Cisco Firepower 1010
Ik heb hierover vrijdag contact gehad met de opzegafdeling. Dat blijft daar staan maar je bent wel contractvrij ivm de diverse wijzigingen. Ze willen graag dat je belt zodat ze nog een aanbieding kunnen doen.barrymossel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:36:
Weken geleden al de grote boze gele envelop binnen gekregen, maar nog steeds staat bij contract informatie:
[...]
Ach ja, er zijn momenteel toch geen goede aanbiedingen volgens mij...
Maar er zijn inderdaad geen goede aanbiedingen nu (heb nu korting, fritzbox, spotify, sim, espn en dat hou je/loopt gewoon door)
[ Voor 5% gewijzigd door flowergirl op 15-03-2022 16:17 ]
Die datum zegt niets.barrymossel schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 15:36:
Weken geleden al de grote boze gele envelop binnen gekregen, maar nog steeds staat bij contract informatie:
[...]
Ach ja, er zijn momenteel toch geen goede aanbiedingen volgens mij...
Zodra je de gele envelop hebt ontvangen ben je contract vrij.
Zo is het bij mij ook gegaan.
Wel belt XS4all je op om te vragen waarom je weg gaat en ze doen je een aanbod.
Komt er op neer dat je €15 korting per maand kunt krijgen en als je dat al had kunt verlengen.
Beetje uitstel van executie maar je kunt het doen.
Mijn overstap naar KPN heeft mij zeker financieel voordeel gegeven.
12 maanden korting plus cashback telt wel aan.
Voor dat geld kun je makkelijk zelf een Fritzbox kopen als dit een wens is.
De KPN box 12 werkt maar is geen Fritzbox.
Een Fritzbox is zeker uitgebreider en zelf beter in te stellen.
De snelheid is echter wel prima.
Haal draadloos met gemak 650Mbits.
Ik kreeg de envelop helaas te laat voor die 12 maanden korting. Nu overal weer 6 maanden. Dus dan is 15 euro korting bij XS4ALL uiteindelijk een betere deal.HoppyF schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 16:50:
[...]
Die datum zegt niets.
Zodra je de gele envelop hebt ontvangen ben je contract vrij.
Zo is het bij mij ook gegaan.
Wel belt XS4all je op om te vragen waarom je weg gaat en ze doen je een aanbod.
Komt er op neer dat je €15 korting per maand kunt krijgen en als je dat al had kunt verlengen.
Beetje uitstel van executie maar je kunt het doen.
Mijn overstap naar KPN heeft mij zeker financieel voordeel gegeven.
12 maanden korting plus cashback telt wel aan.
Voor dat geld kun je makkelijk zelf een Fritzbox kopen als dit een wens is.
De KPN box 12 werkt maar is geen Fritzbox.
Een Fritzbox is zeker uitgebreider en zelf beter in te stellen.
De snelheid is echter wel prima.
Haal draadloos met gemak 650Mbits.
Als je terug leest in dit topic, dan kun je lezen dat die 12 maanden korting geen konstante is en bij de een wel mogelijk was en bij de ander niet. Dat kan per huisadres in dezelfde straat verschillen. Met andere woorden geen pijl op te trekken.barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:24:
[...]
Ik kreeg de envelop helaas te laat voor die 12 maanden korting. Nu overal weer 6 maanden. Dus dan is 15 euro korting bij XS4ALL uiteindelijk een betere deal.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Op mijn adres nog gewoon nog steeds 12 maanden. Maar zoals @_Dune_ al aangeeft is daar geen pijl op te trekken.barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 09:24:
[...]
Ik kreeg de envelop helaas te laat voor die 12 maanden korting. Nu overal weer 6 maanden. Dus dan is 15 euro korting bij XS4ALL uiteindelijk een betere deal.
Dat weet ik. Ik dacht echter dat die betreffende aanbieding nu niet meer geldig was, aangezien ik hem eerst wel te zien kreeg, maar nu niet meer._Dune_ schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:28:
[...]
Als je terug leest in dit topic, dan kun je lezen dat die 12 maanden korting geen konstante is en bij de een wel mogelijk was en bij de ander niet. Dat kan per huisadres in dezelfde straat verschillen. Met andere woorden geen pijl op te trekken.
Maar zoals @Edje040 zegt ziet hij hem nog wel. Bijzondere tactiek vanuit KPN dan...
Ik kon eerst ook altijd voor 12 maanden kiezen, Nu is dat ook 6 maanden geworden.
Met 6 maanden idd blijf ik nog wel bij XS4ALL
Met 6 maanden idd blijf ik nog wel bij XS4ALL
Dat blijft inderdaad een wazige tactiek..Ik krijg nog steeds dit:barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:50:
[...]
Dat weet ik. Ik dacht echter dat die betreffende aanbieding nu niet meer geldig was, aangezien ik hem eerst wel te zien kreeg, maar nu niet meer.
Maar zoals @Edje040 zegt ziet hij hem nog wel. Bijzondere tactiek vanuit KPN dan...
:fill(white):strip_exif()/f/image/a3hzmz766WJEznh7lAiXhkMr.png?f=user_large)
[ Voor 21% gewijzigd door Edje040 op 16-03-2022 11:02 ]
@barrymosselEdje040 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:01:
[...]
Dat blijft inderdaad een wazige tactiek..Ik krijg nog steeds dit:
[Afbeelding]
Blijven proberen!
De aanbieding via Pricewise is nu nog beter dan vele weken terug toen ik deze afsloot.
Nu €20 meer cashback.
Dus 12 maanden korting èn €100 cashback toe.
Denk niet dat je ergens anders een betere deal vindt voor 1Gbit.
/f/image/55Rj3bTKYmkcTLr9CvYEWj5m.png?f=fotoalbum_large)
Ik heb ook echt alles geprobeerd haha. Andere devices, andere IP adressen, andere "huidige provider", andere adressen, AdGuard uit en aan, incognito browser...HoppyF schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:12:
[...]
@barrymossel
Blijven proberen!
De aanbieding via Pricewise is nu nog beter dan vele weken terug toen ik deze afsloot.
Nu €20 meer cashback.
Dus 12 maanden korting èn €100 cashback toe.
Denk niet dat je ergens anders een betere deal vindt voor 1Gbit.
[Afbeelding]
Ik sta nu ook al bijna een half uur in de wacht bij XS4ALL om eens te horen wat ik aan korting bij hen nog kan krijgen...
je zult in eerste instantie 9 x €15 krijgen maar weet dat na enig aandringen 9 x €20 ook mogelijk is..barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:17:
[...]
Ik heb ook echt alles geprobeerd haha. Andere devices, andere IP adressen, andere "huidige provider", andere adressen, AdGuard uit en aan, incognito browser...
Ik sta nu ook al bijna een half uur in de wacht bij XS4ALL om eens te horen wat ik aan korting bij hen nog kan krijgen...
Ze bood direct 12 maanden €15 korting. Heb gezegd dat ik nog even over nadenk. Heb wel de 2e ontvanger (a €2,50) direct opgezegd, aangezien we die toch niet gebruiken...Edje040 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:18:
[...]
je zult in eerste instantie 9 x €15 krijgen maar weet dat na enig aandringen 9 x €20 ook mogelijk is..
Ik ben ondertussen ook over van XS4ALL naar KPN. Tot nu toe nog zonder problemen en alles is zonder veel downtime overgezet. Best tevreden dus. Zeker voor de genoemde 12 maanden 1Gbit voor € 35,- aanbieding.
Kwam er net wel achter dat als je via Breedbandwinkel de bestelling hebt gedaan, de cashback niet zo maar na oplevering overgeschreven wordt. Je moet binnen 4 weken een formulier invullen en dan nog een tijdje geduld hebben. Ik was het bijna vergeten dat ik nog iets moest doen, dus doe er je voordeel mee
Kwam er net wel achter dat als je via Breedbandwinkel de bestelling hebt gedaan, de cashback niet zo maar na oplevering overgeschreven wordt. Je moet binnen 4 weken een formulier invullen en dan nog een tijdje geduld hebben. Ik was het bijna vergeten dat ik nog iets moest doen, dus doe er je voordeel mee
Even in de chat gehangen met KPN en ze gooien met allerlei smoesjes waarom het op het ene adres wél 12 maanden korting is en op andere adressen niet. Eerst ging het over dat er dan pas net glasvezel lag op dat adres, daarna omdat ze ook KPN mobiel op dat adres hadden, toen wist ze het niet meer. Klopt gewoon echt niet wat ze zeggen.
Maar goed, ik had dus een adres gevonden in ons dorp waar wel 12 maanden korting wordt aangeboden. Bij Pricewise en KPN zelf kun je je dan in het bestelproces wel het adres (naar het juiste) aanpassen, maar dan verandert de korting mee. Bij Breedbandwinkel.nl blijft de korting op die 12 maanden staan en kun je met je eigen adres (en dus de korting) gewoon verder gaan in het bestelproces. Ben heel benieuwd of het nu goed gaat...
De bevestiging van Breedbandwinkel zegt van wel...
Maar goed, ik had dus een adres gevonden in ons dorp waar wel 12 maanden korting wordt aangeboden. Bij Pricewise en KPN zelf kun je je dan in het bestelproces wel het adres (naar het juiste) aanpassen, maar dan verandert de korting mee. Bij Breedbandwinkel.nl blijft de korting op die 12 maanden staan en kun je met je eigen adres (en dus de korting) gewoon verder gaan in het bestelproces. Ben heel benieuwd of het nu goed gaat...
Via Pricewise gaat dit automatisch zo staat het in de orderbevestiging.Witlof schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:43:
Ik ben ondertussen ook over van XS4ALL naar KPN. Tot nu toe nog zonder problemen en alles is zonder veel downtime overgezet. Best tevreden dus. Zeker voor de genoemde 12 maanden 1Gbit voor € 35,- aanbieding.
:strip_exif()/f/image/b8ymCVVrVpqrhC8SRHPXzeGM.jpg?f=fotoalbum_large)
Blijft merkwaardig.barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:14:
Even in de chat gehangen met KPN en ze gooien met allerlei smoesjes waarom het op het ene adres wél 12 maanden korting is en op andere adressen niet. Eerst ging het over dat er dan pas net glasvezel lag op dat adres, daarna omdat ze ook KPN mobiel op dat adres hadden, toen wist ze het niet meer. Klopt gewoon echt niet wat ze zeggen.
Maar goed, ik had dus een adres gevonden in ons dorp waar wel 12 maanden korting wordt aangeboden. Bij Pricewise en KPN zelf kun je je dan in het bestelproces wel het adres (naar het juiste) aanpassen, maar dan verandert de korting mee. Bij Breedbandwinkel.nl blijft de korting op die 12 maanden staan en met je eigen adres (en dus de korting) gewoon verder gaan in het bestelproces. Ben heel benieuwd of het nu goed gaat...De bevestiging van Breedbandwinkel zegt van wel...
Hier ligt al tien jaar glasvezel dus dat excuus gaat niet op.
Ik heb wel één KPN mobiel abonnement op mijn adres.
Mijn schoonouders die op dezelfde postcode wonen hebben ook KPN mobiel en geen 12 maanden korting.HoppyF schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:19:
[...]
Blijft merkwaardig.
Hier ligt al tien jaar glasvezel dus dat excuus gaat niet op.
Ik heb wel één KPN mobiel abonnement op mijn adres.
Behalve dat ik het strontirritant vind, vind ik het ook wel interessant. Het is echt geen volslagen willekeur bij een bedrijf als KPN. Ik zou dus graag willen weten wat nu precies de voorwaarden achter de schermen zijn.
Geloof mij ik ken KPN niet anders, in het verleden zakelijk ook met ze te maken gehad... werkelijk complete willekeur, tenminste zo komen ze mij veelal over. Groot met nogaltijd een erfenis-van-overheid, van voor niet weten wat ze van achteren doen.barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:21:
[...]
Behalve dat ik het strontirritant vind, vind ik het ook wel interessant. Het is echt geen volslagen willekeur bij een bedrijf als KPN. Ik zou dus graag willen weten wat nu precies de voorwaarden achter de schermen zijn.
[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 16-03-2022 12:44 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik geloof je op je woord, maar adres A 12 maanden korting geven en letterlijk de buren 6 maanden is iets dat je volgens mij bewust moet implementeren. En implementeren betekent dat er iemand over na heeft gedacht (of er goed over na is gedacht is een tweede). Ik zou graag de rationale erachter kennen._Dune_ schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:42:
[...]
Geloof mij ik ken KPN niet anders, in het verleden zakelijk ook met ze te maken gehad... werkelijk complete willekeur, tenminste zo komen ze mij veelal over. Groot met nogaltijd een erfenis-van-overheid, van voor niet weten wat ze van achteren doen.
Zo een adres heb ik ook gevonden, benieuwd naar de afloopbarrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:14:
Maar goed, ik had dus een adres gevonden in ons dorp waar wel 12 maanden korting wordt aangeboden. Bij Pricewise en KPN zelf kun je je dan in het bestelproces wel het adres (naar het juiste) aanpassen, maar dan verandert de korting mee. Bij Breedbandwinkel.nl blijft de korting op die 12 maanden staan en kun je met je eigen adres (en dus de korting) gewoon verder gaan in het bestelproces. Ben heel benieuwd of het nu goed gaat...De bevestiging van Breedbandwinkel zegt van wel...
Je laat KPN de opzegging bij xs4all doen?
Ja, lijkt me wel zo makkelijk.flowergirl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:45:
[...]
Zo een adres heb ik ook gevonden, benieuwd naar de afloop
Je laat KPN de opzegging bij xs4all doen?
Zeker, ik bedoelde meer ivm dat het contract nog op afkoop staat, waarvan ze aangegeven hebben dat dit niet zo is. Of daar nog problemen te verwachten zijn (ik denk het niet).
Ik ga er vanuit dat het goed gaat op basis van o.a. de ervaringen in dit topic. En anders storneer ik die 1,5 maand die ze alsnog proberen af te schrijven.flowergirl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:53:
Zeker, ik bedoelde meer ivm dat het contract nog op afkoop staat, waarvan ze aangegeven hebben dat dit niet zo is. Of daar nog problemen te verwachten zijn (ik denk het niet).
Ik heb ook de ervaring over die willekeur van aanbiedingen. Had steeds maximaal half jaar korting. Echter op een gegeven moment toch opeens via Breedbandwinkel 12x € 35,- voor 1Gbit met cashback van € 80,- en bij KPN dus niet. Maar verbinding is inmiddels opgeleverd met contract wat ik dus afgesloten heb via Breedbandwinkel met genoemde prijzen.
Heb overigens geen KPN Mobiel en al langere tijd een glasvezel liggen (woon er al sinds 2013).
Heb overigens geen KPN Mobiel en al langere tijd een glasvezel liggen (woon er al sinds 2013).
Dat is dan wel weer prettig.HoppyF schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:16:
[...]
Via Pricewise gaat dit automatisch zo staat het in de orderbevestiging.
[ Voor 34% gewijzigd door Witlof op 16-03-2022 14:32 ]
Net ook even chat gestart met KPN.
Gevraagd hoe het kan dat er verschillende kortingen gegeven worden.
Nou dat was volgens hem allemaal niet waar en dat kon niet.
Had de afbeelding van @Edje040 nog laten zien.
Maar dan was het een actie van een tijd geleden en bla bla bla.
Ook bij breedbandwinkel en pricewise had ik eerder gewoon 12 maanden korting en daar nu ook niet meer.
Gewoon blijven proberen dus en wellicht staat deze weer een keer op 12 maanden?
Anders blijf ik lekker nog even zitten
Ook bij breedbandwinkel en pricewise had ik eerder gewoon 12 maanden korting en daar nu ook niet meer.
Ik laat wel weten of mijn trucje gelukt is, als ik ook een bevestiging van KPN heb gehad.RvD86 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:49:
nou....dat klopt niet echt wat ze zeggen. Zojuist KPN gesproken en die zien op mijn adres gewoon 12 maanden. Het zal er aan liggen wie je spreekt denk ik.RvD86 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:49:
Gaat echt wel goed.barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 13:57:
[...]
Ik ga er vanuit dat het goed gaat op basis van o.a. de ervaringen in dit topic. En anders storneer ik die 1,5 maand die ze alsnog proberen af te schrijven.
Gisteren kreeg ik per post nog een brief van XS4all met de bevestiging van beëindiging van het contract per 9 maart. Kosten worden verrekend.
Bij de aanvraag bij KPN heb ik geen datum ingevuld voor ingang nieuwe abonnement.
Een dag later kwam KPN meteen al met een datum en afspraak met de monteur.
Zat ruim 4 weken tussen.
En de bevestiging van KPN geeft me ook gewoon 12 maanden korting @flowergirl.barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 12:14:
Maar goed, ik had dus een adres gevonden in ons dorp waar wel 12 maanden korting wordt aangeboden. Bij Pricewise en KPN zelf kun je je dan in het bestelproces wel het adres (naar het juiste) aanpassen, maar dan verandert de korting mee. Bij Breedbandwinkel.nl blijft de korting op die 12 maanden staan en kun je met je eigen adres (en dus de korting) gewoon verder gaan in het bestelproces. Ben heel benieuwd of het nu goed gaat...De bevestiging van Breedbandwinkel zegt van wel...
Dus mocht iemand geen 12 maanden korting krijgen, probeer dan een adres te vinden die dat wel krijgt en voer deze in bij breedbandwinkel.nl en pas in het bestelproces je adres aan. Overigens hebben zij nu ook de hoogste cashback van 120 euro.
Zo het ook dynamic pricing kunnen zijn?RvD86 schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:49:
:strip_exif()/f/image/VXjEwOKZd9KronFAQBktQ2dp.jpg?f=fotoalbum_large)
Twee prijs niveau’s op basis van aantal verkopen of op aantal klanten in de website of op tijdstip van de dag.
Kan natuurlijk, maar dan moeten er toch nog meer variabelen zijn dan aantal klanten en tijd, aangezien ik twee naast elkaar gelegen huizen heb getest op meerdere sites waarbij de een 12 en de ander 6 maanden korting kreeg.Fiberbleiswijk schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 22:02:
[...]
Zo het ook dynamic pricing kunnen zijn?
[Afbeelding]
Twee prijs niveau’s op basis van aantal verkopen of op aantal klanten in de website of op tijdstip van de dag.
Ik krijg net een email binnen van XS4all mijn glasvezel abo wordt opgezet naar de techniek van KPN. Ik zit daar niet op te wachten want ik krijg:
Echter:
Echter staat er in de uitleg niet bij hoe ik mijn nieuwe vaste IPv4 en IPv6 adres een reverse DNS record op kan laten nemen naar mijn mail server. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg in de nieuwe techniek van KPN?
code:
1
2
| [...] een nieuw IP-adres. Dit is een vast IP-adres zoals bij XS4ALL. Meestal heeft een nieuw IP-adres geen gevolgen en hoeft u niets te doen. [...] |
Echter:
code:
1
2
3
4
5
| [...] Gebruikt u een eigen e-mailserver? Een kleine groep klanten heeft zelf een e-mailserver geïnstalleerd die is aangesloten op de XS4ALL internetaansluiting. Beheert u uw eigen e-mailserver? Kijk dan vóór de omzetting van uw abonnement op xs4all.nl/eigenmailserver wat u moet doen om uw e-mails probleemloos te kunnen blijven versturen. [...] |
Echter staat er in de uitleg niet bij hoe ik mijn nieuwe vaste IPv4 en IPv6 adres een reverse DNS record op kan laten nemen naar mijn mail server. Iemand enig idee hoe ik dat voor elkaar krijg in de nieuwe techniek van KPN?
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Ik ben bang dat we dat niet meer terug krijgen, een van de mooie voordelen die we bij XS4ALL haddenWeaZuL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:58:
Ik krijg net een email binnen van XS4all mijn glasvezel abo wordt opgezet naar de techniek van KPN. Ik zit daar niet op te wachten want ik krijg:
code:
1 2 [...] een nieuw IP-adres. Dit is een vast IP-adres zoals bij XS4ALL. Meestal heeft een nieuw IP-adres geen gevolgen en hoeft u niets te doen. [...]
Echter:
code:
1 2 3 4 5 [...] Gebruikt u een eigen e-mailserver? Een kleine groep klanten heeft zelf een e-mailserver geïnstalleerd die is aangesloten op de XS4ALL internetaansluiting. Beheert u uw eigen e-mailserver? Kijk dan vóór de omzetting van uw abonnement op xs4all.nl/eigenmailserver wat u moet doen om uw e-mails probleemloos te kunnen blijven versturen. [...]
Je gaat een ander IPv4 adres krijgen (zover ik weet niet meer zo gegarandeerd vast als bij XS4ALL), ook het IPv6 subnet wordt gewijzigd. Daarnaast is reverse DNS record niet meer mogelijk.WeaZuL schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 11:58:
code:
1 2 [...] een nieuw IP-adres. Dit is een vast IP-adres zoals bij XS4ALL. Meestal heeft een nieuw IP-adres geen gevolgen en hoeft u niets te doen. [...]
Echter:
code:
1 2 3 4 5 [...] Gebruikt u een eigen e-mailserver? Een kleine groep klanten heeft zelf een e-mailserver geïnstalleerd die is aangesloten op de XS4ALL internetaansluiting. Beheert u uw eigen e-mailserver? Kijk dan vóór de omzetting van uw abonnement op xs4all.nl/eigenmailserver wat u moet doen om uw e-mails probleemloos te kunnen blijven versturen. [...]
Voor jouw eigen mailserver zal je mogelijk een relay mail server van KPN moeten gaan gebruiken. Of dat voldoende is, is niet helemaal zeker. KPN is namelijk een ramp mbt blakclists etc, mogelijk dat je daar meer actie op moet ondernemen.
Overigens zoek dit topic maar eens door, is al vaker over gesproken. De enige provider (zover ik weet) die hetzelfde biedt als XS4ALL deed, is Freedom. KPN stript werkelijk elk voordeel dat XS4ALL had, er zou niets veranderen... o wacht.
Kon je gisteren eigenlijk nog XS4ALL invoeren als provider? Vandaag staan ze er bij Pricewise en Breedbandwinkel er niet (meer) bij. Hierdoor heb ik voor het overzicht gekozen voor "andere provider".barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 11:17:
[...]
Ik heb ook echt alles geprobeerd haha. Andere devices, andere IP adressen, andere "huidige provider", andere adressen, AdGuard uit en aan, incognito browser...
Voorlopig blijf ik nog bij XS4ALL zitten, want al mijn aanbiedingen zijn nog tot en met december actief. Daarna mag ik waarschijnlijk €40,- extra betalen vanwege mijn vele kortingen en XS4ALL privileges.
- 2x data sim
- Fritzbox router (2x)
- Gratis Spotify
- 1 jaar gratis ESPN Compleet
- Nu nog 6 maanden korting Videoland
- en wellicht vergeet ik nog iets
Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.
XS4ALL staat er idd (al langer) niet bij. Maar in het bestelproces kun je wel aangeven dat je van XS4ALL komt, waardoor de installatiekosten komen te vervallen...Kiswum schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:31:
[...]
Kon je gisteren eigenlijk nog XS4ALL invoeren als provider? Vandaag staan ze er bij Pricewise en Breedbandwinkel er niet (meer) bij. Hierdoor heb ik voor het overzicht gekozen voor "andere provider".
Voorlopig blijf ik nog bij XS4ALL zitten, want al mijn aanbiedingen zijn nog tot en met december actief. Daarna mag ik waarschijnlijk €40,- extra betalen vanwege mijn vele kortingen en XS4ALL privileges.
- 2x data sim
- Fritzbox router (2x)
- Gratis Spotify
- 1 jaar gratis ESPN Compleet
- Nu nog 6 maanden korting Videoland
- en wellicht vergeet ik nog iets
Dat is mooi kak, dat wordt uitwijken naar een VPS voor email ...._Dune_ schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 12:21:
[...]
Je gaat een ander IPv4 adres krijgen (zover ik weet niet meer zo gegarandeerd vast als bij XS4ALL), ook het IPv6 subnet wordt gewijzigd. Daarnaast is reverse DNS record niet meer mogelijk.
Voor jouw eigen mailserver zal je mogelijk een relay mail server van KPN moeten gaan gebruiken. Of dat voldoende is, is niet helemaal zeker. KPN is namelijk een ramp mbt blakclists etc, mogelijk dat je daar meer actie op moet ondernemen.
Overigens zoek dit topic maar eens door, is al vaker over gesproken. De enige provider (zover ik weet) die hetzelfde biedt als XS4ALL deed, is Freedom. KPN stript werkelijk elk voordeel dat XS4ALL had, er zou niets veranderen... o wacht.
Ik ben een ehh founding member van Freedom, ik zou zo overstappen echter twee zaken hebben mij doen besluiten tot verlenging bij XS4all (en dus KPN)
1. Maandelijjkse kosten, ik snap dat je als "startup" prijstechnisch niet tegen een gevestigde orde kunt concurreren echter het verschil is eur275 op jaarbasis momenteel;
2. TV, Canal digital of de standaard KPN tv. Kinderen kijken nog regelmatig televisie, de overstap naar canaldigital is een verandering en die krijg ik moeilijk verkocht. Er wordt het e.e.a. periodiek opgenomen en terug gekeken op de IPAD. Ik heb momenteel weinig zicht of dergelijke functionaliteit ook door CD wordt aangeboden.
Een VPS voor email is ook niet gratis, dat betekend aanvullende kosten. Ik ga het een jaar aanzien bij KPN/xs4all, mocht het tegenvallen dan alsnog over naar Freedom.
Die link https://www.xs4all.nl/eigenmailserver/
Alsof die optie 1 gaat werken, tenzij je continu een check doet om te kijken of je ip opeens gelist is.]
Opties voor het probleemloos versturen van e-mail via uw eigen e-mailserver:
1. U laat jaarlijks het IP-adres van uw internetaansluiting verwijderen uit de Policy Block List van Spamhaus. Volg de stappen op: https://check.spamhaus.org/
2. U laat uw eigen e-mailserver e-mail versturen via smtp.xs4all.nl. Deze SMTP-server kunt u gebruiken als ‘mail relay’.
Ik heb het op die manier gedaan, helemaal goed.barrymossel schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 17:15:
[...]
En de bevestiging van KPN geeft me ook gewoon 12 maanden korting @flowergirl.
Dus mocht iemand geen 12 maanden korting krijgen, probeer dan een adres te vinden die dat wel krijgt en voer deze in bij breedbandwinkel.nl en pas in het bestelproces je adres aan. Overigens hebben zij nu ook de hoogste cashback van 120 euro.
DDX schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:27:
Die link https://www.xs4all.nl/eigenmailserver/
[...]
Alsof die optie 1 gaat werken, tenzij je continu een check doet om te kijken of je ip opeens gelist is.
Wat was het ook alweer "voor u gaat niets veranderen"...

Waarom zou 2 niet werken ? (behalve dat je misschien filtering/spam protectie van de mail relay hebt?)
Omdat zoals eerder gezegd KPN zijn zaken niet op orde heeft en jouw mail dan algauw niet wordt geaccepteerd door bijvoorbeeld Microsoft (Exchange Online).DDX schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:45:
Waarom zou 2 niet werken ? (behalve dat je misschien filtering/spam protectie van de mail relay hebt?)
De abonnementen voor de consument zijn bij KPN met wegvallen van XS4ALL echt gereguleerde verbindingen met internet geworden, waar je eigenlijk niet meer op does dan wat standard is voor de gemiddelde consument.
[ Voor 22% gewijzigd door _Dune_ op 17-03-2022 20:27 ]
Reverse DNS, dat gaat een mail relay server niet oplossenDDX schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 16:45:
Mag toch hopen dat microsoft alleen naar de server kijkt die het bij hun aflevert ?Zapp-it schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 19:08:
[...]
Reverse DNS, dat gaat een mail relay server niet oplossen
Anders zou je outlook client ook de mist in gaan als die mail aflevert op een smtp server.
Gelukkig stap ik zelf half april over op freedom dus allemaal geen last van.
Wel grappig dat ik eerste aankondiging al weken geleden ontvangen heb, maar toen heb ik de verhuizing aangevraagd met gewenste datum na mijn vakantie.
Gelukkig niet eerst van xs4all naar kpn gemigreerd waar ik even bang voor was.
Heb nu 2 oude ontvangers (Arcadyan HMB2260), voor de 2e betaal ik 2,50 per maand.Dj-sannieboy schreef op woensdag 8 september 2021 @ 08:04:
[...]
4K ontvanger kun je gewoon regelen door een extra TV ontvanger aan te vragen bij XS4ALL. Vervolgens weer eentje opzeggen en de oude terugsturen.
Als ik nu een 3e 4K ontvanger bestel is deze 5 euro. Wanneer ik erna de oude afmeld en weer op 2 ontvangers zit, wordt het dan aangepast naar 2,50? Dit lijkt me een oude prijs en hanteert kpn nu altijd 5 euro voor een extra ontvanger.
Zojuist 1,5 uur aan de telefoon gehangen. Heb mijn contract verlengd en 9 maanden 15 euro korting gekregen.
Tevens ruil ik de fritzbox 5490 in voor een 7590 via mijn glasvezel netwerk. Deze komt de monteur vervangen.
Tevens ruil ik de fritzbox 5490 in voor een 7590 via mijn glasvezel netwerk. Deze komt de monteur vervangen.
Voor mij is het niet helemaal duidelijk, de brief had ik al eerder ontvangen van de omzetting. Mijn contract loopt pas 5/6 maanden. Ik had de eerste 6 maanden korting. Betekent dit dat ik contractvrij ben en weer om een korting kan vragen bij xs4all of kpn?
Bij mij was het contract ook nog niet afgelopen maar in de brief staat letterlijk:ohakerel schreef op maandag 21 maart 2022 @ 16:42:
Voor mij is het niet helemaal duidelijk, de brief had ik al eerder ontvangen van de omzetting. Mijn contract loopt pas 5/6 maanden. Ik had de eerste 6 maanden korting. Betekent dit dat ik contractvrij ben en weer om een korting kan vragen bij xs4all of kpn?
Ik heb omdat ik er behoorlijk op achteruit ga qua functionaliteit dus een nieuw contract met 12 maanden korting bedongen die per direct inging.Wilt u uw abonnement(en) vanwege deze veranderingen kosteloos beëindigen? Dat kan via onze Klantenservice, schriftelijk en via Mijn XS4ALL.
Ik lees hier toch verwarrende info. ik heb die gele brief ook ontvangen en er staat niks over de fritzbox moeten inleveren, krijg een nieuw VAST IP adres dus hoezo zijn vaste ip adressen niet vast? Als ik het zo zie hoef je qua omzetting dus helemaal niks te doen.
Ja ik zit natuurlijk met mijn mail bak en dan kun je blijkbaar dus of 1x per jaar die spamhaus vermelding er uit laten halen, daar wordt je niet blij van als dat elk jaar met en je zit met die reverse DNS dus dat schiet niet op. Of je stelt een relay server in zoals wordt gesuggereerd maar dan hoef je optie 1 toch niet te doen? Bovendien heb je met een relay altijd dat de reverse dns niet overeenkomt maar die van KPN is toch gemachtigd om te versturen via SPF? Ik meen dat dit het moet oplossen. Anders moet ik toch een vps regelen.
Of een overstap wagen naar een andere provider maar dat doe ik dan liever eind november.
En het is leuk dat mensen vertellen hoe hun overstap van XS4ALL naar KPN of een andere provider er uit ziet als ze zelf een overstap hebben aangevraagd, maar dat is NIET hetzelfde als omzetting van XS4ALL naar KPN techniek.
Ja ik zit natuurlijk met mijn mail bak en dan kun je blijkbaar dus of 1x per jaar die spamhaus vermelding er uit laten halen, daar wordt je niet blij van als dat elk jaar met en je zit met die reverse DNS dus dat schiet niet op. Of je stelt een relay server in zoals wordt gesuggereerd maar dan hoef je optie 1 toch niet te doen? Bovendien heb je met een relay altijd dat de reverse dns niet overeenkomt maar die van KPN is toch gemachtigd om te versturen via SPF? Ik meen dat dit het moet oplossen. Anders moet ik toch een vps regelen.
Of een overstap wagen naar een andere provider maar dat doe ik dan liever eind november.
En het is leuk dat mensen vertellen hoe hun overstap van XS4ALL naar KPN of een andere provider er uit ziet als ze zelf een overstap hebben aangevraagd, maar dat is NIET hetzelfde als omzetting van XS4ALL naar KPN techniek.
Ik kijk het nog een jaartje aan dus ergens tussen april en juni word ik overgezet op KPN techniek. Dan heb je wel een vast IP adres maar geen rDNS en gezeik als je je eigen mailserver draait zoals ik. Dus van de korting die ik nu bedongen heb huur ik een VPS om mijn eigen mailserver op te draaien. Als er volgend jaar geen korting meer in zit vertrek ik naar de goedkoopste provider die er op dat moment verkrijgbaar is.
Als je geen eigen mailserver draait hoef je inderdaad weinig te doen op dat vlak. Heb je telefonie dan moet je dat wel aanpassen in je Fritzbox. In de Fritzbox kan je het KPN Glasvezel ISP profiel kiezen maar zonder dat zou het ook moeten blijven werken. Zij het dan met een nieuw IP nummer. Ik heb geen tv dus weet niet wat je daar eventueel nog voor moet doen.
Als je geen eigen mailserver draait hoef je inderdaad weinig te doen op dat vlak. Heb je telefonie dan moet je dat wel aanpassen in je Fritzbox. In de Fritzbox kan je het KPN Glasvezel ISP profiel kiezen maar zonder dat zou het ook moeten blijven werken. Zij het dan met een nieuw IP nummer. Ik heb geen tv dus weet niet wat je daar eventueel nog voor moet doen.
Even een update van mijn kant. Ik zit nu 2 weken op m'n KPN verbinding en ik heb toch wel een rDNS record...synoniem schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:38:
Ik kijk het nog een jaartje aan dus ergens tussen april en juni word ik overgezet op KPN techniek. Dan heb je wel een vast IP adres maar geen rDNS en gezeik als je je eigen mailserver draait zoals ik. Dus van de korting die ik nu bedongen heb huur ik een VPS om mijn eigen mailserver op te draaien. Als er volgend jaar geen korting meer in zit vertrek ik naar de goedkoopste provider die er op dat moment verkrijgbaar is.
Welliswaar niet naar m'n eigen domein, maar het resolved in ieder geval naar een hostname. Dat het geen match met m'n smtp banner is, is niet zo'n ramp. De domain health check bij MxToolBox heb ik 1 andere warning over m'n 'DNS SOA Refresh value' maar die zit in werkelijkheid binnen het gevraagde bereik.
Ik heb zelf m'n IP van de spamhaus lijst kunnen halen...
Het is inderdaad veel handiger om zelf een VPS te huren en je mailserver daarop te draaien.synoniem schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:38:
Ben je los van welke provider dan ook.
Je kunt dan opstappen naar een provider naar keuze en bespaart daar genoeg geld mee om je VPS van te bekostigen.
Mijn (zelf gekozen overstap) van XS4all naar KPN levert mij genoeg op en ik heb een goedwerkende situatie.
Bedankt allen. Ik had de welbekende brief dus niet goed genoeg gelezen, vandaag gebeld met xs4all en niet meer dan 9x15 eur korting kunnen krijgen. Dankzij jullie tips over pricewise nu een hogere snelheid 100/100 naar 200/200 voor minder geld en nog een kleine cashback
Kleine cashback??ohakerel schreef op maandag 21 maart 2022 @ 23:24:
Bedankt allen. Ik had de welbekende brief dus niet goed genoeg gelezen, vandaag gebeld met xs4all en niet meer dan 9x15 eur korting kunnen krijgen. Dankzij jullie tips over pricewise nu een hogere snelheid 100/100 naar 200/200 voor minder geld en nog een kleine cashback
De cashback bij Pricewise is nu maar liefst €120.
Was eerder €100 en €80.
Daarbij komt dan nog de 12 maanden korting van KPN.
De snelheid moet je 1Gbit kiezen want je betaalt nu niet extra daarvoor.
:strip_exif()/f/image/Ydaif77YzklYZ9U5axLS1ICN.jpg?f=fotoalbum_large)
WTF...Ook al 12 maanden.HoppyF schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Kleine cashback??![]()
Was eerder €100 en €80.
[Afbeelding]
Deze aanbieding wil ik ook.
Ik krijg er steeds maar 6.
Heb wel 20 verschillende postcodes geprobeerd en allemaal 6 maanden...

Een hostname, daar heb je dan toch niets aan? Het gaat er toch om dat de hostname van je mailserver wordt geresolved? Of zeg je dat je de hostname van je mailserver aanpast naar de hostname die in rDNS van KPN geconfigureerd staat?servies schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:49:
[...]
Even een update van mijn kant. Ik zit nu 2 weken op m'n KPN verbinding en ik heb toch wel een rDNS record...
Welliswaar niet naar m'n eigen domein, maar het resolved in ieder geval naar een hostname. Dat het geen match met m'n smtp banner is, is niet zo'n ramp. De domain health check bij MxToolBox heb ik 1 andere warning over m'n 'DNS SOA Refresh value' maar die zit in werkelijkheid binnen het gevraagde bereik.
Die rDNS hostname is overigens xxx-xxx-xxx-xxx.fixed.kpn.net waar xxx het IPv4 adres van je aansluiting welke gecommuniceerd is in de brief.
[ Voor 8% gewijzigd door WeaZuL op 22-03-2022 13:47 ]
Blijven proberen!RvD86 schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 11:25:
[...]
WTF...Ook al 12 maanden.
Deze aanbieding wil ik ook.
Ik krijg er steeds maar 6.
Heb wel 20 verschillende postcodes geprobeerd en allemaal 6 maanden...
Al eerder is vastgesteld dat jouw adres niet permanent op 6 maanden staat.
Blijf dus kijken bij KPN zelf, Pricewise en Breedbandwinkel.
Ik had ook begrepen dat als je in de buurt een postcode gevonden hebt met 12 maanden je daarmee kunt bestellen bij bv Breedbandwinkel en daarna het adres kunt laten veranderen naar je eigen adres.
Allemaal heel omslachtig en onverklaarbaar maar je moet wat doen om aan je korting te komen.
Haha probeer het al een tijdje.HoppyF schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:59:
[...]
Blijven proberen!
Al eerder is vastgesteld dat jouw adres niet permanent op 6 maanden staat.
Blijf dus kijken bij KPN zelf, Pricewise en Breedbandwinkel.
Ik had ook begrepen dat als je in de buurt een postcode gevonden hebt met 12 maanden je daarmee kunt bestellen bij bv Breedbandwinkel en daarna het adres kunt laten veranderen naar je eigen adres.
Allemaal heel omslachtig en onverklaarbaar maar je moet wat doen om aan je korting te komen.
Heb nu van iemand een postcode gekregen waar hij 12 maanden mee had besteld, Ook die werkt niet bij mij.

Maar wie weet wint de aanhouder.
Ik blijf het nog even proberen
Ik heb nooit een IP adres gecommuniceerd gekregen van KPN...WeaZuL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 13:32:
[...]
Een hostname, daar heb je dan toch niets aan? Het gaat er toch om dat de hostname van je mailserver wordt geresolved? Of zeg je dat je de hostname van je mailserver aanpast naar de hostname die in rDNS van KPN geconfigureerd staat?
Die rDNS hostname is overigens xxx-xxx-xxx-xxx.fixed.kpn.net waar xxx het IPv4 adres van je aansluiting welke gecommuniceerd is in de brief.
Wat mijn ervaring is is dat in 99% van de gevallen wanneer er op rDNS wordt gecontroleerd, wordt er gekeken of de rDNS waarde weer resolved naar specifiek hetzelfde IP. Dat gebeurt dus in dit geval. Sowieso wordt er in 99% van de gevallen niets met rDNS gedaan. Ik heb ook jaren mail verstuurd zonder rDNS... Zorg gewoon dat je niet een open relay bent en niet op blacklists komt te staan en maak gebruik van DKIM, DMARC en SPF...
Nog een vraag, als je wordt omgezet naar IPtv op de techniek van KPN komende van XS4all, wijzigt dan ook de config van IPtv als je een eigen router draait? Bijv. het destination subnet in de nat config van IPtv?
Kan het me bijna niet voorstellen. Je IPTV kwam al voor 100 procent van KPN.WeaZuL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:23:
Nog een vraag, als je wordt omgezet naar IPtv op de techniek van KPN komende van XS4all, wijzigt dan ook de config van IPtv als je een eigen router draait? Bijv. het destination subnet in de nat config van IPtv?
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Helaas krijg ik maar 6 maanden en 50 cashback. Wel 50% korting dus geen 35 maar 25 pmHoppyF schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 10:23:
[...]
Kleine cashback??![]()
Was eerder €100 en €80.
[Afbeelding]
Welke router draai je?WeaZuL schreef op dinsdag 22 maart 2022 @ 21:23:
https://forum.kpn.com/thu...modemkeuze-bij-kpn-490647
Nog een vraagje, hoe ervaren mensen de overstap van de 7590 naar de kpn box 12?
Ik gebruik eigenlijk geen extra services, ik game via lan en heb graag een open nat type. Wifi bereik van de 7590 vind ik goed tot zeer goed, ga ik hierop achteruit?
Gebruikt kpn net als xs4all een los kastje voor glasvezel of gaat deze direct in de modem/router?
Ik gebruik eigenlijk geen extra services, ik game via lan en heb graag een open nat type. Wifi bereik van de 7590 vind ik goed tot zeer goed, ga ik hierop achteruit?
Gebruikt kpn net als xs4all een los kastje voor glasvezel of gaat deze direct in de modem/router?
[ Voor 16% gewijzigd door ohakerel op 23-03-2022 09:01 ]
KPN gebruikt een opklikbare mediaconverter op de FTU en vandaar een CAT kabel naar de Box 12. Maar de opstelling die je nu hebt werkt met KPN ook prima. Het is tenslotte dezelfde verbinding. Moet je wel zelf een FB7590 kopen vermoed ik?ohakerel schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:00:
Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.
Ja dat dacht ik al bedankt voor het verhelderen. Ik denk dat ik de 7590 wel kan overnemen voor een x bedrag maar dat wil ik dus alleen doen als het verschil zodanig groot is in dagelijks gebruik. Anders is het natuurlijk weggegooid geld.Barre73 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:04:
[...]
KPN gebruikt een opklikbare mediaconverter op de FTU en vandaar een CAT kabel naar de Box 12. Maar de opstelling die je nu hebt werkt met KPN ook prima. Het is tenslotte dezelfde verbinding. Moet je wel zelf een FB7590 kopen vermoed ik?
Kijk even op het KPN forum en zoek op problemen met de Box 12. Dan weet je snel genoeg denk ik. Vorige sommigen werkt ie prima maar hier komt zo'n box er niet in. Ik hou het gewoon bij een FritzBox (zeker als je veel WiFi-devices en IoT hebt).ohakerel schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:08:
[...]
Ja dat dacht ik al bedankt voor het verhelderen. Ik denk dat ik de 7590 wel kan overnemen voor een x bedrag maar dat wil ik dus alleen doen als het verschil zodanig groot is in dagelijks gebruik. Anders is het natuurlijk weggegooid geld.
Ik ben best kritisch op het gebruik maar moet zeggen dat de Box 12 goed werkt.Edje040 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:33:
[...]
Kijk even op het KPN forum en zoek op problemen met de Box 12. Dan weet je snel genoeg denk ik. Vorige sommigen werkt ie prima maar hier komt zo'n box er niet in. Ik hou het gewoon bij een FritzBox (zeker als je veel WiFi-devices en IoT hebt).
Natuurlijk kan het beter en anders maar het werkt wel.
Haal hier met gemak 400Mbits op WiFi in de tuin en in huis nog hoger.
Het bereik en snelheid is in orde.
Heb hier wel één Super WiFi 2 bijgekocht.
De gebruikersinterface is traag van de Box 12.
Bij de Fritzbox is het snel en simpel en ook uitgebreid.
De Box 12 oogt wat vreemd.
Toch werkt portforwarding enzo gewoon goed.
Wat ik niet kan instellen op de Box 12 is Voip naar mijn eigen voip provider.
Dat is jammer.
Er had gewoon een optie bij moeten zitten om een extra Voip in te kunnen stellen.
Hier inmiddels ook de gele envelop met aankondiging ontvangen. Over enkele dagen tussen 01 en 08 uur gaan we over. De internetverbinding zou volgens het bericht automatisch weer online moeten komen zonder aanpassing van instellingen. Telefoonnummers worden die dag ook naar KPN overgezet, blijkbaar door middel van portering. De telefonieinstellingen in de Fritzdoos moeten dus aangepast worden om het weer te laten werken, en inkomende oproepen zullen in de loop van de dag pas weer binnenkomen na voltooiing van de portering.
Een vriend van mij heeft met zijn migratie een downtime gehad van 2 dagen, ging iets mis in het proces.
Telefonische helpdesk kon niks dan opschrijven en doorgeven, de gebelde leek totaal geen verstand van (technische) zaken te hebben. Volgens hem zijn eerste slechte ervaring met de klantenservice ooit.
Zit wel al enige tijd rond te kijken voor een alternatief voor I+B à la XS4ALL. Jammer genoeg heeft niemand anders dan het grote, groene monster een optie voor goedkoper internationaal (non-EU) telefonieverkeer, en met ongeveer één hele dag per maand aan verkeer is dat geen overbodige luxe.
Whatsapp e.d. zijn geen alternatief. Cashbacks kunnen mij in principe gestolen worden, zo'n belbundel bespaart veel meer. Tevens is de inbegrepen simkaart welke met een USB modem al meermaals prima dienst heeft gedaan als redundant verbinding een fijne pré, zeker bij het ontbreken van een mobiel toestel. Bij deze dus enkele tips voor Freedom, als ze meelezen.
Een vriend van mij heeft met zijn migratie een downtime gehad van 2 dagen, ging iets mis in het proces.
Telefonische helpdesk kon niks dan opschrijven en doorgeven, de gebelde leek totaal geen verstand van (technische) zaken te hebben. Volgens hem zijn eerste slechte ervaring met de klantenservice ooit.
Zit wel al enige tijd rond te kijken voor een alternatief voor I+B à la XS4ALL. Jammer genoeg heeft niemand anders dan het grote, groene monster een optie voor goedkoper internationaal (non-EU) telefonieverkeer, en met ongeveer één hele dag per maand aan verkeer is dat geen overbodige luxe.

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Really? Ik heb de 7590 en die is echt seconden aan het laden tussen scherm X en Y. Ik ga regelmatig even naar Home Network > Network en op die pagina tevoorschijn te toveren duurt zo 3-5 sec. Vind ik traag. Erg traag.HoppyF schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:36:
[...]
Bij de Fritzbox is het snel en simpel en ook uitgebreid.
Hier geen migratie maar een bewuste overstap naar KPN.timmie1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:39:
Hier inmiddels ook de gele envelop met aankondiging ontvangen. Over enkele dagen tussen 01 en 08 uur gaan we over. De internetverbinding zou volgens het bericht automatisch weer online moeten komen zonder aanpassing van instellingen. Telefoonnummers worden die dag ook naar KPN overgezet, blijkbaar door middel van portering. De telefonieinstellingen in de Fritzdoos moeten dus aangepast worden om het weer te laten werken, en inkomende oproepen zullen in de loop van de dag pas weer binnenkomen na voltooiing van de portering.
Zit wel al enige tijd rond te kijken voor een alternatief voor I+B à la XS4ALL. Jammer genoeg heeft niemand anders dan het grote, groene monster een optie voor goedkoper internationaal (non-EU) telefonieverkeer, en met ongeveer één hele dag per maand aan verkeer is dat geen overbodige luxe.Whatsapp e.d. zijn geen alternatief. Cashbacks kunnen mij in principe gestolen worden, zo'n belbundel bespaart veel meer. Tevens is de inbegrepen simkaart welke met een USB modem al meermaals prima dienst heeft gedaan als redundant verbinding een fijne pré, zeker bij het ontbreken van een mobiel toestel. Bij deze dus enkele tips voor Freedom, als ze meelezen.
Echt nul downtime, alles bleef gewoon werken, vaste telefonie ook.
Nou ja, behalve dan eventjes toen de Fritzbox eraf ging en de NT geplaatst moest worden plus de Box 12.
Korte uitval dus vanwege het wisselen van de apparatuur.
Ik had een 5490.barrymossel schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:41:
[...]
Really? Ik heb de 7590 en die is echt seconden aan het laden tussen scherm X en Y. Ik ga regelmatig even naar Home Network > Network en op die pagina tevoorschijn te toveren duurt zo 3-5 sec. Vind ik traag. Erg traag.
Nooit ervaren dat deze traag was.
Ik heb geen 7590 ook gehad maar zou ik er nu wel eentje aanschaffen dan zou ik de 7590 ax nemen.
Niet de gewone.
Betaal je nu voor een Fritzbox of heb je er zelf één gehaald?HoppyF schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:08:
[...]
Hier geen migratie maar een bewuste overstap naar KPN.
Echt nul downtime, alles bleef gewoon werken, vaste telefonie ook.
Nou ja, behalve dan eventjes toen de Fritzbox eraf ging en de NT geplaatst moest worden plus de Box 12.
Korte uitval dus vanwege het wisselen van de apparatuur.
Mijn overstap naar E-fiber blijkt vertraagd te zijn. Pas in augustus zal de aanleg worden afgerond, dus tot die tijd bij XS4ALL. Zal mijn huidige contract, met hun, dan ook niet verlengen. Krijg trouwens de Fritzbox 5550 geleverd tegen die tijd (bij Onvi).
Goedkoop internationaal bellen kan toch heel goedkoop met een externe VOIP provider? Heb zelf mijn nummer bij XS4ALL en voor de uitkomende telefoontjes gebruik ik Cheapconnect.timmie1 schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 11:39:
Zit wel al enige tijd rond te kijken voor een alternatief voor I+B à la XS4ALL. Jammer genoeg heeft niemand anders dan het grote, groene monster een optie voor goedkoper internationaal (non-EU) telefonieverkeer, en met ongeveer één hele dag per maand aan verkeer is dat geen overbodige luxe.Whatsapp e.d. zijn geen alternatief. Cashbacks kunnen mij in principe gestolen worden, zo'n belbundel bespaart veel meer. Tevens is de inbegrepen simkaart welke met een USB modem al meermaals prima dienst heeft gedaan als redundant verbinding een fijne pré, zeker bij het ontbreken van een mobiel toestel. Bij deze dus enkele tips voor Freedom, als ze meelezen.
Bellen in NL kost 0,0238 naar mobiel 0,05
Hier de prijslijst met tarieven voor het buitenland:
https://www.cheapconnect....heapConnect-Pricelist.pdf
Geen van beiden.BramViking schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 12:34:
[...]
Betaal je nu voor een Fritzbox of heb je er zelf één gehaald?
Mijn 5490 was bruikleen van XS4all en is retour gegaan.
De Box 12 werkt verder goed dus ik denk niet dat ik deze nu al ga vervangen door een Fritzbox.
Misschien later nog eens.
Ah je bent voor de Box 12 gegaan. Voor mij geen optie met de nat problemen die vaak met die dingen gemeld worden, bij het gamen.HoppyF schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 13:08:
[...]
Geen van beiden.
Mijn 5490 was bruikleen van XS4all en is retour gegaan.
De Box 12 werkt verder goed dus ik denk niet dat ik deze nu al ga vervangen door een Fritzbox.
Misschien later nog eens.
Als een ramp, Die V12 is bij mij een ramp. ik heb er een eigen wifi en netwerk achter hangen. Dus de V12 ziet alleen mijn firewall en STB. 2 portforwards (80 en 443).ohakerel schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 09:00:
Mijn V12 loopt vaak vast. Gui loopt vast. Subnet niet in te stellen. DHCP niet in te stellen of uitzetten.
Die v12 is een ramp
Hier nog geen vastlopers gehad maar zo lang heb ik de box ook niet.ewoutw schreef op woensdag 23 maart 2022 @ 15:35:
[...]
Als een ramp, Die V12 is bij mij een ramp. ik heb er een eigen wifi en netwerk achter hangen. Dus de V12 ziet alleen mijn firewall en STB. 2 portforwards (80 en 443).
Mijn V12 loopt vaak vast. Gui loopt vast. Subnet niet in te stellen. DHCP niet in te stellen of uitzetten.
Die v12 is een ramp
Kan zijn dat je oudere firmware had.
DHCP werkt bij mij goed en reservering van IP adressen is ook op te geven.
Voor gamers zal het wellicht niet soepel werken ik game niet dus kan daar niet over oordelen.
Zojuist kreeg ik onderstaande mail van XS4ALL:
Ik kan in mijn XS4ALL ook niet veel meer inzien. Eerst zag ik nog dat mijn contract liep tot 24/12/2022\
Beste XS4ALL-klant,
Eerder heeft u bericht van ons ontvangen dat uw abonnement op ******* wordt omgezet naar de techniek van KPN. Hieronder leest u meer.
Wanneer?
Op 1 april 2022 tussen 01.00 en 08.00 uur wordt uw abonnement omgezet. Uw verbinding kan dan kort uitvallen, waardoor Internet van XS4ALL gedurende maximaal 15 minuten niet werkt. U krijgt automatisch bericht van ons zodra uw abonnement succesvol is omgezet.
Wijzigingen tijdelijk niet mogelijk
Tot en met de omzetdatum is het niet mogelijk om diensten bij te bestellen, te wijzigen, of uw gegevens aan te passen. Twee dagen na de omzetting kunt u dit gewoon weer doen.
Nieuw IP adres
Bij de omzetting krijgt u een nieuw IP-adres. Dit is een vast IP-adres zoals bij XS4ALL. Meestal heeft een nieuw IP-adres geen gevolgen en hoeft u niets te doen. Uw (wifi-)netwerk en de daarop aangesloten apparaten blijven gewoon werken zoals u gewend bent. Uw nieuwe IP-adres wordt ****** (uw IPv6-prefix wordt *******).
Gebruikt u een eigen e-mailserver?
Een kleine groep klanten heeft zelf een e-mailserver geïnstalleerd die is aangesloten op de XS4ALL internetaansluiting. Beheert u uw eigen e-mailserver? Kijk dan vóór de omzetting van uw abonnement op xs4all.nl/eigenmailserver wat u moet doen om uw e-mails probleemloos te kunnen blijven versturen.
We sturen u deze informatie per brief en e-mail
Om er zeker van te zijn dat u deze informatie tijdig ontvangt, sturen wij u deze communicatie zowel per brief als per e-mail. Vervolgcommunicatie over de omzetting van uw abonnement sturen we u per e-mail.
Vragen mag altijd
Heeft u vragen? Bel dan met onze Klantenservice via 020 398 76 66. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdagen tussen 10.00 en 17.00 uur.
Ik kan in mijn XS4ALL ook niet veel meer inzien. Eerst zag ik nog dat mijn contract liep tot 24/12/2022\
Beste XS4ALL-klant,
Eerder heeft u bericht van ons ontvangen dat uw abonnement op ******* wordt omgezet naar de techniek van KPN. Hieronder leest u meer.
Wanneer?
Op 1 april 2022 tussen 01.00 en 08.00 uur wordt uw abonnement omgezet. Uw verbinding kan dan kort uitvallen, waardoor Internet van XS4ALL gedurende maximaal 15 minuten niet werkt. U krijgt automatisch bericht van ons zodra uw abonnement succesvol is omgezet.
Wijzigingen tijdelijk niet mogelijk
Tot en met de omzetdatum is het niet mogelijk om diensten bij te bestellen, te wijzigen, of uw gegevens aan te passen. Twee dagen na de omzetting kunt u dit gewoon weer doen.
Nieuw IP adres
Bij de omzetting krijgt u een nieuw IP-adres. Dit is een vast IP-adres zoals bij XS4ALL. Meestal heeft een nieuw IP-adres geen gevolgen en hoeft u niets te doen. Uw (wifi-)netwerk en de daarop aangesloten apparaten blijven gewoon werken zoals u gewend bent. Uw nieuwe IP-adres wordt ****** (uw IPv6-prefix wordt *******).
Gebruikt u een eigen e-mailserver?
Een kleine groep klanten heeft zelf een e-mailserver geïnstalleerd die is aangesloten op de XS4ALL internetaansluiting. Beheert u uw eigen e-mailserver? Kijk dan vóór de omzetting van uw abonnement op xs4all.nl/eigenmailserver wat u moet doen om uw e-mails probleemloos te kunnen blijven versturen.
We sturen u deze informatie per brief en e-mail
Om er zeker van te zijn dat u deze informatie tijdig ontvangt, sturen wij u deze communicatie zowel per brief als per e-mail. Vervolgcommunicatie over de omzetting van uw abonnement sturen we u per e-mail.
Vragen mag altijd
Heeft u vragen? Bel dan met onze Klantenservice via 020 398 76 66. Wij zijn bereikbaar op werkdagen tussen 08.00 en 20.00 uur en op zaterdagen tussen 10.00 en 17.00 uur.
hoe lang na de gele envelope ontving je dit ?
Ik draai nu een week op de techniek van KPN en mail ontvangen ging goed nadat ik mijn MX records en smtp banner aangepast had naar het rDNS adres van mijn statisch IP. Echter mail naar hotmail resulteert idd in een spamhaus block response. Net een poging gedaan om deze blokkade op te heffen en dan nog maar eens proberen.servies schreef op maandag 21 maart 2022 @ 21:49:
[...]
Even een update van mijn kant. Ik zit nu 2 weken op m'n KPN verbinding en ik heb toch wel een rDNS record...
IPtv ging overigens zonder issues over, is nu wel KPN branded IPV XS4all. Ook alle opnamens etc. staan gepland as usual en alles reeds opgenomen is ook gewoon nog beschikbaar.
Al met al weinig tot geen issues. Wel IPv6 disabled, momenteel teveel werk om alle statische configs aan te passen.
Meteen van het moment gebruik gemaakt om te switchen van router, draai momenteel mijn glasvezel verbinding icm een ccr1009-7g naar alle tevredenheid.
[ Voor 6% gewijzigd door WeaZuL op 28-03-2022 21:09 ]
smtp banner aanpassen naar rDNS adres? Wat bedoel je daar mee?WeaZuL schreef op maandag 28 maart 2022 @ 21:02:
[...]
Ik draai nu een week op de techniek van KPN en mail ontvangen ging goed nadat ik mijn MX records en smtp banner aangepast had naar het rDNS adres van mijn statisch
Zoals ik het zeg, het standaard rDNS adres gekoppeld aan het "statische" IPv4 adres wat je krijgt toegewezen van KPN bij je internet verbinding gebruiken en dus opnemen in de config van je mailserver zijnde SMTP banner:Terrestrial schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:12:
[...]
smtp banner aanpassen naar rDNS adres? Wat bedoel je daar mee?
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Misschien helpt dit?Terrestrial schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 11:12:
[...]
smtp banner aanpassen naar rDNS adres? Wat bedoel je daar mee?
https://www.sko-it.nl/ken...-in-de-strijd-tegen-spam/
Member of the Ukraine IT Army
Er is niet echt een koppeling, je past alleen de antwoord tekst van de Banner/HELO aan, vraag me af of dit geen problemen gaat geven met het SSL certificaat.WeaZuL schreef op dinsdag 29 maart 2022 @ 18:42:
[...]
Zoals ik het zeg, het standaard rDNS adres gekoppeld aan het "statische" IPv4 adres wat je krijgt toegewezen van KPN bij je internet verbinding gebruiken en dus opnemen in de config van je mailserver zijnde SMTP banner:
***members only***
Tevens hoe raar is het dat ontvangende mailservers niet kijken naar de echte hostname maar zich laten misleiden door wat die banner aangeeft.
Trouwens die mxtoolbox test geeft hier een hoop fouten, vreemd want jaren geleden niet en ik heb niks veranderd.
-Reverse DNS does not match SMTP Banner
-Warning - Does not support TLS.
-15.157 seconds - Not good! on Transaction Time
Knap want rDNS komt 100% overeen, in de banner staat exact dezelfde hostname en TLS werkte prima op port 25. En de transaction-time is een instelling zodat die niet overal op reageert.
Maar goed we gaan het zien wanneer ik wordt omgezet. Hopelijk duurt dat nog een tijd.
[ Voor 7% gewijzigd door Terrestrial op 30-03-2022 21:04 ]
Afgelopen nacht dan jammer genoeg gemigreerd van xs4all platform naar KPN platform. Aantal diensten minder, nog wel zelfde prijs, ander vast ip ... enfin, andere discussie.
Bij Xs4all heb ik jarenlang zonder problemen gebruikt gemaakt van een eigen EdgeRouter X SFP met SFP+ module (Scheelt weer een aparte mediaconverter, met extra stroomadapter / energiezuiniger). Vooraf gevraagd bij helpdesk of er nog configuratie gewijzigd moest worden op de router, dit zou niet het geval zijn. Migratie geweest... geen IPTV meer ..
Ik krijg van de dhcp server voor IPTV vlan geen routers meer door.
In het kader van je moet wat proberen, heb ik het ip adres van de dhcpserver opgegeven als router voor de IPTV omgeving van KPN. Tot mijn verrassing kreeg de ontvanger gelijk verbinding en kan ik weer tv kijken
Toen ik nog op de xs4all infrastructuur zat aamgesloten kreeg ik wel gewoon de router door via een dhcp request. Meer mensen die dit issue hebben ?
Bij Xs4all heb ik jarenlang zonder problemen gebruikt gemaakt van een eigen EdgeRouter X SFP met SFP+ module (Scheelt weer een aparte mediaconverter, met extra stroomadapter / energiezuiniger). Vooraf gevraagd bij helpdesk of er nog configuratie gewijzigd moest worden op de router, dit zou niet het geval zijn. Migratie geweest... geen IPTV meer ..
Ik krijg van de dhcp server voor IPTV vlan geen routers meer door.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| description "eth5.4 - IPTV" dhcp-options { client-option "send vendor-class-identifier "IPTV_RG";" client-option "request subnet-mask, routers, rfc3442-classless-static-routes;" default-route no-update default-route-distance 210 name-server update } router:~$ show dhcp client leases interface : eth5.4 ip address : 10.116.251.xx [Active] subnet mask: 255.255.252.0 dhcp server: 10.116.248.1 lease time : 86400 last update: Thu Mar 31 22:07:15 CEST 2022 expiry : Fri Apr 01 22:07:12 CEST 2022 reason : RENEW |
In het kader van je moet wat proberen, heb ik het ip adres van de dhcpserver opgegeven als router voor de IPTV omgeving van KPN. Tot mijn verrassing kreeg de ontvanger gelijk verbinding en kan ik weer tv kijken
code:
1
2
3
4
| router:~$ configure [edit] router# set protocols static route 213.75.112.0/21 next-hop 10.116.248.1 router# commit |
Toen ik nog op de xs4all infrastructuur zat aamgesloten kreeg ik wel gewoon de router door via een dhcp request. Meer mensen die dit issue hebben ?
Grmbl. Volgens mij is mijn opzegging van vorige maand niet doorgekomen. En per nu ben ik omgezet naar KPN op dat abonnement. Kan ik nog inloggen bij Mijn XS4ALL? Nee. Dat moet nu bij Mijn KPN. Kan ik daar in? Nee, want geen login voor en probeer ik er eentje die het lijkt te zijn dan stopt het feest met "er is een verstoring". Fijn. Zul je zien: gaan ze straks een extra maand abonnementsgeld van me willen nog ook. 
Ik had de doos om de spullen in terug te sturen inmiddels wel verwacht. Iemand hier recent een opzegging gedaan en hoe ging dat? Of toevallig iemand hier die in een vergelijkbaar schuitje heeft gezeten?
Ik had de doos om de spullen in terug te sturen inmiddels wel verwacht. Iemand hier recent een opzegging gedaan en hoe ging dat? Of toevallig iemand hier die in een vergelijkbaar schuitje heeft gezeten?
[ Voor 21% gewijzigd door Ultraman op 31-03-2022 23:08 ]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.
Ook hier vannacht overgegaan...kreeg onderstaande mail:
Beste XS4ALL-klant,
Uw abonnement met Internet van XS4ALL is omgezet naar de techniek van KPN. Over 2 werkdagen ontvangt u van ons een e-mail met het onderwerp “We helpen u graag op weg!”. Daarin informeren we u om een KPN-ID aan te maken. Hiermee kunt u uw XS4ALL-abonnement beheren. Let op: dit kan pas over 2 dagen.
U heeft voortaan een klantnummer
Uw nieuwe relatienummer is ****. Voortaan noemen we het relatienummer een klantnummer. Houd dit nummer bij de hand als u contact opneemt met onze Klantenservice of Technische Helpdesk.
Vervangende simkaart van KPN voor Mobiel Internet
U heeft eerder een (gratis) simkaart van XS4ALL ontvangen of zelf aangevraagd bij XS4ALL. We weten niet of u deze simkaart nog heeft of gebruikt. Daarom ontvangt u van KPN een vervangende simkaart. Dit wordt over enkele dagen aan u bevestigd met een e-mail van KPN. Bij de simkaart zit uw nieuwe contract en meer informatie over het activeren van de simkaart. De datalimiet en de abonnementsprijs blijven hetzelfde. De oude simkaart van XS4ALL kunt u nog twee maanden blijven gebruiken. Daarna wordt deze gedeactiveerd.
Vragen mag altijd
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice
Beste XS4ALL-klant,
Uw abonnement met Internet van XS4ALL is omgezet naar de techniek van KPN. Over 2 werkdagen ontvangt u van ons een e-mail met het onderwerp “We helpen u graag op weg!”. Daarin informeren we u om een KPN-ID aan te maken. Hiermee kunt u uw XS4ALL-abonnement beheren. Let op: dit kan pas over 2 dagen.
U heeft voortaan een klantnummer
Uw nieuwe relatienummer is ****. Voortaan noemen we het relatienummer een klantnummer. Houd dit nummer bij de hand als u contact opneemt met onze Klantenservice of Technische Helpdesk.
Vervangende simkaart van KPN voor Mobiel Internet
U heeft eerder een (gratis) simkaart van XS4ALL ontvangen of zelf aangevraagd bij XS4ALL. We weten niet of u deze simkaart nog heeft of gebruikt. Daarom ontvangt u van KPN een vervangende simkaart. Dit wordt over enkele dagen aan u bevestigd met een e-mail van KPN. Bij de simkaart zit uw nieuwe contract en meer informatie over het activeren van de simkaart. De datalimiet en de abonnementsprijs blijven hetzelfde. De oude simkaart van XS4ALL kunt u nog twee maanden blijven gebruiken. Daarna wordt deze gedeactiveerd.
Vragen mag altijd
Met vriendelijke groet,
Jörg Kramer
Directeur Klantenservice
Ik stap zelf over naar KPN. 19 april staat er een monteur gepland.Ultraman schreef op donderdag 31 maart 2022 @ 23:06:
Diverse brieven ontvangen, ook dat ik per 1 april contractvrij ben bij xs4all (ipv eind mei)
Ik heb gisteren de lege doos van xs4all ontvangen. Die blijft nog even leeg.
Waarom doe je dat als ik vragen mag, is daar een voordeel mee te behalen ?flowergirl schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:45:
Ik stap zelf over naar KPN. 19 april staat er een monteur gepland.
Zie hierboven.w1mm13 schreef op vrijdag 1 april 2022 @ 10:49:
[...]
Waarom doe je dat als ik vragen mag, is daar een voordeel mee te behalen ?
Ik wil eigenlijk pas in de zomer over naar die KPN 12 maanden actie. Maar daar zullen ze nu wel niet intrappen als ik een datum aangeef in juli/augustus/september
Fijn, ons kantoor is vannacht ineens omgegaan, na 8 jaar ineens een nieuw ip adres.
We zijn maar een klein kantoor met een paar man. Maar diegene die over de post/email van xs4all gaat die vond het schijnbaar niet belangrijk om dit te melden aan ons.
Gevolg, collega's konden niet meer vpn'en naar ons toe, en we konden onze productie-servers niet meer bereiken in het extene datacenter (want IP kantoor veranderd, dus site-site vpn naar naar datacenter kapot).
Al met al weer een rommelige morgen
[edit]
En dat terwijl ons kantoor volgende week gaat verhuizen, en dan de lijn opgezegd gaat worden
We zijn maar een klein kantoor met een paar man. Maar diegene die over de post/email van xs4all gaat die vond het schijnbaar niet belangrijk om dit te melden aan ons.
Gevolg, collega's konden niet meer vpn'en naar ons toe, en we konden onze productie-servers niet meer bereiken in het extene datacenter (want IP kantoor veranderd, dus site-site vpn naar naar datacenter kapot).
Al met al weer een rommelige morgen
[edit]
En dat terwijl ons kantoor volgende week gaat verhuizen, en dan de lijn opgezegd gaat worden
[ Voor 9% gewijzigd door TripleQ op 01-04-2022 11:57 ]
Wij zijn al sinds jaar en dag bij xs4all, maar sinds half maart, is xs4all bij ons overgegaan op het kpn netwerk. Sindsdien niets dan problemen met bellen en we worden aan het lijntje gehouden wanneer dit opgelost wordt. Zo is bekend dat er veel bellers niet meer bereikbaar zijn voor Ziggo-klanten en andersom. Daarnaast kunnen wij geen gebruik meer maken van keuzemenu’s waardoor contact met bijv. de huisarts, maar ook xs4all, niet mogelijk is. Volgens een van de medewerkers die we afgelopen vrijdag spraken zou het vrijdag of zaterdag opgelost moeten zijn. Vandaag weer contact gehad en die medewerker wist van niks en kon ook niet zeggen wanneer het opgelost zou worden. Dat mensen op kosten gejaagd worden omdat ze dan met hun mobiele telefoon naar ons moeten bellen interesseert ze niks. De beloftes waren mooi, maar allemaal gebakken lucht!
Het lijkt erop dat key auth inmiddels niet meer werkt op shell.xs4all.nl, kun jij dat ook bevestigen?riwi schreef op zondag 13 maart 2022 @ 16:28:
Inloggen met de usernaam / wachtwoord op de shellserver werkt niet meer, maar ik had priv/public ssh keys uitgewisseld en die doen het nog wel. Ik neem aan dat dat op een gegeven moment ook vervalt, als ze dat in de gaten krijgen.
Edit: Laat maar, gefixed
[ Voor 91% gewijzigd door toro op 04-04-2022 16:42 ]
Ik kan inloggen via ssh key op shell.xs4all.nl, maar zit (nog) gewoon bij xs4all/ben nog niet gemigreerd.kgl schreef op maandag 4 april 2022 @ 16:13:
[...]
Het lijkt erop dat key auth inmiddels niet meer werkt op shell.xs4all.nl, kun jij dat ook bevestigen?