[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 41 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-09 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
Ik heb sinds een jaar glasvezel van KPN en erger me met vlagen groen en geel aan de 2-3 dagen EPG voor de NPO/RTL/SBS-zenders. Nu denk ik dat de EPG bij XS4All ook 2 a 3 dagen is.....maar als ik op EPG zoek in dit topic (zie reactie hieronder), dan zou er blijkbaar in 2013 al een wijziging worden doorgevoerd m.b.t. de lengte van de EPG. Is er al zicht of dit nog gaat gebeuren? Want het is anno 2016 toch bizar dat we hier als IPTV klanten nog steeds mee moeten dealen...?
ehtweak schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:16:
Maar dan nog, wat is daar dan de achterliggende gedachte achter?

Ik mag wel iets opnemen wat overmorgen wordt uitgezonden (staat in de EPG), maar iets wat over b.v. 6 dagen wordt uitgezonden weer niet... :?
Welke logika zit daar achter?

BTW: heb net de HD van XS4ALL hier over gebeld. En die vraag kwam vaker binnen ja. :F Men vertelde me dat 'binnenkort' (maar wat 'binnenkort' was konden ze niet zeggen) het alsnog geïmplementeerd zou worden op het IPTV KPN platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Wisselt ook heel erg per zender. Volgens mij is bij een aantal inderdaad maar 3 dagen vooruit te kijken, maar bij anderen ook 7 :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
ShitHappens schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:38:
Wisselt ook heel erg per zender. Volgens mij is bij een aantal inderdaad maar 3 dagen vooruit te kijken, maar bij anderen ook 7 :F
Jups...en bij de NPO/RTL/SBS zenders is het 2 1/2 of 3 dagen...en bij de lokale zenders, National Geographic, etc. is het volgens mij zowat 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Wees blij, op de satelliet heb je bij een groot deel van de buitenlandse zenders alleen een now-next EPG. :p

Gelukkig bestaan er apps voor dat ding om zelf een EPG op te bouwen vanaf het Internet wat op zich perfect werkt, alleen bij de overgang tussen zomer- en wintertijd zit je even met dubbele entries met een uur verschil. :|

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-09 19:45
OMX2000 schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 20:13:
[...]

Hier ook niet. Volgens mij al een week geen vastlopers gezien.
Toch weer een vastloper zojuist.
Ik vind het nu toch irritant worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HMaster_II
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:40
TheVMaster schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 22:11:
Ik heb sinds een jaar glasvezel van KPN en erger me met vlagen groen en geel aan de 2-3 dagen EPG voor de NPO/RTL/SBS-zenders. Nu denk ik dat de EPG bij XS4All ook 2 a 3 dagen is.....maar als ik op EPG zoek in dit topic (zie reactie hieronder), dan zou er blijkbaar in 2013 al een wijziging worden doorgevoerd m.b.t. de lengte van de EPG. Is er al zicht of dit nog gaat gebeuren? Want het is anno 2016 toch bizar dat we hier als IPTV klanten nog steeds mee moeten dealen...?

[...]
XS4ALL krijgt de EPG van KPN, dus de ergernis blijft bestaan.
Waar wij vaak tegen aanlopen, is dat de ene keer alle serie opnames gebundeld in de opnames staan en de volgende week het ineens als losse aflevering. Ga je in eens van 3 pagina's naar 5 of meer. :(
En het probleem dat je sommige opnames ineen niet kan weggooien. Moet je verplicht de ontvanger herstarten. :/

The S in IOT stands for security.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
HMaster_II schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 10:40:
[...]

XS4ALL krijgt de EPG van KPN, dus de ergernis blijft bestaan.
Waar wij vaak tegen aanlopen, is dat de ene keer alle serie opnames gebundeld in de opnames staan en de volgende week het ineens als losse aflevering. Ga je in eens van 3 pagina's naar 5 of meer. :(
En het probleem dat je sommige opnames ineen niet kan weggooien. Moet je verplicht de ontvanger herstarten. :/
Ik weet het..... :-( KPN schuift de schuld van de 2-3 dagen EPG naar de omroepen, die leveren niet meer data. Raar dat de Xbox One dan wel een EPG heeft die langer is dan 3 dagen....misschien dat KPN eens met Microsoft moet gaan praten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 19:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb vandaag maar eens gebeld over het zeer regelmatig bevriezen van het beeld.
Ten eerste duurde het 10 minuten voordat ik iemand te spreken kreeg.... Pfffff.
De persoon die ik sprak kon niks vinden over andere meldingen van freezes! :(
En ik werd aangeraden mijn Fritz te resetten. Dat ga ik dan zo maar even doen en hopen dat het helpt (geloof er niks van).
Update volgt....

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Ook ik heb vandaag gebeld naar XS4ALL omdat ik de laatste weken geen webtv meer heb op mijn iMac. Hij geeft steeds de melding dat ik zilverlight opnieuw moet installeren. Velen malen gedaan en met het orginele programma weer ge de-installeerd maar helemaal niets. Steeds dezelfde foutmelding. Hier geen stemming -makerij maar ik kreeg het advies de browser van chrome maar te installeren. :( :(
Zijn er mensen die hier ook last van hebben ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Draait bij mij prima op mijn macbook met osx 10.11.4 (15E65).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Gondelier schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 22:54:
Ook ik heb vandaag gebeld naar XS4ALL omdat ik de laatste weken geen webtv meer heb op mijn iMac. Hij geeft steeds de melding dat ik zilverlight opnieuw moet installeren. Velen malen gedaan en met het orginele programma weer ge de-installeerd maar helemaal niets. Steeds dezelfde foutmelding. Hier geen stemming -makerij maar ik kreeg het advies de browser van chrome maar te installeren. :( :(
Zijn er mensen die hier ook last van hebben ??
Volgens mij heb ik WebTV nog nooit werkend gezien in een desktop browser. Chrome is mijn standaard browsers, welke geen Silverlight ondersteund. Helaas loopt de WebTV app ook achter qua functionaliteit. Je kunt bijvoorveeld geen opnames inplannen en terugkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dj-sannieboy schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:25:
[...]

Volgens mij heb ik WebTV nog nooit werkend gezien in een desktop browser. Chrome is mijn standaard browsers, welke geen Silverlight ondersteund.
Volgens mij heb ik WebTV dagelijks werkend gezien op m'n desktop browser. Net ook weer, via Chrome ff naar 24kitchen en wat andere nieuwsprogramma's zitten kijken.
Heb je helemaal geen zilverenverlichting voor nodig... >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:36
Er is een nieuwe versie uit sinds gisteren, die prima draait onder chrome. Zie http://webtv.xs4all.nl/

Functionaliteit is inderdaad nog erg beneden peil.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 23:36:
[...]

Volgens mij heb ik WebTV dagelijks werkend gezien op m'n desktop browser. Net ook weer, via Chrome ff naar 24kitchen en wat andere nieuwsprogramma's zitten kijken.
Heb je helemaal geen zilverenverlichting voor nodig... >:)
Ik krijg zowel in Chrome als Edge niet meer te zien dan een zwart scherm met in het midden een cirkel. Betreft Windows 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Sorry, ik werk met dat ouderwetsche Windows 7. Dat werkt... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Nou hier werkt het anders ook met dat nieuwerwetse Windows 10 icm Chrome.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

janbal schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 22:43:
Nou hier werkt het anders ook met dat nieuwerwetse Windows 10 icm Chrome.
Zal het nog eens proberen op OSX en een andere Windows 10 machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Gaat met die update inderdaad lekker met Chrome op Windows 10 hoor :) Was de enige reden dat ik Firefox er extra bij had staan dus kan er nu weer af.

Maar die kwaliteit... :( Tijd dat dat een beetje omhoog gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dj-sannieboy schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 19:35:
[...]

Ik krijg zowel in Chrome als Edge niet meer te zien dan een zwart scherm met in het midden een cirkel. Betreft Windows 10.
Hier op Edge (versie 25.10586.0.0) en Windows 10 (64-bit), maar geen problemen met webtv. Kost wel een paar seconden voordat ie beeld geeft inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
En anders is er ook nog altijd XS4AllWebbie, een gratis app in de Windows Store dat eigenlijk minstens zo goed werkt, al tijden. Ook meer functies en betere navigatie. Komt niet van XS4All zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
Hmm, al sinds vanmorgen 8 uur storing met glasvezel hier. Heel onhandig :p
Iemand er ervaringen mee hoe lang dat kan duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Meestal maar kort maar als je veel pech hebt zit je een hele dag in de shit :9~

[ Voor 3% gewijzigd door janbal op 30-03-2016 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Ik wil weg bij ziggo en zoek mensen met recente glasvezel ervaringen van xs4all. Bij voorbaat dank voor de input,

Nelis19821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Beste Nelis,
Het hele topic staat er vol mee. Veel leesplezier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 23:41
Nelis19821 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 14:50:
Ik wil weg bij ziggo en zoek mensen met recente glasvezel ervaringen van xs4all. Bij voorbaat dank voor de input,

Nelis19821
En nu iets specifieker? Welke ervaringen zoek je? Welke informatie heb je zelf gevonden? (Tip; dit topic)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Ik bedoel of wat xs4all zegt te zijn ook waar is. First class internet weinig storing, klantvriendelijk, is de apparatuur echt beter dan dat van de concurrenten . Eigenlijk zoek ik de info die alleen klanten zelf kunnen geven. Evt overweeg ik ook alles in 1 pakket.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Nelis19821 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:48:
Ik bedoel of wat xs4all zegt te zijn ook waar is. First class internet weinig storing, klantvriendelijk, is de apparatuur echt beter dan dat van de concurrenten . Eigenlijk zoek ik de info die alleen klanten zelf kunnen geven. Evt overweeg ik ook alles in 1 pakket.
Ik ben een half jaar geleden ook overgestapt van Ziggo naar XS4ALL, gebied Eindhoven (Woensel).

Los van administratieve ellende, wat niet echt de fout van XS4ALL was maar van een tussenverkoper, ben ik op technisch vlak vooral ontevreden over de snelheid.

In dit topic al een keer eerder aangegeven, maar nog steeds een bron van persoonlijke irritatie dat van de geadverteerde 100Mbit down in de praktijk slechts tussen de 93 en 95Mbit/s worden gerealiseerd. Bij Ziggo haalde ik standaard de beloofde 120Mbit down. Saillant is dat Ziggo voor een vergelijkbare prijs z'n snelheid recent ook nog heeft verhoogd naar 150Mbit down terwijl KPN/Ziggo stug op '100' Mbit blijven zitten.

De uploadsnelheid is bij XS4ALL daarentegen wel beter dan geadverteerd met tussen de 105 en 115Mbit/s.

Mijn persoonlijke ervaringen met UPC/Ziggo waren dus niet slecht, en voor mijn behoefte ook beter dan bij XS4ALL, maar bij kabel lijken de ervaringen nogal sterk te wisselen per regio, om die reden voor jou mogelijk dus een goede reden om over te stappen.

Daarnaast hangt een en ander natuurlijk ook af van je eigen wensen, als een hoge uploadsnelheid belangrijk voor je is dan gaat er niets boven glasvezel op dit moment, kwaliteit van de verbinding (storingen) zijn in mijn ervaring bij glasvezel echter weer niet beter dan bij kabel, en voor downloadsnelheid is mijn persoonlijke ervaring dat kabel meer waar voor je geld is, maar zoals gezegd, dat kan afhankelijk van de prestaties van Ziggo in jouw regio verschillen.

Oh, en [edit] n.a.v. je vraag over de apparatuur, die is bij XS4ALL met de Fritzbox qua functionaliteit inderdaad wel aanzienlijk beter dan het modem dat je bij Ziggo in bruikleen krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Weemism op 01-04-2016 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Is die crap met vastlopende tv ontvangers nou eens voorbij. Gisteren liep ie hier weer vast.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:52
Weemism schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 19:22:
[...]

Ik ben een half jaar geleden ook overgestapt van Ziggo naar XS4ALL, gebied Eindhoven (Woensel).

Los van administratieve ellende, wat niet echt de fout van XS4ALL was maar van een tussenverkoper, ben ik op technisch vlak vooral ontevreden over de snelheid.

In dit topic al een keer eerder aangegeven, maar nog steeds een bron van persoonlijke irritatie dat van de geadverteerde 100Mbit down in de praktijk slechts tussen de 93 en 95Mbit/s worden gerealiseerd. Bij Ziggo haalde ik standaard de beloofde 120Mbit down. Saillant is dat Ziggo voor een vergelijkbare prijs z'n snelheid recent ook nog heeft verhoogd naar 150Mbit down terwijl KPN/Ziggo stug op '100' Mbit blijven zitten.

De uploadsnelheid is bij XS4ALL daarentegen wel beter dan geadverteerd met tussen de 105 en 115Mbit/s.

Mijn persoonlijke ervaringen met UPC/Ziggo waren dus niet slecht, en voor mijn behoefte ook beter dan bij XS4ALL, maar bij kabel lijken de ervaringen nogal sterk te wisselen per regio, om die reden voor jou mogelijk dus een goede reden om over te stappen.

Daarnaast hangt een en ander natuurlijk ook af van je eigen wensen, als een hoge uploadsnelheid belangrijk voor je is dan gaat er niets boven glasvezel op dit moment, kwaliteit van de verbinding (storingen) zijn in mijn ervaring bij glasvezel echter weer niet beter dan bij kabel, en voor downloadsnelheid is mijn persoonlijke ervaring dat kabel meer waar voor je geld is, maar zoals gezegd, dat kan afhankelijk van de prestaties van Ziggo in jouw regio verschillen.

Oh, en [edit] n.a.v. je vraag over de apparatuur, die is bij XS4ALL met de Fritzbox qua functionaliteit inderdaad wel aanzienlijk beter dan het modem dat je bij Ziggo in bruikleen krijgt.
Toevoeging: normaal zou je wel 100 moeten kunnen halen als je in jouw gebied ook 500 Mbit kunt bestellen. Dat laatste betekent namelijk dat er een gigabit verbinding tussen je huis en apparatuur in de wijkcentrale is. En dan kan de snelheid keurig op 100 worden afgekapt. Als de verbinding max 100 Mbit is ( in een aantal oudere glasgebieden vooral nog) dan ben je een paar Mbit kwijt aan overhead en dergelijke.
Daarbij komt ook dat als je je TV decoder aanzet in zo'n 100 Mbit gebied, dan gaat de TV bandbreedte af van je internetsnelheid. Op dat moment zakt je download verder (als je dat aan het doen bent) met max 12 Mbit.
In de genoemde Gbit gebieden speelt dat niet.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nelis19821 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 18:48:
Dat kan je dus prima lezen in het topic. Staat vol met ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:49

vr6-only

Blub Blub

Barre73 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:40:
[...]

Toevoeging: normaal zou je wel 100 moeten kunnen halen als je in jouw gebied ook 500 Mbit kunt bestellen. Dat laatste betekent namelijk dat er een gigabit verbinding tussen je huis en apparatuur in de wijkcentrale is. En dan kan de snelheid keurig op 100 worden afgekapt. Als de verbinding max 100 Mbit is ( in een aantal oudere glasgebieden vooral nog) dan ben je een paar Mbit kwijt aan overhead en dergelijke.
Daarbij komt ook dat als je je TV decoder aanzet in zo'n 100 Mbit gebied, dan gaat de TV bandbreedte af van je internetsnelheid. Op dat moment zakt je download verder (als je dat aan het doen bent) met max 12 Mbit.
In zijn geval, en in alle gevallen, ligt het niet aan de kaart maar aan de instelling bij KPN Wholesale. Je haalt met het 100/100 abonnement geen 100/100, maar 95/115. Krom afgesteld dus.

Is een bekende issue en zo te zien doet KPN Wholesale daar niets aan.

20/2 = 33/35
100/10 = 115/33
100/100 = 95/115
500/500 = 511/513

Standaard resultaten bij iedereen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Barre73 schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 20:40:
[...]

Je kan inderdaad 500 bestellen in mijn gebied, maar zoals hierboven al aangegeven wordt die snelheid dus zeker niet keurig bij 100 afgekapt, sterker nog, ik zie dat ie gewoon al bij 95 wordt afgekapt. Tegelijkertijd TV kijken heeft hier geen invloed op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Weemism schreef op vrijdag 01 april 2016 @ 22:56:
[...]

Je kan inderdaad 500 bestellen in mijn gebied, maar zoals hierboven al aangegeven wordt die snelheid dus zeker niet keurig bij 100 afgekapt, sterker nog, ik zie dat ie gewoon al bij 95 wordt afgekapt. Tegelijkertijd TV kijken heeft hier geen invloed op.
Inderdaad hier hetzelfde. 95/115

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichieB
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:36
Wat is dat voor sufs van KPN Wholesale? Als dit echt zo moedwillig is ingesteld zou je ze haast gaan aanklagen omdat ze bewust niet leveren wat je hebt afgesproken.

Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Mij viel hetzelfde op toen ik 3 maanden 100Mbit mocht uitproberen. Download rond de 95Mbit en upload rond de 115Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-09 18:49

vr6-only

Blub Blub

Wellicht handig om het te melden aan Tweakers en hopen dat zij een artikel schrijven. Genoeg mensen met een 100/100 abonnement die een speedtest kunnen weerleggen om het verhaal te bevestigen.

Alleen op die manier gaat KPN Wholesale hopelijk bewegen.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan het ook bevestigen - Heb me altijd al afgevraagd waarom de uploadsnelheid redelijk ver boven de 100 lag en de download altijd rond de 92-95Mbit blijft steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier eigenlijk XS4all gebruikers die een Synology RT1900AC rechtstreeks achter de NTU hebben geplaatst en hun Fritzbox de deur uit hebben gegooid?

Hoe bevalt dat?
Wat werkt wel en wat werkt niet?
Waar moet ik rekening mee houden bij de installatie van de Synology?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Wat betreft die up/download snelheidstestjes; ik neem aan dat iedereen de standaard speedtest.net testpagina's gebruikt?

En ja, ook bij mij (al drie jaar FttH) is het altijd al zo'n 95 down en 115 (of meer) up geweest. Maar is dat zo relevant? Want doe eens een speedtest naar een willekeurige verderweg bestemming en je krijgt al heel andere waardes! Soms veel lager, maar soms zelfs hoger.

En nog bijzonderder:
Ik start wel eens meerdere speedtesten tegelijk, met diverse browsers simultaan en dan zie je al een heel ander beeld!
Dan lopen er b.v. parallel twee downloadtestjes en die geven individueel waardes van 90 tot 70 aan (opgeteld dus ruim 160!) en de downloads gaan in z'n totaliteit ook ruim boven de 150/180.
Waarbij pingtijden onder 7ms blijven en de jitter vrijwel altijd 0ms bedraagt. d:)b

Of doe eens een ftp snelheidstest met enorme binaire files; dat is wat veelzeggender, dan een paar seconden speedtestje draaien. >:)

Voorheen hadden wij een UPC verbinding en die adverteren weliswaar met 120 down en volgens de speedtest werd dat meestal ook wel gehaald. Maar de effectieve (!) snelheid haalde dat lang niet. De ping- en latencytijden zijn niet zo ideaal. En ook de routering naar de rest van het wereld wijde web is beduidend minder efficiënt dan via Xs4all.

Terwijl je b.v. grote bestanden aan het uploaden bent, blijft de downsnelheid ook bijna altijd prima op orde. Hetgeen bij andere ISPs (vooral de kabelaars) toch een heel ander beeld toont. :|

Een download via ftp.xs4all.nl van een 1gb (1.073.741.824) binair file duurt bij mij rond de 90 seconden. (ca. 12MBps) Lijkt mij een uitstekende waarde.
De network I/O in m'n resource manager schommelt tijdens zo'n ftp download test tussen de 90-105Mbps. M.a.w. volgens mij is de FttH verbinding prima in staat om de geadverteerde waardes te halen. Alleen hangt het er wel vanaf welk (cosmetische) tooltje je gebruikt om het te testen... :S

De network I/O tijdens een simultane up- en downtest piekt zelfs tegen de 300Mbps aan. Geeft aan dat in ieder geval m'n lokale netwerkinfrastructuur prima op orde is. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Kijk dat is nu een goed beargumenteerd verhaal waar we iets aan hebben.

Mijn complimenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ehtweak schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 12:12:
Wat betreft die up/download snelheidstestjes; ik neem aan dat iedereen de standaard speedtest.net testpagina's gebruikt?

En ja, ook bij mij (al drie jaar FttH) is het altijd al zo'n 95 down en 115 (of meer) up geweest. Maar is dat zo relevant? Want doe eens een speedtest naar een willekeurige verderweg bestemming en je krijgt al heel andere waardes! Soms veel lager, maar soms zelfs hoger.

En nog bijzonderder:
Ik start wel eens meerdere speedtesten tegelijk, met diverse browsers simultaan en dan zie je al een heel ander beeld!
Dan lopen er b.v. parallel twee downloadtestjes en die geven individueel waardes van 90 tot 70 aan (opgeteld dus ruim 160!) en de downloads gaan in z'n totaliteit ook ruim boven de 150/180.
Waarbij pingtijden onder 7ms blijven en de jitter vrijwel altijd 0ms bedraagt. d:)b

Of doe eens een ftp snelheidstest met enorme binaire files; dat is wat veelzeggender, dan een paar seconden speedtestje draaien. >:)

Voorheen hadden wij een UPC verbinding en die adverteren weliswaar met 120 down en volgens de speedtest werd dat meestal ook wel gehaald. Maar de effectieve (!) snelheid haalde dat lang niet. De ping- en latencytijden zijn niet zo ideaal. En ook de routering naar de rest van het wereld wijde web is beduidend minder efficiënt dan via Xs4all.

Terwijl je b.v. grote bestanden aan het uploaden bent, blijft de downsnelheid ook bijna altijd prima op orde. Hetgeen bij andere ISPs (vooral de kabelaars) toch een heel ander beeld toont. :|

Een download via ftp.xs4all.nl van een 1gb (1.073.741.824) binair file duurt bij mij rond de 90 seconden. (ca. 12MBps) Lijkt mij een uitstekende waarde.
De network I/O in m'n resource manager schommelt tijdens zo'n ftp download test tussen de 90-105Mbps. M.a.w. volgens mij is de FttH verbinding prima in staat om de geadverteerde waardes te halen. Alleen hangt het er wel vanaf welk (cosmetische) tooltje je gebruikt om het te testen... :S

De network I/O tijdens een simultane up- en downtest piekt zelfs tegen de 300Mbps aan. Geeft aan dat in ieder geval m'n lokale netwerkinfrastructuur prima op orde is. :)
Zie mijn eerdere bericht, waar ik een aantal tests uitgevoerd heb. Dj-sannieboy in "XS4all Glasvezel"
Weemism schreef op zaterdag 26 maart 2016 @ 00:11:
[...]

Hier op Edge (versie 25.10586.0.0) en Windows 10 (64-bit), maar geen problemen met webtv. Kost wel een paar seconden voordat ie beeld geeft inderdaad.
Net even in Chrome onder OSX getest en daar werkt WebTV wel. Dan zit er toch iets niet helemaal lekker in m'n Windows 10 installatie.

[ Voor 77% gewijzigd door Dj-sannieboy op 02-04-2016 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Wat betreft die up/download snelheidstestjes; ...... "lang verhaal"....
Prima en helemaal mee eens. Ik ben dan ook uiterst tevreden over de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

janbal schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 13:51:
Kijk dat is nu een goed beargumenteerd verhaal waar we iets aan hebben.

Mijn complimenten.
Mwah, vallen volgens mij toch ook wel kritische kanttekeningen bij te zetten:
Ja, maar ook de officiele speedtest van XS4ALL zelf. Beide geven hetzelfde resultaat. Wat wilde je met deze opmerking zeggen?
Daarom is Speedtest in die zin ook 'gestandaardiseerd', die pakt altijd de dichtstbijzijnde server (of een door jezelf gekozen server) zodat de resultaten onderling vergelijkbaar zijn. In mijn geval liet Ziggo dus altijd 120 Mbit van de geadverteerde 120 down zien, XS4ALL kwam nooit hoger dan 93-95 van de geadverteerde 100.
En nog bijzonderder:
Dit heb ik zo bij Ziggo nooit getest, dus ik kan niet weerleggen noch bevestigen of een verbinding bij Ziggo niet precies hetzelfde beeld zou geven zoals wat je hierboven schetst. Heb je data waarmee je kan laten zien dat XS4ALL hier inderdaad beter op presteert dan Ziggo?
Dat argument heb ik wel vaker gelezen, maar bij Ziggo, toenmalig nog UPC overigens in mijn geval, waren m'n pings ook nooit hoger dan 7 ms. Jitter weet ik niet, want dat test de standaard Speedtest niet, alleen die van XS4ALL. Zou dus kunnen kloppen wat je zegt, maar kan je aantonen dat de jitter bij Ziggo hoger is dan?
Dat zou een goed argument zijn ware het niet dat alle speedtests een consistent beeld laten zien voor zowel XS4ALL als Ziggo (cq 95Mbit en 120Mbit). Als de korte testtijd een factor zou zijn zou je dat zien in niet consistente snelheidsmetingen, tenzij je verwacht dat bij een XS4ALL verbinding de snelheid bij een langere test ineens omhoog zou gaan, en die van Ziggo omlaag. Ik zie echter bij beide verbindingen, hoe kort de speedtests dan kennelijk ook zijn, dat de snelheden na de eerste spike keihard gecapt worden, alleen bij XS4ALL standaard 5-8Mbit te laag.
Definieer 'niet ideaal', en kan je dit onderbouwen? Bij Ziggo haalde ik zoals ik al schreef altijd pings van lager dan 7 ms. Ik zou ook wel een onderbouwing willen zien voor opmerkingen als 'En ook de routering naar de rest van het wereld wijde web is beduidend minder efficiënt dan via Xs4all.', heb je daar recente bewijzen voor, anders zijn het m.i. loze opmerkingen.
'Prima op orde'? 'Hetgeen bij andere ISPs (vooral de kabelaars) toch een heel ander beeld toont. :| '? Onderbouwing?
Overigens denk ik dat je hier wel een punt kan hebben, ik weet bijvoorbeeld niet of bij Ziggo de down en upload bandbreedte elkaar beïnvloeden.

Tsja, ik heb geen resource manager, maar zonder dit naast een soortgelijke setup met een Ziggo verbinding te testen zegt dit niet zo veel.

Bovenstaande is zeker geen aanval op jou, want niemand heeft je gevraagd om het allemaal feitelijk te onderbouwen, net als dat de posters daarboven dat niet deden (inclusief ikzelf niet), maar ik trigger wel op opmerkingen van mensen die dan zeggen "Kijk dat is nu een goed beargumenteerd verhaal waar we iets aan hebben." terwijl het merendeel van wat je schrijft anekdotisch is of een eigen waarneming, en in mijn ogen dus niet beter dan de posts erboven die kennelijk echter niet goed beargumenteerd waren, en verhalen waar we niets aan hadden.

Ik krijg dan een beetje het gevoel dat deze personen dan vooral vanuit een subjectieve merkvoorkeur voor XS4ALL spreken, en de waarnemingen/constateringen van de andere reageerders, die m.i. evenveel waarde hadden als jouw verhaal, daarmee onterecht devalueren.

Maar nogmaals, top als je het allemaal nog wil onderbouwen hoor, graag zelfs, want daar hebben we pas echt wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Glasvezel deze week binnen huis gekregen, moet ik nog wachten tot half mei voordat ik er gebruik van kan maken. Ik heb ervaring met routers e.d. , Iemand ervaring ermee dat Xs4all er alvast licht opzet en je zelf de config van Fritz instelt? Zo moeilijk is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Weemism schreef op zondag 03 april 2016 @ 00:09:
.........echter niet goed beargumenteerd waren, en verhalen waar we niets aan hadden.

Ik krijg dan een beetje het gevoel dat deze personen dan vooral vanuit een subjectieve merkvoorkeur voor XS4ALL spreken...........
Ik voel me nu (een beetje) aangesproken.
Ik heb hier sinds maart 2012 glasvezel en heb de volgende providers 'versleten'.
- Concept ICT - 1,5 jaar
- Telfort (door de overname van Concept ICT) - ca. 2 maanden
- Fype (later Fiber.nl) - 2 jaar
- XS4ALL - 3 maanden

Concept ICT was een van de pioniers op het netwerk hier en had stabiele en betrouwbare verbindingen. De helpdesk snapte echt niks en was gewoon een algemeen call center.
Telfort ben ik heel snel bij weggegaan omdat ik niet bij een dergelijk grote logge organisatie wilde zitten, helaas ging het wel heel fout toen ze bij de migratie per ongeluk mij een week of 6 zonder inet lieten zitten en deze erfenis over ging naar Fiber.
Bij fiber had ik geregeld dat mijn verbinding beneden alle peil was en ook daar was de helpdesk totaal onkundig. Geregeld had ik enorme lag, hoge pings en download snelheden ri. 7-8 ipv 100.
Na 2 jaar bij Fiber ben ik overgestapt naar XS4ALL enkel en alleen om eindelijk weer een stabiele verbinding te hebben en voor het geval er iets mis zou zijn een adequate helpdesk. De helpdeks is zeker prima.
Mijn internet is echt super stabiel (we moeten nog zien hoe ik er over een jaar over denk). Mijn enige kritiekpunt is dat ik al 1x mijn Fritz heb moeten herstarten om het gestotter van de TV te verhelpen.

Ik ben een behoorlijk intensieve en kritische gebruiker van internet vanwege mijn (i)Racing hobby. De verbinding moet gewoon stabiel en goed zijn (bandbreedte is niet het grote punt, maar wel ping en kwaliteit) en dat heb ik nu weer sinds 3 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
goddegoddeot schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:31:
Glasvezel deze week binnen huis gekregen, moet ik nog wachten tot half mei voordat ik er gebruik van kan maken. Ik heb ervaring met routers e.d. , Iemand ervaring ermee dat Xs4all er alvast licht opzet en je zelf de config van Fritz instelt? Zo moeilijk is dat toch niet?
Jep, zoek mijn posts in dit topic maar eens terug. Had zelf de boel al draaiende gekregen voordat de monteur überhaupt was langsgeweest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

goddegoddeot schreef op zondag 03 april 2016 @ 08:31:
Ik heb het ook zelf gedaan en idd een fluitje van een cent. Ik heb helemaal geen monteur laten komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Verwijderd schreef op zaterdag 02 april 2016 @ 11:24:
Zijn er hier eigenlijk XS4all gebruikers die een Synology RT1900AC rechtstreeks achter de NTU hebben geplaatst en hun Fritzbox de deur uit hebben gegooid?

Hoe bevalt dat?
Wat werkt wel en wat werkt niet?
Waar moet ik rekening mee houden bij de installatie van de Synology?
Vanwaar je keuze voor de Synology en wil je IPTV gebruiken? Ik zelf gebruik een dedicated router en dedicated access points (allen van Ubiquiti) die je op de optimale plekken in huis plaatst. Daarmee heb je een perfect bedraad en draadloos netwerk. Werkt ook prima icm (routed) IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

slooffmaster schreef op zondag 03 april 2016 @ 12:07:
[...]

Vanwaar je keuze voor de Synology en wil je IPTV gebruiken? Ik zelf gebruik een dedicated router en dedicated access points (allen van Ubiquiti) die je op de optimale plekken in huis plaatst. Daarmee heb je een perfect bedraad en draadloos netwerk. Werkt ook prima icm (routed) IPTV.
Mijn eventuele keuze voor de Synology heeft te maken met het gegeven dat ik van de Fritzbox interface gruwel. Ik run thuis een eigen (web)server / Nas (ook van Synology) en ben over de support van Synology zeer te spreken.

Ja, IPTV is zelfs een must, inclusief 'meer tv'.
Ik heb een 2 jaar lang een Asus AC68U gebruikt, maar daar kun je ondersteuning voor 'meertv' wel vergeten, vandaar dat ik nu dus op zoek ben naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slooffmaster
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-07 23:39
Ik ben geen netwerk specialist maar volgens mij heb je IGMP support nodig op je router om routed IPTV goed draaiend te krijgen. Routed IPTV heb je weer nodig voor MeerTV. Zover ik even snel kon nagaan ondersteunt de Synology nog geen IGMP... Wellicht beter toch kijken naar een Ubiquiti Edgerouter lite? Niet voor beginners maar wel een top router, daarnaast een of meer AC-Lite access points van Ubiquiti aansluiten en je hebt een snel en stabiel netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Laatst online: 08-09 09:55
Ik gebruik momenteel de Fritzbox als modem/router met op de eerste verdieping een Archer V7 v2 als bridge met Wifi (verbonden via UTP aan de Fritzbox). Aan deze Archer hangt ook mijn tweede IPTV kastje. Nu is het echter sinds een week zo dat als ik het IPTV kastje inschakel de wifi verbinding op de Archer geen dataverbinding meer geeft. Zowel lokaal als extern kan ik geen verbinding meer maken (hoewel de tablets/smartphones nog wel '5 streepjes' houden). Op het moment dat ik de decoder uitzet is de verbinding direct weer terug.

Komt iemand dit bekend voor? Ik heb al even zitten pielen met IGMP settings in de archer, maar dit haalde niks uit. Heb ook geen NAT regels op de archer. UPNP staat aan.

Dit probleem speelt niet op de begane grond bij het eerste IPTV kastje/wifi van de Fritzbox.

[ Voor 6% gewijzigd door EQJim op 04-04-2016 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Vraagje waar ik, na veel zoeken, geen antwoord op vind; ik overweeg de overstap van Ziggo 150/15 naar het 100/100 glasvezel abbo van XS4ALL of KPN. Voor beide geldt, ongeveer dezelfde prijs, 50% minder down en bakken meer up. Voor mijn huis wordt ook, bij beide, de 500/500 variant (soms actief aan de deur :z ) aangeboden.

Nu ben ik eigenlijk heel tevreden op het moment, stabiele verbinding met goede latency. Maar ik speel veel UT en daar helpt een lage ping wel bij. Nu haal ik 25ms naar Franse en Duitse servers en 35ms naar Engelse servers (ingame, geen ping cmd, dat ligt lager). Mijn vraag is tweeledig; is er een *ruwe* indicatie te geven hoeveel mijn ping zakt met een glasvezel aansluiting? Is dat 5ms of meer richting 20ms? En, het tweede, zit ik dan beter bij een XS of KPN?

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-09 22:42

OMX2000

By any means necessary...

Ik kreeg net een update van de tv ontvanger voor mijn kiezen. Iemand anders dit ook al gehad? En hopelijk zijn de issues met het vastlopen voorbij. Maar ik kan er verder nog niks over vinden.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

OMX2000 schreef op maandag 04 april 2016 @ 22:38:
Ik kreeg net een update van de tv ontvanger voor mijn kiezen. Iemand anders dit ook al gehad? En hopelijk zijn de issues met het vastlopen voorbij. Maar ik kan er verder nog niks over vinden.
Ook hier vanmiddag een update ontvangen. Het enige verschil welke ik kan ontdekken is een kleine verandering (uitstraling) van het MENU.

Aanvulling,
Heb toch een probleem met NPO1 bij het aanzetten van de TV en ontvanger.
Zwart beeld met op de achtergrond een hoop herrie.
Schakel ik over naar een ander net en dan weer terug naar 1, dan en daarna werkt alles weer prima.
Hebben meerdere mensen hier last van ??

[ Voor 24% gewijzigd door Gondelier op 05-04-2016 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cassius schreef op maandag 04 april 2016 @ 14:14:
...Mijn vraag is tweeledig; is er een *ruwe* indicatie te geven hoeveel mijn ping zakt met een glasvezel aansluiting? Is dat 5ms of meer richting 20ms? En, het tweede, zit ik dan beter bij een XS of KPN?
Mijn ping zit gemiddeld op 4 tot 7ms (500/500 abo). De routing van XS is iets beter dan die van KPN, maar dat ontloopt elkaar niet heel erg veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WyriHaximus
  • Laatst online: 06-03 02:00
Verwijderd schreef op dinsdag 05 april 2016 @ 07:02:
[...]

Mijn ping zit gemiddeld op 4 tot 7ms (500/500 abo). De routing van XS is iets beter dan die van KPN, maar dat ontloopt elkaar niet heel erg veel.
Bij XS zijn de pings inderdaad best prima, her en der wat piekjes maar vooral zeer stabiel. Wat Mozzy ook al zegt, gemiddeld tussen de 4 en misschien 10 in Nederland (met 500/500 abbo), afhankelijk waar je heel wil en op wat voor tijdstip.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aa9OaWH.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gondelier schreef op maandag 04 april 2016 @ 23:52:
[...]

Aanvulling,
Heb toch een probleem met NPO1 bij het aanzetten van de TV en ontvanger.
Zwart beeld met op de achtergrond een hoop herrie.
Schakel ik over naar een ander net en dan weer terug naar 1, dan en daarna werkt alles weer prima.
Hebben meerdere mensen hier last van ??
Sinds gisteren hetzelfde probleem. Op meerdere zenders. Word er met zappen af en toe gek van...... 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik had dit gisteren meerdere malen met SBS6 en RTL 7.
Het wordt nu iritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Minder zappen misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik begon op 6, toen 7 een het was allebei drama :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Staat op storingen pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Hoe bedoel je?
Minder van kanaal wisselen als oplossing?
Nog effe :)

Zojuist liep de hele ontvanger vast omdat ik teletekst aan het lezen was.

[ Voor 35% gewijzigd door tlpeter op 06-04-2016 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

@bremer.h

Bij mij is de TV ontvanger stuk, ik zie nu op geen enkele zender meer wat, alleen maar herrie.
XS4ALL levert een nieuwe ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Laatst online: 10:07
A.s. maandag 18/4 is mijn overstapdatum van ON glasvezel (WGDO) naar XS4ALL (WBA). Ik heb afgelopen week het installatiepakket van XS4ALL ontvangen met daarin NT, Fritzbox, IPTV-ontvanger, etc. En ik heb twee monteursafspraken gekregen: maandagochtend met SPIE (namens Reggefiber) om mijn "glasvezelaansluitpunt fysiek aan te passen", en dinsdagmiddag Guidion (namens XS4ALL) om alles tot en met TV en email in te komen stellen.

Dat laatste gaat mij wat ver. Alleen het op de FTU klikken van de NT zou ik graag door iemand gedaan hebben, ook omdat in de handleiding staat dat dit door een monteur moet gebeuren. Vanaf daar kom ik er zelf wel uit.

Maar onder welke van de twee monteurs valt het plaatsen van de NT precies? Denken jullie dat die van Reggefiber in ieder geval bereid zal zijn hem even erop te klikken desgevraagd? Dan kan ik Guidion misschien gewoon afbellen. Anders denk ik dat ik toch niet het geduld heb om een dag op hun te wachten en het toch zelf ga proberen, wat wellicht niet eens zo moeilijk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
odo966 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 20:27:
A.s. maandag 18/4 is mijn overstapdatum van ON glasvezel (WGDO) naar XS4ALL (WBA). Ik heb afgelopen week het installatiepakket van XS4ALL ontvangen met daarin NT, Fritzbox, IPTV-ontvanger, etc. En ik heb twee monteursafspraken gekregen: maandagochtend met SPIE (namens Reggefiber) om mijn "glasvezelaansluitpunt fysiek aan te passen", en dinsdagmiddag Guidion (namens XS4ALL) om alles tot en met TV en email in te komen stellen.

Dat laatste gaat mij wat ver. Alleen het op de FTU klikken van de NT zou ik graag door iemand gedaan hebben, ook omdat in de handleiding staat dat dit door een monteur moet gebeuren. Vanaf daar kom ik er zelf wel uit.

Maar onder welke van de twee monteurs valt het plaatsen van de NT precies? Denken jullie dat die van Reggefiber in ieder geval bereid zal zijn hem even erop te klikken desgevraagd? Dan kan ik Guidion misschien gewoon afbellen. Anders denk ik dat ik toch niet het geduld heb om een dag op hun te wachten en het toch zelf ga proberen, wat wellicht niet eens zo moeilijk is ;)
Order voor installeren van de NT voor xs4all wordt nooit aan Reggefiber verstuurd, ook al komen ze langs. XS4all wil dat perse zelf doen als onderdeel van de "full service"
Als he de monteur van RF aardig vraagt doet ie het wel.
En anders zelf doen.
Kijk even op het YouTube kanaal van Fiber Nederland. Die hebben voor elk type FTU en NT mooie en hele duidelijke instructiefilmpjes staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Barre73 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 22:25:
Order voor installeren van de NT voor xs4all wordt nooit aan Reggefiber verstuurd, ook al komen ze langs. XS4all wil dat perse zelf doen als onderdeel van de "full service"
Als he de monteur van RF aardig vraagt doet ie het wel.
En anders zelf doen.
Kijk even op het YouTube kanaal van Fiber Nederland. Die hebben voor elk type FTU en NT mooie en hele duidelijke instructiefilmpjes staan.
Ah, de NT die ik heb gekregen is wat ze daar Type 1 noemen, en die ziet er nog het makkelijkst uit van allemaal. Bij Fiber word je dus wel gewoon geacht dit zelf te kunnen. Ik denk dat ik Guidion wel kan cancellen dan. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat is inderdaad de meest recente FTU en NT en is inderdaad het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
odo966 schreef op zaterdag 16 april 2016 @ 23:26:
[...]

Ah, de NT die ik heb gekregen is wat ze daar Type 1 noemen, en die ziet er nog het makkelijkst uit van allemaal. Bij Fiber word je dus wel gewoon geacht dit zelf te kunnen. Ik denk dat ik Guidion wel kan cancellen dan. _/-\o_
Succes! Met Guidion cancellen dan. Ook al krijg je zelf alles up en running, willen ze toch dat er iemand even langskomt. Administratief dingetje zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
ShitHappens schreef op zondag 17 april 2016 @ 09:40:
[...]

Succes! Met Guidion cancellen dan. Ook al krijg je zelf alles up en running, willen ze toch dat er iemand even langskomt. Administratief dingetje zeg maar.
Ik heb de ervaring bij Guidion dat ik altijd af kon bellen en dat heb ik de afgelopen anderhalf jaar bij 4 installaties gedaan. Wel of geen afspraak: ik heb nooit een monteur gezien. Dit uiteraard allemaal bij glasvezel.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24
Ik had ook geen geduld en hem er zelf opgeklikt. Staan hier in het topic ook nog wel wat instructies. Heel simpel om te doen en Guidion daarna afgebeld wat ook geen enkel probleem was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Waarschijnlijk een "longshot", maar misschien dat iemand het volgende herkent: ik heb 500/500, de 7490 FB, daarachter een Sitecom LN-121 switch waarop mijn PC, TV, mediaspeler, bluray speler en humax zit.

Het probleem: ipv6 vliegt er om de haverklap op mijn PC uit en dat niet alleen, vanaf dat moment heb ik een klapperende lijn van ongeveer 150/150 over. Als ik dan de netwerkconnectie op mijn PC disable en enable of via de commandline "netsh winsock reset catalog", "netsh int ipv6 reset reset.log" en een reboot doe, dan komt ipv6 weer een tijdje terug en heb ik weer 500/500, totdat ipv6 er weer uit knalt en de rest lijkt mee te trekken.

Nu kan ik wel ipv6 helemaal gaan disablen van Fritzbox tot PC, maar dat is voorlopig voor mij even een "last resort" en geen echte opliossing. XS4all komt ook niet verder dan mijn Fritzbox resetten (wat ik dan maar ook braaf gedaan heb). Iemand toevallig nog een helderdere ingeving?

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:39
Heb je de drivers van je netwerkkaart al geupdate naar de laatste versie? Het klinkt een beetje alsof daar iets niet helemaal goed gaat.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

ShadowLord schreef op maandag 18 april 2016 @ 13:47:
Heb je de drivers van je netwerkkaart al geupdate naar de laatste versie? Het klinkt een beetje alsof daar iets niet helemaal goed gaat.
Ja, dat is de laatste versie. Tot voor een week terug had ik dit probleem nog niet. Ben aan het puzzelen wat er "spontaan" veranderd is waardoor dit nu veroorzaakt wordt. Mijn vermoedens gaan richting Bitdefender die ik heb draaien, maar dat is ook maar op basis van twee posts op het Bitdefender forum van mensen die hetzelfde probleem hadden met een oudere versie.

Enfin, het lijkt in ieder geval niet in de verbinding zelf te liggen, maar aan iets op mijn PC en dat is nogal offtopic voor dit draadje, dus laat ik de boel maar niet verder vervuilen. Dank voor het meedenken.

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Mijn overstap is gelukt! Ging gisterochtend eigenlijk heel soepel: rond 8:30 viel het signaal weg op mijn oude verbinding van ON, en een uur later was de monteur van Reggefiber alweer gekomen en gegaan, mijn meterkast achterlatend met en splinternieuwe universele FTU.

Mijn vader, die ik had neergezet om het fort te bewaken omdat ik moest werken, heeft hem verder niet gevraagd om de NT erop te klikken, maar heeft dat even later gewoon zelf gedaan, en de verbinding van XS4ALL leek in feite meteen te werken.

We hebben de rest van de dag wel een beetje zitten klooien omdat de verbinding verre van stabiel leek: om de zoveel tijd klapte het eruit, "PPP negotiation timeout" in het log van de Fritzbox, IPTV-beeld bevroor steeds eventjes, telefoongesprekken konden afgekapt worden, etc.

's Avonds laat na vanalles geprobeerd te hebben, van Fritzbox naar factory settings terugzetten, tot Fritzbox direct in de meterkast zetten in plaats van aan 10 meter ethernet verderop in de kamer, kwam ik op het briljante idee om de *NT* een keer van de stroom te halen. Dat lijkt alles opgelost te hebben. Sindsdien ervaar ik een feilloze 500/500 verbinding.

Maar Guidion heb ik dus toch *niet* meer afgebeld, want met die stabiliteitsproblemen begon ik me toch af te vragen of ik zelf iets fout gedaan had, en de hoop te houden dat die monteur er iets zinnigs over zou kunnen zeggen. Nu ik ook dat heb opgelost en het nu een beetje laat is om hem af te bellen, zal ik hem vanmiddag maar een beetje het verhaal vertellen, laten zien dat alles werkt en hem weer bedanken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
odo966, ik ben er ook over aan het denken om over te stappen naar XS4All van ON (zeker omdat ON me nog steeds geen 500/500 kan bieden).
Hoe heb jij je overstap aangepakt? Zelf ON opgezegd? En per wanneer dan?
Kon je trouwens wel gelijk 500/500 krijgen (aangenomen dat je bij ON op 100/100 zat op het oude netwerk), want bij mij gaf XS4All een tijd geleden aan dat dat niet gelijk kon maar in 2 stappen gedaan moest worden...

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
@ShadowLord: zie ook mijn post in het ON-topic. Ik heb het op safe gespeeld en ON pas opgezegd toen alles allang liep in het XS4ALL-orderproces en de opleverdatum nog maar 10 dagen weg was; daardoor dus wel overlappende abonnementen nu voor een paar weken.

Ik kon inderdaad gewoon 500 bestellen. Sinds meer dan een jaar al geeft https://netco-fpi-info.fourstack.nl/ aan op mijn postcode dat 500 beschikbaar is, en XS4ALL's eigen postcodecheck gaf dat ook gewoon aan.

De monteur van Guidion is overigens net langsgeweest. Even 10 minuten mee gebabbeld over alles. Hij heeft me laten zien hoe ik een klokje op het display van de TV-ontvanger kan laten tonen in standby. Pro-tip: dat zit in het menu bij Energie-opties ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Is de monteur in ieder geval ergens nuttig voor geweest :+

Hoe groot is de grondplaat van de nieuwe NT trouwens ten opzichte van de oude packetfront? Is deze even groot of smaller/breder/korter/langer?

Zag na mijn reactie pas je reactie in het ON/OBN topic :X

[ Voor 65% gewijzigd door ShadowLord op 19-04-2016 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/vF9r43Qm.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/g0mPanQm.jpg

De nieuwe FTU is iets groter vooral in de hoogte. Ik was al bang dat het te krap zou zijn in mijn meterkast, ook omdat hij die hoogte nodig heeft om de NT er van bovenaf op te schuiven. Maar het paste toch nog wel. Het witte lipje bovenaan geeft blijkbaar het benodigde extra stukje hoogte aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Kijk, das positief, want dan zit ik niet straks met een stuk kale muur. Bij mij hangt hij in de huiskamer (achter de bank, dat wel), maar de muur is voorzien van structuurverf nadat de Packetfront grondplaat er al hing...

offtopic:
ON.nl nog 1 keer de kans geven m'n verbinding te upgraden, anders ga ik deze overstap ook maken (als dat mag van de vrouw des huizes, want die geniet nog steeds van de unencrypted IPTV op de HTPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
odo966 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 15:15:
[afbeelding] [afbeelding]

De nieuwe FTU is iets groter vooral in de hoogte. Ik was al bang dat het te krap zou zijn in mijn meterkast, ook omdat hij die hoogte nodig heeft om de NT er van bovenaf op te schuiven. Maar het paste toch nog wel. Het witte lipje bovenaan geeft blijkbaar het benodigde extra stukje hoogte aan.
Hij heeft links wel te weinig ruimte gelaten volgens het PvE... maar goed, het past en daar gaat het om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Meer mensen met problemen met de HD glas kanalen?

661 geeft hier een paar beelden en dan freezet het frame, het geluid loopt dan nog hakkelend door.

701 geen enkel probleem. Herstarten van NTU, Fritzbox en Decoder helpt niks.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Vanavond hier belabberde download snelheid minder dan 40 Mbit.... ping time outs...zowel in Hilversum en Bussum. 500/500Mbit abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-09 10:47
(jarig!)
ShadowLord schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 13:53:
odo966, ik ben er ook over aan het denken om over te stappen naar XS4All van ON (zeker omdat ON me nog steeds geen 500/500 kan bieden).
Hoe heb jij je overstap aangepakt? Zelf ON opgezegd? En per wanneer dan?
Kon je trouwens wel gelijk 500/500 krijgen (aangenomen dat je bij ON op 100/100 zat op het oude netwerk), want bij mij gaf XS4All een tijd geleden aan dat dat niet gelijk kon maar in 2 stappen gedaan moest worden...
Ik ben zelf van plan over te stappen van oud portaal XMS, nu Telfort, naar XS4All, volgens foursquare ga ik in juni over naar de nieuwe leverstraat en komt 500/500 beschikbaar.
Ik heb met de ks gebeld en kwam met het idee om eerst ADSL te nemen. En dat dan bij XS4All te upgraden naar 500/500 glas. Dat moet zonder extra kosten kunnen (behalve eventjes dubbel vanwege Telfort) en gaat downtime voorkomen :)

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Hoe zit het tegenwoordig met de lokale omroepen bij XS4ALL Televisie? Hier staat dat Studio 040 op kanaal 605 zou moeten zitten in Eindhoven, maar die lijk ik niet te hebben. Bij moederbedrijf KPN staat dat ie wel beschikbaar zou moeten zijn, en ik ging ervan uit dat de TV-dienst vrijwel identiek was aan KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/5266203150.png

De snelheid is opnieuw dramatisch. Vanavond maar even melding gedaan bij de helpdesk.

500/500 Hilversum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
odo966 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 09:26:
Hoe zit het tegenwoordig met de lokale omroepen bij XS4ALL Televisie? Hier staat dat Studio 040 op kanaal 605 zou moeten zitten in Eindhoven, maar die lijk ik niet te hebben. Bij moederbedrijf KPN staat dat ie wel beschikbaar zou moeten zijn, en ik ging ervan uit dat de TV-dienst vrijwel identiek was aan KPN.
Hier in Helmond zit Studio 040 inderdaad op 605 in het basispakket. Het nog kleinere Omroep Helmond op 526 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Bigs schreef op woensdag 20 april 2016 @ 22:04:
[...]

Hier in Helmond zit Studio 040 inderdaad op 605 in het basispakket. Het nog kleinere Omroep Helmond op 526 :)
Goed zoekend op de site staat er wel een pdf'je Overzicht Lokale TV-zenders. Als je deze letterlijk neemt zou Helmond inderdaad wel een paar lokale zenders hebben, maar Eindhoven geen enkele. Studio 040 is blijkbaar alleen te zien in Helmond, Asten, en Horst aan de Maas... :?

EDIT: via Twitter heb ik bij XS4ALL hiernaar gevraagd, en binnen een paar uur hadden ze het voor me gefixt! Ik heb nu Studio 040 op kanaal 605, en Omroep Nuenen op 609.

[ Voor 13% gewijzigd door odo966 op 21-04-2016 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer een verhoging in prijs van xs4all. Op zich ben ik prima tevreden met hun diensten maar nu weer een verhoging van 2,50 euro.

Nu toch maar eens kijken of het elders niet goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 10-09 21:24
Klopt, er komt weer een prijsverhoging aan:

https://www.xs4all.nl/wijzigingen/internet

Internet Smart gaat naar 43,50, wat ik erg gortig vind voor 50/50 Glasvezel zonder TV en bellen. Bij Telfort krijg ik voor 46 euro dezelfde snelheid en 2 TV Ontvangers.. Zelfde platform!

Maar eens gaan bellen met XS4ALL of dat niet anders kan.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Dit is al de tweede verhoging binnen korte tijd en een beetje vreemd dat alle abonnementen allemaal met hetzelfde bedrag omhoog gaan. Ga me toch maar eens orienteren op een andere provider.
Concurrenten gooien allemaal de snelheden omhoog maar XS4ALL niet die doet juist de prijzen omhoog. :(
Als ze dan ook nog de snelheid omhoog doen.
Belkosten gaan overigens ook omhoog,
https://www.xs4all.nl/wijzigingen/bellen

[ Voor 38% gewijzigd door TVL op 26-04-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09:19
Jassy schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 12:41:
Klopt, er komt weer een prijsverhoging aan:

https://www.xs4all.nl/wijzigingen/internet

Internet Smart gaat naar 43,50, wat ik erg gortig vind voor 50/50 Glasvezel zonder TV en bellen. Bij Telfort krijg ik voor 46 euro dezelfde snelheid en 2 TV Ontvangers.. Zelfde platform!

Maar eens gaan bellen met XS4ALL of dat niet anders kan.
al DSL klant sinds 2004, maar 43,50 voor alleen internet is aardig prijzig. Heb er nog wel een spotify account erbij uit het verleden. En met newszilla en een payserver kom ik aardig weg.

zie wel dat ik oa. bij Tele2 voor 25 euro weg kan komen. Met een eweka account ben ik dan al snel 10 euro per maand goedkoper uit. Weliswaar zonder spotify dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Net sinds een maand klant en nu meteen al een verhoging door mijn strot terwijl ze van de drie grootste glasaanbieders hier al de duurste waren. :( Thanks for nothing, XS4ALL. Niet eens een reden of excuses in de brief waarin ze het mededelen, gewoon een eenzijdige verhoging en daar moet je het maar mee doen. :r

Het mooiste van alles is nog wel dat ze breed lachende mensen op die wijzigingpagina die hierboven gelinkt wordt hebben staan en ze niet eens het lef hebben om ze gewoon "tariefverhogingen" te noemen, maar "wijzigingen <naam dienst>." Het zijn geen wijzigingen in de dienst, het aanbod blijft hetzelfde, je vraagt er alleen meer voor. :X

[ Voor 35% gewijzigd door NMe op 26-04-2016 23:26 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
NMe schreef op dinsdag 26 april 2016 @ 23:23:
Net sinds een maand klant en nu meteen al een verhoging door mijn strot terwijl ze van de drie grootste glasaanbieders hier al de duurste waren. :( Thanks for nothing, XS4ALL. Niet eens een reden of excuses in de brief waarin ze het mededelen, gewoon een eenzijdige verhoging en daar moet je het maar mee doen. :r

Het mooiste van alles is nog wel dat ze breed lachende mensen op die wijzigingpagina die hierboven gelinkt wordt hebben staan en ze niet eens het lef hebben om ze gewoon "tariefverhogingen" te noemen, maar "wijzigingen <naam dienst>." Het zijn geen wijzigingen in de dienst, het aanbod blijft hetzelfde, je vraagt er alleen meer voor. :X
Vind het ook redelijk bizar, ben sinds eergisteren klant....en hoppa...gelijk 2,50 per maand erbij :+ Gelukkig heb ik nog wel 6 maanden korting O-)

Valt me trouwens op dat bij de TV tuners (ik heb overigens de v2 van de 2260 gekregen) de Mijn Opnames enorm traag is. Het duurt wel een halve minuut eer m'n opnamen in beeld staan, dat was bij KPN (ondanks dat het dezelfde infra is) een stuk sneller...

Ook werkt (op dit moment) Programma Gemist niet. Krijg een deze pagina is tijdelijk niet bereikbaar melding.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

TheVMaster schreef op woensdag 27 april 2016 @ 00:40:
[...]

Vind het ook redelijk bizar, ben sinds eergisteren klant....en hoppa...gelijk 2,50 per maand erbij :+ Gelukkig heb ik nog wel 6 maanden korting O-)
Ik heb die korting ook nog even maar dat maakt het niet minder absurd. :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24
Hebben jullie een brief gehad? Ik ben klant sinds 30 dagen maar ik krijg de verhoging dus ook?
Ze hebben het al voor elkaar gekregen de eerste 2 facturen veel te hoog af te schrijven, dus ben benieuwd of ik dan nog wat van ze hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

In ruil voor het wijzigen van het contract mag jij natuurlijk wel gewoon weer opzeggen voordat het contract afgelopen is, als je ze hierdoor beu bent. Ik ben er voor mezelf nog niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
NMe schreef op woensdag 27 april 2016 @ 11:21:
[...]

Ik heb die korting ook nog even maar dat maakt het niet minder absurd. :r
Nee inderdaad...moet zeggen dat de TV mij ook stevig tegenvalt. Lijkt wel alsof het nog veel meer hapert dan bij KPN.... :?

Zijn er trouwens mensen die Glasvezel van XS4All goed aan de praat hebben (en dan met name het TV deel) met een EdgeRouter (Lite)? Zowel Programma Gemist als MijN Opnamen werken niet, terwijl dit bij KPN nooit een issue is geweest :?

[ Voor 28% gewijzigd door TheVMaster op 29-04-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig ik heb glas van XS4all en geen problemen met TV. doet het prima en snel!
Maar die van mij zit wel direct op de fritzbox.
Bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Vorige week bijna probleemloos overgestapt naar glas. Bijna omdat ik te eigenwijs ben om de documentatie te lezen, gelukkig had ik nog een oude analoge druktoetsen telefoon om de fritz te resetten. Ha zonder paperclip dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2016 @ 11:38:
Grappig ik heb glas van XS4all en geen problemen met TV. doet het prima en snel!
Maar die van mij zit wel direct op de fritzbox.
Bij jullie ook?
Ik heb nu de TV via de Fritzbox lopen, maar bij KPN had ik nooit een issue met de EdgeRouter i.p.v. hun eigen router....geen idee waarom het bij XS4All niet werkt :(

Mocht iemand een goed werkende config hebben voor de EdgeRouter (i.c.m. XS4All en met eventueel IPv6) dan hou ik me aanbevolen :9
Pagina: 1 ... 41 ... 108 Laatste