Momenteel mijn xs4all verbinding gekregen, de 17de was alles technisch gereed maar de 27ste zou pas de monteur komen i.v.m kerst.
Maarja, ik ben en blijf een tweaker, dus zelf de doos maar is open gemaakt.
En gelukkig zat daar de kaart in die op mijn Genexis (FXP-100) moest.
Eerste wat opviel, aan de onderkant zat een zekering. Altijd geleerd; alleen als je de zegeling verbreekt ben je strafbaar.
Als je de dummy module pakt, zachtjes naar voren trekt, vervolgens omhoog, en weer zachtjes naar voren. Vervolgens aan de onderkant van de dummy module aan de zijkanten hard drukken, en plop hij is los zonder de zegeling te verbreken.
Nu zie je een groene en blauwe stekker. De blauwe is de gene die benodigd is kwam ik achter. Hier zit een plastic dopje op, dus die verwijderd.
die steek je vervolgens in de kaart die in je installatiepakket zit. En met wat goede bewegingen is deze weer terug te plaatsen. Vervolgens de stekker er in, en er is signaal
Fritzbox 7390 meegeleverd gekregen. Boekje? die gooien we weg. Fritzbox pakken. tussen Poort 1 van de fritzbox en de FTU de gele lan kabel doen. Fritzbox aanzetten, en 60% van wat de instalateur zou doen is al klaar.
Direct zal de fritzbox een WIFI signaal uitzenden. De key hiervoor staat op de router zelf. bij mij waren het allemaal cijfers.
Vervolgens deze wizard gevolgd:
https://www.xs4all.nl/kla...ritzbox7390/configureren/
Nou de ITV op poort 4 aansluiten. En dit werkt ook
Nu de telefoon stekker rechtstreeks in de telefoonlijn doen. en nu werkt uitgaand bellen ook. Ingaand bellen nog niet. waarom niet? de portering moet nog aflopen bij je oude provider. wanneer dat gebeurt. stekkertje dus pas omzetten.
En tadaa u glasvezel is geinstalleerd zonder een monteur.
en nu? nu ga ik met een managed switch VLAN scheiden. Dit komt later, daarom is deze instructieset in slecht nederlands geschreven. Dit wordt later anders. Maar ik dacht ik help alvast wat mensen.
Certified Google Teacher.