[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:16

Edd

TheVMaster schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 13:51:
Mocht iemand een goed werkende config hebben voor de EdgeRouter (i.c.m. XS4All en met eventueel IPv6) dan hou ik me aanbevolen :9
Via Routed-mode of niet? Bij mij heb ik geen problemen gehad voor TV in Routed-mode icm een EdgeRouter PoE. Ben er nu wel vanaf gestapt, aangezien ik wat problemen had met de IGMP/Wifi.
Heb je wel je routes en ip's goed aangepast bijvoorbeeld?

Sinds gisteren heb ik wel problemen met mijn verbinding. Zowel internet als tv zijn een soort van knipperlicht. Gisterenavond mijn NTU gereboot en leek te helpen. Alleen is het probleem vandaag weer teruggekomen. Vanavond maar weer eens rebooten en kijken hoelang het blijft werken. Anders maar even bellen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Edd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 14:08:
[...]

Via Routed-mode of niet? Bij mij heb ik geen problemen gehad voor TV in Routed-mode icm een EdgeRouter PoE. Ben er nu wel vanaf gestapt, aangezien ik wat problemen had met de IGMP/Wifi.
Heb je wel je routes en ip's goed aangepast bijvoorbeeld?

Sinds gisteren heb ik wel problemen met mijn verbinding. Zowel internet als tv zijn een soort van knipperlicht. Gisterenavond mijn NTU gereboot en leek te helpen. Alleen is het probleem vandaag weer teruggekomen. Vanavond maar weer eens rebooten en kijken hoelang het blijft werken. Anders maar even bellen.
Jups voor Routed mode....als je de config wilt delen. Had initieel wel iets 'verkeerd' zitten in een route, maar dat heb ik aangepast zoals beschreven staat op Kriegsman.io. Toch werkt het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

TheVMaster schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 17:56:
[...]

Jups voor Routed mode....als je de config wilt delen. Had initieel wel iets 'verkeerd' zitten in een route, maar dat heb ik aangepast zoals beschreven staat op Kriegsman.io. Toch werkt het niet :(
`
Bij deze de config die ik gebruikte.. Hij is nogal uitgebreid ;)
Ik heb alle externe IP's (die niet nodig zijn voor IPTV) eruit gehaald, dus af en toe kan het er raar uitzien.
Wat belangrijk is, is dat de static route goed staat ingesteld, je STB de DNS kunnen querien en ook gewoon op internet kunnen (voor uitzending gemist e.d.)

Vragen? Dan hoor ik ze wel :)

https://gist.github.com/a...ea223ddbf11aae4c949209cd1

[ Voor 97% gewijzigd door Edd op 07-05-2016 12:11 . Reden: Lap code verwijderd ]

-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:52
Misschien volgende keer even via een externe site plaatsen? imgur of zoiets...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-03 02:00
Barre73 schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 00:15:
Misschien volgende keer even via een externe site plaatsen? imgur of zoiets...
https://gist.github.com/ d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Edd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:05:
[...]

`
Ik heb alle externe IP's (die niet nodig zijn voor IPTV) eruit gehaald, dus af en toe kan het er raar uitzien.
Wat belangrijk is, is dat de static route goed staat ingesteld, je STB de DNS kunnen querien en ook gewoon op internet kunnen (voor uitzending gemist e.d.)

Mooie config....maar deze is dus ook voor een EdgeRouter Lite? Omdat ik ook dit zie staan :

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
   switch switch0 {
        address 192.168.20.1/24
        description LAN
        mtu 1500
        switch-port {
            interface eth2
            interface eth3
            interface eth4

Mijn EdgeRouter Lite heeft maar 3 eth aansluitingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

TheVMaster schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:00:
[...]

Mooie config....maar deze is dus ook voor een EdgeRouter Lite? Omdat ik ook dit zie staan :
Deze config komt van een EdgeRoute PoE, oftewel de 5-poorts versie. Qua config voor IPTV maakt het niet zoveel uit of het de 3 of 5-poorts is. switch0 zou je eventueel kunnen vervangen door bijv eth2

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Edd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:23:
[...]

Deze config komt van een EdgeRoute PoE, oftewel de 5-poorts versie. Qua config voor IPTV maakt het niet zoveel uit of het de 3 of 5-poorts is. switch0 zou je eventueel kunnen vervangen door bijv eth2
Oke.....'k wilde je config 1-op-1 inlezen, maar dat werkt dus niet (ook niet na het verwijderen van het switch0 stuk). Hij is wel mooi uitgebreid overigens.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

TheVMaster schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:34:
[...]

Oke.....'k wilde je config 1-op-1 inlezen, maar dat werkt dus niet (ook niet na het verwijderen van het switch0 stuk). Hij is wel mooi uitgebreid overigens.. :)
Ja, sorry.. Daar kan ik je niet aan helpen.
Misschien even een kijkje nemen in het Ubiquiti topic. Daar zijn ze wel een tijdje bezig geweest hiermee en misschien dat je daar nog een config kan vinden die je 1-op-1 kan overnemen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Edd schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 15:37:
[...]

Ja, sorry.. Daar kan ik je niet aan helpen.
Misschien even een kijkje nemen in het Ubiquiti topic. Daar zijn ze wel een tijdje bezig geweest hiermee en misschien dat je daar nog een config kan vinden die je 1-op-1 kan overnemen.
Ja...daar moet ik nog even naar kijken, maar nu eerst m'n EdgeSwitch Lite configureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Presteert de Edgerouter echt merkbaar beter dan de FB7490 icm 500/500Mbit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
jacques1971 schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 09:45:
Geen idee, met beide trek ik de lijn gewoon dicht. Voordeel van de EdgeRouter is het ondersteunen van mijn complexe netwerk infra (meerdere VLANs, wat meer firewall config mogelijkheden etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Nee, volgens mij trekken ze allebei de 500Mbit wel dicht.
Nu moet ik heel eerlijk bekennen dat ik alleen de FB aangesloten heb gehad om de lijn even te testen toen ik wat problemen ondervond en even de router wilde uitsluiten als boosdoener.
Ik heb de EdgeRouter eigenlijk alleen staan voor dezelfde redenen als TheVMaster.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik gebruik mijn RT-N66U, heb de FB niet eens uit de doos gehaald. Ik hoef dat lelijke ding niet en ben gewoon tevreden met de router die ik al had. :+

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 13-09 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Nee. Ik trek met beide de 500 MBit lijn dicht.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Laatst online: 09:57
Ik ben echt nog zeer te spreken over de FB4790 en heb geen enkele reden om deze te 'upgraden'. Ik heb bijvoorbeeld sinds een paar weken de FB ook als VPN server draaien en dat is wel erg lekkuh omdat ik nu waar ik ook ben via VPN webtv kan kijken.

