[Algemeen] nVidia Nieuwsdiscussie Topic - Deel 54 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
~3 miljard voor GF100/110, erg 'precies' ;).

Anyhow, die afbeelding van OBR was al eerder besproken niet al te veel posts naar boven :). Er ontbrak 1 ding in je verhaal, namelijk het afwezig zijn van een Hotclock in de afbeelding. Daarmee veranderd er wat in hoe de shaders werken en er uit zien. Het maakt het ook des te lastiger om een uiteindelijke omvang uit te rekenen. Zonder Hotclock kan de shader wat dunner worden, maar tegelijkertijd verliest het erg veel prestaties op die manier. Een op S|A forum geopperde oplossing was een verdubbeling van de FP in een shader, maar daar wordt de shader natuurlijk weer behoorlijk dikker van. Al met al lijkt het prestatieniveau zo rond de GTX580 uit te moeten kunnen komen, waarschijnlijk iets hoger, maar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Raar, de GF100 was al 3miljard en de GF110 is ook 3 miljard. Ik dacht dat de GF110 toch net een tikkeltje groter was qua die size en dus ook meer transistors had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Groter? Hij is zelfs een 9 vierkante millimeter kleiner :D

@ dahakon: klopt, maar dat heb ik even genegeerd voor het gemak, want aangenomen dat dat klopt, is er echt wel een oplossing voor bedacht :)
Wat het qua performance doet is een andere vraag, maar ook daar denk ik niet dat ze bereid zijn iets in te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Werelds schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 17:10:
Groter? Hij is zelfs een 9 vierkante millimeter kleiner :D
NVidia heeft nooit officieel een diesize van GF100 uitgebracht, die is alleen gemeten. De diesize die nVidia heeft vermeld voor GF110, komt echter niet overeen met de meting van GF110.
@ dahakon: klopt, maar dat heb ik even genegeerd voor het gemak, want aangenomen dat dat klopt, is er echt wel een oplossing voor bedacht :)
Wat het qua performance doet is een andere vraag, maar ook daar denk ik niet dat ze bereid zijn iets in te leveren.
Waarschijnlijk meerdere oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ixtli
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:38
http://www.techpowerup.co...titor-This-February-.html

Ik vroeg me al af waar de 'leaks' bleven van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-02 16:54

neliz

GIGABYTE Man

madmaxnl schreef op donderdag 12 januari 2012 @ 15:12:
De MSI man kan moeilijk nVidia in een slecht daglicht gaan zetten door te melden dat ze nog niks van Kepler what so ever hebben vernomen. Als ze namelijk nog niks hebben vernomen dan kan Kepler nog wel eens heel lang op zich gaan laten wachten.
Fuad heeft op CES de NV roadmap gezien, hem kun je in deze vertrouwen. February launch berichten zijn of gebaseerd op een hele oude roadmap of een vossenjacht op leakers(die datum is naar slechts 1 partij gestuurd.)

[ Voor 14% gewijzigd door neliz op 17-01-2012 13:49 ]

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
neliz schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:26:
[...]

Fuad heeft op CES de NV roadmap gezien, hem kun je in deze vertrouwen. February launch berichten zijn of gebaseerd op een hele oude roadmap of een vossenjacht op leakers(die datum is naar slechts 1 partij gestuurd.)
tnx, had al zo een vermoeden.

Ik veronderstel dat de 7xx naamgeving ook uit de lucht/pot getrokken is? :)

In elk geval als Nvidia met een concurrent kan komen voor de 7950-7970 in April lopen ze maar 4maand achter ipv de 6maand waar we in 2011 mee speelden. Als we dan toch iets positief moeten zoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Ik hoop het maar. Maar waarom in hemelsnaam laat NVidia dan helemaal niks los bij CES, en reageren ze zelfs niet terwijl er geruchten zijn dat het nog héél lang gaat duren? Het eerste wat ze normaal doen als hun launch ook maar enigszins dichtbij is, is veel kabaal maken om AMD de wind uit de zeilen te nemen...

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:28
Dus als ik dat mag geloven wordt het echt een knaller?! Hmm nou ben ik wel benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max Hunt
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 14:03
veel kabaal maken om AMD de wind uit de zeilen te nemen
Misschien was Nvidia dat wel van plan maar hebben ze het nog even uitgesteld na hoe het is verlopen voor AMD. Slechte drivers voor je meest dure kaart en dan in het bijzonder voor CFX, dan ben je niet blij als je 2+ van die kaarten hebt.
Hmm nou ben ik wel benieuwd
Er is niks concreets bekend, maar dat was zowaar een positief bericht over Nvidia van Charlie. Dat maakt mij wel heel nieuwsgierig naar wat er komen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerst zien, dan geloven .. het lijkt me te mooi om waar te zijn (lees : Overdadig positieve hype scheppen waardoor uiteindelijke product minderwaardig gaat lijken door te hoge verwachtingen). Ja, ik heb het niet zo met Charlie zijn intenties :') Zo plots in achting tegenover NV stijgen, daar stel ik me toch vragen bij hoor... ik blijf relatief neutraal ten aanzien wat er te verwachten valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:00
Jasper 99 schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:04:
Dus als ik dat mag geloven wordt het echt een knaller?! Hmm nou ben ik wel benieuwd...
Er zijn nog wat complottheorieën over hoe ie dit zou hebben gezegd om zo websites te vinden die zijn berichten zomaar nakauwen zonder bronvermelding, maar Copper zegt dat ook dat niet het geval is:
http://semiaccurate.com/f...php?p=149087&postcount=23 http://semiaccurate.com/f...php?p=149088&postcount=24

Grote punt is dat het eens tijd zou worden als je bijvoorbeeld kijkt naar:
http://www.techpowerup.com/reviews/AMD/HD_7970/30.html
in vergelijking met bijvoorbeeld deze:
http://www.techpowerup.co...k/GeForce_GTX_285/28.html

Toen was het echt budget/feature afhankelijk. De laatste 2 jaren was het meer zo dat je beneden de 300 eigenlijk altijd bij AMD zat (nVidia-only mensen/PhysX freaks/Korte GTX460 periode daargelaten), en daarboven bij nVidia (AMD-only mensen daargelaten). Het hing dan ook allemaal wat stil, omdat AMD minder prestaties leverde maar ook weer aardig beter zat wat betreft verbruik en nVidia dus juist bij performance/watt aardig inleverde, maar wel weer performance gaf. Als beiden nu een goede performance/watt weten te leveren dan kan er tenminste ook echt eens wat competitie komen over de gehele lijn. De 7970 heeft wat betreft performance/watt het goed gedaan, nu moet nVidia nog meedoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-09 15:51
Om er maar even de inhoud bij te plakken:
Nvidia Kepler vs AMD GCN has a clear winner Guess who wins this round? by Charlie Demerjian

A lot of people have been asking about Kepler/GK104, and we finally have some hard information. Unfortunately, we can’t post it or certain classes of moles go extinct, but there are some things we can say.

