[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 20 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
En toch heeft Flippy wel gelijk. Alleen moet je bij "centrales" niet die van RF lezen maar die van KPN. De KPN backbone structuur ligt tussen de telefooncentrales. En inderdaad, er zijn grote delen in nederland die dat niet zouden aankunnen en (moeten) worden opgewaardeerd. En daar zitten delen bij die niet meer bij te blazen zijn en geheel moeten worden bij gegraven. En dan gaat het niet over een paar honderd meter helaas..

Wat Almere betreft: Ik heb nog niet gehoord dat daar de PoP's door KPN naar Gbit zijn gebracht maar ik hoor ook niet alles natuurlijk. Tweak levert dan wel 1Gbit in Almere maar dat geldt dan net weer niet voor TdV zuid, Stipheldenbuurt, Poort e.d. De nieuwbouwgebieden met voorheen Trinet zeg maar...

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:10
Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:17:
[...]

Thnx voor je info en snelle reactie!

Juist ...FTU, ik had al veel gelezen en ben al vaak FTU als naam tegengekomen, maar niet dat dit het door Reggefiber de modem genoemd werd.
In ieder geval houdt dit dus voor mij in, dat alles wat zij in mijn huis installeren kostenloos is. Tot ik besluit glasvezel af te nemen (zeer waarschijnlijk xs4all).

In ieder geval weer wijzer geworden:-)

Thnx
Goed samengevat. Overigens kun je met dit soort vragen ook altijd bij de winkel of de bus terecht. De Reggefiber mensen daar zijn ook vrij goed op de hoogte tegenwoordig hoor.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 20:46
Barre73 schreef op maandag 21 juli 2014 @ 09:22:
En toch heeft Flippy wel gelijk. Alleen moet je bij "centrales" niet die van RF lezen maar die van KPN. De KPN backbone structuur ligt tussen de telefooncentrales. En inderdaad, er zijn grote delen in nederland die dat niet zouden aankunnen en (moeten) worden opgewaardeerd. En daar zitten delen bij die niet meer bij te blazen zijn en geheel moeten worden bij gegraven. En dan gaat het niet over een paar honderd meter helaas..

Wat Almere betreft: Ik heb nog niet gehoord dat daar de PoP's door KPN naar Gbit zijn gebracht maar ik hoor ook niet alles natuurlijk. Tweak levert dan wel 1Gbit in Almere maar dat geldt dan net weer niet voor TdV zuid, Stipheldenbuurt, Poort e.d. De nieuwbouwgebieden met voorheen Trinet zeg maar...
Dat heb ik inderdaad ook wel gehoord ja, dat KPN in sommige gebieden problemen meeft met de backhaul.Dat blijkt ook wel uit eerdere snelheidsklachten hier en in andere topics.

Maar dan nog lijkt het me niet echt waarschijnlijk klinken dat ze 1 (toevallig dochter) partij wel 500 mbit abbo's zouden laten aanbieden maar hunzelf en niet-dochter wholesalers niet.

Tweak kan in Almere overal (behalve in voormalig Trinet) nu inderdaad wel gigabit leveren maar die hebben hier dan inmiddels ook onafhankelijk van KPN de hele boel van PoP tot hun eigen netwerk in handen :)

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
flippy.nl schreef op maandag 14 juli 2014 @ 11:31:
als je ethernet oranje is moet je in de fritzbox greenmode uitzetten.

home network>network settings

en dan de 4 power mode opties aantikken.

als hij nog steeds oranje blijft moet je eens kijken naar de kabel, mogelijk dat die alleen 100mbit kan.
Ok ik heb 100/100. Die 4 power modes staan aan, hoe kom ik er nou achter wat wel een goede kabel is ? Link ? Want die 2 gele / 1 rode Cat 5E van Xs4all blijven een ethernet "oranje" geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
StarWolfer schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 15:33:
[...]

Ok ik heb 100/100. Die 4 power modes staan aan, hoe kom ik er nou achter wat wel een goede kabel is ? Link ? Want die 2 gele / 1 rode Cat 5E van Xs4all blijven een ethernet "oranje" geven.
Oranje -> PoP kan max 100 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

als je glaslampje oranje is is de pop 100mbit en heb je dus pech.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnnie5
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:32
Dat is bij een Genexis (FXP-100) niet te zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
flippy.nl schreef op dinsdag 22 juli 2014 @ 21:17:
als je glaslampje oranje is is de pop 100mbit en heb je dus pech.
Je bedoelt pech in de vorm van dat dit de maximale snelheid is in mijn omgeving:100/100, en het verder niets met Fritzbox of Bekabeling te maken heeft.

Voor de rest is het/dat niet echt "pech" toch voor mij als eindgebruiker, behalve als ik sneller Glasvezel zou willen ? Of mis ik iets :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

de wijkcentrale (ook wel PoP genoemd) heeft gewoon geen snellere aparatuur erin hangen, die router die daarin hangt heeft geen gbit naar de gebruiker toe, daarvoor moeten ze practisch alle aparatuur vervangen die in de centrale hangt inclusief wat aparatuur die de wijkcentrales met elkaar verbind (die aansluiting moet dan natuurlijk ook sneller worden) en dat kost een zure cent, dus dat willen ze zo lang mogelijk uitstellen zodat de bestaande aparatuur meer "winst" maakt.
dus als jij als eindgebruiker meer dan 100/100 wilt zal eerst de wijkcentrale een upgrade moeten krijgen. zolang dat niet gebeurt is kan je niet sneller als 100/100. maar als die upgrade is geweest kan je ook in 1 klap door tot 1000/1000 in theorie.

ps: ik heb nu enkele maanden 100/100 en echt klagen kunnen we niet volgens mij :9

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 23-07-2014 15:57 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 21:55

TVL

Vraagje: ik heb nu een Fritzbox 7360 die ik rond april heb gekregen maar nu heb ik Glas aangevraagd en heb nu een Fritzbox 7490 gekregen. Wat is jullie ervaring met een nieuw modem? Krijg je bericht om die terug te sturen? Mijn vorige modem de Frirtxbox 7170 heb ik nooit terug hoeven te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
flippy.nl schreef op woensdag 23 juli 2014 @ 15:57:
de wijkcentrale (ook wel PoP genoemd) heeft gewoon geen snellere aparatuur erin hangen, die router die daarin hangt heeft geen gbit naar de gebruiker toe, daarvoor moeten ze practisch alle aparatuur vervangen die in de centrale hangt inclusief wat aparatuur die de wijkcentrales met elkaar verbind (die aansluiting moet dan natuurlijk ook sneller worden) en dat kost een zure cent, dus dat willen ze zo lang mogelijk uitstellen zodat de bestaande aparatuur meer "winst" maakt.
dus als jij als eindgebruiker meer dan 100/100 wilt zal eerst de wijkcentrale een upgrade moeten krijgen. zolang dat niet gebeurt is kan je niet sneller als 100/100. maar als die upgrade is geweest kan je ook in 1 klap door tot 1000/1000 in theorie.

ps: ik heb nu enkele maanden 100/100 en echt klagen kunnen we niet volgens mij :9
Sterker nog ik ben van 100/100 naar 50/50 teruggegaan (kostenbesparing) en ben nog steeds zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchguy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-07 14:42
Ik heb tot mijn laatste modemwisseling nog nooit een bericht gehad. Pas bij de ruil van een 7340 naar een 7490 kreeg ik een retourdoos mee en een brief waarin stond dat als ik mijn oude modem niet opstuurde, ze me ongeveer 200 euro in rekening zouden brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

7490 is een goed ding, ik draai op mijn HTPC 24/7 met torrents te klooien en hij heeft nog geen kik gegeven ondanks dat de belastig heel wat zwaarder was dan met dat witte stukje pure hel die KPN levert (experiabox).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-09 20:52
TVL schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:12:
Vraagje: ik heb nu een Fritzbox 7360 die ik rond april heb gekregen maar nu heb ik Glas aangevraagd en heb nu een Fritzbox 7490 gekregen. Wat is jullie ervaring met een nieuw modem? Krijg je bericht om die terug te sturen? Mijn vorige modem de Frirtxbox 7170 heb ik nooit terug hoeven te sturen.
Mijn 7170 was dan ook nog net van voor de "bruikleen" periode, dus die heb ik ook nog gewoon liggen. Tot nu toe als reserve, maar dat heeft straks (bij glas) geen zin meer.

Ben gisteren gebeld over de voortgang (vorige maand heeft RF glasvezel in huis gebracht) en omdat ik ook pas een half jaartje de 7360 heb gelijk even gevraagd. Er werd gezegd dat als dit aan de orde zou zijn, er nog wel bericht zou komen (klonk niet erg als: ja hoor, die moet retour). Op zich ben ik wel voor hergebruik, dus prima als die doos komt... overigens laten ze volgens mij je adsl eerst een poosje leven tot alles zeker goed werkt, dus meteen terug zal in elk geval niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
flippy.nl schreef op donderdag 24 juli 2014 @ 11:37:
7490 is een goed ding, ik draai op mijn HTPC 24/7 met torrents te klooien en hij heeft nog geen kik gegeven ondanks dat de belastig heel wat zwaarder was dan met dat witte stukje pure hel die KPN levert (experiabox).
Zelfde met m'n 7390 op 50/50. Geeft nooit 1 enkele krimp.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Sindskort heb ik ook glasvezel van XS4ALL.
Het eerste wat me opviel is het gebruik van PPPOE. Opzich niet zo erg, alleen jammer dat de MTU daardoor 1492 is.
Ik had gelezen dat XS4ALL "ppp-max-payload" ondersteund. Dit zou betekenen dat je een MTU van 1500 kunt gebruiken, mits je router dit ondersteund.
Mijn Draytek router kan alleen 1492 over PPPOE. Iemand ervaringen met een MTU van 1500?
Maakt het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13-09 20:36

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Maar wat is nou het concrete en praktische voordeel van als je de MTU iets kunt opschroeven?
Kortom, wat heb ik daar aan? :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In theorie volgens mij minder overhead. Vandaar ook mijn vraag of je verschil merkt (qua snelheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 13:45
Minder overhead inderdaad, maar dat is zo'n klein verschil dat je het in de praktijk nauwelijk zult merken.

Ander voordeel is dat je router geen MSS clamping hoeft te gebruiken en dat je iets minder snel tegen fragmentatie en/of PMTUD problemen aanloopt.

Sinds het bij XS4ALL werkt gebruik ik die MTU van 1500 en dat werkt prima, maar ik kan me niet herinneren dat ik daarvoor met 1492 problemen heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:57
Ik ben tevreden over het usenet, retentie is niet super maar snelheid is gewoon goed en alles recent wordt netjes binnengehaald. Scheelt toch de nodige € per maand die ik kwijt was aan xlned.

Verder na de storingen van een paar weken terug geen ongein meer beleeft. Ik zie trouwens dat ik mij volgens speedtest opeens niet meer in de regio bevindt waar ik eerst op werd gegooid als ik de speedtest site open. Nu kom ik op een speedtest server bij Amersfoort terecht en haal ik bijna 95Mbps.

Als ik de MTU op manual zet en 1500 instel, zie ik trouwens geen enkel verschil in performance.

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 29-07-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
Lord_Dain schreef op dinsdag 29 juli 2014 @ 22:49:
Als ik de MTU op manual zet en 1500 instel, zie ik trouwens geen enkel verschil in performance.
De MTU op 1500 zetten heeft geen effect. De router moet de MTU onderhandelen met de PPPoE server, pas dan kan je een hogere MTU krijgen. De server moet namelijk weten wat de maximale grootte is van de pakketten die hij jouw kant op sturen.
Er zijn nog maar weinig routers die daar ondersteuning voor hebben.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
FatalError schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 11:41:
[...]

De MTU op 1500 zetten heeft geen effect. De router moet de MTU onderhandelen met de PPPoE server, pas dan kan je een hogere MTU krijgen. De server moet namelijk weten wat de maximale grootte is van de pakketten die hij jouw kant op sturen.
Er zijn nog maar weinig routers die daar ondersteuning voor hebben.
Ik heb het ook op de router ingesteld;

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/T7OiMsv.jpg

Is dat niet genoeg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 14:07
Volgens mij slaat dat alleen op ipv6... en dan moet het ook nog eens 1508bytes mtu zijn voor 1500 mtu icm PPPoE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Heb de glasvezelverbinding opgeleverd gekregen. Met de verbinding was iets mis in het POP huisje en is dit is snel opgelost Ben erg te spreken over de service van XS4ALL en Guidion. Je wordt goed op de hoogte gehouden en ik werd zelfs door XS4ALL gebeld of alles nu goed was.

Nog een vraagje, ik heb een nieuwe router gekregen de 7490, nu heb ik ook nog de 7360 (misschien moet ik hem wel terugsturen maar dat hoor ik dan nog wel) Nu heb ik de 7360 als Access Point op de zolder gezet.

Werkt allemaal goed.
Ander IP adres gegeven binnen de IP range (192.168.178.20) of zou ik dit buiten de IP range moeten doen 192.168.178.2 bijvoorbeeld.
DHCP uit gezet. Zelfde SSID en wachtwoord opgegeven en ander kanaal.

Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden? Is het handig om de Fritzbox als Access Point te laten fungeren of beter een echt Access Point neer te zetten? Of misschien als extender.

[ Voor 6% gewijzigd door TVL op 30-07-2014 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 23:21
TVL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 12:59:
Heb de glasvezelverbinding opgeleverd gekregen. Met de verbinding was iets mis in het POP huisje en is dit is snel opgelost Ben erg te spreken over de service van XS4ALL en Guidion. Je wordt goed op de hoogte gehouden en ik werd zelfs door XS4ALL gebeld of alles nu goed was.

Nog een vraagje, ik heb een nieuwe router gekregen de 7490, nu heb ik ook nog de 7360 (misschien moet ik hem wel terugsturen maar dat hoor ik dan nog wel) Nu heb ik de 7360 als Access Point op de zolder gezet. Werkt allemaal goed. Ander IP adres gegeven binnen de IP range en DHCP uit gezet. Zelfde SSID en wachtwoord opgegeven en ander kanaal.
Zijn er nog andere zaken om rekening mee te houden? Is het handig om de Fritzbox als Access Point te laten fungeren of beter een echt Access Point neer te zetten? Of misschien als extender.
Ik heb mijn oude 7340 ook in access-pointmode staan (zelfde SSID, ander kanaal) in combinatie met mijn 7390, werkt als een trein. Extender is niet handig, aangezien je dan effectief de helft van je WIFI-snelheid verliest en bovendien dient hij op een plek te staan waar de ontvangst richting de ander goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Volgens mij is het niet goed om het IP adres van de 7360 binnen de IP range te houden en kan dit conflicten veroorzaken en kan ik beter het IP adres 192.168.178.2 maken (eerste IP range is 192.168.178.20) Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
2e AP in het zelfde IP subnet hangen, neem aan dat dit /24 is oftewel 255.255.255.0

Als je DHCP scope is ingesteld op uitgeven vanaf .20 dan zou ik je oude router idd .2 geven oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koekkoek
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-04-2023
TVL schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:48:
Volgens mij is het niet goed om het IP adres van de 7360 binnen de IP range te houden en kan dit conflicten veroorzaken en kan ik beter het IP adres 192.168.178.2 maken (eerste IP range is 192.168.178.20) Klopt dat?
DHCP moet uit staan op de 7360 en het IP adres van de 7360 mag niet binnen de DHCP range van de 7490 vallen.

[ Voor 8% gewijzigd door koekkoek op 30-07-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
En nog een tip: Zorg dat je tweede AP qua frequentie niet overlapt met je eerste AP. Effectief kan je dan kanaal 1, 6 en 11 gebruiken. Alle overige combinaties van kanalen dichter dan 5 bij elkaar storen elkaar.

(sterker nog: Het wordt tijd dat fabrikanten van wireless AP's op z'n minst de automatische kanaal selecteer functionaliteit nog maar uit 1 van deze drie laten kiezen.

Beter 5 netwerken op kanaal 1, dan op 1 t/m 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

AP zit in het zelfde subnet, moet alleen het IP adres aanpassen en buiten de range laten. Heb het kanaal op 13 en 6 staan dus dat zal geen storing opleveren, maar goede tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Zijn er al mensen met een geleverde 500Mbit verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 15:09
Een collega van me :) Werkt prima bij hem.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12-09 21:57
In welke regio's wordt 500mbit al geleverd? Alleen nog in die pilot gebieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Vreemd...XS4ALL gebeld...nieuwe klanten kunnen 500/500 bestellen, bestaande nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dc_power!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-01-2022
Zeker vreemd. Ik heb XS4ALL ook gesproken over het upgraden naar 500Mbit en mij werd verteld dat wat ik in huis heb hangen eerst vervangen moest worden, maar op wat voor termijn was vooralsnog niet duidelijk. Snap niet waarom daar zoveel onduidelijkheid over kan of moet zijn.

Ben al buiten contract en overweeg op te zeggen en zodoende op een later tijdstip als 'nieuwe' klant 500Mbit bij Tweak of XS4ALL opnieuw glasvezel in huis te halen.

(heb dan adsl als backup)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
jacques1971 schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 21:16:
Vreemd...XS4ALL gebeld...nieuwe klanten kunnen 500/500 bestellen, bestaande nog niet.
Ik kijk nu net nog een keer op xs4all.nl/wijzigen en kan nu voor het eerst 500/500 kiezen. Bij mijn overstap van XMS naar XS4ALL (iets meer dan een jaar geleden) is de PacketFront vervangen door een een Genexis met gigabit aansluiting, al krijgt de switch waar hij aan hangt nu slechts een 100 Mbps link.
Nog maar even zien of ik die 10 euro per maand ervoor over heb...

Edit: uit nieuwsgierigheid toch maar even op 'volgende' geklikt en helaas:
"U heeft Internet Pro gekozen, dit wordt momenteel op uw adres nog niet ondersteund."

[ Voor 12% gewijzigd door Out.of.Control op 31-07-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook ik krijg nu eindelijk op de wijzigingspagina te zien dat de keus voor Internet Pro tot 500 Mbit/s download / 500 Mbit/s upload beschikbaar is als keuze. Selecteer ik dit vervolgens en ga ik verder krijg ook ik de melding: " U heeft Internet Pro gekozen, dit wordt momenteel op uw adres nog niet ondersteund".

Geef dan ook de keuzemogelijkheid niet! Er zit serieus iets behoorlijk fout in het bestelproces van XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Daarom geloof ik dus ook nooit dat 500 mbit al in zo veel gebieden beschikbaar is als wat de PC-check suggereert. Maar goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@mauricej

Dit blijkbaar om het spannend te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

ed73 schreef op woensdag 30 juli 2014 @ 13:12:
[...]

Ik heb mijn oude 7340 ook in access-pointmode staan (zelfde SSID, ander kanaal) in combinatie met mijn 7390, werkt als een trein. Extender is niet handig, aangezien je dan effectief de helft van je WIFI-snelheid verliest en bovendien dient hij op een plek te staan waar de ontvangst richting de ander goed is.
Wat heb jij bij Account information staan? Ik heb bij Internet Service Provider XS4ALL staan maar volgens mij zou je hem op Internet connection via LAN moeten zetten maar als ik dat doe is de 7360 niet meer bereikbaar en moet ik hem resetten.

Is overigens de enige mogelijkheid om een Fritzbox te resetten (als je hem niet meer via de computer te benaderen) om dit via een vaste telefoon te doen (nummer #991*15901590* bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
ehtweak schreef op zondag 16 december 2012 @ 22:56:

Telefonie
Het telefonie gedeelte van de Fritzbox is vrij configureerbaar. Je kunt het meegeleverde VoIP/SIP profiel gebruiken van Xs4all en je (analoge) telefooninstallatie (b.v. DECT basisstation) in de telefoonpoort prikken. Of, nog beter, de ingebouwde DECT functionaliteit gebruiken. M.a.w. ook weer wat energiebesparing op een eventueel losstaand DECT basisstation.
Even een oude post aangehaald, maar ik ben hiernaar aan het zoeken: heb zojuist de siemens handsets aangemeld op de Fritz, met het idee: dat scheelt weer een klein beetje stroom (en ruimte) want basisstation kan er tussen uit.
Echter, de handsets weigeren de eco stand icm de Fritzbox.
Kan ik niet beter toch maar weer het Siemens basisstation er tussen prikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

TVL schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 12:48:
[...]

Wat heb jij bij Account information staan? Ik heb bij Internet Service Provider XS4ALL staan maar volgens mij zou je hem op Internet connection via LAN moeten zetten maar als ik dat doe is de 7360 niet meer bereikbaar en moet ik hem resetten.

Is overigens de enige mogelijkheid om een Fritzbox te resetten (als je hem niet meer via de computer te benaderen) om dit via een vaste telefoon te doen (nummer #991*15901590* bellen?
Ik heb begrepen dat een Fritzbox ten alle tijden bereikbaar is op IP adres 169.254.1.1 daarop kan ik hem inderdaad bereiken. Had hem ook helemaal gereset en nu werkt het wel goed.

Edit: heb trouwens ook een Gigaset en deze werkt prima ook in eco mode. Heb de A400

[ Voor 7% gewijzigd door TVL op 04-08-2014 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
mm, mail gekregen dat ik morgen mijn pakket (de nieuwe fritz voor glas) ga ontvangen. Als ik op de track&trace kijk, staat deze inderdaad ingepland voor morgen, op de juiste postcode en huisnummer, maar met als straat naam Billie Holidaystraat en als woonplaats Amsterdam.
Heel apart… ben benieuwd of dat pakje wel gaat aankomen, want hoewel postnl al tig jaar beweert uitsluitend naar postcode+huisnummer te kijken, heb ik ze hiermee al vaker heel vreemde dingen zien doen…

Update: pakje is correct bezorgd, stond ook het juiste adres op. Blijkbaar worden de adressen op de track&trace van postnl dus handmatig ingeklopt :? want elk modern systeem zoekt automatisch de juiste straat/plaats bij een postcode/huisnr.

[ Voor 20% gewijzigd door dcl! op 05-08-2014 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Laatst online: 12-09 21:21
Ik kwam er vandaag achter dat OpenWRT sinds r41193 standaard ondersteuning biedt voor ppp-max-payload volgens RFC4638. Daarmee wordt het mogelijk om de MTU te verhogen voor de PPPoE verbinding waarna het niet meer nodig is om MSS clamping te gebruiken. Dat zou overhead moeten schelen.
Voorheen was het nodig daar zelf een patch voor te laden en te compilen. Dat heb ik persoonlijk nooit gedaan.

Om het werkend te krijgen op een Netgear WNDR3800 is het nodig om de MTU te verhogen op de onderliggende interface van de PPPoE verbinding. Ik heb hiervoor de volgende aanpassingen gedaan:

Toevoegen in /etc/config/network toevoegen:
config interface 'eth1' 
    option ifname 'eth1' 
    option mtu '1508'

en onder de wan interface ook toevoegen:
option mtu '1508'

Vervolgens is het zaak om het netwerk een herstart te geven:
/etc/init.d/network restart

Om te testen of het werkt moet het mogelijk zijn om te pingen naar een willekeurige website met de volgende pakketgrootte:
ping -s 1472 www.xs4all.nl

[ Voor 1% gewijzigd door awenger op 05-08-2014 21:34 . Reden: verduidelijkt naar aanleiding van reactie mauricej ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
awenger schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 16:10:
en onder de PPPoE interface (de wan interface) ook toevoegen:
option mtu '1508'
Ik neem aan dat je voor de pppoe interface 1500 moet gebruiken, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
Out.of.Control schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 19:56:
Ik neem aan dat je voor de pppoe interface 1500 moet gebruiken, toch?
Ik heb de wan interface op een MTU van 1508 gezet. De PPPoE verbinding die daarbinnen draait komt dan op 1500 uit. Het relevante gedeelte van mijn ifconfig ziet er als volgt uit:

eth1      Link encap:Ethernet  HWaddr 74:44:01:8D:8A:XX 
          inet6 addr: XXXXXXXXXXXXXXX/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1508  Metric:1
          RX packets:394799517 errors:0 dropped:0 overruns:1 frame:0
          TX packets:239225558 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:1000 
          RX bytes:2163474969 (2.0 GiB)  TX bytes:191075464 (182.2 MiB)
          Interrupt:5 

eth1.6    Link encap:Ethernet  HWaddr 74:44:01:8D:8A:XX  
          inet6 addr: XXXXXXXXXXXXXXX/64 Scope:Link
          UP BROADCAST RUNNING MULTICAST  MTU:1508  Metric:1
          RX packets:394799514 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:239225773 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:0 
          RX bytes:179740677253 (167.3 GiB)  TX bytes:63658893111 (59.2 GiB)

pppoe-wan Link encap:Point-to-Point Protocol  
          inet addr:XXXXXXXXXXXXXXX  P-t-P:194.109.5.175  Mask:255.255.255.255
          inet6 addr: XXXXXXXXXXXXXXX/10 Scope:Link
          UP POINTOPOINT RUNNING NOARP MULTICAST  MTU:1500  Metric:1
          RX packets:2005 errors:0 dropped:0 overruns:0 frame:0
          TX packets:887 errors:0 dropped:0 overruns:0 carrier:0
          collisions:0 txqueuelen:3 
          RX bytes:294600 (287.6 KiB)  TX bytes:106560 (104.0 KiB)

[ Voor 1% gewijzigd door awenger op 05-08-2014 21:35 . Reden: ip-adressen weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:34
Zit er kwaliteitsverschil tussen het connecten van mijn dect-telefoons met het dectbasisstation van de Fritzbox t.o.v. het basisstation van mijn dect-setje welke analoog aan de fritzbox is gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@daanNL

Ja...rechtstreeks aanmelden op de FB scheelt 2 keer analoog/digitaal omzetting.

Via analoge poort: je gaat van digitaal (g711 siptrunk) naar analoog in de FB, het externe aangesloten Dect station maakt analoog weer digitaal en vervolgens in je handset wordt digitaal weer analoog gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:34
jacques1971 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:13:
@daanNL
Ja...rechtstreeks aanmelden op de FB scheelt 2 keer analoog/digitaal omzetting.
Via analoge poort: je gaat van digitaal (g711 siptrunk) naar analoog in de FB, het externe aangesloten Dect station maakt analoog weer digitaal en vervolgens in je handset wordt digitaal weer analoog gemaakt.
Oké, bedankt! Gaan we dat van het weekend proberen. Weet je ook of je handsets van verschillende merken/typen kunt connecten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Zo lang ze aan het DECT GAP protocol voldoen, moet het werken.

Alleen zaken die echt Fritzbox gerelateerd zijn, kan je met andere merken handsets niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
daanNL schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 11:33:
[...]

Oké, bedankt! Gaan we dat van het weekend proberen. Weet je ook of je handsets van verschillende merken/typen kunt connecten?
Mijn Philips 515 handsets werken in ieder geval niet en uit nazoeken op Internet lijkt het erop dat geen enkel Philips toestel werkt (terwijl ze allemaal GAP hebben). Het schijnt dat de meeste Siemens handsets wel naar behoren werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 12:57:
[...]

Mijn Philips 515 handsets werken in ieder geval niet en uit nazoeken op Internet lijkt het erop dat geen enkel Philips toestel werkt (terwijl ze allemaal GAP hebben). Het schijnt dat de meeste Siemens handsets wel naar behoren werken.
Kan ik bevestigen. Philips werkte bij mij ook niet evenals Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik heb hier al div. Siemens handsets aan de Fritz!box gehad en allemaal werken ze eigenlijk wel :). De modellen van Siemens met eco dect lijken dat aan de Fritz!box ook prima te ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daanNL schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 10:23:
Zit er kwaliteitsverschil tussen het connecten van mijn dect-telefoons met het dectbasisstation van de Fritzbox t.o.v. het basisstation van mijn dect-setje welke analoog aan de fritzbox is gekoppeld?
Persoonlijk heb ik slechte ervaringen met het ingebouwd DECT station dat in de Fritzbox. Veel kraak ruis door de lijn heen, instellingen in de Fritzbox aanpassen heeft toen niet geholpen. Wat wel goed werkte was het bijgeleverde basisstation van de Siemens DECT gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik gebruik de C3 handsets van AVM, dat werkt probleemloos. Een vriend gebruikt Siemens handsets eveneens zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
jacques1971 schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:38:
Ik gebruik de C3 handsets van AVM, dat werkt probleemloos. Een vriend gebruikt Siemens handsets eveneens zonder problemen.
Mijn Siemens eco dect wil nu juist niet meer in eco stand icm fritz.

Wel in het Duits, maar best veel gegevens te vinden hier
zoek (lange pagina!) op eco en je ziet snel de dect toestellen die wel/niet ondersteund worden.

[ Voor 10% gewijzigd door dcl! op 06-08-2014 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-08 17:09

BushWhacker

developer

Heeft iemand ervaring met hardening van de Firewall van de Fritzbox 7390?

De webinterface is nogal karig.
Poort dicht of poort open. Alles of niets: Je kunt niet aangeven welke IP reeks/subnet mag verbinden met de poort.
Ik heb nu port forwarding aanstaan naar de OpenVPN poort op de Synology (De VPN van de 7390 is helaas nogal traag).
En ik wil graag port forwarding van Plex (32400) open zetten voor 2 IP's.

Ik heb gelezen dat je via je DECT toestel de Telnet toegang tot je FB kan activeren.
Dan kun je AR7.cfg aanpassen.
bv. http://www.fritzmod.net/en/modification/ar7-cfg

Heeft iemand hier ervaring mee en hoe ik het kan aanpassen zonder dat ik de hele box sloop/onbereikbaar maak? Ik hoop op jullie reactie.

[ Voor 5% gewijzigd door BushWhacker op 06-08-2014 19:18 ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:27:
Kan ik bevestigen. Philips werkte bij mij ook niet evenals Panasonic.
Heb hier twee Siemens en één Panasonic handsets en ze werken alledrie.
De functionaliteit is per toestel wat verschillend, maar de basis (bellen, ook intern, en nummerherkenning) werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Out.of.Control
awenger schreef op dinsdag 05 augustus 2014 @ 21:33:
Ik heb de wan interface op een MTU van 1508 gezet. De PPPoE verbinding die daarbinnen draait komt dan op 1500 uit. Het relevante gedeelte van mijn ifconfig ziet er als volgt uit:
Ah, ik zie nu dat ik je eerdere post niet helemaal goed had gelezen, dacht dat je de PPPoE interface op 1508 had gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

eymey schreef op woensdag 06 augustus 2014 @ 13:31:
Ik heb hier al div. Siemens handsets aan de Fritz!box gehad en allemaal werken ze eigenlijk wel :). De modellen van Siemens met eco dect lijken dat aan de Fritz!box ook prima te ondersteunen.
Ik heb er 2 typen Siemens/Gigaset aan hangen. 2x Comfort 3010 (~15 jaar oud) en 1 van ~ 5 jaar oud (ik weet zo het type niet) .
Beiden typen werken erg goed; zonder ruis, storing etc.
Eco-Dect wordt niet ondersteund door de toestellen, dus dat kan ik niet testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier dezelfde ervaring met een Philips, maakt wel eerste verbinding maar daarna..niets.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De toestellen die ik heb zijn specifiek de Siemens C59h en een MT-F van AVM zelf.

Beiden doen ECO dect en ook die Siemens (zij het via een extra stapje) kan bv. bij het telefoonboek in de Fritz!box :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
Ik gebruik een viertal Siemens A510 toestellen. Daarop werkt Eco-DECT naar behoren. Verder werkt nummerherkenning, intern bellen en kan ik functies van de FritzBox benaderen zoals het telefoonboek en het antwoordapparaat.
Wel heb ik het idee dat de response van de toestellen wat lager is als de Eco modus actief is. Het duurt wat langer voordat de toestellen beginnen te rinkelen (Dat is op zich logisch). Ik ben er nog niet over uit of ik Eco-DECT nou moet inschakelen of niet. Hoeveel energie bespaart dat? Heeft iemand daar een idee van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ja, de C59 staat specifiek in het lijstje (zie mjin eerdere link) met eco modus genoemd.

@awenger, zou 40-60% moeten schelen, afhankelijk van hoe vaak je telefoon "niets" doet op een dag.

Overigens ben ik er gisteren na weer alle menus door prutsen achter gekomen dat de eco stand toch ondersteund is, dit zie ik in de fritzbox (monitor). Het blijkt dat de fritz de weergave in de siemens aanpast, het symbooltje voor eco stand is weg (dit is in het menu van de siemens ook niet meer aan of uit te zetten, blijkbaar gaat de hele aansturing via de fritz).

Zelf heb ik niet de indruk dat de reactietijd veel verschilt met de oude situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OOk hier merk ik geen nadelige gevolgen van de DECT ECO stand. Ik vind het alleen gewoon een prettig idee dat die telefoons (zo vaak bellen we er ook weer niet mee) niet meer energie verbruiken dan nodig en er ook niet meer straling of bereik is dan nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er mensen die IPv6 met een eigen router aan de praat hebben gekregen? IPv4 gaat zonder problemen, bij IPv6 lukt het verkrijgen van een adres niet. Is er bekend welke techologie er bij XS4all wordt gebruikt om IPv6 uit te delen? DHCPv6? SLAAC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

dhcpv6 is wat mijn OpenWRT doosje aangeeft.
En dat werkt out of the box.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 09:15:
Daarom geloof ik dus ook nooit dat 500 mbit al in zo veel gebieden beschikbaar is als wat de PC-check suggereert. Maar goed :)
Gisteren besteld. Amersfoort in een oud portaal gebied. Geen probleem volgens de jongeman van Xs4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13-09 19:17
Hier op locatie staat de Fritz 7340 geleverd door XS4ALL. Deze is sinds de upgrade naar firmware 06.06 erg onstabiel in snelheid. Heeft iemand hier toevallig de oude 05.22-firmware opgeslagen staan? Hij is nergens meer te downloaden en ik zou graag willen downgraden...

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Anderen ook problemen met de snelheid van Newszilla?
Van het weekend echt geen doen met 800kb/sec..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Niets van gemerkt, heb za t/m vandaag alles binnen met 10MB/s..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
appart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 00:42

Arjan A

Cenosillicafoob

Ik heb dit weekend wel gemerkt dat FileZilla niet altijd even snel was, van 5,5MB/s (mijn max) tot 348KB/s af en toe.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@Arjan, ik heb dus precies het zelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-09 21:26

GerkeP

Vragen mag altijd........

Mijn Synology haalt ook gewoon binnen met ca 9 MB/s
Kennelijk iets met je Filezillaclient?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik krijg trouwens vandaag wel relatief veel incomplete binnen opeens..grrr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Lord_Dain schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 13:42:
Niets van gemerkt, heb za t/m vandaag alles binnen met 10MB/s..
Hoeveel threads gebruik jij?
Ik krijg met NZBget op de Synology wel veel snelheidswisselingen.
Ene moment met 10MB/s, even later 2MB/s, dan weer 5MB/s.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Lord_Dain schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 17:00:
Ik krijg trouwens vandaag wel relatief veel incomplete binnen opeens..grrr..
Newszilla heeft een lage retentie heb ik gemerkt.
Tot 2 weken oud gaat het meestal goed, daarna begint het af te takelen.
Wel doet Xs4all gelukkig niet mee aan de takedownshit.
Via Extreme usenet is True Blood bv al na 2 uur verschwunden. Via Newszilla nog gewoon compleet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nu ook bij series die ik dezelfde dag download. Mss bad luck. Ik gebruik overigens 7 threads.

edit: loont idd al bijna niet meer om een payserver te nemen.

[ Voor 25% gewijzigd door Lord_Dain op 11-08-2014 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Gelukkig geen last van bij torrents...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@BushWhacker

Ik gebruik 4 threads (volgens mij de max) en als client spotnet voor Newszilla.

@GerkeP

Naar mijn weten is Filezilla een FTP client...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jacques1971 schreef op dinsdag 12 augustus 2014 @ 10:00:

@GerkeP

Naar mijn weten is Filezilla een FTP client...
Dat weet ik, maar elke ftp client heeft zijn nukken natuurlijk.
Ik gebruik gewoon IPV6 met 2 threads op de Synology, en de snelheid is gewoon vrijwel constant.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Pff, de usenet servers zijn echt bagger vandaag zeg. Niets komt compleet binnen vandaag...
Iemand suggestie voor een goede fallback optie? Pay per GB abbo ergens bv?

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_Dain op 18-08-2014 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
use-less servers? het is idd niet best de laatste tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Als je kijkt in xs4all.general dan hebben ze problemen met Newszilla, en de beheerder is op vakantie. Het heeft wel aandacht, maar blijft een experimentele dienst ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

GerkeP schreef op dinsdag 19 augustus 2014 @ 10:03:
Als je kijkt in xs4all.general dan hebben ze problemen met Newszilla, en de beheerder is op vakantie. Het heeft wel aandacht, maar blijft een experimentele dienst ;)
Het was tot een paar dagen geleden altijd aardig goed.
Maar sinds een paar dagen is het echt bagger. 3/4 van de artikelen zijn `missing`.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Volgens mij is er iets veranderd aan newszilla, voorheen maakte mijn usenet client via xs4all newszilla altijd verbinding voor het downloaden van artikelen met eu.news.astraweb.com servers, tegenwoordig (sinds de problemen zijn begonnen) is/zijn dat reader.easyusenet.nl servers....

[ Voor 11% gewijzigd door Lord_Dain op 19-08-2014 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
je spreekt in raadselen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
edit: oh wacht ff, dat is het artikelnummer/id, zal wel betekenen / aangeven van welke server het afkomt voordat het bij tweaknews terecht is gekomen. misschien dat ze van peer zijn veranderd ofzo? waar ze all content vandaan halen?

[ Voor 78% gewijzigd door Lord_Dain op 19-08-2014 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Nee hoor er zijn gewoon technische problemen en de beheerder is op vakantie, zoals hier eerder al geschreven.
Het probleem met Newszilla is dat het nog steeds als experimenteel betiteld wordt door XS4All en daaraan verbindt men de consequentie dat er geen (pro)actief beheer op zou hoeven. De gevolgen daarvan zien we regelmatig zoals ook nu.
Dom overigens van XS4All want ik denk dat er best veel mensen zijn voor wie het hebben van een usenet-service belangrijk is bij het kiezen van een provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Daar lijkt het wel op ja. Het is nu al een aantal jaar experimenteel zo te zien dus lijkt inderdaad op een excuus om het niet te beheren en geen verantwoording voor downtime af te hoeven leggen. Zoals je aangeeft kan dat een doorslaggevende factor zijn om na het 1e jaar bij XS4all te blijven.

Vraag me wel af in hoeverre usenet in de huidige vorm toekomst heeft, met al die takedowns. Ik vermoed dat de komende jaren usenet veel subscribers gaat verliezen en bedrijven op de fles gaan/stoppen met usenet en de markt een stuk kleiner wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Lord_Dain schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 00:45:
Vraag me wel af in hoeverre usenet in de huidige vorm toekomst heeft, met al die takedowns. Ik vermoed dat de komende jaren usenet veel subscribers gaat verliezen en bedrijven op de fles gaan/stoppen met usenet en de markt een stuk kleiner wordt.
Denk precies hetzelfde.
Ik hoop dat de mediaindustrie een keer gaat nadenken en stopt met het actief tegenwerken van (legale) diensten zoals Netflix. Nu is het in NL nog zo dat 1 zender het exclusieve recht heeft om een serie/film uit te zenden. Slaat nergens op.
Als je bv. een stuk of 6 series leuk vindt, moet je 6 verschillende abonnementen afsluiten bij 6 verschillende aanbieders ipv bij 1. |:(
En ik hoop dat Netflix ook een normale Linux interface gaat uitbrengen, zodat die in XBMC/KODI geintegreerd kan worden. Spotify heeft dat al (libspotify), zoals ook door de daemon Mopidy wordt gebruikt (Spotify versie van MPD).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Sinds gisteren heb ik glas van XS4All. Helaas kon de beste man geen kabel trekken naar boven. 3 trekveren geprobeerd en ze hadden moeite met 1 bocht.
Stofzuiger geprobeerd, maar er zit te weinig zuigkracht om een touwtje erdoorheen te zuigen. Stofzuiger beneden laten zuigen, een collega had hetzelfde probleem, maar hij verhielp dat door van boven te zuigen. Beneden zitten er iets teveel vertakkingen blijkbaar. Vanavond zijn methode eens proberen.

Doordat ik nu geen bekabelde internet heb, kon ik de snelheid niet testen. Maar wifi ontvangst is goed. Ontvangst op zolder is vrij zwak, maar ik heb wel signaal.
TV is een verademing. HD ziet er beter uit dan HD van UPC. Met de AB van Xs4All kan ik de tv aan/uit zetten en hdmi kanaal kiezen.
Helemaal top. Deze week even uitzoeken hoe het zit met mijn Spotify account. Zit er toch "gratis" bij, dus kan ik net zo goed uitzoeken wat ik ermee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

vaseline

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Russel, bij mij zijn de kabelgoten ook erg krap en zitten er een paar hele scherpe en niet zo goed afgewerkte bochten in. Ik heb 1 bocht (in de meterkast) gewoon helemaal weg moeten breken om er nieuwe kabels door te krijgen. Zit er in de betreffende pvc buizen al bestaande kabels? Zoja, kan je die mooi als trekveer gebruiken. Zo heb ik het zelf gedaan om een bestaande coax kabel te vervangen door een dikke coax+netwerk kabel. Vastknopen, daarna goed intapen met ducttape en evt insmeren met vaseline, of iets anders vettigs.

@Bush, we gebruiken netflix redelijk veel nu, maar wat ik ook belachelijk vind is dat je inderdaad maar een paar series kan volgen op netflix, en weer niet die van HBO/AMC, etc etc. en dat het op netflix ook altijd 1 (en soms meer) seizoen(en) achterloopt hier. Het zou super zijn om voor , zeg 15€ (?) gewoon alle series die je leuk vindt te kunnen volgen, zonder vertragingen, bij 1 provider. Maar ja, in de VS zitten ook weer kabelaars/producenten die blijkbaar alleenrecht willen op de door hen geproduceerde series. Denk dus dat het voorlopig een utopie is.

edit: overigens lees ik net dat vanaf media 2015 ook The Walking Dead naar netflix komt. Dus blijkbaar zijn er toch bedrijven die het nut er van inzien om naar netflix te gaan..

[ Voor 42% gewijzigd door Lord_Dain op 20-08-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:49
Lord_Dain schreef op woensdag 20 augustus 2014 @ 11:17:
Russel, bij mij zijn de kabelgoten ook erg krap en zitten er een paar hele scherpe en niet zo goed afgewerkte bochten in. Ik heb 1 bocht (in de meterkast) gewoon helemaal weg moeten breken om er nieuwe kabels door te krijgen. Zit er in de betreffende pvc buizen al bestaande kabels? Zoja, kan je die mooi als trekveer gebruiken. Zo heb ik het zelf gedaan om een bestaande coax kabel te vervangen door een dikke coax+netwerk kabel. Vastknopen, daarna goed intapen met ducttape en evt insmeren met vaseline, of iets anders vettigs.
Ja. Dat trucje wilde ik vorige maand ook doen. UTP vastgebonden aan Coax. Beneden getrokken als een gek. Kabel leek vast te zitten na een cm of 10. Dus Coax zat in het buis en UTP ook een beetje.
Ik zei dit gaat het niet worden. Dus boven aan UTP getrokken. Hoppa tape liet los, dus we konden boven niet meer bij de Coax komen.
XS4All monteur gisteren zag dat we niet meer bij de coax konden komen boven. Dus beneden met kracht Coax losgetrokken en eruit gehaald. Boven bleek dus gewoon een erg scherpe knik te zitten oid. 3 soorten trekveren geprobeerd en ze kregen de trekveer er niet doorheen.

Ik ga zodadelijk breiwol halen en hopen dat de stofzuiger van boven wel kan zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Er zijn ook trekveren met een aanduwmechamisme/handvat te krijgen. Dat heeft mij al eens goed geholpen toen het met gewone trekveren echt niet lukte. Was daarmee fluitje van een cent.
Edit: even opgezocht: dit is een trekveerpomp. Zie ook http://www.trekveerpomp.nl/trekveerpomp-2/

[ Voor 21% gewijzigd door janbal op 20-08-2014 13:36 ]

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Na jaren geen xs4all maar weer eens een abo genomen bij xs4all maar nu gelukkig niet meer inbellen.

[ Voor 22% gewijzigd door Thombias op 21-08-2014 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xphil
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 08-12-2022
Ik heb inmiddels na jaren weer een XS4ALL abbo.. Eerst inderdaad inbellen en ook nog pilot voor kabel in Amstelveen gedaan en nu Glas.. 500/500. Werk(te) als een speer met de FB7490, steeds gemiddeld 495 down/up alleen vanavond in ene 300down en 120up.. even een mailtje gestuurd. Wacht nu op antwoord.
Ik was de eerste in mijn wijk, nog voor de bouwvak. Nu komen er steeds meer bij, zou niks moeten uitmaken.
Ik wacht maar af.
Mijn vraag is: ik heb 2 decoders geleverd gekregen. Nu weet ik dat ik nog 2 decoders kan bij bestellen.
Is het ook mogelijk die Arcadyan's via Marktplaats te kopen en aan te sluiten?
Ik neem aan dat niet alle MAC adressen bekend zijn?
Waar moet ik op letten?
Pagina: 1 ... 20 ... 108 Laatste