Maar, mijn interesse is wel gewekt, wil iemand eens uit de doeken doen voor mij als 'normale' gebruiker waarom zo'n edgerouter the win is? Ik draai zelf geen (virtuele) server omgeving ofzo bij mij thuis, had ik vroeger wel, maar als ik wil werken of rotzooien met infradingetjes dan log ik wel in bij mijn werk... O-)

Waar ik bv. erg veel interesse heb is een IPS die werkt tegen cryptolockers op basis van sandboxing (evt via de cloud). Security ook in het thuisnetwerk is toch wel iets wat erg belangrijk is, zeker met 2 opgroeiende kids en een digibete vriendin. Dus eigenlijk zou mijn volgende router gewoon een full fledged UTM moeten zijn, die meer doet dan een beetje firewallen en routeren.

PS. Het enige wat me af en toe irriteert aan de FB is dat ie opeens retetraag wordt. Je kan 500Mbps binnentrekken maar de UI van de FB zelf is vaak niet vooruit te branden.

PPS. Waarom ik eigenlijk ff kwam buurten, zijn er al mensen hier die hebben overwogen (of de sprong hebben gewaagd) om te opgraden naar de laatste versie Fritz!OS? http://avm.de/service/dow...duct=FRITZ%2521Box%2B7490

[ Voor 24% gewijzigd door Lord_Dain op 14-05-2016 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10:44
[b][message=46842203,noline]
PPS. Waarom ik eigenlijk ff kwam buurten, zijn er al mensen hier die hebben overwogen (of de sprong hebben gewaagd) om te opgraden naar de laatste versie Fritz!OS? http://avm.de/service/dow...duct=FRITZ%2521Box%2B7490
Die software update is momenteel alleen nog beschikbaar voor DE modellen. De International modellen (die jij dus hebt daar je niet in DE woont ;) ) krijgen doorgaans de update pas een half jaar of meer later.

Het schijnt technisch mogelijk te zijn een DE versie op een INT modem te installeren. Echter kunnen er DE specifieke tweaks inzitten die je verbinding om zeep kunnen helpen. Afwachten luidt dus het devies als je op safe wilt spelen. Je model zal vanzelf via "check for updates" aangeven als de 6.5x beschikbaar is voor de INT modellen.

Nog even geduld oefenen dus...

[ Voor 6% gewijzigd door Panzer_V op 14-05-2016 20:42 ]

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
xs4all gaat weer de prijzen verhogen inderdaad, van de week de brief ook gehad.
ik ben alleen wel erg te spreken over de Fritz 7490.
een groot nadeel van xs4all is dat ze geen webtv hebben met opname functie.
met KPN kon ik programma's overal vandaan "opnemen" en dan lekker thuis kijken.
ook kon ik op de ipad programma's terug kijken.

ik twijfel toch weer om over te stappen naar kpn glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Is het internet kapot...? (Amersfoort)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 10:35:
Is het internet kapot...? (Amersfoort)
Omgeving Soest vanochtend ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gelukkig is het internet niet kapot. :+

Er staat wel een storing gemeld.
https://www.xs4all.nl/storingen-en-werkzaamheden.htm

Storing - Glasvezel van XS4ALL

gemeld door Rudie op 20-05-2016, 08:51. Begintijd 06:00 uur. Duur:

Als gevolg van een storing kunt u momenteel
geen verbinding maken of problemen ondervinden met de
glasvezeltverbinding.
Indien u ook telefonie of TV van ons afneemt, kunnen ook deze
diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Internet van XS4ALL. Het betreft een groot
gebied waar een klein deel van de klanten getroffen zijn. Het
betreft de volgende plaatsen en directe omgeving:

-Baarn
-Culemborg
-Woudenberg
-Soest
-Amersfoort
-Leusden
-Asperen
-Geldermalsen
-Meteren
-Beesd

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Gaan ze voor het record langste storing of zo...?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Inderdaad, mijn glasvezelverbinding ligt er nog steeds uit.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Yes! Mijn lijntje is weer up, na 7 uur downtime :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Doet het hier ook weer.

Op Twitter hadden ze het over een probleem bij een 'wholesale provider'...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:38
Die verhoging waar iedereen het over heeft is al de 2e in een jaar tijd. Ik begon op 30 euro en betaal vanaf volgende maand 35 voor internet only. Iets met een verandering in F-Secure licenties.

Bij voorkeur geen F-Secure licenties en gewoon 32,50 per maand.

[ Voor 28% gewijzigd door Aphelion op 20-05-2016 15:09 ]

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
De F-secure licenties gaan van 3 naar 5. Ik heb er 3 extra welke ik dus nu kan opzeggen wat dus voor mij dan 2,5 euro minder zal gaan kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het vervelendste is nog wel dat KPN net een paar dagen later de prijzen ook verhoogd heeft, met datzelfde bedrag. Probeer dan nog maar eens met droge ogen te beweren dat er geen afspraken gemaakt zijn. Ja, ik weet dat het een dochter is, maar toch. Ik heb het niet zo op dit soort schijnconcurrentie.

Ik weet wel dat ze mij als klant vaarwel kunnen zeggen als ze de komende twee jaar nog eens in mijn nadeel aan de prijs of diensten gaan lopen morrelen. Ik ben al redelijk unhappy dat ze twee weken nadat ik klant werd al met de prijs liepen te klooien, en dan heb ik het nog niet over hun geblunder met het "vergeten" te regelen van een Reggefiber-monteur toen ze mij hadden moeten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 14:11:
Op Twitter hadden ze het over een probleem bij een 'wholesale provider'...
Lees: KPN ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:35:

Ik weet wel dat ze mij als klant vaarwel kunnen zeggen als ze de komende twee jaar nog eens in mijn nadeel aan de prijs of diensten gaan lopen morrelen.
...
Je hebt groot gelijk...MAAR dan moet er wel een fatsoenlijk alternatief zijn...

