Toettoetdaan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:34:
[...]
Het is natuurlijk ook lastig, dus laten we het nog eens duidelijk maken:
napoleon, de eigenaar van chiphell, beweert dat hij heeft ontdekt dat sinds de release van de HD7900 de marketing afdeling van nVidia nep berichten over Kepler verspreid op zijn forum.
Deze berichten bevatten voornamelijk de prijs van 299dollar en wat bedachte specificatie's, nVidia zou dit doen om de verkoop van de HD7900's te beperken.
nVidia zou dit niet alleen bij chiphell doen, maar ook bij andere grote Chinese forums en hiermee pogen een groot deel van de Aziatische markt te beïnvloeden.
Het gaat dus niet om speculeren, maar om het mogelijke niet zo nette gedrag van nVidia wat betreft het verspreiden van fud om de verkoop van de HD7900 kaarten te minimaliseren.
Het enige wat ik hierom kan doen is echt heel hard lachen.
Als er geen bewijs is of voedingsbodem voor een prijsstelling of performance (echte benchmarks dus!), dan is het nog steeds speculatie. Ik snap dat het
misschien door nV's achterban gepost wordt (who cares?), maar als er mensen zijn die zó dom zijn dat ze zich daardoor laten beinvloeden, denk ik dat ik ook maar een bedrijf begin in Azie. Want als mensen daar zó makkelijk te overtuigen zijn van iets, of beinvloedbaar zijn, kan je daar slapend rijk worden. Vind je het nou zelf ook niet dat allemaal een beetje wordt opgeblazen? Wat een zielig gedoe zeg.
Als een paar posts op een forum al "de hele markt beinvloeden" is... LOL.
En het mooie is; elk ander forum neemt het over, en slikt het ook weer voor zoete koek, en AMD en hun fanboys/ achterban kunnen weer genieten en lekker anti nVidiaanse berichten verspreiden. Oh oh oh wat is nVidia toch slecht... En wat worden ze toch verschrikkelijk benadeeld. En wat zijn een paar stukjes gebakken zand toch belangrijk... Ongelofelijk... Alsof mensen zelf niet kunnen nadenken...
Nou, laten we (en dan doel ik op Aziaten) nu dit vreselijke feit boven water gekomen is toch allemaal maar een HD7970 kopen, want de Kepler zal toch wel 550 euro gaan kosten, en zal toch niet sneller zijn dan een HD7970.
Wat een soap. Goede Tijden is er niks bij...
[
Voor 10% gewijzigd door
Format-C op 26-01-2012 20:58
]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX