[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie

Pagina: 1 ... 103 ... 108 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 30-06 15:55

kgl

DDX schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:31:
[...]

Ik kan inloggen via ssh key op shell.xs4all.nl, maar zit (nog) gewoon bij xs4all/ben nog niet gemigreerd.
Ik ben ook nog niet gemigreerd, gaat komende nacht gebeuren. Ik dacht nog even snel key auth op te zetten, maar krijg het niet werkend. Misschien loop ik dan zelf te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

Edit: Ik zat te prutsen, het werkt nog gewoon

[ Voor 86% gewijzigd door kgl op 04-04-2022 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-07 20:44

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

kgl schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:13:
[...]

Het lijkt erop dat key auth inmiddels niet meer werkt op shell.xs4all.nl, kun jij dat ook bevestigen?
Als je naar KPN bent overgezet dan kun je geen gebruik meer maken van Shell.xs4all.nl

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kgl

kgl

_Dune_ schreef op maandag 4 april 2022 @ 20:24:
[...]

Als je naar KPN bent overgezet dan kun je geen gebruik meer maken van Shell.xs4all.nl
Middels key auth dus nog wel. Totdat ze het dichtschroeven (of opdoeken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 02-07 15:04
Op PostNL zie ik de grote gele envelop vandaag komen.
Er is al overstap gepland voor 26 april.

Is dit nog rede om extra stappen te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-06 11:22
MikeT80 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:03:
Op PostNL zie ik de grote gele envelop vandaag komen.
Er is al overstap gepland voor 26 april.

Is dit nog rede om extra stappen te nemen?
Wat bedoel je met extra stappen nemen? Ben je zelf actief overgestapt naar KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
Edje040 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:31:
[...]

Wat bedoel je met extra stappen nemen? Ben je zelf actief overgestapt naar KPN?
Ja, zelf actief overgestapt naar KPN (maar 27-4 pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
MikeT80 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 08:34:
[...]

Ja, zelf actief overgestapt naar KPN (maar 27-4 pas)
Dan hoef je niets te doen. Ik ga morgen op eigen initiatief naar KPN. Ik heb vorige week de envelop ontvangen en in MijnXS4ALL staat ook dat ik binnenkort wordt omgezet naar de techniek van KPN. Van de andere kant heb ik ook de bevestiging van de opzegging en de retourdoos ontvangen. Het kruist elkaar gewoon. Volgens mij is er dus geen actie nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:24
kgl schreef op maandag 4 april 2022 @ 21:59:
[...]

Middels key auth dus nog wel. Totdat ze het dichtschroeven (of opdoeken)
Ik had ook ooit mijn pubkey gezet idd, werkt nog hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
DDX schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:31:
Ik kan inloggen via ssh key op shell.xs4all.nl, maar zit (nog) gewoon bij xs4all/ben nog niet gemigreerd.
idem kan nog inloggen met key en (ook) nog niet gemigreerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
Voor diegene die nog niet in de migratie zitten en actief kunnen overstappen: nu voor iedereen 12 maanden internet en tv voor €35. Via Breedbandwinkel zelfs met nog eens extra €100 cashback.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:50
Edje040 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:46:
Voor diegene die nog niet in de migratie zitten en actief kunnen overstappen: nu voor iedereen 12 maanden internet en tv voor €35. Via Breedbandwinkel zelfs met nog eens extra €100 cashback.
Via Pricewise geldt deze €100 cashback ook nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riwi
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21-06 18:42
kgl schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:13:
Het lijkt erop dat key auth inmiddels niet meer werkt op shell.xs4all.nl, kun jij dat ook bevestigen?
Werkt nog prima hier.

ssh blablabla@shell.xs4all.nl
Last login: Thu Mar 24 21:16:09 2022 from 213.10.95.29
blablabla@xs9:~$

PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
HoppyF schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 16:52:
[...]

Via Pricewise geldt deze €100 cashback ook nog steeds.
Bedankt voor de tip, zojuist ook zelf de overstap per 22-4 aangevraagd met 12 maanden korting :)

En vandaag toevallig ook de envelop ontvangen met daarin de mededeling dat ik tussen mei en juni anders overgezet zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-07 13:04
Kun je ook overstappen als je al gemigreerd bent naar de “techniek” van KPN?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
supercop7373 schreef op dinsdag 5 april 2022 @ 18:54:
Kun je ook overstappen als je al gemigreerd bent naar de “techniek” van KPN?
Als je contractvrij bent wel.
Ga je akkoord met de migratie dan loopt je huidige contract door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvD86
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 13:04
Ook gebruik gemaakt van de aanbieding!

En met de Fritzbox.

Weet iemand dat als ik na 3 maanden bijvoorbeeld de service plus stop zet ik dan de fritzbox weer moet omruilen voor een kpnbox?
Of hou je deze dan gewoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 21-01-2023
Nee die moet je inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Hier sinds dinsdag over naar de KPN techniek en sindsdien is het niet meer mogelijk om mail te versturen vanaf mijn mailserver.

Ik draai al 10 jaar een eigenmailserver met een eigen domein op het xs4all netwerk vanuit huis.
Sinds dinsdag is het einde oefening met versturen van mail, ontvangen is geen probleem.
Bij transip al ip aangepast maar ik vermoed dat het probleem in KPN netwerk zit.
Mail lijkt er wel uit te gaan maar komt nooit aan en ook geen bounce mail ontvangen.

Helaas zoals al wel verwacht was het mooie PR praat dat er niets veranderd.
Er was een reden dat ik bij xs4all zat en niet bij KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
RvD86 schreef op woensdag 6 april 2022 @ 17:00:
Ook gebruik gemaakt van de aanbieding!

En met de Fritzbox.

Weet iemand dat als ik na 3 maanden bijvoorbeeld de service plus stop zet ik dan de fritzbox weer moet omruilen voor een kpnbox?
Of hou je deze dan gewoon?
Volgens mij is de minimum afnameperiode 6 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
PBloem schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:17:
Hier sinds dinsdag over naar de KPN techniek en sindsdien is het niet meer mogelijk om mail te versturen vanaf mijn mailserver.

Ik draai al 10 jaar een eigenmailserver met een eigen domein op het xs4all netwerk vanuit huis.
Sinds dinsdag is het einde oefening met versturen van mail, ontvangen is geen probleem.
Bij transip al ip aangepast maar ik vermoed dat het probleem in KPN netwerk zit.
Mail lijkt er wel uit te gaan maar komt nooit aan en ook geen bounce mail ontvangen.

https://www.xs4all.nl/eigenmailserver/

Ik heb zelf een goede korting bedongen om mijn mailserver te verhuizen naar een VPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
[quote]synoniem schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:25:
[...]

smtp instelling al wel poging mee gedaan maar authenticatie mislukt met xs4all username en ww

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
PBloem schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:32:
[quote]synoniem schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:25:
[...]

smtp instelling al wel poging mee gedaan maar authenticatie mislukt met xs4all username en ww
Zal er vanaf hangen hoe je de smtpserver benaderd gewoon plain op poort 25, SSL op 465 of STARTTLS/TLS op 587. Maar ik wil zelf niet afhankelijk zijn van een KPN/ex-XS4all server want ik vertrouw ze voor geen millimeter vandaar mijn move naar een (encrypted) VPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Niet online
synoniem schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:41:
[...]

Zal er vanaf hangen hoe je de smtpserver benaderd gewoon plain op poort 25, SSL op 465 of STARTTLS/TLS op 587. Maar ik wil zelf niet afhankelijk zijn van een KPN/ex-XS4all server want ik vertrouw ze voor geen millimeter vandaar mijn move naar een (encrypted) VPS.
De combinatie poort 587 met STARTTLS/TLS werkt.
Poort 25 werkt iig niet

Voor de lange termijn ben ik ook aan het kijken naar een andere oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
Het nieuwe aanbod laat mij nu wel twijfelen. €35 euro voor 1000 Mbit en televisie plus €100,- cashback.... Alleen de gratis aansluiting op E-Fiber waardoor ik effectief 15 glasvezel aanbieders erbij krijg lonkt toch meer.

[ Voor 34% gewijzigd door BramViking op 06-04-2022 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:38

DDX

Vanmorgen overgegaan naar freedom en alles is direct dichtgezet bij xs4all.
Ook shell inloggen met key die daar staat werkt niet meer.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-07 18:24
Bijzonder dat ik half maart al over ben gegaan van xs4all naar kpn op eigen intiatief en dat ik gisteren alsnog de gele envelop kreeg.

Heb zelf ook nog niet de eind-factuur gehad van xs4all maar kan niet meer inloggen bij mijn xs4all

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BramViking schreef op woensdag 6 april 2022 @ 21:06:
Het nieuwe aanbod laat mij nu wel twijfelen. €35 euro voor 1000 Mbit en televisie plus €100,- cashback.... Alleen de gratis aansluiting op E-Fiber waardoor ik effectief 15 glasvezel aanbieders erbij krijg lonkt toch meer.
Mijn advies?
Pak dit KPN voordeel en kijk na een jaar hoe het bevallen is en kies dan welke provider de beste aanbieding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:31:
[...]

Mijn advies?
Pak dit KPN voordeel en kijk na een jaar hoe het bevallen is en kies dan welke provider de beste aanbieding heeft.
Alleen het probleem zit hem voornamelijk in dat je nu kosteloos door E-Fiber glasvezel kunt laten aanleggen. Wil ik volgend jaar gebruik maken van hun diensten dan rekenen ze daar minimaal €500,- euro voor. Dus het is veel slimmer om het nu aan te laten leggen en volgend jaar te kijken wat de KPN eventueel (of een ander provider) aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BramViking schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:56:
[...]

Alleen het probleem zit hem voornamelijk in dat je nu kosteloos door E-Fiber glasvezel kunt laten aanleggen. Wil ik volgend jaar gebruik maken van hun diensten dan rekenen ze daar minimaal €500,- euro voor. Dus het is veel slimmer om het nu aan te laten leggen en volgend jaar te kijken wat de KPN eventueel (of een ander provider) aanbiedt.
Ok, dat verandert de zaak.
Wel vreemd dat je aanlegkosten moet betalen.
Er ligt hier bijna 10 jaar glasvezel maar de aansluiting tot in huis werd gratis aangelegd.
De lege aansluit doosjes dus (FTU).
Daarop kon dan later een NT op geplaatst worden dan wel direct een glasvezel modem op aangesloten worden.
Mensen die bv Ziggo hadden konden dus ook gewoon aangesloten worden.
Later was het dan eenvoudig om op glas over te gaan.
Ivm verhuizing zou de nieuwe bewoner ook meteen een aansluiting hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
BramViking schreef op donderdag 7 april 2022 @ 15:56:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoelang het gaat duren voordat E-Fiber de glasvezel daadwerkelijk gaat aanleggen. Is dat binnen een jaar dan kan het lonen om daar op te wachten. Gezien het feit dat ik eigenlijk alleen maar vertragingen hoor bij de aanleg zou ik zolang er geen datum van oplevering genoemd wordt er vanuit gaan dat het gemakkelijk langer dan 1 jaar kan duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
HoppyF schreef op donderdag 7 april 2022 @ 17:15:
[...]

Ok, dat verandert de zaak.
Wel vreemd dat je aanlegkosten moet betalen.
Er ligt hier bijna 10 jaar glasvezel maar de aansluiting tot in huis werd gratis aangelegd.
De lege aansluit doosjes dus (FTU).
Daarop kon dan later een NT op geplaatst worden dan wel direct een glasvezel modem op aangesloten worden.
Mensen die bv Ziggo hadden konden dus ook gewoon aangesloten worden.
Later was het dan eenvoudig om op glas over te gaan.
Ivm verhuizing zou de nieuwe bewoner ook meteen een aansluiting hebben.
Voor niks gaat de zon natuurlijk op. Het zit hem voornamelijk in dat het aansluiten naar de woning een kostenplaatje met zich meebrengt. Personeel, graafwerkzaamheden, kabels enzovoort. Bij het aansluiten van een wijk worden alleen de woningen meegenomen die een abonnement afsluiten. Ze moeten ergens hun onkosten vergoed kunnen krijgen, dus zo raar vind ik het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
synoniem schreef op donderdag 7 april 2022 @ 18:02:
[...]

Hangt er natuurlijk vanaf hoelang het gaat duren voordat E-Fiber de glasvezel daadwerkelijk gaat aanleggen. Is dat binnen een jaar dan kan het lonen om daar op te wachten. Gezien het feit dat ik eigenlijk alleen maar vertragingen hoor bij de aanleg zou ik zolang er geen datum van oplevering genoemd wordt er vanuit gaan dat het gemakkelijk langer dan 1 jaar kan duren.
Ze geven aan dat dit tussen juli en oktober zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
BramViking schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:35:
[...]

Ze geven aan dat dit tussen juli en oktober zal zijn.
Dat ze gaan starten of dat ze opleveren? En dan nog, je kan 15 maanden voor 35 euro een dubbel abonnement betalen voordat je meer betaald dan die 500 euro aansluitkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramViking
synoniem schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:54:
[...]

Dat ze gaan starten of dat ze opleveren? En dan nog, je kan 15 maanden voor 35 euro een dubbel abonnement betalen voordat je meer betaald dan die 500 euro aansluitkosten.
Opleveren en een dubbele abonnement is niet wenselijk. Kost je toch weer €400,- euro. Zal mijn XS4ALL door laten lopen met alleen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
BramViking schreef op donderdag 7 april 2022 @ 19:32:
[...]
Voor niks gaat de zon natuurlijk op. Het zit hem voornamelijk in dat het aansluiten naar de woning een kostenplaatje met zich meebrengt. Personeel, graafwerkzaamheden, kabels enzovoort. Bij het aansluiten van een wijk worden alleen de woningen meegenomen die een abonnement afsluiten. Ze moeten ergens hun onkosten vergoed kunnen krijgen, dus zo raar vind ik het niet.
De kosten voor aanleg naar de woning worden bekostigd dmv de maandelijkse abonnementskosten.
Je ziet het niet maar dat deel zit erin verwerkt.
Hier in mijn woonplaats heeft Reggefiber indertijd de aanleg gedaan.
Zoals bekend heeft KPN Reggefiber later overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:30

TVL

Las dat de data Sim van XS4ALL vervangen gaat worden door een KPN Sim. De data Sim van XS4ALL is 4G, krijg je nu een data Sim van KPN die ook ondersteuning biedt voor 5G?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• synoniem
  • Niet online
Ik heb daar nog niets over gelezen maar gezien hoe KPN qua techniek niet aan XS4all kan tippen mogen we waarschijnlijk al blij zijn als we een 2G Sim krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:11
synoniem schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 00:27:
Ik heb daar nog niets over gelezen maar gezien hoe KPN qua techniek niet aan XS4all kan tippen mogen we waarschijnlijk al blij zijn als we een 2G Sim krijgen.
KPN datasim is altijd 4G en 5G.

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janbal
  • Laatst online: 14:16
Sterker nog: Als ik het goed heb was de XS4All SIM altijd al een KPN SIM.

Wijsneuzen genoeg op deze fora, dus ik hoef geen 'slimme' signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 22:43
PBloem schreef op woensdag 6 april 2022 @ 20:17:

<knip>

Ik ben ook overgezet, maar kan nog wel via de eigen mailserver mail verzenden...

En ja de PR bij KPN. Hun uitspraken kan je vaak met een korrel zout nemen. Dat weten de meeste mensen nu wel denk ik zo. Hun aandeelhouders zijn leidend voor de koers, net als bij andere grote bedrijven tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

beuki schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 17:21:
[...]

Ik ben ook overgezet, maar kan nog wel via de eigen mailserver mail verzenden...

En ja de PR bij KPN. Hun uitspraken kan je vaak met een korrel zout nemen. Dat weten de meeste mensen nu wel denk ik zo. Hun aandeelhouders zijn leidend voor de koers, net als bij andere grote bedrijven tegenwoordig.
De vraag is of anderen jouw verzonden mail blijven accepteren, dat kan vanaf het KPN netwerk op een consumenten IP adres nog weleens een dingetje zijn. Daar moet je de zaken goed voor inrichten, hoe wat en waar is al meerdere malen voorbij gekomen in dit topic.

Verder... mja... Zoals wel meer gezegd heeft KPN echt alles tot de grond afgebroken. Eigenlijk is het schandalig dat de abonnements kosten gewoon overeind blijven staan, daar had wel zeker een derde vanaf gekund, vanwege alle verloren functionaliteit, maar dit zet meer mensen aan om daadwerkelijk over te stappen. Kan straks echt de stekker uit alles waar een XS4ALL label aan hangt...

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beuki
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 22:43
Klopt, minder diensten, zelfde prijs. Ik sta dan toch ook op punt over te stappen of naar een goedkopere provider die hetzelfde biedt als kpn nu aan mij biedt (neem t-mobile) of toch weer naar een provider die wat meer diensten biedt voor iets meer geld (Freedom). Wat mij even tegen houdt is de televisie. Daar ben ik toch wel erg tevreden over bij KPN. Ik lees wisselende verhalen over Canal digitaal bij Freedom ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-01 22:29
beuki schreef op vrijdag 8 april 2022 @ 18:16:
Klopt, minder diensten, zelfde prijs. Ik sta dan toch ook op punt over te stappen of naar een goedkopere provider die hetzelfde biedt als kpn nu aan mij biedt (neem t-mobile) of toch weer naar een provider die wat meer diensten biedt voor iets meer geld (Freedom). Wat mij even tegen houdt is de televisie. Daar ben ik toch wel erg tevreden over bij KPN. Ik lees wisselende verhalen over Canal digitaal bij Freedom ..
Afgezien van het matige TV product wat zit je ook met telefonie dat kan bij Freedom ook nog steeds niet flatfee. Dan moet je een andere aanbieder gebruiken om uit te bellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Terrestrial op 08-04-2022 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Op basis van wat krijg je die 100 euro cashback bij breedbandwinkel.nl icm KPN ? Als ik alles invul zie ik maar 80 euro cashback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Inmiddels toch hier ook de geforceerde overstap naar KPN aangevraagd via breedbandwinkel.