KPN op zich vind ik geen alternatief.
En de kabelaar alhier biedt geen fatsoenlijke upload. Dus hoezo keuze?!? :X

Ik heb sinds december 2012 FttH. (na jarenlang gelobby en lokaal glasvezel initiatief runnen). En in de periode december 2012 tot op heden, heb ik minder storingen gehad c.q. onderbrekingen in internet/telefonie/TV diensten dan in de jaren daarvoor met UPC (tegenwoordig Ziggo).
Bovendien betaal ik anno 2016 nog steeds evenveel per maand, als dat ik destijds voor UPC betaalde. Met beduidend meer kwalitatieve goede diensten c.q. veel hogere snelheden. :/

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

ehtweak schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:53:
[...]

Je hebt groot gelijk...MAAR dan moet er wel een fatsoenlijk alternatief zijn...

KPN op zich vind ik geen alternatief.
En de kabelaar alhier biedt geen fatsoenlijke upload. Dus hoezo keuze?!? :X
Daar heb ik op dat moment schijt aan. Als ik me genaaid voel door een bedrijf dan krijgen ze geen geld meer van me. Als ik dan iets moet inleveren op service dan doe ik dat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@NMe: dan ben je genaaid, en dan naai je jezelf ook nog eens?!? Haha; dan word je dubbel genaaid.
Mij niet gezien. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
TheVMaster schreef op zaterdag 07 mei 2016 @ 14:00:
[...]

Mijn EdgeRouter Lite heeft maar 3 eth aansluitingen...
Mocht je nog nodig hebt, laat even weten. Ik heb wel de lite namelijk icm Xs4all glas en VLAN's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
NMe schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 15:59:
[...]

Daar heb ik op dat moment schijt aan. Als ik me genaaid voel door een bedrijf dan krijgen ze geen geld meer van me. Als ik dan iets moet inleveren op service dan doe ik dat. ;)
Maar wat is genaaid dan? Elk bedrijf voert verhogingen toe helaas, dat hoort er nou eenmaal bij.

Bedrijven zijn er echter niet om dat ze ons zo lief vinden maar omdat ze pesetas willen verdienen aan ons consument. Of je nou bij Ziggo, KPN of XS4ALL zit, allemaal 1 pot nat. Dan kies ik uit die pot nat bij voorkeur de provider die de beste router levert, de meeste vrijheid biedt en goede service. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Lord_Dain schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 20:15:
[...]

Maar wat is genaaid dan? Elk bedrijf voert verhogingen toe helaas, dat hoort er nou eenmaal bij.
De prijs verhogen binnen twee weken nadat ik klant word en ik tóch al een slechte ervaring had met de omzetting zonder daar dienstverbeteringen tegenover te stellen, dat noem ik naaien. En vervolgens doen ze ook nog alsof het voor je eigen bestwil is en geven ze er extra F-Secure-licenties bij die het leeuwendeel van hun klanten niet zal gebruiken.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde heeft @Home (tegenwoordig Ziggo) regelmatig prijzen verhoogd, maar daar stond áltijd ook een snelheidsverhoging tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
mgizmo schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 18:15:
[...]

Mocht je nog nodig hebt, laat even weten. Ik heb wel de lite namelijk icm Xs4all glas en VLAN's.
Thanks...is onderhand al gelukt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

NMe schreef op vrijdag 20 mei 2016 @ 21:32:
[...]

De prijs verhogen binnen twee weken nadat ik klant word en ik tóch al een slechte ervaring had met de omzetting zonder daar dienstverbeteringen tegenover te stellen, dat noem ik naaien. En vervolgens doen ze ook nog alsof het voor je eigen bestwil is en geven ze er extra F-Secure-licenties bij die het leeuwendeel van hun klanten niet zal gebruiken.

Toen ik nog bij mijn ouders woonde heeft @Home (tegenwoordig Ziggo) regelmatig prijzen verhoogd, maar daar stond áltijd ook een snelheidsverhoging tegenover.
Bied je wel de mogelijkheid om onder het contract uit te komen neem ik aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TVL schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:34:
[...]

Bied je wel de mogelijkheid om onder het contract uit te komen neem ik aan.
Uiteraard, maar elke overstap is extra rompslomp en/of aansluitingskosten. XS4ALL weet donders goed dat niemand die overstap zomaar even maakt voor 2,50 per maand. Bovendien heeft KPN, hun grootste concurrent (en tevens moederbedrijf) de prijzen evenveel verhoogd en juist dat maakt die prijsverhogingen van hen en KPN zo smerig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb uit wraak m'n telefoonlijn opgezegd om te compenseren. Voor een tarief van 11 cent per minuut wil je die toch niet gebruiken. Erg jammer allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Bigs schreef op maandag 23 mei 2016 @ 11:57:
Ik heb uit wraak m'n telefoonlijn opgezegd om te compenseren. Voor een tarief van 11 cent per minuut wil je die toch niet gebruiken. Erg jammer allemaal.
Ik heb mijn telefoonnummer niet opgezegd maar heb mijn telefoonkosten nu via Cheapconnect lopen. Je kan zelfs je nummer naar Cheaponnect overzetten (8,95 per jaar en eenmalig 5 Euro). Alles is heel makkelijk in te stellen via je Fritzbox. Verder is er geen starttarief en zijn de kosten naar vast nummer € 0,0238 en naar mobiel € 0,05. Dit scheelt behoorlijk en mijn ervaringen zijn goed.
Het werkt op basis van prepaid dus laagdrempelig.

http://www.cheapconnect.net/tarieven/
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1564357

[ Voor 9% gewijzigd door TVL op 23-05-2016 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
De triple p(l)ay is sowieso een wassen neus. Je kan eenmalig triple play activeren, gebruik maken van de voordelen van de Alles in 1 en 1 maand later kan je telefonie opzeggen. Wij hebben hem al een tijd geleden opgezegd, nutteloos aangezien we tegenwoordig alle 2 mobiel bereikbaar zijn.
TVL schreef op maandag 23 mei 2016 @ 12:01:
[...]

Ik heb mijn telefoonnummer niet opgezegd maar heb mijn telefoonkosten nu via Cheapconnect lopen.
Dan heb je toch feitelijk telefonie opgezegd, door je nummer te porteren naar Cheapconnect?

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Dain op 23-05-2016 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Lord_Dain schreef op maandag 23 mei 2016 @ 13:34:
De triple p(l)ay is sowieso een wassen neus. Je kan eenmalig triple play activeren, gebruik maken van de voordelen van de Alles in 1 en 1 maand later kan je telefonie opzeggen. Wij hebben hem al een tijd geleden opgezegd, nutteloos aangezien we tegenwoordig alle 2 mobiel bereikbaar zijn.

[...]

Dan heb je toch feitelijk telefonie opgezegd, door je nummer te porteren naar Cheapconnect?
Nee heb mijn nummer nog steeds actief bij XS4ALL, dit kost 5 Euro per maand. Ik maak alleen geen belkosten bij XS4ALL maar als ik bel via mijn vaste telefoon gaan al mijn uitgaande telefoontjes via Cheapconnect (inkomende telefoontjes lopen via XS4ALL). Bovendien heb ik mijn nummer bij Cheapconnect opgegeven als caller ID dus als ik iemand bel zien ze mijn nummer. Ik maak gebruik van VOIP out, dit kost niets aan vaste kosten alleen de belkosten die van je prepaid saldo afgaat.

[ Voor 6% gewijzigd door TVL op 23-05-2016 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Waarom zou je je nummer niet porteren? Dan betaal je 8,95 euro per jaar in plaats van 5 euro per maand voor je vaste nummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Out.of.Control schreef op maandag 23 mei 2016 @ 15:29:
Waarom zou je je nummer niet porteren? Dan betaal je 8,95 euro per jaar in plaats van 5 euro per maand voor je vaste nummer.
Inderdaad waarom niet. Denk dat ik dat ook wel ga doen. Ik wilde eerst kijken of het allemaal goed werkte en of ik er tevreden over was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 13-09 20:36
;) Is offtopic eigenlijk maar ik wil wel even kwijt dat mijn ervaring met cheapconnect niet best is: met name meesturen van caller id is mij nooit gelukt terwijl dat bij andere aanbieders nooit een probleem was. Heb dus nu mijn nummer voor inkomend maar weer teruggebracht naar XS4All; dat kost dan € 5,- per maand maar dan heb ik een -vooralsnog- betrouwbare inkomende lijn. (+ Spotify)
Uitgaand bel ik nu via freepvoipdeal, die is nog een stuk goedkoper dan cheapconnect en geeft wel goed het caller id door.
@Tomvdlee Bottomline is waarschuwen om nummer niet weg te porteren.
En nou niemand meer reageren want dan wordt het echt offtopic! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door janbal op 23-05-2016 17:52 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35
Gisteren een contract afgesloten bij xs4all, kom bij KPN vandaan. Telefonisch de installatie- & administratiekosten eraf weten te krijgen dus betaal iets meer per maand (maar met de korting van de 1e 3 maanden 5 euro p/m minder. Daarbij komt nog foxsports 12 maanden lang 5 euro goedkoper p/m) & heb de beschikking over een 7490 ipv een experiabox 9.

Laat maar komen!

[ Voor 9% gewijzigd door Mrk87 op 24-05-2016 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Laatst online: 10-09 16:49
Heb die prijsverhoging er al weer afgebeld ^^

Als je aangeeft dat je wellicht ergens anders heen wil..dan doen ze vaak wel een aanbieding zodat je blijft.

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Yep, als je een beetje onderhandelt kan je gauw zo'n 100-120€ verdienen. Als je weggaat dan krijgen ze niets en krijg jij die korting toch bij de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Ik heb een managed switch in gebruik genomen en als volgt ingesteld:

- Poort 1 trunk met VLAN 6/4 (PVID 1)
- Poort 2 met access VLAN 6 (PVID 6)
- Poort 3 komt terug vanuit mijn router en gebruikt VLAN1 om het normale LAN verder te verdelen
- 2 andere poortjes access VLAN 4 (PVID 4)

Dit werkt, ik heb verder geen bijzondere instellingen hoeven doen om het te laten werken, heb geen haperingen in het TV beeld bijvoorbeeld.

Ik maak gebruik van een Asus RT-AC66U, dit werkt verder prima en haal ook de beloofde 500 Mbit.
Als ik echter een andere router aan wil sluiten, zijn de snelheden veel minder. Het gaat dan o.a. om een Cisco RV320 en een TP-Link. Ik haal dan rond de 300 Mbit download / 100 Mbit upload.

Als ik een van deze twee routers achter mijn Asus router zet, dan haal ik wel gewoon de 500 Mbit, dus gewoon op de WAN poort, ik heb in beide routers als test ook de firewall uitgeschakeld et cetera, maar dat maakt geen verschil.

Zou het kunnen zijn dat XS4ALL "iets" met het MAC adres doet, of mis ik een bepaalde instelling die ik over het hoofd gezien heb?

Ik gebruik overigens een HP 1910-24G switch. Deze laat hierover zelf niets in de logs zien, ik heb eerlijk gezegd de poort nog niet uitgelezen, ik zou bijvoorbeeld poort 1 kunnen mirroren en dan met Wireshark uitlezen, maar naar mijn idee zou het gebruiken van een andere router geen probleem moeten vormen... Heb de firmwares van switch & routers allemaal ge-update, maar dit maakt geen enkel verschil.

[ Voor 16% gewijzigd door eX0duS op 25-05-2016 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Kan het niet gewoon een beperking zijn in de throughput/capaciteiten van de router? Met mijn oude Netgear WNDR 3700 bv kan ik ook geen 500/500 halen, dat is gewoon een beperking in de hardware omdat het een PPPoe verbinding betreft wat blijkbaar veel cpu kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
Heb ook gedacht aan dat het misschien een beperking van PPPoE is, omdat ze van WAN->LAN via NAT wel gewoon goed werken. Maar kan daar zo veel verschil in zitten?

Cisco: 360/150
TP-Link: 300/300 ongeveer

De Cisco die ondersteunt geen PPPoE over VLAN, TP-Link ook niet, ik heb de TP-Link nooit zonder die switch gebruikt... Op de TP-Link staat overigens DD-WRT op.

Blijkbaar is die Asus nog steeds erg goed... Maar ik zoek iets zonder WiFi er op. Heb nog een pfSense boxje liggen, met een AMD APU er in, misschien die nog maar eens proberen...

Overigens welke MTU gebruikt XS4ALL? Ik begreep eerder dat ze 1500 gingen ondersteunen, maar of dat nu al is? MTU staat op 1500 maar dacht dat ze nog 1492 gebruikten?

[ Voor 32% gewijzigd door eX0duS op 25-05-2016 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightStar
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-07 09:53

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Bij mij met de fritzbox 7490 met een enkele ftpsessie 275Mbit down en 448Mbit in upload richting.
Als ik er een tweede ftp sessie naast zet, trek ik de lijn dicht.

testserver= ftp.xs4all.nl

Ik vraag mij af of dit in de fritzbox zit, of de PPPoE sessie...

speedtest.net geeft wel normale waarden aan, maar hoe serieus moet zo`n test nemen?

[ Voor 14% gewijzigd door jacques1971 op 26-05-2016 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Nou die verhoging, ik dacht eronder uit te kunnen komen, maar nee hoor net een email mogen ontvangen. Ik heb een internet compact abbo, dit is nu de tweede keer dit jaar dat er een verhoging is doorgevoerd. Is het zo dat alle internet abonnementen die XS4all aanbiedt een 2,50eur verhoging hebben gehad of enkel het internet compact abbonement?

Weet iemand of er nog een alternatief is om naar over te stappen of is de verhoging doorgevoerd door de wholesale naar alle reggefiber afnemers/gebruikers?

Edit
Blijkbaar biedt Fiber volgens eindelijkglasvezel.nl voor Internet + TV Start aan voor een slordige 40euro per maand. Eenmalige aansluitkosten zijn €49,95. Borg voor het modem 50, XS4all niets. Momenteel heb ik twee decoders icm Xs4all compact abbonement, bij Fiber heeft men er standaard 1, extra kosten 4.95eur per maand. Bij XS4all heb je standaard een statisch IP bij Fiber staat er Dynamisch. Het TV start pakket bij Fiber is karig, XS4all uitgebreid, meer (HD) zenders standaard opnemen inbegrepen. Ik weet niet hoe het zit bij Fiber met IPV6 maar bij XS4all standaard, usenet servers bij XS4all inbegrepen (experimenteel).

Ik zit nu een jaar bij XS4all, heb zover ik weet geen problemen gehad met de verbinding, een enkele keer dat de XS4all mij belde!! werd ik goed geholpen op redelijk technische vragen door de helpdesk.
Ik zie tot nu toe weinig voordelen, maar ik zal er vnvd eens verder in duiken en de boel beter vergelijken.

[ Voor 53% gewijzigd door WeaZuL op 26-05-2016 11:41 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Eigenlijk geef je het zelf al aan, XS4all is gewoon de betere keuze :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07
De prijsverhoging van 2,50 geldt voor alle internetabonnementen: https://www.xs4all.nl/wijzigingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:18

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Lord_Dain schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:07:
Eigenlijk geef je het zelf al aan, XS4all is gewoon de betere keuze :)
Te kort door de bocht, ik zou graag de pro's en con's willen identificeren met enigszins dezelfde abbo eigenschappen.

De echte vraag is hier, hoelang blijven de klanten van xs4all die prijsverhogingen slikken? Hebben we over 5 maanden weer 2,50 euro verhoging? Vanwege blaat reden? Waar ligt de grens? Kijk, de pro's (if any) van XS4all zijn allemaal leuk en aardig maar niet tegen elke prijs IMHO.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enige reden dat ik het pik is omdat ik een vast IP wil hebben. Maar ook dat heeft zijn grenzen. Mocht de prijs nog hoger worden dan ga ik toch echt verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Voor degene die de Fritzbox 7490 gebruiken en ook graag een MTU van 1500 (rfc4638) willen gebruiken, geef het door aan AVM. Wellicht dat ze het in de komende updates doorvoeren. Hoe meer mensen een feature request doen, hoe beter. https://en.avm.de/contact/suggestions-for-fritz-products/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat kan je toch instellen, bij mij zit iig een optie onder het tabblad IPv6 om de MTU handmatig in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 13-09 20:36

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 00:40
Vandaag helaas wegens een storing (Wegvallende connectie) contact gehad met Xs4all. De helpdesk engineer gaf tot mijn verrassing aan dat er een nieuwe firmware update beschikbaar is voor de Fritzbox 7490.

Ik zit nu op 06.52 met de nieuwe interface :). Hopelijk dat dit mn issue opgelost heeft, al ben ik er een beetje bang voor. Mn router verliest zn ppp verbinding een keer of 4 per dag. Het systeem om de uptime van mn NTU te checken werkte niet dus dat kon hij niet checken.

[ Voor 18% gewijzigd door Yahiko750 op 28-05-2016 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Yahiko750 schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 11:37:
Vandaag helaas wegens een storing (Wegvallende connectie) contact gehad met Xs4all. De helpdesk engineer gaf tot mijn verrassing aan dat er een nieuwe firmware update beschikbaar is voor de Fritzbox 7490.

Ik zit nu op 06.52 met de nieuwe interface :). Hopelijk dat dit mn issue opgelost heeft, al ben ik er een beetje bang voor. Mn router verliest zn ppp verbinding een keer of 4 per dag. Het systeem om de uptime van mn NTU te checken werkte niet dus dat kon hij niet checken.
Idd, heb het zojuist zelf ook even gecheckt:

Afbeeldingslocatie: https://c4.staticflickr.com/8/7379/27310522955_f2b19f5bb0_b.jpg

Ik ben even offline ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
grappig, keek gisteravond nog of er een update was en nee hoor, 6.3! sneaky xs4all :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 13:10:
Voor degene die de Fritzbox 7490 gebruiken en ook graag een MTU van 1500 (rfc4638) willen gebruiken, geef het door aan AVM.
Dat is in het verleden al zo vaak gevraagd (3 jaar geleden), zelfs door XS4ALL. Commercieel gezien is het gewoon niet interessant voor AVM om hier geld aan te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Lord_Dain schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 14:36:
Dat kan je toch instellen, bij mij zit iig een optie onder het tabblad IPv6 om de MTU handmatig in te stellen.
Maar werkt het ook?
epias schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:56:
[...]
Dat is in het verleden al zo vaak gevraagd (3 jaar geleden), zelfs door XS4ALL. Commercieel gezien is het gewoon niet interessant voor AVM om hier geld aan te besteden.
Wellicht kom het ooit eens hoger op de backlog als genoeg mensen er om vragen :)

[ Voor 25% gewijzigd door Dj-sannieboy op 29-05-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Yep, de helpdesk medewerker gaf aan dat de update gefaseerd loopt. Het kan dus zijn dat hij nog niet beschikbaar is voor je ... Mn verbinding is ook nog goed, sinds de update geen klapper meer gehad ...

Edit: En helaas, klapper de klapper. Morgen de helpdesk maar weer eens bellen.

[ Voor 16% gewijzigd door Yahiko750 op 30-05-2016 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zijn er hier mensen die met de nieuwe firmware (ook al) crashes hebben gehad of iets dergelijks? Ik heb het rare fenomeen dat ik nu opeens op afstand niet mijn router kan pingen en ook mijn controle systeem van de verwarming welke direct op de router is aangesloten communiceert niet meer. Is de nieuwe firmware wellicht brak? MIjn buurman gaat ff inspectie doen en evt. een reboot.

edit: Vals alarm, het 'lek' is boven water. Blijkbaar heeft het noodweer voor een kortsluiting gezorgd in de tuin, waar ook de meterkast apparaten op gegroepeerd zitten. :(

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 31-05-2016 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:07
Ben al bijna 48 uur onafgebroken online met versie 06.52. En kan mezelf ook van buiten pingen op zowel IPv4 als v6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Vandaag is de nieuwe NTU geplaatst en heb sindsdien geen klappers meer gehad, al met al positief. Ook een ander type NTU gehad. Die ik hiervoor had was groenkleurig zonder merk erop, die ik nu ontvangen heb is wat blokkerig en wit.

Nieuw:
https://mijnglasvezelverb...nt/uploads/2015/06/NT.jpg

Oud:
http://pix.kwertie.nl/glasftu.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Oud: Genexis
Nieuw: ZTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
Thanks, zit hier nog kwaliteitsverschil oid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Edd schreef op vrijdag 06 mei 2016 @ 20:05:
[...]

`

Dank je wel voor deze config, heeft mij ook geholpen om met EdgeRouter te verbinden op mijn glasvezel van xs4all.
Wat ik me wel af zat te vragen hoe hier de firewall nu werkt??

In mijn eigen config zie ik bij de interfaces ook de firewall gedefinieerd staan (van het commando set interfaces ethernet ethx <evt VLAN> firewall in name <name>.
Maar die zie ik in jouw config niet terugkomen. Zie wel zone policies, maar hoe zijn die dan weer gekoppeld? Verder wel een lekkere uitgebreide config :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

L201 schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 15:11:
In mijn eigen config zie ik bij de interfaces ook de firewall gedefinieerd staan (van het commando set interfaces ethernet ethx <evt VLAN> firewall in name <name>.
Maar die zie ik in jouw config niet terugkomen. Zie wel zone policies, maar hoe zijn die dan weer gekoppeld? Verder wel een lekkere uitgebreide config :D
Dat gaat via de zone--policy. Per zone staan de interfaces gedefinieerd die daar bij horen.

Ja, het is leuk zo'n uitgebreide config. Maar hiervoor was die nog ietsje groter. Daar liep ik tegen het probleem aan dat de ER niet meer opkwam bij een reboot. Tijdens het laden van de config dacht de controle-software dat deze hing en ging weer rebooten en kwam hij in een reboot-loop terecht.
Nu heb ik mijn ipv4-subnet opgezegd bij Xs4all, want had ik niet meer nodig. Dus wordt de config nog een stukje simpeler. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Na nog een paar keer die config bekeken te hebben is het me inmiddels volgens mij wel duidelijk hoe dat met die zones werkt :) Ik had de eerste keer over de interface definitie heen gelezen dus die koppeling was ik daardoor kwijt :)

Ik ben dus mijn systeem aan het ombouwen van de Fritz!Box 7490 naar een EdgeRouter-PoE, inmiddels, mede dankzij jouw config internet en tv aan de praat. En juist datgene waarvan ik dacht, dat is niet zo'n punt blijf ik nu juist op steken 8)7 Namelijk de telefonie.

De FB handelde ook mijn telefonie af, en was dus ook mijn DECT basisstation (Gigaset handset). Nu lijkt het me handiger om telefonie dus weer terug te zetten naar de Gigaset basisstation en mijn dect toestellen daar weer naar laten connecten. Maar op de ER blijft mijn Gigaset base op 'Registration failed' staan.
Daarom wil ik hem eigenlijk eventjes achter de FB hangen, om er eerst even zeker van te zijn dat deze goed werkt, zodat ik de firewall van de ER nog even uit kan sluiten...

Als ik hem zo direct achter de FB hang, dan heb ik nog steeds een registration failed. Maar goed, de FB is ook nog ingericht op het afhandelen, dus mijn vraag is eigenlijk wat ik op de FB uit moet schakelen qua telefonie, en wat ik daar in moet schakelen (port forwarding maybe) om telefonie over mijn Gigaset base te kunnen laten lopen. Als dat eenmaal daarop werkt dan kan ik die configuratie in elk geval uitsluiten. Als het niet werkt kan ik me dan volledig op de firewall van de ER richten, zonder dat ik blijf twijfelen welke van de twee nu niet goed staat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ik hoef voor telefonie niets speciaals te doen.
Zelf heb ik een Gigaset N300 basisstation staan, maar dan icm cheapconnect (en dus niet met telefonie van XS4all).
Misschien dat je ergens iets van een username of wachtwoord vergeet?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Er zijn niet heel veel plekken waar een username/wachtwoord ingegeven dient te worden.. Ik heb zelf de Gigaset C470IP, maar dat zal qua configuratie opties vast niet veel verschillen tov een N300.

Staat UPnP misschien aan bij jou? Want die heb ik wel uitstaan, dus dat zou dan kunnen verklaren waarom je niks hoefde te configureren?? Want ik vermoed dat ik de sip port (udp 5060) en de porten voor RTP wel door moet sturen vanaf mijn FB of ER. Van het weekend maar weer verder naar kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

Ik had wel iets van upnp2 aanstaan in de ER, maar de configuratie daarvan klopte niet voor het netwerk waar de n300 inzat. Dus heb ik upnp nu uitgezet, de n300 hertart en krijg nog steeds netjes connectie.

Om het werkend te krijgen op de N300 moest ik wel de "Authentication name", "Authentication password", "Username", "Domain", "Proxy Server Address" en "Registration server" invullen met de juiste waardes.
Misschien moet dit ook bij d XS4all verbinding. Maar misschien dat iemand hier dat weet.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Grrrr; ik had na de brief over de verhoging gebeld met klantenservice en geregeld dat ik in ruil daarvoor een upgrade naar 500/500 zou krijgen. Ik vraag nog of ik wel de goeie NTU daarvoor heb. Was geen probleem werd er nog gezegd...
Gisteren zou de upgrade dan plaatsvinden: om 7:20 valt de verbinding weg (prima), maar rond 17:00 nog geen nieuwe verbinding (niet prima).Gebeld met de helpdesk; na uitvoeren van een lijntest blijkt dat bij er de upgrade iets mis is gegaan in de wijkcentrale. KPN moet nu op pad om dat te verhelpen, bovendien komt er nu dan ook iemand van Guideon langs om de NTU/FTU te vervangen. Ben benieuwd hoe lang het fixen van de lijn gaat duren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Edd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:11:
Misschien dat je ergens iets van een username of wachtwoord vergeet?
Kennelijk toch een verkeerd wachtwoord :X
Ik had mijn initiele wachtwoord (=pincode) dat ik van Xs4all had gekregen gisteren nog eens op de FB geprobeerd, en dat werkte zonder problemen... Dus ik ging er vanuit dat die dus juist is.

Vanmorgen op het werk eens geprobeerd om middels 3cxphone een verbinding te leggen naar sip.xs4all.nl, ook dan kreeg ik registration failed. Andere pin geprobeerd, nog steeds niet... Toen eens het wachtwoord dat ik ooit eens binnen de VOIP selfcare in heb moeten stellen erin gezet, en 3cxphone was ineens connected! :9

Snel even VPN naar thuis en daar de C470 weer benaderd, ww erin, en jawel... Werkend! Zonder port forwards idd en ook zonder dat het nodig was om de telefonie op de FB uit te schakelen :).
Helaas moet ik nu weer tot vanavond wachten tot ik hem achter de ER kan hangen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
Edd schreef op dinsdag 07 juni 2016 @ 19:01:
[...]

Dat gaat via de zone--policy. Per zone staan de interfaces gedefinieerd die daar bij horen.

Ja, het is leuk zo'n uitgebreide config. Maar hiervoor was die nog ietsje groter. Daar liep ik tegen het probleem aan dat de ER niet meer opkwam bij een reboot. Tijdens het laden van de config dacht de controle-software dat deze hing en ging weer rebooten en kwam hij in een reboot-loop terecht.
Nu heb ik mijn ipv4-subnet opgezegd bij Xs4all, want had ik niet meer nodig. Dus wordt de config nog een stukje simpeler. :)
Hoe krijgt iemand op het Guest netwerk eigenlijk zijn ip? Ik zie geen subnet gedefinieerd binenn de dhcp server, en volgens mij krijgt hij wel een ip op 192.168.30.x als ik het goed begrijp toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
slooffmaster schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 08:44:
Grrrr; ik had na de brief over de verhoging gebeld met klantenservice en geregeld dat ik in ruil daarvoor een upgrade naar 500/500 zou krijgen. Ik vraag nog of ik wel de goeie NTU daarvoor heb. Was geen probleem werd er nog gezegd...
Gisteren zou de upgrade dan plaatsvinden: om 7:20 valt de verbinding weg (prima), maar rond 17:00 nog geen nieuwe verbinding (niet prima).Gebeld met de helpdesk; na uitvoeren van een lijntest blijkt dat bij er de upgrade iets mis is gegaan in de wijkcentrale. KPN moet nu op pad om dat te verhelpen, bovendien komt er nu dan ook iemand van Guideon langs om de NTU/FTU te vervangen. Ben benieuwd hoe lang het fixen van de lijn gaat duren....
Om maar even een korte update te geven en zodat anderen dit niet overkomt: komt er vandaag iemand namens KPN langs (een monteur van Volker Wessels Telecom) om te kijken waar de kink in de kabel zit. Hij kijkt even, wisselt de NTU om voor een Gigabit versie en hopla, de connectie doet het weer, en nu op 500/500! Tegen het beleid in (NTU is verantwoording XS4all en niet KPN) heeft hij de nieuwe NTU laten zitten. Top service!

Blijkt dat het dus belangrijk is om vóór de omschakeling van 100/100 naar 500/500, de NTU versie (Gbit of niet) te dubbelchecken. De inventory data die XS4all in mijn geval had was onvolledig of klopte niet, en als je niet de goeie hebt komt de NTU niet goed op.

[ Voor 3% gewijzigd door slooffmaster op 09-06-2016 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd

Edd

L201 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 15:18:
[...]

Hoe krijgt iemand op het Guest netwerk eigenlijk zijn ip? Ik zie geen subnet gedefinieerd binenn de dhcp server, en volgens mij krijgt hij wel een ip op 192.168.30.x als ik het goed begrijp toch?
Er is een DHCP pool gemaakt voor het Guest netwerk en daaruit put de ER de ip-adressen. Maar dit is meer een vraag voor in het ER-topic of anders even via de DM.
Heeft niet zoveel met xs4all te maken ;)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
slooffmaster schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 18:10:
[...]

Om maar even een korte update te geven en zodat anderen dit niet overkomt: komt er vandaag iemand namens KPN langs (een monteur van Volker Wessels Telecom) om te kijken waar de kink in de kabel zit. Hij kijkt even, wisselt de NTU om voor een Gigabit versie en hopla, de connectie doet het weer, en nu op 500/500! Tegen het beleid in (NTU is verantwoording XS4all en niet KPN) heeft hij de nieuwe NTU laten zitten. Top service!

Blijkt dat het dus belangrijk is om vóór de omschakeling van 100/100 naar 500/500, de NTU versie (Gbit of niet) te dubbelchecken. De inventory data die XS4all in mijn geval had was onvolledig of klopte niet, en als je niet de goeie hebt komt de NTU niet goed op.
Als hij zich echt voorstelde namens KPN vind ik dat wel bijzonder. Hij kwam namelijk namens Reggefiber zo te horen. En dat is wel samen gegaan met KPN maar de naam Reggefiber wordt normaliter nog altijd gebruikt, niet de naam KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
Barre73 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 20:52:
[...]

Als hij zich echt voorstelde namens KPN vind ik dat wel bijzonder. Hij kwam namelijk namens Reggefiber zo te horen. En dat is wel samen gegaan met KPN maar de naam Reggefiber wordt normaliter nog altijd gebruikt, niet de naam KPN.
Hij stelde zich niet zo voor hoor (busje met bedrijfsnaam in koeienletters erop voor de deur) maar de XS4all helpdesk gaf mij aan dat ze een ticket inschoten bij KPN en dat zij dit verder met mij zouden oppakken. Vandaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Aha, op die manier. KPN is de operator waarbij XS4all haar diensten afneemt. Het is dan ook KPN die Reggefiber aan moet sturen als er een vermoeden is dat de fout wellicht in de fysieke glasvezels zit.
In dit geval dus snel opgelost gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

FritzBox! 7490 Geupgrade naar 6.52 en nu vraagt hij om een username en password waar ik voorheen enkel een password in moest voeren in de GUI...

Heb al gegoogled maar kan 1-2-3 niet de default login vinden :O

Ik heb vziw ook geen username opgegeven.. 8)7

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

admin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Al geprobeerd uiteraard ;)

Dat wordt een factory reset :p

[ Voor 6% gewijzigd door MisteRMeesteR op 23-06-2016 19:34 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MisteRMeesteR schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 19:32:
FritzBox! 7490 Geupgrade naar 6.52 en nu vraagt hij om een username en password waar ik voorheen enkel een password in moest voeren in de GUI...

Heb al gegoogled maar kan 1-2-3 niet de default login vinden :O

Ik heb vziw ook geen username opgegeven.. 8)7
Vreemd wel. Bij mij blijkt ie vanzelf te hebben geüpdate, maar ik krijg dit te zien, zonder een vraag om username:

Afbeeldingslocatie: https://c3.staticflickr.com/8/7129/27585333690_2dd1a5757d_c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Weemism schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:29:
[...]

Vreemd wel. Bij mij blijkt ie vanzelf te hebben geüpdate, maar ik krijg dit te zien, zonder een vraag om username:

[afbeelding]
Dat scherm kreeg ik idd altijd met de oude firmware, raar :p

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

MisteRMeesteR schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:31:
[...]

Dat scherm kreeg ik idd altijd met de oude firmware, raar :p
T'is toch echt de nieuwe :)

Afbeeldingslocatie: https://c6.staticflickr.com/8/7352/27863103805_a34a16f23b_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Wat Weemism zegt lijkt toch te kloppen, krijg netjes een login met alleen password veld.

Kan je eens een screenie maken van wat jij te zien krijgt? @Mister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Lord_Dain schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 19:24:
Wat Weemism zegt lijkt toch te kloppen, krijg netjes een login met alleen password veld.

Kan je eens een screenie maken van wat jij te zien krijgt? @Mister
Afbeeldingslocatie: https://static.tweakers.net/ext/f/ghDW8vjRNlhy0XbA0R79kTGr/full.jpg

Voorheen enkel password :*)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Onder 'System' - Fritz!Box users -> Login to the Home Network zie ik bij mij het volgende staan;

Login for Access to the Home Network
- Login with FRITZ!Box user name and password
- Login with the FRITZ!Box password

When this option is enabled for the first time or re-enabled, a new FRITZ!Box password must be defined. To view the settings of this FRITZ!Box, to change the settings, or to access information, each user has to log in using a shared FRITZ!Box password.

Lijkt er bijna op alsof bij jou de eerste optie is aangevinkt (wat bij mij de 2e is...). Heb je ooit een gebruiker aangemaakt op je FB? (Mogelijk zou je de xs4all helpdesk kunnen bellen, die kunnen volgens mij sowieso inloggen met een onzichtbare user op je router, vraag je hen om de instelling terug/goed te zetten..)

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 24-06-2016 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Lord_Dain schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:18:
Onder 'System' - Fritz!Box users -> Login to the Home Network zie ik bij mij het volgende staan;

Login for Access to the Home Network
- Login with FRITZ!Box user name and password
- Login with the FRITZ!Box password

When this option is enabled for the first time or re-enabled, a new FRITZ!Box password must be defined. To view the settings of this FRITZ!Box, to change the settings, or to access information, each user has to log in using a shared FRITZ!Box password.

Lijkt er bijna op alsof bij jou de eerste optie is aangevinkt (wat bij mij de 2e is...). Heb je ooit een gebruiker aangemaakt op je FB? (Mogelijk zou je de xs4all helpdesk kunnen bellen, die kunnen volgens mij sowieso inloggen met een onzichtbare user op je router, vraag je hen om de instelling terug/goed te zetten..)
nee, geen user aangemaakt, niet dat ik weet.

FB hangt ook achter een eigen router (in IP client mode) dus XS4ALL kan er niet zomaar bij ;)

* MisteRMeesteR factory reset doen gaat :P

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

MisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:29:
[...]
nee, geen user aangemaakt, niet dat ik weet.

FB hangt ook achter een eigen router (in IP client mode) dus XS4ALL kan er niet zomaar bij ;)

* MisteRMeesteR factory reset doen gaat :P
Heb je een MyFritz misschien aangemaakt. Dan kun je met die username en password inloggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Om de problemen met de combinatie TV kijken <-> Wi-Fi bij routed IPTV op te lossen heb ik een paar dagen geleden IGMP Snooping aangezet op mijn centrale Netgear GS108PEv2 switch. Dit heeft een aantal dagen goed gewerkt, maar vanavond krijg ik het geen mogelijkheid meer aan de praat. Het beeld stopt gewoon na 3 seconden. Switch rebooten hielp ook niet. Nu IGMP Snooping maar weer uitgezet. Ik zit nu toch wel te denken om gewoon weer naar gescheiden VLANs te gaan. De extra functionaliteit van de STB gebruik ik toch niet iemand een beter advies?

Opstelling is FritzBox -> GS108PEv2 -> 2 TV ontvangers, 2 Access points, en wat andere hardware.

[ Voor 10% gewijzigd door Bigs op 25-06-2016 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik ben indertijd ook van VLAN's afgestapt omdat ik graag meerTV en dan vooral de netflix functionaliteit wil kunnen gebruiken. Initieel had ik ook wat problemen met wat jij beschrijft met het verschil dat mijn opzet nog iets ingewikkelder is (d.w.z. ik heb 1 centrale GS108 en 2 decentrale).

Ik heb de software nog niet op mijn nieuwe win10 pc geinstalleerd maar wat ik me herinner is het een kwestie van IGMP snooping aanzetten en zorgen dat hier geen VLAN meer ingevuld staat. Als je het echt niet werkend krijgt installeer ik vanmiddag de netgear software wel om even op de switch te kijken.
Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste