[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 27 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 10:48
Weiman schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:01:
[...]

Ik zit momenteel ook naar fiber.nl te kijken als ISP, vooral omdat ik zelf dus ook een gevitualiseerde PFsense als firewall wil gaan gebruiken. Op eindelijkglasvezel staat dat ze geen draadloos modem bijleveren, dus niet zo'n drama als was KPN et al. leveren.

Kun je je antwoord hier ook posten? thx!
Fiber is hetzelfde als wat Lijbrandt was, Telfort was, etc....

Een Genexis NT meteen op de Reggefiber FTU, die ook direct de poorten bevat voor Internet, TV en telefonie. Van ieder 1. Eigen router op zetten en alles staat volledig open voor je.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:45

hullemah

hullie

Barre73 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:44:
[...]

Fiber is hetzelfde als wat Lijbrandt was, Telfort was, etc....

Een Genexis NT meteen op de Reggefiber FTU, die ook direct de poorten bevat voor Internet, TV en telefonie. Van ieder 1. Eigen router op zetten en alles staat volledig open voor je.
En echt het werkt als een speer,kunnen veel providers een voorbeeld bij nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Wat is er dan beter aan dan XS4ALL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullemah
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15:45

hullemah

hullie

jacques1971 schreef op maandag 19 januari 2015 @ 14:48:
Wat is er dan beter aan dan XS4ALL?
Het hele opnemen gebeuren,zelf handmatige tijden in kunnen voeren,bij het opnemen.
Eigen router keuze,fritzbox mag door velen misschien als een goede router gezien worden,vond het Wi-Fi gedeelte zeer slecht,heb nu de Asus en echt wat een verschil.
Bekabeling van de tv rechtstreeks op de ntu,echt het is veel stabieler heb nu eindelijk na bijna 3 jr gekloot zeer stabiele glasvezelverbinding/provider gevonden.
De animo a 140 zeer snelle box,heb de arcadyan gehad en de Motorola de animo is wel mijn ding.
M.a.w.zeer tevreden met fiber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Laten we wel even aangeven dat dit niet specifiek alleen voor Fiber geldt. Solcon, Stipte en tot vorige week ook Telfort hadden precies hetzelfde pakket.
Ze kopen het allemaal in bij KPN-ITNS. Dus allemaal met dezelfde NT, dezelfde Amino's, dezelfde zenderpakketten, etc...

Dus onderscheid heb je nodig op de service en prijs van de provider. En dan vind ik zelf Fiber ineens niet erg aantrekkelijk meer. Ze zijn gewoon duur. Simpel en klaar. Met borg voor modems etc, met hoge eenmalige kosten als je een jaarabonnement neemt (148,50 in mijn geval blijkbaar). En wil je de uitgebreidere TV versie met HD zenders, etc.. dan betaal je 10 euro meer dan in eerste instantie staat aangegeven.
Geen enkele andere aanbieder dat zo doet.

Maar goed: dit topic gaat over XS4All. Fiber heeft een eigen topic.

[ Voor 4% gewijzigd door Barre73 op 19-01-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Over TV kan ik geen oordeel geven.

Wat betreft de router, staat het bij XS4ALL vrij om een eigen router te gebruiken.
Zo gebruik ik bij een lokale omroep met XS4ALL glas een Draytek 2920 vanwege de VPN`s.
Dit soort routers doen het ook prima op glas van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 21:28

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

FREAKJAM schreef op maandag 19 januari 2015 @ 13:31:
Ik weet niet wat er uiteindelijk "in" moet, ik heb geen idee hoe de boel uiteindelijk opgeleverd gaat worden. Deze maand komen ze glas bij me aanleggen in de straat en 26 januari verloopt mijn UPC contract.

Het gaat er maar net om wat er uit de muur komt. Ik weet niet of de mensen die hier werken met managed switches werken met GBICjes en glas wat rechtstreeks in de switch geprikt wordt. Als XS4All inderdaad een NTU/FTU meestuurt, dan kan ik inderdaad gewoon met ethernet aan de slag.
Je krijgt inderdaad een NTU van XS4All waar gewoon ethernet uit komt. Je hoeft (en kan) zelf niks met glas doen. Dure switches met glas heb je dus ook niet nodig.

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shadylog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23:42
Beste mensen, weet een van jullie of als je XS4all zonder TV abo hebt, dat je dan wel gratis Nederland 1/2/3 doorkrijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:36
Waarop?
Waarmee?

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:21
Voor TV via Xs4all heb je een settopbox nodig. Als je geen TV abo neemt, zul je die ook niet krijgen (en daarnaast zal waarschijnlijk het IPTV vlan op je verbinding domweg niet geactiveerd zijn) dus ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
Je kunt "BijlageTV" kijken via https://webtv.xs4all.nl/tijdelijk/ en de app (iOS iig). Daar houdt het wel mee op :)

[ Voor 5% gewijzigd door nescafe op 20-01-2015 20:55 ]

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

Johnnie5 schreef op maandag 12 januari 2015 @ 09:22:
Ik heb nou sinds een week de FRITZ!Box 7490 en vind de 5-GHz-frequentie eigenlijk erg slecht.
Wanneer ik gebruik maak van deze frequentie dan duurt het lang voordat een pagina geladen is of
hij reageert helemaal niet.
Voorheen had ik de FRITZ!Box 7390 en daar was de ontvangst toch een stuk beter.
Deze modem zit op de zelfde plek als de oude modem, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Hebben meer mensen hier last van?
Extreem herkenbaar. 5ghz is gewoon onbruikbaar.

Fritz lijkt er trouwens moeite mee te hebben als je met een paar megabijtjes zit te uploaden (zeg maar 20 van de 100 of hoger). Je merkt dan echt dat dingen als joubuis gewoon langzamer laden.
Toch apart dat vooral upload met torrentverkeer zoveel belasting oplevert.
Zijn er mensen met ervaring hiermee voor een alternatief zodat de volle 100/100 tegelijk kan worden belast? Nu stort de upload ook compleet in als ik flink download...

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:46
Zelf geen problemen met 5 ghz. op mijn Fritz!box 7490 (overigens gebruik ik die bij een andere provider die met DHCP werkt en dus niet met een PPPoE sessie).

Hier gebruiken we 5 ghz. vooral op tablet en van de week heb ik nog een hele middag aan de keukentafel zitten thuiswerken met een VPN verbinding over de 5 ghz. en geen problemen ondervonden.

Met een 7390 heb ik in het verleden trouwens wel moeite gehad met uploads over ipv6/6rd, maar de 7490 doet uploads over het algemeen gewoon helemaal goed, ook als ik tegelijk wat download.

Wel heb ik onder de instellingen van de internetconnectie de velden voor beschikbare bandbreedte handmatig ingevuld en ben zowel voor upload als download zo ongeveer een halve mbit onder de maximale snelheid van m'n verbinding gaan zitten.

Dit laatste is zeker voor upload belangrijk, omdat je zo zeker weet dat je router invloed heeft op de upload queue.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@eymey

In hoeverre vormt PPPoE een belasting voor een router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

jacques1971 schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 10:07:
@eymey

In hoeverre vormt PPPoE een belasting voor een router?
Als ik dit overzicht zie voor TP Link routers, kan het meevallen, maar ook tegenvallen.

[ Voor 3% gewijzigd door MegaTronics op 21-01-2015 12:05 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Volgens mij verschilt dat enorm per router.

Net zoals het ook verschilt hoe goed routers om kunnen gaan met bergen tcp connecties tegelijk (bv. bij gebruik van torrents).

Hoe dan ook, ik zou iig eerst eens naar je bandbreedte settings kijken of evt xs4all om opheldering vragen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Vorige maand ben ik verhuisd en mij werd gegarandeerd dat hiervoor geen kosten werden berekend, we zijn nu een maand verder en er is afgeschreven 180 euro incl btw terwijl dit 60 euro moet zijn.

Maand december, deels dubbel afgeschreven. Maand januari, dubbel afgeschreven.

