[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 21 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
xphil schreef op maandag 25 augustus 2014 @ 23:11:
Mijn vraag is: ik heb 2 decoders geleverd gekregen. Nu weet ik dat ik nog 2 decoders kan bij bestellen.
Is het ook mogelijk die Arcadyan's via Marktplaats te kopen en aan te sluiten?
Ik neem aan dat niet alle MAC adressen bekend zijn?
Waar moet ik op letten?
Ik heb bij kpn een derde eigen decoder zo kunnen aansluiten. Ik heb wel een telefoontje moeten plegen naar de helpdesk om de decoder daar in het systeem te laten registeren zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik heb maar even een usenet abbo erbij genomen om de problemen met usenet af te vangen. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil
  • Laatst online: 29-08 02:10

Virgil

We're not alone

Hmm. Ik kom even niet uit een infastructureel probleem. Ik heb de volgende situatie:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/uTc5Lb3.png

Poort 1 op de TLSG108e ontvangt tagged VLAN 4 en VLAN 6 van de NTU.
Poort 2 op de TLSG108e stuurt tagged VLAN 4 en VLAN 6 naar poort 1 van de Fritz!box.
Poort 4 op de TLSG108e heeft alleen untagged VLAN 4 met PVID 4

IPTV werkt in de woonkamer (via Fritz!box, p4) en in de slaapkamer (TLSG108e, untagged PVID 4).

Ik krijg alleen internet via de 8e poort niet aan de praat. Supposedly omdat de Fritz!box de PPPoE verbinding maakt via zijn poort 1 die zich dan gedraagt als WAN poort en zichzelf dichtgooit. De switch kan geen PPPoE verbinding opzetten dus daarvan kan ik geen poort als WAN poort instellen. Ik kan ook niet een kabel van de 2e poort van de Fritz!box weer terug laten lopen naar een poort van de TLSG108e.

Zou het mogelijk zijn dat de Fritz!box de PPPoE verbinding opzet, maar deze dan via dezelfde poort deelt met de switch? Of moet ik een ander apparaat introduceren in de meterkast om de PPPoE verbinding op te zetten?

Kennisvraag: Heb ik het bij het rechte eind dat mijn eerste vraag "Bridgen" wordt genoemd? En dat de 7490 dit niet kan?

Ik was heel, heeeel vroeger SeRRveR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb zelf eerst VLAN 6 tagged naar de FB port 1 (WAN) en gebruik de LAN port2 op de FB om het Internet te ontsluiten door deze untagged op VLAN 1 op een switch port terug te laten komen. Vanaf hier trunk ik VLAN 1 en 4 door naar mijn andere switches. Je kan natuurlijk ook deze untagged direct aan een device aansluiten. Ik weet alleen niet of je dan te krap zit qua porten, als je het zo doet?

Zoiets dus
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/kspfkx5.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Lord_Dain op 27-08-2014 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Dat is helaas niet mogelijk; omdat dit zou betekenen dat er twee kabels naar de woonkamer gaan. Er kan maar één kabel van de MK naar de Woonkamer. Dus daarover moet tagged VLAN4 en 6 gaan die binnenkomt op iets wat deze VLANs scheidt. Zoals een managed switch.

Is het mogelijk op de Fritz!box om op eth0 een tweede VLAN te definieren? Via de config, that is. Dus een nieuwe :
code:
1
2
3
vlancfg {
   vlan-id: 100;
}

Als dat viable is dan zou ik de Fritz!box op zijn plek kunnen laten staan en over dezelfde poort als de WAN poort VLAN6 over VLAN100 gooien. Toch?

Ik hoor een enorme klepel luiden... maar die klok? Geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
Virgil schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 17:13:
Dat is helaas niet mogelijk; omdat dit zou betekenen dat er twee kabels naar de woonkamer gaan. Er kan maar één kabel van de MK naar de Woonkamer. Dus daarover moet tagged VLAN4 en 6 gaan die binnenkomt op iets wat deze VLANs scheidt. Zoals een managed switch.

Is het mogelijk op de Fritz!box om op eth0 een tweede VLAN te definieren? Via de config, that is. Dus een nieuwe :
code:
1
2
3
vlancfg {
   vlan-id: 100;
}

Als dat viable is dan zou ik de Fritz!box op zijn plek kunnen laten staan en over dezelfde poort als de WAN poort VLAN6 over VLAN100 gooien. Toch?

Ik hoor een enorme klepel luiden... maar die klok? Geen idee...
Gezien je tekening wil je in de woonkamer internet, telefonie en televisie? Heb je een inbouwdoos voor je telefonie? Zo ja, een kabel er bij trekken en een inbouwdoos met 2 RJ-45 aansluitingen plaatsen, 1 gebruik je voor telefonie (pin 4 en 5) en de ander voor gewoon utp. Fritzbox dan naar de meterkast en een extra managed switch voor in de woonkamer. In de meterkast de Fritzbox aansluiten op de NTU en configureren voor internet en telefonie. Poort 1 en 4 van de Fritzbox weer naar je switch als inputtrunk (zijn untagged dan). Afhankelijk wat nodig is, kun je trunks maken naar de diverse bestemmingen (tagged/untagged, afhankelijk wat nodig is). Op http://netwerkje.com/switch-configuratie staat wat meer informatie over trunks en access.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

Lord_Dain schreef op dinsdag 26 augustus 2014 @ 22:53:
Ik heb maar even een usenet abbo erbij genomen om de problemen met usenet af te vangen. Jammer.
2 zielen, 1 gedachte. ;)
Ik heb er ook een afgesloten. Extreme-usenet.

[ Voor 9% gewijzigd door BushWhacker op 27-08-2014 19:45 ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

ed73 schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:31:
[...]

Gezien je tekening wil je in de woonkamer internet, telefonie en televisie? Heb je een inbouwdoos voor je telefonie? Zo ja, een kabel er bij trekken en een inbouwdoos met 2 RJ-45 aansluitingen plaatsen, 1 gebruik je voor telefonie (pin 4 en 5) en de ander voor gewoon utp. Fritzbox dan naar de meterkast en een extra managed switch voor in de woonkamer. In de meterkast de Fritzbox aansluiten op de NTU en configureren voor internet en telefonie. Poort 1 en 4 van de Fritzbox weer naar je switch als inputtrunk (zijn untagged dan). Afhankelijk wat nodig is, kun je trunks maken naar de diverse bestemmingen (tagged/untagged, afhankelijk wat nodig is). Op http://netwerkje.com/switch-configuratie staat wat meer informatie over trunks en access.
Klinkt goed, maar die extra kabel naar de woonkamer kan echt niet. Maar brengt mij wel op een idee.
De apparaten in de woonkamer hebben niet sneller nodig dan 100Mbit. Dus ik ga twee RJ45 connectors met ieder vier aderen aan beide uiteinden vastmaken. Zodat die éne kabel door dat buisje door de muur; in principe twee 100Mbit kabels zijn. De ene krijgt untagged VLAN4 van de managed switch. De andere krijgt untagged VLAN6 en gaat naar een simpele switch.

Dat of ik koop een extra managed switch erbij en ik zet die in de woonkamer. In beide situaties verhuis ik de Fritz! naar de meterkast en zet ik die tussen de NTU en de (wellicht 1e) managed switch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dan zou ik opteren om 1Gbit kabel 8-aderig te gebruiken en het als volgt op te lossen:

- Plaats de FB waar je hem wil plaatsen als Wifi bereik een showstopper is.
- Neem een tweede managed switch voor in of de (a) MK of (b) de woonkamer.
- in geval A: VLAN 4+6 trunken van modem naar switch MK, vandaar VLAN 1+4+6 trunken naar switch in woonkamer, daar het Internet verkeer over de LAN van de FB terugtrunken over VLAN 1 naar je MK switch. Je kan dan 1 kabel gebruiken en hier gewoon VLAN 1,4,6 over trunken, voor al je PC's ed gebruik je dan untagged VLAN 1 porten.
- in geval B: VLAN 4,6 trunken van modem naar MK switch, VLAN 4+6 de FB, en je internet VLAN 1 terug naar de MK switch, en VLAN 1+ 4 trunken naar de switch in je woonkamer zodat je daar zowel Internet als IPTV ontsluit.

Ik heb zelf de goedekope netgear 8 ports en ben er 100% tevreden over, weet niet of ie nog heel leverbaar is op het moment. Deez : pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108E Denk dat de goedkopere 5 ports wellicht ook afdoende is als je hem in de woonkamer plaatst? pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E (1 port voor trunk, 4 voor devices)
BushWhacker schreef op woensdag 27 augustus 2014 @ 19:44:
[...]

2 zielen, 1 gedachte. ;)
Ik heb er ook een afgesloten. Extreme-usenet.
Check. Heb zelf een newsdemon abbo genomen voorlopig.

[ Voor 40% gewijzigd door Lord_Dain op 27-08-2014 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virgil

Virgil

We're not alone

Ik heb op dit moment de TP Link TLSG108e smart switch en ga er één bijhalen.

De FB gaat naar de meterkast. De nieuwe managed switch in de woonkamer. Dan houd ik een gigabit netwerk en kan ik op twee switches VLANs splitsen. Elke kamer die zowel IPTV als Internet wilt moet dan een managed switch krijgen of twee kabels.

:D

Dank voor het meedenken!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:36
Even...

Ik zie dat er (veel) geld en moeite wordt gestoken in VLANs.

In de nieuwsgroep xs4all.general heb ik gelezen dat men bezig is met de ontwikkeling van flexpoorten in de FW van de Fritz!Box zodat de poorten dus zowel gewoon verkeer als tv door kunnen geven. Vergelijkbaar met de nieuwere Experiaboxen van KPN.

Dus wellicht kan het een goed idee zijn om dat even af te wachten. Ik weet niet hoe lang dat duurt maar ik heb de indruk dat dit er met een paar maanden wel is.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Flexpoorten zijn op zich leuk en werken voor eenvoudige setups goed.

Maar het is niet perfect. Grootste nadeel is vooral dat het IGMP multicast verkeer dat dus die poort uit gaat om TV te kunnen kijken, bij 'domme' netwerkapparatuur die je erachter hangt (switches bv. of die reserve router di eje pakt om nog wat meer WIFI dekking te krijgen) ook dat multicast verkeer gewoon doorstuurt. Dus ook je mediaplayer, smart tv, gameconsole, etc. krijgen die pakketjes binnen. Bij ~7-14 mbit/s van de KPN streams op zich geen groot nadeel maar vooral als een WIFI accesspoint dat je achter die flexpoort hangt ook dat soort verkeer gewoon doorstuurt, wordt de performance van je WIFI erg slecht als je TV kijkt.

Maar voor veel mensen zal het een prima oplossing zijn denk ik. Wel zou ik graag zien dat AVM dan ook meteen wat meer mogelijkheden in de Fritz!box inbouwt om zelf ook VLAN's voor je LAN en IPTV te definieren zodat je iig aan de meterkast-kant al geen losse smart switch meer hoeft te hebben.

Dan kunnen mensen zelf kiezen: Simpele consumenten gebruiken flex, mensen die betere performance of mogelijkheden willen hoeven alleen aan de andere kant van de UTP kabel nog een smart switch te plaatsen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Gewoon de Frtitzbox er uit en zelf een goede router er tussen zetten, bijvoorbeeld een Mikrotik ;)

GerkeP

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Voor de meesten voldoet de Fritzbox prima.

• Lord_Dain
eymey schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:29:
Maar voor veel mensen zal het een prima oplossing zijn denk ik. Wel zou ik graag zien dat AVM dan ook meteen wat meer mogelijkheden in de Fritz!box inbouwt om zelf ook VLAN's voor je LAN en IPTV te definieren zodat je iig aan de meterkast-kant al geen losse smart switch meer hoeft te hebben.
Dat zou inderdaad het mooiste zijn. Als beetje tweaker denk ik dat je zal opteren voor het scheiden van de VLAN's zodat alleen verkeer wordt verstuurd wat je doorgestuurd wilt hebben. Voor veel mensen die niet zo tweakerig zijn aangelegd (zijn er denk ik best veel) zijn flexpoorten natuurlijk wel ideaal.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik ga in m'n nieuwe huis denk ik m'n Fritzbox gewoon in de woonkamer zetten en vanuit de meterkast 2 UTP kabels er naartoe trekken (als ik dat passend krijg). Dan heb ik m'n access point lekker centraal in de woonkamer en sluit ik telefoon en TV daar direct op aan, in de meterkast hang ik dan een switch voor de verbindingen naar bovenverdiepingen.

In eerste instantie dacht ik ook aan een oplossing met managed switches, maar de meterkast zit in het nieuwe huis nogal in een uithoek waardoor het effect van het access point in de FB een beetje verloren gaat en dat vind ik wel zonde.

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GerkeP schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 09:54:
Gewoon de Frtitzbox er uit en zelf een goede router er tussen zetten, bijvoorbeeld een Mikrotik ;)
Of een Draytek Dual Wan als je nog kabel internet als backup hebt :P

• GerkeP

GerkeP

Mr. Jinx schreef op donderdag 28 augustus 2014 @ 12:40:
[...]

Of een Draytek Dual Wan als je nog kabel internet als backup hebt :P
Dieis vele malen duurder dan de Mikrotik ;) En die kan dat ook gewoon

GerkeP

• xphil
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-12-2022
Vraagje...
Ik probeer een unmanaged switch te hangen achter poort 4 (IPTV) van mijn FB7490.
Rechtstreeks van de poort beeld.
Via switch error...
Ik heb Netgear GS105GE.. Iemand ervaring mee??
Als dit werkt zou ik willen weten of een zelf aangeschafte Arcadyan gaat werken?

• Lord_Dain
Ontvanger al eens aan en uitgezet?

Ik kan me voorstellen dat het met multicast awareness te maken heeft wat nodig is voor IPTV, maar kan hier niets over vinden icm met de switch die jij hebt.

[ Voor 70% gewijzigd door Lord_Dain op 29-08-2014 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het zou kunnen dat die Netgear multicast helemaal negeert, dus gewoon niet doorstuurt. Normaal zal een 'domme' switch in principe echter alle multicast pakketjes gewoon over alle poorten heen sturen.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xphil
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-12-2022
Switch werkt.
Heb eerst een andere geprobeerd en die deed het ook niet.
Toch andere kabel gepakt en toen werkte het wel. Gek want de andere kabel deed het rechtstreeks wel.

Laatste vraag dan.
Werkt een andere Arcadyan als je die zelf aanschaft of ben ik verplicht eentje voor 4euro per maand te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Thombian heeft die vraag toch al beantwoord? Je zal wel moeten bellen met de XS4all helpdesk om deze te laten registreren/activeren. Wil je het heel zeker weten? Bel eerst de helpdesk en vraag het ze van te voren, of bluf en geef aan dat je er een hebt. Als ze dan vragen om het serienummer dan zeg je, ik ga hem straks pas ophalen, ik bel zo nog even terug met het serienummer. Kan het niet, heb je ook een antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 20:51:
Thombian heeft die vraag toch al beantwoord? Je zal wel moeten bellen met de XS4all helpdesk om deze te laten registreren/activeren. Wil je het heel zeker weten? Bel eerst de helpdesk en vraag het ze van te voren, of bluf en geef aan dat je er een hebt. Als ze dan vragen om het serienummer dan zeg je, ik ga hem straks pas ophalen, ik bel zo nog even terug met het serienummer. Kan het niet, heb je ook een antwoord.
Je kan gewoon bellen en zeggen dat je een derde eigen decoder wilt aansluiten. Moet je hem wel aangesloten hebben en aan hebben staan anders kunnen ze hem niet detecteren en registeren in het netwerk. Kost niks extra.
Tenminste bij kpn. Gewoon eerlijk vragen of je een eigen decoder mag aansluiten zonder extra kosten.
Als het kan dan heb je geluk en anders kan het niet maar kan je hem ook niet gebruiken zonder registratie in het netwerk. Maar alsnog...ik denk dat ze niet moeilijk doen.

[ Voor 15% gewijzigd door Thombias op 29-08-2014 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
newszilla is echt uberbrak op het moment zeg. snelheid bagger en krijg zaken incompleet binnen. doe dan verdorie niet of je usenet aanbiedt als dienst!! |:( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Lord_Dain schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 21:52:
newszilla is echt uberbrak op het moment zeg. snelheid bagger en krijg zaken incompleet binnen. doe dan verdorie niet of je usenet aanbiedt als dienst!! |:( :(
Dat doen ze ook niet. Daarom is het een experimentele dienst ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:44

cruncher

wanna crunch someone?

pffff, reggefiber komt glasvezel invoeren in mijn huis, is ook bevestigd e.e.a. op begin september.

Na telefoontje met xs4all in 1e instantie blijkbaar pas signaal in huis vanaf begin oktober. Na overleg met reggefiber hoe en wat waarom dat dan 1 maand moet duren (reggefiber zegt, na invoer in huis staat signaal er meteen op) nogmaals met xs4all gebeld.
Eindelijk het wordt gesnapt, begin september werkt alles uiteraard meteen, we sturen de fritzbox meteen toe.
Nu ruim 1,5 week verder, nogmaals gebeld met xs4all omdat het modem niet binnen is, krijg ik te horen dat er niet voor begin oktober aangesloten kan worden.....

Rara, ik heb zelfs een bevestigende mail van xs4all dat begin september aangesloten kan worden.
Reactie van xs4all is doodleuk, "die mail is niet van ons".

Ik weet niet wat er gaande is bij XS4all, maar ze zakken ver weg in mijn opinie.

can you read my mind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volgens mij zijn er bij xs4all een aantal mensen die heel behulpzaam (willen) zijn en een nog groter aantal mensen die volgens de regeltjes werken. Aangezien er nogal wat afdelingen zijn lijkt dat dus een hoop tijd te kosten. Ik heb hier al eens opmerkingen over gemaakt maar dan wordt toch echt voet bij stuk gehouden dat iedereen bij elkaar in 1 pand zit en goed communiceert.

Tja, ik werk ook met al mijn collega's in 1 pand... in de zorg... meer zal ik er niet over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Lord_Dain schreef op maandag 01 september 2014 @ 19:31:
Volgens mij zijn er bij xs4all een aantal mensen die heel behulpzaam (willen) zijn en een nog groter aantal mensen die volgens de regeltjes werken. Aangezien er nogal wat afdelingen zijn lijkt dat dus een hoop tijd te kosten. Ik heb hier al eens opmerkingen over gemaakt maar dan wordt toch echt voet bij stuk gehouden dat iedereen bij elkaar in 1 pand zit en goed communiceert.

Tja, ik werk ook met al mijn collega's in 1 pand... in de zorg... meer zal ik er niet over zeggen.
Jij ook al in de zorg.....Me too. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Sinds ik XS4All heb werkt het internet van m'n ipad niet goed meer. Na een tijdje browsen heb ik geen internet connectie meer. Ik heb wel wifi, maar geen internet. Ik moet wifi dan uit en aanzetten.
Op m'n laptop en telefoons heb ik dit probleem niet.
Heb op de ipad van alles al geprobeerd. Waaronder de wifi settings te resetten. Komt dit door de ipv6 gebeuren? Heb wel ene redelijk oude ipad (ipad2 met nog verouderde ios versie zonder die neon tiles).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Mogelijk is dat een iOS bug ja, zie ook: Snow_King in "Het grote IPv6 topic"
Geen idee of het ook echt een bug is, of oplosbaar is. Of dat IPv6 uit te zetten is op de iPad.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm ik draai hier ook een iPad2 en ipv6, maar heb nooit problemen. Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog op IOS 6 zit (met jailbreak).

Edit: Ik heb een vraag:

Ik ga binnenkort van XMS naar XS4all. Op dit moment heb ik een dual wan Cisco router (RV042G) die op wan 1 XMS binnenkrijgt en op wan 2 Caiway. Daarachter heb ik nog een cisco SG200-08 switch, een Linksys EA6300 (die ik gebruik als switch en WLAN access point) en een goede oude Linksys WRT54GS die ik enkel gebruik als guest WLAN.

Omdat ik van DHCP naar PPPoE moet voor xs4all zal ik vlan 6 moeten laten binnenkomen op de cisco switch om hem daarna untagged met PVID 6 naar de cisco router op wan 1 te laten lopen, zodat de cisco PPPoE kan doen en zodoende internet (IPv4+IPV6) op die poort te krijgen. (ik neem geen TV af, dus vlan 4 ga ik negeren).

Nu vraag ik mij af of ik de fritzbox 7390 (die blijkbaar meegeleverd wordt) kan gebruiken als VOIP box, mijn hoop is dat die VOIP client niet perse een "wan" verbinding nodig heeft. Ik zit erover te denken om in die fritzbox een ADSL profiel te selecteren, zodat de wan poort de ADSL modem wordt (waar natuurlijk niets op aangsloten zit). Zodoende zou ik alle vier de lan poorten voor eigen gebruik overhouden. Dan laat ik op lan1 een uplink vanaf mijn netwerk komen, en dan hoop ik dat de VOIP client gewoon mijn netwerk gaat gebruiken om zijn voip met XS4all op te bouwen.

Kan dit, of moet die fritzbox perse een internet connectie rechtstreeks op ADSL of Lan1 hebben om te functioneren ?

Verder vraag ik mij af hoe slim de guest WLAN is op de fritzbox, werkt die via de uplink met mijn netwerk (waar immers gewoon een xs4all glasvezel verbinding op werkt) of moet voor guest WLAN op zijn minst een internet signaal op ADSL of LAN1 zitten ?

Als ik namelijk die guest WLAN functionaliteit kan gebruiken zonder dat de fritzbox als router fungeert, kan ik de oude linksys de deur uit doen.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2014 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Vraagje: Als ik het TV VLAN voor de FritzBox aftap (door een managed switch tussen de FB en de FTU te zetten) dan mis ik volgens mij de QoS die ik heb als de TV aan poort 4 van de FB hangt of niet? Het idee om de FritzBox in het midden van het huis te hangen wordt toch wel complex zo, misschien kan ik beter gewoon een degelijk tweede access point aanschaffen en de FritzBox lekker in de meterkast laten hangen (nadeel is dat die ver van alle bewoonde ruimtes van het huis zit, waardoor het wifi-gedeelte daar weinig nut heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zo heb ik het ook gedaan (VLAN4 aftappen voor FB) Het enige wat je 'mist' is dat je in de FB grafiekjes je IPTV verkeer kan zien. Wat ik ervan heb begrepen is de bandbreedte voor VLAN6/Internet keihard gereserveerd en houden ze voor IPTV extra marges aan op je bandbreedte. Bij mij heb ik dat in praktijk getest door speedtests te doen met en zonder de motorola's aan, geen enkel verschil.

Je zou het wellicht wel merken als je pop e.d. niet toegerust is op hogere snelheden en max. 100mbps aankan? Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

[ Voor 21% gewijzigd door Lord_Dain op 06-09-2014 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Is het al mogelijk om IPTV op je Dreambox/htpc te kijken?
Ik heb nu Ziggo (met Irdeto2) en die is gemakkelijk te decrypten met OSCAN/CCCAM en smartcard.
Maar ik heb nog nergens gevonden of het al gelukt is die ellendige codering van KPN eraf te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

BushWhacker schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 19:16:
Heeft iemand ervaring met hardening van de Firewall van de Fritzbox 7390?

