Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 22:05
henrid schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:35:
Bij mij werkte de installatie van Preware ook eerst niet (bleef maar hangen op de pc). Toen las ik ergens dat je op de TP de vraag over USB of cancel (na aansluiten op de pc) niet moest beantwoorden en in beeld laten staan. Daarna werkte de installie snel en vlekkeloos.
Kijk dat soort tips kan ik wat mee!
Ik klikte die ook weg, dus kan de oplossing zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
dat is niet helemaal een garantie voor succes. Ik klik de popup altijd weg en werkt als een trein.

weet je zeker dat developer mode aanstaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:37

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Is er al iemand die zich geroepen voelt om een accessoiretopic voor de TouchPad aan te maken? Ik vermoed dat er wel voldoende animo voor zal zijn :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Synthale
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 03-03-2022
janvanduschoten schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:39:
Is er al iemand die zich geroepen voelt om een accessoiretopic voor de TouchPad aan te maken? Ik vermoed dat er wel voldoende animo voor zal zijn :)
animo!
touchstone hunt maar die prijzen zijn ook skyhigh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:26
onyx666666 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:30:
offline Geplaatst op donderdag 01 september 2011 20:32

Tonkey

gallery

quote:
alex3305 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:27:
[...]

Werken hier prima. Maar het zou kunnen komen door een instabiele overclock. Probeer de spellen eens te spelen op gewoon de default 1.2GHz en het liefst met de default kernel. Als het dan nog steeds euvel is, dan heb je misschien een DOA te pakken.

getest maar daar ligt het niet aan... Ik lees wel dat het probleem vaker voor komt:
http://forums.precentral....tible-games-touchpad.html

edit: ik miste een metadata file, opgelost dus!

Tonkey wijzigde dit bericht 01-09-2011 21:51 (4%)

=========================

ik heb hetzelfde probleem
waar kan ik de oplossing vinden ?
In de door mij genoemde link staan een post met een andere link. Hier wordt de oplossing genoemd.
Je hebt een file explorer nodig, zoek maar een metadata.json file (staat oa in angry birds, even installeren als je die nog niet hebt, de hd is gratis). Deze file kopier je naar elke map waarvan het spel niet werkt. Wel eerst het het bestand openen en controleren of er tussen de nietjes 101 staat, zo niet: zelf even wijzigen.
Dit lost het probleem op, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
janvanduschoten schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:39:
Ik ga het vanavond testen en laat het jullie weten....
Bedankt voor de input! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
FreshM schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:35:
[...]

Een Russisch keyboard zou wel moeten kunnen getuige deze video.
Misschien heb je iets aan deze site: http://webos-forums.ru/

Update: instructies.
Klopt die had ik al gevonden maar damn ff een ander keyboard en er moet een berg werk verzet worden waar je u tegen zegt.

Zou fijn zijn als er een simpele patch kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
@Tonkey, enig idee waarom dat voor sommige mensen wel direct goed gaat en bij anderen niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Wat betreft het case / hoesje...

Ik heb bij de Albert Hein, voor € 7,50 een zwart kunstlederen hoesje voor de Ipad 1 opgehaald.

Deze hoes heeft microvezel zachte binnenkant, alle toetsen zijn bereikbaar. Alleen de speakers zijn bedekt, voor het geluid valt het me mee.. Een stanley mes lost het euvel zo op.

Ik ben uiterst tevreden, de hoes kan dichtgeklapt worden en heeft een ingebouwde standaard!

Ze hadden nog enkele liggen, 7 of zo waaronder een paar waar de verpakking los van was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:35:
Wat betreft het case / hoesje...

Ik heb bij de Albert Hein, voor € 7,50 een zwart kunstlederen hoesje voor de Ipad 1 opgehaald.

Deze hoes heeft microvezel zachte binnenkant, alle toetsen zijn bereikbaar. Alleen de speakers zijn bedekt, voor het geluid valt het me mee.. Een stanley mes lost het euvel zo op.

Ik ben uiterst tevreden, de hoes kan dichtgeklapt worden en heeft een ingebouwde standaard!

Ze hadden nog enkele liggen, 7 ofo waaronder een paar waar de verpakking los van was.
Ohhhh dus elke appie in NL heeft er nog 7 liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:08:
[...]

Ik ga het vanavond testen en laat het jullie weten....
Bedankt voor de input! _/-\o_
Hier heb je al wat leuke gadgets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Pinky-H9 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:39:
[...]

Ohhhh dus elke appie in NL heeft er nog 7 liggen :+
Aanvulling: het betrof de AH in Borne, de hoesjes waren een maand of twee geleden in de aanbieding voor 15 euro en gaan nu met 50% korting weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Ok heb eindelijk dus alternatieve keyboard layout (russisch) aan de gang maar damn wat een gepiel je moet meer zooi downloaden dan het hele os groot is om een scriptje van 5kb te kunnen runnen :)

Afijn het werkt dus ikke blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forcom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-09 14:23
iemand een idee of dit voor ons werkt?
http://www.ebay.co.uk/itm...kid%3D2496264237229610567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
JJerome schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:33:
@Tonkey, enig idee waarom dat voor sommige mensen wel direct goed gaat en bij anderen niet?
Ik verwacht dat problemen voorkomen met een .ipk wat voor de pre bedoeld is, een groter scherm geeft dan problemen. Of dit voor iedereen geld weet ik niet. De oplossing werkt goed dus is gelukkig niet veel werk om op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kronolith
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 07:17

kronolith

[EDIT]

Kan er nu pas mee spelen, en na de nodige patches ben ik er best tevreden over!

Een vraag: weet iemand of het mogelijk is om haptic feedback te krijgen? Er zit wel zo'n trilmotortje in namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

HeyJIJdaar schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 14:49:
[...]

Aanvulling: het betrof de AH in Borne, de hoesjes waren een maand of twee geleden in de aanbieding voor 15 euro en gaan nu met 50% korting weg.
Nu nog 3, bedankt voor de tip. :)

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Heeft iemand foto's van dat hoesje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:06:
[...]

Kijk dat soort tips kan ik wat mee!
Ik klikte die ook weg, dus kan de oplossing zijn.....
Helaas werkt nog niet.....
Blijft hangen op het zwarte/groene scherm en gaat gewoon niet door.

Ik voer dus de ''WebOSQuickInstall-4.2.3.jar'' op vanaf windows 7 64bit, maar blijft dus hangen..... pff
Kom er niet verder mee...

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 20:15
uhm.. in afwachting van mijn tp uit amerika.. je kan toch met de TP browsen naar windows share ? en je kan gebruik maken van mediaservice via mijn synology (dlna)?

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
shaowoo schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:50:
uhm.. in afwachting van mijn tp uit amerika.. je kan toch met de TP browsen naar windows share ? en je kan gebruik maken van mediaservice via mijn synology (dlna)?
Niet standaard. De standaard kernel ondersteund geen CIFS. De preware kernels wel. Moet je wel zelf mounten in een terminal geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 20:18:
[...]

Helaas werkt nog niet.....
Blijft hangen op het zwarte/groene scherm en gaat gewoon niet door.

Ik voer dus de ''WebOSQuickInstall-4.2.3.jar'' op vanaf windows 7 64bit, maar blijft dus hangen..... pff
Kom er niet verder mee...

Wie kan mij helpen?
welk scherm bedoel je? Kun je eens screenshots posten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
JJerome schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:13:
[...]

welk scherm bedoel je? Kun je eens screenshots posten?
Dat scherm met zwarte achtergrond en groene plaatje die je direct krijgt als je WebOSQuickInstall-4.2.3.jar afschiet..... daar blijft die dus op hangen.

EDIT: Deze afbeelding dus.

Afbeeldingslocatie: http://img30.imageshack.us/img30/2118/webosquickinstall.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Vjenne-ICT op 02-09-2011 22:35 . Reden: Plaatje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shaowoo
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 20:15
JJerome schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:12:
[...]

Niet standaard. De standaard kernel ondersteund geen CIFS. De preware kernels wel. Moet je wel zelf mounten in een terminal geloof ik.
hmm op basis hiervan gezocht en dit gevonden(http://www.palmclub.nl/fo...twerk-shares-op-tp.html):
/copy
Het vraagt wel wat gedoe. In webOS 1.4.5 en 2.x werkt het out of the box. Nou ja, met wat fstab editten en commando's in je terminal typen. Echter op de TP met webOS 3.0.2 werk het niet. Ik kreeg steeds de foutmelding "no such device". Na veel zoeken kwam ik erachter dat dat dus betekent dat de kernel dit niet ondersteunt

Maar, sinds kort is er de F15C (en F15B) overklok custom kernel en die ondersteunt wel CIFS!!!

Voeg de testing kernel feeds toe aan Preware. Dat vind je wel ergens op The #1 HP webOS, TouchPad, Pre, and Veer Community | PreCentral.net of Main Page - WebOS Internals hoe dat moet.

Installeer de F15C kernel van deze feed.

- Zorg dat je ofwel Internalz Pro in master mode hebt draaien (ook te vinden in Preware) of via WebOS Quick Install met de TP bent verbonden.

- Maak voor elke share een extra regel aan in /etc/fstab als volgt:
//<host>/<share> /<TPshare-path> cifs auto,username=<username>,password=<password>,rw 0 0

/paste

IT Freelancer since 2005, and still loving it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
UberKernel heeft ook CIFS support overigens, is afaik een meer stabiele kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jooproo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:41:
[...]

Oke, dit is raar:

had eerst de Warthog kernel draaien. beide cores op 1,7Ghz. deed die test, kwam op een score van 98.
Warthog eraf gehaald, dus weer op 1,2 Ghz als vanouds, kreeg een score van 132.
Toen F4-kernel erop geinstaleerd, en zat op 108.

Als je het mij vraagt zijn dit niet de verwachte resultaten.
Zeker apart, met F4 en de patches etc die ik heb geinstalleerd kwam ik op 86 geloof ik. Misschien als je een overclockkernel delete, eerst weer de originele kernel installen om alles echt op te frissen en dan door naar nieuwe overclockkernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tomino schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:57:
Wáár halen jullie die advanced browser vandaan? Na zoeken kom ik er niet uit..!
ff google gebruiken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:10

masauri

aka qwybyte

Hoe heb je die klok er zo op gekregen?
En welke app is het?

[ Voor 5% gewijzigd door masauri op 02-09-2011 23:34 ]

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 21:18:
Dat scherm met zwarte achtergrond en groene plaatje die je direct krijgt als je WebOSQuickInstall-4.2.3.jar afschiet..... daar blijft die dus op hangen.
EDIT: Deze afbeelding dus.
Dat is dus nog voordat je die drivers installeert en voordat je verbinding met de TP moet hebben. Ik zit dan meer te denken aan een probleem met Java. Ik draai ook W7-64bit en heb Java runtime versie 1.6.0_26 geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
masauri schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:33:
[...]

Hoe heb je die klok er zo op gekregen?
En welke app is het?
Volgens mij is dat gewoon één van de standaard klokken in exhibition mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
henrid schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 23:40:
[...]

Dat is dus nog voordat je die drivers installeert en voordat je verbinding met de TP moet hebben. Ik zit dan meer te denken aan een probleem met Java. Ik draai ook W7-64bit en heb Java runtime versie 1.6.0_26 geïnstalleerd.
Ook dat nu geprobeerd (bedankt voor de tip), maar kom er niet verder mee..... Blijft hangen op het eerder gemelde scherm....pff
Wie heeft er nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Cn-
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-08 19:34
@Vjenne heb je niet een 2de pc tot je beschikking die het misschien doet? Dan kan je even snel preware erop gooien. Apps dloaden erc. je toch via preware en heb je dan geen pc meer voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:28:
[...]

Ook dat nu geprobeerd (bedankt voor de tip), maar kom er niet verder mee..... Blijft hangen op het eerder gemelde scherm....pff
Wie heeft er nog tips?
Rechtsklikken op het WebOSQuickInstall-4.2.3.jar bestand, kan zijn dat ie geblokkeerd is (afkomstig van andere computer = beveiliging van windows) en vervolgens blokkering opheffen.
of
Probeer het met RE7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:58:
[...]

Rechtsklikken op het WebOSQuickInstall-4.2.3.jar bestand, kan zijn dat ie geblokkeerd is (afkomstig van andere computer = beveiliging van windows) en vervolgens blokkering opheffen.
of
Probeer het met RE7
Bedankt voor je tips!

Die van ''blokkering opheffen'' kende ik niet eens....
Maar helaas beide geprobeerd, maar blijft nog steeds hangen op het scherm.

Zal het niet aan de HP Touchpad liggen?
Hoe kan ik die terugbrengen naar de fabrieksinstellingen (harde reset)?