Per mail: Volgende maand zal dit gecrediteerd worden, er is een fout gemaakt omdat de nieuwe bewoners internet hadden aangevraagd op mijn oude adres (120 euro terug op een rekening van 60?) Je krijgt mensen aan de lijn die dit niet snappen en garanderen dat alles volgende maand overgemaakt gaat worden, vervolgens hoor je dat de eerdere creditactie was geannuleerd omdat deze niet klopte (zonder daarover te mailen of iets over te vragen).

In feite komt het er op neer dat glasvezel niet verhuisd gaat worden via xs4all, je krijgt een nieuw abonnement met een nieuw account, modem etc. En kennelijk spookbedragen welke afgeschreven worden.

Iemand ervaringen hiermee? Lost dit zichzelf op zoals mij telefonisch is gemeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:52
Heb het net aangevraagd voor mijn moeder, je krijgt inderdaad een nieuwe (hoofd)account maar mij is verzekerd dat verder alles behouden blijft (email adressen, telefoon etc.).
Inderdaad zat er opnieuw een fritz in het totaalpakket, maar ik neem aan dat ze straks gewoon de andere fritz weer terug laten sturen...

Ik hou het in elk geval in de gaten hoe verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 19:35
Eindelijk :*)

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/eQ2K30.png

[ Voor 18% gewijzigd door Johnnie5 op 26-01-2015 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Beter blur je je IP. Mooie snelheid wel. :+

[ Voor 4% gewijzigd door FREAKJAM op 26-01-2015 19:01 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gefeliciteerd @Johnnie5 !!! Het mag dan even duren maar dan heb je uiteindelijk ook wat ;-)

Ik vind je ping wel wat aan de hoge kant. Is dat altijd zo of was het toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Nee Ping is altijd al zo hoog geweest. Weet eerlijk gezegt ook niet wat ik daar aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ping klopt niet idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Want?
Slechte bekabeling, wifi, computer met een 80186 processor. Kan natuurlijk van alles zijn wat dit veroorzaakt?
En wat is er mis met een ping van 13 ms?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:22

Fiber

Beaches are for storming.

Niks. Maar met glas kun je een ping van rond de 4 ms hebben, dat had ik bij XMS tenminste. Bij XS4ALL lijkt de ping inderdaad wat hoger, maar in de praktijk merk je daar natuurlijk niks van.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Fiber schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 12:23:
Niks. Maar met glas kun je een ping van rond de 4 ms hebben, dat had ik bij XMS tenminste. Bij XS4ALL lijkt de ping inderdaad wat hoger, maar in de praktijk merk je daar natuurlijk niks van.
Klopt, bij XMS had ik een ping van 2 a 3 ms, bij xs4all zit ik rond de 10/11.
En toch is de verbinding bij xs4all stabieler en vlotter ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:27

DDX

Ik zit hier gewoon rond de 2ms ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PING www.xs4all.nl (194.109.6.92) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=1 ttl=61 time=2.78 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=2 ttl=61 time=2.25 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=3 ttl=61 time=2.20 ms

--- www.xs4all.nl ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2004ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.208/2.414/2.784/0.265 ms

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Ja nogmaals ik zou niet weten waar dat aan zou kunnen liggen.
Bekabeling is goed, anders zou de snelheid ook problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels een nieuwe FritzBox gekregen, helaas blijft het probleem.
Het probleem met haperende tv, ja zelfs dat werkte niet op de SD kanalen(!) 's avonds op een 500/500 lijn is nu opgelost doordat ik de veel aanbevolen switch van Netgear GS108E v3 ertussen heb geplaatst.

Helaas is het probleem nog niet opgelost eigenlijk is de enige tijd dat ik 470/530 haal is 's nachts... Toch blijft mijn ping dan ook 14MS dan denk je dus dat is wel OK maar het als je bij elke pakketcontrole 14ms + 3MS jitter vertraging hebt wordt je verbinding dus ook 'traag'.

Overdag heb ik zo'n 400/420 en vanaf een uur ok 16:00 haal ik nooit meer dan 320/280 veelal kom ik dan ook op een ping van 30MS en jitter van 5MS. Waarden die echt niet kunnen.
Alles is bekabeld en alleen deze laptop direct op de fritzbox aangesloten, zelfs lokaal de WiFi uitgeschaked maar ook dit maakt niets uit.
Bij XS4ALL geven ze aan dat ze kunnen zien dat mijn lijn tot ver boven de 500 gaat, zelf heb ik diet niet ervaren.

Als ik de KPN Glasvezel test doe, dan kom ik niet boven de 50/27 uit dit zijn ook de waarden die ik zelf ervaar als ik iets download van de server op mijn werk (mediapark glasvezel, super rap 1Gbit)
Als ik de bin file van 10Gb van de XS4ALL server download dan kom ik niet boven de 20MB/s uit.
Dit is bijna 1/3 van de snelheid, niet veel dus... ik had hiervoor UPC dus dit is sneller maar ik had daar een ping van 5MS vaak en strak 122/12,5 altijd hoe vaak ik ook een speedtest deed. Nu blijft dit wisselen soms iets hoger soms iets lager. De waarde's hier beschreven zijn allemaal piek waarden.

XS4ALL stuurt binnen kort (ooit...) een monteur langs om de NTU te vervangen echter denk ik niet dat dit iets uitmaakt. Zijn er hier meer mensen met een 500/500 lijn en een FritzBox 7490?
Ik heb al diverse resets gedaan en zelfs al een factory recovery wat helaas niets uithaalde, ik mag toch wel verwachten dat ik met de speedtest van XS4ALL met een 500/500 lijn en deze setup niet boven de 4MS mag komen. Overigens maakt het voor de PING niet uit of ik direct mijn fritzbox op de NTU aansluit of deze via de netgeer aansluit. Wel bijzonder is dat de TV nu perfect werkt ik kan 's avonds zelfs naar glas HD kijken wat eerder via de fritzbox overdag niet eens kon.

Nog een vraag hebben hier mensen XS4ALL of een andere provider met IP6?
Als ik de test van ziggo doe op ip4 haal ik niet meer dan 65/30 als ik de ip6 versie doe kom ik op ongeveer dezelde waarden als XS4ALL.
Ook erg merkwaardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zijn waarde's die ik alleen 's nachts of 's morgens tussen 9 en 12 haal :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 09:55:
Ik heb inmiddels een nieuwe FritzBox gekregen, helaas blijft het probleem.
Het probleem met haperende tv, ja zelfs dat werkte niet op de SD kanalen(!) 's avonds op een 500/500 lijn is nu opgelost doordat ik de veel aanbevolen switch van Netgear GS108E v3 ertussen heb geplaatst.

Helaas is het probleem nog niet opgelost eigenlijk is de enige tijd dat ik 470/530 haal is 's nachts... Toch blijft mijn ping dan ook 14MS dan denk je dus dat is wel OK maar het als je bij elke pakketcontrole 14ms + 3MS jitter vertraging hebt wordt je verbinding dus ook 'traag'.

Overdag heb ik zo'n 400/420 en vanaf een uur ok 16:00 haal ik nooit meer dan 320/280 veelal kom ik dan ook op een ping van 30MS en jitter van 5MS. Waarden die echt niet kunnen.
Alles is bekabeld en alleen deze laptop direct op de fritzbox aangesloten, zelfs lokaal de WiFi uitgeschaked maar ook dit maakt niets uit.
Bij XS4ALL geven ze aan dat ze kunnen zien dat mijn lijn tot ver boven de 500 gaat, zelf heb ik diet niet ervaren.

Als ik de KPN Glasvezel test doe, dan kom ik niet boven de 50/27 uit dit zijn ook de waarden die ik zelf ervaar als ik iets download van de server op mijn werk (mediapark glasvezel, super rap 1Gbit)
Als ik de bin file van 10Gb van de XS4ALL server download dan kom ik niet boven de 20MB/s uit.
Dit is bijna 1/3 van de snelheid, niet veel dus... ik had hiervoor UPC dus dit is sneller maar ik had daar een ping van 5MS vaak en strak 122/12,5 altijd hoe vaak ik ook een speedtest deed. Nu blijft dit wisselen soms iets hoger soms iets lager. De waarde's hier beschreven zijn allemaal piek waarden.

