[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 43 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb het vanavond weer eens aangezet en na een uurtje stopte de TV weer met werken totdat ik IGMP snooping uitzette. Deze switch heeft ook maar heel weinig opties voor IGMP Snooping (de 'Static router port' optie die mijn andere Netgear switch wel heeft ontbreekt bijvoorbeeld), dus ik moet maar eens op zoek naar een andere goede PoE switch. Helaas valt een HPE 1920 niet in het budget ;) die zou ik uit zakelijke ervaring hebben gekocht.

Heeft iemand ervaring met de Zyxel GS1900-8HP?

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 08-07-2016 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:45
Ik heb goede ervaringen met deze switch, maar ik heb geen iptv en gebruik IGMP dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LosserNL
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:47
Je kan je VLAN switches ook anders inzetten door je IPTV kastjes een apart VLAN te geven en dito ander subnet op je router. Bijvoorbeeld 192.168.1.x ipv 192.168.0.x voor je normale lan. MeerTV enzo blijft dan ook werken. IGMP en multicast blijft dan ook beperkt tot dat VLAN waardoor snooping minder snel/niet nodig is. Je WiFi zal er ook blij mee zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55

OMX2000

By any means necessary...

Iemand een idee wanneer nieuwe zenderlijst ingaat. Ik zie hier niks van. Settop box is al een keer gereset.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13-09 00:38
Is hier iig al in gegaan hoor... Heb je niet eerder die zenders verborgen gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 19:37

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb de Arcadyan HMB2260 en vaak problemen met snel vooruit spoelen.
2-8x werkt 'redelijk' maar sneller werkt niet of nauwelijks. Sterker nog af en toe gaat het met bv 16x snelheid opeens achteruit ipv vooruit.

En daarnaast heb ik ook geregeld dat als ik het afspelen van een opname onderbreek en later wil verder kijken het afspelen weer bij het begin start. Dit ondanks dat ik heb gezet 'verdergaan' ipv 'vanaf begin'.

Iemand tips.....?
(local opnemen was toch wel wat fijner...)

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
JoepW schreef op zondag 10 juli 2016 @ 22:26:
Ik heb de Arcadyan HMB2260 en vaak problemen met snel vooruit spoelen.
2-8x werkt 'redelijk' maar sneller werkt niet of nauwelijks. Sterker nog af en toe gaat het met bv 16x snelheid opeens achteruit ipv vooruit.

En daarnaast heb ik ook geregeld dat als ik het afspelen van een opname onderbreek en later wil verder kijken het afspelen weer bij het begin start. Dit ondanks dat ik heb gezet 'verdergaan' ipv 'vanaf begin'.
Herkenbaar, helaas. :/
Hier dezelfde Arcadyan, en idd 'onthouden' waar een opname hervat moet worden, gaat steeds vaker fout. Begint 'ie gewoon weer bij het begin. En de snelspoelstanden werken erg hakkelig, of soms nauwelijks. Dan is het meer 2 stappen vooruit, 1 stap achteruit.
Ook voortdurende kleine hikjes in het beeld (niet het geluid) tijdens het afspelen van opnames uit de grote digitale IPTV wolk. Maar het is niet consequent bij dezelfde zenders en/of dezelfde opnames. Soms weer wel, soms weer niet.
Lijkt me (wederom) een capaciteitsprobleem in de transportstream en/of het storageplatform. Iemand die daar wat zinnigs over wil/kan zeggen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Laatst online: 12:12
Een workaround: voer een tijdspanne in met het numerieke toetsenbord (bijv. 800 = 8 minuten) en druk daarna op vooruit-/achteruitspoelen. Werkt erg prettig en precies en je kunt in de loop v/d tijd redelijk schatten hoe lang een reclameblok ongeveer gaat duren :)

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ja, dat weet ik, dat je een tijdsinterval kunt invoeren. Gebruiken we idd altijd om de reclame blokken op de commerciële zenders te skippen. Die duren net iets meer dan 7 minuten.

MAAR... ook dat tijdsinterval vooruit werkt soms gewoonweg niet. Vooral niet bij wat oudere opnames. Dan voer je b.v. 15 minuten in, en dan gaat 'ie slechts 1 minuut vooruit. Of 2, of niet, of 3... kortom...werkt niet goed... 8)7
En juist bij die opnames, waarbij de vorige stoptijd niet onthouden werd, en je zelf wel weet waar je ongeveer verder moet. Is, EN het tijdsinterval vooruit niet in orde, EN het FFWD spoelen niet in orde... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12-09 07:44
Ik ben best wel tevreden met xs4all glasvezel 50/50 (icm Fritz 7490) maar kan het uberhaupt goedkoper ?
Ik betaal nu 63,49 (40,99 internet, 17,50 tv en 5 euro voor bellen (spotify)
Contract loopt 14 juli 2016 af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
LosserNL schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 16:48:
Je kan je VLAN switches ook anders inzetten door je IPTV kastjes een apart VLAN te geven en dito ander subnet op je router. Bijvoorbeeld 192.168.1.x ipv 192.168.0.x voor je normale lan. MeerTV enzo blijft dan ook werken. IGMP en multicast blijft dan ook beperkt tot dat VLAN waardoor snooping minder snel/niet nodig is. Je WiFi zal er ook blij mee zijn :)
Klopt daar zat ik ook aan te denken, ik gebruik op dit moment alleen nog de Fritz!Box als router dus dat gaat hem nu nog niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H00GiE
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-09 11:19
MisteRMeesteR schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 20:29:
[...]
nee, geen user aangemaakt, niet dat ik weet.

FB hangt ook achter een eigen router (in IP client mode) dus XS4ALL kan er niet zomaar bij ;)

* MisteRMeesteR factory reset doen gaat :P
Inmiddels mogelijke oorzaak en voor mij een werkende oplossing gevonden:
Sluit je pc (of tablet/laptop) aan via wireless over de FB of één van de "lan" poorten.
Zorg dat je in 't zelfde subnet zit als je FB en log dan in met alleen een WW.
Stel daarna een user in en je kan weer vanuit het hele netwerk inloggen.

Ook ik gebruik de FB pas NA mijn eigen router (pfSense) als een (luxe) AP.
Ik moest mijn pc direct in het LAN gedeelte van het netwerk van de FB aansluiten voor ik een "normaal" login scherm kon zien zonder gebruikersnaam. Heb even snel een wlan dongle gebruikt en dat werkte prima.

Ik vermoed dat als de traffic uit de rest van het netwerk komt, de FB dan "denkt" dat je vanuit het internet (WAN) wil inloggen, en dat kan schijnbaar alleen met een gebruiker én een wachtwoord.
Heeft te maken met nieuwe functies ofzo. 8)7

"Wat gebeurt er als ik ook dit knopje dr...."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:42

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

H00GiE schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:40:
[...]

Inmiddels mogelijke oorzaak en voor mij een werkende oplossing gevonden:
Sluit je pc (of tablet/laptop) aan via wireless over de FB of één van de "lan" poorten.
Zorg dat je in 't zelfde subnet zit als je FB en log dan in met alleen een WW.
Stel daarna een user in en je kan weer vanuit het hele netwerk inloggen.

Ook ik gebruik de FB pas NA mijn eigen router (pfSense) als een (luxe) AP.
Ik moest mijn pc direct in het LAN gedeelte van het netwerk van de FB aansluiten voor ik een "normaal" login scherm kon zien zonder gebruikersnaam. Heb even snel een wlan dongle gebruikt en dat werkte prima.

Ik vermoed dat als de traffic uit de rest van het netwerk komt, de FB dan "denkt" dat je vanuit het internet (WAN) wil inloggen, en dat kan schijnbaar alleen met een gebruiker én een wachtwoord.
Heeft te maken met nieuwe functies ofzo. 8)7
It's not a bug, it's a feature 8)7

Ik probeer hem idd te bereiken vanuit een ander subnet. Ik zal eens kijken als ik weer op locatie ben (en dus in hetzelfde subnet van de FritzBox! zit) of ik wel enkel kan inloggen met het password.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StugIII
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-09 22:20
Beste Tweakers,

Ik heb een probleem met mijn Fritzbox 7490 en Xbox One. Er is wel internet op de Xbox one en de updates gaan goed, maar online gamen is niet mogelijk. Na inloggen op de server wordt de Xbox er binnen een minuut alweer uit gegooid.
Port forwarding heb ik geprobeerd maar geen resultaat. Als ik Teredo uitzet, dan heb ik helemaal geen internet meer. Wie kan mij helpen met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Inmiddels contact gehad met xs4all over de hikkende opnames en moeilijk spoelen: eerst komt er een monteur om lokaal alles uit te sluiten. :(
We w88 af en ik hou jullie op de hoogte ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13-09 17:20
Op het moment ondervind ik storingen op mijn internet van xs4all. Ik zit pas een week bij xs4all glasvezel en kom van ziggo af. Het internet stopt plotseling voor ongeveer 30 seconden lang totdat mijn router opnieuw via pppoe verbinding heeft gemaakt.

Ik heb 2 dagen terug de Fritzbox 7490 vervangen met mijn eigen router Asus AC66U. Ik heb de instellingen gebruikt uit deze oude post. Direct er na geen problemen ondervonden en internet ging lekker vlot zonder onderbrekingen.

Maar de storingen treden nu pas sinds vandaag op en op de storingen website van xs4all staat geen storing of werkzaamheden gepland in Eindhoven of omgeving.

Dus ik twijfel of het nu aan mijn eigen router en instellingen ligt of dat het misschien een nieuwe nog onbekende storing bij xs4all betreft.

Hebben andere dezelfde storing op het moment of heb ik misschien iets fout gedaan in de instellingen?

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 01:52
Ik heb een vraag over het volgende:

Momenteel heb ik ziggo 300/30 maar ik zit eraan te denken om xs4all 500/500 glasvezel te nemen. Het voordeel van ziggo is dat ik de modem gewoon in mijn woonkamer heb staan en omdat ik geen wifi heb op mijn pc heb ik gewoon een kabeltje van mijn pc naar mijn modem getrokken.

Bij xs4all moet de modem in de meterkast omdat daar de glasvezel aansluiting zit. Nu is een kabel trekken van mijn pc naar de modem niet echt een optie omdat de kabel dan door de gang en naar mijn woonkamer moet. Ook ben ik bang dat mijn steam link dan slechter gaat werken via wifi. Welke opties heb ik voor mijn pc om deze te verbinden met internet? En is het het waard om van 300/30 naar 500/500 te gaan, gezien alles dan via wifi moet gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpitfireNL schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 21:04:
Op het moment ondervind ik storingen op mijn internet van xs4all. Ik zit pas een week bij xs4all glasvezel en kom van ziggo af. Het internet stopt plotseling voor ongeveer 30 seconden lang totdat mijn router opnieuw via pppoe verbinding heeft gemaakt.

Ik heb 2 dagen terug de Fritzbox 7490 vervangen met mijn eigen router Asus AC66U. Ik heb de instellingen gebruikt uit deze oude post. Direct er na geen problemen ondervonden en internet ging lekker vlot zonder onderbrekingen.

Maar de storingen treden nu pas sinds vandaag op en op de storingen website van xs4all staat geen storing of werkzaamheden gepland in Eindhoven of omgeving.

Dus ik twijfel of het nu aan mijn eigen router en instellingen ligt of dat het misschien een nieuwe nog onbekende storing bij xs4all betreft.

Hebben andere dezelfde storing op het moment of heb ik misschien iets fout gedaan in de instellingen?
Dat klinkt als de problemen die ik in het begin met xs4all ook had. Bij mij alleen op vaste tijdstippen. Gemeld bij xs4all en geen idee wat die gedaan hadden, is nogal een tijd geleden namelijk, maar daarna geen problemen meer gehad.

Wat zegt het log? En heb je al contact gehad met xs4all?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
Sloeser schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:25:

Momenteel heb ik ziggo 300/30 maar ik zit eraan te denken om xs4all 500/500 glasvezel te nemen. Het voordeel van ziggo is dat ik de modem gewoon in mijn woonkamer heb staan en omdat ik geen wifi heb op mijn pc heb ik gewoon een kabeltje van mijn pc naar mijn modem getrokken.
Komt je kabel binnen in de woonkamer? Als je nu coax hebt liggen tussen meterkast en woonkamer kan je MoCa (utp over coax) adapters overwegen aan beide kanten.

M.b.t. gamen, dit zou ik zelf nooit over WiFi doen, ivm hogere latency.

edit: zie net hoe duur MoCA adapters zijn, gewoon CAT6 kabel trekken dus

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 16-07-2016 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
Sloeser schreef op zaterdag 16 juli 2016 @ 15:25:

Bij xs4all moet de modem in de meterkast omdat daar de glasvezel aansluiting zit. Nu is een kabel trekken van mijn pc naar de modem niet echt een optie omdat de kabel dan door de gang en naar mijn woonkamer moet. Ook ben ik bang dat mijn steam link dan slechter gaat werken via wifi. Welke opties heb ik voor mijn pc om deze te verbinden met internet? En is het het waard om van 300/30 naar 500/500 te gaan, gezien alles dan via wifi moet gaan?
Je praat nu alleen over je computer maar ok de TV heeft een UTP kabel nodig richting glasvezelaansluiting.

Beste optie (maar wellicht niet handig) is 1 UTP trekken van meterkast naar woonkamer. Daar kan dan de router van XS4all op die alle diensten verzorgt. Als die dan op min of meer dezelfde plek kan komen te staan als je Ziggo modem nu, dan kan je alle andere bekabeling gelijk laten, dus ook je computer weer bekabeld verbinden.
Maar dat kost je dus wel de moeite van 1 UTP kabel trekken van meterkast naar woonkamer. Die UTP kabel sluit je aan de ene kant aan op je glasaansluiting (kastje daarvoor komt via XS4all) en de andere kant op de Fritzbox in de woonkamer.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bigs schreef op maandag 11 juli 2016 @ 08:10:
[...]

Klopt daar zat ik ook aan te denken, ik gebruik op dit moment alleen nog de Fritz!Box als router dus dat gaat hem nu nog niet worden.
Ik zat ook over deze oplossing na te denken maar dan zou je inderdaad een router moeten hebben die aan de LAN kant meerdere IP ranges/interfaces ondersteunt en volgens mij is dit geen optie met de Fritzbox 4790 software bijgeleverd bij XS4all.

Het zou overigens wel mogelijk zijn als de IPTV ontvangers via het guest network (er is namelijk in de FB de mogelijkheid om guest network te ontsluiten op LAN4 port) internet kunnen benaderen, maar dit zal wellicht niet werken, wel een idee om het gewoon eens te proberen ; lange UTP kabel in port 4 LAN, deze op guest network enablen en er een Arcadyan aan hangen.

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 16-07-2016 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik overweeg nu om maar weer een nieuwe router te kopen. Met beide fritzbox 7490 en Asus RT-AC66U heb ik te weinig bereik in de slaapkamer dat zelfs de wifi verbinding soms reconnect.

Welke routers zijn nog meer goed in te stellen voor gebruik met xs4all en vervanger voor de fritzbox 7490? Een populaire uit de pricewatch is de 'Netgear Nighthawk R7000 - AC1900'. Werkt deze ook goed icm xs4all glasvezel?

Edit: natuurlijk kan ik mijn ac66u wel als wifi repeater instellen wat ik al heb gedaan. Maar het is niet mijn voorkeur om 2 routers in huis te hebben. Dan zit je altijd in de knoop met WPS en 2 SSIDs en 2 wifi channels in je huis. Ik kan wel 1 wifi uitschakelen van de fritzbox bijvoorbeeld maar dan heb ik dus weer geen werkende WPS knop. En de fritzbox kan niet als VPN server dienen. Ik wil gewoon 1 goed werkende router in huis om centraal mijn netwerk mee te kunnen beheren.

[ Voor 37% gewijzigd door SpitfireNL op 17-07-2016 14:42 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Waarom zou je met twee verschillende SSID's zitten? Hier in huis heeft mijn accesspoint boven exact dezelfde SSID en wachtwoord als die van mijn router beneden.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb een Asus RT-AC68 als access point geconfigureerd met exact dezelfde settings als de Fritsbox. Deze hangt aan de andere kant van mijn huis ik heb nu in de hele tuin bereik en in alle kamers. Werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Je bent toch altijd maar met 1 van de 2 routers verbonden en niet beide routers tegelijk. Ook al heb je voor beide routers hetzelfde SSID ingesteld je bent toch altijd maar met 1 router verbonden.

Loop je dan van router 1 naar router 2 (buiten bereik van router 1) dan gaat je telefoon toch weer opnieuw verbinden maar dan met router 2 want is dichterbij. Wat ik dus niet wil hebben want dan stopt(tijdelijk) mijn film of muziek dat ik op dat moment naar mijn telefoon aan het streamen ben.

Edit: heeft de AC68 een beter wifi bereik dan mijn AC66?

[ Voor 7% gewijzigd door SpitfireNL op 17-07-2016 15:12 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

SpitfireNL schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:05:
Je bent toch altijd maar met 1 van de 2 routers verbonden en niet beide routers tegelijk. Ook al heb je voor beide routers hetzelfde SSID ingesteld je bent toch altijd maar met 1 router verbonden.

Loop je dan van router 1 naar router 2 (buiten bereik van router 1) dan gaat je telefoon toch weer opnieuw verbinden maar dan met router 2 want is dichterbij. Wat ik dus niet wil hebben want dan stopt(tijdelijk) mijn film of muziek dat ik op dat moment naar mijn telefoon aan het streamen ben.

Edit: heeft de AC68 een beter wifi bereik dan mijn AC66?
Nog nooit gemerkt dat er iets hapert met 2 dezelfde SSID's op 2 zenders. En ik loop niet zo veel film te kijken ;)

En welke een beter bereik heeft weet ik niet. Heb enkel de 68

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vind het apart dat je een film aan het streamen bent en deze kijkt terwijl je door het huis loopt. Meestal doe je dit statisch lijkt me? Voor muziek kan ik het me nog wel voorstellen maar dan nog..

Ik heb hier zelf ook gewoon een oude router als 2e AP met zelfde SSID en ww, nog nooit hinder van ondervonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Het punt is dat hij dan nog met router 1 verbonden blijft als je al lekker in bed ligt film te kijken of muziek luister dan 5 tot 10 minuten later pas de verbinding met router 1 te zwak wordt, een drop in het signaal krijgt, disconnect, dan pas met router 2 gaat verbinden. Want router 1 daar ontvang ik ook een signaal van tot in de slaapkamer met schommelend 1-2 bars met soms drops naar 0 bars op het signaal.

[ Voor 20% gewijzigd door SpitfireNL op 18-07-2016 09:23 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
SpitfireNL schreef op zondag 17 juli 2016 @ 15:05:

[..]
Ik heb hier thuis op elke etage een access point (twee fritz boxen en een oude dlink) en ik kan gewoon al netflixend van de tweede etage naar de begane grond lopen zonder haperingen met mijn iPhone. Je moet wel opletten dat je tweede access point ook echt als access point functioneert want als je dubbel NAT hebt werkt het natuurlijk niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik heb geen dubbel NAT. De asus ac66u heeft speciaal een access point modus om dat goed te doen.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

JoepW schreef op donderdag 14 juli 2016 @ 16:20:
Inmiddels contact gehad met xs4all over de hikkende opnames en moeilijk spoelen: eerst komt er een monteur om lokaal alles uit te sluiten. :(
We w88 af en ik hou jullie op de hoogte ;)
De monteur is net onverrichter zaken vertrokken met twee (voorspelbare) conclusies:
1 Aan mijn netwerk en apparatuur kan het niet liggen.
2 Dit moet een bandbreedte probleem in de cloud zijn...

Een positief ding: er is niks overbodig vervangen. Dat heb ik in het verleden wel anders meegemaakt bij Fiber en Telfort.

We gaan weer afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JoepW schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:49:
[...]

De monteur is net onverrichter zaken vertrokken met twee (voorspelbare) conclusies:
1 Aan mijn netwerk en apparatuur kan het liggen.
2 Dit moet een bandbreedte probleem in de cloud zijn...

Een positief ding: er is niks overbodig vervangen. Dat heb ik in het verleden wel anders meegemaakt bij Fiber en Telfort.

We gaan weer afwachten :)
Ik neem aan dat er een woordje is weggevallen bij 1? Dat daar moet staan dat het niet aan jouw netwerk en apparatuur kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Barre73 schreef op maandag 18 juli 2016 @ 09:53:
[...]

Ik neem aan dat er een woordje is weggevallen bij 1? Dat daar moet staan dat het niet aan jouw netwerk en apparatuur kan liggen?
Hihi ;) Gecorrigeerd. Was op de telefoon getiept.
Inmiddels heeft ook de helpdesk van XS4ALL weer gebeld.
Ten eerst vonden ze het vervelend / jammer dat de monteur niet de apparatuur vervangen had (met name de NT1). Ik heb wederom gezegd dat ik dat echt geldverspilling zou vinden en toen kreeg ik een wazig verhaal, maar hout sneed het niet, want wat heeft schokkende opnames nou te maken met de NT1 als de gewone live TV en internet perfect zijn!
Ten tweede kreeg ik de mededeling er een ticket is aangemaakt naar KPN om te kijken naar mijn 'verdere verbinding'. Ik heb nogmaals gezegd dat het me echt sterk lijkt dat het aan mijn verbinding ligt ipv drukte 'in de cloud' op de avond...
We w88 weer af...

[ Voor 51% gewijzigd door JoepW op 18-07-2016 11:26 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Lijkt me óf een probleem op de ontvanger óf in de cloud. Verbinding lijkt als ik het zo lees gewoon in orde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Lord_Dain schreef op maandag 18 juli 2016 @ 15:22:
Lijkt me óf een probleem op de ontvanger óf in de cloud. Verbinding lijkt als ik het zo lees gewoon in orde ;)
Ontvanger is op daltijden ook helemaal prima. Enkel 's avonds is het beneden peil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Met de speedtest van XS4ALL kom ik op 80mpbs down en 92 up uit, getest met CAT6. Glas 100 abo.
Hebben jullie dit ook of moet ik al gaan testen vanaf de router en/of XS4ALL gaan benaderen met de vraag waarom ik niet eerder rond de 95 uitkom voor up en down?

[ Voor 3% gewijzigd door DeMoN op 10-08-2016 22:51 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik zit altijd op ca. 90-95 down en ca. 105-115 up met hetzelfde abo met cat6 op de Fritzbox. Ik zou nog een paar metingen doen en als dit structureel is kan je zeker klagen over de 80. Dat is echt voor glas te laag.
(ps Die 80 haal ik makkelijk met draadloos overigens)

[ Voor 11% gewijzigd door JoepW op 10-08-2016 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
E.e.a. is wel wat afhankelijk van het tijdstip v.d. dag.

De speedtest van xs4all geeft bij mij waardes van 90-93Mbps down en tussen de 105-114Mbps up. 6ms Ping en 1ms Jitter.
En een 'gewone' speedtest:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5543727907.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5543731618.png

En verder weg, betekent uiteraard wel hogere Pingtijden, maar nog steeds prima up/down waardes:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5543734502.pngAfbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5543743152.png
Vooral de up snelheidstesten zijn heel opmerkelijk. Je ziet 'm eerst pieken tegen de 170Mbps aan, om dan langzaam terug te stabiliseren op 110-120Mbps.

Mooie Plaatjes   

• Sloeser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-06 01:52
ehtweak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 23:18:

Vooral de up snelheidstesten zijn heel opmerkelijk. Je ziet 'm eerst pieken tegen de 170Mbps aan, om dan langzaam terug te stabiliseren op 110-120Mbps.
Dat had ik ook ja toen ik 100 had, volgens de monteur die hem aansloot kwam dat omdat de snelheid die je kan krijgen hoger is, maar dat wordt door xs4all afgeknepen naar een 100 mbit snelheid. Dit is alleen de eerste paar seconden zo, hierna zul je een steady 100 mbit blijven hebben..

• DeMoN
  • Laatst online: 04-09 12:38

DeMoN

Pastafari

Ik test overigens via een (nieuwe) TP Link TL SG108e Gbit switch, waar ook m'n STB op zit. Deze switch expres daarvoor gekocht, omdat je dan maar 1 kabel vanaf je meterkast naar je switch hoeft te laten lopen en hier je STB's en internetspullen op aan kan sluiten. IGMP snooping voorkomt namelijk dat al die IPTV-pakkettjes naar al je switchpoorten worden gestuurd. Maar wie weet neemt dat alsnog wel wat performance weg en vandaar de maar 80mbit..

80mbit over (5G) wifi, ook via de Fritzbox heb ik echter nog nooit gehaald (gewoon up-to-date laptop met SSD en Windows 10, dus ondersteuning ervoor heb ik en connect ook naar het 5G-netwerk. Maar goed, dit is een ander verhaal :))

[ Voor 5% gewijzigd door DeMoN op 11-08-2016 13:06 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:36
Denk niet dat die switch performance kost maar probeer het anders eens met een test rechtstreeks naar de meterkast.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• Mrk87
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:35
Sloeser schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:41:
[...]

Dat had ik ook ja toen ik 100 had, volgens de monteur die hem aansloot kwam dat omdat de snelheid die je kan krijgen hoger is, maar dat wordt door xs4all afgeknepen naar een 100 mbit snelheid. Dit is alleen de eerste paar seconden zo, hierna zul je een steady 100 mbit blijven hebben..
Ligt er ook maar net aan of je op een 100 mbit of een gigabit poort zit in de switch bij het POP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10:24
Hoe is jullie ervaring met de Macbook en de Fritzbox 7490 draadloze verbinding?
Ik heb in principe als ik test voldoende snelheid en kwaliteit, maar ik merk dat regelmatig ik op de macbook even geen verbinding kan maken. Ik zet wifi dan kort uit en aan en het werkt direct weer.

Heeft iemand tips om te achterhalen waar het aan ligt? Op dat moment kan ik met de iPhone en de bedrade PC wel gewoon internet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:36
Heb je soms 2,4 + 5 GHz aanstaan op de Fritz? Kan zijn dat die elkaar in de weg zitten op de Mac. Probeer het dan eens met 1 van beide uitgeschakeld.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-08 22:00

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik ben net over van KPN naar XS4all en heb nu een ZTE NTU, daar waar bij de oude PacketFront NTU van KPN het glas-ledje continu aan was, is bij de ZTE het glas-ledje heel snel aan het knipperen vrijwel synchroon met het ethernet-ledje, is dat normaal?

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

|sWORDs| schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:58:
Ik ben net over van KPN naar XS4all en heb nu een ZTE NTU, daar waar bij de oude PacketFront NTU van KPN het glas-ledje continu aan was, is bij de ZTE het glas-ledje heel snel aan het knipperen vrijwel synchroon met het ethernet-ledje, is dat normaal?
Ja, dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik vind de overstap qua modem echt een verademing. Ik was nooit zo heel blij met Fritzboxen, maar met de laatste firmware valt het wel mee en naast de Experiabox v10 is het een fantastisch apparaat. Wat ik echt super vind is dat het WIFI guest netwerk op LAN poort 4 gezet kan worden, die trunk ik nou als VLAN 1003 naar mijn Airport Extreme (AP boven, VLAN tagged op de poort naar de Airport Extreme) zodat ik door mijn hele huis naast normale WIFI ook een guest WIFI netwerk heb. Eventuele dubieuze software zou ik zo ook op een VM kunnen draaien wat dan geen LAN toegang heeft.
Top, hoef ik daar niet meer aan te twijfelen. HMB2260's zijn nu trouwens v2's geworden. Eens kijken of dat nog iets uitmaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door |sWORDs| op 17-08-2016 14:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Dain
Eergisteren met de klantenservice gebeld om weer een jaar te verlengen met een nette korting!!

Door die korting is het ook niet meer de moeite om over te stappen naar een 'mindere' provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

Lord_Dain schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:27:
Eergisteren met de klantenservice gebeld om weer een jaar te verlengen met een nette korting!!

Door die korting is het ook niet meer de moeite om over te stappen naar een 'mindere' provider :)
Komt me bekend voor.
Dat heb ik vorige week ook gedaan.

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

zei er iemand korting? O-)

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Verwijderd

Vandaag komt mijn USG binnen https://www.ubnt.com/unifi-routing/usg/
iemand tips om deze aan te sluiten? Mijn plan is om aan de NTU een managed switch met vlan ondersteuning te hangen VLAN 4 rechtstreeks naar de STB en VLAN 6 naar de USG door te zetten.
Klopt deze configuratie een beetje?

• DutchCrownNL
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13-09 10:48
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:42:
Vandaag komt mijn USG binnen https://www.ubnt.com/unifi-routing/usg/
iemand tips om deze aan te sluiten? Mijn plan is om aan de NTU een managed switch met vlan ondersteuning te hangen VLAN 4 rechtstreeks naar de STB en VLAN 6 naar de USG door te zetten.
Klopt deze configuratie een beetje?
Zou prima moeten werken, je mist enkel MeerTV dan op je STB's (de appjes).

Xbox Live Ambassador | Xbox Series X & Xbox One X | Flintstone NL |

Verwijderd

Top, MeerTV heb ik toch nooit gebruikt, daar hebben we een HTPC voor :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
Ik zoek een opsomming van routers die goed als vervanger van de fritzbox dienst kunnen doen icm xs4all glasvezel.
Op het moment weet ik maar 1 merk dat goed werkt als alternatief voor de fritzbox en dat is de asus AC66/68/87/88 series. Maar als er nog andere alternatieven (vooral andere merken) zijn dan wil ik die graag meenemen in mijn overweging.

De routers moeten natuurlijk naast internet ook in te stellen zijn voor doorgifte van het TV signaal vanaf het glasvezelkastje. Bellen(voip enz) gebruik ik niet.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
SpitfireNL schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:35:
Ik zoek een opsomming van routers die goed als vervanger van de fritzbox dienst kunnen doen icm xs4all glasvezel.
Op het moment weet ik maar 1 merk dat goed werkt als alternatief voor de fritzbox en dat is de asus AC66/68/87/88 series. Maar als er nog andere alternatieven (vooral andere merken) zijn dan wil ik die graag meenemen in mijn overweging.

De routers moeten natuurlijk naast internet ook in te stellen zijn voor doorgifte van het TV signaal vanaf het glasvezelkastje. Bellen(voip enz) gebruik ik niet.
http://netwerkje.com/eigen-router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:58

80000

mrox

SpitfireNL schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 11:35:

Zelfbouw project: Firewall / Router / AP (PfSense):
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1622491

Kant en klaar pfsense, wel prijzig:
https://shop.voleatech.de...tegorie/pfsense-hardware/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 22:32
Weet iemand hoe het geregeld is als je een extra subnet besteld bij xs4all? Blijft het huidige IP adres zoals het is, en krijg je er 5 bij? Wordt er al een gebruikt als gateway en de andere als broadcast? Krijg je ze geleverd via de huidige PPPoE, en werkt het ook met andere routers, in mijn geval een pfsense box?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kabbie
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12:35
eX0duS schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:45:
Weet iemand hoe het geregeld is als je een extra subnet besteld bij xs4all? Blijft het huidige IP adres zoals het is, en krijg je er 5 bij? Wordt er al een gebruikt als gateway en de andere als broadcast? Krijg je ze geleverd via de huidige PPPoE, en werkt het ook met andere routers, in mijn geval een pfsense box?
Gaat via je huidige PPPoE. Je krijgt een extra subnet welke op het huidige IP wordt afgeleverd. Ik heb er hier thuis (i.c.m een firewall van PANW) niets extra's voor in hoeven regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Laatst online: 12:12
Zie ook deze workaround om alle (8) ip-adressen te kunnen gebruiken:

https://groups.google.com.../_0d3_XmW-9I/bOk-OnapLV0J

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Het zijn er zelfs 8 zie ik.. Heb het besteld, zie het vanzelf of het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

I-King schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:36:
Ik heb in principe als ik test voldoende snelheid en kwaliteit, maar ik merk dat regelmatig ik op de macbook even geen verbinding kan maken. Ik zet wifi dan kort uit en aan en het werkt direct weer.

Heeft iemand tips om te achterhalen waar het aan ligt? Op dat moment kan ik met de iPhone en de bedrade PC wel gewoon internet gebruiken.
Geen issues hier en heb 2,4Ghz + 5Ghz aan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 23:41
Fijne verhuisservice bij XS4ALL overigens. Vandaag gebeld voor een verhuizing op 16-09 (Foei want aangeraden wordt 4 weken van tevoren) en als we wilden zou het hele spul al 12-09(!) opgeleverd kunnen worden door de monteur.

Beetje jammer dat het systeem verwacht dat je je eerst alle diensten opzegt en daarna weer opnieuw aangevraagd maar goed dan ben je wel weer een "nieuwe" klant dus dat is weer korting de eerste x maanden. /me is happy.
Tot nog toe dan. Eerst eens kijken of de verbinding wel weer tot stand komt maar dat zal wel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
Heb subnet aangevraagd en was vrijwel meteen actief. Op mijn pfsense box het IP subnet aangemaakt als virtual IP, vervolgens 1:1 NAT mapping gemaakt, waardoor het ook meteen werkt op het IP waar ik het hebben wil. Waarschijnlijk niet de mooiste oplossing, maar het werkt dus ook op pfsense en daarmee waarschijnlijk ook op andere routers die het ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

eX0duS schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:09:
Heb subnet aangevraagd en was vrijwel meteen actief. Op mijn pfsense box het IP subnet aangemaakt als virtual IP, vervolgens 1:1 NAT mapping gemaakt, waardoor het ook meteen werkt op het IP waar ik het hebben wil. Waarschijnlijk niet de mooiste oplossing, maar het werkt dus ook op pfsense en daarmee waarschijnlijk ook op andere routers die het ondersteunen.
Kun je dan ook nog poorten per IP met de pfSense FW besturen?
En enig idee hoe dit met de FB zou gaan? Kun je dan poorten per IP openzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 12:55

OMX2000

By any means necessary...

|sWORDs| schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:12:
[...]

pfSense kan ook poorten per IP openzette, van FB weet ik het niet. Ik kan alleen wel zeggen dat dat met mijn Ubiquiti Edgerouter Lite allemaal goed werkt. Ik heb een DMZ met machines met een statisch ip addres, en ik allow de poorten voor een specifiek adres.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

• nwagenaar
  • Laatst online: 08:13

nwagenaar

God, root. What's the differen

Ondertussen heb ik mijn Fritzbox vervangen voor een AC-router en DD-WRT (ik gebruikte de Fritzbox alleen vanwege de goede WiFi en VOIP mogelijkheden). De PPPoE draait als een trein en hetzelfde geldt voor mijn IPTV kastjes.

Het enige wat ik niet werkend krijg is IPv6 via DD-WRT. Heeft iemand deze combinatie met XS4all werkend gekregen?

Goh, dat ging makkelijker dan ik dacht:

IPv6 -> Enable
IPv6 Type -> DHCPv6 with Prefix Delegation

Apply Settings

Administration -> Commands

ip6tables -I INPUT 2 -m udp -p udp --dport 546 -j ACCEPT;

Save Firewall

Router rebooten en gaan met die banaan.

[ Voor 30% gewijzigd door nwagenaar op 01-09-2016 14:11 ]

Mijn Neo Geo MVS collectie

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-09 22:45

Rmg

Vertel eens iets meer, werd jij door de klantenservice gebeld? of heb je zelf gebeld omdat je termijn er bijna opzat? En korting kreeg je aangeboden of om gevraagd? ? :9

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:26
Iemand al ervaring met de nieuwe FTU van Reggefiber. We hebben glas aangevraagd 4 maanden geleden is nu eindelijk door Regge fiber opgeleverd maar nog niet door XS4ALL.

Nu blijkt in het pakket van XS4ALL zit de oude NTU die je in de FTU schuit bijgeleverd maar deze past niet over de nieuwe FTU uiteraard.

Om bepaalde redenen wil ik geen gebruik maken van de Fritsbox die XS4ALL na een onderzoek waarschijnlijk gaat afsturen. Maar wil gewoon weer een media converter hebben hangen. Liefst het oude type FTU.
Is er ergen iets beschikbaars wat werkt? Ik kan het nog niet echt vinden namelijk.

• eX0duS
|sWORDs| schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 22:12:
[...]

Je hebt nog gewoon losse NAT regels (eigenlijk PAT) die van WAN -> LAN gaan. En met WAN dat is dan je PPPoE adres maar ook je virtual IP's. Blijkbaar neemt de pfsense dat allemaal samen.
Het kan ook vast op een andere (betere) manier, maar zo werkt het ook prima.

Met de Fritzbox weet ik niet hoe je het daar op die manier kan instellen, ik geloof wel dat xs4all daar support op geeft.

• Barre73
Big-Foot schreef op donderdag 01 september 2016 @ 18:54:
Iemand al ervaring met de nieuwe FTU van Reggefiber. We hebben glas aangevraagd 4 maanden geleden is nu eindelijk door Regge fiber opgeleverd maar nog niet door XS4ALL.

Nu blijkt in het pakket van XS4ALL zit de oude NTU die je in de FTU schuit bijgeleverd maar deze past niet over de nieuwe FTU uiteraard.

Om bepaalde redenen wil ik geen gebruik maken van de Fritsbox die XS4ALL na een onderzoek waarschijnlijk gaat afsturen. Maar wil gewoon weer een media converter hebben hangen. Liefst het oude type FTU.
Is er ergen iets beschikbaars wat werkt? Ik kan het nog niet echt vinden namelijk.
Je wil dus niet de FB 5490 gebruiken die XS4all je zal sturen?? Want dat zou gaan gebeuren. Is wel een heel goed apparaat....

Er is een mediaconverter gemaakt door KPN voor de nieuwe FTU. Monteurs hebben die op de wagen. Guidion monteurs van XS4all wellicht niet.
Maar daar zou je om kunnen vragen. Die schuift er wel gewoon overheen en klikt in de nieuwe FTU.

• Lord_Dain
Rmg schreef op donderdag 01 september 2016 @ 09:27:
[...]

Vertel eens iets meer, werd jij door de klantenservice gebeld? of heb je zelf gebeld omdat je termijn er bijna opzat? En korting kreeg je aangeboden of om gevraagd? ? :9
Ik bel op en zeg dat ik overweeg op te zeggen omdat ik het pakket erg duur vind door de prijsverhogingen i.c.m. mijn vorige korting periode welke inmiddels ook was verlopen. Daarna was het binnen een paar minuten geregeld. Ze zijn bij XS4all gelukkig bereid om klanten te behouden, win win wat mij betreft.

[ Voor 4% gewijzigd door Lord_Dain op 01-09-2016 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-09 17:55
Ik heb afgelopen week tv van xs4all opgezegd ben over gestapt op play van kpn

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Barre73 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 20:03:
[...]

Je wil dus niet de FB 5490 gebruiken die XS4all je zal sturen?? Want dat zou gaan gebeuren. Is wel een heel goed apparaat....

Er is een mediaconverter gemaakt door KPN voor de nieuwe FTU. Monteurs hebben die op de wagen. Guidion monteurs van XS4all wellicht niet.
Maar daar zou je om kunnen vragen. Die schuift er wel gewoon overheen en klikt in de nieuwe FTU.
Nee ik wil inderdaad de FB5490 niet gaan gebruiken. Diverse redenen. Ik zal dan gaan vragen aan de monteurs van Guidion om een media converter. Als dat niet gaat lukken is er een alternatieve methode beschikbaar? Gewoon een externe media converter zou prima zijn en het mag ook wel wat geld kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Big-Foot schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:07:
[...]

Nee ik wil inderdaad de FB5490 niet gaan gebruiken. Diverse redenen. Ik zal dan gaan vragen aan de monteurs van Guidion om een media converter. Als dat niet gaat lukken is er een alternatieve methode beschikbaar? Gewoon een externe media converter zou prima zijn en het mag ook wel wat geld kosten.
Dat kan. Dan moet je gewoon XS4all door laten gaan met die FB 5490. Die wordt namelijk met een glaspatchkabeltje aangesloten op de nieuwe FTU. Om dat te kunnen heeft de nieuwe FTU een patchcover nodig. Een opschuifkapje die de blauwe klep rechtsonder openklikt waardoor er een opening ontstaat om een patchkabel aan te sluiten.
Als de monteur klaar is haal je de FB 5490 er weer af en sluit je zelf een Mediaconverter aan. Die zal je dan wel even aan de muur moeten hangen, of op een plankje leggen of zo.
Dat kan dus ook prima degene zijn die je nu in je pakket hebt zitten, als de monteur die tenminste niet mee terug neemt. En anders zelf even een MC kopen. Die van KPN staan ook wel op Marktplaats

En uit je post op te maken weet je prima wat je na de Mediaconverter moet plaatsen en instellen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-09 23:41
lordgandalf schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 08:32:
Ik heb afgelopen week tv van xs4all opgezegd ben over gestapt op play van kpn
Ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Hier in Blaricum geen internet, wel tv. Bekend probleem.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

Dr. Horrible schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 08:51:
Hier in Blaricum geen internet, wel tv. Bekend probleem.?
Grote landelijke internetstoring bij KPN

XS4ALL = KPN, vandaar.

Zelf geen last van trouwens, gebied Eindhoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:05
Barre73 schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:25:
Dan moet je gewoon XS4all door laten gaan met die FB 5490. Die wordt namelijk met een glaspatchkabeltje aangesloten op de nieuwe FTU.
Interessant, ik had nog niet gehoord dat er een nieuw type FritzBox werd geleverd met directe glasvezelaansluiting. Zie hem hier staan op XS4ALL supportpagina inderdaad.

Maar dit houdt dus in dat de FB bijna verplicht in de meterkast moet komen te hangen: situatie vergelijkbaar met Vodafone's Draytek waar ook een glaskabeltje ingaat? Is dit wel zo'n vooruitgang? Ik ben eigenlijk wel blij met de simpele NT/mediaconverter in de meterkast, alles via die ene ethernetkabel verder het huis in naar de FB op een centraler punt, waar handig tv-decoder en eventuele andere bedrade computers erop aangesloten kunnen worden, en ook de wifi beter tot z'n recht komt dan vanuit de meterkast.

Krijgen alle nieuwe klanten nu die 5490?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

odo966 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:04:
[...]

Krijgen alle nieuwe klanten nu die 5490?
Nee, dat ligt aan de regio. Ik ben net klant en heb hem niet, de medewerker deed een postcode check om te kijken welke box verzonden moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
|sWORDs| schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:31:
[...]

Nee, dat ligt aan de regio. Ik ben net klant en heb hem niet, de medewerker deed een postcode check om te kijken welke box verzonden moest worden.
Ligt niet aan de regio maar aan je FTU. Met die check kijken ze in de database van Reggefiber. Vanaf 1 juli is Reggefiber begonnen met het plaatsen van nieuwe FTUs. En daar passen de oude NT's niet op. Er is wel een nieuwe voor bij KPN maar blijkbaar kiest XS4all voor dese oplossing met de 5490.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Weemism schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 10:48:
[...]

Grote landelijke internetstoring bij KPN

XS4ALL = KPN, vandaar.

Zelf geen last van trouwens, gebied Eindhoven.
Ik ook niet, en ik heb ook niet het idee dat XS4ALL of andere dochters überhaupt geraakt zijn door de huidige "landelijke" KPN storing, lees er niks over op hun storingspagina of social media... op de pagina staan alleen een paar plaatselijke storingen. De grote storing lijkt in dit geval alleen KPN-klanten te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Soms wel, NU niet. >:)
Hier in Lelystad, een prima werkende Xs4all FttH verbinding! d:)b Alles funktioneert; zowel VoIP, als IPTV, alsmede de internetverbinding.
Ping, latency, up- en download zijn in orde.
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5602241983.png

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A'foort Schothorst hier ook geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Horrible
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 14:44
Problemen met mijn internet heeft er mee te maken dat ik een internetverbinding, en dus ip adres, van KPN (of planet volgens rDNS), niet van XS4ALL. Reggefiber gaat dit uitzoeken, ik ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij werkt het als een dolle! kijk even naar bezette wifi kanalen en protocollen. Ik moest voor wat oudere apparaten de oudere wifi standaard bijschakelen.
I-King schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 17:36:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 21:50
Barre73 schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 11:41:
[...]

Ligt niet aan de regio maar aan je FTU. Met die check kijken ze in de database van Reggefiber. Vanaf 1 juli is Reggefiber begonnen met het plaatsen van nieuwe FTUs. En daar passen de oude NT's niet op. Er is wel een nieuwe voor bij KPN maar blijkbaar kiest XS4all voor dese oplossing met de 5490.
Waarom zou ik willen overstappen van de 7490 naar de 5490? Volgens de product pagina is het enige verschil dat de NTU anders is aangesloten op de FritzBox. (Info https://en.avm.de/product...fritzbox/all-connections/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ChrisVrolijk schreef op maandag 05 september 2016 @ 16:20:
[...]

Waarom zou ik willen overstappen van de 7490 naar de 5490? Volgens de product pagina is het enige verschil dat de NTU anders is aangesloten op de FritzBox. (Info https://en.avm.de/product...fritzbox/all-connections/)
Heb ik dat gezegd dan?

Grote verschil is dat de 5490 een SFP module heeft en de rest niet. Ik heb hierboven het punt al uitgelegd. Nieuwe FTU - nieuwe mediaconverter voor nodig bij XS4all, en die nieuwe MC is blijkbaar niet erg goed leverbaar.
Maar omdat deze nieuwe FTU ook een aangepaste mogelijkheid biedt om een glaspatchkabel netjes aan te sluiten, heeft XS4All blijkbaar daarvoor gekozen en daarmee om nog maar 1 apparaat om uit te leveren. Geen aparte NT/mediaconverter meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Foot
Ja knap onhandig vind ik dat wel. Moet nu eigenlijk verplicht een Fritzbox ophangen in plaats van wat je zelf zou willen. Gelukkig heeft Draytek ook al een tijdje versies beschikbaar die rechtstreeks met de glas verbinding praten. Maar nog steeds in mijn situatie erg onhandig qua positie.
De FTU hangt gewoon op een rot plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Zie mijn bericht van 2 september 11:25.....
Voor relatief weinig kan het ook anders. Zeker bij xs4all waar je ook je SIP gegevens kan krijgen en dus geheel je eigen router kan inzetten. Ook als je een nieuwe kleine FTU hebt (sinds 1 juli) en daardoor wellicht die FB5490 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
http://www.glasvezel-kabe...imode-1310nm-sc-10km.html

Ik neem aan dat zoiets als deze converter zal voldoen om het glaspatchkabeltje toch naar ethernet om te zetten. Fijn om te weten dat dat voor een paar tientjes zo kan als je die nieuwe Fritzbox krijgt maar hem liever niet in de meterkast wil hebben. Aangenomen ook dat de 5490 met een ethernetpoort als WAN-poort in te stellen is als je niet de glasvezel erin wil pluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisVrolijk
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09 21:50
Barre73 schreef op maandag 05 september 2016 @ 18:00:
[...]

Heb ik dat gezegd dan?

Grote verschil is dat de 5490 een SFP module heeft en de rest niet. Ik heb hierboven het punt al uitgelegd. Nieuwe FTU - nieuwe mediaconverter voor nodig bij XS4all, en die nieuwe MC is blijkbaar niet erg goed leverbaar.
Maar omdat deze nieuwe FTU ook een aangepaste mogelijkheid biedt om een glaspatchkabel netjes aan te sluiten, heeft XS4All blijkbaar daarvoor gekozen en daarmee om nog maar 1 apparaat om uit te leveren. Geen aparte NT/mediaconverter meer.
Nee dat heb je niet gezegd maar het was een vraag van mij.
Het voegt voor mij in ieder geval niets toe of ik nou met glas vanaf mijn NTU naar mijn FB ga of met UTP.
Ik gebruik nu maar 3 kabels vanaf mijn FB namelijk 1 naar mijn NTU, en 2 naar mijn switch waarop ik poort VLAN tagging aan heb staan. Poort 4 geconfigureerd als guest en klaar.

Maar de opmerking dat de Draytek eventueel ook aangesloten kan worden is wel een goed bericht. Draytek ondersteund namelijk wel netjes VLAN tagging wat de FritzBox niet doet. Voor de rest vind ik de FB een prima apparaat, vooral de status e-mails zijn super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

odo966 schreef op maandag 05 september 2016 @ 23:32:
http://www.glasvezel-kabe...imode-1310nm-sc-10km.html

Ik neem aan dat zoiets als deze converter zal voldoen om het glaspatchkabeltje toch naar ethernet om te zetten. Fijn om te weten dat dat voor een paar tientjes zo kan als je die nieuwe Fritzbox krijgt maar hem liever niet in de meterkast wil hebben. Aangenomen ook dat de 5490 met een ethernetpoort als WAN-poort in te stellen is als je niet de glasvezel erin wil pluggen.
Zo te zien moet daar nog een SFP in. Dan wordt het al weer iets duurder.

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03-2022
Ik heb gisteren het XS4all installatiepakket opgehaald, en krijg zo te zien ook een FTU patchkap met een glasvezel rechtstreeks in de Fritzbox. Mooi kloten, ik wil dat ding helemaal niet in de meterkast hebben hangen en ik wil een eigen modem/router aansluiten :/

Nu zat ik te kijken naar media converters, maar het valt me op dat die meestal 2 fiberpoorten hebben (zoals deze), terwijl er maar 1 patchkabel uit de FTU komt.
Hoe zit dat, kan ik dan gewoon één van de twee poorten op de media converter gebruiken? Ik heb al wel een youtube filmpje gezien van iemand die 2 media converters aan elkaar aansloot met alleen de TX poort, en dat leek ook te werken. Of moet ik eerder een zoals deze hebben, hoewel die maar 100 Mbit/s is...

Irritant dit, waarom kunnen ze niet gewoon een NTU leveren waar Ethernet uit komt :/

[ Voor 4% gewijzigd door mlowijs op 10-09-2016 09:04 ]

• BushWhacker

BushWhacker

developer

mlowijs schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:03:
Irritant dit, waarom kunnen ze niet gewoon een NTU leveren waar Ethernet uit komt :/
Ze zouden de keuze moeten bieden.

1) Er zijn er ook genoeg die graag direct glas in hun eigen switch/router willen hebben.
2) Er zijn er genoeg die het niets uitmaakt, aangezien ze toch de meegeleverde FB gebruiken.
3) En er zijn er een aantal die graag een RJ45 hebben, met daarachter een eigen router zonder fiber.

Dus je zou eigenlijk bij de bestellingen 1 van die keuzes moeten kunnen opgeven.
En dan bij keuze 1 en 3 een jaar extra korting aangezien xs4all dan geen FB hoeft te leveren.

[ Voor 0% gewijzigd door BushWhacker op 10-09-2016 10:16 . Reden: typo ]

• Edd
  • Laatst online: 14:47

Edd

mlowijs schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 09:03:
Nu zat ik te kijken naar media converters, maar het valt me op dat die meestal 2 fiberpoorten hebben (zoals deze), terwijl er maar 1 patchkabel uit de FTU komt.
Ik denk dat je gewoon de verkeerde hebt gevonden.
Deze lijkt mij beter.
http://www.tp-link.com/en...etails/cat-43_MC220L.html

-

• Barre73
BushWhacker schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 12:06:
[...]

Zo te zien moet daar nog een SFP in. Dan wordt het al weer iets duurder.
Volgens mij niet hoor. Hier kan de patchkabel zo in lijkt het.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
BushWhacker schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:15:
[...]
Ze zouden de keuze moeten bieden.
De enige keuze die ik mij kan bedenken, is dat XS4ALL er voor een gering bedrag een NTU bijlevert.

• mlowijs
Net maar even gebeld met XS4all.
De helpdeskmedewerker zei dat sinds een paar weken die patch cover geleverd wordt en dat er in het bestelproces geen andere optie is om aan te geven wat geleverd moet worden. Hij kon dit dus ook niet achteraf aanpassen. Hij heeft me geadviseerd om Guidion te bellen om te vragen wat zij konden doen.

Dus Guidion gebeld; de helpdeskmedewerker daar gaf aan dat het in principe wel mogelijk is om de oude FTU/NTU combinatie te leveren en te plaatsen, en heeft in de order aangegeven dat ik dat graag wil, zodat de monteur deze mee zal nemen bij de installatie.

Klinkt hoopvol dus! :D Ik bel maandag Reggefiber nog even om aan te geven dat ik dus de FTU/NTU combinatie ga krijgen, en of ze daar nog iets speciaals voor moeten doen.

• mlowijs
Barre73 schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:43:
[...]

Volgens mij niet hoor. Hier kan de patchkabel zo in lijkt het.
Volgens mij moet daar dan nog een van deze in (maar welke?):

http://www.tp-link.com/en...ils/cat-43_TL-SM321A.html
http://www.tp-link.com/en...ils/cat-43_TL-SM321B.html

Edit: oh nee, daar kan geen SC plug in...

[ Voor 5% gewijzigd door mlowijs op 10-09-2016 11:03 ]

• BushWhacker

BushWhacker

developer

epias schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 10:46:
[...]
De enige keuze die ik mij kan bedenken, is dat XS4ALL er voor een gering bedrag een NTU bijlevert.
Dat is de commerciele paarsebroeken oplossing.
Ik had de keuzes bedacht die het beste voor de klant zijn... :)
Dus jouw oplossing zal het wel worden. :(

Pagina: 1 ... 43 ... 108 Laatste