[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 26 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 21:20
ejramse schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:31:
[...]

Om maar even op mijzelf te reageren...

Mijn voorlopige conclusie is dat het euvel veroorzaakt wordt door de combinatie van ontvanger (Arcadyan) en televisie (nieuwe Philips) en de manier waarop ze via HDMI communiceren.

Als ik het geluid via de optical aansluiting op mijn HTS aansluit, blijft het vooralsnog wel goed gaan. Enige nadeel is, dat dit elke keer een extra handeling is om de HTS op de optical source te zetten.

Andere conclusie is dat - in tegenstelling tot wat de helpdesk mij wijs probeerde te maken - de Arcadyan wel degelijk stukken sneller reageert dan de Motorola VIP1853. Ik merkte dat vooral toen ik de Motorola weer even aansloot. Wat is dat ding dan traag zeg (met zappen, door de gids bladeren etc.). Wat dat betreft is de Arcadyan een verademing. En ook het beeld op de HD Glas kanalen is echt duidelijk beter dan die op de "gewone" HD kanalen op de Motorola ontvanger.
Volgens mij klopt dit. Het lijkt erbij mij op dat het DD5.1 geluid via HDMI goed gaat als ik niet wissel van een zender met PCM geluidssignaal naar één met DD5.1 signaal. Als ik de HMB2260 even uitzet en weer aan, is het ook weer goed.
De HMB2260 is inderdaad een heel snelle en goede settopbox, ben er ook zeer tevreden over. En de HD Glas kanalen hebben mooi beeld, al moet ik soms wel moeite doen om verschil te zien met de gewone HD-kanalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Gondelier schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 23:19:
Gisteren 18/12 en vanmorgen 19/12 bij opname TV opgegeven dat er wat programma's opgenomen moesten worden. Vanmiddag wilden mijn vrouw de opgenomen programma's gaan bekijken maar er was helemaal NIETS opgenomen.

Hebben meerdere mensen hier last van of ben ik de enige ??
Heb ik laatst ook gehad, maar toen stonden de opnames een dag later ineens wel in de lijst :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 21:20
Bigs schreef op maandag 22 december 2014 @ 20:59:
[...]

Heb ik laatst ook gehad, maar toen stonden de opnames een dag later ineens wel in de lijst :?
Wat je kunt proberen is de ontvanger uitzetten, even minuut wachten en dan weer aanzetten. Vaak zijn opnames dan wel weer zichtbaar. Is een bug die KPN gefixed zou hebben, maar ook op forum.kpn.com lees ik dat het toch nog wel optreedt. Deze workaround werkt gelukkig vaak wel.
O ja, ik bedoel echt uitzetten met de knop aan de achterkant van de ontvanger (en dus niet uitzetten met de ab of de knop bovenop..). De ontvanger gaat dan herstarten, duurt veel langer dan op stanby zetten :) Maar grote kans dat je opnames dan weer zichtbaar zijn.

[ Voor 22% gewijzigd door JanR1969 op 22-12-2014 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Even een vraagje over de HMB2260: ik heb er nu 1 en ben er erg tevreden over. Ik heb dit exemplaar via XS4ALL gekregen, maar ze willen er maar 1 omruilen. Ik wil mijn andere ontvanger, de 1853, ook graag omwisselen. Kan ik dan de oude ontvanger afmelden, zelf een HMB2260 kopen (nieuw of marktplaats) en die laten aanmelden bij XS4ALL? Of ondersteunen ze dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNdM
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:28

MaNdM

1000-dingen-doekje

Mr. Jinx schreef op donderdag 18 december 2014 @ 19:25:
[...]

Probleem opgelost, lag niet aan xs4all maar aan een instelling van de Draytek. Met dank aan Draytek support _/-\o_
En welke instelling stond er precies fout? Ik ben namelijk van plan om ook een Draytek aan te schaffen en dan kan ik dit meteen goed doen :)

To be determined...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
dutchguy schreef op maandag 29 december 2014 @ 11:50:
Even een vraagje over de HMB2260: ik heb er nu 1 en ben er erg tevreden over. Ik heb dit exemplaar via XS4ALL gekregen, maar ze willen er maar 1 omruilen. Ik wil mijn andere ontvanger, de 1853, ook graag omwisselen. Kan ik dan de oude ontvanger afmelden, zelf een HMB2260 kopen (nieuw of marktplaats) en die laten aanmelden bij XS4ALL? Of ondersteunen ze dat niet?
Waarom vraag je ze dat zelf niet even? Enige puntje daarin is dat strikt formeel gesproken je ze niet op MP zou moeten kunnen kopen. Ze zijn namelijk eigendom van de ISP en moeten terug na afloop van het abonnement. Wel vreemd dat mensen ze blijkbaar aanbieden op MP. Zelfs nog nieuw in de doos.....

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-08 13:06
Morgen zal bij mij de verbinding van XS4All opgeleverd worden. Op dit moment heb ik een Cisco ASA 5505 geconfigureerd voor mijn huidige Telfort FTTH verbinding.

Probeerde zojuist mijn ASA te configureren, maar kan niet echt duidelijk krijgen hoe ik de ASA moet configureren. Het is geen router dus kan geen dialer interface aanmaken of dergelijke. Heeft iemand hier al een ASA gebruikt voor zijn XS4All/KPN FTTH verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
MaNdM schreef op maandag 29 december 2014 @ 14:30:
[...]

En welke instelling stond er precies fout? Ik ben namelijk van plan om ook een Draytek aan te schaffen en dan kan ik dit meteen goed doen :)
Je hebt geluk want ik heb toevallig hier op het forum nog een andere vraag uitstaan waarin ik heb beschreven hoe alles nu is geconfigureerd. Helaas heb ik ook daar nog geen enkele reactie op, dus ga ik dat ook maar bij Draytek zelf navragen.

In het kort: IGMP snooping aanzetten en het draait als een zonnetje.
Check: DrayTek Vigor 2925 vlan trunking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
64mike53 schreef op maandag 29 december 2014 @ 16:34:
Morgen zal bij mij de verbinding van XS4All opgeleverd worden. Op dit moment heb ik een Cisco ASA 5505 geconfigureerd voor mijn huidige Telfort FTTH verbinding.

Probeerde zojuist mijn ASA te configureren, maar kan niet echt duidelijk krijgen hoe ik de ASA moet configureren. Het is geen router dus kan geen dialer interface aanmaken of dergelijke. Heeft iemand hier al een ASA gebruikt voor zijn XS4All/KPN FTTH verbinding?
Ik ging van Telfort naar Vodafone (via KPN WBA) en heb niks in de instellingen van mijn ASA hoeven veranderen hoor. Zolang de ASA maar een internetverbinding krijgt zou het moeten werken.
Wat bedoel je dan met een dialer interface?
Ik neem wel aan dat je een eigen VOIP aanbieder gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
Barre73 schreef op maandag 29 december 2014 @ 19:37:
[...]

Ik ging van Telfort naar Vodafone (via KPN WBA) en heb niks in de instellingen van mijn ASA hoeven veranderen hoor. Zolang de ASA maar een internetverbinding krijgt zou het moeten werken.
Wat bedoel je dan met een dialer interface?
Ik neem wel aan dat je een eigen VOIP aanbieder gebruikt?
Ik had Telfort en daar kon ik de kabel van mijn FTU gewoon in mijn ASA doen en heb er verder weinig aan in hoeven stellen. De televisie ging bij Telfort buiten de Cisco om maar werd op de FTU aangesloten.

Bij XS4All heb ik nu ook de kabel aangesloten op de FTU en geconfigureerd als trunk. Heb nu 2 vlan's geconfigureerd (4 en 6) voor televisie en internet. Nu moet ik ook PPPoE gegevens ingeven en die heb ik nu op VLAN 6 aangegeven.

Een aantal vragen over de configuratie:
  • Welk authenticatieprotocol moet ik gebruiken PAP, CHAP of MSCHAP?
  • Wat is de PPP gebrukersnaam en wachtwoord of waar kan ik die vinden?
  • WAN ip statisch instellen of verkrijgen via DHCP of PPPoE?
  • Dient het mac adres gespoofed te worden?
Telefonie gebruik ik niet dus het gaat alleen om internet en tv. Hoop dat iemand mij verder kan helpen met de configuratie op een Cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
64mike53 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 10:01:
[...]

Ik had Telfort en daar kon ik de kabel van mijn FTU gewoon in mijn ASA doen en heb er verder weinig aan in hoeven stellen. De televisie ging bij Telfort buiten de Cisco om maar werd op de FTU aangesloten.

Bij XS4All heb ik nu ook de kabel aangesloten op de FTU en geconfigureerd als trunk. Heb nu 2 vlan's geconfigureerd (4 en 6) voor televisie en internet. Nu moet ik ook PPPoE gegevens ingeven en die heb ik nu op VLAN 6 aangegeven.

Een aantal vragen over de configuratie:
  • Welk authenticatieprotocol moet ik gebruiken PAP, CHAP of MSCHAP?
  • Wat is de PPP gebrukersnaam en wachtwoord of waar kan ik die vinden?
  • WAN ip statisch instellen of verkrijgen via DHCP of PPPoE?
  • Dient het mac adres gespoofed te worden?
Telefonie gebruik ik niet dus het gaat alleen om internet en tv. Hoop dat iemand mij verder kan helpen met de configuratie op een Cisco.
https://www.xs4all.nl/kla...et/instellen-ander-modem/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
Die link heb ik niks aan helaas. De enige informatie die op deze pagina staat is dat ik VLAN 4 en 6 moet gebruiken en dat de verbinding op basis van PPPoE moet worden opgebouwd. De vragen die ik stelde:
Welk authenticatieprotocol moet ik gebruiken PAP, CHAP of MSCHAP?
Wat is de PPP gebrukersnaam en wachtwoord of waar kan ik die vinden?
WAN ip statisch instellen of verkrijgen via DHCP of PPPoE?
Dient het mac adres gespoofed te worden?

De antwoorden op deze vragen zijn niet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
64mike53 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 12:45:
[...]

Die link heb ik niks aan helaas. De enige informatie die op deze pagina staat is dat ik VLAN 4 en 6 moet gebruiken en dat de verbinding op basis van PPPoE moet worden opgebouwd. De vragen die ik stelde:
Welk authenticatieprotocol moet ik gebruiken PAP, CHAP of MSCHAP?
Wat is de PPP gebrukersnaam en wachtwoord of waar kan ik die vinden?
WAN ip statisch instellen of verkrijgen via DHCP of PPPoE?
Dient het mac adres gespoofed te worden?

De antwoorden op deze vragen zijn niet te vinden.
Als ik mij niet vergis, Chap, ppp username/password maakt niet uit, als er maar wat staat, WAN ip via PPPoE en geen spoofing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
ed73 schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 13:31:
[...]

Als ik mij niet vergis, Chap, ppp username/password maakt niet uit, als er maar wat staat, WAN ip via PPPoE en geen spoofing.
Net even getest, maar met chap, mschap1 en/of mschap2 krijg ik geen verbinding. Het moet dus wel degelijk pap zijn.
Config in RouterOS (geen ASA, maar wellicht handig):

code:
1
2
3
4
5
6
/interface pppoe-client
add ac-name="" add-default-route=yes allow=pap default-route-distance=1 \
    dial-on-demand=no disabled=no interface=ether1.vlan6 \
    keepalive-timeout=20 max-mru=1500 max-mtu=1500 mrru=disabled name=\
    pppoe-xs4all password=kpn profile=default service-name="" use-peer-dns=\
    yes user=FB7390@xs4all.nl

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 64mike53
Bedankt voor de hulp. Het is gelukt om met de pppoe instellingen in te bellen bij XS4All. Achteraf bleek alles goed te staan alleen had ik nog een NAT regel verkeerd staan. Werkt perfect nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 19:41
Als je overstapt naar Xs4all krijg je toch automatisch de nieuwste apparatuur? Zoals de Fritz!box en HMB2260 ontvanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-09 13:43
De waarden schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:38:
Als je overstapt naar Xs4all krijg je toch automatisch de nieuwste apparatuur? Zoals de Fritz!box en HMB2260 ontvanger?
In tegenstelling tot bijvoorbeeld de voorwaarden van telfort wordt er in de voorwaarden van xs4all bij het vervangen gesproken over nieuwe apparatuur (tv settop box en CPE). Telfort meldt expliciet in zijn voorwaarden dat de apparatuur niet nieuw hoeft te zijn.

Ik denk dat je geen absolute garantie hebt dat je de nieuwste apparatuur krijgt, voor de fritzbox staat functionaliteit genoemd die op meerder modellen van toepassing is. Voor TV wordt echter expliciet de arcadyan ontvanger genoemd, die zullen ze dan ook moeten leveren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Ik wil 500/500...maar nog steeds;

Op dit moment is het nog niet mogelijk om op uw adres 500Mb te leveren. We zijn druk bezig om onze systemen aan te passen om dit wel mogelijk te maken.

Waarom een nieuwe klant wel en ik niet. Begin er nu van te balen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik zit te kijken naar de abonnementen, maar het valt mij op dat ik geen Opnemen Pakket kan afnemen. Heb de website afgezocht, maar kan het nergens vinden. Klopt het dat xs4all dit niet aanbiedt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het staat niet meteen op de eerste pagina maar als je even doorklikt op "Ïnteractieve TV" en daarna op "Meer informatie over Interactieve Televisie van XS4ALL" krijg je dit:

Met TV van XS4ALL beschikt u over 66 digitale tv-zenders en 15 zenders in HD-kwaliteit. Standaard met 2 TV-ontvangers en vele extra’s:

Overal in huis televisiekijken: online op uw laptop en op uw smartphone en tablet met de handige WebTV App*
Nooit meer uw favoriete programma missen met Begin Gemist, Live TV pauzeren, Programma Gemist en gratis tot 200 uur opnemen
Met 10.000 films en series in onze Videotheek en extra TV-pakketten zoals het Pluspakket is er altijd iets leuks te zien!
Kijk in de App-Store voor welke Apple en Android apparaten u de WebTV App kunt downloaden.

Dus zit er standaard bij in (tot 200 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Blijkbaar had ik over "gratis tot 200 uur opnemen" heen gelezen. Dat is wel goed nieuws, want dat maakt xs4all alleen maar interessanter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik ben benieuwd of xs4all nu ook 200Mbit aan gaat bieden:

nieuws: Telfort komt met optie voor glasvezel met 200Mbit/s

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Waarom zouden ze? XS4ALL bied al 500 Mbit aan, 1000 Mbit lijkt me een meer logische toevoeging. Al is 200, 500, 1000 natuurlijk wel een mooi rijtje naast 20, 50, 100...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
jacques1971 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 10:50:
Ik wil 500/500...maar nog steeds;

Op dit moment is het nog niet mogelijk om op uw adres 500Mb te leveren. We zijn druk bezig om onze systemen aan te passen om dit wel mogelijk te maken.

Waarom een nieuwe klant wel en ik niet. Begin er nu van te balen.
ik ben een (mogelijke) nieuwe klant en hoewel ze wel al 500 'verkopen' gaf de telefonist keurig aan dat het 'ergens' in Q1-2015 beschikbaar komt. Oftewel: Ze adverteren al voor ze kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Telfort kan ook heus nog niet overal leveren hoor, zal ook nog wel een tijdje duren...

Met een 500/500 lijntje kun je bijna (?) je eigen ISP beginnen...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 01:49
Sinds gisteren staat er via postcodecheck dat ik 500 Mb/s kan bestellen, alleen via abonnement wijzigen nog niet.

Vandaag maar eens een tweet verstuurd naar XS4ALL, dat ik toch graag een 500 Mb/s verbinding wil.
Werd binnen een half uur teruggebeld met de mededeling dat de nieuwe modem verstuurd word en dat ik gelijk een afspraak kan maken met Guidion voor de montage van een nieuwe NTU.

Deze zal vrijdag gemonteerd worden en hopelijk heb ik dan ook eindelijk een (werkende) 500 Mb/s verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:17
De waarden schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 10:38:
Ik ben sinds 5 december 2014 overgestapt van XMS naar XS4ALL en kreeg een Fritz!box 7490 en HMB2260 setupbox toegestuurd.. Dus ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat als je nu overstapt ook die nieuwe spullen krijgt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
Inflatable schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 19:25:
[...]

Ik ben sinds 5 december 2014 overgestapt van XMS naar XS4ALL en kreeg een Fritz!box 7490 en HMB2260 setupbox toegestuurd.. Dus ik denk dat je er wel van uit mag gaan dat als je nu overstapt ook die nieuwe spullen krijgt..
Kreeg je het pakket snel opgestuurd?Of kwam dat pas een week voor de oplevering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
De waarden schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 13:51:
[...]

Kreeg je het pakket snel opgestuurd?Of kwam dat pas een week voor de oplevering?
Weet ik eerlijk gezegd niet meer.. Ik had het in ieder geval ruim op tijd binnen voor de dag dat er een monteur kwam om het glasvezelkastje (NTU) te vervangen, daar moest ik sowieso op wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
Inflatable schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 02:57:
[...]

Weet ik eerlijk gezegd niet meer.. Ik had het in ieder geval ruim op tijd binnen voor de dag dat er een monteur kwam om het glasvezelkastje (NTU) te vervangen, daar moest ik sowieso op wachten..
Mijn verbinding moet 19 januari opgeleverd worden,maar heb tot heden nog niets ontvangen.
Of is het zo dat als je pakket binnen hebt gelijk gebeld wordt? En in de meterkast moet ook nog het 1 en ander gebeuren.

En de monteur die komt maakt tie alles in orde? Of komt de 1 voor de aansluiting in de meterkast te activeren en de andere de Fritz!box in te stellen?

[ Voor 12% gewijzigd door De waarden op 09-01-2015 07:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
De waarden schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:27:
[...]

Mijn verbinding moet 19 januari opgeleverd worden,maar heb tot heden nog niets ontvangen.
Of is het zo dat als je pakket binnen hebt gelijk gebeld wordt? En in de meterkast moet ook nog het 1 en ander gebeuren.

En de monteur die komt maakt tie alles in orde? Of komt de 1 voor de aansluiting in de meterkast te activeren en de andere de Fritz!box in te stellen?
De Guidion monteur maakt alles in orde (als je tenminste dat besteld hebt).. In mijn geval hoefde hij weinig te doen want ik had zelf alles al aangesloten, behalve de glasvezel NTU.. Hij hoefde daarna alleen nog maar even de Fritz!box en setupbox goed in te stellen en alles werkte meteen..

Ik denk dat je het pakket volgende week wel ergens zal krijgen.. Heb je het woensdag of donderdag nog niet zou ik even bellen met XS4ALL.. En Guidion moet jou sowieso ook bellen voor een afspraak..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
Inflatable schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:42:
[...]

De Guidion monteur maakt alles in orde (als je tenminste dat besteld hebt).. In mijn geval hoefde hij weinig te doen want ik had zelf alles al aangesloten, behalve de glasvezel NTU.. Hij hoefde daarna alleen nog maar even de Fritz!box en setupbox goed in te stellen en alles werkte meteen..

Ik denk dat je het pakket volgende week wel ergens zal krijgen.. Heb je het woensdag of donderdag nog niet zou ik even bellen met XS4ALL.. En Guidion moet jou sowieso ook bellen voor een afspraak..
Inflatable schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 08:42:
[...]

Dank je voor het antwoord. Monteur zit er inderdaad bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Johnnie5 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 12:49:
Sinds gisteren staat er via postcodecheck dat ik 500 Mb/s kan bestellen, alleen via abonnement wijzigen nog niet.

Vandaag maar eens een tweet verstuurd naar XS4ALL, dat ik toch graag een 500 Mb/s verbinding wil.
Werd binnen een half uur teruggebeld met de mededeling dat de nieuwe modem verstuurd word en dat ik gelijk een afspraak kan maken met Guidion voor de montage van een nieuwe NTU.

Deze zal vrijdag gemonteerd worden en hopelijk heb ik dan ook eindelijk een (werkende) 500 Mb/s verbinding.
Nieuwe modem (FRITZ!Box 7490) van de week ontvangen en nieuwe (Genexis) NTU vandaag
geinstalleerd.

Helaas alleen nog geen 500 Mb/s verbinding ;(
Blijkbaar zit er een Bug in het bestelsysteem, waardoor de aanvraag nog niet mogelijk is.
Dit zal zsm opgelost worden volgens de medewerker van XS4ALL.
Volgens hem is er een groepje van klanten die een 100 Mb/s verbinding hebben en door deze
bug geen upgrade kunnen aanvragen.

Dus het zit toch nog niet mee 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door Johnnie5 op 09-01-2015 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Ik zit te twijfelen tussen KPN en XS4ALL m.b.t. glasvezel pakketten, maar 1 ding vraag ik me nog steeds af: Is het mogelijk om meerdere type apparaten achter 1 modem poort te hangen d.m.v. een unmanaged switch?

Mijn netwerk ziet er als volgt uit: Modem(KPN Experiabox) > Unmanaged switch > PC/Laptop/TV/PS4

Van de XS4ALL klantenservice begreep ik dat mijn netwerk i.c.m. de FRITZ!Box niet zou werken, maar met de nieuwste versie is dat wel mogelijk. Ze geven alleen geen support als er problemen zijn.

Heeft iemand een soortgelijk netwerk als de mijne? Indien ja, werkt het naar behoren met de nieuwste versie van de FRITZ!Box?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnnie5 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 14:04:
[...]

Nieuwe modem (FRITZ!Box 7490) van de week ontvangen en nieuwe (Genexis) NTU vandaag
geinstalleerd.

Helaas alleen nog geen 500 Mb/s verbinding ;(
Blijkbaar zit er een Bug in het bestelsysteem, waardoor de aanvraag nog niet mogelijk is.
Dit zal zsm opgelost worden volgens de medewerker van XS4ALL.
Volgens hem is er een groepje van klanten die een 100 Mb/s verbinding hebben en door deze
bug geen upgrade kunnen aanvragen.

Dus het zit toch nog niet mee 8)7
Wat zie je staan als je inlogt op https://oms.xs4all.nl/wijzigen/?scenario=default?

Als ze op de juiste manier het modem verstuurd hebben (gebruikmakend van het systeem en er niet buitenom verzonden) dan is op de dag dat het modem verstuurd hier de optie 'Internet Pro' beschikbaar gekomen en kan je deze nu alsnog kiezen waarna de omzetting in gang wordt gezet. Als ze het modem buiten het systeem om verzonden hebben gaat het niet lukken.

Bij mij ging het hier ook eerst op fout. Toen ze het modem de tweede keer wel via het systeem verstuurde kwam diezelfde dag de keuze beschikbaar en kon ik de upgrade aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shicomm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08 06:55

shicomm

<***>

Heb in december nog contact gehad met xs4all.
Ik heb nu wisper 200/200 maar die stoppen er 31-3 mee.
Xs4all meldde me toen dat het nog niet in de planning stond.

Prijstechnisch zou het ook extreem krom zijn aangezien het prijsverschil tussen 100 en 500 bij xs4all al relatief klein is.

Telfort is me ietsje te prijzig voor wat ze bieden ( als de service bij dsl al huiveringwekkend is... ) en ook al heb ik een mobiel abo bij ze dan nog krijg ik alleen korting als ik naast internet en belle ook tv er bij pak ( die ik niet heb... )

Het prijsgaatje bij xs4all doet me toch twijfelen of ik 100 pak en moet slikken dat het ietsje meer kost of toch 500 pak maar wel aanzienlijk meer betalen moet..

I live in darkness , i exist in the shadow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Verwijderd schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:26:
[...]

Wat zie je staan als je inlogt op https://oms.xs4all.nl/wijzigen/?scenario=default?

Als ze op de juiste manier het modem verstuurd hebben (gebruikmakend van het systeem en er niet buitenom verzonden) dan is op de dag dat het modem verstuurd hier de optie 'Internet Pro' beschikbaar gekomen en kan je deze nu alsnog kiezen waarna de omzetting in gang wordt gezet. Als ze het modem buiten het systeem om verzonden hebben gaat het niet lukken.

Bij mij ging het hier ook eerst op fout. Toen ze het modem de tweede keer wel via het systeem verstuurde kwam diezelfde dag de keuze beschikbaar en kon ik de upgrade aanvragen.
Dan zal het wel buiten het systeem om verstuurd zijn, want ik kan niks aanvinken.
Ik hoor Maandag meer hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johnnie5 schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:54:
[...]

Dan zal het wel buiten het systeem om verstuurd zijn, want ik kan niks aanvinken.
Ik hoor Maandag meer hierover.
Ik kon dat tweede modem trouwens gewoon weigeren toen de pakketbezorger 'm kwam aanbieden. Het gaat er enkel om dat de bestelprocedure gevolgd moet worden, omdat alleen dan de upgrademogelijkheid beschikbaar komt. Op het moment dat ze 'm bij het distributiepunt 'uitscannen' voor verzending komt meteen de keuze voor de upgrade beschikbaar.

Daarna kan het direct werken (instant) of moet er evt. nog iemand de wijkcentrale in om je lijn te patchen (in mijn geval 2 weken extra na de upgrade geselecteerd te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Ik wacht Maandag wel eerst af, want dan krijg ik te horen wat de volgende stap gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

De waarden schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 07:27:

Ik heb half december bestelt en een opleverdatum van 21 januari gekregen. Eind december kreeg ik m'n pakket en sinds deze week werkt het. Er zat nog ene briefje bij dat de monteur binnenkort gaat bellen om een afspraak te maken maar die heb ik niet nodig. De snelheid is puik, 480 down, 490 up bij de eerste de beste speedtest.
Sniperc schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 20:11:
Ik zit te twijfelen tussen KPN en XS4ALL m.b.t. glasvezel pakketten, maar 1 ding vraag ik me nog steeds af: Is het mogelijk om meerdere type apparaten achter 1 modem poort te hangen d.m.v. een unmanaged switch?

Mijn netwerk ziet er als volgt uit: Modem(KPN Experiabox) > Unmanaged switch > PC/Laptop/TV/PS4
Ik zie niet in waarom dat niet zou werken. Heel Nederland gebruikt zo'n netwerk, alleen zit de unmanaged switch in de modem en router meestal in hetzelfde doosje. Switches kun je gewoon doorlussen, ik heb ook een switch achter m'n Fritzbox hangen.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Je laatste antwoord is wel wat kort door de bocht.

SniperC vraagt dit terecht omdat nog niet zo heel lang geleden TV en je lokale LAN over fysiek gescheiden kabels moesten.

Experiabox V8 en hoger, en sinds kort ook de Fritz!box, ondersteunen nu zowel TV als LAN apparaten op dezelfde poort door in de router zelf te bepalen (wrs. aan de hand van het MAC adres) of het LAN of het IPTV VLAN betreft.

Je opmerking wat betreft "Heel Nederland" klopt in de gevallen dat ze kabeltelevisie hebben, sateliet, etc. Iig alle gevallen waarin men geen IPTV heeft. Maar waar wel IPTV in het spel komt hangt dit dus heel erg van de implementatie in het netwerk van de provider zelf en de implementatie in de CPE.

Ook moet je dus oppassen, als je de "Flexibele" oplossing van Fritz!box of Experiabox gebruikt, dat je geen losse AP's hangt aan switches waar ook IPTV STB's aan hangen. Het multicast verkeer zal namelijk door iedere domme switch in de keten naar alle poorten worden gestuurd (ook die waar geen STB aan hangt) en dus ook naar die WLAN AP's.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Hier wat problemen sinds de jaarwisseling met opnemen en ook het weggooien van opnames. Volgens mij wordt er iets aangepast aan het systeem. Sowieso valt het mij op dat de Motorola's trager zijn dan voorheen, vooral na de laatste update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Er stond wel een bericht in de TV-ontvanger dat ze daar mee bezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniperc
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
CAPSLOCK2000 schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:19:

Ik zie niet in waarom dat niet zou werken. Heel Nederland gebruikt zo'n netwerk, alleen zit de unmanaged switch in de modem en router meestal in hetzelfde doosje. Switches kun je gewoon doorlussen, ik heb ook een switch achter m'n Fritzbox hangen.
Heb je een unmanaged switch of een managed switch achter je Fritzbox hangen?
Moest je verder wat instellen om het werkend te krijgen? Of is het gewoon 'Plug and Play' zoals de KPN Experiabox?
eymey schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 00:30:
Je laatste antwoord is wel wat kort door de bocht.

SniperC vraagt dit terecht omdat nog niet zo heel lang geleden TV en je lokale LAN over fysiek gescheiden kabels moesten.

Experiabox V8 en hoger, en sinds kort ook de Fritz!box, ondersteunen nu zowel TV als LAN apparaten op dezelfde poort door in de router zelf te bepalen (wrs. aan de hand van het MAC adres) of het LAN of het IPTV VLAN betreft.

Ook moet je dus oppassen, als je de "Flexibele" oplossing van Fritz!box of Experiabox gebruikt, dat je geen losse AP's hangt aan switches waar ook IPTV STB's aan hangen. Het multicast verkeer zal namelijk door iedere domme switch in de keten naar alle poorten worden gestuurd (ook die waar geen STB aan hangt) en dus ook naar die WLAN AP's.
Ik heb geen losse AP's in huis.
Kan ik ervan uit gaan dat het zou moeten werken? Ik wil na het bestellen van een glasvezelpakket niet achter komen dat het niet mogelijk is. Extra kabels trekken is helaas geen optie voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik zie sinds gisterenavond ineens 3 nieuwe HD zenders:
741, 742, 743 (NPO 1, 2, 3). Naar mijn idee net iets strakkere beeldkwaliteit dan 701, 702, 703.

En ik maak nog gewoon gebruik van de Motorola VIP1853. Die overigens idd steeds trager wordt in de menustructuur. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Sniperc schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:29:
[...]

Ik heb geen losse AP's in huis.
Kan ik ervan uit gaan dat het zou moeten werken? Ik wil na het bestellen van een glasvezelpakket niet achter komen dat het niet mogelijk is. Extra kabels trekken is helaas geen optie voor mij.
Vraag het voor de zekerheid nog even hier in dit topic aan bezitters van een Fritz!box met Fritz!OS 6.20 maar ik had hier dus gelezen dat de Fritz!box net als de KPN Experiabox inderdaad 'gemengde' apparaten op 1 poort ondersteunt, dus geen noodzaak tot extra (gescheiden) kabels meer.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:35:
Ik zie sinds gisterenavond ineens 3 nieuwe HD zenders:
741, 742, 743 (NPO 1, 2, 3). Naar mijn idee net iets strakkere beeldkwaliteit dan 701, 702, 703.

En ik maak nog gewoon gebruik van de Motorola VIP1853. Die overigens idd steeds trager wordt in de menustructuur. :-(
741 en verder is NPO x GOS.
devil-strike schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:57:
[...]

GOS is gesproken ondertitels die npo1/2/3HD meezend, npo1/2/3hd zend vanuit hilversum 3 streams mee 1 ac3 1 mp2 stereo en 1 GOS(gesproken ondertitels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Sniperc schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 12:29:

Heb je een unmanaged switch of een managed switch achter je Fritzbox hangen?
Moest je verder wat instellen om het werkend te krijgen? Of is het gewoon 'Plug and Play' zoals de KPN Experiabox?
Het is strict genomen een managed switch maar ik heb die features niet hoeven gebruiken. De kabel insteken was genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Bigs schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:44:
[...]

741 en verder is NPO x GOS.
[...]
Ik weet 't.
Maar ik vond het opvallend dat ze 'ineens' erbij stonden. Voorheen nooit gezien...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xs4all is niks mis mee, maar de prijs is voor velen nog steeds te duur in deze crisis vrees ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik vind het tegenwoordig wel meevallen. Ze zijn niet de goedkoopste maar zeker ook niet de duurste. Een 500/500 abo kost E60/maand, dat vind ik heel acceptabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Ik heb nou sinds een week de FRITZ!Box 7490 en vind de 5-GHz-frequentie eigenlijk erg slecht.
Wanneer ik gebruik maak van deze frequentie dan duurt het lang voordat een pagina geladen is of
hij reageert helemaal niet.
Voorheen had ik de FRITZ!Box 7390 en daar was de ontvangst toch een stuk beter.
Deze modem zit op de zelfde plek als de oude modem, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Johnnie5 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:22:
Ik heb nou sinds een week de FRITZ!Box 7490 en vind de 5-GHz-frequentie eigenlijk erg slecht.
Wanneer ik gebruik maak van deze frequentie dan duurt het lang voordat een pagina geladen is of
Deze modem zit op de zelfde plek als de oude modem, dus daar kan het ook niet aan liggen.

En ook al gekeken naar de frequenties en andere netwerken in de buurt?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-09 16:49
Hier ook een 7490.

Geen problemen hier met de 5 Ghz frequentie..moet wel zeggen wel veel verschil tussen wifi sticks :-)
aanrader icm 7490 is de dlink DWA-182(ac) heb ook een linksys maar deze werkt stukken slechter ook ac.
Johnnie5 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:22:

[ Voor 0% gewijzigd door TheRyzenDude op 12-01-2015 11:25 . Reden: typo ]

je leeft maar 1 x maak er dan ook in 1x wat van en maak geen half werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
GerkeP schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:43:
[...]

En ook al gekeken naar de frequenties en andere netwerken in de buurt?
Helemaal geen andere gebruikers die gebruik maken van de 5 GHZ frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
amdboy1983 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:22:
Hier ook een 7490.

Geen problemen hier met de 5 Ghz frequentie..moet wel zeggen wel veel verschil tussen wifi sticks :-)
aanrader icm 7490 is de dlink DWA-182(ac) heb ook een linksys maar deze werkt stukken slechter ook ac.

[...]
Hier word alleen gebruik gemaakt van apparatuur met ingebouwde wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Johnnie5 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:30:
[...]

Helemaal geen andere gebruikers die gebruik maken van de 5 GHZ frequentie.
Dus geen Ziggo en andere fritzboxen in de buurt?
Kan ik me haast niet voorstellen. Ik heb hier aardig moeten puzzelen vanwege de hoos aan 5GHz netwerken in de omgeving.
Ik heb de keuze gemaakt om Unifi apparatuur te plaatsen zodat ik geen last meer heb van omliggende netwerken (zij wel van mij waarschijnlijk :-D )

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Ik zie in het grafiek alleen mijn eigen verbinding.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img538/9820/UqQMIW.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Vaak werken die ingebouwde wifi ontvangers icm 5 GHz bagger..in elk geval de intel centrino soort.
Heeft me vriendin ook in haar laptop...ding staat op nog geen 10 meter afstand maar 2 streepjes op de 7490..pak ik een stick..volle bak

Wellicht eens proberen met een wifi stick kijken of ontvangst daar beter van word.
Of modem eens anders positioneren(de vinnen van de 7490 richten waar je wifi wil hebben)
Johnnie5 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 11:33:
[...]

Hier word alleen gebruik gemaakt van apparatuur met ingebouwde wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Zelfs als ik bij de Fritbox ga staan zie ik nog geen verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Even voor je getest met mijn Surface Pro 3 en de Fritz! 7390. Volle bak ontvangst tot ongeveer 25 meter afstand, rond de 240 Mbit, daarna zakt het snel in.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Ik krijg een nieuwe modem, dus nog even afwachten.

Aanvraag voor 500/500 is inmiddels in behandeling genomen.
Geplande opleveringsdatum is 26 Januari.
Blijkbaar moet Reggefiber eerst de lijn op een andere kast plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Krijg trouwens ook een nieuwe Arcadyan HMB2260 omdat ik heb aangegeven dat de decoder
zeer slecht reageert op de AB.
Hopelijk is dat probleem dan ook opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Hi,

Vraagje, op dit moment heb ik Glasvezel van KPN. Dat abbo loopt af op 15-02 en zit er sterk aan te denken om over te stappen op XS4All. Hoor er goede verhalen over en ben de EB van KPN behoorlijk zat aan het worden.

Nu had ik een vraag. Ik heb op dit moment 1 CAT6 kabel lopen vanuit de meterkast, waar de EB hangt naar mijn woonkamer waar de kabel zit aangesloten aan een CAT6 wandcontactdoos. Dat is een CAT6 wandcontactdoos met 2 poorten zeg maar. Als ik als nieuwe abbo bij XS4All een abbo kies krijg ik er een gratis monteur bij. Die monteur trekt 1 kabel vanuit meterkast naar woonkamer lees ik. Die is er al bij mij, zou hij dan voor mij die 1 kabel eruit willen trekken en door die leiding 2 CAT6 kabels trekken naar mijn woonkamer en aansluiten aan mijn CAT6 wandcontactdoos met 2 poorten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Laatst online: 13-09 08:57
Bij mij wilde de monteur (standaard installatie) geen enkele kabel trekken en heeft de tv initieel middels Devolo (netwerk via stroomnet) aangesloten. Ik heb later zelf alsnog netwerkkabels naar de woonkamer getrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Volgens mij is het met de Fritz!Box nu ook mogelijk om gebruik te maken van Flexpoorten zoals je dat van de Experia Box kent. Vraag me niet exact waar die optie zit in de Fritz!Box, maar hij is er wel!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Dat kan inderdaad (flexpoorten). Je moet dan naar Internet -> Account information gaan en dan kiezen voor het profiel XS4ALL FTTH (dus zonder IPTV). That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
En je hebt een switch nodig aan de andere kant in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 20:36
dutchguy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 13:17:
Dat kan inderdaad (flexpoorten). Je moet dan naar Internet -> Account information gaan en dan kiezen voor het profiel XS4ALL FTTH (dus zonder IPTV). That's all.
Fritz moet wel de nieuwste FW hebben.

Plus de TV-decoder nieuw opstarten. Als hij nog niet de nieuwste software heeft moet je ook eerst software verwijderen etc.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
ejramse schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 11:46:
Bij mij wilde de monteur (standaard installatie) geen enkele kabel trekken en heeft de tv initieel middels Devolo (netwerk via stroomnet) aangesloten. Ik heb later zelf alsnog netwerkkabels naar de woonkamer getrokken.
Echt! Dat had ik niet verwacht. Dacht een monteur heeft er geen probleem mee om door een bestaande leiding 1 CAT6 eruit te trekken en dan gelijk 2 nieuwe CAT6 kabels er doorheen te trekken en aan te sluiten aan de CAT6 wandcontactdoos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Tegen meerprijs willen ze dat best doen hoor, lijkt mij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik kan me goed voorstellen dat ze dat niet willen doen. Ik weet niet of je voor die standaard installatie ook moet betalen.

Maar, zelfs bij op het oog 'nette' loze leidingen weet je nooit wat je allemaal gaat tegen komen aan eventuele bochten, zware stukken, etc. Ik snap dus wel dat de standaard monteurs zich daar niet aan gaan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Voor de prijs van 1 "dogger" en de kabel is het zelf ook makkelijk gedaan hoor. UTP kabel op een WCD aansluiten is veel makkelijker dan op een stekker knijpen.

Dit is een dogger: https://www.netwerkwinkel...-Draad-opzetter-merkloos/

Je hoeft de UTP aders ook niet apart te strippen. Alleen even de losse aders vrijmaken en onttwisten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
heeft de 7490 nu mogelijkheid tot flexpoorten? of niet? xs4all zegt van niet :P confussed.
Zou namelijk erg prettige zijn als ik hem kan instellen op flexpoorten (dus tv en i-net op alle poorten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ejramse
  • Laatst online: 13-09 08:57
Fiber schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:01:
Tegen meerprijs willen ze dat best doen hoor, lijkt mij...
Dat moet je dan duidelijk vooraf aanvragen. Bij de basisinstallatie doen ze het niet en de monteur die bij mij was, deed ook geen enkele moeite om het als extra tegen meerprijs aan te bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
amdboy1983 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:34:
heeft de 7490 nu mogelijkheid tot flexpoorten? of niet? xs4all zegt van niet :P confussed.
Zou namelijk erg prettige zijn als ik hem kan instellen op flexpoorten (dus tv en i-net op alle poorten)
De 7490 wel, zie boven. Wordt alleen (nog) niet officieel ondersteunt!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Barre73 schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:12:
Voor de prijs van 1 "dogger" en de kabel is het zelf ook makkelijk gedaan hoor. UTP kabel op een WCD aansluiten is veel makkelijker dan op een stekker knijpen.

Dit is een dogger: https://www.netwerkwinkel...-Draad-opzetter-merkloos/

Je hoeft de UTP aders ook niet apart te strippen. Alleen even de losse aders vrijmaken en onttwisten.
Kijk ook eens op https://netwerkproducten.com/thuisnetwerk-aanleggen.html
wordt eea uitgelegd ook over het aansluiten van stugge kabels met een Punchdowntool (Dogger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

ejramse schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:42:
[...]

Dat moet je dan duidelijk vooraf aanvragen. Bij de basisinstallatie doen ze het niet en de monteur die bij mij was, deed ook geen enkele moeite om het als extra tegen meerprijs aan te bieden.
Dan had hij blijkbaar werk zat. Meestal zijn het lokale zzp'ers die best wat extra willen doen tegen hun standaard tarief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRyzenDude
Jassy schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 14:45:
[...]

De 7490 wel, zie boven. Wordt alleen (nog) niet officieel ondersteunt!
Thx vanavond maar eens proberen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind mijn nummer voor XS4All is minder... mijn UPC lijntje (120/12) heeft ping van 9ms en dan XS4All glasvezel 13ms 3ms jitter en dat is nu toevallig laag meestal 19ms.
Doe ik de KPN test dan heb ik 29ms en een up van 50Mb en down 29Mb...
als ik de Ookla standaard test doe kom ik op up 320 down 90....
heb al behoorlijk wat servers geprobeerd....
iemand een idee? ik verder niets verandert nog aan de standaard waarden van de FB7490 ik zit direct op de 7490 met een kabeltje.

Slechte aansluiting glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
Sinds vanmiddag aangesloten op het glasnetwerk van Xs4all.

Ben dik tevreden. Internetverbinding werkt prima. De televisie is ook perfect. De HD kanalen doen niet onder (is gelijk) aan de kanalen van UPC met de Horizonbox.

Weet iemand hoe snel mijn XS4all geactiveerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
De waarden schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 17:46:
Sinds vanmiddag aangesloten op het glasnetwerk van Xs4all.

Ben dik tevreden. Internetverbinding werkt prima. De televisie is ook perfect. De HD kanalen doen niet onder (is gelijk) aan de kanalen van UPC met de Horizonbox.

Weet iemand hoe snel mijn XS4all geactiveerd wordt?
Staat bij je orderoverzicht op xs4all.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De waarden
Thombias schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:07:
[...]

Staat bij je orderoverzicht op xs4all.nl
Dank je voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 19:43:
Ik vind mijn nummer voor XS4All is minder... mijn UPC lijntje (120/12) heeft ping van 9ms en dan XS4All glasvezel 13ms 3ms jitter en dat is nu toevallig laag meestal 19ms.
Doe ik de KPN test dan heb ik 29ms en een up van 50Mb en down 29Mb...
als ik de Ookla standaard test doe kom ik op up 320 down 90....
heb al behoorlijk wat servers geprobeerd....
iemand een idee? ik verder niets verandert nog aan de standaard waarden van de FB7490 ik zit direct op de 7490 met een kabeltje.

Slechte aansluiting glas?
Ik vind deze waarden wel wat hoog inderdaad. Zelf zit ik met XS4ALL glas op een ping van 3 of 4ms en een jitter van 1ms. Nu zit ik maar op op 300m van de wijkcentrale, maar dat mag met glas niet veel verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-08 14:48
Heb vandaag eindelijk mijn abonnement kunnen wijzigen van 100/100 naar 500/500!

Had de hoop al opgegeven voor 1328 Almere.
Fritzbox 7490 wordt naar me opgestuurd.
Mijn dag kan niet meer stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:49

vr6-only

Blub Blub

Verwijderd schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 19:24:
[...]

Ik vind deze waarden wel wat hoog inderdaad. Zelf zit ik met XS4ALL glas op een ping van 3 of 4ms en een jitter van 1ms. Nu zit ik maar op op 300m van de wijkcentrale, maar dat mag met glas niet veel verschil maken.
niet veel is "geen" in de praktijk.

De afstand naar AMS-IX is wel van belang. Zo heb je op dezelfde verbinding via kabel, dsl of Glas een lagere ping als je in Amsterdam woont en iets hoger als je in Enschede woont. Simpelweg vanwege de afstand en minder hops naar de datacenters.

Of je nu naast of 10km van de wijkcentrale zit? Dat maakt voor ftth niets uit.

It ain't stupid if it works!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inflatable
vr6-only schreef op zaterdag 17 januari 2015 @ 19:08:
[...]

niet veel is "geen" in de praktijk.

De afstand naar AMS-IX is wel van belang. Zo heb je op dezelfde verbinding via kabel, dsl of Glas een lagere ping als je in Amsterdam woont en iets hoger als je in Enschede woont. Simpelweg vanwege de afstand en minder hops naar de datacenters.

Of je nu naast of 10km van de wijkcentrale zit? Dat maakt voor ftth niets uit.
De route van XS4ALL is iets langer (trager) dan die van XMS voor mij.. 1213 Hilversum naar AMS-IX via XMS 1ms, via XS4ALL 5ms.. Maar dat is mierenneuken, want alles onder de 10ms is meer dan goed en merk je niks van.. 1ms is alleen leuker voor je E-penis.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:42

FREAKJAM

"MAXIMUM"

In hoeverre kan de Fritzbox 7490 in bridge mode geplaatst worden? Volgens XS4alll kan het wel, maar wordt het niet door de helpdesk ondersteund. (antwoord gekregen via twitter). Ik heb thuis mijn eigen router draaien (pfSense) met een ESXi server erachter waar ik enkel baat bij heb als het modem in bridge mode geplaatst kan worden.

Ben nu nog een UPC-gebruiker en ben me aan het orienteren op het gebied van glasvezel. Er zijn maar weinig glasvezelboeren te vinden waar bridge modus wordt ondersteund. Iemand die kan bevestigen of de FB7490 in bridge mode ingesteld kan worden?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbraamhaar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:27
FREAKJAM schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:06:
In hoeverre kan de Fritzbox 7490 in bridge mode geplaatst worden? Volgens XS4alll kan het wel, maar wordt het niet door de helpdesk ondersteund. (antwoord gekregen via twitter). Ik heb thuis mijn eigen router draaien (pfSense) met een ESXi server erachter waar ik enkel baat bij heb als het modem in bridge mode geplaatst kan worden.

Ben nu nog een UPC-gebruiker en ben me aan het orienteren op het gebied van glasvezel. Er zijn maar weinig glasvezelboeren te vinden waar bridge modus wordt ondersteund. Iemand die kan bevestigen of de FB7490 in bridge mode ingesteld kan worden?
Freakjam,

Ik heb sinds vrijdag XS4all glasvezel en exact dezelfde opstelling/uitdaging als jou. Heb al wat contact momentjes gehad met de internet vraagbaak van XS4all en die geven enkel aan dat de bridge modus uit de 7490 gesloopt is.

Oplossingen zijn:

- pfSense bak een vast ip geven en als exposed host configureren in de Fritzbox. Dit heb ik nu als tijdelijke oplossing en werkt goed.

- Fritzbox er tussenuit en een managed switch de vlans laten scheiden en dan vlan 6 doorsturen naar pfSense (netwerkje.com geeft hier wel een goede uitleg over)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

hansbraamhaar schreef op zondag 18 januari 2015 @ 23:20:
- Fritzbox er tussenuit en een managed switch de vlans laten scheiden en dan vlan 6 doorsturen naar pfSense (netwerkje.com geeft hier wel een goede uitleg over)
Dit is ongeveer wat ik vandaag heb gedaan en dat werkt prima. Een managed switch is niet nodig als je router zelf vlans af kan handelen en ik neem aan dat pfSense dat wel kan. Een switch maakt het wel makkelijker.

Ik heb nog een andere provider, die heb ik in een apart vlan gestopt en beide providers gaan dus over dezelfde kabel naar m'n router. Voor extra plezier is m'n router ook een VM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansbraamhaar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:27
CAPSLOCK2000 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 01:22:
[...]

Dit is ongeveer wat ik vandaag heb gedaan en dat werkt prima. Een managed switch is niet nodig als je router zelf vlans af kan handelen en ik neem aan dat pfSense dat wel kan. Een switch maakt het wel makkelijker.

Ik heb nog een andere provider, die heb ik in een apart vlan gestopt en beide providers gaan dus over dezelfde kabel naar m'n router. Voor extra plezier is m'n router ook een VM :)
Klinkt als een interessante en ook voordeligere oplossing :) Hoe heb je dit opgelost met de IPTV? loopt deze ook door de router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ik heb geen IPTV, maar ik zou het door een (managed) switch laten uitsplitsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Ik heb inderdaad zo'n zelfde setup, zonder fritzbox. Vanaf de glasaansluiting gaat het geheel een managed switch in. Daar wordt het IPTV vlan direct doorgezet op een andere dot1q trunk naar de woonkamer (gedeeld met de VLANs voor m'n interne lan en wireless naar het AP daar). Het internet vlan gaat naar m'n (virtuele) m0n0wall.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Dank voor de reacties! Een managed switch met glas kost volgens mij nog een aardige duit. Wellicht is de exposed host functie in de fritzbox ook nog wel een optie. Ik heb bij fiber.nl ook de vraag uitgezet welke modem zij leveren en of bridge modus wordt ondersteund.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Gaat er bij jou glas de Fritzbox in dan? Ik krijg gewoon een RJ45 koper aansluiting uit de NTU (of is het FTU, weet het nooit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik weet niet wat er uiteindelijk "in" moet, ik heb geen idee hoe de boel uiteindelijk opgeleverd gaat worden. Deze maand komen ze glas bij me aanleggen in de straat en 26 januari verloopt mijn UPC contract.

Het gaat er maar net om wat er uit de muur komt. Ik weet niet of de mensen die hier werken met managed switches werken met GBICjes en glas wat rechtstreeks in de switch geprikt wordt. Als XS4All inderdaad een NTU/FTU meestuurt, dan kan ik inderdaad gewoon met ethernet aan de slag.

[ Voor 9% gewijzigd door FREAKJAM op 19-01-2015 13:32 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Gewoon een NT met een ethernetpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Eindelijk kan ik sinds vandaag 500/500 bestellen :-) Oplevering 02-02-2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weiman
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-09 09:20
FREAKJAM schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:15:
Dank voor de reacties! Een managed switch met glas kost volgens mij nog een aardige duit. Wellicht is de exposed host functie in de fritzbox ook nog wel een optie. Ik heb bij fiber.nl ook de vraag uitgezet welke modem zij leveren en of bridge modus wordt ondersteund.
Ik zit momenteel ook naar fiber.nl te kijken als ISP, vooral omdat ik zelf dus ook een gevitualiseerde PFsense als firewall wil gaan gebruiken. Op eindelijkglasvezel staat dat ze geen draadloos modem bijleveren, dus niet zo'n drama als was KPN et al. leveren.

Kun je je antwoord hier ook posten? thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:45

hullemah

hullie

Weiman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Ik zit momenteel ook naar fiber.nl te kijken als ISP, vooral omdat ik zelf dus ook een gevitualiseerde PFsense als firewall wil gaan gebruiken. Op eindelijkglasvezel staat dat ze geen draadloos modem bijleveren, dus niet zo'n drama als was KPN et al. leveren.

Kun je je antwoord hier ook posten? thx!
Ik heb ook fibernl heb al verschillende isp gehad(xs4all,tweak en nu fibernl.Tot nu toe bevalt fibernl het beste.En inderdaad ze leveren geen router,heb er zelf een asus ac66 tegenover gezet en het werkt als een dijk.
Pagina: 1 ... 26 ... 108 Laatste