De webinterface is nogal karig.
Poort dicht of poort open. Alles of niets: Je kunt niet aangeven welke IP reeks/subnet mag verbinden met de poort.
Ik heb nu port forwarding aanstaan naar de OpenVPN poort op de Synology (De VPN van de 7390 is helaas nogal traag).
En ik wil graag port forwarding van Plex (32400) open zetten voor 2 IP's.

Ik heb gelezen dat je via je DECT toestel de Telnet toegang tot je FB kan activeren.
Dan kun je AR7.cfg aanpassen.
bv. http://www.fritzmod.net/en/modification/ar7-cfg

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe ik het kan aanpassen zonder dat ik de hele box sloop/onbereikbaar maak? Ik hoop op jullie reactie.
Ik hoop dat er nog iemand een oplossing heeft.
Ik heb een supportcall naar AVM gestuurd en zij hebben een rfc aangemaakt voor een volgende firmware.
Ik snap niet waarom het er niet in zit. Lijkt me erg simpel. 1 extra `input=textbox` in de webinterface opnemen en deze in de iptables plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

Andere insteek wat in dit geval werkt: Firewall op je Synology aan, en instellen dat hij alleen die IP's toelaat voor plex.
Eventuele andere services die op je Syno draaien uiteraard ook even in die firewall erbij zetten, bijvoorbeeld je LAN alle toegang, en default rule op block.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Lord_Dain schreef op zaterdag 06 september 2014 @ 10:12:
Zo heb ik het ook gedaan (VLAN4 aftappen voor FB) Het enige wat je 'mist' is dat je in de FB grafiekjes je IPTV verkeer kan zien. Wat ik ervan heb begrepen is de bandbreedte voor VLAN6/Internet keihard gereserveerd en houden ze voor IPTV extra marges aan op je bandbreedte. Bij mij heb ik dat in praktijk getest door speedtests te doen met en zonder de motorola's aan, geen enkel verschil.

Je zou het wellicht wel merken als je pop e.d. niet toegerust is op hogere snelheden en max. 100mbps aankan? Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.
Ok super, dan ga ik het misschien gewoon zo proberen. Die grafiekjes deden het bij mij toch al nooit _O-

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Het vervolg is nogal logisch voor een tweaker. xs4all was wel zo vriendelijk om het modem en ftu afgelopen week alvast toe te zenden.

En ja, met klein beetje snuffelen op internet een eenvoudige aansluithandleiding gevonden.

Gisteravond de boel maar aangesloten en ja hoor, alles werkt al.......

Nu nog wachten op een telefoontje van Guidion om ze uit te kunnen leggen dat ze bij mij niet meer hoeven te komen..... :*)
cruncher schreef op maandag 01 september 2014 @ 12:19:
pffff, reggefiber komt glasvezel invoeren in mijn huis, is ook bevestigd e.e.a. op begin september.

Na telefoontje met xs4all in 1e instantie blijkbaar pas signaal in huis vanaf begin oktober. Na overleg met reggefiber hoe en wat waarom dat dan 1 maand moet duren (reggefiber zegt, na invoer in huis staat signaal er meteen op) nogmaals met xs4all gebeld.
Eindelijk het wordt gesnapt, begin september werkt alles uiteraard meteen, we sturen de fritzbox meteen toe.
Nu ruim 1,5 week verder, nogmaals gebeld met xs4all omdat het modem niet binnen is, krijg ik te horen dat er niet voor begin oktober aangesloten kan worden.....

Rara, ik heb zelfs een bevestigende mail van xs4all dat begin september aangesloten kan worden.
Reactie van xs4all is doodleuk, "die mail is niet van ons".

Ik weet niet wat er gaande is bij XS4all, maar ze zakken ver weg in mijn opinie.

can you read my mind?

• Bigs
  • Niet online
Ze zijn bij XS4All nog niet helemaal ingericht op Glasvezel hoor.

Ik migreerde van een andere glasvezelprovider naar XS4All, toen bleek dat de oude FTU (Packetfront) moest worden vervangen door het donkergrijze type wat KPN gebruikt. Geen probleem, de overgang zou naadloos zijn aldus de medewerker van XS4All.

Echter bleek later dat de monteur van XS4All pas kon komen de dag nadat Reggefiber de FTU had vervangen (ze doen dat niet op dezelfde dag) dus zou ik toch zonder Internet komen te zitten. Het verhaal was natuurlijk hetzelfde als dat van cruncher, na het plaatsen van de FTU ging ik zelf aan de slag en vijf minuten later had ik Internet.

Nu ga ik m'n aansluiting verhuizen naar een nieuw huis (waar trouwens ook een ander type FTU hangt) en dat is kennelijk al helemaal vreemd voor XS4All. Nadat de medewerker twee keer navraag had gedaan bleek dat ik een nieuwe aansluiting krijg met een andere gebruikersnaam en een nieuwe Fritz!box toegezonden krijg. Erg vreemde gang van zaken allemaal, het lijkt allemaal nog erg nieuw voor ze.

• Lord_Dain
Bigs schreef op woensdag 10 september 2014 @ 17:28:
Ze zijn bij XS4All nog niet helemaal ingericht op Glasvezel hoor.

Ik migreerde van een andere glasvezelprovider naar XS4All, toen bleek dat de oude FTU (Packetfront) moest worden vervangen door het donkergrijze type wat KPN gebruikt. Geen probleem, de overgang zou naadloos zijn aldus de medewerker van XS4All.

Echter bleek later dat de monteur van XS4All pas kon komen de dag nadat Reggefiber de FTU had vervangen (ze doen dat niet op dezelfde dag) dus zou ik toch zonder Internet komen te zitten. Het verhaal was natuurlijk hetzelfde als dat van cruncher, na het plaatsen van de FTU ging ik zelf aan de slag en vijf minuten later had ik Internet.

Nu ga ik m'n aansluiting verhuizen naar een nieuw huis (waar trouwens ook een ander type FTU hangt) en dat is kennelijk al helemaal vreemd voor XS4All. Nadat de medewerker twee keer navraag had gedaan bleek dat ik een nieuwe aansluiting krijg met een andere gebruikersnaam en een nieuwe Fritz!box toegezonden krijg. Erg vreemde gang van zaken allemaal, het lijkt allemaal nog erg nieuw voor ze.
Mutaties op bestaande abbo's begrijpen ze niet. Of het systeem wat ze gebruiken. Bij mij zijn er wat fouten gemaakt bij de aanvraag en is het abonnement meerderen keren beëindigd en weer geactiveerd. Heel apart allemaal maar nu lijkt het inmiddels te kloppen.

• Thombias
  • Niet online
cruncher schreef op woensdag 10 september 2014 @ 10:40:
Het vervolg is nogal logisch voor een tweaker. xs4all was wel zo vriendelijk om het modem en ntu afgelopen week alvast toe te zenden.

En ja, met klein beetje snuffelen op internet een eenvoudige aansluithandleiding gevonden.

Gisteravond de boel maar aangesloten en ja hoor, alles werkt al.......

Nu nog wachten op een telefoontje van Guidion om ze uit te kunnen leggen dat ze bij mij niet meer hoeven te komen..... :*)

[...]
Klopt, Afgelopen week heb ik ook zelf alles geinstalleerd. Ik had al een glasaansluiting van kpn en mijn ftu was al vervangen naar een 1gbit variant. Toch heb ik een extra ftu gekregen maar die ligt dus nu te verstoffen in de kast. Het aansluiten is een appeltje eitje verhaal.

Guidion heb ik ook afgemaild.

• pingreply
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 13:20
Thombias schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 21:46:
[...]

Je kan gewoon bellen en zeggen dat je een derde eigen decoder wilt aansluiten. Moet je hem wel aangesloten hebben en aan hebben staan anders kunnen ze hem niet detecteren en registeren in het netwerk. Kost niks extra.
Tenminste bij kpn. Gewoon eerlijk vragen of je een eigen decoder mag aansluiten zonder extra kosten.
Als het kan dan heb je geluk en anders kan het niet maar kan je hem ook niet gebruiken zonder registratie in het netwerk. Maar alsnog...ik denk dat ze niet moeilijk doen.
Is dit al gelukt? Ik heb eergisteren gebeld en daarbij kreeg ik een duidelijke nee te horen. Gisteren een email gestuurd, waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
pingreply schreef op donderdag 11 september 2014 @ 20:34:
[...]

Is dit al gelukt? Ik heb eergisteren gebeld en daarbij kreeg ik een duidelijke nee te horen. Gisteren een email gestuurd, waar ik nog geen antwoord op heb gekregen.
Ik weet niet of dit met XS4ALL kan. Met KPN is dit mij wel gelukt zonder extra kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-09 08:51
Weet iemand wat de kwaliteit (bitrate) van de radiostream is bij xs4all?

• Bigs
  • Niet online
Omg.. de helpdesk van XS4All is echt clueless als het gaat om glasvezelverhuizingen, valt me echt tegen. Voor mijn verhuizing volgende week moet de FTU in mijn nieuwe huis nog omgewisseld worden, maar ik heb nog niets daarover gehoord. Dus ik dacht ik bel de helpdesk eens om te vragen of ik daar nog een telefoontje over kan verwachten.. verwijst die medewerker me keihard door naar Reggefiber en zegt dat 'zij Reggefiber niet aansturen'. Toen ik aangaf dat bij de overstap van mijn vorige Glasvezelprovider naar XS4All ook een Reggefiber monteur langskwam na instructie van XS4All wist hij het helemaal niet meer.

Beetje jammer aangezien XS4All zo adverteert met hun kundige helpdesk. Dit zou toch gewoon een standaardprocedure moeten zijn die iedereen kent?

• Thombias
  • Niet online
Je krijgt in je installatie pakket een ftu opzetstuk.
Dat kan je er heel eenvoudig zelf vervangen.

• Bigs
  • Niet online
Thombias schreef op woensdag 17 september 2014 @ 15:33:
Je krijgt in je installatie pakket een ftu opzetstuk.
Dat kan je er heel eenvoudig zelf vervangen.
Neen.. in de woning hangt nu een ander model Packetfront FTU (met coax TV aansluiting, MTA, 4 ethernet poorten etc). Die zit niet op dat witte 'opschuifstuk' wat XS4All gebruikt (universal FTU), dat moet eerst door de netwerkbeheerder gemonteerd worden (andere terminatie van glasvezel - kun je zelf nie tdoen), daarna kan dat eenvoudigere grijze kastje met 1x Ethernet erop. Dat was in mijn huidige woning ook het geval.

Ik heb inmiddels zelf maar even Reggefiber gebeld en die melden dat ze gisteren een aanvraag van XS4All hebben gehad en dat deze week een aannemer wordt ingeschakeld om de aansluiting aan te passen. Precies zoals ik dacht dus, jammer dat de XS4All medewerker dat niet kon bevestigen (maar letterlijk zei 'wij sturen Reggefiber niet aan').

[ Voor 7% gewijzigd door Bigs op 18-09-2014 17:11 ]

• cacao70
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-09 23:20
Hi,

Ik ben van plan om switches met VLAN ondersteuning aan te schaffen om het signaal (waar nodig is) gecombineerd te versturen en weer te scheiden etc. (kort gezegd). Zie hier dit topic. Mijn recente structuur staat hier

Nou ben ik benieuwd wat jullie ervaringen ermee zijn. Loop je aan tegen beperkingen? Is de gebruikerservaring bij het TV kijken nog hetzelfde etc? Zijn er zaken waar ik in de praktijk rekening mee moet houden?

[ Voor 10% gewijzigd door cacao70 op 18-09-2014 16:11 ]

• Lord_Dain
VLAN's i.c.m. netgear switches werkt perfect hier. Ik heb 3 goedkope GS108E's aangeschaft.
1 in de meterkast (bij het FB modem), 1 op de 1e verdieping en 1 op de b.g.g. (woonkamer).
Geen beperkingen, behalve dat ik er ook voor heb gekozen het IPTV VLAN al voor de FB af te tappen en zo alle IPTV netwerk verkeer buiten de FB om laat lopen.

Ik ben er tevreden over, i.c.m. met de 8port switches kan je ook met 1 switch al je apparaten aansluiten op 1 verdieping/grote ruimte. Voor de exacte opzet, foto's e.d. zie eerder in dit draadje.

• cacao70
Lord_Dain schreef op donderdag 18 september 2014 @ 22:45:
VLAN's i.c.m. netgear switches werkt perfect hier. Ik heb 3 goedkope GS108E's aangeschaft.
1 in de meterkast (bij het FB modem), 1 op de 1e verdieping en 1 op de b.g.g. (woonkamer).
Geen beperkingen, behalve dat ik er ook voor heb gekozen het IPTV VLAN al voor de FB af te tappen en zo alle IPTV netwerk verkeer buiten de FB om laat lopen.

Ik ben er tevreden over, i.c.m. met de 8port switches kan je ook met 1 switch al je apparaten aansluiten op 1 verdieping/grote ruimte. Voor de exacte opzet, foto's e.d. zie eerder in dit draadje.
Bedankt voor je reactie!

Zou je ook even kunnen kijken naar mijn schetsen, deze en deze?

Waarom heb je ervoor gekozen om het IPTV verkeer buiten de FB om te laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 17:37

Stefan©

Toet toet

cacao70 schreef op donderdag 18 september 2014 @ 23:04:
[...]
Waarom heb je ervoor gekozen om het IPTV verkeer buiten de FB om te laten lopen?
Ik heb dit zelf ook gedaan. Ten eerste om de Fritzbox zo veel mogelijk van onnodig netwerkverkeer te ontzien. Ten tweede omdat op deze manier de Fritzbox geen point-of-failure kan worden voor de werking van de TV/STB. Ik kan ongegeneerd de Fritzbox rebooten terwijl de TV blijft werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 13:35
Russel88 schreef op woensdag 03 september 2014 @ 08:27:
Sinds ik XS4All heb werkt het internet van m'n ipad niet goed meer. Na een tijdje browsen heb ik geen internet connectie meer. Ik heb wel wifi, maar geen internet. Ik moet wifi dan uit en aanzetten.
Op m'n laptop en telefoons heb ik dit probleem niet.
Heb op de ipad van alles al geprobeerd. Waaronder de wifi settings te resetten. Komt dit door de ipv6 gebeuren? Heb wel ene redelijk oude ipad (ipad2 met nog verouderde ios versie zonder die neon tiles).
Check 's de wlan logs, mijn fritz dropt ook verbindingen zonder enige zinnige reden ben er nog niet uit waarom

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:52
Voor de tweede keer al sinds ik de 7490 heb (een maand nu) problemen met wifi+telefoon. Blijft continue connecten/disconnecten, heel irritant. De vorige keer heb ik uiteindelijk via wifi aan+uit op de Fritz (zoals Russel88 ook aangeeft) de boel weer werkend.

Het gekke is dat bij mij de (oude!) iPad nou juist nooit problemen geeft, eerder omgekeerd: als ik de iPad aan laat staan 's nachts, wil op de Fritz de wifi niet in nachtmodus (tijd die ik heb ingesteld dat wifi uit de lucht gaat), was overigens bij de vorige modellen (7170+7360) ook al het geval. Als ik de iPad 's avonds op vliegtuig modus zet, gaat het wel goed. Blijkbaar blijft die oude iPad de wifi connectie wakker houden ook als je 'm niet gebruikt. Daar heb ik met laptop of telefoons geen last van, die gaan wel gewoon in slaap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Dag dames en heren. Deze vragen zijn even namens m'n pa (100/100 glas van XS4ALL, Fritz!Box 7490):
We hebben de netwerkkabels omgegooid en de ethernetkabel vanaf de modem gaat naar LAN1 in de Fritz!Box, niet DSL/TEL (LAN 2 is switch, LAN 4 is TV). Klopt dat wel? Het is de enige manier waarop we nu internet kunnen krijgen. Als dat inderdaad klopt, zitten wij dan wel achter de firewall van de Fritz!Box?

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Zalmanman schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:54:
Dag dames en heren. Deze vragen zijn even namens m'n pa (100/100 glas van XS4ALL, Fritz!Box 7490):
We hebben de netwerkkabels omgegooid en de ethernetkabel vanaf de modem gaat naar LAN1 in de Fritz!Box, niet DSL/TEL (LAN 2 is switch, LAN 4 is TV). Klopt dat wel? Het is de enige manier waarop we nu internet kunnen krijgen. Als dat inderdaad klopt, zitten wij dan wel achter de firewall van de Fritz!Box?
Ja dat klopt, Lan 1 is je uplink en lan 4 is tv aansluiting...

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-08 18:34
DSL wordt bij ADSL/VDSL aansluitingen gebruikt voor het binnenkomende internetsignaal en LAN 1 wanneer je glasvezel hebt. Dat is 1 van de redenen waarom je in je Fritzbox ook niet als provider "XS4All", maar "XS4All FTTH" moet kiezen zodat de Fritzbox correct ingesteld staat om het op die manier te laten werken. NAT/Firewall blijft dan gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 11:53

Zalmanman

So long,

Mike2k schreef op vrijdag 19 september 2014 @ 22:56:
[...]

Ja dat klopt, Lan 1 is je uplink en lan 4 is tv aansluiting...
Merci beaucoup! Het probleem was een IP conflict, daarom wilde de boel niet lekker werken. Even de boosdoeners losgekoppeld en weer aangekoppeld et voilà, alles draait als een tierelier. Heerlijk, zo'n 100/100 abonnement, stukken fijner dan Online (of Wannado. Of Orange. Of whatever ze nu weer heten).

Maar, natuurlijk, heb ik weer een fout gemaakt. Spotify is gekoppeld aan het verkeerde e-mailadres dus net maar even de klantenservice gemaild met de vraag of ze de boel kunnen ontkoppelen.

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

* Fiber meldt zich...
Bestelde producten:

Internet Compact (20/20) (inclusief draadloos bruikleenmodem)... € 30,00 /mnd

Bellen Onbeperkt Benelux naar vast en mobiel............................. € 17,50 /mnd

Totale kosten abonnement

Eenmalige kosten € 0,00 eenmalig

Maandelijkse kosten € 47,50 /mnd
Heb altijd naar tevredenheid XMS gehad, maar wegens veranderende wensen nu voor xs4all gekozen. Telfort kon mij toch niet helemaal een aanbod naar mijn (op dit moment lastige) smaak doen.

[ Voor 1% gewijzigd door Fiber op 23-09-2014 00:21 . Reden: Edit: typo... ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Fiber schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:26:
* Fiber meldt zich...

[...]

Heb altijd naar tevredenheid XMS gehad, maar wegens veranderende wensen nu voor XMS gekozen. Telfort kon mij toch niet helemaal een aanbod naar mijn (op dit moment lastige) smaak doen.
Kortom, je bent niet van provider gewijzigd? :?
Wat heeft het dan met XS4All te maken? :P

• janbal
Fiber meldt zich maar niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcellux
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 19-05-2022
is het nog mogelijk om al het xs4all verkeer via de RT-AC68U te laten lopen?

Whenever people agree with me I always feel I must be wrong

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:29

Kek

3flix

Krijgen mensen met een glasvezel abo, nu een Fritz!Box 7490? ik heb nog de voorganger van deze modem en ben niet zo tevreden met de wifi snelheid.. zit er veel verschil tussen de Fritz!Box 7490 en 7390 ? (vorige model dat xs4all leverde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het 500/500 abo krijg je de zeker weten de Fritz!Box 7490. Ik weet niet of ze op de lagere abonnementen nog voorraad van de 7390 uitleveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ja, bij een 100/100 hier ook de 7490. Volgens mij is de Wifi niet heel erg veel verbeterd t.o.v. de 7390. Ik heb een apart AP op de 1e verdieping om het matige bereik van de FB te compenseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher

cruncher

wanna crunch someone?

Verwijderd schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 13:21:
Voor het 500/500 abo krijg je de zeker weten de Fritz!Box 7490. Ik weet niet of ze op de lagere abonnementen nog voorraad van de 7390 uitleveren...
Ik heb 100/100 sinds begin deze maand de FB7490 kwam mijn kant op....

can you read my mind?

Verwijderd

Kreeg van de week ook een 7490 met 100/100. Gebruik hem enkel als switch + ata.

• Thombias
  • Niet online
Ik heb ook de 7490 met 100/100 en ik ben tevreden met het wifi bereik.
Hij haalt zelfs de zolder bij mij. Dat deed de experiabox van kpn zeker niet.

• Bigs
  • Niet online
Op 50/50 krijg je ook gewoon een 7490 (in ieder geval al 2x gehad).

Mijn verhuizing verloopt immer traag.. het hele FTU verhaal is gelukkig goedgekomen, afgelopen vrijdag (de dag van de verhuizing) belde de aannemer van Reggefiber me dat er iets mis was gegaan waardoor er nog geen afspraak met mij was gemaakt maar dat ze gelijk met spoed langs zouden komen. Prima dus, Internet werkt nu (met de nieuwe FB die ik heb ontvangen). Alleen mijn TV ontvanger (zelf meeverhuisd) krijgt geen IP adres (op poort 4 van de FB). Ik heb geen idee hoe het TV platform werkt dus ik zal morgen maar weer naar xs4all bellen. Nu geen puf meer voor na 2 dagen verhiuzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vreemd, gelukkig heb je al wel webtv natuurlijk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 21:24
Ik heb een dikke maand geleden bij een 20/20 Abo (Ex DSL) ook een 7490 gehad.

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

Bigs schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 20:58:
Op 50/50 krijg je ook gewoon een 7490 (in ieder geval al 2x gehad).

Mijn verhuizing verloopt immer traag.. het hele FTU verhaal is gelukkig goedgekomen, afgelopen vrijdag (de dag van de verhuizing) belde de aannemer van Reggefiber me dat er iets mis was gegaan waardoor er nog geen afspraak met mij was gemaakt maar dat ze gelijk met spoed langs zouden komen. Prima dus, Internet werkt nu (met de nieuwe FB die ik heb ontvangen). Alleen mijn TV ontvanger (zelf meeverhuisd) krijgt geen IP adres (op poort 4 van de FB). Ik heb geen idee hoe het TV platform werkt dus ik zal morgen maar weer naar xs4all bellen. Nu geen puf meer voor na 2 dagen verhiuzen :)
Een overbodige opmerking misschien, maar staat in de interface van de Fritzbox 7490 bij internet de verbinding wel goed ingesteld t.w. XS4ALL FTTH IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Gondelier schreef op zondag 28 september 2014 @ 10:55:
[...]

Een overbodige opmerking misschien, maar staat in de interface van de Fritzbox 7490 bij internet de verbinding wel goed ingesteld t.w. XS4ALL FTTH IPTV.
Yep staat goed ingesteld, ik heb net XS4ALL gebeld en het blijkt dat de aansluiting op het televisienetwerk nog niet opgeleverd is voor mijn nieuwe verbinding. Morgen zou het moeten werken dus in de tussentijd kijk ik nog wel even Web TV :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gondelier
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 30-08 21:24

Gondelier

HP-ThinCient T630, HA OS

WAARSCHUWING...
Gisteren van AVM vernomen dat criminelen weer proberen op poort 443 binnen te komen bij die mensen die geen laatste update hebben uitgevoerd waarmee het lek wordt gedicht. Net zoals bij ondergetekende was ik in februari 2014 bijna €. 280,00 ligter aan telefoonkosten betr. Phone 1. Kijk ook op de website van avm.de daar staat een beschrijving op de homepage links boven.
Ik plaats dit bericht om mensen te helpen en niet om commentaar te krijgen zoals in februari.
Om schade te voorkomen kan men via mijn Fritzbox en via xs4all niet naar een nummer bellen beginnende met 00 dat heb ik bij beide geblokkeerd.

[ Voor 12% gewijzigd door Gondelier op 28-09-2014 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
begin ff met duidelijk schrijven graag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bedankt voor de tip. Ik heb hier gewoon glashard alle uitgaande gesprekken geblokkeerd :P nummer is puur voor het bereikbaar zijn en gebruiken mobiel abbo om mee uit te bellen. Toch bedankt, AVM mag het wel eens serieus fixen deze sh*t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
8)7 Wat een onzin

[ Voor 13% gewijzigd door janbal op 29-09-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Zelf heft mijn VOIP provider ( Callvoip / tijdhof consulting ) ook veel klanten met een Fritz!box En die hebben ook al aan de kant van hun centrale maatregelen genomen door bepaalde buitenlandse nummerreeksen default onbereikbaar te maken.

En ik heb m'n Fritz!box ook niet meer open staan op poort 443 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Kek schreef op vrijdag 26 september 2014 @ 12:47:
Krijgen mensen met een glasvezel abo, nu een Fritz!Box 7490? ik heb nog de voorganger van deze modem en ben niet zo tevreden met de wifi snelheid.. zit er veel verschil tussen de Fritz!Box 7490 en 7390 ? (vorige model dat xs4all leverde)
In dat opzicht geen problemen met mijn 7390. Op 802.11n haal ik tenminste 150mb. Op 11g merk ik wel dat het spectrum heel druk is in de buurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
|:( :')

Nou mijn verhuisperikelen zijn nog niet over.. mijn Internetverbinding werkt maar TV nog steeds niet. In totaal al meer dan een uur met XS4All aan de lijn gehangen. Het blijkt dat mijn TV abonnement tóch niet automatisch meeverhuisd wordt naar mijn nieuwe adres. Dit voelde ik al aankomen toen ik alleen een aanvraagbevestiging kreeg voor een Internetverbinding op het nieuwe adres, maar er werd mij tot 2x toe verzekerd 'alle producten verhuizen mee'.

De oplossing was uiteindelijk een nieuw TV abonnement afsluiten op het nieuwe adres (krijg dus ook weer een nieuwe TV ontvanger die ik niet nodig heb). Blijkt dat ze die ontvanger naar mijn oude adres sturen! Wat een waardeloze organisatie.. de reden die je van de helpdesk krijgt is 'ja we kunnen glasvezel niet verhuizen, dat is altijd een nieuwe aanvraag'. Nou en? Dan heb je na jaren lang leveren van glasvezel incl. TV daar toch wel een procedure voor?

Het ergste is dat het gewoon meer dan een uur en 3 medewerkers vereiste voordat de conclusie werd getrokken dat TV op het oude adres zat. Ondanks dat ik al meermalen aangaf dat WebTV ook niet werkte en dat het daardoor toch echt bij hun moest zitten heb ik eindeloos kabels zitten wisselen, apparaten zitten resetten etc.

Naja, mijn Internet werkt in ieder geval. TV kijk ik eigenlijk toch zelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik denk dat ze het gewoon prima konden verhuizen, maar dat iemand bij het invoeren van je verhuizing meer punten kon scoren door er een nieuwe aanvraag van te maken. Ik zie niet waarom een verhuizing niet zou kunnen.
Pas dus maar goed op dat je niet straks een dubbel abonnement hebt waarbij je ook nog eens je telefoonnummer en mailadressen kwijt raakt als de oude opgeheven word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:13

Fiber

Beaches are for storming.

Bigs schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:12:
[...] TV kijk ik eigenlijk toch zelden :P
Waarom bestel je het dan nog wel en ga je er nog steeds voor betalen...?

Ik heb tv voor m'n nieuwe abbo wat binnenkort ingaat gewoon geschrapt. Ik ga waarschijnlijk wel een Digitenne kastje of zo regelen voor gratis Ned 1, 2, 3 of een schotel voor FTA content, maar ik ga er niet meer maandelijks voor betalen, daar kijk ik sinds kort ook te weinig tv meer voor.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Schotel is wel verleidelijk. Als xs4all niet gedwongen was om het KPN opneem systeem te leveren was ik daar wel voor gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 29 september 2014 @ 17:25:
[...]

Waarom bestel je het dan nog wel en ga je er nog steeds voor betalen...?

[...]
Ik woon hier niet alleen ;) en de drie maanden gratis HBO (incl. on demand) actie van deze maand maakt het wel weer aantrekkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Het begon me wat lang te duren voor ik in het online wijzigingen systeem de overgang van 100/100 naar 500/500 kon kiezen. Volgens de postcodecheck was het technisch leverbaar.Dus ik heb maar een telefonische poging gedaan.

Helpdesk medewerkster gaf aan dat daar een aparte aanvraag voor nodig is. Dit omdat er nog een aanpassing (aan de wijkkastkant) moet plaatsvinden om dit te faciliteren. Dus of ik dat wilde. Ze gaf aan dat als 1 iemand dat aanvraagt in een wijk, het voor de hele wijk beschikbaar komt. :/

Er was geen garantie dat het in een week geregeld is. Nou vind ik dat niet zo erg, als ik maar weet dat het kan.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik zit er ook al een maand op te wachten na voorinschrijving bij de helpdesk..
Ik zal weer eens vragen naar de status van het 500/500 verhaal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cacao70
Heeft er iemand reeds de XS4ALL WebTV app voor Android devices al geinstalleerd? Deze heb ik geinstalleerd op mijn Android TV Box (Ugoos UT2), na het opstarten van de app krijg ik enkel zwart beeld, met linksboven het XS4ALL logo. Voor derest geen tekst of iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Werkt prima op een Nexus 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 09:01
wpuntnl schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 10:13:
Het begon me wat lang te duren voor ik in het online wijzigingen systeem de overgang van 100/100 naar 500/500 kon kiezen. Volgens de postcodecheck was het technisch leverbaar.Dus ik heb maar een telefonische poging gedaan.

Helpdesk medewerkster gaf aan dat daar een aparte aanvraag voor nodig is. Dit omdat er nog een aanpassing (aan de wijkkastkant) moet plaatsvinden om dit te faciliteren. Dus of ik dat wilde. Ze gaf aan dat als 1 iemand dat aanvraagt in een wijk, het voor de hele wijk beschikbaar komt. :/

Er was geen garantie dat het in een week geregeld is. Nou vind ik dat niet zo erg, als ik maar weet dat het kan.
Word hier dan een upgrade van de wijkcentrale mee bedoelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hard- of software upgrade/aanpassing aan de XS4all netwerk devices vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
XS4ALL heeft voor zo ver ik weet helemaal geen eigen netwerk apparaten in de div. PoP's in het land. XS4ALL loopt gewoon via de KPN WBA leverstraat.

Dus XS4ALL kan pas 500 mbit/s bieden als KPN ook gigabit apparatuur in de PoP heeft geplaatst.

Verder lijkt het verhaal van de servicedesk medewerkster me dus ook wel heel sterk.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Ik heb het topic doorgelezen maar lees nogal verwarrende berichten mbt vlans.

Ik wil een eigen router voor internet gebruiken, de Fr!tzBox zou alleen blijven staan voor telefonie. Ik had bedacht om een managed switch te gebruiken om het VLAN voor internet en het VLAN voor televisie te termineren naar 2 fysieke untagged poorten.

In de ene poort kan de Edgerouter met de WAN kant en in de andere poort kan de TV. Ik geloof wel dat dit zal werken, mijn verwarring ontstaat bij telefonie.

Is het mogelijk om alleen het VLAN voor telefonie een passthrough te geven naar de Fr!tzbox? Wat doet de Fr!tzBox als hij alleen het VLAN voor telefonie ziet? Gaat hij dat gewoon de SIP client starten en werkt de telefoon naar behoren of faalt hij in zijn totaliteit bij afwezigheid van de andere VLANS?

Daarnaast lees ik in de ene post dat er 3 vlans zijn, volgens de ander zijn er maar 2 vlans. Hoeveel zijn er nu werkelijk dan?

Hier zat ik aan te denken:

xs4all1

Maar als telefonie niet een eigen VLAN heeft moet het weer anders.. Lastig is dat het niet om mijn lijn gaat en ik ben niet in staat om langdurig te testen. Vandaar dat ik van tevoren zo veel mogelijk info verzamel.

Van de website van xs4all:
Vereisten Glasvezel modem
Om naar behoren te werken dient een Glasvezel modem te voldoen aan bepaalde standaarden. Op de NTU (glasvezelkastje) moet apparatuur aangesloten worden die met verschillende VLANs kan omgaan.

VLAN 6 is voor de internet verbinding die met PPPoE opgebouwd moet worden. Via de PPPoE verbinding loopt dan zowel IPv4 als IPv6 verkeer.
VLAN 4 is voor TV (indien men ook TV gebruikt) en die moet doorgezet worden naar de TV SetTopBox.
Ik begrijp dus dat telefonie samen op een VLAN zit met internet? Hoe krijg je dat in vredesnaam naar een router en de Fr!tzBox tegelijk? Voor zover ik lees moet je ook inloggen middels PPPoE, dat zullen beide routers achter de managed switch moeten doen dan maar krijg je dan 2 publieke IP's? Kan me niet voorstellen.

Kun je de Fr!tzBox ook als client in je LAN hangen voor de telefonie dan? Zoals dit:

xs4all2

[ Voor 53% gewijzigd door Pakjebakmeel op 01-10-2014 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ftizbox doet niks met vlans voor telefonie. Je klopt in die fritzbox gewoon je xs4all sip account in en sluit analoge of dect telefoons aan op die fritzbox.

Je tweede plaatje is hoe ik het heb gedaan (alhoewel mijn xs4all sip account via asterisk gaat, en de FB als sip cliënt aan asterisk is gekoppeld).

Wat wel belangrijk is, is de instelling van de FB want je hangt hem in je lan zonder router functie.

Bij internet, account information kies je voor other provider, connection=external modem or router, operating mode=share existing internet connection in the network (ip client mode).

Op die manier kun je de fritzbox enkel als switch, ata en wlan access point gebruiken en zal hij dus niet gaan routeren.

In ieder geval, telefonie bij xs4all gaat niet over een aparte vlan (zoals vlan7 bij KPN) en zodra je router het public ip van xs4all krijgt kun je gebruik maken van het sip account, account gegevens worden in een brief netjes vermeld,

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2014 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 23:27

DDX

Geprobeerd een 7490 te krijgen, maar helaas :
U geeft aan de Fritzbox 7490 te willen bestellen via de modemactie maar u
krijgt dan een foutmelding. Graag informeer ik u over deze kwestie.

De reden dat u geen gebruik kunt maken van de modemactie heeft te maken met
het feit dat u glasvezel heeft. Uw huidige Fritzbox 7390 is nog niet zodanig
verouderd dat deze in aanmerking komt voor de modemactie. De modemactie is
bedoeld voor klanten met een verouderde modem.

De conclusie is dat glasvezelklanten niet kunnen meedoen aan de modemactie.
Alleen klanten met een Fritzbox 7340 of ouder kunnen met de modemactie
meedoen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-09 00:07
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:39:
De ftizbox doet niks met vlans voor telefonie. Je klopt in die fritzbox gewoon je xs4all sip account in en sluit analoge of dect telefoons aan op die fritzbox.

Je tweede plaatje is hoe ik het heb gedaan (alhoewel mijn xs4all sip account via asterisk gaat, en de FB als sip cliënt aan asterisk is gekoppeld).

Wat wel belangrijk is, is de instelling van de FB want je hangt hem in je lan zonder router functie.

Bij internet, account information kies je voor other provider, connection=external modem or router, operating mode=share existing internet connection in the network (ip client mode).

Op die manier kun je de fritzbox enkel als switch, ata en wlan access point gebruiken en zal hij dus niet gaan routeren.
Dat is duidelijke informatie, aangezien het niet mijn lijn is en ik momenteel geen managed switch heb is het lastig te bedenken allemaal. Ik ken de theorie van VLANs en zo wel maar heb nooit met FttH gewerkt..

Hoe zit dat met het internet VLAN? Die termineer je op de switch en je geeft het lan untagged door aan je router. Ik begreep dat die PPPoE moet doen? Is dat ook bij zo bij het glas 500Mbit abbo? Ik dacht dat dat soort PPP sessies uit de ouderwetse ADSL tijd stamde.

Is de MTU size die binnenkomt uit de FTU dan hoger dan 1500? Want VLAN voegt geloof ik 4 bytes toe en PPPoE voegt 8 bytes toe, dan zou de MTU die binnenkomt 1512 moeten zijn? Anders hou je een kleinere MTU over op je PPP interface op de router. Als er 1500 binnenkomt en her moet VLAN en PPPoE af zo je op je router 1488 overhouden? Hoop het niet, dat is toch wel vervelend met VPN oplossingen en fragmentatie enzo.

Ik neem aan dat je anno 2014 gewoon een lijn krijgt met een MTU van 1500? :X

EDIT, ben me even aan het inlezen op http://tools.ietf.org/html/rfc4638

Lijkt erop dat dit gaat werken op de EdgeRouter..

EDIT2, ik heb me dus al tijden afgevraagd waarom de IPSec performance zo blubber was.. Maar dat kan dus wel kloppen, het fragmenteerd als een gek. Duidelijk. Noooooit bij stil gestaan dat er anno 2014 nog verbindingen worden opgeleverd met PPP encapsulatie 8)7 8)7 :? :?

[ Voor 9% gewijzigd door Pakjebakmeel op 01-10-2014 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 09:46:
Geprobeerd een 7490 te krijgen, maar helaas :

[...]
Gewoon dreigen met beeindigen abo.
of
Abo beeindigen. Een paar maandjes ziggo of jaartje ander glas en dan weer aanmelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

Johnnie5 schreef op dinsdag 30 september 2014 @ 20:23:
[...]

Word hier dan een upgrade van de wijkcentrale mee bedoelt?
Lijkt me sterk. Via KPN kan ik het gewoon al een tijdje bestellen en de NTU geeft duidelijk een gigabit verbinding aan. Dus geen idee...

Maar goed we zullen zien. Ik heb nu een poging gedaan. Als ik nou over een maand nog niks gehoord heb, ga ik weer eens bellen.

Als het in mei nog niet geregeld is, stappen we gewoon over naar KPN. Dan betaal ik per maand hetzelfde voor een 500/500 verbindinng.

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Is newszilla nou echt helemaal dood? Doet helegaar niets meer hier... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@Lord_Dain

Gisteren werkte het nog enigzins...maar hij sterft langzaam af idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jammer. Was net het verschil in prijs waard in vergelijken met concurrenten. Dat en spotify. Als dat (Spotify) er bij KPN ook nog in zit, volgend jaar maar overstappen en los usenet abbo erbij nemen. Voorzover usenet nog toekomst vast is. Maar ja dan ben je uiteindelijk nog steeds flexibeler met een provider zonder usenet.
Pagina: 1 ... 21 ... 108 Laatste