[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:03
@Lord_Dain
is die ping niet beetje aan de hoge kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik snap het niet allemaal, die speedtest.net is vreselijk onbetrouwbaar, kijk alleen maar naar het verschil tussen de verschillende servers. Als je die al wilt gebruiken, kies dan in ieder geval de KPN server, die levert nog het meest reële beeld op.

Beter gebruik je gewoon het testbestand van dl.xs4all.nl en je upload kun je testen door te ftp-en naar je webspace ;)

En dan for the record, hoe vaak trek je je verbinding daadwerkelijk dicht?

[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 11-06-2014 11:46 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Gerke, ben het volledig met je eens hoor. Ik had gewoon te hoge verwachtingen over glasvezel icm de ISP XS4all. Helaas kunnen ze door allerlei slechte verhalen 't niet eens waarmaken dat je op 100% van de snelheid download en blijken diensten als webtv en newszilla verre van stabiel.

Ik zou 't kunnen nog wel kunnen begrijpen als dit abbonement geen 80€ per maand zou kosten. Voor 55€ per maand kan Ziggo wel een stabiel product leveren waarbij je de beloofde speeds ook haalt. Ook omdat XS4all zo'n goede rep heeft (had?) en meerdere keren is uitgeroepen tot provider van 't jaar. Dan verwacht je gewoon heel veel. Ik in ieder geval wel.

En inderdaad; die ping was ook aan de hoge kant. Volgens mij was die speedtest server gewoon heel slecht en lag het niet aan de XS4all verbinding.

Wat me trouwens opvalt bij elke speedtest, is dat de download speed begint op 100mb/s, daarna inzakt naar 90mb/s om vervolgens langzaam weer omhoog gegaan en daarna stabiel rond 94mb/s blijft. Dat is toch wel apart gedrag? Of is dit heel logisch?

[ Voor 23% gewijzigd door Lord_Dain op 11-06-2014 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
GerkeP schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 11:45:

Beter gebruik je gewoon het testbestand van dl.xs4all.nl en je upload kun je testen door te ftp-en naar je webspace ;)
Zojuist ff geprobeerd, vanaf http://dl.xs4all.nl/test/
Zowel een 1G file alsmede een 10G file overgehaald.
DL snelheid schommelt zo rond de 6MB/s. Is dat een goede waarde? (bij een 100/100 FttH abo).
Zowel met Chrome, FF als met IE getest. Snelheden ontlopen elkaar nauwelijks.

Uploaden met FileZilla naar m'n eigen webspace bij Xs4all gaat ongeveer met 12-22MB/s (varieert erg sterk) en na een paar minuten stabiliseert het zich op ca 12MB/s.
M.a.w. up gaat ruim 2 x zo snel als down. :?

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 11-06-2014 15:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Er zijn zoveel factoren waar je rekening mee moet houden, je OS, je virusscanners, welke processen draaien er stiekum nog. En je browser doet ook nog van alles, zeker met die oakla speedtest (is toch flash?).

Ik meet alles op mijn Mikrotik en zie gewoon dat die 100 Mbit daadwerkelijk geleverd wordt. Dat ziggo het op een andere manier aanpakt en meer geeft dan het abonnement aangeeft is netjes, maar dat is ook een gevolg van de ellende van de afgelopen jaren die ze hebben gehad.

Zo'n speedtest is dus alleen betrouwbaar als je verder helemaal niets aan je verbinding hangt, alleen de machine waar je mee wilt testen, en dan nog kan je machine een beperking opleveren.

Welkom in de wondere wereld van data en netwerken ;)

[ Voor 6% gewijzigd door GerkeP op 11-06-2014 12:53 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
En zelfs als verder alles aan jouw kant in orde is, dan kan ook bv. de betreffende speedtest mirror een dip hebben.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb echt wel alle scenario's getest om lokaal alles uit te sluiten. Vanaf meerdere PC's, meerdere kabels, laptop, direct aan fritz.box LAN, met WLAN aan/uit, meerdere test/source bronnen etc.

Wellicht kan ik via een CLI op de fritz.box nog iets meer zien? Als 100mb/s effectief op 94mb/s neerkomt in speedtests, hoe verhoudt de upload zich dan? Daar haal ik nl. 110mb/s mee, dus zou er maximaal meer dan 100mb/s door de pijp worden gelaten, toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 11-06-2014 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:19
:O :z

[ Voor 100% gewijzigd door janbal op 11-06-2014 13:29 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Hier gewoonlijk 94/94Mbit 5ms ping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
jacques1971 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 14:49:
Hier gewoonlijk 94/94Mbit 5ms ping
Zeker met die speedtest.net flash test? Die duurt amper een paar seconden...

Probeer eens een groot file (b.v. via http://dl.xs4all.nl/test/ ) over te halen en weer te uppen. Ben benieuwd waar je dan op uitkomt...?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
met ftp.xs4all haal ik het ook.....11,3 Mb/s up en down...geen problemen.

overigens downloaden uit news (xsnews) haal ik ook gewoon 11 Mb/s

Zal vanavond jouw link eens proberen.

[ Voor 12% gewijzigd door jacques1971 op 11-06-2014 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hmmm, bij het downloaden vanaf ftp.xs4all.nl kom ik hooguit aan de 6-7MB/s. Niet hoger. :|
(met een browser)

En met FileZilla varieert het tussen de 6-12MB/s.
Het begint eerst met hogere waardes en zakt dan terug naar 6MB/s

Hmmm, als ik twee DLs tegelijk start. Van b.v. 1gb.bin en 1gb.nul file, dan lopen beiden gewoon keurig naast elkaar. De een met 6MB/s, de ander met 3-4MB/s.

Nog gekker, als ik 4 DLs tegelijk laat lopen, dan halen ze zo'n 3 + 6 + 4 + 3 aan download speed.
En volgens de Windows Resource monitor piekt m'n network I/O tegen de 100 Mbps aan.

[ Voor 90% gewijzigd door ehtweak op 11-06-2014 15:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
met ftp client?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Precies, zeker zo'n ftp client met meerdere threads?
Probeer gewoon eens vanaf de Command Prompt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door GerkeP op 11-06-2014 15:33 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Firezilla login@ftp.xs4all.nl upload en downloadsnelheid met test bestand van 5Gb

upload = 10mb/s download = 10,7mb/s

Niks mis mee toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik haal met de commandprompt een upload van 96 Mb/s, dus Firezilla doet denk ik iets fout ?
Of bedoel je MB/s

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
jij bedoelt Mbit....ik MB/s (delen door 8 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

jacques1971 schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 22:09:
jij bedoelt Mbit....ik MB/s (delen door 8 )
Dat snap ik, maar je schrijft mb en dat zijn geen MegaBytes, maar milibits, en dat is erg weinig

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
jij hebt het over Mbit/s en ik over MB/s dat scheelt een factor 8... 10-11MB/s is juist heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:16

Stefan©

Toet toet

Whoohoo! Woensdag de 18e wordt mijn lijn opgeleverd :) Pakket met Fritzbox en NTU is inmiddels onderweg.

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen A en B op de FTU?

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/drbclh.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabes
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-10 13:21
De A kant is voor de vezel met data de B kant voor de vezel met het analoge signaal. De B kant zal bij jou niet worden gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Sabes schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 10:02:
De A kant is voor de vezel met data de B kant voor de vezel met het analoge signaal. De B kant zal bij jou niet worden gebruikt.
Toch jammer dat xs4all dat dus niet aanbiedt. Bij mij zijn beide vezels aanwezig en het glashart dvb-c signaal was gewoon prima en vele malen beter dan die halfbakken Digitenne oplossing die ze nu aanbieden. Als ze dat bij xs4all gaan aanbieden net zoals dat bij XMS/Telfort het geval is, kan Ziggo bij mij de deur uit en neem ik ook TV af bij xs4all

[ Voor 7% gewijzigd door GerkeP op 12-06-2014 10:07 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davides
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-10 15:32
wel opvallend trouwens dat Reggefiber overgestapt is op een iets aangepaste versie van de uFTU. Het gedeelte waar de vezels worden opgeborgen, heeft nu transparante deurtjes. Voorheen waren de opgerolde vezels niet zichtbaar.

Als de afdekkappen op de uFTU worden gezet of als er een NT op geplaatst wordt, zijn ze alsnog niet meer zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 15:56
Dat komt door de steekproeven. Er is een externe partij ingehuurd die de reeds gemaakte aansluitingen controleert op kwaliteit. Voorheen moest dan alles eraf om de wikkelingen te checken. Met als gevolg dat die wikkelingen vaak los schoten en dat gaf ook weer allerlei gevolgproblemen.
Nu ze doorzichtig zijn hoeven alleen nog de blindkappen eraf om te controleren of alles volgens de eisen is gemonteerd.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Vandaag is mijn XS4all glasverbinding opgeleverd. D.w.z. ook telefonie is geporteerd. Ik kan nu de Fritzbox als DECT basisstation gebruiken en zelfs met mijn bijna 10 jaar oude Philips telefoons werkt dat perfect. Ik vraag me alleen nog wel af of het opzeggen van Ziggo goed is gegaan. Ik denk het wel alleen op Mijnziggo staat alles nog alsof ik daar nog steeds klant ben.. ff afwachten maar.

Iemand hier die nog tips heeft voor een leuke DECT telefoon?

edit: oef, telefoon toch niet compatible, kan alleen maar gebeld worden maar niet uit bellen..

[ Voor 9% gewijzigd door Lord_Dain op 13-06-2014 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Ik ben zelf een tevreden gebruiker van de Fritz!Fon MT-F van AVM. Daarvoor heb ik diverse modellen van Siemens gebruikt die het ook prima deden. Het enige "nadeel" van een niet native toestel is dat de bediening soms wat omslachtiger gaat, bijvoorbeeld het opvragen van de oproeplijst en het centrale telefoonboek. Daarnaast biedt de MT-F mogelijkheden om Fritz!Box instellingen te wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Interessant, ik had al ff zitten kijken naar die Fritz!Fon toestellen maar kon er niet uit halen of je daar ook mee kan mailen/internetten, zodat je een nummer online kan opzoeken en vanaf het toestel bellen. Kan dat vanaf de MT-F? sorry als dit te offtopic gaat trouwens

Overigens zie ik ook de functionaliteit als babyfoon wel zitten, de 2e is op komst dus als dat met die toestellen ook goed werkt, lijkt me dat een bonus. Zou ik dan genoeg hebben aan 2 toestellen? 1 op de kinderkamer als babyfoon/ontvanger en 1 als huistelefoon?

[ Voor 41% gewijzigd door Lord_Dain op 13-06-2014 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apexrider
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17-11-2023
Surfen kan niet, mailen wel. Toen ik de handset net had heb ik wel even gekeken naar de mail functie maar vond dat vreselijk onhandig. Wellicht is dat na diverse FW upgrades veranderd, maar heb daar niet meer naar gekeken.

Twee toestellen lijkt me voldoende voor de babyfoon functie.

[ Voor 12% gewijzigd door apexrider op 13-06-2014 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Let wel ff op: als XS4All klant krijg je korting op diverse Fritz produkten. Snuffel maar ff rond op de XS4All site (o.a. in nieuwsbrieven) voor verwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

janbal schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 12:31:
Let wel ff op: als XS4All klant krijg je korting op diverse Fritz produkten. Snuffel maar ff rond op de XS4All site (o.a. in nieuwsbrieven) voor verwijzing.
Hier zo te zien:
https://www.xs4all.nl/klant/aanbiedingen

[ Voor 17% gewijzigd door 2Dutch op 13-06-2014 12:47 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
Lord_Dain schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:55:
Interessant, ik had al ff zitten kijken naar die Fritz!Fon toestellen maar kon er niet uit halen of je daar ook mee kan mailen/internetten, zodat je een nummer online kan opzoeken en vanaf het toestel bellen. Kan dat vanaf de MT-F? sorry als dit te offtopic gaat trouwens
Ik heb er zelf 2. Je kan er wel mail mee bekijken (POP3/IMAP in te stellen in de Fritzbox zelf), maar niet mee versturen. Ik gebruik het zelden. Ik vind het te onthandig werken als ik een smartphone altijd in mijn broekzak heb zitten waar ik wel mee kan mailen. :) Het zelfde geld voor RSS en webradio.
Overigens zie ik ook de functionaliteit als babyfoon wel zitten, de 2e is op komst dus als dat met die toestellen ook goed werkt, lijkt me dat een bonus. Zou ik dan genoeg hebben aan 2 toestellen? 1 op de kinderkamer als babyfoon/ontvanger en 1 als huistelefoon?
Misschien dat je ook nog 1 voor je eigen slaapkamer wilt hebben?
Ik woon zelf maar alleen en heb er eentje voor de begane grond en eentje voor op de slaapkamer op de bovenverdieping. En ik heb nog een tweedehands ISDN-toestel op mijn werkkamer op de bovenverdieping staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

Nakebod

Nope.

Verbeteringen TV van XS4ALL
We hebben goed nieuws voor u: vanaf 2 juli 2014 krijgt u er een aantal zenders bij in uw TV-Basispakket. En dat kost u niets extra, want de prijs van het Basispakket blijft ongewijzigd.

Nieuwe zenders in het TV-Basispakket

Zenders in HD-kwaliteit
In het TV-Basispakket van XS4ALL kijkt u al 12 populaire zenders in HD-kwaliteit. Daar komen nog drie mooie zenders bij: Eurosport HD (kanaal 718), Eén HD (kanaal 721) en Canvas HD (kanaal 722).

Disney Channel
Op kanaal 19 vindt u straks Disney Channel, een familiezender met de leukste series en films van het wereldberoemde Disney-merk, zoals TinkerBell, Frank en Frey en nog veel meer. Alle programma's zijn Nederlands gesproken, dus geschikt voor alle leeftijden.

Disney XD
Nieuw op kanaal 32 is Disney XD, voor jongens en meiden van 6 tot 14 jaar. Zij worden uitgedaagd om mee te gaan in de wereld van sport, gaming, avontuur en muziek. Met series als Phineas and Ferb, Pair of Kings en Crash and Bernstein.
En ik had met "Verbeteringen TV van XS4ALL" wederom verwacht dat ze eens echt HD zouden gaan aanbieden. Wederom een teleurstelling.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Vandaag de fritzbox en ntu ontvangen. Direct aangesloten en het werkt! Ik zie nu ook op de status pagina dat de lijn gisteren al is opgeleverd :)

Ook probeerde ik mijn spotify account te upgraden maar dat lukt nog niet. Tot mijn schrik zie ik ook op XS4ALL.nl/spotify dat je ineens een alles-in-1 abo nodig hebt. Toen ik mij aanmeldde stond daar nog als voorwaarde dat je minimaal internet extra of glas extra moest hebben. Dat zou wel een teleurstelling zijn. Op de upgrade pagina staat nog wel: "Alleen bij Internet Extra en Glasvezel Extra krijgt u Spotify Premium (t.w.v € 10,- p/mnd) gratis. Stap over naar Extra."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik meen me dat ook te herinneren dat je Spotify al krijgt bij het 100mbit/s pakket, ai1 of niet.

Wat lukt er niet aan het upgraden? Foutmelding?

edit: Ik zie trouwens wel dat ze het hebben weggehaald bij de pagina met extra's bij het Extra pakket. Dit is heel recent gebeurd, dus je moet even kijken wanneer je XS4all hebt besteld en dan kan je evt. aangeven dat jij Extra hebt besteld in de veronderstelling dat je er ook Spotify bij zou krijgen. Het is dat ik op het allerlaatste moment voor ai1 ben gegaan anders had ik in dezelfde boot gezeten nu..

edit2: Hier mijn screenie van het pakket toen ik me inschreef voor XS4all. Is al weer een tijdje geleden maar ik heb niet heel lang (max 2 mnd geleden) nog gekeken en toen stond het er ook nog bij.. Succes met de klantenservice ik denk dat je redelijk sterk staat. Ik ken je situatie niet, maar als je er van uit bent gegaan dat dit erbij zat, sta je redelijk sterk (je mag evt mijn screenshots ook wel gebruiken). Dus ik zou er op staan dat ze jouw abbo aanpassen op basis van het pakket wat jij indertijd hebt besteld. 10€ per maand maakt een hoop uit..

Waarom heb je trouwens niet voor ai1 gekozen? Is het 1e jaar goedkoper dan Internet + TV los. Of heb je geen IPTV?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WDzDMw5.jpg?1

[ Voor 98% gewijzigd door Lord_Dain op 13-06-2014 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Zojuist onze eerste factuur en er lijkt iets mis te zijn. De korting voor de 1e 6 maanden is er niet af.

Iemand dit ook meegemaakt (en dan bedoel ik vooral de nieuwe klanten)..?

Ik vond het al zo jaar dat de bevestiging er niet werd gerept over Alles-1-Een maar over 'uw bestelling van Internet, Bellen, Televisie en Mobiel Internet'. Ook in de bijlage werd niets gezegd over Alles-1-Een maar worden alle producten los vermeld. Ik heb daarop ook de klantenservice gebeld maar die verzekerden mij dat het heel normaal is en alle producten altijd los vermeld worden.

Hoe staat dit bij anderen op de factuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
De producten worden inderdaad altijd los vermeld.
Ik meen mij te herinneren dat toen ik verlengde met een kortingsactie dat het ook niet direct op de factuur stond, maar dat het nog 1 of 2 facturen later pas verwerkt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bedankt voor de opheldering dat het los vermeld wordt. Als nieuwe klant ging/ga ik er wel van uit dat het op de 1e factuur zichtbaar is, morgen de klantenservice eens bellen. Ik ga er van uit dat het een formaliteit / vinkje is ergens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Korting hoort inderdaad gewoon op de factuur te staan, naast de losse producten die je afneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Correctie: ik heb net even mijn aanvraag tot wijziging van ADSL Basic naar Extra en de facturen van rond die tijd opgezocht, maar ik kreeg wel direct de korting. Bij mij was de wijziging per 02-09-2013 technisch gereed en direct op de factuur van 11-09-2013 staat ook de korting vanaf 02-09-2013 verwerkt die ADSL Extra een aantal maanden voor de prijs van ADSL Basic maakte destijds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Gebeld met de klantenservice. Er was iets fout gegaan, details niet helemaal duidelijk. Eerst werd voorgesteld om het te corrigeren en mij de laatste 6 maanden van het jaarcontract korting te geven. Daar ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan omdat ik gewoon wil betalen wat ik heb besteld en dat is de eerste 6 maanden de korting. Het is nu geregeld, in zoverre, het komt niet op de factuur te staan als korting op het Glas Extra Internet, maar als creditering. Kreeg ook nog excuses aangeboden voor de fout.

Ik zou alle nieuwe klanten van de afgelopen maand(en) er op willen wijzen de facturen goed te controleren, want als het bij 1 klant fout gaat en er in het systeem iets niet goed is (dat was zo ongeveer wat ik er van begreep, in het systeem ging iets fout) kan het ook bij anderen fout zijn gegaan.

Op zich redelijk opgelost maar ik heb er nu al geen vertrouwen meer in dat ik langer dan een jaar bij XS4all zal blijven als klant. Heel jammer. Het is niet alleen dit, maar ook de gebrekkige antwoorden van diverse afdelingen op mijn vragen over de max. snelheid, maar vooral ook dat ik al meerdere keren een mail toegestuurd zou krijgen op basis van een telefoongesprek en dit nooit gebeurd is.

@Stefan.nl, heb jij al iets gehoord over Spotify? Bij mij werd specifiek gevraagd of de korting/actie bij het bestellen werd getoond. Dit was ook het geval (konden ze zelf ook zien) dus dat is een belangrijke graadmeter voor het wel of niet erkennen van een klacht. Ik maak echt ALTIJD screenshots, behalve deze ene keer bij de bestelling.

[ Voor 42% gewijzigd door Lord_Dain op 16-06-2014 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nu een aantal weken verder en alles draait nog steeds stabiel. Tot zover dus tevreden (op de paar missende bitjes na.. ;) ). Helaas wel wat rariteiten ontdekt m.b.t. de WiFi van de fritz.box.

Mijn vriendin was begin deze maand opeens door haar databundel heen op haar mobiele telefoon. Volgens de historie op haar telefoon had ze dagelijks tussen de 50-100Mb gebruikt over 3G, terwijl ze voornamelijk thuis was in deze periode en deze data over WiFi had moeten lopen.

De laatste paar dagen valt het mij op, dat mijn eigen mobiele telefoon ook geen contact wil maken met de WiFi van de FB, terwijl er wel ontvangst is van het WiFi netwerk op de telefoon. Het enige wat helpt is de telefoon volledig rebooten.

Ik denk zelf dat de culprit de eco modus is op de fritzbox, waardoor WiFi in sleep/eco(?) mode gaat als devices even geen contact zoeken, maar kan het ook iets anders zijn? We hebben hier echt nooit last van gehad met de Linksys WRT54G / Netgear WNDR3700v2 routers, waarom nu wel met deze hypermoderne fritzbox router?

Tijdelijk maar weer de WRT54G als extra AP ingezet, maar ja..

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 30-06-2014 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:09
Dit probleem hebben wij 1x gehad hier in huis, was nog met de fb 7170. Toevallig was de nacht ervoor een automatische update van xs4all geweest, geen idee of dat nog verband had.

In elk geval schoten wij de volgende dag ook door de mobiele bundels heen, gelukkig krijg je tijdig een waarschuwings sms. Verder eigenlijk nooit problemen tot nu toe, nu met een fb7340, dus nog niet op glas.

De glasvezelaansluiting is juist vorige week tot in huis doorgetrokken, dus ik verwacht binnenkort een telefoontje van xs4all. Eigenlijk was ik van plan toch maar op adsl te blijven wegens 15e abo-verschil, maar het prettige nieuws dat abo's en prijzen gelijk getrokken gaan worden komt zeer goed uit: straks ook glas. Dan dus wel alweer een andere fb 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Deed vandaag eens een FritzOS update check vanuit de FritzBox 7390 zelf en wat bleek?
FritzOS 06.07 is beschikbaar en zou het IPv6 issue opgelost zijn icm FttH.

Een citaat uit de info.txt:

The update file in this folder contains the current firmware for FRITZ!Box Fon WLAN 7390.
Please download the file to your computer.

Important: This firmware is only intended for use with FRITZ!Box Fon WLAN 7390 International Edition

Product : FRITZ!Box Fon WLAN 7390
Version : FRITZ!OS 6.07 (84.06.07)
Language : English, French, Italian, Spanish
Annex : A and B

New Features : - fixes a potential issue with IPv6 on fiber lines
- Security: removes possibility for unauthorized access to FRITZ!Box. Please check for important information here: http://www.avm.de/en/Sicherheit

- New with FRITZ!OS 6:
- Wireless LAN Guest Access new as "private hotspot"
- Ready for vectoring
- Parental control with shared budget for multiple devices
- Improved and expanded push services with automatic email notifications
- New MyFRITZ! access to answering machine, Smart Home and FRITZ!NAS for mobile devices
- Smart Home functionality now even more convenient and with more information
- FRITZ!Fon with media player and much more
- Easier VPN setup, optimized for iOS tablets and smartphones

Wel vreemd dat de url ftp://service.avm.de/Beta/FRITZ!Box_7390/english/info.txt
'beta' aangeeft, terwijl ik bij de interne update functie toch niet kies voor een 'beta' update... :?

Gelijk na de update ff wat speedtestjes gerund:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3594973609.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3594984051.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3594988880.png

Zelfs naar het buitenland fraaie waardes:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3594996835.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3595000602.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3595002516.png

Bijzonder (?) vooral de upload piekt nu op beduidend hogere waardes. Ik zie tijdens het testen pieken van 175Mb/s en meer...

[ Voor 16% gewijzigd door ehtweak op 30-06-2014 14:52 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Dit was een issue dat er was als je vanuit 06.03 had geupdate naar 06.06; die versie is maar even beschikbaar geweest en leverde voor glasklanten een IPv6 probleem op. Omdat die versie 06.06 niets aan voordeel opleverde voor glasklanten (alleen wat issues oplossingen voor DSL) had ik hem maar niet gepakt. Draai nu al een paar dagen 06.07 zonder problemen op glas.

Ik denk overigens dat jouw hogere upload wellicht gewoon toeval is.

Kijk ook maar eens naar wat hierover geschreven is in de newsgroup xs4all.general.

Edit: Dit was de changelog voor 06.06:
New with FRITZ!OS 6.06:
-DSL: fixes a problem, that could cause certain line cards to crash
when changing settings in the FRITZ!Box
-DSL: fixes a problem with bandplan 997
-system: general stability improved

[ Voor 35% gewijzigd door janbal op 30-06-2014 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Sorry voor de veel te late reactie. Het ging om de internetaansluiting in mijn splinternieuwe nieuwbouwwoning waar ik de afgelopen weken druk bezig ben geweest om de boel bewoonbaar te maken. Dat is inmiddels het geval :)

Voor wat betreft de Spotify. Dit is uiteindelijk helemaal goed gekomen. Ik was achteraf te voorbarig. Toen mijn lijn helemaal als 'opgeleverd' was verwerkt kreeg ik het mailtje met daarin de melding dat ik Spotify kon activeren. Helemaal top dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zag gisteren een afschrijving van XS4All en wat blijkt, de eerste maand is dubbel gefactureerd, maar alleen voor het product glasvezel. Vanochtend maar weer gebeld met de klantenservice dat er weer iets niet klopt. Er wordt wel fout op fout gemaakt in mijn geval zeg. Het zal wel aan mij liggen.. 7(8)7

Ps. Mooi dat het goed opgelost is Stefan

Pps. Fritz!os 06.04 is voor de FB7490 nog steeds de meest recente.

[ Voor 15% gewijzigd door Lord_Dain op 02-07-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Update over het download snelheid issue, vandaag contact gehad met iemand binnen XS4all die dit op zich heeft genomen. Hij heeft slechts weinig van deze meldingen (veel mensen melden het gewoonweg niet blijkbaar...) maar bij 1 persoon die dit ook gemeld heeft hebben ze getest met een ander modem (non AVM FB) en dan wordt er wel 100Mbps gehaald.

Het probleem zit dus blijkbaar in de FB, waardoor er 6-10% verlies optreedt. Helaas zijn er weinig meldingen vanuit klanten dus hebben ze naar AVM ook niet veel draagvlak voor een klacht, toch hebben ze het wel gemeld, maar er is nog weinig uit gekomen. XS4all (en dus AVM) gaan hier weinig tijd en energie in steken als klanten het niet melden.

Mochten mensen zich aan de lijst willen toevoegen van mensen die de max. snelheid niet halen, stuur me een PB en dan geef ik je het directe email adres van de XS4all medewerker, kan je hem mailen om je op de lijst te laten zetten. Grotere lijst= meer kans dat er iets gaat veranderen.

Nu hoorde ik trouwens wat interessante dingen o.a. dat ze bezig zijn met testen op 500Mbps en dat inderdaad zoals Barre al een tijd geleden heeft gemeld, ook bevestigd is aan mij dat er in de nieuwe gebieden tot 1Gbps gehaald kan worden, echter i.v.m. de overhead voor IPTV zullen ze alleen 500Mbps gaan aanbieden. Ook dat ze op dit moment 8Mpbs reserveren per IPTV ontvanger en standaard 5x8=40Mbps reserveren omdat dit het maximaal aantal ontvangers is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik betwijfel ook of fritz 500mbit kan trekken, met 100 zit de cpu al redelijk aan zijn tax in mijn ervaring.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Maar ik haal eigenlijk altijd >100Mbps, alleen in de UP richting... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 02-07-2014 23:11 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
flippy.nl schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 22:34:
ik betwijfel ook of fritz 500mbit kan trekken, met 100 zit de cpu al redelijk aan zijn tax in mijn ervaring.
Ik denk dat dit ook de hoofdoorzaak zal zijn van het amper halen van de 100 mbit. Maar dat zou ik dan eerder in de up richting verwachten (ivm. trafficshaping en zo, wat veel meer cpu kost en wat in de up richting veel meer van belang is dan in de down richting).

Maar gelukkig komt AVM ook al met modellen die meer 'ballen' hebben :).

http://en.avm.de/news/the...generation/fritzbox-4080/

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awenger
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-10 19:01
De nieuwe abonnementen zijn beschikbaar via de site van XS4ALL. De prijzen zijn naar beneden bijgesteld en er is 500Mbit beschikbaar.
Tenminste, dat zou beschikbaar moeten zijn.... een telefoontje naar de klantenservice leert mij dat 500 Mbit pas vanaf 9 juli beschikbaar is voor bestaande klanten. Daarna krijg ik een vaag verhaal dat mijn glasvezel niet geschikt zou zijn. Volgens mij kan dat niet aan de vezel liggen. Hoogstens aan de PoP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:28

DDX

Volgens mij is 500 op maar een paar plekken beschikbaar.
Bij mij ook niet beschikbaar. (wel bugje op site, als je 500 kiest kan je dat gewoon bestellen ookal bieden ze maximaal 100 aan)

Maar 100 is voorlopig snel zat, meestal is andere kant toch beperkende factor en wanneer heb je nou echt wat aan nog sneller nodig (leuk dat je dan die ene keer minuutje minder lang hoeft te wachten) ?

uit nieuwsgroep btw :
7390 loopt zo tegen de 250 tot 280 Mbit, meer zit er niet in.

Daarom leveren we nu de 7490, daarmee haal je op een 500 Mbit lijn ook
echt die snelheid, als we 500 Mbit leveren.

[ Voor 22% gewijzigd door DDX op 03-07-2014 10:15 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Er staat wel 500Mbit, maar je kan het (nog) niet kiezen...
Ik heb meerdere adressen geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deshmir
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 21:35
jacques1971 schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 10:47:
Er staat wel 500Mbit, maar je kan het (nog) niet kiezen...
Ik heb meerdere adressen geprobeerd.
2631LD 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
ja...tot 100MB/S bij genoemde adres..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lord_Dain schreef op woensdag 02 juli 2014 @ 21:51:
Update over het download snelheid issue, vandaag contact gehad met iemand binnen XS4all die dit op zich heeft genomen. Hij heeft slechts weinig van deze meldingen (veel mensen melden het gewoonweg niet blijkbaar...) maar bij 1 persoon die dit ook gemeld heeft hebben ze getest met een ander modem (non AVM FB) en dan wordt er wel 100Mbps gehaald.

Het probleem zit dus blijkbaar in de FB, waardoor er 6-10% verlies optreedt. Helaas zijn er weinig meldingen vanuit klanten dus hebben ze naar AVM ook niet veel draagvlak voor een klacht, toch hebben ze het wel gemeld, maar er is nog weinig uit gekomen. XS4all (en dus AVM) gaan hier weinig tijd en energie in steken als klanten het niet melden.

Mochten mensen zich aan de lijst willen toevoegen van mensen die de max. snelheid niet halen, stuur me een PB en dan geef ik je het directe email adres van de XS4all medewerker, kan je hem mailen om je op de lijst te laten zetten. Grotere lijst= meer kans dat er iets gaat veranderen.
Heb het al vaker gemeld, heb dit ook gehad met een FB 7490 op mijn Telfort verbinding. Die haalde magere snelheden (100/100 lijn). Dus het lijkt mij een algemeen FB probleem, niet specifiek met xs4all alleen. Misschien focussen ze zich niet goed genoeg op snellere verbindingen. Thuisland Duitsland zit vol met (x)DSL verbindingen, maar hier is glas en ook kabel een stuk rapper.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Wat een zootje die website van XS4All op het moment.

De tarievenwijziging is mooi maar het wemelt op de website nog van de fouten, bijv. datalimieten voor mini-mobiel niet consequent, aantal inbegrepen ontvangers bij tv-basis etc.

Je zou denken dat ze zoiets toch voorbereiden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Als je nu 1 ontvanger hebt, zou je dan ook een 2e kunnen krijgen? Al dan niet bij verlenging voor een jaar?
Zie dat je nu ook Spotify bij het 50 Mbit abbo krijgt, was voorheen geloof ik ook niet. Zou bijna gaan downgraden :P

@ janbal, wat is het limiet bij mobiel nu eigenlijk? De gratis variant dan, 250MB gewoon zoals er staat en daarna 128/64? Of hebben ze dat nu ook aangepast dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Er staat 250 MB als limiet voor mini-mobiel maar ook op diverse plaatsen nog 200 MB. 8)7 :?

Wat het zijn moet? Ik ga daar niet over. :w Daarvoor zou je nou juist een website moeten kunnen raadplegen, toch.....

Update: Ik kijk net weer even op de website naar de tarieven en zie dat bij mobiel alles weer is teruggedraaid.

Vanmorgen stond er echt een limiet van 250 MB bij mini, en vervolgens 2 andere abo's voor limieten van 1 GB en 10 GB, wat nu weer teruggedraaid is naar 500 MB en 2 GB.

Conclusie: voorlopig maar niks bestellen bij XS4All want wat ze aanbieden is onduidelijk. :?

[ Voor 73% gewijzigd door janbal op 03-07-2014 16:08 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dacht dat je misschien een officiele aankondiging ergens had gezien :)

Dan denk ik dat het 250MB moet zijn tegenwoordig. Een hele verbetering :+ Neh, ik gebruik die SIM heel soms in een 3G dongle, en verder alleen in mijn oude telefoon als data only, voor wat GPS tracking. Meer dan genoeg data, en zelfs met 128/64 heb ik meer dan genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Voor mijn bestaande Mobiel Internet Mini is het nog steeds 200MB zie ik in mijn Service Centre.
Ik vraag mij ook af of de bestaande DSL abonnement ook veranderd gaan worden en zo ja wat ze dan gaan doen met mijn Spotify die je bij Internet Only Extra gratis kreeg en nu alleen bij Alles-in-1 gratis krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Is er nou al ergens te zien wanneer en OF je glasvezel krijgt? Niet dat 55/5 traag is maar als ik hetzelfde betaal als iemand die 100/10 krijgt mjah.. het zou leuk zijn. En als ik dan toch omhoog kan ga ik wel voor 500/500 :)

Ik heb ze een tijd geleden (1?2? jaar) al de kabels de grond in zien schieten maar sindsdien is het erg stil.

Heb toen ook al ingeschreven op de nieuws brief etc.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik kan het 500Mbps ook niet bestellen via mijn PC.

Het 500Mbps pakket is maar 6€ per maand duurder dan de oude prijs van 100Mbps, echter met de huidige korting is de maandprijs de eerste 6 maanden gelijk (55€ per maand). Dus voor 36€ het eerste jaar meer heb je die dikke down/up.

Ik denk erover om XS4All te benaderen en te vragen of de aanbieding ook voor nieuwe klanten geldt die vlak voor de verhoging klant zijn geworden. Het enige wat me tegenhoudt is de grote rotzooi die de administratie is op het moment, de facturen kloppen nu al niet dus ik denk dat het te ingewikkeld is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Lord_Dain schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:05:
Ik kan het 500Mbps ook niet bestellen via mijn PC.

Het 500Mbps pakket is maar 6€ per maand duurder dan de oude prijs van 100Mbps, echter met de huidige korting is de maandprijs de eerste 6 maanden gelijk (55€ per maand). Dus voor 36€ het eerste jaar meer heb je die dikke down/up.

Ik denk erover om XS4All te benaderen en te vragen of de aanbieding ook voor nieuwe klanten geldt die vlak voor de verhoging klant zijn geworden. Het enige wat me tegenhoudt is de grote rotzooi die de administratie is op het moment, de facturen kloppen nu al niet dus ik denk dat het te ingewikkeld is :P
Bij mij (glasvezel ligt hier iets meer dan een jaar) is 500/500 ook niet mogelijk. Weet niet of dat aan een database ligt die nog moet worden bijgewerkt ofzo? Kan me niet voorstellen dat een recent glasvezelnetwerk geen 500/500 kan halen. Maar idd: de xs4all website is ff een zooitje (sowieso vind ik de restyle ergerlijk: lomp grote plaatjes, je scrollt je een ongeluk), laten we even afwachten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:00
Ik heb vanmiddag geinformeerd bij XS4all of ze konden zien wanneer mijn regio geupgrade ging worden naar 500, maar er stond niets in de planning. Ook dit gebied is ongeveer een jaar geleden opgeleverd, toen er al over 500 gesproken werd.
De telefoniste vroeg ook of ik echt 500 nodig had, natuurlijk niet zei ik, maar als ik nu UPC 200 heb voelt terug naar 100 glas toch niet als een vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

jopie schreef op donderdag 03 juli 2014 @ 21:55:
Ik heb vanmiddag geinformeerd bij XS4all of ze konden zien wanneer mijn regio geupgrade ging worden naar 500, maar er stond niets in de planning. Ook dit gebied is ongeveer een jaar geleden opgeleverd, toen er al over 500 gesproken werd.
De telefoniste vroeg ook of ik echt 500 nodig had, natuurlijk niet zei ik, maar als ik nu UPC 200 heb voelt terug naar 100 glas toch niet als een vooruitgang.
Ik heb liever 100/100 dan 200/10...

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Net bericht gehad via webcare en deze geven aan dat omzetten nog kan, met behoud van 6 maanden korting. Echter dan moet het al wel activeerbaar zijn voor je PC gebied.. dus nog maar ff geduld hebben en dan eens kijken hoeveel Mbps je met een 500Mbps kan halen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
De tarieven voor Mobiel zijn weer helemaal teruggedraaid.

Vanmorgen stond er echt:
- gratis mini 250 MB
- € 20 voor 1 GB excl. korting
- € 40 voor 10 GB excl. korting

Ik vermoed dat dit een volgende wijziging zal zijn die nu nog niet gepubliceerd had moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren even contact opgenomen met XS4ALL omdat ik ook nog niet kan upgraden van 100 Mb/s naar 500 Mb/s volgens de website van XS4ALL...

Als ik de postcodecheck van Reggefiber doe dan zie ik dat er andere aanbieders al wel 500 Mb/s aanbieden op mijn adres. Toen ik dit voorlegde aan de medewerker van XS4ALL en opmerkte dat ik dit een beetje vreemd vond kreeg ik als reactie: kijk over een week nog maar eens, want er gaat nog wel iets gebeuren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mensen thuis gehad van Reggefiber en binnen gelaten, omdat men mij aangaf dat Reggefiber info wilde hebben als netbeheerder van glasvezel.
Van meet af aan heb ik aangegeven, dat ik met vdsl en xs4all tevreden ben en glasvezel nog niet als een must zie. Tevens dat ik pas besluit of ik overstap naar glasvezel en bij wie, als het in de straat is aangelegd.
Weer werd aangegeven dat de gegevens die men wilde hebben, alleen voor info voor Reggefiber was en ik gewoon bij xs4all bleef.
Ik ben akkoord gegaan met de verstrekte gegevens van mijn kant, maar argwanend.
Om dan vervolgens een aanvraag bevestiging voor glasvezel te krijgen.:-(

Altijd ben ik scherp geweest met dit sort zaken, maar door zware gezondheidsklachten ogenschijnlijk niet scherp genoeg geweest.
Baal enorm van mij zelf dat ik niet alert genoeg bleef, en voel me behoorlijk misleid!

Wat is nu de beste wijze van handelen? Daar ik met die niet akkoord wil gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik neem aan dat je nergens voor getekend hebt?
Je zult toestemming moeten geven voor de aanleg van glasvezel in je huis. Als ik het zo lees, wil je dat wel hebben.
Wat is het probleem wanneer je de glasvezel in je huis hebt en xs4all graag wil leveren over die glasverbinding ipv over koper?

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor je snelle reactie!

Dat zit ik mij dus nu ook de hele tijd af te vragen, of ik getekend heb (op een ipad? weet ik niet). Zeg ik, zware gezondheidklachten, absoluut niet fit en toch laten verleiden. Zwaar de pest in!!

Ik ben op dit moment tevreden met mijn vdsl verbinding, bijna nooit geen klachten. XS4all als provider ben ik al xx jaren tevreden over. Een wijziging in dit alles spelt bij mij (nog) niet.
En dat er glasvezel in de straat aangelegd gaat worden, is voor mij nog geen redenen direct alles te wijzigen.

XS4all hou ik het liefste aan, maar ben nog niet zeker van welke diensten ik gebruik van ga maken. Ben daar nog niet uit en... aan toe.
Ik heb nu internet van XS4all en TV van Ziggo, of ik dit ooit in 1 packet wil hebben ... weet ik ook nog niet.
Alles in 1, misschien ben ik dan zelfs goedkoper uit. Ook dat weet ik nog niet en daarom wil ik nog niet beslissen.

Maar heb er gewoon zwaar de pest in, dat ik niet alert genoeg was en mij via omwegen een contract 'aangesmeerd' is.
Dus zoek ik eerst een optie om hier onderuit te komen. Maar weet ff niet wat de beste handelswijze is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Er was laatst wel nieuws dat XS4ALL en KPN nu, waar glas beschikbaar is/komt, ook over glas gaan leveren ipv dsl.

Maar ik neem aan dat je daar niets voor zou moeten ondertekenen en XS4ALL dat gewoon default zonder actie van jouw kant dan doorvoert.

Hoe dan ook, van wie heb je een bevestiging gekregen? Is dat van XS4ALL? Of een andere ISP?

Reggefiber is alleen maar de partij die het aanlegt. En ook als jij geen abonnement bij een serviceprovider hebt afgesloten dan krijg je zelf ook een (niet actieve) aansluiting. Dus als de brief van Reggefiber komt en er staat verder geen naam van een provider in, dan zou ik me niet druk maken. Het kost je dan niets, alleen een halve dag van je tijd om thuis te zijn.

Als het wel van een serviceprovider komt, gewoon die serviceprovider bellen. Als het goed is heb je ook bij verkoop aan de deur een wettelijke bedenktermijn. Moet je alleen wel snel actie ondernemen.

http://www.consuwijzer.nl...IKO4_WEq78CFRSTjgodChIA6Q

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog aanvullende vragen, die nu pas komen:

Heb ik dan een contract qua diensten, dan van XS4all of Reggefiber?
Heb ik dan alleen met XS4all te maken qua storingen, betalingen e.d.?
(ik heb alleen geode ervaringen met xs4all, en wijzig daarom al niet graag)

Ik betaal nu 40,xx aan XS4all en 33,xx aan Ziggo(Sport1), maar qua kosten weet ik niet hoe het in een nieuwe situatie zou kunnen gaan worden. Zeg ik, gezondheid, maakt het ff lastiger snel en duidelijk overzicht te hebben.:-(

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 09:17 . Reden: Onjuist bedrag xs4all ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:34:
Er was laatst wel nieuws dat XS4ALL en KPN nu, waar glas beschikbaar is/komt, ook over glas gaan leveren ipv dsl.

Maar ik neem aan dat je daar niets voor zou moeten ondertekenen en XS4ALL dat gewoon default zonder actie van jouw kant dan doorvoert.

Hoe dan ook, van wie heb je een bevestiging gekregen? Is dat van XS4ALL? Of een andere ISP?

Reggefiber is alleen maar de partij die het aanlegt. En ook als jij geen abonnement bij een serviceprovider hebt afgesloten dan krijg je zelf ook een (niet actieve) aansluiting. Dus als de brief van Reggefiber komt en er staat verder geen naam van een provider in, dan zou ik me niet druk maken. Het kost je dan niets, alleen een halve dag van je tijd om thuis te zijn.

Als het wel van een serviceprovider komt, gewoon die serviceprovider bellen. Als het goed is heb je ook bij verkoop aan de deur een wettelijke bedenktermijn. Moet je alleen wel snel actie ondernemen.

http://www.consuwijzer.nl...IKO4_WEq78CFRSTjgodChIA6Q
Thnx!!!

Het emailtje met aanvraagbevestiging kwam van Reggefiber.
Verder ...zal je mailtje nog eens lezen, lastig ff te laten doordringen.
Je link....ga ik eerst eens bekijken en lezen. Thnx!!

Update:
Voorbeeldbrief bekeken en als ik het goed heb, heb ik 14 dagen de tijd om te cancelen.:p

Het klopt inderdaad dat xs4all vdsl overgaat naar glasvezel, als die optie er is. Wat dus in mijn geval ook zo is.
Overzicht ontbreekt mij even, waar ik op moet letten, wat werkelijk veranderen gaat en waar de voordelen voor mij zitten. Ook qua kosten.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2014 09:22 . Reden: Update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job_h
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-09 11:37
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 08:38:
[...]

Thnx!!!

Het emailtje met aanvraagbevestiging kwam van Reggefiber.
Verder ...zal je mailtje nog eens lezen, lastig ff te laten doordringen.
Je link....ga ik eerst eens bekijken en lezen. Thnx!!

Update:
Voorbeeldbrief bekeken en als ik het goed heb, heb ik 14 dagen de tijd om te cancelen.:p

Het klopt inderdaad dat xs4all vdsl overgaat naar glasvezel, als die optie er is. Wat dus in mijn geval ook zo is.
Overzicht ontbreekt mij even, waar ik op moet letten, wat werkelijk veranderen gaat en waar de voordelen voor mij zitten. Ook qua kosten.
Als je ooit over wilt stappen op glasvezel moet je Reggifiber wel toestemming geven de glasvezelverbinding in je huis te leggen. Je hoeft hier dan geen abonnement bij te nemen en dan betaal je ook niks en doet dat glasvezelkabeltje ook niks.

Als je hier geen toestemming voor geeft mag je later een paar honderd (duizend?) euro betalen om alsnog een glasvezel kabel van de straat je huis in te laten trekken.

Je moet dus even goed bekijken waar je toestemming voor gegeven hebt. Als ik uw wensen goed begrijp: Als het een internet abonnement is, cancellen. Als het alleen de glasvezel kabel betreft, gewoon door laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Precies.

@PjotrHard: Heb je/u de mogelijkheid om de brief in te scannen? (en eventueel met paint of photoshop even persoonlijke gegevens onleesbaar maken).

Of het e-mailtje letterlijk citeren als het een e-mailtje betreft.

Als het van Reggefiber komt en er staat geen naam van een internetprovider of bedrag in, dan gaat het hoogst waarschijnlijk alleen om de aansluiting.

En zoals job_h ook al aangeeft: Geef ze altijd toestemming om die aan te leggen! Als je later een keer toch naar glasvezel wil, dan kost het wél geld om de aansluiting te krijgen. Nu kost het niets.

Als u ook daadwerkelijk erover denkt om iets met die glasvezel aansluiting te gaan doen, dan is het verstandig gewoon XS4ALL te bellen om te vragen hoe veel dit gaat kosten.

Dus:

* Zegt het bericht van Reggefiber alleen maar dat ze de aansluiting komen maken: Gewoon doen!

* Zegt het bericht dat u ook een abonnement bij een provider heeft genomen: Bellen :).

U kan ook altijd even Reggefiber zelf bellen om bevestigd te krijgen dat het laten afmonteren van de glasvezelaansluiting u niets kost. Reggefiber is gewoon een eerlijk bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

job_h schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 09:52:
[...]

Als je ooit over wilt stappen op glasvezel moet je Reggifiber wel toestemming geven de glasvezelverbinding in je huis te leggen. Je hoeft hier dan geen abonnement bij te nemen en dan betaal je ook niks en doet dat glasvezelkabeltje ook niks.

Als je hier geen toestemming voor geeft mag je later een paar honderd (duizend?) euro betalen om alsnog een glasvezel kabel van de straat je huis in te laten trekken.

Je moet dus even goed bekijken waar je toestemming voor gegeven hebt. Als ik uw wensen goed begrijp: Als het een internet abonnement is, cancellen. Als het alleen de glasvezel kabel betreft, gewoon door laten gaan.
Klopt wat je zegt en was mij ook duidelijk.
Ik heb van meet af aan duidelijk gemaat aan mensen van diverse bedrijven en ook Reggefiber, dat glasvezel tot aan de deur, daar ga ik niet over. Daar mag de woningverhuurder over beslissen.
Ook dit kwam gisteren weer ter sprake met die gasten van Reggefiber.

Dus de overeenkomst betreft het packet internet enz twv van 52,xx per maand.

Helemaal zeker ben ik er niet van, maar volgens mij ... als ik al een ander packet van XS4all zou willen, ik ook te maken krijg met Reggefiber. Klopt dit?
En juist dit heeft mij gisteren ook op het verkeerde been gezet. :(

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-10 23:02

TVL

Reggefiber is geen provider van Glasvezel maar beheert en legt het netwerk aan. Ik denk dat het gewoon gaat om de aansluiting die ze in je huis maken. Kan je later altijd nog kiezen voor Glasvezel. Bovendien kan je nu zonder extra kosten overstappen naar Glasvezel bij XS4ALL.

Ik heb een Basis abonnement bij XS4ALL 20Mbit/2Mbit. Ik heb gisteren een aanvraag gedaan om dit over te zetten naar Glasvezel Compact 20/20. Met ADSL haal ik altijd 12Mbit en 1Mbit. Nu ga ik dus naar 20/20. Kosten zijn alleen 10 Euro verzendkosten. Ik neem geen TV diensten af dat hou ik lekker bij Ziggo.
Zie ook: nieuws: Xs4all verlaagt prijzen van internetabonnementen

[ Voor 16% gewijzigd door TVL op 04-07-2014 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eymey schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:03:
Precies.

@PjotrHard: Heb je/u de mogelijkheid om de brief in te scannen? (en eventueel met paint of photoshop even persoonlijke gegevens onleesbaar maken).

Of het e-mailtje letterlijk citeren als het een e-mailtje betreft.

Als het van Reggefiber komt en er staat geen naam van een internetprovider of bedrag in, dan gaat het hoogst waarschijnlijk alleen om de aansluiting.

En zoals job_h ook al aangeeft: Geef ze altijd toestemming om die aan te leggen! Als je later een keer toch naar glasvezel wil, dan kost het wél geld om de aansluiting te krijgen. Nu kost het niets.

Als u ook daadwerkelijk erover denkt om iets met die glasvezel aansluiting te gaan doen, dan is het verstandig gewoon XS4ALL te bellen om te vragen hoe veel dit gaat kosten.

Dus:

* Zegt het bericht van Reggefiber alleen maar dat ze de aansluiting komen maken: Gewoon doen!

* Zegt het bericht dat u ook een abonnement bij een provider heeft genomen: Bellen :).

U kan ook altijd even Reggefiber zelf bellen om bevestigd te krijgen dat het laten afmonteren van de glasvezelaansluiting u niets kost. Reggefiber is gewoon een eerlijk bedrijf.
Ik zie ff geen optie om een picture simpel toe te voegen, alleen via een externe link(heb ik niet).

Maar het gaat duidelijk om een "alles in 1 compact packet" twv 52,50 met 1malige kosten twv 25,00

Bij het pdf document (aanvraagbevestiging) dit begeleidend mailtje :

"Via onze keuzehulp heeft u een aanvraag geplaatst voor een glasvezelabonnement Alles-in-1 Compact bij XS4ALL. We hebben alle gegevens nog even voor u op een rijtje gezet.

Reggefiber heeft uw keuze verstuurd aan XS4ALL die de aanvraag zal beoordelen. Het kan enkele dagen duren voordat XS4ALL uw aanvraag heeft verwerkt. U ontvangt bericht van XS4ALL.

Nadat u de bevestiging van XS4ALL ontvangen hebt, is uw bestelling definitief. XS4ALL zal u vertellen hoe de activatie verder gaat. Nog even, dan kunt u zorgeloos aangesloten worden op de nieuwe online wereld.

Bevat deze aanvraag onjuistheden? Neem dan contact op met Reggefiber op 088 006 3710. Voor vragen over de behandeling van uw aanvraag neem contact op met XS4ALL 020-3987666.

Met vriendelijke groet,
Reggefiber
"

"Reggefiber is gewoon een eerlijk bedrijf"

Ik heb nooit wat te maken gehad met hen, kan daar dus niet over oordelen. Maar een ontzettend nare bijsmaak heeft dit alles wel gekregen.
Ik ben wel duidelijk geweest in mijn vragen gisteren, tevens duidelijk gemaakt wat ik (nog)niet wil.
Als Reggefiber "eerlijk" was/is, dan hadden die mensen gisteren duidelijk gemaakt dat het om een aanvraag voor een glasvezel pakket ging.
Dat ik evengoed in de uitleg en antwoorden er ingestonken ben, daar baal ik ook van!!

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:12:
Reggefiber is geen provider van Glasvezel maar beheert en legt het netwerk aan. Ik denk dat het gewoon gaat om de aansluiting die ze in je huis maken. Kan je later altijd nog kiezen voor Glasvezel. Bovendien kan je nu zonder extra kosten overstappen naar Glasvezel bij XS4ALL.

Ik heb een Basis abonnement bij XS4ALL 20Mbit/2Mbit. Ik heb gisteren een aanvraag gedaan om dit over te zetten naar Glasvezel Compact 20/20. Met ADSL haal ik altijd 12Mbit en 1Mbit. Nu ga ik dus naar 20/20. Kosten zijn alleen 10 Euro verzendkosten. Ik neem geen TV diensten af dat hou ik lekker bij Ziggo.
Zie ook: nieuws: Xs4all verlaagt prijzen van internetabonnementen
Thnx!!

Kijk dit ligt ook in mijn lijn qua packet en afname! Ik hoef geen TV en Telefoon er bij, gewoon alleen internet van xs4all. En TV van Ziggo!
Maar het gaat dus wel degelijk om aanvraag van een glasvezelpakket.

Maar krijg jij nu ook te maken met Reggefiber, ondanks dat je een packet van XS4all afneemt?
Want daar heb ik nog geen antwoord op en is mij niet duidelijk. Wel dat Reggefiber de netbeheerde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
OK, dat gaat inderdaad wel heel duidelijk om een abonnement bij XS4ALL.

Dan kunnen er 2 dingen aan de hand zijn:

* Deur aan deur verkopers die zich voor doen als iemand van Reggefiber (want dat is nou eenmaal het bedrijf wat glasvezel aanlegt).

* Reggefiber is in zee gegaan met een deur aan deur verkoop bedrijf dat wel heel erg gericht is op targets halen of heeft een medewerker die een flinke reprimande verdient.

In ieder geval geldt mijn link naar consuwijzer:

Gewoon Reggefiber én XS4ALL bellen en aangeven dat u zich belazerd voelt door de persoon die u over de vloer heeft gehad. U moet de 'bestelling' gewoon zonder problemen kunnen annuleren.

Reggefiber bellen om een klacht in te dienen over de betreffende medewerker die bij u over de vloer kwam en om aan te geven dat u dít niet wil. U wilt in principe alleen maar de huisaansluiting indien glasvezel in uw woonplaats ook echt wordt aangelegd.

Wellicht kunt u nog overwegen om XS4ALL te bellen en die bestelling van alles in 1 te annuleren. En dat ze u gewoon over zetten naar het pakket dat u al via DSL had, maar dan dus op glas (dus zonder TV). Zoals @tomvdlee ook al zegt: Dat kost u (maandelijks) als het goed is niets en heeft als voordeel dat u de snelheid waarvoor u betaalt ook gegarandeerd krijgt.

Hoe dan ook, u kan hier gewoon onderuit. Zie nogmaals de link van consuwijzer.
Verwijderd schreef op vrijdag 04 juli 2014 @ 10:43:
[...]

Thnx!!

Kijk dit ligt ook in mijn lijn qua packet en afname! Ik hoef geen TV en Telefoon er bij, gewoon alleen internet van xs4all. En TV van Ziggo!
Maar het gaat dus wel degelijk om aanvraag van een glasvezelpakket.

Maar krijg jij nu ook te maken met Reggefiber, ondanks dat je een packet van XS4all afneemt?
Want daar heb ik nog geen antwoord op en is mij niet duidelijk. Wel dat Reggefiber de netbeheerde is.
Normaal krijg je als consument nooit te maken met Reggefiber. Je doet zaken met de internetprovider waar je een abonnement hebt en die regelen op de achtergrond alles met de operator (meestal KPN) en die weer met Reggefiber.

Echter, in plaatsen waar een vraagbundeling (animo peiling) is of waar glasvezel aangelegd gaat worden, communiceert Reggefiber wel direct met consumenten. In de eerste plaats om, zoals ze met u gedaan hebben, te kijken of u een abonnement wil en u te helpen met het maken van een keuze voor een provider. En in de tweede plaats voor een afspraak om de vezel het huis binnen te brengen.

Dat laatste geldt overigens ook als u een huis huurt. De verhuurder heeft hier zelden iets mee te maken omdat toch uiteindelijk u als huurder degene bent waar de afspraak mee gemaakt moet worden om thuis te zijn.

Maar goed, eerste actie voor u is nu dus om Reggefiber te bellen en uw beklag te doen over die medewerker waar u meerdere keren duidelijk aan heeft gemaakt dat u NU nog geen abonnement op glas wil. En in de tweede plaats om bij XS4ALL te vragen of het u iets extra's kost om uw huidige abonnement over te zetten op glas en om eventueel de bestelling die de Reggefiber medewerker heeft gedaan te annuleren.

[ Voor 60% gewijzigd door eymey op 04-07-2014 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarWolfer
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-09 12:00
Even een simpel vraagje. Moet voor jullie makkelijk te beantwoorden zijn :)

Ik zit momenteel in de Overstap van Telfort Glas (voorheen KickXL, maar door Telfort overgenomen) naar Xs4all Glas, voor Internet + Bellen (voorlopig TV nog even niet).

Waarop sluit je de telefoon aan ? Moet dat op de Fritzbox router of kan het ook op de Glasvezel modem
--> zoals het nu zit. Of maakt het niet uit ?

Edit, Glasvezelmodem is een Genexis Core Advanced.

[ Voor 16% gewijzigd door StarWolfer op 04-07-2014 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Telefoon wordt aangesloten op de Fritz!box

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ff kort ...ik reageer later nog op reacties aangaande mijn Reggefiber aanvraag. Nu in overleg met XS4all.

Kom er op terug dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

Telefoon van xs4all, kan via modem (slimste) maar is voip....dus ook via een voip client op smartphone/laptop/etc.

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggefiber aanvraagbevestiging:

Ik ben eerst xs4all gaan bellen, daar mijn verhaal gedaan over de handelswijze van Reggefiber en dat ik kwaad was, na een email van Reggefiber met daarbij een aanvraagbevestiging. Dit alles voor een glasvezel packet zodra glasvezel aangesloten is.
Tevens heb ik vermeld, dat dit mij zeer zwaar tegenviel en absoluut niet gewend was van xs4all om zo een nieuw packet aan te gaan. Ofschoon het mensen van Reggefiber waren, was de link naar xs4all duidelijk.
Degene van xs4all heft aantekeningen gemaakt, zou de zaak even bekijken en mij terugbellen.
Heeft hij ook gedaan, nadat ik de aanvraagbevestiging naar hem opgestuurd had.
Hij gaf aan, dat er een klacht naar Reggefiber gaat, daar men absoluut niet te spreken is, op de wijze zoals het gegaan is.
Tevens dat zij nog niets annuleren kunnen, daar nog geen aanvraag bij hen was binnengekomen, maar ook omdat de aansluiting er nog niet is. Eind van het jaar pas.

Op aanraden van hem, heb ik contact opgenomen met Reggefiber. Weer mijn verhaal en ongenoegen kenbaar gemaakt. Ook die person mijn aanvraagbevestiging gestuurd, en die zou mij terugbellen.
Ook dat is inmiddels gebeurd, en men gaf aan contact op te nemen met de plaatselijke glasvezel verkopers.
Maar ook zij kunnen nog niets cancelen, daar het nog niet in hun system zit.
Zij gaf ook aan, dat ze dit gaan cancelen zodra het in het system zit. Tevens dat ook zij niet te spreken zijn, over de manier waarop alles gelopen is.

Punt voor mij is en dat heb ik Reggefiber ook verteld, dat ik niet meer dan 14 dagen de tijd heb, om schriftelijk die aanvraag te cancelen.
Maar zij gaf aan, ik kan dat pas doen, als die aanvraag binnen is.

Volgende week neemt men weer contact met mij op. Maar twijfels aan deze kant!
Het is mij wel duidelijk, dat je iets niet kunt cancelen, wat nog niet in hun system zit.
Doch ik heb maar 14 dagen de tijd, om het te kunnen doen. Dus ik wacht tot volgende week, en hoe men het gaat regelen. Dan heb ik nog de tijd, om alsnog schriftelijk te cancelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Als je twijfelt zou ik dit direct aankaarten bij consuwijzer.nl en daar het hele verhaal nog een keer uitleggen. Ook zou ik eens informeren bij buren etc.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Als ze, zeg, dinsdag nog niets van zich hebben laten horen zou ik zeker weer bellen! En dan niet primair naar XS4ALL, maar naar Reggefiber. Dat het nog niet in hun systeem zit vind ik een beetje vreemd: Ze hebben je ook de e-mail bevestiging weten te sturen.

Achteraan blijven zitten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Blijf het een raar verhaal vinden, want imho heeft Reggefiber geen FttH ISP pakket verkopers rondlopen... dus ik vraag me af hoe de vork nou echt in de verkooopsteel zit? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Jawel, hebben ze wel.

1 vorm ken ik in Almere. Hier ligt inmiddels alweer heel wat jaartjes glasvezel (is zonder vraagbundeling gebeurd) alleen het gebruik valt nogal tegen. Dus men heeft hier een hele tijd een team gehad dat 'nomadisch' met een tentje bij supermarkten stond om mensen met glasvezel te helpen met hun evt. problemen met ISP's maar ook om aan mensen uit te leggen wat de voordelen van glasvezel zijn en ze te helpen met het kiezen van een provider die aan hun wensen voldoet.

En van recente vraagbundelingen weet ik ook dat Reggefiber, naast dat ze een voorlichtingswinkel openen in de betreffende plaats, ook mensen langs de deuren sturen (naast providers die dat zelf ook doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik zou in ieder geval een aangetekende brief sturen, met daarin je NAW en opgave dat je geen contract wilt en indien dit wel zo is geïnterpreteerd door hen, je per direct gebruik maakt van de afkoelingsperiode en een eventueel opgesteld contract annuleert.

Dat je nog niet in een systeem staat is een drogreden en niet relevant. Ik snap wel dat ze je technisch dan niet kunnen annuleren maar als jij opbelt / annuleert is het verder aan de partij om het te regelen, of het nou op een post-it staat of in een systeem. Ook duidelijk aangeven in de brief wie je wanneer hebt gesproken hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reggefiber aanvraagbevestiging :

@Eymey

Ik blijf er ook op zitten, ook omdat ik duidelijkheid wil en dat het gecanceld wordt!.
Tot circa halverwege volgende week wacht ik, dan gaat de brief de deur uit naar Reggefiber.
Hun bellen, is niet meer mijn ding. In de wachtrij staan en mobiel bellen, is niet bepaald mijn ding.

@Lord_Dain

Dat het (nog) niet in hun system zit, snapte ik ook niet. Maar ik ken hun werkwijze niet. Wel, dat hier thuis op een Ipad de boel geregeld is.
Ik ga zonder meer die brief sturen indien er komende week geen duidelijkheid komt. Stel dat Reggefiber mij per email schrijft, dat de aanvraag gecanceld is. Is dit genoeg voor mij, i.p.v. schriftelijk?

@Allemaal

Dank jullie allemaal voor jullie reacties en tips!!

Ik heb verder nog vragen, gaat meer om het technische glasvezel gedeelte, maar weet niet of ik dit hier kan stellen.
Hoor het wel van jullie:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Het technische gedeelte zijn "we" het beste in. Dus stel gerust ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
per email is voldoende, juridisch gezien als bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 15:56
Het staat je altijd vrij om even bij Reggefiber zelf te informeren naar aanleiding van de mail die je hebt ontvangen. Afhankelijk van in welke plaats je woont zijn er recentelijk wel wat dingen veranderd. Zo is er bij een aantal nieuwe projecten in Nederland geen vraagbundeling meer (o.a. Lelystad, Hengelo, Tilburg) en komt de aannemer namens Reggefiber dus al heel snel langs na de bekendmaking van de aanleg.
En daarnaast is er een "mijn glasvezel" portal ontwikkeld waarop je zelf kan zien hoe de aanleg voor jouw adres vordert, welke afspraken er zijn gemaakt tijdens het huisbezoek, en meer van dat soort dingen.

Kan het zijn dat je daar een mail over hebt ontvangen?

Hoe dan ook, bij jou in de buurt is een Servicepunt, hetzij in een winkel, hetzij in een bus. Ga daar even met die e-mail langs en laat ze checken wat er precies is gebeurd.

Als ik het goed lees heb je een glasvezelvoorbereider van Reggefiber in huis gehad en die heeft besproken hoe de aansluiting verloopt, en waar deze moet komen. Daar teken je aan het einde voor, alsmede voor het gebruik van je mailadres om informatie over de aanleg te ontvangen. Dat mailadres wordt niet gebruikt voor informatie van providers.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, maar uit het citaat van de mail die hij kreeg, maak ik op dat er ook heel duidelijk in staat dat hij een alles in 1 heeft afgesloten bij XS4ALL.

Het is dus zeker niet iemand geweest die slechts als 'voorbereider' langs kwam. Die persoon heeft hem wel degelijk ook een abbo bij een serviceprovider aangesmeerd. En eigenlijk is dat best kwalijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Blijft de vraag voor Barre73: hoe zit het nou? Zijn er nou wel of geen VERKOPERS van Reggefiber die ISP abonnementen verkopen?
Voor zover ik weet, uit voorgaande vraagbundelingsprojecten, heb je verkopers, in dienst van (of ingehuurd door) een specifieke ISP. En, aan de andere kant heb je mensen van Reggefiber die voorlichting geven, en/of schouwers die individuele woning/panden schouwen om b.v. te bepalen waar een FttH aansluiting gaat komen.

Barre73?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

in het afgelopen jaar en een beetje dat glas hier werd aangelegd (nog bedankt barre voor de hulp :Y) ) hebben we in totaal een stuk of 5 ipad-kpn'ers, een half dozijn blanco verkopers (met en zonder ipad) en nog een paar klootviolen van ziggo die wanhopig ons op de voordelen van kabel proberen te wijzen ( 7(8)7 :F _O- |:( 8)7 ).

afgezien van die groene kpn-pipo's en het oranje kabel-is-goed-glas-is-slecht legertje is het erg slecht te zien waar ze van zijn en wie ze vertegenwoordigen, al hadden alle jongens van reggefiber wel zichtbare indentificatie of op zijn minst een reggefiber jas en waren ze ook een stuk respectabeler in hun omgang.

ik kan me voorstellen dat de ouderen hier in de wijk (zitten er behoorlijk veel) overdonderd worden door die universele verkopers, die waren namelijk wel meer "in your face" en zeer twijfelachtig in hun verhaal wat ze je nou precies probeerden aan te smeren heb ik van meerdere buurtbewoners gehoord tijdens de aanmeldingsronde. ik smeet altijd de deur dicht maar ik ben dan ook niet beleeft tegen deurverkopers. (ongeacht of je nou glas, kabel, stofzuigers of jesus verkoopt ;) )

van XS is er niemand geweest overigens, alleen kpn was echt prominent aanwezig en aangezien die duurder was dan ziggo (die hebben ook ALLE reclameborden in de buurt afgehuurd om hun marktaandeel te houden) hebben veel mensen dus geen glas genomen. een duidelijke fout in de marketing aangezien er genoeg aanbieders waren die WEL goedkoper waren dan wat ziggo bood, maar die kwamen juist weer niet aan de deur... 8)7

[ Voor 16% gewijzigd door flippy op 05-07-2014 23:15 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vr6-only
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 11:00

vr6-only

Blub Blub

ehtweak schreef op zaterdag 05 juli 2014 @ 16:20:
Blijft de vraag voor Barre73: hoe zit het nou? Zijn er nou wel of geen VERKOPERS van Reggefiber die ISP abonnementen verkopen?
Voor zover ik weet, uit voorgaande vraagbundelingsprojecten, heb je verkopers, in dienst van (of ingehuurd door) een specifieke ISP. En, aan de andere kant heb je mensen van Reggefiber die voorlichting geven, en/of schouwers die individuele woning/panden schouwen om b.v. te bepalen waar een FttH aansluiting gaat komen.

Barre73?
Allebei heb je.

ISP met door to door (allemaal ingehuurd personeel)
Reggefiber adviseurs: door to door met folders van alle beschikbare ISP's. Ook ingehuurd personeel, maar gekleed in RF kleding.

Voorbereiders (schouwers): lopen ook in RF kleding rond en stellen duidelijk andere vragen dan een verkoper. Dat je dit niet herkend en klakkeloos een contract tekent ipv toestemming voor de kosteloze aansluiting, is toch echt aan jezelf te danken. |:(

It ain't stupid if it works!

Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste