Ik heb al een paar weken de nieuwe snelheid 160/160 dus het is niet zo dat iedereen op 3 juli wordt omgezet.
Ook hier nog steeds geen snelheidsverbetering kunnen ontdekken. De communicatie hieromtrent had inderdaad wel wat beter gekund voor de 'beste provider van Nederland'. Vanaf medio april... wordt uiteindelijk dus uiterlijk 4 juli. Hebben ze dan geen planning per aansluiting gemaakt of zo? Ik vraag me ook af... als ik de afgelopen periode een nieuw abonnement had afgesloten, had ik dan wel al de nieuwe snelheid gehad? Verder... degene die wel al weken de hogere snelheid hebben... betalen nog steeds net als ik de oude prijs. Dus ik krijg al weken voor dezelfde prijs, trager internet. En voor een VDSL/ADSL is het normaal dat niet iedereen met hetzelfde abonnement op dezelfde snelheid zit, maar bij glasvezel niet.TVL schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 14:40:
[...]
Bij mij ook inderdaad nog steeds niet. Het vervelende is de communicatie, daaruit zou je verwachten dat dit al zo rond april omhoog zou gaan. Letterlijk staat er in de brief "Vanaf medio april verhogen wij de limiet" en dan verwacht je niet dat dit pas in juli verhoogd gaat worden. Dat hadden ze iets anders moeten formuleren vind ik.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Nee hoor, je krijgt gewoon waar je volgens je contract recht op hebt. Anderen hebben misschien even mazzel, jij hebt vast ergens anders mazzel.PatrickC schreef op maandag 26 juni 2017 @ 07:06:
Verder... degene die wel al weken de hogere snelheid hebben... betalen nog steeds net als ik de oude prijs. Dus ik krijg al weken voor dezelfde prijs, trager internet.
In mijn contract op 'Mijn XS4ALL' staat: "Internet Plus abonnement (Glasvezel)". En dat is dus 160Mbs up/down volgens de actuele website van XS4ALL en ik zie nergens staan dat dit in sommige gevallen nog 100Mbs is. Dus als ik nu een nieuw abonnement zou afsluiten krijg ik wel 160Mbs snelheid neem ik aan. Slechte zaak dat oude/trouwe klanten achteraan kunnen aansluiten.Out.of.Control schreef op maandag 26 juni 2017 @ 07:37:
[...]
Nee hoor, je krijgt gewoon waar je volgens je contract recht op hebt. Anderen hebben misschien even mazzel, jij hebt vast ergens anders mazzel.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Niet zeuren. Wacht daar nou even mee tot medio juli.
Verschil merk je nauwelijks hoor.
Gewoon even geduld hebben.
Verschil merk je nauwelijks hoor.
Gewoon even geduld hebben.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Wat zal jij het zwaar hebben met al dat geklaag ;-)PatrickC schreef op maandag 26 juni 2017 @ 07:06:
[...]
Ook hier nog steeds geen snelheidsverbetering kunnen ontdekken. De communicatie hieromtrent had inderdaad wel wat beter gekund voor de 'beste provider van Nederland'. Vanaf medio april... wordt uiteindelijk dus uiterlijk 4 juli. Hebben ze dan geen planning per aansluiting gemaakt of zo? Ik vraag me ook af... als ik de afgelopen periode een nieuw abonnement had afgesloten, had ik dan wel al de nieuwe snelheid gehad? Verder... degene die wel al weken de hogere snelheid hebben... betalen nog steeds net als ik de oude prijs. Dus ik krijg al weken voor dezelfde prijs, trager internet. En voor een VDSL/ADSL is het normaal dat niet iedereen met hetzelfde abonnement op dezelfde snelheid zit, maar bij glasvezel niet.
Welke provider stap je nu naar over?
Probeer je energie eens op een positieve manier te gebruiken, is goed voor je gezondheid en dan kan je fitbit ook een wat lagere hartslag laten zien.Ik voel me bedrogen door zowel Ziggo als Vodafone. Maanden geleden kreeg ik al brieven dat er voordelen aan zouden komen voor mij als klant bij beide bedrijven. Ik heb digitale TV van Ziggo en een Vodafone Red abonnement. Internet heb ik echter van XS4ALL (glasvezel) en dat wil ik graag zo houden. Nu blijkt dat je ook internet bij Ziggo moet hebben om voor dit voordeel in aanmerking te komen. Hoezo? Ik ben nu toch al klant bij beide bedrijven? Dus...Ziggo/Vodafone... waarom maak je me eerst blij met een dode mus?
Lekker chill, komt vanzelf goed.
GerkeP
Mijn positieve energie gebruik ik ergens anders voor... bijvoorbeeld hardlopen van Vaals naar Venlo afgelopen weekend. Maar daar ging mijn hartslag op Fitbit ook wat van omhoog, maar ik kreeg er wel energie van!GerkeP schreef op maandag 26 juni 2017 @ 11:30:
[...]
Wat zal jij het zwaar hebben met al dat geklaag ;-)
Welke provider stap je nu naar over?
[...]
Probeer je energie eens op een positieve manier te gebruiken, is goed voor je gezondheid en dan kan je fitbit ook een wat lagere hartslag laten zien.
Lekker chill, komt vanzelf goed.
Je hebt wel een goed punt.PatrickC schreef op maandag 26 juni 2017 @ 12:05:
[...]
Mijn positieve energie gebruik ik ergens anders voor... bijvoorbeeld hardlopen van Vaals naar Venlo afgelopen weekend. Maar daar ging mijn hartslag op Fitbit ook wat van omhoog, maar ik kreeg er wel energie van!
Als eerder toegezegd is dat je een hogere snelheid zou gaan krijgen moet dit ook gedaan worden en volgens planning worden afgehandeld.
Stukje duidelijke communicatie daarover mag je wel verwachten.
Ik heb als nieuwe klant 160/160 gekregen maar het gaat niet alleen om nieuwe klanten.
Op een gegeven moment ben ik ook een "oude" klant.
Je opmerkingen hierover kunnen misschien opgevat worden als klagen of zeuren maar ik zie dit eerlijk gezegd niet zo.
En er is duidelijk gecommuniceerd, 4 juli heeft iedereen de snelheidsverhoging. Wat verwachten jullie allemaal?HoppyF schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:08:
[...]
Je hebt wel een goed punt.
Als eerder toegezegd is dat je een hogere snelheid zou gaan krijgen moet dit ook gedaan worden en volgens planning worden afgehandeld.
Stukje duidelijke communicatie daarover mag je wel verwachten.
Ik heb als nieuwe klant 160/160 gekregen maar het gaat niet alleen om nieuwe klanten.
Op een gegeven moment ben ik ook een "oude" klant.
Je opmerkingen hierover kunnen misschien opgevat worden als klagen of zeuren maar ik zie dit eerlijk gezegd niet zo.
Jullie klagen zeker ook wanneer je met de auto bekeurd wordt in het 100 km deel als je te hard rijdt? Dan ga je roepen dat je 500 meter verder het bord 130 ziet staan en dat de communicatie niet duidelijk is?
GerkeP
Zo duidelijk is dat allemaal niet. XS4ALL zegt op Twitter medio juli. Daarna weer een bericht t/m juli. Ondertussen wordt in 'Mijn XS4ALL' al minstens 1.5 maand een snelheid van 160/160 weergegeven.GerkeP schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:30:
[...]
En er is duidelijk gecommuniceerd, 4 juli heeft iedereen de snelheidsverhoging. Wat verwachten jullie allemaal?
Duidelijk vind ik dit niet.
Lijkt me ook.epias schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:46:
[...]
Zo duidelijk is dat allemaal niet. XS4ALL zegt op Twitter medio juli. Daarna weer een bericht t/m juli. Ondertussen wordt in 'Mijn XS4ALL' al minstens 1.5 maand een snelheid van 160/160 weergegeven.
Duidelijk vind ik dit niet.
Dit is mijn snelheid, zo zou het bij jou er ook ongeveer uit moeten gaan zien.

Er staat eigenlijk nergens dat 4 juli de snelheidsverhoging moet zijn doorgevoerd. Er staat alleen dat de prijsverhoging dan is doorgevoerdGerkeP schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:30:
[...]
En er is duidelijk gecommuniceerd, 4 juli heeft iedereen de snelheidsverhoging. Wat verwachten jullie allemaal?
Jullie klagen zeker ook wanneer je met de auto bekeurd wordt in het 100 km deel als je te hard rijdt? Dan ga je roepen dat je 500 meter verder het bord 130 ziet staan en dat de communicatie niet duidelijk is?

Die vergelijking snap ik niet helemaal. Ik heb mijn theorie examen ooit gehaald en kan dus verkeersborden lezen.GerkeP schreef op maandag 26 juni 2017 @ 13:30:
[...]
Wat betreft de duidelijke communicatie... als je de brief van XS4ALL hierover nog eens goed doorleest (ik heb 'm er zelf nog eens bijgepakt), dan zul je zien dat er voor de snelheidsverhoging alleen een vanaf datum wordt genoemd. De 4 juli datum is de datum van de tariefverhoging.
Wat mij trouwens het meeste stoort is dat ze niet eerst hun bestaande klanten op de hogere snelheid hebben gezet, voordat ze dit aan nieuwe klanten aanbieden. Noem me eens één reden (behalve commerciële redenen) waarom dat niet meteen kan voor een bestaande klant en wel voor een nieuwe klant?
En.. je vond mij nogal negatief, dus zal ik ook nog wat positiefs melden over XS4ALL... de WiFi versterker die we gratis kunnen bestellen. Top service van XS4ALL
Ik ben gisteren over gegaan van kon glasvezel naar xs4all glasvezel.
Ik heb inderdaad niets hoeven doen aan mijn edgerouter config. Een herstart was voldoende en ik had weer internet.
De config van kriegsman.io en pimwiddershoven werkt bij mij met XS4ALL ook met routed ip tv.
Super zo!
Ik heb inderdaad niets hoeven doen aan mijn edgerouter config. Een herstart was voldoende en ik had weer internet.
De config van kriegsman.io en pimwiddershoven werkt bij mij met XS4ALL ook met routed ip tv.
Super zo!
I love it when a plan comes together!
Ik heb al een tijd een 500/500 verbinding. Altijd snelheden gehad tussen de 500-600, upload zelfs richting de 700. Al een week zit ik maar op ca 225-250 zowel up als down. Meer mensen die last hebben van een lagere snelheid? Zou het komen omdat ze overal bezig met met snelheidsverhogingen? Wil niet gelijk aan de bel trekken, denk eerst even hier vragen, maar anders ga ik ze deze week toch maar even bellen. Betaal er dik voor, dus wil het dan ook wel krijgen.
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Download is nog steeds strak hier, rond de 480/490. Zie wel vreemde dingen gebeuren met mijn upload speed. Bij bepaalde servers hakkelt de speed eerst rond 200 en gaat dan richting 500, bij andere servers kom ik met upload niet meer boven de 200Mbps uit.
Ik heb op meerdere servers van Speedtest getest en zit tussen de 80 en 225; veel te laag dus.
Ook maar eens zo'n bin-bestand gedownload, van de website van XS4all zelf, en die gaat maar met ca 15MB p/s. Ook te langzaam dus. Denk dat ik toch maar eens ga bellen.
Ook maar eens zo'n bin-bestand gedownload, van de website van XS4all zelf, en die gaat maar met ca 15MB p/s. Ook te langzaam dus. Denk dat ik toch maar eens ga bellen.
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Ik zie hier met 500/500 ook niets vreemd.
XS4ALL:

Tele2:

Softlayer:

Vodafone:

En dat is met zo'n 50 actieve apparaten (mogelijk Windows Update, etc).
XS4ALL:

Tele2:

Softlayer:

Vodafone:

En dat is met zo'n 50 actieve apparaten (mogelijk Windows Update, etc).
[ Voor 67% gewijzigd door |sWORDs| op 29-06-2017 12:02 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Hmm, hoewel ik helemaal niets veranderd heb aan de instellingen in de router, zal ik die voor de zekerheid toch maar eens even nalopen en rebooten, om uit te sluiten dat dat het probleem niet is (voor ik ga bellen).
EDIT:
Oke toch maar gebeld met XS4all.
'Meneer we kunnen uw Fritzbox! niet in' begon het.
Nee dat klopt, die ligt stof te verzamelen in de kast. Heb een eigen modem / router tussen hangen (Asus AC68U)
Maar goed, nadat hij een begin gemaakt had met het standaard riedeltje 'heeft u het modem al eens uit en aan gezet?' toch maar even snel verteld dat ik dat allemaal al gedaan had en het feit dat ik er een eigen modem/router met meer mogelijkheden tussen heb gezet was hij gelukkig wel snel van begrip dat ik toch wel meer weet dan de gemiddelde gebruiker
Afijn, wat testjes gedaan, maar steeds ca 200 up en down. Van hun kant, zover ze konden, nog niets kunnen vinden. Aangezien het via het netwerk van KPN loopt, hebben ze nu een ticket aangemaakt en gaat KPN vanuit hun kant alles doormeten (lijn, wijkkast, aansluitpunt etc). Zou maximaal 2 werkdagen moeten duren en ik krijg per sms updates over de status. Ben benieuwd.
EDIT:
Nee dat klopt, die ligt stof te verzamelen in de kast. Heb een eigen modem / router tussen hangen (Asus AC68U)
Maar goed, nadat hij een begin gemaakt had met het standaard riedeltje 'heeft u het modem al eens uit en aan gezet?' toch maar even snel verteld dat ik dat allemaal al gedaan had en het feit dat ik er een eigen modem/router met meer mogelijkheden tussen heb gezet was hij gelukkig wel snel van begrip dat ik toch wel meer weet dan de gemiddelde gebruiker
Afijn, wat testjes gedaan, maar steeds ca 200 up en down. Van hun kant, zover ze konden, nog niets kunnen vinden. Aangezien het via het netwerk van KPN loopt, hebben ze nu een ticket aangemaakt en gaat KPN vanuit hun kant alles doormeten (lijn, wijkkast, aansluitpunt etc). Zou maximaal 2 werkdagen moeten duren en ik krijg per sms updates over de status. Ben benieuwd.
[ Voor 68% gewijzigd door Pazo op 29-06-2017 20:00 ]
Enigszins offtopic van glasvezel.. Na 4 juli kan je bij de meeste abo's (https://www.xs4all.nl/klant/wijzigingen-2017.htm) een SIM bestellen onder de noemer "Mobiel Internet Instap i.c.m. vast Internet" . Weet iemand of je een SMS kan sturen naar deze SIM, zodat je een apparaat als een GPS tracker kan instrueren? Met andere woorden: hangt er een telefoonnummer aan de SIM die SMS kan ontvangen en vertelt XS4ALL de klant dit nummer?
fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM
Je nummer is zichtbaar in het service centre op xs4all.nl en ik heb net even een SMS getest, en verdomd, die komt nog aan ook! Maar er is ook een SMS service voor je dataverbruik dus blijkbaar is dit ook geen hidden feature.
Signatures zijn voor boomers.
dank!Maasluip schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 08:11:
Je nummer is zichtbaar in het service centre op xs4all.nl en ik heb net even een SMS getest, en verdomd, die komt nog aan ook! Maar er is ook een SMS service voor je dataverbruik dus blijkbaar is dit ook geen hidden feature.
fileserver: Intel Core i5-6600T op ASRock Z170 Extreme6 met 6 keer WD Red WD40EFRX 4TB en Corsair Vengeance LPX CMK32GX4M2B3000C15 32GB RAM
He dat is een goede! Ik heb een GPS tracker met prepaid kaartje in de auto. Dan is het wel een idee om die te vervangen.Weet iemand of je een SMS kan sturen naar deze SIM, zodat je een apparaat als een GPS tracker kan instrueren? Met andere woorden: hangt er een telefoonnummer aan de SIM die SMS kan ontvangen en vertelt XS4ALL de klant dit nummer?
[ Voor 3% gewijzigd door Pazo op 30-06-2017 09:18 ]
Realiseer je wel dat de XS4ALL kaart het in het buitenland niet doet.
Signatures zijn voor boomers.
Dat is wel waar ja. Dan is een prepaid misschien wel weer handiger.
In de FAQ van xs4all staat: "Bellen en sms versturen kan niet. Wel kunt u een sms ontvangen met meldingen over uw dataverbruik."
In de praktijk blijkt sms versturen en ontvangen echter wel mogelijk. (zelf ook succesvol getest) Maar aangezien het officieel niet ondersteund wordt zou ik er niet op vertrouwen dat het tot in de eeuwigheid blijft werken.
In de praktijk blijkt sms versturen en ontvangen echter wel mogelijk. (zelf ook succesvol getest) Maar aangezien het officieel niet ondersteund wordt zou ik er niet op vertrouwen dat het tot in de eeuwigheid blijft werken.
Is er dan wel een 06 nummer aan de sim kaart gekoppeld?Aotearoa schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 10:08:
In de FAQ van xs4all staat: "Bellen en sms versturen kan niet. Wel kunt u een sms ontvangen met meldingen over uw dataverbruik."
nee 097TVL schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 12:25:
[...]
Is er dan wel een 06 nummer aan de sim kaart gekoppeld?
Vandaag het XS4ALL Smart pakket besteld voor mijn nieuwe woning
Als het goed is zal de verbinding opgeleverd worden rond 21 Juli.

Kun je er beter het Pro pakket van laten maken, 6 maanden voor dezelfde prijs.TweakedTea schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 13:37:
Vandaag het XS4ALL Smart pakket besteld voor mijn nieuwe woningAls het goed is zal de verbinding opgeleverd worden rond 21 Juli.
Ook ik heb de overstap gemaakt van KPN naar XS4ALL. Van de week het installatie pakket ontvangen en zag dat hier de HMB2260 V2 in zat. Bij KPN had ik de V1 versie en vroeg me af wat de verschillen waren, maar kan hier eigenlijk vrij weinig over vinden. Iemand een idee?
Ik word donderdag aangesloten op het Plus pakket.
Ik had bij KPN de Arris VIP2952 maar zie geen verschil met de HMB2260 V2.koekkoek schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 09:47:
Ook ik heb de overstap gemaakt van KPN naar XS4ALL. Van de week het installatie pakket ontvangen en zag dat hier de HMB2260 V2 in zat. Bij KPN had ik de V1 versie en vroeg me af wat de verschillen waren, maar kan hier eigenlijk vrij weinig over vinden. Iemand een idee?
Uiterlijk lijken ze op elkaar en de menu's op de TV ook behalve dat er nu XS4all logos staan ipv KPN.
De verschillen tussen de v1 en V2 zullen dus ook wel klein zijn.
Heb je ook de Fritz!box 5490 ontvangen met daarbij de glasvezel patch cover kit TY01?
Ik moet zeggen dat ik in de loop der jaren al meerdere overstappen heb gemaakt maar dat deze van KPN naar XS4all werkelijk vlekkeloos is verkopen.
Communicatie prima, Guidion monteur prima, nummerportering vaste telefoon ook goed.
Alles werkt zonder problemen in één keer met een minimale downtime van een aantal uren.
Dat wil zeggen in de ochtend geen signaal meer op de TV en telefonie weg.
Internet bleef werken op de Experiabox, in de middag monteur ter plaatse die de patchcover kit heeft geplaatst en modem heeft vervangen en alles heeft ingesteld en getest.
Deze week van KPN de retourdoos ontvangen en Experiabox plus TV kastjes retour gestuurd.
Heb Xs4all maar eens gebeld voor een downgrade van 160/160 (Plus) --> 80/80 (Smart).
Scheelt toch weer 120 euro per jaar. En effectief gezien, met mijn internetgebruik maakt het toch niks uit.
Want het meeste upload/download gebeuren doe ik voornamelijk naar diensten buiten NL en/of diensten die ook bij mijn vorige 100/100 (en recentelijk geupgrade 160/160) verbinding, nooit de maximum waardes haalde.
Afijn, net een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad. Alles keurig bevestigd en ze zou me doorverbinden met de technische helpdesk i.v.m. met nog wat openstaande klachten/probleempjes.
Zit ik een paar seconden te wachten totdat de telefoon overgaat bij de technische helpdesk, zie ik ineens de FRITZ!Box de internet verbinding verliezen en de wachtende telefoon knalt eruit!?!
Dat Xs4all snel is wist ik wel, maar zo snel...
2 minuutjes later is de FRITZ!Box weer connected en m'n verbinding gedowngrade naar 80/80.
Effectief ziet dan een speedtest er zo uit:

M.a.w. zodra je wat verder weg gaat, kakt de snelheid toch in.
Scheelt toch weer 120 euro per jaar. En effectief gezien, met mijn internetgebruik maakt het toch niks uit.
Want het meeste upload/download gebeuren doe ik voornamelijk naar diensten buiten NL en/of diensten die ook bij mijn vorige 100/100 (en recentelijk geupgrade 160/160) verbinding, nooit de maximum waardes haalde.
Afijn, net een vriendelijke mevrouw aan de telefoon gehad. Alles keurig bevestigd en ze zou me doorverbinden met de technische helpdesk i.v.m. met nog wat openstaande klachten/probleempjes.
Zit ik een paar seconden te wachten totdat de telefoon overgaat bij de technische helpdesk, zie ik ineens de FRITZ!Box de internet verbinding verliezen en de wachtende telefoon knalt eruit!?!
Dat Xs4all snel is wist ik wel, maar zo snel...
2 minuutjes later is de FRITZ!Box weer connected en m'n verbinding gedowngrade naar 80/80.
Effectief ziet dan een speedtest er zo uit:

M.a.w. zodra je wat verder weg gaat, kakt de snelheid toch in.
Ik heb glas en heb de fritzbox 7581 gekregen. Tot nu erg tevreden. Alleen een update met schoonheids foutjes zou mooi zijn.
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Ik neem aan dat je een update zonder schoonheidsfoutjes wilt hebben?rhos schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 12:52:
... Alleen een update met schoonheids foutjes zou mooi zijn.
Vanmorgen een brief ontvangen van XS4ALL dat mijn snelheid op 13 juli verhoogd zal gaan worden. Daarmee is dus duidelijk dat de 4 juli datum niet de uiterste datum is voor de snelheidsverhoging. Ik vind het verder prima, het is nu tenminste duidelijk gecommuniceerd.
Ja ik heb ook de 5490 met glasvezel patch cover kit gekregen.HoppyF schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:22:
[...]
Ik had bij KPN de Arris VIP2952 maar zie geen verschil met de HMB2260 V2.
Uiterlijk lijken ze op elkaar en de menu's op de TV ook behalve dat er nu XS4all logos staan ipv KPN.
De verschillen tussen de v1 en V2 zullen dus ook wel klein zijn.
Heb je ook de Fritz!box 5490 ontvangen met daarbij de glasvezel patch cover kit TY01?
Ik moet zeggen dat ik in de loop der jaren al meerdere overstappen heb gemaakt maar dat deze van KPN naar XS4all werkelijk vlekkeloos is verkopen.
Communicatie prima, Guidion monteur prima, nummerportering vaste telefoon ook goed.
Alles werkt zonder problemen in één keer met een minimale downtime van een aantal uren.
Dat wil zeggen in de ochtend geen signaal meer op de TV en telefonie weg.
Internet bleef werken op de Experiabox, in de middag monteur ter plaatse die de patchcover kit heeft geplaatst en modem heeft vervangen en alles heeft ingesteld en getest.
Deze week van KPN de retourdoos ontvangen en Experiabox plus TV kastjes retour gestuurd.
Even het vervolg: Gisteren totaal onverwacht een monteur van KPN aan de deur. Onaangekondigd. Ik was werken, mijn vrouw was thuis. Op zich goede zaak dat ze zo snel een monteur sturen, maar qua communicatie kon dat wel iets beter. Monteur heeft wat aanpassing in de wijkcentrale gedaan en heeft de lijn doorgemeten en het glasvezelkastje nagekeken. Daarna nog wat testen gedaan, maar kon helaas niets geks vinden. Tot aan het glasvezelkastje was alles goed.Pazo schreef op donderdag 29 juni 2017 @ 12:01:
EDIT:
Nee dat klopt, die ligt stof te verzamelen in de kast. Heb een eigen modem / router tussen hangen (Asus AC68U)![]()
Maar goed, nadat hij een begin gemaakt had met het standaard riedeltje 'heeft u het modem al eens uit en aan gezet?' toch maar even snel verteld dat ik dat allemaal al gedaan had en het feit dat ik er een eigen modem/router met meer mogelijkheden tussen heb gezet was hij gelukkig wel snel van begrip dat ik toch wel meer weet dan de gemiddelde gebruiker![]()
Vandaag werd ik gelijk weer door XS4all gebeld. Nog even doorgesproken wat de monteur gedaan had, en dat er dus niets gevonden kon worden. Daarop werd geadviseerd om toch maar eens de FritzBox! er tussen te zetten, om te kijken of de snelheid dan nog steeds zo laag is. Dus de FritzBox! ertussen gezet en bam, 500 up en down.

Dat wordt dus verder uitzoeken voor mij. Maar, al met al goede service van XS4all.
Ik ben ook benieuwd wat jouw bevindingen zijn. Heb namelijk hetzelfde als jij hebt qua snelheid via mijn AC68U. P.S. Heb jij ook toevallig het probleem dat af en toe het TV beeld even een hick-up heeft? Zo ja, heb je dat kunnen oplossen en hoe?Pazo schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:38[/message]:
[...]
Even het vervolg: .........Dus de FritzBox! ertussen gezet en bam, 500 up en down.Shit... ligt dus toch aan mijn eigen router die de snelheid maar max op 250 houdt.
![]()
Dat wordt dus verder uitzoeken voor mij. Maar, al met al goede service van XS4all.
Nee ik heb geen problemen met de TV.
Hoewel dit niet helemaal het juiste topic is; maar ik ben momenteel aan het zoeken op Google en helaas kom ik bergen topics tegens met mensen die niet de volledige snelheid op LAN halen met een ASUS router. Ik ben nu van alles aan het proberen. Ligt in ieder geval dus niet aan XS4all.
EDIT:
Opgelost. Instellingen geëxporteerd, factory reset gedaan, Merlin firmware er weer opgezet, instelling weer teruggezet en zie daar:

Snap niet waarom
, maar ik heb mij volle snelheid weer terug
Heb op 1 van de vele fora gelezen dat de nvram corrupt kan zijn en dat een factory reset dan de oplossing zou zijn. Kennelijk dus. Ben weer blij
Hoewel dit niet helemaal het juiste topic is; maar ik ben momenteel aan het zoeken op Google en helaas kom ik bergen topics tegens met mensen die niet de volledige snelheid op LAN halen met een ASUS router. Ik ben nu van alles aan het proberen. Ligt in ieder geval dus niet aan XS4all.
EDIT:
Opgelost. Instellingen geëxporteerd, factory reset gedaan, Merlin firmware er weer opgezet, instelling weer teruggezet en zie daar:

Snap niet waarom
Heb op 1 van de vele fora gelezen dat de nvram corrupt kan zijn en dat een factory reset dan de oplossing zou zijn. Kennelijk dus. Ben weer blij
[ Voor 43% gewijzigd door Pazo op 01-07-2017 22:26 ]
Ik heb toch een probleem. Ik krijg mijn telefoon niet geconnect met de 5ghz op de 7481. Iemand hier ervaring mee?
our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure
Eerst de meest simpele vraag: Je telefoon heeft 5ghz wifi?rhos schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 23:48:
Ik heb toch een probleem. Ik krijg mijn telefoon niet geconnect met de 5ghz op de 7481. Iemand hier ervaring mee?
Zo ja: Je telefoon ziet het 5Ghz netwerk wel?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Morgen is het 4 juli....de laatste dag waarop de snelheidsverhoging doorgevoerd zou gaan worden.
Tot op heden zit ik nog steeds op 100/100. Nou....ik ben benieuwd. Heb er eerlijk gezegd niet zo'n groot vertrouwen in dat het morgen geregeld gaat zijn.
Zijn er hier de afgelopen dagen nog mensen omgezet naar de nieuwe snelheden?
Tot op heden zit ik nog steeds op 100/100. Nou....ik ben benieuwd. Heb er eerlijk gezegd niet zo'n groot vertrouwen in dat het morgen geregeld gaat zijn.
Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.
Neen, hier ook nog steeds op 20/20, het zal mij benieuwen!Panzer_V schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:54:
Morgen is het 4 juli....de laatste dag waarop de snelheidsverhoging doorgevoerd zou gaan worden.
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Als nieuwe klant zit ik al meteen op 160/160 maar het is volgens mij alleen een kwestie van een ander profiel wat gepushed moet worden.Panzer_V schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:54:
Bij KPN moest ik opnieuw verbinden. Nadat ik router + mediaconverter even uit had staan kreeg ik het nieuwe profiel nadat ik online kwam.HoppyF schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:31:
[...]
Als nieuwe klant zit ik al meteen op 160/160 maar het is volgens mij alleen een kwestie van een ander profiel wat gepushed moet worden.
Zolang het onder de 100/100 blijft zou het in mijn ogen enkel een profiel moeten zijn
Panzer_V schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:54:
Kan dus iets langer durenPatrickC schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 13:25:
Vanmorgen een brief ontvangen van XS4ALL dat mijn snelheid op 13 juli verhoogd zal gaan worden. Daarmee is dus duidelijk dat de 4 juli datum niet de uiterste datum is voor de snelheidsverhoging.
NTU zit op fysiek 100 Mbit. Omzetting is al maanden geleden gebeurd op 9 mei.HoppyF schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:31:
[...]
Als nieuwe klant zit ik al meteen op 160/160 maar het is volgens mij alleen een kwestie van een ander profiel wat gepushed moet worden.
Hier geen brief gezien dus als de snelheid morgen nog 50/50 is ga ik toch even bellen
Helaas ben ik ook nog steeds niet omgezet, Ik heb een glasaansluiting, dus het had simpel moet zijn. Xs4all vertelde mij dat er 2 batches zijn waar wat issues mee zijn en dat het probleem bij reggefiber zit. De ene verwachten ze binnen 1,5 week alsnog omgezet te hebben, de ander kan nog wat langer duren....Panzer_V schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:54:
De pro-actieve berichtgeving is in ieder geval erg slecht, pas na meerdere keren bellen kreeg ik vandaag dit verhaal
Idd.HoppyF schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:31:
[...]
... maar het is volgens mij alleen een kwestie van een ander profiel wat gepushed moet worden.
Zie hier: ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Binnen 2 minuten (!) nadat ik telefonisch m'n abonnement had gedowngrade naar het 80/80 profiel, was het al effectief.

Ik had voor mezelf een agenda reminder gemaakt dat ik ivm de prijsverhoging vanaf vandaag een wifi repeater kon aanvragen. Nu is bij ons boven de wifi ontvangst zéér slecht, dus dat zou goed uitkomen. Ik kan echter op mijn xs4all nog niets vinden. Voordat ik in de wacht ga staan - heeft een andere tweaker dit inmiddels al gevonden?
Ik kan het ook niet vinden..... Ik hou me ook aanbevolen voor tips.
iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream
De actie staat inmiddels op de overzichtspagina van Mijn XS4all.
Pagina linkt dan door naar: https://oms.xs4all.nl/bestellen/gratis-wifi-versterker
Pagina linkt dan door naar: https://oms.xs4all.nl/bestellen/gratis-wifi-versterker
Besteld!
Ben benieuwd hoe snel die 'gratis' 1750E geleverd gaat worden...
Ben benieuwd hoe snel die 'gratis' 1750E geleverd gaat worden...
Hier ook besteld, laat wel even weten als de versterker binnen is.
Hier ook besteld. Ik heb er al een maar ik wil in de nieuwe woning de WiFi van de FRITZ!BOX uitzetten en daar 2 versterkers voor inzetten (Eentje heb ik er zelf al gekocht). De FRITZ!Box hangt in de meterkast dicht bij het ISRA punt en de WiFi versterkers worden daar gebruikt waar het signaal nodig is.
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.
Vanmorgen is bij glas van XS4all aangesloten. In de eerste 6 maanden pak ik lekker de 500/500 verbinding.
Moet wel zeggen dat de monteur mij nog niet echt wist te overtuigen van het XS4All 'verschil'.
Hij had ook geen repeater bij zich en wilde ook niet meting door mijn huis doen. Viel me behoorlijk tegen.
Wat me ook tegenviel is dat mijn router (Fritzbox 5490) nog maar op FritzOS 6.52 draait. Ik had gehoopt dat ik minimaal versie 6.80 zou hebben omdat die mesh-achtige netwerken zou ondersteunen. Enig idee hoe snel XS4All met zijn updates is?
Moet wel zeggen dat de monteur mij nog niet echt wist te overtuigen van het XS4All 'verschil'.
Hij had ook geen repeater bij zich en wilde ook niet meting door mijn huis doen. Viel me behoorlijk tegen.
Wat me ook tegenviel is dat mijn router (Fritzbox 5490) nog maar op FritzOS 6.52 draait. Ik had gehoopt dat ik minimaal versie 6.80 zou hebben omdat die mesh-achtige netwerken zou ondersteunen. Enig idee hoe snel XS4All met zijn updates is?
Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2
Repeater ook besteld, 1,5 uur terug.
"U ontvangt van ons nog een bevestiging. Er wordt een e-mail naar .....@xs4all.nl verstuurd. "
Nog geen e-mail gezien. Zal wel geen automatisch order systeem zijn dan...
"U ontvangt van ons nog een bevestiging. Er wordt een e-mail naar .....@xs4all.nl verstuurd. "
Normaal gesproken zou een monteur wel moeten controleren op updates.Deddiekoel schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:40:
Vanmorgen is bij glas van XS4all aangesloten. In de eerste 6 maanden pak ik lekker de 500/500 verbinding.
Anyway, je kan zelf gelukkig ook de controle doen.
Inloggen in je FB => System => Update => Find new Fritz!OS
Als het goed is zou je daar 06.83 moeten vinden, anders is hij ook via de FTP server van AVM te downloaden
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
@Deddiekoel wat bedoel je trouwens met "mesh achtige netwerken" ?
Fritz biedt totaal niets bijzonders op dat gebied hoor (kan ik je uit ervaring vertellen). Het enige wat ze in 06.83 hebben toegevoegd is "Band steering". Maar dat is helaas niet zaligmakend, zeker omdat bv. hun belangrijkste repeater ( 1750e ) het nog steeds niet ondersteunt.
Ook doen beiden totaal niets voor een soepele hand-over naar elkaar. Met iOS devices schijn je daar niet zo'n last van te hebben, die doen het zelf aardig netjes. Android is helaas erg vervelend.
Overigens is de 1750e verder een prima ding hoor, zelfs als je wireless als uplink gebruikt. Maar met een conccurrentie die ze links en rechts inhaalt zou je van AVM wat meer innovatie verwachten op dit gebied.
Fritz biedt totaal niets bijzonders op dat gebied hoor (kan ik je uit ervaring vertellen). Het enige wat ze in 06.83 hebben toegevoegd is "Band steering". Maar dat is helaas niet zaligmakend, zeker omdat bv. hun belangrijkste repeater ( 1750e ) het nog steeds niet ondersteunt.
Ook doen beiden totaal niets voor een soepele hand-over naar elkaar. Met iOS devices schijn je daar niet zo'n last van te hebben, die doen het zelf aardig netjes. Android is helaas erg vervelend.
Overigens is de 1750e verder een prima ding hoor, zelfs als je wireless als uplink gebruikt. Maar met een conccurrentie die ze links en rechts inhaalt zou je van AVM wat meer innovatie verwachten op dit gebied.
[ Voor 16% gewijzigd door eymey op 04-07-2017 16:09 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Zojuist nog maar eens met de XS4ALL gebeld...want ik was nog niet omgezet.
Wat blijkt ==> 12% van de glas klanten is niet omgezet omdat er een queue is ontstaan bij de externe partij die dit moet effectueren (iets met dat KPN en Telfort ook allemaal snelheidsverhogingen aan het doorvoeren zijn). Het nu aanbieden van omzettingen levert kans op 2 dagen geen internet. En dat wil XS4ALL haar klanten niet aandoen (gelukkig maar
)
Maarrrr....ik ben nog unieker dan 12% van de glasklanten. Want 2000 klanten van XS4ALL, waaronder ikke dus, zitten op een EOF lijn ipv een GOF lijn én hebben een oude EOF NTU. Oftewel...de wijkkast moet aangepast worden én de infra in mijn woning. Er schijnt een apart team hiermee bezig te zijn. Maar het gaat nog wel even duren (lees: eind deze maand of zo).
Gelukkig dat ik deze uitleg kreeg...dan snap ik tenminste waarom het allemaal zo lang duurt.
Wat blijkt ==> 12% van de glas klanten is niet omgezet omdat er een queue is ontstaan bij de externe partij die dit moet effectueren (iets met dat KPN en Telfort ook allemaal snelheidsverhogingen aan het doorvoeren zijn). Het nu aanbieden van omzettingen levert kans op 2 dagen geen internet. En dat wil XS4ALL haar klanten niet aandoen (gelukkig maar
Maarrrr....ik ben nog unieker dan 12% van de glasklanten. Want 2000 klanten van XS4ALL, waaronder ikke dus, zitten op een EOF lijn ipv een GOF lijn én hebben een oude EOF NTU. Oftewel...de wijkkast moet aangepast worden én de infra in mijn woning. Er schijnt een apart team hiermee bezig te zijn. Maar het gaat nog wel even duren (lees: eind deze maand of zo).
Gelukkig dat ik deze uitleg kreeg...dan snap ik tenminste waarom het allemaal zo lang duurt.
[ Voor 8% gewijzigd door Panzer_V op 04-07-2017 16:31 ]
@Panzer_V interessant.. ik denk dat ik in hetzelfde schuitje zit.
Kun je een EOF NTU aan de buitenkant onderscheiden van een GOF NTU?
Ik weet wel dat mijn router (pfSense) een uplink geeft van 100 Mbit. Dus daar kan sowieso geen 160 Mbit doorheen. Maar zou het technisch misschien zo kunnen zijn dat de "wijkkast" die uplink bepaalt en niet zozeer de NTU?
Ik weet wel dat mijn router (pfSense) een uplink geeft van 100 Mbit. Dus daar kan sowieso geen 160 Mbit doorheen. Maar zou het technisch misschien zo kunnen zijn dat de "wijkkast" die uplink bepaalt en niet zozeer de NTU?
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Je zou ze even kunnen bellen als je twijfelt over je NTU. Mijn aansluiting stamt uit 2012 ofzo. Zit jij ook rond die periode dan is er kans dat je een EOF NTU hebt.Wasp schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:33:
@Panzer_V interessant.. ik denk dat ik in hetzelfde schuitje zit.
Overigens werd ik zojuist teruggebeld door XS4ALL. De beste man heeft direct een nieuwe NTU en modem voor mij aangevraagd en laten verzenden. Daarmee is de upgrade in de woning straks uitgevoerd en rest alleen nog de wijkkast.
Kortom...XS4ALL heeft zich weer positief bewezen vandaag
Ik ben recent overgestapt en de Fritz!box 5490 had uit de doos ook een oudere firmware versie.Deddiekoel schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 14:40:
De monteur van Guidion heeft dit zonder dat ik erom hoefde te vragen keurig bijgewerkt.
De monteur die ik had wist ook duidelijk te melden dat XS4all heel wat beter was dan de andere providers voor wie hij ook werkte.
Raar verhaal.Panzer_V schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:31:
Wat blijkt ==> 12% van de glas klanten is niet omgezet omdat er een queue is ontstaan bij de externe partij die dit moet effectueren (iets met dat KPN en Telfort ook allemaal snelheidsverhogingen aan het doorvoeren zijn). Het nu aanbieden van omzettingen levert kans op 2 dagen geen internet. En dat wil XS4ALL haar klanten niet aandoen (gelukkig maar)
Je NT vervangen stelt niets voor.
Bij mij pas gedaan ivm de overstap van KPN naar XS4all. Ik had een NT met Gbit aansluiting en nu dus de patchcover kit TY01 wat in feite een leeg kastje is met een dun glasvezelkabeltje eraan welke op de Fritzbox 5490 wordt aangesloten.
Oude aansluitingen met max 100Mbits kunnen in de PoP omgezet worden naar Gbit.
Hoezo uniek, ik zit op een EOF lijn met een GOF NTU, alleen de wijkkast heeft alleen nog steeds EOF.... Zit dus al tijden te wachten dat ze daar is wat aan gaan doen.Panzer_V schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:31:
Wat blijkt ==> 12% van de glas klanten is niet omgezet omdat er een queue is ontstaan bij de externe partij die dit moet effectueren (iets met dat KPN en Telfort ook allemaal snelheidsverhogingen aan het doorvoeren zijn). Het nu aanbieden van omzettingen levert kans op 2 dagen geen internet. En dat wil XS4ALL haar klanten niet aandoen (gelukkig maar)
Nou...in plaats van dat ik onderdeel uitmaak van 12% van de glasklanten maak ik nu onderdeel uit van de groep van 2000 'bijzondere gevallen'. Wat toch echt een significant kleinere club is dan 12% van de glasklanten
[ Voor 11% gewijzigd door Panzer_V op 04-07-2017 17:43 ]
Helaas hoor ik daar ook bij.ed73 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 17:16:
[...]
Hoezo uniek, ik zit op een EOF lijn met een GOF NTU, alleen de wijkkast heeft alleen nog steeds EOF.... Zit dus al tijden te wachten dat ze daar is wat aan gaan doen.
Er is wel 500Mbps leverbaar, maar er zal vast nog wat moeten worden omgepatched in de PoP.
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Dan ben je verder dan ik, 500 Mps is gewoon nog niet leverbaar hierBushWhacker schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:07:
[...]
Helaas hoor ik daar ook bij.
Er is wel 500Mbps leverbaar, maar er zal vast nog wat moeten worden omgepatched in de PoP.
Er zijn helaas inderdaad nog altijd een aantal PoPs zonder GOF apparatuur (ik zit er zelf op eentje). Wonderlijk dat XS4all dat over het hoofd had gezien
Trouwens: dat verhaal over achterstand bij Reggefiber qua patches omzetten (van EoF naar GoF poort) zou best wel kunnen maar het kan niet met KPN en telfort te doen hebben. KPN heeft 20/2 naar 40/4 verhoogd en 60/6 naar 80/8. Valt allemaal binnen de 100 Mbit en kan dus nooit een patch naar een Gbit poort tot gevolg hebben (die Reggefiber doet)
Telfort heeft naar mijn weten helemaal geen verhogingen doorgevoerd.
Trouwens: dat verhaal over achterstand bij Reggefiber qua patches omzetten (van EoF naar GoF poort) zou best wel kunnen maar het kan niet met KPN en telfort te doen hebben. KPN heeft 20/2 naar 40/4 verhoogd en 60/6 naar 80/8. Valt allemaal binnen de 100 Mbit en kan dus nooit een patch naar een Gbit poort tot gevolg hebben (die Reggefiber doet)
Heb je er zicht op of deze PoP's (ben eigenlijk wel benieuwd welk percentage nog niet is gedaan) binnen afzienbare tijd worden ge-upgraded zodat we wel gebruik kunnen maken van de hogere snelheden?Barre73 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:34:
Er zijn helaas inderdaad nog altijd een aantal PoPs zonder GOF apparatuur (ik zit er zelf op eentje). Wonderlijk dat XS4all dat over het hoofd had gezien
Je kunt in ieder geval zien wat nu de status is.ed73 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:45:
[...]
Heb je er zicht op of deze PoP's (ben eigenlijk wel benieuwd welk percentage nog niet is gedaan) binnen afzienbare tijd worden ge-upgraded zodat we wel gebruik kunnen maken van de hogere snelheden?
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Ik weet ook niet wat de planning is maar het lijkt me stug dat er helemaal geen Gbit poorten in een PoP beschikbaar zijn.
Een hele PoP die alleen 100Mbits heeft is wel een beetje achterhaald vind ik.
Bevestigings email inmiddels ontvangen. Ze verwachten te kunnen leveren binnen een week.PatrickC schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 15:06:
Repeater ook besteld, 1,5 uur terug.
Vanmorgen besteld, krijg net een track and trace , morgen tussen half 6 en half 7
Netco is mij bekend, en ja, die hele PoPs met alleen 100Mbits bestaan echt, van de 3 PoPs hier in de wijk is alleen de hoofdPoP tijden geleden aangepast (en zo zijn er volgens mij nog wel een aantal hier in de buurt).HoppyF schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:36:
[...]
Je kunt in ieder geval zien wat nu de status is.
https://netco-fpi-info.fourstack.nl/
Ik weet ook niet wat de planning is maar het lijkt me stug dat er helemaal geen Gbit poorten in een PoP beschikbaar zijn.
Een hele PoP die alleen 100Mbits heeft is wel een beetje achterhaald vind ik.
Je zou denken als de hoofd PoP (City PoP) is aangepast zal de rest wel snel volgen.ed73 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 19:51:
[...]
Netco is mij bekend, en ja, die hele PoPs met alleen 100Mbits bestaan echt, van de 3 PoPs hier in de wijk is alleen de hoofdPoP tijden geleden aangepast (en zo zijn er volgens mij nog wel een aantal hier in de buurt).
Blijkbaar niet dus.
Ik weet geen planning maar er zal ongetwijfeld wel een plan klaar moeten liggen om dit te gaan aanpakken.
KPN/Reggefiber zal dit moeten gaan doen.
Nu is 100/100 niet zo slecht maar als je met 2 TV's e.d. zit gaat dit wel van de maximale snelheid af.
Bij Gbit heb je daar geen last van.
Als ik het mij goed herinner is 100/100 is verhoogd naar 160/160. Daarvoor is mogelijk een patch van EoF naar GoF poort nodig?Barre73 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:34:
Die 100/100 POP's zijn zeker verouderd. En gek dat KPN/XS4ALL dit probleem zo hebben laten escaleren – bij een snelheidsverhoging waarbij mogelijk omgepatcht moet worden vraag toch aan de leverancier (WBA) of de capaciteit er is en op tijd geleverd kan worden?
offtopic:
En die overgang naar 160/16 cq 160/160 heeft erg lang op zich laten wachten. Nu is xDSL/glasvezel weer "net zo snel als Ziggo" voor de klanten die alleen naar specs/download kijken
En die overgang naar 160/16 cq 160/160 heeft erg lang op zich laten wachten. Nu is xDSL/glasvezel weer "net zo snel als Ziggo" voor de klanten die alleen naar specs/download kijken
Zo, da's snel. Net ook al een jouw.postnl.nl notificatie gehad dat er vanuit CEVA logistics uit Den Haag, een pakje onderweg is. En net een uurtje eerder, een e-mailtje van Xs4all, dat er een pakket onderweg is. Dat zal uiteraard wel de aangevraagde 1750E zijn, maar dat staat er eigenlijk effectief nergens bij...
Vanmiddag ook even gebeld en de medewerker vertelde mij dat er vertraging is met het upgraden van de glasvezel verbindingen. Ze hadden er een intern bericht over gekregen en verwachten dat eind van de week alle verbindingen geupgraded zijn. Het zal mij niets verbazen als er problemen zijn met de WBA leverstraat. Ik hou mijn snelheid de komende dagen in ieder geval in de gaten.Panzer_V schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:31:
Ik heb er laatst toevallig naar gevraagd bij de verantwoordelijke maar het antwoord was niet erg concreet dus dat zal ik hier niet delen.ed73 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 18:45:
[...]
Heb je er zicht op of deze PoP's (ben eigenlijk wel benieuwd welk percentage nog niet is gedaan) binnen afzienbare tijd worden ge-upgraded zodat we wel gebruik kunnen maken van de hogere snelheden?
Ik krijg wel het idee dat het nu ineens wordt versneld omdat XS4all het nodig heeft voor die circa 2000 klanten.
Ik ben benieuwd....
Gisteren maar eens even contact opgenomen met XS4ALL, ik zit op dezelfde wijkkast als @Wasp (bijna-buren
). Mdw wist mij te vertellen dat er geen enkele geplande upgrade is, wat toch wel bijzonder is omdat @Wasp te horen heeft gekregen dat vanaf 4 juli, 500mbit beschikbaar zou moeten zijn.
Ook nog even een klein testje met de NTU gedaan, deze zit bij mij namelijk op een gbit switch aangesloten. Deze geeft aan dat de verbinding 100mbit is, maar als ik de stroom van de NTU af haal en er weer op zet, dan start hij met een 1000mbit verbinding (zowel aan de kant van de NTU als op de switch te zien). Op het moment dat de glasverbinding tot stand komt, na een seconde of 10, springt de ethernetverbinding terug op 100mbit. Het wazige is wel dat de XS4ALL mdw mij wist te vertellen dat mijn NTU inderdaad max 100mbit aankan, en dat deze dus vervangen moet worden als 500/500 beschikbaar komt.
Ook nog even een klein testje met de NTU gedaan, deze zit bij mij namelijk op een gbit switch aangesloten. Deze geeft aan dat de verbinding 100mbit is, maar als ik de stroom van de NTU af haal en er weer op zet, dan start hij met een 1000mbit verbinding (zowel aan de kant van de NTU als op de switch te zien). Op het moment dat de glasverbinding tot stand komt, na een seconde of 10, springt de ethernetverbinding terug op 100mbit. Het wazige is wel dat de XS4ALL mdw mij wist te vertellen dat mijn NTU inderdaad max 100mbit aankan, en dat deze dus vervangen moet worden als 500/500 beschikbaar komt.
De limiet kan ook zitten aan de glas zijde natuurlijk (niet de juiste optics voor een gigabit verbinding), dat staat in principe los van het ethernet gedeelte.Wouter__G schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:12:
Gisteren maar eens even contact opgenomen met XS4ALL, ik zit op dezelfde wijkkast als @Wasp (bijna-buren). Mdw wist mij te vertellen dat er geen enkele geplande upgrade is, wat toch wel bijzonder is omdat @Wasp te horen heeft gekregen dat vanaf 4 juli, 500mbit beschikbaar zou moeten zijn.
Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ hierover?Wouter__G schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 08:12:
Gisteren maar eens even contact opgenomen met XS4ALL, ik zit op dezelfde wijkkast als @Wasp (bijna-buren). Mdw wist mij te vertellen dat er geen enkele geplande upgrade is, wat toch wel bijzonder is omdat @Wasp te horen heeft gekregen dat vanaf 4 juli, 500mbit beschikbaar zou moeten zijn.
Als je NT Gbit is en de bovenstaande site ook aangeeft dat je Gbit (500/500) kunt krijgen is er geen 100Mbits limiet en is de apparatuur in de PoP dus geschikt voor hoge snelheden.
Netco geeft geen geplande upgrade. Ik denk dat dat ook is waar de xs4all mdw naar heeft gekeken toen ze aangaf dat er geen upgrade naar 500/500 gepland is. Maar ik vraag me dus aan de ene kant af of ik een GOF of een EOF NTU heb (of dat dat helemaal niet aan de orde is, dus dat de glasverbinding bepaalt wat de linksnelheid van de ethernetverbinding is) en aan de andere kant waarom een xs4all mdw aan @Wasp vertelt dat er een upgrade gedaan gaat worden en een andere xs4all mdw én netco aangeven dat er geen upgrade gepland staat.HoppyF schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 09:54:
[...]
Wat zegt https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ hierover?
Als je NT Gbit is en de bovenstaande site ook aangeeft dat je Gbit (500/500) kunt krijgen is er geen 100Mbits limiet en is de apparatuur in de PoP dus geschikt voor hoge snelheden.
Even voor de duidelijkheid:Wouter__G schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:02:
[...]
Netco geeft geen geplande upgrade. Ik denk dat dat ook is waar de xs4all mdw naar heeft gekeken toen ze aangaf dat er geen upgrade naar 500/500 gepland is. Maar ik vraag me dus aan de ene kant af of ik een GOF of een EOF NTU heb (of dat dat helemaal niet aan de orde is, dus dat de glasverbinding bepaalt wat de linksnelheid van de ethernetverbinding is) en aan de andere kant waarom een xs4all mdw aan @Wasp vertelt dat er een upgrade gedaan gaat worden en een andere xs4all mdw én netco aangeven dat er geen upgrade gepland staat.
Zowel de NT als de Dslampoort (in de PoP) moeten Gbit zijn voor snelheden boven de 100 Mbit.
Vanaf 2014 zijn zo goed als alle NT's (mediaconverters) gigabit. Bij sommige versies is het te zien op de voorkant (staat er Gbit) maar bij anderen helaas alleen op de achterkant.
De vraag over Fourstack was: Staat er bij het checken van je Postcode dat er 500 Mbit FttH beschikbaar is aan de rechterzijde (of meestal 524 eigenlijk)?
Op Fourstack staat 102 mbit FttH. Daar heeft lange tijd 100 gestaan, sinds enkele maanden 102.Barre73 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:47:
[...]
Even voor de duidelijkheid:
Zowel de NT als de Dslampoort (in de PoP) moeten Gbit zijn voor snelheden boven de 100 Mbit.
Vanaf 2014 zijn zo goed als alle NT's (mediaconverters) gigabit. Bij sommige versies is het te zien op de voorkant (staat er Gbit) maar bij anderen helaas alleen op de achterkant.
De vraag over Fourstack was: Staat er bij het checken van je Postcode dat er 500 Mbit FttH beschikbaar is aan de rechterzijde (of meestal 524 eigenlijk)?
Offtopic:Barre73 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 10:47:
[...]
Even voor de duidelijkheid:
Hoe kan je fouten in Fourstack aankaarten bij KPN? Enschede zuid (NACAP deel, ter info) kent enkel EoF PoP's. Maar Fourstack geeft 524 Mbit aan.
Ook nadat verbindingen zijn opgeleverd blijft het ongewijzigd, in tegenstelling tot VDSL.
[ Voor 5% gewijzigd door vr6-only op 05-07-2017 11:19 ]
It ain't stupid if it works!
Ik baseer me op dit artikel: https://nl.avm.de/actueel...le-wifi-met-mesh-comfort/eymey schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 16:08:
@Deddiekoel wat bedoel je trouwens met "mesh achtige netwerken" ?
Maar zag ook deze & deze.
Op basis van die laatste zijn ze er nog mee aan het experiementeren. Hopelijk rolt het snel uit naar de 5490.
Ik heb inmiddels de update naar 6.83 gedraaid. Monteur zei dat ook al gedaan te hebben, wat een prutser. Ook heb ik de gratis WiFi repeater besteld. Enig idee welke dit is? Is dit de 1750E?
[ Voor 10% gewijzigd door Deddiekoel op 05-07-2017 12:03 . Reden: Links toegevoegd ]
@vr6-only DM me even het adres dat je bedoelt. Ik heb nog niet eerder een fout in Fourstack gezien op dat vlak.vr6-only schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:18:
[...]
Offtopic:
Hoe kan je fouten in Fourstack aankaarten bij KPN? Enschede zuid (NACAP deel, ter info) kent enkel EoF PoP's. Maar Fourstack geeft 524 Mbit aan.
Ook nadat verbindingen zijn opgeleverd blijft het ongewijzigd, in tegenstelling tot VDSL.
@Wouter__G : Dan is dus je PoP in het geheel nog niet geschikt voor meer dan 100 Mbit. Jij maakt dus deel uit van die genoemde 2000 klanten waarbij dat nog niet kan. En aangezien er geen upgrade gepland staat naar 524 Mbit, vraag ik me zeer af hoe XS4all en KPN dit gaan oplossen....Wouter__G schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:00:
[...]
Op Fourstack staat 102 mbit FttH. Daar heeft lange tijd 100 gestaan, sinds enkele maanden 102.
[ Voor 35% gewijzigd door Barre73 op 05-07-2017 12:15 ]
ff een paar meldingen alhier teruglezen en je weet 't...Deddiekoel schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:53:
[...]
...
Ook heb ik de gratis WiFi repeater besteld. Enig idee welke dit is? Is dit de 1750E?
Heb de mijne gisteren besteld en vanochtend ontvangen.
Ik heb wat dieper gezocht en uiteindelijk een XS4All pagina gevonden met uitsluitsel. Het is idd de 1750E. Dus dat vind ik wel weer netjes.ehtweak schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 12:25:
[...]
ff een paar meldingen alhier teruglezen en je weet 't...![]()
Heb de mijne gisteren besteld en vanochtend ontvangen.
Dat artikel had ik inderdaad gezien. Maar dat is pure marketing bla bla. Het is meer een "goedprater" voor waarom zij nog niet met producten zoals Velop, Orbi of Deco op de proppen komen.Deddiekoel schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 11:53:
[...]
Ik baseer me op dit artikel: https://nl.avm.de/actueel...le-wifi-met-mesh-comfort/
Maar zag ook deze & deze.
Op basis van die laatste zijn ze er nog mee aan het experiementeren. Hopelijk rolt het snel uit naar de 5490.
Ik heb inmiddels de update naar 6.83 gedraaid. Monteur zei dat ook al gedaan te hebben, wat een prutser. Ook heb ik de gratis WiFi repeater besteld. Enig idee welke dit is? Is dit de 1750E?
Hun 1750e repeater heeft een feature die ze "crossband repeating" noemen, wat zoveel inhoudt als "wanneer er een 2,4 ghz. client via de repeater wil communiceren, dan gebruikt de repeater de 5 ghz. band als backhaul". En vice versa.
Ook kan je instellen dat hij altijd de 'beste' moet gebruiken. Maar ik heb nu op 2 plekken ervaring met Fritz!box icm. de 1750e. En in beide gevallen maakt het ding soms erg 'domme' beslissingen, bv. toch de 2,4 ghz. als backhaul gebruiken terwijl bij een manuele test op dezelfde lokatie, de 5 ghz. weliswaar misschien wat minder sterk is, maar effectief wel veel meer throughput geeft.
Misschien, als die "WLAN Mesh" functionaliteit waar ze in de Labor versie mee testen ooit nog naar de bestaande oudere apparaten gaat komen, dat het dan in praktijk wat beter gaat functioneren. Maar voorlopig moet de 1750e zelfs de .83 firmware nog krijgen voordat die uberhaupt band steering kan.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk
Ze hebben hier 3 maanden de tijd voor gehad. Vanaf april zouden ze al beginnen met upgraden. Als je dan leest van iemand die binnen een paar uur een nieuwe snelheid krijgt dan wordt ik hier best wel pissig over.Dj-sannieboy schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 21:06:
[...]
Vanmiddag ook even gebeld en de medewerker vertelde mij dat er vertraging is met het upgraden van de glasvezel verbindingen. Ze hadden er een intern bericht over gekregen en verwachten dat eind van de week alle verbindingen geupgraded zijn. Het zal mij niets verbazen als er problemen zijn met de WBA leverstraat. Ik hou mijn snelheid de komende dagen in ieder geval in de gaten.
Ik wil mijn 100/100 van Telfort (oud XMS gebied) upgraden naar 500/500 incl. TV van KPN OF XS4All.
Ik wil mijn eigen Ubiquity Unifi USG & AP's blijven gebruiken en voor het TV deel liefst zoveel mogelijk gebruiksgemak (voor de kids & vrouw) en zo klein mogelijk (zodat set top box in bestaande kastje past)
Is er een belangrijk argument om in de context van bovenstaande voor XS4All te kiezen?
Ik wil mijn eigen Ubiquity Unifi USG & AP's blijven gebruiken en voor het TV deel liefst zoveel mogelijk gebruiksgemak (voor de kids & vrouw) en zo klein mogelijk (zodat set top box in bestaande kastje past)
Is er een belangrijk argument om in de context van bovenstaande voor XS4All te kiezen?
Ligt eraan wat je met de verbinding gaat doen.tyfoon_2 schreef op woensdag 5 juli 2017 @ 16:04:
Ik wil mijn 100/100 van Telfort (oud XMS gebied) upgraden naar 500/500 incl. TV van KPN OF XS4All.
In de regel is de verbinding tussen KPN en XS gelijk.
XS geeft je echter een vast IPv4 adres en een vaste IPv6 reeks.
En mocht je willen zou je ook nog een IPv4 Subnet (/29) kunnen afnemen bij ze.
Gebruik je ook VoIP? Bij KPN ben je gebonden aan de Experiabox, bij XS zijn de SIP gegevens vrij inzichtelijk.
Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |
Hm, fijn:
Gratis wifi versterker bestellen
Gratis WiFi-versterker: helaas wegens groot succes nu niet meer leverbaar
We werken aan een oplossing en informeren u hierover binnenkort. Wacht u alstublieft tot wij u informeren
Gratis wifi versterker bestellen
Gratis WiFi-versterker: helaas wegens groot succes nu niet meer leverbaar
We werken aan een oplossing en informeren u hierover binnenkort. Wacht u alstublieft tot wij u informeren
Ik had gehoopt ook een wifi versterker te kunnen bestellen. Helaas te laat. Neem aan dat ik hem alsnog wel op later tijdstip kan bestelen. Volgens mij hadden ze beter iedereen er 1 kunnen sturen. Als het gratis is wil toch iedereen er 1 hebben. Neem aan dat de prijsverhoging voorlopig ook niet doorgaat per 4 juli of dat je eventueel alsnog met terugwerkende kracht je contract kunt opzeggen. Per saldo beetje domme actie zo.