Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tritimee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:22
JB schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 10:39:
Kan iemand me adviseren mbt de juiste password manager? Ik dacht vrij makkelijk KeyPass in te gaan zetten maar zo lijkt, is dit standaard niet beschikbaar voor MacOS :? Is de juiste en goed onderhouden versie dan KeyPass X? Heb het idee dat KeyPass in ieder geval zakelijk ook word ingezet, dus de aanname dat support/security mbt updates etc wel blijvende zaken zijn? Is dat voor KeyPass X ook het geval?

Zag verder 1Password maar zoek graag een standalone versie zonder meteen (weer) een vorm van abbonementskosten :)
ik gebruik al jaren lastpass, 2fa, synchronisatie over meerdere apparaten en os'en, zonder er ooit een cent aan te hebben uitgegeven, overweeg alleen maar de premium variant om de makers ook wat te gunnen, heeft geen noodzakelijke functionaliteit voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Kan iemand me adviseren mbt de juiste password manager? Ik dacht vrij makkelijk KeyPass in te gaan zetten maar zo lijkt, is dit standaard niet beschikbaar voor MacOS :? Is de juiste en goed onderhouden versie dan KeyPass X? Heb het idee dat KeyPass in ieder geval zakelijk ook word ingezet, dus de aanname dat support/security mbt updates etc wel blijvende zaken zijn? Is dat voor KeyPass X ook het geval?

Zag verder 1Password maar zoek graag een standalone versie zonder meteen (weer) een vorm van abbonementskosten :)
Ik gebruik deze:
https://tweakers.net/downloads/53400/keepassxc-262.html

KeePassium op mijn iPhone en iPad.

De database is die uit mijn windows tijd: https://keepass.info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:52

JB

Cédric roelt!

Hulliee schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 20:28:
[...]

Ik gebruik deze:
https://tweakers.net/downloads/53400/keepassxc-262.html

KeePassium op mijn iPhone en iPad.

De database is die uit mijn windows tijd: https://keepass.info :)
Aah dat vreet allemaal dezelfde keypass db natuurlijk!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 22:52
Hoi,

Welke Adblocker raden jullie aan? Safari 14

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zaiziks
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-12-2024

zaiziks

Da da da

Wipr

La la la la la la la la la

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivo-nl
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-05 22:52
Dank, en vraagt ook niet teveel onnodig CPU kracht etc...?

inmiddels die paar euro uitgegeven...ziet er goed uit

[ Voor 32% gewijzigd door ivo-nl op 24-10-2020 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:18

WTM

kdbruin schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:09:
[...]

Ik gebruik 1Password al jaren zonder abonnement op macOS, Android, iPad en Windows. Synchronisatie doe ik via een eigen Syncthing server.

Verder zou je ook eens naar Enpass kunnen kijken. Werkt ook goed en kan bijvoorbeeld via Nextcloud synchroniseren.
Ik zit op macOS nog op 6.8.9 ofzo van 1Password. Werkt eigenlijk nog prima weet niet of dat bij Big Sur nog blijft werken. Wil ook niet naar abonnement toe..... de iOS versie heb ik ook gekocht en de macOS versie dus. Sync. via iCloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacFeek
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:05
Het is nog steeds mogelijk een 'stand alone' versie van 1Password aan te schaffen (dus eenmalig met licentie en geen subscription). Wordt niet meer vermeld op de site (of is zo verborgen dat ik het niet kan vinden).

Maar als je 1Password installeert en de App aanschaft via de App zie je de optie wel:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EeXyQVjfaN7ODum2bdpiNr0JNCU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NJ3jlQ5plkmxgAkkgb55Ottj.png?f=fotoalbum_large

LET OP: wel een locale 'kluis' aanmaken!

[ Voor 3% gewijzigd door MacFeek op 25-10-2020 19:09 ]

===

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
ivo-nl schreef op zaterdag 24 oktober 2020 @ 20:24:
Hoi,

Welke Adblocker raden jullie aan? Safari 14
Ik heb adguard for safari, wel Tweakers excluden. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:45

muhda

Time & Space traveler

kdbruin schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:09:
[...]
Ik gebruik 1Password al jaren zonder abonnement op macOS, Android, iPad en Windows. Synchronisatie doe ik via een eigen Syncthing server.
Eigen syncing server voor 1Password? Kan je hier meer info over geven?

Update:
Ik heb denk ik het antwoord gevonden:
1* Sync via WLAN server
2* Sync via iCloud

[ Voor 23% gewijzigd door muhda op 27-10-2020 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:53

MacPass.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Modbreak:Zoals in de topicwaarschuwing staat: dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit. Hiervoor kun je beter een eigen topic aanmaken.

Voor wat betreft password managers: daar is in het subforum Privacy & Beveiliging een heel topic over: [Password Managers] Discussie- en reviewtopic.