XS4ALL stuurt binnen kort (ooit...) een monteur langs om de NTU te vervangen echter denk ik niet dat dit iets uitmaakt. Zijn er hier meer mensen met een 500/500 lijn en een FritzBox 7490?
Ik heb al diverse resets gedaan en zelfs al een factory recovery wat helaas niets uithaalde, ik mag toch wel verwachten dat ik met de speedtest van XS4ALL met een 500/500 lijn en deze setup niet boven de 4MS mag komen. Overigens maakt het voor de PING niet uit of ik direct mijn fritzbox op de NTU aansluit of deze via de netgeer aansluit. Wel bijzonder is dat de TV nu perfect werkt ik kan 's avonds zelfs naar glas HD kijken wat eerder via de fritzbox overdag niet eens kon.

Nog een vraag hebben hier mensen XS4ALL of een andere provider met IP6?
Als ik de test van ziggo doe op ip4 haal ik niet meer dan 65/30 als ik de ip6 versie doe kom ik op ongeveer dezelde waarden als XS4ALL.
Ook erg merkwaardig.
(Edited mailtje die naar xs4all gegaan is)

Ik heb sinds gisteren een overstap van Wisper 600mbit/600mbit glasvezel naar xs4all glasvezel 500mbit/500mbit mogen meemaken.

Natuurlijk heb ik erna flink erop losgetest van de kwaliteit van de verbinding. Ja, komend van Wisper is het een stap terug in kwaliteit.
Alhoewel dat natuurlijk jammer is.

Mijn bevindingen zijn als volgt om aan te geven hoe de speedtest verloopt.

Zoals je ziet bij de download speed grafiek, schiet de snelheid meteen op naar de 500mbit. Dit is precies hetzelfde hoe het bij mijn vorige provider ook was. Alhoewel dan 100mbit langzamer natuurlijk

Maar, bij de upload grafiek gebeuren er rare dingen. Het eerste wat je zal moeten opvallen is dat de eerste milliseconden dezelfde opbouw plaatsvindt als de downloadgrafiek. Echter, hij blijft dan voor ~5-10 seconden hangen op die snelheid. (+/- 180-250mbit). Om vervolgens boven de 500mbit te schieten naar soms zelfs 700mbit! Daarna stabiliseert hij rond de 480-520mbit vaak.

Dit gedrag van de upload is niet hoe het was bij mijn vorige provider. Daarbij was de grafiek exact hetzelfde als de download grafiek. Snel opbouwend, en daarna horizontaal vlak.

Ik vraag me nu dus af aan xs4all waarom dit gedrag zo is.

Nu het volgende:

Als ik pingtest.net de tests draai. Dan zit er voor de verbinding een vrij hoge jitter vergeleken bij mijn vorige provider. Hiervoor had ik op Utrecht server van deze test een 2-3ms ping met 0-1ms jitter. Bij Xs4all is dat 6-8ms met 10-13+ ms jitter.

Gecombineerd maakt het gedrag van de verbinding een algemene uitdruk dat xs4all's netwerk en peering partners maar amper een goede kwaliteit van een glasvezel 500mbit/500mbit aankan en overbelast zijn.

FYI, mijn thuis netwerk is:

Glasvezel -> NTU -> Fritzdoos 7490 -> HP Procurve 24p managed switch -> Link aggregrated 2 GBPS PC met Intel 1000PT kaartje -> Windows 7 x64

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phoenix_the_II schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 11:22:

Maar, bij de upload grafiek gebeuren er rare dingen. Het eerste wat je zal moeten opvallen is dat de eerste milliseconden dezelfde opbouw plaatsvindt als de downloadgrafiek. Echter, hij blijft dan voor ~5-10 seconden hangen op die snelheid. (+/- 180-250mbit). Om vervolgens boven de 500mbit te schieten naar soms zelfs 700mbit! Daarna stabiliseert hij rond de 480-520mbit vaak.

Dit gedrag van de upload is niet hoe het was bij mijn vorige provider. Daarbij was de grafiek exact hetzelfde als de download grafiek. Snel opbouwend, en daarna horizontaal vlak.

Ik vraag me nu dus af aan xs4all waarom dit gedrag zo is.

Nu het volgende:

Als ik pingtest.net de tests draai. Dan zit er voor de verbinding een vrij hoge jitter vergeleken bij mijn vorige provider. Hiervoor had ik op Utrecht server van deze test een 2-3ms ping met 0-1ms jitter. Bij Xs4all is dat 6-8ms met 10-13+ ms jitter.

Gecombineerd maakt het gedrag van de verbinding een algemene uitdruk dat xs4all's netwerk en peering partners maar amper een goede kwaliteit van een glasvezel 500mbit/500mbit aankan en overbelast zijn.

FYI, mijn thuis netwerk is:

Glasvezel -> NTU -> Fritzdoos 7490 -> HP Procurve 24p managed switch -> Link aggregrated 2 GBPS PC met Intel 1000PT kaartje -> Windows 7 x64
Dit is mijn ervaring ook... alleen zijn ping en jitter omgedraaid, wel is het zo dat ik dit soort waarden down en up alleen haal s nachts en s morgens tussen 9-12 daarna zakt het in met van 16 - 23:30 circa 310/290

Zelfs toen ik met mijn IPTv via de fritzbox liep kon ik zelfs niet fantsoenlijk tv kijken op SD kanalen. (ook met de nieuwe fritzbox, direct op de Netgear GS108e v3 geen problemen)

Meeste mensen zeggen een ping van 14ms maakt niet uit maar het is 14ms + 4MS in een korte verbinding van 500/500 soms heb ik eens een lagere ping op een andere server, dan zie ik de speedtest zo snel gaan dat hij niet eens zijn top bereikt, wat ik wil aangeven is dat de communicatie met het correct of niet correct seintje van de andere server dus vertraagd is hierdoor wordt je verbinding lijkt mij ook 'slomer'
Zelfde als bij een file vorming, mensen racen trappen op de rem, trekken als een debiel naar 50 en staan dan weer boven op de rem, dat is in feite wat er gebeurd bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik heb nu een ping van 5ms en jitter 1ms 94/96Mbit dl/upl

Ben benieuw maandag, dan heb ik ook 500/500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Vraag me toch af hoe je die ping omlaag kan krijgen. Bij mij blijft deze steken op 12ms.
Opzich niet te hoog, maar ben toch benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@Johnnie5

Ik denk dat je toch met XS4ALL in overleg moet gaan...

12ms is echt aan de hoge kant voor glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat kan letterlijk overal in zitten, kwestie van de zwakste schakel: je computer, kabels, router, modem, vezeltje, etc...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Hier 500/500

NTU -> switch -> host -> VM
PPPOE wordt in de VM afgehandeld (dat is mijn router).

root@firewall1:~# ping -c 20 -I ppp0 www.xs4all.nl
20 packets transmitted, 20 received, 0% packet loss, time 19035ms
rtt min/avg/max/mdev = 4.265/4.432/4.616/0.100 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat betreft de mensen die hier geen 500/500 halen maar slechts 300~400mbit: Ik denk zelf dat de aanbieders op het Internet ook nog niet echt klaar zijn voor 500/500 eindgebruikers. Op Internet Exchanges wordt weliswaar verkeer uitgewisseld via 10 Gigabit poorten, maar je hebt in theorie maar 20 500/500 gebruikers nodig om zo'n verbinding te verzadigen. Daarnaast zijn veel kleinere partijen (contentaanbieders) gewoon via Gigabit aangesloten op het Internet dus ook daar zitten beperkingen op. Sterker nog, tot voor kort gebruikten wij (kleine hosting partij) een firewall die maximaal 400mbit kon doorvoeren.

Je kunt dus niet verwachten dat je zomaar overal de hele dag door 500/500 snelheden haalt met een enkele verbinding (as in video streamen vanaf 1 server). Met iets als Bittorrent zou je echter aardig in de buurt moeten komen en natuurlijk mag je TV dan niet gaan haperen. Echter deze hoge snelheidsverbindingen zijn vrij nieuw, dus ik kan me voorstellen dat zelfs bij XS4ALL en in het glasvezelnetwerk nog niet alles er klaar voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08-08 14:48
Vandaag bij mij ook 500/500 geaktiveerd!

Lampje van de NTU ging na uit en weer aan eindelijk op groen, dus toen wist ik dat het al goed zat.

Eerste speedtests waren niet denderend.
Kreeg de eerste keer 470 down, maar no steeds maar 94 up!

Heb toen even hier gezocht, en las over die recoverytool van AVM.
Heb die gedownload en toen de Fritzbox geflashed (ging de 2e keer pas goed) daarna weer alles opnieuw moeten instellen.

Maar nu krijg ik gemiddeld 485 down en soms uitschieters naar 600 up.

Ga nu het hele internet downloaden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Heb je toevallig een link naar de recovertool?
Wat is trouwens de meerwaarde om je Fritz!box te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
http://en.avm.de/nc/servi...RITZ-OS-of-the-FRITZ-Box/

Geen idee wat de meerwaarde is, maar las hier dat een normale factory reset vanuit de Fritzbox zelf niet werkte, dus toen ben ik meteen maar met die recoverytool aan de slag gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Heb jij dan de Fritz!box 7390??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recovery tool voor de 7490 is hier te vinden: http://download.avm.de/fr...zbox.7490/x_misc/english/

Zelf ook toegepast net na oplevering van mijn 500/500 glas en het achterblijven in snelheid. Na de recovery ging het al stukken sneller, maar uiteindelijk heb ik ook nog een switch moeten vervangen in mijn netwerk die de snelheid niet trok (ondanks dat het een gigabit switch was).

Ping zit hier op 3ms en jitter op 4ms. Down 490 Mbps en Up 566 Mbps.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2015 21:49 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Maar eens proberen dan.
Kan nooit geen kwaad en heel misschien een beter resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacBakky
Nee heb de 7490, maar als je op die ftplink klikt kan je die dus uitkiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trebbors
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 16:06

Trebbors

Failure is no option!

Ik ben benieuwd wat jullie van het volgende vinden.

Oude situatie: Lijbrandt Internet glasvezel
Contract loopt af begin februari.

Nieuwe provider: XS4all glas
Begin januari aangegeven bij het afsluiten van het contract dat ik graag per einddatum contract Lijbrandt een werkende verbinding wil hebben.
Reactie: Geen probleem want het duurt toch nog weken voor de verplichte monteur kan komen.

Vorige week vrijdag heeft Regefiber dan toch de verbinding omgezet in de pop en de afgelopen maandag daarop stond de monteur voor de deur.

Monteur sluit de nieuwe NTU aan (had ik al getest) en de verbinding is down. Dat was me vrijdags ook al opgevallen op de oude NTU dus ik was voorbereid. Had het gewerkt dan had ik zelf allang de NTU aangesloten en de Fritzbox stond al klaar.

Er wordt een ticket aangemaakt en donderdag is uiteindelijk de verbinding opgeleverd. Conclusie: stekkertje in POP niet goed vastgeklikt de vrijdag ervoor.

Ik betaal dus nu tijdelijk voor twee providers en heb bijna een week zonder verbinding gezeten voortgekomen uit de overstap naar XS4all.

Is dit overmacht of zou ik toch kunnen reclameren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
DDX schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 14:34:
Ik zit hier gewoon rond de 2ms ?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
PING www.xs4all.nl (194.109.6.92) 56(84) bytes of data.
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=1 ttl=61 time=2.78 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=2 ttl=61 time=2.25 ms
64 bytes from www.xs4all.nl (194.109.6.92): icmp_seq=3 ttl=61 time=2.20 ms

--- www.xs4all.nl ping statistics ---
3 packets transmitted, 3 received, 0% packet loss, time 2004ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.208/2.414/2.784/0.265 ms
Als ik dat op die manier doet dan kom ik ook uit op 2 ms.
Die 12 ms word juist behaald via de website http://speedtest.xs4all.net
Dan vraag ik me af of jij dan ook 2 ms behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Trebbors schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:13:
Ik betaal dus nu tijdelijk voor twee providers en heb bijna een week zonder verbinding gezeten voortgekomen uit de overstap naar XS4all.

Is dit overmacht of zou ik toch kunnen reclameren?
Is er al geld afgeschreven? Toen ik overstapte werd er beloofd dat ik pas zou gaan betalen als het werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Johnnie5 schreef op zaterdag 31 januari 2015 @ 13:15:
Als ik dat op die manier doet dan kom ik ook uit op 2 ms.
Die 12 ms word juist behaald via de website http://speedtest.xs4all.net
Dan vraag ik me af of jij dan ook 2 ms behaald.
Dat kan ik momenteel niet testen. Ik vind de resultaten van ping veel belangrijker dan wat een of andere website zegt. Van ping weet ik hoe het werkt, wat zo'n website doet is maar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Wellicht ter vergelijking.
Als ik een paar keer speedtest run via speedtest.xs4all.net, dan kom ik meestal uit op zo'n 92-95 Mbps DL en 110-120Mbps UL. Ping rond de 4ms en jitter 1ms.
De 'gewone' speedtest.net levert dit resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4104807395.png Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4104822104.png

Gebruik hier een Fritzbox 7390 met de meest recente FritzOS en heb een 100/100 abo.
Tegelijkertijd zit er iemand IPTV te kijken en lopen er 2 Spotify streams...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
Ik krijg hier via de xs4all speedtest een ping van 4ms en jitter 2ms, en dat is dan vanaf een pc die is aangesloten via een devolo powerline setje (waarvan de doorvoer me eigenlijk niet eens tegenvalt: down 27Mbps, up 32Mbps - zeker als je bedenkt dat een kant niet in de muur zit maar in 'n stekkerdoos achter een 5meter kabel). Een ping vanaf een linux vm zit rond de 2ms.

Ohja, ik heb een 100/100 verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4110433208.png

Gisteren 500/500Mbit opgeleverd. Speedtest KPN Amsterdam geeft goede waarden aan.
Speedtest van XS4ALL geeft met de upload een snelheid van 180Mbit aan. Ik heb de indruk dat de XS4ALL test net te kort is om aan de maximale upload snelheid te komen. FTP met ftp.xs4all.nl geeft een download van 57MB/sec (456Mbit), upload 42MB/sec (336Mbit). Overigens moest ik wel opnieuw de verbinding aanmaken in de FB7490 om aan een hogere upload snelheid te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4114205853.png

Hier is de Ping helemaal niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Heb je al contact met XS4ALL gehad over je ping resultaat?
Johnnie5 schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 23:33:
[afbeelding]

Hier is de Ping helemaal niet om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.speedtest.net/result/4116576131.png

Kijk daar betaal ik voor lekker snel hoor mag niet klagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Zo, zojuist die kutz'box ertussenuit gehaald en mijn eigen Asus RT-N66U aan de NTU gehangen. PPPoE goed ingesteld, Firmware geupdatet. En BAM, Instant 500mbit down en 600+mbit up. Geen problemen meer zoals ik paar dagen eerder in thread plaatste. (http://gathering.tweakers...bookmark/1470513/43666969)

Vergelijk dit:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/537/eQ2K30.png
Met deze:
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3828392/xs4allspeedtest.png

Geen dromedaris grafiek meer! METEEN 500mbit+ zoals bij de download.

Oftewel, xs4all net gebeld. En die vermoeden dat de fritzbox 7490 dus kapot is. Krijg een nieuwe binnen.
Dus mensen, vertoont uw verbinding de bovenste symptoom, dan is er iets mis met je router. (Het kan ook de firmware van de box zijn natuurlijk)

[ Voor 3% gewijzigd door Phoenix_the_II op 04-02-2015 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Ik heb een week geleden een nieuwe gehad, dus ik verwacht niet dat daar het probleem zit.
Morgen maar eens contact opnemen met XS4ALL en kijken wat hun er van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
XS4all heeft mij al laten weten dat er sowieso issues zijn met de fritzbox en behaalde snelheden. Ik heb indertijd flink lopen klagen maar uiteindelijk op een dood spoor terecht gekomen en me er maar bij neergelegd. Ik zal binnenkort ook eens mijn FB er tussenuit halen en kijken wat het dan doet hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
Blijkbaar ligt het probleem meer bij de webbrowser die ik gebruik.
De vorige metingen waren allemaal met Safari gedaan.
Heb nu een meting met Chrome gedaan en nu zie het plaatje er toch heel anders uit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/4117246067.png

Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/661/JN6EYz.png

[ Voor 10% gewijzigd door Johnnie5 op 05-02-2015 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Leuke vondst was dat een bepaalde iperf (network bandwith test tool) met UDP modus aan en 700+mbit upload de PPPoE verbinding van de fritzbox crashes. Bij mijn asus RT-n66u crashed de verbinding niet met dezelfde test.

...

lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat heb je neem ik aan ook even gemeld aan XS4ALL/AVM zodat ze het kunnen fixen in een volgende update? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
Ik ga eerst onderzoeken met de nieuwe fritzbox die binnen moet komen of het aan de eerste ligt. Onderzoek is nog bezig iig.

@Johnnie, zo te zien heb jij er ook last van ;), Dat dromedaris heuveltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Laten we ons niet alleen blindstaren op de online speedtesten.

Probeer ook eens ftp.xs4all.nl log in met je eigen XS4ALL login en passw.
Kijk wat dan de snelheid is.

Heb zelf al gemerkt dat bijvoorbeeld de testserver van KPN teveel aangeeft en XS4ALL speedtest in upload te weinig.

De vraag is dus in hoeverre deze online speedtesten betrouwbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenix_the_II
jacques1971 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 13:06:
Laten we ons niet alleen blindstaren op de online speedtesten.

Probeer ook eens ftp.xs4all.nl log in met je eigen XS4ALL login en passw.
Kijk wat dan de snelheid is.

Heb zelf al gemerkt dat bijvoorbeeld de testserver van KPN teveel aangeeft en XS4ALL speedtest in upload te weinig.

De vraag is dus in hoeverre deze online speedtesten betrouwbaar zijn.
Net zo betrouwbaar als de FTP:

Tracing route to speedtest.xs4all.net [194.109.6.103]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms router.asus.com [192.168.1.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 3 ms 3 ms 3 ms 1421.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.169]
4 3 ms 4 ms 4 ms speedtest.xs4all.nl [194.109.6.103]

Tracing route to ftp.xs4all.nl [194.109.21.27]

1 2 ms <1 ms <1 ms router.asus.com [192.168.1.1]
2 4 ms 3 ms 3 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 3 ms 3 ms 3 ms 1321.ae3.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.173]
4 3 ms 3 ms 3 ms ftp3.xs4all.net [194.109.21.27]

tracert -4 iperf.xs4all.nl

Tracing route to dl.xs4all.nl [194.109.21.66]

1 <1 ms <1 ms <1 ms router.asus.com [192.168.1.1]
2 3 ms 3 ms 3 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 3 ms 3 ms 3 ms 1324.ae3.xr3.3d12.xs4all.net [194.109.7.57]
4 3 ms 3 ms 3 ms dl.xs4all.nl [194.109.21.66]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik doel eigenlijk meer op het aantal Mb/sec...oftewel Mbits/sec

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
:'( Pfff, zucht. Ik was altijd best tevreden over het IPTV product van Xs4all. Maar de laatste weken is het bar en boos. Het word steeds instabieler c.q. 'rare' dingen.

O.a.:
-Bij het begin van het afspelen van een opname blokjesbeeld en/of haperend geluid. Ca. de 1ste minuut.
-geprogrammeerde opnames zijn 'zomaar' verdwenen.
-gemaakte opnames die je gekeken hebt; lukt af en toe niet om die te verwijderen. En dan plotseling een dagje later lukt dat dan vaak weer wel. 8)7
-bladeren door gids/opname menu's gaat steeds trager. Last van naijlen als je op de cursor toetsen drukt.
-je markeert een programma voor opname en dan zie je geen [R] symbool staan in de EPG, maar dan een minuutje later ineens weer wel. En/of EPG afsluiten en weer opnieuw openen om te kunnen zien wat je nou eigenlijk geprogrammeerd hebt. Om er dan vervolgens de volgende dag achter te komen dat er niks opgenomen is!
-bij het inschakelen van de VIP 1853 duurt het soms wel tot 20 seconden totdat er beeld verschijnt. Eerst een beeld met grijs/witte ruis en/of roze/paars beeld en dan pas 'echt' beeld. Maar niet iedere keer, om de paar keer inschakelen.
-Als de software opnieuw geladen is (omdat het b.v. weer eens niet lukt om een opname te verwijderen), duurt het daarna tot wel 15 minuten (!) of langer voordat de programma gegevens weer beschikbaar zijn...

Huidige versie.
UI: 0.15.29
s/w 3.0.7-8
Motorola VIP 1853.

Dacht nooit dat ik dit zou zeggen: maar oude UPC TV ellende begint weer herkenbaar te worden. >:)
Iemand soortgelijke ervaringen?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Hier niks van die ellende. Heb 2 x VIP1963 (toch ook een 'oudje') op Glas 100/100.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
ehtweak schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:27:
:'( Pfff, zucht. Ik was altijd best tevreden over het IPTV product van Xs4all. Maar de laatste weken is het bar en boos. Het word steeds instabieler c.q. 'rare' dingen.

O.a.:
-Bij het begin van het afspelen van een opname blokjesbeeld en/of haperend geluid. Ca. de 1ste minuut.
-gemaakte opnames die je gekeken hebt; lukt af en toe niet om die te verwijderen. En dan plotseling een dagje later lukt dat dan vaak weer wel. 8)7
-bladeren door gids/opname menu's gaat steeds trager. Last van naijlen als je op de cursor toetsen drukt.
-je markeert een programma voor opname en dan zie je geen [R] symbool staan in de EPG, maar dan een minuutje later ineens weer wel. En/of EPG afsluiten en weer opnieuw openen om te kunnen zien wat je nou eigenlijk geprogrammeerd hebt. Om er dan vervolgens de volgende dag achter te komen dat er niks opgenomen is!
-bij het inschakelen van de VIP 1853 duurt het soms wel tot 20 seconden totdat er beeld verschijnt. Eerst een beeld met grijs/witte ruis en/of roze/paars beeld en dan pas 'echt' beeld. Maar niet iedere keer, om de paar keer inschakelen.
-Als de software opnieuw geladen is (omdat het b.v. weer eens niet lukt om een opname te verwijderen), duurt het daarna tot wel 15 minuten (!) of langer voordat de programma gegevens weer beschikbaar zijn...

Huidige versie.
s/w 3.0.7-8
Motorola VIP 1853.

Dacht nooit dat ik dit zou zeggen: maar oude UPC TV ellende begint weer herkenbaar te worden. >:)
Ik zeg: bellen, dit verhaal oplezen en vragen of je toch maar niet een nieuwe Arcadyan of Arris mag ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Het TV platform is inderdaad niet zo stabiel als je zou verwachten. Ik had deze week twee keer dat ik bij het bekijken van een opname de vraag kreeg of ik verder wilde gaan waar ik gebleven was. Dan koos ik ja, begon hij toch gewoon bij het begin :( Verdwijnende en weer verschijnende opnames heb ik ook al een tijdje last van. Erg jammer dat het niet gewoon werkt (is met een HMB2260 trouwens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

ehtweak schreef op zondag 08 februari 2015 @ 13:27:

O.a.:

Huidige versie.
s/w 3.0.7-8
Motorola VIP 1853.

Ook hier, zelfde lokatie maar dan met 2x een HMB2260 een rechtstreeks op de (kamer) TV, een maal naar slaapkamer met Devolo 650+, ook alle klachten welke hiervoor genoemd zijn bij ons aanwezig. Mijn vrouw praat ook alweer over UPC, is bij mij als vloeken in de kerk. Ik heb de TV op 1080P gezet, dit was 1080i, maar geen verbetering qua stilstaand beeld en soms de blokjes. Opname's zijn nergens meer terug te vinden, tenzij je TWEE dagen wacht, ja TWEE dagen dan staan ze erin. Als je dan via de betaalzender hem al bekeken hebt, stijgen de haren je te bergen. Ik heb de indruk dat er nog geen maand over heen is gegaan dat er geen problemen waren. Of zie ik dat te zwart. Ik blijf toch positief en hoop op verbeteringen van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 21:20
Gondelier schreef op maandag 09 februari 2015 @ 20:19:
[...]

Ook hier, zelfde lokatie maar dan met 2x een HMB2260 een rechtstreeks op de (kamer) TV, een maal naar slaapkamer met Devolo 650+, ook alle klachten welke hiervoor genoemd zijn bij ons aanwezig. Mijn vrouw praat ook alweer over UPC, is bij mij als vloeken in de kerk. Ik heb de TV op 1080P gezet, dit was 1080i, maar geen verbetering qua stilstaand beeld en soms de blokjes. Opname's zijn nergens meer terug te vinden, tenzij je TWEE dagen wacht, ja TWEE dagen dan staan ze erin. Als je dan via de betaalzender hem al bekeken hebt, stijgen de haren je te bergen. Ik heb de indruk dat er nog geen maand over heen is gegaan dat er geen problemen waren. Of zie ik dat te zwart. Ik blijf toch positief en hoop op verbeteringen van XS4ALL.
Ik heb KPN en ook twee HMB2260's. Die in de slaapkamer is ook met een Devolo 650+ aangesloten, in de woonkamer met CAT5e kabel.
Ik heb er heel weinig problemen mee. Wel eens gehad dat opnames niet zichtbaar waren, maar gaat nu al tijden goed. Als het optrad was het een kwestie van stb uitzetten met de schakelaar op de achterkant en na een paar minuten weer aanzetten. Beide stb's werken zeer snel.
Heel soms hebben we op de ontvanger die op de Devolo zit een hapering. Dat heeft zeker te maken met het electriciteitsnet. Ik wil daarom ook nog een UTP-kabel naar boven leggen.
Als je een coaxkabel naar de slaapkamer hebt liggen is een MoCa-adapter ook een goede oplossing. Is stabieler dan een Powerline adapter.
Over de Motorola stb's zijn wel vaker klachten. Ik zou ze in ieder geval om laten ruilen voor Arcadyan HMB2260 of Arris. En als het nog niet helpt dan gewoon een monteur laten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:25
Hier gaat het inmiddels ook al tijden goed, rond jaarwisseling wel ff wat issues gehad maar daarna niet meer. Motorola ontvangers trouwens..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Jullie berichten hebben mij aan het twijfelen gebracht.

Ik heb Xs4all Glas (100/100) voor Internet+Bellen, en UPC digitale TV (sinds deze week over naar HD digitale TV voor dezelfde maandprijs: niet om gevraagd, maar UPC wil zelf van de oude vorm af).

Voors/tegens:

+ Financieel zou het aantrekkelijker zijn om over te stappen naar Xs4all interactieve TV, circa 20 euro goedkoper
+ Het standaard TV abonnement & 1 ontvanger is voor mij voldoende (op dat laatste ook 2,5 euro reductie).

+/-. Met overgang naar Xs4all valt analoog kijken weg. Dat is nu onlangs ook verdwenen, met overgang naar een ontvanger van UPC die geen dubbele coax aansluiting heeft (vind ik jammer want om 10 minuten het journaal te kijken is het behoorlijk wat meer afstandsbediening werk (naar goede HDMI kanaal) + klein beetje extra wachttijd opstarten ontvanger.

- Ik krijg een stuk minder zenders, het aanbod bij UPC is ook in basisvorm uitgebreider, en de Royaal vorm is destijds goedkoper aangeboden, als tegenreactie op Glasvezel.
- De internetsnelheid wordt met 30/40MB verminderd (in gebruik door de TV?)
- Er wordt in huis heel veel opgenomen. Als dat opnemen niet betrouwbaar is; dan zal me dat veel geklaag kosten.

Misschien toch nog maar een jaartje wachten.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
StarWolfer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:46:
Ik heb begrepen (nooit zelfs getest) dat de bandbreedte voor IPTV niet van je beschikbare internetbandbreedte af gaat, tenzij de totaal beschikbare bandbreedte onvoldoende is (dus op een 20Mbit ADSL zou je tijdens TV kijken 16Mbit internet hebben, maar op jou 100Mbit glas zou je, mits de hele infra daarop is voorbereid, gewoon 100Mbit internet hebben)

Wat opnemen betreft, daar heb ik inderdaad ook wel wat problemen mee gehad in het verleden, maar de laatste paar maanden gaat dat gewoon goed (wil niet zeggen dat de hierboven genoemde klachten onzin zijn, maar het is in ieder geval niet iets waar iedereen last van heeft)

[ Voor 19% gewijzigd door anboni op 11-02-2015 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Een aantal wijkcentrales zijn inderdaad nog niet geschikt voor >100 mbit op de verbinding tussen je woning en die centrale. In dat geval zal je TV stream tijdens kijken afgaan van je internetsnelheid bij een 100/100 abonnement. Dat is overigens max 12 mbit per stream (HD) Voor 30 tot 40 mbit moet je dan wel veel tv's aan hebben staan.
Als je op jouw adres ook 500 mbit kan krijgen bij xs4all dan speelt dat probleem niet. Dan kan de verbinding 1 gbit aan en met een abonnement van 100 zal je dat dus prima halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Barre73 op 11-02-2015 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Barre73 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:20:
Een aantal wijkcentrales zijn inderdaad nog niet geschikt voor >100 mbit op de verbinding tussen je woning en die centrale. In dat geval zal je TV stream tijdens kijken afgaan van je internetsnelheid. Dat is overigens max 12 mbit per stream (HD) Voor 30 mbit moet je dan wel veel tv's aan hebben staan.
Als je op jouw adres ook 500 mbit kan krijgen bij xs4all dan speelt dat probleem niet. Dan kan de verbinding 1 gbit aan en met een abonnement van 100 zal je dat dus prima halen.
Ik zit dus op zo'n wijkcentrale.... En de planning is dus niet openbaar wanneer het wel wordt aangepast (netco site geeft nog geen informatie). Gemiste kans dat het nog niet aangepast is, aangezien ik Ziggo wel eens de deur uit wil gooien, maar geen bandbreedte door TV wil missen (heb nu 100/100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Maar mis je dat nou echt dan? Downloaden duurt ietsje langer. Tenzij je de hele dag aan het downloaden bent misschien. Maar in de praktijk duurt een blu-ray van 25 gb dus 42 minuten in plaats van 35,5 (10 Mb/s tegen 12 Mb/s).
Niet echt iets om van wakker te liggen.
Tenzij het principieel is. Maar dan begin ik de discussie liever helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
anboni schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:58:
[...]

Ik heb begrepen (nooit zelfs getest) dat de bandbreedte voor IPTV niet van je beschikbare internetbandbreedte af gaat, tenzij de totaal beschikbare bandbreedte onvoldoende is (dus op een 20Mbit ADSL zou je tijdens TV kijken 16Mbit internet hebben, maar op jou 100Mbit glas zou je, mits de hele infra daarop is voorbereid, gewoon 100Mbit internet hebben)
Ik neem wel aan dat je dan NIET de routed mode moet gebruiken.

[ Voor 19% gewijzigd door janbal op 11-02-2015 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
janbal schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 21:43:
[...]