Ik heb uitgerekend dat zelfs met korting die ik nog bij XS4ALL heb voor dat half jaar dat mijn contract nog loopt zo'n 636 euro kwijt ben. Terwijl als ik gebruik maak van de aanbieding ik voor 12 maanden 564 euro kwijt ben, dan heb ik wel TV er af gehaald. (ik heb ook ziggo en schotel) En dan krijg ik nog 80 euro cashback maar die ben ik waarschijnlijk kwijt aan een 2e hands fritzbox als ik die moet inleveren. Dus ipv 636 euro voor 6 maanden nu 12 maanden internet voor 564 euro en dan verdubbelt de snelheid van 500 Mbit naar 1 Gbit.

De eigen mailserver ga ik proberen te blijven draaien hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Terrestrial schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 09:55:
Op basis van wat krijg je die 100 euro cashback bij breedbandwinkel.nl icm KPN ? Als ik alles invul zie ik maar 80 euro cashback.
Zelfs €120 cashback bij Pricewise als je de laagste snelheid kiest.
Klinkt vreemd want je zou het andersom verwachten.
Duurder abonnement dus meer cashback.
Wil je sneller is de cashback €100.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc-2zOeQ1iFSEu2S0w9BLydxxq4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/rmzEgrzmbuHfQSEtOYpSqNB4.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
HoppyF schreef op zondag 10 april 2022 @ 13:53:
[...]

Zelfs €120 cashback bij Pricewise als je de laagste snelheid kiest.
Klinkt vreemd want je zou het andersom verwachten.
Duurder abonnement dus meer cashback.
Wil je sneller is de cashback €100.

[Afbeelding]
Het probleem is dat dit alleen met TV is, en ik juist bellen nodig had. Maar goed is al aangevraagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Terrestrial schreef op zondag 10 april 2022 @ 16:51:
[...]

Het probleem is dat dit alleen met TV is, en ik juist bellen nodig had. Maar goed is al aangevraagd.
Wil je internet, TV en vaste telefonie?
Kan ook, zelfde cashback.
Als je aanvraag recent gedaan is kun je deze nog annuleren en een andere aanvraag starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
HoppyF schreef op zondag 10 april 2022 @ 17:29:
[...]

Wil je internet, TV en vaste telefonie?
Kan ook, zelfde cashback.
Als je aanvraag recent gedaan is kun je deze nog annuleren en een andere aanvraag starten.
Nou ik heb all in one aangevraagd maar geen TV product gekozen (hoeveel boxen: geen) dit heb ik gedaan omdat de cashback bij breedbandwinkel voor internet + bellen lager lag dan bij all-in-one. Voor die 20 euro ga ik niet annuleren en moelijk doen maar nu komt het:

Fout nummer 1 vandaag de bevestiging ontvangen, krijg ik een mail van xs4all dat mijn contract nog tot november loopt en er mogelijk afkoopsom betaald moet worden. Maar dat is natuurlijk flauwekul want ik heb de gele envelop ontvangen waar letterlijk in staat dat je het abo kosteloos kunt beëindigen vanwege de wijziging. Dus daar moet ik morgen weer voor bellen.

Fout nummer 2 in het KPN contact dat ik zie dat ik toch een TV box krijg, terwijl ik toch duidelijk heb aangegeven GEEN maar goed dat vind ik niet erg, gezien de prijs hetzelfde blijft.

Fout nummer 3 en daar moet ik ook voor bellen morgen, ik heb aangegeven dat er een telefoon nummer wat bij XS4ALL liep gemigreerd/behouden moet worden, ik heb dat nummer goed opgegeven bij breedbandwinkel maar in het KPN contract staat het nummer wat ik heb ingevuld bij contact gegevens, en dat is verschillend tov het nummer wat gemigreerd moet worden.

Begint al goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
Terrestrial schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:02:
[...]

Nou ik heb all in one aangevraagd maar geen TV product gekozen (hoeveel boxen: geen) dit heb ik gedaan omdat de cashback bij breedbandwinkel voor internet + bellen lager lag dan bij all-in-one. Voor die 20 euro ga ik niet mogelijk doen maar nu komt het:

Fout nummer 1 vandaag de bevestiging ontvangen, krijg ik een mail van xs4all dat mijn contract nog tot november loopt en er mogelijk afkoopsom betaald moet worden. Maar dat is natuurlijk flauwekul want ik heb de gele envelop ontvangen waar letterlijk in staat dat je het abo kosteloos kunt beëindigen vanwege de wijziging. Dus daar moet ik morgen weer voor bellen.

Fout nummer 2 in het KPN contact dat ik zie dat ik toch een TV box krijg, terwijl ik toch duidelijk heb aangegeven GEEN maar goed dat vind ik niet erg, gezien de prijs hetzelfde blijft.

Fout nummer 3 en daar moet ik ook voor bellen morgen, ik heb aangegeven dat er een telefoon nummer wat bij XS4ALL liep gemigreerd/behouden moet worden, ik heb dat nummer goed opgegeven bij breedbandwinkel maar in het KPN contract staat het nummer wat ik heb ingevuld bij contact gegevens, en dat is verschillend tov het nummer wat gemigreerd moet worden.

Begint al goed.
Oeps, veel fouten inderdaad.
Maar het aantal TV boxen bij de aanvraag gaat om EXTRA boxen.
Er zit standaard altijd één TV box bij, dit vul je dus niet in bij de aanvraag als je maar één TV hebt.
Contract is inderdaad vrij, foutje van XS4all.

Nummer porteren moet uiteraard het bestaande nummer zijn wat je al hebt.
Bij mij is dat nummerporteren prima verlopen.

Je moet er morgen wel weer achteraan bellen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
Terrestrial schreef op zondag 10 april 2022 @ 20:02:
[...]

Nou ik heb all in one aangevraagd maar geen TV product gekozen (hoeveel boxen: geen) dit heb ik gedaan omdat de cashback bij breedbandwinkel voor internet + bellen lager lag dan bij all-in-one. Voor die 20 euro ga ik niet annuleren en moelijk doen maar nu komt het:

Begint al goed.
Betreffende de afkoopsom, dat is een standaard mail. Er staat in die mail ook niet voor niets “mogelijk”.

Ik was ook nog niet contract vrij maar kreeg een paar dagen later netjes een brief dat ze bevestigde dat mijn verbinding overgenomen kon worden en dat het eventueel teveel vooruit betaalde bedrag terug gestort zou worden. Dus ik denk dat het daarmee wel goed moet komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
Wat een gedoe. KPN gebeld en uitgelegd dat het tel nummer niet goed is. Die moesten eerst met een andere afdeling praten om vervolgens tot de conclusie te komen dat ze niks kunnen doen, dat breedbandwinkel de bestelling maar moet annuleren.

Dus breedbandwinkel gebeld en hun zeggen dat ze het niet mogen annuleren vanwege de AVG. (raar verhaal) Dus uiteindelijk weer KPN gebeld (andere medewerker) en nu is het toch gelukt de order te annuleren want wijzigen lopend iets kan niet.. Met het advies om de order opnieuw te plaatsen via breedbandwinkel voor de extra korting

Zie ik nu nog maar 10 euro cashback staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
[b][

Zie ik nu nog maar 10 euro cashback staan 8)7
Zie ik ook. Jammer net nu ik de aankondiging krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w1mm13
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 10-03 17:27
Over een week ga ik om, ip address in de mail lijkt uit een nieuwe reeks (77.168.0.0/14) helaas is mijn ipv6 prefix fixed en heb ik geen pd gebruikt, dus dat wordt omzetten op de router en firewall :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goddegoddeot
  • Niet online
goddegoddeot schreef op woensdag 13 april 2022 @ 15:01:
[...]

Zie ik ook. Jammer net nu ik de aankondiging krijg.
Cashback is nu €♪25,00 geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 01-07 19:06
Ik ben recent twee keer gemigreerd, één keer van xs4all naar KPN, dat was al in februari aangegeven, maar nu in april doorgevoerd. Tegelijkertijd is hier glasvezel opgeleverd, dus daar ook gemigreerd. Dat leverde een interessante gang van zaken op, maar is redelijk goed gegaan zowaar. Het betekende wel dat ik twee keer een ander ipv4 adres en ipv6 prefix kreeg, dat was wel erg jammer.

Bij xs4all hadden ze netjes mijn reverse DNS aangepast, zowel ipv4 als ipv6, zodat eigen mail server geen enkel probleem was. KPN doet dat gewoon helemaal niet. Dat betekent ofwel (zoals al gezegd is hier): zorgen dat je MX naar een A record staat die hetzelfde heet als het PTR record dat KPN voor je gemaakt heeft EN geen ipv6 gebruiken voor uitgaande e-mail, want daar heb je helemaal geen PTR records op). Ofwel alle uitgaande e-mail via KPN de MX sturen, grrrrrr. Ik vind dat wel triest hoor. Voor ipv6 zouden ze heel makkelijk een delegatie voor de prefix kunnen maken.

De internetverbinding doet het prima, ipv4 en ipv6, daar heb ik geen klachten over. Ik heb zelfs nauwelijks aanpassingen hoeven maken in m'n firewall/router (alleen eigenlijk vdsl naar glas -> vlan 6 encapsulatie, in beide gevallen de statische ip adressen / prefixes en dat was alles).

Maar de hele xs4all spirit is wel weg nu, ik vind het dan wel erg duur zo zonder reverse DNS en eigen mail server kan eigenlijk niet (in ieder geval niet met ipv6).

Nou zou ik kunnen overstappen, naar bijvoorbeeld een "native" abonnement bij KPN, of bij een andere provider, maar de zaken die ik nodig heb, daarvan is niet te achterhalen wie dat bieden:
- vast ipv4
- eigen mail server
- ipv6 prefix

Zelfs KPN zelf doet er geen uitspraken over voor z'n eigen abonnementen.

Wat ik ook wel interessant vind is dat ik recent een "nieuwe" SIM kaart gekregen heb voor "mobiel internet". Die doet het netjes, maar de oude, van xs4all, doet het ook nog steeds! Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. En ook interessant dat dit abonnement (op zich) bij KPN zelf nergens te vinden is. Wel mobiel internet abonnementen die heel duur zijn (10 of 25 euro per maand).

En verder: als je als niet-xs4all-klant een abonnement bij KPN wil afsluiten, dan zul je een "native" abonnement moeten kiezen (zonder vast ipv4 en zonder ipv6), je kunt niks kiezen wat vergelijkbaar is met het "xs4all" abonnement?

Ik had als soort van baldadige actie de optie "Fritboxbox € 0,00" uitgezet (ik hoef de Fritbox gelukkig niet meer te gebruiken sinds ik glasvezel heb). En ja hoor, twee weken later wordt er een "KPN box" bezorgd (nooit om gevraagd...). En nu weer twee weken later moet ik de Fritzbox opsturen. Dat ding is hardstikke oud, maar ik vind het prima hoor, veel plezier ermee.

Is er nu ook een optie om "Service Plus" uit te zetten? Het lukt mij niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15:17

dunklefaser

Point Of KnowReturn

Ik ben gisteren naar de superieure "KPN"-techniek gemigreerd.

Helaas mist de instructie om de FB7590 wat de telefonie betreft
"handmatig" over te zetten belangrijke informatie.

(NB: Ik heb op mijn FB de remote configuratie via TR069 uitgezet, dat hebben ze misschien wel gezien.)

Met alleen de info over accountnaam en wachtwoord zoals in de brief en de mail aangegeven
kom je er natuurlijk never nooit en mijn telefoonnummer stond dan ook 24 uur op "non registered"

Er ontbrak de expliciete vermelding van de SIP-server/registraar en de Proxy
en ook de correcte aanmeldnummer met +31 als prefix werd niet genoemd.
Ik moest eerst het vrij nieuwe document (22 jan 2022) van kpn 20220163_KPN_VastBellen_Specificaties_v20220127.pdf doorlezen
om de configuratie compleet en werkend te kunnen maken.

Slordig van KPN is mijn eerste indruk.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

eriksl schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 14:43:
Ik ben recent twee keer gemigreerd, één keer van xs4all naar KPN, dat was al in februari aangegeven, maar nu in april doorgevoerd. Tegelijkertijd is hier glasvezel opgeleverd, dus daar ook gemigreerd. Dat leverde een interessante gang van zaken op, maar is redelijk goed gegaan zowaar. Het betekende wel dat ik twee keer een ander ipv4 adres en ipv6 prefix kreeg, dat was wel erg jammer.

Bij xs4all hadden ze netjes mijn reverse DNS aangepast, zowel ipv4 als ipv6, zodat eigen mail server geen enkel probleem was. KPN doet dat gewoon helemaal niet. Dat betekent ofwel (zoals al gezegd is hier): zorgen dat je MX naar een A record staat die hetzelfde heet als het PTR record dat KPN voor je gemaakt heeft EN geen ipv6 gebruiken voor uitgaande e-mail, want daar heb je helemaal geen PTR records op). Ofwel alle uitgaande e-mail via KPN de MX sturen, grrrrrr. Ik vind dat wel triest hoor. Voor ipv6 zouden ze heel makkelijk een delegatie voor de prefix kunnen maken.

De internetverbinding doet het prima, ipv4 en ipv6, daar heb ik geen klachten over. Ik heb zelfs nauwelijks aanpassingen hoeven maken in m'n firewall/router (alleen eigenlijk vdsl naar glas -> vlan 6 encapsulatie, in beide gevallen de statische ip adressen / prefixes en dat was alles).

Maar de hele xs4all spirit is wel weg nu, ik vind het dan wel erg duur zo zonder reverse DNS en eigen mail server kan eigenlijk niet (in ieder geval niet met ipv6).

Nou zou ik kunnen overstappen, naar bijvoorbeeld een "native" abonnement bij KPN, of bij een andere provider, maar de zaken die ik nodig heb, daarvan is niet te achterhalen wie dat bieden:
- vast ipv4
- eigen mail server
- ipv6 prefix

Zelfs KPN zelf doet er geen uitspraken over voor z'n eigen abonnementen.

Wat ik ook wel interessant vind is dat ik recent een "nieuwe" SIM kaart gekregen heb voor "mobiel internet". Die doet het netjes, maar de oude, van xs4all, doet het ook nog steeds! Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. En ook interessant dat dit abonnement (op zich) bij KPN zelf nergens te vinden is. Wel mobiel internet abonnementen die heel duur zijn (10 of 25 euro per maand).

En verder: als je als niet-xs4all-klant een abonnement bij KPN wil afsluiten, dan zul je een "native" abonnement moeten kiezen (zonder vast ipv4 en zonder ipv6), je kunt niks kiezen wat vergelijkbaar is met het "xs4all" abonnement?

Ik had als soort van baldadige actie de optie "Fritboxbox € 0,00" uitgezet (ik hoef de Fritbox gelukkig niet meer te gebruiken sinds ik glasvezel heb). En ja hoor, twee weken later wordt er een "KPN box" bezorgd (nooit om gevraagd...). En nu weer twee weken later moet ik de Fritzbox opsturen. Dat ding is hardstikke oud, maar ik vind het prima hoor, veel plezier ermee.

Is er nu ook een optie om "Service Plus" uit te zetten? Het lukt mij niet...
De enige provider die jouw wensen uiteindelijk gaat bieden is Freedom, van KPN hoef je bijzonder weaning te verwachten. KPN heeft ons al een grote stap terug laten zetten in techniek, dat gaan zij niet op korte termijn veranderen. KPN wil voor consumenten alleen ‘domme’ abo’s leveren die alleen basic toegang biedt tot het Internet.
dunklefaser schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 17:02:

(NB: Ik heb op mijn FB de remote configuratie via TR069 uitgezet, dat hebben ze misschien wel gezien.)

Met alleen de info over accountnaam en wachtwoord zoals in de brief en de mail aangegeven
kom je er natuurlijk never nooit en mijn telefoonnummer stond dan ook 24 uur op "non registered"

Ik moest eerst het vrij nieuwe document (22 jan 2022) van kpn 20220163_KPN_VastBellen_Specificaties_v20220127.pdf doorlezen
KPN heeft van dit hele project een zooitje gemaakt, met zeer slechte informatie voorzieningen en communicatie. Heeft de huidige abo’s uitgekleed en er niets tegenover gezet, niet eens een veraging in abo kosten, daar mag je dan eerst weer een NIEUW contract voor aangaan. Wat weer verlies opleverd van andere verworven ‘rechten’.

[ Voor 15% gewijzigd door _Dune_ op 16-04-2022 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@_Dune_ Ik ben benieuwd of "normale" migraties d.w.z. met actieve TR069
geen soortgelijke (mis)communicatie hebben ontvangen en de telefonie migratie
dus "automatisch" goed gegaan is.

De KPN-communicatie-techniek kan alleen maar "domme" consumenten abo's,
daar lijkt het iig op.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:13
@eriksl Ik ben ook van XS4ALL naar KPN gemigreerd en heb voor mijn IPv6 adres door KPN een PTR record laten aanmaken voor de Reverse DNS.

Zie dit topic op het KPN Forum: https://forum.kpn.com/e-m...zetting-xs4all-kpn-562980

Als je daar een nieuw topic opent zal een moderator van KPN dat wel oppakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08:24
Glamdring schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:35:
@eriksl Ik ben ook van XS4ALL naar KPN gemigreerd en heb voor mijn IPv6 adres door KPN een PTR record laten aanmaken voor de Reverse DNS.

Zie dit topic op het KPN Forum: https://forum.kpn.com/e-m...zetting-xs4all-kpn-562980

Dat zal voor IPv4 wel niet gaan denk ik. Ik gebruik nu de KPN smtp als smarthost, maar ik krijg ik weet niet hoeveel anti spam bounces. Wat raar is, want ik smarthost alleen maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glamdring
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16:13
pennywiser schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:44:
[...]

Dat zal voor IPv4 wel niet gaan denk ik. Ik gebruik nu de KPN smtp als smarthost, maar ik krijg ik weet niet hoeveel anti spam bounces. Wat raar is, want ik smarthost alleen maar.
Als je wat voorbeelden naar KPN Abuse mailt, dan zul je wel wat terug horen over hoe en wat, misschien kunnen ze het zelfs voor je fixen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerkeP
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-07 20:41

GerkeP

Vragen mag altijd........

Mijn moeder is afgelopen vrijdag ook over gegaan naar de techniek van KPN.
Zaterdag belde ze mij met haar mobiel (gelukkig heeft ze die) dat ze wel gebeld kon worden maar dat ze niet zelf kon bellen.
Geen foutmeldingen in de fritzbox, registratie zou moeten kloppen.
Na een uur puzzelen, config opnieuw aanmaken, hele fritzbox onder handen genomen geen oplossing, het was onmogelijk om uit te bellen.
Dan maar bellen naar de helpdesk. Keuzemenu en gekozen dat ze was omgezet naar de techniek van KPN.
De wachttijd bedraagt meer dan 15 minuten. Uiteindelijk na 45 minuten maar afgebroken........

Het is dat ze het emailadres van mijn overleden vader niet kwijt wil.............

Ik ben blij dat ik volledig af ben van KPN en alle ellende, toch mijn moeder maar gaan uitleggen dat ze beter dat emailadres kan opgeven en over moet gaan stappen op iets waar KPN niet bij betrokken is.....

En vanmorgen kan ze ineens weer bellen, geen storingsmelding gezien etc........

GerkeP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Heb je ook rechtstreekse link naar dat document?

Ik heb er ff op gegoogled, maar kan 'm niet vinden...

Of is het deze soms:
https://www.kpn.com/w3/fi...ntid=50184&mode=incontext

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 17-04-2022 11:22 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dunklefaser

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@ehtweak Je hebt het document gevonden!
- Hiermee kon ik de gebrekkige informatie uit de brief en de mail aanvullen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eriksl
Glamdring schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:35:

KPN heeft een mechanisme gemaakt waarbij alle ip adressen onder jouw prefix een naam krijgen waarbij alle dubbele punten zijn vervangen door streepjes. Niet echt heel mooi, maar het volstaat voor mail PTR checking en je kunt elk adres gebruiken (van je prefix) wat je wilt, dat is dan wel weer mooi.

Nog even gechecked, reverse-reverse lookup werkt ook (dwz AAAA record opzoeken bij PTR), dat is essentieel.

Dank voor de tip, anders had ik dit niet geweten, werkt pas sinds een dag ofzo (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:19
Ik ben ook omgezet van XSALL naar KPN en zie nu in MijnKPN dat ik mijn abbo kan omzetten van XS4ALL Internet Pro naar XS4ALL Internet Giga.. Ik neem aan dat dat 1Gbit/s is? Voor de rest verandert er niks aan mijn abbo als ik het kies (heb een korting dus wil die niet kwijtraken).. Ik krijg alleen te zien dat er een 'technisch probleem' is als ik het wil bevestigen (bestelling plaatsen).. Iemand hier daar ervaring mee? Kan je inderdaad gratis je snelheid omzetten van 500Mbit naar 1Gbit? En is dat zogenaamde technische probleem tijdelijk of is er iets anders aan de hand en kan je ze beter even bellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Inflatable op 20-04-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:47
Inflatable schreef op woensdag 20 april 2022 @ 14:57:
Ik ben ook omgezet van XSALL naar KPN en zie nu in MijnKPN dat ik mijn abbo kan omzetten van XS4ALL Internet Pro naar XS4ALL Internet Giga.. Ik neem aan dat dat 1Gbit/s is? Voor de rest verandert er niks aan mijn abbo als ik het kies (heb een korting dus wil die niet kwijtraken).. Ik krijg alleen te zien dat er een 'technisch probleem' is als ik het wil bevestigen (bestelling plaatsen).. Iemand hier daar ervaring mee? Kan je inderdaad gratis je snelheid omzetten van 500Mbit naar 1Gbit? En is dat zogenaamde technische probleem tijdelijk of is er iets anders aan de hand en kan je ze beter even bellen?
Ik zou sowieso even bellen, zodat ze kunnen bevestigen dat je je korting niet verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ook leuk... NOT. :(

Vannacht is de verbinding omgezet naar de fabeltastische techniek van KPN (ahum) en, toegegeven, Internetpijp en IPTV werken zoals gewoonlijk (gelukkig wel).

Maar dan VoIP/SIP? GRMBL. :X
Ik kreeg een week geleden een brief over de omzetting met daarbij de belofte dat ik een volgende brief het SIP ww zou krijgen.
Alleen werd er niet bij verteld wanneer die volgende brief zou komen... En ook in de email; niks, niente, nada. :N

En als je dan belt naar het vertrouwde nummer wordt de horror van de KPN helldesk over je uitgestort.
"al onze medewerkers zijn in gesprek" "een ogenblik geduld alstublieft"
Alleen mijn interpretatie van 'geduld' is blijkbaar compleet iets anders dan bij de bobo's van KPN. ;)

Zucht; waarom, waarom? Waarom zoveel klantenergernis opwekken? :?
Dit moet toch getest zijn? Een klantmigratie met gewijzigde inlogdata moet toch, op tijd en oproepbaar electronisch beschikbaar zijn?

Zonder naar een stompzinnig muziek te moeten luisteren (nu al 20 minuten)? En nee, die '1' om geen muziek te willen, werkte ook al niet.

Een citaat van de Xs4all website:
De Klantenservice en Technische Helpdesk zijn en blijven gewoon bereikbaar. Op hetzelfde nummer, met dezelfde mensen én uit naam van XS4ALL. Precies zoals XS4ALL-klanten dat gewend zijn.
Tuurlijk... Nou, ik dacht het niet, dit is NIET hoe ik het gewend ben.

[ Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 20-04-2022 16:48 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:38

DDX

Je zal maar willen bellen via voip met de helpdesk...

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
DDX schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:03:
Je zal maar willen bellen via voip met de helpdesk...
Ja, leuk hè?

Mot ik verplicht mobiel bellen, vaste nummer werkt (nog) niet.

Nu net contact gekregen met een 'echt' persoon.
Wat een vage sh*t. Vervolgens blijkt FF als browser niet geschikt om een KPN ID aan te maken. Dan moet je weer 4200+je oude Xs4all klantennummer gebruiken als nieuwe KPN klantnummer, dan een bevestigingsmailtje, dan verificatie, dan weer je SIP gegevens opvragen, maar niet vergeten aan te vinken dat je NIET (!?) op het KPN netwerk zit.
En waarempel, dan krijg je ineens de mogelijkheid om je SIP ww te veranderen.
Waarbij die dan het SIP ww, wat per post schijnbaar nog onderweg is, overruled.

Vervolgens krijg je van de medewerker ook nog te horen dat het waanzinnig druk is met allerlei migratieissues en dan men zich verkeken heeft op allerlei practische problemen. Men beweert dat er qua HD capaciteit is opgeschaald, maar daar zet ik zo mijn vraagtekens bij.

Afijn, zometeen maar weer eens gaan testen of ik m'n VoIP/DECT toestellen weer tot telefonieleven kan wekken.
Oh ja, en op de vraag of de '351' blokkade code voor ongewenste inkomende gesprekken nog steeds functioneert c.q. of de bestaande blokkade lijst is gemigreerd, wist men het antwoord niet.
Het was wel een valide vraag, maar dat moest nog uitgezocht worden...

Ook leuk: password create rules voor KPN ID en voor SIP ID zijn volkomen tegenstrijdig. 8)7 Dat mag/moet zo lang zijn, mag wel/niet bepaalde tekens bevatten. Kortom; totaal inconsequent.

[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 20-04-2022 19:24 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:19
barrymossel schreef op woensdag 20 april 2022 @ 15:19:
[...]

Ik zou sowieso even bellen, zodat ze kunnen bevestigen dat je je korting niet verliest.
Dat heb ik inmiddels gedaan.. Zowel de XS4ALL als KPN helpdesk gebeld (die zijn kennelijk nog apart), en volgens beiden kon ik het gewoon zo omzetten en zou dan 1Gbit krijgen met behoud van alle voorwaarden van mijn huidige contract.. Daar vertrouw ik dan maar op, al kreeg ik niet echt de indruk dat ze echt goed wisten hoe het precies zat (1e lijn he).. Sowieso beetje apart dat je er helemaal geen bericht over krijgt dat je gratis kan upgraden van 500Mbit naar 1Gbit als XS4ALL Internet Pro klant naar XS4ALL Internet Giga.. Opzich snap ik het wel aangezien XS4ALL nooit meer dan 500Mbit heeft aangeboden en 1Gbit bij KPN wel al langer mogelijk is.. Gemiste marketing PR denk ik voor ze, gratis upgraden van 500Mbit naar 1Gbit is gewoon positief nieuws en zal best wel wat klanten overhalen toch te blijven..

Edit: inmiddels aangevraagd via MijnKPN en bevestiging gehad via e-mail.. Alles blijft hetzelfde, alleen heb nu XS4ALL Internet Giga (1Gbit) i.p.v. XS4ALL Internet Pro (500Mbit).. :Y)

[ Voor 8% gewijzigd door Inflatable op 20-04-2022 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HoppyF
ehtweak schreef op woensdag 20 april 2022 @ 16:45:
Ook leuk... NOT. :(

Vannacht is de verbinding omgezet naar de fabeltastische techniek van KPN (ahum) en, toegegeven, Internetpijp en IPTV werken zoals gewoonlijk (gelukkig wel).

Maar dan VoIP/SIP? GRMBL. :X
Ik kreeg een week geleden een brief over de omzetting met daarbij de belofte dat ik een volgende brief het SIP ww zou krijgen.
Alleen werd er niet bij verteld wanneer die volgende brief zou komen... En ook in de email; niks, niente, nada. :N

En als je dan belt naar het vertrouwde nummer wordt de horror van de KPN helldesk over je uitgestort.
"al onze medewerkers zijn in gesprek" "een ogenblik geduld alstublieft"
Alleen mijn interpretatie van 'geduld' is blijkbaar compleet iets anders dan bij de bobo's van KPN. ;)

Zucht; waarom, waarom? Waarom zoveel klantenergernis opwekken? :?
Dit moet toch getest zijn? Een klantmigratie met gewijzigde inlogdata moet toch, op tijd en oproepbaar electronisch beschikbaar zijn?

Zonder naar een stompzinnig muziek te moeten luisteren (nu al 20 minuten)? En nee, die '1' om geen muziek te willen, werkte ook al niet.

Een citaat van de Xs4all website:
De Klantenservice en Technische Helpdesk zijn en blijven gewoon bereikbaar. Op hetzelfde nummer, met dezelfde mensen én uit naam van XS4ALL. Precies zoals XS4ALL-klanten dat gewend zijn.
Tuurlijk... Nou, ik dacht het niet, dit is NIET hoe ik het gewend ben.
Ok, de migratie dus begrijp ik niet een vrijwillig gekozen overstap.
Ik zag die migratie niet zitten en ben overgestapt naar KPN en dat is foutloos verlopen.
Internet 1Gbit, IPTV plus vaste telefonie.
Geen helpdesk nodig gehad.
Enige nadeel is de wat beperkte Box 12.
Doet wel Voip maar inkomend en uitgaand.
Je kunt het niet opsplitsen zoals bij de Fritzbox wel kon.
Ik ga er ook geen Fritzbox voor aanschaffen dus laat dit maar zo.
Uitbellen kan ook “gratis” met een mobiel abonnement die we toch al hebben.

Maar wel vervelend als je met zo’n migratie weer met iets wordt opgescheept waar je niet om hebt gevraagd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
HoppyF schreef op woensdag 20 april 2022 @ 17:54:
[...]

Ok, de migratie dus begrijp ik niet een vrijwillig gekozen overstap.
Ik zag die migratie niet zitten en ben overgestapt naar KPN en dat is foutloos verlopen.
Internet 1Gbit, IPTV plus vaste telefonie.
Geen helpdesk nodig gehad.
Enige nadeel is de wat beperkte Box 12.
Doet wel Voip maar inkomend en uitgaand.
Je kunt het niet opsplitsen zoals bij de Fritzbox wel kon.
Ik ga er ook geen Fritzbox voor aanschaffen dus laat dit maar zo.
Uitbellen kan ook “gratis” met een mobiel abonnement die we toch al hebben.

Maar wel vervelend als je met zo’n migratie weer met iets wordt opgescheept waar je niet om hebt gevraagd.
Ik heb ook het heft in eigen hand genomen na het ontvangen van de gele envelop. Enerzijds omdat ik het niet zie zitten om als een soort restje van een opgeheven merk achter te blijven. Anderzijds ook omdat bij een volledige overstap ik simpelweg een veel betere aanbieding bij KPN kon krijgen nu (12 maanden forse korting).

Komende vrijdag wordt ik omgezet. Alleen jammer dat er een monteur voor niets deze kant op komt, ik gebruik mijn eigen router al jaren direct op de glasvezel dus die kan hier niets komen doen maar je kunt hem niet afzeggen. Nou ja de koffie staat klaar zullen we maar zeggen :)

En ook wel zonde dat ik 4 x VIP5202 straks moet terugsturen en ik ondertussen van KPN al een doos in huis heb met 4 gloednieuwe VIP5202 ontvangers 8)7 Ik snap dat ik ze ook echt na de migratie moet wisselen en moet activeren met mijn nieuwe KPN gegevens maar ergens wel vreemd dat ze dat niet gewoon softwarematig kunnen regelen (bijvoorbeeld tijdens de overstap de ontvangers resetten zodat ik ze opnieuw kan aanmelden met de KPN gegevens). Iets met duurzaamheid enzo…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
ik222 schreef op woensdag 20 april 2022 @ 18:56:
[...]

Ik heb ook het heft in eigen hand genomen na het ontvangen van de gele envelop. Enerzijds omdat ik het niet zie zitten om als een soort restje van een opgeheven merk achter te blijven. Anderzijds ook omdat bij een volledige overstap ik simpelweg een veel betere aanbieding bij KPN kon krijgen nu (12 maanden forse korting).

Komende vrijdag wordt ik omgezet. Alleen jammer dat er een monteur voor niets deze kant op komt, ik gebruik mijn eigen router al jaren direct op de glasvezel dus die kan hier niets komen doen maar je kunt hem niet afzeggen. Nou ja de koffie staat klaar zullen we maar zeggen :)

En ook wel zonde dat ik 4 x VIP5202 straks moet terugsturen en ik ondertussen van KPN al een doos in huis heb met 4 gloednieuwe VIP5202 ontvangers 8)7 Ik snap dat ik ze ook echt na de migratie moet wisselen en moet activeren met mijn nieuwe KPN gegevens maar ergens wel vreemd dat ze dat niet gewoon softwarematig kunnen regelen (bijvoorbeeld tijdens de overstap de ontvangers resetten zodat ik ze opnieuw kan aanmelden met de KPN gegevens). Iets met duurzaamheid enzo…
De monteur zorgt er wel voor dat er een werkende situatie is met de Box12.
Alles doet het dus.
Je kunt daarna zelf je eigen modem gaan gebruiken en kan in geval van nood of storing altijd terug naar de Box 12. Ik vond het netjes geregeld door de monteur.
Hij was toch nog wel even bezig om e.e.a. te testen.
Komt ook doordat er firmware upgrade e.d. geïnstalleerd worden, kost wat tijd.
Ja, wel vreemd de omruil van VIP5202 naar een VIP5202.
Zelfde ding maar….. afstandsbediening met een KPN logo! ;)
Hier maar één VIP5202, vier is meteen veel.
Gewoon maar doen de omruil, serienummers e.d. kloppen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Ik kwam er ook op het laatste moment achter dat die IP-address change toch nog wel een dingetje was/is. ;)

Zo is externe toegang tot Magister (in mijn geval) gekoppeld aan mijn thuis IP adres. Dus dat nieuwe adres moet ik nog wel doorgeven.
Ook een paar incidentele remote access devices hebben o.a. IP address white listing. M.a.w. daar kwam ik niet meer bij... :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbe
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
Ik ben eigenlijk wel tevreden bij xs4all. Heb de maandelijkse 10 euro 'blijf bij xs4all'-korting en een 'gratis' fritzbox-modem + repeater.

Mijn vraag is: kan ik als mijn abonnement afloopt gewoon verlengen met behoud van de korting? Of gaat de korting dan vervallen?

Of is het gewoon sowieso handiger om over te stappen naar KPN? Ik betaal nu 43,50 per maand voor internet-only 100Mb up/down.

[ Voor 19% gewijzigd door gurbe op 21-04-2022 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

@gurbe Dat ligt er een beetje aan wat voor korting jij hebt gekregen. Als de korting is welke voor een periode geldt, dan wordt naar betreffende periode de abo. kosten gewoon naar de op dat moment standaard geldende bedrag gezet. Bij actief verlengen van een abo. gelden er allemaal nieuwe voorwaarden, want je gaat dan gewoon een nieuw contract aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gurbe
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18-10-2022
_Dune_ schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:49:
@gurbe Dat ligt er een beetje aan wat voor korting jij hebt gekregen. Als de korting is welke voor een periode geldt, dan wordt naar betreffende periode de abo. kosten gewoon naar de op dat moment standaard geldende bedrag gezet. Bij actief verlengen van een abo. gelden er allemaal nieuwe voorwaarden, want je gaat dan gewoon een nieuw contract aan.
Dankje. Maar de vraag is even kan ik het oude xs4all-contract wel weer verlegend worden of moet ik echt over naar een KPN-contract (dus zonder standaard fritzbox)? Zo ja, kan ik dan weer de 10-euro "blijf bij xs4all"-korting krijgen?

Ik zal daar tzt achter aan bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
gurbe schreef op donderdag 21 april 2022 @ 13:01:
Ik ben eigenlijk wel tevreden bij xs4all. Heb de maandelijkse 10 euro 'blijf bij xs4all'-korting en een 'gratis' fritzbox-modem + repeater.

Mijn vraag is: kan ik als mijn abonnement afloopt gewoon verlengen met behoud van de korting? Of gaat de korting dan vervallen?

Of is het gewoon sowieso handiger om over te stappen naar KPN? Ik betaal nu 43,50 per maand voor internet-only 100Mb up/down.
Gewoon tegen die tijd bellen en vragen wat mogelijk is. Ik ben zelf voor de omzetting overgestapt. De aanbieding van KPN (12 maanden internet en tv voor €35) was voor mij een stuk gunstiger dan het voorstel van XS4ALL. Wie weet welke actie er voorbij komen. Gewoon rustig afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriksl
Maar wat moeten we nou als op enig moment KPN besluit alles van xs4all af te bouwen? Dat lijkt me wel logisch. Dan hebben we alleen nog abonnement met ipv4 en geen vaste adressen. Lekker is dat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ik222
  • Niet online
eriksl schreef op zaterdag 23 april 2022 @ 16:04:
Maar wat moeten we nou als op enig moment KPN besluit alles van xs4all af te bouwen? Dat lijkt me wel logisch. Dan hebben we alleen nog abonnement met ipv4 en geen vaste adressen. Lekker is dat...
Nou, ik ben zelf als nieuwe klant overgestapt naar KPN deze week (dus geen migratie naar de techniek van KPN als XS4ALL klant) maar ook daar heb ik netjes een vast IPv4 adres en /48 IPv6 prefix gekregen. Die werden ook meteen na bevestiging van de bestelling al per mail gecommuniceerd.

Enige wat ik mis t.o.v. XS4ALL is de zelf instelbare reverse DNS. Daarentegen krijg ik nu wel 1000/1000 voor aanzienlijk minder geld dan 200/200 bij XS4ALL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs8
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-06 16:33
dunklefaser schreef op zondag 17 april 2022 @ 11:51:
@ehtweak Je hebt het document gevonden!
- Hiermee kon ik de gebrekkige informatie uit de brief en de mail aanvullen.
Bedankt hiervoor! Wat een gebrekkige communicatie van KPN zeg.. En zelfs als dit in de brief had gestaan, had ik tenminste nog een stappenplan verwacht hoe dit in de Fritzbox aan te passen voor non-techies..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smaug the Great
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 19:46
Afgelopen woensdag 20/4 omgezet naar KPN. Omzettingsmail was van 02u15. Alles werkt nog precies hetzelfde als eerst. Internetsnelheid is nog steeds 260 up en 210 down (Internet Plus 200), inkomend- en uitgaand bellen werkt normaal, en aanmelden voor Mijn KPN is een fluitje van een cent. Ook de nieuwe SIMkaart voor het gratis data-abonnement heb ik ontvangen en geactiveerd. (Vergeet niet dit abonnement toe te voegen aan Mijn KPN, anders krijg je daar losse e-mail-facturen van 0 euro van).
Ik ben alleen maar blij met de wijziging van het IP-adres, want ik had in de loop der jaren op diverse websites een IP-blokkering opgelopen vanwege (vermeend) abuse.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeT80
Bye Bye XS4all,
Het waren 5 mooie jaren.
Zojuist overgezet naar KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL
  • Laatst online: 13:57

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

pennywiser schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 21:44:
[...]

Geldt voor IPv4 ook, ik gebruik het momenteel zonder issues op mijn eigen mailserver op basis van IPv4 ptr record..

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online
Dit is trouwens ook wel een dingetje:

Bent u XS4ALL-klant en overgezet naar de techniek van KPN?
Uw XS4ALL e-mailadressen zijn ondergebracht bij één of meerdere e-mailaccounts hieronder. Door te klikken op een e-mailaccount kunt u uw e-mailadressen die eindigen op @xs4all.nl of @cistron.nl terugvinden en beheren.

Let op: u kunt tijdelijk nog geen nieuwe e-mailadressen aanmaken die eindigen op @xs4all.nl of @cistron.nl. Naar verwachting kan dit in juli weer. Tot die tijd kunt u wel nieuwe e-mailadressen aanmaken die eindigen op @kpnmail.nl.

M.a.w. als net nu iets zou willen aanpassen, moet je wel geduld hebben en er maar van uit gaan dat het idd per juli wel weer kan...
En beloftes uit het verleden zijn totaal geen garantie voor de toekomst. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Arjan A

Cenosillicafoob

Smaug the Great schreef op zondag 24 april 2022 @ 16:09:
Afgelopen woensdag 20/4 omgezet naar KPN. Omzettingsmail was van 02u15. Alles werkt nog precies hetzelfde als eerst. Internetsnelheid is nog steeds 260 up en 210 down (Internet Plus 200), inkomend- en uitgaand bellen werkt normaal, en aanmelden voor Mijn KPN is een fluitje van een cent. Ook de nieuwe SIMkaart voor het gratis data-abonnement heb ik ontvangen en geactiveerd. (Vergeet niet dit abonnement toe te voegen aan Mijn KPN, anders krijg je daar losse e-mail-facturen van 0 euro van).
Ik ben alleen maar blij met de wijziging van het IP-adres, want ik had in de loop der jaren op diverse websites een IP-blokkering opgelopen vanwege (vermeend) abuse.
Goede tip van dat simmetje 👍
Ik ben ook overgezet. Heb net de 25 jaar bij XS4All niet kunnen halen (zou in september zijn :'( )

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-05 13:37
Was van plan om deze week over te stappen naar Freedom. Blijkt dat die nog niet leveren hier in Eindhoven. Dus ben ik Tweak gaan bekijken. Oh, dat valt mee denk ik,44,- voor 1Gbit (internet+bellen). Maar bij postcode check bleek het 65,- te zijn want KPN netwerk. Freedom is nog duurder over KPN.
Die huur van die lijn bij KPN is blijkbaar minstens 21,- per maand. Dat vind ik best een klote streek. En ik vraag me af hoeveel mensen gewoon bij KPN zitten omdat er geen redelijk alternatief is qua prijs voor deze snelheid? Ik hoop echt dat ACM niet in de mooie woorden van KPN trapt en deze markt even goed gereguleerd gaat worden.

Maar goed, ik blijf nog maar even zitten dan. Totdat Freedom hier beschikbaar komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
tweaker29789 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 03:48:
Was van plan om deze week over te stappen naar Freedom. Blijkt dat die nog niet leveren hier in Eindhoven. Dus ben ik Tweak gaan bekijken. Oh, dat valt mee denk ik,44,- voor 1Gbit (internet+bellen). Maar bij postcode check bleek het 65,- te zijn want KPN netwerk. Freedom is nog duurder over KPN.
Die huur van die lijn bij KPN is blijkbaar minstens 21,- per maand. Dat vind ik best een klote streek. En ik vraag me af hoeveel mensen gewoon bij KPN zitten omdat er geen redelijk alternatief is qua prijs voor deze snelheid? Ik hoop echt dat ACM niet in de mooie woorden van KPN trapt en deze markt even goed gereguleerd gaat worden.

Maar goed, ik blijf nog maar even zitten dan. Totdat Freedom hier beschikbaar komt.
Ik weet niet waar je in Eindhoven woont? Zelf woon ik in het noordoosten en we hebben hier al meer dan 10 glas liggen (Reggefiber). Freedom levert hier wel maar alleen via WBA en daardoor betaal je dus de hoofdprijs. Dat gaat echt niet veranderen want geloof maar niet dat Freedom of Tweak hier een kabel in de grond gaat leggen. Woon je in het zuidwest gedeelte dan kun je wel Freedom krijgen voor een spotprijs. Daar worden de wijken nu aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweaker29789
Edje040 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 08:28:
[...]

Ik weet niet waar je in Eindhoven woont? Zelf woon ik in het noordoosten en we hebben hier al meer dan 10 glas liggen (Reggefiber). Freedom levert hier wel maar alleen via WBA en daardoor betaal je dus de hoofdprijs. Dat gaat echt niet veranderen want geloof maar niet dat Freedom of Tweak hier een kabel in de grond gaat leggen. Woon je in het zuidwest gedeelte dan kun je wel Freedom krijgen voor een spotprijs. Daar worden de wijken nu aangesloten.
Dan wonen we bij elkaar in de buurt. Het is hier lang geleden ook aangesloten door Reggefiber. Ik vraag me alleen af of die prijzen mogelijk nog naar beneden gaan als ACM maatregelen treft. Dat het een stukje verderop hier in Eindhoven ineens een stuk goedkoper kan irriteert me nogal. Dat KPN abonnement is niet wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edje040
tweaker29789 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:39:
[...]

Dan wonen we bij elkaar in de buurt. Het is hier lang geleden ook aangesloten door Reggefiber. Ik vraag me alleen af of die prijzen mogelijk nog naar beneden gaan als ACM maatregelen treft. Dat het een stukje verderop hier in Eindhoven ineens een stuk goedkoper kan irriteert me nogal. Dat KPN abonnement is niet wat ik wil.
Ik zat bij OnsNetEindhoven, toen KPN, daarna XS4ALL en nu weer KPN. Kwalitatief is het gewoon dikke prima. Freedom staat nog steeds op mijn lijstje (ik ben ook founding member en mijn mail loopt via Soverin). Freedom kent voor mij echter een paar issues: 1. de veel te hoge prijs 2. Canal DIgitaal is gewoon een stuk minder dan KPN 3. gedoe met ip-adressen die overal en nergens vandaan komen.
T-Mobile kan hier ook 1000/1000 leveren maar als ik hier op het forum kijk loopt het daar ook niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barre73
tweaker29789 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 12:39:
[...]

Daar zal de ACM niet veel aan doen. In jouw geval had Cambrium in jouw PoP ook apparatuur kunnen ophangen en dan had jij dezelfde prijzen gehad voor Freedom of Tweak als een stukje verderop. Dus geef Cambrium hier de schuld, niet meteen KPN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smaug the Great
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-06 19:46
tweaker29789 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 03:48:

Freedom belooft al sinds de oprichting (3 jaar geleden of zo?) dat ze wel eens even met beter en veiliger internet zouden komen dan KPN, maar voorlopig maken ze erg weinig klaar. Ik krijg al 3 jaar te zien dat ik alleen een (veel te dure) glasverbinding via KPN kan krijgen, terwijl ze in het begin zeiden dat ze met aansluitingen in eigen beheer zouden komen, zoals XS4All had. Ik ben erg teleurgesteld in Freedom en blijf voorlopig gewoon mijn KPN-abonnement met XS4All-prijzen gebruiken.Voor extra privacy heb ik een VPN-abonnement afgesloten voor $60 per jaar bij PrivadoVPN. Deze biedt dezelfde snelheid als via je aansluitprovider, en je mag ook torrents en streamingservices gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweaker29789
Barre73 schreef op woensdag 27 april 2022 @ 22:24:
[...]

Daar zal de ACM niet veel aan doen. In jouw geval had Cambrium in jouw PoP ook apparatuur kunnen ophangen en dan had jij dezelfde prijzen gehad voor Freedom of Tweak als een stukje verderop. Dus geef Cambrium hier de schuld, niet meteen KPN
Dat hoop ik dus van wel, aangezien ik vanuit mijn positie niet echt concurrentie zie op mijn aansluiting. De prijsverschillen zijn daarvoor veel te groot (bewust geforceerd door KPN) en vanuit de consument gezien niet verklaarbaar als je de beschikbare providers met elkaar vergelijkt op basis van features.

Wat mij betreft wordt de internet infrastructuur een apart bedrijf. Liefst in handen van overheid, maar dat zal waarschijnlijk nooit meer gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barre73
Smaug the Great schreef op donderdag 28 april 2022 @ 02:36:
[...]

Freedom belooft al sinds de oprichting (3 jaar geleden of zo?) dat ze wel eens even met beter en veiliger internet zouden komen dan KPN, maar voorlopig maken ze erg weinig klaar. Ik krijg al 3 jaar te zien dat ik alleen een (veel te dure) glasverbinding via KPN kan krijgen, terwijl ze in het begin zeiden dat ze met aansluitingen in eigen beheer zouden komen, zoals XS4All had. Ik ben erg teleurgesteld in Freedom en blijf voorlopig gewoon mijn KPN-abonnement met XS4All-prijzen gebruiken. Voor extra privacy heb ik een VPN-abonnement afgesloten voor $60 per jaar bij PrivadoVPN. Deze biedt dezelfde snelheid als via je aansluitprovider, en je mag ook torrents en streamingservices gebruiken.
Freedom heeft volgens mij nooit gezegd dat ze de aansluitingen in eigen beheer zouden hebben. Dat heeft XS4all ook nooit gehad. Ze zouden ze alle diensten in eigen beheer proberen te houden. En dat doen ze ook gewoon voro zover ik kan zien (buiten TV dan natuurlijk).
Uiteraard moeten ze een lijn huren bij KPN of een andere partij. Het is een provider, geen operator of netbeheerder. Maar dat heeft XS4All ook altijd gemoeten.
Is het internet beter en veiliger? Geen idee, maar jij hebt het na die zin alleen maar over prijs. Dat lijkt mij niet hetzelfde. tenzij jij " beter" ziet als "goedkoper"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
tweaker29789 schreef op donderdag 28 april 2022 @ 07:26:
[...]

Dat hoop ik dus van wel, aangezien ik vanuit mijn positie niet echt concurrentie zie op mijn aansluiting. De prijsverschillen zijn daarvoor veel te groot (bewust geforceerd door KPN) en vanuit de consument gezien niet verklaarbaar als je de beschikbare providers met elkaar vergelijkt op basis van features.

Wat mij betreft wordt de internet infrastructuur een apart bedrijf. Liefst in handen van overheid, maar dat zal waarschijnlijk nooit meer gebeuren.
Ik begrijp wel wat jij bedoelt maar de ACM heeft tot nu toe altijd gekeken op netwerkniveau.
Het Reggefiber netwerk was open op de tweede laag. Dus elke partij die dat wil en kon mocht apparatuur plaatsen en zelf diensten leveren. Cambrium maar ook zeker Glasoperator (T-Mobile) hebben dat op veel plaatsen gedaan. Dat ze dat toevallig net niet in jouw PoP hebben gedaan is vervelend voor jou maar vanuit de ACM bezien was er gewoon voldoende concurrentiemogelijkheid.

Dat is niet het geval op plekken waar die apparatuur niet meer geplaatst kan worden. Dus de nieuwe aanleg met 1 grote City PoP en een Point to multipoint netwerk met PON en met straatkastjes. Daar kan je technisch gezien eigenlijk maar 1 operator op laten werken en daaronder alle providers die daarvan gebruik maken.
En precies daarvoor heeft KPN bij de ACM een voorstel ingediend met prijsverlagingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:17
MikeT80 schreef op dinsdag 26 april 2022 @ 09:18:
Bye Bye XS4all,
Het waren 5 mooie jaren.
Zojuist overgezet naar KPN
Hier ook, na klant geweest te zijn sinds 1995. Schrok met wel rot toen ik dinsdagmorgen geen internet meer had. Moest de MTU en de 7590AX herstarten. Was even bang dat de techniek van KPN geen internet meer betekent, ook omdat ik net voor de brief over de omzetting van VDSL naar glasvezel was overgestapt.

Qua ping en snelheid zie ik geen verschil.

Het omzetten van VDSL naar glas in een Fritzbox is trouwens fluitje van een cent. Even de Wizard draaien en op FFTH zetten, herstarten klaar. Als je wilt kun je dit door een monteur laten doen, mijn buren hebben een Experia 10 van KPN.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Laatst online: 14:13

The Zep Man

🏴‍☠️

Slordig van KPN is mijn eerste indruk.
Even ter referentie:

KPN instellingen voor SIP telefonie voor oud-XS4ALL klanten

Gebaseerd op:
• Mail van XS4ALL
• Brief van XS4ALL
https://www.kpn.com/w3/fi...380e682fc&contentid=50184

Dit is getest op een FRITZ!Box zonder KPN profiel. Hou er rekening mee dat de telefonie wizard een check heeft die kan falen. Negeer die check als die faalt. De status van het telefoonnummer op de overzichtspagina is leidend (groen bij correcte registratie).

Telefoonnummer voor registratie:
Gebruik hier het betreffende telefoonnummer, internationale notering (met +31, zonder 0, gevolgd door 9 cijfers). Formaat:
+31xxxxxxxxx

Interne telefoonnummer:
Gebruik de Nederlandse notatie van het tiencijferige telefoonnummer. Je kan de omschrijving negeren dat het lokale deel van het telefoonnummer gestript moet worden. Formaat:
0xxxxxxxxx

Gebruikersnaam:
Zie de ontvangen XS4ALL mail. Formaat:
XXXXXXXXXXXX@ims.imscore.net

Wachtwoord:
Zie de ontvangen XS4ALL brief.

Domain/registrar/realm:
ims.imscore.net

Proxy:
voip1-ext.kpn.net

Port (niet nodig voor FRITZ!Box, maar mogelijk voor andere SIP toestellen):
5060

Use telephone number for registration:
Checked

Always register via an internet connection:
Checked

Meer details die mogelijk nodig zijn voor andere SIP apparatuur zijn hier te vinden.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Pagina: 1 ... 103 ... 108 Laatste