Waarom vraag ik dit, omdat mijn 2e ontvanger ( in slaapkamer ) al een 2260 is en heb ik net geprobeerd maar daar werkt het niet. Een suggestie misschien ?? Alvast bedankt.Barre73 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 21:48:
Dat lijkt me wel. Bericht is volgens mij vrij duidelijk daarover. De 2260 kan het sowieso aan.
De praktijk is helaas anders. Bij mijn verhuizing (waarvoor op het nieuwe adres een FTU moest worden vervangen) zei de XS4ALL medewerker keihard 'Wij sturen Reggefiber niet aan. Als er iets moet veranderen moet u zelf Reggefiber maar bellen'Barre73 schreef op woensdag 03 december 2014 @ 19:56:
Elke helpdeskmedewerker van xs4all kan zien wat de status is van een adres bij Reggefiber. Dat is een getal en de bijbehorende lijst is ook gewoon aanwezig.
De aannemer had opdracht om een nieuwe FTU te plaatsen dus dat hebben ze gedaan. Dat er al eentje zat was volgens het systeem niet bekend (fout van de oorspronkelijke aannemer) Dat VWT de NT er op heeft gezet is alleen een aardige service.
Maar de xs4all monteur is er ook vooral om voor de klant alles aan te sluiten en werkend op te leveren. Dat Soundwork dat zelf allemaal doet is fijn voor hem maar dan moet je niet zeggen dat alles onduidelijk is.

De 'HD Glas' zenders zijn trouwens actief op mijn box. Op het eerste oog geen verschil te zien
Helaas heb ik het ook mogen ervaren dat het niet gaat zoals het moet gaan.Bigs schreef op woensdag 03 december 2014 @ 22:06:
[...]
De praktijk is helaas anders. Bij mijn verhuizing (waarvoor op het nieuwe adres een FTU moest worden vervangen) zei de XS4ALL medewerker keihard 'Wij sturen Reggefiber niet aan. Als er iets moet veranderen moet u zelf Reggefiber maar bellen'Maargoed over de helpdesk van XS4ALL heb ik al genoeg verzucht in dit topic.
Ben ieder geval blij dat ik toch een UFTU heb gekregen.
Zal mij benieuwen hoe lang het gaat duren voordat XS4ALL ook via CI+ 1.4 IPTV diensten gaat aanbieden zodat je (net zoals bij kabelTV nu) geen box meer nodig hebt.
Bij het aansluiten van m'n glasvezel pakket zei de monteur van Gideon dat het waarschijnlijk niet lang meer duurt voordat je tv's ook kan aansluiten met een normale router/switch ipv een managed switch.
Iemand die daar al wat meer info van heeft? Ik wil in de woonkamer graag een aansluiting voor m'n internet en tv. Een managed switch is vrij prijzig en een beetje overkill vind ik.
Iemand die daar al wat meer info van heeft? Ik wil in de woonkamer graag een aansluiting voor m'n internet en tv. Een managed switch is vrij prijzig en een beetje overkill vind ik.
Ik had begrepen van enkelen hier, maar ook een collega die zelf UPC heeft maar dit ergens had gelezen, dat het al mogelijk zou moeten zijn om TV en LAN op dezelfde poort van de Fritz!box te gebruiken (net als bij KPN dus). Met de meest recente firmware voor de Fritz!box zou dat geregeld zijn .
[ Voor 13% gewijzigd door eymey op 04-12-2014 09:06 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Iemand een idee hoe dat gaat werken dan?
Laten ze VLAN's vervallen? Of sturen ze voortaan op iedere poort VLAN 4 en 6 mee, en pakt de settop box zelf de goede VLAN?
Niet dat ik mijn setup ga veranderen. Het werkt nu ook
Nu lopen er al 2 UTP kabels naar mijn woonkamer, en aan mijn "netwerk" UTP hangt een 5 poort switch, en de andere direct in de settop box.
Laten ze VLAN's vervallen? Of sturen ze voortaan op iedere poort VLAN 4 en 6 mee, en pakt de settop box zelf de goede VLAN?
Niet dat ik mijn setup ga veranderen. Het werkt nu ook
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
GOS is gesproken ondertitels die npo1/2/3HD meezend, npo1/2/3hd zend vanuit hilversum 3 streams mee 1 ac3 1 mp2 stereo en 1 GOS(gesproken ondertitels)Bigs schreef op dinsdag 02 december 2014 @ 16:08:
Hmm.. ik heb op 741 t/m 743 ineens NPO 1 HD GOS t/m NPO 3 HD GOS. Ben benieuwd waar GOS voor staat. Zie uiteraard geen verschil in beeldkwaliteit
ALS het hetzelfde gaat als bij de "flex poort" feature van de Experiabox, dan kijkt de Fritz!box gewoon per ethernetpakketje of het van een STB af komt (MAC en vendor ID wrs.) om zo te bepalen of het gewoon LAN verkeer is of direct naar VLAN 4 aan de WAN kant mag.Nakebod schreef op donderdag 04 december 2014 @ 10:14:
Iemand een idee hoe dat gaat werken dan?
Niet dat ik mijn setup ga veranderen. Het werkt nu ookNu lopen er al 2 UTP kabels naar mijn woonkamer, en aan mijn "netwerk" UTP hangt een 5 poort switch, en de andere direct in de settop box.
Een andere optie zou nog kunnen zijn, (maar dat lijkt me onwaarschijnlijker omdat dat invloed zou hebben op de ondersteuning die KPN moet bieden dus dit is speculatie), dat de STB's nu ook gewoon in je LAN kunnen en van daaruit een route krijgen naar het IPTV netwerk. Een IGMP Proxy zorgt dan voor het doorsturen van de multicast streams. Zo werkt bv. nu het nieuwe "Sparql" van Tweak .
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Routed Mode heet het en het werkt hier al een poosje prachtig op een FB7390 met 6.20 fw en 2 VIP1963.
Gewoon even nieuwste fw op de STB's en dan profile in de Fritz op XS4All FTTH zetten.
Citaat uit nieuwsgroep xs4all.general: (snap het zelf niet hoor maar het werkt wel):
Je FB heeft in routed mode (XS4ALL of XS4ALL-FTTH profiel) twee internet
connecties. De ene is via PPP(oA of oE), de ander is bridged (RFC1483).
Kijk maar eens wat je fritz aan interfaces heeft, je kan dat
bijvoorbeeld in de capture pagina (http://fritz.box/capture.lua) zien:
Interface 0 ('Internet')
Interface 1 ('iptv')
Je STB krijgt gewoon een ip in je LAN (192.168.178.x), met de FB als
default gateway (de .1 in je LAN).
Verkeer van je STB is ofwel unicast verkeer naar bepaalde ip ranges (dat
weet de FB, en NAT dat over het iptv interface, ofwel multicast (en daar
doet ie ook iets verstandigs mee).
Algemene videostreams zijn multicast (kijken naar zender xx), speficieke
streams voor jou zijn unicast (opnames, programma / begin gemist,
videotheek).
Wat de DSLAM betreft verandert er weinig, videostreams komen via vlan4
naar je toe, en internet verkeer via vlan6.
Gewoon even nieuwste fw op de STB's en dan profile in de Fritz op XS4All FTTH zetten.
Citaat uit nieuwsgroep xs4all.general: (snap het zelf niet hoor maar het werkt wel):
Je FB heeft in routed mode (XS4ALL of XS4ALL-FTTH profiel) twee internet
connecties. De ene is via PPP(oA of oE), de ander is bridged (RFC1483).
Kijk maar eens wat je fritz aan interfaces heeft, je kan dat
bijvoorbeeld in de capture pagina (http://fritz.box/capture.lua) zien:
Interface 0 ('Internet')
Interface 1 ('iptv')
Je STB krijgt gewoon een ip in je LAN (192.168.178.x), met de FB als
default gateway (de .1 in je LAN).
Verkeer van je STB is ofwel unicast verkeer naar bepaalde ip ranges (dat
weet de FB, en NAT dat over het iptv interface, ofwel multicast (en daar
doet ie ook iets verstandigs mee).
Algemene videostreams zijn multicast (kijken naar zender xx), speficieke
streams voor jou zijn unicast (opnames, programma / begin gemist,
videotheek).
Wat de DSLAM betreft verandert er weinig, videostreams komen via vlan4
naar je toe, en internet verkeer via vlan6.
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Nice, dus toch op de speculatieve manier die ik beschreef maar die ik eigenlijk niet verwacht had 
Dus als je in de Fritz!box in het overzicht van je "home network" kijkt, dan zie je daar de VIP's dus ook tussen staan?
Dus als je in de Fritz!box in het overzicht van je "home network" kijkt, dan zie je daar de VIP's dus ook tussen staan?
Ja, ze staan er gewoon als PC met ip-nummer.
Mooie oplossing
. Of beter gezegd, het is een oplossing die ik zou prefereren.
Tenzij je er een probleem mee hebt dat er zich boxen met software waar je helemaal geen controle over hebt in je LAN bevinden. Maar ja, dat geldt in principe sowieso als je een door de provider geleverde router gebruikt
.
Overigens denk ik wel dat ook hier dezelfde "maar" geldt als bij de Experiabox methode: Er zijn mensen die een switch voor zowel LAN apparaten als STB's aan 1 poort hangen en aan die switch ook weer een wireless accesspoint. In dat geval wordt het wel oppassen dat je het accesspoint zo kan instellen dat die multicast verkeer niet over WIFI uitstuurt (anders wordt tijdens TV kijken het hele wireless netwerk 'overspoeld').
Of dat je een switch met VLAN snooping gebruikt natuurlijk
Tenzij je er een probleem mee hebt dat er zich boxen met software waar je helemaal geen controle over hebt in je LAN bevinden. Maar ja, dat geldt in principe sowieso als je een door de provider geleverde router gebruikt
Overigens denk ik wel dat ook hier dezelfde "maar" geldt als bij de Experiabox methode: Er zijn mensen die een switch voor zowel LAN apparaten als STB's aan 1 poort hangen en aan die switch ook weer een wireless accesspoint. In dat geval wordt het wel oppassen dat je het accesspoint zo kan instellen dat die multicast verkeer niet over WIFI uitstuurt (anders wordt tijdens TV kijken het hele wireless netwerk 'overspoeld').
Of dat je een switch met VLAN snooping gebruikt natuurlijk
Geweldig. Het werkt gewoon. Nu kan ik m'n huis volhangen met goedkope huis tuin en keuken routers.
Juist. Heeft het nog voordeel dat ik IPTV volledig buiten de FB om laat lopen met managed switches?
Of kan ik net zo goed alles in VLAN1 plempen nu?
Of kan ik net zo goed alles in VLAN1 plempen nu?
Als je het over aparte VLAN's laat lopen met managed switches blijft dat natuurlijk wel de mooiste oplossing. Je krijgt dan ook geen multicast verkeer over je LAN ge-broadcast.
Want dat is wel de consequentie van zowel de Experiabox Flexpoorten als deze nieuwe feature in 6.20: Een 'domme' switch of router (en dus ook een 'domme' WIFI AP) zal het multicast verkeer over iedere poort uit sturen.
Want dat is wel de consequentie van zowel de Experiabox Flexpoorten als deze nieuwe feature in 6.20: Een 'domme' switch of router (en dus ook een 'domme' WIFI AP) zal het multicast verkeer over iedere poort uit sturen.
Geen multicast is zeker een voordeel. Ander ding is dat ik regelmatig loop te klooien met mijn router. Als vriendinlief dan TV aan het kijken is, is het fijn dat dat niet wordt onderbroken. Praktisch dingetje.
Als je 6.20 geinstalleerd hebt, is het mogelijk om terug te gaan naar de 'oude' situatie ?
Dus dat het alleen het profile is die je insteld op het modem.. ?
Dus dat het alleen het profile is die je insteld op het modem.. ?
Ja hoor.
Althans: dat lukte bij mij, ben wat aan het experimenteren geweest vóór ik definitief over ging.
Maar: ik geef geen garantie hoor. En dit wordt ook nog niet officieel ondersteund door XS4All. Alles is voor eigen risico dus.
Althans: dat lukte bij mij, ben wat aan het experimenteren geweest vóór ik definitief over ging.
Maar: ik geef geen garantie hoor. En dit wordt ook nog niet officieel ondersteund door XS4All. Alles is voor eigen risico dus.
[ Voor 93% gewijzigd door janbal op 05-12-2014 18:17 ]
Iemand met IPTV van Xs4all die al iets gemerkt heeft van nieuwe kanaalnummers? (ik niet)
Want nu ik dit zo lees, in het KPN FttH forum:
De 'nieuwe' streams op kanaalnummers 661-670 zijn in feite de oude HD+ streams met een tikkie hogere bitrate. Ik meet pak en beet ~11,5 mbit op deze kanelen.
Kanalen 701-710 verwijzen nu naar de beruchte ~6,5 mbit DSL HD streams.
Mocht je de kanelen 661-670 niet hebben en heb je zoiets van wat is het beeld weer wazig... Je hebt in feite een downgrade gehad ;-))
word je daar niet blij van...
Want nu ik dit zo lees, in het KPN FttH forum:
De 'nieuwe' streams op kanaalnummers 661-670 zijn in feite de oude HD+ streams met een tikkie hogere bitrate. Ik meet pak en beet ~11,5 mbit op deze kanelen.
Kanalen 701-710 verwijzen nu naar de beruchte ~6,5 mbit DSL HD streams.
Mocht je de kanelen 661-670 niet hebben en heb je zoiets van wat is het beeld weer wazig... Je hebt in feite een downgrade gehad ;-))
word je daar niet blij van...

janbal schreef op vrijdag 05 december 2014 @ 16:57:
Ja hoor.
Is gelukt hoor, ging ook even proberen en je kan gewoon terug naar oude situatie.
Yep, ik kwam ze net toevallig tegen. Van 661 tot 770 staat er "HD Glas" bij.ehtweak schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 11:18:
Iemand met IPTV van Xs4all die al iets gemerkt heeft van nieuwe kanaalnummers? (ik niet)
De kwaliteit is aanzienlijk beter!
[ Voor 14% gewijzigd door Mr. Jinx op 06-12-2014 23:16 ]
Die andere HD streams op de 700 serie zijn ook geen downgrade maar gewoon wat ze altijd al waren. De "mindere" streams van 6 tot 7 mbit. De HD+streams zijn er bij geplaatst en als alle decoders het straks wel aankunnen verdwijnt de 700 serie. Logische redenering lijkt me zo.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Lijkt mij logischer om de 700 range ook te verwijderen. Waarom kan Ziggo wel de HD kanalen op logische nummers kwijt?Barre73 schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:22:
Die andere HD streams op de 700 serie zijn ook geen downgrade maar gewoon wat ze altijd al waren. De "mindere" streams van 6 tot 7 mbit. De HD+streams zijn er bij geplaatst en als alle decoders het straks wel aankunnen verdwijnt de 700 serie. Logische redenering lijkt me zo.
Zet desnoods de non hd kanalen in de 700 range. Ben overgestapt, omdat de geruchten gingen dat de HD kanalen naar de gewone nummers gingen na de zomer. Helaas is het nog niet zover.
Tsja, waarom? Vraag het aan KPN.
En aan UPC overigens want die hebben het op hun non-horizonboxen ook nog niet voor elkaar
En aan UPC overigens want die hebben het op hun non-horizonboxen ook nog niet voor elkaar
Bij Telfort is dat wel het geval, als ik even speculeer:Russel88 schreef op zondag 07 december 2014 @ 00:19:
[...]
Lijkt mij logischer om de 700 range ook te verwijderen. Waarom kan Ziggo wel de HD kanalen op logische nummers kwijt?
Zet desnoods de non hd kanalen in de 700 range. Ben overgestapt, omdat de geruchten gingen dat de HD kanalen naar de gewone nummers gingen na de zomer. Helaas is het nog niet zover.
- Dit is de stap waarmee de provisioning van de set-top boxen op glas en VDSL/ADSL gesplitst wordt (of is?)
- Volgende stap is dat ze de software aanpassen of de hele box vervangen voor de nieuwe streams (voorjaar afgerond)
- Daarna hebben ze eigenlijk geen enkele reden meer om de oude streams te handhaven en verwacht ik dat ze dan net als Telfort deze streams op de normale kanaal nummers zetten.
Hier niet...Mr. Jinx schreef op zaterdag 06 december 2014 @ 23:12:
[...]
Yep, ik kwam ze net toevallig tegen. Van 661 tot 770 staat er "HD Glas" bij.
De kwaliteit is aanzienlijk beter!
Welke IPTV decoder heb jij? Ik heb hier de Motorola VIP 1853. Wellicht dat dat verschil maakt?
En in hoeverre zie je/merk je een hogere kwaliteit?
Maar wacht ff, van 661 tot 770 zeg je?
Daar zat HD altijd al. M.a.w. 701 is al jaren bij mij NPO 1 in HD. Wat is daar nu anders aan dan?
Even terugscrollen voor de link met het bericht over die zenders. Dan zie je ook dat de jouwe in de loop van komend jaar geschikt zal zijn. Nu alleen nog de meest recente decoders.ehtweak schreef op zondag 07 december 2014 @ 09:11:
[...]
Hier niet...![]()
Welke IPTV decoder heb jij? Ik heb hier de Motorola VIP 1853. Wellicht dat dat verschil maakt?
En in hoeverre zie je/merk je een hogere kwaliteit?
Maar wacht ff, van 661 tot 770 zeg je?![]()
Daar zat HD altijd al. M.a.w. 701 is al jaren bij mij NPO 1 in HD. Wat is daar nu anders aan dan?
Op 701 zit het standaard HD signaal in adsl kwaliteit.ehtweak schreef op zondag 07 december 2014 @ 09:11:
[...]
Maar wacht ff, van 661 tot 770 zeg je?![]()
Op 661 zit nu het HD signaal op glasvezelkwaliteit (hogere bitrate).
Maar ik ken genoeg mensen die het verschil niet eens merken tussen 1 en 701.
661?
660 is hier 'Mozaiek' en de daarop volgende zender is 701 (NPO 1)
M.a.w. ik zie die nieuwe HD zenders helemaal niet...
En ja, ik zie wel degelijk de verschillen tussen SD (1) en HD (701). Het valt als eerste op, zodra er b.v. teksten op het beeld staan. Of b.v. een grasveld.
Gebruik jij wellicht een andere IPTV decoder?

En ja, ik zie wel degelijk de verschillen tussen SD (1) en HD (701). Het valt als eerste op, zodra er b.v. teksten op het beeld staan. Of b.v. een grasveld.
[ Voor 30% gewijzigd door ehtweak op 07-12-2014 14:09 ]
Sinds zaterdag aangesloten op 500Mbit glasvezel via XS4ALL hier in Hilversum.. De overgang van XMS en het installeren ging allemaal vlekkeloos (tegen verwachting uit eerdere ervaringen met verhuizingen en switchen tussen ISPs).. Ik heb een alles in 1 pakket met de hele rattaplan, 2 TV-decoders (jammer dat XS4ALL zelf er geen switch bijlevert, gelukkig had ik er zelf nog een liggen), telefoon en TV/Radio.. Moet zeggen dat het TV gedeelte er een stuk volwassener uitziet als wat ik bij XMS had, menu's werken ook een stuk vlotter etc.. Beeldkwaliteit is zover ik me kan herinneren van XMS nagenoeg hetzelfde.. Wat betreft internet, e-mail en webspace etc allemaal werkend, jammer alleen dat mijn latency van 1ms naar 6ms gegaan is (naar AMS-IX).. De snelheid is geweldig, ik haal de volle 500Mbit download en met de upload kom ik zelfs in de buurt van de 600Mbit, gaat echt nergens meer over.. En de Fritzbox 7490 heb ik nu ook wel grotendeels door denk ik.. Conclusie, tevreden tot nu toe..
Hier maar even het hele bericht. Dan wordt er meer duidelijk denk ik. Als je dus niet een 2260 of 2952 hebt maar bijvoorbeeld de 1853 moet je nog wat langer wachten.ehtweak schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:08:
661?![]()
Wanneer kan jij beter HD beeld verwachten?
De eerste fase van de introductie begint op 2 december, waarbij de eerste grote groep glasvezel klanten van KPN gebruik kunnen maken van de verbeterde HD beelden. Je moet hiervoor wel beschikken over de tv-ontvangers van het type 2260 of 2952.
Halverwege 2015, de datum is helaas nog niet bekend, krijgen alle glasvezel klanten met Interactieve Televisie van KPN de beschikking over de betere HD kwaliteit. Vanaf dat moment worden ook de andere TV-ontvangers ondersteund, zoals de 1853 of de 1963. Overigens hoef je zelf geen actie te ondernemen, de verbetering wordt automatisch doorgevoerd voor klanten van KPN, Telfort en XS4all.
Waar kan je de zenders vinden?
De eerste 10 kanalen zijn in betere HD kwaliteit beschikbaar. Dit zijn de volgende kanalen: NPO1, NPO2, NPO3, RTL4, RTL5, SBS6, RTL7, Net5, Veronica / Disney en RTL 8. De onderstaande tabel geeft de kanaalposities weer:
Zender / Kanaalnummer
NPO 1 - 661
NPO 2 - 662
NPO 3 - 663
RTL 4 - 664
RTL 5 - 665
SBS 6 - 666
RTL 7 - 667
NET 5 - 668
Veronica / Disney XD - 669
RTL 8 - 670
Iemand een idee hoe ik bij XS4ALL een nieuwe TV-decoder kan krijgen? Mijn huidige 1853 is zo traag met menu's en zappen dat het zelfs mijn vrouw stoort... Ik heb al een keer een mail gestuurd, maar krijg dan bericht dat ze alleen vervangen als de ontvanger kapot is.
Bij contract verlenging een nieuwe eisen?dutchguy schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:24:
Iemand een idee hoe ik bij XS4ALL een nieuwe TV-decoder kan krijgen? Mijn huidige 1853 is zo traag met menu's en zappen dat het zelfs mijn vrouw stoort... Ik heb al een keer een mail gestuurd, maar krijg dan bericht dat ze alleen vervangen als de ontvanger kapot is.
Of harder gaan schreeuwen.
Bij UPC kreeg je best veel voor elkaar bij afdeling opzeggingen.
Je zou de helpdesk eens kunnen bellen en vragen wat de contractperiode van een tweede ontvanger is. Als dat een maand is kun je overwegen om een tweede ontvanger aan te vragen en daarna de eerste terug te sturen.dutchguy schreef op maandag 08 december 2014 @ 14:24:
Het is wel de moeite waard, want ik ben door een verhuizing van een VIP1853 naar een HMB2260 en het verschil in snelheid is enorm (in ieder geval met de software van drie maanden geleden).
Zomaar omruilen was volgens de helpdeskmedewerker die ik sprak niet mogelijk. Dat mocht alleen als de huidige ontvanger stuk was (hint, hint). Maar zo zit ik niet in elkaar.
De 2e ontvanger is na een maand per dag opzegbaar, dus heb ik die stap maar genomen. In het bestelscherm zag ik voordat ik op bevestigen klikte dat de Arcadyan HMB2260 geselecteerd was. Dat ziet er dus hoopvol uit. Nu afwachten of ik die ook inderdaad krijg, want in de bevestiging per mail stond geen type meer genoemd.
En daarna eens uitvogelen of het wat uitmaakt welke decoder je terugstuurt als je de 2e ontvanger weer opzegt...
De 2e ontvanger is na een maand per dag opzegbaar, dus heb ik die stap maar genomen. In het bestelscherm zag ik voordat ik op bevestigen klikte dat de Arcadyan HMB2260 geselecteerd was. Dat ziet er dus hoopvol uit. Nu afwachten of ik die ook inderdaad krijg, want in de bevestiging per mail stond geen type meer genoemd.
En daarna eens uitvogelen of het wat uitmaakt welke decoder je terugstuurt als je de 2e ontvanger weer opzegt...
Wat me vandaag ineens opviel:
2 nieuwe HD zenders erbij! 24KitchenHD en Nat GEO HD (niet Nat GEO wild HD, die was/is er al)
Nog iemand die dit opgevallen is?
2 nieuwe HD zenders erbij! 24KitchenHD en Nat GEO HD (niet Nat GEO wild HD, die was/is er al)
Nog iemand die dit opgevallen is?
Ja... Gisteren. Ik heb vorige week nog gevraagd aan de helpdesk of dit in de planning zat... Men wist van niks.
Survival of the W-est
Heb de helpdesk gebeld en die gaven idd aan dat er in principe niet geruild wordt tenzij de ontvanger defect is. Uit coulance hebben ze nu toegestaan (alleen in mijn specifieke geval...) dat er 1 ontvanger wordt omgeruild.
Ik vraag me af hoe tijdelijk de webtv pagina is. Nu wordt het interessant om Ziggo de deur uit te doen, zonder dat de kinderen in de stress schieten dat ze dan hun tv niet meer kunnen gebruiken. Alleen jammer dat het nog steeds met Silverlight werkt, dus altijd op de laptop en dan afspelen op de chromecast (smart tv werkt niet met silverlight helaas)
GerkeP
Verwijderd
Gisteren eindelijk omgezet van 100/100 naar 500/500 glas.
Ik ben alleen nog niet tevreden met de snelheden. Ik haal ongeveer 390/120 wat er dus nog niet echt bij in de buurt komt. Ik ben vooral naar deze snelheid gegaan vanwege m'n upload, maar die blijft dus ver achter...
Wat halen de 500/500 gebruikers hier op Tweakers aan snelheden?
Ik ben alleen nog niet tevreden met de snelheden. Ik haal ongeveer 390/120 wat er dus nog niet echt bij in de buurt komt. Ik ben vooral naar deze snelheid gegaan vanwege m'n upload, maar die blijft dus ver achter...
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2014 10:08 . Reden: aanvulling ]
Ik heb slechts 50/50 (wat ik ook haal), maar met dergelijke snelheden, weet je zeker dat je interne netwerk (vooral modem) niet de bottleneck is?
Signatures zijn voor boomers.
Verwijderd
Ik heb een nieuwe 7490 gekregen juist vanwege de upgrade. Misschien ligt het aan de firmware (meest recente 06.20 is geinstalleerd). Ik heb nog een spare NT liggen, maar ik denk niet dat het daar aan ligt. M'n ethernet ledje is gisteren na 2 jaar van oranje op groen gesprongen wat wel overeenkomt met de gigabit verbinding.Maasluip schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:13:
Ik heb slechts 50/50 (wat ik ook haal), maar met dergelijke snelheden, weet je zeker dat je interne netwerk (vooral modem) niet de bottleneck is?
@Mozzy;
Ik heb dan nog 100/100, maar heb ook af en toe mijn twijfels over de snelheid dat laatste weken.
Opvallende zaken; ping van 2,6 ms naar 5,2 ms gegaan een maand terug.
De snelheid is ook niet constant.
Ik ben overigens wel benieuwd in welke woonplaats jij zit Mozzy...hier Hilversum
Ik heb dan nog 100/100, maar heb ook af en toe mijn twijfels over de snelheid dat laatste weken.
Ik ben overigens wel benieuwd in welke woonplaats jij zit Mozzy...hier Hilversum
Verwijderd
Ping is goed op 3ms hier in Zoetermeer. Ik vind vooral het verschil tussen up en down zo groot. Al zou ik maar 400/400 halen dan ben ik al blij ondanks dat ik liever gewoon de volle 500/500 zou halen.jacques1971 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:20:
@Mozzy;
Inflatable schreef op zondag 07 december 2014 @ 14:53:
Sinds zaterdag aangesloten op 500Mbit glasvezel via XS4ALL hier in Hilversum.. De overgang van XMS en het installeren ging allemaal vlekkeloos (tegen verwachting uit eerdere ervaringen met verhuizingen en switchen tussen ISPs).. Ik heb een alles in 1 pakket met de hele rattaplan, 2 TV-decoders (jammer dat XS4ALL zelf er geen switch bijlevert, gelukkig had ik er zelf nog een liggen), telefoon en TV/Radio.. Moet zeggen dat het TV gedeelte er een stuk volwassener uitziet als wat ik bij XMS had, menu's werken ook een stuk vlotter etc.. Beeldkwaliteit is zover ik me kan herinneren van XMS nagenoeg hetzelfde.. Wat betreft internet, e-mail en webspace etc allemaal werkend, jammer alleen dat mijn latency van 1ms naar 6ms gegaan is (naar AMS-IX).. De snelheid is geweldig, ik haal de volle 500Mbit download en met de upload kom ik zelfs in de buurt van de 600Mbit, gaat echt nergens meer over.. En de Fritzbox 7490 heb ik nu ook wel grotendeels door denk ik.. Conclusie, tevreden tot nu toe..
Goedemorgen,jacques1971 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:20:
@Mozzy;
Hier ook omgeving Hilversum. Mag ik vragen waarom jullie voor XS4ALL hebben gekozen? En zijn jullie tevreden?
Heb nu KPN Glas maar die Experiabox.....
Verwijderd
- ipv6Goedemorgen,
Hier ook omgeving Hilversum. Mag ik vragen waarom jullie voor XS4ALL hebben gekozen? En zijn jullie tevreden?
- stabiel
- hardware
- betrouwbaar
- eigen hostname
- zelf poorten beheren
Native IPV6 is wel iets waardoor ik er eventueel ook weer voor zou kunnen kiezen om naar XS4ALL te gaan.
Ik draai nu met een he.net ipv6 tunneltje (op hun Amsterdam PoP) maar helemaal tevreden ben ik toch niet. Om de paar minuten heb ik toch enige seconde waarop ff al het verkeer ophoudt, wat resulteert in vage wachttijden als ik bv. acties in gmail doe, of een haperende SSH verbinding naar VPS'en.
Echter, ik blijf het ontbreken van de HD-versies van zenders op 1 t/m 10, etc. toch een belangrijke dealbreaker vinden. En waar ik nu zit heb ik nog CATV signaal (handig voor FM en voor archiveerbare opnames via dvb-c). En UPC voor TV + XS4ALL los wordt me te duur .
Ik draai nu met een he.net ipv6 tunneltje (op hun Amsterdam PoP) maar helemaal tevreden ben ik toch niet. Om de paar minuten heb ik toch enige seconde waarop ff al het verkeer ophoudt, wat resulteert in vage wachttijden als ik bv. acties in gmail doe, of een haperende SSH verbinding naar VPS'en.
Echter, ik blijf het ontbreken van de HD-versies van zenders op 1 t/m 10, etc. toch een belangrijke dealbreaker vinden. En waar ik nu zit heb ik nog CATV signaal (handig voor FM en voor archiveerbare opnames via dvb-c). En UPC voor TV + XS4ALL los wordt me te duur .
Verwijderd
Ik begrijp je. Ik heb nu wel Ziggo voor tv en daarnaast XS4ALL voor internet. Betaal dus teveel, maar de streams van KPN vielen echt tegen als je het met de kabel vergelijkt. Nu met de nieuwe streams zou je het kunnen overwegen alles bij XS af te gaan nemen.eymey schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:22:
Native IPV6 is wel iets waardoor ik er eventueel ook weer voor zou kunnen kiezen om naar XS4ALL te gaan.
ik haal die 500/500 ongeveer wel. Het schommelt iets... niet veel.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 10:07:
Gisteren eindelijk omgezet van 100/100 naar 500/500 glas.
Ik had, toen ik over ging van 100/100 ook ongeveer die door jou gerapporteerde snelheden.
Ik heb het volgende gedaan:
- FB 7490 met de hersteltool van AVM terug gezet naar de fabrieksinstellingen (niet in de router, maar met een los programma vanaf mijn pc).
- NTU van de stroom af, 10 sec gewacht en stroom er weer op.
Alles weer ingesteld zoals het hoorde... en sindsdien haal ik ongeveer 500/500.
- goede ervaringen uit het verledenFrid0 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:53:
[...]
[...]
Goedemorgen,
- geen experiabox
- helpdesk die (als je wat pusht en doorvraagt) toch over kennis blijkt te beschikken
- goede diensten
- qua tv-techniek loopt het iets achter, maar vrijwel gelijk met, KPN.
Ik heb een werkende IP-tv box. Dat is wat mij betreft een verademing. Ik heb 7 jaar diensten van Ziggo afgenomen. Ik heb in die tijd nog nooit een lekker werkende interactieve tv box gehad. qua zapsnelheid loopt die 1853 ongeveer gelijk met al die troep die ik bij Ziggo gekocht heb.... maar hij werkt en is stabiel.Verwijderd schreef op woensdag 10 december 2014 @ 12:28:
[...]
Ik begrijp je. Ik heb nu wel Ziggo voor tv en daarnaast XS4ALL voor internet. Betaal dus teveel, maar de streams van KPN vielen echt tegen als je het met de kabel vergelijkt. Nu met de nieuwe streams zou je het kunnen overwegen alles bij XS af te gaan nemen.
Nu nog:
1) alle HD-zenders in het lage segment EN een fatsoenlijke stream (dus NPO1 HD op 1 en niet op 701)
2) sneller firmware releases voor de IPtv boxen
3) omruil keuzemogelijkheid van de 1853 voor die nieuwe dingen (eventueel wil ik er wel een bedragje voor betalen)...
en dan ben ik een gelukkig mens.
[ Voor 48% gewijzigd door wpuntnl op 10-12-2014 14:15 ]
Survival of the W-est
Ik ben na 8 jaar (was een van de 1e op glasvezel eind 2006) overgestapt van XMS omdat ik geen toekomst qua ontwikkeling meer zag in die ISP sinds ze overgenomen zijn door KPN. Ze gaan langzaam op in Telfort denk ik. Zo zijn ze o.a. al gestopt met het aanbieden van eigen webspace en is er geen enkele indicatie dat ze b.v binnenkort ook meer dan 100Mbit gaan aanbieden. XS4ALL doet dit al wel en bovendien heb ik met XS4ALL gewoon goede ervaringen, ook uit mijn ADSL tijd toen ik ook al bij ze heb gezeten. Zoals al aangegeven in mijn vorige bericht in dit topic ben ik tot nu toe tevreden met wat XS4ALL biedt op glasvezel, vooral het TV gedeelte komt op mij volwassener over dan wat ik bij XMS had. Qua internet is eigenlijk alleen mijn ping iets minder (6ms v 1ms), de rest is minstens net zo goed of beter (webspace, email, nieuwsgroepen, dns mogelijkheden en ga zo maar door) en de 500Mbit haal ik ook echt (upload zelfs meer). XS4ALL is niet de goedkoopste, maar ik vind prijs niet het belangrijkste.Frid0 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:53:
[...]
[...]
Goedemorgen,
Bedankt voor je antwoord.Inflatable schreef op woensdag 10 december 2014 @ 23:11:
[...]
Ik ben na 8 jaar (was een van de 1e op glasvezel eind 2006) overgestapt van XMS omdat ik geen toekomst qua ontwikkeling meer zag in die ISP sinds ze overgenomen zijn door KPN. Ze gaan langzaam op in Telfort denk ik. Zo zijn ze o.a. al gestopt met het aanbieden van eigen webspace en is er geen enkele indicatie dat ze b.v binnenkort ook meer dan 100Mbit gaan aanbieden. XS4ALL doet dit al wel en bovendien heb ik met XS4ALL gewoon goede ervaringen, ook uit mijn ADSL tijd toen ik ook al bij ze heb gezeten. Zoals al aangegeven in mijn vorige bericht in dit topic ben ik tot nu toe tevreden met wat XS4ALL biedt op glasvezel, vooral het TV gedeelte komt op mij volwassener over dan wat ik bij XMS had. Qua internet is eigenlijk alleen mijn ping iets minder (6ms v 1ms), de rest is minstens net zo goed of beter (webspace, email, nieuwsgroepen, dns mogelijkheden en ga zo maar door) en de 500Mbit haal ik ook echt (upload zelfs meer). XS4ALL is niet de goedkoopste, maar ik vind prijs niet het belangrijkste.
Goed om te horen dat je zo positief bent erover. Mijn contract loopt tot 15-01-15 bij KPN, dus kan vanaf dan zeg maar overstappen naar wat ik wil. XS4ALL, is een serieuze kanidaat waar ik naar kijk. Wat ik vooral slecht vind aan KPN is die Experiabox, je kan er niks mee.
Zie dat je bij XS4ALL een Fritzbox krijgt, positief? Kan je daar bv makkelijk poorten mee forwarden? Heb zelf een Synology NAS en die herkent de Experiabox helemaal niet. Moet je alles handmatig doen wat voor iemand zoals ik, redelijk verstand van IT bij het begin best een uitdaging was.
Toen ik vroeger bij Ziggo zat ging het super, zet ik bv mijn modem/router van Ziggo in "brug" modus en kon ik mijn eigen router, Apple spullen, Express, Extreme en Time Capsule aansluiten en had ik een top netwerk in huis en en top internet snelheid bedraad en WIFI
Ik weet niet of Synology de Fritz!box goed kent (zou ik eens moeten proberen, ik zit bij een andere ISP maar wel met een Fritz!).
Maar de Fritz!box is verder een prima ding. De interface is wat 'noobish' en voor een doorgewinterde ICT'er zitten alle instellingen op wat onlogische plekken. Maar poorten forwarden gaat prima en wat mij betreft gebruiksvriendelijk genoeg. En verder kan je genoeg instellen, van hostnames in je netwerk tot het gebruik van andere DNS-servers dan die van de ISP.
WIFI kan door de ingebouwde antennes en afhankelijk van de bouw van je huis een issue zijn. Maar hij is zeker een pak beter dan de Experiabox.
Maar de Fritz!box is verder een prima ding. De interface is wat 'noobish' en voor een doorgewinterde ICT'er zitten alle instellingen op wat onlogische plekken. Maar poorten forwarden gaat prima en wat mij betreft gebruiksvriendelijk genoeg. En verder kan je genoeg instellen, van hostnames in je netwerk tot het gebruik van andere DNS-servers dan die van de ISP.
WIFI kan door de ingebouwde antennes en afhankelijk van de bouw van je huis een issue zijn. Maar hij is zeker een pak beter dan de Experiabox.
[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 11-12-2014 10:33 ]
Als je het zou willen proberen, graag! Als die hem zal herkennen zal dat top zijn want dan hoef ik de webinterface van de Fritzbox niet in.eymey schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:32:
Ik weet niet of Synology de Fritz!box goed kent (zou ik eens moeten proberen, ik zit bij een andere ISP maar wel met een Fritz!).
Wifi zet ik het liefst uit, net als de hele Fritzbox als dat mogelijk is. Dat is die als een soort "dom" doorvoer iets geef naar mijn Apple Airport Extreme. De Fritzbox zal ik altijd nodig hebben voor tv en bellen maar internet zal ik het liefst zelf regelen.
Toen ik voorheen Ziggo had, had ik mijn huis het WIFI geregeld met een Extreme, in de woonkamer, Express als extend op 1e etage en op zolder, "kantoor" een Time Capsule.
Net even remote voor je gekeken. Hij herkent de Fritz!box iig wel. Ik ga alleen niet proberen om een port forward te maken want Synology waarschuwt me dat mogelijk de bestaande port forward definities worden overschreven 
De Fritz!box heeft in ieder geval wel ook een "exposed host" (DMZ) functie. Ik weet niet in hoeverre dat echt alle poorten zijn en ook protocollen zoals voor GRE tunneling (mocht je ook een VPN server draaien -achter- je Airport). Maar je kan daar dus wellicht wat mee.
Fritz helemaal eruit (en bv. alleen nog als client voor telefonie) kan trouwens ook wel maar dan moet je wel eigen apparatuur hebben die naar buiten VLAN's kan praten.

De Fritz!box heeft in ieder geval wel ook een "exposed host" (DMZ) functie. Ik weet niet in hoeverre dat echt alle poorten zijn en ook protocollen zoals voor GRE tunneling (mocht je ook een VPN server draaien -achter- je Airport). Maar je kan daar dus wellicht wat mee.
Fritz helemaal eruit (en bv. alleen nog als client voor telefonie) kan trouwens ook wel maar dan moet je wel eigen apparatuur hebben die naar buiten VLAN's kan praten.
Verwijderd
Alles goed hier nu! @wpuntnl: jouw 'workaround' was niet nodig.wpuntnl schreef op woensdag 10 december 2014 @ 14:06:
[...]
ik haal die 500/500 ongeveer wel. Het schommelt iets... niet veel.
Ik had, toen ik over ging van 100/100 ook ongeveer die door jou gerapporteerde snelheden.
Ik heb het volgende gedaan:
- FB 7490 met de hersteltool van AVM terug gezet naar de fabrieksinstellingen (niet in de router, maar met een los programma vanaf mijn pc).
- NTU van de stroom af, 10 sec gewacht en stroom er weer op.
Alles weer ingesteld zoals het hoorde... en sindsdien haal ik ongeveer 500/500.
[...]
Het lag aan een brakke Gigabit switch in mijn netwerk. Er kwam max. 390 Mbps doorheen. Even vervangen door een nieuwe Linksys/Cisco SE2500 en het gaat als de brandweer.

Mooi he, bij jou dus ook de upload dik over de 500Mbit heen.. Kunnen ze dat moeilijk(er) afknijpen ofzo?Verwijderd schreef op donderdag 11 december 2014 @ 11:10:
[...]
Alles goed hier nu! @wpuntnl: jouw 'workaround' was niet nodig.
Het lag aan een brakke Gigabit switch in mijn netwerk. Er kwam max. 390 Mbps doorheen. Even vervangen door een nieuwe Linksys/Cisco SE2500 en het gaat als de brandweer.
[afbeelding]
Frid0, ik kom ook van Ziggo af en gebruikte altijd mijn modem in brigde met daarachter de Netgear WNDR3700. Echter, sinds ik bij XS4All zit heb ik nooit meer behoefte gehad aan een eigen router en gebruik tevreden de Fritzbox router. Enige minpunt hiervan is al genoemd; het WiFI bereik is matig.
Misschien dat het eens tijd wordt mijn Netgear te verpatsen..en alle andere zooi die ik nog heb staan.
Misschien dat het eens tijd wordt mijn Netgear te verpatsen..en alle andere zooi die ik nog heb staan.
@mozzy, waar staat deze xs4all speedtest?
O ok. Bedankt voor je antwoord. O, echt niet? Lees wel positieve verhalen over de Fritzbox inderdaad maar als WIFI slecht is wel ik toch de WIFI gaan gebruiken van mijn Apple spullen. Dit ook omdat ik WIFI nodig heb op zolder voor mijn iMac die daar staat.Lord_Dain schreef op donderdag 11 december 2014 @ 16:04:
Frid0, ik kom ook van Ziggo af en gebruikte altijd mijn modem in brigde met daarachter de Netgear WNDR3700. Echter, sinds ik bij XS4All zit heb ik nooit meer behoefte gehad aan een eigen router en gebruik tevreden de Fritzbox router. Enige minpunt hiervan is al genoemd; het WiFI bereik is matig.
http://speedtest.xs4all.net/jacques1971 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 09:43:
@mozzy, waar staat deze xs4all speedtest?
Is het niet mogelijk om je Apple alleen als "Access point" in te stellen? Dus gewoon de router functie uit en hem als AP in het LAN van je fritz!box hangen .Frid0 schreef op vrijdag 12 december 2014 @ 10:05:
[...]
O ok. Bedankt voor je antwoord. O, echt niet? Lees wel positieve verhalen over de Fritzbox inderdaad maar als WIFI slecht is wel ik toch de WIFI gaan gebruiken van mijn Apple spullen. Dit ook omdat ik WIFI nodig heb op zolder voor mijn iMac die daar staat.
Binnen de FritzBox kun je ook poorten forwarden naar je DS.eymey schreef op donderdag 11 december 2014 @ 10:50:
Net even remote voor je gekeken. Hij herkent de Fritz!box iig wel. Ik ga alleen niet proberen om een port forward te maken want Synology waarschuwt me dat mogelijk de bestaande port forward definities worden overschreven
Helaas kun je geen portforwards `firewallen` op IP in de FritzBox.
Dus... port forward == alle IPs toegang tot de poort op de DS.
Dan zul je op je DS de Firewall goed moeten dichttimmeren.
[ Voor 9% gewijzigd door BushWhacker op 12-12-2014 18:50 ]
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Zelf weet ik wel wat de mogelijkheden en onmogelijkheden zijn ;-)
Echter, van vraagsteller begreep ik dat hij dus niet heel comfortabel is met poorten router-side configureren. Zelf heb ik dat wel gedaan (vandaar dat ik het zelf ff moest proberen)
Echter, van vraagsteller begreep ik dat hij dus niet heel comfortabel is met poorten router-side configureren. Zelf heb ik dat wel gedaan (vandaar dat ik het zelf ff moest proberen)
Ik heb om aan een Arcadyan HMB2260 iptv decoder te komen een 2e ontvanger aangevraagd. Ondanks wat de helpdesk beweert, zit er dus echt wel wat verschil in snelheid ten opzichte van de VIP1853.
Ik heb hier mijn eerste ervaringen met de nieuwe ontvanger beschreven:
http://www.vanramselaar.n...-met-de-arcadyan-hmb2260/
Dat viel me ook op toen ik van XMS kwam vorige week, daar waren de menu's ook trager via een Amino M540.. Werkt zeker een stuk prettiger als de setupbox gewoon snel op je input reageert.. En inderdaad is de indeling van de zenders wel een beetje een rommeltje, dat was bij XMS beter geregeld..ejramse schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:57:
Ik heb om aan een Arcadyan HMB2260 iptv decoder te komen een 2e ontvanger aangevraagd. Ondanks wat de helpdesk beweert, zit er dus echt wel wat verschil in snelheid ten opzichte van de VIP1853.
Jammer dat XS4ALL geen mogelijkheid biedt aan bestaande klanten met wat tragere oudere boxen om op een of andere manier aan die nieuwere 2260 boxen te komen als ze dat zouden willen.. Je zou inderdaad zoals jou gewoon een nieuwe extra box kunnen bestellen, en ik heb anderen hier ook al zien posten dat je na een paar maanden die extra box weer zou kunnen opzeggen en dan een oude terugsturen.. Geen idee nog hoe XS4ALL met die constructie om zal gaan echter..
Ik heb de Arcadyan HMB2260 sinds afgelopen week en het eerste wat mijn opvalt is dat het kastje minder goed reageerd als ik de AB gebruik.ejramse schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 09:57:
Ligt niet aan de AB, want de tv reageerd er goed op.
Vroeg me af of jij de zelfde mening deelt?
Het viel me inderdaad op dat je iets beter moet richten. Als je goed richt, reageert 'ie prima.Johnnie5 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 20:29:
[...]
Ik heb de Arcadyan HMB2260 sinds afgelopen week en het eerste wat mijn opvalt is dat het kastje minder goed reageerd als ik de AB gebruik.
Ook ik deel deze mening, bij mij staat de televisie in de huiskamer incl. de 2260 recht tegenover mij (ca 4,5 mtr). Als ik van zender wil wisselen moet ik opstaan en wat dichter naar de 2260 toe gaan. Geluid werkt prima, het ligt niet aan de AB dus, een veel betere ervaring met de 2260 en bijna alles stukke sneller t.o van de 1853.Johnnie5 schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 20:29:
[...]
Ik heb de Arcadyan HMB2260 sinds afgelopen week en het eerste wat mijn opvalt is dat het kastje minder goed reageerd als ik de AB gebruik.
Wat ik ook een beetje storend vind is de aan/uit knop. S'nachts in de slaapkamer schijnt het licht van de knop erg fel. In de config is deze niet uit te zetten.
Ik vind het ook jammer dat het lampje van de aan/uit knop niet uit te zetten is. Heb het provisorisch opgelost door er een zwart stoelviltje op te plakken. Zijn o.a. bij Hema te koop. Nu is het gelukkig weer donker in de slaapkamerGondelier schreef op zaterdag 13 december 2014 @ 23:11:
[...]
Ook ik deel deze mening, bij mij staat de televisie in de huiskamer incl. de 2260 recht tegenover mij (ca 4,5 mtr). Als ik van zender wil wisselen moet ik opstaan en wat dichter naar de 2260 toe gaan. Geluid werkt prima, het ligt niet aan de AB dus, een veel betere ervaring met de 2260 en bijna alles stukke sneller t.o van de 1853.
Wat ik ook een beetje storend vind is de aan/uit knop. S'nachts in de slaapkamer schijnt het licht van de knop erg fel. In de config is deze niet uit te zetten.
Eens, raar dat het niet mogelijk is dat lampje uit te zetten. Hier er ook maar iets over heen plakken.
Nu ik een paar dagen de Arcadyan HMB2260 in gebruik heb, valt me wel een bijzonder storend iets op. Het komt regelmatig voor dat het geluid even hapert (als een oude langspeelplaat) en daarna niet meer synchroon loopt met het beeld. Het geluid komt dan dus een paar seconden later dan het beeld. Even schakelen naar een andere zender en dan weer terug lost het dan weer voor een tijdje op.
Ik merkte het vooral op National Geographic HD. Misschien toeval, maar elke keer bij het overgaan van het normale programma naar een (reclame)onderbreking trad dit op. Ook op RTL4 HD Glas en in mindere mate op NPO1 HD Glas heb ik dit ervaren. Daar kon ik het echter niet relateren aan iets.
Het verwijderen van de software op de ontvanger heeft niets geholpen.
Zijn er meer mensen die dit euvel ervaren?
Ik merkte het vooral op National Geographic HD. Misschien toeval, maar elke keer bij het overgaan van het normale programma naar een (reclame)onderbreking trad dit op. Ook op RTL4 HD Glas en in mindere mate op NPO1 HD Glas heb ik dit ervaren. Daar kon ik het echter niet relateren aan iets.
Die haperingen bij Dolby Digital 5.1 geluid heb ik helaas ook. Is me niet opgevallen dat het geluid dan niet meer synchroon loopt, misschien is dat in mijn situatie niet. Zal er morgen eens op letten.ejramse schreef op zondag 14 december 2014 @ 21:35:
Nu ik een paar dagen de Arcadyan HMB2260 in gebruik heb, valt me wel een bijzonder storend iets op. Het komt regelmatig voor dat het geluid even hapert (als een oude langspeelplaat) en daarna niet meer synchroon loopt met het beeld. Het geluid komt dan dus een paar seconden later dan het beeld. Even schakelen naar een andere zender en dan weer terug lost het dan weer voor een tijdje op.
Dat de receiver bij reclame weer terugschakelt naar PCM geluid en daarna naar 5.1 vind ik nog niet zo erg. Maar het is wel hinderlijk dat er midden in een uitzending soms een hapering optreedt, mijn receiver gaat dan weer opnieuw initialiseren ( komt op het display weer Dolby Digital 3/2 voorbij ). Heb al van alles geprobeerd ( optische kabel ipv HDMI, andere ingang ), maar nog geen resultaat. Zou ook in de firmware van de Arcadyan kunnen zitten. Als dat zo is, kunnen we lang wachten...
Ik heb hier een vreemd probleem. Op het moment dat ik mijn HMB2266 op 1 van de nieuwe HD glas kanalen zet, dan gaat m'n internetverbinding onderuit (packetloss).
Dit gebeurd op de kanalen 661 t/m 669.
Ik maak gebruik van een Draytek 2925Vn+ router. Vlan4 en vlan6 worden vanaf de router op 2 losse switches gezet.
Werkt normaal gesproken dus prima, alleen niet met de nieuwe kanalen.
Iemand anders die dit herkend?
Ik maak gebruik van een Draytek 2925Vn+ router. Vlan4 en vlan6 worden vanaf de router op 2 losse switches gezet.
XS4ALL... een onderzoek waard om te kijken of dit voor mij geschikt is.
Momenteel ben ik gelukkig mensen die gebruik maken van glasvezel in Rotterdam Nesselande met provider Wisper. Wisper leverde de Draytek 1000Vn. Ik zit nu op 600/600Mbit/s, maar Wisper is vorig jaar ingelijfd door Vodafone. Vodafone schijnt nu niet gebruik te maken van de apparatuur van GlasOperator (uiteraard ook overgenomen doordat het dezelfde bv is), maar zit nog op KPN apparatuur.
Bizarre is dus waarschijnlijk dat ik de 500/500 bij XS4ALL niet geleverd krijg (Vodafone geeft bv max 100/100 aan).
Enfin; Ik ben in het verleden meerdere malen geswitcht van glasvezel provider (sinds 2007). Van Concepts, naar Glashelder (ik zie dat ze afgelopen feb failliet zijn verklaard), naar Wisper. Concepts maakte gebruik van de Genexis (http://helpdesk.gakijken....es/genexis%20type%201.jpg). Glashelder dacht ik ook, maar gebruikte de andere vezel.
Voor Wisper is de glasvezel direct in de Draytek 1000Vn geprikt.
Ik heb nu dus twee vezels met connectoren die buiten de Genexis zijn gemonteerd. Een bungelt los uiteraard en de andere zit in de Draytek.
Als ik overstap naar XS4ALL, wat gaat er gebeuren denken jullie? Het liefst heb ik gewoon de glasvezel die ik zelf middels een (correcte) SFP in mijn managed switch prik. De Genexis die er nu hangt zal vast geen 500/500 aankunnen, maar vast max 100/100. Aangezien XS4ALL aangeeft dat je zelf je apparatuur mag gebruiken, gaat die vlieger zeker pas op na zo'n NTU? (en dus RJ45)
Is er hier ook bekend of je, indien je zakelijk bestelt, meerdere ipv4 adressen kan krijgen? Ik krijg in de bestelproces nergens de vraag en ik hoop eerder op ervaringen van anderen dan het te moeten aanhoren van een helpdesk die wellicht per medewerker een ander antwoord geeft.
Momenteel ben ik gelukkig mensen die gebruik maken van glasvezel in Rotterdam Nesselande met provider Wisper. Wisper leverde de Draytek 1000Vn. Ik zit nu op 600/600Mbit/s, maar Wisper is vorig jaar ingelijfd door Vodafone. Vodafone schijnt nu niet gebruik te maken van de apparatuur van GlasOperator (uiteraard ook overgenomen doordat het dezelfde bv is), maar zit nog op KPN apparatuur.
Bizarre is dus waarschijnlijk dat ik de 500/500 bij XS4ALL niet geleverd krijg (Vodafone geeft bv max 100/100 aan).
Enfin; Ik ben in het verleden meerdere malen geswitcht van glasvezel provider (sinds 2007). Van Concepts, naar Glashelder (ik zie dat ze afgelopen feb failliet zijn verklaard), naar Wisper. Concepts maakte gebruik van de Genexis (http://helpdesk.gakijken....es/genexis%20type%201.jpg). Glashelder dacht ik ook, maar gebruikte de andere vezel.
Voor Wisper is de glasvezel direct in de Draytek 1000Vn geprikt.
Ik heb nu dus twee vezels met connectoren die buiten de Genexis zijn gemonteerd. Een bungelt los uiteraard en de andere zit in de Draytek.
Als ik overstap naar XS4ALL, wat gaat er gebeuren denken jullie? Het liefst heb ik gewoon de glasvezel die ik zelf middels een (correcte) SFP in mijn managed switch prik. De Genexis die er nu hangt zal vast geen 500/500 aankunnen, maar vast max 100/100. Aangezien XS4ALL aangeeft dat je zelf je apparatuur mag gebruiken, gaat die vlieger zeker pas op na zo'n NTU? (en dus RJ45)
Is er hier ook bekend of je, indien je zakelijk bestelt, meerdere ipv4 adressen kan krijgen? Ik krijg in de bestelproces nergens de vraag en ik hoop eerder op ervaringen van anderen dan het te moeten aanhoren van een helpdesk die wellicht per medewerker een ander antwoord geeft.
Dat Vodafone geen 500/500 aanbiedt op KPN netwerken is geen indicator dat het niet ook beschikbaar is.
In Almere is 500/500 zowel via KPN als XS4ALL inmiddels beschikbaar maar biedt Vodafone het ook niet. Dit omdat het in verhouding tot wat het mag kosten qua maand abonnement te duur is om dit Wholesale door te geven.
Bij XS4ALL krijg je gewoon een standaard NT op je FTU geklikt en dus inderdaad een ethernetpoort.
In Almere is 500/500 zowel via KPN als XS4ALL inmiddels beschikbaar maar biedt Vodafone het ook niet. Dit omdat het in verhouding tot wat het mag kosten qua maand abonnement te duur is om dit Wholesale door te geven.
Bij XS4ALL krijg je gewoon een standaard NT op je FTU geklikt en dus inderdaad een ethernetpoort.
Ah... Dat was het. Heb het inderdaad elders gelezen. Dank je wel.eymey schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:23:
Dat Vodafone geen 500/500 aanbiedt op KPN netwerken is geen indicator dat het niet ook beschikbaar is.
Ik krijg ze waarschijnlijk niet zover dat het zo in huis laten...eymey schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:23:
Uiteraard niet. Maar waarom zou je? Wat is er mis met gewoon je router aan een UTP poort hangen?
500/500 voor bestaande klanten binnenkort beschikbaar, duur bij mij nu al een half jaar....
Verwijderd
Zegt de postcodecheck dat ook of enkel als je ingelogd bent in je klantaccount? Zoals je hebt kunnen volgen hebben enkele bestaande klanten (waaronder ikzelf) het toch voor elkaar gekregen alvast Pro te kijgen ondanks dat er in het klantaccount wordt aangegeven dat er hard aan wordt gewerkt e.e.a. geschikt te maken..jacques1971 schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 12:05:
500/500 voor bestaande klanten binnenkort beschikbaar, duur bij mij nu al een half jaar....
@mozzy;
Mijn buurvrouw, bewijze van spreken, kan 500/500 bestellen als nieuwe klant...
Postcodecheck geeft 500/500 aan op mijn adres.
Ik sta wel een op lijst voor de upgrade naar 500/500 bij XS4ALL.
De "work around" die jij hebt aangeboden gekregen, krijg ik niet, ook niet na referentie naar dit forum.
Mijn buurvrouw, bewijze van spreken, kan 500/500 bestellen als nieuwe klant...
Postcodecheck geeft 500/500 aan op mijn adres.
Ik sta wel een op lijst voor de upgrade naar 500/500 bij XS4ALL.
De "work around" die jij hebt aangeboden gekregen, krijg ik niet, ook niet na referentie naar dit forum.
Verwijderd
Dan heb ik erg veel mazzel gehad dat ze nog even hebben doorgezet. Ik ben bang dat ze het niet goed meer kunnen overzien als er teveel van dit soort aanvragen buiten de standaard procedures om lopen.
Je kan van elkaar leren op een forum en kennis is macht, maar daar krijgen zij dan vervolgens last van...
Het wordt gewoon tijd dat ze de processen zover hebben dat ze de bestaande klanten zonder veel problemen over kunnen zetten. Jammer dat dat al een half jaar moet duren.
Je kan van elkaar leren op een forum en kennis is macht, maar daar krijgen zij dan vervolgens last van...
Het wordt gewoon tijd dat ze de processen zover hebben dat ze de bestaande klanten zonder veel problemen over kunnen zetten. Jammer dat dat al een half jaar moet duren.
Nog een SPOF, nog een stroometer en beperkingen in de nabije toekomst... Als die van mij al vervangen moet worden na een paar jaar (en dan gaat het niet om het apparaat, maar de problemen die er procesmatig van kunnen komen).eymey schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 11:44:
Uiteraard niet. Maar waarom zou je? Wat is er mis met gewoon je router aan een UTP poort hangen?
[ Voor 12% gewijzigd door mgizmo op 16-12-2014 15:09 ]
De ellende met 500/500 bij vodafone is beslist niet dezelfde als xs4all.mgizmo schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 10:17:
Vodafone geeft zelf bij herhaling aan dat het een probleem bij hun is dat 500/500 niet mogelijk is.
Dat men geen inschatting wil doen wanneer dat dan wel mogelijk is...
Xs4all kan me iig zonder issues 500/500 leveren ( wat ook niet zo vreemd is aangezien de fiber in 0172 dat ook gewoon kan )
Ik vind het alleen erg jammer dat ondanks de planning van kpn om per 15-1 ook 200/200 te gaan leveren xs4all naar mij heeft aangegeven dat er nog niets in de pijplijn zit bij hun m.b.t. die snelheid.
Doet me toch weer twijfelen om naar hun over te stappen...

I live in darkness , i exist in the shadow
Tsja, dat kan dan voor bijna iedere provider gelden. Ook als je bij UPC of Ziggo zit (waar je niet je eigen DOCSIS modem kan kiezen).mgizmo schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 15:09:
[...]
Nog een SPOF, nog een stroometer en beperkingen in de nabije toekomst... Als die van mij al vervangen moet worden na een paar jaar (en dan gaat het niet om het apparaat, maar de problemen die er procesmatig van kunnen komen).
Vodafone is de enige die met een directe SFP aansluiting werkt (die ik trouwens persoonlijk ook niet te degelijk vind, wat ik van de foto's heb gezien).
Nee, doe mij maar een degelijke mediaconverter waar ik gewoon met UTP heen kan. Ook meeste keuze in routers, etc.
En dat procesmatige, tsja..... ik heb nu een aantal keer providerwissel gehad en ook een verhuizing. Verhuizing en 1 providerwissel hield een plaatsing/wijziging van NT in en ging in alle gevallen soepel. En 1x van provider gewisseld op dezelfde wholesale infra. Waarbij helemaal geen wissel nodig was
De laatste weken komt het regelmatig voor dat de interpretpijp ff weg is
(slechts enkele minuten). De IPTV verbinding (die ook via de Fritzbox loopt) blijft wel funktioneren.
Best wel irritant. Nu net ook weer. (verbinding tussen ca. 16:00-16:10h weg PPPoE error: Timeout. )
En wat zie ik op de storingspagina van Xs4all:
Storing glasvezel verbindingen
gemeld door Marcel op 16-12-2014, 16:10
begintijd: 16:00, duur: Onbekend
Als gevolg van een storing kunt u momenteel niet internetten via een
glasvezel verbinding.
Onze technici zijn op de hoogte en werken aan een spoedige oplossing.
Onze excuses voor dit ongemak.
Meer mensen die dit opgevallen is?
Best wel irritant. Nu net ook weer. (verbinding tussen ca. 16:00-16:10h weg PPPoE error: Timeout. )
Als gevolg van een storing kunt u momenteel niet internetten via een
glasvezel verbinding.
Onze technici zijn op de hoogte en werken aan een spoedige oplossing.
[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 16-12-2014 16:17 ]
Ik zit natuurlijk niet de hele dag achter de PC, maar bij mij in Hilversum is me deze week niks opgevallen van een wegvallende verbinding..
Hier in bussum was ie net ook even weg, tussen 15:59 en 16:15. In het log is geen eerdere storing te zien, gaat terug tot 8-12.
Hier ook, en ik was al thuis aan het werk omdat de verbindingen van het werk waren doorgezaagd door overijverige werklui, was dus niet echt blij
GerkeP
Verwijderd
Ik heb een FRITZ!Box 7490, welke bij XS4ALL standaard IPv6 adressen uitdeelt vanuit een /64 prefix (2001:984:xxx:1::xxx). Nu wil ik aan mijn Debian server een eigen /64 prefix toewijzen. Als je gewoon handmatig een adres uit een eigen prefix toewijst, dan werkt dit niet.
Weet iemand hoe je dit voor elkaar kan krijgen?
Je hebt een /64 prefix gekregen, je kan niet zomaar een ander IP adres gebruiken. Je zit niet achter NAT. Je zit direct op het boze grote internet. Je hebt genoeg adressen in die /64 reeks hoor!
Klopt inderdaad, ik zit en dezelfde regio, gisterenmiddag en vanmiddag rond 16:00 uur enkele minuten totaal geen internet.ehtweak schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 16:14:
De laatste weken komt het regelmatig voor dat de interpretpijp ff weg is(slechts enkele minuten). De IPTV verbinding (die ook via de Fritzbox loopt) blijft wel funktioneren.
Probleem opgelost, lag niet aan xs4all maar aan een instelling van de Draytek. Met dank aan Draytek supportMr. Jinx schreef op maandag 15 december 2014 @ 20:22:
Ik heb hier een vreemd probleem. Op het moment dat ik mijn HMB2266 op 1 van de nieuwe HD glas kanalen zet, dan gaat m'n internetverbinding onderuit (packetloss).
Je krijgt van XS4All een /48, dat laat de FB duidelijk zien, dus de vraag is niet zo gek.Len schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 20:42:
Je hebt een /64 prefix gekregen, je kan niet zomaar een ander IP adres gebruiken. Je zit niet achter NAT. Je zit direct op het boze grote internet. Je hebt genoeg adressen in die /64 reeks hoor!
Verwijderd
Dat zou gewoon moeten werken. Helaas routeert de FB enkel de eerste /64, met mijn cisco kan ik gewoon andere /64 correct routeren .Verwijderd schreef op dinsdag 16 december 2014 @ 19:47:
Ik heb een FRITZ!Box 7490, welke bij XS4ALL standaard IPv6 adressen uitdeelt vanuit een /64 prefix (2001:984:xxx:1::xxx). Nu wil ik aan mijn Debian server een eigen /64 prefix toewijzen. Als je gewoon handmatig een adres uit een eigen prefix toewijst, dan werkt dit niet.
Er is wel een optie die je kunt proberen, telnet aanzetten op de FB en de de routing table via het route commando zo instellen dat het een volgend subnet naar de correcte (interne) router kan routeren.
Zo heb ik mijn interne netwerk op een andere /64 zitten dan vpn clients die gerouteerd worden van de cisco naar de vpn server en de andere kant op. Die cisco laat het toe die route gewoon via de webinterface in te voeren.
Als er geen extra router is, voeg je gewoon het tweede 64 subnet toe aan je lan interface op de fritzbox.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2014 23:30 ]
XS4ALL heeft mij een vervangend exemplaar van de Arcadyan toegestuurd, maar ik was er al bang voor. Ook de vervangende ontvanger vertoont bij mij het issue met het regelmatig niet meer synchroon lopen van het geluid. Lijkt vooral op te treden bij het overschakelen van 5.1 naar 2.0 geluid. Wel apart dat ik er verder weinig over hoor.JanR1969 schreef op zondag 14 december 2014 @ 23:40:
[...]
Die haperingen bij Dolby Digital 5.1 geluid heb ik helaas ook. Is me niet opgevallen dat het geluid dan niet meer synchroon loopt, misschien is dat in mijn situatie niet. Zal er morgen eens op letten.
Dat de receiver bij reclame weer terugschakelt naar PCM geluid en daarna naar 5.1 vind ik nog niet zo erg. Maar het is wel hinderlijk dat er midden in een uitzending soms een hapering optreedt, mijn receiver gaat dan weer opnieuw initialiseren ( komt op het display weer Dolby Digital 3/2 voorbij ). Heb al van alles geprobeerd ( optische kabel ipv HDMI, andere ingang ), maar nog geen resultaat. Zou ook in de firmware van de Arcadyan kunnen zitten. Als dat zo is, kunnen we lang wachten...
Misschien toch maar eens kijken of een optische geluidskabel uitkomst biedt. Maar ik was zo tevreden over het gemakt van HDMI ARC.
Gisteren 18/12 en vanmorgen 19/12 bij opname TV opgegeven dat er wat programma's opgenomen moesten worden. Vanmiddag wilden mijn vrouw de opgenomen programma's gaan bekijken maar er was helemaal NIETS opgenomen.
Hebben meerdere mensen hier last van of ben ik de enige ??
Hebben meerdere mensen hier last van of ben ik de enige ??
Het is een lastig probleem. Ik heb de indruk dat het iets met de combinatie van settopbox, tv en receiver te maken heeft. Heb op de tv alle instellingen die iets te maken hebben met ARC en geluid (bijv. dynamische compressie) uitgezet. Lijkt beter te gaan, maar had gisteren wel weer haperingen in het DD5.1 geluid. Had ook het idee dat geluid niet helemaal synchroon liep bij RTL Late Night. Ik had pauze functie gebruikt, misschien lag het daaraan.ejramse schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:10:
[...]
XS4ALL heeft mij een vervangend exemplaar van de Arcadyan toegestuurd, maar ik was er al bang voor. Ook de vervangende ontvanger vertoont bij mij het issue met het regelmatig niet meer synchroon lopen van het geluid. Lijkt vooral op te treden bij het overschakelen van 5.1 naar 2.0 geluid. Wel apart dat ik er verder weinig over hoor.
Misschien toch maar eens kijken of een optische geluidskabel uitkomst biedt. Maar ik was zo tevreden over het gemakt van HDMI ARC.
Vanavond Top Gear gekeken op Veronica HD en geen enkele hapering gehad. Ik ben niet van zender gewisseld e.d. Heb daarom het idee dat het wisselen van zender er ook mee te maken kan hebben. Misschien dat het schakelen tussen NPO1,2,3HD (PCM) en de commerciële (5.1) het veroorzaakt, maar het blijft een aanname..
Om maar even op mijzelf te reageren...ejramse schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:10:
[...]
Mijn voorlopige conclusie is dat het euvel veroorzaakt wordt door de combinatie van ontvanger (Arcadyan) en televisie (nieuwe Philips) en de manier waarop ze via HDMI communiceren.
Als ik het geluid via de optical aansluiting op mijn HTS aansluit, blijft het vooralsnog wel goed gaan. Enige nadeel is, dat dit elke keer een extra handeling is om de HTS op de optical source te zetten.
Andere conclusie is dat - in tegenstelling tot wat de helpdesk mij wijs probeerde te maken - de Arcadyan wel degelijk stukken sneller reageert dan de Motorola VIP1853. Ik merkte dat vooral toen ik de Motorola weer even aansloot. Wat is dat ding dan traag zeg (met zappen, door de gids bladeren etc.). Wat dat betreft is de Arcadyan een verademing. En ook het beeld op de HD Glas kanalen is echt duidelijk beter dan die op de "gewone" HD kanalen op de Motorola ontvanger.