[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 45 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-06 14:13
Bigs schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:49:
[...]

Ik zie voor glasvezel niet echt voordelen boven de 7490 of wel? Ik zou wel graag upgraden naar een model met rechtstreekse glas aansluiting, maar dat wordt natuurlijk wel kostbaar aangezien dan de FTU in huis moet worden aangepast.
Iets te snel gedrukt. Zie bericht hieronder.

[ Voor 7% gewijzigd door Barre73 op 01-12-2016 19:58 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Bigs schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:49:
[...]

Ik zie voor glasvezel niet echt voordelen boven de 7490 of wel? Ik zou wel graag upgraden naar een model met rechtstreekse glas aansluiting, maar dat wordt natuurlijk wel kostbaar aangezien dan de FTU in huis moet worden aangepast.
FTU hoeft niet aangepast te worden hoor. Als je zelf wat aandurft... is een glaspatchkabel en een koppelbusje genoeg. Dan ga je zelf de Vodafone oplossing maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:30

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57963

Nog meer Tweakers geen internet verbinding deze ochtend bij XS4ALL? Als je de helpdesk belt hoor je direct een melding dat er problemen zijn. Is het landelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-06 07:00
Volgens mij wel in meerdere plaatsen in het land als ik allestoringen bekijk. Ikzelf woon in Zoetermeer en al sinds vannacht 5 uur geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-06 17:12

JoepW

iRacer & Home Assistant

Ik heb sinds 7:00 uur geen verbinding meer.
Gelukkig heb ik 4G backup via de Fritsbox dus inet (mijn levensader) doet het nog ;)

Wel jammer dat ik dat met de hand moet omzetten en dat 4G niet automatisch aan gaat. Dat kan helaas niet niet bij glas...

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Vreemd dat er nog steeds niets op de site staat. Hier in Helmond ook de hele ochtend al geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 80000
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:50

80000

mrox

Den haag, geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:30
Hier ook niets aan de hand (Amersfoort).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:33
Hier ook geen verbinding, zoetermeer.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pws34
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 11-06 18:55
Storing wordt nu wel vermeld op de website.

begintijd 5.50 u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Nou lekker dan, hier nog steeds geen verbinding. Beetje kansloos dit voor een 'kwaliteitsprovider'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
Ben er nu ook wel klaar mee. Heb me verheugd op El Clasico vandaag. Ze houden je ook niet op de hoogte o.i.d, alleen een standaard bericht dat er een storing is en dat er een analyse wordt gemaakt, die duurt dan al verdomd lang. Betaal niet voor niks 63 euro p.m.

[ Voor 15% gewijzigd door J_Velsink op 03-12-2016 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrieuwNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-06 21:18
Hier (Breda) heel de dag verbinding gehad tot nu...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draak42
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23:33
Hier nog steeds geen verbinding, wel jammer dat er totaal geen berichtgeving is vanuit xs4all of in andere media, zelfs niet een berichtje op tweakers of zo.

Oost west 127.0.0.1 best

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-BRAIN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-04 20:09
Beroert dat ze na bijna 12 uur lang de storing nog niet hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerton
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-06 12:59
(jarig!)
Hier ook al de hele dag geen internet (Enschede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvds1
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 14-06 21:33
Al meer dan 11 uur storing nu, op 5:09 was mijn NTP server voor het laatst online, die staat nu op -79 in de pool wat betrouwbaarheid betreft IPV 20(max).

Zal dus wel weer even duren voordat hij weer in de pool mee gaat draaien.
(Locatie = Gemert BTW)

Lokale LoRaWAN gateway is dus ook offline :(

[ Voor 14% gewijzigd door koenvds1 op 03-12-2016 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmmm, eerst wekenlang geneuzel met IPTV hickups en aarzelend toegeven dat er toch wat fout is, nu dit weer.

Gelukkig in mijn regio (Lelystad) geen FttH storing tot nu toe. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Duurt wel erg lang.... En dan ook nog de snelheid van mijn backup 4G usb-stick verlagen! *($&(*!#&!(*$^!($

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het zal wel weer liggen aan hun upstream provider KPN. Eerder dit jaar was dat de reden dat ik een groot deel van de zaterdag zonder internetverbinding zat. Vandaag gelukkig geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Velsink
Bij mij werkt het weer regio Zoetermeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW

JoepW

iRacer & Home Assistant

Na 17 uur doet alles het weer.... Echt bizar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ja wel erg vreemd. Kijk als er hier iemand in de straat of de wijk door een glasvezel heen graaft kan ik me zoiets voorstellen (al heb ik daar ook nooit langer dan 4 uur downtime door gehad). Maar als de oorzaak centraal ligt is het wel bizar dat de oorzaak pas na acht uur gevonden wordt en een oplossing nog langer op zich laat wachten. Doet XS4ALL nog aan een postmortem bij dit soort problemen? Ben wel benieuwd wat er nou aan de hand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Afbeeldingslocatie: http://media4.s-nbcnews.com/j/streams/2013/February/130214/1C6006315-110420-tdy-tech-wires.today-inline-large.jpg

ISP netwerken zitten iets lastiger in elkaar dan een doorsnee thuisnetwerkje. diagnose stellen zal vaak het langste duren. en dan pas kan je iemand sturen om een kabeltje om te pluggen.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
pracht plaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

doorsnee maandagmorgen voor de gedesillusioneerde IT man. :+

[ Voor 39% gewijzigd door flippy op 04-12-2016 23:09 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik dacht, hé, da's interessant.
Maar zodra ik inlog en probeer gebruik te maken van die optie, krijg ik een foutmelding:

Foutmelding
Onder deze gebruikersnaam bestaat een Internet verbinding over glasvezel. U kunt hiervoor momenteel geen aanpassingen doen via deze website. Hebt u hierover vragen, neem contact op met onze afdeling Sales (020-3987666).

Ja... duh... :F juist omdat ik FttH heb, wil ik best het contract verlengen, maar dan moet het wel mogelijk zijn om van het aanbod gebruik te maken... |:(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
Melding krijg ik ook. Nou zit ik nog wel in mijn contract, wellicht dat het dus alleen geldt als je al buiten je 12 maanden bent van je contract. Ik heb de mijne ergens in juli weer verlengd met 12 maanden tegen een leuke korting nl. Staat trouwens niet op de site dat je al uit contract moet zijn, maar goed...

Net maar ff Ziggo totaal opgezegd, weinig formule 1 races de komende 3 maanden _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 05-12-2016 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04:31
ehtweak schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:03:
[...]

Ik dacht, hé, da's interessant.
Maar zodra ik inlog en probeer gebruik te maken van die optie, krijg ik een foutmelding:

Foutmelding
Onder deze gebruikersnaam bestaat een Internet verbinding over glasvezel. U kunt hiervoor momenteel geen aanpassingen doen via deze website. Hebt u hierover vragen, neem contact op met onze afdeling Sales (020-3987666).

Ja... duh... :F juist omdat ik FttH heb, wil ik best het contract verlengen, maar dan moet het wel mogelijk zijn om van het aanbod gebruik te maken... |:(
Is deze wel voor Glasvezel? Ik zie op de Fritzbox website dat deze voor VDSL is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
precies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
I-King schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:31:
[...]

Is deze wel voor Glasvezel? Ik zie op de Fritzbox website dat deze voor VDSL is.
Bij glasvezel wordt altijd al een DSL modem geleverd dus dat zegt niets. Dat glasvezelmutaties bij XS4ALL nog steeds een uitzonderingsproces zijn is bekend. Probeer maar eens een glasvezelverbinding te verhuizen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ja, is wel degelijk ook voor FttH verbindingen bestemd. Juist de 5de Ethernet poort is bedoeld om o.a. je glasvezel NTU aan te hangen. (in het geval dit nog een UTP/RJ-45 Ethernet verbinding is).

Bij 'pure' fiber aansluitingen wordt er idd een glasvezel kabel aan een FRITZ!Box 5490 geknoopt.

Nu heb ik ook een FRITZ!Box 7390 aan de FttH NTU hangen. (UTP/RJ-45 verbinding)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MCP cloud
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14-06 10:48

MCP cloud

Op het web sinds 1998

ehtweak schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:26:
Ja, is wel degelijk ook voor FttH verbindingen bestemd. Juist de 5de Ethernet poort is bedoeld om o.a. je glasvezel NTU aan te hangen. (in het geval dit nog een UTP/RJ-45 Ethernet verbinding is).

Bij 'pure' fiber aansluitingen wordt er idd een glasvezel kabel aan een FRITZ!Box 5490 geknoopt.

Nu heb ik ook een FRITZ!Box 7390 aan de FttH NTU hangen. (UTP/RJ-45 verbinding)
helaas krijg ik mijn FRITZ!Box 7369 nog ni aan de praat bij telfort..
tweaker Prolution probeer mij te helpen erbij...

de x4all FttH FRITZ!Box 7369 gegevens aan te passen naar telfort

Powered by KPN | Experia Box V10 + TP-link switch LS1005G + 2 Superwifi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

hoe krijg je die fritzbox 5490uberhaupt aan je glasvezel gedrukt? het zou mooi zijn als je die NTU bij het grofvuil kan gooien maar dan zit je nog wel met die houder waar het glas stopt, en daar krijg je die fritz niet op gedruk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 04-06 16:09

sHELL

VR "connoisseur"

Ugh Fritzbox 7581 vandaag ontvangen... 1,5 uur bezig geweest om em aan de praat te krijgen, no dice.

Half uur aan de telefoon gehangen met de support die tot de conclusie komt dat er wat mis is met de 7581.

Maar terwijl we bezig waren met testen en instellen viel mij op dat de firmware niet echt fris is, spel fouten, instellingen vreemde meldingen geven zoals "No connection on LAN1%WANorLAN" en instellingen die half in het duits, half in het engels zijn. Mooiste was een stuk text waar in stond dat ik de kabel op de WNA poort moest aansluiten. WNA?

Volgens mij kan ik beter maar gaan wachten totdat er een nieuwe firmware uit komt of zo.

het is niet mijn boedoeling om die oude koeien weer uit de sloot te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick Boots
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 11-05-2024
Pfft, alleen het kleine Achterhoek dorpje waar ik woon, Dinxperlo, heeft storing vandaag zo blijkt volgens de storing pagina, en inderdaad geen internet hier via de glazen kabel... Dan maar Tetheren... :/

23:01: Internet doet het weer op mijn adres tenminste, storing melding is nog niet weg op moment van schrijven.

[ Voor 21% gewijzigd door Nick Boots op 05-12-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 15:31
(jarig!)
flippy.nl schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:11:
hoe krijg je die fritzbox 5490uberhaupt aan je glasvezel gedrukt? het zou mooi zijn als je die NTU bij het grofvuil kan gooien maar dan zit je nog wel met die houder waar het glas stopt, en daar krijg je die fritz niet op gedruk...
Waarschijnlijk netals hoe het bij Vodafone Thuis wordt gedaan: Je krijgt er een patch-kabel bij die met een adaptertje direct op de connector in de FTU past. En een 'blindkap' met een doorvoer opening voor de kabel, waarmee je netjes de FTU kan beschermen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
eymey schreef op maandag 5 december 2016 @ 21:10:
[...]

Waarschijnlijk netals hoe het bij Vodafone Thuis wordt gedaan: Je krijgt er een patch-kabel bij die met een adaptertje direct op de connector in de FTU past. En een 'blindkap' met een doorvoer opening voor de kabel, waarmee je netjes de FTU kan beschermen :)
Half gelijk.. :-)
XS4all past dit alleen toe bij de nieuwe FTU van Reggefiber. Die is ontworpen om ook dit soort oplossingen netjes te maken. Door het opschuiven van een speciaal kapje klapt het klepje open waarachter de connector zit. En dan is het inderdaad een kwestie van een glaspatchkabel aansluiten en de andere kant in de FB.

Info nieuwe FTU:
http://docplayer.nl/16436...-en-ftu-concept-2016.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Had deze geloof ik inderdaad al eens eerder van je gezien, maar was hem alweer vergeten.

Maar ziet er wel heel netjes en "doe het zelf-vriendelijk" uit ja, die nieuwe FTU !

Wel jammer dat hiermee de deur voor mogelijkheid om ooit nog weer CATV diensten over de tweede vezel te krijgen verder dicht is gezet. Aan de andere kant snap ik die beslissing heel goed. En het biedt dus ook weer voordelen :).

Tweak is trouwens ook begonnen met een pilot Fritz!boxen met glasvezel aansluiting :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT003 V114 DSMR4, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Dat hele verhaal over de twee (glas)vezels, waarvan er eigenlijk maar eentje gebruikt wordt, doet een andere vraag naar boven komen:

Zou het mogelijk zijn, als er twee vezels in je NTU binnenkomen, om b.v. bij twee verschillende ISPs, afzonderlijk diensten af te nemen?
Al dan niet binnen het KPN Wholesale pakket en/of van een buitenstaander zoals Vodafone (indien zij eigen infrastructuur in de lokale PoP hebben)

Dus b.v. via Xs4all een internet dienstenpakket (KPN Wholesale als h/w leverancier) EN b.v. Vodafone TV pakket (om maar eens wat te noemen)

M.a.w. op één fysiek huisadres, waar de twee vezels binnenkomen, twee compleet verschillende diensten van twee leveranciers?

Is dat technisch (on)mogelijk? Zijn er administratieve c.q. leverstraat issues?
Ben gewoon benieuwd.

Barre73?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Technisch gezien lijkt mij dat dit gewoon mogelijk moet zijn.

Administratief gezien is een ander verhaal en weet @Barre73 wrs het beste idd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Heb net mijn aanvraag gedaan bij XS4all, als het goed is wordt op 5 januari de hardware veranderd en de boel omgezet :)

Zal wel de nieuwe FTU krijgen (Ah-ARS/1) en de nieuwe FRITZ!Box

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-06 13:11
Voor mijn nieuwbouwwoning die in februari/ maart wordt opgeleverd zit ik nog te twijfelen tussen glasvezel van XS4ALL, Vodafone thuis en KPN. Eigenlijk valt Vodafone af omdat ik bij mijn mobiele abonnement altijd gedonder had met facturen die niet klopten. Ik heb dus weinig vertrouwen in die toko.

Sowieso wil ik mijn eigen apparatuur gaan gebruiken. Vermoedelijk worden dit een Ubiquiti EdgeRouter PoE (pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter PoE - 5-Port, een Ubiquiti EdgeSwitch (pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 16 (150W model) en een 3 tal Ubiquiti AP's (Long Range op begande grond en 1e verdieping, een Lite op zolder).

Ik wil alleen TV + Internet. Ik vind internet erg belangrijk, vriendinlief vindt TV erg belangrijk. Hebben meer mensen deze overweging moeten maken / gemaakt?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Ik vraag me gelijk af hoe groot je woning is. Bij de meeste woningen kun je met een goed geplaatste enkele AP af, mocht je hem niet goed kunnen plaatsen dan zijn het er meestal twee. Als je een echt grote en vrijstaande woning hebt zouden drie noodzakelijk kunnen zijn. Maar in het geval dat het een standaard woning is het echt asociaal. Er is maar voldoende bandbreedte voor drie kanalen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
(jarig!)
Het is maar hoe je het bekijkt (en hoe bewust je je van de instellingsmogelijkheden bent).

Wij hebben een vrij kleine rijtjeswoning van 3 verdiepingen. Wel met betonnen vloeren en ook laminaat met alu ondervloer op de verdiepingen.

Voor écht goed bereik zouden wij eigenlijk ook 3 AP's moeten hebben (eentje per verdieping). Voordeel daarvan is wel weer dat je dan ook je 2,4 ghz. radio een stuk kan terugschroeven in vermogen (en dat zou zeker ook wel zo sociaal zijn :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
Dat is inderdaad mijn plan. Ik wil vooral op elke etage een AccesPoint voor de dekking van het 5GHz netwerk. Ik heb zelf geen apparaten meer die geen 5GHz kunnen, dus ik zit er zelfs aan te denken om het 2,4GHz netwerk uit te schakelen.

Maar, om nou gelijk iemands plan als asociaal te bestempelen zonder dat je de daadwerkelijke configuratie kent.... Tsja...

Hoe bevalt het TV kastje? Hebben jullie vergelijkingsmateriaal met decoders van KPN/Ziggo?

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• philippw
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06-06 09:08
Hammetje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 12:31:
Sowieso wil ik mijn eigen apparatuur gaan gebruiken. Vermoedelijk worden dit een Ubiquiti EdgeRouter PoE (pricewatch: Ubiquiti EdgeRouter PoE - 5-Port, een Ubiquiti EdgeSwitch (pricewatch: Ubiquiti EdgeSwitch 16 (150W model) en een 3 tal Ubiquiti AP's (Long Range op begande grond en 1e verdieping, een Lite op zolder).

Ik wil alleen TV + Internet. Ik vind internet erg belangrijk, vriendinlief vindt TV erg belangrijk. Hebben meer mensen deze overweging moeten maken / gemaakt?
Heb precies dezelfde requirements en kwam bij dezelfde oplossing uit. :) Jammer genoeg krijg je uit de FTU alleen een (wel Cat6) RJ-45 stekker en geen SFP ...

Vooral PoE + Access Points lijkt me een mooie combinatie. Wel zo netjes met maar één kabel.
Ga je Cat6 leggen? Of Cat6a?

Ik heb in ons huis wat loze leidingen laten leggen en wil 2 Cat6 kabels (1 PoE voor de AP en 1 voor TV receiver, getagged vanuit de router in de meterkast) door elke gaan trekken. Met 14 kabels kom je dan wel idd bij een behoorlijk grote router uit.

Groeten,
Philipp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hammetje
philippw schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:36:
[...]

Heb precies dezelfde requirements en kwam bij dezelfde oplossing uit. :) Jammer genoeg krijg je uit de FTU alleen een (wel Cat6) RJ-45 stekker en geen SFP ...

Vooral PoE + Access Points lijkt me een mooie combinatie. Wel zo netjes met maar één kabel.
Ga je Cat6 leggen? Of Cat6a?

Ik heb in ons huis wat loze leidingen laten leggen en wil 2 Cat6 kabels (1 PoE voor de AP en 1 voor TV receiver, getagged vanuit de router in de meterkast) door elke gaan trekken. Met 14 kabels kom je dan wel idd bij een behoorlijk grote router uit.

Groeten,
Philipp
Haha, goed om te horen dat je op dezelfde apparatuur uit bent gekomen :). Standaard worden de woonkamer en de slaapkamers op de 1e verdieping allen met een UTP en COAX aansluiting opgeleverd. Omdat ik niet aan één bepaalde kamerindeling vast wil zitten, heb ik ervoor gekozen om in elke kamer een extra UTP aansluiting tegenover de standaard aansluiting te laten opleveren. De bouwer werkt met CAT6. Wanneer de boel is opgeleverd ga ik de weerstand van de kabels doormeten. Indien deze van slechte kwaliteit zijn, ben ik van plan CAT6a te trekken. Indien de kabels fatsoenlijk zijn, laat ik die gewoon lekker zitten. Ook op de zolder etage heb ik 1 x COAX en 1 x UTP laten trekken.

In totaal kom je dan uit op 2 aansluitingen in de woonkamer, 6 in de slaapkamers en 1 op zolder. Dat betekent dat ik minimaal al 9 UTP poorten heb voor alleen de wandcontactdozen. Ik twijfel nog even of ik bepaalde aansluitingen aanpas naar dubbele UTP wandcontactdozen - nu zijn het allemaal 'enkele' aansluitingen.

Maar - ik doelde vooral ook op de keuze voor ISP. Ik twijfel tussen KPN en XS4ALL. Wat was jullie overweging om toch voor XS4ALL te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik vind de selfservice / portal van XS4All oneindig handig. Het is heel eenvoudig om je pakket aan te passen en daarna is een aanpassing ook nog eens snel geregeld (vaak binnen 1 uur tijdens kantooruren, alhoewel ik vermoed dat het volledig geautomatiseerd is).

Daarnaast kan je er alles over je verbinding vinden. Ik moet er wel bij zeggen dat het vooral handig is voor de meer leek gebruikers en als je zelf een beetje thuis bent in netwerken het misschien niet heel veel toevoegt omdat je er niet vaak kijkt.

Als je jaarcontract verloopt kan je de opzeg lijn bellen om een nieuw (kortings-) voorstel te krijgen voor nog eens een jaarcontract, wat ik al 2 keer heb gedaan.

Ook heeft XS4all zonder sputteren mijn oude ontvangers omgeruild voor 2 nieuwe Arcadyans.

Voor de rest is het een 'gevoel', ik ben gewoon erg tevreden met XS4all. Moet er niet aan denken weer met KPN in zee te moeten, de brakke Experiabox, vage website en de slechte service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:03:
Dat hele verhaal over de twee (glas)vezels, waarvan er eigenlijk maar eentje gebruikt wordt, doet een andere vraag naar boven komen:

Zou het mogelijk zijn, als er twee vezels in je NTU binnenkomen, om b.v. bij twee verschillende ISPs, afzonderlijk diensten af te nemen?
Al dan niet binnen het KPN Wholesale pakket en/of van een buitenstaander zoals Vodafone (indien zij eigen infrastructuur in de lokale PoP hebben)

Dus b.v. via Xs4all een internet dienstenpakket (KPN Wholesale als h/w leverancier) EN b.v. Vodafone TV pakket (om maar eens wat te noemen)

M.a.w. op één fysiek huisadres, waar de twee vezels binnenkomen, twee compleet verschillende diensten van twee leveranciers?

Is dat technisch (on)mogelijk? Zijn er administratieve c.q. leverstraat issues?
Ben gewoon benieuwd.

Barre73?
Technisch geen enkel probleem. Mensen die nog een oude propositie hebben van Glashart /KPN ITNS (via Telfort bijvoorbeeld) hebben dit technisch eigenlijk al. De groene vezel is in de PoP op een heel andere switch aangesloten dan de blauwe vezel. Dat die 2 switches nu van 1 partij zijn doet technisch gezien niet ter zake, dat zouden ook 2 verschillende partijen kunnen zijn.
Dus in de PoP zie je de scheiding daartussen heel mooi. Hoe dat afgewerkt kan worden op de FTU middels 2 NT's is een probleem voor de provider/operator. Bij de nieuwere U-FTU's (vanaf 2011) is dat geen probleem omdat er keurig 2 blindkappen naast elkaar zitten. Bij de oudere versies zou men dan moeten gaan werken met patchkabeltjes vanaf de connectoren naar 2 verschillende NT's. De Vodafone-oplossing zeg maar, maar dan op beide vezels/connectoren in huis. Niet mooi maar wel mogelijk.

Qua leverstraat en contracten kan het nu niet. Een operator huurt de vezels voor een adres, prijs is gelijk bij 1 of 2 vezels.Dat zou dus moeten veranderen in de databases en de leverstraat van Reggefiber.

Maar dan is er natuurlijk nog de ene vezel per aansluiting in nieuwe aansluitingen (zie ook het openbare document dat ik hierboven deelde).
Het is ondoenlijk om bij het ene adres te zeggen: het kan wel (want er zijn 2 vezels doorgelast naar de PoP), en bij het andere: het kan niet (want maar 1 vezel doorgelast naar de PoP). Dus wat jij bedacht zal niet gaan gebeuren in de toekomst, dat lijkt me zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:04:
Ik vind de selfservice / portal van KPN oneindig handig. Het is heel eenvoudig om je pakket aan te passen en daarna is een aanpassing ook nog eens snel geregeld (vaak binnen 1 uur tijdens kantooruren, alhoewel ik vermoed dat het volledig geautomatiseerd is).

Daarnaast kan je er alles over je verbinding vinden. Ik moet er wel bij zeggen dat het vooral handig is voor de meer leek gebruikers en als je zelf een beetje thuis bent in netwerken het misschien niet heel veel toevoegt omdat je er niet vaak kijkt.

Als je jaarcontract verloopt kan je de opzeg lijn bellen om een nieuw (kortings-) voorstel te krijgen voor nog eens een jaarcontract, wat ik al 2 keer heb gedaan.

Ook heeft XS4all zonder sputteren mijn oude ontvangers omgeruild voor 2 nieuwe Arcadyans.

Voor de rest is het een 'gevoel', ik ben gewoon erg tevreden met XS4all. Moet er niet aan denken weer met KPN in zee te moeten, de brakke Experiabox, vage website en de slechte service.
Heb je nou in de eerste zin een typefout gemaakt? Had daar niet XS4All moeten staan in plaats van KPN?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lord_Dain
Barre73 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:14:
[...]

Heb je nou in de eerste zin een typefout gemaakt? Had daar niet XS4All moeten staan in plaats van KPN?
Scherp, had een brainfart denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-06 11:44
Van de week Xs4All 500/500 besteld nu ik eindelijk over kan vanuit oud portaal gebied. Nu zag ik hier in het topic voorbijkomen dat de nieuwe NTU het niet meer mogelijk maakt direct een eigen router eraan te hangen.

Hoe groot is de kans dat ik me zo'n ding opgescheept raak? Want ik mot helemaal geen fritzbox en wil gewoon mijn eigen FreeBSD firewall blijven gebruiken.

too weird to live too rare to die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
terror538 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:06:
Van de week Xs4All 500/500 besteld nu ik eindelijk over kan vanuit oud portaal gebied. Nu zag ik hier in het topic voorbijkomen dat de nieuwe NTU het niet meer mogelijk maakt direct een eigen router eraan te hangen.

Hoe groot is de kans dat ik me zo'n ding opgescheept raak? Want ik mot helemaal geen fritzbox en wil gewoon mijn eigen FreeBSD firewall blijven gebruiken.
Je kan prima een eigen router gebruiken maar dan wel eentje met een SFP module.... Aangezien XS4all dat ook doet middels een Fritzbox met SFP module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Barre73 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:08:
[...]

Je kan prima een eigen router gebruiken maar dan wel eentje met een SFP module.... Aangezien XS4all dat ook doet middels een Fritzbox met SFP module.
Ja dat wordt dus een media converter kopen ben ik bang... SFP gaat die bak niet in ;) En 15 meter glas trekken door huis is ook een beetje overkill

-edit- kan die fritzbox in bridge mode?

[ Voor 4% gewijzigd door terror538 op 07-12-2016 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Schiet mij maar lek. Weer een nieuwe modem ontvangen, deze krijg ik ook niet aan de praat.

Zijn er mensen met een 7581 op glasvezel die problemen hadden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Niet toevallig tegelijkertijd last van nieuws: Windows 10-update zorgt voor internetproblemen bij sommige gebruikers... ?
Zonde als je uren aan de modem besteed, als het dan aan iets heel anders blijkt te liggen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
terror538 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:10:
[...]

Ja dat wordt dus een media converter kopen ben ik bang... SFP gaat die bak niet in ;) En 15 meter glas trekken door huis is ook een beetje overkill

Wat wil je doen met je eigen router? Je hebt de mogelijkheid om een DMZ te configureren maar als je VLAN's e.d. door wil geven dan vrees ik dat je aan een router moet met SFP ingang (of idd zoals je zelf al aangeeft een media converter, maar dan zou ik zelf voor een router gaan ipv ene losse component erbij.)

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 07-12-2016 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Barre73 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 11:12:
[...]
...

Qua leverstraat en contracten kan het nu niet. Een operator huurt de vezels voor een adres, prijs is gelijk bij 1 of 2 vezels.Dat zou dus moeten veranderen in de databases en de leverstraat van Reggefiber.

Maar dan is er natuurlijk nog de ene vezel per aansluiting in nieuwe aansluitingen (zie ook het openbare document dat ik hierboven deelde).
Het is ondoenlijk om bij het ene adres te zeggen: het kan wel (want er zijn 2 vezels doorgelast naar de PoP), en bij het andere: het kan niet (want maar 1 vezel doorgelast naar de PoP). Dus wat jij bedacht zal niet gaan gebeuren in de toekomst, dat lijkt me zeker.
Jammer, dat technische mogelijkheden weer eens gelimiteerd worden door administratief geneuzel. :|

Het zou op zich natuurlijk best wel mogelijk zijn om per fysieke aansluitlocatie een dataveld op te nemen: 'n vezels' + 'vezel n toegekend aan ISP xyz' o.i.d.

Alles is een kwestie van willen en in hoeverre men denkt dat het commercieel interessant kan zijn... ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Lord_Dain schreef op woensdag 7 december 2016 @ 18:30:
[...]

Wat wil je doen met je eigen router? Je hebt de mogelijkheid om een DMZ te configureren maar als je VLAN's e.d. door wil geven dan vrees ik dat je aan een router moet met SFP ingang (of idd zoals je zelf al aangeeft een media converter, maar dan zou ik zelf voor een router gaan ipv ene losse component erbij.)
Ik heb een FreeBSD machine met PF erop draaien als router/firewall. Vandaar uit zijn er meerdere netwerken in mijn huis die bediend worden, allen op eigen VLAN met een eigen IPv4 en eigen IPv6 subnet.
Alleen al de IPv6 subetting kan onmogelijk porteren naar de Fritzbox.

Zodra Xs4All ook aangesloten is en goed werkt wil ik ook de extra 8 adressen gaan afnemen, en dat doe ik liever ook niet op de Fritzbox zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
terror538 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:10:
[...]

Dan haal je toch een pricewatch: TP-Link Gigabit Ethernet Media Converter MC220L

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Nakebod schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:44:
Niet toevallig tegelijkertijd last van nieuws: Windows 10-update zorgt voor internetproblemen bij sommige gebruikers... ?
Zonde als je uren aan de modem besteed, als het dan aan iets heel anders blijkt te liggen.
Mijn internet werkt prima, m'n 7391 7390 doet het prima, mijn windows doet het prima. Exact de zelfde instellingen met de 7581 en de log van het modem loopt vol met connection timed out meldingen voor het aanmelden op het xs4all netwerk. Gisteren nog aan de telefoon gehangen met de support, maar we kregen em niet aan de praat. Vandaag een nieuwe ontvangen, exact het zelfde probleem.

-update-
Weer contact gehad met XS4ALL, ze beginnen een onderzoek. Volgende week maandag meer info.

[ Voor 5% gewijzigd door sHELL op 08-12-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-06 11:31

Arjan A

Cenosillicafoob

sHELL schreef op woensdag 7 december 2016 @ 17:34:
Schiet mij maar lek. Weer een nieuwe modem ontvangen, deze krijg ik ook niet aan de praat.

Zijn er mensen met een 7581 op glasvezel die problemen hadden?
Niet met glasvezel, maar wel een 7581 gekregen met oude firmware erop.
Helpdesk gebeld en wat bleek: Je moet DSL selecteren, XS4All als aanbieder en dan niet op next drukken, maar op back (de blauwe knop, niet back in de browser). Dan weer vooruit, en dan is XS4All standaard geselecteerd. Daar kan je ook FttH kiezen overigens. Misschien moet je die ook selecteren als je op back klikt.
Daarna kom je verder in de wizard. Let wel: de firmware is nog lang niet af. Zelfs portforwarding werkt nog niet eens naar behoren, of zoiets simpels als beheren van de LAN-poorten (nummering klopt niet met wat achterop het modem staat, en omzetten van LAN2 t/m 4 naar gigabit lukt ook niet).

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terror538
Gaan we inderdaad doen ;) thx trouwens, die is een stuk goedkoper dan andere die ik had bekeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 10-06 10:56

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Wat een ramp de Fritz!Box 7581glas, wij hebben telefoons 1xFritz MT-F, 2xFritz C4, en een Siemens centrale.
Als je met de eerste telefoon aangemeld bent en je gaat de 2e aanmelden valt bij de 1e telefoon de complete dect verbinding weg. Ook bij de 3e aanmelding van de telefoon alles weg, telefoneren niet meer mogelijk. Steeds met de telefoons gestart vanaf fabrieks instelling.
Ook de Fritz!Dect 200, hier hebben wij er 5 van in gebruik, vanaf fabrieks instellingen (dect) niet meer te installeren. Hij herkent ze gewoon niet.
Repeater 1750E is een oranje knipperlicht geworden.
Het modem 7581glas is ook niet meer in routermode te zetten.
Internetverbinding met xs4all valt af en toe gewoon weg, bij opnieuw installeren van de 7581, na opnieuw in fabrieksinstelling, loopt de interface vast.
Ook de log loopt inderdaad vol.
Dan heb ik nog een geintje met de 7581 glas, waar ik nog op terugkom.
Ik ben van plan om afscheid te nemen van dit plastic, en XS4ALL, vriendelijk te bedanken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Heb de 7391 7390 nog vrolijk aan de praat kunnen houden. Zou je een firmware via de usb stick in kunnen laden op de 7581?

[ Voor 4% gewijzigd door sHELL op 08-12-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
sHELL schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:28:
Heb de 7391 nog vrolijk aan de praat kunnen houden. ...
Een FRITZ!Box 7391??? Die bestaat toch niet?

Of bedoel je een 7390?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivarveen
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ook hier een 7581 ontvangen (en een tweede exemplaar door de problemen), met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Inmiddels al ge-update door het updatebestand eerst via de mobiele verbinding te downloaden.
Monteurs over de vloer gehad die het ook met geen mogelijkheid voor elkaar krijgen...

Inmiddels het originele probleem kunnen oplossen op de oude vertrouwde 7390. De twee stuks 7581 gaan waarschijnlijk vrolijk retour als ik de ervaringen zo lees...

Edit: ons probleem met de 7581 is dat deze bij opbouwen verbinding altijd op een PPPoE error uit komt (en dus geen verbinding), is dit specifieke probleem bij anderen ook bekend?

[ Voor 16% gewijzigd door ivarveen op 09-12-2016 10:55 . Reden: Toevoegen probleemomschrijving ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ouch. Dit klinkt toch echt wel als serieuze problemen met die nieuwe 7581. :-(

Heel opmerkelijk hoe dit niet (goed) getest, toch uitgerold kan worden...
Zo te horen rollen de 7581's net zo hard weer terug. >:)

Uiteindelijk is een ISP (in casu Xs4all) hier ook niet blij mee. Al dat gedoe kost ook tijd/moeite/ellende/geld/ergernis.

Ben nog ff wat gaat rondneuzen op Duitse probleemmeldingen, maar daar zie je ook veel issues met de 758x (in combinatie met OS 6.5x) langs komen. Haperend WLAN, afbrekende DECT verbindingen, wegvallende WAN connectie met de ISP, e.d.
Pas als men teruggaat naar een 7490 zijn vele problemen verholpen. (?) :?

[ Voor 31% gewijzigd door ehtweak op 09-12-2016 14:34 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 12-06 14:13
Ik heb geen XS4All glasvezel maar VDSL2. Techniek qua vlan's is hetzelfde dus post ik mijn vraag toch hier :)

Qua configuratie heb ik een eigen modem en vlan4 en vlan6 door gebridged naar mijn eigen router. Vervolgens de poorten van de STB doorgebridged naar vlan4. Dit werkte tot voorkort prima. Afgelopen weekend heb ik mijn STB opnieuw opgestart en sindsdien blijft deze hangen op het laatste blokje waar staat dat je 10 minuten moet wachten.

Dit scherm blijft staan en het opstarten gaat niet verder. Nadat ik de orginele fritzbox heb aangesloten werkte de STB wel normaal. Vervolgens STB in standby gezet en deze weer aangesloten op eigen infra. et voila, alles werkt weer.

Nu blijft dit een vreemd probleem. Hebben meer mensen hier last van? Dit probleem treft volgens mij alleen mensen die eigen infra gebruiken (d.w.z. vlan's doorbridgen naar eigen router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Newjersey schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:15:
Ik heb geen XS4All glasvezel maar VDSL2. Techniek qua vlan's is hetzelfde dus post ik mijn vraag toch hier :)

Qua configuratie heb ik een eigen modem en vlan4 en vlan6 door gebridged naar mijn eigen router. Vervolgens de poorten van de STB doorgebridged naar vlan4. Dit werkte tot voorkort prima. Afgelopen weekend heb ik mijn STB opnieuw opgestart en sindsdien blijft deze hangen op het laatste blokje waar staat dat je 10 minuten moet wachten.

Dit scherm blijft staan en het opstarten gaat niet verder. Nadat ik de orginele fritzbox heb aangesloten werkte de STB wel normaal. Vervolgens STB in standby gezet en deze weer aangesloten op eigen infra. et voila, alles werkt weer.

Nu blijft dit een vreemd probleem. Hebben meer mensen hier last van? Dit probleem treft volgens mij alleen mensen die eigen infra gebruiken (d.w.z. vlan's doorbridgen naar eigen router).
Met firmware updates gaat het wel eens mis, dan moeten de boxen even aan de Experia/Fritzbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
|sWORDs| schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:26:
[...]

Met firmware updates gaat het wel eens mis, dan moeten de boxen even aan de Experia/Fritzbox.
Eigenlijk zou ik even de boxen aan de fritzbox moeten hangen, software moeten verwijderen, en ff opnieuw laten laden,en daarna weer op de eigen router aansluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Newjersey schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:32:
[...]

Eigenlijk zou ik even de boxen aan de fritzbox moeten hangen, software moeten verwijderen, en ff opnieuw laten laden,en daarna weer op de eigen router aansluiten?
Ik zie het hier gewoon elke 6-8 maanden en het is eigenlijk altijd met nieuwe software. Geen idee of er tussendoor ook updates zijn die wel goed gaan. Als ik met de hand de software opnieuw laad lukt het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
|sWORDs| schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:36:
[...]

Ik zie het hier gewoon elke 6-8 maanden en het is eigenlijk altijd met nieuwe software. Geen idee of er tussendoor ook updates zijn die wel goed gaan. Als ik met de hand de software opnieuw laad lukt het ook niet.
Maar jij hebt geen problemen als je de box uit en aanzet met de schakelaar op de achterkant? Dit was in eerste instantie het probleem :) Maar gelukkig werkt het nu weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Newjersey schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:39:
[...]

Maar jij hebt geen problemen als je de box uit en aanzet met de schakelaar op de achterkant? Dit was in eerste instantie het probleem :) Maar gelukkig werkt het nu weer.
Ik vroeg me dus af of je misschien een software update had gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
|sWORDs| schreef op maandag 12 december 2016 @ 14:50:
[...]

Ik vroeg me dus af of je misschien een software update had gekregen.
Ik zou het eigenlijk niet weten. Ik ga nog 1 keer de STB's aan de fritzbox hangen. Software verwijderen en factory reset uitvoeren. Kijken of ie het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-06 23:56
Waar vind ik een prijslijst van de diverse TV pakketten bij XS4ALL inclusief de eventuele actiekorting? Op de site kan ik het product Televisie niet meer vinden, alleen Internet + TV en Alles in 1 (Beide zonder TV prijslijst).

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Jassy schreef op maandag 12 december 2016 @ 19:20:
Waar vind ik een prijslijst van de diverse TV pakketten bij XS4ALL inclusief de eventuele actiekorting? Op de site kan ik het product Televisie niet meer vinden, alleen Internet + TV en Alles in 1 (Beide zonder TV prijslijst).
In stap 2 boven in van het bestellen en de zenders zelf staan hier:
https://cdn.xs4all.nl/con...roverzicht_2016-11-01.pdf

• mr.babek
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Vraag: momenteel gebruik ik een 7490 van xs4all maar ik heb het issue dat wanneer ik upload de eerste aantal MB's maar met 150-175Mb verstuurd worden. Dit terwijl downloads volle bak binnen komen, nu heb ik gelezen in dit draadje dat wanneer er een software router opgezet wordt (pfsense) het probleem van de "trage" uploads verholpen wordt. Nu lijkt het dan (volgens mijn eigen simpele redenering) dat de 7490 debet is aan dit performance probleem. Nu wil ik graag de 5490 proberen die rechtstreeks op glas aangesloten kan worden, maar dat kan niet omdat ik een aansluiting heb met een NTU.
XS4ALL geeft aan een ombouw niet te kunnen aanvragen. Ze willen me daarom een 7581 sturen om te testen. Nu lees ik niet al te positieve verhalen in dit draadje over de 7581, maar heeft iemand met een 7581 toevallig getest of dat files vanaf de eerste MB's die verstuurd worden wel met de volle snelheid over het lijntje gaan?

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

mr.babek schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:57:
Vraag: momenteel gebruik ik een 7490 van xs4all maar ik heb het issue dat wanneer ik upload de eerste aantal MB's maar met 150-175Mb verstuurd worden. Dit terwijl downloads volle bak binnen komen, nu heb ik gelezen in dit draadje dat wanneer er een software router opgezet wordt (pfsense) het probleem van de "trage" uploads verholpen wordt. Nu lijkt het dan (volgens mijn eigen simpele redenering) dat de 7490 debet is aan dit performance probleem. Nu wil ik graag de 5490 proberen die rechtstreeks op glas aangesloten kan worden, maar dat kan niet omdat ik een aansluiting heb met een NTU.
XS4ALL geeft aan een ombouw niet te kunnen aanvragen. Ze willen me daarom een 7581 sturen om te testen. Nu lees ik niet al te positieve verhalen in dit draadje over de 7581, maar heeft iemand met een 7581 toevallig getest of dat files vanaf de eerste MB's die verstuurd worden wel met de volle snelheid over het lijntje gaan?
Wat voor zin heeft het als het ene wel werkt maar de rest niet van de Fritz!Box 7581, zoals Dect - Nas - WiFi etc. die totaal niet werken of soms wel en dan weer helemaal niet. Spreek uit ervaring. Geen goede keuze.

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Hmm dat klinkt niet heel positief. XS4ALL aan dat met de nieuwste firmware (6.54) er enkel nog VPN issues kunnen zijn en dat er nog een paar "schoonheidsfoutjes" in zitten , maar dat is dus schijnbaar niet het enige. Ik las ook dat portforwarding niet lekker werkt. Geen idee of dat die opmerkingen geplaatst werden in combinatie met de nieuwste firmware.Zou jij eens een test kunnen doen met de xs4all speedtest en naar de grafiek kijken die er uit komt voor wat betreft de upload? Bij mij, als ik de 7490 gebruik, zie ik de lijn op 150-175Mb blijven steken waarna hij doorschiet in een piek ver boven de 500Mb en dan weer iets terug zakt.

Obsidian 750D,MSI Tomahawk z790, i9 13900K, H150i, 64GB DDR5 6200Mhz, INNO3d RTX4090,AX1200 PS, 4TB NVMe SSD, LG C1 48" 4K OLED, Next Level Racing GT Track, Fanatec DD Wheel&Pedals, KRK Rokit 6 speakers, Corsairt Virtuoso XT headset

• Gondelier

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

mr.babek schreef op donderdag 22 december 2016 @ 12:19:
Hmm dat klinkt niet heel positief. XS4ALL aan dat met de nieuwste firmware (6.54) er enkel nog VPN issues kunnen zijn en dat er nog een paar "schoonheidsfoutjes" in zitten , maar dat is dus schijnbaar niet het enige. Ik las ook dat portforwarding niet lekker werkt. Geen idee of dat die opmerkingen geplaatst werden in combinatie met de nieuwste firmware.Zou jij eens een test kunnen doen met de xs4all speedtest en naar de grafiek kijken die er uit komt voor wat betreft de upload? Bij mij, als ik de 7490 gebruik, zie ik de lijn op 150-175Mb blijven steken waarna hij doorschiet in een piek ver boven de 500Mb en dan weer iets terug zakt.
Alles met de nieuwste firmware 6.54
5 x FritzDect 200, werkt niet :(
2 x FritzFon C4, werkt niet :(
1 x FritzFon MT-F, werkt niet :(
2 x Fritz Repeater 1750E werkt niet :(
Alles met de aller laatste firmware.

Ik kan niet testen want bij mij werkt de 7581 niet. 8)7

• Barre73
mr.babek schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:57:
Als je het zelf aandurft is het niet lastig om de NT eraf te halen en zelf een glaskabeltje aan te sluiten ten bate van de 5490. Maar dan moet je wel die 5490 zien te krijgen.
Of zelf kopen (of een andere betere router met SFP ingang).
Ik kan je wel aangeven wat je nodig hebt als je wil. Zijn maar drie dingen: koppelbusje, kabeltje en SFP module.

Of gewoon zelf een betere eigen router kopen en instellen. Die dan wel gewoon via de NT gevoed wordt maar dus in plaats van de 7490 komt.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 22-12-2016 13:29 ]

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Hi Barre73.
Op zich een goed idee. qua beheer en functionaliteit bevalt de fritz eigenlijk wel alleen jammer dat de upload achter blijftop de eerste x MB's. Gezien ik veel files kleiner dan 100MB xfer is dat best irritant.
Verder geen instellingen die xs4all moet wijzigen en kan ik een 5490 kopen en die aansluiten of moet die echt van xs4all komen ?

• fast-server
Of toch proberen om een 5490 van Xs4all te krijgen en dan je FTU aanpassen of een http://www.tp-link.com/us...etails/cat-43_MC220L.html er tussen zetten.

• sssensss
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik ben woonachtig in Deventer en maak al een aantal jaren gebruik van een glasvezelverbinding.
Vroeger had ik een contract bij ConceptsICT en dat is een paar jaar geleden overgenomen door Telfort.
Dit is nog fijn met een DVB-C aansluiting en de mogelijkheid om probleemloos je eigen router te gebruiken.

Nu ga ik begin 2017 verhuizen (paar straten verderop) en zit ik mij te oriënteren op een nieuwe aanbieder.
Ik snap dat ik geen aanbieder meer kan krijgen met DVB-C, dat is erg jammer, maar het is niet anders.
Voor zover ik weet is er ook geen aanbieder meer die je een eigen router laat gebruiken, als eerste apparaat.

Voor zover ik weet klopt bovenstaande, maar mocht het niet correct zijn, dan word ik daar graag in verbeterd.

Ik zit er nu aan te denken om een 3 in 1 abbo. af te nemen van XS4all in het nieuwe huis, omdat je XS4all een Fritzbox router heeft, i.p.v. zo'n Experiabox bij Telfort of KPN.
Is dit echt een meerwaarde, of valt zo'n Fritzbox tegen?

Zijn er dingen waar ik nog om moet vragen als ik een contract afsluit, bijv. een bepaald type router eisen, of iets anders waar ik nu niet aan denk?
Want helaas is het tegenwoordig zo dat de stille klant die niets van zich laat horen, meestal flink wat mis loopt t.o.v. de wat brutalere klant die gewoon om dingen vraagt.
Aangezien ik nu een nieuw abbo. wil gaan afsluiten, is dit het goede moment om te onderhandelen.

• fast-server
Xs4all heeft deze week nog een aanbieding (alleen telefonisch!) 6 maanden korting.

Mocht de fritzbox je niet bevallen dan kun je altijd een managed switch kopen voor een paar tientjes en dan de vlans splitsen zodat je je eigen router voor internet kan gebruiken.

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

7581 drama is hier nog steeds gaande (niet dat ik er persoonlijk een probleem mee heb, maar het is duidelijk een geval van "niet testen, direct deployen")

Vandaag maar weer eens gebeld met XS4ALL, voor elkaar gekregen om er een nieuwe firmware op te zetten.
Van FRITZ.Box_7581.en-de-es-it-fr-pl.152.06.53 naar FRITZ.Box_7581.en-de-es-it-fr-pl.152.06.54

Maar het werkt nog steeds gewoon niet, blijf PPPoE disconnects houden zowel op LAN1 als WAN in elke denkbare modus.

Ze bellen me zo terug voor een afspraak met een monteur, helpdesk geeft aan dat het gewoon hoort te werken en zal dus wat anders aan de hand moeten zijn. Wat dat mag zijn zal voor mij een raadsel zijn.

--update--

Monteur komt morgen vroeg langs :z

[ Voor 20% gewijzigd door sHELL op 23-12-2016 00:22 ]

• fast-server
Als ik de changelog van die .54 firmware bekijk zie ik alleen:

New features with 6.54:

Improved: Better stability
Improved: support for IPTV over ADSL (XS4ALL) fixed

Bron: klik

• sssensss
  • Niet online
fast-server schreef op donderdag 22 december 2016 @ 17:58:
Xs4all heeft deze week nog een aanbieding (alleen telefonisch!) 6 maanden korting.

Mocht de fritzbox je niet bevallen dan kun je altijd een managed switch kopen voor een paar tientjes en dan de vlans splitsen zodat je je eigen router voor internet kan gebruiken.
Wat is dat voor een aanbieding dan, weet je dat ook?
Hoeveel korting bedoel ik.

• fast-server
Korting die op de website staat maar dan 6 maanden i.p.v. 3 maanden.

• Barre73
fast-server schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:53:
Of toch proberen om een 5490 van Xs4all te krijgen en dan je FTU aanpassen of een http://www.tp-link.com/us...etails/cat-43_MC220L.html er tussen zetten.
Die mediaconverter lijkt me vrij zinloos aangezien hij al een MC heeft (die van XS4all die op de FTU zit).

@mr. Babek. In principe kan je zelf elke router kopen maar dan moet je er ook of een managed switch bij kopen of een router kiezen die overweg kan met VLANS (vanaf de providerkant wel te verstaan). Zie daarvoor alle informatie op www.netwerkje.com

Je zou best zelf een 5490 kunnen kopen en aansluiten. Moet iemand anders met de XS4All-5490 hier op Tweakers even de goede config doorsturen.En je moet het aandurven om de NT eraf te halen en zelf te gaan werken met de glasvezelconnector en een koppelbus. Het is niet heel moeilijk maar wel precies werk. Mocht je per ongeluk de connector beschadigen dan kan je Reggefiber laten komen en dat kost geld..

• sssensss
  • Niet online
fast-server schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:02:
Korting die op de website staat maar dan 6 maanden i.p.v. 3 maanden.
Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sHELL

sHELL

VR "connoisseur"

Monteur is langs geweest, constateerde het zelfde. De 7390 werkt wel, 7581 werkt niet.

Nieuw NT kastje geplaatst, nieuw modem, nieuwste firmware, speciale AVM tool heeft het gescreend en gereset. Geen verbinding.

Logs aan gemaakt en op beide routers en zaakje zal doorgezet worden naar AVM om het probleem op te lossen.

Dit zal vermoedelijke een nieuwe firmware versie opleveren in Q1 2017.

We zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumtree
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-06 13:24
Hier ook een 7581 met DECT problemen, 3 verschillende Gigasets geprobeerd en na een dag valt de spraak verbinding naar buiten weg. Ik hoor de andere kant wel maar de andere kant hoort mij niet of dusdanig veel ruis dat er er niks van te maken is.

Zakelijk maak ik gebruik van pair-bonding. zodat we 80 mbit kunnen halen, een andere modem geschikt voor pair-bonding schijnt xs4all niet meer te leveren. dus ik kan kiezen om de lijn weer terug te zetten naar de oude situatie, een andere telefoon te kopen (met een maandje credit op de telefoonkosten) om te testen of dat het DECT probleem oplost.

Nu de Gigaset handset maar op de FON1 poort aangesloten, dat lijkt voorlopig goed te gaan maar is een tijdelijke oplossing totdat er nieuwe firmware is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

bedankt iedereen voor de feedback voor wat betreft de 7581. Als het goed is krijg ik deze de komende dagen een keer binnen , dan test ik er mee. Als het niet probleemloos werkt voor mij dan ga ik zelf Reggefiber eens bellen of dat ze de aansluiting kunnen aanpassen naar eentje waarbij ik de 5490 kan gebruiken. Op zich mag de aanpassing wel wat geld kosten ik stoor me steeds meer aan de langzame uploadsnelheid namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
mr.babek schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 15:17:
bedankt iedereen voor de feedback voor wat betreft de 7581. Als het goed is krijg ik deze de komende dagen een keer binnen , dan test ik er mee. Als het niet probleemloos werkt voor mij dan ga ik zelf Reggefiber eens bellen of dat ze de aansluiting kunnen aanpassen naar eentje waarbij ik de 5490 kan gebruiken. Op zich mag de aanpassing wel wat geld kosten ik stoor me steeds meer aan de langzame uploadsnelheid namelijk.
Als je Reggefiber belt, geef dan aan dat je graag de nieuwe FTU gemonteerd wil hebben. Typenaam: TK-01.
Dat praat wat makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.babek
  • Niet online

mr.babek

-+-+-+-+-+

Goeie tip, dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-06 19:01
Bij m'n ouders sinds vanmiddag opeens geen Internet meer. Ze hebben de Fritzbox 5490 waar glasvezel direct in gaat: Fiber lampje blijft nu uit. Helpdesk gebeld, die hebben eerst laten proberen de Fritzbox naar fabrieksinstellingen terug te zetten, mocht niet baten. Medewerker zei "u heeft wel licht". Dus was het een hardwareprobleem en gaan ze voor morgen een nieuwe Fritzbox opsturen. Is dit geloofwaardig? Wat is "u heeft wel licht"? Tot waar? Tot aan de Fritzbox, terwijl het Fiberlampje toch niet aan gaat? Het voelt namelijk ook gewoon consistent met dat Reggefiber iets verkeerd heeft omgeplugd in de wijkcentrale, en gaat een nieuwe Fritz dus niet helpen...
Pagina: 1 ... 45 ... 108 Laatste