Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
Hier is de snelheid ook nog steeds goed.Nakebod schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:26:
Goed, 2 dingen
De storing op XS4ALL.nl heeft als status opgelost.
De monteur heeft mijn NTU vervangen.
Waarschijnlijk heeft punt 1 de meeste invloed waardoor het nu nog steeds prima werkt, voor de NTU wissel had ik namelijk dezelfde waardes als nu na de NTU wissel.
Nog even afwachten of het echt zo is, maar gister was het rond deze tijd al merkbaar trager.
Hier is geen NTU gewisseld. Was mi ook onzin; als de snelheid 's ochtends goed is en 's avonds dramatisch, dan ligt het niet aan de apparatuur thuis, maar aan de POP of daar achter.
zo, ma, di was de snelheid vanaf 's middags beroerd, maar sinds gisteren weer OK.
Ben benieuwd of ik nog een afmelding krijg op mijn ticket......
Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant
Helaas is het 500pakket nog niet te bestellen op onze PC..
En ik had ook gehoopt dat de 500 Mbit hier beschikbaar zou zijn maar ze hebben blijkbaar alleen 100 mbit apparatuur in pop's geïnstalleerd.
Ik zit naast xs4all ook nog met een UPC 120/12 mbit lijntje dus ik kan mooi vergelijken en dan moet ik toch wel zeggen dat UPC een stuk minder overboeking heeft dan de glaslijn. Hoe raar dat ook misschien klinkt.
Ook als je een download start, bij glas duurt het een tijd voordat je volle bak gaat, bij upc vrijwel direct. Voelt een beetje alsof kpn op hun glasnetwerk een agressieve vorm van trafficshaping gebruikt
In augustus worden de bestaande abonnementen aangepast staat in hun nieuwsbrief die ik gisteren ontving:Terrestrial schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 20:48:
Ik weet niet waar XS4ALL mee bezig is maar mijn nieuwe rekening geeft aan 55,93 terwijl het 100/100 Mbit abo nu 50 euro kost. Het jaar is al voorbij dus dan verwacht ik dat ze prijs meteen aanpassen.
(...)
https://www.xs4all.nl/nieuwsbrief/155.html
[ Voor 3% gewijzigd door Joen op 10-07-2014 21:52 ]
Dat zou inderdaad een raar iets zijn, en een reden om eens een belletje te doen richting xs4all.dutchguy schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 21:52:
Hoe bedoel je, dat UPC minder overboeking heeft? Haal je dan vaak de 100mbit niet met XS4All?
Als iets last heeft van vertraging door drukte is dat toch echt eerder een internetverbinding via de kabel dan via glas..
Overigens moet je voor 500/500 wel een aardige pittige router hebben lijkt me..maar als xs4all het aanbiedt zouden die Fritzboxen het dus wel moeten kunnen want dat is afaik de enige router die ze met glas meeleveren (en je moet thuis wel gigabit hebben liggen natuurlijk..). Maar niet elke huis tuin en keukenrouter kan zoiets leveren..wel iets om rekening mee te houden.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Zit nu even niet achter de PC dus geen goede speedtest uit te voeren, maar positief zal het niet zijn.
Dus NTU wissel heeft geen effect, en het probleem is dus nog steeds niet opgelost. Morgen maar weer bellen.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Wel apart is, is dat de storingsmelding verdwenen is van de Xs4all storingspagina, het heeft niet eens de status 'opgelost' gekregen.
Afgelopen nacht schijnt er wel onderhoud aan de IMAP servers te zijn geweest.
https://www.xs4all.nl/storingen/internet/#
Op dit moment ziet het er goed uit:

[update qua terugkoppeling xs4all HD]
Ze hebben me idd diezelfde avond (woensdag) nog teruggebeld om allerlei zaken te checken en te verifiëren. Men gaf aan dat het probleem bekend was en in diverse regio's in Nederland optrad. Zowel bij KPN alsmede bij Xs4all klanten.
Ik zou nu (een week later), volgende week woensdag wederom teruggebeld worden met een statusupdate c.q. verificatie of eea opgelost zou zijn...
[ Voor 31% gewijzigd door ehtweak op 11-07-2014 09:39 ]
Grote kans dat hij gewoon is aangesloten op gigabit apparatuur, waar de meesten in de pop nog op 100 Mbit apparatuur zittendutchguy schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 09:55:
Ik vraag me trouwens af waarom je bijna de enige bent die een upload >100Mb/s hebt, bijna iedereen haalt standaard zo'n 95 Down/95 Up.
GerkeP
Maar dat die upload piekt, ruim >100Mb, dat is sinds een paar weken. Voorheen was het idd altijd zo net < 100Mb.
Als de speedtest start, dan zie ik ook dat de upload eerst richting de 175Mb gaat, om vervolgens terug te zakken naar zo'n 115-120Mb.
Heb zojuist nog eens een upload testje met FileZilla FTP richting de xs4all storage gestart, en als ik b.v. 3 simultane binaire files upload, dan is de totale uploadstream zoiets van 20-35MBs. M.a.w. niet slecht...
Een single upload haalt zo'n 10MBs.
Maar ook naar Duitsland toe haalt een speedtest >100Mb bij de upload:

Of richting Zwitserland:

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 11-07-2014 11:50 ]

zo eentje dus.
Maar bij mij in de meterkast branden alle drie de LEDjes groen. (oranje= 100Mb connectie)
The birds turned into The Flying Dutchmen!
Wel een beetje triest dat dit op een later tijdstip is aangepast. Zijn ze soms geschrokken van het feit dat relatief nieuwe klanten wellicht wilden overstappen voor een paar € meer per maand naar het pakket? Volgens mij hebben ze het nu juist onaantrekkelijker gemaakt. Mwa.. 100 is ook snel genoeg.
https://www.dropbox.com/s/eb2uucwmlo81blz/DSC_0039.JPG
[ Voor 24% gewijzigd door Johnnie5 op 11-07-2014 20:36 ]
In nieuwe gebieden wordt gebruik gemaakt van de twee 'kastjes', zogenaamde UFTU.Johnnie5 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 19:41:
Ik zie een foto voorbij komen waar 2 kastjes op te zien zijn. In mijn meterkast zie ik er maar één. Is mijn situatie dan verouderd?
https://www.dropbox.com/s/eb2uucwmlo81blz/DSC_0039.JPG
Op het ene deel gaat het IP deel op de andere zijde het Coax gedeelte voor DVB-C en Analoge TV (zoals bij Telfort).
Voordeel van de UFTU is dat er geen monteur nodig is voor het aansluiten van het modem.
[ Voor 7% gewijzigd door .NCK op 11-07-2014 22:00 ]
Kun jij al 500mb bestellen dan? Ik krijg bij de postcodecheck max 100...Lord_Dain schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 18:09:
Vreemd, er staat me bij dat in het pakket overzicht het 500Mb/s pakket ook de eerste 6 maanden korting gegeven werd. Dit is sinds, volgens mij gisteren, aangepast in de eerste 3 maanden. Hierdoor is het opeens niet meer interessant om van het 100Mb/s pakket over te stappen op het 500Mb/s pakket.
Wel een beetje triest dat dit op een later tijdstip is aangepast. Zijn ze soms geschrokken van het feit dat relatief nieuwe klanten wellicht wilden overstappen voor een paar € meer per maand naar het pakket? Volgens mij hebben ze het nu juist onaantrekkelijker gemaakt. Mwa.. 100 is ook snel genoeg.
En volgens mij woon ik hemelsbreed 400 meter bij je vandaan.
Survival of the W-est
Echter vind ik het wel raar dat de korting nog maar 3 maanden is en niet 6. Ik heb het nog ff opgezocht en zowel hier in het draadje als in een bericht naar webcare heb ik toen gevraagd of de korting ook toepassing heeft en daar heb ik het expliciet over 6 maanden gehad. Lijkt er op dat ze het hebben aangepast...
Dat vind ik niet snugger van ze. Nu krijg je meer korting over de 50/100 Mbit/s pakketten, nl 6x17,50= 105€ en maar 3 maanden op het dure pakket a 27,50= 82,50€. Meestal is het zo dat je bij het duurste pakket de meest interessante korting krijgt. Dit versterkt mij in het gevoel dat het achteraf aangepast is. Heel dom want als je klanten wil trekken is het volgens mij veel slimmer om 6 maanden korting te geven.
[ Voor 34% gewijzigd door Lord_Dain op 11-07-2014 23:12 ]
Standaard staat gigabit ook uit op alle poorten, althans bij een normaal standaard los geleverd exemplaar.jacques1971 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 13:08:
Of het komt omdat op de FB de poort in greenmode staat = 100Mbit
Ik vind het ook een beetje suf anno 2014, maar goed
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
De snelheid is hier nog steeds goed. Sinds woensdag geen problemen meer gehad.Nakebod schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 16:26:
Goed, 2 dingen
De storing op XS4ALL.nl heeft als status opgelost.
De monteur heeft mijn NTU vervangen.
Waarschijnlijk heeft punt 1 de meeste invloed waardoor het nu nog steeds prima werkt, voor de NTU wissel had ik namelijk dezelfde waardes als nu na de NTU wissel.
Nog even afwachten of het echt zo is, maar gister was het rond deze tijd al merkbaar trager.
Het lijkt nu hier opgelost. (niet te vroeg juichen).
Wel raar dat ik geen info meer heb gekregen op de ticket die ik heb ontvangen.
Ik heb ook geen idee waar ik de ticket kan inzien.
Ik ga er van uit dat die dus nog steeds open staat.
Ik heb exact dezelfde opstelling en dezelfde kleur leds als op de foto. Power (groen), Glas (groen), Ethernet (oranje).ehtweak schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 12:09:
ff een foto uit dit topic geleend:
[afbeelding]
zo eentje dus.
Maar bij mij in de meterkast branden alle drie de LEDjes groen. (oranje= 100Mb connectie)
Mijn FB7390 staat op `power`, dus gigabit, maar de led op de ntu is oranje.
100/100 is het max wat hier leverbaar is..... beetje jammer want Ziggo levert al 180/18.
Je zou verwachten dat ze met `de infrastructuur van de toekomst` boven de antieke infrastructuur zouden gaan zitten met snelheid.
Helaas via glas alleen die encrypted IPTV streams. Dus TV gewoon via COAX laten lopen, zodat ik een eigen ontvanger kan gebruiken (Ziggo met Irdeto2).
Mijn eigen ontvanger (Dreambox 7020HD) kan ook IPTV aan, maar zonder smartcard krijg je die Verimatrix er niet af.
Het is jammer dat KPN alle streams van Glashart aan het uitfaseren is.
Alles wordt nu uitgerust met die verrokte encryptie.

[ Voor 3% gewijzigd door BushWhacker op 13-07-2014 09:34 ]
home network>network settings
en dan de 4 power mode opties aantikken.
als hij nog steeds oranje blijft moet je eens kijken naar de kabel, mogelijk dat die alleen 100mbit kan.
[ Voor 27% gewijzigd door flippy op 14-07-2014 11:33 ]
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Blijkbaar zetten ze dus enkel 1gb aan als je abonnement het nodig heeft.
If it ain't broken, tweak it!
Begrijp alleen je verhaal niet zolang het via een postcodecheck niet mogelijk is
om een 500Mb/s verbinding aan vragen, hoe je dan wel kan overstappen??
de uploadsnelheid zie ik echter wel af en toe met pieken richting de 150mbit gaan, download komt meestal niet verder dan 110 dus er zit wel speling op de lijn.
wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen
Ik had begrepen dat alles per augustus zou worden doorgevoerd, maar zie vandaag op mijn nieuwe nota (loopt 13 juli-13 aug) dat internet nog (zoals verwacht) het oude bedrag is, maar telefoon is wel al voor het nieuwe bedrag opgenomen: wel 7 cent minder, ex-btw...
Wel apart dat dit onafhankelijk van elkaar wordt gewijzigid?
Je wordt tzt (nog niet bekend wanneer) overgezet, tot die tijd blijf je gewoon extra betalen.
Of je moet handmatig even 'upgrade' aanvragen.
Wel even opletten dat je dan spotify kan kwijtraken.
De site van XS4ALL is niet helemaal bij. Bij mij geeft de site ook 100Mbit/s aan, terwijl KPN hier al een tijdje 500Mbit/s levert.flippy.nl schreef op maandag 14 juli 2014 @ 16:30:
vreemd dan dat ik nog nooit 100mbit heb gezien (NTU draait sinds dag 1 al op gbit) ondanks dat volgens XS 500mbit niet eens mogelijk is.
If it ain't broken, tweak it!
Want ik vraag me af welke Fritzbox (of iets anders) ze dan meeleveren?
[edit]
Vorige week gaf mijn postcode nog geen mogelijkheid tot een 500/500 interpretverbinding. Nu (vandaag) wel... Maar welk modem daar nou bij zit?
[ Voor 32% gewijzigd door ehtweak op 14-07-2014 19:49 ]
Al nieuws over dit probleem?visa01 schreef op vrijdag 11 juli 2014 @ 15:23:
heeft iemand al een oplossing voor webtv android telefoons/pads? gebruikte tot nu toe de app Xs4allWebTV_0.8.2.apk maar helaas xs4all heeft weer wat gewijzigd en nu doet webtv het helemaal niet meer ook niet op via chrome of explorer....
Want ik bemerk hier hetzelfde. Webtv via een android device werkt niet (meer). Het heeft wel gewerkt. Ik zou niet precies kunnen duiden wanneer het gestopt is met functioneren (gebruikte het zelden). Maar de afgelopen week deed 'ie het in ieder geval niet.
Heb toen gebeld met de HD van Xs4all, maar die wisten het op dat moment eigenlijk niet. Het had wel te maken met de flash ondersteuning die niet meer (!?) aanwezig was in Android.
Zelf getest met een Nexus 5 (cleane, schone, allernieuwste Android); niet werken, geeft foutmelding dat netwerkstream niet getoond kan worden.
Getest met een Galaxy Note 1; werkt ook niet. Met de standaard browser krijg je gewoon GEEN beeld (blijft zwart) en met Chrome krijg je dezelfde foutmelding als op de Nexus 5.
Ik heb zowel die specifieke Xs4allWebTV_0.8.2.apk geprobeerd alsmede de standaard browsers op een Android device. In alle situaties werkte het niet...
BTW: op desktop PC's met allerhande OSen en browsers werkt het wel...
Want ik vraag me af of die Fritzboxen rap genoeg zijn voor een 500/500 connectie...
Zou er voor een echte high speed FttH connectie geen Fritzbox 4080 nodig zijn?
http://avm.de/aktuelles/n...generation/fritzbox-4080/

[ Voor 50% gewijzigd door ehtweak op 14-07-2014 22:38 ]
Ik kan via het systeem de order nog niet inschieten... Maar dat gaat vast geen eeuwigheid meer duren ....
Survival of the W-est
Morgen meteen bellen!
Ehtweak, johnnie5 heeft gelijk, bij een nieuw abo komt de FB7490 mee. Ik zit in jou regio en werk met de 7490.ehtweak schreef op maandag 14 juli 2014 @ 20:15:
@Johnnie5: spreek je uit ervaring of van horen zeggen?![]()
Want ik vraag me af of die Fritzboxen rap genoeg zijn voor een 500/500 connectie...
Zou er voor een echte high speed FttH connectie geen Fritzbox 4080 nodig zijn?
http://avm.de/aktuelles/n...generation/fritzbox-4080/
[afbeelding]
Maar, de big question, heb jij een 500/500 of een 100/100 verbinding i.c.m. die FritzBox 7490?Gondelier schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:28:
[...]
Ehtweak, johnnie5 heeft gelijk, bij een nieuw abo komt de FB7490 mee. Ik zit in jou regio en werk met de 7490.
[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 15-07-2014 07:51 ]
Begrijp eerlijk gezegd niet waarom iedereen lyrisch is over glas, ik ga in snelheid achteruit en ik betaal meer tov UPC.
Maar ja, ik wilde iets nieuws proberen, dus we wachten af. Tweede tv ontvanger is ook wel fijn.
Vooralsnog lijkt alles ook goed te zijn, upload was "net na de storing" wel iets lager dan normaal (70-80 Mbit) maar de ping en upload waren gewoon goed.BushWhacker schreef op zondag 13 juli 2014 @ 09:25:
[...]
De snelheid is hier nog steeds goed. Sinds woensdag geen problemen meer gehad.
Het lijkt nu hier opgelost. (niet te vroeg juichen).
Wel raar dat ik geen info meer heb gekregen op de ticket die ik heb ontvangen.
Ik heb ook geen idee waar ik de ticket kan inzien.
Ik ga er van uit dat die dus nog steeds open staat.
Heb daarna eigenlijk niet meer getest, kan best dat de upload al lang weer goed is, of misschien niet
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Hoe zo ga je in snelheid achteruit? Telt uploadsnelheid dan niet ofzo?Russel88 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 08:32:
Zo gisteren een 100/100 abbo afgesloten.
Begrijp eerlijk gezegd niet waarom iedereen lyrisch is over glas, ik ga in snelheid achteruit en ik betaal meer tov UPC.
Maar ja, ik wilde iets nieuws proberen, dus we wachten af. Tweede tv ontvanger is ook wel fijn.
Als je upload niet belangrijk vindt had je sowieso beter bij UPC kunnen blijven.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Kort door de bocht opmerking.Gondelier schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 00:28:
[...]
Ehtweak, johnnie5 heeft gelijk, bij een nieuw abo komt de FB7490 mee. Ik zit in jou regio en werk met de 7490.
Iedereen weet hier nou zo ongeveer wel dat de FB 7490 mee komt. Maar men heeft het hier over de 500/500 abonnementen! Het is algemeen bekend dat de FB 7390 al aan z'n max zit op 100/100 en dat ook de 7490 niet zo veel krachtiger is.
Het lijkt me dus nog steeds heel sterk dat men ook met 500/500 de 7490 mee gaat leveren. Op die vraag geeft johnnie5 geen antwoord.
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
7390 loopt zo tegen de 250 tot 280 Mbit, meer zit er niet in.
Daarom leveren we nu de 7490, daarmee haal je op een 500 Mbit lijn ook
echt die snelheid, als we 500 Mbit leveren.
Zoals ik al eerder vermeldde staat dat op de site van XS4ALL.eymey schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 09:09:
[...]
Kort door de bocht opmerking.
Iedereen weet hier nou zo ongeveer wel dat de FB 7490 mee komt. Maar men heeft het hier over de 500/500 abonnementen! Het is algemeen bekend dat de FB 7390 al aan z'n max zit op 100/100 en dat ook de 7490 niet zo veel krachtiger is.
Het lijkt me dus nog steeds heel sterk dat men ook met 500/500 de 7490 mee gaat leveren. Op die vraag geeft johnnie5 geen antwoord.
Telefonisch is dat mij ook verteld dat de Fritz!Box 7490 word geleverd.
[ Voor 3% gewijzigd door Johnnie5 op 15-07-2014 10:55 ]
Ik heb geen 500/500 verbinding, volgens de website van XS4ALL met daarbij de PC-check komt hij wel naar boven om te bestellen. Ik denk ook dat de FB 7390/7490 niet geschikt zijn voor de 500/500. En de 4080 is volgens mij nog niet als internationaal te verkrijgen. Ook hangt er weer een firmware update in de lucht v6.10 en hoop dat deze update zonder problemen gaat werken.ehtweak schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 06:56:
[...]
Maar, de big question, heb jij een 500/500 of een 100/100 verbinding i.c.m. die FritzBox 7490?
Stel ik zou overstappen naar het 500Mb Pro abo, raak ik dan Spotify kwijt? Ik heb momenteel Glas Extra, en als ik in het Service paneel naar "Overige" > "Spotify" ga dan staat er het volgende:
Alleen bij Internet Smart, Plus en Pro in combinatie met Bellen en TV krijgt u Spotify Premium (t.w.v € 10,- p/mnd) gratis.
Verwijderd
Hier heb ik vanmorgen over gebeld nadat de postcodecheck aangaf dat ik 500 kon bestellen, maar wanneer ik ingelogd was dit niet mogelijk bleek... Ze zijn iets te enthousiast geweest met de update van de postcodecheck. Bestaande klanten wordt aangeraden in te loggen en vervolgens te bekijken of de upgrade mogelijk is. Al met al kan het nog wel even duren kreeg ik te verstaan.jacques1971 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:48:
Vreemd, als nieuwe klant kan je 500/500 bestellen...als bestaande klant nog niet..
[ Voor 10% gewijzigd door Lord_Dain op 15-07-2014 16:50 ]
Ik ben bestaande klant en kan via deze link kiezen voor 500 Mb. In de wijk waar ik woon ligt pas sinds mei glasvezel. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.jacques1971 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 14:48:
Vreemd, als nieuwe klant kan je 500/500 bestellen...als bestaande klant nog niet..
Alhoewel 500 Mb natuurlijk erg gaaf is heb ik nog wel m'n twijfels. Wat heb je er in de praktijk nou echt aan. Het is leuk dat je zo'n mooie score op een snelheidstest haalt maar veel content providers zullen die bandbreedte niet eens kunnen vullen. Proof me wrong please
Huidige pakket, Glas Extra, 55,93€ per maand
Kies uw nieuwe abo:
Internet Plus (100/100) 50€ per maand.
Internet Pro (500/500) 60€ per maand.
Het zou dus heel verstandig zijn om als klant welke langer dan 6 maanden klant is, te switchen van Glas Extra -> Internet Plus. Of dit verstandig is voor nieuwe klanten, weet ik niet, de eerste 6 maanden krijg je toch een flinke korting en ik kan me voorstellen dat het ingewikkeld wordt om die korting mee te nemen bij de switch.
Zowel de helpdesk als Webcare hebben mij aangegeven dat de korting meegaat, maar ik heb nu al zoveel foute facturen en ellende gehad dat ik zelf pessimistisch ben en het eigenlijk niet aandurf. Sowieso is het een beetje een valkuil, stel dat je upgrade van Glas Extra-> Pro en je zit nog in je eerste 6 maanden. Vervalt dan de korting na 3 maanden, omdat er bij Pro maar 3 maanden korting zit? Vragen vragen.
Overigens ben ik het met je eens dat 500/500 zwaar overkill is. Maar wel leuk...
[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 15-07-2014 16:59 ]
Maar idd, voor een beetje surfen en wat windhoos updates binnenhalen, zet het weinig megazoden aan de digidijk.
Aan de andere kant, voor NAS synchronisaties, cloud (amazon s3 b.v.) uploads e.d. zou het best wel eens een stuk beter kunnen performen dan een 'magere' 100/100 pijp.
Idd is de vraag; in hoeverre het nut heeft? Maar als je voor 10,= p/m meer een 5 x snellere verbinding kan hebben, is het leuk. Dat is mijn gedachte gang.
Ik hoor die vraag wel vaker maar veel mensen denken maar aan 1 apparaat om dan 500 Mbit aan te hangen. Maar denk eens even aan een huishouden met 2 of 3 tieners. Vader op de laptop aan het werk. Alle drie de kinderen aan het gamen/downloaden, moeder op de Ipad. En nog wat huishoudelijke apparaten aan een internetverbinding (koelkast, themorstaat, etc..)Stefan© schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 16:51:
[...]
Ik ben bestaande klant en kan via deze link kiezen voor 500 Mb. In de wijk waar ik woon ligt pas sinds mei glasvezel. Wellicht dat dat er iets mee te maken heeft.
Alhoewel 500 Mb natuurlijk erg gaaf is heb ik nog wel m'n twijfels. Wat heb je er in de praktijk nou echt aan. Het is leuk dat je zo'n mooie score op een snelheidstest haalt maar veel content providers zullen die bandbreedte niet eens kunnen vullen. Proof me wrong please
En zo kan je nog wel even verder gaan met clichés. Maar dat maakt het niet minder waar(schijnlijk).
En dan is een 500 Mbit abonnement misschien toch wel lekker en wat minder over-kill.
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Helemaal mee eens! Ik heb sinds vandaag een 500/500 verbinding. Was tevreden over de 100/100 die ik had, maar met deze snelheid merk je helemaal de voordelen van een glasvezelverbinding. Op mijn Ubuntu desktop haal ik ook vrijwel de beloofde snelheid, iets van 490/495. Op de iPad haal je die snelheid natuurlijk nooit. In dit blogartikel wordt dit goed uitgelegd: http://wifinigel.blogspot...t-is-my-ipad-on-wifi.html .Barre73 schreef op dinsdag 15 juli 2014 @ 21:27:
[...]
Ik hoor die vraag wel vaker maar veel mensen denken maar aan 1 apparaat om dan 500 Mbit aan te hangen. Maar denk eens even aan een huishouden met 2 of 3 tieners. Vader op de laptop aan het werk. Alle drie de kinderen aan het gamen/downloaden, moeder op de Ipad. En nog wat huishoudelijke apparaten aan een internetverbinding (koelkast, themorstaat, etc..)
En zo kan je nog wel even verder gaan met clichés. Maar dat maakt het niet minder waar(schijnlijk).
En dan is een 500 Mbit abonnement misschien toch wel lekker en wat minder over-kill.
het was noemenswaardig geweest als je wel 500mbit haalt over wifi.
[ Voor 10% gewijzigd door flippy op 15-07-2014 23:46 ]
Verwijderd
Het antwoord is: ja hij ondersteund deze hoge snelheid. Zie ook: link
Dat mag geen verrassing zijn en ik snapte de discussie ook al niet. Zie ook de test van hardware info:Verwijderd schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:20:
Ik heb de vraag of de FRITZ!Box 7490 de snelheden van 500Mbit/s ondersteund maar eens voorgelegd aan de partij die dit moet weten; AVM zelf!
Het antwoord is: ja hij ondersteund deze hoge snelheid. Zie ook: link
http://nl.hardware.info/r...l-testresultaten-bekabeld
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Verwijderd
LAN -> LAN was wel duidelijk, maar het gaat natuurlijk om het Point-to-point protocol over Ethernet (PPPoE). Ook dat wordt bevestigd.Barre73 schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 11:25:
[...]
Dat mag geen verrassing zijn en ik snapte de discussie ook al niet. Zie ook de test van hardware info:
http://nl.hardware.info/r...l-testresultaten-bekabeld
Had (nog) niet begrepen dat de 7490 dus wel degelijk veel krachtiger is dan de 7390.
Maar toch wel apart dat AVM dan ook nog eens een heel aparte/nieuw model gaat marketen 'speciaal voor glasvezel'.....
Ik heb zelf het glasvezelkastje erop geklikt (zeer eenvoudig), maar nu brand er alleen het ledje power?
Heb guidion gebeld en die vertellen mij, dat er pas op 18de een actief signaal is. (vreemd)
Iemand ervaring mee?
automation fanboy
Ik heb een week naar 2 brandende ledjes gekeken.Punkbuster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:01:
Heb guidion gebeld en die vertellen mij, dat er pas op 18de een actief signaal is. (vreemd)
Iemand ervaring mee?
1 voor Power, 1 voor verbinding naar mijn netwerk. Het belangrijkste ledje verbinding naar buiten duurde dus een kleine week. Komt dus vanzelf goed.
Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH
[ Voor 21% gewijzigd door Punkbuster op 16-07-2014 16:26 ]
automation fanboy
Ik moet vrijdag terugbellen, ze zouden er alles aan doen zodat het vrijdag wel te bestellen was.
Ik hoop dat het waar is.
automation fanboy
NTU op A en verbinden met port 1. Wizard draaien in de Fritz (FTTH, de juiste optie met of zonder TV) en gaan. Optie met TV -> port 4 voor TV.Punkbuster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 16:24:
Goede berichten, Ik heb een A en B keuze voor NTU, welke hebben jullie gekozen? En van de NTU naar de Fritz op [LAN]port 1?
automation fanboy
Volgens mij staan de nummers ook in het service-centre. Inloggen met je inloggegevens bij XS4ALL, en bij televisie staan deze codes ook. Succes.Punkbuster schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 21:55:
Alles een keertje herstart en nu loopt de tv installatie wel door, jammer dat ik mijn abonnement-nummer en pincode nog niet binnen heb.
Is die Genexis makkelijk zelf aan te sluiten? Waar moet je op letten?
Volgens mij moet hij op de blauwe kabel aangesloten worden,
[ Voor 14% gewijzigd door TVL op 17-07-2014 11:40 ]
Let op het dopje/kapje dat je dat er af haalt. Zie foto's eerder in dit draadje van mijn aansluiting.
[ Voor 48% gewijzigd door Lord_Dain op 17-07-2014 15:08 ]
Lord_Dain in "XS4all Glasvezel"
Lord_Dain in "XS4all Glasvezel"
In mijn opinie de belangrijke puntjes:
- De linker dummy er af halen door eerst bovenop het haakje in te drukken en de dummy zelf tegelijkertijd naar boven te schuiven.
- Niet vergeten het beschermdopje van de lichtsensor van de NT af te halen.
- NT van bovenaf op schuiven tot je de klik van het haakje hoort.
- Kabels aansluiten en kijken of het lampje Glas brand (mits in de centrale de verbinding ook actief is).
Ik ben wel gebeld, maar was niet thuis.Lord_Dain schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 18:58:
Iemand hier toevallig gebeld door XS4all in het kader van een klantentevredenheidsonderzoek? Ik vanmiddag.
Leek over de storing te gaan van vorige week dat die opgelost is.
Vandaag staat er bij mijn check op de site ook 500/500.MacBakky schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 17:06:
Ik heb gister gebeld, op de site van xs4all staat na de postcodecheck dat ik 500/500 kan krijgen, maar de meneer aan de telefoon kreeg het toch niet voor elkaar om het voor me te bestellen in hun systeem.
Ik moet vrijdag terugbellen, ze zouden er alles aan doen zodat het vrijdag wel te bestellen was.
Ik hoop dat het waar is.
Ik vind het nu nog een beetje overkill (2 persoonshuishouden).
Nieuwsgroep abo is 120 MBit en dat doe ik samen met mijn zwager.
Dus wordt dan 60MBit. Krijg het met ~6MB/s binnen.... is snel zat.
Newszilla met ~8MB/s met 3 streams. Ook snel zat....
Ik heb 2 Fritzboxen gekoppeld via de ingebouwde VPN functie, 7390 en 7340, maar dat is niet echt snel. ~1MB/s. Via OpenVPN op de Synology`s (413 en 213+) gaat het veel rapper. > 6MB/s. (is via mijn 100 en de andere kant was Ziggo 60/6).
Gisteren nog niet dan?BushWhacker schreef op donderdag 17 juli 2014 @ 19:15:
[...]
Vandaag staat er bij mijn check op de site ook 500/500.
Nope.
Men gaf aan dat er recentelijk capaciteitsproblemen zijn geweest in de achterliggende infrastructuur. En via-via hoorde ik dat er recent hogere capaciteit tussen een aantal city-POPs is gerealiseerd.
Tot nu toe ziet het er goed uit:

ik heb zelf meer last v.d. hitte, dan de computer...
Zo geeft bij mij (1325, Almere Stad) XS4ALL ook aan dat 500 mbit/s beschikbaar is. Maar KPN gaat nog steeds maar tot 100 mbit. ALS de PoP's geschikt gemaakt zouden zijn voor 500 mbit/s, dan zou je toch aannemen dat KPN het meteen ook zelf gaat aanbieden. En als de PoP nog niet geschikt is, dan kan XS4ALL het dus ook niet.
[ Voor 12% gewijzigd door Lord_Dain op 18-07-2014 23:09 ]
Afgelopen dinsdag werd mij verteld om vrijdag terug te bellen, omdat ze er alles aan zouden doen om het mogelijk te maken om 500/500 te kunnen bestellen.
De postcodecheck gaf aan dat ik 500/500 kon bestellen
Ik zit nu in Tussen de Vaarten-zuid (1328SM) en heb nu 100/100.
Weer hetzelfde verhaal... Ik moet terugbellen over een week of 2 en dan zou het waarschijnlijk wel mogelijk zijn.
Wat een bullshit! Zet dan niet bij de postcodecheck dat het al mogelijk is!!
Als ik bij mijn xs4all kijk bij abonnementwijzigingen staat er ook dat ze druk bezig zij met hun systemen en dat 500/500 binnenkort beschikbaar wordt.
Ik wil het gister.
als je 3x groen hebt op je NTU is de wijkcentrale geschikt voor 500+ mbit maar dat wil niet zeggen dat ze je de mogelijkheid geven, immers is de bandbreedte tussen de centrales wel een issue. als ze iedereen maar 500 gaan geven moeten ze wel iets gaan doen aan die lijnen.
Verwijderd
"Nadat de werkzaamheden in de straat zijn afgerond, maken wij een afspraak om het (geen de?) glasvezelmodem in uw woning te installeren."
Vragen :
- Is dat modem eveneens kostenloos, zoals de rest van de aansluiting in huis? (huurhuis)
- Levert Reggefiber overall de Genexis modem?
- Ook WiFi op de modem?
- Kan de gebruiker ook settings aanpassen van de modem? Of is dit alleen voor de eigenaar ..Reggefiber?
- Ergens een handleiding te downloaden van de Genexis modem?
Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature
- Ze komen iets in je huis monteren wat de "FTU" heet. Dat is een basisplaat waar de vezels veilig in afgemonteerd zitten. Daar komen normaliter 'dummy' apparaten op. Als je ook echt een abonnement neemt, dan worden die dummy dingen vervangen door een 'NT" (wat Reggefiber om het voor gewone consumenten herkenbaar te houden vaak modem wordt genoemd).Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2014 @ 17:12:
Reggefiber, daar heb ik nu info van gekregen, informatie en stappenplan over glasvezelaanleg na de vakanties..
"Nadat de werkzaamheden in de straat zijn afgerond, maken wij een afspraak om het (geen de?) glasvezelmodem in uw woning te installeren."
Vragen :
- Is dat modem eveneens kostenloos, zoals de rest van de aansluiting in huis? (huurhuis)
- Levert Reggefiber overall de Genexis modem?
- Ook WiFi op de modem?
- Kan de gebruiker ook settings aanpassen van de modem? Of is dit alleen voor de eigenaar ..Reggefiber?
- Ergens een handleiding te downloaden van de Genexis modem?
De NT die wordt geplaatst is afhankelijk van de provider waar je gaat. In het geval van XS4ALL komt er een redelijk eenvoudige NT op te zitten met 1 UTP poort en doet de Fritz!box verder alles.
Verwijderd
Thnx voor je info en snelle reactie!eymey schreef op zondag 20 juli 2014 @ 18:08:
[...]
- Ze komen iets in je huis monteren wat de "FTU" heet. Dat is een basisplaat waar de vezels veilig in afgemonteerd zitten. Daar komen normaliter 'dummy' apparaten op. Als je ook echt een abonnement neemt, dan worden die dummy dingen vervangen door een 'NT" (wat Reggefiber om het voor gewone consumenten herkenbaar te houden vaak modem wordt genoemd).
De NT die wordt geplaatst is afhankelijk van de provider waar je gaat. In het geval van XS4ALL komt er een redelijk eenvoudige NT op te zitten met 1 UTP poort en doet de Fritz!box verder alles.
Juist ...FTU, ik had al veel gelezen en ben al vaak FTU als naam tegengekomen, maar niet dat dit het door Reggefiber de modem genoemd werd.
In ieder geval houdt dit dus voor mij in, dat alles wat zij in mijn huis installeren kostenloos is. Tot ik besluit glasvezel af te nemen (zeer waarschijnlijk xs4all).
In ieder geval weer wijzer geworden:-)
Thnx
Jouw op zich plausiebele verklaring zou kloppen als KPN dan in sommige bestaande gebieden plus alle nieuwe gebieden ook (nog) geen 500 mbit zou leveren. Bovendien zouden ze dan ook hun wholesale afnemers, die nu in de ene plaats wel 500 kunnen leveren en in andere ( volgens jou onnodig) nog niet, benadelen. Het zou in ieder geval erg interessant zijn wanneer in een toenemend aantal bestaande gebieden de KPN-dochter wél hoger dan 100 mbit zou ku nnen leveren, terwijl de andere wholesale afnemers (Vodafone, Fiber NL, Solcon, Tweak, etc.) dat niet kunnen. Misschien een mooie lead voor de ACM.flippy.nl schreef op zaterdag 19 juli 2014 @ 23:38:
KPN heeft op veel meer plekken 1gbit in de wijkcentrales zitten dan ze "toegeven". het is immers handiger om nu mensen "goedkoop" 100mbit te geven en met een druk op de knop naar 500 of 1gbit te laten gaan en ze een nieuwe marketingspin eraan kunnen geven als de kabeltoko's weer eens aan komen zeilen met de zoveelste snelheidsverhoging.
als je 3x groen hebt op je NTU is de wijkcentrale geschikt voor 500+ mbit maar dat wil niet zeggen dat ze je de mogelijkheid geven, immers is de bandbreedte tussen de centrales wel een issue. als ze iedereen maar 500 gaan geven moeten ze wel iets gaan doen aan die lijnen.
Bandbreedte tussen Area-pops en Citypop is overigens nauwelijks een issue in de netwerkopzet die Reggefiber hanteert. Hoogstens is de bandbreedte van de Citypop met de backhaul een issue, maar dan nog.
Het gaat ook helemaal niet om "iedereen 500 mbit geven" zoals jij suggereert, alleen die kleine groep die erom vraagt. De marketing spinoff hebben ze overigens al lang, want ze kunnen het reeds voor ieder nieuw gebied gewoon hanteren in de strijd tegen de kabelaars.
In ieder geval, tot XS4ALL de eerste 500 mbit lijn opgeleverd heeft in, pak 'm beet, Almere (waar tot nu toe, of tot voor kort?, gewoon technisch nog niet meer dan 100 mbit links aanwezig zijn), ga ik er van uit dat XS4ALL gewoon nog te voorbarig is. De verhalen die ik hier lees dat XS4ALL ook steeds aangeeft dat je later terug moet bellen, lijken dat ook te bevestigen.