Graag weer ontopic met het plaatsen van programma's waar je enthousiast over bent :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Een van mijn favoriete en must have tweaks.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-04 15:27
*snip* Zoals in de topicwaarschuwing en de modbreak staat: dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

[ Voor 76% gewijzigd door Daedalus op 18-11-2020 16:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 19:03
Kleine crosspost, zojuist mail van Affinity gekregen. 30% korting op alles t/m 6 december.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:34
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LgbInd43XEDVn4pBKIJSDHwOjFQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bVQikb3pW5bpM6KeOvmZqNxo.png?f=fotoalbum_large

Gebruikte voorheen meestal WineSkin Winery om Windows programma's (games) onder OSX te draaien. Maar PortingKit werkt nog een stukje netter. (Gratis games alla TrackMania kan je compleet vanuit PortingKit installeren). En hij geeft ook meteen een mooi icoontje aan het .app bestandje wat gemaakt wordt. En de library van ondersteunde games (inc icoontje etc) is erg groot! 😊

[ Voor 11% gewijzigd door ZpAz op 25-11-2020 22:46 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:48

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Dancing_Animal schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 19:10:
Kleine crosspost, zojuist mail van Affinity gekregen. 30% korting op alles t/m 6 december.
Heb de apps allemaal al, zowel op macOS als op Windows. Kreeg de korting info ook al te zien bij het opstarten van bijvoorbeeld Affinity Photo.

Programma's zijn al netje geprijsd en die 30% korting is helemaal de moeite waard voor mensen die op zoek zijn naar een goedkope en uitstekende software om Adobe te vervangen.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

ZpAz schreef op woensdag 25 november 2020 @ 22:45:
[Afbeelding]

Gebruikte voorheen meestal WineSkin Winery om Windows programma's (games) onder OSX te draaien. Maar PortingKit werkt nog een stukje netter. (Gratis games alla TrackMania kan je compleet vanuit PortingKit installeren). En hij geeft ook meteen een mooi icoontje aan het .app bestandje wat gemaakt wordt. En de library van ondersteunde games (inc icoontje etc) is erg groot! 😊
Heeft wel wat weg van OpenEmu

Afbeeldingslocatie: https://openemu.org/img/intro-nes-grid.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Door het thuiswerken ging ik alleen maar meer, langer en vaker aan het werk, focus op het scherm. Met allerlei gevolgen. Dat ene mailtje , nog snel dat nieuwsbericht , dit, dat..

Maar om zelf de discipline op te brengen om af en toe even op te kijken van het scherm en m'n benen te strekken ging vaak mis. Bovendien gaat tijd echt sneller dan ik soms denk. Daar kwam ik wel achter na het gebruik van Time Out. Fantastische app die mij helpt om af en toe even weg te lopen van m'n scherm, benen strekken of kort even naar buiten staren ivm een 15 seconden pauze om de tien minuten.
Uiteraard kan je dat zelf instellen

https://dejal.com/timeout/

Take Care & Stay Safe (TCSS)

signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

sparcle schreef op dinsdag 15 december 2020 @ 09:41:
Door het thuiswerken ging ik alleen maar meer, langer en vaker aan het werk, focus op het scherm. Met allerlei gevolgen. Dat ene mailtje , nog snel dat nieuwsbericht , dit, dat..
Ik ken veel mensen die juist het tegenovergestelde hebben, maar volgens mij kan je hem ook andersom insteken dat je weer eens aan de slag moet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

OpenEmu is een app die heel wat uurtjes op mijn MacBook Air draait :) Tof programma.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

SandsOfArrakis schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:29:
[...]

OpenEmu is een app die heel wat uurtjes op mijn MacBook Air draait :) Tof programma.
Inderdaad, vooral de controller support is ideaal i.c.m. bijvoorbeeld een DualShock o.i.d. pure nostalgie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Greatsword schreef op woensdag 16 december 2020 @ 10:31:
[...]

Inderdaad, vooral de controller support is ideaal i.c.m. bijvoorbeeld een DualShock o.i.d. pure nostalgie ;)
Thrustmaster Dual Analog 3 hier. Misschien niet meer het nieuwste model, maar hij werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:15
*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat: Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit. Hiervoor mag je een eigen topic aanmaken.

[ Voor 66% gewijzigd door Daedalus op 23-12-2020 11:40 ]

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:32

talin

ES-MA

na afscheid genomen te hebben van mijn MacBook Pro met 1x 512G en 1x 1Tb schijf typ ik dit op een MacBook Pro met "maar" 256G, ff Photo's syncen en muziek laden de eerste waarschuwing voor een bijna volle schijf.

kwam ik dit tegen:

https://sensei.app
14 dagen trial maar die aankoop gaat er zeker komen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZHK_jhaoDjQZ8Sv_jFM7o_6Tvig=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XvIPuCwpZzR27lrZpimaZoRh.png?f=fotoalbum_large

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@talin ziet er goed uit, die kende ik nog niet, hoe bevalt het?

Doet me wel veel denken aan istatistica https://www.imagetasks.com/istatistica/pro/

• sparcle
  • Niet online

sparcle

ondertitel

talin schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 09:47:
na afscheid genomen te hebben van mijn MacBook Pro met 1x 512G en 1x 1Tb schijf typ ik dit op een MacBook Pro met "maar" 256G, ff Photo's syncen en muziek laden de eerste waarschuwing voor een bijna volle schijf.

kwam ik dit tegen:

https://sensei.app
14 dagen trial maar die aankoop gaat er zeker komen.
Niet om een discussie te starten, maar al die info zit ook in Activity Monitor.
Finder -> Applications -> Utilities.

signature

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kevinkrs
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 30-04 21:26
Erulezz schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 13:39:
Sequel Pro is als developer een mooie tool om databases te beheren maar de laatste jaren ligt het project zo goed als stil, geen commits en releases meer.

Sinds kort heeft de community het overgenomen onder een nieuwe naam: https://github.com/Sequel-Ace/Sequel-Ace

Zo te zien worden er mooie verbeteringen toegevoegd en ook zijn er plannen voor een native ARM versie voor Big Sur. Ook beschikbaar in de Mac App Store :)

Is het niet eens tijd om de topic titel te wijzigen in MacOS?
Een tip, kijk eens naar TablePlus, ik gebruikte Sequel Pro vroeger ook, maar ik vond dat het te beperkt was. Met TablePlus kun je met bijna alle databases verbinden, MySQL, MSSQL, MongoDB etc. Ik kan niet meer zonder, is het bijna een joy om te gebruiken en M1 ready.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:44

JSchut

.....

kevinkrs schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:25:
[...]

Een tip, kijk eens naar TablePlus, ik gebruikte Sequel Pro vroeger ook, maar ik vond dat het te beperkt was. Met TablePlus kun je met bijna alle databases verbinden, MySQL, MSSQL, MongoDB etc. Ik kan niet meer zonder, is het bijna een joy om te gebruiken en M1 ready.
Hier een jaar geleden ook overgestapt op TablePlus. Echt een verademing!

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-04 15:14
sparcle schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:03:
[...]

Er staat wel een beetje meer op zijn applicatie dan alleen de basis zaken hoor. Plus activity monitor presenteert het ook maar droogjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Gedeeltelijk enthousiast over Music Converter for Mac

Zet bijvoorbeeld Apple Music songs om naar MP3

Voordeel: Doet wat hij moet doen
Nadeel: Duurt lang en in de tussentijd kan je geen gebruik maken van "audio" omdat hij alles afspeelt/opneemt.

Eigenlijk dus het beste om te laten converteren als je slaapt of de Mac niet in gebruik hebt.

Ze hebben ook een Netflix Video Downloader maar die heb ik niet geprobeerd.

https://www.noteburner.com/mac-sp-music-converter.html

[ Voor 13% gewijzigd door Greatsword op 04-01-2021 16:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sparcle
  • Niet online

sparcle

ondertitel

Greatsword schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:34:

Nadeel: Duurt lang en in de tussentijd kan je geen gebruik maken van "audio" omdat hij alles afspeelt/opneemt.

Eigenlijk dus het beste om te laten converteren als je slaapt of de Mac niet in gebruik hebt.

Ze hebben ook een Netflix Video Downloader maar die heb ik niet geprobeerd.

https://www.noteburner.com/mac-sp-music-converter.html
Voor mij werkt Xact heel goed: http://xact.scottcbrown.org/

Edit: geen netflix downloader, maar wel makkelijk en snel converteren.

[ Voor 5% gewijzigd door sparcle op 05-01-2021 14:13 ]

signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
Sinds een paar weken heb ik ‘desktopCinema’ geïnstalleerd!!
Ik vind het een geweldige app; Je kunt filmpjes, eigen of Youtube, als wallpaper installeren. En dit zonder noemenswaardig gebruik van de CPU. En dat op mijn iMac 27” late 2013 met Big Sur!!!
draait echt als een tierelier!

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

sparcle schreef op dinsdag 5 januari 2021 @ 14:12:
[...]

Voor mij werkt Xact heel goed: http://xact.scottcbrown.org/

Edit: geen netflix downloader, maar wel makkelijk en snel converteren.
Kan je daarmee ook M4P bestanden omzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ma9ma
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:29

ma9ma

MoDiMiDoFrSaSo

kevinkrs schreef op donderdag 31 december 2020 @ 21:25:
[...]

Ik werk zelf alleen maar met MySQL / MariaDB. En heb een aantal jaren terug hiervoor Querious aangeschaft. Voldoet voor mijn projecten prima.

Fünf auf der nach oben offenen Richterskala

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
sparcle schreef op donderdag 31 december 2020 @ 14:03:
De visualistie is beter in apps als Sensei. Bovendien heb je er vaak ook additionele informatie in staan over de sensoren die in een Mac zitten, kun je wat stats in je menubar of notification centre zetten, heb je info over de GPU en is er historie zodat je het gebruik van de afgelopen 30 dagen in een grafiekje kunt zien. Activity Monitor kan dit alles niet. Bij Sensei zitten er naast monitoring tools ook nog wat onderhoud tools.

Activity Monitor is handig maar kan bij lange na niet zoveel als tools als iStat Menus, Sensei, etc. kunnen doen. Soms is zelfs een cli tool als htop beter om te zien wat je Mac aan het doen is dan Activity Monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MenN
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 18:07
Greatsword schreef op maandag 4 januari 2021 @ 16:34:

Ik denk dat je heel enthousiast gaat worden van Audio Hijack. Is echt fantastische software met echt heel veel mogelijkheden.
https://rogueamoeba.com/audiohijack/

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic" - Arthur C. Clark

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Voor wie nog software zoekt, dit is hét moment ze aan te schaffen.

Veel developers hebben nu Black Friday deals.

Paar aanraders iStat Menus, Better Touch tool, DaisyDisk, Little Snitch enz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Greatsword schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 09:52:
Voor wie nog software zoekt, dit is hét moment ze aan te schaffen.

Veel developers hebben nu Black Friday deals.

Paar aanraders iStat Menus, Better Touch tool, DaisyDisk, Little Snitch enz.
Dank voor de tip! Ik heb de eerste 3 van je lijstje zojuist aangeschaft, deze apps had ik al eerder in demo-mode geprobeerd maar zijn de aankoop meer dan waard.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:35
Onmisbare tools & software voor Mac OS X
Inmiddels Mac OS XII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Niemand heeft zin om een nieuw deel te beginnen, de OP was natuurlijk heel mooi en daar zit heel veel tijd in om dat weer zo te presenteren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obimk1
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-04 08:53
Objective-see.com heeft wat gratis low level Mac software, en met de Honey plugin of extensie voor je web browser kun je korting coupons toepassen op web aankopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DRvDijk
  • Laatst online: 17-03 08:48
Greatsword schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 12:21:
[...]

Niemand heeft zin om een nieuw deel te beginnen, de OP was natuurlijk heel mooi en daar zit heel veel tijd in om dat weer zo te presenteren ;)
Nou, zal de OP zich maar weer eens melden dan, en aankondigen dat binnenkort de nieuwe Mac binnenkomt (na een treurig treurige periode op Windows ivm werk ;( ), en nieuw leven in dit (of een nieuw) topic blazen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

DRvDijk schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:44:
[...]

Nou, zal de OP zich maar weer eens melden dan, en aankondigen dat binnenkort de nieuwe Mac binnenkomt (na een treurig treurige periode op Windows ivm werk ;( ), en nieuw leven in dit (of een nieuw) topic blazen?
Na 10 jaar mag het van mij wel een nieuwe worden.

Alvast hulde voor je inzet! ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Greatsword op 26-11-2021 13:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:31
Misschien nieuw voor dit topic, ik ben een alternatief voor VLC aan het testen. IINA. Dit is een open source video player met een macOS type interface. Werkt prima, nog geen problemen gezien.
Veel mogelijkheden beschikbaar. Kortom na 2 dagen een fijne tool.

Hebben meer mensen ervaring met deze player ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk
Fred13 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:48:
Misschien nieuw voor dit topic, ik ben een alternatief voor VLC aan het testen. IINA. Dit is een open source video player met een macOS type interface. Werkt prima, nog geen problemen gezien.

Zit in mijn standaardlijst ipv VLC -- het topic is inderdaad (na ruim TIEN JAAR idd!! 8)7 ) aan vernieuwing toe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
DRvDijk schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:49:
[...]

Zit in mijn standaardlijst ipv VLC -- het topic is inderdaad (na ruim TIEN JAAR idd!! 8)7 ) aan vernieuwing toe
Wordt dat dan een deel 8 ? _/-\o_

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DRvDijk
Fred13 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:50:
[...]

Wordt dat dan een deel 8 ? _/-\o_
Ja. Maar wel nog even geduld (korter dan 10 jaar, beloofd), ik zit eerst nog flink in het [Apple producten] Levertijden - Deel 9 topic met smart te wachten op de verzending van de nieuwe laptop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP

Ik vind VLC geweldig. Ik gebruik het ook al heel lang, al sinds ik nog zwaar Windows gebruiker was en geen smartphone had.
Ik vind het nog steeds een fijn programma en wat mij betreft de beste mediaplayer, maar mijn gebruik is wel veranderd. Ik kijk bijna geen lokaal opgeslagen video's meer (buiten de Apple video app). Ik heb VLC ook op mijn iPhone, maar gebruik het nooit. Het meeste gebruik is op mijn Apple TV voor kijken van gedownloade content.
Wat ik een gemis vind is een airplay intergratie in de macOS app. Die intergratie zit wel in de iPhone versie en zit ook in bijvoorbeeld de macOS QuickTime player. Ik vind het een gemis dat de VLC macOS app het niet heeft. Wat AppleTV VLC wel leuk doet is dat je vanuit elk platform in feite video kan streamen door dat ze een webinterface heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 18:28

breinonline

Are you afraid to be known?

Yup, ik heb VLC verwijderd en vervangen door IINA (al 2 jaar terug ofzo).

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Leuk trouwens dat IINA met Swift geschreven is.

Probleem met hoop (andere) Mac apps is dat ze met Electron gemaakt zijn. Gaat slecht met je geheugen om en vloeken ook nog eens met de macOS design filosofie.
Trouwens liever dat dan dat er geen Mac apps bestaan natuurlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harrie-Handbak
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13:23

Jup, Gebruik het al sinds de eerste Beta. Werkt soepel en heerlijk minimalistisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChaoCheeBye
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 02-05 09:27

ChaoCheeBye

Иди на хуй

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vxr9MKt76Ow6QXHiN52DnQAvHLU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tDAqvXUmg4Zx4cp0Ar5ZDZgI.png?f=fotoalbum_large
  • Automatisch Cue Points voor Serato, Traktor & RekordBox
  • Energieniveaus laten zien hoe dansbaar elk nummer is
  • Key-detectie
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EVTDd4NMnrfP8htRwwOD26MX1kQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GkLW8OdBNYP2T3blX0Uzh3dn.png?f=fotoalbum_large

Сука Блять

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000

4POX

Everybody is wired

PrimusIP schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 14:29:
Leuk trouwens dat IINA met Swift geschreven is.

Probleem met hoop (andere) Mac apps is dat ze met Electron gemaakt zijn. Gaat slecht met je geheugen om en vloeken ook nog eens met de macOS design filosofie.
Trouwens liever dat dan dat er geen Mac apps bestaan natuurlijk.
Er is een zorgelijke trend. Bestaande Macos apps die een nieuwe release met electron krijgen. Evernote is nu zo traag als dikke stront de berg op.

1password is bezig met een transitie naar electron. Erg zorgelijk. Heb ik zometeen 1,5 GB werkgeheugen nodig om ergens snel een wachtwoord in te voeren. Als 1password de weg van evernote volgt vrees ik een flinke deuk in mijn werkflow.

Mijn onderbuik gevoel begint vaak als als je een simpele tool download. En na het uitpakken is die 300 - 400 MB groot. Je gaat naar de electron website om te zien of die tool in electron is gemaakt: jahoor.

Nu weer ontopic.

Door een lockdown en de frustratie over Evernote ben ik nu begonnen met https://www.craft.do/ als mijn notitie app.

Notities nemen is weer leuk. Je moet even door een paar omdenkers heen maar dan begin dan voelt het echt als een app die sparkels geeft.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Door de tip van m_a_rnix in "[macOS 12 Monterey] Ervaringen & Discussie" op Cleanshot X uitgekomen.

https://cleanshot.com/

Door onderstaande video nog enthousiaster geworden.

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
10 Things I love about CleanShot X for Mac

Heb er een dagje mee gespeeld en heeft zeker potentie.

Voor mij blijft Snagit echter toch fijner werken.

https://www.techsmith.com..._9MS02BjnAmAaAv-7EALw_wcB

Miste bij Cleanshot X bijvoorbeeld iets heel simpels (pinch to zoom) in de editor en ook het scroll capture vond ik iets minder fijn vinden.

Desalniettemin blijf ik hem in de gaten houden aangezien er zo te zien maandelijks updates voor uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
Overzicht van Apple's missende en achterlopende features: (gratis na aanschaf) Monterey update

- Elk jaar (tot minimaal 5 jaar) gratis OS updates voor elk device
- UNIX OS => ouder en stabieler dan MS Windows.
- Secure boot, verschillende lagen van beveiliging (SIPS, Filevault, privacy settings voor alle devices,
full disk access, Gatekeeper.)
- 2FA voor Mac en Iphone
- Hide my email
- protect email
- object capture met augmented reality
- Airdrop
- Airplay
- Handoff (dit jaar?)
- Spotlight search (Windows 11 komt in de buurt)
- Automation (Applescripts, Automator, Shortcuts)
- Virtual Desktops (Spaces)
- Backup software
- Standaard goede PDF Editor met oa handtekening opslag (Preview)
- Mac Office, waar 2 van de 3 programma's gelijkwaardig zijn aan de PC variant
- Photo's
- Music (voorheen iTunes)
- Garageband (Soort universele muziek editor om thuis muziek op te nemen/creëren)
- Messages (MS wil daar ook een Windows versie van)
- 5Gb gratis Cloud dienst
- IOS; overzicht van gelekte accounts / makkelijke of veelgebruikte wachtwoorden.
- Universal clipboard

Als invalide gebruik ik vaak:

- Desktop / OS zoom (Accessibility)
- Hovertext
- Dictation (voorlezen van tekst)

[ Voor 2% gewijzigd door obimk1 op 27-11-2021 19:11 . Reden: update ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
Greatsword schreef op zaterdag 27 november 2021 @ 12:23:
Door de tip van m_a_rnix in "[macOS 12 Monterey] Ervaringen & Discussie" op Cleanshot X uitgekomen.

https://cleanshot.com/

Door onderstaande video nog enthousiaster geworden.

[Video: 10 Things I love about CleanShot X for Mac]

Heb er een dagje mee gespeeld en heeft zeker potentie.

Voor mij blijft Snagit echter toch fijner werken.

https://www.techsmith.com..._9MS02BjnAmAaAv-7EALw_wcB

Miste bij Cleanshot X bijvoorbeeld iets heel simpels (pinch to zoom) in de editor en ook het scroll capture vond ik iets minder fijn vinden.

Desalniettemin blijf ik hem in de gaten houden aangezien er zo te zien maandelijks updates voor uitkomen.
toon volledige bericht
Cleanshot is ook 1 van mijn favo apps. Naast Bartender, iStat, Little Snitch etc ;-)
Boom3D is trouwens ook een aanrader. Flinke verbetering van geluid.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Voor de mensen hier die nog geen Setapp hebben… voor ~€40 een jaar!

https://appleinsider.com/...e-210-mac-apps-for-a-year

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HekkeySE
  • Niet online
m_a_rnix schreef op zondag 28 november 2021 @ 05:41:

Goede deal! Zelf net opgezegd. Meerdere lifetimes licenses zijn een stuk goedkoper over langere tijd. Maar als je veel software gebruikt of wisselt kan het een goede deal zijn! Jammer dat je na een jaar naar het volledige jaarttarief gaat.

Recht op morgen heb ik niet, maar morgen wordt beter dan vandaag en gisteren bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRvDijk

Leuke deal, ik wou het proberen voor een jaar. Heb een aantal apps zelf al (iStat, forklift, …), maar er zitten er zeker nog meer tussen die ik iig een jaar voor ~40 wil proberen.

Let wel op, ik heb dus net met m’n wakkere kop ~60 betaald. Want niet de coupon code ingevoerd.

Edit: De lieve mensen bij Stackshare hebben het verschil gerefund _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door DRvDijk op 28-11-2021 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RFdeGroot
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 30-04 23:19

Thanks! Ik ga het een jaartje proberen. Ben eigenlijk geen fan van subscriptions voor van alles maar voor dit bedrag ga ik gewoon een na een jaar beoordelen of Setapp voor mij uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
Kijk of er over een jaar weer black friday aanbiedingen zjn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NVD
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03-05 20:28

NVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
obimk1 schreef op maandag 29 november 2021 @ 14:49:
Kijk of er over een jaar weer black friday aanbiedingen zjn
Helaas niet voor mensen die al een abo hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Hidden bar, hiermee kun je een heleboel meuk uit je menubar verstoppen. Makkelijk om in te stellen en lekker rustig voor het oog :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Tk55 schreef op maandag 29 november 2021 @ 15:27:
Hidden bar, hiermee kun je een heleboel meuk uit je menubar verstoppen. Makkelijk om in te stellen en lekker rustig voor het oog :)
Leuke app inderdaad.
Ben zelf overgestapt naar Bartender. Iets meer opties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:54
Helaas geen Bartender kortings actie..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:05
Mooie en gratis screenshot tool. :)

https://shottr.cc

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Ik gebruik eigenlijk altijd Cmd-shift-4. Soms de standaard Schermafbeelding tool van MacOS.

Wat bied https://shottr.cc extra? Buiten dat ze via Google login weer van alles over jou komen te weten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Hulliee schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Ik gebruik eigenlijk altijd Cmd-shift-4. Soms de standaard Schermafbeelding tool van MacOS.

Wat bied https://shottr.cc extra? Buiten dat ze via Google login weer van alles over jou komen te weten?
Google login? Ik log helemaal nergens op in.
En deze tool kan bijvoorbeeld ook direct in non-Retina resolutie opslaan.
Biedt net wat meer flexibiliteit.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:05:
[...]

Google login? Ik log helemaal nergens op in.
En deze tool kan bijvoorbeeld ook direct in non-Retina resolutie opslaan.
Biedt net wat meer flexibiliteit.
Ik zat jouw link te checken en daar werd de Google login onder de download knop getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haagsepracht
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 27-04 11:15

haagsepracht

One Man, Half Machine.

Wat een handige tools komen er hier voorbij. Daarvoor thanks!

Het verbaasde me echter dat de app Dark Reader nog niet voorbij is gekomen in dit topic. Je kunt 'm in de App Store downloaden: https://apps.apple.com/nl...-safari/id1438243180?l=en

Deze tool zorgt ervoor dat elke website die je opent in Safari automatisch wordt voorzien van een dark mode. Dark Reader doet dit door heldere kleuren te inverteren, waardoor ze een hoog contrast krijgen. Vooral 's avonds en 's nachts is dit heerlijk voor je ogen, maar ook overdag kan ik hier enorm van genieten.

Na aanschaf van de tool kon ik het zowel op IOS als m'n Macbook gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Hulliee schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:06:
[...]

Ik zat jouw link te checken en daar werd de Google login onder de download knop getoond.
Lol, nee dat is een voorbeeld van de Annotation tool in de app. Daar gebruikt hij de Google pagina als voorbeeld voor. Check het filmpje eerst even voordat je oordeelt. ;)

Overigens heeft de app echt een heleboel coole features. O.a. scrolling-capture etc. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 30-01-2022 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulliee
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:15:
[...]

Lol, nee dat is een voorbeeld van de Annotation tool in de app. Daar gebruikt hij de Google pagina als voorbeeld voor. Check het filmpje eerst even voordat je oordeelt. ;)

Overigens heeft de app echt een heleboel coole features. O.a. scrolling-capture etc. :)
Ah ja, idd overheen gelezen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Hulliee schreef op zondag 30 januari 2022 @ 12:51:
[...]

Cmd-shift-4 ... spacebar en dan klikken in het venster waar je een screenshot van wilt maken.

Na 15 jaar macos gebruik ontdekte ik dit pas vorig jaar :\

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
Dit is al bekend?

Bij IOS en Mac OS kun je 2FA aanzetten.

[ Voor 4% gewijzigd door obimk1 op 30-01-2022 13:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• obimk1
Met Linklair App kun je MAC HW adressen (Wifi en Ethernet) "spoofen" bij iedere herstart.

https://en.freedownloadmanager.org/Mac-OS/LinkLiar-FREE.html

En Cakebrew is de GUI voor Homebrew (zoiets als Fink)

https://www.cakebrew.com/

https://brew.sh/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Smartmontools.

https://www.smartmontools.org

Terminal "app" om de gezondheid van je SSD te controleren.
Te installeren via Homebrew.

https://formulae.brew.sh/formula/smartmontools

Hier mijn eigen resultaat op m'n 14" MacBook Pro M1 Pro met 1TB SSD.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hWQDoT2aK92DuccWGJ743as0Pkw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/LlIMuSl76VTc112xPbrLuCgq.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w-MojGgtgimecG8nzDUAGgMcpH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/S18JHDDWXzQGVYTWVYATFHE5.png?f=user_large

[ Voor 42% gewijzigd door Rivanov op 30-01-2022 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Nog even een kleine aanvulling.
Mail even naar shottr.cc[at]gmail[dot]com voor een token.
Hiermee kun je direct de screenshot uploaden naar zijn cloudomgeving om deze vervolgens elders op een website/forum te gebruiken. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Rivanov schreef op zondag 30 januari 2022 @ 19:04:
Smartmontools.

https://www.smartmontools.org

Terminal "app" om de gezondheid van je SSD te controleren.
Te installeren via Homebrew.

https://formulae.brew.sh/formula/smartmontools

Hier mijn eigen resultaat op m'n 14" MacBook Pro M1 Pro met 1TB SSD.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
code:
1
/usr/local/sbin/smartctl -aj /dev/disk0 | grep data_units | tr -cd "[[:digit:]]\n" | tr "\n" "," | sed -e "s/^/$(date +%Y-%m-%d\ %H:%M:%S),/; s/$/\n/" >> /Users/rinkel/Public/Drop\ Box/Logs/smartctl_output.csv

in een .sh bestand en die aanspreken ieder uur in je cron. Krijg je een mooie file die elk uur je writes opslaat. Kan je zien hoe je TBW opgaan op welke dagen.

Dankzij deze informatie ben ik van Safari naar Firefox overgestapt. De nieuwe Safari in Monterey had altijd 8GB swap nodig. Firefox is veel beter met geheugen management.

[ Voor 6% gewijzigd door 4POX op 31-01-2022 08:05 ]

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

bonzz.netninja

Niente baffi

4POX schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:53:
[...]

Cmd-shift-4 ... spacebar en dan klikken in het venster waar je een screenshot van wilt maken.

cmd spatie > screenshot (of cmd-shift-5)

Heb je nog wat meer opties over wat ie met de screenshot moet doen. Eenmaal ingesteld is dat de default voor cmd-shift-4 (of 3).

Ik heb hem altijd op klembord staan, lekker snel plakken

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
Er is ook terminal commando om TRIM aan te zetten voor alle SSD's (niet alleen Apple)

code:
1
sudo trimforce enable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
bonzz.netninja schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:05:
[...]

cmd spatie > screenshot (of cmd-shift-5)

Heb je nog wat meer opties over wat ie met de screenshot moet doen. Eenmaal ingesteld is dat de default voor cmd-shift-4 (of 3).

Ik heb hem altijd op klembord staan, lekker snel plakken
Cleanshot FTW (via Setapp voor mij). Op klembord én opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:00

bonzz.netninja

Niente baffi

m_a_rnix schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:53:
[...]

Cleanshot FTW (via Setapp voor mij). Op klembord én opslaan.
Elke native app die een extra app kan voorkomen heeft wel mijn voorkeur. En ik hoef het nooit op te slaan :) Als je het ergens in paste doe je dat toch meestal al.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
4POX schreef op zondag 30 januari 2022 @ 13:53:
[...]

?? wat doet die spacebar dan?

cmd-shift-4 gebruik ik dagelijks bijna ieder uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merethil
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:22
wwwmarcel schreef op maandag 31 januari 2022 @ 15:25:
[...]

?? wat doet die spacebar dan?

cmd-shift-4 gebruik ik dagelijks bijna ieder uur
De spacebar maakt van je "targeting reticle" een pointer die een volledig open window kan selecteren zodat je in één keer het volledige window screenshot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwwmarcel
aha...oke, thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• John
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 30-04 15:53

John

🚀

Laatst las ik een artikel op Macrumors over Yoink. Een soort boekenplank waar je alles op kan bewaren door middel van drag-and-drop. Dit kan van alles zijn bijvoorbeeld: een url, een plaatje of een stuk tekst. Als extraatje zit er ook een clipboard manager bij. Aardig aan de prijs wel (9 euro) maar meer dan waard en deze tool past goed bij mijn workflow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_a_rnix
John schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:04:
Laatst las ik een artikel op Macrumors over Yoink. Een soort boekenplank waar je alles op kan bewaren door middel van drag-and-drop. Dit kan van alles zijn bijvoorbeeld: een url, een plaatje of een stuk tekst. Als extraatje zit er ook een clipboard manager bij. Aardig aan de prijs wel (9 euro) maar meer dan waard en deze tool past goed bij mijn workflow.
Heerlijke app. Zit ook in Setapp :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-05 23:03

Quakie

quakelen

Van de week in aanraking gekomen met Mimestream. Een app gemaakt door een ex apple medewerker. Het is een super lichte email Mac OS app alleen voor Gmail, maar werkt bijna hetzelfde als wegversie.

Het is nog beta en nu nog gratis..Daarna wordt het betaald.

[ Voor 6% gewijzigd door Quakie op 27-02-2022 09:11 ]

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
Ik ben op zoek naar een alternatief voor Evernote. Een dergelijke app die gratis is en werkt op zowel IOS en macOS. Ik heb nu Miscrosoft OneNote geprobeerd, maar ik heb sync problemen met de macOS app. Mijn files zie ik in de IOS app en in de web interface, maar niks laadt in de macOS app.
Ik ben trouwens een actieve Apple native notitie app gebruiker, maar ik gebruik die app eigenlijk voor andere doelen. (notities maken, maar niet voor kopiëren van website pagina's of verzamelen van content)

Ik vroeg me af, wat voor 'Evernote achtige app' gebruiken jullie? Of moet ik overwegen de Apple Note app ook voor andere zaken te gebruiken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fred13
PrimusIP schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:33:
Ik ben op zoek naar een alternatief voor Evernote. Een dergelijke app die gratis is en werkt op zowel IOS en macOS. Ik heb nu Miscrosoft OneNote geprobeerd, maar ik heb sync problemen met de macOS app. Mijn files zie ik in de IOS app en in de web interface, maar niks laadt in de macOS app.
Ik ben trouwens een actieve Apple native notitie app gebruiker, maar ik gebruik die app eigenlijk voor andere doelen. (notities maken, maar niet voor kopiëren van website pagina's of verzamelen van content)

Ik vroeg me af, wat voor 'Evernote achtige app' gebruiken jullie? Of moet ik overwegen de Apple Note app ook voor andere zaken te gebruiken?
Obsidian is een fijne nieuwe note tool. Een iets andere insteek dan OneNote of Evernote maar heeft ook een mobiele versie en is te gebruiken op alle PC platforms.
Door middel van heel veel plugins is de tool volledig aanpasbaar aan jouw eigen voorkeuren.
Daarnaast zit je niet vast aan een proprierty format. Alle informatie wordt in normale formaten opgeslagen en is ook beschikbaar in andere tooling indien gewenst. Dit vind ikzelf een heel groot voordeel.

Obsidian is volledig gratis. Er is ook een betaalde variant die gebruik maakt van hun eigen cloud service. Functioneel zijn er in de gratis versie geen beperkingen, je kunt ook jouw eigen cloud versie opzetten en ondersteunen.

Je vind Obsidian hier : https://obsidian.md

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06:03

Nitai

Live the life you love.

PrimusIP schreef op zondag 27 februari 2022 @ 10:33:

Ik gebruik OneNote op Windows, Notes.app van Apple voor snelle, ongestructureerde notities. Ik gebruik Notion op alle devices/machines als archief/planning/design tool.
Het is gratis voor persoonlijk gebruik, maar ik betaal er wel voor. Op YouTube zijn er veel intro filmpjes om een idee te geven. Persoonlijk vind ik de flexibiliteit en mogelijkheid om een database te maken heel sterk. Momenteel ben ik voor een opleiding bezig met een scriptie, en Notion is mijn go-to brain als het ware. Even wat tijd investeren in hoe het werkt, maar daarna verdient het zich dubbel en dwars terug (command-line :D)

[ Voor 12% gewijzigd door Nitai op 27-02-2022 11:48 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 14:41

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Ik gebruik Bear. (betaalde versie)

(Ben wel aan het wachten tot ze de nieuwe editor gaan implementeren in de nieuwe versie van bear: https://bear.app/panda/. Die heeft betere markdown mogelijkheden met tabellen, plaatjes etc.)

[ Voor 3% gewijzigd door kaassouffle op 27-02-2022 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 01-05 12:17

-SaveMe-

-klik-

obimk1 schreef op maandag 31 januari 2022 @ 08:41:
Er is ook terminal commando om TRIM aan te zetten voor alle SSD's (niet alleen Apple)

code:
1
sudo trimforce enable
Ik start mijn mini 2018 sinds kort van een externe thunderbolt SSD. Hoe kan ik zien of dit enabled is? En waarom is dat nodig?

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• obimk1
TRIM is geavanceerde data management op SSD's, Apple heeft dat enabled voor zijn interne SSD's, uitleg hier:

https://computers.tutsplu...m-on-a-mac-ssd--mac-60738

Hoe je dit kunt controleren op iedere Mac.

1. Click “About This Mac”

2. Open "System Report'

3. Check Trim status in "SATA/SATA Express"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:00
Ik gebruik nu Nimbus Note i.p.v. Evernote.

Deze heeft ook de mogelijkheid om Evernote over te zetten naar Nimbus Note.
How do I import pages from Evernote?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 01-05 12:17

-SaveMe-

-klik-

obimk1 schreef op zondag 27 februari 2022 @ 13:36:
TRIM is geavanceerde data management op SSD's, Apple heeft dat enabled voor zijn interne SSD's, uitleg hier:

https://computers.tutsplu...m-on-a-mac-ssd--mac-60738

Hoe je dit kunt controleren op iedere Mac.

1. Click “About This Mac”

2. Open "System Report'

3. Check Trim status in "SATA/SATA Express"
Beide staat TRIM support YES, dus dat is goed?
Duidelijk artikel, thanks!

[ Voor 12% gewijzigd door -SaveMe- op 28-02-2022 08:45 ]

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obimk1
Ja, als dat zo is aangegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• obimk1
Voor TimeMachine zijn er 2 gratis programma's die hun eigen specifiek functies en mogelijkheden hebben.

- Timemachinemechanic
- TM error logger

Download hier:

https://eclecticlight.co/...me-machine-mechanic-t2m2/

https://carnationsoftware.com/TM_Error_Log_WebPage.html
Pagina: 1 ... 21 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.