EDIT: Zoals -Cn- voorstelde heb ik ook op een andere pc getest, maar dat werkt niet, zelfde probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door Vjenne-ICT op 03-09-2011 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
-Cn- schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 09:46:
@Vjenne heb je niet een 2de pc tot je beschikking die het misschien doet? Dan kan je even snel preware erop gooien. Apps dloaden erc. je toch via preware en heb je dan geen pc meer voor nodig
Wou ik ook net zeggen, gewoon via een andere pc proberen. Je hebt het maar eenmalig nodig (ik weet niet wat je er nog meer mee kan). En daarna die Novacomd weer verwijderen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
henrid schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:49:
[...]

Wou ik ook net zeggen, gewoon via een andere pc proberen. Je hebt het maar eenmalig nodig (ik weet niet wat je er nog meer mee kan). En daarna die Novacomd weer verwijderen he.
Ik heb het ook op een tweede pc moeten proberen, dat werkte direct...
Maar, waarom verwijderen? Heb dat nog niet gedaan hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
Tonkey schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 11:04:
Maar, waarom verwijderen? Heb dat nog niet gedaan hoor..
Oh ik bedoel gewoon dat je die driversoftware weer kan verwijderen van de pc, want voor je het weet staat ie vol onnodige vertragende troep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Rtificial

as fake as can be

De mijne komt maandag denk ik, is vannacht in Brussels aangekomen. Is er al iemand in geslaagd de Touchpad met Asus AI Charger sneller te laden vanaf een PC, of werkt dat echt alleen met Apple producten?

"Don't blow out my candle if you want yours to shine brighter..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
Rtificial schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 13:55:
De mijne komt maandag denk ik, is vannacht in Brussels aangekomen. Is er al iemand in geslaagd de Touchpad met Asus AI Charger sneller te laden vanaf een PC, of werkt dat echt alleen met Apple producten?
Ik heb de AI Charger een paar dagen geleden geprobeerd, maar dat werkt niet.
De Touchpad laadt gewoon helemaal niet op als hij aan een PC hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Ik probeer nu een weekendje mijn Touchpad uit zonder mijn laptp. Tot zover bevalt het best goed met een los toetsenbord erbij. Echter vind ik de browser (en ook Advanced Browser) relatief bagger. Tekstterugloop zit er gewoonweg niet in en grote pagina's laden met tweaks ook nog steeds vrij moeizaam.

Hopelijk wordt Opera Mobile of een variant ervan nog gepost naar de Touchpad. Of in het beste geval een soort van Alien Dalvik zodat Android apps gedraaid zouden kunnen worden. Overigens is dat in theorie best mogelijk, aangezien de Touchpad ook zijn oorsprong vindt in Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10:02
Klopt, in de iPad moet de TP op dat gebied echt zijn meerdere erkennen! Verder vind ik het OS eigenlijk best snel, behalve bij het opstarten van een nieuwe app. Wat kan dat lang duren, heel jammer. Zelfs voor de meest simpele app heeft hij soms wel 8 tellen (ofzo) nodig.

Als het OS wat sneller zou zijn op bepaalde punten, zou ik het niet eens overwegen om Android erop te zetten. Nu doe ik dat nog wel en ik hoop dat de TP dan een tablet is die op meerdere belangrijke punten snel is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:40
Enige reden om android te installeren zijn de apps imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ alex heb je de cpu ook naar 1.7 getild ipv 1.2 stock te houden? Naast de patches scheelt dat echt enorm veel.

evt zelfs op 1.5Ghz al. De 64GB variant van de TP staat standaard op 1.5Ghz, is zelfde cpu als 16/32GB versie.

Al om een simpel ding vind ik de TP en zelfs surfen via de browser beter en dat is FLASH, alle websites werken iig naar behoren.

Verder haalde ik op 1.7Ghz met patches een Browsermark van 73k, waar de iPad 2 blijft steken op 67k. In tests dus ook rapper.

Niet dat er geen winst valt te halen hoor, ook ik hoop op een Chrome of Firefox versie voor WebOS. Helaas door onzekerheid toekomst WebOS denk ik niet/niet spoedig. Andere browser beste kans als Honeycomb geport is voor de Touchpad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan wat advanced browser-tips om de advanced browser als default browser in te stellen, een fix voor de tabs en een un-fullscreen fix :)

Heb de TP nog niet binnen dus kan het zelf niet testen helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

FreshM schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 16:21:
[...]

Ik heb de AI Charger een paar dagen geleden geprobeerd, maar dat werkt niet.
De Touchpad laadt gewoon helemaal niet op als hij aan een PC hangt.
Dat is spijtig :( Dan toch maar even op zoek naar een verloopstukje voor de stekker.

Laadt de TP wel op met een iPhone USB lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Laatst online: 11-09 17:40
Bij mij werkt het wel met AIcharger, al gaat het niet erg rap. Ik denk ongeveer 6 uur voor een full charge. Maar zon omzetstekkertje kost ook maar paar euro hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Exirion schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:17:
[...]

Jammer dat je 'm zo lelijk hebt gemaakt :P Ik gebruik 'm al een hele tijd als iPad standaard, maar het enige dat ik als 'mod' gedaan heb is 3 ronde siliconen voetjes eronder plakken zodat ie niet wegglijdt. Verder krast zo'n zacht houten ding je apparaat echt niet zo snel. Bovendien blijft het een gebruiksvoorwerp.
Jaa, mijn voorkeur was ook hout only, maar gelukkig zie je niets meer van het foam nadat je de TouchPad erop hebt geplaatst. Het blijft krasgevoeliger materiaal dan aluminium van de iPad en voorwerpen gebruik ik normaal gesproken altijd wel wwat voorzichtiger als ze net nieuw zijn, wat de prijs dan ook mag zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Vjenne-ICT schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 10:42:
[...]

Bedankt voor je tips!

Die van ''blokkering opheffen'' kende ik niet eens....
Maar helaas beide geprobeerd, maar blijft nog steeds hangen op het scherm.

Zal het niet aan de HP Touchpad liggen?
Hoe kan ik die terugbrengen naar de fabrieksinstellingen (harde reset)?

EDIT: Zoals -Cn- voorstelde heb ik ook op een andere pc getest, maar dat werkt niet, zelfde probleem.
@ streekgenoot vjenne-ICT
Heb je wat aan deze site, allemaal heel duidelijk.

http://forums.precentral....ur-get-started-guide.html

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
janesh schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 21:24:
[...]

@ streekgenoot vjenne-ICT
Heb je wat aan deze site, allemaal heel duidelijk.

http://forums.precentral....ur-get-started-guide.html
ja, bedankt! Veel info.....

Heb het op een Windows XP machine getest met een oude java versie en de nieuwe, maar blijft ook hangen op het bekende scherm......pfff

EDIT: Ik kan nog een harde reset uitvoeren, maar hoe doe ik dat?

[ Voor 6% gewijzigd door Vjenne-ICT op 03-09-2011 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10:26
janesh schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 14:35:
[...]

Wat ik dus al zei, 68 dollar plus 12 usd shipping met us postal, tante pos leverde het af deze morgen.
Even googlen, buyspry.com
Zou je na ontvangst willen posten of er adapters bij zitten?

Lees hier:
http://www.touchpadtalk.c...touchstone-charging-dock/

Dat er adapters bij zitten;
"Unbox the Touchstone, and you’ll find it handily ships with connectors for a range of international power sockets. UK, Europe, US and Asia are all covered, so you can take the TouchPad and Touchstone away with you without using up one of our travel adaptors."

Volgens mij is de review-site uit UK (Hij start bij sommering ook met UK) wellicht is deze anders dan de US versie.

Verkoper van BuySpry op eBay zegt echter dat er op de doos 'US-version' staat en alleen een US-aansluiting in zit.

Edit:
Lees dit bij comments:
"The Touchstone I received did not include the international power adapters, but did have the same ac power connector. The charger included with my TouchPad was standard US plug.
The documentation that was included had pictures depicting the proper orientation."

-----------------

Trouwens ook een leuk pakketje:
http://www.ebay.com/itm/H...ories&hash=item3a69d2189b

[ Voor 27% gewijzigd door Source90 op 03-09-2011 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Om sneller te kunnen browsen met de stock webbrowser kan ik de patch 'private browsing' aanbevelen, zeker als je een snelle breedbandverbinding hebt.

Na de installatie vanuit Preware kun je in de browser 'private browsing' aanzetten door linksbovenaan het scherm op 'web' te tikken. De address bar van de browser wordt dan rood. Uitzetten kan op dezelfde manier.
Met private browsing wordt er niets gecachet en er wordt geen browing history bijgehouden. In de praktijk lijkt dit sneller te werken dan caching, terwijl het omgekeerde eigenlijk waar zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Vjenne-ICT schreef op zaterdag 03 september 2011 @ 22:09:
[...]

ja, bedankt! Veel info.....

Heb het op een Windows XP machine getest met een oude java versie en de nieuwe, maar blijft ook hangen op het bekende scherm......pfff

EDIT: Ik kan nog een harde reset uitvoeren, maar hoe doe ik dat?
Als WebOS Quick Install al crashed voordat 'ie uberhaupt gestart is kan t nooit aan je TP liggen. Ik start eerst het programma op, wacht tot die zegt dat 'ie geen apparaat kan vinden en verbind dan pas me TP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Allereerst iedereen bedankt voor de snelle reacties/hulp!

Ik heb het opgelost!

Wat was nu het probleem...... Ik had (wist ik niet) een wachtwoord op de ''developermode''
Ik heb ene Harde reset uitgevoerd en alles nogmaals doorlopen waarna het goed ging.

Tweede fout die ik maakte was dat ik de touchpad al aangesloten had voordat de applicatie was opgestart.
Eerst de applicatie starten en dan pas aansluiten is de methode......

Zo we zijn weer wat wijzer..... pfff

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Het schijnt dat er binnenkort weer een update voor WebOS aankomt (bron: http://news.punchjump.com...-maintain-99-149-pricing/). Heeft iemand enig idee wat voor invloed dit heeft op alle homebrew software & kernels?

D.w.z. is het verstanding om een eventuele kernel + patches te verwijderen alvorens zo'n update te doen? Ik heb geen idee of de TP automatisch update en of dit dus een brick kan veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
JJerome schreef op zondag 04 september 2011 @ 14:07:
Het schijnt dat er binnenkort weer een update voor WebOS aankomt (bron: http://news.punchjump.com...-maintain-99-149-pricing/). Heeft iemand enig idee wat voor invloed dit heeft op alle homebrew software & kernels?

D.w.z. is het verstanding om een eventuele kernel + patches te verwijderen alvorens zo'n update te doen? Ik heb geen idee of de TP automatisch update en of dit dus een brick kan veroorzaken.
In het verleden is dit nooit een probleem geweest bij de pre's, de update overschrijft de patches e.d. (apps niet, die blijven gewoon). Zodra er dan een doctor voor de nieuwe versie van webOS is hebben ze meestal binnen een paar dagen een nieuwe homebrew kernel klaarstaan die je vanzelf in preware als update zal zien verschijnen. Patches moeten door de ontwikkelaars zelf worden geupdate en zal je in preware als update zien verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WebOS is een mooi besturingssysteem, maar het heeft een paar aparte zaken. Of nou ja, zoals het zo vaak gebeurd met een OS dat van een specifieke fabrikant is, locken ze de zooi teveel. Dat doet Apple met iPad wel heeeeeeel extreem en HP met WebOS op enkele punten.

Zo kan ik mijn OKI netwerk printer met een simpele netwerk IP niet toevoegen als printer via m'n wifi netwerk. De HP printers worden natuurlijk in een split second wel toegevoegd...

Ander punt: qua telefoon is een Pre3 een mooie match, omdat je ook SMSjes van je telefoon kan laten doorsturen naar de TP, zelfs gesprekken kan voeren via TP etc. Andere telefoons doen het standaard via BT niet. Heb een truuk waarmee je een smart phone iig kan pairen (o.a. met homebrew uit Preware), per telefoon verschillend wat je kan. Mijn iPhone 3G kan nl. alleen gesprekken tot stand brengen, geen SMSjes lezen/versturen (iphone doet geen MAP of iets dergelijks) en m'n 3G internet is niet te tetheren via Bluetooth. Korte tutorial:

1. In Preware, installeer Freetether. Klik op de Bluetooth regel en zet Pan Profile op Enabled
2. Zet bluetooth op je TP & mobiel uit, ook in Freetether uit laten staan/zetten, sluit Freetether weer
3. Start freetether weer en zet in freetether (dus niet in WebOS zelf) Bluetooth aan
4. Op je mobiel zet je BT aan en zoekt met een scan naar apparaten, je ziet dan de TP, maak verbinding, deze zal deze keer niet lukken
5. Op je TP laat je Freetether draaien, maar zet je op de achtergrond/in taskmanager/multitask card scherm
6. Open Bluetooth in Settings menu op je TP maar doe er verder NIKS
7. Op je mobiel probeer je nu weer verbinding te leggen met de TP, je krijgt vervolgens op je TP een pop up scherm onderaan waar je kan bevestigen voor de verbinding.

Je zou nu de twee apparaten gepaired moeten hebben. Vervolgens kan je kijken of de SMSjes, gesprekken e.d. voor elkaar krijgt. Wat screenshots van mijn poging + een screenshot van een ander die de SMSjes met een andere mobiel wel voor elkaar kreeg + screenshot van gespreksvenster

Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/bluetooth_2011-04-09_133032.png
Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/freetether_2011-04-09_132806.png
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/tablets/HP/TouchPad/phone_2011-12-07_235459sm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/tablets/HP/TouchPad/phone_2011-12-07_235538sm.jpg

Dan mijn laatste puntje van kritiek/problematiek tav WebOS (misschien heeft iemand anders wel een oplossing gevonden.... WiFi kan de TP alleen via infrastructuur modus verbinding krijgen, niet met een ad-hoc netwerk. In welk jaar leven we?

Mijn iPhone 3G kan niet WiFi het 3G signaal tetheren, en BlueTooth wil de TP helaas niet. Heb nog een Nokia N95, met twee hotsphot/tether programma's, JoikuSpot en Walkinghotspot. Laat JoikuSpot nu alleen infrastructuur doen :( en Walkinghotspot kan wel ad-hoc maar werkt niet meer omdat de eigenaren de stekker hebben getrokken uit de server waar IMEI nummer van mobiel wordt gechecked of je geregistreerd hebt, hotspotsoftware start niet meer op :'(

Nu heb ik een laatste hoop en dat is als de TP het toelaat om wel ad-hoc te verbinden. Dat kan als HP dat wijzigt in WebOS (LEZEN JULLIE MEE HP???) aangezien ze zeiden WebOS nog verder te updaten ook al stoppen ze met productie OF dat er via homebrew iets gedaan wordt. Het verbaast me zelfs enigszins dat de communitie nog geen app hiervoor gemaakt heeft. Wat er wel is:

http://www.webos-internals.org/wiki/Ad-Hoc_Networking

"Ad-Hoc Networking
To enable:

iwconfig eth0 mode ad-hoc essid pre

This of course disconnects your existing wi-fi connection, so make sure you're connected via EVDO or USB.

This is just the standard linux method for enabling ad-hoc functionality. However, if you've got WiFi turned on via the Pre interface, it's not going to work for long, since the WiFi manager forces the device back into Managed mode periodically. In order to avoid this, you need to turn off the WiFi functionality through the webOS GUI. Then, bring the WiFi card up using:

/usr/sbin/wifidriver -i

This will load the driver for the WiFi card, but will not send any notifications to webOS, so it won't try to force the setting back to those it likes. At this point, the standard command above will work, and you can create an ad-hoc network. Useful for ssh-ing into your Pre when there are no access points available.
GUI enabled application to switch the mode coming soon.."

Zal dus ergens een app komen, maar iemand die weet waar dit handmatig te doen? Xserver/Xterm in Linux terminal?

EDIT update voor m'n eigen post met wat achtergrond info dat ik zojuist op wat websites lees:

"Just watch out. The Touchpad can only connect to *some* mobile wifi hotspots. Its unable to connect to 'ad-hoc' wifi networks, demanding instead an 'infrastructure' network. Why the Touchpad is limited in this way is not clear.

So if you try to tether it to a iPhone 3GS or a Symbian phone (e.g. via joikuspot), chances are the touchpad simply won't see the network.

On the other hand, the iPhone 4 and mobile wifi routers/mifis should work.

As for bluetooth, the Touchpad doesn't support the bluetooth profiles required for tethering (DUN/PAN). Once again, I have no idea why HP has chosen not to support these profiles. Perhaps they are trying to lock down integration to their Pre series phones?"

"There's a webOS fanboy at work, he has a Pre2 so we hooked it up with the Touchpad over bluetooth. The bluetooth connection only supported handling calls and SMS on the Touchpad. No networking. Separately, he does have freetether installed (via preware), so wifi worked."

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2011 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aanvullend, voor support van HP voor WebOS goed om te weten, openingspagina van Pivot in HP store op je touchpad:

Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/enyo-findapps_2011-04-09_235721.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:09:
Aanvullend, voor support van HP voor WebOS goed om te weten, openingspagina van Pivot in HP store op je touchpad:

[afbeelding]
Vreemd dat bij nog steeds de uitgave van juli verschijnt. Ik heb al een paar keer gecheckt vandaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshM schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:16:
[...]

Vreemd dat bij nog steeds de uitgave van juli verschijnt. Ik heb al een paar keer gecheckt vandaag...
Welke store heb je gekozen? EU/NL?

Ik heb alles USA gedaan ivm meer apps, mogelijk ook Pivot daar alleen geupdate (?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkik
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024

koelkik

Be positive!

Hoi,

Sinds 4 dagen de Touchpad in bezit. Alle updates en patches geinstalleerd, Uberkernel erbij en alles draait als een zonnetje.

Ik kan echter geen verbinding maken op ons bedrijfsnetwerk. Met Wifi wel toegang gekregen maar daarna is een login benodigd. Die login kan alleen gemaakt worden via een proxy-server.

En daar zit het probleem: ik kan geen proxy server vinden in Webos. Diverse fora al afgezocht, maar conclusie is dat er nog geen ondersteuning is voor proxy.

Zit er wel proxy in F4 of F15?

MSI K8N Neo Platinum / Athlon 64 3000+ / 1gb /120 gb + 20 gb / Win XP Pro+SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:54
heeft iemand het al voor elkaar om een Edurom verbinding tot stand te brengen?
(eduroam is het wifi of een heleboel nederlandse hbo's en wo's)

tot nu toe internet ik via het guest account,.. Maar dat is ook niet alles..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jooproo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:35
Opperhoof schreef op maandag 05 september 2011 @ 09:38:
heeft iemand het al voor elkaar om een Edurom verbinding tot stand te brengen?
(eduroam is het wifi of een heleboel nederlandse hbo's en wo's)

tot nu toe internet ik via het guest account,.. Maar dat is ook niet alles..
ik heb gewoon wifi van Eduroam (Hogeschool utrecht). gewoon username en wachtwoord invoeren en ik was verbonden.helemaal geen problemen om te verbinden dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 09:40
Ben ik de enige die via QuickOffice HD (de nieuwste versie), wel de bestanden op mijn Dropbox acount kan zien, maar ze niet kan aanpassen noch openen .. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Hebben jullie ook gemerkt dat de Touchpad wat moeilijkheden heeft met het afspelen van 720p en 1080p?

Zo duurt het laden lang, terwijl mijn verbinding snel genoeg is. Soms zie ik streepjes in het beeld.

Nou vind ik 480p ook wel mooi genoeg, maar ik dacht dat die HD bestanden geen probleem moesten vormen...

Hoe speelt hij bij jullie HD YouTube bestanden af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Heb em inmiddels vanochtend geleverd gekregen. Mooi apparaat, wel wat zwaar.

Heb direct de nodige tweaks gedaan om de snelheid wat te verhogen, dat werpt inderdaad flink z'n vruchten af. Verder nog een beetje wennen aan de interface natuurlijk. Weet nog niet of ik heel erg onder de indruk ben van de webbrowser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Om naar 1.7 Ghz te clocken is dat kwestie van de expirimental roms waarbij je diverse enge patches moet doen of ????? Kan namelijk nu niet hoger clocken als 1.5 Ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
De UberKernel kan niet hoger dan 1.5Ghz, die F4, F15C en Warthog kernel wel geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Ik draai F15C, op 1.7Ghz. Lijkt vooralsnog stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Maar dat zijn de expirimentele kernels ? Aangezien als ik die wil installen diverse fouten krijg van Pre Ware (Heb die expirimental repo erin zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtificial

Rtificial

as fake as can be

Pinky-H9 schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:52:
Maar dat zijn de expirimentele kernels ? Aangezien als ik die wil installen diverse fouten krijg van Pre Ware (Heb die expirimental repo erin zitten).
Ja, die zijn experimenteel ja. Ik kreeg geen fouten bij installatie overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
Ik dus helaas wel maar ik had dan ook niet allerlij vreemde dingen gedaan zoals met vroeg. (Meen het eea met WebOs Doctor enzo). Volgens mij moest ik eerst terug naar standaard kernel en dan pas naar 15C of andere ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyJIJdaar schreef op maandag 05 september 2011 @ 14:11:
Hebben jullie ook gemerkt dat de Touchpad wat moeilijkheden heeft met het afspelen van 720p en 1080p?

Zo duurt het laden lang, terwijl mijn verbinding snel genoeg is. Soms zie ik streepjes in het beeld.

Nou vind ik 480p ook wel mooi genoeg, maar ik dacht dat die HD bestanden geen probleem moesten vormen...

Hoe speelt hij bij jullie HD YouTube bestanden af?
HD Youtube perfect hier. Is je TP nog stock zonder preware, speedpatches en op 1.2Ghz dan ligt het mogelijk daaraan.

ga minimaal naar uberkernel @ 1.5 Ghz of F4/F15 @ 1.7Ghz+speedpatches

Zie ook:

http://www.electronista.c...apq8080.new.for.touchpad/

"Qualcomm says HP TouchPad's Snapdragon can do 1080p 3D

0 9 0
updated 08:50 am EST, Thu February 10, 2011

Qualcomm says Snapdragon APQ8080 new for TouchPad

Qualcomm today detailed the processor behind the HP TouchPad. It confirmed that the Snapdragon APQ8060 was launching first with the webOS tablet and had large amounts of headroom. The dual-core, 1.2GHz processor uses new Adreno 220 graphics and can play 1080p stereoscopic 3D, it said, even if the TouchPad didn't support it.

The processor can also render up to 16-megapixel still images from a camera or eight-megapixel 3D images. It can show a full 3D resolution either through an HDMI output or through a glasses-free, autostereoscopic panel"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pinky-H9 schreef op maandag 05 september 2011 @ 15:33:
Ik dus helaas wel maar ik had dan ook niet allerlij vreemde dingen gedaan zoals met vroeg. (Meen het eea met WebOs Doctor enzo). Volgens mij moest ik eerst terug naar standaard kernel en dan pas naar 15C of andere ?
Webdoctor voor wat? Da's niet nodig... Hier ook geen fouten in preware mer F4 Phantom kernel @ 1.7Ghz. Andre TP eerst F15 @ 1.7 Ghz en toen naar F4 Phantom (lagere temperatuur+mindrf energieverbruik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
Ook de Hema ingelopen hier, toevallig lag er nog 1 zo'n hoesje :+ (en nog een andere roze :P)

Pics:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/30vyyys.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/15eh25i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Mr.Joker schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:14:
Ook de Hema ingelopen hier, toevallig lag er nog 1 zo'n hoesje :+ (en nog een andere roze :P)

Pics:

[afbeelding]
[afbeelding]
Quanta costa?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 00:44
15 euri :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee hoe ik een Wireless Certificaat installeer op de touchpad? Heb al geprobeerd vanuit de box optie de file te openen maar dan zegt hij unrecognized mime tipe. Bluetooth overigens vond ik ook niet met een HP Probook. Vind de ondersteuning van Wireless protocollen maar een beetje matig eerlijk gezegd op de Touchpad in vergelijking met andere platformen.

Edit: Heb het al gevonden. Morgen maar eens kijken of dit werkt. Iemand ervaring met het werken op WPA2 Enterprise?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2011 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 18:06:
[...]

HD Youtube perfect hier. Is je TP nog stock zonder preware, speedpatches en op 1.2Ghz dan ligt het mogelijk daaraan.

ga minimaal naar uberkernel @ 1.5 Ghz of F4/F15 @ 1.7Ghz+speedpatches

Zie ook:

http://www.electronista.c...apq8080.new.for.touchpad/

"Qualcomm says HP TouchPad's Snapdragon can do 1080p 3D

0 9 0
updated 08:50 am EST, Thu February 10, 2011

Qualcomm says Snapdragon APQ8080 new for TouchPad

Qualcomm today detailed the processor behind the HP TouchPad. It confirmed that the Snapdragon APQ8060 was launching first with the webOS tablet and had large amounts of headroom. The dual-core, 1.2GHz processor uses new Adreno 220 graphics and can play 1080p stereoscopic 3D, it said, even if the TouchPad didn't support it.

The processor can also render up to 16-megapixel still images from a camera or eight-megapixel 3D images. It can show a full 3D resolution either through an HDMI output or through a glasses-free, autostereoscopic panel"
Ik heb maar besloten wat te tweaken aan mijn Touchpad, het is toch wel erg verleidelijk... :P

Ik heb de Developer mode aan gezet. Logging op minimaal staan.

Heb de Uberkernel geinstalleerd... en met Govnah staat hij nu op 1.5 ghz.
Daarnaast heb ik via: http://www.zdnet.com/blog...your-new-hp-touchpad/3866
Nog wat patches erop gezet:
"EOM Overlord Monitoring. In spite of its ominous name, this app turns off the uploading of logs in the background; once it is run performance is improved."
"Muffle System Logging
Remove Dropped Packet Logging" Deze kon ik overigens niet vinden.

Als het goed is ben ik nu ad free...
"Max Blocker (ad and analytics cookies blocker)"

De tablet werkt nu aanzienlijk sneller, gevoelsmatig is hij 40% sneller. Ik kan nu HD Youtube films afspelen, mits hij niet oplaad via usb van de computer. Verder heb ik geen reclame uitingen meer...

Vergeet ik nog wat bijzonders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In dit topic kon ik niks vinden over het koppelen van een USB-schijf/card reader, dus ben ik zelf even op zoek gegaan. Ik had al een iPad en kon via de Camera Connection Kit eenvoudig foto's van SD-kaart lezen en op de iPad zetten en ze vervolgens uploaden naar o.a. Picasa.
Voor de Touchpad is zo'n accessoire er niet.
De volgende artikelen/links heb ik gevonden:
USB drive werkend op een Samsung i9100, wat waarschijnlijk werkt volgens dit artikel. En hier nog een filmpje van iemand die een toetsenbord gekoppeld had, en nog een uitleg over de toekomstige support voor o.a. card readers.

Met een standaard micro-usb male naar usb female connector werkt het niet zo te zien (heb ik wel net besteld...), maar als je die aanpast, zou het dus moeten werken. Dat heb ik bij 1 iemand gelezen.
Hebben nog meer mensen deze wens? Het is een must voor mij als vervanging van mijn iPad, om zo foto's onderweg te kunnen uploaden vanaf camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 00:26:
[...]

Welke store heb je gekozen? EU/NL?

Ik heb alles USA gedaan ivm meer apps, mogelijk ook Pivot daar alleen geupdate (?)
Impostah geeft bij 'Activation' voor mijn 'Catalog settings' als land United States aan en de taal staat op Engels.
In het menu 'App Catalog' zegt Impostah bij 'Check paid apps access' false en bij 'Check access country' NL.
Enig idee hoe ik dat kan wijzigen?

Update: Okay, ik heb een nieuw profiel aangemaakt via Impostah. Nu vraagt de App Catalog opnieuw om een land. Kan ik nou het beste US kiezen, of UK? Ik las dat de UK App Catalog wel Nederlandse creditcards accepteert, of doet de US store dat ook?

[ Voor 19% gewijzigd door FreshM op 05-09-2011 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lex_brugman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-08 21:04
FreshM schreef op maandag 05 september 2011 @ 23:22:
[...]

Impostah geeft bij 'Activation' voor mijn 'Catalog settings' als land United States aan en de taal staat op Engels.
In het menu 'App Catalog' zegt Impostah bij 'Check paid apps access' false en bij 'Check access country' NL.
Enig idee hoe ik dat kan wijzigen?

Update: Okay, ik heb een nieuw profiel aangemaakt via Impostah. Nu vraagt de App Catalog opnieuw om een land. Kan ik nou het beste US kiezen, of UK? Ik las dat de UK App Catalog wel Nederlandse creditcards accepteert, of doet de US store dat ook?
Alleen de UK (en andere europese landen) accepteren een nederlands creditcard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 22:04:
In dit topic kon ik niks vinden over het koppelen van een USB-schijf/card reader, dus ben ik zelf even op zoek gegaan. Ik had al een iPad en kon via de Camera Connection Kit eenvoudig foto's van SD-kaart lezen en op de iPad zetten en ze vervolgens uploaden naar o.a. Picasa.
Voor de Touchpad is zo'n accessoire er niet.
De volgende artikelen/links heb ik gevonden:
[url=http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1092493]USB drive werkend op een Samsung i9100], wat waarschijnlijk werkt volgens dit artikel. En hier nog een filmpje van iemand die een toetsenbord gekoppeld had, en nog een uitleg over de toekomstige support voor o.a. card readers.

Met een standaard micro-usb male naar usb female connector werkt het niet zo te zien (heb ik wel net besteld...), maar als je die aanpast, zou het dus moeten werken. Dat heb ik bij 1 iemand gelezen.
Hebben nog meer mensen deze wens? Het is een must voor mij als vervanging van mijn iPad, om zo foto's onderweg te kunnen uploaden vanaf camera.
Interessant, dit was namelijk ook mijn belangrijkste gemis op de Touchpad. Het zou super zijn als ik direct van mijn camera foto's kan bekijken op de tablet! Ik zie inderdaad in de diverse topics die je aanhaalt dat USB hacks beschikbaar zijn, maar opslag apparaten nog niet gemount kunnen worden.. hopelijk komt het snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k5052 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 08:02:
[...]

Interessant, dit was namelijk ook mijn belangrijkste gemis op de Touchpad. Het zou super zijn als ik direct van mijn camera foto's kan bekijken op de tablet! Ik zie inderdaad in de diverse topics die je aanhaalt dat USB hacks beschikbaar zijn, maar opslag apparaten nog niet gemount kunnen worden.. hopelijk komt het snel!
Werkt wel hoor zo te lezen
It seems to access it perfectly fine and if I symlink I can even have the movies/images/audio on the USB device showing up in Kalemsoft/inbuilt players.

I'd try a hard drive, but the only "external" (it's a USB->Sata converter hooked to an old HDD) is formatted to record for my TVs PVR function... and its recording True Blood at the moment :P

Now bring on VBUS so I don't have to lug around my desktop PC to connect things while I'm 'on the go'.
En
[/quote]
Not really. May or may not have completely destroyed my cable with the soldering iron (they're fragile, stranded wires, gimme a break :P). That said I tried a USB stick and a phone and both seemed to mount ok. [/quote]
Betekent wel modden van een stekker door wat te solderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkik
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024

koelkik

Be positive!

koelkik schreef op maandag 05 september 2011 @ 08:53:
Hoi,

Sinds 4 dagen de Touchpad in bezit. Alle updates en patches geinstalleerd, Uberkernel erbij en alles draait als een zonnetje.

Ik kan echter geen verbinding maken op ons bedrijfsnetwerk. Met Wifi wel toegang gekregen maar daarna is een login benodigd. Die login kan alleen gemaakt worden via een proxy-server.

En daar zit het probleem: ik kan geen proxy server vinden in Webos. Diverse fora al afgezocht, maar conclusie is dat er nog geen ondersteuning is voor proxy.

Zit er wel proxy in F4 of F15?
schopje :)

Is er bij iemand bekend of proxy ondersteund wordt bij F4, F15 of Warthog?

MSI K8N Neo Platinum / Athlon 64 3000+ / 1gb /120 gb + 20 gb / Win XP Pro+SP2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:16
Inmiddels kan ik mijn Touchpad pairen met een Adapt GPS ontvanger. Heeft iemand een idee of en hoe ik daadwerkelijk gebruik kan maken van de GPS? Er moet een navigatieapp Ndrive HD zijn specifiek voor de Touchpad maar deze kom ik ingeen enkele app catalog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
Je hebt er ook weinig aan denk ik, want er is geen kaart voor Nederland zo te zien http://ndrive.com/webshop/webos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Azrael schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:03:
Je hebt er ook weinig aan denk ik, want er is geen kaart voor Nederland zo te zien http://ndrive.com/webshop/webos
Dat is voor WebOS smartphones

NDrive-HD is specifiek voor de Touchpad en zou kaarten van West Europa moeten hebben. Daarbuiten: Het gaat mij nu niet om deze specifieke applicatie maar om de vraag of ik mijn GPS muis kan benaderen (Geotagging, waypoint navigatie, etc.) en in eerste instantie gewoon nieuwgierigheid of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor navigatie op een webos device is er ook Navit
ps via preware te installeren, maps via link downloaden.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu heeft de Touchpad VPN ingebouwd, zeer goed zelfs, maar geen remote desktop app.

Blijkt een bedrijf een aankondiging gemaakt te hebben een app hiervoor te maken (vraag is wat ze gaan doen nu HP stopt met TP), maar als er genoeg mensen laten weten dat ze uitkijken naar de app dan zien ze mogelijk er toch nog een gat in de app af te maken. Ofwel iedereen die een Remote desktop app wil, deze heet Splashtop voor Touchpad, ga naar deze website, vul je mailadres in om op de hoogte te worden gehouden. En ze dus aan te moedigen het ding af te maken!

http://signup.splashtop.com/xm8m5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Laatst online: 02-09 20:00
bszz schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 15:23:
[...]

Dat is voor WebOS smartphones

NDrive-HD is specifiek voor de Touchpad en zou kaarten van West Europa moeten hebben. Daarbuiten: Het gaat mij nu niet om deze specifieke applicatie maar om de vraag of ik mijn GPS muis kan benaderen (Geotagging, waypoint navigatie, etc.) en in eerste instantie gewoon nieuwgierigheid of het werkt!
Oja je hebt gelijk, ik klikte op webshop en WebOS, vreemd dat ie daar niet bij staat.
Ik zou het ook wel willen weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op maandag 05 september 2011 @ 19:32:
Heeft iemand enig idee hoe ik een Wireless Certificaat installeer op de touchpad? Heb al geprobeerd vanuit de box optie de file te openen maar dan zegt hij unrecognized mime tipe. Bluetooth overigens vond ik ook niet met een HP Probook. Vind de ondersteuning van Wireless protocollen maar een beetje matig eerlijk gezegd op de Touchpad in vergelijking met andere platformen.

Edit: Heb het al gevonden. Morgen maar eens kijken of dit werkt. Iemand ervaring met het werken op WPA2 Enterprise?
WPA 2 enterprise heb ik ook problemen mee. het lukt me het certificaat te installeren maar hij geeft steeds aan dat er geen certificaat is als ik connectie wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Azrael schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 16:13:
[...]

Oja je hebt gelijk, ik klikte op webshop en WebOS, vreemd dat ie daar niet bij staat.
Ik zou het ook wel willen weten :)
Niet heel vreemd aangezien de Touchpad met GPS nooit is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
Is er een mogelijkheid om mijn NAS via wifi met de Touchpad te benaderen?

Ik heb internalz pro al geinstalleerd, maar zie geen netwerk opties...

Daarnaast zoek ik nog Nederlandse spellingscontrole... Zijn die er voor de touchpad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Duitsland is de 64GB met gps en 3g toch echt kort in de verkoop geweest. Op ebay kan je ze ook, zij het zeer schaars, vinden.
Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/wpid-hp-sellout.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 07:58
Vandaag kwam mijn touchstone binnen, mijn official case nog niet. Nu probeerde ik net de touchstone uit met de case van de Hema en verhip, dat werkt gewoon prima. 'charging battery, boven in beeld! Binnenkort beslissen welke case ik fijner vind. Overigens heeft de touchstone aleen de US-adapter, kan helaas geen euro koppelstuk (zo'n origineel draaistuk) vinden dus dat wordt een losse adapter van dealextreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50

Hoppaa!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Laatst online: 10-07-2024
Breezz schreef op maandag 05 september 2011 @ 13:14:
Ben ik de enige die via QuickOffice HD (de nieuwste versie), wel de bestanden op mijn Dropbox acount kan zien, maar ze niet kan aanpassen noch openen .. ?
Nee lukt mij ook niet, ook niet documenten die ik via dropbox in google doc heb gemaakt. Bestanden die ik wel direct in doc hebt gemaakt kan ik wel gewoon openen.

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 11-09 22:37
netjes.. :) hopelijk snel dual boot.. wil wel eens proberen.. (hoop stiekem wel dat meeste apps die ik nodig heb gaan uitkomen voor webos)

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Laatst online: 26-08 21:20
Icekiller2k6 schreef op dinsdag 06 september 2011 @ 22:28:
[...]

netjes.. :) hopelijk snel dual boot.. wil wel eens proberen.. (hoop stiekem wel dat meeste apps die ik nodig heb gaan uitkomen voor webos)
vrees dat dat niet gaat gebeuren. alsof app bouwers zitten te wachten op nog een os waar ze iets voor moeten maken. dat si ook het hele minpunt van webos. het is te laat gaan willen groeien. windows, apple en android rules nu alles.

ik wil android erop en dan al die apps kunnen egbruiken. zoveel gebruiks vriendelijker.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsidee
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-09 19:44
Ik heb een vraag voor mensen met een USA versie. Kan de usb lader ook 220v aan (en dus volstaan met een simpele EU converter) of is deze slechts op USA 100v gericht?
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste