HET SPIJT ME. je was nog niet klaar met typen ghehe.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 11:57 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Verwijderd
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 11:57 ]
Hij gaat het toch nooit snappen dus misschien kan iedereen er maar beter over ophouden..bwerg schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:55:
[...]
LEZEN.
Niet persoonlijk maar dit gaat nergens meer over.
Verwijderd
[ Voor 88% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 12:04 ]
Je hebt moeite met niet op de 'Verstuur bericht' knop te drukken?Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:40:
[...]
Nee ik maak mijn posts niet af. Ik heb moeite met die dingen.
Niet zo op de man in gaan graag wil je
Alleen al de timing's van de verschillende caches kunnen je GPU/CPU een winnend of verliezend product maken en dan hebben we het nog niet eens over clock's, pipline's, instructie fetch/decoder's, of de code door een virtueel instructie set gaat of direct uitvoerbaar is... Ik kan nog wel even doorgaan, maar het punt lijkt me duidelijk. Dat je alles afschuift op die-grote is echt veel te kort door de bochtVerwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:40:
[...]
Dat ook maar er zijn ook veel transitors en degelijke nodig. Dat past ja niet in een kleinere chip?
Als je dan meer prestaties nodig bent dan laat je die chip toch niet kleiner? nvidia is niet voor niets wat sneller met zijn grotere chip. Ik blijf bij mijn punt en kap er mee, en nee niet voor ons games. Doe maar weer nieuws ipv nvidia bashen.
Verwijderd
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 11:58:
Misschien eens niet zo op de man in gaan, dat gebeurd nu al weer meerdere keren tegen mij.
Pentaxiaan
Verwijderd
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 12:30 ]
Het enige wat ik zie is 28nm en dat de prestatie's per wat 3a4 keer beter zijn.Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 12:13:
Zijn dit nu speculatie of zal het van nvidia zelf af komen?
http://translate.google.n...bs%3Dqdr:h%26prmd%3Dimvns
[ Voor 8% gewijzigd door Toettoetdaan op 30-12-2011 12:31 ]
Verwijderd
[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 12:36 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Verwijderd
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 12:39 ]
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
[ Voor 122% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 12:51 ]
[ Voor 17% gewijzigd door madmaxnl op 30-12-2011 19:04 ]
Verwijderd
Ik snap precies hoe het werkt, zo moeilijk is dat niet (misschien voor sommigen idd wel, maar degene die je quote volgens mij niet), maar helaas ben ik niet zo begaan met het welzijn van de fabrikanten en de daarbij behorende marges die ze hebben per verkochte gpu. Als ik in de markt zou zijn voor een GTX580 (ben ik dus zeker niet) en die voor ~300,- (vb) zou kunnen oppikken (en wetende dat Nvidia er geen winst meer op maakt), ben ik alsnog zeer tevreden! Had AMD in die positie gezeten zou het precies eender zijn, daar niet van.Edmin schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:49:
[...]
Ik haalde het aan omdat te laten zien dat de marktprijs van een videokaart weliswaar gebaseerd is op de relatieve prestatieverhouding, maar dat de marges bepaald worden door de die-size. Kleinere die = meer winst.
Iets wat hier al jaren besproken wordt, maar door een enkeling hier nog niet wordt begrepen. Dat je er als consument er niets me hebt mag dan zo zijn, maar hier kijken we hopelijk verder dan dat.
Cherrypicking is niet moeilijk om daar nu zulke conclusies aan te hangen is dan weer erg jammer:madmaxnl schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 19:04:
AMD doet het sowieso niet slecht met GPGPU ondanks al het geneuzel dat nVidia hier beter in zou zijn. Hun marketing werkt dus blijkbaar goed want er wordt wel gedacht dat nVidia een voorsprong op AMD heeft m.b.t. GPGPU prestaties.