The short story is that Nvidia (NASDAQ:NVDA) will win this round on just about every metric, some more than others. Look for late March or early April availability, with volumes being the major concern at first. GK104 cards seen by SemiAccurate all look very polished and complete, far from rough prototypes or “Puppies“. A2 silicon is now back from TSMC, and that will likely be the production stepping barring any last second hitches. Currently, there aren’t any.

For the doubters, both of the current cards we saw have two DVI plugs on the bottom, one HDMI, and one DP with a half slot cooling grate on one of the two slot end plates. The chip is quite small, and has 8 GDDR5 chips meaning a 256-bit bus/2GB standard, and several other features we can’t talk about yet due to differences between the cards seen. These items won’t change the outcome though, Nvidia wins, handily.S|A
Even de punten op een rijtje:
  • Charlie is positief over nVidia :+
  • De Kepler architectuur zou duidelijk beter zijn dan GCN.
  • A2 silicon wat aangeeft dat nVidia niet op het verkeerde pad zit wat betreft 28nm.
  • "The chip is quite small"
  • 256-bit bus/2GB
  • Nvidia wins, handily. (Gemakkelijk)
Wat ik hier uit op maak:
Het lijkt er op dat de nVidia kaart in het 300-400 euro segment een kleinere chip heeft dan de HD7900, daarbij minder bandbreedte/minder lagen PCB nodig en minder verbruik. Terwijl de prestatie's vergelijkbaar of beter zijn met die van de HD7970.

Dus een goedkoper te produceren kaart met gelijke of beter prestatie's, dat is een duidelijk overwinning van Kepler over GCN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:48
Ik vind het nog ERG vroeg om iets te kunnen zeggen over prestaties, denk dat er pas over 2 maanden duidelijk wordt wat de Keplers gaan doen tegen GCN.
Tegen die tijd is het AMD geld binnen en kunnen ze prijzen verlagen (en/of mogelijk een snellere variant uitbrengen).

Ik hoop eerlijk gezegd wel dat Kepler sneller is, ik heb in mn hele leven nog nooit Nvidia gekocht en ik zoek een vervanging voor mn 6950CF (iets dat de 7970 dus niet is geworden).
*Boekt een goedkope zomervakantie zodat er wat vakantiegeld overblijft*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mitsumark schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 00:20:
Ik vind het nog ERG vroeg om iets te kunnen zeggen over prestaties, denk dat er pas over 2 maanden duidelijk wordt wat de Keplers gaan doen tegen GCN.
Tegen die tijd is het AMD geld binnen en kunnen ze prijzen verlagen (en/of mogelijk een snellere variant uitbrengen).
Ik vind het ook veel te vroeg om conclusies te trekken (logisch, we hebben nog geen bench gezien...), maar over 3 maand heeft AMD z'n geld echt nog niet 'binnen' hoor... Achter kaarten als de HD7950/7950 zit niet het grote geld. En mocht Nvidia eindelijk eens een fatsoenlijke performance/watt krijgen, valt er in de OEM sector juist veruit het meest te halen, denk ook aan laptop's e.d.
Het wordt iig een interessant voorjaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-09 11:40

Format-C

Tracing Rays

Hopen dat AMD dan tot nV met iets komt de drivers flink verbeterd... :)

Misschien dat ze dan tov de 580 nog kunnen uitlopen naar 40%. Op stock snelheden. Overclocked is de 7970 nu al zo'n 35 tot 40% sneller.

Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/articles/1325889231KTNbsOX8Vr_7_1.gif

Dan kan de "oorlog" beginnen. :9

[ Voor 5% gewijzigd door Format-C op 20-01-2012 01:04 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
AMD kan gaan proberen om zoveel mogelijk 28nm productie capaciteit in te kopen zodat nVidia in het geval van een HD7970 killer er niet veel kan laten maken. Terwijl AMD een overschot heeft en de prijs van de HD79xx kaarten flink laat zakken.
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:11:
Eerst zien, dan geloven .. het lijkt me te mooi om waar te zijn (lees : Overdadig positieve hype scheppen waardoor uiteindelijke product minderwaardig gaat lijken door te hoge verwachtingen). Ja, ik heb het niet zo met Charlie zijn intenties :') Zo plots in achting tegenover NV stijgen, daar stel ik me toch vragen bij hoor... ik blijf relatief neutraal ten aanzien wat er te verwachten valt.
Shit, je hebt hem door.
Toettoetdaan schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:50:
Dus een goedkoper te produceren kaart met gelijke of beter prestatie's, dat is een duidelijk overwinning van Kepler over GCN.
Klinkt als AMD t.t.v. de HD4xxx, HD5xxx en HD6xxx serie, maar om nu te stellen dat AMD de duidelijke overwinning had op de nVidia tegenhangers destijds... nVidia heeft alsnog veel verkocht met namen omdat ze een goede naam en marketing machine hebben.

@MSI Man

Nvidia Kepler vs AMD GCN has a clear winner

Guess who wins this round?

Deny, confirm, plausible or no comment ?

[ Voor 8% gewijzigd door madmaxnl op 20-01-2012 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
madmaxnl schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 01:16:
[...]

Shit, je hebt hem door.

[...]

Klinkt als AMD t.t.v. de HD4xxx, HD5xxx en HD6xxx serie, maar om nu te stellen dat AMD de duidelijke overwinning had op de nVidia tegenhangers destijds... nVidia heeft alsnog veel verkocht met namen omdat ze een goede naam en marketing machine hebben.

@MSI Man

Nvidia Kepler vs AMD GCN has a clear winner

Guess who wins this round?

Deny, confirm, plausible or no comment ?
Charlie is in mijn opinie gewoon iemand die van goede techniek houd, hij kan er wel van houden om op Intel en nVidia te bashen, maar als het goed is geeft hij dat ook gewoon toe, net als wanneer het slecht is bij AMD/ATI.

Overwinning moet je hier, volgens mij, ook alleen vanuit technisch perspectief zien en niet vanuit marketing.
Dan nog hoort nVidia de snelste single kaart te hebben, maar normaal is het de GTXx70 die gelijk loop met het topmodel van de concurrent en nu zou het de GXTx60 zijn.
Dat laatste zal AMD echt zorgen baren, dan brengt namelijk de kroon van de dual-gpu kaart in gevaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Ik heb Charlie altijd als een oprechte journalist gezien. Als die nVidia bashte had die altijd best wel solide bewijs(achteraf).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Toettoetdaan schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 01:23:
Overwinning moet je hier, volgens mij, ook alleen vanuit technisch perspectief zien en niet vanuit marketing.
Dan nog hoort nVidia de snelste single kaart te hebben, maar normaal is het de GTXx70 die gelijk loop met het topmodel van de concurrent en nu zou het de GXTx60 zijn.
Dat laatste zal AMD echt zorgen baren, dan brengt namelijk de kroon van de dual-gpu kaart in gevaar ;)
Ik heb het bericht 3x gelezen, maar ik zie nergens dat de GTX660 (of any GTX6xx) sneller zou zijn dan de 7970? (ik vraag me af waar je dat op baseert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het hoeft ook niet zozeer sneller te zijn. Een behoorlijk stuk kleiner en wat langzamer kan net zo goed 'een winner' zijn. In het verleden was HD4870 ook 'een winner' ten opzichte van GTX280. Niet omdat hij sneller was, maar wel omdat hij kleiner, dus goedkoper, en niet heel veel langzamer was.

Maar goed, als A2 zo ongeveer terug is en getest kan worden en goed is, hebben ze na 2 respins productiewaardig glas. Dat is een normale situatie, alhoewel met nVidia's verleden het een goede prestatie is. Als ze dan productie ergens begin februari met massa-productie kunnen beginnen, zullen ze wellicht met Cebit vol naar buiten kunnen komen met prestatie-vooruitzichten en dergelijke (niet van de massa-productie chips, maar wel met de A2 samples die ze hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

"several other features we can’t talk about "

Hopelijk gaat het niet (alleen) over hardware features zoals koeler maar ook over nieuwe IQ opties / verbeteringen.

Ben iig erg benieuwd. Denk dat AMD nog wel wat troeven achter de hand heeft gezien de geruchten over kaarten met meer shaders en hogere kloks dus we krijgen hopelijk weer stevige concurrentie.

Wellicht gaat de 104 een relatief kleine chip zijn met Dx11.1, pcie3 en 580 achtige prestaties voor E250 a 300. Dan wordt ik wel heel benieuwd hoe goed de top Kepler later gaat worden.

Eerst maar ns afwachten wat het echt wordt. Een teleurstelling heb je zo te pakken in GPU land.... :P

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
Help!!!! schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 09:57:
Hopelijk gaat het niet (alleen) over hardware features zoals koeler maar ook over nieuwe IQ opties / verbeteringen.
Waarschijnlijk Surround op een enkele kaart ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Werelds schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 10:43:
[...]

Waarschijnlijk Surround op een enkele kaart ;)
Dat lijkt me idd aannemelijk.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ook ik dacht daar meteen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

These items won’t change the outcome though, Nvidia wins, handily.S|A
Wow. Dat had ik niet verwacht van Charlie. Gezien zijn 'state of record' had ik op zijn minst verwacht dat hij het een beetje zou spinnen, of nadelen benadrukken. Als dit waar is, en geeft Charlie het toe, dan moet ik mijn mening van hem herzien d:)b

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
"A lot of people have been asking about Kepler/GK104, and we finally have some hard information.

The short story is that Nvidia will win this round on just about every metric, some more than others. Look for late March or early April availability, with volumes being the major concern at first."

1. Er wordt niet gesproken over GK100, performance hiervan is dus onbekend.
2. Er wordt niet vermeld met welke AMD wordt vergeleken, het enige wat je dan misschien kunt zeggen is dat de performance/watt beter is (of GK104 moet al meer performance geven dan de 7970, maar dat lijkt me twijfelachtig).
3. Beschikbaarheid laag, prijs hoog? (in ieder geval prijs onbekend)

Voor 90% van de gamers is performance/dollar het belangrijkst, hier is nog NIETS over bekend, dus kun je moeilijk over een 'winner' spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

mitsumark schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:57:
"A lot of people have been asking about Kepler/GK104, and we finally have some hard information.

The short story is that Nvidia will win this round on just about every metric, some more than others. Look for late March or early April availability, with volumes being the major concern at first."

1. Er wordt niet gesproken over GK100, performance hiervan is dus onbekend.
2. Er wordt niet vermeld met welke AMD wordt vergeleken, het enige wat je dan misschien kunt zeggen is dat de performance/watt beter is (of GK104 moet al meer performance geven dan de 7970, maar dat lijkt me twijfelachtig).
3. Beschikbaarheid laag, prijs hoog? (in ieder geval prijs onbekend)

Voor 90% van de gamers is performance/dollar het belangrijkst, hier is nog NIETS over bekend, dus kun je moeilijk over een 'winner' spreken.
Volgens mij vergelijkt Charlie niet de verschillende kaarten hier, maar meer de architecturen en komt hij tot de conclusie dat Kepler een 'winner' is tegenover GCN.

