Volgens mij klopt dit. Het lijkt erbij mij op dat het DD5.1 geluid via HDMI goed gaat als ik niet wissel van een zender met PCM geluidssignaal naar één met DD5.1 signaal. Als ik de HMB2260 even uitzet en weer aan, is het ook weer goed.ejramse schreef op maandag 22 december 2014 @ 15:31:
[...]
Om maar even op mijzelf te reageren...
Mijn voorlopige conclusie is dat het euvel veroorzaakt wordt door de combinatie van ontvanger (Arcadyan) en televisie (nieuwe Philips) en de manier waarop ze via HDMI communiceren.
Als ik het geluid via de optical aansluiting op mijn HTS aansluit, blijft het vooralsnog wel goed gaan. Enige nadeel is, dat dit elke keer een extra handeling is om de HTS op de optical source te zetten.
Andere conclusie is dat - in tegenstelling tot wat de helpdesk mij wijs probeerde te maken - de Arcadyan wel degelijk stukken sneller reageert dan de Motorola VIP1853. Ik merkte dat vooral toen ik de Motorola weer even aansloot. Wat is dat ding dan traag zeg (met zappen, door de gids bladeren etc.). Wat dat betreft is de Arcadyan een verademing. En ook het beeld op de HD Glas kanalen is echt duidelijk beter dan die op de "gewone" HD kanalen op de Motorola ontvanger.
De HMB2260 is inderdaad een heel snelle en goede settopbox, ben er ook zeer tevreden over. En de HD Glas kanalen hebben mooi beeld, al moet ik soms wel moeite doen om verschil te zien met de gewone HD-kanalen