Onmisbare tools & software voor macOS - Deel 7 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bennoone
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 16:37
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 18 november 2017 @ 23:53:
Is er een MAC alternatief voor Inssider, waarmee je Wifi netwerken en channels bij jou in de buurt in kaart kunt brengen? Ik heb zelf inmiddels Wifi Explorer en iStumbler gevonden, maar eerlijk gezegd vind ik die aan de prijzige kant voor die 2x per jaar dat ik er even doorheen wil grasduinen.
Ik gebruik WiFi Scanner (is gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takezo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09 22:32
Iedereen zal Parallels Desktop wel kennen. (En wie niet: daarmee kan je Windows op je Mac draaien) https://www.parallels.com/eu/ In het kader van Black Friday is er 20% korting.

[ Voor 22% gewijzigd door Takezo op 21-11-2017 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Takezo schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:19:
Iedereen zal Parallels Desktop wel kennen. (En wie niet: daarmee kan je Windows op je Mac draaien) https://www.parallels.com/eu/ In het kader van Black Friday is er 20% korting.
Ik vind het overigens lastig de voor- en nadelen Parallels Desktop, VirtualBox, en VMware Fusion (Pro) goed in kaart te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03:23
begintmeta schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:53:
[...]

Ik vind het overigens lastig de voor- en nadelen Parallels Desktop, VirtualBox, en VMware Fusion (Pro) goed in kaart te krijgen.
Het simpelste is om een Mac alternatief te kiezen, dan heb je dit allemaal niet nodig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
begintmeta schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 14:53:
[...]

VirtualBox is open source en van de andere 2 is een trial beschikbaar. Ik testte ze enige tijd geleden alledrie en ik kocht uiteindelijk Parallels, die werkt voor mij het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rebbelx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-09 11:06
http://www.keyboard-and-mouse-sharing.com/

ShareMouse....Gebruik ik zo goed als elke dag op het werk. Macbook aangesloten en ook windows pc. Deze tool op beide toestellen geinstalled en enkel de magic mouse + keyboard gebruiken voor beide toestellen. Wel elk uur even de app opnieuw opstarten aangezien het de gratis versie is. Geen zin om +-20 euro te betalen voor de full.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
ikweethetbeter schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 16:11:
...

Het simpelste is om een Mac alternatief te kiezen, dan heb je dit allemaal niet nodig!
Die alternatieven zijn er inderdaad vaak, maar niet altijd. Daarnaast is het soms gewoon handig om even iets in een VM te doen, eventueel oook macOS in een Vm te doen.
Aegir81 schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 18:21:
[...]

VirtualBox is open source en van de andere 2 is een trial beschikbaar. Ik testte ze enige tijd geleden alledrie en ik kocht uiteindelijk Parallels, die werkt voor mij het best.
Zelf vergelijken is inderdaad vaak de beste optie, maar ik installeer liefst zo weinig moegelijk zooi die ik later weer deinstalleer. VirtualBox ken ik wel aardig, maar op het ook lijkt Fusion mij het geschiktst...

Voorlopig heb ik echter, in het kader van wat ik hierboven heb gepost, voor eigenlijk alle programma's wel een werkbaar alternatief (of een macOS-versie van het programma zelf) in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
begintmeta schreef op dinsdag 21 november 2017 @ 20:52:
[...]

Die alternatieven zijn er inderdaad vaak, maar niet altijd. Daarnaast is het soms gewoon handig om even iets in een VM te doen, eventueel oook macOS in een Vm te doen.

[...]

Zelf vergelijken is inderdaad vaak de beste optie, maar ik installeer liefst zo weinig moegelijk zooi die ik later weer deinstalleer. VirtualBox ken ik wel aardig, maar op het ook lijkt Fusion mij het geschiktst...

Voorlopig heb ik echter, in het kader van wat ik hierboven heb gepost, voor eigenlijk alle programma's wel een werkbaar alternatief (of een macOS-versie van het programma zelf) in gebruik.
Ook vmware heeft nu zijn software in de aanbieding gezet trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

begintmeta schreef op woensdag 22 november 2017 @ 17:39:
[...]

Ook vmware heeft nu zijn software in de aanbieding gezet trouwens.
:-(
Toevallig gisteren de upgrade gekocht voor de volle upgradeprijs. Vorige maand had ik een clean install van High Sierra gedaan en direct Fusion 10 geïnstalleerd, maar nog geen upgradelicentie gekocht. Ik wilde gisteren m'n vm weer opstarten en de trial was verlopen, dus dat moest alsnog.

Ik gebruik Fusion al sinds de eerste versie in 2007, na een jaartje Parallels.
De reden dat ik altijd bij Vmware Fusion ben gebleven is dat ik de vm's kan uitwisselen met VMware Workstation op de Windows-pc. Wat betreft features en performance zijn VMware Fusion en Parallels redelijk gelijkwaardig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Canaria schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:50:
[...]

Toevallig gisteren de upgrade gekocht voor de volle upgradeprijs. Vorige maand had ik een clean install van High Sierra gedaan en direct Fusion 10 geïnstalleerd, maar nog geen upgradelicentie gekocht. Ik wilde gisteren m'n vm weer opstarten en de trial was verlopen, dus dat moest alsnog.
Dat is wel jammer inderdaad, maar gelukkig is de korting op upgrades wat kleiner.
Ik gebruik Fusion al sinds de eerste versie in 2007, na een jaartje Parallels.
De reden dat ik altijd bij Vmware Fusion ben gebleven is dat ik de vm's kan uitwisselen met VMware Workstation op de Windows-pc. Wat betreft features en performance zijn VMware Fusion en Parallels redelijk gelijkwaardig.
Dat is op zich nog wel handig, ik overweeg sterk nu fusion aan te schaffen, misschien zelfs pro, want linked clones zijn voor mij eventueel ook wel handig, maar om daarvoor nu 40€ neer te tellen... (voordeel voor parallels zou ik zeggen (of is het daar ook aan pro voorbehouden?- dat is inderdaad zo zie ik net))

Verder heb ik maar eens een paar oude licenties uit mijn vorige mac-periode 'geheractiveerd', Bookends (ben benieuwd of ik dat ook echt ga gebruiken, Mellel (idem) en GraphicConverter (dat ga ik vast gebruiken).

Qua opensource/gratis-tools die ik op mijn nieuwe computer heb gezet is het meeste wel genoemd, VLC, Keka, Skim, Visual Studio Code, RStudio, iTerm, Firefox, Chrome, homebrew (allerlei programmas daaronder natuurlijk) ik zal vast nog wel wat zijn vergeten.

[ Voor 20% gewijzigd door begintmeta op 22-11-2017 21:22 ]

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Canaria schreef op woensdag 22 november 2017 @ 20:50:
Toevallig gisteren de upgrade gekocht voor de volle upgradeprijs.
Bij VMware en Parallels moet je altijd rond november oppassen omdat ze vaak een black friday korting geven die ook hier in Nederland geldt.
De reden dat ik altijd bij Vmware Fusion ben gebleven is dat ik de vm's kan uitwisselen met VMware Workstation op de Windows-pc.
Dat kun je met VirtualBox ook. VirtualBox en VMware spul werkt echter ook op Linux dus daar kun je dan ook je vm's mee uitwisselen. Bij VMware kan het ook nog eens met ESXi. Parallels is vooral leuk voor wie alleen in een Mac wereld zit en dus niet met niet-Macs vm's hoeft uit te wisselen.
Wat betreft features en performance zijn VMware Fusion en Parallels redelijk gelijkwaardig.
Het verschil zit hem vooral in de enterprise features (beiden hebben een aparte "Pro" versie waarin deze features zitten) zoals ESXi beheeropties, networking mogelijkheden, API, management, enz. Voor de gemiddelde gebruiker is het inmiddels 1 pot nat. Zelfs VirtualBox kan daarin meekomen (het is alleen een stuk trager en de interface is wat minder gebruiksvriendelijk).

Voordeel van VirtualBox: vagrant kost je dan geen cent, voor de VMware versie moet je aardig wat neertellen. Voor zover ik weet is Parallels niet compatible met vagrant.
begintmeta schreef op woensdag 22 november 2017 @ 21:04:
Dat is op zich nog wel handig, ik overweeg sterk nu fusion aan te schaffen, misschien zelfs pro, want linked clones zijn voor mij eventueel ook wel handig, maar om daarvoor nu 40€ neer te tellen... (voordeel voor parallels zou ik zeggen (of is het daar ook aan pro voorbehouden?- dat is inderdaad zo zie ik net))
Over het algemeen is VMware spul robuuster omdat ze daar dezelfde hypervisor gebruiken als in hun enterprise spul (lees: vSphere). Ook hebben zij al sinds het begin van het virtualisatie tijdperk ervaring wat Parallels niet heeft. Parallels heeft zich in de beginne ook vooral gericht op de thuisgebruiker waarbij VMware zich dan weer vooral wat meer op de IT'ers heeft gericht. Dat is vooral het grote verschil in features. Beiden zijn echter in de loop der tijd naar elkaar toegetrokken.

Linked clones kunnen heel handig zijn als je snel even iets wil testen zoals een applicatie. Het neemt de minste ruimte in beslag. De full clones zijn weer wat handiger als je gebruik wil maken van een template omdat ze dan volledig op zichzelf staande vm's worden.

Je kunt overigens ook gebruik maken van hypervisor.framework wat in macOS zelf zit. Daarvoor kun je XHyve of Veertu gebruiken. De features die dit framework biedt zijn echter wel heel wat beperkter dan die van Fusion, Parallels en VirtualBox.

Voor iemand die vooral van de open source is, is VirtualBox juist eerder een aanrader (ondanks dat Oracle hier achter zit). De rest is namelijk allemaal closed source.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Is er een MAC alternatief voor Inssider, waarmee je Wifi netwerken en channels bij jou in de buurt in kaart kunt brengen? Ik heb zelf inmiddels Wifi Explorer en iStumbler gevonden, maar eerlijk gezegd vind ik die aan de prijzige kant voor die 2x per jaar dat ik er even doorheen wil grasduinen.
Toch is Wifi Explorer best aan te raden, werkt prima. :)

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Even een black friday dealtje ook hier,

ObDev van Little Snitch geeft ook kortingen van 50% Geven zelden korting...

https://www.obdev.at/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-09 13:37

alienfruit

the alien you never expected

Bigg Balls schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 08:38:
Even een black friday dealtje ook hier,

ObDev van Little Snitch geeft ook kortingen van 50% Geven zelden korting...

https://www.obdev.at/index.html
Your IP address indicates that you access our shop from Netherlands, but you specified United Kingdom in your invoice address.
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09 15:38

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

@alienfruit Had ik geen last van, heb zelf Little Snitch besteld vanmorgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Bedrijfs VPN to the rescue :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Little Snitch is best interessant inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crypt0rr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-09 10:01
begintmeta schreef op vrijdag 24 november 2017 @ 11:37:
Little Snitch is best interessant inderdaad
Top programma! Aan te raden, eventueel in combinatie met MicroSnitch voor je webcam en microfoon.

AdGuard Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Arq (nog steeds onmisbaar hier en vaker genoemd) is in de aanbieding voor Black Friday:

https://store.arqbackup.com/?c=GGI6AMWMD5AITKRD (nee dit is geen referral)

Van $49.99 vandaag voor $29.99 per user.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:18

Grin

Ride si sapis.

Tang...Varken
Heb nog maar even een extra licentie gekocht van LS, geen geld!

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb het ook geld wordt nu wel gek van alle alerts! Zou wel mooi zijn als er een predefined lijstje is voor analytics en Adobe etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Silent Mode en Managed Rules, kijk daar eens even naar. En het is uiteraard wel een firewall, die moet je in het begin even afstellen, ook voor apps als Adobe. Dat Adobe bijvoorbeeld naar het domein googleanalitics wil is voor mij bijvoorbeeld een dikke vette no-go, jij kan dat bv. weer prima vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Dat soort dingen kun je dan beter als global rule opnemen want dan geldt het voor alles (standaard heb je regels per applicatie). Dat scheelt ook weer enorm in het aantal regels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Paragon heeft trouwens een tooltje uitgebracht om APFS-filesystems te benaderen vanuit Windows:
https://backstage.paragon-software.com/home/apfs-windows/
Het is nog gratis ook.

Daarnaast, mochten jullie via je Mac allerlei bestandssystemen gebruiken en moeite hebben die uit te lezen op je Windows-bak/Virtuele Machine, hebben ze ook hun Linux File Systems tool uitgebracht voor Windows waar o.a. read-only support voor XFS nu bij inbegrepen zit. (Halleluja!!)
Helaas nog geen XFS-ondersteuning voor de ExtFS for Mac van hun en ook is de Hard Disk Manager nog niet aangepast; maar de Windows-versie wel dus het is denk ik nog maar heel even wachten tot ze die ook voor de Mac uitbreiden. :) Wel apart dat Windows HDM het eerder krijgt dan Mac... Maar goed. :P

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
*snip* zoals in de topicwaarschuwing staat: Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.

[ Voor 85% gewijzigd door Daedalus op 12-12-2017 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milan1NL
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-09 10:05
http://www.epicbundle.com...mini-mac-utilities-bundle

Zag ik voorbij komen. Is het troep? Of?

AMD Ryzen 7 9700X | MSI GeForce RTX 3060 VENTUS 2X 12G OC (in 2026 upgraden) | Patriot Memory Viper Venom 2x16GB 6000Mhz | Corsair Force MP600 PRO LPX 2TB M.2 | Gigabyte GP-UD850GM PG5 V2.0 PSU | Gigabyte X870 EAGLE WIFI7 | Windows 11 Pro

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Laatst online: 22-09 11:05

henri8096

BIM is not a software!

Voor de fotografen onder ons, die niet aan het abbo van adobe vast willen zitten,
een uitstekend betaalbare vervanging voor Lightroom:
Luminar 2018, Luminar 2018 App Store
Zowel via de app store als via de ontwikkelaar te downloaden.

Voor die prijs is het ook nog een mooie app om je vakantie kiekjes op te leuken.

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ik ben sinds gisteren aan het spelen met het programma Airflow. Erg makkelijke tool om video te streamen naar een Chromecast en blijkbaar ook naar AppleTV, al heb ik dat laatste niet geprobeerd.

Je kunt in ieder geval diverse video formaten streamen en ondertitels toevoegen middels srt file werken gewoon.

Er is een gratis trial waarbij je elke 20 minuten je stream handmatig weer aan moet zetten (middels een enkele klik). Kopen kan door 11$ te doneren.

[ Voor 5% gewijzigd door SirLenncelot op 14-12-2017 23:02 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
henri8096 schreef op woensdag 13 december 2017 @ 16:12:
Voor de fotografen onder ons, die niet aan het abbo van adobe vast willen zitten,
een uitstekend betaalbare vervanging voor Lightroom:
Luminar 2018, Luminar 2018 App Store
Zowel via de app store als via de ontwikkelaar te downloaden.

Voor die prijs is het ook nog een mooie app om je vakantie kiekjes op te leuken.
Let wel op, Luminar heeft geen bibliotheek beheer. (tenminste ik kan het niet vinden, en ja ik heb wel gekocht omdat de rest van de editor mij wel aansprak. Zelf zeggen ze dat je dan je foto's in Apple Photos moet beheren, maar dat vind ik weer omslachtig. Zeker omdat Apple Photos de ziekelijke neiging heeft om alle je foto's in één bestand te zetten ipv losse opslag en losse meta database.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

SirLenncelot schreef op donderdag 14 december 2017 @ 23:00:
Ik ben sinds gisteren aan het spelen met het programma Airflow. Erg makkelijke tool om video te streamen naar een Chromecast en blijkbaar ook naar AppleTV, al heb ik dat laatste niet geprobeerd.

Je kunt in ieder geval diverse video formaten streamen en ondertitels toevoegen middels srt file werken gewoon.

Er is een gratis trial waarbij je elke 20 minuten je stream handmatig weer aan moet zetten (middels een enkele klik). Kopen kan door 11$ te doneren.
Een alternatief is de Beamer app die kan ook streamen naar Chromecast en Apple TV en werkt heerlijk: https://beamer-app.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:39:
Let wel op, Luminar heeft geen bibliotheek beheer. (tenminste ik kan het niet vinden, en ja ik heb wel gekocht omdat de rest van de editor mij wel aansprak. Zelf zeggen ze dat je dan je foto's in Apple Photos moet beheren, maar dat vind ik weer omslachtig. Zeker omdat Apple Photos de ziekelijke neiging heeft om alle je foto's in één bestand te zetten ipv losse opslag en losse meta database.
In het voorjaar van 2018 komt er ondersteuning voor een catalogus. Dit wordt een gratis upgrade voor alle Luminar 2018 gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Voor de mensen die NoSleep geweldig vonden maar ook ervaren dat dit met High Sierra voor geen meter meer werkt, http://semaja2.net/ye-ol-projects/insomniaxinfo/ (InsomniaX) lijkt op dit moment nog prima te werken op High Sierra. Helaas heeft net als bij NoSleep de developer van InsomniaX de handdoek ook in de ring gegooid: maar de app is tenminste nog compatible gemaakt met HS. :P En het is opensource dus wellicht dat iemand anders het forked.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
  • Registratie: Februari 2002
Ik maak juist sinds High Sierra gebruik van NoSleep. Heb nergens last van?
Wat zou er niet moeten werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04

4POX

Everybody is wired

kwaakvaak_v2 schreef op vrijdag 15 december 2017 @ 11:39:
[...]

Zeker omdat Apple Photos de ziekelijke neiging heeft om alle je foto's in één bestand te zetten ipv losse opslag en losse meta database.
Welke versie draai jij? Hier slaat Apple Photos alle foto's op als losse files in een container. Even met je rechtermuis op de container naam hoveren. Show files aanklikken en daar zijn alle bestanden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PhWolf
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 15:24
Wat is er mis met de Scan functie in Wireless Diagnostics? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 16 december 2017 @ 21:02:
Voor de mensen die NoSleep geweldig vonden maar ook ervaren dat dit met High Sierra voor geen meter meer werkt, http://semaja2.net/ye-ol-projects/insomniaxinfo/ (InsomniaX) lijkt op dit moment nog prima te werken op High Sierra. Helaas heeft net als bij NoSleep de developer van InsomniaX de handdoek ook in de ring gegooid: maar de app is tenminste nog compatible gemaakt met HS. :P En het is opensource dus wellicht dat iemand anders het forked.
On second thought; ik moet het gebruik van deze applicatie afraden.
Ik zat er nog eens naar te kijken en vond het verdacht dat de applicatie probeerde een kernel module in te laden (werd opgemerkt door BlockBlock en tegengehouden door Gatekeeper voordat BB actie hoefde te ondernemen (kudos Apple, netjes. :))) terwijl het een passieve app is.

Nu blijkt dat dat normaal is omdat er een kext loader aan boord is om Lid Sleep tegen te houden.
Niets aan het handje dus en de kernel module die getracht werd te laten was legitiem en malware vrij...
... Maar in mijn zoektocht naar verdere informatie over dit gedrag van de app kwam ik wel het volgende artikel tegen: https://www.securify.nl/a...ry-kernel-extensions.html

Hoewel het risico erg laag is omdat het een exploit is die uitsluitend lokaal geïnitieerd kan worden, is het alsnog een onacceptabel risico wat mij betreft; en zou ik het dus niet gebruiken.
And so the search continues en kan ik weer opzoek naar iets anders. ;(
De app heet NoSleep en ik meld dat ie bij mij niet werkt... Drie keer raden wat er dus gebeurd terwijl dat niet de bedoeling zou moeten zijn. :P ;)
PhWolf schreef op dinsdag 19 december 2017 @ 16:02:
[...]
Wat is er mis met de Scan functie in Wireless Diagnostics? :)
Voor de basics vrij weinig, ik vind persoonlijk WifiExplorer wel een stuk fijner werken. Overzichtelijker en uitgebreider. :)

[ Voor 10% gewijzigd door WhatsappHack op 20-12-2017 03:14 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:42

RoyK

Hobby tekenaar

Misschien niet helemaal de juiste plek maar ik geef het toch een poging. Is er naar jullie weten ook een dergelijke topic voor Windows gebruikers? ik kan het niet vinden in ieder geval en zou graag willen kijken of ik met een mod dit op kan zetten. Want dit topic heb ik altijd erg nuttig gevonden en kom je in aanraking met tools die je workflow enorm kan helpen.

Vorig jaar ben ik van Mac naar PC gegaan en dan mis je wat tools die je dagelijks gebruikte. Deels opgelost met handige 3rd party tooltjes die ik graag met anderen deel. En er zijn vast genoeg mensen die net als ik met beide systemen dagelijks werken.

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WRT54G
@WhatsappHack
Ok duidelijk. Gelukkig werkt ie bij mij zonder problemen.
Mijn MacBookPro Retina early 2015 (OSX 10.13.2) blijft netjes aan en gaat niet slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-08 09:55
Je zou KisMac eens kunnen proberen al weet ik niet of die op HS werkt...
De gratis versie van Netspot werkt trouwens ook prima, ik vind hem zelfs fijner als Inssider!

[ Voor 12% gewijzigd door Je Moeder op 20-12-2017 11:10 ]

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Marcel_EA schreef op woensdag 20 december 2017 @ 09:52:
@WhatsappHack
Ok duidelijk. Gelukkig werkt ie bij mij zonder problemen.
Mijn MacBookPro Retina early 2015 (OSX 10.13.2) blijft netjes aan en gaat niet slapen.
Hmm ik zit op een 2016 model. Iets andere hardware en lid-configuratie, misschien zit daar het probleem. Of het probleem zit in de clam modus waarin ie vrijwel altijd draait, maar juist daar verwacht ik dat het werkt. ;(
Oh well, ik zoek verder - dank voor je reactie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WRT54G
No worries! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juggels
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-09 12:49
WhatsappHack schreef op woensdag 20 december 2017 @ 03:09:
[...]
On second thought; ik moet het gebruik van deze applicatie afraden.
Een alternatief zou Amphetamine kunnen zijn. Deze gebruik ik zelf als vervanger voor Insomnia, al maak ik geen gebruik van clamshell mode dus ik durf niet te zeggen of Amphetamine helemaal precies doet wat je zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
Caffeinate is geen optie? Zit wel gratis en voor nop standaard bij je Mac...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

WhatsappHack schreef op woensdag 20 december 2017 @ 03:09:
De app heet NoSleep en ik meld dat ie bij mij niet werkt... Drie keer raden wat er dus gebeurd terwijl dat niet de bedoeling zou moeten zijn. :P ;)
Ik gebruik zelf KeepingYouAwake:
https://github.com/newmarcel/KeepingYouAwake

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik zie de bui al hangen :P
https://github.com/newmarcel/KeepingYouAwake/issues/92
Bedankt voor de link, want dat is wel een interessante discussie over dit probleem! :) Komen we wellicht toch een stapje verder, thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Vandaag aan de slag gegaan met mijn nieuwe Logitech G603 (sjah, je moet iets vragen voor kerst). Helaas in combinatie met mijn Macbook niet direct een succes. De logitech software blijft beweren dat mijn device niet aangesloten is. Met de volgende tooltjes mijn muis toch prima kunnen instellen.
  • SteerMouse Voor de button mapping, scroll en pointer instellingen. Trial voor 30 dagen, daarna $ 19,99.
  • Scroll Reverser Hier al vaker genoemd. Maakt het mogelijk om natural scrolling wel op het trackpad te hebben maar niet op de muis. Gratis.
Helaas lukt het nog niet om de "profielen-knop" te programmeren om zo makkelijk door verschillende sensitivity settings te bladeren.

[ Voor 11% gewijzigd door SirLenncelot op 27-12-2017 09:49 ]

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:22

JB

Cédric roelt!

Iemand een goede (liefst gratis) tip om meerdere MKVs te mergen? Zover ik weet kan dat niet met Handbrake?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
JB schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 13:28:
Iemand een goede (liefst gratis) tip om meerdere MKVs te mergen? Zover ik weet kan dat niet met Handbrake?
Heb je ffmpeg overwogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wel gezien, maar is voornamelijk CLI achtig toch? Of werkt dat ook met GUI?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 10:25
Modbreak:Het is niet de bedoeling om hier requests te doen. Daarvoor kun je een nieuw topic openen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sparcle
  • Registratie: April 2006
  • Niet online

sparcle

ondertitel

WhatsappHack schreef op vrijdag 22 december 2017 @ 14:56:
[...]

Ik zie de bui al hangen :P
https://github.com/newmarcel/KeepingYouAwake/issues/92
Bedankt voor de link, want dat is wel een interessante discussie over dit probleem! :) Komen we wellicht toch een stapje verder, thanks!
Ik heb altijd een klein terminal venstertje openstaan die pingt naar m'n website. En volgens mij gaat mijn laptop dus niet slapen als ie aan de monitor hangt en dicht zit.

signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
- JSBlocker voor Safari.
Het is even wennen om deze software te gebruiken (ik raad in URL modus aan - geavanceerd maar wel erg krachtig) en het is de eerste paar keer dat je websites bezoekt even wat configureren en dan werkt het; of soms als er echt allejezus veel scripts/get/post worden geladen is het configureren, herladen, configuratie bijstellen, herladen, configuratie bijstellen: klaar. (+/- 1 tot 2 minuten, maar dan heb je wel alles toegestaan wat je wil en alles geblokkeerd dat je niet wil.)

Het lijkt een beetje op NoScript voor FireFox, maar dan eigenlijk wat geavanceerder en voor Safari.
Het is nog niet goed mogelijk om sites te whitelisten waardoor advertenties vaak alsnog geblokkeerd worden zelfs als je een site wilt whitelisten, maar daar wordt aan gewerkt.
Deze software is opensource.

- Etcher
Handig tooltje om bootable media mee te maken en dergelijken.

- Nog eens een plug voor de beveiligingstools van Patrick van Objective-See. https://objective-see.com
Vnml BlockBlock, KnockKnock, OverSight en RansomWhere?.

"Nieuwe" commandline tooltjes om aan de lijst toe te voegen die ik eerder had gepost:
- translate-shell (snel zaken vertalen van taal x naar taal y. Beschikbaar in homebrew.)
- GPT fdisk (http://www.rodsbooks.com/#programming Een set handige tools voor o.a. partitie reparatie en recovery.)
- media-info (uitgebreide informatie krijgen over videobestanden. Beschikbaar in homewbrew.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuuk
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 06-05-2024
Zeer handig om bestanden in bulk te hernoemen:

NameChanger
https://mrrsoftware.com/namechanger/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Laatst online: 20:13

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

Aangezien ik erg graag met oude console games en DOS games in de weer ben heb ik wat leuke programma's gevonden die ik persoonlijk erg vaak gebruik :)

Boxer is voor mij de Dos emulator, tezamen met DoxBox.

De MSX was mijn eerste computer. En toen ik CocoaMSX tegenkwam was ik meteen verkocht :)

OpenEmu is voor mij de game console emulator op de Mac. Ondersteund nagenoeg alle klassieke consoles.

Happy gaming :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

SandsOfArrakis schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:01:

OpenEmu is voor mij de game console emulator op de Mac. Ondersteund nagenoeg alle klassieke consoles.

Ja goeie tip! M'n USB Nintendo 64 controller uit China is vandaag binnen gekomen voor OpenEmu 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Aangezien ik erg graag met oude console games en DOS games in de weer ben heb ik wat leuke programma's gevonden die ik persoonlijk erg vaak gebruik :)

Boxer is voor mij de Dos emulator, tezamen met DoxBox.

De MSX was mijn eerste computer. En toen ik CocoaMSX tegenkwam was ik meteen verkocht :)

Vergeet PortingKit niet! Zit ik nu al een tijdje Red Alert mee te spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

WhatsappHack schreef op zaterdag 7 april 2018 @ 00:54:
- JSBlocker voor Safari.
Het is even wennen om deze software te gebruiken (ik raad in URL modus aan - geavanceerd maar wel erg krachtig) en het is de eerste paar keer dat je websites bezoekt even wat configureren en dan werkt het; of soms als er echt allejezus veel scripts/get/post worden geladen is het configureren, herladen, configuratie bijstellen, herladen, configuratie bijstellen: klaar. (+/- 1 tot 2 minuten, maar dan heb je wel alles toegestaan wat je wil en alles geblokkeerd dat je niet wil.)

Het lijkt een beetje op NoScript voor FireFox, maar dan eigenlijk wat geavanceerder en voor Safari.
Het is nog niet goed mogelijk om sites te whitelisten waardoor advertenties vaak alsnog geblokkeerd worden zelfs als je een site wilt whitelisten, maar daar wordt aan gewerkt.
Deze software is opensource.

- Etcher
Handig tooltje om bootable media mee te maken en dergelijken.

- Nog eens een plug voor de beveiligingstools van Patrick van Objective-See. https://objective-see.com
Vnml BlockBlock, KnockKnock, OverSight en RansomWhere?.

"Nieuwe" commandline tooltjes om aan de lijst toe te voegen die ik eerder had gepost:
- translate-shell (snel zaken vertalen van taal x naar taal y. Beschikbaar in homebrew.)
- GPT fdisk (http://www.rodsbooks.com/#programming Een set handige tools voor o.a. partitie reparatie en recovery.)
- media-info (uitgebreide informatie krijgen over videobestanden. Beschikbaar in homewbrew.)
Ik krijg die JS blocker niet geïnstalleerd, er komt een schermpje met 'trust extension', klik op Trust... Maar vervolgens installeert hij niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Grin schreef op woensdag 11 april 2018 @ 21:14:
[...]

Ik krijg die JS blocker niet geïnstalleerd, er komt een schermpje met 'trust extension', klik op Trust... Maar vervolgens installeert hij niet.
Probeer het eens via:
https://safari-extensions...ScriptBlocker5-6S8J5HV3H4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Held! _/-\o_
Hier ga ik me even in verdiepen want uMatrix (opvolger van NoScript voor het nieuwe FF) is een prachtige tool, dit lijkt daar erg sterk op maar dan voor Safari.
Wat bedoel je met URL modus? Die zie ik zo snel niet staan.

[ Voor 30% gewijzigd door Grin op 11-04-2018 22:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Grin schreef op woensdag 11 april 2018 @ 22:45:
[...]

Held! _/-\o_
Hier ga ik me even in verdiepen want uMatrix (opvolger van NoScript voor het nieuwe FF) is een prachtige tool, dit lijkt daar erg sterk op maar dan voor Safari.
Wat bedoel je met URL modus? Die zie ik zo snel niet staan.
Bij "Page" op dat pijltje naar onder klikken, dan krijg je een dropdown.
Daar kan je "Show resource URL's" aanvinken. (Ik zou daar sowieso alles aanvinken behalve misschien "show scripts that cannot be blocked" - met die laatste moet je even spelen om te zien of je dat wat vindt of niet.)

Protip: soms moet je een korter pad whitelisten.
Als je ziet dat er 10 elementen worden geladen of XHR GET's worden gehaald vanuit "site.com/resources/site/getnew" (om maar wat te noemen :P), dus bijvoorbeeld:
"site.com/resources/site/getnew?post=9348934;indexer=0;search_param=858DJER3;context=site"
"site.com/resources/site/getnew?post=9348355;indexer=0;search_param=858DjjjrE;context=site"
"site.com/resources/site/getnew?post=994581;indexer=0;search_param=879KJR938;context=site"
Doe jezelf een lol, whitelist site.com/resources/site/getnew? :P (Dat hoef je maar bij ééntje te doen, daarna laden alle overige die nog in de "block" lijst stonden ook automagisch.)
Dat doe je door in URL-modus achter de url op de dropdown te klikken, dan krijg je een heel scala aan opties hoe breed of nauw je de scope wil hebben van je block/allow. :)
Je kan per URL editen door op "edit" te klikken (nadat je trust/don't trust hebt gekozen) en dan "Always" "Block or allow" kiezen (dat wordt vanaf dan je default). Dan worden alle opties beschikbaar.

Enjoy en veel speel plezier :P
De eerste paar dagen erger je je er rot aan, maar als alles eenmaal een beetje ingesteld is... :)
Let op dat hij dus ook zaken als iDeal en PayPal in eerste instantie blokkeert, soms is het een beetje spelen en een paar keer herladen voordat je hebt uitgevogeld wat je wel en niet moet accepteren voordat de site goed werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin

Grin

Ride si sapis.

Hier ga ik me thuis eens even goed op storten, wederom bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Grin op 12-04-2018 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst kwam er een bericht publiek dat Apple aan zou geven wanneer software nog steeds 32 bits is. Kwam ik een update van een stuk software onder Sierra tegen waar je dat niet 1-2-3 van zou verwachten: iMovie van Apple zelf! :Y

't Kan verkeren! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
kaassouffle schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 16:31:
[...]

Ja goeie tip! M'n USB Nintendo 64 controller uit China is vandaag binnen gekomen voor OpenEmu 8)
Hopelijk heb je geen last van lag/latency op die controller. Tot nu toe elke USB controller die ik aan heb gesloten vertoont een irritante hoeveelheid lag waardoor een 'button masher' lastig spelen wordt.

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Luuuk schreef op zondag 8 april 2018 @ 23:43:
Zeer handig om bestanden in bulk te hernoemen:

NameChanger
https://mrrsoftware.com/namechanger/
Ik gebruik Better Finder Attributes / Rename. Samen zijn die erg krachtig met sequences, x character removal en data (en exif). Hoop nog altijd deze beide te kunnen vervangen door een mooier alternatief (en vooral 1 stukje software).

Jammer dat in deze mooi uitziende software de GameCube en Wii niet meegenomen worden...

[ Voor 28% gewijzigd door iAR op 24-05-2018 09:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JannyWooWoo
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 02-12-2023
WhatsappHack schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:51:
[...]

Voor Red Alert (en C&C en Dune 2000) heb je ook OpenRA.
http://www.openra.net/

Open source, op de Mac in high-res.

Gister nog Dune 2000 gespeeld. Met filmpjes en muziek van m'n originele CD.
Originele CD niet nodig als je alleen de missies wil spelen trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door JannyWooWoo op 05-06-2018 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-09 14:17
JannyWooWoo schreef op dinsdag 5 juni 2018 @ 13:36:
[...]

Voor Red Alert (en C&C en Dune 2000) heb je ook OpenRA.
http://www.openra.net/

Open source, op de Mac in high-res.

Gister nog Dune 2000 gespeeld. Met filmpjes en muziek van m'n originele CD.
Originele CD niet nodig als je alleen de missies wil spelen trouwens.
OpenRA gebruiken wij ook geregeld op vrijdag middag @ work :-P mede omdat we dit draaien op zowel macOS, Linux en Windows. Perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hiervoor graag een eigen topic openen. Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen over software waar je enthousiast over bent..

[ Voor 74% gewijzigd door Hoedje op 29-06-2018 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Voor discussie graag een PM/DM sturen of reageer in het feedback topic.

[ Voor 85% gewijzigd door Hoedje op 30-06-2018 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Bij mij is JSON Editor essentieel. Te vinden in de Mac App Store:
https://itunes.apple.com/us/app/json-editor/id567740330

Het is een eenvoudige editor met weinig opties, maar kan JSON valideren/formatteren. Naast een plain editor mode is er ook een mode waarbij je gewoon met de GUI objecten/arrays/enz. kan toevoegen.

Afbeeldingslocatie: https://is2-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Purple118/v4/01/e4/ce/01e4ce36-e0b6-e69b-8312-dfc9b86be475/mzl.giavfgfx.png/628x0w.jpg
Afbeeldingslocatie: https://is5-ssl.mzstatic.com/image/thumb/Purple118/v4/07/70/1b/07701b1e-9738-ea06-4409-22c957206795/mzl.gyaqgyww.png/434x0w.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door TucanoItaly op 02-07-2018 11:25 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aegir81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-09 09:24
Ik vond vandaag na wat zoeken deze tool: http://sensible-side-buttons.archagon.net/

Ik gebruik mijn MacBook vaak gekoppeld aan een extern scherm met een usb-hub waar een muis en toetsenbord klaar ingeplugd zitten. De muis is van het merk Trust en heeft naast de 3 standaardknoppen ook nog een 4e en 5e knop aan de zijkant beschikbaar. macOS koppelt die standaard echter als de muisknop in het midden, wat uiteraard vreemd en redundant is. Vreemd genoeg vond ik in de instellingen geen optie om dit te herconfigureren. De auteur van dit stukje software zorgt ervoor dat je de knoppen als 'terug' en 'vooruit' in elke app met een geschiedenis kunt gebruiken. Op zijn website geeft hij ook tekst en uitleg over hoe hij dit maakte en waarom het een open source app is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:29
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/cXvPcfQ4WvPxvnDob0o6LzE2/medium.png

Paste Clipboard history. Superhandig om een paar CMD-C's terug te kunnen of om de history te doorzoeken

[ Voor 5% gewijzigd door Kalentum op 21-08-2018 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
rutgerw schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:03:
[afbeelding]

Paste Clipboard history. Superhandig om een paar CMD-C's terug te kunnen of om de history te doorzoeken
Helemaal mee eens; ideaal!!!
Vooral ook omdat je het gekopieerde kunt uitwisselen tussen macOS en iOS!!!

[ Voor 11% gewijzigd door funske op 22-08-2018 11:33 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• botwood
  • Laatst online: 15-08 22:45
WhatsappHack schreef op dinsdag 10 april 2018 @ 21:51:
[...]

Dude thanks man! Ik zat even die website te bekijken en er staan mooie klassiekers bij. Dus nogmaals thanks _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Foarsitter
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 16-09 15:36
Goed topic, deze ga ik volgen op mijn nagenoeg kale MacBook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 22-09 13:42

-SaveMe-

-klik-

@rutgerw Dat Paste lijkt me idd een geweldig tooltje. Vind alleen de prijs van 15,- wel wat aan de hoge kant ervoor en twijfel dus over aanschaf ...

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
funske schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 23:14:
Helemaal mee eens; ideaal!!!
Vooral ook omdat je het gekopieerde kunt uitwisselen tussen macOS en iOS!!!
Dat uitwisselen kan al een tijdje standaard in macOS en iOS. Het enige voordeel van dat soort apps tov de ingebouwde clipboard is het kunnen doorzoeken van de clipboard history. Het feit dat je een clipboard history hebt is ook meteen het allergrootste nadeel omdat het een security risk is. Alles wat je kopieert komt erin te staan en blijft erin staan. Aangezien zo'n app niet het verschil kan maken tussen gewone tekst en wachtwoorden is dat een groot probleem. De standaard clipboard share implementatie in macOS en iOS probeert echter wel rekening te houden met die wachtwoorden. Als de app maker aangeeft dat iets niet in de gedeelde clipboard mag dan komt het er ook niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
ppl schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:14:
[...]

Dat uitwisselen kan al een tijdje standaard in macOS en iOS. Het enige voordeel van dat soort apps tov de ingebouwde clipboard is het kunnen doorzoeken van de clipboard history. Het feit dat je een clipboard history hebt is ook meteen het allergrootste nadeel omdat het een security risk is. Alles wat je kopieert komt erin te staan en blijft erin staan. Aangezien zo'n app niet het verschil kan maken tussen gewone tekst en wachtwoorden is dat een groot probleem. De standaard clipboard share implementatie in macOS en iOS probeert echter wel rekening te houden met die wachtwoorden. Als de app maker aangeeft dat iets niet in de gedeelde clipboard mag dan komt het er ook niet in.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik een wachtwoord kopieer uit mijn Password-manager app en meteen daarna in de app kopieer die om dit ww vroeg, dan wordt het niet bewaard in Paste!!
Maar dat kan uiteraard ook aan mijn Password-manager app liggen.......
Oftewel Paste probeert ook rekening te houden met die wachtwoorden, net zoals in macOS en iOS gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door funske op 01-09-2018 17:52 ]

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:04

4POX

Everybody is wired

funske schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:34:
[...]

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Als ik een wachtwoord kopieer uit mijn Password-manager app en meteen daarna in de app kopieer die om dit ww vroeg, dan wordt het niet bewaard in Paste!!
Maar dat kan uiteraard ook aan mijn Password-manager app liggen.......
Oftewel Paste probeert ook rekening te houden met die wachtwoorden, net zoals in macOS en iOS gebeurd.
Paste heeft een rules list. Bij mij staan keychain en 1password in die lijst. Paste negeert alle copy pastes vanuit die apps.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online
funske schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 15:34:
Hier ben ik het niet helemaal mee eens.
Waarom kom je dan met een verhaal die juist het volgende stukje onderbouwd?
Als de app maker aangeeft dat iets niet in de gedeelde clipboard mag dan komt het er ook niet in.
Het hele stukje was bedoeld om je eens stil te laten staan bij dat security aspect en op zoek te laten gaan of de app die je gebruikt (Paste is beslist niet de enige clipboard manager!) netjes om gaat met wachtwoorden. Er zijn er zat die daar niks mee doen en je alleen maar een historie laten zien.

Kortom, eerst lezen voor je ergens op reageert ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ppl op 01-09-2018 20:21 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik zie net dat Partrick Wardle (van Objective See, wordt vaak aangehaald als security expert) zijn gratis firewall voor MacOS als stable heeft released: https://www.objective-see.com/products/lulu.html

Het is een mooie basis firewall. Niet al te uitgebreid, maar doet wat het moet doen. Wel heeft het een koppeling met VirusTotal, waardoor je een app waarvan je niet weet wat het precies is meteen even kan laten scannen.

Dus mocht je bijvoorbeeld Little Snitch te duur vinden of gewoon basic security zoekt, dan ziet dit er uit als een veelbelovende tool die in mijn beta tests best goed werkte. (Ik heb alleen heel vaak meerdere custom en zeer specifieke regels per applicatie nodig, daar is deze nog niet voor geschikt.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
WhatsappHack schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 00:55:
Ik zie net dat Partrick Wardle (van Objective See, wordt vaak aangehaald als security expert) zijn gratis firewall voor MacOS als stable heeft released: https://www.objective-see.com/products/lulu.html

Het is een mooie basis firewall. Niet al te uitgebreid, maar doet wat het moet doen. Wel heeft het een koppeling met VirusTotal, waardoor je een app waarvan je niet weet wat het precies is meteen even kan laten scannen.

Dus mocht je bijvoorbeeld Little Snitch te duur vinden of gewoon basic security zoekt, dan ziet dit er uit als een veelbelovende tool die in mijn beta tests best goed werkte. (Ik heb alleen heel vaak meerdere custom en zeer specifieke regels per applicatie nodig, daar is deze nog niet voor geschikt.)
Ik heb hem geïnstalleerd. Lijkt prima te werken. Even in de gaten houden wat de impact op de performance is de komende dagen. En hoe programma's blijven draaien als ze voor bepaalde url's worden geblokkeerd.

• Dagg
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ik gebruik sinds kort Battery Monitor boot mijn MacBook:
https://itunes.apple.com/...r-health-info/id836505650
Het programma komt ook in je notificatie lijst te staan waar je kunt aangeven bij hoeveel procent van opladen (97% bv) of ontladen (25% bv) je een melding krijgt om weer op te laden of te ontkoppelen. Allemaal om mijn batterij zo fris mogelijk te houden.

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:17
Dagg schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:24:
Het programma komt ook in je notificatie lijst te staan waar je kunt aangeven bij hoeveel procent van opladen (97% bv) of ontladen (25% bv) je een melding krijgt om weer op te laden of te ontkoppelen. Allemaal om mijn batterij zo fris mogelijk te houden.
En zo ceeer je meer charging cycles - wordt je batterij zeker niet frisser van (wat dat ook mag betekenen). Het hele laden / ontladen is niet meer van toepassing op huidige accu’s. En dan heb ik liever een accu met minder cycles dan een die volgens de eigenaar fris is.

• Synth4NTAGONIST
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 20-02 23:20
iAmRenzo schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 09:06:
[...]

Ik gebruik Better Finder Attributes / Rename. Samen zijn die erg krachtig met sequences, x character removal en data (en exif). Hoop nog altijd deze beide te kunnen vervangen door een mooier alternatief (en vooral 1 stukje software).

[...]
Heb je al eens naar Transnomino gekeken? Deze is erg krachtig en werkt ook met attributes zoals Exif en id3 tags. Ook het pad van de bestanden kan hernoemd worden wat erg handig is bij het automatisch herorganiseren van bestanden.

• WhatsappHack
  • Niet online
Er zullen hier vast nauwelijks mensen zijn die het gebruiken, maar let goed op: GPG Suite (gpgtools) wordt betaalde software. Als je de .4 versie installeert krijg je meteen een melding dat je het nog maar 30 dagen mag gebruiken en anders €25 moet aftikken. Iets waar ik persoonlijk niet zo blij mee ben gezien ik en aardig wat anderen ze juist gefund hadden om de software gratis beschikbaar te houden voor iedereen. :+
Van opensource software naar proprietary voor €25/licentie. Damn.

Afijn, mocht je al geüpdatet hebben dan kan je als t goed is nog terug naar .3 via https://releases.gpgtools.org/GPG_Suite-2018.3.dmg zolang ze die niet offline halen.
Of dat ook werkt op Mojave weet ik niet... Will find out soon.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 22-09-2018 06:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Iemand opgemerkt dat CCleaner toegang vraagt tot je Contacts?

exit ccleaner

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ikweethetbeter
JustSys schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:23:
Nee, want dat soort onnodige software (a.k.a. troep) gebruik ik niet!

Maar ik ben blij dat je dit programma wegdoet! Onzinnige programma's zoals CCleaner opruimen, daar wordt je Mac pas echt schoon van!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-09 11:06
Het installeren van dit soort tools is inderdaad vrij nutteloos. Zeker programma's als MacKeeper richten meer schade aan dan dat ze goed doen. Het enige wat ik gebruik is AppCleaner om alle gerelateerde (verborgen) files van een te verwijderen app in één oogopslag te zien. Voor inzicht in storage is GrandPerspective een erkende tool. Zolang je zelf maar de controle hebt over het "opruimen" van data.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
JustSys schreef op zondag 30 september 2018 @ 22:23:

exit ccleaner
Ik gebruik dergelijke programma's niet, maar het verbaast me niet dat die toesgtemming wordt gevraagd, voor zover ik weet wordt het gevraagd zodra toegang tot "~/Library/Application Support/[Address Book]" wordt gezocht, wat me niet heel vreemd lijkt aangezien daar eventueel wel wat opgeruimd zou kunnen moeten worden. Zo heb ik ook een vraag om toegang gekregen van een programma, waarbij ik gewoon iets moest selecteren uit "~/Library/Application Support/[subdirectory programma]", die toegang hoeft het programma niet te krijgen natuurlijk.

[ Voor 29% gewijzigd door begintmeta op 02-10-2018 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:51
Dagg schreef op donderdag 13 september 2018 @ 10:24:
Wat helpt dit?

Wanneer MacOS 100% en 0% aangeeft dan is die batterij niet geheel vol of geheel leeg. Dat wordt al voor je geregeld. Daarnaast, mocht je batterij "vol" zijn en je houd de lader eraan, blijft de accu niet "opladen" hoor - sterker nog...dan gebruik je je accu volgens mij niet eens.

Gewoon aan de lader houden...doe ik al bijna 5j, ik kan er nog steeds bijna een werkdag mee doen indien nodig (als ik niet te veel rare dingen doe).

Hoeveel frisser denk je met jouw methode te zijn :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:04
With LightsOff you can easily and quickly switch between light and dark mode and even specify what mode you want on a per app basis. For example you generally use light mode but when using Photos you would like to switch to dark then you can do so. Simply select the app specific mode and switch to Dark for the Photos app in the list. Then when you are using Photos the system will automatically switch to dark mode.

https://www.lightsoff-app.com

Gratis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberJack
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 03-09 14:36
rutgerw schreef op dinsdag 21 augustus 2018 @ 21:03:
[Afbeelding]

Hiervoor gebruik ik sinds een tijdje Flycut.
Niet alleen terug kijken, maar direct een multi copy/paste buffer.

https://bottenberg.dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Voor de mensen die de Paragon tools gebruiken (zoals ExtFS en NTFS for Mac): let op dat het zo kan zijn dat de auto-update functionaliteit al geruime tijd niet werkt en dat je flink achterloopt. De updater zegt dat er geen updates zijn, maar intussen zijn er al verschillende iteraties geweest met o.a. wat fixes voor Mojave. Handmatig updaten is in dat geval vereist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Voor degene die zijn beeldscherm kalibreert, DisplayCal is een open source beeldscherm-kalibratieprogramma. :)

Ik heb de abominabel traag reagerende i1-software links laten liggen, en ben overgestapt op dit appje.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Samplex schreef op dinsdag 2 oktober 2018 @ 16:43:
With LightsOff you can easily and quickly switch between light and dark mode and even specify what mode you want on a per app basis. For example you generally use light mode but when using Photos you would like to switch to dark then you can do so. Simply select the app specific mode and switch to Dark for the Photos app in the list. Then when you are using Photos the system will automatically switch to dark mode.

https://www.lightsoff-app.com

Gratis :)
Oh, nice. Zit toevallig vandaag even veelvuldig te wisselen omdat ik ook buiten rondhang met dit goede weer, had al Darksome gevonden. Bij deze deel ik em ook maar, voor het geval iemand em fijn genoeg vindt in zijn eenvoud :)

Voordat ik het vergeet: aangezien Fantastical ook van die bizarre prijzen heeft, ben ik gaan zoeken naar alternatieven, en ben uitgekomen op iets puur en simpels, alleen via de menubar: itsycal. Gratis te gebruiken, als je een koekje voor bij de koffie wilt doneren kan dat ;)

[ Voor 16% gewijzigd door 2Dutch op 06-10-2018 15:54 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ramzzz schreef op woensdag 3 oktober 2018 @ 18:12:
Voor degene die zijn beeldscherm kalibreert, DisplayCal is een open source beeldscherm-kalibratieprogramma. :)

Ik heb de abominabel traag reagerende i1-software links laten liggen, en ben overgestapt op dit appje.
ArgyllCMS&DisplayCAL zijn uitstekend inderdaad, ik gebruik ze op Windows, Linux en macOS, alleen voor EIZO gebruik ik nog het proprietaire programma voor profilering, voor Dell etc gebruik ik die alleen nog voor calibratie. IMHO zijn die programma's ook zeker een donatie waard.

[ Voor 4% gewijzigd door begintmeta op 06-10-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Rocket - https://matthewpalmer.net/rocket/
Door :emojinaam: te typen krijg je gelijk de emoji die je wilt, zodat je ze makkelijk in tweets, e-mails en chatberichten kunt zetten. De MacOS-app is gratis te downloaden en voor 5 euro krijg je toegang tot onder andere gifjes.

(via: https://daniel.verlaan.xyz/2017/favo-tools-en-apps/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Raar dat ie in dit topic nog nooit vermeld is :P
https://imazing.com is een leuke tool als je ook een/meerdere iPhone/iPad('s) hebt. Hij kan al je telefoons/tablets automatisch back-uppen over WiFi. (Eerste backup moet wel via USB.) In de interval die je zelf wilt. (Dagelijks, wekelijks, maandelijks, whatever.) Inclusief retentie als je dat wilt, zodat je kan kiezen of je de backup van gister wilt terugdraaien of die van vorige week. Uiteraard moet je Mac er wel voor aan staan. :P

Zo kan je bijvoorbeeld (encrypted) back-uppen naar je NAS. En eventueel dat weer rsync'en naar een eigen remote server. Hoeft het ook niet meer perse op iCloud te staan, wat ik persoonlijk wel zo fijn vind...

Daarnaast laat ie ook allerlei diagnostische informatie zien (dus een tool als Coconut (Pro) heb je dan niet meer nodig) en kan je door je backup heenbladeren om data per app te bekijken, maar ook zaken als als je berichten, bepaalde app-inhoud, et cetera.

Daarnaast kan dit een leuke tool zijn voor sommigen:
XMenu (https://itunes.apple.com/nl/app/xmenu/id419332741?mt=12)
Hiermee kan je in de menubar custom menu's aanmaken (rechts uitgelijnd.), zoals bijvoorbeeld je favoriete apps.

Pagina: 1 ... 19 ... 23 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om programma's te posten waar je enthousiast over bent. Het is dus niet de bedoeling om hier requests te plaatsen voor software met een bepaalde doel of functionaliteit.

Mocht je opzoek zijn naar een stuk software, raadpleeg dan eerst Google, MacUpdate, of Softpedia. Kom je er dan niet uit, dan mag je een topic openen, waarin je duidelijk vermeldt wat je zoekt, wat je gevonden hebt en waarom dat niet voldeed.