[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 50 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
HoppyF schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:12:
[...]
Best vreemd.
Ik heb dan ook eerst telefonisch contact gehad met XS4all en uitgelegd gekregen dat de overstapservice niet gebruikt moest worden.
Daarna KPN gebeld en zelf opgezegd en ook daar uitgelegd waarom de overstapdatum 22 juni zou gaan worden. De KPN medewerker begreep dit helemaal en zei ook dat een overstap naar XS4all zo gaat.
Overstappen naar een KPN dochter wordt blijkbaar soepel behandeld.
Erg vreemd. We zien hoe het afloopt.

Bij mij was de KPN medewerker ook erg meewerkend. Hij was wel verbaasd dat ik opzegde "maar uw abonnement wordt beter". Dat klopte, maar het aanbod van XS4ALL kan KPN op dit moment niet pareren.

SIM + 500MB, gratis Access Point, gegarandeerd een degelijk dual band AP zijn voor mij leuke exta's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:58
ANdrode schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:59:
[...]

Erg vreemd. We zien hoe het afloopt.

Bij mij was de KPN medewerker ook erg meewerkend. Hij was wel verbaasd dat ik opzegde "maar uw abonnement wordt beter". Dat klopte, maar het aanbod van XS4ALL kan KPN op dit moment niet pareren.

SIM + 500MB, gratis Access Point, gegarandeerd een degelijk dual band AP zijn voor mij leuke exta's :)
En niet te vergeten een GELIJKE uploadsnelheid....
De 60/80 Mbits download kan me niet veel schelen, de 6/8 upload ipv 80 Mbits upload wel.
Ik blijf het merkwaardig vinden dat op GLAS er niet altijd een gelijke snelheid aangeboden wordt.
Technisch kan het prima en dat bewijs is er ook.
Waarom doet KPN dit dan niet (terwijl dit eerst altijd beloofd werd) en kan XS4all het wel?
ADSL/VDSL is een ander verhaal, ik heb het alleen over glasvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-05 13:37
Omdat KPN het handiger vond om maar twee basis snelheden aan te bieden. 20/2 en 60/6. Dat kan je op DSL en glas aanbieden. Makkelijker in de leverstraat en veel overzichtelijker. Wil je synchroon dan is dat een optie.
Ik vind alleen nog altijd dat ze ook 60/60 als optie hadden moeten bieden en niet meteen minimaal 100/100.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 15:06:
[...]
Ik blijf het merkwaardig vinden dat op GLAS er niet altijd een gelijke snelheid aangeboden wordt.
Technisch kan het prima en dat bewijs is er ook.
Waarom doet KPN dit dan niet (terwijl dit eerst altijd beloofd werd) en kan XS4all het wel?
ADSL/VDSL is een ander verhaal, ik heb het alleen over glasvezel.
Het 60/6 profiel is in de praktijk 70/30.

Wanneer je daar 60/60 van maakt dan was er geen reden meer om 100/100 af te nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-05 17:41

BushWhacker

developer

HoppyF schreef op vrijdag 2 juni 2017 @ 23:06:
[...]
De XS4all medewerker zei ook dat ik zelf niet even de ethernet kabel kon ompluggen en de Experiabox vervangen. Het was meer en bij installatie door de monteur wordt er ook garantie gegeven op de goede werking.
Over ongeveer twee weken zou ik de spullen gaan ontvangen dan zie ik wel wat er in het pakket zit.
Hier snap ik helemaal niets van.
NTU uitzetten, FritzBox eraan, NTU aanzetten, wizard doorlopen van de FB en ..... up-and-running (als je al bent omgeplugd in de POP; of ms gebruiken Xs4all en KPN wel exact dezelfde fiberswitch).

De monteur die ik kreeg bij het aansluiten van de glasvezel drukte de NTU in de FTU, FB eraan en ....... geen wizard (ik had de FB natuurlijk al helemaal ingesteld van te voren :P ).
Hij snapte er helemaal niets van hoe het nu verder moest; Hij kont alleen het kunstje van Fabrieksinstellingen-Wizard doorlopen-werken. Anders werd het te moeilijk. Hij kan zo bij Ziggo helpdesk aan de slag . :+
Natuurlijk heb ik dat niet gedaan en even het profiel Xs4all-FTTH selecteerd en alles werkte.
Ik mocht van Xs4all niet zelf de NTU op de FTU plaatsen. Dat zou veel te lastig zijn........ Asjemenou.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ANdrode schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 16:02:
[...]

Het 60/6 profiel is in de praktijk 70/30.

Wanneer je daar 60/60 van maakt dan was er geen reden meer om 100/100 af te nemen
Ja, maar dat is geen 80/80 hoewel dit misschien wel 80/40 zal worden.
Maak gewoon de up- en download gelijk op glas.
Dat gezeik hoeft niet we zitten niet op ADSL immers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
HoppyF schreef op zaterdag 3 juni 2017 @ 18:30:
[...]

Ja, maar dat is geen 80/80 hoewel dit misschien wel 80/40 zal worden.
Maak gewoon de up- en download gelijk op glas.
Dat gezeik hoeft niet we zitten niet op ADSL immers.
Het is sales onzin.

Toen het "50/x" abbonnement verhoogt werd kon 100/100 niet altijd omhoog door de link snelheid van oude apparatuur. Je wilt dat er een reden blijft om te upsellen.

Als ik kon kiezen tussen 60/60 en 100/100 dan zou ik 100/100 niet eens overwegen. Toen ik voor KPN koos heb ik daardoor wel even getwijfeld of ik überhaupt aan KPN wilde beginnen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:31
Ik zit momenteel bij KPN glasvezel en overweeg om over te stappen op xs4all omdat ik dan zo mijn KPN compleet kan behouden, spotify abbo en de eerste 6 maanden korting genieten. Het enige wat me nu enigszins weerhoudt zijn de horrorverhalen over de fritzbox 7581 aan het begin van dit jaar.

Klopt het nog steeds dat de Fritzbox 7581 voor glasvezel wordt geleverd? En hoe is het inmiddels met de stabiliteit daarvan? Ik hoor graag van jullie om te vernemen of het überhaupt zin heeft om de overstap te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Miki schreef op zondag 4 juni 2017 @ 12:30:
Klopt het nog steeds dat de Fritzbox 7581 voor glasvezel wordt geleverd? En hoe is het inmiddels met de stabiliteit daarvan? Ik hoor graag van jullie om te vernemen of het überhaupt zin heeft om de overstap te maken.
Het [url=https://www.xs4all.nl/pakketten/alles-in-1#kp-internet-content]lijkt er op[/i] dat de FritzBox 7581 nu standaard geleverd wordt.

Ik hoop dat ik deze geleverd krijg (losse WAN poort). Ik kan weinig recente berichten vinden over problemen met dit modem (na de laatste firmware updates)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ik zit momenteel bij KPN glasvezel en overweeg om over te stappen op xs4all omdat ik dan zo mijn KPN compleet kan behouden, spotify abbo en de eerste 6 maanden korting genieten. Het enige wat me nu enigszins weerhoudt zijn de horrorverhalen over de fritzbox 7581 aan het begin van dit jaar.

Volgens de XS4all medewerker die ik eergisteren gesproken heb wordt er de 5490 geleverd waar ook een glasvezel aansluiting op zit.
Ik vroeg hem namelijk of ik zelf de Experiabox kon vervangen door het nieuwe modem.
Dat kon niet omdat de monteur het glasvezelkabeltje moest aansluiten.
Eventueel kon het nieuwe modem ook met ethernet WAN overweg en dat lijkt volgens de handleiding ook zo te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
En overigens gedraagt de 7581 zich ook redelijk netjes sinds de laatste fw-update 06.83; nog wel wat kleinigheidjes zoals verwisselde poorten en niet werken van eco-stand op dect. Wel heel stabiel nu.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20:39

Mijn FB7581 draait als een zonnetje, moet er stiekem wel bij zeggen dat ik op Bondend VDSL zit en niet op glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:46

netblade

Sunrise

Wellicht weet iemand dit hier:

Ik ga overstappen van KPN naar XS4ALL, en ik heb al een fijne NTU hangen met lan output. Nu zit er in mijn pakket een nieuwe NTU waar enkel een SFP uitgang op zit.
Ik gebruik bij KPN al een eigen Fritzbox 7490 (die Experiabox is heel snel weer in de doos gestopt waar deze vandaan kwam) en heb een 5490 geleverd gekregen.
Is het een probleem als ik mijn huidige setup behoud? Of komt een monteur mijn huidige NTU weghalen?
De monteurafspraak heb ik al reeds afgezegd omdat ik deze niet nodig dacht te hebben, maar als die NTU vervangen MOET worden laat ik dat liever doen.
Iemand ervaring met de situatie waar ik nu in zit?

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11-04 20:58
Die NTU van KPN klik je er af en dat 'plastic kapje' van XS4ALL met de glasvezel, klik je er dan weer op. Denk er wel om dat je de beschermingskapjes van de glasvezel plugjes eraf haalt en op de KPN NTU er weer op klikt. Daarna sluit je de 5490 aan en doorloop je de setup. Gaat ook zonder technische kennis. De hele omwisseling is in 20-30 seconden geregeld.

Ik heb echter later de NTU van KPN -eentje via marktplaats op de kop getikt voor weinig- er weer opgezet, zodat ik mijn eigen router hierop kon aansluiten. Werkt tot nu toe nog erg goed.

[ Voor 9% gewijzigd door Mark-NL op 07-06-2017 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
TVL schreef op donderdag 20 april 2017 @ 15:41:
Ik ben ook al een tijdje klant bij XS4ALL en heb Compact 20/20 op Glas met bellen. Snelheid voldoet voor mij prima. Ik vind alleen de belkosten erg hoog maar dat heb ik opgelost door Cheapconnect te gebruiken voor mijn uitgaande telefoontjes......
Ik heb een FreeVoipDeal account genomen voor uitgaand bellen, en zou graag wat hulp hebben hoe ik ervoor kan zorgen dat de Fritz Box (5490) de FreeVoipDeal kiest voor alle uitgaande telefoontjes en XS4ALL voor alle inkomende. Wat moet ik precies waar invullen? (FreeVoipDeal account heb ik reeds geconfigureerd in de Fritz Box. Deze heeft ook een goede verbinding volgens de FB).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
netblade schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:02:

Ik ga overstappen van KPN naar XS4ALL, en ik heb al een fijne NTU hangen met lan output. Nu zit er in mijn pakket een nieuwe NTU waar enkel een SFP uitgang op zit.
Ik gebruik bij KPN al een eigen Fritzbox 7490 (die Experiabox is heel snel weer in de doos gestopt waar deze vandaan kwam) en heb een 5490 geleverd gekregen.
Is het een probleem als ik mijn huidige setup behoud? Of komt een monteur mijn huidige NTU weghalen?
De monteurafspraak heb ik al reeds afgezegd omdat ik deze niet nodig dacht te hebben, maar als die NTU vervangen MOET worden laat ik dat liever doen.
Je kunt de 5490 ook aansluiten met WAN op LAN1.
De glasvezelkabel direct op de 5490 heb je dan niet nodig.
Toen ik vorige week belde heb ik dit ook gevraagd omdat ik immers nu ook een ethernet kabel
naar de Experiabox heb.
Van mij mag dit ook vervallen en alleen glas op de 5490 zetten.
De monteur gaat toch komen dus ik vind het prima.
Eerder heb ik al eens Vodafone gehad waarbij een glasvezel ook direct op het modem aangesloten werd.
Het installatie pakket heb ik nog niet maar ik vermoed dat ik het zelfde zal gaan ontvangen dan jij hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@Mark-NL
In menu van Fritz links kiezen voor Telephony en dan Telephony Devices. Dan zie je rechts je toestellen staan. Selecteer een toestel en druk op het potlood dan krijg je het vervolgscherm waarin je kun kiezen wat uitgaand en wat gebruikt moet worden. Inkomend gaat autovanzelf via XS4All als je nummer geporteerd is. Wel hier ff aangeven of binnenkomend ook op betreffend toestel moet binnenkomen.

Overigens kun je onder Telephone numbers, tab line settings ook nog aangeven welke provider moet worden gekozen als dat niet is ingesteld bij het toestel.

[ Voor 16% gewijzigd door janbal op 07-06-2017 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 23-05 13:59
Vandaag gesproken met xs4all over mijn glasvezel abbo.

Ik ga nu met 1 jaar verlengen en betaal dan 40 euro per maand voor 80/80
Daar bovenop komt dan 17,50 voor televisie en 5 euro voor telefonie.
Totaal moet het dan 62,50 worden per maand.

Nu ik het terug moet ik eerst de bevestiging maar eens zien. Ik betaal nu namelijk voor 50/50 en 2 ontvangers en telefonie in totaal 61,01 per maand.

Dus dan zou ik toch nog meer gaan betalen terwijl de beste meneer aan de telefoon het had over 3,50 per maand minder dan wat ik nu betaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
netblade schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 18:02:

Nu wordt ik als insider toch heel nieuwsgierig. Kan je een foto posten van de NTU met alleen SFP uitgang? Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.

Ik ken wel een plastic patchkap maar dat is alleen op de nieuwste grondplaat van Reggefiber. Als je die bedoelt dan hoef je niks zelf te vervangen. Gewoon die KPN NT laten zitten. Hoeft ook niet retour.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
@Barre73

Afbeeldingslocatie: https://i1067.photobucket.com/albums/u433/MRTFDT/achterkant_zpsmlgq4gt4.jpg Afbeeldingslocatie: https://i1067.photobucket.com/albums/u433/MRTFDT/voorkant_zpslhhailw8.jpg

Hier zijn de foto's van de oplossing die XS4ALL nu levert in combinatie met een Fritz!Box 5490.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
@Mark-NL zo'n glasvezelkabel met kastje heb ik hier nog liggen van een vorige provider Vodafone.
In principe zou ik dan zelf de installatie kunnen gaan doen.
Ivm garantie en mogelijk andere onvoorziene zaken ga ik dit niet doen maar goed ik heb dan wel een reserve kabeltje.
Mijn aansluitdatum is over twee weken en het pakket moet ik nog ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
@HoppyF als je je er niet prettig bij voelt om het zelf om te zetten, dan moet je zeker de monteur laten komen. Die heeft het zo voor je geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Barre73 schreef op woensdag 7 juni 2017 @ 22:54:
[...]

Nu wordt ik als insider toch heel nieuwsgierig. Kan je een foto posten van de NTU met alleen SFP uitgang? Ik kan me er niets bij voorstellen namelijk.

Ik ken wel een plastic patchkap maar dat is alleen op de nieuwste grondplaat van Reggefiber. Als je die bedoelt dan hoef je niks zelf te vervangen. Gewoon die KPN NT laten zitten. Hoeft ook niet retour.
De FTU is zo te zien al gepost, maar goed nieuws dus; die van KPN mag ik laten zitten, dat heeft ook de voorkeur. Nu hoef ik enkel maar mijn tv kastjes om te wisselen en mijn ip adres voor mijn domeinnaam aan te passen (overigens echt super dat XS4ALL enkele dagen voor aansluiting een brief stuurt met alle informatie inclusief IP adres, dat scheelt weer wat tijd.
Maandag ga ik over, ik ben benieuwd of ik dan ook direct de 160mbit krijg

Thanks voor de info allen!

[ Voor 13% gewijzigd door netblade op 08-06-2017 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Mark-NL schreef op donderdag 8 juni 2017 @ 11:53:
@HoppyF als je je er niet prettig bij voelt om het zelf om te zetten, dan moet je zeker de monteur laten komen. Die heeft het zo voor je geregeld.
Technisch gezien heb ik geen problemen met het aansluiten of omzetten.
Ik heb ervaring genoeg als hardware monteur en later ook ICT-er.
Punt is dat er buiten de techniek om wel eens wat fout kan gaan, dit heb ik bij KPN meegemaakt de aansluiting door de monteur liep voorspoedig maar daarna bleek de vaste telefonie met geen mogelijkheid goed werkend te krijgen. Uitbellen ging goed maar inkomende gesprekken kwamen in een zwart gat.
Heeft de monteur heel wat telefoontje gekost om via de helpdesk, tweede lijn, enz. steeds verder te komen.
Uiteindelijk heeft het dagen geduurd voordat dit probleem opgelost was.
Dit had ik in mijn eentje nooit kunnen doen omdat je nu eenmaal de ingangen bij de tweede lijn niet hebt.
Het probleem zat weliswaar niet bij mij thuis maar dat maakt het nu juist zo ongrijpbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark-NL
@janbal Het is gelukt. Voor mijn beeldvorming: Hoe kan ik bijvoorbeeld alleen nummers naar het buitenland routeren via FreeVoipDial?

Kan ik via "Dialing Rules" er dan voor zorgen dan het nummer 112 wel via XS4ALL gaat? Of moet ik dat ergens anders regelen?

Wat zijn de ervaringen van anderen m.b.t. FreeVoipDeal? Is de kwaliteit goed? Of kan ik beter een VoipTrunk CheapConnect account nemen? Ik bel zelden of nooit via de vaste telefoon, maar als iemand binnen het huishouden dan toch wil bellen, moet dat zonder problemen/kwaliteitsverlies kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:34

TVL

Mark-NL schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 14:16:
@janbal Het is gelukt. Voor mijn beeldvorming: Hoe kan ik bijvoorbeeld alleen nummers naar het buitenland routeren via FreeVoipDial?

Kan ik via "Dialing Rules" er dan voor zorgen dan het nummer 112 wel via XS4ALL gaat? Of moet ik dat ergens anders regelen?

Wat zijn de ervaringen van anderen m.b.t. FreeVoipDeal? Is de kwaliteit goed? Of kan ik beter een VoipTrunk CheapConnect account nemen? Ik bel zelden of nooit via de vaste telefoon, maar als iemand binnen het huishouden dan toch wil bellen, moet dat zonder problemen/kwaliteitsverlies kunnen.
Je kan inderdaad via dialing rules ervoor zorgen dat je alleen maar naar bepaalde nummers belt in de Fritzbox. Ikzelf laat alle uitgaande nummers via een VOIP trunk van Cheapconnect gaan. Zelfs mijn eigen nummer wordt meegestuurd. Je kan zelfs meerdere VOIP accounts in de Fritzbox configureren.
Belkosten bij XS4ALL zijn erg duur, 11 cent start tarief en dan ook nog 11 cent per minuur (naar mobiel en vast). Bij Cheapconnect bel ik voor 0.0238 naar vaste nummers en 0.05 naar mobiele nummers, starttarief heb je niet bij Cheapconnect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23
Staat ergens aangegeven wanneer de snelheidsverhoging voor bepaalde locaties worden doorgevoerd? Dat bericht dateert uit April maar ik merk er hier in Amsterdam Oost nog niets van (50/50 -> 80/80).

Beetje Googlen en door het topic zoeken leverde mij niet meteen wat op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Laatst online: 28-05 12:26
BushWhacker schreef op vrijdag 19 mei 2017 @ 19:17:
[...]

Als je er nu een 7390 achter hebt hangen, heb je een NTU met RJ45.
Daar kun je een ERL3 (EdgeRouter Lite) of een USG (Unifi Security Gateway) achter hangen.
Ik heb achter mijn NTU een ERL3 hangen en die doet 100Mbps met 3-5% CPU.
Een USG is hardwarematig hetzelfde, maar kan alleen via de Unifi software worden geconfigureerd.
Die Unifi software is gelukkig wel een stuk beter geworden; een tijd terug kreeg ik IPv6 heel moeilijk werkend.
PPPoE over VLAN6 was geen probleem.

Wel even in de gaten houden dat als je ook IPTV gebruikt, het een stuk complexer wordt als je het wil multiplexen over 1 LAN..
Thanks; nogal late reactie van mijn kant :). Wat bedoel je precies met je laatste opmerking? Uiteraard wil ik ook televisie via xs4all, wordt het dan überhaupt complex? Of wordt het alleen complex als ik wil multiplexen? Wat is multiplexen eigenlijk in deze context?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-05 13:16

|sWORDs|

vSphere/ESXi

smeerbartje schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:12:
[...]

Thanks; nogal late reactie van mijn kant :). Wat bedoel je precies met je laatste opmerking? Uiteraard wil ik ook televisie via xs4all, wordt het dan überhaupt complex? Of wordt het alleen complex als ik wil multiplexen? Wat is multiplexen eigenlijk in deze context?
Multiplexen is niet het juiste woord in deze context.
Er zijn twee opties voor IPTV, routed en bridged, op de NTU zit IPTV in een ander VLAN (4).

Bij routed draai je een IGMP proxy op je LAN die requests vanaf het LAN naar VLAN4 doorgeeft. Met routed IPTV heb je meer opties (want de IPTV boxen hebben ook internet en LAN toegang) en een eenvoudiger netwerk achter de router. Na de router hoeven switches alleen maar IGMP snooping te hebben.

Bij bridged zitten je IPTV boxen direct op VLAN4 doormiddel van een MAC of poort based VLAN. Meestal is MAC based VLAN niet mogelijk en zullen alle switches tussen router en IPTV boxen VLANs en IGMP snooping moeten ondersteunen. Je maakt trunks tussen de switches en geeft dan per poort aan welke op VLAN4 moet zitten, normaal gesproken doe je dan helemaal niets met VLAN4 op de router tenzij je een built-in managed switch op de router gebruikt.

Welke optie je ook gebruikt, complex wordt het sowieso aangezien je op de een of andere manier verkeer van VLAN4 bij de IPTV boxen moet krijgen en er meestal ook LAN op dezelfde plek noodzakelijk is terwijl er maar 1 kabel ligt. Het verschil is waar die complexiteit ligt, bij de switches of bij de router.

[ Voor 21% gewijzigd door |sWORDs| op 10-06-2017 13:47 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

smeerbartje schreef op zaterdag 10 juni 2017 @ 13:12:
[...]

Als je IPTV via een aparte kabel wilt laten lopen is het simpel.
VLAN4 doorsturen naar de 2e ethernetpoort en daar de Amino (of welk merk het tegenwoordig is) op aansluiten.

Als je Internet en IPTV via dezelfde kabel wilt laten lopen, zul je VLAN6/PPPoE en VLAN4/DHCP met extra opties moeten combineren.
Als je even Google't op xs4all-edgerouter-iptv zijn er genoeg voorbeelden te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _David_
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-05 20:37

_David_

FP ProMod

llama llama duck

Heeft iemand al bericht ontvangen over deze aanpassingen? https://www.xs4all.nl/ser...uctinformatie/hd-op-1.htm

Ze zouden het vanaf 1 februari gaan uitrollen, het is nu 11 juni en wij hebben er nog steeds niks over gehoord (en de HD kanalen staat nog steeds allemaal op 700+).

De snelheidsverhoging van 100/100 naar 160/160 werd wel meteen doorgevoerd hier... :?

I thought fail2ban would keep the script kiddies out but somehow you still seem to be able to login.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:51
_David_ schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:18:
Heeft iemand al bericht ontvangen over deze aanpassingen? https://www.xs4all.nl/ser...uctinformatie/hd-op-1.htm

Ze zouden het vanaf 1 februari gaan uitrollen, het is nu 11 juni en wij hebben er nog steeds niks over gehoord (en de HD kanalen staat nog steeds allemaal op 700+).

De snelheidsverhoging van 100/100 naar 160/160 werd wel meteen doorgevoerd hier... :?
het project zenders van 700 na 1 zetten loopt nog tm dec :) en worden per keer x aantal klanten gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
jopoh schreef op zondag 11 juni 2017 @ 14:21:
[...]

het project zenders van 700 na 1 zetten loopt nog tm dec :) en worden per keer x aantal klanten gedaan
Ik mag hopen dat het bij XS4all beter gaat verlopen als bij KPN.
Vorige week is het bij mij omgezet maar dit levert geen enkel voordeel op.
Waarom niet?
Bij glasvezel, want daar hebben we het hier over, zitten de HD glas kanalen op 661 en verder.
Dus niet de 700 reeks moet naar 1 maar de 661 reeks.
Nu is wel gezegd dat glas later volgt maar echt handig is deze aanpak niet.
Over twee weken stap ik over van KPN naar XS4all maar op dit punt verwacht ik niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:07
Ik zit nog steeds op de oude 100Mb/100Mb snelheid, kan dat kloppen?

Verder heb ik nog een Fritz!Box 7390 (heb al heel wat jaren internet via glas), waar ik recentelijk de laatste firmware 6.83 op heb gezet en sindsdien vind ik mijn wifi een stuk slechter werken als voorheen. Gisteren nog een gloednieuwe chromecast aangesloten en deze gaf aan bij de selectie van het netwerk dat zowel de 2.4GHz en 5GHz verbindingen van slechte kwaliteit waren. En de router staat op dezelfde vedieping (meterkast), zo'n 6-7m af van de chromecast. Ook een verdieping hoger, waar ik eerst nooit problemen had, is het nu vaak te traag om b.v. video's via youtube weer te geven.

Ik zag dat ik bij contractverlengng een Fritz!Box 7581 kan krijgen. Zou dat wellicht een optie zijn voor mijn wifi problemen? Ik lees wel dat er flink wat problemen zijn met deze router, maar dat het met de laatste firmwares wel wat verbeterd is?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
ik had lang de 7390 en nu heb ik de 7581:
wifi van de 7581 is niks beter dan die van de 7390, althans qua bereik.

[ Voor 9% gewijzigd door janbal op 11-06-2017 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

PatrickC schreef op zondag 11 juni 2017 @ 16:11:
Ik zit nog steeds op de oude 100Mb/100Mb snelheid, kan dat kloppen?

Verder heb ik nog een Fritz!Box 7390 (heb al heel wat jaren internet via glas), waar ik recentelijk de laatste firmware 6.83 op heb gezet en sindsdien vind ik mijn wifi een stuk slechter werken als voorheen. Gisteren nog een gloednieuwe chromecast aangesloten en deze gaf aan bij de selectie van het netwerk dat zowel de 2.4GHz en 5GHz verbindingen van slechte kwaliteit waren. En de router staat op dezelfde vedieping (meterkast), zo'n 6-7m af van de chromecast. Ook een verdieping hoger, waar ik eerst nooit problemen had, is het nu vaak te traag om b.v. video's via youtube weer te geven.

Ik zag dat ik bij contractverlengng een Fritz!Box 7581 kan krijgen. Zou dat wellicht een optie zijn voor mijn wifi problemen? Ik lees wel dat er flink wat problemen zijn met deze router, maar dat het met de laatste firmwares wel wat verbeterd is?
Ik heb de wifi van de 7390 vervangen door 2 Ubiquiti Unifi UAP-AC-LR (een lite kan ook). Een op de BG en 1 op zolder.
Kost ron de 100 euro per stuk en al mijn wifi problemen zijn verdwenen. Ook in de tuin is het bereik nu goed.
https://tweakers.net/pric...fi-ap-ac-lr-(1-pack).html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

Nou omgezet, downtime van ca 5 minuten.
Fritzbox kon ik gewoon laten hangen,
PING 8 ms / DOWNLOAD 166.06 Mbps / UPLOAD 247.65 Mbps

Nette waardes, vanmiddag nog even de vaste lijn configureren en de tv kastjes omwisselen.
Al met al is de overzetting is zonder enige problemen gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

MailMan schreef op vrijdag 9 juni 2017 @ 17:09:
Staat ergens aangegeven wanneer de snelheidsverhoging voor bepaalde locaties worden doorgevoerd? Dat bericht dateert uit April maar ik merk er hier in Amsterdam Oost nog niets van (50/50 -> 80/80).

Beetje Googlen en door het topic zoeken leverde mij niet meteen wat op :)
Bij mij is ook nog niets geupgrade naar een hogere snelheid (Glasvezel). In de brief stond dat de snelheid medio april omhoog zou gaan maar we zitten nu in al juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
netblade schreef op maandag 12 juni 2017 @ 08:08:
Nou omgezet, downtime van ca 5 minuten.
Fritzbox kon ik gewoon laten hangen,
PING 8 ms / DOWNLOAD 166.06 Mbps / UPLOAD 247.65 Mbps

Nette waardes, vanmiddag nog even de vaste lijn configureren en de tv kastjes omwisselen.
Al met al is de overzetting is zonder enige problemen gegaan.
Welke TV kastjes zitten er in je installatie pakket?
Anders dan je al had van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@TVL Volgens mij stond er in de brief dat vanaf medio april de snelheden verhoogd zouden worden...

En, is in dit forum al eerder langsgekomen, dat het wel 2 maanden kan duren voordat alle klanten er gebruik van maken...
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Mijn verbinding werd begin mei versneld:

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die twee maanden sinds medio april zijn al bijna verstreken. Heeft iemand hier überhaupt al een snelheidsupdate gehad op zijn bestaande abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:23
Heb gebeld en het zou uiterlijk 4 Juli overal doorgevoerd moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Bigs : het antwoord op je vraag staat 1 post eerder...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

HoppyF schreef op maandag 12 juni 2017 @ 11:00:
[...]

Welke TV kastjes zitten er in je installatie pakket?
Anders dan je al had van KPN?
Het zijn precies dezelfde qua uiterlijk, het enige verschil wat ik kan zien is dat deze HMB2260 V2 aan de voorkant heeft staan.

Wat me trouwens wel opvalt is dat KPN helemaal niks heeft laten horen, heb ik geen brief gehad dat ze hun spulletjes terug willen hebben of dat ze het jammer vinden dat ik wegga. Ik hoop maar dat Xs4all de boel voor me heeft opgezegd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:07
BushWhacker schreef op zondag 11 juni 2017 @ 21:52:
[...]

Ik heb de wifi van de 7390 vervangen door 2 Ubiquiti Unifi UAP-AC-LR (een lite kan ook). Een op de BG en 1 op zolder.
Kost ron de 100 euro per stuk en al mijn wifi problemen zijn verdwenen. Ook in de tuin is het bereik nu goed.
https://tweakers.net/pric...fi-ap-ac-lr-(1-pack).html
Bedankt voor de tip.:) Ik heb gisteren nog wat testjes gedaan met Speedtest op m'n iPhone 6 en als ik langs de router ga zitten met een wifi connectie op 5Ghz, dan is mijn ping 10ms, download 43Mbps en upload 79Mbps. Ga ik één verdieping omhoog, dan valt de 5Ghz verbinding helemaal weg. Op de 2.4Ghz band lukt het me wel om nog een verbinding te houden.

Als het goed is krijgen abonnees in juli allemaal een gratis Fritz Wifi extender van XS4ALL (moet je wel even zelf bestellen). Ik ga eerst maar eens proberen of ik daarmee mijn bereik op de 1e verdieping wat beter kan krijgen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
netblade schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:29:
[...]
Wat me trouwens wel opvalt is dat KPN helemaal niks heeft laten horen, heb ik geen brief gehad dat ze hun spulletjes terug willen hebben of dat ze het jammer vinden dat ik wegga. Ik hoop maar dat Xs4all de boel voor me heeft opgezegd...
Je krijgt in ieder geval een bericht van KPN dat de levering van diensten op adres X per y worden overgenomen door een andere leverancier.

Als je dat niet hebt gekregen zou ik daar achteraan bellen (duurde in mijn geval twee weken, oftewel de afkoelperiode)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

ANdrode schreef op maandag 12 juni 2017 @ 13:23:
[...]

Je krijgt in ieder geval een bericht van KPN dat de levering van diensten op adres X per y worden overgenomen door een andere leverancier.

Als je dat niet hebt gekregen zou ik daar achteraan bellen (duurde in mijn geval twee weken, oftewel de afkoelperiode)
KPN bellen bedoel je? Vanmiddag dan maar even doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
netblade schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:19:
[...]
KPN bellen bedoel je? Vanmiddag dan maar even doen.
Ik zou XS4ALL bellen.

XS4ALL is degene die over het proces gaat bij deze overstap. En ik heb een betere ervaring met de XS4ALL helpdesk dan het "dat is een andere afdeling" centre van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
netblade schreef op maandag 12 juni 2017 @ 12:29:
[...]

Het zijn precies dezelfde qua uiterlijk, het enige verschil wat ik kan zien is dat deze HMB2260 V2 aan de voorkant heeft staan.

Ik heb nu een Arris VIP2952 V2 van KPN.
Iets anders dus.
Ik heb van KPN wel een email gehad met bevestiging van opzeggen.
Dit komt omdat ik zelf KPN opgezegd heb op advies van XS4all omdat de opzegtermijn geen 1 maand is maar korter. De reden is de prijsverhoging.
Vandaag een SMS van PostNL met track trace.
Ik vermoed het installatie pakket en meer want het zijn meer track trace codes.
Geen email van XS4all hierover ook geen post.
Wel natuurlijk de email met de orderbevestiging de aansluiting is volgende week en ook weer met een SMS bericht, via de site afgesproken met Guidion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:53:
[...]

Heb je al gekeken wat de status van je order is via:
https://inloggen.xs4all.nl/login
en/of via:
https://www.xs4all.nl/service/bestel-en-orderstatus.htm

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000

Mfpower

In dubio

Zojuist weer een jaartje verlengd bij XS4All, 25,95 korting per maand voor een jaar gekregen (gratis Ziggo Sport en 10 euro pm korting). Je moet er elk jaar voor bellen, maar best tevreden zo. Zeker gezien ik Ziggo Sport toch wil. En nu hoef ik niet naar Ziggo voor "gratis" F1 :)

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 12-06-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Laatst online: 23-05 13:59
Mfpower schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:20:
Zojuist weer een jaartje verlengd bij XS4All, 25,95 korting per maand voor een jaar gekregen (gratis Ziggo Sport en 10 euro pm korting). Je moet er elk jaar voor bellen, maar best tevreden zo. Zeker gezien ik Ziggo Sport toch wil. En nu hoef ik niet naar Ziggo voor "gratis" F1 :)
Wat voor abbo heb je ? Want ik kreeg eerst 5 euro. Ging er niet mee akkoord en heb nu 10 euro per maand korting.
(50/50 glas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade

netblade

Sunrise

ANdrode schreef op maandag 12 juni 2017 @ 14:52:
[...]

Ik zou XS4ALL bellen.

XS4ALL is degene die over het proces gaat bij deze overstap. En ik heb een betere ervaring met de XS4ALL helpdesk dan het "dat is een andere afdeling" centre van KPN.
Inderdaad, ik heb ze dan ook even gebeld, en daar is alles goed gegaan.
Inmiddels is in mijnkpn mijn abonnement weggehaald, blijft wel vreemd dat ze geen 'blijf bij ons' aanbod hebben gedaan, Ziggo bleef me maar stalken toen ik naar KPN over ging.
HoppyF schreef op maandag 12 juni 2017 @ 16:53:
[...]

Ik heb nu een Arris VIP2952 V2 van KPN.
Iets anders dus.
Ik heb van KPN wel een email gehad met bevestiging van opzeggen.
Dit komt omdat ik zelf KPN opgezegd heb op advies van XS4all omdat de opzegtermijn geen 1 maand is maar korter. De reden is de prijsverhoging.
Vandaag een SMS van PostNL met track trace.
Ik vermoed het installatie pakket en meer want het zijn meer track trace codes.
Wel natuurlijk de email met de orderbevestiging de aansluiting is volgende week en ook weer met een SMS bericht, via de site afgesproken met Guidion.
Die ontvanger heb ik nooit gezien, maar ik verwacht dat al die apparaten van KPN (en dochters) precies hetzelfde werken.
KPN heeft aan mijnkpn te zien alles wel opgezegd, ik ben benieuwd of ze nog wel een brief sturen dat ze hun spullen terug willen. Anderzijds heb ik een experiabox 10 te koop met wat ontvangers ;)
Guidion heb ik afgezegd, ik had zelf al een 7490 die is ook vrolijk blijven hangen. Gegevens van de telefoon ingezet en zojuist mijn tv's aangesloten, werkt als een zonnetje. Enige verschil is dat al die KPN reclame zenders er (gelukkig) niet meer tussen zitten en dat er hier en daar een XS4ALL logo staat in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik twijfel of ik de overstap van KPN naar xs4all nog ga maken. De winst is niet erg groot, de eerste 6 maanden weliswaar korting maarna voor nagenoeg hetzelfde pakket €2,50 duurder. Smart alles in 1 kost €67,50 p/m vs alles in 1 standaard €65.

Wat ik vernomen heb betreft de modem die geleverd zou gaan worden heb ik begrepen dat het om een Fritzbox 5490 ging.

Wellicht wacht ik nog heel even totdat mijn KPN mobiel abonnementen zijn afgelopen en dan eventueel een volledige overstap maak.

[ Voor 15% gewijzigd door Miki op 12-06-2017 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Ja, laatste status is van 8 juni.
Gaat over TV wat in orde gemaakt wordt plus nummer portering vaste nummer.

Ik kreeg zojuist een email van XS4all dat het installatie pakket verzonden is.
Dat klopt dus met wat PostNL liet weten.
Details van de postpakketten volgen vanavond laat denk ik.
Gaat wel vaker zo, aflevering is morgen eind van de middag.
Vroeg genoeg want de datum overstap is volgende week woensdag.

Nog geen "brief voor de monteur" zoals op de website staat maar misschien zit die brief
in het pakket wat morgen gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Miki schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:22:
Ik twijfel of ik de overstap van KPN naar xs4all nog ga maken. De winst is niet erg groot, de eerste 6 maanden weliswaar korting maarna voor nagenoeg hetzelfde pakket €2,50 duurder. Smart alles in 1 kost €67,50 p/m vs alles in 1 standaard €65.

Wat ik vernomen heb betreft de modem die geleverd zou gaan worden heb ik begrepen dat het om een Fritzbox 5490 ging.

Wellicht wacht ik nog heel even totdat mijn KPN mobiel abonnementen zijn afgelopen en dan eventueel een volledige overstap maak.
De eerste 6 maanden inderdaad korting daarna € 65, dit bestaat uit internet € 45, vaste telefonie € 5 en TV, € 15 euro.
Zo staat het in mijn orderbevestiging.
Per jaar dus voordeliger dan KPN en daarbij dus een gelijke up- en downloadsnelheid de eerste 6 maanden zelfs 160/160.
Dan ook nog de gratis WLAN WiFi versterker Fritz!Box welke eigendom wordt en € 80 waard is.
Echt nadelen zie ik niet want het Plus pakket blijft vergelijkbaar met KPN compleet en de € 5 korting op het mobiele KPN abonnement blijft ook plus Spotify Premium.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Miki schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:22:
Er worden ook FritxBox 7581's geleverd. In beide gevallen in ieder geval gegarandeerd een AC access point. Iets wat je bij KPN niet zeker weet. Bij glasvezel is daar de kans groot dat je een ExperiaBox v9 geleverd krijgt
HoppyF schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:42:
[...]
Dan ook nog de gratis WLAN WiFi versterker Fritz!Box welke eigendom wordt en € 80 waard is.
Echt nadelen zie ik niet want het Plus pakket blijft vergelijkbaar met KPN compleet en de € 5 korting op het mobiele KPN abonnement blijft ook plus Spotify Premium.
En simkaart met 500MB data. Altijd handig voor in een MiFi of oude telefoon :)

offtopic:
Ik vind het zelf echt een erg mooie combinatie van voorwaarden. Misschien komt dit doordat XS4ALL met hun extra diensten beter past bij wat ik zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000

Mfpower

In dubio

kevertje1977 schreef op maandag 12 juni 2017 @ 18:53:
[...]

Wat voor abbo heb je ? Want ik kreeg eerst 5 euro. Ging er niet mee akkoord en heb nu 10 euro per maand korting.
(50/50 glas)
160/160 zat nog te twijfelen om naar 80/80 te gaan maar met dat tientje korting vind ik het wel prima zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
ANdrode schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:47:
[...]

Er worden ook FritxBox 7581's geleverd. In beide gevallen in ieder geval gegarandeerd een AC access point. Iets wat je bij KPN niet zeker weet. Bij glasvezel is daar de kans groot dat je een ExperiaBox v9 geleverd krijgt

[...]

En simkaart met 500MB data. Altijd handig voor in een MiFi of oude telefoon :)

offtopic:
Ik vind het zelf echt een erg mooie combinatie van voorwaarden. Misschien komt dit doordat XS4ALL met hun extra diensten beter past bij wat ik zoek :)
Ik had gebeld en aan de hand van je glasvezel aansluiting wordt bepaald welk type modem je krijgt, dwz 5490 vs 7581.

Ik heb trouwens nu van KPN een experia V10. Gematigd tevreden, heeft zo zijn nukken waardoor eens in de 2 maanden het stroom er even af moet.

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 12-06-2017 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
Miki schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:11:
[...]
Ik had gebeld en aan de hand van je glasvezel aansluiting wordt bepaald welk type modem je krijgt, dwz 5490 vs 7581.

Ik heb trouwens nu van KPN een experia V10. Gematigd tevreden, heeft zo zijn nukken waardoor eens in de 2 maanden het stroom er even af moet.
Volgens het PQCC XML bestand heb ik een FTU_GN02. Dat is een oud type Genexis (geen patch kabel mogelijk). Daarbij wordt waarschijnlijk dus een 7581 geleverd.

5490 hoort bij de recentste FTU's?

[ Voor 4% gewijzigd door ANdrode op 12-06-2017 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
ANdrode schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Volgens het PQCC XML bestand heb ik een FTU_GN02. Dat is een oud type Genexis (geen patch kabel mogelijk). Daarbij wordt waarschijnlijk dus een 7581 geleverd.

Mijn huis is nog geen jaar oud dus heel goed mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ANdrode schreef op maandag 12 juni 2017 @ 20:57:
[...]

Hier een uitleg over de oude en nieuwe FTU's.
http://extranet.reggefibe...concept%202016%20v1.0.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Is er al iemand geupgrade naar het nieuwe 80/80 FttH profiel en kan wellicht wat speedtestjes tonen?

Zit er over te denken om maar te downgraden van 160/160 (zie hierboven voor de testresultaten) naar 80/80. Is in ieder geval weer 10 euro/mnd goedkoper en de features zijn hetzelfde.

Effectief zie ik namelijk wel binnen Nederland een daadwerkelijk hogere up/down snelheid, maar of in dat in de praktijk nou merkbaar is?
Daarbij in acht nemende dat mijn grotere up- en downloads vrijwel altijd plaatsvinden naar/van systemen die zich buiten NL bevinden...
Bovendien zag ik de FRITZ!Box 7390 bij de 160/160 speedtesten al continu tegen de 99% CPU belasting aanzitten (als single user).

En zelfs diensten als WeTransfer haalden op m'n vorige 100/100 profiel al nooit de maximale snelheid.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Ja hoor al lang. Steevast speedtests (binnenland) van 82/123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:04

Rmg

ehtweak schreef op dinsdag 13 juni 2017 @ 09:52:
Is er al iemand geupgrade naar het nieuwe 80/80 FttH profiel en kan wellicht wat speedtestjes tonen?
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6373225250.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6373234245.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6373229635.png
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/6373232522.png

Zijn gedaan met speedtest-cli dus kan nog iets van overhead in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Zojuist het installatie pakket ontvangen ivm de overstap volgende week naar XS4all.
Één grote zwarte doos en een kleine gele envelop.
In de gele envelop mobiel internet met een SIM kaart.
In de zwarte doos een splinternieuwe Fritz!box 5490, doos is nog verzegeld.
Daaronder een Arcadyan HBM2260 V2 ook nieuw, productie datum maart dit jaar.
Verder handleidingen en een algemene brief.
Plus een patch coverkit FTU TY01 met dun geel glasvezel kabeltje.
Deze herken ik van een paar jaar geleden toen ik Vodadone glasvezel had.
Alles wijst er dus op dat de monteur volgende week inderdaad een glasvezel verbinding gaat
aansluiten op de Fritz!box en de huidige KPN NT met ethernet output niet meer nodig is.

Rest nog één vraag.
De installatie handleidingen gaan over een bevestigingsbrief.
Deze heb ik nog niet ontvangen.
Volgt deze nà het installatie pakket per post of email?

Edit:
Orderstatus geeft aan dat er een brief vandaag verstuurd moet zijn.
Ik moet dit dus afwachten.

Edit 2:
Mijn XS4all werkt al, gegevens zijn in te zien.
Abonnement nummer voor TV plus pincode zijn er.
IP adressen zijn er ook al. Netjes.

[ Voor 21% gewijzigd door HoppyF op 14-06-2017 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magiciano
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 28-05 19:00
Vorige week glas van xs4all besteld en tot nu toe zeer tevreden. Zelfde gang van zaken als HoppyF hierboven beschreven heeft.
Volgens xs4all gaat mijn verbinding volgende week pas aan, echter zag ik het glas lampje al branden dus heb de 5490 aangesloten (via reeds bestaande ethernet NT).
Internet en televisie werkt prima, ook in combinatie met eigen router erachter waar enkel DHCP uitgeschakeld is. Televisie loopt ook via de eigen router, werkt ook prima. Dit was nog een mogelijk knelpunt omdat de helpdesk niet kon garanderen dat dit werkt.

Komende twee weken kijken hoe stabiel het blijft draaien en dan voor 1 juli Ziggo opzeggen.

Uitleg van werkende opstelling situatie omdat deze thread naar voren komt in Google:
Glas (oud KPN NT?) -> ethernet -> LAN1 van Fritzbox 5490
--- LAN2 -> ethernet -> Netgear R7800 zonder DHCP
--- --- R7800 -> TV box woonkamer
--- --- R7800 -> TV woonkamer
--- --- R7800 -> wifi clients
--- LAN3 -> Synology NAS (let op; bij verbinding met R7800 enkel via IP adres te benaderen)
--- LAN4 -> TV box slaapkamer

Edit: speedtest van 80/80 verbinding over wifi
Afbeeldingslocatie: https://beta.speedtest.net/result/6377512569.png

[ Voor 5% gewijzigd door Magiciano op 14-06-2017 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
ANdrode schreef op maandag 12 juni 2017 @ 19:47:
[...]

simkaart met 500MB data. Altijd handig voor in een MiFi of oude telefoon :)
Weet iemand of het na 500MB op is of dat het bijvoorbeeld op snelheid afgeknepen word?

[ Voor 0% gewijzigd door Orthodroom op 16-06-2017 17:52 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 18:26

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik werd net gebeld door de xs4all Servicedesk, althans dat zei men, met de vraag hoe ik het product ervaar. Vragen waarvoor ik de glas verbinding gebruik (email, youtube, etc) en uiteindelijk gaf de mevrouw aan dat er nog een "verrassing" was. De snelheid wordt verdubbelt van 20mbit naar 40mbit :O en dat voor hetzelfde geld (werd wel twee keer herhaald). Ik ben de discussie maar niet aangegaan |:(

Of ik gebruik wilde maken van 5 maanden snelheids upgrade naar 80/80 gratis. Moet ik deze wijziging na 5 maanden wel zelf weer opzeggen. Niet gedaan uiteindelijk, omdat ik gewoon f*cking content ben met mijn huidige 20/30 abo en ik helemaal geen snelheidsverhoging wens.nu. Uiteraard heb ik dat niet zo letterlijk verwoord.

Of ik nog vragen had. Ik zeg ja ik wil graag een "patch coverkit FTU TY01". Waarop deze mevrouw vriendelijk antwoorde: Dan moet ik u even doorverbinden met de technische dienst.

Muziekje.....

Hallo met Max, ik begrijp dat u een kabeltje wilt tussen uw NTU en uw modem? Dus ik zeg doet u mij maar die " patch coverkit FTU TY01 ".

Waarop hij antwoord, die kunnen wij u helaas niet leveren.

* WeaZuL dacht toen "kak!" (8>

[ Voor 18% gewijzigd door WeaZuL op 16-06-2017 18:51 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-05 14:22

RC2

Resistance is futile

Orthodroom schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:52:
[...]

Weet iemand of het na 500MB op is of dat het bijvoorbeeld op snelheid afgeknepen word?
Wat mij verteld werd door de servicedesk dat er geknepen na de bundel.

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
WeaZuL schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 18:40:
Ik werd net gebeld door de xs4all Servicedesk, althans dat zei men, met de vraag hoe ik het product ervaar. Vragen waarvoor ik de glas verbinding gebruik (email, youtube, etc) en uiteindelijk gaf de mevrouw aan dat er nog een "verrassing" was. De snelheid wordt verdubbelt van 20mbit naar 40mbit :O en dat voor hetzelfde geld (werd wel twee keer herhaald). Ik ben de discussie maar niet aangegaan |:(

Of ik gebruik wilde maken van 5 maanden snelheids upgrade naar 80/80 gratis. Moet ik deze wijziging na 5 maanden wel zelf weer opzeggen. Niet gedaan uiteindelijk, omdat ik gewoon f*cking content ben met mijn huidige 20/30 abo en ik helemaal geen snelheidsverhoging wens.nu. Uiteraard heb ik dat niet zo letterlijk verwoord.

Of ik nog vragen had. Ik zeg ja ik wil graag een "patch coverkit FTU TY01". Waarop deze mevrouw vriendelijk antwoorde: Dan moet ik u even doorverbinden met de technische dienst.

Muziekje.....

Hallo met Max, ik begrijp dat u een kabeltje wilt tussen uw NTU en uw modem? Dus ik zeg doet u mij maar die " patch coverkit FTU TY01 ".

Waarop hij antwoord, die kunnen wij u helaas niet leveren.

* WeaZuL dacht toen "kak!" (8>
Nou, laat ik nu precies die patch coverkit FTU TY01 deze week hebben ontvangen van XS4all.
Zit gewoon in het installatie pakket.
Ik ben nieuwe klant en wordt volgende week overgezet vanaf KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Orthodroom schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 17:52:
Na 500 MB aan data wordt je teruggezet naar 2G/3G ~128 kbit/s. Je kunt er overigens prima enkele GBs over je limiet heen gaan, aangezien er een behoorlijke vertraging in het systeem zit. Misschien is dat nu anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orthodroom
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Dat is wel fijn. Ook al is het op kan je nog steeds mail even checken, berichtje versturen en met wat geduld iets Googelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Laatst online: 22-05 13:17
HoppyF schreef op vrijdag 16 juni 2017 @ 21:14:
[...]

Nou, laat ik nu precies die patch coverkit FTU TY01 deze week hebben ontvangen van XS4all.
Zit gewoon in het installatie pakket.
Ik ben nieuwe klant en wordt volgende week overgezet vanaf KPN.
Voor de volledigheid - Kan je een fototje posten van die FTU TY01 patch coverkit? :). Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Yahiko750 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 11:11:
[...]

Voor de volledigheid - Kan je een fototje posten van die FTU TY01 patch coverkit? :). Alvast bedankt!
Mark-NL in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Grandioos, bedankt! Zeer interessante oplossing, gezien via die methode de genexis ertussenuit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Yahiko750 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 12:15:
[...]

Grandioos, bedankt! Zeer interessante oplossing, gezien via die methode de genexis ertussenuit kan.
Dat laatste zou voor mij een groot nadeel zijn. Hierdoor is het namelijk veel moeilijker om te spelen met de locatie van de router (Fritzbox) omdat je vast zit aan die korte glasvezelpatchkabel. Langere patchkabel zelf kopen kan wel maar is toch een stuk omslachtiger dan even een UTP kabel leggen/trekken.
En dat die huidige NT/Media Converter van Genexis of ZTE nog wat extra stroom verbruikt (die je met deze patchoplossing vermijdt) is voor mij niet interessant. Gebruiksgemak gaat boven de minimale extra stroomkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Barre73 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:14:
[...]

Dat laatste zou voor mij een groot nadeel zijn. Hierdoor is het namelijk veel moeilijker om te spelen met de locatie van de router (Fritzbox) omdat je vast zit aan die korte glasvezelpatchkabel. Langere patchkabel zelf kopen kan wel maar is toch een stuk omslachtiger dan even een UTP kabel leggen/trekken.
En dat die huidige NT/Media Converter van Genexis of ZTE nog wat extra stroom verbruikt (die je met deze patchoplossing vermijdt) is voor mij niet interessant. Gebruiksgemak gaat boven de minimale extra stroomkosten.
Je hebt absoluut gelijk - Het is zeker niet voor iedereen de meest ideale oplossing (Ik denk zelfs voor de meeste niet ...). Bij mij thuis zou het weer wel ideaal zijn. Ik woon in nieuwbouw en heb naar alle kamers lege buizen lopen vanaf mijn meterkast en afgemonteerd op een patchpaneel. Mijn router staat dus sowieso al naast de FTU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Yahiko750 schreef op maandag 19 juni 2017 @ 13:20:
[...]

Je hebt absoluut gelijk - Het is zeker niet voor iedereen de meest ideale oplossing (Ik denk zelfs voor de meeste niet ...). Bij mij thuis zou het weer wel ideaal zijn. Ik woon in nieuwbouw en heb naar alle kamers lege buizen lopen vanaf mijn meterkast en afgemonteerd op een patchpaneel. Mijn router staat dus sowieso al naast de FTU.
Voor mij is het ook geen probleem.
De glasvezel komt via de straat en kleine voortuin, rechtstreeks de woonkamer binnen.
Direct daarnaast zit alles binnen 50cm.
Dus de FTU, NT, modem, interactieve TV box, TV zelf, Dect telefoon.
Het is een beetje vol in het hoekje maar het past allemaal wel.
In de meterkast zit niks behalve de meter en meer ruimte is daar ook niet.
Het is een oud huis van voor de oorlog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-04 22:18
Zo, aanvraag voor XS4all weer geannuleerd. Ben een beetje klaar met het geneuzel van de klantenservice over m'n vraag waarom ik voor 2 gratis TV ontvangers toch 2,50 euro moet betalen. Krijg 2 keer exact hetzelfde antwoord gestuurd op 2 totaal verschillende vragen en het antwoord komt pas na minimaal 3 dagen. Niet echt klantvriendelijk als je het mij vraagt.

En ja, als je op de website bij het bestellen aangeeft dat je maar 1 TV ontvanger wilt hebben dan wijzigd onderaan de prijs. Maar waarom staat er dan niet bij dat je 2.50 euro korting krijgt bij 1 ontvanger? Als ik er meer wil, dan staat er wel de meerprijs bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
kdbruin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 14:54:
Zo, aanvraag voor XS4all weer geannuleerd. Ben een beetje klaar met het geneuzel van de klantenservice over m'n vraag waarom ik voor 2 gratis TV ontvangers toch 2,50 euro moet betalen. Krijg 2 keer exact hetzelfde antwoord gestuurd op 2 totaal verschillende vragen en het antwoord komt pas na minimaal 3 dagen. Niet echt klantvriendelijk als je het mij vraagt.

En ja, als je op de website bij het bestellen aangeeft dat je maar 1 TV ontvanger wilt hebben dan wijzigd onderaan de prijs. Maar waarom staat er dan niet bij dat je 2.50 euro korting krijgt bij 1 ontvanger? Als ik er meer wil, dan staat er wel de meerprijs bij.
Zo'n geneuzel is dat toch niet?
Standaard in de prijs gaat men uit van 2 TV ontvangers.
Bij de bestelling werd mij gevraagd hoeveel TV ontvangers ik nodig had, antwoord één.
Toen was de opmerking: dan krijgt u € 2,50 korting. Prima dus want waarom zou ik meer betalen en een TV ontvanger ongebruikt laten liggen in de doos?
Zo gaat het bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
HoppyF schreef op maandag 19 juni 2017 @ 15:30:
Zo'n geneuzel is dat toch niet?
Standaard in de prijs gaat men uit van 2 TV ontvangers.
Bij de bestelling werd mij gevraagd hoeveel TV ontvangers ik nodig had, antwoord één.
Toen was de opmerking: dan krijgt u € 2,50 korting. Prima dus want waarom zou ik meer betalen en een TV ontvanger ongebruikt laten liggen in de doos?
Zo gaat het bij KPN.
Het is zeker geneuzel als je vraagt waarom er niet duidelijk wordt aangegeven dat je bij 1 TV ontvanger een korting van 2,50 krijgt en je dan een of ander l*lverhaal als antwoord krijgt. En als je dan aangeeft dat je het daar niet mee eens bent en nogmaals vraagt waarom er geen korting wordt aangegeven op de website bij het bestelproces en je nogmaals hetzelfde niet-relevante antwoord krijgt, dan is het voor mij klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
kdbruin schreef op maandag 19 juni 2017 @ 19:21:
[...]

Het is zeker geneuzel als je vraagt waarom er niet duidelijk wordt aangegeven dat je bij 1 TV ontvanger een korting van 2,50 krijgt en je dan een of ander l*lverhaal als antwoord krijgt. En als je dan aangeeft dat je het daar niet mee eens bent en nogmaals vraagt waarom er geen korting wordt aangegeven op de website bij het bestelproces en je nogmaals hetzelfde niet-relevante antwoord krijgt, dan is het voor mij klaar.
Het is wel vreemd dat je geen éénduidig antwoord hebt gekregen want zo ingewikkeld is het niet.
De medewerker die ik gesproken heb was duidelijk wel kundig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
HoppyF schreef op maandag 19 juni 2017 @ 21:33:
Het is wel vreemd dat je geen éénduidig antwoord hebt gekregen want zo ingewikkeld is het niet.
De medewerker die ik gesproken heb was duidelijk wel kundig.
Dit was ook niet per telefoon maar per email. Kijk het nog even aan en ga dan misschien toch even bellen want het grote voordeel tov van KPN waar ik nu zit is toch het feit dat ik dan maar 1 router in de meterkast krijg ten opzichte van de ExperiaBox, een ASUS router en een DECT basisstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
kdbruin schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 09:49:
[...]

Dit was ook niet per telefoon maar per email. Kijk het nog even aan en ga dan misschien toch even bellen want het grote voordeel tov van KPN waar ik nu zit is toch het feit dat ik dan maar 1 router in de meterkast krijg ten opzichte van de ExperiaBox, een ASUS router en een DECT basisstation.
Oorspronkelijk had ik ook eerst een paar vragen gesteld per email en verzocht of ze ook per email wilden beantwoorden. Dan heb je immers iets tastbaars.
Kort daarop werd ik door XS4all gebeld met de vraag of ze telefonisch de vraag mochten beantwoorden omdat dit mogelijk meer vragen op zou roepen per email.
Dat was ook zo dus ik kon het goed begrijpen om het zo aan te pakken.
De medewerker gaf ook aan dat wat was besproken op de email gezet kon worden.
Prima. Zo is het ook gegaan want ik heb meteen maar besteld per telefoon.
Bewust omdat dit het advies was ivm de doorlooptijd.
De opzegtermijn bij KPN was immers verkort en niet de standaard één maand.
Morgen word ik (hopelijk!) omgezet en komt ook de monteur.
Is wellicht niet eens echt nodig want de NT verwijderen en patch cover kit erop klikken kan ik ook wel.
Punt is wel dat het daarna moet werken zo niet ontstaat er alsnog een probleem.
Kan ook zijn dat de monteur in 15 minuten klaar is.
Kabels trekken e.d. is niet nodig.

