[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 18 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 15:56
ehtweak schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:20:
Blijft de vraag voor Barre73: hoe zit het nou? Zijn er nou wel of geen VERKOPERS van Reggefiber die ISP abonnementen verkopen?
Voor zover ik weet, uit voorgaande vraagbundelingsprojecten, heb je verkopers, in dienst van (of ingehuurd door) een specifieke ISP. En, aan de andere kant heb je mensen van Reggefiber die voorlichting geven, en/of schouwers die individuele woning/panden schouwen om b.v. te bepalen waar een FttH aansluiting gaat komen.

Barre73?
Er zijn GEEN verkopers van Reggefiber zelf. Wel adviseurs die op afspraak langskomen. Er zijn ook enkele malen mensen ingehuurd als onafhankelijke adviseurs/verkopers, maar dat beviel niet erg goed.

Mijn gok: Een bedrijf dat zich heeft voorgedaan als Reggefiber en deze mijnheer toch op de een of andere manier een ongevraagd abonnement heeft bezorgd. En dat heeft gedaan op een iPad via www.eindelijkglasvezel.nl, samen met deze bewoner.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggefiber en aanvraagbevestiging :

@ Eymey :

Stel dat glasvezel dit jaar aangelegd is. Ik ga er vanuit dat XS4all mijn vdsl Fritzbox gaat omruilen (hoe dan ook) en de aansluiting verder afhandelt.
Maar moet ik nog wijzigingen aanbrengen in kabels vanaf de router naar mijn TP Link Switch?
Wat verandert er nog meer qua aansluitingen of... moet er verandert worden?
Situatie nu is VDSL Fritzbox 7360 naar TP Link switch, met daarop weer allerlei apparatuur.
Nu heb ik alleen Internet van XS4all, maar stel dat ik ook TV ga afnemen van XS4all, zijn hier ook andere of betere kabels nodig voor het interne netwerk?

@Lord_Dain.

Thnx ...die info helpt me ook weer verder! RB heb ik gevraagd mij per email of schriftelijk een canceling te sturen. Dus afwachten of dit ook gebeurd!

@Eymey ...

Inderdaad, een all in 1 packet ...waar ik dus geen belang bij had en heb! Van meet af aan gezegd en dat meerdere keren!

@ehtweak :

Waren dus mensen van RB met hun blauwe shirtje met RB naam er op. Ook de aanvraagbevestiging die per email kwam, kwam van RB af. Lijkt om ingehuurde en plaatselijke mensen te gaan.Maar RB heft telefonisch aangegeven, dat men absoluut niet gelukkig was met hoe dit alles gegaan is.

vr6_only :

Zoals ik inmiddels al had aangegeven, ben ik zeker niet zonder meer klakkeloos ingegaan op een aanbod.
Meerdere keren luid en duidelijk kenbaar gemaakt, dat ik geen wijziging wou in mijn huidig pakket en ik geen nieuw contract wil. Dat ik pas beslis als glasvezel er werkelijk ligt.
Ik ben geen person die snel te overtuigen is, maar RB als netbeheerder en XS4all die strax zonder meer glasvezel levert(dan is het sowieso einde vdsl voor mij), heeft mij ergens op het verkeerde been gezet. Daarbij zware gezondheidsklachten, zodat scherpte het soms wel eens wat wil afweten.:-((
Mij is duidelijk gemaakt, dat het alleen ging om informative voor de toekomstige netbeheerder.

Thnx all!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CooleSmurf
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-10 19:29
Binnenkort gaat Reggefiber een glasvezelaansluiting maken bij ons thuis.
XS4ALL spreekt me het meeste aan als provider voor Internet en (IP)TV.
Echter wil ik geen gebruik maken van de standaard Fritz!Box, maar zelf via een switch of pfSense router de VLAN's uit elkaar halen. Voor KPN zie ik op netwerkje.com een duidelijke beschrijving hoe je dat zelf kan configureren. Helaas heb ik dat voor XS4ALL niet gevonden.
Heeft iemand dit operationeel (Internet + TV) zonder Fritz!Box? En is weet iemand daar een handleiding / beschrijving van te vinden?

@GerkeP: Dank je. Moet kunnen dus.

[ Voor 3% gewijzigd door CooleSmurf op 06-07-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Als je even zoekt in https://groups.google.com/forum/#!forum/xs4all.general dan staan daar een aantal handleidingen ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Wij willen over een tijdje de overstap maken naar xs4all. Het eerste jaar met onze eisen zo'n 6 euro per maand duurder (over jaar berekend), maar dan wel inc. spotify premium en pluspakket voor tv. Daarna natuurlijk een bak duurder, maar ja wie weet wat er dan weer te krijgen is..

Nu hoop ik echter stiekem dat 500/500 ook leverbaar wordt..alhoewel dat de bottleneck voor de snelheid wel weer op een hele andere plek legt. Iemand al 500/500 draaiend en daar wat zinnigs over te zeggen qua ervaringen uit de praktijk?

Wat betreft aansluiten:
Ik heb in mijn huis 1 utp-kabel vanaf de meterkast van de genexis tv-poort > tvhoek voor in de Animo decoder, en 1 utp-kabel voor het internet vanaf de genexis internetpoort > router in de tvhoek. Heb ook niet echt veel zin in het gebruik van een Fritzbox, ik wil mijn Asus RT-AC66U blijven gebruiken. Nu heb ik hier al gelezen dat xs4all niet op die manier werkt, en ik dus in m'n router met VLAN's moet gaan werken, dus volgens deze post: Verwijderd in "XS4all Glasvezel". Ga er vanuit dat dit nog steeds van toepassing is met idem waarden? Telefonie boeit me toch niet, gebruiken we niet :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Gatverdamme, verbinding is al de hele dag niet vooruit te branden hier!!!

Eerste constatering vanmiddag, usenet download ca 30-40Mbps. In de loop van de avond wordt het alleen maar erger, nu snelheden zoals deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3607893079.png

Andere mensen ook last van? Zouden ze met de upgrade naar 500mbps bezig zijn ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:41
Lord_Dain schreef op zondag 06 juli 2014 @ 20:53:

Eerste constatering vanmiddag, usenet download ca 30-40Mbps. In de loop van de avond wordt het alleen maar erger, nu snelheden zoals deze:

[afbeelding]

Andere mensen ook last van? Zouden ze met de upgrade naar 500mbps bezig zijn ofzo?
Ik heb ook last van traag internet. Ik haal maar 20 Mbit, normaal ~93 Mbit.

[ Voor 3% gewijzigd door RambOe op 06-07-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Helpdesk neemt niet op, lange wachttijden. Tja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op zondag 06 juli 2014 @ 12:19:
Reggefiber en aanvraagbevestiging :

@ Eymey :

Stel dat glasvezel dit jaar aangelegd is. Ik ga er vanuit dat XS4all mijn vdsl Fritzbox gaat omruilen (hoe dan ook) en de aansluiting verder afhandelt.
Maar moet ik nog wijzigingen aanbrengen in kabels vanaf de router naar mijn TP Link Switch?
Wat verandert er nog meer qua aansluitingen of... moet er verandert worden?
Situatie nu is VDSL Fritzbox 7360 naar TP Link switch, met daarop weer allerlei apparatuur.
Nu heb ik alleen Internet van XS4all, maar stel dat ik ook TV ga afnemen van XS4all, zijn hier ook andere of betere kabels nodig voor het interne netwerk?
`
Als je Al een TP Link switch hebt staan waar al je lokale netwerk apparatuur aan hangt, dan verandert er met een migratie naar glas vrij weinig. Je krijgt waarschijnlijk een moderner Fritz!box (die verder zo zal werken als je gewend was met je huidige Fritz!box). Voor TV is geen afwijkende 'kwaliteit' UTP-bekabeling nodig. Wel een eigen aansluiting (dus eigen kabel gescheiden van je TP-Link switch) naar de TV ontvanger toe.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Hier ook. Ik vermoed network congestion binnen KPN WBA -> XS4ALL. Komt wel vaker voor als je erop gaat letten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Er op letten? Hoeft niet echt als webtv uit 3 pixels bestaat en opeens alles retetraag wordt...

Edit. Storing lijkt over!

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_Dain op 07-07-2014 01:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Lijkt me wel een lokaal issue, want gisteren juist druk bezig geweest met grote (gigabytes) transfers ('s-middags en 's-avonds) en die liepen allemaal als een speer.
Ook geen enkele hapering op IPTV gezien.
Dus? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3608669864.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3608670579.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3608673889.png

[ Voor 19% gewijzigd door ehtweak op 07-07-2014 08:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 10:01
ehtweak schreef op maandag 07 juli 2014 @ 08:23:
[...]

Lijkt me wel een lokaal issue, want gisteren juist druk bezig geweest met grote (gigabytes) transfers ('s-middags en 's-avonds) en die liepen allemaal als een speer.
Ook geen enkele hapering op IPTV gezien.
Dus? :?

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Was geen lokaal issue, gisteravond ook er last van gehad (nu niet meer). Eerste hop is normaal 5 ms, was 50 ms, lijkt op een backboneprobleem ergens in het netwerk van KPN (hebben we de afgelopen jaren wel eens vaker gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op zondag 06 juli 2014 @ 21:59:
[...]

`
Als je Al een TP Link switch hebt staan waar al je lokale netwerk apparatuur aan hangt, dan verandert er met een migratie naar glas vrij weinig. Je krijgt waarschijnlijk een moderner Fritz!box (die verder zo zal werken als je gewend was met je huidige Fritz!box). Voor TV is geen afwijkende 'kwaliteit' UTP-bekabeling nodig. Wel een eigen aansluiting (dus eigen kabel gescheiden van je TP-Link switch) naar de TV ontvanger toe.
Thnx voor de info ...dan hoef ik niet weer nieuwe kabels te hebben.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-10 22:38
Op dit moment zit ik nog bij KPN met de alles in 1 standaard maar ik ben echt niet te spreken over die verschrikkelijke Experiabox. Nu wil ik wel overstappen naar xs4all maar het vergelijkbare abo bij xsall is duurder in de maand.
Is het de moeite waard om die extra kosten te maken? Misschien alleen al om de frustratie van de Experiabox achter mij te laten maar heb verder nog geen ervaring met xs4all als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggefiber aanvraagbevestiging :

Vanmorgen een email van XS4all gekregen met daarin, dat men de aanvraag binnen had gekregen.
Dit mailtje gelijk doorgestuurd naar de persoon van XS4all, waar ik vorige week ook al contact(mail en telefoon) mee had.
Nog geen 5 minute daarna werd ik door hem opgebeld en werd mij toegezegd, dat men die aanvraag ging annuleren. Ik zou een bevestiging hier van krijgen per email.(die ook net is binnen gekomen)

Ook hoef ik niet meer te reageren naar Reggefiber werd mij verteld.

Alsnog mooi en snel opgelost!

Deze wijze van afhandeling is mede de redenen, dat ik XS4all al vele jaren als internet provider heb!

TOP dus!

Thnx all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Fijn dat het is opgehelderd :)

Houd er alleen rekening mee dat er, als de aanleg in je wijk gaat beginnen, t.z.t. nog wel een brief of persoon zal komen met het verzoek om de aansluiting te komen maken. Die zal dan echter verder onbenut blijven.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op maandag 07 juli 2014 @ 13:39:
Fijn dat het is opgehelderd :)

Houd er alleen rekening mee dat er, als de aanleg in je wijk gaat beginnen, t.z.t. nog wel een brief of persoon zal komen met het verzoek om de aansluiting te komen maken. Die zal dan echter verder onbenut blijven.
Enorm blij dat het nu geregeld is:-)

OK ... ze zullen ook wel in huis komen voor het aansluitingspunt ergens, dat is uiteraard iets waar ik niets mee kan of voor te betalen heb.
Men is ook al in mijn huis geweest, om te kijken waar men het aansluitingspunt wil maken.
Maar goed, dat is aan de verhuurder en aannemer die dit regelen.:p

Voor mij wordt het dan pas te kijken, wat ik wil aan pakket. Nu vdsl van xs4all, vergelijkwaardig met het Smart glasvezel pakket!?
Maar goed, tegen het eind van het jaar kunnen pakketten wel weer heel anders zijn.
Afwachten dus.:p

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Carthrax schreef op maandag 07 juli 2014 @ 12:34:
Op dit moment zit ik nog bij KPN met de alles in 1 standaard maar ik ben echt niet te spreken over die verschrikkelijke Experiabox. Nu wil ik wel overstappen naar xs4all maar het vergelijkbare abo bij xsall is duurder in de maand.
Is het de moeite waard om die extra kosten te maken? Misschien alleen al om de frustratie van de Experiabox achter mij te laten maar heb verder nog geen ervaring met xs4all als provider.
En gratis simkaart met 200MB data per maand en 3 gratis licenties voor een virusscanner ;-)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:28

DDX

Even opletten :
XS4ALL Medewerker:
Het duurt even om alle klanten te migreren naar de nieuwe abonnementen.
Je kan de migratie -zoals ook bij eerdere migraties- zelf eerder in gang
zetten:

https://www.xs4all.nl/wijzigen/
DDX:
Als je dit niet doet blijf je dus tot je (automatisch) overgezet wordt
de oude prijs betalen ?
XS4ALL Medewerker:
correct
(bron xs4all nieuwsgroep)

[ Voor 3% gewijzigd door DDX op 07-07-2014 15:26 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 23:02

TVL

Ik heb dit inderdaad zelf in gang gezet. Van XS4ALL Basis naar Compact 20. Op 23 juli komt er al een monteur langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo maar even een vraag :

Als je een all in 1 glasvezelpakket hebt, loopt het TV signaal dan via de router, of heeft het zijn eigen aansluiting?
Als het het laatste antwoord is, kun je er dan evengoed voor zorgen, dat de TV geen internetverbinding heeft?

En een vraag die hier OT is, maar wel even nieuwsgierig naar ... kan een tv schadelijke software oplopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:26
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Netgear WNDR 3700 of 3800 router i.p.v. de Fritzbox?

Ik heb een Netgear WNDR3800 met DD-WRT erop en zou die graag blijven gebruiken. Ik zie wel de optie tot het toevoegen van VLAN Tagging in DD-WRT, maar ik weet niet of dat genoeg is? Eventueel zou ik kunnen switch naar OpenWRT als dat nodig is.

Ik heb alleen internet signaal nodig, geen IPTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
VLAN tagging is in principe voldoende voor wat jij wil doen. Let er wel op dat er wat issues zijn m.b.t. het halen van de maximale throughput van de WNDR3700 icm ik dacht zowel openwrt als dd-wrt. Bij volledig benutten van de up- en downspeed trekt hij de snelheden niet, volgens mij alleen als deze tegelijkertijd worden benut. Zal wel een beperking zijn in de hardware.

:( :( :(

Weer is het raak trouwens, snelheden zijn weer ingekakt...
WTF zijn ze mee bezig bij KPN .../XS4all?
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3610100241.png

@ed63, hier ook 1e hop richting 50ms..

1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.1.1]
2 49 ms 48 ms 46 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 44 ms 47 ms 48 ms 1421.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.169]

[ Voor 40% gewijzigd door Lord_Dain op 07-07-2014 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:06

Nakebod

Nope.

Mr Magic schreef op maandag 07 juli 2014 @ 20:26:
Heeft iemand ervaring met het gebruik van een Netgear WNDR 3700 of 3800 router i.p.v. de Fritzbox?

Ik heb een Netgear WNDR3800 met DD-WRT erop en zou die graag blijven gebruiken. Ik zie wel de optie tot het toevoegen van VLAN Tagging in DD-WRT, maar ik weet niet of dat genoeg is? Eventueel zou ik kunnen switch naar OpenWRT als dat nodig is.

Ik heb alleen internet signaal nodig, geen IPTV.
Ik heb zelf OpenWRT en een WNDR3800. Voor internet heb je maar 1 VLAN nodig, en dat is VLAN 6.
Mijn complete config (Wel inclusief IPTV) voor Netgear icm OpenWRT: http://rutten.me/20131107/openwrt-en-xs4allkpn/

@ Lord_Dain hier ook al alles traag :|

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Verwijderd schreef op maandag 07 juli 2014 @ 17:14:
Zo maar even een vraag :

Als je een all in 1 glasvezelpakket hebt, loopt het TV signaal dan via de router, of heeft het zijn eigen aansluiting?
Als het het laatste antwoord is, kun je er dan evengoed voor zorgen, dat de TV geen internetverbinding heeft?

En een vraag die hier OT is, maar wel even nieuwsgierig naar ... kan een tv schadelijke software oplopen?
Ja, alles loopt via de Fritzbox. Op de FTU van Reggefiber komt namens XS4All alleen een kleine NT die het glassignaal omzet naar een kopersignaal en dan met een UTP kabeltje naar de Fritzbox. Vanaf de Fritzbox een UTP kabel naar de bijgeleverde TV decoder.
Daarmee heeft je TV geen internetsignaal in de zin van wat jij volgens mij bedoelt. Er worden TV streams via een IP platform naar de decoder bij je TV gestuurd die dat vervolgens op je TV weergeeft. Daarnaast zou je als je dat wil je TV van internet kunnen voorzien. Gewoon op dezelfde manier als je dat nu al zou kunnen. Met een UTP kabel vanaf de router of via Wifi, afhankelijk van je TV.

En de laatste vraag: Ongetwijfeld wel. Ik heb alleen geen idee of dat al is geschreven en wordt verspreid voor de verschillende "smart TV" platformen. Ik heb geen kennis van hoe dat werkt qua besturingssyteem en zo. Volgens mij is er niet echt een standaard voor maar dat zou je kunnen googlen.

Oh wacht: http://lmgtfy.com/?q=malware+smart+tv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

een andere router gebruiken is geen probleem, maar je moet er (zoals aangegeven) er echt wel eentje gebruiken die ook voldoende spierballen heeft om het aan te kunnen. lees je goed in voordat je dingen gaat kopen.

ps: ik heb nergens last van qua snelheid, ik zat net nog op 90mbit down met torrents.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Zat net op 11/20. Dus dit is al een beejte een vooruitgang.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3610175737.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Nakebod schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:12:
Zat net op 11/20. Dus dit is al een beejte een vooruitgang.

[afbeelding]
Ook hier weer hoge ping (50 ipv 5) en een lage download....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Het is zelfs zo erg, probeer op mijn tablet nu een youtube filmje te kijken, maar constant buffer buffer buffer...
Ben het afgelopen weekend vrijwel niet thuis geweest, dus geen idee of het al langer speelt, maar op deze manier is het zelfs gewoon onwerkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Speelde zondagmiddag t/m zondagnacht, nu dus maandagavond. Doet me denken aan mijn @home periode, toen ik @home had en de mensen van het NOC van @home vertelden dat ze bij ons in de wijk te veel klanten hadden en niet genoeg bandbreedte.. dit was echter 9 jaar geleden, je zou denken..........

Update: en net zoals gisternacht is de traagheid nu weer verdwenen... Lijkt dus echt op congestie door avonddrukte, mensen die dan actief gebruik maken van hun glasverbinding ofzo?

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 08-07-2014 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barre73 schreef op maandag 07 juli 2014 @ 23:06:
[...]

Ja, alles loopt via de Fritzbox. Op de FTU van Reggefiber komt namens XS4All alleen een kleine NT die het glassignaal omzet naar een kopersignaal en dan met een UTP kabeltje naar de Fritzbox. Vanaf de Fritzbox een UTP kabel naar de bijgeleverde TV decoder.
Daarmee heeft je TV geen internetsignaal in de zin van wat jij volgens mij bedoelt. Er worden TV streams via een IP platform naar de decoder bij je TV gestuurd die dat vervolgens op je TV weergeeft. Daarnaast zou je als je dat wil je TV van internet kunnen voorzien. Gewoon op dezelfde manier als je dat nu al zou kunnen. Met een UTP kabel vanaf de router of via Wifi, afhankelijk van je TV.

En de laatste vraag: Ongetwijfeld wel. Ik heb alleen geen idee of dat al is geschreven en wordt verspreid voor de verschillende "smart TV" platformen. Ik heb geen kennis van hoe dat werkt qua besturingssyteem en zo. Volgens mij is er niet echt een standaard voor maar dat zou je kunnen googlen.

Oh wacht: http://lmgtfy.com/?q=malware+smart+tv
Dank je voor de uitleg en reactie.

Dus die TV decoder krijgt geen internetsignaal met die TV Streams mee?
Nu heb ik internet van XS4all en TV van Ziggo, maar die SmartTv van mij is niet op het internet aangesloten. En dat, dat wil ik graag eerst zo houden!

Die Malware vraag kwam schoot mij op dat moment ff te binnen, heb in middels wel er naar gezocht. De meningen zijn verdeeld, als ik het en der zo lees.
En anderzijds, de TV is vaak al van fabriek af van Malware voorzien, of moet ik zeggen ...Spyware?

Goed, nog een vraag ...als ik het goed begrijp komt met glasvezel bij XS4all, de FritzBox 7490 als router.
Klopt dit?
Ik heb gezocht naar een handleiding er van, maar ... niet kunnen vinden. Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

ed73 / Lord_Dain: Welke router gebruiken jullie?

Net de helpdesk gebeld, en zou het aan mijn Netgear router liggen. Dat het pas sinds gister (Of afgelopen weekend) een probleem is, en alleen (later) in de avond, dat maakt blijkbaar niet uit.
Voor de fritzbox zou het een bekend probleem zijn, maar afaik is dat al opgelost in de laatste firmware.
Nu kan ik vanavond bij problemen wel even de fritzbox eraan hangen, als het dan nog zo is nog even bellen als het voor 22:00 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Nakebod schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:30:
ed73 / Lord_Dain: Welke router gebruiken jullie?

Net de helpdesk gebeld, en zou het aan mijn Netgear router liggen. Dat het pas sinds gister (Of afgelopen weekend) een probleem is, en alleen (later) in de avond, dat maakt blijkbaar niet uit.
Voor de fritzbox zou het een bekend probleem zijn, maar afaik is dat al opgelost in de laatste firmware.
Nu kan ik vanavond bij problemen wel even de fritzbox eraan hangen, als het dan nog zo is nog even bellen als het voor 22:00 is.
Ik gebruik de geleverde FritzBox 7390, samen met de laatste firmware 06.07 op een 100/100 lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 07:07:
[...]

Dank je voor de uitleg en reactie.

Dus die TV decoder krijgt geen internetsignaal met die TV Streams mee?
Nu heb ik internet van XS4all en TV van Ziggo, maar die SmartTv van mij is niet op het internet aangesloten. En dat, dat wil ik graag eerst zo houden!

Die Malware vraag kwam schoot mij op dat moment ff te binnen, heb in middels wel er naar gezocht. De meningen zijn verdeeld, als ik het en der zo lees.
En anderzijds, de TV is vaak al van fabriek af van Malware voorzien, of moet ik zeggen ...Spyware?

Goed, nog een vraag ...als ik het goed begrijp komt met glasvezel bij XS4all, de FritzBox 7490 als router.
Klopt dit?
Ik heb gezocht naar een handleiding er van, maar ... niet kunnen vinden. Iemand?
Op alles met software erin kan uiteraard malware terecht komen. Dus ook op je TV of de TV-decoder van de provider. Echter, dat zijn meestal software platformen specifiek aan de fabrikant (zolang alles nog niet op Android of een variant van Windows draait :P ). Dus Windows malware op je TV of TV-decoder zal niet heel snel gebeuren.

Verder bevinden de TV-decoders van KPN (XS4ALL) zich ook op een apart gescheiden netwerk (ook los van je netwerk, vandaar dat je de decoder niet via je normale switch kan aansluiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

ed73 schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:39:
[...]

Ik gebruik de geleverde FritzBox 7390, samen met de laatste firmware 06.07 op een 100/100 lijn.
Dus die zou het probleem, waar de helpdesk waarschijnlijk op doelde, überhaupt niet mogen hebben, want dat was in firmware 06.06.
Maar goed, bellen is het advies. Zodra je traagheid merkt, gelijk melding maken.

Geen idee of het regio/plaatsgebonden is, maar in Wijchen heb ik iig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Lord_Dain schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 00:58:
...
Lijkt dus echt op congestie door avonddrukte, mensen die dan actief gebruik maken van hun glasverbinding ofzo?
Wellicht toch lokaal icm met een specifieke (non-Fritzbox) router?
Want ik heb gisteravond (wederom) niks gemerkt van vertraging. En juist gisteren (ook 's-avonds) forse bestanden heen en weer gepompt.
En avonddrukte? Daar heb ik nog nooit wat van gemerkt, sinds ik FttH heb (nu ca. 1,5jr) is de snelheid eigenlijk dag in, dag uit, constant hoog. Ook ping tijden zijn altijd <10ms (binnen NL).

Ook hier een Fritzbox 7390 met f/w 06.07
Ik zie trouwens wel gisterenmiddag (07-07-2014 13:00h) een korte onderbreking in de internetverbinding. Duur ca. 2 s.
En de voorlaatste onderbreking was op 30-06-2014, toen heb ik m'n Fritzbox geupdate.

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 08-07-2014 09:05 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
ehtweak schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 09:02:
[...]

Wellicht toch lokaal icm met een specifieke (non-Fritzbox) router?
Want ik heb gisteravond (wederom) niks gemerkt van vertraging. En juist gisteren (ook 's-avonds) forse bestanden heen en weer gepompt.
En avonddrukte? Daar heb ik nog nooit wat van gemerkt, sinds ik FttH heb (nu ca. 1,5jr) is de snelheid eigenlijk dag in, dag uit, constant hoog. Ook ping tijden zijn altijd <10ms (binnen NL).

Ook hier een Fritzbox 7390 met f/w 06.07
Ik zie trouwens wel gisterenmiddag (07-07-2014 13:00h) een korte onderbreking in de internetverbinding. Duur ca. 2 s.
En de voorlaatste onderbreking was op 30-06-2014, toen heb ik m'n Fritzbox geupdate.
Het kan een onderliggend KPN-netwerkprobleem zijn. Eerder heb ik dit namelijk ook op mijn verbinding gezien, was toen ook een congestie in het Noorden/Oosten. Nakebod zit in Wijchen (dus oostelijke deel van het netwerk), zelf zit ik in Assen (en dus waarschijnlijk op dezelfde backbone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 08:42:
[...]

Op alles met software erin kan uiteraard malware terecht komen. Dus ook op je TV of de TV-decoder van de provider. Echter, dat zijn meestal software platformen specifiek aan de fabrikant (zolang alles nog niet op Android of een variant van Windows draait :P ). Dus Windows malware op je TV of TV-decoder zal niet heel snel gebeuren.

Verder bevinden de TV-decoders van KPN (XS4ALL) zich ook op een apart gescheiden netwerk (ook los van je netwerk, vandaar dat je de decoder niet via je normale switch kan aansluiten).
OK, mooi gescheiden (blijven) houden die signalen.Op een pc kun je nog een keer een firewall op zetten, gaat lastig op een tv.:p

En wat de malware aangaat, zolang Google die TV decoder-firma's niet koopt, ben ik een stuk geruster.:-)
Om welk merk/type decoders gaat het trouwens?

Thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@ehtweak, welke regio zit jij? Wellicht dat de traagheid in een bepaalde regio zit ivm netwerk congestie.

Verhaal dat het aan de Netgear ligt lijkt me onzinnig, ik gebruik mijn netgear wndr3700 al niet meer sinds de overstap van Ziggo naar XS4all en hang 'gewoon' aan de FB via een aantal managed switches die de VLAN's trunken. Al die hardware merken voldoen gewoon aan OSI dus dat zal de oorzaak niet zijn. Wellicht dat gevraagd is om je eigen hardware uit te sluiten?

Update: zojuist helpdesk gesproken, er wordt een ticket aangemaakt, vermoedelijk naar KPN, om dit te gaan onderzoeken. helpdesk erkent dat mijn ping op dit moment niet normaal is (lees 40-50ms), normaliter haal ik makkelijk 1ms naar de speedtestserver in Utrecht. Er is dus wel degelijk iets aan de hand.... tbc..

[ Voor 45% gewijzigd door Lord_Dain op 08-07-2014 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:03
In Hilversum niks aan hand;

PING www.xs4all.nl (194.109.6.92): 56 data bytes
64 bytes from 194.109.6.92: seq=0 ttl=61 time=3.282 ms
64 bytes from 194.109.6.92: seq=1 ttl=61 time=2.511 ms
64 bytes from 194.109.6.92: seq=2 ttl=61 time=2.532 ms
64 bytes from 194.109.6.92: seq=3 ttl=61 time=2.492 ms
64 bytes from 194.109.6.92: seq=4 ttl=61 time=2.516 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Lelystad.

zojuist nog ff wat speedtestjes gerund:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3611395183.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3611396843.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3611399577.png

Wat verder naar het oosten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3611405798.png
nog verder naar het oosten:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3611408093.png

C:\>tracert www.xs4all.nl

Tracing route to www.xs4all.nl [194.109.6.92]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms fritz.box [192.168.178.1]
2 6 ms 5 ms 5 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 5 ms 4 ms 4 ms 1421.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.169]
4 4 ms 4 ms 4 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Trace complete.

[ Voor 44% gewijzigd door ehtweak op 08-07-2014 14:17 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Allemaal leuk en aardig die speedtest, maar dat is afhankelijk van zeer veel factoren.
Je bandbreedte is gegarandeerd binnen het netwerk van xs4all, niet daarbuiten ;)
Wil je speedtesten doe dat dan met FTP.

Wil je toch speedtest.net gebruiken selecteer dan iig de KPN server in Amsterdam ;)

En zo langzamerhand begint dit een beetje op spammen te lijken in deze thread

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

ik zit in huizen en zit op 87/114/4 richiting amsterdam, maar naar arhem haal ik doodleuk 96/97/0 8)7

kan je dus niks van zeggen. en als je even of een paar dagen onder de 90mbit komt denk ik nog steeds dat er bar weinig aan de hand is voor jou als consument.

met zulke bandbreedtes zitten er gewoon zoveel factoren tussen dat je gewoon een "variable" ervaring hebt. die server aan de andere kant heeft immers ook wel betere dingen te doen nog afgezien van de kabelks en routers die ertussen zitten.

[ Voor 44% gewijzigd door flippy op 08-07-2014 15:47 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
114? lijkt mij niet kloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik heb nu zowel met mijn eigen Netgear WNDR3800 OpenWRT als de Fritzbox + factory reset + laatste firmware getest, via beide lopen de verbindingen momenteel gewoon slecht.

Al is het wel zeer wazig. Als je al de niet zeer betrouwbare speedtest.net pakt: Ping van 45ms, download van 30 Mbit, en upload van 70.
In de praktijk:
BF4: Overal een ping van 60+, voorheen grotendeels <5ms
1GB.bin van XS4ALL server downloaden: Minder dan 1MB/s
Bestand via SFTP naar een colo bak sturen: 2MB/s

Alles, uiteraard, bekabeld getest.

Dus XS4ALL gebeld, en ze gaan niet testen ofzo, maar sturen een monteur langs die komt met een nieuwe NTU en eventueel een nieuw modem om te testen. Of het daar ook echt aan licht, lijkt mij sterk.
Toch raar dat ze bij Lord_Dain een ticket inschieten om het verder te onderzoeken, en bij mij potentieel iets gaan vervangen wat niet eens nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Inmiddels is hier in Tilburg alles weer in orde, d.w.z. super lage pings en snelheid weer 90+mbps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier regio 1335

totaal geen problemen en lekker snel ben er erg content mee :) :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3611787983.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
En verbinding stort weer in. Hoge ping op de eerste hop, dus binnen KPN/xs4all netwerk en waarschijnlijk congestie in het WBA netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hmmm... idd, op dit moment zijn de pingtijden naar de diverse speedtest servers in en om A'dam erg hoog.
Normaliter zie ik pingtijden van 5 a 7ms, nu 40-60ms!

Wow. :S
En een tracert naar xs4all.nl is nu ook ingestort:

2 43 ms 45 ms 44 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 44 ms 46 ms 43 ms 1421.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.169]
4 38 ms 38 ms 38 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Trace complete.

In vergelijking met vanmiddag 10 x zo traag! :-(

Heeft iemand anders wellicht een storingsnummer/ticket van xs4all, zodat als ik bel, ik dit op hetzelfde ticket kan melden?

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3612073447.png
(dit is de KPN speedtest server in A'dam)

[ Voor 76% gewijzigd door ehtweak op 08-07-2014 19:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
ehtweak schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 19:34:
Hmmm... idd, op dit moment zijn de pingtijden naar de diverse speedtest servers in en om A'dam erg hoog.
Normaliter zie ik pingtijden van 5 a 7ms, nu 40-60ms!

Wow. :S
En een tracert naar xs4all.nl is nu ook ingestort:

2 43 ms 45 ms 44 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 44 ms 46 ms 43 ms 1421.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.169]
4 38 ms 38 ms 38 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Trace complete.

In vergelijking met vanmiddag 10 x zo traag! :-(

Heeft iemand anders wellicht een storingsnummer/ticket van xs4all, zodat als ik bel, ik dit op hetzelfde ticket kan melden?

[afbeelding]
(dit is de KPN speedtest server in A'dam)
Net contact gehad, ticketnummer #121863 (en ook verwezen naar het Tweakers forum, jouw bericht was de laatste op dat moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
ik ben nu net aan 't bellen, de pingtijden naar hun eigen website lopen inmiddels op naar >100ms!
"al onze medewerkers zijn in gesprek....een ogenblik geduld nog aub..." terwijl de website in groen aangeeft dat de wachttijd kort is.... 8)7 zit inmiddels al 10 minuten te wachten tot er opgenomen wordt... :-(

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 08-07-2014 19:56 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoi ehtweak, ik heb het volgende ticketnummer: 121827.

Hier is de verbinding op dit moment wel stabiel.

Vanmiddag:
2 39 ms 38 ms 54 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]

Nu:
2 5 ms 4 ms 4 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik heb net een hele tijd met een medewerker aan de lijn gezeten en het probleem is inmiddels 'bekend'. Ik heb ook een additioneel ticketnummer gekregen (#121864).
En als ze vanuit xs4all een tracert mijn kant opdoen zien ze ook dat de laatste hop de vertraging oplevert. M.a.w. vanaf mijn kant naar buiten toe, de eerste hop.

Af en toe piekt een uitgaande tracert op de 1ste hop zelfs tegen de 80ms! (dat is tig keer zo hoog dan normaal)

Dit was helemaal een trieste:

2 137 ms 46 ms 45 ms lo0.dr11.d12.xs4all.net [194.109.5.175]
3 40 ms 38 ms 38 ms 1421.ae3.xr4.1d12.xs4all.net [194.109.7.169]
4 45 ms 46 ms 45 ms www.xs4all.nl [194.109.6.92]

Trace complete.

[ Voor 32% gewijzigd door ehtweak op 08-07-2014 20:21 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bizar, wat er echter allemaal voor apparatuur en netwerk tussen jouw FB en de eerste hop hangt, dat vraag ik me af. Ik zie nl. dat de eerste hop voor ons hetzelfde is (IP: 194.109.5.175). Dus we komen allebei op dezelfde router uit ergens op een kpn/xs4all router terwijl we geografisch ver uit elkaar zitten (PC 5035 hier).

Ik zie trouwens flink wat werkzaamheden aangekondigd, oa in Tilburg..

http://storing.xs4all.nl/aankondigingen/

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 08-07-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik heb nu een continue ping lopen op 194.109.5.175 en die varieert zo tussen 40ms en maar liefst >100ms. Terwijl dit normaliter ééncijferige waardes zijn...

Wat betreft die werkzaamheden; die staan allemaal ingepland na middernacht. En niet tijdens primetime, zoals nu.

Zoooo... de performance stort nu helemaal in. ;w
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3612254154.png

Het wordt steeds triester, we zijn inmiddels terug op zowat DSL niveau:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3612304021.png
:-(

[ Voor 61% gewijzigd door ehtweak op 08-07-2014 21:31 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggefiber aanvraagbevestiging :

Het is geen gemeengoed ... jammer genoeg dat, indien er fouten gemaakt worden, die erkend en opgelost worden en daarbij excuus wordt aangeboden!

Vertrouwen in de firma Reggefiber had ik niet, nadat alles zo gelopen is in mijn situatie.
Toch heeft Reggefiber de zaak correct afgehandeld, heeft contact opgenomen met de mensen die bij mij thuis waren.
Vandaag was men bij mij aan de deur,is er even gesproken en heeft men mij excuus aangeboden!
Tevens werd gevraagd, of XS4all al geannuleerd had. Dat was dus ook al zo.
Dus, de zaak lijkt nu helemaal opgelost te zijn.

Ik heb ook de contactpersoon van Reggefiber, inmiddels per mail geschreven en gelijk ook een compliment voor de afhandeling gemaakt.

Zo kan het dus ook!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mooi om te lezen! :). Is mijn uitspraak toch niet te voorbarig geweest :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
20 minuten geleden nog een latency van 30-40 ms, snelheid 30/85, nu weer de normale latency van 4-5 ms, en snelheid weer full speed beide kanten op....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even [weer] een testje , gedaan wederom prima verbinding een iets hogere ping maar voor de rest geen problemen !

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3612917312.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 04:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Idd, pingtijden zijn weer ééncijferig en up/downsnelheden zijn weer driecijferig; zoals het hoort.
Blijft bizar waarom het iedere keer 's-avonds nu fout gaat.
Terugredenerend is het volgens mij sinds afgelopen zondagavond aan het fout gaan.

Ik heb nog geen terugmelding gehad op mijn storingsnummer van Xs4all. Noch zie ik op de website van Xs4all iets van een storing, noch kun je de status van het storingsnummer opvragen... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 22:15
Zo gisteren bijna een Xs4All abbo afgesloten, ze zijn wel duurder dan de rest, maar service schijnt ook beter te zijn. Voordat ik alles invulde even naar zenderoverzicht gegaan. Nederland 1 op nummer 1, Nederland 1 HD op 701...
Hoe verzin je het. Bied je Glas aan met standaard HD, waarom verstop je de HD zenders dan helemaal naar de 700 range? Onbegrijpelijk. Aanmelding dus ook maar afgebroken.

Ik ben toch niet de enige die dit vreemd vind? Waarom doen ze dit eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ooit eens gelezen wat daar de reden van was, en het had er geloof ik mee te maken met de techniek die KPN gebruikt. Vond het ook vreemd, zelfs bij XMS was het mogelijk om HD op 1 te krijgen :+

Ik heb mijn XS4ALL monteur afgemeld, naar aanleiding van de ticketnummers van ed, lord en ehtweak nog even gebeld, en nu heb ik ook een eigen ticketnummer #121877.
Ze vermoeden wel een semi-landelijk probleem, omdat het in meerdere regio's voorkomt.

Op dit moment gaat alles weer goed, 1GB.bin met 10MB/s binnenhengelen, lage ping, upload vast ook wel normaal. Als ik als simpele ziel een traceroute doe, denk ik ook dat het probleem zit in: 2 lo0.dr11.d12.xs4all.net (194.109.5.175) 124.141 ms 123.893 ms 123.751 ms
Terwijl dat nu rond de 3-4 ms is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik heb in de wandelgangen vernomen dat die rare zendernummers na de zomer gaan veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
@Barre73: heb je ook in de wandelgangen vernomen wat er aan de hand is met die instortende performance in de loop v.d. avond...(?)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Bij mij begonnen de problemen, ik was toevallig thuis gistermiddag, al vrij vroeg op de middag, rond een uur of 3 zat ik achter de PC en ging even testen, en toen was het al huilen :(
En dan is mijn HDD van mijn vrij nieuwe laptop ook nog eens overleden :|

En als de wandelgangen lang genoeg zijn, of ze ook eens echt HD gaan introduceren bij KPN? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 22:15
Barre73 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:16:
Ik heb in de wandelgangen vernomen dat die rare zendernummers na de zomer gaan veranderen...
Hoe betrouwbaar zijn je vogeltjes?
Het is voor mij een reden om niet naar Xs4All te gaan, als dat getackeld gaat worden in de nabije toekomst, dan kan ik daar wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op dinsdag 08 juli 2014 @ 22:49:
Mooi om te lezen! :). Is mijn uitspraak toch niet te voorbarig geweest :X
Tja ...'klagen' over bedrijven als er dingen fout gaan, is 1 ding. Maar als het wel goed gaat, hoort dat ook vermeld te worden.

En klopt, je zat goed ... voor deze keer dan.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 19:46

BushWhacker

developer

Hier in Zwolle bij Xs4all ook een drama de laatste dagen.
Glasvezel, 100Mbit, Gigabit ethernet.

's ochtends zijn de pingtijden (ping.xs4all.nl, zowel IPv4 als IPv6) strak 3-4ms, goede snelheid. 's avonds ~50ms, snelheid < 10 Mbit.
vanaf 's middags (weet niet hoe laat) wordt het steeds slechter.... en 's avonds is het echt om te huilen.
Zelfs Netflix kan ik niet meer kijken; die moet steeds bufferen.

Vanavond komt er een monteur om de NTU te vervangen.

Pinging ping.xs4all.nl [2001:888:0:25:194:109:21:66] with 32 bytes of data:
Reply from 2001:888:0:25:194:109:21:66: time=4ms
Reply from 2001:888:0:25:194:109:21:66: time=3ms

[ Voor 6% gewijzigd door BushWhacker op 09-07-2014 10:37 ]

Freedom FttH - EdgeRouter 4 SFP - OnePlus 8T - Debian - Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik zou ze toch nogmaals bellen en vermelden dat je exact dezelfde problemen hebt als de ticketnummers die hier al vermeld staan. (121863, 121827, 121864, 121877)
Ze erkennen het probleem inmiddels (Of, zouden moeten..). Kunnen ze gelijk de monteur afbestellen, scheelt ze zelf ook weer in de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Nakebod schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:11:
Ik zou ze toch nogmaals bellen en vermelden dat je exact dezelfde problemen hebt als de ticketnummers die hier al vermeld staan. (121863, 121827, 121864, 121877)
Ze erkennen het probleem inmiddels (Of, zouden moeten..). Kunnen ze gelijk de monteur afbestellen, scheelt ze zelf ook weer in de kosten.
Thnx.
Ik heb gebeld en ook een ticket gekregen.
Het probleem is nu idd bekend en lijkt te liggen aan KPN/Reggefiber.
De monteur komt nog wel om een storing in de NTU uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
8)7 Storing in de NTU? Alleen in de loop v.d. dag en de volgende ochtend/nacht is die storing weer verdwenen? Om vervolgens de volgende dag weer terug te komen?
Yeah sure...

Dan moeten ze bij mij en al die anderen die dit gemeld hebben, maar ook ff langskomen... ;)

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 09-07-2014 10:50 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:16

Stefan©

Toet toet

Russel88 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 09:49:
[...]

Hoe betrouwbaar zijn je vogeltjes?
Het is voor mij een reden om niet naar Xs4All te gaan, als dat getackeld gaat worden in de nabije toekomst, dan kan ik daar wel mee leven.
Ik vond het ook vreemd dat het niet gewoon op 1, 2, 3, etcetera zit. Maar na 3 weken XS4ALL is mijn automatisme al aangepast naar 701, 702 etc. Nu ben ik geen fanatieke gebruiker van traditionele TV dus boeit het me ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Haha ja raar dat ze die dan door laten gaan.
Als ze nu zeggen: We onderzoeken het huidige probleem, en lossen dat op, en als het dan nog niet goed werkt sturen we een monteur.. Lijkt mij logischer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Nakebod schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 10:42:
Haha ja raar dat ze die dan door laten gaan.
Als ze nu zeggen: We onderzoeken het huidige probleem, en lossen dat op, en als het dan nog niet goed werkt sturen we een monteur.. Lijkt mij logischer :P
Mee eens.
Snelheid is op dit moment goed.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3613388075.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3613393565.png
Ik zal vanmidaag weer eens testen.

[ Voor 10% gewijzigd door BushWhacker op 09-07-2014 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier ook, benieuwd of het vanmiddag/vanavond weer inkakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

Lord_Dain schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 11:24:
Hier ook, benieuwd of het vanmiddag/vanavond weer inkakt.
Nog steeds goed.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3613691922.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

An sich ook nog steeds goed hier, er loopt een basic ping 1x per minuut naar xs4all.nl. De hele ochtend/middag gaat het goed, 3 á 4 ms. Vanaf 14:10 de eerste hoge(re) ping van 10ms, en om 14:19 een ping van 17ms, en daarna nog een paar keer rond de 10ms.
Klinkt nog steeds niet heel schrikbarend, maar toch, gezien de problemen van de voorgaande dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik heb nog geen dipjes kunnen ontdekken tot nu toe (vandaag).
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3613737632.png
(ziet er ook nog steeds ok uit)

En een continue ping naar xs4all.nl varieert de hele dag al zo tussen de 3-5ms.

Weet iemand trouwens waarom https://www.xs4all.nl/storingen/status/ niet werkt? Want als ik daar het storingsid invul, krijg ik geen enkele info terug... :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Krijg daar ook geen status, misschien niet realtime.
En ik snap niets meer van XS4ALL. Vanmorgen gebeld, en de monteur afgezegd, rond 14:45 wordt ik gebeld door Guidion met een bevestiging dat de afspraak geannuleerd is, bellen ze om 15:30 weer, dat ze te horen hebben gekregen dat ze toch de NTU moeten vervangen.

Gelukkig heb ik die afspraak morgenmiddag rond 15:45, dus maybe kunnen we nog een mooie hoge ping zien als hij de NTU heeft vervangen, gezien ik niet verwacht dat dat iets gaat helpen.

Maar goed, de ping loopt nog steeds, en vanaf 15:56 is hij erg vaak 20ms en hoger. Speedtest is ook weer veel lager dan vanmorgen, maar nog niet op een dieptepunt. (30ms, 43 down/56 up)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Nakebod schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:32:
Krijg daar ook geen status, misschien niet realtime.
En ik snap niets meer van XS4ALL. Vanmorgen gebeld, en de monteur afgezegd, rond 14:45 wordt ik gebeld door Guidion met een bevestiging dat de afspraak geannuleerd is, bellen ze om 15:30 weer, dat ze te horen hebben gekregen dat ze toch de NTU moeten vervangen.

Gelukkig heb ik die afspraak morgenmiddag rond 15:45, dus maybe kunnen we nog een mooie hoge ping zien als hij de NTU heeft vervangen, gezien ik niet verwacht dat dat iets gaat helpen.

Maar goed, de ping loopt nog steeds, en vanaf 15:56 is hij erg vaak 20ms en hoger. Speedtest is ook weer veel lager dan vanmorgen, maar nog niet op een dieptepunt. (30ms, 43 down/56 up)
Zit nog op het werk. Even een sessie via de shell server van xs4all laat zien dat de latency naar mijn huis op dit moment varieert van 5 -34 ms. Lijn lijkt dus weer vol te lopen.... Binnen een aantal minuten van 14 ms naar 34 ms....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik ben het in de gaten aan het houden, maar alhier (Lelystad) is nog steeds alles op niveau.
Nog geen dipjes te merken. Ook up/downsnelheden zitten net onder of ruim boven de 100Mb/s.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BushWhacker

BushWhacker

developer

ehtweak schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 16:39:
Ik ben het in de gaten aan het houden, maar alhier (Lelystad) is nog steeds alles op niveau.
Nog geen dipjes te merken. Ook up/downsnelheden zitten net onder of ruim boven de 100Mb/s.
Hier in Zwolle alles nog goed. En gisteren was het op dit tijdstip dramatisch.
En vanavond wordt de NTU vervangen.... Ik denk nog steeds dat het geen effect heeft, maar ze willen het graag.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3613964074.png

Pinging ping.xs4all.nl [2001:888:0:25:194:109:21:66] with 32 bytes of data:

Ping statistics for 2001:888:0:25:194:109:21:66:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 3ms, Maximum = 4ms, Average = 3ms

[ Voor 15% gewijzigd door BushWhacker op 09-07-2014 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
Op dit moment (18.13) lijkt alles normaal (latency en snelheid). Edit nu 19.00 latency 26-30 ms en snelheid 40/85 ...

[ Voor 35% gewijzigd door ed73 op 09-07-2014 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Nog steeds prima waardes alhier. Ze houden het zeker goed in de gaten vanwege het oranjegeneuzel vanavond. :+

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3614255120.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3614269508.png

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 09-07-2014 19:14 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Hier nog steeds/wederom slecht.
44ms, 29 down, 32 up. Tussen 17:54 en 18:43 was de ping acceptabel, daarna schoot hij weer omhoog.
Hoop dat ik vanavond nog 7 Mbit/s overheb, anders kan ik niet eens voetbal kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 19:12:
Hier nog steeds/wederom slecht.
44ms, 29 down, 32 up. Tussen 17:54 en 18:43 was de ping acceptabel, daarna schoot hij weer omhoog.
Hoop dat ik vanavond nog 7 Mbit/s overheb, anders kan ik niet eens voetbal kijken.
En dit is in Regio ? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier alles ok (regio 5035/Tilburg) in tegenstelling tot de laatste 2 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatse paar dagen ook slecht hier (regio Nijmegen), overdag lijkt het allemaal te werken maar dan kakt alles in en haal ik hoge pings en lage dl snelheden (10-40 Mbit), upload vaak nog rond de 80-90 Mbit

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3614338913.png

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2014 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

En geen NTU vervangen?

En jan: Hier = Wijchen, Gelderland.

Had vanmorgen wat speedtest results moeten bewaren, ik geloof mezelf bijna niet dat ik normaal wel iets van <5ms, 95/95 haal.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3614339949.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3614342933.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hmmm, weer te vroeg gejuichd. Inmiddels begint het hier (Lelystad) ook in te kakken:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3614357596.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3614365736.png

Ping tijden naar xs4all zijn inmiddels gestegen naar 25ms (ipv de reguliere 4-6ms) en hoger. :-(

[edit]
ik zit nu al weer tien minuutjes met de xs4all HD in conclaaf. Diverse downloadtestjes gedaan vanaf dl.xs4all.nl. Gelukkig constateren ze zelf ook dat het niet goed gaat... nu nog de oplossing...dit is al de vierde dag op een rij... :-(
Nog allerlei extra info verstrekt en ze beloofden dat ze me vanavond nog terugbellen over de vervolgacties... ben benieuwd...

He?! Nu 'ineens' staat er een storing gemeld op de site van xs4all:
https://www.xs4all.nl/storingen/internet/#top

Storing - Glasvezel van XS4ALL

gemeld door Roland op 9-07-2014, 20:23
begintijd: 07-07-2014, duur: onbekend
[10-07-2014 edit] begintijd: 04-07-2014, duur: onbekend

Als gevolg van een storing kunt u momenteel snelheidsproblemen
ondervinden met de internetverbinding. Indien u ook telefonie of TV
van ons afneemt, kunnen ook deze diensten verstoord zijn.

Het betreft hierbij: Glasvezel van XS4ALL Technici zijn op de hoogte
en werken aan een oplossing om het probleem zo snel mogelijk te
verhelpen.

Mogelijk dient u het modem uit- en aan te zetten om weer verbinding
te kunnen maken.

Onze excuses voor het ongemak.

[ Voor 85% gewijzigd door ehtweak op 10-07-2014 08:47 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Zojuist de Router (Fritzbox 7490) en FTU ontvangen, en meteen Xs4all maar eens gebeld.
Gaan ze nu echt (verplicht) mijn mooi ingebouwde/elegante Galaxy Core Advanced Glasvelrouter vervangen door dat ding van Xs4all :') ?

Nu:
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8253/8692226351_bebbe68543_z.jpg

Straks:
Afbeeldingslocatie: http://pix.kwertie.nl/glasftu.jpg

Het hangt allemaal in de woonkamer (kon destijds niet anders)... dat zal mooi staan :O .

[ Voor 6% gewijzigd door StarWolfer op 09-07-2014 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
StarWolfer schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 20:44:
Zojuist de Router (Fritzbox 7490) en FTU ontvangen, en meteen Xs4all maar eens gebeld.
Gaan ze nu echt (verplicht) mijn mooi ingebouwde elegante Glasvelrouter vervangen door dat ding van
Xs4all :') ?

Nu:
[afbeelding]

Straks:
[afbeelding]

Het hangt allemaal in de woonkamer... dat zal mooi staan :O
Als het in de woonkamer hangt, moet je nog de witte dummies hebben. Een oranje wordt niet in de woonkamer geplaatst. De NTU is inderdaad zwart.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Het lullige is: KPN gebruikt momenteel door elkaar de NT's van Genexis/Packetfront (die zwarte/donkergroene) en witte van ZTE. Die laatste staan toch een stuk beter naast de rechter blindkap.

En inderdaad: in de woonkamer mag geen FTU met oranje kappen zitten. Maar misschien is de vraag eerder: waar zijn de blindkappen gebleven toen die mooie Genexis Core Advanced werd opgehangen.

Maar zoals je al duidelijk werd: Ja, dat kan niet anders. De opzet van het XS4All platfrom (KPN dus eigenlijk) is van dien aard dat de Genexis Core niet meer te gebruiken is.

[ Voor 18% gewijzigd door Barre73 op 09-07-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

wat is het verschil dan precies tussen de oranje en witte kappen? aan de buitenkant is het exact dezelfde unit en het glas komt toch onder de rechterkap naar binnen.

[ Voor 19% gewijzigd door flippy op 09-07-2014 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
flippy.nl schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:59:
wat is het verschil dan precies tussen de oranje en witte kappen? aan de buitenkant is het exact dezelfde unit en het glas komt toch onder de rechterkap naar binnen.
Kleur.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
flippy.nl schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 22:59:
De standaard kleur is oranje omdat Reggefiber duidelijk aanwezig wil zijn in de meterkast en oranje de associatiekleur is van glasvezel.
Maar voor plaatsen waar een opvallende oranje FTU van 21 bij 21 cm wat minder geslaagd is, wordt een witte geleverd.
Uiteraard is er verder geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Barre73 schreef op woensdag 09 juli 2014 @ 21:21:
En inderdaad: in de woonkamer mag geen FTU met oranje kappen zitten. Maar misschien is de vraag eerder: waar zijn de blindkappen gebleven toen die mooie Genexis Core Advanced werd opgehangen.
Bedankt voor alle antwoorden. Ik ga zoeken vanavond, maar ik weet (vrij) zeker dat die niet zijn achtergebleven omdat de Core Advanced 1 "blok / groot geheel" is. De monteur maar vragen er 1 mee te nemen, zodra ze bellen voor installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Is er al iemand die 500/500 heeft kunnen bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Goed, 2 dingen :+

De storing op XS4ALL.nl heeft als status opgelost.
De monteur heeft mijn NTU vervangen.

Waarschijnlijk heeft punt 1 de meeste invloed waardoor het nu nog steeds prima werkt, voor de NTU wissel had ik namelijk dezelfde waardes als nu na de NTU wissel.
Nog even afwachten of het echt zo is, maar gister was het rond deze tijd al merkbaar trager.

Pagina: 1 ... 18 ... 108 Laatste