[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 44 ... 108 Laatste
Acties:

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Reggefiber zal echt geen andere FTU gaan plaatsen, dat weet ik 100% zeker. Met deze nieuwe FTU kan je een "oude" NT ernaast hangen met die patchkabel. En vanaf daar naar de router. Wel een "kerstboom" oplossing.
Maar zoals ik eerder heb aangegeven: KPN WBA heeft gewoon door ZTE een nieuwe NT laten maken. Die schuift keurig over die nieuwe FTU heen en klaar.
Dat XS4All die niet gebruikt snap ik maar niet....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die nieuwe FTU (TK-01) aansluitingen hebben toch maar 1 vezel?

• GeNyaa
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20-03-2020
Sinds kort weer terug van me "goedkope" Ziggo naar xs4all. Heerlijk om weer terug te zijn.
Waar ik weer de ruime vrijheid heb om alles te configureren en me ipv6 en DNSSEC weer terug heb.

Vele malen lagere ping en ook meer up/down :p
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/5620418253.png

[ Voor 8% gewijzigd door GeNyaa op 10-09-2016 15:00 ]

• Barre73
epias schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:35:
Die nieuwe FTU (TK-01) aansluitingen hebben toch maar 1 vezel?
1 vezel gelast, eentje opgerold.

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

GeNyaa schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:59:
Sinds kort weer terug van me "goedkope" Ziggo naar xs4all. Heerlijk om weer terug te zijn.
Waar ik weer de ruime vrijheid heb om alles te configureren en me ipv6 en DNSSEC weer terug heb.

Vele malen lagere ping en ook meer up/down :p
[afbeelding]
Dat zijn betere snelheden.
Die 1ms is helemaal fantastisch. Daar kunnen onze kabelvrienden jaloers op zijn. :)

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 09:10
mlowijs schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 11:02:
[...]

Volgens mij moet daar dan nog een van deze in (maar welke?):

http://www.tp-link.com/en...ils/cat-43_TL-SM321A.html
http://www.tp-link.com/en...ils/cat-43_TL-SM321B.html

Edit: oh nee, daar kan geen SC plug in...
Dit zou wel moeten werken als ik de specificaties bekijk, en meer specifiek de TL-SM321B (TX: 1310nm / RX: 1550nm). Dit komt overeen met de Fritzbox specs: https://en.avm.de/product...zbox-5490/technical-data/ (Wavelength: TX 1310 nm, RX 1480 to 1580 nm).

Je kunt verder van SC > LC gaan middels een kabel: http://www.glasvezel-kabe...kabels/filter/lc/sc_.html

Dus volgens mij zou dit gewoon moeten werken:

FTU > SC-LC kabel > TP-Link TL-SM321B optic > TP-Link MC220L > UTP

Je zou ook een router met SFP poort kunnen kopen en gewoon de TL-SM321B daar direct in stoppen.

[ Voor 0% gewijzigd door Weppel op 12-09-2016 15:52 . Reden: dubbele "TP-Link" weg ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03-2022
Ja precies. Zat zelf te kijken naar een kabel te kijken als deze: http://www.patchkast.nl/g...l-kabel-sc-apc-lc-1m.html

Die kan dan rechtstreeks in de patch cover gemonteerd worden (volgens mij is de FTU een SC/APC aansluiting en geen SC/PC want groene plug).

Reggefiber kon inderdaad geen andere FTU leveren. Ik zal wel zien wat Guidion ervan bakt, en anders ga ik wel iets fixen met de SFP module en verloopkabeltje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mlowijs schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:18:
Ja precies. Zat zelf te kijken naar een kabel te kijken als deze: http://www.patchkast.nl/g...l-kabel-sc-apc-lc-1m.html

Die kan dan rechtstreeks in de patch cover gemonteerd worden (volgens mij is de FTU een SC/APC aansluiting en geen SC/PC want groene plug).

Reggefiber kon inderdaad geen andere FTU leveren. Ik zal wel zien wat Guidion ervan bakt, en anders ga ik wel iets fixen met de SFP module en verloopkabeltje. :)
Ik zou gewoon op Marktplaats een gebruikte NT zoeken. Die mogen niet verkocht worden maar het gebeurt uiteraard wel weer.
Deze zou perfect zijn.

monteer die naast de FTU tegen de muur of zo, en sluit met dat patchkabeltje aan. En je kan verder met je eigen apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weppel
  • Laatst online: 12-09 09:10
mlowijs schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:18:
Als ik de reggefiber documentatie er op na lees (http://extranet.reggefibe...concept%202016%20v1.0.pdf, pagina 10, 5.1.2) lijkt het inderdaad een SC/APC connector te zijn. Goed gezien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Weppel schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:53:
[...]

Als ik de reggefiber documentatie er op na lees (http://extranet.reggefibe...concept%202016%20v1.0.pdf, pagina 10, 5.1.2) lijkt het inderdaad een SC/APC connector te zijn. Goed gezien!
Op de KPN WBA pagina's staan de definitieve versies. Deze op het extranet van Reggefiber was nog een concept.
Maar inderdaad een SC/Apc.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Iemand hier misschien een idee of XS4ALL in de toekomst mogelijk ook zoiets als Horizon Go van Ziggo aan gaat bieden waarbij je dus Web-TV ook buitenshuis kan kijken i.p.v. alleen op je eigen vaste verbinding?

Ook zou ik graag meer zenders zien in hun Web-TV..

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Inflatable schreef op donderdag 15 september 2016 @ 17:50:
Iemand hier misschien een idee of XS4ALL in de toekomst mogelijk ook zoiets als Horizon Go van Ziggo aan gaat bieden waarbij je dus Web-TV ook buitenshuis kan kijken i.p.v. alleen op je eigen vaste verbinding?

Ook zou ik graag meer zenders zien in hun Web-TV..
WebTV loopt hopeloos achter op iTV Online van KPN. Opnames inplannen en terugkijken kan niet, net als buitenshuis TV kijken zonder VPN. Een jaar geleden nog naar gevraagd, maar helaas tot op heden nog geen verandering.

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12-09 09:15
Euhm gewoon een VPN verbinding maken naar je Fritz!Box werkt prima. En daar heeft de box een prima stap voor stap handleiding voor....

Ik ben zelf overigens wél blij met hun huidige implementatie. Bij Ziggo kun je weer een setje gebruikersnaam en wachtwoord onthouden.

[ Voor 33% gewijzigd door Tha_T op 15-09-2016 19:15 ]

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:17
Dj-sannieboy schreef op donderdag 15 september 2016 @ 19:13:
[...]

WebTV loopt hopeloos achter op iTV Online van KPN. Opnames inplannen en terugkijken kan niet, net als buitenshuis TV kijken zonder VPN. Een jaar geleden nog naar gevraagd, maar helaas tot op heden nog geen verandering.
Mag XS4ALL dus wel eens wat aan doen, zeker voor de 'premium' prijs die ze vragen..

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:09
Vooral de kwaliteit van webtv is matig. In een browser kan je regelmatig pixels tellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De laatste tijd heb ik erg last van kort wegvallend geluid bij het kijken van gepauzeerde of opgenomen programma's bij XS4ALL. Tijdens het kijken valt even kort het geluid weg (gedempt geluid gedurende ong. 1 seconde) om vervolgens dit na een paar minuten weer te herhalen (volstrekt willekeurig). Dit alles over mijn 500/500 glasverbinding met een een Acadyan settopbox. Het beeld blijft gewoon doorlopen, enkel het geluid valt kort weg.

Zijn er mensen met een vergelijkbaar probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:43:
[haperende IPTV] :-(

Hier idem.
Sinds een weekje weer het 'bekende' probleem. Vooral bij opnames/pauses, haperend, af en toe stoppend beeld. Geluid loopt wel door. Ook af en toe rare dingen bij de opnames; niet kunnen verwijderen, niet opgenomen, volgende dag wel/niet, kortom weer zo'n lekker vervelend intermitterend probleem.
Of als je een opname bekijkt en 5 minuten doorspoelt, vervolgens op [play] drukt, en er slechts 1 of 2 minuten vooruitgegaan is... Of [wilt u opname hervatten], je kiest voor [ja], maar vervolgens begint het toch bij het begin...

Zoek maar eens terug in dit forum.
Vorig jaar eind september/begin oktober hetzelfde probleem. Februari 2015 ditto. :|
Het lijkt wel alsof er om de zoveel maanden een capaciteitsprobleem optreedt en dat men (=KPN Wholesale) slechts reactief reageert.
Of liever gezegd; er moeten eerst een aantal klanten gaan klagen voordat men op de achtergrond iets 'doet' en het probleem 'ineens' verholpen is, zonder dat men ooit toegeeft dat er een probleem was/is... :S

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 16-09-2016 08:45 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen is het probleem bij mij precies het omgekeerde dan dat van jou. Bij mij loopt het beeld keurig door, maar valt het geluid heel kort weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:49
Ik heb alleen Glasvezel van XS4All, met 't 7490 modem.

Ik ervaar steeds meer problemen, ik kan vaak intern geen Plex kijken, ik kan soms vanaf de macbook geen teamviewer verbinding maken. Op de telefoon (iPhone) laden veel websites vaak traag.

De receiver (ook draadloos) heeft moeite om wireless verbinding stabiel te houden icm spotify. Op mijn MacBook moet ik ook vaak de verbinding even resetten omdat pagina's niet willen laden.

Ik heb 2.4ghz/5ghz vanalles geprobeerd. Ik heb verschillende kanalen geprobeerd maar helaas werkt dat ook niet.

Ik krijg bij Teamviewer bijv. 'A connection could not be established, Reason unknown.'.

Ik vermoed dat het toch ergens aan het draadloos ligt maar hoe weet ik niet. Mijn macbook heeft geen ethernet dus ik kan dat niet proberen. Plex server hangt wel bedraad aan het netwerk.

Omdat zoveel verschillende apparaten en software moeite hebben vermoed ik dat de Fritzbox de beperkende factor is, maar waar kan ik beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
I-King schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:04:
Ik heb alleen Glasvezel van XS4All, met 't 7490 modem.

...

Omdat zoveel verschillende apparaten en software moeite hebben vermoed ik dat de Fritzbox de beperkende factor is, maar waar kan ik beginnen?
  • Is je FRITZ!Box wel up-to-date qua firmware?
  • Aan de specifieke WiFi instellingen in je FRITZ!Box kan ook e.e.a. getuned worden.
  • Al eens gecheckt of je veel WiFi 'concurrenten' in jouw omgeving hebt? Hetzij via de tool van de FRITZ!Box, hetzij via b.v. een appje op een mobiel device, b.v. WiFi Analyzer (van farproc)?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01:49
1. Is up to date
2. Ik zal deze eens uitspitten
3. Al gedaan, ik heb niet veel concurrentie en ik heb het kanaal met het minste concurrentie geselecteerd.

BTW, ik kreeg teamviewer niet verbonden, heb wireless even uit en aan geschakeld en nu werkt het weer. Ik ga eens goed in de gaten houden of de MacBook wellicht stoort. Ik houd jullie op de hoogte, ben nu aan het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:01

JoepW

iRacer & Home Assistant

ehtweak schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 08:43:
[...]

Hier idem.
Sinds een weekje weer het 'bekende' probleem. Vooral bij opnames/pauses, haperend, af en toe stoppend beeld. Geluid loopt wel door. Ook af en toe rare dingen bij de opnames; niet kunnen verwijderen, niet opgenomen, volgende dag wel/niet, kortom weer zo'n lekker vervelend intermitterend probleem.
Of als je een opname bekijkt en 5 minuten doorspoelt, vervolgens op [play] drukt, en er slechts 1 of 2 minuten vooruitgegaan is... Of [wilt u opname hervatten], je kiest voor [ja], maar vervolgens begint het toch bij het begin...

Zoek maar eens terug in dit forum.
Vorig jaar eind september/begin oktober hetzelfde probleem. Februari 2015 ditto. :|
Het lijkt wel alsof er om de zoveel maanden een capaciteitsprobleem optreedt en dat men (=KPN Wholesale) slechts reactief reageert.
Of liever gezegd; er moeten eerst een aantal klanten gaan klagen voordat men op de achtergrond iets 'doet' en het probleem 'ineens' verholpen is, zonder dat men ooit toegeeft dat er een probleem was/is... :S
Ik ervaar dat ook (nog steeds) en XS4ALL blijft ontkennen dat het aan overbelasting van de cloud ligt. Ik heb als genoegdoening 3 maandan een of ander extra pakket aan zender gratis gekregen. Nou dat voelt als .... 'beste garage mijn auto start soms niet' antwoord na lang onderzoek 'hier heeft uw een tank gratis benzine'.
Ik heb me er bij neergelegd dat in de cloud opnemen en afspelen echt geen verbetering is tov van de 'ouderwetse' lokale HD. :(

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 07:43:
De laatste tijd heb ik erg last van kort wegvallend geluid bij het kijken van gepauzeerde of opgenomen programma's bij XS4ALL. Tijdens het kijken valt even kort het geluid weg (gedempt geluid gedurende ong. 1 seconde) om vervolgens dit na een paar minuten weer te herhalen (volstrekt willekeurig). Dit alles over mijn 500/500 glasverbinding met een een Acadyan settopbox. Het beeld blijft gewoon doorlopen, enkel het geluid valt kort weg.

Zoek maar eens terug in dit topic, meerdere personen die dit ervaren of hebben ervaren. Ik heb destijds een nieuwe NT en FritzBox gekregen, maar dat het het probleem uiteraard niet opgelost. Moest toen tijdstippen en zenders bijhouden en doorsturen, maar daar heb ik verder niets meer mee gedaan omdat het probleem (tijdelijk) opgelost leek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mlowijs
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 31-03-2022
Goed, even verder en de Reggefiber monteur is langsgeweest om glas te blazen, en hij heeft ook meteen maar de Fritzbox aangesloten.

Toen hij weg was heb ik meteen de Fritzbox losgetrokken van de FTU en de media converter aangesloten, Ethernet in de LAN1 poort van de Fritzbox gedaan, Fritzbox ingesteld op FTTH via LAN1, en voila! Werkt perfect :*)

Gebruikte hardware dus:

Media converter: pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L
SFP module: pricewatch: TP-Link TL-SM321B
Fiber patch kabel: http://www.patchkast.nl/g...l-kabel-sc-apc-lc-1m.html

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: https://s22.postimg.org/4h9aq6671/IMG_6424.jpg

Nu maar 'ns het eigen modem installeren :Y)

[ Voor 10% gewijzigd door mlowijs op 23-09-2016 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Klopt het dat het tegenwoordig bij XS4ALL glasvezel niet meer uitmaakt op welke poort(en) je de tv-kastjes prikt? Dit maak ik op uit de handleiding op de site van XS4ALL en zou het een stuk makkelijker voor me maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Dat klopt... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 22:45
Nu zijn ook mijn ouders aan het overstappen van OnsBrabantNet naar XS4ALL. Vanochtend is Reggefiber geweest om de oude Packetfront te vervangen door een splinternieuwe FTU en ja, ze hebben de Fritzbox 5490 gekregen, die waar een fiber patchkabel ingaat ipv Ethernet. Reggefiber monteur had dit nog niet eerder gezien, maar was niet te kinderachtig om toch de Fritzboz vast in te pluggen. Helaas lijkt het echter nog niet te werken. Fritzbox geeft aan dat de fiberverbinding niet goed is, raadt je aan de kabel te controleren. Het lampje Fiber gaat ook niet branden. Morgen komt Guidion pas dus hopelijk krijgt die het aan de praat maar ik zou zo niet weten wat die anders gaat doen dus geen idee of we ons zorgen moeten voor een langere periode downtime...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
... De man van Guidion kon constateren dat er "geen licht op de vezel zit", en dat Reggefiber dus weer aan zet is. Die komen nu donderdagochtend weer. Wel vreemd dat de man van Reggefiber dat maandagochtend niet meteen zelf getest heeft, zou je zeggen... Lijkt mij dat ie dan aan de POP-kant iets niet goed gepatched heeft waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-09 18:33
@odo966

Weet je zo ook welke iTV ontvangers ze erbij gekregen hebben?

Kan volgende maand Xs4all aanvragen, en ik ben al een beetje vooronderzoek aan het doen.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Dat is wel dezelfde als die ik in April nog geleverd kreeg op mijn eigen adres: Arcadyan HMB2260 V2. Voldoet prima, sneller en gebruiksvriendelijker afstandsbediening dan de oude Amino waar ik vanaf kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Thanks,

Zou mooi zijn als ik die dan ook krijg i.v.m. de optische toslink aansluiting.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
fast-server schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 17:47:
Thanks,

Zou mooi zijn als ik die dan ook krijg i.v.m. de optische toslink aansluiting.
https://www.xs4all.nl/ser...ficaties-tv-ontvanger.htm

Zie hier. Elke nieuwe klant krijgt de Arcydan. De Motorola's worden al lange tijd niet meer geleverd. Bij KPN kan je ook nog de Arris krijgen maar die is qua specs exact gelijk aan de Arcydan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xs4all sucks!...loop al weer een hele tijd te klooien dat de pingtijden ' savonds oplopen tot 150ms....overdag is ok.en einde avond ook weer!
het enige wat de helpdesk >:) roept is ja we moeten de NTU en de fritzbox (7490) vervangen....pff nou daar zit het echt niet in\, maar ja krijg ze dat maar es aan het verstand. :(
iemand nog tips hoe ik die K club wel in beweging krijg??
verbinding 500mb glas regio 058

Tracing route to www.hetnet.nl [213.75.28.140]
over a maximum of 30 hops:

1 4 ms 6 ms 5 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 75 ms 79 ms 85 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 75 ms 83 ms 79 ms 0.ae21.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.173]
4 73 ms 75 ms 70 ms 195.121.0.85
5 74 ms 82 ms 84 ms nl-rt-dc2-gsi-cr01a.kpn.net [213.75.100.1]
6 89 ms 90 ms 94 ms nl-asd-dc2-gsi-cr01a.kpn.net [213.75.64.25]
7 90 ms 85 ms 82 ms 213.75.14.156
8 110 ms 108 ms 118 ms 213.75.14.167
9 90 ms 90 ms 96 ms redirect.kpn-is.nl [213.75.28.140]

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:53
Gewoon doen wat ze vragen: NTU en FB laten vervangen. Zo zit dat nu eenmaal vastgebakken in hun proces. Daarna zal dan wel blijken of het opgelost is en zo nee kunnen andere dingen worden opgestart.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
Je eerste interne hop is ook al erg hoog, die zou toch wel <1 ms moeten zijn, of zit je op wifi?

Lijkt er verder wel op dat er congestie optreedt, te drukke lijn.

In de avond staat bij iedereen iTV aan welke een hogere QoS heeft dan het overige verkeer, als dit het gros van de bandbreedte opslokt dan is er niet genoeg meer voor het overige verkeer.

Is je Snelheid wel OK? indien dit wel zo is kan het ook aan de apparatuur in de POP liggen (CPU overload door de QoS) heb ik hier ook last van gehad met de oude POP.

[ Voor 68% gewijzigd door fast-server op 13-10-2016 08:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-08 11:56
Vandaag in mijn nieuwe huis een 50/50 glasvezel abo afgesloten bij XS4All. Ben benieuwd!

De levertijd staat mij wel tegen. Wil het eigenlijk per direct hebben, maar de standaard levertijd wat ik zo lees is ~3 weken?

XS4all adverteert zelf met 'levertijd standaard 3 weken maar als het echt moet dan hebben we morgen online'. Iemand daar ervaring mee? Kwestie van bellen en brutaal zijn? Wat voor kosten zitten daar aan verbonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:38
In mijn ervaring was het wel vlotter, installatiespul was met een paar dagen al in huis. Echter leveren ze standaard een montageservice, misschien laat die langer op zich wachten. Als je gewoon de boekjes opvolgt kan er niets mis gaan :p

En die "morgen online" oplossing was volgens mij dat ze je dan een USB-dongel sturen met een simkaartje. Tegen een aardig bedrag welteverstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
CU2morO schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 01:12:
XS4all adverteert zelf met 'levertijd standaard 3 weken maar als het echt moet dan hebben we morgen online'. Iemand daar ervaring mee? Kwestie van bellen en brutaal zijn? Wat voor kosten zitten daar aan verbonden?
Je kan volgens mij in ieder geval bellen om de afkoelperiode te laten vervallen, dat zou twee weken schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bij xs4all (500/500) sinds begin oktober ook elke avond (meestal tussen 20:00 en 22:30) een enorm hoge latency.

normaal is 500/500 wel te halen met 4ms en 1ms/0ms jitter maar wanneer er problemen zijn 119/160ms met zeeeeeeeer varierende up en download snelheden.

Heel vervelend dit, maar xs4all klantenservice neemt het wel serieus op vind ik en ben daar wel tevreden over alleen duurt het hele proces wel erg lang. Net nieuwe fritzbox gekregen (probleem niet opgelost) nu komt er een monteur langs om e.e.a te bevestigen alvorens glasvezel stukje gecontroleerd/vervangen wordt.

Het heeft 6 maanden goed gewerkt, en nu is het slecht. Baal eigenlijk best wel momenteel.
voorbeeldje

Tijdens probleem:

tracert 206.127.149.12

Tracing route to 206-127-149-12.ncsoft.com [206.127.149.12]

1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 152 ms 152 ms 158 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 139 ms 134 ms 133 ms 0.ae21.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.173]
4 152 ms 170 ms 171 ms 0.ae2.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.82]
5 190 ms 199 ms 181 ms asd2-rou-1043.NL.eurorings.net [134.222.93.144]
6 160 ms 161 ms 151 ms ae9.edge3.Amsterdam1.level3.net [213.244.164.205]
7 158 ms 147 ms 150 ms ae-2-70.edge7.Frankfurt1.Level3.net [4.69.154.75]
8 172 ms 159 ms 162 ms ae-2-70.edge7.Frankfurt1.Level3.net [4.69.154.75]
9 195.16.162.186 reports: Destination net unreachable.

Trace complete.

wanneer geen problemen zijn:

tracert 206.127.149.12

Tracing route to 206-127-149-12.ncsoft.com [206.127.149.12]

1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 6 ms 6 ms 4 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 5 ms 4 ms 4 ms 0.ae21.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.173]
4 4 ms 4 ms 4 ms 0.ae2.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.5.82]
5 4 ms 4 ms 4 ms asd2-rou-1043.NL.eurorings.net [134.222.93.144]
6 5 ms 5 ms 5 ms ae9.edge3.Amsterdam1.level3.net [213.244.164.205]
7 11 ms 11 ms 11 ms ae-2-70.edge7.Frankfurt1.Level3.net [4.69.154.75]
8 11 ms 12 ms 11 ms ae-2-70.edge7.Frankfurt1.Level3.net [4.69.154.75]
9 195.16.162.186 reports: Destination net unreachable.

Trace complete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:01:
Ik heb bij xs4all (500/500) sinds begin oktober ook elke avond (meestal tussen 20:00 en 22:30) een enorm hoge latency.

normaal is 500/500 wel te halen met 4ms en 1ms/0ms jitter maar wanneer er problemen zijn 119/160ms met zeeeeeeeer varierende up en download snelheden.

Heel vervelend dit, maar xs4all klantenservice neemt het wel serieus op vind ik en ben daar wel tevreden over alleen duurt het hele proces wel erg lang. Net nieuwe fritzbox gekregen (probleem niet opgelost) nu komt er een monteur langs om e.e.a te bevestigen alvorens glasvezel stukje gecontroleerd/vervangen
Niet om het of 't ander, maar een hoog latency probleem, op specifieke tijdstippen, wordt natuurlijk NIET opgelost door ergens een stukje fiber te vervangen... 8)7
Net alsof een paar meter glasvezel alleen 's-avonds, tussen 20:00 en 22:30h, er geen zin meer in heeft... >:)

Lijkt eerder weer op een VLAN transportcapaciteitsprobleem in een specifieke regio. (been there, done that... :-( ). En dat kan wel degelijk geografisch een specifiek probleem zijn tijdens prime time.

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 19-10-2016 19:08 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:06:
[...]

Niet om het of 't ander, maar een hoog latency probleem, op specifieke tijdstippen, wordt natuurlijk NIET opgelost door ergens een stukje fiber te vervangen... 8)7
Net alsof een paar meter glasvezel alleen 's-avonds, tussen 20:00 en 22:30h, er geen zin meer in heeft... >:)

Lijkt eerder weer op een VLAN transportcapaciteitsprobleem in een specifieke regio. (been there, done that... :-( ). En dat kan wel degelijk geografisch een specifiek probleem zijn tijdens prime time.
Je kan goed gelijk hebben. Ik denk het namelijk ook maar XS4ALL wil pas een netwerk engineer op de case zetten nadat alles in de woonkamer is uitgesloten. Daarbij behoort ook de glasvezel verbinding.
We zullen wel zien of ze achter het probleem komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Had een paar maanden geleden een vergelijkbaar probleem. Ook daarvoor is toen is toen de NTU vervangen zonder enig resultaat uiteraard.

Maar: In de nieuwsgroep XS4All.general had ik gelezen over soortgelijke problemen. Ook daar was het een probleem in het transportnet. Hieraan heb ik toen gerefereerd; een medewerker van XS4All is ook deelnemer in die nieuwsgroep en die/dat heeft ervoor gezorgd dat heel snel is opgeschakeld richting KPN en het probleem de volgende dag verholpen was.

Ik heb de indruk dat dit soort problemen soms ontstaan doordat een capaciteits-probleem elders wordt verholpen. Zoals je ook ziet als er een nieuwe rijbaan komt op een drukke weg: dan stroopt het elders weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik ben nu al maanden bezig met XS4ALL over het spoelprobleem / stotteren van cloud-opnames 's avonds. Overdag is alles prima.
We zijn echt super ontevreden en ook wel boos dat ik nu allerlei kortingen heb gekregen om me tevreden te krijgen. Ik ga binnenkort maar weer beginnen met klagen, want het is echt beneden peil.
Let op in onderstaande filmpje op het schokkerige spoelen en als ik op play druk hoe de tijd weer terug springt. Soms ben ik wel 10 minuten bezig om een uitzending door te spoelen naar waar ik was.

[YouTube: https://youtu.be/MgFtss-E6_g]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
JoepW schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:13:
Ik ben nu al maanden bezig met XS4ALL over het spoelprobleem / stotteren van cloud-opnames 's avonds. Overdag is alles prima.
...
Goh, echt? O-) Stotteren, hakkelen, niet willen doorspoelen of plotseling verspringen, niet onthouden van waar 'ie gebleven is, etc, etc....

"nee hoor meneer, u bent echt de enige met dit probleem" :+

NOU, NIET DUS. Hier (Lelystad) hetzelfde probleem (net als begin en eind vorig jaar)
ehtweak in "XS4all Glasvezel"

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weemism
  • Registratie: Februari 2014
  • Niet online

Weemism

Es el Pollo Diablo!

ehtweak schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:41:
[...]

Goh, echt? O-) Stotteren, hakkelen, niet willen doorspoelen of plotseling verspringen, niet onthouden van waar 'ie gebleven is, etc, etc....

"nee hoor meneer, u bent echt de enige met dit probleem" :+

NOU, NIET DUS. Hier (Lelystad) hetzelfde probleem (net als begin en eind vorig jaar)
Zelfde hier in Eindhoven hoor. Ik heb me er maar bij neergelegd dat het hit or miss is met dat brakke pauzeren en vooruit-achteruitspoelen in de cloud. En dan heb ik het nog niet over de WebTV app, werkt de helft van de tijd niet, niet gebruikersvriendelijk, en praktisch geen functionaliteit.

Je kan zeggen over UPC/Ziggo wat je wil, maar in mijn ervaring als m'n vorige provider hadden die dat een heel stuk beter op orde met gewoon lokaal opnemen/timeshift, en een app die weliswaar ook wel eens haperde, maar in ieder geval nuttige functies had zoals, goh, opdracht kunnen geven iets op te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Maar de vraag is hoe krijgen we de boel nou in beweging en verbeterd, want ik vind het echt onacceptabel en ga dan ook verdere stappen nemen.

Mijn inet is echt 10000000x beter dan bij fiber.nl (bleh) maar het lekker lokaal opnemen (dat had ik nog van hun) mis ik dus.

Consumentenbond inschakelen (klachtenkompas helpt niet, heb ik al gedaan. Ga wel mijn klacht weer openen)?
Petitie starten?
Advocaat? (haha)

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
Spoelen met intervallen (bijv 800 + forward/back). Werkt prima bij KPN/Telfort en voorheen ook bij XS4ALL.

[ Voor 5% gewijzigd door nescafe op 20-10-2016 22:31 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
nescafe schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 22:30:
Spoelen met intervallen (bijv 800 + forward/back).
Maar da's nou juist (één van de vele) een issue. Meestal werkt dat idd wel. Maar ook vaak genoeg juist niet.
Dan kies je b.v. 500 FWD en dan gaat 'ie uiteindelijk maar 2 minuten vooruit, of slechts 1 minuut.
En een paar uur later werkt het dan ineens weer wel.
Puur een performance probleem met dat hele IPTV vage wolkengebeuren. :'(

BTW: destijds, voordat we alhier FttH hadden, waren de problemen met UPC nog veel erger. Dus wat dat betreft is het nog steeds beter dan het ooit was.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoi Joep, wat wil je bereiken? Goed signaal of een nieuwe provider? Of wellicht dat dit tegelijk kan?

Over het algemeen kan jij je contract opzeggen als de dienst niet datgeen doet wat jou van te voren beloofd is. Dit doe je dan in de vorm van een ingebreke stelling, dergelijke brief kan je eenvoudig voorbeelden van vinden op Internet. Helaas lees ik dat je wel kortingen hebt 'gekregen' dan wel 'geaccepteerd' dus het zou kunnen dan XS4all vindt dat ze jou naar eer en geweten hebben geholpen (wat wellicht zo is). In dat geval moet je dus even afwachten of XS4all zonder slag of stoot met je brief akkoord gaat.

Zo heb ik in ieder geval in mijn persoonlijke kring meerdere mensen van hun oude ISP af zien komen binnen de contract termijn, in deze gevallen ging het over KPN ADSL verbindingen.

Denk van te voren na welke provider je hierna gaat kiezen en of je lokaal opnemen de voorkeur geeft. Er zijn nog wel wat ISP's die het doen, maar of het de toekomst is betwijfel ik. Het kan best zijn dat de problemen die je ervaart straks verholpen zijn en dan zit jij met oude recorders opgescheept.

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 22-10-2016 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Alle providers hier leveren cloud opnemen momenteel.
Ik hoor hier in de buurt hetzelfde over telfort en fiber. Dus wisselen heeft geen zin....
Dus ik wil gewoon dat de cloud capaciteit voor elkaar komt bij KPN.
Maar de betonnen muur bij XS4ALL om te onderkennen dat er een probleem is doet mij denken aan de "goede oude tijd' bij UPC.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Het is niet zozeer een betonnen muur bij Xs4all (mijn persoonlijke ervaring), maar de arrogantie van KPN Wholesale om haar klanten (= o.a. de submerken/ISPs zoals Xs4all), niet precies te vertellen wat er aan de hand is... en/of te laten weten wat er aan gedaan wordt... :-(

Heb tijdens persoonlijke gesprekken met ervaren techneuten bij Xs4all al meerdere malen gehoord dat ze afhankelijk zijn van de welwillendheid van die grote 'boze' techno company op de achtergrond.
Vaak kan men niet anders dan een support call inschieten en dan afwachten wat er gaat gebeuren (of niet).

Blijkbaar is zoiets simpels als "zeggen wat je doet en doen wat je zegt" heden ten dage een utopisch droombeeld.
Voor die paar tientjes per maand kan er blijkbaar (?) geen fatsoenlijke en effectieve pro actieve networkmonitoring van af. :X

Weet je wat het 'vervelende' is? :+ Xs4all is tot nu toe, voor mij, de ISP met het minste gezeik en kastje-naar-de-muur-wij-ontkennen-alles, provider.

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 27-10-2016 22:55 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
JoepW schreef op zaterdag 22 oktober 2016 @ 13:27:
Alle providers hier leveren cloud opnemen momenteel.
Ik hoor hier in de buurt hetzelfde over telfort en fiber. Dus wisselen heeft geen zin....
Dus ik wil gewoon dat de cloud capaciteit voor elkaar komt bij KPN.
Maar de betonnen muur bij XS4ALL om te onderkennen dat er een probleem is doet mij denken aan de "goede oude tijd' bij UPC.
Vodafone gebruikt geen cloud opnemen maar op de HDD van de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ow dan is dat misschien een alternatief. Dank je voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Het was vanavond (zo rond een uur of half negen) weer bar en boos met haperende IPTV opnames bekijken... :(

We waren een opname van afgelopen maandagavond (NED1 HD GLAS) aan het bekijken en af en toe vielen zelfs hele woorden tekst weg en hikte het beeld voor ruim een seconde... :-(
Uiteindelijk maar gestopt met kijken, want het werd wel erg hinderlijk.

Om 22:00h weer opnieuw geprobeerd en toen ging het vrijwel zonder haperingen.

Maar volgens de HD is er niks aan de hand. 8)7 |:( ;w

Ook zo'n leuk 'grapje' wat sinds enige weken is ingevoerd bij de laatste STB f/w update:
Soms zijn geplande opnames (die nog gemaakt moeten worden), al te zien in de lijst van gemaakte opnames (nee, dit is geen typefout). M.a.w. het lijkt net alsof opnames al beschikbaar zijn, van uitzendingen die nog moeten komen... :Y Een soort van toekomstvisie zullen we dan maar denken... :N

[update 27-10-2016]
Zojuist 40 minuten met de Xs4all HD gesproken. Hele verhaal uitgelegd en het feit dat het haperen op het IPTV platform zo'n beetje ieder half jaar terugkomt... (februari 2015, oktober 2015, maart 2016 en nu weer).
Iedere keer wil men van alles aan hardware omwisselen, dat blijkt het vervolgens niet te zijn. Dan krijg ik m'n oude h/w weer terug (FRITZ!Box eruit, FRITZ!Box erin, FRITZ!Box weer terug er uit, en oorspronkelijke weer terug :+ ). STB omwisselen, tig keer opnieuw herstarten en f/w downloaden, etc. En vervolgens krijg je, schoorvoetend, te horen dat er een transportcapaciteitsprobleem was.
Nu wil men eerst weer een monteur sturen om de NTU om te wisselen en dan pas weer kijken of er een ticket richting ITV desk van KPN wordt ingeschoten.
Ook moest ik ff 'bewijs' leveren dat opnames haperen en het liefst met naam en toenaam. Wel lastig met zaken die intermitterend optreden... :/

Oproep aan anderen die het haperen ook ervaren: meld het alsjeblieft bij de HD. Dan zien ze dat er meerdere meldingen zijn en wordt er (hopelijk) wat mee gedaan.

[ Voor 37% gewijzigd door ehtweak op 27-10-2016 11:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Voor ons kantoor waar ongeveer 10-20 medewerkers zullen werken ga ik een glasvezel abonnement aanvragen. Ik twijfel tussen xs4all en fieber.

Enig verschil die ik op dit moment kan bedenken;
Bij fieber kun je je eigen apparatuur direct aansluiten op de glas, meerdere ip adressen mogelijk,
Bij xs4all, beter support, nadeel een fritz!box (?), meerdere ip adressen mogelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:32

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

MrJames schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:34:
Voor ons kantoor waar ongeveer 10-20 medewerkers zullen werken ga ik een glasvezel abonnement aanvragen. Ik twijfel tussen xs4all en fieber.

Bij fieber kun je je eigen apparatuur direct aansluiten op de glas, meerdere ip adressen mogelijk,
Bij xs4all, beter support, nadeel een fritz!box (?), meerdere ip adressen mogelijk
Bij XS4ALL kun je ook prima je eigen modem aansluiten hoor, gewoon een PPPoE sessie laten opzetten over VLAN6.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
MrJames schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 15:34:

Helden van nu is ook een hele goede zakelijke provider waarbij je een Mikrotik router krijgt, maar ook zelf eigen apparatuur kan instellen. En al die andere dingen uiteraard ook (meer IP adressen e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

MisteRMeesteR schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 16:02:
[...]

Bij XS4ALL kun je ook prima je eigen modem aansluiten hoor, gewoon een PPPoE sessie laten opzetten over VLAN6.
Barre73 schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 17:31:
[...]

Helden van nu is ook een hele goede zakelijke provider waarbij je een Mikrotik router krijgt, maar ook zelf eigen apparatuur kan instellen. En al die andere dingen uiteraard ook (meer IP adressen e.d.)
Vandaag besteld via XS4ALL. Ben benieuwd naar de snelheid :). Ze zijn wel heel snel met leveren maar daar wacht ik nog even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIKKEHENK
  • Laatst online: 12-09 13:30
vraagje.. Ik krijg binnenkort een turris omnia router, en dat heeft een SFP slot. Ik neem aan dat ik dan dit mot kopen ( pricewatch: TP-Link TL-SM321B ) , dat in dat slotje prakken, glaskabeltje erin, en dan i's feest? ( Xs glas 500/500 )

txs

edit : correctie : deze dus, ivm SC connector http://www.fs.com/products/41022.html

[ Voor 11% gewijzigd door DIKKEHENK op 31-10-2016 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Laatst online: 01:03

OMX2000

By any means necessary...

Laat ze aub die karige WebTV app nu zo nu een dan eens voorzien van een update. En opnames onplannen en terugkijken staan hoog op mijn lijst.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Binnenkort krijgen wij de sleutel van onze nieuwbouw woning, hier is glasvezel aanwezig. Er moeten nog netwerkkabels getrokken van de WCD naar de meterkast waar ze worden aangesloten op een patch panel zoals in de afbeelding.

Na veel lezen en zoeken zou ik een enkele netwerkkabel kunnen trekken, en hier een switch op aan sluiten die IGMP snooping ondersteund. Op de switch zou dan TV ontvanger, Mede8er, etc worden aangesloten. Dit zou voor iedere etage mogelijk moeten zijn.

Is het raadzaam om in de switch die aangesloten is op de WDC de VLAN's te scheiden voor IPTV en LAN?
Of maakt dit eigenlijk niet zo veel uit?

Netwerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Met routed TV hoef je geen gebruik meer te maken van VLAN's. Let er idd wel op dat je switch(es) IGMP Snooping ondersteunen.

Ik persoonlijk wil zo min mogelijk actieve devices in mijn netwerk waardoor ik meer bekabeling in huis heb (bv 4 outlet's achter het TV meubel) en alles op 1 grote switch heb aangesloten ipv op elke etage een switch.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb vorig jaar mijn VLAN configuratie van al mijn managed switches gegooid. Dit omdat XS4all MeerTV heeft uitgerold waarbij het erg handig is dat het inet VLAN ook bij de IPTV ontvangers komt. Wel moeten je switches idd IGMP snooping ondersteunen, voor je IPTV traffic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Underground75
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-09 15:10
Bedankt voor jullie antwoorden. Liefst zou ik ook meer netwerkkabels verwerken maar moet nog even kijken hoe ik dat het beste kan gaan doen ivm locatie meterkast in de woning, deze zit tegenover de trap waardoor het netjes wegwerken van leidingen wat lastiger wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
H00GiE schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:55:
Sinds vandaag aangesloten op 500/500 via XS4ALL, De router is een pfSense VM onder ESXi 6.0 op mijn HP server. met 6 Fysieke LAN interfaces.

Ik gebruik de meegeleverde FB7490 met deze instelling op een lanpoort van mijn pfSense machine:
"An existing Internet connection in the network will be shared."
"Draait" zonder problemen als luxe AP / Switch, Voip interface (4 lijnen van onder andere cheapconnect) en DECT thuisstation.

Na de ellende van Lijbrandt en Telfort, zelf de Genexis fiberxport vervangen nadat mijn internet vanochtend verdween, en meteen krijg ik verbinding en alles werkt. (na vlan tag en pppoe instellen natuurlijk)

Kijk Telfort, zo moet dat, en niet een klant 3 dagen zonder laten zitten!

[afbeelding]
Hoe heb je dat precies gedaan pfSense als VM? Ik heb een extra netwerkkaart toegevoegd (vswitch), deze ook als extra netwerkkaart op de VM, in eerste instantie heb ik simpelweg een backup van mijn "standalone" pfSense gerestored, echter kwamen de interfaces niet overeen. Daarom besloten de configuratie gewoonweg over te nemen.
Echter krijg ik maar geen PPPoE verbinding terwijl alles 1 op 1 over gezet is.
Ik gebruik een HP switch om VLAN6 er af te halen, dus dat hoef ik niet te stellen. Mijn "WAN" kabel die gaat dus vanaf de HP switch rechtstreeks mijn ESXi server in.

Melding die ik krijg is de volgende:

Nov 6 13:36:00 ppp [wan_link0] Link: reconnection attempt 44
Nov 6 13:36:00 ppp [wan_link0] PPPoE: Connecting to ''

Eigenlijk wordt er dus gewoon geen verbinding gemaakt. Ik weet wel zeker dat de kabel aangesloten is aangezien ESXi dit ook aan geeft (en de switch ook).

Wil dit gebruiken omdat mijn apu1d4 niet veel meer dan 400 Mbit er door heen krijgt.

Is het misschien gewoon iets stoms dat omdat ik probeer met een ander MAC adres verbinding te maken, ik perse de FTU moet herstarten? Ik neem toch aan dat XS4ALL het MAC adres van mijn switch binnen krijgt, of nemen ze die van de PPPoE sessie over (dus de VM)?

Ik zou natuurlijk de kabel van de FTU ook rechtstreeks in de server kunnen doen, dan moet ik nog VLAN6 er op configureren. Echter vind ik deze oplossing zo wel fijn, aangezien ik in principe ook een router kan aansluiten die geen VLAN ondersteuning heeft (zo heb ik dat een keer met een TP-Link gehad...).
Overigens had mijn Asus AC-RT66U geen enkel probleem met de 500 Mbit (en IPv6)...
Echter gebruik ik de HP switch ook voor IPTV...

[ Voor 8% gewijzigd door eX0duS op 06-11-2016 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Hoe lang duurt het voordat XS4ALL een nieuwe order van een bestaande klant in behandeling neemt?

Ik heb voor een jaar verlengd en krijg TV als nieuw product omdat we de schotel hebben opgezegd. We hebben geen beeld meer op de schotel en dus geen TV meer. Afgelopen vrijdag heb ik bij XS4ALL de order geplaatst en tot heden staat de order op 'ontvangen'. Wanneer kan ik hier actie verwachten?

Overigens, ik kan prima zonder TV maar vrouwlief begint aardig te mostereren en te klagen dus de sfeer is niet helemaal optimaal haha.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Jassy schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 15:44:
Hoe lang duurt het voordat XS4ALL een nieuwe order van een bestaande klant in behandeling neemt?

Ik heb voor een jaar verlengd en krijg TV als nieuw product omdat we de schotel hebben opgezegd. We hebben geen beeld meer op de schotel en dus geen TV meer. Afgelopen vrijdag heb ik bij XS4ALL de order geplaatst en tot heden staat de order op 'ontvangen'. Wanneer kan ik hier actie verwachten?

Overigens, ik kan prima zonder TV maar vrouwlief begint aardig te mostereren en te klagen dus de sfeer is niet helemaal optimaal haha.
Neem contact op met de helpdesk? (020 - 398 76 66).

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
MisteRMeesteR schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:01:
[...]

Neem contact op met de helpdesk? (020 - 398 76 66).
Dat zou mijn volgende actie zijn maar als iemand zegt 'ongeveer 5 werkdagen' dan wacht ik daar op en hoef ik de helpdesk niet te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edd
  • Laatst online: 22:01

Edd

Jassy schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:02:
[...]

Dat zou mijn volgende actie zijn maar als iemand zegt 'ongeveer 5 werkdagen' dan wacht ik daar op en hoef ik de helpdesk niet te bellen.
Ik zou maar even bellen, want in het ergste geval zit er de bedenktijd van 14 dagen op. Staat mij zoiets bij dat het bij mij het geval was. Ik vroeg wel de TV gelijk aan met een upgrade naar 500mbps. De upgrade zouden ze eerst doorvoeren, om daarna de TV op te leveren.
Ben toen wel bezig geweest met bellen en heen en weer mailen om het te versnellen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Edd schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 16:07:
[...]

Ik zou maar even bellen, want in het ergste geval zit er de bedenktijd van 14 dagen op. Staat mij zoiets bij dat het bij mij het geval was. Ik vroeg wel de TV gelijk aan met een upgrade naar 500mbps. De upgrade zouden ze eerst doorvoeren, om daarna de TV op te leveren.
Ben toen wel bezig geweest met bellen en heen en weer mailen om het te versnellen.
Dat is exact hetzelfde traject als waar ik nu in zit... Oke, dan ga ik weer bellen en de bedenktijd eraf laten halen, hoewel ik daar tijdens het bestellen al om verzocht heb maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Entity
  • Laatst online: 22:11

Entity

9000rpm

Ik heb vrijdag glasvezel aangevraagd (internet only) en kreeg vandaag bericht dat de opleverdatum 15 november gaat zijn. Dus het kan vrij vlot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Ik heb net gebeld met ze. Ondanks dat de order nog op aangevraagd staat zijn de TV ontvangers al onderweg en wordt TV de 14e opgeleverd. Misschien dat de status dan vanavond wordt geupdate..

Edit: WebTV werkt ook sinds gisteravond en PIN/Abo nummer zijn al binnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Jassy op 09-11-2016 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 00:40
Mogelijk al gepost maar kon het exacte antwoord niet echt vinden. In combinatie met MeerTV (Routed IPTV), moet IGMP Snooping op alle switches aan of alleen op de switch waar de IPTV box op aangesloten zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-09 19:03

job

Alle switches tussen modem en iptv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
Een vraag kwam bij me op naar aanleiding van een stroomstoring vanochtend hier in delen van Eindhoven/Nuenen. Heeft het zin om de Fritz!Box en de NTU aan een UPS te hangen? Zou je dan nog verbinding hebben als in heel de wijk/dorp de stroom eruit ligt? Heeft de actieve apparatuur in de POP ook UPS-voorzieningen of zou alles daar meteen platliggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
odo966 schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:58:
Een vraag kwam bij me op naar aanleiding van een stroomstoring vanochtend hier in delen van Eindhoven/Nuenen. Heeft het zin om de Fritz!Box en de NTU aan een UPS te hangen? Zou je dan nog verbinding hebben als in heel de wijk/dorp de stroom eruit ligt? Heeft de actieve apparatuur in de POP ook UPS-voorzieningen of zou alles daar meteen platliggen?
De eigenaar van de PoP (in het geval van Reggefiber) verzorgt de stroom en ook de UPS voor alle operators in de PoP. Dit hoort bij de huurprijs.
UPS is voor minimaal 1 uur op basis van maximale bezetting van actieve apparatuur. Bij laag-bezette PoP's met weinig actieve apparatuur werkt de UPS dus langer.

Dus ja, het kan zeker nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nR0K
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-12-2016
Ik heb al minstens een paar weken iedere avond last van congestie op mijn glasvezelverbinding van XS4ALL (20 Mbps up/down). Zowel de dowload als de upload storten in en de latency loopt op (tot soms wel boven de 400 ms!). Dit zijn wat getallen van vanavond:

traceroute to 8.8.8.8 (8.8.8.8), 64 hops max, 52 byte packets
1 10.253.252.1 1.372 ms 1.604 ms 1.070 ms
2 194.109.5.175 192.508 ms 112.139 ms 202.513 ms
3 194.109.7.173 107.682 ms 110.469 ms 173.322 ms

Ik heb pingetjes gedaan vanaf de shell server van XS4ALL en geconstateerd dat in ieder geval iedereen met een IP-adres van 212.238.138.32 tot 212.238.138.63 en van 212.238.138.192 tot 212.238.138.223 hetzelfde probleem heeft. Op dit forum kwam ik identieke klachten tegen uit juli 2014!

Vorige week heb ik het probleem gemeld bij de service desk van XS4ALL. In eerste instantie had ik niet het idee dat mijn klacht serieus werd genomen. Vanavond heb ik weer gebeld en nu kreeg ik te horen dat dit een (sinds mei!) bekend probleem is dat veroorzaakt wordt door 'te weinig poorten op server dr11.d12.xs4all.net' (= 194.109.5.175, eerste hop uit mijn trace). Vannacht zouden er werkzaamheden verricht worden waardoor deze problemen verholpen worden.

Een ticketnummer heb ik niet gekregen, omdat mijn relatienummer voldoende zou zijn om de klacht te volgen. Ik ben een beetje teleurgesteld in de service van XS4ALL, maar hoop dat ze vannacht in ieder geval mijn probleem oplossen.

PS: Zie net dat er inderdaad werkzaamheden gemeld worden bij XS4ALL:
Onderhoud glasvezel verbindingen meerdere regio's
gemeld door Mike op 10-11-2016, 02:02. Begintijd 01:00 uur. Duur: 2 uur

gemeld door Mike op 10-11-2016, 14:02
begindatum: 15-11-2016
begintijd: 01:00, duur: 2 uur

In de nacht van maandag 14 op dinsdag 15 november zal er onderhoud
uitgevoerd worden aan accessrouters van XS4ALL die gebruikt worden voor
klanten met een glasvezel verbinding.

Daardoor zal er bij een aantal klanten met een glasvezel verbinding een
onderbreking plaatsvinden van de internet verbinding. Wij stellen alles
in het werk om het onderhoud zo spoedig mogelijk af te ronden.

Onze excuses voor het ongemak.
PPS: Probleem was direct na de nachtelijke wijziging grotendeels verholpen en een dag later na 'herrouteren in het WBA-netwerk' helemaal.

[ Voor 25% gewijzigd door nR0K op 17-11-2016 22:47 . Reden: Storingsmelding bij XS4ALL toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
XS4All compleet aankondiging: http://www.telecompaper.c...avolging-van-kpn--1172835

Kijk op MijnXS4All voor meer.

[ Voor 12% gewijzigd door janbal op 22-11-2016 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
Fantastisch, dit was namelijk de reden dat ik bij XS4ALL ben gebleven. Gelukkig hebben ze een maand geleden woord gehouden en is compleet beschikbaar geworden! Heb mij direct aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:45
Ah, ik zat wel op de mobiel optie te wachten, maar je moet dan ook tv afnemen. Jammer, daar begin ik (voorlopig) nog niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wberkel
  • Laatst online: 01-07 22:09
Dat hoeft niet lijkt het. Alleen heb je dan niet de voordelen van de extra pluspakketten bijvoorbeeld.
Sterk staaltje koppelverkoop overigens :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ANdrode
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
wberkel schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:16:
Dat hoeft niet lijkt het. Alleen heb je dan niet de voordelen van de extra pluspakketten bijvoorbeeld.
Sterk staaltje koppelverkoop overigens :|
Dit is geen koppelverkoop. Dit is het koppelen van de voordelen van producten, een soort "synergievoordeel voor de klant".

Koppelverkoop is 'geen A verkopen zonder B erbij'. Geen abonnement zonder toestel. Geen Ziggo internet zonder verplichte TV a 18,-/maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
dcl! schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:10:
Ah, ik zat wel op de mobiel optie te wachten, maar je moet dan ook tv afnemen. Jammer, daar begin ik (voorlopig) nog niet aan.
Zoals gezegd: Je krijgt alle toepasselijke voordelen van Compleet, ook als je geen TV afneemt bij XS4all.In jouw geval dan dus geen gratis pluspakket of zoiets, maar wel de korting van 5 euro, verdubbeling van data en minuten, en gratis onderling bellen.

En als je toch een keer TV erbij neemt, dan ook een gratis pluspakket, etc..

Zie hier de voorwaarden:

https://cdn.xs4all.nl/con...n_compleet_2016-11-09.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Laatst online: 21:45
Ja, ik heb het inmiddels ook gevonden.
Dus wel voordeel van de korting op mobiel, maar KPN biedt dan weer geen echt klein verbruik abo. Het is of piepklein (150 min) zonder data, of gelijk 1GB - en daar dan €25 (-5 aanbieding = 20) voor vragen.
Als je dat nodig hebt, prima deal, maar om nu 2 goedkope abo's hier naartoe om te zetten is voor ons niet voordelig.

Ik ga nog eens even heel goed rekenen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
€ 20 moet zijn € 15. De korting voor compleet gaat er namelijk ook nog af. Zo heb ik het althans begrepen.

[ Voor 17% gewijzigd door janbal op 23-11-2016 01:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
janbal schreef op woensdag 23 november 2016 @ 01:14:
€ 20 moet zijn € 15. De korting voor compleet gaat er namelijk ook nog af. Zo heb ik het althans begrepen.
Dat klopt. Dan wordt het 15 euro totaal voor 2 GB en 400 min/sms. indien je "Compleet" bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jammer dat het lijkt alsof je voor KPN bundels sowieso al 5€ meer betaalt per maand dan bij concurrenten.
Daardoor valt die 5€ korting uiteindelijk een beetje in het niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Na weken van ontwijkende antwoorden en/of geen antwoorden van de HD van Xs4all, kwam het hoge woord er uit:
"...Problemen in de software zijn inderdaad niet alleen bij u het geval
geweest, maar op veel grotere schaal. Hiervoor lopen al langere tijd
meerdere master tickets. Er is de afgelopen maanden ontzettend hard
gewerkt aan nieuwe firmware om een groot deel van de problemen te
tackelen. Over de voortgang van deze werkzaamheden op het ITV-platform
hebben wij weinig inzicht. Gelukkig is sinds vorige week in batches de
nieuwe firmware dan eindelijk uitgerold (NMC 6.1), na eerst een
succesvolle pilot gedraaid te hebben bij zo'n 1000 klanten. Dat het
hickup probleem bij u verholpen is zou goed hierdoor kunnen komen.
...
"

En ook zo maar ineens een berichtje:
"Ik heb KPN gevraagd om een update. Zij gaan de kaart vervangen in de centrale"
Dat zou afgelopen donderdag hebben moeten plaatsvinden. In de log van mijn FRITZ!Box kan ik in ieder geval niet terugvinden dat er een onderbreking is geweest. Dus of dat ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden? Geen idee...

Dit terugkerende probleem, het haperen van beeld en geluid en allerlei irritante bugs met de IPTV ontvanger, kwam zo'n beetje ieder half jaar voor.
Begin 2015, eind 2015, begin 2016 en nu dit jaar ook weer.
En iedere keer wil men eerst allerlei hardware komen vervangen. NTU swappen, FRITZ!Box swappen, kabels swappen, etc, etc. Hetgeen allemaal nul resultaat scoort. :-(

Zelfs zo erg dat ze Guidion op m'n dak sturen:
Stond er ineens een Guidion monteur 's-avonds op de stoep ("ik was toch in de buurt") om de NTU te swappen. Waarbij de monteur zelf al aangaf dat dat het probleem niet zou verhelpen. Goh, echt? :+

De laatste weken wilden ze (meerdere malen) zelfs dingen komen vervangen die ik helemaal niet heb/gebruik! 8)7
"ja, meneer, Guidion komt langs om uw Devolo's te vervangen"
Die heb ik helemaal niet!
"Oh...."
"Guidion maakt met u een afspraak om uw WiFi/draadloze verbinding tussen uw settopbox/TV/FRITZ!Box na te kijken"
Ik gebruik een UTP CAT5e bedrade connectie!
En waar gaan ze dan naar kijken? Kijken doe ik zelf ook!
"ja, oh... Ehhh, idd dan heeft het geen zin dat we langskomen"
Zucht...
Toen deugde ineens m'n TV niet meer, die was te oud. Die zou problemen hebben met de HD IPTV streams. Vervolgens voor de zoveelste keer doorgegeven dat het toch echt niet m'n SmartTV zou zijn.
"Ehhh... nee, idd, u heeft gelijk, daar ligt het niet aan"
...
"heeft u wel uw Devolo's er tussenuit gehaald?"
Voor de zoveelste keer: die heb/had ik niet eens!
"Oh..."
"ik bel u terug"

Niet dus. :(

Kijk, dat er iets fout kan gaan en/of dat er lastige intermitterende storingen zijn, dat kan altijd gebeuren. Alhoewel ik dan wel m'n vraagtekens zet of er wel echt pro-actieve monitoring plaatsvindt. Of dat men pas in actie komt als er genoeg klanten beginnen te zagen?

Als ik dan zelf maar bel en vraag wat de status is van mijn ticket, dan krijg ik als antwoord dat ze dat niet kunnen zien c.q. van KPN geen nadere info krijgen... ?!?

Waar ik wel verdrietig van wordt is het niet goed willen/kunnen luisteren naar de (iewat meer technisch onderlegde) klant, die uitgebreid uitlegt van hoe en wat en probeert mee te denken. En beloftes doen in de trant van "ik bel u terug", "ik kom er zo snel mogelijk op terug" en deze niet nakomen.
Wat dat betreft had ik meer verwacht van Xs4all. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ach..... Ik heb geregeld haperende opnames en de onmogelijkheid om te spoelen in een opname. Daarnaast is het hervatten van een opgenomen programma waarin ik bv halverwege gestopt ben met kijken ook zo goed als onmogelijk.
Ook daarvoor is van alles vervangen bij mij thuis en dat helpt helemaal niks. Escalatie door XS4ALL naar KPN heeft echt niks geholpen.
En toen kreeg ik ineens gratis allerlei (niet door mij gewenste) zenderpakketten kado als genoegdoening.
Kortom: De cloud opname functionaliteit is *&@^*&^@$ .... 's avonds. Overdag heb ik ook e.a.a. getest en dan werkt het allemaal wel. Dus mijn conclusie blijft dat de boel overbelast is in de avond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
JoepW schreef op maandag 28 november 2016 @ 09:58:
...
Dus mijn conclusie blijft dat de boel overbelast is in de avond.
Dat was mijn conclusie ook.
Sinds bijna een week is dat probleem eigenlijk verleden tijd. Men wil echter niet duidelijk aangeven wat er nou precies is aangepast.

Dus ik hoop niet, dat over een half jaar het gez**k weer terugkomt... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

Niet zozeer een probleempje, maar het valt me toch op. Heb een 7390 met 100/100 XS4ALL glasvezel en heb met succes een VPN verbinding op gezet via m'n android telefoon via KPN 4G+. Heb al diverse testen gedaan maar het valt me op dat de snelheid via VPN altijd gelimiteerd is tot 10/10 mbit. Is dat nou een beperking van de fritzbox? van KPN? of m'n telefoon?

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:33
sHELL schreef op donderdag 1 december 2016 @ 13:49:
Niet zozeer een probleempje, maar het valt me toch op. Heb een 7390 met 100/100 XS4ALL glasvezel en heb met succes een VPN verbinding op gezet via m'n android telefoon via KPN 4G+. Heb al diverse testen gedaan maar het valt me op dat de snelheid via VPN altijd gelimiteerd is tot 10/10 mbit. Is dat nou een beperking van de fritzbox? van KPN? of m'n telefoon?
Hoogstwaarschijnlijk je vpn server die de bottleneck is in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-08 14:02

sHELL

VR "connoisseur"

:? met XS4ALL gebeld om te kijken of zij een oplossing hadden, nog geen oplossing... Maar wel een nieuwe modem en een jaar korting. Ze weten me wel tevreden te houden. O+

[ Voor 13% gewijzigd door sHELL op 01-12-2016 15:29 ]

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Dan wordt het overstappen naar KPN mobiel een serieuze optie! Zit al jaren bij Vodafone, maar waarschijnlijk ga ik dan volgend jaar over naar KPN vanwege het 'Compleet' aanbod i.c.m XS4ALL.

Iemand trouwens al ervaring met de nieuwe FritzBox 7581? https://www.xs4all.nl/ser...ij-contractverlenging.htm

[ Voor 15% gewijzigd door Dj-sannieboy op 01-12-2016 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:03

MCP cloud

Op het web sinds 1998

Dj-sannieboy schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:40:
[...]

Dan wordt het overstappen naar KPN mobiel een serieuze optie! Zit al jaren bij Vodafone, maar waarschijnlijk ga ik dan volgend jaar over naar KPN vanwege het 'Compleet' aanbod i.c.m XS4ALL.

Iemand trouwens al ervaring met de nieuwe FritzBox 7581? https://www.xs4all.nl/ser...ij-contractverlenging.htm
Mooi ding :9 https://nl.avm.de/producten/fritzbox/fritzbox-7581/