Ik heb ook een DECT basis station ben benieuwd of deze inderdaad kan vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Laatst online: 29-05 09:37
Volgende week wordt mijn KPN glas verbinding omgezet van KPN naar XS4ALL. Vandaag ook het installatiepakket ontvangen met de fritzbox 5490 met glasvezel aansluiting er op.

Ik ben echter van plan mijn edgerouter poe van uniquiti te laten hangen.

Weet hier iemand of de configuratie voor KPN glasvezel afwijkt van de configuratie voor XS4ALL glasvezel?

Met een beetje geluk hoef ik alleen mijn pppoe credentials aan te passen?

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 29-05 11:23
daansan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:48:
Weet hier iemand of de configuratie voor KPN glasvezel afwijkt van de configuratie voor XS4ALL glasvezel?

Qua credentials maakt het weinig uit, is allemaal fictief.
Configuratie zou dus gewoon moeten werken, wellicht alleen een aanpassing voor IPv6 :)

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
daansan schreef op dinsdag 20 juni 2017 @ 22:48:

Als je geen TV hebt (status TV: onbekend) dan werkt de FritzBox met KPN als provider wanneer je het XS4ALL profiel gebruikt (en de credentials van KPN invult)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daansan
  • Laatst online: 29-05 09:37
Ik heb momenteel de routed ip tv config van kriegsman.io en pim widdershoven in gebruik. Ik hoop dat die tv config voor xs4all ook gaat werken!

I love it when a plan comes together!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Vandaag aangesloten bij XS4all.
Monteur is precies een uur aan de gang geweest.
Op zich vrij eenvoudig, Experiabox v10 eraf, NT los, nieuwe FTU TY01 met glasvezelkabeltje ervoor in de plaats
en Fritz!Box 5490 aangesloten.
Daarna wat zaken configureren en controleren.
Zoals eerder gezegd zit alles bij mij op één plek in de huiskamer naast de TV.
Geen meterkast dus.
Geen problemen met de werking maar het lijkt ook veel op KPN, de TV dan.
Telefonie werkt ook, nummer portering is dus geslaagd.
Internet is erg snel meer dan afgesproken, de testen lieten ruim 160/240 Mbits zien. Pieken bij de upload tot 300.
Nu nog van KPN compleet naar XS4all compleet, dat heb ik zojuist aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
HoppyF schreef op woensdag 21 juni 2017 @ 18:59:
Vandaag aangesloten bij XS4all.
Monteur is precies een uur aan de gang geweest.
Op zich vrij eenvoudig, Experiabox v10 eraf, NT los, nieuwe FTU TY01 met glasvezelkabeltje ervoor in de plaats
en Fritz!Box 5490 aangesloten.
Daarna wat zaken configureren en controleren.
Zoals eerder gezegd zit alles bij mij op één plek in de huiskamer naast de TV.
Geen meterkast dus.
Geen problemen met de werking maar het lijkt ook veel op KPN, de TV dan.
Telefonie werkt ook, nummer portering is dus geslaagd.
Internet is erg snel meer dan afgesproken, de testen lieten ruim 160/240 Mbits zien. Pieken bij de upload tot 300.
Nu nog van KPN compleet naar XS4all compleet, dat heb ik zojuist aangevraagd.
Nog steeds tevreden? Hoe is de stabiliteit van het DECT gedeelte? Bij de FB7581 wordt daar nogal veel over gesproken als zijnde niet echt stabiel.

Zelf ook met Opzeggingen aan de lijn gehangen en ze gaan de overstap doorzetten en de extra TV ontvanger wordt netjes geannuleerd. Er is ook een ticket gemaakt om de website aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
@kdbruin Problemen zijn de wereld uit sinds fw 06.83

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
kdbruin schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 10:34:
[...]

Nog steeds tevreden? Hoe is de stabiliteit van het DECT gedeelte? Bij de FB7581 wordt daar nogal veel over gesproken als zijnde niet echt stabiel.

Zelf ook met Opzeggingen aan de lijn gehangen en ze gaan de overstap doorzetten en de extra TV ontvanger wordt netjes geannuleerd. Er is ook een ticket gemaakt om de website aan te passen.
Werkt goed zo te zien.
DECT is nu nog mijn eigen basisstation en niet die van de 5490.
Deze ga ik binnenkort wel aanzetten het was vandaag een beetje te warm om hiermee aan de gang te gaan.
Firmware is 06.83.
De monteur heeft meteen de laatste versie geïnstalleerd hij vertelde ook dat deze automatisch update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 29-05 14:35
Tot op heden is mijn internetaansluiting nog steeds niet geüpgraded naar 160/160 mbit. Zojuist toch maar even met de XS4ALL gebeld, mede doordat ik signalen uit de wijk kreeg dat er al aansluitingen geüpgraded zouden zijn.

Enfin, het bekende verhaal van "voor 4 juli is het rond" en "het gaat in batches, kan niet zien wanneer u aan de beurt bent".

Ben ik de enige bij wie het gevoel bekruipt dat het gros van de 'oude' abonnees allemaal op 3 juli overgezet worden ;)

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Panzer_V schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:37:
Tot op heden is mijn internetaansluiting nog steeds niet geüpgraded naar 160/160 mbit. Zojuist toch maar even met de XS4ALL gebeld, mede doordat ik signalen uit de wijk kreeg dat er al aansluitingen geüpgraded zouden zijn.

Enfin, het bekende verhaal van "voor 4 juli is het rond" en "het gaat in batches, kan niet zien wanneer u aan de beurt bent".

Ben ik de enige bij wie het gevoel bekruipt dat het gros van de 'oude' abonnees allemaal op 3 juli overgezet worden ;)
Hier ook nog geen snelheids upgrade te bekennen. Ze hebben nog iets minder dan 2 weken, ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
HoppyF schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 18:39:
Werkt goed zo te zien.
DECT is nu nog mijn eigen basisstation en niet die van de 5490.
Deze ga ik binnenkort wel aanzetten het was vandaag een beetje te warm om hiermee aan de gang te gaan.
Firmware is 06.83.
De monteur heeft meteen de laatste versie geïnstalleerd hij vertelde ook dat deze automatisch update.
Goed om te horen. In principe wordt ik op 10 juli overgezet dus nog even geduld hier. Kan ik vast aan de slag om m'n server eens een upgrade naar FreeBSD 11 te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Panzer_V schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 19:37:

Gisteren als nieuwe klant aangesloten.
De monteur zei dat ik één van de eerste klanten was waarbij hij deze snelheden had gezien.
Op zijn laptop 168/300. Na nog een paar keer testen nog ruim 160/240 of zo.
Hij zei ook dat veel mensen jaloers zouden zijn.
Ik weet niet wat de oude snelheid zou moeten zijn maar voor mij is het meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 10:16
Hier glas in Amersfoort 80/80 maar dat is gewoon 95/95. Prima geregeld.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Dj-sannieboy schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 20:07:
[...]

Hier ook nog geen snelheids upgrade te bekennen. Ze hebben nog iets minder dan 2 weken, ik ben benieuwd!
Bij mij ook inderdaad nog steeds niet. Het vervelende is de communicatie, daaruit zou je verwachten dat dit al zo rond april omhoog zou gaan. Letterlijk staat er in de brief "Vanaf medio april verhogen wij de limiet" en dan verwacht je niet dat dit pas in juli verhoogd gaat worden. Dat hadden ze iets anders moeten formuleren vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Niet online
HoppyF schreef op donderdag 22 juni 2017 @ 21:15:
[...]
Gisteren als nieuwe klant aangesloten.
De monteur zei dat ik één van de eerste klanten was waarbij hij deze snelheden had gezien.
Op zijn laptop 168/300. Na nog een paar keer testen nog ruim 160/240 of zo.
Hij zei ook dat veel mensen jaloers zouden zijn.
Ik weet niet wat de oude snelheid zou moeten zijn maar voor mij is het meer dan voldoende.
Ik had twee dagen geleden opeens de nieuwe snelheid [nog bij KPN] nadat ik mijn modem had gereset. Ik denk dat de beperking in het profiel in de "DSLAM" zit.
Pagina: 1 ... 50 ... 108 Laatste