Edit: Zie ook de titel van het stuk: Nvidia Kepler vs AMD GCN has a clear winner

Dat zou dus kunnen betekenen dat zowel GK100 als GK104 'winners' worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Tyranium op 20-01-2012 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:53

XanderDrake

Build the future!

mitsumark schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 12:57:
Charlie heeft het hier over de GK104, oftewel de GTX 660 of dergelijke, dus mainstream-high end waar nu de GTX 560 Ti zich in bevindt. Dit waar de HD 6950 en de HD 6870 ook in meedingen, redelijk hoge performance/dollar.
Meer bewijs dat hij het heeft over een 'mainstream' kaart:
The chip is quite small, and has 8 GDDR5 chips meaning a 256-bit bus/2GB standard

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -AzErTy-
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-08 15:23
Beeld je in ~GTX580 performance @200-250€ over enkele maanden :9~
Hopelijk kunnen ze het waarmaken, zou meteen de concurrentie ten goede komen.

God does not play dice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

GK104 of GK110, jullie mogen het zeggen :)

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/gtx680plxk8.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

GK110 (dan nog iets) A2.

Dat is toch redelijk goed zichtbaar links onderin? Of vergis ik me nu.

[ Voor 11% gewijzigd door Format-C op 20-01-2012 15:37 ]

Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Laatst online: 21:40

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
En praten we dan over GK104 = GT 660 & GT 680, GK110 = GTX 660 en GTX 680?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilliamP
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:17
GK110 zeer duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Misschien was een paper-launch (al zou er nog 2 a 3 maanden zitten tussen de preview & winkelvoorraden) nu nog niet eens zo slecht, mochten de performance & specs wel "final" (eventuele driverperformance daargelaten) zijn). Iedereen zou er toch in zekere mate profijt van hebben.

• nVidia only: weten wat ze kunnen verwachten.
• Mensen die niet merk gebonden zijn: weten of ze beter kunnen wachten tot beide merken iets in de winkel hebben, alleen al om eventuele prijswijzigingen.
• AMD only: kunnen dan bepalen of ze even wachten op andere non-reference modellen en/of wachten/hopen op prijsdalingen in de toekomst.

Als ze erbij vermelden dat de kaart nog een tijdje niet te koop zou zijn, heeft niemand (als consument) daar toch last van in negatieve zin?

Pssst, was dit al gepost? http://fudzilla.com/home/...-gk104-gpu-specs-revealed

[ Voor 16% gewijzigd door Paprika op 20-01-2012 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Als de GK104 al 225 zou verbruiken, wat verstookt de GK110 dan wel niet?

Edit; en teraflops zeggen ook niet alles, de 6970 heeft ook meer teraflops dan de 580.

Maar het lijkt er wel op dat nV met iets zeer snels gaat komen. :9~

Misschien zijn de rollen straks omgedraaid, en gaat nV voor game performance, terwijl AMD nu voor GPGPU gaat. :D

Hoop niet dat ik te snel 500 heb gedropt voor een 7970 overigens. Anders moet ik een maandje voor de nV release mijn 7970 maar weer dumpen. :> O-)

[ Voor 82% gewijzigd door Format-C op 20-01-2012 16:25 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De genoemde TDP van 225 watt kan ik alleen niet echt plaatsen als aan de de andere kant Charlie zegt dat de chip "quite small' is... Mocht dit de GTX660 worden of iets dergelijks, voorspeld dat in mijn ogen geen goede dingen voor de TDP's van de GTX670/680...

EDIT; Uh, ja, wat Format dus zegt.... net iets eerder..

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2012 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hee, Neliz hier ook actief?

- http://forum.beyond3d.com...p?p=1613765&postcount=982

Dus Charly zit te fucken met de GK104?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Format-C schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:20:
Hoop niet dat ik te snel 500 heb gedropt voor een 7970. :>
Koop op Afstand (ook daarom was zo'n performance preview nu wel leuk :+).
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:21:
Mocht dit de GTX660 worden of iets dergelijks, voorspeld dat in mijn ogen geen goede dingen voor de TDP's van de GTX670/680...
Dat ligt eraan hoe ie presteert t.o.v. een 7970. Stel hij is precies even snel, maar verbruikt een stuk minder dan een GTX580 (TDP van de GTX580 is 244W) en verbruikt ook echt zoveel (dus geen trucjes om het verbruik laag te houden), dan zou je dus al een upgrade hebben vanaf een GTX580 (minder verbruik, betere prestaties), terwijl je dan dus een stap terug doet (GTX580 -> GTX660). Dan zou je bij hetzelfde verbruik van een GTX580 al meteen wat meer kunnen. Kijk je vanaf het verbruik van een GTX480 zou je zelfs aardig wat performance winst kunnen hebben met datzelfde verbruik.
Dan nog wat leuke overclock mogelijkheden en een degelijke koeler.... *O*

[ Voor 3% gewijzigd door Paprika op 20-01-2012 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Paprika schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:28:
[...]

Koop op Afstand (ook daarom was zo'n performance preview nu wel leuk :+).
Och, als de GK110 een stuk sneller is dan een 7970 koop ik hem toch wel. :)

Echter; de 7970 is overklokt nu al 35 tot 50% sneller dan een (stock) 580, met de eerste drivers, dus de GK110 moet wel heeeeul snel worden wil die dat inhalen. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Format-C op 21-01-2012 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Let er wel op dat de green-guy waarschijnlijk ook een stuk beter omhoog wil op 28nm...

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/e01C

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
Format-C schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:30:
[...]
Och, als de GK110 een stuk sneller is dan een 7970 koop ik hem toch wel. :)

Echter; de 7970 is overklokt nu al 35 tot 50% sneller dan een 580, met de eerste drivers, dus de GK110 moet wel heeeeul snel worden wil die dat inhalen. :)
35 tot 50% .... uit 1 bron waar een non oc tegenover een oc wordt geplaatst, ja een 580 op stikstof zal ok wel rap gaan vergeleken een non oc 7970.

We hebben stats gezien max 30%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
TomasH schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:42:
En praten we dan over GK104 = GT 660 & GT 680, GK110 = GTX 660 en GTX 680?
Zit nog even terug te lezen. Denk ik nou niet gewoon veel te moeilijk? Is de GT 680 bullshit en wordt het gewoon GTX 660 = GK104 en GTX 680 = GK110?

Ik denk dat we daar zonder die vermelding 'GT 680' van Fuad direct vanuit zouden zijn gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:27:
Hee, Neliz hier ook actief?

- http://forum.beyond3d.com...p?p=1613765&postcount=982

Dus Charly zit te fucken met de GK104?
Of nVidia zit anderen te fucken met een fake GK110, wat eigenlijk een GK104 is. Who knows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Als ik commentaar copper goed begrijp gaat de stelling van Charlie wel degelijk op voor de 104 en niet voor het topmodel. Want daar is de mening nog niet veranderd. Blijkbaar zijn er duidelijk verschillen... dus die 104 gaat in dp waarschijnlijk inboeten om hogere performance, kleiner en lager verbruik te realiseren.

Anyway vraag blijft waar gaat de 104 uitkomen... we moeten daar nog paar maanden op wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devpartner schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:00:
dus die 104 gaat in dp waarschijnlijk inboeten om hogere performance, kleiner en lager verbruik te realiseren.
Maar wel een TDP van 225 watt? Vergeleken met de GF114 (GTX560 Ti) is dat een plus van 50 watt...
Nu weet ik dat de TDP van de huidige 5xx-serie niet alles zegt, maar frapant is het wel... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neliz

neliz

GIGABYTE Man

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:05:
[...]

Maar wel een TDP van 225 watt? Vergeleken met de GF114 (GTX560 Ti) is dat een plus van 50 watt...
Nu weet ik dat de TDP van de huidige 5xx-serie niet alles zegt, maar frapant is het wel... :/
TDP max van de GF114 is 245W dus er is wel degelijk een besparing op 28nm :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, maar de opgegeven TDP van de GTX560 Ti was 170 watt (en ik weet dat dit niet klopt), maar als ze die scheve TDP's opnieuw gaan doorvoeren kan de max TDP van de GK104 dus ver boven de 250 watt zitten... ;)

Maargoed, met het oog op de GK110 zal dit wel niet zo zijn en zullen we er maar vanuit gaan dat die 225 watt nu idd wel de max. TDP is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
neliz schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 15:31:
GK104 of GK110, jullie mogen het zeggen :)

[afbeelding]
Plaatje heet gtx680plxk8.jpg. Dus het moet wel een GK110 zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door madmaxnl op 20-01-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:05:
[...]

die specs zijn totaal onbekend. die 225W is begonnen bij OBR met zijn plaatje met worsten achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Goed. GK110 is geen fysieke dual-GPU, logisch want anders zou het geen GK110-GPU zijn. Wel is het een directe afgeleide van de GK104-chip. Intern wordt het iig gezien als 2xGK104 in één chip.

OBR specs met die worst zijn nep, evenals de andere specs met kloks e.d. Geheugenhoeveelheden zijn makkelijk te raden, dus er zijn vast personen die het juiste roepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

TomasH schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:09:
Goed. GK110 is geen fysieke dual-GPU, logisch want anders zou het geen GK110-GPU zijn. Wel is het een directe afgeleide van de GK104-chip. Intern wordt het iig gezien als 2xGK104 in één chip.
OBR specs met die worst zijn nep, evenals de andere specs met kloks e.d. Geheugenhoeveelheden zijn makkelijk te raden, dus er zijn vast personen die het juiste roepen.
Kunnen we dan ook verwachten dat de performance van de GK110 ~2x GK104 is (~2x gtx580 :9~, ervan uitgaande dat de GK104 iig dicht in de buurt van de GTX580 komt )?

[ Voor 5% gewijzigd door Tyranium op 22-01-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Niet te veel gaan verwachten, maar Charlie was niet voor niets positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 17:21
TomasH schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:46:
Kan ik nu beter mijn 7970 bestelling annuleren dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Het duurt nog wel een klein kwartaal voor je ze zult kunnen kopen, dus dat is geheel afhankelijk van jouw eigen kijk op de stelling dat er best een grote kans is dat je in april waarschijnlijk je huidige bestelling voor minder kunt bestellen of misschien een betere kaart voor hetzelfde geld. Ik zou er i.i.g. vanuit gaan dat iets verandert: meer FPS voor de huidige ~500 euro of de huidige FPS voor minder dan de huidige ~500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Maar of dat 3+ maanden wachten waard is? Dat is voor een ieder natuurlijk verschillend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Precies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Wacht nu 3 a 4 maanden en dan kun je dan weer 3 a 4 maanden wachten op de refresh van AMD. Vervolgens kun je weer 3 a 4 maanden wachten op de refresh van nVidia enzovoort.

[ Voor 31% gewijzigd door madmaxnl op 23-01-2012 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Tyranium schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:27:
[...]

Kunnen we dan ook verwachten dat de performance van de GK110 ~2x GK104 is (~2x gtx580 :9~, ervan uitgaande dat de GK104 iig dicht in de buurt van de GTX580 komt )?
zoals de 7990 als je ervan uitgaat dat de GK104 = 7970.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyranium
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

TomasH schreef op zondag 22 januari 2012 @ 21:46:
Precies het antwoord wat ik verwachte en een hoop verduidelijkt. :)
Devpartner schreef op maandag 23 januari 2012 @ 08:58:

zoals de 7990 als je ervan uitgaat dat de GK104 = 7970.
GK104 = 7970 lijkt me wel heel positief. Daarnaast lijkt het mij dat een 7990 een dualgpu videokaart wordt (gezien de naamgeving), i.t.t. de GK110. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Ik denk dat de Nederlandse pers blij is omdat we binnenkort een Noord-Europa PR manager van NVIDIA krijgen. Alles boven NL wordt nu door West-Europa gedaan, maar er is dan dus meer kans op een sample voor NL websites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helixes
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:49
Tyranium schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:48:
GK104 = 7970 lijkt me wel heel positief. Daarnaast lijkt het mij dat een 7990 een dualgpu videokaart wordt (gezien de naamgeving), i.t.t. de GK110. :)
Maar niet onredelijk. In het verleden lag de die-size van het topmodel van AMD dicht bij de die size van het 2e model van nVidia;

GF104 --> 332 mm2
Cypress --> 334 mm2

GF114 --> 360 mm2
Cayman --> 380 mm2

Tahiti zou op 352 mm2 zitten. Zeg het maar. Als nVidia zijn zaakjes goed op orde heeft, kan HD 7970 =< GK104 zeker.

Bron: en.wikipedia.com

Edit: Charlie zegt: $ 299 voor GK104.... Voor wat het waard is, natuurlijk.

FUD in de spaken van AMD?

[ Voor 12% gewijzigd door Helixes op 23-01-2012 18:13 ]

License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

$299,- is denk ik wel heel optimistisch. En ik denk ook niet dat ie even snel zal zijn als de HD7970...

Optimistisch gezien zie ik een gpu te voorschijn komen die ongeveer even snel is als de GTX580, ofwel rond het niveau van de HD7950, maar met een adviesprijs die dan misschien $100,- lager komt te liggen. Laat 'm dan ~ €300,- kosten, das dan best netjes voor een kaart die het verbruik heeft van een GTX560 Ti.

Want laten we eerlijk wezen; Nvidia gaat echt geen kaart op de markt zetten die even snel is als de HD7970, maar met een prijskaartje dat ~200,- lager ligt. No way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ik denk ook niet dat ie sneller is, maar HD4870 vs GTX280 alleen dan omgedraaid? Als ze nu een kaart kunnen uitbrengen zoals de 8800GT destijds, dan zijn ze binnen. 't Zou zeker leuk zijn, want dan lijkt het erop dat ze toch iets geleerd hebben van de afgelopen jaren, vanaf de dag van de HD4870 release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Helixes schreef op maandag 23 januari 2012 @ 17:26:
Tahiti zou op 352 mm2 zitten. Zeg het maar. Als nVidia zijn zaakjes goed op orde heeft, kan HD 7970 =< GK104 zeker.
Als Kepler niet z'n nieuw architectuur heeft als ze zeggen dan kan ik wel begrijpen dat de GK104 de vloer aanveegt met Tahiti. 2xGF114@28nm komt uit op ongeveer 350mm2.

Cayman derivaat@28nm:
ROPs 64 TMUs 192 SPs 3072(4VLIW) met als die size van ongeveer 380mm2.
Barts derivaat@28nm:
ROPs 96 TMUs 168 SPs 3360(5VLIW) met als die size van ongeveer 380mm2

Hoe nVidia, AMD verslaat doet er natuurlijk niet zo toe.
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:56:
Want laten we eerlijk wezen; Nvidia gaat echt geen kaart op de markt zetten die even snel is als de HD7970, maar met een prijskaartje dat ~200,- lager ligt. No way!
Waarom zou Charlie liegen (tenzij zijn bronnen hem een poot aan het uittrekken zijn). Ondanks dat het doemdenkerij is kan ik GandalfTheWhite in deze geen ongelijk geven...
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:11:

"Overdadig positieve hype scheppen waardoor uiteindelijke product minderwaardig gaat lijken door te hoge verwachtingen".

Dit hebben we al best vaak gezien:
Fermi, Bulldozer, HD2900XT/R600, Cayman, etc...

[ Voor 46% gewijzigd door madmaxnl op 23-01-2012 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paprika schreef op maandag 23 januari 2012 @ 18:59:
Ik denk ook niet dat ie sneller is, maar HD4870 vs GTX280 alleen dan omgedraaid? Als ze nu een kaart kunnen uitbrengen zoals de 8800GT destijds, dan zijn ze binnen. 't Zou zeker leuk zijn, want dan lijkt het erop dat ze toch iets geleerd hebben van de afgelopen jaren, vanaf de dag van de HD4870 release.
HD4870 vs. GTX280 omgedraaid is idd een mogelijkheid... Zou voor de concurrentiestrijd wel weer eens interessant zijn als de rollen weer eens een beetje omgedraaid zijn. En vooral dan dat Nvidia de performance/watt weer eens op orde heeft, vergeleken met AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Verwijderd schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:07:
[...]

HD4870 vs. GTX280 omgedraaid is idd een mogelijkheid...
Dat zou heel erg slecht van AMD zijn. GTX280 was 65nm en HD4870 55nm. Als de verhoudingen qua prestatie/prijs/verbruik nu hetzelfde gaat zijn tussen GK104 en Tahiti maar dan in het voordeel van nVidia is dat wel extreem. Ik zou eerder zeggen HD4870 vs, GTX285 omgedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Respect voor Nvidia dat ze niet te vaak met een driver komen, maar geloof dat het nu al 3 mnd geleden is, van mij mag er weer 1 komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wat is er mis met de oude dan?
Iets uitbrengen alleen om het uitbrengen lijkt me wat zonde van de energie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:39
Moet je tegen Ati zeggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Deze is een maandje oud en werkt perfect:

http://www.nvidia.com/obj...t-290.53-beta-driver.html

Ze brengen iig genoeg drivers uit:
GeForce 290.53 Driver BETA 290.53 December 21, 2011
GeForce 290.36 Driver BETA 290.36 November 28, 2011
GeForce 285.79 Driver BETA 285.79 November 10, 2011
GeForce 285.62 Driver WHQL 285.62 October 24, 2011
GeForce 285.38 Driver BETA 285.38 September 26, 2011
GeForce 285.27 Driver BETA 285.27 September 13, 2011
GeForce 280.26 Driver WHQL 280.26 August 9, 2011
GeForce 280.19 Driver BETA 280.19 July 28, 2011
GeForce 275.50 Driver BETA 275.50 June 20, 2011
GeForce 275.33 Driver WHQL 275.33 June 1, 2011
GeForce Driver v275.27 BETA 275.27 May 17, 2011
GeForce Driver v267.26 BETA 267.26 March 1, 2011
GeForce Driver v266.66 WHQL 266.66 January 25, 2011
Nou, ben idd benieuwd of er in de 12.1 WHQL nog wat verbeteringen zitten tov de 12.1 previews. Maar goed, dat is meer iets voor een ander topic. :P

[ Voor 104% gewijzigd door Format-C op 23-01-2012 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

madmaxnl schreef op maandag 23 januari 2012 @ 19:07:

"Overdadig positieve hype scheppen waardoor uiteindelijke product minderwaardig gaat lijken door te hoge verwachtingen".

Dit hebben we al best vaak gezien:
Fermi, Bulldozer, HD2900XT/R600, Cayman, etc...
Enige verschil is dat er vanuit nVidia atm totaal geen nieuws komt over de nieuwe kaarten. Dat maakt de kans op een teleurstelling wel flink kleiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 02:30:
[...]

Enige verschil is dat er vanuit nVidia atm totaal geen nieuws komt over de nieuwe kaarten. Dat maakt de kans op een teleurstelling wel flink kleiner.
Hoeveel van de hype over HD7970 denk je dat er vanuit AMD gekomen is? Al die belachelijke performance-modellen waren doorgaans echt geen AMD marketing. Het is een kwestie van wachten tot dit ook bij nVidia's nieuwe kaarten gebeurt.

Verder had ik gehoopt dat het trollen aangaande drivers iets verder naar boven wel weer even verleden tijd was. Blijkbaar niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet waar ik iets over AMD gezegd heb, maargoed. Het is normaal dat er plaatjes opduiken die als een tang op een varken slaan, het ging er nu om dat het vanuit de fabrikant, in dit geval nVidia, kwam. En dat doen de huidige geruchten niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Ik zeg nergens dat je iets over AMD hebt gezegd. Het was het meest recente voorbeeld van veel hype van 'all over the place' behalve AMD zelf. Die hype wordt ook gemakkelijk terhande genomen. Het is een spel wat nu eenmaal gespeeld wordt, dus ook GK104 zal hier mee te maken hebben. Temeer zolang nVidia de kaken stijf houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nVidia heeft toch van zich laten horen: http://www.nordichardware...n-hd-7900q-exclusive.html Nou nou, laat ze dat maar eens waarmaken dan, maw, opschieten met kepler!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Bam en nu zijn de verwachtingen hoog ;) Waarschijnlijk dat ze het waar gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

En AMD kan gaan sleutelen aan de drivers om er nog 20% uit te persen, en op die manier met een stock 7970 40% sneller te zijn dan een 580, en overklokt 60%. :)

Maar goed. Het zou mooi zijn als er wat competitie komt, en dat nV met iets snels en goeds komt. :) Beterrrr.

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 25-01-2012 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Het driver verhaal... De HD2900XT heeft me wel geleerd dat je een videokaart niet moet kopen met prestatie winsten d.m.v. drivers in je achterhoofd. Des al niet te min was de HD2900XT wel een mooie kaart, maar daar gaan we het niet over hebben.

Zelfs als AMD 20% meer prestatie weet te halen d.m.v. drivers. Wat belet nVidia hetzelfde te doen met Kepler ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Dat zullen ze ook wel doen... Alleen heeft nV (dat is mijn ervaring) de drivers van meet af aan al iets beter op orde. Ook met een nieuwe architectuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat 20% meer performance verhaal deed ook de ronde bij Cayman, zo'n vaart heeft het echt niet gelopen en zal het ook hier niet doen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:44:
Dat 20% meer performance verhaal deed ook de ronde bij Cayman, zo'n vaart heeft het echt niet gelopen en zal het ook hier niet doen.
Alleen Cayman was niet een heel erg verschillende architectuur en GCN wel, dus het is zeker niet onredelijk om nog best wat verbetering in performance te verwachten met betere drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mee eens... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik wordt er niet goed van, welke driver ik ook probeer de kernel driver blijft maar crashen. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb een EVGA GeForce GTX 560 Ti Superclocked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Kaart of bijvoorbeeld werkgeheugen onstabiel, maar dit is geen nieuws. ;)

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
20% sneller door drivers lijkt me wel heel optimistisch, maar ik ben nu inderdaad wel heel erg benieuwd! Als nvidia trough komt dan is dat wel een blow naar AMD en hoop ik dat ze snel en goed reageren anders wordt het niet echt een gezellige duopolie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
Format-C schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:10:
Dat zullen ze ook wel doen... Alleen heeft nV (dat is mijn ervaring) de drivers van meet af aan al iets beter op orde. Ook met een nieuwe architectuur.
Of er valt gewoon geen winst te boeken omdat hun architectuur makkelijk is m.b.t. de drivers. De shaders van AMD zijn namelijk heel erg anders als die van nVidia.
Dutch3men schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 19:31:
Ik wordt er niet goed van, welke driver ik ook probeer de kernel driver blijft maar crashen. Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Ik heb een EVGA GeForce GTX 560 Ti Superclocked.
offtopic:
Probeer een van de duizende euforische nVidia driver fanaten via dm eens te raadplegen. Dit hoort hier namelijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Lol: http://www.hardocp.com/ne...d_using_marketing_shills/
NVIDIA Accused Of Using Marketing Shills
Apparently ChipHell has accused NVIDIA of using marketing shills in its forums and, according to the site owners, they had to ban all the accounts spreading the anti-AMD rhetoric. Hit the link for the complete run-down. Thanks to [H] forum member xoleras for the heads up.

Rough chinese translation. ALL of the posts related to kepler being 299$ from chiphell, and speculated performance, were from marketing shills (proven by the owners of the forum) and have been banned. Charlie from SA was bamboozled as well. Keep it classy Nvidia.
Ik hoop eigenlijk niet dat dit helemaal waar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl

nVidia 'Focus Group' Member Details Hidden Program

Dit is normaal, geen man overboord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Oh wat erg hé! Dat mensen zomaar zeggen dat Kepler $299 gaat kosten en dat ze over de prestaties speculeren!!!!! Foei!!! :o

Dat kán toch niet?! > BANNEN!!!!

:')

[ Voor 129% gewijzigd door Format-C op 26-01-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 07:18
Format-C schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:49:
Oh wat erg hé! Dat mensen zomaar zeggen dat Kepler $299 gaat kosten en dat ze over de prestaties speculeren!!!!! Foei!!! :o

Dit ging niet om speculeren dit ging om doelbewust onwaarheden verspreiden om de concurrentie dwars te zitten dat is toch net even iets anders naar mijn mening.. (als het waar is dat Nvidia dit heeft gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

"Speculated performance".

Dat is speculeren. Als je iets niet weet, maar verwacht, is het speculeren. Als je verwacht dat ie $299 gaat kosten is het ook speculeren. Zolang iets geen feit is is het speculatie.

We doen hier niks anders...

[ Voor 27% gewijzigd door Format-C op 26-01-2012 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Format-C schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 16:49:

Format-C schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 17:48:
"Speculated performance".

Dat is speculeren. Als je iets niet weet, maar verwacht, is het speculeren. Als je verwacht dat ie $299 gaat kosten is het ook speculeren. Zolang iets geen feit is is het speculatie.

We doen hier niks anders...
nVidia wordt hiervan beschuldigd, dus niet gewoon iemand die aan het speculeeren is, maar nVidia.

Dat staat ook gewoon in het bericht, dus je reactie is niet helemaal aansluitend op de bewering...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Wat maakt het uit WIE er speculeert. Al is het de paus, als je geen bewijs hebt hoef je het niet aan te nemen als waar. En als je dat wel doet moet je dat zelf weten. Neme ene korrel zout.

Het is weer eens een storm in een glas water... Een mug waarvan een olifant gemaakt wordt. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Format-C schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:18:
Wat maakt het uit WIE er speculeert. Al is het de paus, als je geen bewijs hebt hoef je het niet aan te nemen als waar. En als je dat wel doet moet je dat zelf weten. Neme ene korrel zout.

Het is weer eens een storm in een glas water... Een mug waarvan een olifant gemaakt wordt. :O
Het is natuurlijk ook lastig, dus laten we het nog eens duidelijk maken:

napoleon, de eigenaar van chiphell, beweert dat hij heeft ontdekt dat sinds de release van de HD7900 de marketing afdeling van nVidia nep berichten over Kepler verspreid op zijn forum.
Deze berichten bevatten voornamelijk de prijs van 299dollar en wat bedachte specificatie's, nVidia zou dit doen om de verkoop van de HD7900's te beperken.
nVidia zou dit niet alleen bij chiphell doen, maar ook bij andere grote Chinese forums en hiermee pogen een groot deel van de Aziatische markt te beïnvloeden.

Het gaat dus niet om speculeren, maar om het mogelijke niet zo nette gedrag van nVidia wat betreft het verspreiden van fud om de verkoop van de HD7900 kaarten te minimaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
Ach, die Focus Group mogen ze overal van mij wel weghalen, of i.i.g. beperken tot het verlenen van hulp bij problemen only, met een sig die dat aangeeft (sommigen hebben dat wel). Ik heb ooit eens, met vele anderen, een discussie gehad over de HD5870 & HD5850 t.o.v. de GTX285 en die kerel wist letterlijk iedereen zwart te maken die niet alsnog een GTX285 zou kopen (welke nVidia niet eens meer fabriceerde, omdat ze wisten dat ze alleen nog zouden verkopen als ze voor zo'n lage prijs gingen dat ze er dik verlies op draaide (en ze hadden al een tegenslag met de HD4870 & HD4890)). Er zitten er een paar bij die zeker wel een goede discussie kunnen houden, maar er zijn er ook een paar die ze wat mij betreft maar achter het behang plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Format-C

Format-C

Tracing Rays

Toettoetdaan schreef op donderdag 26 januari 2012 @ 18:34:
[...]

Het is natuurlijk ook lastig, dus laten we het nog eens duidelijk maken:

napoleon, de eigenaar van chiphell, beweert dat hij heeft ontdekt dat sinds de release van de HD7900 de marketing afdeling van nVidia nep berichten over Kepler verspreid op zijn forum.
Deze berichten bevatten voornamelijk de prijs van 299dollar en wat bedachte specificatie's, nVidia zou dit doen om de verkoop van de HD7900's te beperken.
nVidia zou dit niet alleen bij chiphell doen, maar ook bij andere grote Chinese forums en hiermee pogen een groot deel van de Aziatische markt te beïnvloeden.

Het gaat dus niet om speculeren, maar om het mogelijke niet zo nette gedrag van nVidia wat betreft het verspreiden van fud om de verkoop van de HD7900 kaarten te minimaliseren.
Het enige wat ik hierom kan doen is echt heel hard lachen.

Als er geen bewijs is of voedingsbodem voor een prijsstelling of performance (echte benchmarks dus!), dan is het nog steeds speculatie. Ik snap dat het misschien door nV's achterban gepost wordt (who cares?), maar als er mensen zijn die zó dom zijn dat ze zich daardoor laten beinvloeden, denk ik dat ik ook maar een bedrijf begin in Azie. Want als mensen daar zó makkelijk te overtuigen zijn van iets, of beinvloedbaar zijn, kan je daar slapend rijk worden. Vind je het nou zelf ook niet dat allemaal een beetje wordt opgeblazen? Wat een zielig gedoe zeg.

Als een paar posts op een forum al "de hele markt beinvloeden" is... LOL. _/-\o_ _O-

En het mooie is; elk ander forum neemt het over, en slikt het ook weer voor zoete koek, en AMD en hun fanboys/ achterban kunnen weer genieten en lekker anti nVidiaanse berichten verspreiden. Oh oh oh wat is nVidia toch slecht... En wat worden ze toch verschrikkelijk benadeeld. En wat zijn een paar stukjes gebakken zand toch belangrijk... Ongelofelijk... Alsof mensen zelf niet kunnen nadenken...

Nou, laten we (en dan doel ik op Aziaten) nu dit vreselijke feit boven water gekomen is toch allemaal maar een HD7970 kopen, want de Kepler zal toch wel 550 euro gaan kosten, en zal toch niet sneller zijn dan een HD7970. :O

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/lyd2KhR9iYNVhEBVnihAAwiF/full.jpg

Wat een soap. Goede Tijden is er niks bij...

[ Voor 10% gewijzigd door Format-C op 26-01-2012 20:58 ]

Pagina: 1 ... 14 ... 43 Laatste