Ik neem wel aan dat je dan NIET de routed mode moet gebruiken.
Dat vraag ik me af.. Ik denk dat in routed mode internet en iptv nog steeds over verschillende vlans gaan op de DSL of glasverbinding, maar door de fritzbox gecombineerd worden op de lokale ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
StarWolfer schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:46:
Jullie berichten hebben mij aan het twijfelen gebracht.

Ik heb Xs4all Glas (100/100) voor Internet+Bellen, en UPC digitale TV (sinds deze week over naar HD digitale TV voor dezelfde maandprijs: niet om gevraagd, maar UPC wil zelf van de oude vorm af).

Voors/tegens:

+ Financieel zou het aantrekkelijker zijn om over te stappen naar Xs4all interactieve TV, circa 20 euro goedkoper
+ Het standaard TV abonnement & 1 ontvanger is voor mij voldoende (op dat laatste ook 2,5 euro reductie).

+/-. Met overgang naar Xs4all valt analoog kijken weg. Dat is nu onlangs ook verdwenen, met overgang naar een ontvanger van UPC die geen dubbele coax aansluiting heeft (vind ik jammer want om 10 minuten het journaal te kijken is het behoorlijk wat meer afstandsbediening werk (naar goede HDMI kanaal) + klein beetje extra wachttijd opstarten ontvanger.

- Ik krijg een stuk minder zenders, het aanbod bij UPC is ook in basisvorm uitgebreider, en de Royaal vorm is destijds goedkoper aangeboden, als tegenreactie op Glasvezel.
- Er wordt in huis heel veel opgenomen. Als dat opnemen niet betrouwbaar is; dan zal me dat veel geklaag kosten.

Misschien toch nog maar een jaartje wachten.... ?
Als het 20 euro in de maand scheelt dan zou ik het wel weten. Ik heb hier een Humax 5200 staan voor Ziggo ( we krijgen nog steeds signaal ) en twee HMB2260's. Hoewel de Humax een goede ontvanger is, gebruik ik 'm heel weinig. Opnemen via iTV vind ik veel handiger werken. Bij de Humax kan ik bijv. niet van zender wisselen als ik twee programma's tegelijk opneem. Bij iTV kan ik zes programma's gelijk opnemen als ik dat zou willen en heeft dat geen invloed op wat ik kijk. Groot verschil dus tussen opnemen in de cloud en via tuner + harde schijf. Zal met de Horizon van UPC nog wel anders zijn, die kan ook meer dan twee programma's tegelijk opnemen.
Verder zoals gezegd weinig problemen gehad met opnames. Serie opnemen is wel eens fout gegaan, maar met de Humax heb ik vaker mislukte opnames gehad. Ook opstarten van de Humax duurt veel langer, de HMB2260 is er direct na aanzetten en scrollen door gids werkt ook sneller.
Wat betreft uitgebreidere HD-aanbod van Ziggo/UPC. Is persoonlijk, in de praktijk kijk ik vooral de Nederlandse zenders en Nat Geo HD, Discovery HD. Ik mis zenders als ARD,ZDF HD die je bij UPC/Ziggo hebt daarom niet. Enige wat ik een beetje mis is BBC1 en 2 HD in basispakket van iTV. Als die er bij komen, gaat de Humax weer terug naar zolder.😄
Van een teruggang in snelheid van 30 Mbit/s bij tv kijken heb ik nooit iets gemerkt, geloof niet dat zo is ( heb zelf 100/100 ).

[ Voor 5% gewijzigd door JanR1969 op 11-02-2015 22:23 ]

• StarWolfer
  • Laatst online: 01-09 12:00
Onze wijkcentrale is inderdaad niet/nog niet geschikt voor >100 .

Dank jullie wel voor alle informatie, ik had het ook zelf kunnen vinden (achteraf), maar nu weet ik waar ik moest zoeken. Nu kan ik iets beter een afweging maken. Dank !

https://www.xs4all.nl/kla...evisie-internet-snelheid/

• Barre73
De pagina die je hier citeert gaat enkel en alleen over DSL aansluitingen. HD tv bij xs4all glasvezel is bijvoorbeeld 12 mbit op kanaal 661 en verder. En DLM bestaat ook niet bij glasvezel.

[ Voor 12% gewijzigd door Barre73 op 12-02-2015 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 00:40
Toch maar even hier voordat ik de XS4ALL helpdesk bel. Ik heb sinds een aantal weken XS4ALL glasvezel met de 100/100 snelheden. De speedtests die ik doe die vallen lager uit dan de meeste die ik hier terug zie met 100/100. Mijn download is meestal rond de 95mbit, en de upload tussen de 80 en 90mbit (Ik zal vanavond aanvullen met screenshots van de tests).

Nou vind ik dat persoonlijk niet extreem schokkend lage snelheden, en is dat ook het probleem niet. Echter als er iemand vanaf mijn lokale FTP server gaat downloaden, komen ze niet boven de 1.2MB/s (Ziggo abbo's, allemaal aanzienlijk sneller dan 1.2MB/s). Dat vind ik dan toch wel erg laag voor een verbinding die theoretisch 100mbps is.

De server die ik gebruik is filezilla server - De router is een Fritzbox 7490 met de laatst beschikbare update. In de Fritz heb ik de betreffende FTP protocol opengezet naar mijn pc.

Intern uploaden naar mijn HTPC gaat met 90MB/s (Interne bekabeling en netwerk lijkt me in orde dus). NIC die ik gebruik is een onboard INTEL nic, gebruiken van een Atheros NIC brengt hier geen verandering in. Tevens het plaatsen van mijn PC in de DMZ lost het niet op.

Iemand enig idee waar die lage upload snelheid vandaan kan komen?

[ Voor 4% gewijzigd door Yahiko750 op 16-02-2015 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Yahiko750 schreef op maandag 16 februari 2015 @ 13:58:
[...] Echter als er iemand vanaf mijn lokale FTP server gaat downloaden, komen ze niet boven de 1.2MB/s (Ziggo abbo's, allemaal aanzienlijk sneller dan 1.2MB/s). Dat vind ik dan toch wel erg laag voor een verbinding die theoretisch 100mbps is...
Daar was pas ergens een heel topic of zo over, maar kan het helaas niet meer vinden... O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@Yahiko750

Als je meerdere ftp threads op elkaar stapelt, haal je dan nog geen hogere upload snelheden?
Hoe is de ping vanaf de client(ziggo) naar jouw glasverbinding(ftp server)?
Als deze erg hoog is, kan dat ook van invloed zijn op de snelheid.

• Yahiko750
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 04-09 00:40
Inmiddels opgelost - Op een of andere manier blijkt het toch iets in de Fritzbox te zijn. Heb mn Asus RT-N66U er nu tussen en de Fritz ertussenuit - 2 threads met beide 5,5MB/s. Jeej!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 18:52
anboni schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 16:58:
[...]

Wat opnemen betreft, daar heb ik inderdaad ook wel wat problemen mee gehad in het verleden, maar de laatste paar maanden gaat dat gewoon goed (wil niet zeggen dat de hierboven genoemde klachten onzin zijn, maar het is in ieder geval niet iets waar iedereen last van heeft)
De snelheid van TV gaat af van het maximum van de verbinding en staat los van je abonnement. Heb je 100/100 Glasvezel en is 500/500 leverbaar dan merk je dus niet van TV. Al is 12Mbit/s natuurlijk verwaarloosbaar op een 100/100Mbit/s verbinding.

Bij VDSL werkt dit hetzelfde. Je hebt een abonnement van 20Mbit/s en je kunt 40Mbit/s halen dan gaat van de 40Mbit/s je TV stream af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 11-09 18:52
JanR1969 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 22:06:
[...]

Als het 20 euro in de maand scheelt dan zou ik het wel weten. Ik heb hier een Humax 5200 staan voor Ziggo ( we krijgen nog steeds signaal ) en twee HMB2260's. Hoewel de Humax een goede ontvanger is, gebruik ik 'm heel weinig. Opnemen via iTV vind ik veel handiger werken. Bij de Humax kan ik bijv. niet van zender wisselen als ik twee programma's tegelijk opneem. Bij iTV kan ik zes programma's gelijk opnemen als ik dat zou willen en heeft dat geen invloed op wat ik kijk. Groot verschil dus tussen opnemen in de cloud en via tuner + harde schijf. Zal met de Horizon van UPC nog wel anders zijn, die kan ook meer dan twee programma's tegelijk opnemen.
Verder zoals gezegd weinig problemen gehad met opnames. Serie opnemen is wel eens fout gegaan, maar met de Humax heb ik vaker mislukte opnames gehad. Ook opstarten van de Humax duurt veel langer, de HMB2260 is er direct na aanzetten en scrollen door gids werkt ook sneller.
Wat betreft uitgebreidere HD-aanbod van Ziggo/UPC. Is persoonlijk, in de praktijk kijk ik vooral de Nederlandse zenders en Nat Geo HD, Discovery HD. Ik mis zenders als ARD,ZDF HD die je bij UPC/Ziggo hebt daarom niet. Enige wat ik een beetje mis is BBC1 en 2 HD in basispakket van iTV. Als die er bij komen, gaat de Humax weer terug naar zolder.😄
Van een teruggang in snelheid van 30 Mbit/s bij tv kijken heb ik nooit iets gemerkt, geloof niet dat zo is ( heb zelf 100/100 ).
De maximale TV stream is 12Mbit/s dus 30Mbit/s eraf is onmogelijk. Opnames worden gemaakt in de cloud daarom kun je er ook 6 tegelijk uitvoeren.

Normale SD stream is 8Mbit/s en gaat dus enkel van je snelheid af als je op het technische maximale draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
sylvester79 schreef op zaterdag 21 februari 2015 @ 00:18:
[...]

De maximale TV stream is 12Mbit/s dus 30Mbit/s eraf is onmogelijk. Opnames worden gemaakt in de cloud daarom kun je er ook 6 tegelijk uitvoeren.

Normale SD stream is 8Mbit/s en gaat dus enkel van je snelheid af als je op het technische maximale draait.
En als drie mensen in huis tegelijk naar een HD+ stream op TV kijken? Kom ik toch op 3x12 is 36 Mbit...
Maar dat is dus alleen een probleem als je een 100/100 abonnement hebt en dan ook nog eens een maximale 100 Mbit verbinding tussen huis en PoP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dat gaat over DSL zoals ik een tijdje terug ook aangaf. Dit is het glasvezeltopic.
En de info hier klopt ook niet helemaal. De nieuwe HD+ streams op 661 en verder zijn geen 10 maar 12 tot 13 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Nu online

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik weet dat dit het glastopic is. Ging er vanuit dat de informatie ook geldt voor glasvezel, maar blijkbaar dus niet. Ik wist het ook niet zeker, vandaar dat ik ook de term "wellicht" gebruikte. :)

edit:
Zie nu inderdaad de post van StarWolfer die verwijst naar dezelfde url. Had die post over het hoofd zien.

[ Voor 47% gewijzigd door FREAKJAM op 21-02-2015 11:27 ]

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:22
Weet iemand of het mogelijk is om openvpn op de fritz 7390 als server te draaien ipv het aanwezige of als aanvulling op hun vpn voorziening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan eens bij http://www.freetz.org kijken. "Freetz" is een uitbreiding van de bestaande Fritz!box software met extra (Linux-) software, waaronder OpenVPN.

Je moet wel weten wat je doet (en niet bang zijn voor wat build werk in Linux).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Sinds ongeveer een week is mijn glas verbinding actief. Verbinding wordt nog niet actief gebruikt dus nog weinig ervaring, maar voor zover werkt de verbinding prima. Moet alleen nog even nagaan of de snelheid (50Mb) in praktijk altijd gehaald wordt. Een snelle speedtest via m'n laptop (niet draadloos verbonden) gaf namelijk nogal een lage upload weer.

Wat mij wel al is opgevallen, is dat de XS4ALL web tv app nogal tegenvalt in vergelijking met de KPN iTV app. Bijvoorbeeld het terugkijken van opnames is niet mogelijk met de XS4ALL app.

[ Voor 23% gewijzigd door Dj-sannieboy op 23-02-2015 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Had gisterenavond weer een heel bizarre hickup van IPTV cloudopname: :-(

Ik had een programma op NPO geselecteerd en die zag je ook als gemarkeerd voor opname staan, helemaal correct met de juiste omschrijving in het opnames menu.
En wat schetst onze verbazing toen we 'm wilde bekijken...krijgen we een programma van Nickelodeon te zien! 8)7

Zelfs de VIP 1853 een keertje uit en weer aan, mocht niet baten. De opname gaf aan dat het een programma op NPO was, maar je kreeg een Nick. kinderprogramma te zien...Hoe bizar... 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawkexarib
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 23:09
Hallo allemaal,

Hieronder mijn stappenplan om de glas-verbinding van XS4all in een brigde modus te zetten.

Zou jullie het willen controleren of het klopt?
Wat moet ik als een gebruikersnaam + ww invoeren op het SonicWall apparaat?

Voorbereiding van de switch meraki MS220-8p

Switch voorzien van stroom

Switch configuratie resetten

firmware van de switch bijwerken

Volgende vlans aanmaken
Vlan 4 voor IPTV
Vlan 6 voor Internet
Vlan 1 is default en bestaat reeds

Poort 1, 2 en 3 configureren voor IPTV en Internet

Al deze poorten configureren als tagged

Vanuit NTU komt er enige kabel naar de meraki MS220-8 op poort 1

vanuit poort 2 loopt kabel naar mijn tv-ontvanger

vanuit poort 3 loopt er een kabel naar mijn SonicWall firewall op de poort WAN.

SonicWall TZ205 configuratie

apparaat resetten

firmware bijwerken

wizard lopen voor de PPO-verbinding

** Wat moet ik als gebruikersnaam + ww invoeren?

van een lege poort van het SonicWall apparaat loopt er een kabel naar een Netgear router.

Netgear zorgt voor draadloze verbinding en voor DHCP

Voor dit stappenplan heb ik de website: http://netwerkje.com/switch-configuratie gebruikt.
Schematisch weergegeven op : http://nl.tinypic.com/view.php?pic=2w2hncm&s=8

[ Voor 7% gewijzigd door lawkexarib op 23-02-2015 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Jeetje nu het toppunt qua TV :( Wil ik mijn NPO 3 HD Glas opname bekijken, krijgt ik een opname van Nick JR te zien. Tijd om de helpdesk maar weer eens te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
Bigs schreef op maandag 23 februari 2015 @ 16:28:
Jeetje nu het toppunt qua TV :( Wil ik mijn NPO 3 HD Glas opname bekijken, krijgt ik een opname van Nick JR te zien. Tijd om de helpdesk maar weer eens te bellen.
Er was een storing vandaag met opnames en Begin Gemist. Dat zal wel de oorzaak zijn.
De storing werd bij mij keurig gemeld via de ontvanger. Dat is wel weer leuke functionaliteit van iTV. De storing zelf is natuurlijk minder... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nescafe
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:50
lawkexarib schreef op maandag 23 februari 2015 @ 14:38:
Poort 1, 2 en 3 configureren voor IPTV en Internet
Poort 2 gaat naar je TV-ontvanger, hier hoef je dus alleen VLAN 4 op door te laten.
Poort 3 gaat naar je SonicWall met (alleen) internet, alleen VLAN 6 is voldoende.
Al deze poorten configureren als tagged
Indien je SonicWall VLANs ondersteunt en je deze instelt op VLAN 6 wel, anders kan poort 3 untagged.
** Wat moet ik als gebruikersnaam + ww invoeren?
Username: FB7390@xs4all.nl
Password: 1234 / kpn / (maakt niet uit)
Source: p0pster in "XS4all Glasvezel" en nescafe in "XS4all Glasvezel"

Info van XS4ALL: https://www.xs4all.nl/kla...et/instellen-ander-modem/

* Barca zweert ook bij fixedsys... althans bij mIRC de rest is comic sans

Pagina: 1 ... 27 ... 108 Laatste