Ik reken toch wel op meer dan 20-30%, als ze het goed doen. Gezien ie toch weer huge zal zijn, met een groot verbruik, zal 40 a 50% ook nog wel te doen zijn. Yields (en prijzen) is dan weer een ander verhaal.mrc4nl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:57:
ik hoop dat nvidia weer grote verbeteringen aanbrengt, en dat het niet zo zal verlopen als de 8800/9800.
mijn verwachte preformance winst voor de 600 serie 20-30 procent tov fermi, maar met welk verbruik kan het alle kanten opik zou het echt niet weten
Dat is dan ook meteen weer het nadeel. De ultimate high-end van de vorige lijn is moeilijk goed (>25%) te verslaan, met een stuk lager verbruik (en eventueel kleinere die-size), omdat de vorige high-end een zuipend beest was. Een GTX580 kan verslagen worden door een chip die minder verbruikt (en een kleinere die-size heeft, door kleinere procedes), zie bv de HD7970, maar dan zit je meteen met een geringe performance-gain. Dus blijf je eigenlijk vast zitten aan een huge die-size met een, zeker t.o.v. 5 a 10 jaar terug, hoog verbruik. Hoe groot de die is boeit eigenlijk als consument nog niet zo, al zul je er wel altijd een deel van terug zien in de prijzen (maar kleinere kaarten kunnen ook duur gepositioneerd worden

Maar er zijn toch zeker ook mensen die liever 225-250W verbruik zien (250 t.o.v. 300 is nog altijd een toename van 20%) en toch graag gamen met veel FPS/hogere resoluties. Er wordt de laatste tijd wel al meer gekeken naar het idle verbruik (zie bv 2 7970s in Crossfire in idle), wat natuurlijk al aardige verbeteringen zijn, maar eigenlijk is het best absurd dat de high-end kaarten echt aan de edge van PCI-E specs zitten. Mocht die limiet niet gesteld zijn, zouden we misschien 'single-GPU'-kaarten hebben met 500Watt. Performance is all, right?Ja, als je zoiets koopt moet je niet naar de energie kijken. Dan ga je voor de kracht.
Time will tell. Normaal gesproken had ik nog wel eens willen zien hoe een GTX670 het doet in performance/watt t.o.v. de GTX680, maar als je dan naar de GTX570 kijkt (http://www.techpowerup.co...S/GeForce_GTX_570/28.html), dan boeit die 3% ook geen bal meer. Hopelijk krijgen we dan i.i.g. 3-monitor support op 1 kaart. Anders zit je alweer met de opties om 2 GTX660s te kopen (en zit je meteen aan je maximale performance met maar 2 sloten), of 2 GTX680s, maar dat is dan meteen weer een behoorlijk dure grap. 't Zou leuker zijn als je 1 GTX680 kunt kopen, daarop een 3-monitor setup kunt draaien en dan later in het jaar een 2e erbij doen.
The Way It's Meant To Be Hoped.

Morgen maar weer eens 2 weken op wintersport. Misschien dat er al iets nieuws bekend is na 2 weken te leven als een kluizenaar.
[ Voor 67% gewijzigd door Paprika op 16-02-2012 07:37 ]