[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 16 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-10 14:03
als die usb3 de snelheid van usb3 gaat halen is het leuk....7390 heeft usb2, maar haalt daarvan de snelheid zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
Het voordeel van de 7490 is idd de wifi ac.
USB 3.0 is nou niet echt top als ik de review bij de buren lees.

"Bij de AVM Fritz!Box 7490 zien we dat soort snelheden niet terug. Lezen gaat met 15 MB/s, terwijl schrijven niet sneller gaat dan 8 MB/s. Dat valt toch wel tegen. Wellicht dat een firmware-update hier in de toekomst nog wat aan kan doen."

Ben wel benieuwd hoe het straks werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 30-09 10:38
Vanavond wordt er opeens gebeld door de ziggo klantenservice. Nerveus? Of zouden ze de opzegging hebben doorgekregen en moet ik dat nog bevestigen ofzo? Helaas te laat met opnemen maar een snelle google van het 088 nummer leert mij dat het Ziggo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-10 15:56
Ziggo belt volgens mij standaard opzeggingen na om een blijf-aanbod te doen.. Deden ze bij mij ook al.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Niks bijzonders, dat je na een opzegging (ivm overstap naar FttH) gebeld wordt door de kabelboer.
Hier ditto. Werd ook gebeld door UPC of ik niet wilde blijven...fabeltastisch aanbod (maar niet heus :X ) en waarom (?) ik toch overgestapt was...
Nou toen heb ik ff een teiltje met klantenellende over die call center muts uitgestort. Toen was wel duidelijk waarom ik niks meer te maken wilde hebben met die leugenachtige en arrogante kabelaar. ;) _O-

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hahaha heerlijke verhalen. Ik ga het echter kort maar zakelijk houden denk ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hoe lang doet XS4All erover om de opzegging naar Ziggo de deur uit te doen? Afkoelperiode? Want mijn Ziggo is nog steeds actief en nog niet opgezegd.. :(

edit: ik heb overigens vandaag de 3x netgear GS108e switches ontvangen en geconfigureerd. appeltje eitje en kan ik een ieder aanraden. Beste koop prijs kwaliteit als je het mij vraagt en geen 'dure' TpLink, HP of Cisco switches wil kopen.

[ Voor 46% gewijzigd door Lord_Dain op 17-05-2014 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lord_Dain schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:19:
Hoe lang doet XS4All erover om de opzegging naar Ziggo de deur uit te doen? Afkoelperiode? Want mijn Ziggo is nog steeds actief en nog niet opgezegd.. :(

edit: ik heb overigens vandaag de 3x netgear GS108e switches ontvangen en geconfigureerd. appeltje eitje en kan ik een ieder aanraden. Beste koop prijs kwaliteit als je het mij vraagt en geen 'dure' TpLink, HP of Cisco switches wil kopen.
iemand die een Cisco of HP managed switch koopt, weet meestal wel hoe die dingen te configgen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3514918012.png

Wtf @ ping.. dat heb ik echt nog nooit gezien.

[ Voor 172% gewijzigd door Lord_Dain op 21-05-2014 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:19
beetje lage download ;)

[ Voor 6% gewijzigd door janbal op 21-05-2014 22:29 ]

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Jazeker, bijna net zo langzaam als mijn Ziggo abbonement!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Een impressie van vandaag.. eindelijk glasvezel!!!

De doos
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/alKneju.jpg?1
De NTU
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FefHA8x.jpg?1
Het dopje, wat er zeker af moet als je de FTU niet wil slopen...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C6AB95U.jpg?2
Direct aangesloten en gelukkig niets kapot gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/yv3ZO7L.jpg?2
Ook maar even spanning erop en..hé.. alles groen? :9
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/043KaZC.jpg?1
Paar uur later...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/dmpBnjd.jpg?2Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3514918012.png

Al met al een makkelijke bevalling. Bedankt iedereen voor de tips and tricks en Barre in 't bijzonder voor het meedenken en de hulp! _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_Dain op 21-05-2014 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-10 15:46
Congrats, @Lord_Dain :D

Hoe bevalt de WIFI op die Fritz!box? Bv. ook een verdieping hoger?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
WiFi bereik is belabberd. Ik zit bijna recht boven de router en er is al weinig van het signaal over. Laat staan als ik in de slaapkamer of badkamer zou zitten. Het lijkt er dus 'out of the box' op dat alle verhalen over de belabberde WiFi van de fritz!box waar zijn.

Ik zie ook al direct een verschil in kwaliteit i.v.m. Ziggo HD en wat de motorola box me voorschotelt. Veel minder scherp. Het is 'te doen' maar wel duidelijk zichtbaar, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat betreft dat laatste: Heb je al gecontroleerd of de output van de Motorola box wel goed staat ingesteld? En heb je het dan over de HD of de SD zenders?

Wat betreft de wifi: Op dezelfde verdieping is het bereik van de Fritz!box prima en presteert deze in tests ook gewoon netjes in de middenmoot. Recht erboven gaat trouwens met bijna geen enkele WIFI zender goed ;)

Hier is het op de 2,4 ghz. op zich nog wel te doen, boven (Fritz!box hangt in de meterkast die zich redelijk centraal in het huis bevindt). Maar het wordt wel zwak.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik heb net nog wat aanpassingen gedaan en alles op 1080p 50hz gezet i.c.m. de HD kanalen (700+). De kwaliteit is daar al een stuk beter dan op de SD kanalen (duh) maar nog steeds zie ik wel duidelijk verschil. 't is al wat laat, maar ik zal de komende dagen eens wat vergelijkende testen doen tussen Ziggo HD en XS4All HD, hoe veel verschil het blote oog ziet. Ik heb nog een tijdje Ziggo dus dat komt goed.. :P

Geen idee hoe de interne antennes van de Fritzbox gericht zijn, ik zit op de 1e verdieping in de middelste kamer en de router hangt hoog op de b.g.g. en is letterlijk een meter of 2 links van me en circa 1 meter onder me. Gelukkig is het matige bereik geen nood, ik heb al een tijdje een trusty WRT54G als AP op de bovenverdieping :)

[ Voor 5% gewijzigd door Lord_Dain op 22-05-2014 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
De beste vergelijking maak je door zowel je KPN box als de Ziggo op 1080i te zetten. Anders introduceer je nog een verschil dat veroorzaakt kan worden door de post-processing verschillen van de boxen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
:? Toch wel weer een apart verhaal over dat WiFi bereik van de Fritzbox.
Ik zit hier in een nieuwbouwwoning met dikke betonnen vloeren en -muren.
Fritzbox staat in de meterkast op de bgg. Zowel op de 1ste verdieping alsmede op zolder heb ik een prima connectie. 2,4GHz band komt iets verder dan 5GHz.
Maar ook in de tuin, horizontaal ca. 20m v.d. Fritzbox (3 betonnen muren en HR++ glas ertussen) nog connectie.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Tsja. Bij minimaal 2 mensen dus niet ;)

Het maakt hierbij overigens dus ook geen verschil of ik de FB op een plankje zet of aan de wand hang. Ik ben voor dit laatste gegaan ivm airflow langs de onderkant van de router.

[ Voor 70% gewijzigd door eymey op 22-05-2014 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Het zal ongetwijfeld veel uitmaken of er lokaal vele andere WiFi AP's staan en actief zijn...
Gelukkig valt dat alhier reuze mee. Heb gewoon een vrij kanaal opgezocht en daar de Fritzbox vast op gedefinieerd. En regelmatig controleer ik of dat nog steeds het geval is.
Op de 5GHz band zit er hier in de buurt al helemaal niemand.
En op de 2,4GHz band zit ik zelf op 9, de anderen zitten op 2, 4 en 6. M.a.w. lekker uit de buurt.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Lord_Dain schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 22:46:
Een impressie van vandaag.. eindelijk glasvezel!!!

Al met al een makkelijke bevalling. Bedankt iedereen voor de tips and tricks en Barre in 't bijzonder voor het meedenken en de hulp! _/-\o_
Geen dank hoor. Geniet ervan!

En wat de streams betreft... er komt nog wat aan denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 05-10 10:02

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ehtweak schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:33:
Fritzbox staat in de meterkast op de bgg. Zowel op de 1ste verdieping alsmede op zolder heb ik een prima connectie. 2,4GHz band komt iets verder dan 5GHz.
Maar ook in de tuin, horizontaal ca. 20m v.d. Fritzbox (3 betonnen muren en HR++ glas ertussen) nog connectie.
Ik weet niet of het aan mijn FB (7390) ligt of aan mijn tablet (Samsung Galaxy Tab II), maar ik heb met plaatjes en filmpjes kijken op dingen als 9gag en dumpert.nl toch regelmatig dat het even (halve tot hele minuut) niks doet.
Verbinding is er wel, maar doorvoer niet.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
ehtweak schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:52:
Het zal ongetwijfeld veel uitmaken of er lokaal vele andere WiFi AP's staan en actief zijn...
Gelukkig valt dat alhier reuze mee. Heb gewoon een vrij kanaal opgezocht en daar de Fritzbox vast op gedefinieerd. En regelmatig controleer ik of dat nog steeds het geval is.
Op de 5GHz band zit er hier in de buurt al helemaal niemand.
En op de 2,4GHz band zit ik zelf op 9, de anderen zitten op 2, 4 en 6. M.a.w. lekker uit de buurt.
Dat laatste zal ook heel veel schelen.

Hoewel jij op 9 waarschijnlijk ook nog een stuk overlapt met die op 6.

Idealiter zou iedereen alleen nog maar 1, 6 en 11 moeten gebruiken (de rest overlapt per definitie met een ander kanaal of met 1 van deze drie. Het is beter om meerdere netwerken op precies hetzelfde kanaal te hebben (zeker de nieuwere apparaten houden dan rekening met elkaar) dan "adjacent channel interference" van restjes van naburige kanalen.

Iig voldoet de buurt waar ik woon daar compleet niet aan.

Ik heb het nu wel 'opgelost' met een DLink Powerline AV500 setje dat ik een tijdje terug bij een ibood actie heb gewonnen aangevuld met een Fritz!powerline 546e. 1 DLINK homeplug in de meterkast bij de Fritz!box en de Fritz!powerline 546e op de eerste verdieping. Andere DLINK homeplug ligt ongebruikt. Het powerline netwerk doet ong. 100/200 mbit en de 2,4 ghz. WIFI in de 546e bedient nu eerste verdieping + zolder.

Voor de 5 ghz. had ik nog een repeater van AVM liggen die in 5 ghz. AP modus draait. Zijn uplink gaat via 1 van de ethernetpoorten in de 546e.

Oh ja, waarom ik powerline gebruik: Ik heb de meeste statoinaire apparaten wel met UTP bedraad, maar een aantal ideale kandidaatplekken voor een extra WIFI AP is bijna niet mooi met UTP te bereiken. En de powerline doet het hier best mooi :). En de 546e is gewoon een mooi alles in 1 ding. Een enkel stopcontact is voldoende.

[ Voor 8% gewijzigd door eymey op 22-05-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BamSlam_
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ehtweak schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:33:
Ook ik ben zeer tevreden over het Wifi-bereik van mijn 7390. Op slaapkamers en zolder nog goede ontvangst. Zelfs halverwege de tuin (een meter of 20 van de Fritz) nog prima, zowel met laptop als smartphone. Wat een verschil met de Airport Extreme die ik daarvoor gebruikte, die had véél minder bereik.

[ Voor 6% gewijzigd door BamSlam_ op 22-05-2014 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Barre73 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 08:58:
[...]

Geen dank hoor. Geniet ervan!

En wat de streams betreft... er komt nog wat aan denk ik..
Spannend...... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:57

GerkeP

Vragen mag altijd........

Ik heb Wifi gewoon opgelost met een set Unifi Accesspoints. 3 schotels op kanaal 1 en geen last meer van buurnetwerken.

Voor de geinteresseerden: http://www.ubnt.com/unifi

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ben erachter dat Der Fritz redelijk richtingsgevoelige antennes heeft. hij straalt het meeste in de richting waarin hij "kijkt".

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Hoe kan je zien waar je FB naar toe kijkt? De FB van mij staat gewoon op een tafeltje in de hoek van de woonkamer en het bereik is gewoon prima...overkant van de van straat wordt gemakkelijk gehaald (100mtr). Misschien dat het uitmaakt of je de FB ophangt of gewoon neerzet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Inderdaad. Hoe definieer je "waar hij naar kijkt"?

Sowieso, het ding biedt uitsparingen om hem aan schroeven aan de muur te laten hangen (de aansluitingen en de vleugeltjes hangen dan naar onderen).

Nogmaals, ik heb niet echt verschil gezien tussen neerzetten (verschillende richtingen) of hangen.

@GerkeP: Ziet er interessant uit! Maar nog interessanter zou een link zijn naar de shop waar je ze hebt gekocht en wat je dan precies nodig hebt (alleen de schotelvormige uitbreidings AP's of ook nog een basis unit ofzo).

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 22-05-2014 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

[b][message=42270564,noline]@GerkeP: Ziet er interessant uit! Maar nog interessanter zou een link zijn naar de shop waar je ze hebt gekocht en wat je dan precies nodig hebt (alleen de schotelvormige uitbreidings AP's of ook nog een basis unit ofzo).
Ik gebruik deze set: http://varia-store.com/Wi...Fi-3-pack-UBNT::1219.html

Als je in NL wilt bestellen betaal je wat meer: https://www.wifimedia.eu/...esspoint3pack-p-2053.html

De boel wordt geleverd met een PoE injector per schotel. Ik gebruik die niet, maar gebruik daarvoor mijn PoE op de Mikrotik (die ik ook daar heb aangeschaft overigens)

Omdat ik ook een gastnetwerk gebruik moet de controllersoftware wel draaien, daarvoor gebruik ik een virtuele server.

[ Voor 22% gewijzigd door GerkeP op 22-05-2014 11:44 ]

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:16

Stefan©

Toet toet

GerkeP schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 11:42:
[...]

Ik gebruik deze set: http://varia-store.com/Wi...Fi-3-pack-UBNT::1219.html

Als je in NL wilt bestellen betaal je wat meer: https://www.wifimedia.eu/...esspoint3pack-p-2053.html

De boel wordt geleverd met een PoE injector per schotel. Ik gebruik die niet, maar gebruik daarvoor mijn PoE op de Mikrotik (die ik ook daar heb aangeschaft overigens)

Omdat ik ook een gastnetwerk gebruik moet de controllersoftware wel draaien, daarvoor gebruik ik een virtuele server.
Wat is de beperking van deze set wanneer je niet de controllersoftware hebt draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Stefan© schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 12:59:
[...]

Wat is de beperking van deze set wanneer je niet de controllersoftware hebt draaien?
Je hebt de controlersoftware nodig voor de configuratie en firmware updates. Als je de hotspot of gastnetwerk optie wilt gebruiken, moet de controlersoftware draaien, anders functioneert het niet. Voor je private/reguliere wifinetwerk hoeft de software niet te draaien.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

GerkeP schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:19:
[...]

Je hebt de controlersoftware nodig voor de configuratie en firmware updates. Als je de hotspot of gastnetwerk optie wilt gebruiken, moet de controlersoftware draaien, anders functioneert het niet. Voor je private/reguliere wifinetwerk hoeft de software niet te draaien.
Thnx! Laatste off-topic vraag: ik zie dat Ubiquiti een eigen PoE standaard heeft. Heb jij die adapters er tussen zitten? http://www.ubnt.com/airmax#instant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Stefan© schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 13:32:
[...]

Thnx! Laatste off-topic vraag: ik zie dat Ubiquiti een eigen PoE standaard heeft. Heb jij die adapters er tussen zitten? http://www.ubnt.com/airmax#instant
Nee, zoals aangegeven gebruik ik de Mikrotik PoE poorten daarvoor, gewoon 24V

De adapters die er standaard bij zitten zijn: http://www.ubnt.com/airmax#poe

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

jacques1971 schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 10:39:
Hoe kan je zien waar je FB naar toe kijkt? De FB van mij staat gewoon op een tafeltje in de hoek van de woonkamer en het bereik is gewoon prima...overkant van de van straat wordt gemakkelijk gehaald (100mtr). Misschien dat het uitmaakt of je de FB ophangt of gewoon neerzet?
ik zie de kabelkant als achterkant en de lampjes als voorkant. ding staat bij mij plat en als hij richting de buren gericht staat heb ik in de tuin erg slecht bereik met de gsm, als ik de lampjes richting de tuin zet is het merkbaar beter.

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@flippy.nl

Bij mij staat de FB met de achterkant (waar de kabels binnenkomen) naar de straat.
Aan overkant van de straat is het signaal nog steeds goed...maar aan de voorkant (door het huis naar achter) is het bereik ook goed..Ik heb niet het idee dat de FB erg richting gevoelig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 13:47

Gutteguttegut

CEO of TFD

@flippy.nl
Zo:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/vq0fwm.jpg

Of zo:
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2i77gwn.jpg

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
@Gutteguttegut

Grappig dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mijn 7390 kan volgens mij alleen met de vleugels naar onder hangen, niet naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Ik denk dat het ook veel verschil maakt met wat voor apparaat ingelogd bent op je FB.
Bij mij maakt het nogal een verschil met de Galaxy S2 en de Nexus 5 die stukken gevoeliger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Router kan alleen met de vleugels naar onder hangen idd. Jammer.

Wat anders, hebben mensen hier de 'poort beveiliging' aangezet via de service portal?

Ik zet hem liever niet zomaar dicht om er dan achter te komen dat ik opeens dingen niet meer kan...

[ Voor 60% gewijzigd door Lord_Dain op 22-05-2014 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Mja, ik vraag me af of dat wel zo "jammer" is. Ik schat de mensen bij AVM niet in als de domsten. Dus ik ga er wel van uit dat ze het ding zo geconstrueerd hebben dat hij in een optimale positie hangt.

Geen idee wat die poortbeveiliging doet overigens. Maar je kan hem toch gewoon aanzetten en dan kijken of wat je wil doen, nog kan? Of zien of ze ook specificeren welke poorten het betreft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat doen ze dus niet en de XS4All handleiding is echt extreem ingesteld op digibeten.

Ik laat het wel ff zo, volgens mij is standaard niets geblokkeerd en ik weet toch wel wat ik forward en niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

FF zoeken, er staat in de helpdeskpagina's precies gespecificeerd welke poorten op welk niveau worden geblokkeerd.

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-10 12:57
GerkeP schreef op donderdag 22 mei 2014 @ 21:45:
FF zoeken, er staat in de helpdeskpagina's precies gespecificeerd welke poorten op welk niveau worden geblokkeerd.
Op deze pagina om exact te zijn: https://www.xs4all.nl/veilig-online/veiligheid
Wel een stukje naar beneden scrollen en dan "Poortbeveiliging" uitklappen.

[ Voor 7% gewijzigd door Joen op 23-05-2014 00:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don Roberto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 26-09 22:51
Sinds gisteren werkt glasvezel bij ons. Wel een verandering van 8mbit naar 100mbit.

@discussie hierboven. Heb de 7490 staan zoals op het eerste plaatje(lange zijde op de grond). Heb door heel het huis verbinding met de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Helaas valt hier de verbinding weg op de 1e verdieping aan de andere kant van het huis. :( Geen zin om de router anders op te hangen, hij hangt wat mij betreft goed in lijn met de NTU en netwerk switch. Voorlopig maar een AP blijven gebruiken op de 1e verdieping.
Joen schreef op vrijdag 23 mei 2014 @ 00:43:
[...]

Op deze pagina om exact te zijn: https://www.xs4all.nl/veilig-online/veiligheid
Wel een stukje naar beneden scrollen en dan "Poortbeveiliging" uitklappen.
Thanks!

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Dain op 23-05-2014 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Niet via WiFi, maar bedraad:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3520430890.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3520443809.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3520450170.png

Getest met drie verschillende browsers (IE, Chrome, FF); merk geen noemenswaardige verschillen.
Wel 'grappig' om te zien dat de upload vrijwel altijd iets hoger uitpakt dan de download. d:)b

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3523466531.png
Ik ben hier eigenlijk niet tevreden mee. Bij Ziggo was de down ook al 90 en nu ga ik er dus niet eens op vooruit. Wat heb ik aan meer up dan down? Je zou toch verwachten dat het dichter rond de 100/100 zou liggen? Waar ligt dit aan, is dit iets wat lokaal op te lossen is? Of kan ik het beste deze vraag bij XS4All neerleggen?

Edit: Ik zal eerst eens mijn laptop direct aan de Fritzbox hangen en kijken wat er dan voor resultaat uit komt. Toch maar ff het LAN uitsluiten.

[ Voor 14% gewijzigd door Lord_Dain op 26-05-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Speedtests zijn ook niet heilig.......

probeer anders eens iets groots van download.xs4all.nl te halen. In ieder geval iets waardoor je transfer langer dan een paar seconden duurt.

[ Voor 65% gewijzigd door eymey op 26-05-2014 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
via usenet haal ik consequent rond de 11,2/11,3 MB/s. Dit is ongeveer 94Mbps..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Oftewel, wat is dan eigenlijk het probleem?....... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Willen wij meer of minder mbps? Meer, meer, meer meer!!!

Maar ff zonder dollen. Ik zie niet in waarom een maagdelijk opgeleverde glasverbinding i.c.m. een nieuwe PoP waar tot 1Gb/s kan worden gehaald, het niet mogelijk is om gewoon de beloofde 100Mb/s te leveren. Het is Ziggo in al die jaren altijd gelukt om strak op of over de beloofde snelheid te zitten, met glas zou ik er op vooruit moeten gaan maar kan die beloofde snelheid in dit stadium al niet worden gehaald? Voor mij een lachtertje als het zo is en zo blijft.

[ Voor 80% gewijzigd door Lord_Dain op 26-05-2014 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Dit is geen glasvezelprobleem. Meer een ISP probleem. Ik zie dit wel vaker maar alleen bij XS4All eerlijk gezegd. En dus alleen bij de Fritzboxen...

Ben heel benieuwd wat er gebeurt als je direct op de FB inplugt met je laptop/computer en dan ook graag een echte download test doen. Geen Flashspeedtest.

En als je dan toch een speedtest op internet wil doen, neem dan niet deze maar eentje van de operator zelf.

Deze bijvoorbeeld:
http://www.kpn.com/prive/...netsnelheid/speedtest.htm

Of zoek hier een andere:
http://www.glasvezel.nu/speedtest-servers-100mb-1000mb-bin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanR1969
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 03-10 17:46
Lord_Dain schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:27:
Lord_Dain schreef op maandag 26 mei 2014 @ 10:27:
Ik heb ongeveer dezelfde snelheid bij downloaden van NewsXS usenetserver met mijn pas opgeleverde glasvezelaansluiting in Emmen-Zuid. Provider is KPN.
Nu moet ik zeggen dat ik via de speedtest van KPN ITNS een verschillend resultaat heb op een Windows 8 laptop en een desktop pc met Ubuntu 14.04. Windows laptop komt op iets van 98.7 Mbit/'s down en 111.5 Mbit/s. De desktop pc zit daar iets onder met 95.5 Mbit/s en wel dezelfde upload, ook zo'n 111 Mbit/s.
Ping en jitter zijn heel netjes, 2 tot 3 ms Ping en jitter 0 tot 2. Merk ook duidelijk verschil met Ziggo. Had daar 120/10 (is nu 180/8). Downloaden van usenet was sneller bij Ziggo, maar merk bij het bezoeken van sites dat ze veel sneller laden. Zelfs KPN VDSL met zo'n 70/7 Mbit/s vond ik responsiever dan kabelinternet.
Wat ik wel vreemd vind is dat 500/500 bij KPN niet leverbaar is in Emmen-Zuid (nieuw gebied) terwijl Vodafone, Fiber , Scarlet en Helden van nu het wel kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Barre, ik heb mijn PC direct aan de FB LAN 2 poort gekoppeld en 0 verschil qua snelheid. Het lijkt dus niet aan het LAN te liggen hier. De andere speedtests zijn helaas niet veelbelovend. Volgens de KPN speedtest haal ik maar 25Mbit/s up..

Mijn referentie is een 60mbit/s abbonement van Ziggo, waar ik consequent 7.2MB/s mee kon downloaden. Na de upgrade naar 90mbit zelfs 10.6MB/s. Gewoon bijna op 100% van wat je zou verwachten. Daarom verwacht ik dat XS4All glasvezel me eerlijk gezegd zo rond de 12MB/s down zou moeten opleveren tijdens real life downloaden van grote bestanden. Helaas blijft de snelheid zo'n 6-7% achter!

Reactie XS4all webcare; zulke afwijkingen zijn opzich gebruikelijk op zulke snelheid.. Ik vind dat wel een slecht verhaal/reden.

KPN levert overigens 500Mbit/s op mijn PC. Aan de techniek en het glasvezel netwerk kan het dus idd niet liggen, zou je denken. Helaas kan ik dat niet vergelijken, ik zal eens bij mijn buren polsen of er zijn die ook 100Mbit abbo's hebben afgesloten (bij andere ISP's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wpuntnl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 00:10

wpuntnl

tja... waarom ook niet...

En direct op de NTU? Of heb je dan geen verbinding?

Survival of the W-est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat wil ik graag testen, alleen komt volgens mij alle verkeer tagged binnen (VLAN 4,6). Ik zou natuurlijk in theorie mijn ethernet adapter in VLAN 6 kunnen hangen, maar ik weet niet of dit werkt en vraag me af of ik uberhaupt een IP adres krijg dan en of ik niet iets 'illegaals' doe, in de ogen van XS4All..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

vergeten de mensen niet dat de kwaliteit van je NIC (netwerkkaart) ook van toepassing is?
de meeste standaard kaartjes die in computers geleverd worden hebben bijna altijd problemen om hun max te halen. er zijn heel veel factoren waarom je niet precies 100/100 haalt door je NIC alleen.
als je een degelijke intel NIC chip erin hebt zitten (die hebben hun eigen processor voor afhandeling ipv alles door de CPU te laten doen) kan je al een flinke slag maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik haal op mijn PC met Gbit NIC met gemak 50MB/s van en naar mijn NAS. Dan zal mijn NIC die 12MB/s ook wel behappen, dus dat dat in dit geval de oorzaak is van het niet behalen van de snelheid lijkt me sterk. Ik denk gewoon, ook met het oog op andere speedtest resultaten van XS4All gebruikers in dit draadje, dat niemand de 100mbit/s ook daadwerkelijk haalt en zo te zien is bij (bijna?) iedereen de upload speed hoger dan de download speed.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord_Dain op 27-05-2014 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Update over de download speed. Volgens XS4all is het heel gebruikelijk om down rond de 95/96 te halen. Dit heeft blijkbaar te maken met de profielen die in het modem worden geladen. Echter mijn speed, die nog iets lager is 93/94 mbit, kunnen ze 1-2-3 niet verklaren, maar wijten ze aan een config i.c.m. type fritzbox wat ik heb. Nu wil het dat ik de nieuwste heb, 7490. Ik ben erg benieuwd of andere mensen die ook XS4All hebben genomen en het nieuwe modem hebben, hetzelfde zien.

Ik heb de vraag neergelegd, waarom het profiel niet wordt bijgesteld in een gebied waar je ook een 500mbit abonnement kan afsluiten, zodat in ieder geval de beloofde 100mbit kan worden gehaald. Zeker als ze mij vertellen dat het op dit moment bewust zo in het profiel zit (dubieus..), benieuwd naar de reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 09:57
Die paar megabit zou ik me niet zo druk om maken... Met zowel 93 als 95 mbit/s zit je erg dicht op het theoretisch maximum, rekening houdend met overhead van IP en de hogere lagen die er nog tussen zitten.
Je moet bedenken dat je 100mbit/s op laag2 (ethernet) krijgt, IP en TCP/UDP snoepen daar al enkele procenten vanaf bij grote pakketjes. Bij kleine pakketjes is de overhead veel groter.

Ik vermoed dat je gewoon met 100 mbit aangesloten bent ookal kunnen ze wel 500 mbit/s leveren. Bij mij is dat in in ieder geval wel zo.
Als je upgrade naar 500 mbit/s verplaatsen ze je naar een gigabit lijnkaart op de switch in de wijkkast.
Dat is uiteraard duurder, daarom doen ze dat niet zomaar.

Bij kabelaars (in ieder geval bij Ziggo en UPC) geven ze je 5 of 10% meer bandbreedte dan waar je voor betaald om zo de overhead een beetje te compenseren. Dit is uiteraard uit coulance van de kabelaars.
Bij 100 mbit/s glas kunnen ze dat dus echter niet doen uit technisch oogpunt. Bij de abonnementen die niet 100 of 1000mbit/s zijn doet KPN dat volgens mij ook.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Ik denk dat je gelijk hebt. Ik zie eigenlijk nergens in draadjes hier op Tweakers mensen met speedtest resultaten die de 100mbps halen. Dan pakken Ziggo en UPC, of, sinds kort, pakt Ziggo het wel slim aan door wat extra bandbreedte toe te kennen aan gebruikers. Als leek ga je toch 1 op 1 vergelijken en houd je je denk ik niet met dit soort details bezig (buiten ons tweakers).

Wat ik alleen ff niet begrijp uit je verhaal, impliceer je nou dat wij met een 100mbps abbo op een 100mbit port zijn aangesloten? Dat kan volgens mij niet, omdat er ook nog eens 2 tv streams over gaan en ook dan haal ik 94mbit/s. Ik vermoed dus dat we wel degelijk op een gbit port zitten en dat de snelheid in het modem gewoon keihard gecapped wordt (iig voor VLAN 6).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Als mijn FttH verbinding op een 100Mb poort zou zijn aangesloten, dan zou een speedtest nooit kunnen pieken boven de 100Mb. En dat doet 'ie wel...
Ook zou de glas NTU dan niet handshaken met de wijkPOP op gigabit, maar in plaats daarvan op 100Mb. En ook dat doet 'ie niet... (handshaked wel op gigabit)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Je kan het makkelijk testen door ook wat IPTV te gaan kijken. En dan een speedtest draaien. De beste test is denk ik wel als je 2 STB's hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Idd @eymey!
Als ik hier IPTV aan heb staan (op een HD kanaal) en twee verschillende devices een Spotify stream beluisteren, dan nog haal ik diezelfde speedtest waardes (net onder/boven de 100Mb)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Dat was ook mijn test ja en ik kan ook bevestigen dat het aan hebben staan van HD streams de snelheid / bandbreedte niet beïnvloedt maar steevast 94mbit/s down is.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3527711149.png

[ Voor 27% gewijzigd door Lord_Dain op 28-05-2014 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
FatalError schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 22:19:
Als je upgrade naar 500 mbit/s verplaatsen ze je naar een gigabit lijnkaart op de switch in de wijkkast.
Dat is uiteraard duurder, daarom doen ze dat niet zomaar.
Nee hoor. Absoluut niet waar. Er zitten Dslams (switches) in de POP met Gbit doorvoerpoorten evenals de kaarten die gebruikt worden. Zit geen 100 mbit kaart meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Zal wel te maken hebben met overhead oid door het PPOE protocol.
Bij XMS haalde ik zonder IPTV op een 100 Mbit ongeveer 97 Mbit down, bij Xs4all blijf ik steken rond de 94 MBit.
Download vind ik overigens niet zo spannend, upload wel vanwege mijn servers.
Nu nog wachten op de 500 Mbit hier bij ons en het kostenplaatje :)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
PPPoE geeft wel wat overhead ja. Ik had begrepen dat KPN bij 30 en 50 mbit abbo's hier tegenwoordig voor compenseert en het profiel expres wat hoger zet.

Ik kan me voorstellen dat men dit voor de 100 mbit abbo's niet doet omdat er ook nog genoeg aansluitingen op een 100 mbit kaart zitten.

Ik ben wel benieuwd op wat voor termijn XS4ALL uberhaupt met 500 mbps abonnementen gaat beginnen (ook in gebieden waar dit evt. nu al kan). De Fritz!box 7490 heeft daar volgens mij nog steeds niet genoeg ballen voor.

Dan moeten ze dus nog steeds op de FRITZ!Box 4080 wachten, op z'n minst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Ik heb de Fritzbox werkloos in de kast liggen. Lang leve de Mikrotik ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Aangezien elk modem PPPoE zal gebruiken, maakt het dus ook niet uit of ik er bv. een netgear wndr3700 aan hang? Overhead blijft er toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 04-10 09:57
Barre73 schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 10:46:
[...]
Nee hoor. Absoluut niet waar. Er zitten Dslams (switches) in de POP met Gbit doorvoerpoorten evenals de kaarten die gebruikt worden. Zit geen 100 mbit kaart meer bij.
Hm.. waarom trekken ze bij mij in het dorp je verbinding even eruit als je upgrade naar 500 mbit en heb je pas na de upgrade 'n 1gbit/s verbinding met de Genexis?
Lord_Dain schreef op woensdag 28 mei 2014 @ 12:10:
Aangezien elk modem PPPoE zal gebruiken, maakt het dus ook niet uit of ik er bv. een netgear wndr3700 aan hang? Overhead blijft er toch?
Ja, PPPoE overhead blijft. Nu ondersteund XS4ALL wel RFC4638 om een grotere MTU aan te kunnen zodat je minder last hebt van die overhead. Echter, de meeste routers ondersteunen dit nog niet.

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Hé, da's apart. Sinds vandaag pieken de speedtesten >100Mb...
Zowel up als down.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3531986079.png
Toevalstreffer?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerkeP

GerkeP

Verschilt ook nog eens per server van Speedtest, beter gebruik je de 1000MB testfile van xs4all voor het bepalen van je download etc.

Maar om je gerust te stellen
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3532023385.png

Dit is met een virtuele client getest en ook nog eens een HD Netflix stream die aanstaat ;)

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Bij mij nog steeds 'strak' 94mbps.. Ik zal weer eens een DM sturen op twitter aan support..

@ehtweak, welke browser gebruik jij nu? welk type fb heb jij? ik kan zelf op de een of andere manier niet op die Amsterdam server terecht komen, stomme speedtest.net kaartje is te klein..

[ Voor 51% gewijzigd door Lord_Dain op 30-05-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 29-09 13:22
Lord_Dain schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 20:54:
Update over de download speed. Volgens XS4all is het heel gebruikelijk om down rond de 95/96 te halen. Dit heeft blijkbaar te maken met de profielen die in het modem worden geladen. Echter mijn speed, die nog iets lager is 93/94 mbit, kunnen ze 1-2-3 niet verklaren, maar wijten ze aan een config i.c.m. type fritzbox wat ik heb. Nu wil het dat ik de nieuwste heb, 7490. Ik ben erg benieuwd of andere mensen die ook XS4All hebben genomen en het nieuwe modem hebben, hetzelfde zien.

Ik heb de vraag neergelegd, waarom het profiel niet wordt bijgesteld in een gebied waar je ook een 500mbit abonnement kan afsluiten, zodat in ieder geval de beloofde 100mbit kan worden gehaald. Zeker als ze mij vertellen dat het op dit moment bewust zo in het profiel zit (dubieus..), benieuwd naar de reactie.
raar ik ben al maanden met ze bezig, omdat de down inderdaad in de 90 zit, maar mijn upload in de 70 blijft hangen. Ze vertellen mij iedere keer dat meerdere mensen deze "problemen" hebben en ze er mee bezig zijn. De laatste update was dat de firmware van de modem wellicht het probleem was en dat ze daarmee bezig zijn, dit is al wel meer dan een maand geleden en in de tussentijd niets meer van ze vernomen. Je moet wel de volle pond betalen voor iets wat ze beloven maar niet waar kunnen maken. Als reactie daarop geven ze aan dat als het opgelost is dat ze dan een tegemoetkoming gaan uitkeren voor het aantal maanden dat de snelheid ondermaats was. Ben benieuwd, maar heb er weinig vertrouwen in. Wat ik erg jammer vind is dat ze je geen proactieve update geven en dat voor een partij die altijd pronkt dat ze volgens de consumentenbond als best getest worden…Kortom ik overweeg sterk om na dit jaar over te stappen op iets anders (glas bij een ander of UPC), alleen al uit principe als ze niet nakomen wat ze beloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Lord_Dain schreef op vrijdag 30 mei 2014 @ 10:41:
@ehtweak, welke browser gebruik jij nu? welk type fb heb jij? ik kan zelf op de een of andere manier niet op die Amsterdam server terecht komen, stomme speedtest.net kaartje is te klein..
Gebruikte browsers: IE 11, FF, Chrome; ik zie geen performance verschil tussen die drie.
En ik heb de standaard Fritzbox 7390 met de meest recente f/w.

Je kunt op dat speedtest kaartje op het [+] symbool (zoom lijst aan de linkerzijde) drukken, de kaart inzoomen, dan kun je vervolgens veel makkelijker b.v. een server in A'dam kiezen.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3532308979.png

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 30-05-2014 13:09 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Helaas, nog niet echt opheldering over dit fenomeen. Net op aanraden van Webcare ook de helpdesk gebeld. De technische helpdesk geeft aan dat de snelheid die ik haal (ca 10,9 MB/s) een nette snelheid is en dat het de snelheid is die verwacht mag worden. Ik heb vervolgens uitgelegd dat het wel wrang is dat ik met een Ziggo abonnement van 90mbit/s snelheden haal met downloaden van 10,6 MB/s. Helaas blijkt op de een of andere manier het beeld te leven dat bij XS4all de snelheid 100mbit:10mbyte kan worden teruggerekend en dat je dus ruim de snelheid haalt.

Ik heb vervolgens deze theorie weerlegd door aan te geven dat 100mbit niet hetzelfde is als 10mb met de wetenschap dat 8 bits = 1 byte, dat ik dus eigenlijk zou verwachten 100mbit / 8 = 12,5 MB/s en dat ik ook wel begrijp dat door overhead dit niet 100% gehaald wordt maar dat ik toch minimaal verwacht dat mijn 100mbit glas sneller is dan mijn 90mbit kabel internet. Dat ik echt niet begrijp dat dit met deze technologie en een nieuw netwerk er zo onzorgvuldig mee om wordt gegaan dat de beloofde snelheid niet gehaald wordt. Helaas liep het gesprek toen ook wel enigszins vast en werd mij aangeraden om een klacht in te dienen. Ik denk dat ik dat dan ook maar ga doen, want het is voor mij soort van een principe kwestie. Ik ben helemaal niet ontevreden op het moment met hoe alles werkt, valt me alleszins mee en blij, maar op de een of andere manier zit dit me wel dwars!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Want XS4ALL garandeert je 100 Mbit/s en dat moet 12,5 MByte/s zijn?

Nope. XS4ALL garandeert je dat niet en dat wordt ook heel duidelijk aangegeven.
"Upload tot 100Mb/s
Download tot 100Mb/s"
Advies over uw internetsnelheid
Bij XS4ALL werken we continu aan de snelheid van ons netwerk, zodat we u het snelst mogelijke internet kunnen bieden. In de praktijk kan de snelheid echter lager uitpakken dan staat aangegeven bij uw abonnement. Dit komt doordat XS4ALL niet de controle heeft over het hele internet.
En ik zou zeggen: zoek eerst maar eens uit wat de overhead is. Bij TCP al 6% als je IPv4 met normale headers hebt. Dus van je 12,5 MB/s heb je nog maar 11,75 MB/s over op transport level (TCP), en dan moet je nog naar presentation level (waar FTP en HTTP zit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Tja, leuke technische details natuurlijk, maar gebruikers hoeven dat soort details niet te snappen vind ik. Als jij een auto koopt die 200km/u kan lopen, wil je toch ook niet van de dealer horen dat het door het type banden, het wegdek en de temperatuur komt dat helaas maar 180km/u wordt behaald? Als ik een pak melk koop van 1 liter, wil ik er toch ook niet achter komen dat er maar 9 deciliter in zit, omdat er 1 deciliter verdampt is ofzo?

Waar beweer ik trouwens dat XS4All mij 100mbit/s garandeert? Dat beweer ik nergens. Wat ik wel beweer is dat ze mij een product verkopen wat volgens de beschrijving een 100mbit/s pakket is. Dan vind ik het raar dat ik bij de ene Internet boer een pakket kan 'kopen' wat wél de maximum snelheid haalt en bij de andere Internet boer een pakket wat 7% onder de genoemende snelheid blijft steken, terwijl er tegelijkertijd niemand is (webcare/helpdesk) die duidelijk en helder kan aangeven wat nu de spelregels zijn.

Ik ben inderdaad een 'leek', het hele OSI model is voor mij te lang geleden en ik heb geen idee wat de exacte overhead is, en ik vind ook dat ik dat als gebruiker me daar niet druk over zou moeten maken. Als klant wil ik gewoon het idee hebben dat ik krijg wat ik heb gekocht. Wat XS4All daarvoor moet doen om dat beeld kloppend te krijgen, interesseert me niet (heel bot gezegd), uiteindelijk ben IK de klant en ik moet het idee hebben dat ik serieus genomen wordt. Dat kan wat mij betreft op 2 manieren. De ene manier is mij met 12,5MB/s laten downloaden, de andere manier is dat XS4all mij een duidelijk antwoord geeft waar ik iets mee kan en waardoor ik als klant serieus wordt genomen.

In het tweede geval zou ik dat nog wel wrang vinden, omdat andere gebruikers wel 98-100mbit/s halen (waar zit dan het verschil, zij hebben toch ook overhead?) en de upload wel veel sneller is dan de 'maximum' snelheid, maar dan zou ik het in ieder geval kunnen begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan©

Stefan©

Toet toet

Ik heb vorige week de sleutels gekregen van mijn nieuwbouwwoning. Deze is tijdens de bouw voorzien van glasvezel. FTU is keurig afgemonteerd. Echter staat oplevering van de glasverbinding volgens XS4ALL op 25 juli gepland. Hebben jullie nog tips om dit proces te versnellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marsjee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-06 12:44
Wow word er serieus moeilijk gedaan over dat er maar 94Mbit gehaald word ipv 100 :P ?

Mijn results:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3537841842.png

Is heel normaal.

En anders voor de zekerheid deze test gebruiken: http://speedtest.operator.nl/speedtest/index.html

[ Voor 25% gewijzigd door Marsjee op 02-06-2014 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Lord_Dain schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:50:
Tja, leuke technische details natuurlijk, maar gebruikers hoeven dat soort details niet te snappen vind ik. Als jij een auto koopt die 200km/u kan lopen, wil je toch ook niet van de dealer horen dat het door het type banden, het wegdek en de temperatuur komt dat helaas maar 180km/u wordt behaald? Als ik een pak melk koop van 1 liter, wil ik er toch ook niet achter komen dat er maar 9 deciliter in zit, omdat er 1 deciliter verdampt is ofzo?
Maar je weet blijkbaar wel dat 1 byte 8 bits is.
En als we het over specificaties hebben: haal jij de opgegeven verbruikscijfers van je auto (of heb je een oude auto)?
Waar beweer ik trouwens dat XS4All mij 100mbit/s garandeert? Dat beweer ik nergens. Wat ik wel beweer is dat ze mij een product verkopen wat volgens de beschrijving een 100mbit/s pakket is.
Een product dat tot 100Mb/s is.
Dan vind ik het raar dat ik bij de ene Internet boer een pakket kan 'kopen' wat wél de maximum snelheid haalt en bij de andere Internet boer een pakket wat 7% onder de genoemende snelheid blijft steken, terwijl er tegelijkertijd niemand is (webcare/helpdesk) die duidelijk en helder kan aangeven wat nu de spelregels zijn.
Lees https://www.xs4all.nl/technologie/#snelheidinternet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Laatst online: 05-10 08:58
Lord_Dain schreef op maandag 02 juni 2014 @ 09:50:
Tja, leuke technische details natuurlijk, maar gebruikers hoeven dat soort details niet te snappen vind ik. Als jij een auto koopt die 200km/u kan lopen, wil je toch ook niet van de dealer horen dat het door het type banden, het wegdek en de temperatuur komt dat helaas maar 180km/u wordt behaald?
En toch werkt het zo... Voornamelijke je formaat velgen, en vergeet bijvoorbeeld ijle lucht niet.. Zeker op grotere hoogte zorgen ervoor dat prestaties anders zijn. Op vakantie moet je maar is de hoogvlaktes van Bolivia op met een mooie jeep. Dan is er van die 180pk ook weinig meer over kan ik je uit ervaring vertellen :+ Dus ik zeg hups naar je autodealer hij presteert nooit onder alle omstandigheden die je tegen kunt komen maximaal :P Overal zijn marges ook op je internet lijn. En volgens mij score je toch gewoon nette resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
Ik geef lord_dain in dit geval wel gelijk. Als het een 100Mbit centrale was dan zijn er allereli technische factoren die de snelheid beperken, maar dat is hier niet het geval. Het is een Gigabit PoP dus het is een kleine moeite voor KPN/XS4All om de snelheid te cappen op bijv 105 Mbit en daarmee in de praktijk wel rond de 100 uit te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
@Maasluip.. ik rijd een Prius, dus ik geef wat auto's betreft niet om snelheden. Heb ik eigenlijk sinds ik vader ben geworden...Het was ook maar een voorbeeld.. :P

@thefox.. eens eens. En nu zijn alle omstandigheden ideaal maar die auto is nog steeds niet vooruit te branden. Mag je dan wel de dealer er op aanspreken dat het je dan tegenvalt?

@Marsjee, volgens die test haal ik maar 90mbit/s en is mijn up helemaal laag (27mbit/s). Test lijkt niet helemaal representatief op 't eerste oog.

[ Voor 17% gewijzigd door Lord_Dain op 02-06-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Geeuw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
:O :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hier nog meer mensen die newszilla gebruiken? Snelheden zijn erg variabel. Soms haalt de nieuwsserver amper 40mbit/s, andere keren ruim 80mbit/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed73
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-10 10:01
Lord_Dain schreef op zondag 08 juni 2014 @ 12:28:
Hier nog meer mensen die newszilla gebruiken? Snelheden zijn erg variabel. Soms haalt de nieuwsserver amper 40mbit/s, andere keren ruim 80mbit/s.
Er staat een storingsmelding mbt performanceproblemen van NewsZilla op de xs4all pagina...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Poosje geleden was men niet goed toegerust om de stroom van spam en virussen in de weekends af te vangen, waardoor de performance in de weekends slecht was. Is nu wel opgelost.

Paar weken geleden was de performance heel slecht; bleek dat een aantal SSD's in frontend servers tegelijk op instorten stonden.
Paar dagen terug was performance weer prima dus ik dacht dat dit probleem verholpen was maar kennelijk is dit er weer, of een nieuw probleem.

Het punt met Newszilla is dat dit een gratis (zgn. experimentele) dienst is, die daarom officieel niet ondersteund wordt door XS4All. Hierdoor kàn het goed gaan maar vaak ook loopt men achter de feiten aan doordat er geen proactief beheer en onderhoud/vernieuwing is.Pas zodra er klachten/problemen zijn gaat men kijken of er iets aan gedaan moet worden.

Ik vind dat nogal halfslachtig en ook dom van XS4All. Klanten betalen weliswaar niets voor Newszilla maar ik heb de indruk dat er veel klanten zijn die Newszilla als 1 van de onderscheidende elementen zien in hun keuze voor de provider. Als dus Newszilla inzakt kan dat m.i. XS4All klanten kosten.

Bij deze roep ik XS4All dan ook op om Newszilla serieus te gaan ondersteunen.

[ Voor 3% gewijzigd door janbal op 08-06-2014 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Hmm, ja dat laatste heb ik meegenomen in mijn overweging om voor XS4all te kiezen. Ook al is het een experimentele dienst, als ie t doet, dan kan ik mijn 'dure' losse abbo opzeggen. Op dit moment heb ik dat dure abbo nog wel, dus is het geen issue. Maar ja 't wordt wel vervelend als er vaak performance issues of storingen zijn. Je wilt niet elke keer een maand abbo of langer afsluiten bij een externe usenet.

Sinds gisteren werkt de gidsinformatie in/van webtv.x4all.nl niet meer bij mij. Geen storing te vinden op Xs4all site..iemand hetzelfde probleem? Er staat: Geen gidsinformatie beschikbaar (zowel nu en straks).

[ Voor 20% gewijzigd door Lord_Dain op 08-06-2014 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacques1971
Tja, maar de retentie schiet (helaas) ook niet erg op met NewsZilla. Voor mij is het nog geen alternatief op een payserver....helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:39

Nakebod

Nope.

Ligt eraan of je vaak (oudere) dingen wilt downloaden.
Als je voornamelijk series doet, en over het algemeen dus alleen bij wilt blijven met je recente afleveringen, is het prima te doen. Een onbeperkt houdbaar block-account van bijvoorbeeld 100GB kan dan een prima aanvulling zijn voor de wat oudere dingen.

Films zijn ook niet echt een probleem als je op tijd erbij bent. Eventueel met CouchPotato automatisch laten binnenhengelen zodra ze op usenet langskomen.

Ik heb nu sinds begin maart geen payserver meer, geen block account, en heel af en toe val ik terug op torrent. Tot op heden geen probleem.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Torrent is een optie, maar die gebruik ik liever niet. Je weet nooit welke eikels er mee kijken en bewust files sharen om jouw IP binnen te hengelen en door te geven aan BREIN. Nou vraag ik me wel af of XS4all onze klantgegevens (naw) vrijgeeft aan dat soort instanties. Ik meen dat hier een tijd geleden een rechtszaak over was? Of was dit alleen over toegang tot wel/niet piratebay.org?

Update over mijn download klacht: Als ik met een 2e modem ook de download snelheid niet haal, dan zal XS4all overwegen een monteur te sturen die dan ter plekke gaat meten. Ik kreeg van de helpdesk instructies hoe ik dit kan testen met een andere router. Ik zal eens kijken of ik iets kan regelen, volgens mij kan ik met dd-wrt op mijn netgear wndr3700v2 geïnstalleerd dit testen en anders moet ik ff op kantoor kijken.

[ Voor 35% gewijzigd door Lord_Dain op 10-06-2014 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
Newszilla lijkt inmiddels weer op orde.

edit: was slechts een kortstondige opleving

[ Voor 37% gewijzigd door janbal op 10-06-2014 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Webtv Gidsinfo ook weer sinds vandaag..

[ Voor 8% gewijzigd door Lord_Dain op 10-06-2014 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_Dain
Nou 't gaat lekker hier zeg...
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/3555360289.png

En 5 minuten later is het opeens weer in orde. Vaag hoor..

[ Voor 16% gewijzigd door Lord_Dain op 10-06-2014 21:39 ]

Pagina: 1 ... 16 ... 108 Laatste