Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 17:40
Gesprekken over illegaal verkregen software zijn niet gewenst op GoT.

[ Voor 66% gewijzigd door janvanduschoten op 31-08-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie hierboven.

[ Voor 90% gewijzigd door janvanduschoten op 31-08-2011 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemvleeuwen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10-2023
Zie hierboven, gebruik de topic report knop indien er iets niet aan Het algemeen beleid voldoet.

[ Voor 88% gewijzigd door janvanduschoten op 31-08-2011 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 20:00
Als het goed is krijg ik vandaag de Touchpad binnen (hij is al sinds 9 uur onderweg uit Amsterdam :P).
Ik wil er waarschijnlijk ook wat accessoires bij kopen. Heeft iemand ervaring met deze ebay-winkel? http://stores.ebay.nl/Buy...mit=Zoeken&_sid=340420166

Tips voor Europese winkels die alle accessoires op voorraad hebben voor een redelijke prijs zijn ook welkom, ik heb tot nu toe bar weinig gevonden..

En nog een vraagje over het toetsenbord: werkt elk willekeurig bluetooth toetsenbord of heb je specifiek het HP toetsenbord nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VorteX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-08 13:16

VorteX

held

Ik heb daar een case besteld; hij is nog niet binnen, maar werd wel gelijk opgestuurd met tracking nummer.

Inexperienced travellers might think that 'Aargh!' is universal, but in Betrobi it means 'highly enjoyable' and in Howondaland it means, variously, 'I would like to eat your foot', 'Your wife is a big hippo' and 'Hello, Thinks Mr Purple Cat.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azrael
Ok, het ziet er op zich ook wel betrouwbaar uit. Ik kan alleen weinig informatie vinden over die winkel (Buyspry), op www.resellerratings.com staat bv. helemaal niks.

DHL stond trouwens net voor de deur met het pakketje, dus ik ben nu ook de trotse eigenaar van een Touchpad *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terminator.T2
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-08 04:52
Azrael schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 15:17:
En nog een vraagje over het toetsenbord: werkt elk willekeurig bluetooth toetsenbord of heb je specifiek het HP toetsenbord nodig?
Ik weet niet of elk bluetooth toetsenbord het zal doen maar ik heb wel gelezen dat mensen bluetooth toetsenborden van andere merken succesvol hebben kunnen linken. Als het goed is moet je op zowel de touchpad als op het toetsenbord een numerieke code intoetsen gevolgd door de enter toets. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:26:
Ik beveel aan:

F4 Phantom Kernel, op 1.7Ghz. Uren aan, constant erop bezig, gemiddelde temperatuur 28/29 graden. Idle zelfs lager, koudst heb ik gezien 25 graden. Vol op z'n flikker met Angry Birds/NFS/games, topt hij net 30 a 31 graden.

Die kerel doet iets goed met z'n code, bijna nog beter qua temp dan stock kernel @ 1.2Ghz...
Er schijnen toch nog behoorlijk wat problemen met deze kernel te zijn: F4 Testing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-09 08:29
Weet iemand nog een goede hoes voor de touchpad? Ik ben me rot aan het zoeken, maar er is bijna niemand die 'et verkoopt in nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 27-07 15:33
Volgens mij heeft TheMART een simpele hoes bij de hema vandaan, een die waarschijnlijk voor de iPad bedoelt is.

(Zie pagina 6 van dit topic)

[ Voor 12% gewijzigd door JJerome op 31-08-2011 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:33
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:21:
[...]

Er schijnen toch nog behoorlijk wat problemen met deze kernel te zijn: F4 Testing
Bij mij liep F4 helemaal niet stabiel. Constant ging alles met horten en stoten. Toen heb ik F15c geïnstalleerd was het systeem plots een stuk stabieler geworden alsmede dat deze erg snel is! :9~

Inmiddels al een hoop patches en apps geïnstalleerd, nu nog maar eens kijken naar themes voor de Touchpad. Dat lijkt me ook wel grappig :).

Edit: Alleen zou ik graag HP webOS linksbovenin verwijderen. Hebben mensen al gevonden hoe dit kan?

[ Voor 7% gewijzigd door alex3305 op 31-08-2011 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas_De_Beer
JJerome schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:35:
Volgens mij heeft TheMART een simpele hoes bij de hema vandaan, een die waarschijnlijk voor de iPad bedoelt is.

(Zie pagina 6 van dit topic)
Die hadden ze dus niet bij de hema en ik kan hem ook niet online via hema bestellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visser1
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 26-12-2020
Ik heb een hoes bij de MM gekocht, was 40 EURO, maar is wel stevig en kan in meerdere standen. Ding komt uit Turkije.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:19
Bas_De_Beer schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:53:
[...]

Die hadden ze dus niet bij de hema en ik kan hem ook niet online via hema bestellen...
Ik heb 'm vandaag alvast aangeschaft. Het is officieel de ''Ipad 2 case''. Ja, met hoofdetter i.

Hij kost inderdaad 15 euro en is volgens mij alleen in het grijs te koop. Bi de lokale HEMA (Tiel) hadden ze er nog een paar. Ook is er een case voor de iPad 1, daar zal de TP ook wel inpassen (gok ik!). Codes op de achterkant van de verpakking zijn:
49.263.96
39.60.5024

[ Voor 5% gewijzigd door BobB op 31-08-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 16:40:
[...]

Bij mij liep F4 helemaal niet stabiel. Constant ging alles met horten en stoten. Toen heb ik F15c geïnstalleerd was het systeem plots een stuk stabieler geworden alsmede dat deze erg snel is! :9~

Inmiddels al een hoop patches en apps geïnstalleerd, nu nog maar eens kijken naar themes voor de Touchpad. Dat lijkt me ook wel grappig :).

Edit: Alleen zou ik graag HP webOS linksbovenin verwijderen. Hebben mensen al gevonden hoe dit kan?
Bij mij geen enkele vastloper & zonder horten&stoten + snel in F4, maar wie weet waar het aan ligt. Ik zal F15 ook nog wel eens gaan proberen.

Wat is de temperatuur met F15 op 1.7Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naad
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 30-01 10:53
Mijn Touchpad is dus DOA. Gister ontvangen van Fnac.com. Helaas werkt de auto rotatie functie van het scherm niet.. De accelerometer en compas werken gewoon niet. Via Device info (of iets dergelijks, vriendin heeft de touchpad gejat xD), kan je linksboven op diagnostics klikken en hardware testjes doen. De compas test werkt niet, en de screen test ook niet. Mijn Touchpad is dus een landscape tablet, op de kop (als je m vast houdt heb ik de hand op t uitknopje..).
Heb HP gebeld, zij zeggen als je geen travel pack hebt aangeschaft, geen garantie in Nederland.. dus heb Fnac een mail gestuurd voor een exchange. Hopen dat het een beetje soepel loopt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 17:46:
[...]

Bij mij geen enkele vastloper & zonder horten&stoten + snel in F4, maar wie weet waar het aan ligt. Ik zal F15 ook nog wel eens gaan proberen.

Wat is de temperatuur met F15 op 1.7Ghz?
Browsermark @ F4 Phantom 1.7Ghz geeft iig een score van bijna 73k, de iPad 2 haalt 67k dus dat draait lekker. De gebruikerservaringen die minder zijn hebben veelal ook te maken met oudere versie/kernel soms ook nog op oude WebOS/niet laatste update. Mijn ervaringen zijn iig positief naar eigen gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/browser_2011-31-08_180730.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJerome
Welke kernel raden jullie aan? 1.5Ghz zou voor mij voldoende zijn voorlopig, sites wisselen tussen de UberKernel en de F15C Eagle.

Maakt het nog uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uberkernel dan nemen, die staat standaard in Preware. De andere krijg je alleen met toevoegen experimentele kernelfeed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:19:
[...]

Browsermark @ F4 Phantom 1.7Ghz geeft iig een score van bijna 73k, de iPad 2 haalt 67k dus dat draait lekker. De gebruikerservaringen die minder zijn hebben veelal ook te maken met oudere versie/kernel soms ook nog op oude WebOS/niet laatste update. Mijn ervaringen zijn iig positief naar eigen gebruik.

[afbeelding]
Welke browser gebruik je daar?

Daarnaast heb ik een score gehaald van rond de 50k. Misschien toch nog nogmaals F4 Phantom proberen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:24:
[...]

Welke browser gebruik je daar?

Daarnaast heb ik een score gehaald van rond de 50k. Misschien toch nog nogmaals F4 Phantom proberen :P.
Dat is de Advanced Browser, apart te installeren, heeft ook tabs, op forums zie je ook scores van 73/74k met Phantom F4, beste van alle kernels. Jij zit op F15 @ 1.5 of 1.7Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Dat was F15c met 1.5GHz, standaard profiel. Maar ik ga nu even F4 weer proberen :). Heb je nog tips voor het profiel in Govnah?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alex3305 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:32:
Dat was F15c met 1.5GHz, standaard profiel. Maar ik ga nu even F4 weer proberen :). Heb je nog tips voor het profiel in Govnah?
Ik heb 'em nu op Performance staan met de kernel min op 1.7 en max op 1.7Ghz gelocked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:26
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:22:
Uberkernel dan nemen, die staat standaard in Preware. De andere krijg je alleen met toevoegen experimentele kernelfeed
Geweldig, wist niet dat dat zo makkelijk te installeren was. Had geen zin in het gedoe en gekke dingen, preware staat er toch al op dus is zeer eenvoudig ;)

Inmiddels de patches uit de startpost gedaan, samen met de uberkernel. Govnah overigens ook, om het een beetje bij te houden. Angry birds, puur om even te testen: Loopt een stuk sneller, cpu gaat inderdaad omhoog maar wordt niet heet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:34:
[...]

Ik heb 'em nu op Performance staan met de kernel min op 1.7 en max op 1.7Ghz gelocked
Dus je TP draait nu permanent op 1.7 Ghz? Wordt de batterijduur hierdoor negatief beïnvloed?

Ik heb zojuist ook de F4 geïnstalleerd, maar nog niks aangepast aan de profile. Klopt het trouwens dat er helemaal geen profile aanwezig (geen een met een naam in ieder geval) is bij de F4 kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ted_W schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 19:23:
[...]

Dus je TP draait nu permanent op 1.7 Ghz? Wordt de batterijduur hierdoor negatief beïnvloed?

Ik heb zojuist ook de F4 geïnstalleerd, maar nog niks aangepast aan de profile. Klopt het trouwens dat er helemaal geen profile aanwezig (geen een met een naam in ieder geval) is bij de F4 kernel?
Zeker met testen nu constant op 1.7 idd, ik draaide vanaf vanochtend toen ik wakker werd met start 50% batterij, heeft ong 5 uur uitgehouden, dus erg netjes, weinig gemerkt van -enorme- effecten.

In Govnah zit er bij mij een Performance profile in Govnah, Ondemand, ondemandtcl en Conservative. handmatig heb ik bij Performance ook min. op 1.7Ghz gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een goede tip: heb je thuis een (HT)PC, wil je overal waar je met TP op internet kan je foto's, video's en muziek benaderen (over de hele wereld), gebruik dan Orb. Zie links voor software op je PC + installatie hieronder en screenshots gemaakt met TP van de web/flash applicatie home theatre!

Orb download PC/OSX client:
http://www.orb.com/en/orb-live/download.html

Aanmaken gratis Orb account:

https://mycast.orb.com/orb/html/createUser.html

Uitgebreide instel info (halverwege pagina)

http://forums.precentral....ur-get-started-guide.html
Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/browser_2011-31-08_192350.png
Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/browser_2011-31-08_192555.png
Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/browser_2011-31-08_192622.png
Afbeeldingslocatie: http://i970.photobucket.com/albums/ae186/MartsBigDump/browser_2011-31-08_193821.png

Echt super... Snelheid van je verbinding upload bepaald kwaliteit ivm compressie die Orb erop gooit qua upload, maar ziet er echt supernetjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 18:19:
[...]

[afbeelding]
Ik kwam net op 75955 uit :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whoohoo
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 11:41
Toch wel jammer dat je niet iets kan kopen uit de U.S appstore.

Heeft iemand hier toevallig Nederland gekozen als locatie voor de appstore? Hoe is het aanbod daar en wat zijn de betaal mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed als je even vermeld:

-welke kernel
-welke snelheid/setting
-evt. welke patches
-andere zaken die je mogelijk gedaan hebt (andere browser zoals Advanced Browser)

etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:05:
[...]

Goed als je even vermeld:

-welke kernel
-welke snelheid/setting
-evt. welke patches
-andere zaken die je mogelijk gedaan hebt (andere browser zoals Advanced Browser)

etc etc
- 3.0.2 kernel met de F4 Phantom kernel
- snelheid op 1.728 Ghz min/max, verder geen aanpassingen aan de default Palm profile
- Patch alleen Remove Tap Ripple
- Alle apps die draaiden afgesloten en de default browser gebruikt

Ik heb vanmorgen wel een factory reset uitgevoerd maar daarbij bleef de F4 Phantom kernel behouden. Ik weet dus niet welke patches nog meer zijn achtergebleven. De tap ripple was WEL terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Laatst online: 08:11

masauri

aka qwybyte

ik blijf problemen hebben met quickoffice, wil maar niet opstarten of eenbestand laden nadat dit gedownload heeft.
hebben meer mensen hier last van?
ik vind helaas geen vervanger:-(

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Whoohoo schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 20:56:
Toch wel jammer dat je niet iets kan kopen uit de U.S appstore.

Heeft iemand hier toevallig Nederland gekozen als locatie voor de appstore? Hoe is het aanbod daar en wat zijn de betaal mogelijkheden?
Ik heb alles op UK staan en met mijn stomme k*p stel ik de store in op NL 8)7
Nu heb ik alleen free apps en ik moet zeggen er staat genoeg in en heb nog lang niet alles ontdekt.
Ik kan je weinig vertellen over paid apps en de betaal mogelijkheden.

Eerst maar eens zien of ik een nieuw account kan aanmaken de komende dagen.
Het is me nu nog te nieuw allemaal en ga eerst even de mogelijkheden van WebOS ontdekken.

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor een meer algemene touchpad/webos test (niet enkel browser), open deze link in browser op je TP:

http://developer.palm.com...ceapps.lithiumbenchmarkhd

Store applicatie opent dan en download je gratis testapp. Heb 'em zelf nog niet laten draaien, want wifi etc moet je allemaal uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 21:16
Ik heb vandaag de HP case en de Touchstone ontvangen. Die Touchstone is echt een aanrader!

Afgelopen maandag en dinsdag heb ik alle winkels afgelopen op zoek naar een US->NL stekkeradapter. Eindelijk gisteren gevonden voor 6 euro bij een electrozaak.

Maar wat blijkt? Bij de Touchstone krijg je een nieuwe USB-adapter geleverd + 3 internationale stekkeradapters; AU, EU en UK! Bummer!

Als je de Touchstone koopt, dan heb je dus die reisladerset van HP niet nodig. Houd daar rekening mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted_W
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-09 16:00
@FreshM: waar heb je de case en Touchstone besteld, als ik het vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
FreshM schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:43:
Ik heb vandaag de HP case en de Touchstone ontvangen. Die Touchstone is echt een aanrader!

Afgelopen maandag en dinsdag heb ik alle winkels afgelopen op zoek naar een US->NL stekkeradapter. Eindelijk gisteren gevonden voor 6 euro bij een electrozaak.

Maar wat blijkt? Bij de Touchstone krijg je een nieuwe USB-adapter geleverd + 3 internationale stekkeradapters; AU, EU en UK! Bummer!

Als je de Touchstone koopt, dan heb je dus die reisladerset van HP niet nodig. Houd daar rekening mee!
Hele handige inbreng!
Schilt ook weer zoeken, hierboven was namelijk al een stuk over een goede 2A USB lader.

Maar zit deze alleen bij de Touchstone of ook bij de Touchpad, zon universele?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Ted_W schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:44:
@FreshM: waar heb je de case en Touchstone besteld, als ik het vragen mag?
Tsja, ik heb wel de volle prijs betaald voor de Touchstone en de case. Ik heb beide bij mobiletechcenter.nl gekocht. Toen ik zag dat die Touchpads zo snel uitverkocht waren, dacht ik dat het met de accessoires hetzelfde zou gaan, dus snel bij hun besteld. De TouchPad zelf was een koopje, dus ach.

Trouwens, in Duitsland heb ik ook nog gekeken in webshops, maar daar zijn de accessoires meestal ook nog zo duur. Bovendien zijn de verzendkosten hoger.
Ik ben in ieder geval compleet. Zoals gezegd, de Touchstone is een aanrader.

Nu die damn paid apps nog aan de praat krijgen in de App Catalog. Zelfs met Impostah is het me nog niet gelukt. Paid Apps Access blijft maar op 'false' staan, ook met een nieuwe account.
Ik heb nu ook geen zin om de hele Touchpad te resetten door m'n account te verwijderen, dan zijn al m'n apps en tweaks weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

Ik kon me niet beheersen, heb deze touchstone gekocht, voorlopig nog 54 euro incl. shipping en nu de customs nog misschien. :'(

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OU:NL:1123

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 15:39
FreshM schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:43:

Hoe bevalt de case? Ik heb op dit moment een normale 'sleeve' om mijn touchpad zitten, maar een officiële case ziet er nog net wat gelikter uit met een minder vingerafdruk gevoelige cover. Wordt de touchpad daar niet veel dikker van ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:50
Die advanced Browser vind ik noch terug in de preware, noch in de HP catalog. Waar haal je die vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Source90 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:45:
[...]
Hele handige inbreng!
Schilt ook weer zoeken, hierboven was namelijk al een stuk over een goede 2A USB lader.

Maar zit deze alleen bij de Touchstone of ook bij de Touchpad, zon universele?
Mijn Touchpad komt uit de US, daar zit alleen een USB-lader met US-stekker bij. De US-lader is echter wel geschikt voor 220 volt. Als je in een electrozaak een US->EU adapterstekker koopt voor een paar euro, dan ben je in principe klaar. Een nieuwe 2A USB-lader is echt niet nodig, bovendien ben je dan zo'n 30 euro kwijt. Dat is zonde van het geld, want een simpel adapterstekkertje aan de bijgeleverde USB-lader uit de US voldoet prima.

Misschien is de Touchstone die ik heb gekocht een Europees exemplaar, want gekocht in Nederland.
Volgens mobiletechcenter leveren ze alleen Europees materiaal, dat heb ik nog per mail nagevraagd.
Misschien kan iemand anders bevestigen dat bij de US-Touchstone ook internationale stekkers worden geleverd. Bij mijn exemplaar waren ze wel bijgeleverd in de HP-doos.

Overigens laadt de TouchPad ook op als je een USB-lader met 1A, of 1,5A gebruikt. Je moet hem dan in standby zetten. Het laden gaat langzamer, maar hij laadt wel op. Het kan zijn dat je lader dit niet zo lekker vindt en het op termijn begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
k5052 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:16:
[...]

Hoe bevalt de case? Ik heb op dit moment een normale 'sleeve' om mijn touchpad zitten, maar een officiële case ziet er nog net wat gelikter uit met een minder vingerafdruk gevoelige cover. Wordt de touchpad daar niet veel dikker van ?
Ach ja, die HP-case is ook maar een gewoon flip-flop ding; beter dan niets. Ik heb hem dan wel gekocht, maar hij is met 50 euro eigenlijk te duur vind ik. Als het nou echt leer was...

Ergens las ik echter dat opladen met de Touchstone alleen werkt zonder case, of met de originele HP-case. Ik kan dat niet bevestigen, maar ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen en heb de HP-case gekocht. De Touchstone laadt de TP gewoon op, door de case heen.

Veel dikker wordt de TouchPad niet van de HP-case. De TP is zelf al aan de forse en zware kant voor een tablet, maar de case maakt hem niet veel dikker of zwaarder. Ik twijfel wel aan de kwaliteit van de case. Er zitten vouwranden aan, die gevoelig voor scheuren lijken. Het is, zogezegd, maar een flip-flop ding. Afwachten...

Had hier niet eerder iemand gepost dat ie een iPad-case voor z'n TP bij de Hema had gekocht voor 9,99? In die post zaten ook foto's. Die case zag er goed uit en leek prima te passen met alle knoppen en toegankelijke USB-ingang. Maar of opladen met de Touchstone dan nog werkt is de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
Overigens had ik nog een map achtig ding liggen waar een flip over a4-afscheur boek in kan, en aan de linkerkant als hij open ligt een insteekvak is voor wat los papier. Guess what, daar past de TP precies in...! En eigenlijk gaat hij altijd mee i.c.m werk/school dus dan moet er zoiezo papier mee.

Enfin, iedereen heeft wel zo'n ding liggen, try it out!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Tomino schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:46:
[...]

Overigens had ik nog een map achtig ding liggen waar een flip over a4-afscheur boek in kan, en aan de linkerkant als hij open ligt een insteekvak is voor wat los papier. Guess what, daar past de TP precies in...! En eigenlijk gaat hij altijd mee i.c.m werk/school dus dan moet er zoiezo papier mee.

Enfin, iedereen heeft wel zo'n ding liggen, try it out!
Zie je wel!
THX voor de pics. Mooi ding wel, die case. Die had je toch bij de Hema gekocht?

[ Voor 3% gewijzigd door FreshM op 31-08-2011 23:52 ]

• k5052
FreshM schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:43:
[...]

Ach ja, die HP-case is ook maar een gewoon flip-flop ding; beter dan niets. Ik heb hem dan wel gekocht, maar hij is met 50 euro eigenlijk te duur vind ik. Als het nou echt leer was...

Ergens las ik echter dat opladen met de Touchstone alleen werkt zonder case, of met de originele HP-case. Ik kan dat niet bevestigen, maar ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen en heb de HP-case gekocht. De Touchstone laadt de TP gewoon op, door de case heen.

Veel dikker wordt de TouchPad niet van de HP-case. De TP is zelf al aan de forse en zware kant voor een tablet, maar de case maakt hem niet veel dikker of zwaarder. Ik twijfel wel aan de kwaliteit van de case. Er zitten vouwranden aan, die gevoelig voor scheuren lijken. Het is, zogezegd, maar een flip-flop ding. Afwachten...

Had hier niet eerder iemand gepost dat ie een iPad-case voor z'n TP bij de Hema had gekocht voor 9,99? In die post zaten ook foto's. Die case zag er goed uit en leek prima te passen met alle knoppen en toegankelijke USB-ingang. Maar of opladen met de Touchstone dan nog werkt is de vraag...
Klopt, de case is touchstone compatible, wat niet is met andere cases (al las ik op pre forums wel het 1 en ander over cases die wel compatible zouden zijn. Vreemde is dat ik toenet tijdens het opladen opeens 'exhibition' voor me zag zonder dat ik een touchstone charger heb...

Waar ik me zorgen om maak is eigenlijk de bouwkwaliteit van de tablet. De aansluiting voor het opladen/usb ziet er niet zo heel sterk uit en de knoppen op de touchpad zelf hebben een veel die eigenlijk geen QC zouden doorstaan, bijvoorbeeld mijn volume down knoppen heeft al geen 'klik' meer ondanks ik het bijna niet heb gebruikt. Ook de 'card' button zit losjes vast ten op zichte van bijvoorbeeld een home knop van een iphone/ipad.

Ik heb even wat foto's geupload van mijn case (home made met wat vilt wat ik had liggen). Simpel en strakke hoes met wat verfijnder materiaal.

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6206/6101444836_b198c1ed47_z.jpg
HP Touchpad case side by k5O52, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6078/6101444440_e90e21f7da_z.jpg
HP Touchpad case close front by k5O52, on Flickr

Afbeeldingslocatie: http://farm7.static.flickr.com/6182/6101444110_a6c62f2111_z.jpg
HP Touchpad case diagonal by k5O52, on Flickr

• Source90
  • Registratie: December 2008
FreshM schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:25:
[...]

Mijn Touchpad komt uit de US, daar zit alleen een USB-lader met US-stekker bij. De US-lader is echter wel geschikt voor 220 volt. Als je in een electrozaak een US->EU adapterstekker koopt voor een paar euro, dan ben je in principe klaar. Een nieuwe 2A USB-lader is echt niet nodig, bovendien ben je dan zo'n 30 euro kwijt. Dat is zonde van het geld, want een simpel adapterstekkertje aan de bijgeleverde USB-lader uit de US voldoet prima.
Bedankt voor de info!

Dus zoiets:
http://www.allekabels.nl/...-AMERIKA-naar-EUROPA.html

Zou voldoende moeten zijn?

Verwijderd

Heel interessant nieuws, games als Machinarium spelen op je Touchpad:

http://forums.precentral....98-machinarium-webos.html

Let op: kan alleen als je de game in je bezit hebt via Steam

• dEBASERpIX
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-10-2024
Blijkbaar logt de TP standaard heel wat. Door de logging op minimaal te zetten kan je TP weer iets sneller worden.

Manueel kan dit op volgende manier:

1. Ga naar Settings
2. Kies voor Device Info
3. Kies linksboven voor Custom Application
4. Voer volgende code in ##LOGS#
5. Klik op change Logging Levels
5. Kies voor Set Logging to Minimal

... et voila...

Als ik mij niet vergis kan je dit ook via een patch op preware doen, maar zelf aanpassen is toch net dat ietsje leuker ;)

• FreshM
Ja, precies die heb ik gekocht. Je moet wel de opstaande ronde rand van de adapter afbreken, want anders past de HP-lader er niet in/op. Dat ziet er niet zo mooi uit, maar het werkt wel. Voor mij heeft de winkelier dat gedaan met een tangetje...

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 06:16
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 01:34:
Heel interessant nieuws, games als Machinarium spelen op je Touchpad:

http://forums.precentral....98-machinarium-webos.html

Let op: kan alleen als je de game in je bezit hebt via Steam
Die heb ik ooit buiten steam om gekocht maar ik vind de files niet meer.. moet ik maar eens goed gaan zoeken want ik heb hem nooit afgemaakt.

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Ik zie veel zaken zoals Uberkernel en Govnah voorbij komen maar is dit niet ook iets wat in de startpost zou kunnen ? Nu is het zoeken naar euhhhmmmm " Chinees " :)

• FreshM
Pinky-H9 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:24:
Ik zie veel zaken zoals Uberkernel en Govnah voorbij komen maar is dit niet ook iets wat in de startpost zou kunnen ? Nu is het zoeken naar euhhhmmmm " Chinees " :)
Dit artikel op webosroundup.com is een goed startpunt voor TouchPad-tweaks. Het filmpje legt duidelijk uit wat je kunt doen om te tweaken. De overclock komt niet aan bod, maar is met deze tweaks slechts 'one small step away'.

• Vjenne-ICT
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:05
FreshM schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:29:
[...]

Dit artikel op webosroundup.com is een goed startpunt voor TouchPad-tweaks. Het filmpje legt duidelijk uit wat je kunt doen om te tweaken. De overclock komt niet aan bod, maar is met deze tweaks slechts 'one small step away'.
Thanks! _/-\o_

• Soru
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-08 13:52
Ik ben vandaag naar de Hema geweest om alvast een Ipad beschermhoes te kopen, maar ik heb helaas per ongeluk de Ipad 1 versie gekocht en ze hebben geen Ipad 2 versie van die grijze inklap hoes :S

Heeft iemand anders de hoes wel gezien bij de Hema?

• JJerome
Hebben jullie ook wel eens dat de wifi soms even weg is? Het icoontje en dergelijke blijft staan maar de verbinding werkt dan gewoon niet. Soms komt de verbinding direct weer terug en soms moet ik even opnieuw met de wifi verbinden (wat overigens razendsnel gaat). Ik ben er nog niet helemaal uit of het aan de verbinding tussen mijn router en TP ligt of echt puur aan de TP.

Ik draai overigens UberKernel @ 1.5Ghz en een hoop patches (waaronder disable dropped packet logging, kan dat nog iets boeien?)

Edit: Hmm hier op me werk nog geen enkel probleem gehad, zal wel aan de router thuis liggen :(

[ Voor 8% gewijzigd door JJerome op 01-09-2011 11:18 ]

• Pred87
@JJerome had hetzelfde thuis. Ging ervan uit dat het aan mn router lag.

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-07 09:23
Deze site is ook interessant om te bookmarken: http://www.touchpadplus.com
Zeker voor beginnende Tweakers.. :)

[ Voor 31% gewijzigd door cornfed99111 op 01-09-2011 12:39 ]

• jooproo
  • Laatst online: 11-09 13:35
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:29:
Voor een meer algemene touchpad/webos test (niet enkel browser), open deze link in browser op je TP:

http://developer.palm.com...ceapps.lithiumbenchmarkhd

Store applicatie opent dan en download je gratis testapp. Heb 'em zelf nog niet laten draaien, want wifi etc moet je allemaal uitschakelen.
Oke, dit is raar:

had eerst de Warthog kernel draaien. beide cores op 1,7Ghz. deed die test, kwam op een score van 98.
Warthog eraf gehaald, dus weer op 1,2 Ghz als vanouds, kreeg een score van 132.
Toen F4-kernel erop geinstaleerd, en zat op 108.

Als je het mij vraagt zijn dit niet de verwachte resultaten.

Verwijderd

Misschien al bekend maar toch; .ipk bestanden kan je uitpakken met 7zip en vervolgens kan je die uitgepakte bestanden weer uitpakken met powerarchiver en/of winrar.
Leuk om te zien hoe simpel sommige applicaties in elkaar gezet zijn :)

• Azrael
Goed nieuws voor XBMC-gebruikers, XBMC for WebOS zal zeer binnenkort ook fullscreen kunnen op de Touchpad, had de maker even gemaild.

Na een dagje spelen moet ik zeggen dat WebOS me niet tegen valt. Met de tweaks is de snelheid prima, en het zit allemaal redelijk logisch in elkaar.
Alleen het klikken gaat soms niet helemaal lekker, en jammer dat er niet een rechtermuisknopfunctie is.

Er zijn nog weinig opties om ebooks te lezen.

Je kunt de beta Kindle app downloaden en op je Touchpad zetten. Dan kan je echter alleen boeken bij Amazon downloaden. Het laden van je eigen ebooks is nog niet mogelijk, tenzij je de volgende hack gebruikt:

1. download een gratis sample van je boek op Amazon. Als Amazon het boek niet heeft kan je ook een willekeurig gratis boek nemen, maar dan zal de titel van het boek niet kloppen.
2. Zet je ebook om naar .mobi met Calibre.
3. Sluit je Touchpad aan op je PC via USB mode.
4. Kopieer het omgezette boek naar /media/internal/.palmkindle
5. Geef het boek dezelfde bestandsnaam als het gratis boek/ sample dat je van Amazon heb gedownload (bv. myconvertedbook.mobi -> B002D48NUA_EBSP.asw)

Als je ook de goede omslag wilt zien in Kindle kan je die (jpg) afbeelding kopiëren naar /coverCache, die noem je dan B002D48NUA-small.jpg.
(bron)

Een alternatief is pReader, gratis te downloaden in de App Catalog. Die kan alleen geen 2 pagina's tegelijk laten zien, dat vind ik persoonlijk vrij jammer omdat het scherm te groot om lekker te kunnen lezen.
Edit: met de nieuwe alpha release kan je wel 2 pagina's tegelijk op het scherm krijgen.
Maar het is duidelijk een stuk mindere app dan Kindle, hopelijk kan je snel gewoon je eigen boeken in de Kindle app laden.

[ Voor 71% gewijzigd door Azrael op 01-09-2011 17:52 ]

• Bas_De_Beer
Soru schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:06:
Ik ben vandaag naar de Hema geweest om alvast een Ipad beschermhoes te kopen, maar ik heb helaas per ongeluk de Ipad 1 versie gekocht en ze hebben geen Ipad 2 versie van die grijze inklap hoes :S

Heeft iemand anders de hoes wel gezien bij de Hema?
Ja, ik heb 'em vandaag gekocht bij de hema in 't centrum van eindhoven, daar hadden ze er nog een hele hoop liggen... Werkt perfect trouwens. Je moet wel die stoffen kopen en niet zo'n plastic ding.

Ik ben echt verbaasd hoe lekker alles werkt, de standaard apps als mail werken echt perfect, en de app store is niet eens zo heel erg klein

• Soru
Bas_De_Beer schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:08:
[...]

Ja, ik heb 'em vandaag gekocht bij de hema in 't centrum van eindhoven, daar hadden ze er nog een hele hoop liggen... Werkt perfect trouwens. Je moet wel die stoffen kopen en niet zo'n plastic ding.

Ik ben echt verbaasd hoe lekker alles werkt, de standaard apps als mail werken echt perfect, en de app store is niet eens zo heel erg klein
Vraag voor jou.

Die grijze van stof heeft iPad Case op de doos staan.

Niet 1 of 2.

Was dit bij jouw case ook zo? Stond er enkel iPad Case op?

Ik heb per ongeluk de iPad 1 versie, en ze hadden geen dozen met iPad 2 er op (van die van stof), als het er niet op staat kan ik nog achter op alle dozen kijken.

• Bas_De_Beer
Soru schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:11:
[...]

Vraag voor jou.

Die grijze van stof heeft iPad Case op de doos staan.

Niet 1 of 2.

Was dit bij jouw case ook zo? Stond er enkel iPad Case op?

Ik heb per ongeluk de iPad 1 versie, en ze hadden geen dozen met iPad 2 er op (van die van stof), als het er niet op staat kan ik nog achter op alle dozen kijken.
Bij mij staat er op de voorkant 'Ipad 2 case' op de voorkant (Ipad, niet iPad) en de achterkant is gewoon helemaal wit

• Soru
Bas_De_Beer schreef op donderdag 01 september 2011 @ 17:20:
[...]

Bij mij staat er op de voorkant 'Ipad 2 case' op de voorkant (Ipad, niet iPad) en de achterkant is gewoon helemaal wit
Kun je misschien een foto voor me plaatsen van de case en de doos?

• BobB
  • Laatst online: 07:19
Klopt het dat ik geen NL creditcard in de store kan toevoegen als ik het land op UK heb gezet? Ik dacht dat dat 'beter' was voor de apps!

[ Voor 18% gewijzigd door BobB op 01-09-2011 19:14 ]

• jooproo
  • Laatst online: 11-09 13:35
Kunnen jullie trouwens bij www.hotmail.com inloggen en je mail checken? ik kom niet bij mijn mailbox via de TP. Ik weet dat je mailcheckapp hebt, maar mijn moeder wil af en toe ook dr mail checken.

• JJerome
@joopro, net getest. lukt inderdaad niet!

Verder wel een fantastisch apparaat trouwens, nooit verwacht. Advanced webbrowser maakt alles ook nog een stuk beter. Ding werkt als een trein, bouwkwaliteit is super. Wat een koopje.

• Tomino
Wáár halen jullie die advanced browser vandaan? Na zoeken kom ik er niet uit..!

• JJerome
Kun je kopen in de app store, maar er zijn natuurlijk ook minder legale manieren. Dit mag hier alleen niet besproken worden.

• Tonkey
bij mij werken games niet of slecht... Heb oa need for speed, asphalt en shrek racing geprobeerd. Beeld is wazig, dubbel of het spel loopt gewoon vast. Meerdere met deze problemen? Geinstalleerd via de pc trouwens.

• JJerome
Nope, al die games werken hier prima. Tevens via PC geinstalleerd.

• alex3305
Tonkey schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:06:
bij mij werken games niet of slecht... Heb oa need for speed, asphalt en shrek racing geprobeerd. Beeld is wazig, dubbel of het spel loopt gewoon vast. Meerdere met deze problemen? Geinstalleerd via de pc trouwens.
Werken hier prima. Maar het zou kunnen komen door een instabiele overclock. Probeer de spellen eens te spelen op gewoon de default 1.2GHz en het liefst met de default kernel. Als het dan nog steeds euvel is, dan heb je misschien een DOA te pakken.

• Tonkey
alex3305 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:27:
[...]

Werken hier prima. Maar het zou kunnen komen door een instabiele overclock. Probeer de spellen eens te spelen op gewoon de default 1.2GHz en het liefst met de default kernel. Als het dan nog steeds euvel is, dan heb je misschien een DOA te pakken.
getest maar daar ligt het niet aan... Ik lees wel dat het probleem vaker voor komt:
http://forums.precentral....tible-games-touchpad.html

edit: ik miste een metadata file, opgelost dus!

[ Voor 4% gewijzigd door Tonkey op 01-09-2011 21:51 ]

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11-09 20:47
Wat betreft de cases. Ik heb op dit moment tijdelijk een hoes van Krusell eromheen.

Afbeeldingslocatie: http://i.expansys.com/i/g/g199829.jpg

Past perfect, en je kunt bij alle keys etc. Opbouw is alla de hema case die hier eerder gepost werd.
Ik ga wel een originele HP bestellen, de Krusell kwaliteit is super. Mooi leer etc, maar ook gevuld, dus wordt automatisch weer wat dikker.

• masauri
  • Laatst online: 08:11

masauri

aka qwybyte

JJerome schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:24:
Hebben jullie ook wel eens dat de wifi soms even weg is? Het icoontje en dergelijke blijft staan maar de verbinding werkt dan gewoon niet. Soms komt de verbinding direct weer terug en soms moet ik even opnieuw met de wifi verbinden (wat overigens razendsnel gaat). Ik ben er nog niet helemaal uit of het aan de verbinding tussen mijn router en TP ligt of echt puur aan de TP.

Ik draai overigens UberKernel @ 1.5Ghz en een hoop patches (waaronder disable dropped packet logging, kan dat nog iets boeien?)

Edit: Hmm hier op me werk nog geen enkel probleem gehad, zal wel aan de router thuis liggen :(
dit heb ik ook al een paar keer gehad;-)
ik zit te ver van men router af en toe, vandaar.

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

• FreshM
jooproo schreef op donderdag 01 september 2011 @ 19:44:
Kunnen jullie trouwens bij www.hotmail.com inloggen en je mail checken? ik kom niet bij mijn mailbox via de TP. Ik weet dat je mailcheckapp hebt, maar mijn moeder wil af en toe ook dr mail checken.

Ook met de Advanced Browser kom ik niet op Hotmail. Microsoft zal webOS devices wel blokkeren (op basis van user agent). Zucht...

Het Hotmail debacle is opgelost. Om in te loggen op HotmaIl/Windows Live Mail in de browser van je Touchpad doe je het volgende:
  • Surf naar https://hotmail.com (let op: https en niet http).
  • Op het nu volgende scherm vink de optie aan dat je altijd met een beveiligde (HTTPS) verbinding wilt inloggen en bevestig je keuze.
  • Geef je logingegevens op en login.
  • Je krijgt een melding dat je je internetbrowser moet upgraden, maar die negeer je gewoon. Klik in de begeleidende tekst op de blauwe link 'naar Windows Live Hotmail te gaan'.
  • Als het goed is ben je nu in je Hotmail/Windows Live mailbox!
Vanuit je Hotmail in je browser kun je ook de Messenger gebruiken! ;)
Via de link https://profile.live.com/Handlers/WebIM.mvc ga je direct naar de Messenger. Bij mij werkt het. Wellicht moet je eerst bovenstaande procedure uitvoeren voordat deze directe link werkt.

[ Voor 53% gewijzigd door FreshM op 01-09-2011 22:13 ]

• k5052
Voor mensen die tevens een goedkope standaard willen hebben. Uit het iPad topic en op andere fora's online is er een volgende tip gegeven: Xenos tafel schildersezel á €1,78. Met een beetje foam wat ik nog had liggen heb ik de schilderezel zodanig aangepast dat het de Touchpad niet kan bekrassen (ezel is gemaakt van hout). Standaard kan zowel in portrait als landscape modus gebruikt worden.

Super om te gebruiken als standaard zodat je de Touchpad in exhibition mode kunt gebruiken of in combinatie met een wireless bluetooth keyboard!

Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/2gucaza.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/5nw70m.jpg

• janesh
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 00:44

janesh

20xSF170S+8xTS-160C2

http://www.dealextreme.co...ad-pdr-mp3-mp4-grey-49816

http://cgi.ebay.nl/Multi-...ain_0&hash=item3a69c8e8fc

Als je goedkoop uit wil zijn kun je je aan deze twee ook geen buil vallen.

BMW i3 2020, BMW 740e 2018, BMW IX 2022, pajero 3.2 DI-D 2006 LWB en 2008 SWB,

• k5052
Zag het inderdaad nog langskomen in topics. Eerlijk gezegd vind ik dat goedkoper overkomen dan iets van hout. Een schildersezel heeft wel zijn charmes, maar dat is ook meer mijn mening. Simpel, strak en een tikkeltje authentiek. Ieder zijn smaak ;)

• Icekiller2k6
  • Laatst online: 22:37
voor de mensen die RDP missen goed nieuw ;) (dus ook voor mij)
Splashtop gaat er eentje uitbrengen voor de newsletter ofzo kun je hier registeren (zou wel spam mail adres pakken ;-))
http://signup.splashtop.com/bg6n3

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Is er ook iemand die de TP in de trein gebruikt? Mij lukt het niet om verbinding met de gratis wi-fi te krijgen. Het is me een keer gelukt om op de portal te komen (http://www.nstrein.ns.nl/) maar daar strand ik. De button om internet te activeren werkt niet, en ik heb ergens een melding voorbij zien komen dat javascript (is geactiveerd) en meta-refresh aan moet staan. Dat laatste zegt me niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinky-H9
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-10-2023
Damn ... wil er een Russisch keyboard op maar dat wordt klooien is wel het eea maar zit dus niet default in de TP. Wel vreemd overigens want de TP is uitgebracht in Rusland onlangs.

Of is er ergens een russische rom (webos versie) te vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
Pinky-H9 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:21:
Damn ... wil er een Russisch keyboard op maar dat wordt klooien is wel het eea maar zit dus niet default in de TP. Wel vreemd overigens want de TP is uitgebracht in Rusland onlangs.

Of is er ergens een russische rom (webos versie) te vinden ?
Een Russisch keyboard zou wel moeten kunnen getuige deze video.
Misschien heb je iets aan deze site: http://webos-forums.ru/

Update: instructies.

[ Voor 15% gewijzigd door FreshM op 02-09-2011 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 07:58
Nu een aantal dagen de Touchpad gehad en ondanks een aantal kritiekpuntjes met veel plezier gebruikt. Ik mis o.a. de mogelijkheid om .avi af te spelen en als ik gmail open via het internet dan wil deze nog wel eens happeren (m.u.v. de html versie). Daarnaast vind ik (ondanks dat de apps die er zijn wel goed werken) dat er te weinig bruikbare apps zijn nog.

Heb helaas nog niemand gezien die .avi's kon afspelen zonder ze eerst omgezet te hebben naar .mp4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-09 19:27
Ik heb mijn FNAC touchpad nu sinds dinsdag. Ondertussen heb ik het OS geupdate en verder geen tweaks gedaan (ik bewaar mijn energie wel voor android).

Heb al wel drie of vier spontane vastlopers gehad, waarbij de touchpad zichzelf opnieuw opstart.
Raar.

Een hoesje heb ik nog niet kunnen bemachtigen,ik had graag die orginele gewild.
Die Hema versie kan ik voor alsnog niet vinden.

Weet iemand hoe ik aan Nederlandse spellingcontrole kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted-D
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-08 12:23
HeyJIJdaar schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:55:
Ik heb mijn FNAC touchpad nu sinds dinsdag. Ondertussen heb ik het OS geupdate en verder geen tweaks gedaan (ik bewaar mijn energie wel voor android).

Heb al wel drie of vier spontane vastlopers gehad, waarbij de touchpad zichzelf opnieuw opstart.
Raar.

Een hoesje heb ik nog niet kunnen bemachtigen,ik had graag die orginele gewild.
Die Hema versie kan ik voor alsnog niet vinden.

Weet iemand hoe ik aan Nederlandse spellingcontrole kan komen?
Zelf heb ik ook sinds dinsdag een 32GB TP. Voor het updaten en tweaken had ik 1 keer een vastloper. Nadat even het scherm "vast stond", werd Luna opnieuw opgestart en kon ik gewoon weer verder gaan. Nu updaten en tweaken helemaal geen problemen meer ondervonden.

Ben ook gewoon positief over WebOS, werkt prima. Ik deel alleen ook het bezwaar dat er nog niet veel Apps voor te vinden zijn.

Via DealExtreme heb ik voor weinig een case besteld. Enige nadeel daarvan is dat je even geduld moet hebben ( levertijd z'n 2 weken gemiddeld).

Zover ik weet kan je geen Nederlands taalpakket oid vinden, maar dat kan ik verkeerd hebben. Zou wel plezant zijn als het wel kan :).

[ Voor 1% gewijzigd door Twisted-D op 02-09-2011 10:14 . Reden: Typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
Joost.B schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:48:
Nu een aantal dagen de Touchpad gehad en ondanks een aantal kritiekpuntjes met veel plezier gebruikt. Ik mis o.a. de mogelijkheid om .avi af te spelen en als ik gmail open via het internet dan wil deze nog wel eens happeren (m.u.v. de html versie). Daarnaast vind ik (ondanks dat de apps die er zijn wel goed werken) dat er te weinig bruikbare apps zijn nog.

Heb helaas nog niemand gezien die .avi's kon afspelen zonder ze eerst omgezet te hebben naar .mp4.
een goede mediaspeler naast de stock videospeler is kalemsoft mediaplayer. Die speelt ook andere formaten af. Je kunt een demo downloaden via de kalemsoft site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Laatst online: 11-09 15:33

ralfbosz

xm create bosz -c

k5052 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:11:
[...]

een goede mediaspeler naast de stock videospeler is kalemsoft mediaplayer. Die speelt ook andere formaten af. Je kunt een demo downloaden via de kalemsoft site.
Helaas gebruikt die niet je GPU, maar CPU. Afspelen van een 720p MKV gaat al niet. Dus moet toch aan de 'handbrake' ervoor. Wel jammer, zou het ideaal gemaakt hebben. Nu moet ik de 32Gb maar volgooien met mp3'tjes :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 22:04

CodeIT

Code IT

ralfbosz schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:13:
[...]

Helaas gebruikt die niet je GPU, maar CPU. Afspelen van een 720p MKV gaat al niet. Dus moet toch aan de 'handbrake' ervoor. Wel jammer, zou het ideaal gemaakt hebben. Nu moet ik de 32Gb maar volgooien met mp3'tjes :).
Kalemsoft heeft ook een mediaserver, welke je op een pc kan installeren. Die doet dan de codering on the fly. Ik heb de mediastreamer op mijn HTPC staan en kan (tot nu toe) alles (1080p, 720p mkv) op mijn TP bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:35

Exirion

Gadgetfetisjist

k5052 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 23:04:
Met een beetje foam wat ik nog had liggen heb ik de schilderezel zodanig aangepast dat het de Touchpad niet kan bekrassen (ezel is gemaakt van hout). Standaard kan zowel in portrait als landscape modus gebruikt worden.
Jammer dat je 'm zo lelijk hebt gemaakt :P Ik gebruik 'm al een hele tijd als iPad standaard, maar het enige dat ik als 'mod' gedaan heb is 3 ronde siliconen voetjes eronder plakken zodat ie niet wegglijdt. Verder krast zo'n zacht houten ding je apparaat echt niet zo snel. Bovendien blijft het een gebruiksvoorwerp.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onyx666666
  • Laatst online: 08-09 08:51
offline Geplaatst op donderdag 01 september 2011 20:32

Tonkey

gallery

quote:
alex3305 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 20:27:
[...]

getest maar daar ligt het niet aan... Ik lees wel dat het probleem vaker voor komt:
http://forums.precentral....tible-games-touchpad.html

Tonkey wijzigde dit bericht 01-09-2011 21:51 (4%)

=========================

ik heb hetzelfde probleem
waar kan ik de oplossing vinden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 08:28

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

onyx666666 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 10:30:
*knip*

ik heb hetzelfde probleem
waar kan ik de oplossing vinden ?
Quote je nu niet zelf de oplossing?

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Ik wilde gisteren onderstaande tweaks uitvoeren op mijn HP Touchpad, maar de app blijft hangen en kan mijn Touhpad niet vinden.

Ik heb de tool onder Windows 7 64bit geinstalleerd.

Betreft dus: webOS Quick Install

Link: Homebrew Basics – Unlock Your TouchPad’s Hidden Potential! [VIDEO]

Kan iemand mij hiermee verder helpen? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Misschien is je java niet up to date. En anders even java opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
Pred87 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:19:
Misschien is je java niet up to date. En anders even java opnieuw installeren.
Dat is de oplossing ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pred87
Dat heeft gewerkt bij sommige mensen. Of het voor jou de oplossing is weet ik niet. Maar 1 manier om erachter te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
Vjenne-ICT schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:17:
Ik wilde gisteren onderstaande tweaks uitvoeren op mijn HP Touchpad, maar de app blijft hangen en kan mijn Touhpad niet vinden.

Ik heb de tool onder Windows 7 64bit geinstalleerd.

Betreft dus: webOS Quick Install

Link: Homebrew Basics – Unlock Your TouchPad’s Hidden Potential! [VIDEO]

Kan iemand mij hiermee verder helpen? Thanks!
Heb je de novacom drivers geinstalleerd waar de app zelf mee komt en staat je TP in Developers Mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vjenne-ICT
redfoxert schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:25:
[...]

Heb je de novacom drivers geinstalleerd waar de app zelf mee komt en staat je TP in Developers Mode?
Bedankt voor de reactie!
Ik ga het vanavond testen...... Ik zal het hier laten weten als het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrid
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 27-08 20:56
Bij mij werkte de installatie van Preware ook eerst niet (bleef maar hangen op de pc). Toen las ik ergens dat je op de TP de vraag over USB of cancel (na aansluiten op de pc) niet moest beantwoorden en in beeld laten staan. Daarna werkte de installie snel en vlekkeloos.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste