[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 104 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlesT
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:03
loekf2 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 12:50:
[...]

Qua ping en snelheid zie ik geen verschil.
Ik ben afgelopen dinsdag (26/4) overgezet. (lekker de dag vóór Koningsdag :+ ). Maar gelukkig is alles goed gegaan. Op mijn 5490 zelfs alleen een hele korte reconnect rond 04.00, en daarna met hetzelfde XS4ALL profiel (weliswaar ander IP :( ) gewoon weer online.

Toch merk ik, en vandaar dat ik jou quotte, wél een verschil in ping. Voornamelijk het aantal hops is hoger geworden, het meest merk ik dat bij verbindingen naar een aantal VPS-en die ik beheer voor mijn klanten. Deze staan voor het grootste gedeelte ook niet in NL, maar verspreid in de EU (en 'n enkele in de USA).
Ook pingen naar een relatief grote ISP in een wat verder weg gelegen EU land, is met zo'n 15% verhoogd en zijn er 3 á 4 hops bijgekomen.

Het zal in de praktijk misschien nog weinig uitmaken, maar toch vind ik het jammer dat dit moet gebeuren. Je mag er eigenlijk wel vanuit gaan dat je internet met de jaren steeds beter/sneller/responsiever wordt (met minder latency dus), maar nu gaan we toch een paar stappen achteruit.

Ik kan het mis hebben maar dit is volgens mij een direct gevolg van het feit dat KPN bewust niet met bepaalde exchanges wilt 'peeren' (maar ik kan dit fout verwoorden). Of dat ze alleen andere netwerken direct laten peeren als die daarvoor betalen. Dit is puur uit commercieel oogpunt.

Denk aan het DTAG verhaal met T-Mobile Thuis wat opeens via Deutsche Telekom exchanges ging bij onze oosterburen, met een significante toename in latency naar Nederlandse servers.
Daar was toen wel een merkbaar verschil, en gelukkig ook draaiden T-Mobile/Deutsche Telekom dat vrij snel weer terug.
Maar toch het is jammer dat KPN, die notabene sinds kort adverteert met 'First Class Internet' (waar hebben we die slogan eerder gehoord?) commercie belangrijker lijkt te vinden dan kwaliteit of beter gezegd de 'openheid' van het internet.

Dan zijn we nu toch echt onderdeel van de groene massa.. ik wil echt niemand afvallen maar het overgrote deel van de klanten van deze groene reus zal überhaupt nooit met ping, latency en hops bezig zijn, en daarom zullen vermoed ik ook vrijwel alle bedrijfsprocessen bij KPN daar dus op ingericht zijn (om het zo simpel en winstgevend mogelijk te maken).

Dat was bij XS4ALL echt wel anders. KPN stuurde je b.v. al enkele jaren niet meer op de AMS-IX, maar bij XS4ALL merkte je daar niets van.

Hoe ervaren anderen dit hier? Zien er meerdere hier een toename in ping of hops naar bepaalde websites / (bedrijfs)servers?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janbal
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 19-09 14:27
Ik ga niet zo diep dat ik naar hops ga kijken. Maar eerlijk is eerlijk: mijn verbinding is na de omzetting wel 20% sneller geworden, zowel up als down. (ik heb abo 100 Mbps. Ping is hetzelfde gebleven. Dus valt me niet tegen.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:25
Klopt over het algemeen sneller.
Maar wel iets minder stabiel maar komt nooit onder de 50 mb uit waar ik voor betaal.
De ping is van gemiddeld 8 naar gemiddeld 12 gegaan dus niet echt merkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Dan heb ik mazzel gehad mijn ping is van +/- 8 naar 1ms gegaan. Dat heb ik niet meer gezien sinds mijn XMSnet tijd.

Ik heb trouwens nooit de mail gehad dat ik MijnKPN profiel kon aanmaken/instellen.
Zou binnen 2 werkdagen moeten gebeuren, want eerder zou niet kunnen.
Na 4 werkdagen zelf maar geprobeerd... lukte niet.
Telefonisch simpel opgelost... Moest met het koppelen aangeven 'Niet verbonden' te zijn met KPN-internet (wat ik eigenlijk wel al was). Toen ging het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hmmm, op zich geeft speedtest nu zelfs iets betere waardes dan voorheen, rechtstreeks bij Xs4all:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/13095027962.png

Op zich niet slecht bij een 100/100 abo. d:)b

En naar onze Oosterburen:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/13095033047.png

en halverwege de Atlantische Oceaan:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/13095038418.png

Canada:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/13095043348.png

Siberië is goed te bereiken:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/13095100063.png

Zelfs Lviv:
Afbeeldingslocatie: https://www.speedtest.net/result/13095112741.png

[ Voor 58% gewijzigd door ehtweak op 29-04-2022 20:58 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 11:27
Sinds de overgang van Xs4all naar KPN krijg ik deze emails van mijn Proxmox server.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
said: 550 5.7.1
The IP address xx.xx.xx.xx has been identified as not meeting PBL's policy
for IP addresses permitted to deliver unauthenticated 'direct-to-mx' email
(in reply to RCPT TO command)

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 The IP address xx.xx.xx.xx has been identified
as not meeting PBL's policy for IP addresses permitted to deliver
unauthenticated 'direct-to-mx' email

En komt mijn nieuwe ip in deze lijsten voor:
dnsbl.spfbl.net
pbl.spamhaus.org
zen.spamhaus.org

Kan dit komen omdat het nieuwe ip op een blocklist staat, of zie ik iets anders over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
mekonghigh schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 12:02:
Sinds de overgang van Xs4all naar KPN krijg ik deze emails van mijn Proxmox server.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
said: 550 5.7.1
The IP address xx.xx.xx.xx has been identified as not meeting PBL's policy
for IP addresses permitted to deliver unauthenticated 'direct-to-mx' email
(in reply to RCPT TO command)

Diagnostic-Code: smtp; 550 5.7.1 The IP address xx.xx.xx.xx has been identified
as not meeting PBL's policy for IP addresses permitted to deliver
unauthenticated 'direct-to-mx' email

En komt mijn nieuwe ip in deze lijsten voor:
dnsbl.spfbl.net
pbl.spamhaus.org
zen.spamhaus.org

Kan dit komen omdat het nieuwe ip op een blocklist staat, of zie ik iets anders over het hoofd?
Ja, KPN meldt alle ip adressen standaar als dynamisch bij spamhaus en dynamische adressen mogen geen mail versturen.
Opties voor het probleemloos versturen van e-mail via uw eigen e-mailserver:

1. U laat jaarlijks het IP-adres van uw internetaansluiting verwijderen uit de Policy Block List van Spamhaus. Volg de stappen op: https://check.spamhaus.org/

2. U laat uw eigen e-mailserver e-mail versturen via smtp.xs4all.nl. Deze SMTP-server kunt u gebruiken als ‘mail relay’.
Zie https://www.xs4all.nl/eigenmailserver/

Zoals eerder al gezegd KPN is en blijft inferieur t.o.v. XS4all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:54

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

synoniem schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:06:
[...]

Ja, KPN meldt alle ip adressen standaar als dynamisch bij spamhaus en dynamische adressen mogen geen mail versturen.

[...]

Helaas komt daarbij dat KPN inmiddels een monopoly heeft op glasvezel aansluitingen en andere providers aanzienlijk laat betalen om gebruik te mogen maken van dit netwerk. Zie ook de recente nieuwspostings hier over. Persoonlijk hoop ik dan ook dat ACM niet in het voorstel van KPN gaat trappen door een lichte prijsdaling, om regulatie vanuit de ACM te voorkomen.

Op dit moment zit ik bijvoorbeeld gewoon vast, ik wil eigenlijk weg bij KPN, maar aangezien mijn inkomende glasvezel tegenwoordig van KPN is, voorheen Reggefiber, mag je overal meer betalen om iets fatsoenlijks te krijgen. Die leuke stunt aanbiedingen van KPN 35 euro voor een 1Gbps verbinding doet het gewoon voor mij niet, met de beperkingen van KPN.

Daarnaast heb ik alleen een Internet verbinding nodig met gegarandeerd een vast IP adres (v4 en v6), waarbij geen poorten worden 'gefilterd' en niet zo'n half bakken oplossing zoals KPN dit nu doet. TV en telefonie vind ik persoonlijk helemaal niet interessant, beiden gebruik ik al enkele jaren niet meer.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mekonghigh
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 17-09 11:27
synoniem schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:06:
[...]

[...]

Dan ga ik toch maar eens rustig aan op zoek naar een andere provider.
_Dune_ schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:28:
[...]

Daarnaast heb ik alleen een Internet verbinding nodig met gegarandeerd een vast IP adres (v4 en v6), waarbij geen poorten worden 'gefilterd' en niet zo'n half bakken oplossing zoals KPN dit nu doet. TV en telefonie vind ik persoonlijk helemaal niet interessant, beiden gebruik ik al enkele jaren niet meer.
Zo'n verbinding zoek ik ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
_Dune_ schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 14:28:
[...]

Maar je hebt toch gewoon een vast IP adres bij KPN. Wat kun je niet met een kpn aansluiting wat je wel met een andere kunt. ?

Voor mij is die 35 euro aanbieding wel een hele mooie deal. Door de telefonie ga ik wat meer betalen maar ik betaalde eerst 91,50 met korting. Ik moet natuurlijk nog even afwachten hoe het uitpakt of alles mbt mijn mailbak werkend krijg.

ik snap alleen niet helemaal waarom ze een monteur willen langs sturen, ik hoop niet dat die aan de NT gaat klooien want de NT zit beneden en het modem boven en dat moet zo blijven. Trouwens ik zet er toch weer een fritzbox tussen, dat moet ook want ik heb een 2e telefoon bij een andere voip aanbieder, die kan ik niet in de experia box zetten, bovendien heb ik een domaincontroller met eigen DHCP dus staat uit op het modem.Tevens zit mijn netwerk in een andere range dan standaard.

ik moet nog wel even een 2e hands fritzbox scoren, ik weet niet of de 7490 wel 1 Gbit aan kan (wan<>lan) dus denk dat ik voor de 7590 ga voor de zekerheid.

En ik hoop dat KPN de inlog gegevens stuurt voor de voip account die via KPN loopt.. ik zag hier een link/tutorial voorbij komen maar zonder inlog kom je niet ver denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Terrestrial schreef op zaterdag 30 april 2022 @ 19:56:
[...]
Maar je hebt toch gewoon een vast IP adres bij KPN. Wat kun je niet met een kpn aansluiting wat je wel met een andere kunt. ?
Ik denk dat, de verschillende verloren gegane opties al veelvuldig in dit topic zijn besproken, mijn reactie was op één van deze issues. Daarnaast KPN garandeert niet op dezelfde manier, zoals XS4ALL dit deed, dat jij een eigen vast IP adres hebt.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaug the Great
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 19:46
Barre73 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 11:40:
[...]

Freedom heeft volgens mij nooit gezegd dat ze de aansluitingen in eigen beheer zouden hebben. Dat heeft XS4all ook nooit gehad. Ze zouden ze alle diensten in eigen beheer proberen te houden. En dat doen ze ook gewoon voro zover ik kan zien (buiten TV dan natuurlijk).
Uiteraard moeten ze een lijn huren bij KPN of een andere partij. Het is een provider, geen operator of netbeheerder. Maar dat heeft XS4All ook altijd gemoeten.
Is het internet beter en veiliger? Geen idee, maar jij hebt het na die zin alleen maar over prijs. Dat lijkt mij niet hetzelfde. tenzij jij " beter" ziet als "goedkoper"
Ik kan het nu niet meer vinden op hun website over die verbindigen in eigen beheer, maar feit blijft dat ze een onderscherid maken tussen 'regionale' netwerken en het landelijk netwerk van KPN.. De 'regionale' zijn goedkoper dan die via het KPN netwerk. Kijk hier maar: https://www.freedom.nl/diensten/internet. Een 1Gb 'regionale' aansluitng kost 49 euro, via het 'landelijke netwerk' van KPN 67 euro voor een 200 Mb aansluitng, dat is nog 3 euro meer als wat ik nu betaal, Het vreemde is dat Reggefiber ook bij de regionale netwerken staat, en mijn glasvezel is indertijd ook aangelegd door Reggefiber. Ik snap daarom niet dat wanneer ik de postcode-check doe dat ik alleen een aansluitng via het KPN netwerk kan krijgen.

Ze (Freedom) hebben hun mond vol over privacy en internetveiligheid (https://freedomnet.nl/ove...-freedom/wat-doet-freedom), en ondertussen leveren ze dus wel aansluitngen via hetzelfde KPN-netwerk waar de meeste XS4All klanten zeggen geen gebruik van te willen maken omdat ze KPN niet vertrouwen wbt de voornoemde zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
[...]

...
ik moet nog wel even een 2e hands fritzbox scoren, ik weet niet of de 7490 wel 1 Gbit aan kan (wan<>lan) dus denk dat ik voor de 7590 ga voor de zekerheid.
....
Ik gebruik een 7490 via Tweak en dat gaat prima, is geen issue voor 1gbit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joop99
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18-09 19:47
Smaug the Great schreef op zondag 1 mei 2022 @ 01:40:
[...]

....
Ze (Freedom) hebben hun mond vol over privacy en internetveiligheid (https://freedomnet.nl/ove...-freedom/wat-doet-freedom), en ondertussen leveren ze dus wel aansluitngen via hetzelfde KPN-netwerk waar de meeste XS4All klanten zeggen geen gebruik van te willen maken omdat ze KPN niet vertrouwen wbt de voornoemde zaken.
Via het KPN netwerk leveren is iets anders als internet connectiviteit via KPN. Freedom kan aan je verkeer een naam koppelen en het is hun IP adres dat je krijgt. Normaal gesproken zal KPN je verkeer niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

[...]
Ik kan het nu niet meer vinden op hun website over die verbindigen in eigen beheer, maar feit blijft dat ze een onderscherid maken tussen 'regionale' netwerken en het landelijk netwerk van KPN.. De 'regionale' zijn goedkoper dan die via het KPN netwerk. Kijk hier maar: https://www.freedom.nl/diensten/internet. Een 1Gb 'regionale' aansluitng kost 49 euro, via het 'landelijke netwerk' van KPN 67 euro voor een 200 Mb aansluitng, dat is nog 3 euro meer als wat ik nu betaal, Het vreemde is dat Reggefiber ook bij de regionale netwerken staat, en mijn glasvezel is indertijd ook aangelegd door Reggefiber. Ik snap daarom niet dat wanneer ik de postcode-check doe dat ik alleen een aansluitng via het KPN netwerk kan krijgen.

Het probleem is dat KPN inmiddels een monopoly heeft op de glasvezel, hierdoor een (hoge) prijs kan rekenen richting een provider zoals Freedom om gebruik te mogen maken van dit netwerk. Regionale partijen vragen veel minder of er ontstaat mogelijk een samenwerking. Daarnaast Reggefiber bestaat al even niet meer, zij zijn volledig opgekocht door KPN (helaas). Beter was een onafhankelijk landelijk glasvezel netwerk, zoals dit ook bij andere (nuts) voorzieningen is geregeld. Alleen zover was de overheid nog niet toen men KPN privatiseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 12:41
[...]

Waar Freedom spreekt over Reggefiber bedoelen zij PoPs van Reggefiber met Cambrium apparatuur waar Freedom gebruik van maakt. Die onderscheiden zij van andere netbeheerders waar Cambrium apparatuur staat (E-Fiber bijvoorbeeld) maar ook van Reggefiber PoPs waar alleen maar KPN Wholesale apparatuur staat. Die laatste noemennzij dus volledig KPN.

NB: Reggefiber bestaat nog gewoon maar niet meer voor het publiek. Op de achtergrond zijn al die overeenkomsten nog met Reggefiber. Ook de meer recentere.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Barre73 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:37:
[...]

NB: Reggefiber bestaat nog gewoon maar niet meer voor het publiek. Op de achtergrond zijn al die overeenkomsten nog met Reggefiber. Ook de meer recentere.
Ok, dat is interessante informatie want dat zou in het uiterste geval betekenen dat als KPN een lager connectie tarief gaat bieden zoals ze aan ACM voorgesteld hebben dat Reggefiber daar dan niet onder valt en gewoon kan vragen wat ze willen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
synoniem schreef op zondag 1 mei 2022 @ 12:39:
[...]

Ok, dat is interessante informatie want dat zou in het uiterste geval betekenen dat als KPN een lager connectie tarief gaat bieden zoals ze aan ACM voorgesteld hebben dat Reggefiber daar dan niet onder valt en gewoon kan vragen wat ze willen.
Ja en nee... Reggefiber is gewoon 100 procent eigendom van KPN en alle ODF prijzen worden dus door KPN bepaald. En dat lagere tarief dat ze voorstelden is minimaal als het over ODF gaat (tarief van de eerste laag naar de tweede laag). Daar zit het probleem ook niet want T-Mobile, Cambrium etc betalen voor een groot aantal PoPs al lang een ODF tarief en kunnen daarmee blijkbaar prima 45 euro per maand aan hun klanten vragen.
Het prijsding zit vooral in de WBA prijs voor als er geen apparatuur (mogelijk) is. Dat is de tweede naar de derde laag, de operatorlaag dus. Dat heeft niks met Reggefiber van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smaug the Great
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 19:46
Barre73 schreef op zondag 1 mei 2022 @ 11:37:
[...]

Waar Freedom spreekt over Reggefiber bedoelen zij PoPs van Reggefiber met Cambrium apparatuur waar Freedom gebruik van maakt. Die onderscheiden zij van andere netbeheerders waar Cambrium apparatuur staat (E-Fiber bijvoorbeeld) maar ook van Reggefiber PoPs waar alleen maar KPN Wholesale apparatuur staat. Die laatste noemennzij dus volledig KPN.

Het was overigens niet Reggefiber die hier de glasvezel heeft aangelegd, maar Lijbrand (dat al sinds 2016 door KPN opgeslokt is, vandaar dat ik alleen een aansluiting viia het KPN-netwerk kan krijgen). Van Lijbrand zijn ze toen zelfs nog eens aan de deur geweest om je een abonnement aan te smeren toen de glasvezel was aangelegd. Ik heb toen al gezegd dat ik klant van XS4All was en wilde wachten tot zij glasvezel gingen aanbieden. Ik had ADSL, en ben in 2013 overgestapt naar Glasvezel 100 van XS4All, en dat is later nog eens naar 200 gegaan. Het enige dat me verder interesseert is dat ik met rust gelaten word over het downloaden van torrents, daarom heb ik sinds ze alle grote torrentsites hebben geblokkeerd een VPN abbo van Privado. De rest van dat geleuter over privacy en zo interesseert me niet. Er is van mij onder mijn eigen naam nagenoeg niets te vinden op internet. Facebook en Instagram heb ik niet, Twitter gebruik ik bijna alleen maar voor verkeer met bedrijven zoals nutsleveranciers en verzekeringen en dergelijke. en Whatsapp alleen voor verkeer in de categorie 'ik sta in de file, wacht nog even met de aardappels opzetten'.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barre73
Helaas gaat dit topic niet langer over de ervaringen met XS4All maar is het verworden tot een zure lijst van reacties over het grote boze KPN. Ieder zijn recht op een mening en of alles klopt of niet doet niet eens ter zake voor mij. Het is meer de sfeer van schrijven.
Ik haak hier af en haal het topic uit mijn volglijst.

Succes allemaal met een andere provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
Per 1 september veranderen de prijzen van XS4ALL Internet abonnementen. Je krijgt van ons een persoonlijke e-mail of brief. Hierin staat wat er voor jou gaat veranderen. De Giga (1GB) en Pro (500 Mbit) abonnementen van XS4ALL verhogen niet in prijs. De beltarieven, Digitenne abonnementen of andere diensten veranderen niet in prijs.

bron :https://forum.kpn.com/int...jzigingen-kpn-2022-563887

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

[...]

Reverse DNS instellen. Meerdere IPv4 adressen afnemen.

[ Voor 5% gewijzigd door The Zep Man op 03-05-2022 10:17 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
The Zep Man schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:09:
Twee opties die ik ook mis ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:41

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

The Zep Man schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 10:09:
[...]

Dat kan je hier doen: https://extraip.com/

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 23:18

The Zep Man

🏴‍☠️

Niet als particulier.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 15:30

EXX

EXtended eXchange

Inmiddels overgezet van XS4ALL naat KPN netwerk. Ik kwam er achter toen ik probeerde in te loggen bij XS4ALL. Dat lukte niet meer, dus op naar mijn KPN en daar geprobeerd in te loggen met het beheer e-mail adres van XS4ALL en het bijbehorende wachtwoord. Nope, gaat niet.

Moet je een nieuw account aanmaken bij Mijn KPN?

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Laatst online: 18-09 13:50
EXX schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:46:
Inmiddels overgezet van XS4ALL naat KPN netwerk. Ik kwam er achter toen ik probeerde in te loggen bij XS4ALL. Dat lukte niet meer, dus op naar mijn KPN en daar geprobeerd in te loggen met het beheer e-mail adres van XS4ALL en het bijbehorende wachtwoord. Nope, gaat niet.

Staat dat niet in het gele boekje wat je hebt ontvangen?

Wellicht is hier meer te vinden:
https://www.xs4all.nl/overzicht/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
EXX schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 12:46:

Volgens de communicatie krijg je binnen 2 werkdagen na overzetten een mail hoe je dit moet instellen.
Ik heb die nooit gehad. Zie: Mau_Maus in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"

Dus (nieuw) account aanmaken en product toevoegen.
Bij de vraag 'Bent u thuis en verbonden met internet van KPN?' moet je 'Nee' invullen ook al ben je dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Bij de vraag 'Bent u thuis en verbonden met internet van KPN?' moet je 'Nee' invullen ook al ben je dat wel.
Daar kwam ik ook achter - grrr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Vandaag ook overgezet. In 2005 was mijn HCCNet account overgegaan naar XS4ALL dus was al 'even' klant. In de e-mail die ik hen ontvangen staat een nieuw relatienummer, maar dat is dus een andere als ik al had bij KPN voor mijn mobiele abo. Ik dacht, alles nu bij KPN, dus zal ook wel onder 1 relatienummer zijn? Niet echt handig toch?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Weet iemand trouwens hoe lang die email adressen blijven bestaan bij XS4ALL nadat je bent overgestapt.

Was er niet 1 of andere ongeschreven regel dat dit nog 6 maanden actief blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Terrestrial schreef op dinsdag 3 mei 2022 @ 23:43:
Weet iemand trouwens hoe lang die email adressen blijven bestaan bij XS4ALL nadat je over overgestapt.

Was er niet 1 of andere ongeschreven regel dat dit nog 6 maanden actief blijft.
Als die ongeschreven regel aan KPN geld kost betwijfel ik of ze zich daar aan gaan houden. Dus ik zou gewoon even informeren bij de helpdesk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PatrickC
Het is toch zo dat je je XS4ALL email adres onbeperkt behoudt bij de ‘automatische’ overgang van XS4ALL naar KPN. En als je hierna pas je abonnement aanpast naar een ander KPN abo, je je XS4ALL email adres ook gewoon behoudt?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

PatrickC schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 07:31:
Het is toch zo dat je je XS4ALL email adres onbeperkt behoudt bij de ‘automatische’ overgang van XS4ALL naar KPN. En als je hierna pas je abonnement aanpast naar een ander KPN abo, je je XS4ALL email adres ook gewoon behoudt?
Klopt, als je overgezet bent naar de KPN techniek behoud je gewoon het XS4ALL abonnement, daarmee ook de @xs4all.nl mailadressen. Pas als jij daadwerkelijk over gaat naar KPN, dan komen de @xs4all.nl adressen te vervallen, tenzij je daar nog weer een apart pakket voor afneemt (tenminste doe mogelijkheid boodt XS4ALL voorheen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sdekker
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zojuist mijn eerste KPN ervaring na 15+ jaar bij XS4all gezeten te hebben en die is zeer teleurstellend.

Gebeld met het nieuwe nummer en na 12 minuten wachten kreeg ik iemand aan de lijn. Mijn vraag over mijn abonnement (Pro vs Giga) kon ze niet beantwoorden. Het was haar eerste dag en ze had geen idee. Ze kon me doorverbinden met een collega maar dan kwam ik weer achter aan in de rij. En 5 seconden later: de wachttijd bedraagt momenteel 17 minuten.

Wat een slechte service.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
_Dune_ schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Klopt, als je overgezet bent naar de KPN techniek behoud je gewoon het XS4ALL abonnement, daarmee ook de @xs4all.nl mailadressen. Pas als jij daadwerkelijk over gaat naar KPN, dan komen de @xs4all.nl adressen te vervallen, tenzij je daar nog weer een apart pakket voor afneemt (tenminste doe mogelijkheid boodt XS4ALL voorheen).
(uit google)

Providers zijn wettelijk verplicht om overstappers nog 6 maanden toegang te geven tot hun oude e-mailadres. Daarna wordt dit e-mailadres niet meer beschikbaar. Zorg ervoor dat je deze 6 maanden gebruikt om je nieuwe mailadres bij alle instanties, organisaties en je andere contacten door te geven.

Dus ik heb toch gelijk...

<edit> afspraak zelfs: nieuws: Consumenten houden vanaf zomer zes maanden toegang tot e-mailadres bi...

[ Voor 17% gewijzigd door Terrestrial op 04-05-2022 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickC
_Dune_ schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:03:
[...]

Hmmm… ik had het anders begrepen en dacht dat zolang je bij KPN blijft, je je XS4ALL adressen zou behouden. Wat als ik nu TV van KPN aan mijn abonnement zou willen toevoegen? TV is niet meer bij XS4ALL te bestellen volgens mij? Ik heb nu alleen internet bij XS4ALL namelijk, maar overweeg met TV over te stappen van Ziggo naar KPN. Ik wil mijn XS4ALL adressen niet kwijt want die adressen heb ik bij alle belangrijke instanties en banken als contact adres en wil die niet allemaal gaan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 23:15
Hebben jullie bij XS4all ook problemen met het opnemen van TV programma’s of terugkijken van opnames?

Ik ben overgestapt naar KPN maar heb nu problemen.
Ben niet alleen want:
https://forum.kpn.com/kpn...online-564458/index3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
HoppyF schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 21:38:
Hebben jullie bij XS4all ook problemen met het opnemen van TV programma’s of terugkijken van opnames?

Ik ben overgestapt naar KPN maar heb nu problemen.
Ben niet alleen want:
https://forum.kpn.com/kpn...online-564458/index3.html
Er is een landelijke storing (die je bij XS4ALL ook had gehad)..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-09 01:51
sdekker schreef op woensdag 4 mei 2022 @ 10:25:
Zojuist mijn eerste KPN ervaring na 15+ jaar bij XS4all gezeten te hebben en die is zeer teleurstellend.

Gebeld met het nieuwe nummer en na 12 minuten wachten kreeg ik iemand aan de lijn. Mijn vraag over mijn abonnement (Pro vs Giga) kon ze niet beantwoorden. Het was haar eerste dag en ze had geen idee. Ze kon me doorverbinden met een collega maar dan kwam ik weer achter aan in de rij. En 5 seconden later: de wachttijd bedraagt momenteel 17 minuten.

Wat een slechte service.
Precies dezelfde ervaring hier, alleen dan met zowel de KPN als XS4ALL servicedesk.. Gebeld over Pro vs Giga en beiden konden me niks vertellen daarover, het was allemaal nieuw voor ze (?!?).. Ik heb uiteindelijk gewoon de gok genomen en het zelf omgezet via mijnkpn.nl.. Er is bij mij niks verandert behalve dat mijn snelheid meteen van 500Mbit naar 1Gbit is gegaan.. Mijn contract is hetzelfde gebleven, incl de 6 maanden korting die ik had..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Toch nog even een paar vraagjes voor de mensen die zelf van XS4ALL naar KPN zijn overgestapt.

Over een paar dagen komt een monteur, wat die nu eigenlijk komt doen is me nog steeds onduidelijk maar blijkbaar moet er een monteur komen. Wellicht wil hij de experiabox v12 aansluiten en even uitproberen maar ik heb weinig aan dat ding want mijn netwerk draait op een hele andere IP range als dat ding ondersteund en mijn DHCP server is mijn domaincontroller en tevens heb ik een 2e voip account van cheapconnect in mijn fritzbox staan. etc.

Kortom ik blijf de fritzbox 7490 gebruiken, uiteindelijk moet die terug naar XS maar ik heb een 2e inmiddels.

Maar nu twijfel ik over een paar dingen, hoe gaat die eigen overstap naar KPN in z'n werk. wordt s'nachts of morgens de verbinding verbroken en omgezet of gaat die monteur eerst naar een centrale direct voor hij hier aan belt. ? Krijg ik daar nog iets van bericht van.. mail met gegevens ofzo of dat het is gebeurd.? Ik vraag dit ook ivm mijn eigen mailbak.. een evt. mailtje gaat niet vanzelf aankomen als mijn mailserver nog offline is namelijk. (moet ik eerst de mx records gaan aanpassen)

Moet ik het profiel van de fritzbox aanpassen van XS4ALL naar KPN of maakt dat niks uit? ook ivm IPTV die nu prima werkt met XS4ALL. (ik heb optie optie 60 in mijn eigen DHCP server staan hiervoor)

Het grote vraagteken is telefonie. ik heb 1 nummer wat dus mee naar KPN verhuisd vanaf XS. Ik lees iets dat je daarvoor een KPN service tool moet gebruiken. Maar ik lees ook dat telefonie ingesteld zou kunnen worden via TR-069.

Als ik telefonie niet werkend zou krijgen is dat wel een probleem, dan zou ik nog kunnen overwegen om tijdelijk de fritzbox achter de experiabox te zetten.. maar liever niet. Bovendien kunnen we dan niet intern bellen, dat schiet ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Terrestrial schreef op zondag 8 mei 2022 @ 02:24:
Toch nog even een paar vraagjes voor de mensen die zelf van XS4ALL naar KPN zijn overgestapt.

Over een paar dagen komt een monteur, wat die nu eigenlijk komt doen is me nog steeds onduidelijk maar blijkbaar moet er een monteur komen. Wellicht wil hij de experiabox v12 aansluiten en even uitproberen maar ik heb weinig aan dat ding want mijn netwerk draait op een hele andere IP range als dat ding ondersteund en mijn DHCP server is mijn domaincontroller en tevens heb ik een 2e voip account van cheapconnect in mijn fritzbox staan. etc.

Kortom ik blijf de fritzbox 7490 gebruiken, uiteindelijk moet die terug naar XS maar ik heb een 2e inmiddels.

Maar nu twijfel ik over een paar dingen, hoe gaat die eigen overstap naar KPN in z'n werk. wordt s'nachts of morgens de verbinding verbroken en omgezet of gaat die monteur eerst naar een centrale direct voor hij hier aan belt. ? Krijg ik daar nog iets van bericht van.. mail met gegevens ofzo of dat het is gebeurd.? Ik vraag dit ook ivm mijn eigen mailbak.. een evt. mailtje gaat niet vanzelf aankomen als mijn mailserver nog offline is namelijk. (moet ik eerst de mx records gaan aanpassen)

Moet ik het profiel van de fritzbox aanpassen van XS4ALL naar KPN of maakt dat niks uit? ook ivm IPTV die nu prima werkt met XS4ALL. (ik heb optie optie 60 in mijn eigen DHCP server staan hiervoor)

Het grote vraagteken is telefonie. ik heb 1 nummer wat dus mee naar KPN verhuisd vanaf XS. Ik lees iets dat je daarvoor een KPN service tool moet gebruiken. Maar ik lees ook dat telefonie ingesteld zou kunnen worden via TR-069.

Als ik telefonie niet werkend zou krijgen is dat wel een probleem, dan zou ik nog kunnen overwegen om tijdelijk de fritzbox achter de experiabox te zetten.. maar liever niet. Bovendien kunnen we dan niet intern bellen, dat schiet ook niet op.
Op sommige dingen kan ik wellicht een antwoord geven. Op jouw vragen over telefonie niet, omdat ik geen vaste lijn heb.

Ik ben zelf actief overgestapt. De Fritz!Box van KPN had ik een paar dagen van te voren binnen. Nadat ik een backup.had gemaakt van de 7590 van XS lk heb ik de nieuwe geïnstalleerd en de backup van de XS FB geladen. De avond voor de overstap heb ik de dienst aanbieden verandert naar KPN. In de nacht is de verbinding overgezet omdat ik een melding kreeg van een nieuw ip-adres. In de ochtend is de monteur geweest 'omdat het moest'. Kop koffie gegeven en wat gekletst.

Bij jou zal de monteur de Experiabox willen installeren die je later kunt wisselen met je FB. Overigens zal alles waarschijnlijk ook wel blijven werken met de instellingen van XS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF

Een deel weet ik.
Ik ben zelf overgestapt en had een Fritzbox 5490 direct op glas dus.
Deze is eigendom van XS4all en moest dus retour.
Ik wilde de Box 12 zelf wel eens ervaren dus niet meteen een Fritzbox kopen.
Kan immers altijd nog.

Monteur kwam keurig op tijd tot die tijd bleef alles gewoon werken.
De monteur was er in de middag.
Hij moest de NT plaatsen want die had ik immers niet, zat ook niet in het installatie pakket wat KPN had opgestuurd.
Nu is dat een kwestie van kappen loshalen en NT erin klikken.
Kan weinig aan fout gaan, maar toch.
Tegelijkertijd ging de monteur met zijn laptop wat zaken instellen of testen.
Hij zei ook dat duurt even. Waarschijnlijk een firmware download voor de Box 12 en interactieve TV box (VIP5202). Die had ik al maar werd toch omgeruild.
Dan nog vaste telefonie had ik ook dus het nummer moest mee.
Ging ook goed, weet niet of hij daaraan iets heeft moeten instellen.
Box 12 heeft hij netjes aan de muur gehangen, zit bij mij niet in de meterkast.
Daarna nog even WiFi getest in huis beneden en in de tuin.
Boven niet want het bereik daar is voor mij niet zo relevant.
De tuin is vrij groot en de afstand tot de modem ook, kortom een nieuwe Super WiFi 2 geplaatst.
Ook op mijn verzoek want zo heb ik goed bereik ook in de tuin.
Kost me nu €40 dus dat valt mee.
Voorheen had ik met de Fritzbox de 1750E versterker maar dat werkt niet ivm met de Box 12.
Alles bij elkaar was de monteur ruim een uur bezig ondertussen praatje gemaakt.

De DHCP range kun je volgens mij wel instellen.
Wat NIET werkt is een tweede VOIP account.
Heel vreemd maar je kunt niets toevoegen. Bij mij ook jammer want dat gebruikte ik met de Fritzbox wel om goedkoop uit te bellen.
Als alternatief bellen we nu mobiel uit. Kan toch al ivm mobiel abonnement.
Je kunt zelfs het uitbellen op de Box 12 uitschakelen en alleen inkomende gesprekken toelaten.

Een eigen maillserver heb ik wel maar niet thuis.
Deze draait los van de provider dus. Ideaal.
De Box 12 is een vreemd ding en lang niet zo mooi in te stellen als een Fritzbox.
Hij doet het echter wel en de snelheid is prima vast en WiFi.
Haal in de tuin ook een paar honderd Mbits op mijn iPad of iPhone.

Wat je kunt doen is de monteur alles laten testen met de Box 12 en dan zelf de Fritzbox plaatsen.
Of vragen of de monteur de Fritzbox in één keer plaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
HoppyF schreef op zondag 8 mei 2022 @ 10:13:
[...]

Een deel weet ik.
Ik ben zelf overgestapt en had een Fritzbox 5490 direct op glas dus.
Deze is eigendom van XS4all en moest dus retour.
Ik wilde de Box 12 zelf wel eens ervaren dus niet meteen een Fritzbox kopen.
Kan immers altijd nog.

Monteur kwam keurig op tijd tot die tijd bleef alles gewoon werken.
De monteur was er in de middag.
Hij moest de NT plaatsen want die had ik immers niet, zat ook niet in het installatie pakket wat KPN had opgestuurd.
Nu is dat een kwestie van kappen loshalen en NT erin klikken.
Kan weinig aan fout gaan, maar toch.
Tegelijkertijd ging de monteur met zijn laptop wat zaken instellen of testen.
Hij zei ook dat duurt even. Waarschijnlijk een firmware download voor de Box 12 en interactieve TV box (VIP5202). Die had ik al maar werd toch omgeruild.
Dan nog vaste telefonie had ik ook dus het nummer moest mee.
Ging ook goed, weet niet of hij daaraan iets heeft moeten instellen.
Box 12 heeft hij netjes aan de muur gehangen, zit bij mij niet in de meterkast.
Daarna nog even WiFi getest in huis beneden en in de tuin.
Boven niet want het bereik daar is voor mij niet zo relevant.
De tuin is vrij groot en de afstand tot de modem ook, kortom een nieuwe Super WiFi 2 geplaatst.
Ook op mijn verzoek want zo heb ik goed bereik ook in de tuin.
Kost me nu €40 dus dat valt mee.
Voorheen had ik met de Fritzbox de 1750E versterker maar dat werkt niet ivm met de Box 12.
Alles bij elkaar was de monteur ruim een uur bezig ondertussen praatje gemaakt.

De DHCP range kun je volgens mij wel instellen.
Wat NIET werkt is een tweede VOIP account.
Heel vreemd maar je kunt niets toevoegen. Bij mij ook jammer want dat gebruikte ik met de Fritzbox wel om goedkoop uit te bellen.
Als alternatief bellen we nu mobiel uit. Kan toch al ivm mobiel abonnement.
Je kunt zelfs het uitbellen op de Box 12 uitschakelen en alleen inkomende gesprekken toelaten.

Een eigen maillserver heb ik wel maar niet thuis.
Deze draait los van de provider dus. Ideaal.
De Box 12 is een vreemd ding en lang niet zo mooi in te stellen als een Fritzbox.
Hij doet het echter wel en de snelheid is prima vast en WiFi.
Haal in de tuin ook een paar honderd Mbits op mijn iPad of iPhone.

Wat je kunt doen is de monteur alles laten testen met de Box 12 en dan zelf de Fritzbox plaatsen.
Of vragen of de monteur de Fritzbox in één keer plaatst.
ok ik ga er vanuit dat hij de NT hier niet hoeft te vervangen want die gaat volgens mij al tot 1 Gbit. Ik hoop ook van niet want die zit in een voorraadkast waar alles tot het plafond vol staat. Het modem zit overigens boven hier en niet bij het NT.

Wat ik heb gelezen kan de experiabox niet in een andere IP range worden gezet en de DHCP server niet worden uitgezet, en inderdaad een andere voip account kan er ook niet in. Dus ja dan is die al onbruikbaar voor mij. Wifi is totaal onbelangrijk hier, het is dat telefoons geen kabel kunnen hebben anders stond het permanent uit, nu gaat de wifi s'nachts uit hier. Alles is verder bekabeld.

Ik vermoed dat die experiabox via TR-069 (remote provider management) zijn gegevens krijgt waaronder het voip gebeuren want anders zou er een username/password moeten worden ingevoerd ergens. ik heb dus die thread op het KPN forum doorgelezen mbt eigen apparatuur gebruiken. Daar staan toch wat eigenaardigheden in, zoals dat die TR-069 ook met een fritzbox 7590 kan werken, (ik heb een type lager) gezien KPN die zelf ook levert. Als dat een manier om telefonie er simpel in te krijgen zonder moeilijk te doen ben ik wel bereid dit aan te zetten. Anders moet ik blijkbaar met die service tool aan de gang.

Misschien kan die monteur mij adviseren met die fritzbox om telefonie aan de gang te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Terrestrial schreef op zondag 8 mei 2022 @ 11:22:
[...]

ok ik ga er vanuit dat hij de NT hier niet hoeft te vervangen want die gaat volgens mij al tot 1 Gbit. Ik hoop ook van niet want die zit in een voorraadkast waar alles tot het plafond vol staat. Het modem zit overigens boven hier en niet bij het NT.

Wat ik heb gelezen kan de experiabox niet in een andere IP range worden gezet en de DHCP server niet worden uitgezet, en inderdaad een andere voip account kan er ook niet in. Dus ja dan is die al onbruikbaar voor mij. Wifi is totaal onbelangrijk hier, het is dat telefoons geen kabel kunnen hebben anders stond het permanent uit, nu gaat de wifi s'nachts uit hier. Alles is verder bekabeld.

Ik vermoed dat die experiabox via TR-069 (remote provider management) zijn gegevens krijgt waaronder het voip gebeuren want anders zou er een username/password moeten worden ingevoerd ergens. ik heb dus die thread op het KPN forum doorgelezen mbt eigen apparatuur gebruiken. Daar staan toch wat eigenaardigheden in, zoals dat die TR-069 ook met een fritzbox 7590 kan werken, (ik heb een type lager) gezien KPN die zelf ook levert. Als dat een manier om telefonie er simpel in te krijgen zonder moeilijk te doen ben ik wel bereid dit aan te zetten. Anders moet ik blijkbaar met die service tool aan de gang.

Misschien kan die monteur mij adviseren met die fritzbox om telefonie aan de gang te krijgen.
Als je al een NT hebt hangen blijft deze gewoon zitten.
Dan is het eigenlijk nog eenvoudiger.
Je eigen Voip gegevens van KPN kun je opvragen en in je Fritzbox zetten.
Ik vermoed dat de monteur je wel wil helpen want hij is anders zo klaar.
Zeker als je WiFi niet eens getest hoeft te worden.
Kun je zelf uiteraard ook testen om te zien of het werkt.

DHCP is volgens mij zelf in te stellen.
Staat bij mij op de standaard instelling.
Had eerst het idee de oude Fritzbox range te gebruiken maar heb toch maar deze laten staan.
Met één PC had ik wat gezeur want die stond niet in de DHCP leases tabel.
Moet je normaal gesproken gewoon zien net als de rest.
Nu nog steeds niet maar ik heb deze PC wel handmatig bij reserved kunnen zetten.
Moet wel een bug zijn want dit werkt al jaren probleemloos, alleen nu niet.
Rebooten van de PC en modem helpt niets.
Geen groot probleem want het IP adres blijft staan, dus het reserved adres wordt toch geaccepteerd.
IP van de PC moet vast blijven staan anders werken er andere zaken niet.

Plaatje van mijn Box 12.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ITeXVBaY76Y0BQt1MwYBllXSmOA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ikvUzvyZ1Obj6axKph3990tp.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
Het gaat ook om de IP range die je niet zelf kunt kiezen. die van jou staat op 192.168.2.x, mijn netwerk zit op in de 172.x.x.x range. ook Enable DHCP is grijs bij jou dus niet uit te zetten. Dat je wel kunt aangeven hoeveel IP's er voor DHCP gebruikt mogen worden is niet zo relevant. Ik ga niet mijn hele netwerk omnummeren en die fritzbox werkt uitstekend.

over een paar dagen kan ik laten weten of alles gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Terrestrial schreef op zondag 8 mei 2022 @ 12:37:
Het gaat ook om de IP range die je niet zelf kunt kiezen. die van jou staat op 192.168.2.x, mijn netwerk zit op in de 172.x.x.x range. ook Enable DHCP is grijs bij jou dus niet uit te zetten. Dat je wel kunt aangeven hoeveel IP's er voor DHCP gebruikt mogen worden is niet zo relevant. Ik ga niet mijn hele netwerk omnummeren en die fritzbox werkt uitstekend.

over een paar dagen kan ik laten weten of alles gelukt is.
Je hebt helemaal gelijk!
Ik had dat niet eens gezien, ik zag wel de ON staan maar de achtergrond is inderdaad grijs en deze zou groen moeten zijn net als bij andere instellingen.
(welke sukkel bij KPN heeft dit zo bedacht?? 8)7 )

Dit moet echt anders kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

HoppyF schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:09:
[...]

Je hebt helemaal gelijk!
Ik had dat niet eens gezien, ik zag wel de ON staan maar de achtergrond is inderdaad grijs en deze zou groen moeten zijn net als bij andere instellingen.
(welke sukkel bij KPN heeft dit zo bedacht?? 8)7 )

Dit moet echt anders kunnen.
KPN wil alleen 'domme' consumenten, die zelf niet het modem/router induiken. Het is dat men tegenwoordig een ander modem/router moet toelaten. Als dat niet zo zou zijn, dan had men dit liever ook onmogelijk gemaakt. Het voelt echt dat we jaren terug geworpen worden, door KPN, helaas heeft zij een monopoly op de glasvezel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
_Dune_ schreef op zondag 8 mei 2022 @ 13:30:
[...]

KPN wil alleen 'domme' consumeten, die zelf niet het modem/router induiken. Het is dat men tegenwoordig een ander modem/router moet toelaten. Als dat niet zo zou zijn, dan had men dit liever ook onmogelijk gemaakt. Het voelt echt dat we jaren terug geworpen worden, door KPN, helaas heeft zij een monopoly op de glasvezel.
Een “domme” consument zal helemaal de modem niet induiken omdat hij geen flauw idee heeft wat hij daar moet doen.
De optie om DHCP aan of uit te zetten dan wel de DHCP pool in te stellen is zo basis dat dit in ieder modem zit die ik toe nu toe gehad heb.
Ik verbaas me er dus over dat dit (moedwillig!) geblokkeerd is.
De knop aan/uit en de velden om de pool in te stellen bestaan gewoon.
Knulligheid ten top zou ik zeggen.

En ja, je kunt een eigen modem kopen en geheel naar eigen smaak inrichten maar dat is toch de omgekeerde wereld als het standaard geleverde modem dat ook kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
Compleet over naar KPN Hussel, met pijn in mijn hart na 22 jaar xs4all. Fritz!box 4060 gekocht, ik kon na firmware upgrade van de nieuwe fritz! de config importeren. Ik hoefde alleen de dect toestellen nog aan te melden, en het klusje was geklaard. Downtime 5 minuten excl. de dects.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:58

OMX2000

By any means necessary...

Iemand hier nog tips voor een partij die een goedkope en stabiele vps aanbieden waarvan ik het ip adres kan gebruiken voor mail server, en via VPN verbind met mijn lokale mailserver?

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
OMX2000 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:51:
Iemand hier nog tips voor een partij die een goedkope en stabiele vps aanbieden waarvan ik het ip adres kan gebruiken voor mail server, en via VPN verbind met mijn lokale mailserver?
Vimmex?
Heb je geen lokale mailserver nodig en staat alles bij de host.
https://www.vimexx.nl/webhosting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
OMX2000 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 13:51:
Ik heb een VPS bij PCextreme (inmiddels onderdeel Versio) die ik aan het inrichten ben als mailserver. Mijn proefdomeinnaam geeft in ieder geval geen problemen met blacklists tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
synoniem schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:15:
[...]

Ik heb een VPS bij PCextreme (inmiddels onderdeel Versio) die ik aan het inrichten ben als mailserver. Mijn proefdomeinnaam geeft in ieder geval geen problemen met blacklists tot nu toe.
PCextreme heb ik jarenlang gehad was eerst goed maar later niet meer.
Service nam af en de prijzen gingen enorm omhoog.
Daarom overgestapt naar Vimmex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
HoppyF schreef op maandag 9 mei 2022 @ 14:30:
[...]

PCextreme heb ik jarenlang gehad was eerst goed maar later niet meer.
Service nam af en de prijzen gingen enorm omhoog.
Daarom overgestapt naar Vimmex.
Ik weet niet wat je nu bij Vimmex betaalt maar 2 cores, 2 Gb geheugen en 20 Gb opslag voor € 3 in de maand vind ik ruim voldoende voor een mailserver en niet extreem duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terrestrial
Ik ben vannacht op eigen initiatief over gegaan naar KPN en de monteur is langs geweest.

Vanmorgen in de Fritzbox 7490 gekeken en de verbinding was vannacht rond 5 uur verbroken en hersteld op het nieuwe IP adres. De fritzbox staat nog op het XS4ALL-FTTH profiel, telefonie is nog verbonden.

Ik heb eerst een speedtest gedaan en ik haal rond de 930/882 Mbit dus dat klopt wel. Daarna heb ik het IPTV kastje van XS4ALL gecheckt en daar had ik nog beeld gek genoeg. Die heb ik er af gegooid en het IPTV kastje van KPN (ook een vip 5205) aangesloten en de nummertjes ingevoerd en daar is inmiddels ook beeld.

Telefonie werkt ook nog, uitbellen en inkomend. De monteur heeft toch de NT verwisseld, hij zei dat de donkere variant die ik had iets meer storingsgevoelig was. Ze konden allebei 1 Gbit overigens. We hebben de experiabox even aangesloten gehad om te laten updaten en daarna weer terug op de fritzbox.

Telefonie is een raadsel, want dat werkt nog steeds met de XS4ALL inlog gegevens, uitbellen en inkomend. Je zou bijna denken dat het nummer nog niet geporteerd is maar blijkbaar wel. Het kan natuurlijk ook zijn dat het gewoon helemaal dezelfde omgeving is.. Ik hoop dat het blijft werken, anders moet ik alsnog met die KPN service tool aan het gang.

Mijn mail bak heb ik de MX records van omgezet en de SMTP banner gewijzigd. Mail ontvangen werkt prima en tot op heden (knock knock) mail verzenden ook nog steeds. Spamhaus zegt dan nieuwe IP geen problemen vertoond en MX-tools gaf ook geen nieuwe issues. Dus ja het zal wel.

<edit> kleine toevoeging, een paar uur later kreeg ik een mailtje dat de KPN aansluiting is opgeleverd en werkt de telefonie account niet meer en kan ik ook niet meer inloggen bij mijnxs4all. Nu heb ik de fritzbox omgezet naar het KPN profiel, de voip staat er nog steeds in als XS4ALL maar blijkbaar heeft die nu zelf de gegevens opgehaald via remote provider services (TR-069) want het bellen werkt weer.

"The service provider successfully transmitted settings to this device."

[ Voor 13% gewijzigd door Terrestrial op 10-05-2022 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DoubleD1980
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:20
Maandje geleden was er een mooie aanbieding van 12 maanden 35 euro per maand bij KPN. Omdat xs4all en KPN toch één pot nat zijn, besloten over te stappen. Ik was al wel een paar weken over “naar het netwerk van KPN” maar in de communicatie die ik kreeg, werd nog steeds gesproken over een abonnement bij xs4all.

Paar dagen na de aanvraag een mailtje met als onderwerp “Extra onderzoek nodig”.

Ruim twee weken daarna een mailtje van KPN dat ze mijn bestelling hebben geannuleerd. Zonder verdere toelichting.

Dus ik bellen met KPN. Na wat overleg met een collega daar bleek dat omdat ik al op het netwerk zat van KPN ik niet met de overstapservice naar KPN kan. Ik zou wel naar KPN over kunnen stappen maar dan zonder overstapservice en dan zou ik mogelijk downtime hebben. De aanbieding van een jaar lang 35 euro per maand was er inmiddels niet meer en kon ze ook niet meer activeren.
Aangegeven dat ik het niet netjes vind hoe het is gelopen en dat ik het eigenlijk ook niet snap aangezien in de marketingmails wordt gesproken over “mijn xs4all abonnement”.
Hierna kwam ze er zelf mee om me dan door te zetten naar de opzeg afdeling om te kijken of die nog iets konden doen voor me. Na 40 minuten bellen wou ze ook wel van me af denk ik. ;)

Die afdeling kon niet echt veel doen via KPN. Maar zei hij.. ik ga eens kijken bij de xs4all abonnementen. “Heb ik nog nooit gedaan maar wellicht staat daar iets anders.” Toen kwam hij met de aanbieding van 33,50 per maand voor 100mbit internet, gratis TV, gratis ESPN (ivm KPN mobiel). En ik kan mijn fritzbox houden en hoef verder niet over te stappen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DtRD_ZdAtDPlm19RurDdNm4HvCc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3gGfEd8qzMrh8AMrN6hpe2T6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
DoubleD1980 schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 22:28:
Maandje geleden was er een mooie aanbieding van 12 maanden 35 euro per maand bij KPN. Omdat xs4all en KPN toch één pot nat zijn, besloten over te stappen. Ik was al wel een paar weken over “naar het netwerk van KPN” maar in de communicatie die ik kreeg, werd nog steeds gesproken over een abonnement bij xs4all.

Paar dagen na de aanvraag een mailtje met als onderwerp “Extra onderzoek nodig”.

Ruim twee weken daarna een mailtje van KPN dat ze mijn bestelling hebben geannuleerd. Zonder verdere toelichting.

Dus ik bellen met KPN. Na wat overleg met een collega daar bleek dat omdat ik al op het netwerk zat van KPN ik niet met de overstapservice naar KPN kan. Ik zou wel naar KPN over kunnen stappen maar dan zonder overstapservice en dan zou ik mogelijk downtime hebben. De aanbieding van een jaar lang 35 euro per maand was er inmiddels niet meer en kon ze ook niet meer activeren.
Aangegeven dat ik het niet netjes vind hoe het is gelopen en dat ik het eigenlijk ook niet snap aangezien in de marketingmails wordt gesproken over “mijn xs4all abonnement”.
Hierna kwam ze er zelf mee om me dan door te zetten naar de opzeg afdeling om te kijken of die nog iets konden doen voor me. Na 40 minuten bellen wou ze ook wel van me af denk ik. ;)

Die afdeling kon niet echt veel doen via KPN. Maar zei hij.. ik ga eens kijken bij de xs4all abonnementen. “Heb ik nog nooit gedaan maar wellicht staat daar iets anders.” Toen kwam hij met de aanbieding van 33,50 per maand voor 100mbit internet, gratis TV, gratis ESPN (ivm KPN mobiel). En ik kan mijn fritzbox houden en hoef verder niet over te stappen.

[Afbeelding]
heb je goed gedaan, ik zat in hetzelfde schuitje, en zit helaas nu vast aan een kpn abbo van 47,50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 17-09 08:11

Ik heb dit in december al gedaan. Je internet verbinding blijft gewoon werken. Alleen een ander ip-adres. Tv waarschijnlijk niet. Die kastjes zijn gekoppeld al je abonnement (maar heb ik niet getest). Met telefonie had ik niet. Maar daar stap je natuurlijk over van systeem.

Als oud medewerker van xs4all kan ik je vertellen dat ze geen idee hebben wie zijn fritz!box wel en niet teruggestuurd hebben. Ze ouden dat niet bij. Ik moet de mijne nog steeds terugsturen. Heb nog niets van ze gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
ewoutw schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 18:23:
[...]

Ik heb dit in december al gedaan. Je internet verbinding blijft gewoon werken. Alleen een ander ip-adres. Tv waarschijnlijk niet. Die kastjes zijn gekoppeld al je abonnement (maar heb ik niet getest). Met telefonie had ik niet. Maar daar stap je natuurlijk over van systeem.

Als oud medewerker van xs4all kan ik je vertellen dat ze geen idee hebben wie zijn fritz!box wel en niet teruggestuurd hebben. Ze ouden dat niet bij. Ik moet de mijne nog steeds terugsturen. Heb nog niets van ze gehoord.
Telefonie gegevens heeft de fritzbox uiteindelijk zelf opgehaald zoals je hebt kunnen lezen.

Ik heb ook iptv kastjes dus ik denk toch dat ik het spul moet terug sturen, kan geen risico nemen op een boete van 199 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Mijn aansluiting bij E-Fiber is weer met een paar maanden vertraagd :(. Schatting is nu december 2022. Gelukkig is de KPN actie weer terug. Dus 12 maanden 1000Mbit met televisie voor €35,- euro, zojuist afgesloten. Contract bij een E-Fiber provider zal ik pas in juni 2023 in laten gaan. Hopelijk valt de V12 van KPN mee.

[ Voor 30% gewijzigd door BramViking op 23-05-2022 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
BramViking schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:59:
Mijn aansluiting bij E-Fiber is weer met een paar maanden vertraagd :(. Schatting is nu december 2022. Gelukkig is de KPN actie weer terug. Dus 12 maanden internet only 1000Mbit voor €25,- euro, zojuist afgesloten. Contract bij een E-Fiber provider zal ik pas in juni 2022 in laten gaan. Hopelijk valt de V12 van KPN mee.
Je kan ook kijken of je een tweedehands Fritzbox op de kop kan tikken. Zo duur zijn die niet meer en dan sluit je die aan ipv de V12.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-08 18:10
BramViking schreef op maandag 23 mei 2022 @ 11:59:
Gelukkig is de KPN actie weer terug. Dus 12 maanden internet only 1000Mbit voor €25,- euro, zojuist afgesloten.
Wat voor actie is dat? Waar kun je dit afsluiten?

Als ik op internetten.nl kijk kost dit rond de 35 euro per maand.

[ Voor 11% gewijzigd door _starbuck_ op 23-05-2022 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
_starbuck_ schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:14:
[...]

Wat voor actie is dat? Waar kun je dit afsluiten?

Als ik op internetten.nl kijk kost dit rond de 35 euro per maand.
Typo moet 35 zijn met televisie en €60 euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
synoniem schreef op maandag 23 mei 2022 @ 12:44:
[...]

Je kan ook kijken of je een tweedehands Fritzbox op de kop kan tikken. Zo duur zijn die niet meer en dan sluit je die aan ipv de V12.
Weinig glasvezel modem/routers van Fritzbox te vinden in die categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
BramViking schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:47:
[...]

Weinig glasvezel modem/routers van Fritzbox te vinden in die categorie.
Die V12 heeft toch ook een gewone RJ45 stekker? Dan zie ik een 7490 en een 7590 in V&A die prima bruikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
synoniem schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:50:
[...]

Die V12 heeft toch ook een gewone RJ45 stekker? Dan zie ik een 7490 en een 7590 in V&A die prima bruikbaar zijn.
Denk dat ik gewoon een nieuwe haal voor €150-160 euro. Wacht alleen tot de nieuwe modellen beschikbaar zijn. Jammer alleen dat KPN geen korting geeft als je geen modem wil hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
BramViking schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:54:
[...]

Denk dat ik gewoon een nieuwe haal voor €150-160 euro. Wacht alleen tot de nieuwe modellen beschikbaar zijn. Jammer alleen dat KPN geen korting geeft als je geen modem wil hebben
Ik heb gelijk toen het nieuws kwam dat ik over moest een korting bedongen bij XS4all.

Edit: bij XS4all!

[ Voor 4% gewijzigd door synoniem op 23-05-2022 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
synoniem schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:55:
[...]

Ik heb gelijk toen het nieuws kwam dat ik over moest een korting bedongen bij XS4all.

Edit: bij XS4all!
Wat bedoel je precies en wat heb je bedongen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
BramViking schreef op maandag 23 mei 2022 @ 22:58:
[...]

Wat bedoel je precies en wat heb je bedongen?
Toen ik de melding kreeg dat we over moesten naar het KPN netwerk heb ik bij XS4all een goede korting bedongen omdat ik anders niet zou blijven dus ik heb nog een vast ipnummer en mijn eigen apparatuur aan het netwerk hangen. En als er volgend jaar geen korting is vertrek ik naar T-Mobile, tegen die tijd heb ik mijn servers wel ergens in een rack hangen of op een vps staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Wat is dit nu weer voor onzin van Breedbandwinkel?
Geachte heer,

Onlangs heeft u bij ons een bestelling gedaan voor KPN. Hartelijk dank hiervoor.

U heeft hierbij aangegeven dat u op dit moment klant van Xs4all bent. Helaas kunt u hierdoor niet overstappen naar KPN, dit komt omdat KPN op dit moment bezig is met de migratie van Xs4all klanten naar KPN.

Het is voor u uiteraard wel mogelijk om over te stappen op internet van een andere provider. Hierdoor profiteert u wel van de geboden kortingen en acties. Wij hebben voor u alvast de beste alternatieven uitgezocht:

- Ziggo Internet Giga en TV Start 1.000MB (eerste 6 maanden voor €38,00 per maand, daarna €76,00 per maand)
Klik hier voor meer informatie: https://www.breedbandwink...giga-tv-start--aanbieding

- Youfone Glasvezel Internet 1.000Mb en TV Standaard (eerste 6 maanden voor €40,00 per maand, daarna €66,00 per maand)
Klik hier voor meer informatie: https://www.breedbandwink...ernet-1000mb-tv-standaard

Graag zouden wij van u willen weten of u geïnteresseerd bent in één van bovenstaande pakketten. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via onderstaande gegevens. Uiteraard kunnen wij ook samen met u kijken naar andere pakketten.

Wij horen graag van u, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Mijn migratie naar kpn is al lang afgerond. Sterker nog mijn contract loopt over twee weken af bij XS4all???? Wat zijn dit voor praktijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BramViking schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 20:55:
Wat is dit nu weer voor onzin van Breedbandwinkel?

[...]

Mijn migratie naar kpn is al lang afgerond. Sterker nog mijn contract loopt over twee weken af bij XS4all???? Wat zijn dit voor praktijken.
Áls je overgezet bent van XS4ALL naar de systemen van KPN dan wordt je niet gezien als nieuwe klant (en krijg je dus ook geen welkomstgeschenk of korting). Had je het ruim voor de migratie aangevraagd dan was dat wel het geval geweest. Ik heb mijn aanvraag tot actieve overstap van XS4ALL naar KPN in december aangevraagd en ben per april overgestapt (met 12 maanden korting). Waarschijnlijk ben je dus te laat en annuleert KPN jouw aanvraag (althans met korting/geschenk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Edje040 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:20:
[...]

Áls je overgezet bent van XS4ALL naar de systemen van KPN dan wordt je niet gezien als nieuwe klant (en krijg je dus ook geen welkomstgeschenk of korting). Had je het ruim voor de migratie aangevraagd dan was dat wel het geval geweest. Ik heb mijn aanvraag tot actieve overstap van XS4ALL naar KPN in december aangevraagd en ben per april overgestapt (met 12 maanden korting). Waarschijnlijk ben je dus te laat en annuleert KPN jouw aanvraag (althans met korting/geschenk).
Dan maar geen KPN. Ik zou mijn contract kunnen opzeggen en opnieuw een aanvraag kunnen indienen, maar ik ga geen maand zonder internet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BramViking schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:22:
[...]

Dan maar geen KPN. Ik zou mijn contract kunnen opzeggen en opnieuw een aanvraag kunnen indienen, maar ik ga geen maand zonder internet zitten.
Om een welkomstgeschenk of korting te krijgen is de termijn zelfs 6 maanden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Edje040 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:31:
[...]

Om een welkomstgeschenk of korting te krijgen is de termijn zelfs 6 maanden...
Nog een goede reden om naar een E-fiber provider te gaan. Er is bij de migratie nooit gecommuniceerd dat het contract ook onder kpn geplaatst zou gaan worden. Doet er ook niet toe, nare bijsmaak hiervan. Ik neem een jaar contract bij Ziggo en zal in december naar het glasvezel van E-Fiber gaan. Dan maar dubbele kosten voor die 6 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvdoc
  • Registratie: Maart 2007
Mijn contract bij xs4all loopt ook binnenkort af, inmiddels ook overgezet naar kpn techniek. Zat ook naar die KPN 12 maanden 35 euro actie te kijken, maar zal bij mij dan ook wel afgewezen worden. Je kan natuurlijk Xs4all bellen wat ze te bieden hebben bij een verlenging, ik kreeg laatst 9 x 20 euro korting aangeboden.
Als je over wilt naar Ziggo kan je ook een maandelijks opzegbaar abo nemen, krijg je alleen geen korting, moet je kijken wat voordeliger is als je in december naar e-fiber kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
tvdoc schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:40:
Mijn contract bij xs4all loopt ook binnenkort af, inmiddels ook overgezet naar kpn techniek. Zat ook naar die KPN 12 maanden 35 euro actie te kijken, maar zal bij mij dan ook wel afgewezen worden. Je kan natuurlijk Xs4all bellen wat ze te bieden hebben bij een verlenging, ik kreeg laatst 9 x 20 euro korting aangeboden.
Als je over wilt naar Ziggo kan je ook een maandelijks opzegbaar abo nemen, krijg je alleen geen korting, moet je kijken wat voordeliger is als je in december naar e-fiber kan.
Thanks wist ik niet. Ga nu zeker voor het maandelijks opzegbare contract van Ziggo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
BramViking schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:34:
[...]

Nog een goede reden om naar een E-fiber provider te gaan. Er is bij de migratie nooit gecommuniceerd dat het contract ook onder kpn geplaatst zou gaan worden. Doet er ook niet toe, nare bijsmaak hiervan. Ik neem een jaar contract bij Ziggo en zal in december naar het glasvezel van E-Fiber gaan. Dan maar dubbele kosten voor die 6 maanden.
Je kunt het altijd rechtstreeks via de site van KPN proberen. Wellicht rolt de order door. Ik kreeg destijds ook 12 maanden internet en tv voor €35 terwijl niemand anders in de straat dat kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Edje040 schreef op dinsdag 24 mei 2022 @ 21:44:
[...]

Je kunt het altijd rechtstreeks via de site van KPN proberen. Wellicht rolt de order door. Ik kreeg destijds ook 12 maanden internet en tv voor €35 terwijl niemand anders in de straat dat kreeg.
Daar heb ik geen vertrouwen in. Ziggo is trouwens ook geen alternatief, nu ik veel thuiswerk en een goede upload kan waarderen. Welke provider naast Solcon en Plinq bieden een Fritzbox aan op het KPN glasvezel netwerk. Ik heb niks tegen het netwerk, maar wel de Praktijken van KPN. Besloten om wel over te stappen, tot mijn andere aansluiting geleverd wordt, maar enkel bij een provider met een Fritzbox.

[ Voor 14% gewijzigd door BramViking op 25-05-2022 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 00:30
BramViking schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 06:40:
[...]

Daar heb ik geen vertrouwen in. Ziggo is trouwens ook geen alternatief, nu ik veel thuiswerk en een goede upload kan waarderen. Welke provider naast Solcon en Plinq bieden een Fritzbox aan op het KPN glasvezel netwerk. Ik heb niks tegen het netwerk, maar wel de Praktijken van KPN. Besloten om wel over te stappen, tot mijn andere aansluiting geleverd wordt, maar enkel bij een provider met een Fritzbox.
Sowieso Freedom heeft een Fritzbox en volgens mij Tweak ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BramViking
Aparte gewaarwording. Na een klacht ingediend te hebben bij de KPN heb ik een zodanig scherp aanbod gekregen voor XS4ALL begrippen dat ik nu toch mijn contract verlengd heb bij ze. Ze geven eigenlijk toe dat wij XS4ALL klanten helemaal geen overeenkomst met de KPN hebben. Alleen omdat er al een migratie is afgerond, is het technisch niet mogelijk om een overstap service in gang te zetten, aangezien de lijn al door KPN bezet wordt. Dat is de reden dat zij dit op deze wijze communiceren.

Hierdoor zou ik nog wel gebruik kunnen maken van de KPN actie, maar ik zou dan wel een maand zonder internet komen te zitten, waar ik niet op zit te wachten. Dus een persoonlijk aanbod gekregen (als XS4ALL klant), wat afwijkt van wat zij normaliter kunnen aanbieden. Op korte termijn een 1000 Mbit verbinding, met televisie en ESPN compleet, voor de prijs van €51,50,- euro en dat 12 maanden lang. Krijg blijkbaar ook een nieuwe Fritzbox. Een 7590 in plaats van de 5490.

[ Voor 44% gewijzigd door BramViking op 25-05-2022 21:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edje040
BramViking schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:54:
Aparte gewaarwording. Na een klacht ingediend te hebben bij de KPN heb ik een zodanig scherp aanbod gekregen voor XS4ALL begrippen dat ik nu toch mijn contract verlengd heb bij ze. Ze geven eigenlijk toe dat wij XS4ALL klanten helemaal geen overeenkomst met de KPN hebben. Alleen omdat er al een migratie is afgerond, is het technisch niet mogelijk om een overstap service in gang te zetten, aangezien de lijn al door KPN bezet wordt. Dat is de reden dat zij dit op deze wijze communiceren.

Hierdoor zou ik nog wel gebruik kunnen maken van de KPN actie, maar ik zou dan wel een maand zonder internet komen te zitten, waar ik niet op zit te wachten. Dus een persoonlijk aanbod gekregen (als XS4ALL klant), wat afwijkt van wat zij normaliter kunnen aanbieden. Op korte termijn een 1000 Mbit verbinding, met televisie en ESPN compleet, voor de prijs van €51,50,- euro en dat 12 maanden lang. Krijg blijkbaar ook een nieuwe Fritzbox. Een 7590 in plaats van de 5490.
Prima deal toch? Had ik ook gelijk voor getekend. Ik heb nu internet en tv voor €35. Tel daarbij ESPN op (12,99-5 husselkorting) dan zit je op 42,99 exl. FritzBox. Als je die bij KPN bij neemt (+7,50) zit je nagenoeg op jouw deal. Die euro maakt dan ook niet meer uit

[ Voor 8% gewijzigd door Edje040 op 26-05-2022 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:05
Was het geen optie om de KPN aanbieding van 12x35 op naam van je partner te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
supercop7373 schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 09:41:
Was het geen optie om de KPN aanbieding van 12x35 op naam van je partner te zetten?
Dat maakt niet echt veel uit (zie mijn berekening). Daarnaast lijkt KPN ook naar het adres. Op je partner zetten zal vaak niet lukken.

[ Voor 14% gewijzigd door Edje040 op 26-05-2022 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
BramViking schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:54:
Aparte gewaarwording. Na een klacht ingediend te hebben bij de KPN heb ik een zodanig scherp aanbod gekregen voor XS4ALL begrippen dat ik nu toch mijn contract verlengd heb bij ze

...
Waar en hoe heb je die klacht ingediend? Ik zit denk ik met hetzelfde probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
_starbuck_ schreef op donderdag 26 mei 2022 @ 15:23:
[...]

Waar en hoe heb je die klacht ingediend? Ik zit denk ik met hetzelfde probleem...
Heb jij al wat gehoord of gedaan?

Ik zal morgen xs4all eens bellen ondanks dat mijn vaste contract nog tot 24/12( korting loopt 23/09 af) doorloopt wil ik naar 12x35. Of dat nu onder de KPN vlag is of onder het vlaggetje van xs4all maakt mij niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
supercop7373 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 07:39:
[...]

Heb jij al wat gehoord of gedaan?

Ik zal morgen xs4all eens bellen ondanks dat mijn vaste contract nog tot 24/12( korting loopt 23/09 af) doorloopt wil ik naar 12x35. Of dat nu onder de KPN vlag is of onder het vlaggetje van xs4all maakt mij niet uit.
Ik heb een aanbod van xs4all gehad van een korting van 9x15 euro op 100Mb internet. Maar dat is natuurlijk veel slechter dan een prijs van 12x35euro voor 1Gb internet.

Ik wacht nog even op een reactie van @BramViking op deze post _starbuck_ in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie" voordat ik de volgende stap ga zetten.

[ Voor 36% gewijzigd door _starbuck_ op 29-05-2022 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
_starbuck_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 09:32:
[...]

Ik heb een aanbod van xs4all gehad van een korting van 9x15 euro op 100Mb internet. Maar dat is natuurlijk veel slechter dan een prijs van 12x35euro voor 1Gb internet.

Ik wacht nog even op een reactie van @BramViking op deze post _starbuck_ in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie" voordat ik de volgende stap ga zetten.
Ik heb hiervoor minimaal een uur aan de telefoon gezeten, aangezien ik er best boos over was. Kan je vertellen dat het aanbod dat ik gehad heb niet van Xs4all zelf vandaan komt, maar van KPN. Denk ook niet dat ze dit opnieuw gaan aanbieden, maar je kunt het proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
BramViking schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:02:
[...]

Ik heb hiervoor minimaal een uur aan de telefoon gezeten, aangezien ik er best boos over was. Kan je vertellen dat het aanbod dat ik gehad heb niet van Xs4all zelf vandaan komt, maar van KPN. Denk ook niet dat ze dit opnieuw gaan aanbieden, maar je kunt het proberen.
Voor de zekerheid: je hebt met KPN aan de telefoon gezeten (en niet met xs4all)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
_starbuck_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:11:
[...]

Voor de zekerheid: je hebt met KPN aan de telefoon gezeten (en niet met xs4all)?
Klopt, aangezien ik me bij hen had aangemeld voor een nieuw contract, wat in eerste instantie geen doorgang vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Ik vraag me tevens af of ik al wel contractvrij ben/kan zijn door de prijsverhoging. Heb namelijk nog niks gehoord van KPN/XS4ALL. NU lees ik onderstaand forum dat XS4ALL klanten pas per 01/09 de verhoging voor de kiezen gaan krijgen.

https://forum.kpn.com/int...ALL+de+abonnementsprijzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
BramViking schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:31:
[...]

Klopt, aangezien ik me bij hen had aangemeld voor een nieuw contract, wat in eerste instantie geen doorgang vond.
Vreemd allemaal. Ook omdat je bij internetten.nl zelfs aan kun kruizen dat je bij xs4all zit, en dan geen 25 euro aansluitkosten hebt bij de aanschaf van bij 12x35euro voor 1Gbit van KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
_starbuck_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:46:
[...]

Vreemd allemaal. Ook omdat je bij internetten.nl zelfs aan kun kruizen dat je bij xs4all zit, en dan geen 25 euro aansluitkosten hebt bij de aanschaf van bij 12x35euro voor 1Gbit van KPN.
Breedbandwinkel is hier mede verantwoordelijk voor. Schandalige reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
Het blijft allemaal erg bijzonder....

- val je nog onder de XS4all vlag of toch KPN?
- Indien XS4ALL kan je dan overstappen vanuit XS4ALL (wat €25 aansluitkosten scheelt)
- Geen XS4ALL (dus KPN)....kun je dan opzeggen vanwege prijsverhoging en op naam van je partner wel de aanbieding pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
BramViking schreef op zondag 29 mei 2022 @ 10:53:
[...]

Breedbandwinkel is hier mede verantwoordelijk voor. Schandalige reseller.
Is het handiger om het via internetten.nl te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
_starbuck_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:18:
[...]

Geen idee, ik zou zeggen probeer het. Ben sowieso niet van plan om na dit contract bij KPN/XS4ALL te blijven. Mijn aansluiting bij E-Fiber is vertraagd. Zal pas in december aangesloten worden. Voor volgend jaar ga ik naar een E-Fiber provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
synoniem schreef op maandag 23 mei 2022 @ 23:25:
[...]

Toen ik de melding kreeg dat we over moesten naar het KPN netwerk heb ik bij XS4all een goede korting bedongen omdat ik anders niet zou blijven dus ik heb nog een vast ipnummer en mijn eigen apparatuur aan het netwerk hangen. En als er volgend jaar geen korting is vertrek ik naar T-Mobile, tegen die tijd heb ik mijn servers wel ergens in een rack hangen of op een vps staan.
Maar bij KPN heb je ook een vast IP adres hoor, je IP veranderd wel 1x door de omzetting of overstap. Servers kun je prima blijven draaien, Ik ben pas een goede 2 en halve week over naar KPN maar mijn mailbak doet het vooralsnog prima. Je kunt je Fritzbox blijven gebruiken als je dat wilt. Officieel moet je die wel terug sturen maar dan koop je toch een 2e handse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
_starbuck_ schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:18:
[...]

Gewoon via Pricewise.
Ging zonder enig probleem, de cashback werd ook na een paar weken keurig betaald.
Ik had voorheen nooit iets via Pricewise afgesloten maar zou het zo weer doen.
Ook geen aansluitkosten betaald bij de overstap van XS4all naar KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Terrestrial schreef op zondag 29 mei 2022 @ 14:24:
[...]

Maar bij KPN heb je ook een vast IP adres hoor, je IP veranderd wel 1x door de omzetting of overstap. Servers kun je prima blijven draaien, Ik ben pas een goede 2 en halve week over naar KPN maar mijn mailbak doet het vooralsnog prima. Je kunt je Fritzbox blijven gebruiken als je dat wilt. Officieel moet je die wel terug sturen maar dan koop je toch een 2e handse.
Grootste probleem is dat je geen rDNS meer kan instellen en dat je ipnummer standaard op de blocklist van Spamhaus staat. Beide zijn voor een mailserver killing als je het goed wil doen en ik wil het goed doen want ik zit niet op een gehackte of anderszins misbruikte mailserver te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _starbuck_
HoppyF schreef op zondag 29 mei 2022 @ 16:11:
[...]

Gewoon via Pricewise.
Ging zonder enig probleem, de cashback werd ook na een paar weken keurig betaald.
Ik had voorheen nooit iets via Pricewise afgesloten maar zou het zo weer doen.
Ook geen aansluitkosten betaald bij de overstap van XS4all naar KPN.
OK. Bedankt voor de tip. Ik heb het inmiddels bij internetten.nl geprobeerd.
Pagina: 1 ... 104 ... 108 Laatste