[afbeelding]
[afbeelding]
'Designed for nVidia CUDA'
erutangiS
Verwijderd
Verwijderd
Als ik die minimum fps bekijk dan vind ik dat niet betreffend goed te noemen voor een next-gen kaart ...Unigine is al behoorlijk overdreven en daar doet ie 't toch gewoon goed?
http://www.pcgameshardwar.../Grafikkarte/Test/?page=5
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 01:43 ]
Verwijderd
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2011 02:05 ]
Ik poste resultaten van prestatie in software die daadwerkelijk ergens voor gebruikt kan worden. Jij post resultaten van prestaties in benchmarks waaraan je in de praktijk geen drol aan hebt. Als je dan ook aan 'cherrypicking' doet, doe het dan goed.MrOleo schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:48:
[...]
Cherrypicking is niet moeilijk om daar nu zulke conclusies aan te hangen is dan weer erg jammer:
http://www.anandtech.com/...-was-it-worth-the-wait-/6
[ Voor 9% gewijzigd door madmaxnl op 31-12-2011 02:36 ]
wat dacht je van de hele crysis 2 debacel met al die tessalation onder de grond...Paprika schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:36:
Of misschien is er op dat moment zoveel tesselation dat de dedicated tesselators van de 7970 het zelfs opgeven en worden zowat alle shaders van de nVidia kaarten gebruikt voor puur tesselation wat dus totaal niet realistisch is.
Unigine is al behoorlijk overdreven en daar doet ie 't toch gewoon goed?
nVidia, the way it's meant to be sabotaged.tomcatha schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 04:12:
[...]
wat dacht je van de hele crysis 2 debacel met al die tessalation onder de grond...
Het klopt natuurlijk dat videokaarten die sneller zijn natuurlijk voor een hogere prijs worden verkocht. Let wel dat de prijs vooral wordt bepaald door hoeveel de duopolisten denken dat de consument bereid is te betalen voor een videokaart. In de zin van: momenteel zullen consumenten bereid zijn om bedrag X voor een low end kaart te betelan, bedrag Y voor een mid range kaart en bedrag Z voor een high end kaart. Een duopolie is echter nog steeds een oligopolie en zelfs als nVdia en AMD heel erg aan elkaar gewaagd zijn betalen wij als consumenten gewoon te veel. Ga er maar vanuit dat op een hoop kaarten een marge met aardige speling zit.Edmin schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 10:49:
[...]
Ik haalde het aan omdat te laten zien dat de marktprijs van een videokaart weliswaar gebaseerd is op de relatieve prestatieverhouding
En hier gaan jij en in dit topic velen met jou gewoon de mist in. De marges worden onder andere bepaald door de fabricagekosten, directe arbeidskosten, indirecte arbeidskosten, R&D kosten, distributiekosten, marketingskosten (voor de introductie van een nieuw product) en vast een aantal kosten die ik nu voor het gemak vergeet en overige kosten noem. Jij hebt het slechts over direct materiaal. Kosten voor direct materiaal zijn slechts een deel van alle kosten en denken dat de marges daarop worden worden gebaseerd is gewoon een foute aanname van jou en velen in dit topic. Jullie vergeten een heel belangrijke nuance.maar dat de marges bepaald worden door de die-size. Kleinere die = meer winst.
[ Voor 22% gewijzigd door Springstof op 31-12-2011 10:46 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Zolang je geen inzicht hebt in de precieze kosten van nVidia en AMD (en ik ga er maar even van uit dat niemand hier dat heeft of wil/mag zeggen) kun je er niet meer zinnigs over zeggen dan ik in mijn laatste post deed. Het is dus een vrij zinloze discussie. De kosten voor direct materiaal zijn één van de kosten van een product, dat ze wellicht bij het ene bedrijf wat hoger zijn dan bij het andere bedrijf wil namelijk niet zeggen dat de rest van de kosten bij de twee bedrijven precies hetzelfde zijn.Darkasantion schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:48:
Natuurlijk zijn er meer kosten behalve directe materiaal-kosten, maar het punt is, als je alle kosten met behulp van 10 chips uit 1 wafer moet betalen, in plaats van 50 chips uit 1 wafer, zijn in het 1e geval je marges kleiner, omdat je je kosten over minder chips kunt spreiden, dus moet je eventueel een hogere prijs vragen om zo niet verlies te draaien. En je prijs kun je niet oneindig ophogen, ja we zullen eventueel iets teveel betalen, maar die prijs kan Nvidia/AMD maar tot bepaalde hoogte ophogen, zonder niet teveel verkoop(kansen) te verliezen. Doe je dat wel, dan heb je eventueel wel alle kosten gedekt, maar verkoop je niks.
AMD heeft hier dus een voordeel, door de bredere spreiding hebben zij meer marge, dus kunnen of iets meer winst maken dan Nvidia, of Nvidia onder druk zetten door wat marge in te leveren en zo Nvidia te forceren eventueel zelfs met verlies te verkopen, omdat Nvidia de grotere chip, en dus kleinere kostenspreiding heeft.
Je zegt nu dat kwantiteit invloed heeft op de kosten en daarom is het dus variabel. Als je niks produceert heb je die kosten namelijk niet en hoe meer je produceert hoe meer direct materiaal kosten je hebt. Daarom dus inderdaad variabel.dahakon schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:55:
Hier gaat alleen maar verwarring ontstaan ben ik bang.
Technisch zijn alle rand-zaken die 'nodig zijn voor de structuur van het bedrijf' inderdaad vaste kosten, maar de hoeveelheid geld die het je kost, is niet vast. Je kunt immers snijden in die kosten als blijkt dat je teveel overhead kosten hebt. Je kunt niet snijden in de prijs van materiaal die je inkoopt, anders dan de kwantiteit aan te passen. Alleen als je de kwantiteit van de inkoop verlaagt, verlaag je ook de kwantiteit van je te verkopen product. Leuk dat dit dan 'variabel' heet in de teskstboeken, maar het is een variabele waar je in dit geval geen drol aan hebt.
Dat weet ik niet en niemand hier weet dat waarschijnlijk. Ik weet niet hoeveel winst nVidia op een GTX 580 maakt en hoeveel winst AMD op de HD6970. Wel een niet al te beste vergelijking, want voor de 580 is er in principe een kleine markt waar nVidia met de GTX 580 nu een soort monopolie heeft, net zoals AMD dat met de 7970 dat waarschijnlijk straks zal hebben.Enfin, elk bedrijf wil zoveel mogenlijk prestaties per mm2, omdat dit een argument is waarmee je een prijs kunt rechtvaardigen. De vraag is dan, is een ~10-15% meer prestaties voor een ~40% grotere die een goed uitgangspunt (de situatie HD6970 vs GTX580)?
[ Voor 34% gewijzigd door Springstof op 31-12-2011 11:08 ]
Om hier toch even op in te haken: GF100/GF110 gebruiken de shaders niet voor tessellation. In elke SM zit een zogenaamde Polymorph engine, waarin ook gewoon een tessellator zit. Nvidia heeft gewoon 16 tessellators tegenover de (nog steeds) twee van Tahiti (1 in elke Graphics Engine). Met andere woorden: de efficiëntie van hun twee tessellators is tussen Cayman en Tahiti dusdanig verbeterd dat ze tussen de 5 en 14 samples toch even mooi meer dan 100% winst boeken. Als je kijkt naar het verschil tussen Cayman en Cypress zie je dat de verdubbeling van het aantal tessellators (klinkt indrukwekkend, maar het is er maar 1 extraPaprika schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 01:36:
Of misschien is er op dat moment zoveel tesselation dat de dedicated tesselators van de 7970 het zelfs opgeven en worden zowat alle shaders van de nVidia kaarten gebruikt voor puur tesselation wat dus totaal niet realistisch is.
Unigine is al behoorlijk overdreven en daar doet ie 't toch gewoon goed?
[ Voor 18% gewijzigd door Werelds op 31-12-2011 12:09 . Reden: Typo's :( ]
Ik zeg dat de kwalificatie 'variabel' uit je tekstboek zich richt op kwantiteit van de directe producten. Dat is inderdaad volledig correct. Het gaat echter voorbij aan het punt dat het product wat men probeert te verkopen in deze (grafische kaarten) direct afhankelijk is van de kwantiteit aan directe producten die wordt ingekocht. De 'vaste' lasten moeten namelijk terugverdient worden met die kaarten. Daarbij geldt dat als je meer producten kunt halen uit een x kwantiteit ingekochte producten, je de overhead kosten dus over meer verkochte producten kunt verspreiden. Ergens ligt natuurlijk een omslagpunt, je kunt niet kleiner gaan dan een bepaald niveau, omdat de prestaties er dan te veel onder lijden, wat weer een negatieve invloed heeft op de prijs die je voor de kaarten kunt ontvangen. Daarentegen kun je wel groter blijven gaan, maar als je prestaties niet exponentieel toenemen, terwijl yields wel exponentieel afnemen, kom je vanzelf bij een punt waar je ook niet meer voor je kaarten kunt ontvangen, terwijl ze wel meer gaan kosten.Springstof schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:56:
Je zegt nu dat kwantiteit invloed heeft op de kosten en daarom is het dus variabel. Als je niks produceert heb je die kosten namelijk niet en hoe meer je produceert hoe meer direct materiaal kosten je hebt. Daarom dus variabel.
Compleet irrelevant voor het punt dat ik maakte.madmaxnl schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 02:33:
[...]
Ik poste resultaten van prestatie in software die daadwerkelijk ergens voor gebruikt kan worden. Jij post resultaten van prestaties in benchmarks waaraan je in de praktijk geen drol aan hebt. Als je dan ook aan 'cherrypicking' doet, doe het dan goed.
In jouw grafieken staan dezelfde of nog oudere videokaarten.madmaxnl schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 02:33:
Daarnaast zijn jou benchmarks over de datum. Waar is de HD6970 ? Deze kaart is op GPGPU gebied al beter dan de HD5870.
erutangiS
Het is vanzelfsprekend als je kosten bestaan uit bijvoorbeeld A, B, C en D dat hoe groter A is, hoe kleiner B, C en D moeten zijn om dezelfde winst te behalen bij een bepaalde verkoopprijs. Dat is gewoon ''stating the obvious'' en heeft geen discussiewaarde. Wellicht heeft het ene bedrijf nog een extra kostenpost E, die de mogelijke minderkosten van A voor dat bedrijf helemaal te niet doen. We kennen A niet exact, maar vooral B, C en D kennen we niet.dahakon schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:16:
[...]
Ik zeg dat de kwalificatie 'variabel' uit je tekstboek zich richt op kwantiteit van de directe producten. Dat is inderdaad volledig correct. Het gaat echter voorbij aan het punt dat het product wat men probeert te verkopen in deze (grafische kaarten) direct afhankelijk is van de kwantiteit aan directe producten die wordt ingekocht. De 'vaste' lasten moeten namelijk terugverdient worden met die kaarten. Daarbij geldt dat als je meer producten kunt halen uit een x kwantiteit ingekochte producten, je de overhead kosten dus over meer verkochte producten kunt verspreiden. Ergens ligt natuurlijk een omslagpunt, je kunt niet kleiner gaan dan een bepaald niveau, omdat de prestaties er dan te veel onder lijden, wat weer een negatieve invloed heeft op de prijs die je voor de kaarten kunt ontvangen. Daarentegen kun je wel groter blijven gaan, maar als je prestaties niet exponentieel toenemen, terwijl yields wel exponentieel afnemen, kom je vanzelf bij een punt waar je ook niet meer voor je kaarten kunt ontvangen, terwijl ze wel meer gaan kosten.
Als het bedrijf genoeg winst op zijn producten kan maken (en dat is aan het bedrijf zelf om te bepalen): uiteraard.Dus wederom, is een 40% grotere die (met dus meer dan 40% extra kosten voor het verkrijgen van het product) een 10-15% betere prestatie waard?
Uit die grafiek van mij kan makkelijk geconcludeerd worden dat een GTX580 ook niet in de buurt van een HD5870 komt. Laat staan een HD6970. GTX480+20%=GTX580...MrOleo schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 12:46:
In jouw grafieken staan dezelfde of nog oudere videokaarten.Pot, ketel, zwart, je weet wel.
Dan heb ik het nog niet eens gehad over het feit dat jij de link noemt "designed for cuda" en er dan even niet bij meldt dat dat logo precies naast het ati-stream logo staat. Leuk he, selectief informatie posten om Nvidia te bashen?
[ Voor 5% gewijzigd door madmaxnl op 31-12-2011 18:45 ]
Verwijderd
Dat laat dus juist zien hoe cherrypicked jouw gekozen grafiek is en daarbij totaal irrelevant en een scheef beeld geeft van het gemiddelde en de algehele prestaties.madmaxnl schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 18:44:
[...]
Uit die grafiek van mij kan makkelijk geconcludeerd worden dat een GTX580 ook niet in de buurt van een HD5870 komt. Laat staan een HD6970. GTX480+20%=GTX580...
Verwijderd
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 09:56 ]
[ Voor 70% gewijzigd door Werelds op 02-01-2012 12:21 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 12:30 ]
Verwijderd
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 12:48 ]
CUDA core = SP.Verwijderd schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:45:
Stonden die specs ook niet in die eerdere bronnen?
Even opzoeken......
Laat maar daar ging het over cuda cores
http://hwbot.org/newsflas...u_specifications_compiled
1024 vind ik toch echter.
En volgens VR-zone komt die GK104 over een maand?
Verwijderd
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2012 19:38 ]
Bij Southern Islands zat die er vaker naast dan dat die het juist had. En ook deze specs lijken onmogelijk waar te kunnen zijn.TomasH schreef op maandag 02 januari 2012 @ 12:49:
Het stinkt, maar naar mijn weten is PHK vrij betrouwbaar. Volg het al een tijdje niet meer actief @ expreview, dus kan het ook fout hebben.
Zo maar uit het niets een GK104?Toettoetdaan schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:14:
[...]
En volgens VR-zone komt die GK104 over een maand?![]()
http://vr-zone.com/articl...until-february/14404.html
AMD Nieuwsdiscussie
Die 1536 SP's met een bus van 256-bit vind ik ook een beetje karig, ook dat de shader clock en de base clock hetzelfde zijn zou betekenen dat nVidia de 'hot' clock's heeft gedumpt. Maar als kepler genoeg verschillend is van Fermi zou het wel kunnen.-The_Mask- schreef op maandag 02 januari 2012 @ 19:36:
[...]
Bij Southern Islands zat die er vaker naast dan dat die het juist had. En ook deze specs lijken onmogelijk waar te kunnen zijn.
Ja, dat vraagteken stond er niet voor niets achter
GK104 | HD7970 | HD 7970 OC | |
---|---|---|---|
Pixel Fillrate | 33.6 | 29.6 | >= 35.0 |
Texture Fillrate | 67.2 | 118.4 | >= 140.0 |
Memory Bandwidth | 186 | 264.0 | >= 300.0 |
[ Voor 23% gewijzigd door dahakon op 02-01-2012 23:20 ]
Uit het niets? Toen een GTX480 kwam welke niet alles had ingeschakeld was het toch logisch?Paprika schreef op maandag 02 januari 2012 @ 22:50:
De GTX580 kwam anders ook aardig uit het niets (vooral de availability).
AMD Nieuwsdiscussie
[ Voor 138% gewijzigd door A87 op 03-01-2012 10:46 ]
https://www.youtube.com/channel/UCl2XLRJ3VgCspwNG4_XCrkQ
[ Voor 126% gewijzigd door A87 op 03-01-2012 10:52 ]
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 11:20 ]
Verwijderd
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 12:46 ]
Wat me er aan opvalt:Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 11:18:
Volgens mij is het allemaal fake. Gewoon wat gefrustreede mensen die willen dwars zitten of zo?
Weer een andere naam.
[afbeelding]
Het zou best kunnen dat ze de 600 naam alleen voor rebrands houden, maar dan hadden we dat toch inmiddels wel geweten?Verwijderd schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:45:
Klopt. Zal dus wel nep zijn of net zoals dat er geen 300 series kwam?
Ik denk dat dit nog het meest betrouwbaar is?
http://fudzilla.com/graph...-show-its-face-in-q1-2012
[ Voor 3% gewijzigd door Toettoetdaan op 03-01-2012 12:56 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
Er zat geen bron bij, ik kwam dat plaatje zo in eens tegen op een pools forum. Zonder eenige vermeldingen.
[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2012 14:03 ]
[ Voor 27% gewijzigd door A87 op 03-01-2012 13:57 ]
Qua snelheid gaat die ongetwijfeld sneller zijn, maar of dit ownend genoemd kan worden...Format-C schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:58:
We zullen zien.
Ik hoop iig dat ie de 7970 flink owned.
Dan zou jij hem toch niet kopen?Format-C schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 12:58:
We zullen zien.
Ik hoop iig dat ie de 7970 flink owned.
Nog steeds hoeft het niet zo te zijn dat de kosten voor de chips voor AMD lager waren dan die voor nVidia en zijn de cijfers van nVidia prima (revenue, profit). Nu bestaat dat natuurlijk niet alleen uit de GTX 5XX serie, maar over nVidia hoef je, je geen zorgen te maken.ik weet niet of die hele gtx5xx gedoe wel erg gezong was, de ati chips waren wederom vrij vergelijkbaar qua snelheid terwijl de chips veel kleiner waren.
Waarom beschouw je het als een feit dat de prijzen in deze duopolie zoveel lager zijn dan wanneer we hier te maken hebben met een monopolie? Ik beweer zeker niet dat er geen prijsverschillen zouden zijn, maar waarschijnlijk zouden die vrij marginaal zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de CPU markt: daar koopt een consument nog steeds een hoge mid-range tot lage high end Intel CPU voor een prijs die niet hoger is dan voorheen, ondanks dat AMD hier in principe helemaal niet meedoet.spNk schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:08:
Laten we in ieder geval hopen op een gezonde concurrentie strijd, net als nu (GTX5xx vs 69xx) eigenlijk het geval is. Dan worden de prijzen ten minste een beetje normaal, hoewel ik AMD op het moment wel wat geld gun.
[ Voor 85% gewijzigd door Springstof op 04-01-2012 06:13 ]
Ach ja. Voor 5 meijer sla ik die wel over. Veul te duur... helemaal voor AMD.madmaxnl schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 20:37:
[...]
Qua snelheid gaat die ongetwijfeld sneller zijn, maar of dit ownend genoemd kan worden...
Enfin, je kunt nu nog z'n maand of 5 hopen. In de tussentijd gaan de HD7970s al over de toonbanken
spNk schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 21:08:
hoewel ik AMD op het moment wel wat geld gun.
[ Voor 43% gewijzigd door Format-C op 04-01-2012 08:43 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
maak daar maar 20-25% van. (zeker gezien de driver maturatie die de AMD kaarten nog gaat krijgen vooraleer nvidia met een alternatief komt).Springstof schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 05:47:
Vergeet niet dat nVidia's nieuwe high end kaart maar ongeveer 15% sneller dan de GTX 580 moet zijn om op gelijke hoogte met de 7970 te komen. Je kan er vergif op innemen dat hij dat met gemak gaat halen.
Tot op heden speelt AMD nog altijd mee. 1 van de redenen waarom AMD minder lijkt mee te spelen is door de push die intel gedaan heeft met sandybridge op performance maar ook met prijzen. Zou intel nog altijd zoveel verkopen als ze de prijs op al hun modellen met 50$ verhogen? zoniet heeft AMD wel degelijk een sterke invloed in de markt.Waarom beschouw je het als een feit dat de prijzen in deze duopolie zoveel lager zijn dan wanneer we hier te maken hebben met een monopolie? Ik beweer zeker niet dat er geen prijsverschillen zouden zijn, maar waarschijnlijk zouden die vrij marginaal zijn. Kijk bijvoorbeeld naar de CPU markt: daar koopt een consument nog steeds een hoge mid-range tot lage high end Intel CPU voor een prijs die niet hoger is dan voorheen, ondanks dat AMD hier in principe helemaal niet meedoet.
[ Voor 8% gewijzigd door Devpartner op 04-01-2012 08:44 ]
[ Voor 180% gewijzigd door Format-C op 04-01-2012 08:54 ]
[ Voor 57% gewijzigd door Format-C op 04-01-2012 08:58 ]
Originally Posted by rich wargo
What are the odds that nVidia is pulling an Olympus?
[ Voor 12% gewijzigd door dahakon op 04-01-2012 10:17 ]
Dan hebben we vast andere benchmarks/ reviews gelezen. Ach, die 7.5% verschil tussen onze schattingen is verder ook niet interessant. Ik hou het op 15%Devpartner schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:43:
[...]
maak daar maar 20-25% van. (zeker gezien de driver maturatie die de AMD kaarten nog gaat krijgen vooraleer nvidia met een alternatief komt).
Voorspellen dat nVidia in 2013 met een alternatief voor de 7990 gaat komen is hetzelfde als een GoT user (kan even niet op zijn naam komen), die hier en/of in het Radeon topic laatst aangaf dat nVidia heel snel met een nieuwe lijn zou komen (gebaseerd op onderbuikgevoel).Ik zie Nvidia met hun high end kepler zeker over de 7970 gaan, maar dan spreken we over h2 2012 (zoals het nu lijkt)... dan is de high end van AMD al een tijdje een 7990, en daar zie ik nvidia niets tegen doen in 2012.
Het is een economische wetmatigheid dat er bij een hogere prijs minder vraag is (dus los van of het een duopolie of monopolie betreft). Je vraagt naar een economische wetmatigheid.Tot op heden speelt AMD nog altijd mee. 1 van de redenen waarom AMD minder lijkt mee te spelen is door de push die intel gedaan heeft met sandybridge op performance maar ook met prijzen. Zou intel nog altijd zoveel verkopen als ze de prijs op al hun modellen met 50$ verhogen? zoniet heeft AMD wel degelijk een sterke invloed in de markt.
Verwijderd
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 10:35 ]
[ Voor 8% gewijzigd door Werelds op 04-01-2012 10:44 ]
5 meijer is niets .. ik had een lange tijd geleden de GTX 580 lightning gekocht voor slechts 450 euro ik kan hem nu zo kwijt aan elke stoeptegel voor een euro of 400.. terwijlik er al ZAT ZAT ZAT lol aan heb beleefdFormat-C schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:37:
Ach ja. Voor 5 meijer sla ik die wel over. Veul te duur... helemaal voor AMD.
[ Voor 45% gewijzigd door A87 op 04-01-2012 11:03 ]
http://www.hardocp.com/ar...7970_video_card_review/14Springstof schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 10:26:
[...]
Dan hebben we vast andere benchmarks/ reviews gelezen. Ach, die 7.5% verschil tussen onze schattingen is verder ook niet interessant. Ik hou het op 15%
Dat is wat hun laatste roadmaps aantonen, tenzij jij gelooft dat de GK104 gaat competen met de 7990 die 50% boven de 590 komt te liggen?Voorspellen dat nVidia in 2013 met een alternatief voor de 7990 gaat komen is hetzelfde als een GoT user (kan even niet op zijn naam komen), die hier en/of in het Radeon topic laatst aangaf dat nVidia heel snel met een nieuwe lijn zou komen (gebaseerd op onderbuikgevoel).
De verhoging van prijs heeft enkel invloed van het koop gedrag op dat produkt. Als intel op al hun cpu's de prijs verhoogd positioneerd dat hun cpu's in de markt anders. Bij een monopolie gaan ze nog altijd evenveel verkopen. Je gaat gewoon een verschuiving zien in hun produkten. e.g. daling verkoop high end en stijging verkoop van de lagere modellen.(die nu een andere positionering hebben)Het is een economische wetmatigheid dat er bij een hogere prijs minder vraag is (dus los van of het een duopolie of monopolie betreft). Je vraagt naar een economische wetmatigheid.
Maar waar haal je vandaan dat de prijzen Sandy Bridge e.a. (Intel heeft immers meer dan Sandy Brigde in het high end segment te bieden) niet zijn gebaseerd op marginale kosten van de platformen zelf, maar op die waarin rekening is gehouden met een product dat wat betreft performance het niet haalt én ook nog eens een kleine markt bedient (denk aan de afzetmarkt voor BD in procenten; is in het AMD topic al langsgekomen). Dat lijkt me, op zijn zachtst gezegd, erg stug.
[ Voor 4% gewijzigd door Devpartner op 04-01-2012 11:07 ]
Verwijderd
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2012 11:41 ]
[ Voor 15% gewijzigd door A87 op 04-01-2012 12:18 ]
Format-C schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:45:
Nou nou, wat doet AMD het toch goed!! Vooral prijstechnisch.
Alles waar nV voorheen voor werd beoordeeld doet AMD nu; renamen, exhorbitante prijzen vragen, commercieel harder spelen.
Echt top!
Als hun die zo klein is, en zo goedkoop te maken is, kunnen ze de prijs ook wel omlaag gooien lijkt mij? Of is dit gewoon simpelweg mensen uitknijpen wat ze nu doen? EN dus gewoon "misbruik" maken van hun positie? Ik denk het dus wel. En je kan wel zeggen; dit is concurrentie, maar de hondstrouwe AMD aanhangers mogen iig flink in de buidel tasten oven een paar dagen. Have fun.
AMD is nog altijd AMD. Je bent waarschijnlijk gewoon zuur dat nVidia, nVidia niet meer is.Format-C schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 08:54:
HD5870 was ook beter, maar ook niet exhorbitant duur.
Maar goed, hun koers is gewijzigd. Das duidelijk.
En daar laat ik het maar bij. Ik heb mijn conclusie iig getrokken.
[ Voor 23% gewijzigd door madmaxnl op 04-01-2012 12:18 ]
Nee hoor... Eerder dat AMD AMD niet meer is.madmaxnl schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:18:
[...]
Je bent waarschijnlijk gewoon zuur dat nVidia, nVidia niet meer is.
[ Voor 4% gewijzigd door Format-C op 04-01-2012 12:19 ]
Wat is er dan anders ?Format-C schreef op woensdag 04 januari 2012 @ 12:19:
[...]
Nee hoor... Eerder dat AMD AMD niet meer is.
[ Voor 5% gewijzigd door A87 op 04-01-2012 12:19 ]
Prijs performance.
[ Voor 158% gewijzigd door Format-C op 04-01-2012 12:33 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq