveren een paar glasvezelaanbieders snelheden tot 500 Mbit/s, maar daar betaal je dan wel de hoofdprijs voor.

Deze snelheden zijn echter voor verreweg de meeste mensen veel hoger dan ze nodig hebben. Bovendien kun je er als consument door beperkingen in de installatie en apparatuur thuis vaak nauwelijks van profiteren.

verder:
Kabel is snel en klaar voor de toekomst
Bij Ziggo zit je helemaal goed. Dankzij de grote capaciteit van onze glasvezelkabels blijven we vooroplopen.

Ziggo: waarom zijn ONZE glasvezelkabels dan niet doorgetrokken tot de voordeur?

[ Voor 12% gewijzigd door HoppyF op 09-07-2017 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 22:44

TRaSH

koffie ?

omdat hun coax leveren tot de deur,
en glas gebruiken tot hun centrale/wijk kasten waarschijnlijk.

Voor glas tot je voordeur moet je bij reggefiber wezen

[ Voor 0% gewijzigd door TRaSH op 09-07-2017 12:09 . Reden: typo ]

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Nu online
Ja, gecondoleerd met coax. Dikke kabels en als je interactief iets wil moet je ook nog koper aanleggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRaSH
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-05 22:44

TRaSH

koffie ?

Coax ligt meestal tot aan je voordeur en vaak ook naar je woonkamer naar een punt waar je TV is,
met glas zal je toch eerst koper naar je TV moeten brengen.
maar met al die zogenaamde smart TV's hebben de meeste mensen dat toch al neem ik aan.
Voordeel can Coax is dat je voor gewoon TV kijken niet afhankelijk ben van een kastje aangezien je vaak met een CI+ module kan werken.
Scheelt weer stroom verbruik en een extra stopcontact en een lelijk ogend kastje in het zicht zeker voor je slaapkamer opstelling vind ik een CI+ module een uitkomst.
Hoop dat ze ooit zo iets verzinnen voor glas dat je niet afhankelijk bent van dat kastje.

I think I'm afraid to be happy whenever I get to happy, something bad always happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Huidige kastje (decoder) zie je nauwelijks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
TRaSH schreef op zondag 9 juli 2017 @ 17:21:
Coax ligt meestal tot aan je voordeur en vaak ook naar je woonkamer naar een punt waar je TV is,
met glas zal je toch eerst koper naar je TV moeten brengen.
maar met al die zogenaamde smart TV's hebben de meeste mensen dat toch al neem ik aan.
Voordeel can Coax is dat je voor gewoon TV kijken niet afhankelijk ben van een kastje aangezien je vaak met een CI+ module kan werken.
Scheelt weer stroom verbruik en een extra stopcontact en een lelijk ogend kastje in het zicht zeker voor je slaapkamer opstelling vind ik een CI+ module een uitkomst.
Hoop dat ze ooit zo iets verzinnen voor glas dat je niet afhankelijk bent van dat kastje.
Mijn glasvezel ligt letterlijk 1 meter naast mijn TV.
Makkelijker kan dus niet....
Het voordeel van een CI module zie ik ook niet.
Inderdaad bij glasvezel heb je een klein interactief kastje erbij, geen probleem wat mij betreft wat ruimschoots opweegt tegen de nadelen van coax met de erg lage upload.
Ik zou nog liever VDSL nemen dan coax.
Sterker nog, dat heb ik ooit gehad voordat hier glasvezel lag vijf jaar geleden.
Ik weet het, niet iedereen kan glasvezel kiezen maar de reclame uitingen van Ziggo zijn tenenkrommend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sssensss
  • Niet online
Hier ook nog geen snelheidsverhoging. Op dit moment heb ik 50/50 glas, dus dat wordt 80/80.
Ik heb doordat de snelheidsverhoging op 4 juli mislukte, wel een dag zonder internet, telefonie, tv gezeten.
Op 5 juli een 1750E aangevraagd, direct een bevestiging binnen gehad dat het binnen een week verstuurd zou worden, maar verder nog niets van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Deddiekoel schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:40:
Vanmorgen is bij glas van XS4all aangesloten. In de eerste 6 maanden pak ik lekker de 500/500 verbinding.
Moet wel zeggen dat de monteur mij nog niet echt wist te overtuigen van het XS4All 'verschil'.
Kun je dan na 6 maanden het abbo naar beneden schroeven dan? Ik heb denk ik wel genoeg aan 80/80 en wil deze afsluiten; maar als ik gratis voor een half jaar 500/500 kan krijgen dan doe ik dat liever :-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Weet iemand eigenlijk al hoe je straks Game of Thrones via xs4all kan kijken? Is er een soort extra zenderpakket wat af te nemen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Is uitgebreid in het nieuws geweest...

@RvdH Nope. :-(
GoT is tegenwoordig slechts via een welbekende kabelaar, in Nederland te bekijken...
HBO zit niet meer in het KPN IPTV zenderpakket.

nieuws: HBO stopt met aanbieden abonnementen in Nederland - update
nieuws: Ziggo zal HBO-series en -films blijven aanbieden na verdwijnen HBO Ne...
https://www.providers.nl/...-geen-hbo-meer-nederland/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

ehtweak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:19:

GoT is tegenwoordig slechts via een welbekende kabelaar, in Nederland te bekijken...

nieuws: Ziggo zal HBO-series en -films blijven aanbieden na verdwijnen HBO Ne...
Dat was mij al bekend inderdaad, maar ik had de indruk dat je via Ziggo nog altijd HBO kon kijken (of in elk geval Game of Thrones). Beetje zoals ik nu Ziggo Sport kan afnemen via xs4all.
Dus Ziggo biedt die optie alleen aan hun eigen kabelklanten?

Nouja, kan ik dus in elk geval die 500mbit gebruiken om GoT illegaal te downloaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Vandaag is m'n verbinding overgezet naar XS4All en gelijk problemen met de DECT. Ik kan vanaf beide toestellen wel bellen, maar krijg een ingesprektoon als ik mij zelf bel. Suggesties die ik kan proberen voordat ik de KS ga bellen?

Dit is met de laatste firmware versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakMDS
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-05 17:21
ehtweak schreef op maandag 10 juli 2017 @ 09:19:

Ik was hier een paar maanden geleden ook verbaast over. Aan de ene kant wil ik juist alles (zoveel mogelijk) legaal bekijken en heb daar best wat geld voor over om twee a drie diensten af te nemen. Zo gebruik ik nu Spotify (via xs4all) en netflix. Met beide ben ik erg tevreden. Ik vind de zenderpakketten van xs4all echter niet interessant genoeg, en eigenlijk hun hele oplossing van televisie bocht - waardoor ik de hele TV ontvanger op het moment nieteens aangesloten heb (al anderhalf jaar overigens). Een dienst zoals hbo go paste goed bij ons kijkgedrag, maar dat valt dus niet meer af te nemen. Erg merkwaardig aangezien er nu dus geen legale manier is om GoT te kijken zonder naar ziggo over te stappen. Dat laatste gaat niet gebeuren.
Voor mij zit de hele internet + TV nog steeds erg in de koppelverkoop hoek. Ik vraag me af of het ooit nog gaat gebeuren dat we gewoon een internet verbinding bij de ene partij en een TV abonnement voor alles wat we willen bij de andere partij kunnen afnemen zonder vast te zitten aan pakketten, sport, een middeleeuwse ontvanger en exclusieve content.

[ Voor 10% gewijzigd door TweakMDS op 10-07-2017 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:08

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

SndBastard schreef op maandag 10 juli 2017 @ 14:41:
[...]

Ik was hier een paar maanden geleden ook verbaast over. Aan de ene kant wil ik juist alles (zoveel mogelijk) legaal bekijken en heb daar best wat geld voor over om twee a drie diensten af te nemen. Zo gebruik ik nu Spotify (via xs4all) en netflix. Met beide ben ik erg tevreden. Ik vind de zenderpakketten van xs4all echter niet interessant genoeg, en eigenlijk hun hele oplossing van televisie bocht - waardoor ik de hele TV ontvanger op het moment nieteens aangesloten heb (al anderhalf jaar overigens). Een dienst zoals hbo go paste goed bij ons kijkgedrag, maar dat valt dus niet meer af te nemen. Erg merkwaardig aangezien er nu dus geen legale manier is om GoT te kijken zonder naar ziggo over te stappen. Dat laatste gaat niet gebeuren.
Voor mij zit de hele internet + TV nog steeds erg in de koppelverkoop hoek. Ik vraag me af of het ooit nog gaat gebeuren dat we gewoon een internet verbinding bij de ene partij en een TV abonnement voor alles wat we willen bij de andere partij kunnen afnemen zonder vast te zitten aan pakketten, sport, een middeleeuwse ontvanger en exclusieve content.
En dat zeg je, terwijl jij wel de mogelijkheid hebt om een andere ISP te kiezen.

Als ik 1 voorwaarde stel, namelijk 20MB+ up/download snelheid heb ik precies 1 potentiele ISP thuis.
Xs4all kan me 2.3 downloadsnelheid garanderen. :/

Count your blessings.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Laatst online: 17:46
Faxe schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 18:51:
Ik had gehoopt ook een wifi versterker te kunnen bestellen. Helaas te laat. Neem aan dat ik hem alsnog wel op later tijdstip kan bestelen. Volgens mij hadden ze beter iedereen er 1 kunnen sturen. Als het gratis is wil toch iedereen er 1 hebben. Neem aan dat de prijsverhoging voorlopig ook niet doorgaat per 4 juli of dat je eventueel alsnog met terugwerkende kracht je contract kunt opzeggen. Per saldo beetje domme actie zo.
Via Feedback pagina op 5 juli nog berichtje gestuurd met daarin vraag hoe ik een wifi versterker zou kunnen ontvangen naar aanleiding daarvan deze e-mail ontvangen vandaag:

----
Beste Faxe,

Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft gebruik te willen maken van de gratis WiFi-versterker.

Ik heb de gratis WiFi-versterker voor u besteld.
Een bevestiging van de bestelling is verstuurd naar: e-mail adres

In verband met het succes van deze actie, kan de levertijd oplopen tot 2 weken.
U ontvangt van ons bericht zodra de WiFi-versterker verzonden is.

Ik wens u verder een prettige dag!

Met vriendelijke groet,

medewerker
Klantenservice

------

Prima geregeld dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Vanochtend ging het lijntje over van Telfort:
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6436770391.png
Naar xs4all:
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6443744116.png
Geen slechte upgrade! Via WiFi schommelt het zo tussen de 350-400mbit. Maar dik tevreden, soepele overgang. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Faxe schreef op maandag 10 juli 2017 @ 18:12:
[...]

Via Feedback pagina op 5 juli nog berichtje gestuurd met daarin vraag hoe ik een wifi versterker zou kunnen ontvangen naar aanleiding daarvan deze e-mail ontvangen vandaag:

----
Beste Faxe,

Bedankt voor uw e-mail waarin u aangeeft gebruik te willen maken van de gratis WiFi-versterker.

Ik heb de gratis WiFi-versterker voor u besteld.
Een bevestiging van de bestelling is verstuurd naar: e-mail adres

In verband met het succes van deze actie, kan de levertijd oplopen tot 2 weken.
U ontvangt van ons bericht zodra de WiFi-versterker verzonden is.

Ik wens u verder een prettige dag!

Met vriendelijke groet,

medewerker
Klantenservice

------

Prima geregeld dus :)
Even afwachten... Ik kreeg vorige week de melding dat er binnen een week geleverd ging worden, maar dat hebben ze niet gehaald. Die 2 weken zullen inmiddels dan ook wel voor mij gelden verwacht ik. Dus het is nog steeds wachten op de Wifi-versterker en snelheidsverhoging. >:)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
PatrickC schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 15:28:
[...]

Even afwachten... Ik kreeg vorige week de melding dat er binnen een week geleverd ging worden, maar dat hebben ze niet gehaald. Die 2 weken zullen inmiddels dan ook wel voor mij gelden verwacht ik. Dus het is nog steeds wachten op de Wifi-versterker en snelheidsverhoging. >:)
Zelfde hier.
Er zal wel een flink aantal besteld zijn vermoed ik.
Veel meer dan er voorraad was.
Nog een weekje wachten is niet zo erg, ik heb mijn KPN versterker nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
HoppyF schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 22:40:
[...]

Zelfde hier.
Er zal wel een flink aantal besteld zijn vermoed ik.
Veel meer dan er voorraad was.
Nog een weekje wachten is niet zo erg, ik heb mijn KPN versterker nog.
Ik kreeg om 18:20u vandaag het bericht dat de versterker verstuurd is. Dus die zal ik morgen dan wel ontvangen en laat nou net de snelheidsverhoging ook voor morgen gepland staan. Dus het wordt een 'gelijkspel' zullen we maar zeggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faxe
  • Laatst online: 17:46
Heb mijn versterker inmiddels binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 09:11

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Leuk al die versterker ervaringen, heeft nu al iemand de snelheids verhoging doorgevoerd gekregen? Hier nog steeds 20/20mbit via FttH :X

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-05 17:20
Al een tijdje hier 160Mbit/s over FttH, ipv m'n oude 100. Sinds juni zo ongeveer. Misschien even Twitteren, want de upgrade zou al best lang klaar moeten wezen ondertussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BMW_Gizzmo
  • Laatst online: 18:51
Hier nog steeds 100/100 over glas. Heb de helpdesk maar eens gemaild. Volgens mijn edgerouter komt er ook 100Mbit over glas nadat de ppoe sessie opgestart is. Daarvoor heb ik even een Gbit connectie. Lijkt dus iets van een profiel wat nog steeds 100/100 zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-04 09:11

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

BMW_Gizzmo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:11:
Hier nog steeds 100/100 over glas. Heb de helpdesk maar eens gemaild. Volgens mijn edgerouter komt er ook 100Mbit over glas nadat de ppoe sessie opgestart is. Daarvoor heb ik even een Gbit connectie. Lijkt dus iets van een profiel wat nog steeds 100/100 zegt.
Ik heb ook een mail gestuurd echter niet met de vraag wanneer nu de beloofde snelheid verhoging plaats vindt maar of de verhoging van het abbonementsgeld nu ook uitgesteld wordt. :X

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17:28
BMW_Gizzmo schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:11:
Dit is geen profiel, maar een glasvezel die in de POP nog in een 100 Mbit poort zit en moet worden omgepatcht naar een Gbit poort.

[ Voor 1% gewijzigd door Out.of.Control op 12-07-2017 21:46 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Out.of.Control schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:46:
[...]

Dit is geen profiel, maar een glasvezel die in de POP nog in een 100 Mbit poort zit en moet worden omgepatcht naar een Gbit poort.
Lijkt me niet als er eerst wel even een Gbit verbinding is.
Op een 100 Mbit poort kom je nooit hoger dan 100.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:20
WeaZuL schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 21:39:
[...]

Ik heb ook een mail gestuurd echter niet met de vraag wanneer nu de beloofde snelheid verhoging plaats vindt maar of de verhoging van het abbonementsgeld nu ook uitgesteld wordt. :X
Ik heb hier nog de oude snelheid maar de nieuwe prijs is inmiddels wel ingegaan.. dat is ook niet erg netjes van XS4ALL

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Vanmiddag gebeld ivm de snelheidsverhoging. Helaas bleek er nog steeds een probleem te zijn met het ordersysteem. Er was voor mijn aansluiting nog geen order ingeschoten, dus de helpdeskmedewerker kon een 'workaround' toepassen om versnelt de upgrade te regelen.

Hij heeft mijn verbinding naar compact gedowngrade (is inmiddels ook verwerkt) en zal daarna een upgrade naar standaard uitvoeren, zodat ik het nieuwe profiel krijg. Helaas is tot nu toe mijn verbinding wel gedowngrade naar 40/40 maar nog niet weer verhoogd naar 80/80. Op MijnXS4ALL staat nu ook dat ik internet compact heb. Morgen maar even in de gaten houden en eventueel weer bellen.

Edit: Inmiddels is internet smart weer actief. Thuis maar even kijken of ik nu wel 80/80 haal.

[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 13-07-2017 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Luckeh schreef op maandag 10 juli 2017 @ 00:46:
[...]

Kun je dan na 6 maanden het abbo naar beneden schroeven dan? Ik heb denk ik wel genoeg aan 80/80 en wil deze afsluiten; maar als ik gratis voor een half jaar 500/500 kan krijgen dan doe ik dat liever :-)
Volgens de XS4All meneer, en mijn contract wel. Dus ik heb reminders in mijn staan om over 6 maanden abo aan te passen.

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 19:20
Jassy schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 22:44:
[...]

Ik heb hier nog de oude snelheid maar de nieuwe prijs is inmiddels wel ingegaan.. dat is ook niet erg netjes van XS4ALL
Hier net zo.
Maar wel een gratis sim kaartje kunnen bestellen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:32
Heb de helpdesk maar eens gebeld. Mijn snelheid is nog steeds 50/50.

De snelheidsverhoging kon nog wel 2 weken op zicht laten wachten.
Volgens hun is er iets mis bij KPN met het overzetten van de profielen.
Jammer dat de nieuwe prijs wel meteen geïncasseerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvdH

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Deddiekoel schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 00:20:
[...]

Volgens de XS4All meneer, en mijn contract wel. Dus ik heb reminders in mijn staan om over 6 maanden abo aan te passen.
Dit lijkt mij heel stug maar ik hoor graag als het je lukt. In mijn contract staat namelijk gewoon een contractsduur van 12 maanden.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/yYtckPu.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
RvdH schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:36:
[...]

Dit lijkt mij heel stug maar ik hoor graag als het je lukt. In mijn contract staat namelijk gewoon een contractsduur van 12 maanden.
[afbeelding]
Contractduur 12 maanden. Snelheid elke maand (omhoog, omlaag) te wisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

RvdH schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 10:36:
[...]

Geen probleem! Al meerdere keren in hetzelfde jaar mijn abonnement gewijzigd als er weer een nieuwe aanbieding was. Ook gedaan toen de snelheidsupdate mij te lang duurde. Als de actiekorting weer verloopt zet ik 'm weer een stapje terug. Mooie is dat op glasvezel de snelheidswijziging meestal binnen een paar minuten is doorgevoerd. En als je een jaar klant bent geweest kan je zo vaak wijzigen als je wil zonder dat je opnieuw aan een jaarcontract vastzit als je maar klant blijft (niet tussentijds weggaan dus).

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 57963 op 13-07-2017 11:22 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ANdrode schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:18:
[...]

Contractduur 12 maanden. Snelheid elke maand (omhoog, omlaag) te wisselen :)
Klopt!
Je gaat na de actieperiode van 6 maanden je internet immers niet opzeggen maar alleen maar in snelheid verlagen.
Ik zit nu op 160/160 en niet 500/500 omdat ik dat een beetje een overkill vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Anoniem: 57963 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:19:
[...]

Geen probleem! Al meerdere keren in hetzelfde jaar mijn abonnement gewijzigd als er weer een nieuwe aanbieding was. Ook gedaan toen de snelheidsupdate mij te lang duurde. Als de actiekorting weer verloopt zet ik 'm weer een stapje terug. Mooie is dat op glasvezel de snelheidswijziging meestal binnen een paar minuten is doorgevoerd. En als je een jaar klant bent geweest kan je zo vaak wijzigen als je wil zonder dat je opnieuw aan een jaarcontract vastzit als je maar klant blijft (niet tussentijds weggaan dus).
Hoe zit dat met overige kortingen? Ik heb bijvoorbeeld een jaar lang 10 euro korting voor internet smart, omdat ik het contract met 1 jaar verlengd heb.

Blijft deze korting als ik upgrade naar internet pro (waarbij 6 maanden korting zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Krijg je nu nog spotify bij het afsluiten van een nieuw Xs4all abbo? Ik zag het op Google nog wel; maar kwam bij het bestellen van mijn pakket geen referentie meer tegen hiernaar.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Luckeh schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:20:
Krijg je nu nog spotify bij het afsluiten van een nieuw Xs4all abbo? Ik zag het op Google nog wel; maar kwam bij het bestellen van mijn pakket geen referentie meer tegen hiernaar.
Nu niet meer voor nieuwe klanten helaas: https://www.xs4all.nl/service/bestel-en-orderstatus.htm
Als u recht hebt op gratis Spotify Premium, omdat u voor 04-07-2017 een Alles-in-1 Smart, Plus of Pro hebt besteld, dan moet u Spotify na de oplevering zelf activeren via Mijn XS4ALL. Spotify activeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dj-sannieboy schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 14:08:
[...]

Hoe zit dat met overige kortingen? Ik heb bijvoorbeeld een jaar lang 10 euro korting voor internet smart, omdat ik het contract met 1 jaar verlengd heb.

Blijft deze korting als ik upgrade naar internet pro (waarbij 6 maanden korting zit)?
Nee, je past je internetdeel aan van je abonnement en krijgt dan de nieuwe prijs die bij die actie hoort. Het kan dat de nieuwe actie alsnog voordeliger is, want je geniet als bestaande klant ook van het actieaanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luckeh
  • Niet online

Luckeh

Lucas

Oh crap; ik heb te lang gedaan over het kiezen :( Spotify er gratis bij was toch wel een van de redenen om voor Xs4all te gaan. Beetje jammer dat in de diverse keuzetools Spotify nog vrolijk erbij beloofd werd.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Vandaag zou mijn snelheidsverhoging moeten zijn ingegaan, maar het lijkt er op dat de snelheid omlaag is gegaan en ook af en toe helemaal niet meer werkt. Met speedtest werkt de download soms wel maar de upload test faalt iedere keer. Ik heb de Fritzbox router al een keer opnieuw opgestart (stroom eraf) maar dat heeft geen effect.😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 15-05 09:15
Mijn verbinding is ook heel slecht opeens.
Ping : 163ms
Download : 14.45Mbps
Upload : 33.83Mbps
Ik haalde altijd 50/50 en zou 80/80 moeten hebben.

Wat ook niet zo aardig is : Ik had gemailed over ik recht op een nieuwe 7581 Fritz. Bleek dat ik daar recht op had en gingen ze op sturen. Nu heb ik gemailed waar ie blijft , blijk ik er geen recht op te hebben.
ehhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
Ik heb contact opgenomen met XS4ALL (het was erg druk want ik heb meer dan 15 minuten in de wacht gestaan) en toen een factory reset van het modem (7390) uitgevoerd. Maar de verbinding blijft iedere keer wegvallen en het probleem zit tussen de glasvezelaansluiting en het modem. Een paar keer lukte een speedtest en toen haalde de verbinding rond 150Mbs down en 280Mbs up. De helpdesk medewerker vond de upload snelheid nogal opvallend voor een 160/160 verbinding. Maar de verbinding viel nog steeds weg, dus er wordt nu een nieuw modem opgestuurd. Toeval dat het modem op de dag van de snelheidsverhoging er mee ophoudt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Mijn oude 7390 kreeg disconnect-problemen toen ik downgrade liet doen van 100 naar 50.

De vervangende 7581 had na 20 mei geen disconnects meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
HoppyF schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 19:24:
[...]

Ik kan nu geen foto maken want dan moet ik eerst mijn TV plus meubel verplaatsen.
Deze zit er namelijk net naast.
De twee witte (of oranje, maakt niet uit) kappen heb ik ook.
De rechter is leeg, de linker is de patchcover kit, daaruit komt het dunne glasvezelkabeltje welke naar de modem 5490 gaat.
De NTU is nu bij jou de media converter die van glas naar ethernet gaat.
Deze vervalt dus. De patchcover kit komt hiervoor in de plaats.
Bij een nieuwe patchcover kit zitten er wel beschermdopjes op de aansluitingen dus die moet je verwijderen.
Daarna past de kit op de muurplaat.
Ik heb nog steeds niet de patchcover kit in gebruik genomen, maar nog steeds de vorige NTU met netwerk kabel naar lan1 van de fritzbox. Vandaag kreeg ik een telefoontje van de Guidion monteur die de boel zou komen controleren of die eerder kon komen, over de telefoon uitgelged dat de boel al aangesloten was en naar behoren werkte en wat verder het "nut" was van die patchcover kit. Enige wat je er aan hebt is dat je 4 lan poorten beschikbaar hebt voor de rest geen meerwaarde, dit heeft voor mij toch geen noodzaak omdat alles via een 16port gigabit switch loopt waar mijn patchpanel op aangelosten zit. Dus ik laat het maar zo zitten :) Overigens ook de afspraak geannulleerd omdat hij na ons gesprek het niet meer nodig vondt om het te komen controleren.

Daarnaast XS4ALL afgelopen maandag gemaild dat ik het alles in een met internet plus had besteld en dat ik achteraf pas gezien had dat de prijs voor internet pro hetzelfde was de 1e 6 maanden, dus gevraagd of ze mij nog konden overzetten naar 500/500 voor dezelfde prijs. Vandaag een mail gehad met bevestiging en idd meteen doorgevoerd.

Toen kreeg ik ook nog een mail er achter aan dat de wireless extender verstuurd is, ik ben dus weer helemaal tevreden na de iets wat stroeve start _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
koekkoek schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 21:42:
[...]

Ik heb nog steeds niet de patchcover kit in gebruik genomen, maar nog steeds de vorige NTU met netwerk kabel naar lan1 van de fritzbox. Vandaag kreeg ik een telefoontje van de Guidion monteur die de boel zou komen controleren of die eerder kon komen, over de telefoon uitgelged dat de boel al aangesloten was en naar behoren werkte en wat verder het "nut" was van die patchcover kit. Enige wat je er aan hebt is dat je 4 lan poorten beschikbaar hebt voor de rest geen meerwaarde, dit heeft voor mij toch geen noodzaak omdat alles via een 16port gigabit switch loopt waar mijn patchpanel op aangelosten zit. Dus ik laat het maar zo zitten :) Overigens ook de afspraak geannulleerd omdat hij na ons gesprek het niet meer nodig vondt om het te komen controleren.

Daarnaast XS4ALL afgelopen maandag gemaild dat ik het alles in een met internet plus had besteld en dat ik achteraf pas gezien had dat de prijs voor internet pro hetzelfde was de 1e 6 maanden, dus gevraagd of ze mij nog konden overzetten naar 500/500 voor dezelfde prijs. Vandaag een mail gehad met bevestiging en idd meteen doorgevoerd.

Toen kreeg ik ook nog een mail er achter aan dat de wireless extender verstuurd is, ik ben dus weer helemaal tevreden na de iets wat stoeve start _/-\o_
Het voordeel van de patch coverkit is vooral dat je actieve component de NTU weg kunt laten.
Dat ding gebruikt niet alleen stroom maar kan ook stuk gaan.
In feite komt er gewoon een stukje glasvezel voor in de plaats dat kan toch geen bezwaar opleveren?
De ene poort erbij zal niet zoveel uitmaken, dat klopt.
Die 500/500 zou ik misschien zelf nog kunnen activeren maar ik laat het maar zo.

Toevallig kreeg ik ook een email dat de WiFi versterker onderweg is.
Zal dus morgen wel bezorgd worden.
Toch nog snel binnen anderhalve week.
Pagina: 1 ... 52 ... 108 Laatste