Ja, heb beide. op mijn antwoord moet je tot morgen/vrijdag wachten. Dan kan ik pas aan de beta beginnenArnevld schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:59:
zijn er mensen die een i5 2500k en een 6950 in gebruik hebben?
Ik wil weten of met deze het als een zonnetje draait
resolutie??.....Arnevld schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:59:
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Het schijnt wel zo te zijn dat de textures die in deze beta zitten nog niet de ultra high textures bevatten, dus de final zal er nog wat beter uit te komen zien (en zwaarder) Source
I5 2600K
8GB
2 x Saphire 6950 in Crossfire (eventuele flash naar 6970)
Dat zal dit spel toch wel moeten kunnen draaien?
Mijn nieuwe setup moet nog binnen komen maar ik ben voor het volgende gegaan:The Metro map shines with many sharp textures that remember of Crysis 2's HD texture pack but also sports shimmering water and some areas with a low poly-count and low-res textures. DICE promises an "Ultra" graphics mode for the final version that is currently not implemented in the Beta
I5 2600K
8GB
2 x Saphire 6950 in Crossfire (eventuele flash naar 6970)
Dat zal dit spel toch wel moeten kunnen draaien?
[ Voor 37% gewijzigd door Senaxx op 28-09-2011 14:37 ]
Wegens trouwerijen en mooi weer verwacht ik pas zondag een keer te testen
maar dan testen we op:
C2D E6600 @ 3.0 GHz
4GB RAM
HD 4890 1GB OC (MSI Cyclone)
current & beta drivers
Win7 Ult 64b
1680x1050
Waarschijnlijk voor de zekerheid van een SSD om te beginnen. Ik ben erg benieuwd, zal dan ook het form invullen voor de googledocs
edit: als ik er uberhaupt in kan komen op een zondag, grappenmakers
C2D E6600 @ 3.0 GHz
4GB RAM
HD 4890 1GB OC (MSI Cyclone)
current & beta drivers
Win7 Ult 64b
1680x1050
Waarschijnlijk voor de zekerheid van een SSD om te beginnen. Ik ben erg benieuwd, zal dan ook het form invullen voor de googledocs
edit: als ik er uberhaupt in kan komen op een zondag, grappenmakers
[ Voor 9% gewijzigd door BradKing op 28-09-2011 14:58 ]
Intel 2500k Sandy Bridge
ATI 6950 1GB
8GB DDR3 133Mhz
120GB SSD
Ultra settings
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1nOHdmSNZWk]
ATI 6950 1GB
8GB DDR3 133Mhz
120GB SSD
Ultra settings
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=1nOHdmSNZWk]
Ik heb zelf een i7 920 met een 6950 en heb 60fps gemiddeldArnevld schreef op woensdag 28 september 2011 @ 13:59:
met mijn systeem:
Q6600 stock speed
standaard koeler
8 GB OCZ 800mhz
4870 1GB
met de presettings op low 1680x1050 kon ik goed spelen op 25 tot 35 fps outdoor en 35 tot 40 fps indoor, echter wil ik graag een stuk mooier kunnen gamen.
ik heb om die rede net alvast een "scythe Mugen 3" cpu koeler besteld om mijn Q6600 van 2.4ghz op te krikken naar iets van 3.2 a 3.4 ghz.
Verder ga ik via mijn werk een nieuwe psu (750W) kopen en ik ben momenteel aan het uitzoeken welke videokaart ik het beste aan kan schaffen.
kanshebbers: 6950 , 6970 , GTX 570 en eventueel misschien 6950 in CF opstelling.
Tot nu toe neig ik het meeste naar een ATI, dit omdat ik in verleden vaker nvidia kaarten heb gehad en daar veel meer problemen mee ondervind.
Ik ben daarom erg benieuwd of er iemand is hier met een Q6600 die een recentere videokaart heeft als ik.
Verder denk ik dat er nog flink wat mensen zijn met een soortgelijke setup.
Q6600 stock speed
standaard koeler
8 GB OCZ 800mhz
4870 1GB
met de presettings op low 1680x1050 kon ik goed spelen op 25 tot 35 fps outdoor en 35 tot 40 fps indoor, echter wil ik graag een stuk mooier kunnen gamen.
ik heb om die rede net alvast een "scythe Mugen 3" cpu koeler besteld om mijn Q6600 van 2.4ghz op te krikken naar iets van 3.2 a 3.4 ghz.
Verder ga ik via mijn werk een nieuwe psu (750W) kopen en ik ben momenteel aan het uitzoeken welke videokaart ik het beste aan kan schaffen.
kanshebbers: 6950 , 6970 , GTX 570 en eventueel misschien 6950 in CF opstelling.
Tot nu toe neig ik het meeste naar een ATI, dit omdat ik in verleden vaker nvidia kaarten heb gehad en daar veel meer problemen mee ondervind.
Ik ben daarom erg benieuwd of er iemand is hier met een Q6600 die een recentere videokaart heeft als ik.
Hmm... denk dat ik deze week ff langs Alternate rij
2de hands ben ik niet zo van.
[ Voor 7% gewijzigd door jagermeister op 28-09-2011 15:40 ]
- specs - Download mijn custom BF2 map HIER NIET MEER
2e hands videokaarten zijn vaak goed te doen hoor. vooral sommige nieuwere. maar ieder zijn eigen keus...dan zal je inderdaad bij de 6950 nieuw uitkomen.
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Hier nog wat benchmarks van de beta.
http://www.pcgameshardwar...ssfire/Action-Spiel/Test/
Opvallend goede perf. van de AMD 5870.
Mensen die vragen of het met een 2600K en 6590CF wel goed loopt
kom op zeg
Morgen maar eens kijken hoe het speelt, als eerste gaat iig post MSAA uit en (TrSS)AA aan (dat schijnt te gaan), geen blurr in dit huis
http://www.pcgameshardwar...ssfire/Action-Spiel/Test/
Opvallend goede perf. van de AMD 5870.
Mensen die vragen of het met een 2600K en 6590CF wel goed loopt

Morgen maar eens kijken hoe het speelt, als eerste gaat iig post MSAA uit en (TrSS)AA aan (dat schijnt te gaan), geen blurr in dit huis
[ Voor 4% gewijzigd door edward2 op 28-09-2011 17:17 ]
Niet op voorraad.
Aangezien ik bijna een soortgelijk systeem heb ben ik benieuwd of jij de game runt met de CCC 11.10 patch of gewoon CCC 11.08 gebruikt? Ik gebruik namelijk CCC 11.8 nog en hij crasht om de 10 minuten als ik alles zelfs op low instel.Nordcore schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:28:
met mijn systeem:
Q6600 stock speed
standaard koeler
8 GB OCZ 800mhz
4870 1GB
ik gebruik de CCC 11.8 .Grouver schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:26:
[...]
Aangezien ik bijna een soortgelijk systeem heb ben ik benieuwd of jij de game runt met de CCC 11.10 patch of gewoon CCC 11.08 gebruikt? Ik gebruik namelijk CCC 11.8 nog en hij crasht om de 10 minuten als ik alles zelfs op low instel.
De 11.10 is alleen geoptimaliseerd voor de HD5xxx en HD6xxx series als ik het goed begrepen heb.
nog meer benchmaks :-)
http://www.sweclockers.com/artikel/14532-grafikkort-i-battlefield-3-beta/3#pagehead
http://www.sweclockers.com/artikel/14532-grafikkort-i-battlefield-3-beta/3#pagehead
[ Voor 49% gewijzigd door Nordcore op 28-09-2011 17:52 ]
Hehe, leuk om te zien dat er hier nog mensen te vinden zijn met een Q6600.Nordcore schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:28:
met mijn systeem:
Q6600 stock speed
standaard koeler
8 GB OCZ 800mhz
4870 1GB
Ik heb een Q6600 (naar 3.0Ghz ge'oced) + ATI 6950 1GB.
Normaal gezien kon ik de beta al spelen maar heb nog steeds geen key.
Ik speelde wel de BF3 Alpha op high met +- 50 fps meestal. Drops tot 40 fps mogelijk. Let wel, alpha was niet echt op "high" te spelen dus feitelijk is dit niet representatief te noemen.
Ik zal mn fps posten van zodra ik de Beta kan spelen!
Over welke kaart je moet kopen: ik zou geen high end nemen, maar een 6950 kan ik nog inkomen. Want ik vraag me af of de prestatiewinst groot zou zijn van de ATI 6950 naar de beste high end card van nvidia.
De Q6600 is namelijk al wat verouderd en is zeker een bottleneck. Zelfs voor de 6950, maarja ik ben niet van plan men CPU te upgraden. Het kan ermee door, maar ik zou je geld niet verspillen aan bv 6920 in Crossfire.
Ik kan zelf mijn hardware (viavia) rechstreeks ven de groothandel kopen, dit scheelt toch weer behoorlijk.Asgaro schreef op woensdag 28 september 2011 @ 17:50:
[...]
Hehe, leuk om te zien dat er hier nog mensen te vinden zijn met een Q6600.
Ik heb een Q6600 (naar 3.0Ghz ge'oced) + ATI 6950 1GB.
Normaal gezien kon ik de beta al spelen maar heb nog steeds geen key.
Ik speelde wel de BF3 Alpha op high met +- 50 fps meestal. Drops tot 40 fps mogelijk. Let wel, alpha was niet echt op "high" te spelen dus feitelijk is dit niet representatief te noemen.
Ik zal mn fps posten van zodra ik de Beta kan spelen!
Over welke kaart je moet kopen: ik zou geen high end nemen, maar een 6950 kan ik nog inkomen. Want ik vraag me af of de prestatiewinst groot zou zijn van de ATI 6950 naar de beste high end card van nvidia.
De Q6600 is namelijk al wat verouderd en is zeker een bottleneck. Zelfs voor de 6950, maarja ik ben niet van plan men CPU te upgraden. Het kan ermee door, maar ik zou je geld niet verspillen aan bv 6920 in Crossfire.
Gigabyte GV R697OC2-2GD (6970 2gb OC) - 280 euro
Gigabyte GV N570OC-13I (570 gtx OC) - 280 euro
Club3d HD 6950 2GB - 200 euro
oftwel ik sta er iets anders in als de normale consument... :-)
in de benchmarks die ik tot nu toe gezien heb is de GTX570 het beste, ik heb alleen zulke slechter ervaringen met NVIDIA kaarten dat ik een beetje huiverig hiervoor ben, verder heeft deze kaart maar 1.25GB aan vram.
Verder heb ik op een aantal sites gelezen dat alle quad cores boven de 3.2 ghz geen bottleneck meer vormen voor de bf3 beta.
Ik weet dat het niet echt de bedoeling is dit soort vragen hier te stellen, maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen. Ik heb nu de volgende setup:
AMD Phenom(tm) 9950 Quad-Core Processor @2.6GHz
GeForce 8800 GTS
4GB niet zo spannend (lees snel) RAM
Zoals verwacht, is het spelen met deze specs echt kansloos maar ik vindt BF3 wel echt helemaal te gek, heb hem al wel gekocht en zou hem toch wel heel graag willen spelen. Nu komt alleen een beetje het punt; ik ben net begonnen met mijn nieuwe studie en heb nog geen tijd om te gaan werken, dus het moet echt zo goedkoop mogelijk!
Op high hoeft echt niet, maar medium op 1680x1050 moet toch kunnen lijkt me? Ik denk zelf dat alleen mijn videokaart een update nodig heeft, maar ik weet niet zo goed welke ik nou het best voor ~50 euro zou kunnen kopen en als je voor iets meer nou echt een heel stuk beter hebt, dan liever dat...
GeForce 8800 GTS
Zoals verwacht, is het spelen met deze specs echt kansloos maar ik vindt BF3 wel echt helemaal te gek, heb hem al wel gekocht en zou hem toch wel heel graag willen spelen. Nu komt alleen een beetje het punt; ik ben net begonnen met mijn nieuwe studie en heb nog geen tijd om te gaan werken, dus het moet echt zo goedkoop mogelijk!
Op high hoeft echt niet, maar medium op 1680x1050 moet toch kunnen lijkt me? Ik denk zelf dat alleen mijn videokaart een update nodig heeft, maar ik weet niet zo goed welke ik nou het best voor ~50 euro zou kunnen kopen en als je voor iets meer nou echt een heel stuk beter hebt, dan liever dat...
Inderdaad zal het met name je videokaart zijn die het zaakje vertraagt.pepio schreef op woensdag 28 september 2011 @ 20:23:
Ik weet dat het niet echt de bedoeling is dit soort vragen hier te stellen, maar ik hoop toch dat jullie me kunnen helpen. Ik heb nu de volgende setup:
GeForce 8800 GTS
Als ik een suggestie mag doen; ik heb een hele goede ervaring gehad met de HD 4870 van AMD/ATI, die zijn nu voor een goed prijsje te krijgen, zeker tweedehands. Ik denk dat je het daar opzich goed mee moet kunnen redden.
Als ik her en der de verschillende benchmarks langs zie komen dan mag ik toch echt hopen dat er nog wat optimalisatie in de engine wordt gepropt zeg
Nu weet ik dat de beta in feite draait op een verouderde broncode wat kán betekenen dat de performance nog wat beter gaat worden. Maar als ik zie dat je op 1920x1080 (of 1200), maxed out gemiddeld rond de 70 fps zit met een SLI of CF opstelling (!!!) dan is er toch iets goed mis met de optimalisatie of zit ik nou fout?
Ik dacht vorige week: eind oktober haal ik een 6870 1GB, kan ik Battlefield spelen op ultra (AF hoeft niet persé, en de resolutie zal 1440x900 zijn, later komt er een Full HD scherm) met rond de 60 fps maar dat gaat dus niet op? Damn zeg
Ik had wel verwacht dat de eisen qua hardware pittig zouden zijn, maar dat mijn Q6600 @ 2.4GHz, 4GB DDR2 en Radeon 4850 512MB direct waardeloos zouden worden had ik echt niet verwacht
(misschien een beetje overdreven, maar je snapt me wel denk ik).
Maar goed, wat denken jullie: is een enkele 6870 prima of gaat 'm dat niet worden? Morgen de beta uittesten, maar ik vrees het ergste voor m'n huidige setup
Edit: even een foutje weggewerkt. Overigens is het voor mij alweer 4 jaar geleden dat ik een gaming PC heb gekocht, dus misschien ben ik de huidige hardware dingetjes wel niet gewend
Ik dacht vorige week: eind oktober haal ik een 6870 1GB, kan ik Battlefield spelen op ultra (AF hoeft niet persé, en de resolutie zal 1440x900 zijn, later komt er een Full HD scherm) met rond de 60 fps maar dat gaat dus niet op? Damn zeg

Maar goed, wat denken jullie: is een enkele 6870 prima of gaat 'm dat niet worden? Morgen de beta uittesten, maar ik vrees het ergste voor m'n huidige setup

Edit: even een foutje weggewerkt. Overigens is het voor mij alweer 4 jaar geleden dat ik een gaming PC heb gekocht, dus misschien ben ik de huidige hardware dingetjes wel niet gewend
[ Voor 8% gewijzigd door SomerenV op 28-09-2011 21:11 ]
Helaas, de 11.10 patch heeft het hem niet gedaan.
De performance was beter dan voorheen maar nog steeds crasht hij om de 15 -20 minuten.
Ben benieuwd waar aan dit kan liggen.
Toch gek dat als je een game met een redelijke mid-budget computer op low draait dat de game gewoon crasht.
Is geen performance ding maar meer een software bug volgens mij.
Anyways, ik wacht wel tot dat ze dit fixen want dit is niks zo.
De performance was beter dan voorheen maar nog steeds crasht hij om de 15 -20 minuten.
Ben benieuwd waar aan dit kan liggen.
Toch gek dat als je een game met een redelijke mid-budget computer op low draait dat de game gewoon crasht.
Is geen performance ding maar meer een software bug volgens mij.
Anyways, ik wacht wel tot dat ze dit fixen want dit is niks zo.
Lijkt me een goede suggestie! Ik ga eens kijken of ik die voor een leuke prijsje kan krijgenJDeraGear schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:08:
[...]
Inderdaad zal het met name je videokaart zijn die het zaakje vertraagt.
Als ik een suggestie mag doen; ik heb een hele goede ervaring gehad met de HD 4870 van AMD/ATI, die zijn nu voor een goed prijsje te krijgen, zeker tweedehands. Ik denk dat je het daar opzich goed mee moet kunnen redden.
een 512mb videokaart is echt te weinig voor deze game.SomerenV schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:09:
Als ik her en der de verschillende benchmarks langs zie komen dan mag ik toch echt hopen dat er nog wat optimalisatie in de engine wordt gepropt zegNu weet ik dat de beta in feite draait op een verouderde broncode wat kán betekenen dat de performance nog wat beter gaat worden. Maar als ik zie dat je op 1920x1080 (of 1200), maxed out gemiddeld rond de 70 fps zit met een SLI of CF opstelling (!!!) dan is er toch iets goed mis met de optimalisatie of zit ik nou fout?
Ik dacht vorige week: eind oktober haal ik een 6870 1GB, kan ik Battlefield spelen op ultra (AF hoeft niet persé, en de resolutie zal 1440x900 zijn, later komt er een Full HD scherm) met rond de 60 fps maar dat gaat dus niet op? Damn zegIk had wel verwacht dat de eisen qua hardware pittig zouden zijn, maar dat mijn Q6600 @ 2.4GHz, 4GB DDR2 en Radeon 4850 512MB direct waardeloos zouden worden had ik echt niet verwacht
(misschien een beetje overdreven, maar je snapt me wel denk ik).
Even mijn bevindingen...
I5 2500
8GB DDR 1600MHz
Sapphire 6950
Samsung Spinpoint F3
1920*1080
Startte BF3 beta op en het spel zette eigenlijk vrijwel alles op high, texture quality op ultra, ansithrophnogwattes filtering op 16x en alle andere opties zoals motion blur aan.
Ik heb uiteindelijk shadow quality op medium gezet, AA uit en ant. filtering op 4x. Tevens motion blur uitgezet. Vervolgens draait het gewoon als een zonnetje en ziet het er minder cartoony uit.
I5 2500
8GB DDR 1600MHz
Sapphire 6950
Samsung Spinpoint F3
1920*1080
Startte BF3 beta op en het spel zette eigenlijk vrijwel alles op high, texture quality op ultra, ansithrophnogwattes filtering op 16x en alle andere opties zoals motion blur aan.
Ik heb uiteindelijk shadow quality op medium gezet, AA uit en ant. filtering op 4x. Tevens motion blur uitgezet. Vervolgens draait het gewoon als een zonnetje en ziet het er minder cartoony uit.
Ik wil natuurlijk niet de waarde omlaag praten van een kaart die ik binnenkort zelf tweedehands wil verkopen (pepio schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:21:
[...]
Lijkt me een goede suggestie! Ik ga eens kijken of ik die voor een leuke prijsje kan krijgen
Laagste instellingen, 1920x1080, 8GB RAM, AMD preview BF3 drivers. FPS vaak rond de 15, slecht speelbaar
Schijnt dat een quadcore ook zeker meehelpt... Ik ga het zien morgen of mijn q6600 @ 3ghz het nog trekt...jjwa schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:35:
[...]
Ik wil natuurlijk niet de waarde omlaag praten van een kaart die ik binnenkort zelf tweedehands wil verkopen (), maar ik ben zelf volledig ontevreden met de performance van mijn 4870. (Op een C2D E8400, wat ik verwacht te bottlenecken bij een snellere kaart.)
Laagste instellingen, 1920x1080, 8GB RAM, AMD preview BF3 drivers. FPS vaak rond de 15, slecht speelbaar.
AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC
Pfoeh, ben ik blij, Battlefield 3 loopt echt super op deze (low end) setup 
Intel Core Quad Q8200 @2.66 Ghz
EVGA GTX260 Core 216 met 816 MB VRAM(overclocked)
4 GB DDR2 RAM
40 - 50 FPS stabiel, met redelijk veel uitschieters naar 70 - 80. Ik kan zelfs gewoon spelen als ik record met FRAPS
Intel Core Quad Q8200 @2.66 Ghz
EVGA GTX260 Core 216 met 816 MB VRAM(overclocked)
4 GB DDR2 RAM
40 - 50 FPS stabiel, met redelijk veel uitschieters naar 70 - 80. Ik kan zelfs gewoon spelen als ik record met FRAPS
Android developer & dürüm-liefhebber
Beste gamers.
mijn specs:
GTX460 EVGA FTW FF Editie 1 GB
Intel i7-860 2,80 GhZ (Stock)
6GB PC3-10600 RAM (3x 2GB)
Resolution 1440x 900 (2nd screen 1920x1080)
Als ik BF3 speel op high settings (vsync aan) dan begint mijn pc binnen 1 minuut te blazen als een gek. Me kaart ventilator is op zijn max en blaast zoveel dat me zeikant begint te trillen.
Me kaart wordt 90 graden en me Processor 71.
Nou zijn de maximale temps 107 voor me GPU en 85 voor me CPU zover ik weet, voordat ik hem echt laat doorbranden.
Wat kan ik hier tegen doen ?
Andere kast nodig voor meer airflow ?
zijn er misschien settings om dingen naar beneden te schroeven ? bv DX10 draaien ipv DX11
mijn specs:
GTX460 EVGA FTW FF Editie 1 GB
Intel i7-860 2,80 GhZ (Stock)
6GB PC3-10600 RAM (3x 2GB)
Resolution 1440x 900 (2nd screen 1920x1080)
Als ik BF3 speel op high settings (vsync aan) dan begint mijn pc binnen 1 minuut te blazen als een gek. Me kaart ventilator is op zijn max en blaast zoveel dat me zeikant begint te trillen.
Me kaart wordt 90 graden en me Processor 71.
Nou zijn de maximale temps 107 voor me GPU en 85 voor me CPU zover ik weet, voordat ik hem echt laat doorbranden.
Wat kan ik hier tegen doen ?
Andere kast nodig voor meer airflow ?
zijn er misschien settings om dingen naar beneden te schroeven ? bv DX10 draaien ipv DX11
[ Voor 7% gewijzigd door Pykow op 28-09-2011 21:56 ]
Angelo NL / Global Cargo VTC
Is je airflow goed ? Ik zou al eens beginnen met een nieuwe CPU cooler met goeie koelpasta. Dat fixt je CPU probleem in elk geval. Een aftermarket koeler voor je GPU is een optie, al verlies je daardoor wel garantie. Je kan met RivaTuner een custom fan profile maken zodat hij geleidelijker aan begint te blazen, en in de eerste plaats al niet zo warm wordt. Verder is gewoon zorgen dat je goede airflow hebt belangrijk.
Android developer & dürüm-liefhebber
kan ik de game nog forceren naar DirectX10 ? of wat andere tweaks ?
als ik me airflow wil aanpassen, ga ik wel naar zo computer zaak in de stad. kijken of hun wat kunnen verbeteren.
als ik me airflow wil aanpassen, ga ik wel naar zo computer zaak in de stad. kijken of hun wat kunnen verbeteren.
512 mb op 1440x900 valt wel mee toch?Nordcore schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:22:
[...]
een 512mb videokaart is echt te weinig voor deze game.
op 1920x1080 eerder bottleneck toch
Nou net Caspian Border gedraaid.
Die glitched hem helemaal, ik zie overal textures die knipperen en verschuiven.
Het rare is dat mijn GPU load maar rondt de 80 % zit.
Mijn temprature wordt niet heter dan 50c terwijl de fan niet extra hard blaast ofzo.
De CPU load en Memory load stijgen ook niet boven 75% uit.
Geen idee wat hier gaande is maar het is niet leuk.
Ik hoop dat iemand hier wijzer uit wordt en mij een tip kan geven.
EDIT: Nu CCC 11.9 is proberen kijken wat dat opleverd.
EDIT #2: Helaas precies het zelfde gezeik. Heb zelfs me GPU iets lager geklokt. Maar dat doet het hem ook niet.
Die glitched hem helemaal, ik zie overal textures die knipperen en verschuiven.
Het rare is dat mijn GPU load maar rondt de 80 % zit.
Mijn temprature wordt niet heter dan 50c terwijl de fan niet extra hard blaast ofzo.
De CPU load en Memory load stijgen ook niet boven 75% uit.
Geen idee wat hier gaande is maar het is niet leuk.
Ik hoop dat iemand hier wijzer uit wordt en mij een tip kan geven.
EDIT: Nu CCC 11.9 is proberen kijken wat dat opleverd.
EDIT #2: Helaas precies het zelfde gezeik. Heb zelfs me GPU iets lager geklokt. Maar dat doet het hem ook niet.
[ Voor 16% gewijzigd door Grouver op 28-09-2011 23:21 ]
Ik krijg van de week de zelfde setup binnen met uitzonding dat ik er nog een Saphire 6950 bij naast zet. En beide krijgen een flash naar 6970, deze unlocken shaders op de kaart. (url) waardoor de Texture en Pixel Fillrate een stuk omhoog gaan. Ben benieuwd hoe dit gaat draaienKaap schreef op woensdag 28 september 2011 @ 21:22:
Even mijn bevindingen...
I5 2500
8GB DDR 1600MHz
Sapphire 6950
Samsung Spinpoint F3
1920*1080
Ik ben de afgelopen 3 jaar geen games tegengekomen die het niet goed deden @ 1920x1200 op mijn pc, zelfs games zoals Deus Ex en Black Ops deden het gewoon prima.
Mijn desktop:
Intel E8400 @ 3.5 ghz
4 GB RAM
Ati 4850
Wat maakt deze game zo speciaal dat hij zo zwaar is? Als ik de trailers zo bekijk (en de live streams) lijkt het Battlefield: Bad Company 2 ++ (als je kijkt naar graphics)
Maar gelukkig heb ik ook nog een Asus N53SV-SZ016V (i7 2630, 6gb geheugen, GT540) iemand enig idee hoe goed hij daarop draait?
Ik wacht nog op Ivy Bridge en AMD Radeon 7xxx voordat ik mijn desktop ga upgraden
Mijn desktop:
Intel E8400 @ 3.5 ghz
4 GB RAM
Ati 4850
Wat maakt deze game zo speciaal dat hij zo zwaar is? Als ik de trailers zo bekijk (en de live streams) lijkt het Battlefield: Bad Company 2 ++ (als je kijkt naar graphics)
Maar gelukkig heb ik ook nog een Asus N53SV-SZ016V (i7 2630, 6gb geheugen, GT540) iemand enig idee hoe goed hij daarop draait?
Ik wacht nog op Ivy Bridge en AMD Radeon 7xxx voordat ik mijn desktop ga upgraden
[ Voor 7% gewijzigd door Kwastie op 28-09-2011 23:19 ]
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
ik heb ergens gelezen dat een 512mb kaart zoiezo een bottleneck is voor bf3.... op 1 van de benchmark sites...Amdwarrior schreef op woensdag 28 september 2011 @ 22:24:
[...]
512 mb op 1440x900 valt wel mee toch?
op 1920x1080 eerder bottleneck toch
Voor hoge resoluties heb je sowieso meer vid geheugen nodig.. Helemaal bij games als BF3 met zijn uitgestrekte maps.
Forever raver!
Specs: Workstation Server
Dat lijkt me ook niet echt een enorme verrassing.....
[ Voor 6% gewijzigd door partyondude op 28-09-2011 23:56 ]
Ik heb alle benchmarks nog eens gelezen en ben tot de conclusie gekomen dat de gtx570 toch een betere keus is als de 6970.Nordcore schreef op woensdag 28 september 2011 @ 15:28:
met mijn systeem:
Q6600 stock speed
standaard koeler
8 GB OCZ 800mhz
4870 1GB
Ik moet er nog even een nachtje over slapen maar ik denk dat ik voor de volgende kaart ga :
GV-N570SO-13I , dit is een OC model van de GTX570, clock speeds draait op 845 mhz, dat is hoger als een stock 580gtx.
Verder neem ik daarnast een 750w psu erbij.
alles is op voorraad bij onze leverancier dus vandaag besteld is vrijdag in huis, ik zal uiteraard als de kaart erin zit nog eens benchmarken
Ik neem maar aan dat ik voor mijn Eyefinity setup (5760x1080) minstens een tri-sli of tri-crossfire setup mag gaan aanschaffen?
Huidige specs:
i7 2600k
12Gb RAM
Crossfire HD6850
Laat die pub beta maar snel uitkomen, kan ik kijken wat mijn kaartjes er nog van bakken!
Huidige specs:
i7 2600k
12Gb RAM
Crossfire HD6850
Laat die pub beta maar snel uitkomen, kan ik kijken wat mijn kaartjes er nog van bakken!
Core i9 9900k // Nvidia RTX3070 // AOC AG352UCG
kan iemand mij vertellen hoeveel gb mem bf3 verbruikt?
ik denk. dat 2GB in Vista wat aan de lage kant. is
ik denk. dat 2GB in Vista wat aan de lage kant. is
ora et labora
Nog maar wat speccies dan:
AMD Phenom II X4 965 3.40GHz 6MB
Radeon HD6790 1GB (Catalyst 11.10 Prev)
Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL8, Vengeance
Videoinstellingen: 1680*1050, High
35/40 fps gemiddeld, zowel op Metro als Caspian Border. In de metrobuis wil het omhoogschieten tot maximaal 50/53 fps.
Persoonlijk vind ik het goed spelen, het beeld loopt mooi soepel. Toch knaagt er iets, wat meer fps (tussen de 45/60 gemiddeld) zou fijn zijn.
AMD Phenom II X4 965 3.40GHz 6MB
Radeon HD6790 1GB (Catalyst 11.10 Prev)
Corsair 2x4GB, DDR3, PC12800, CL8, Vengeance
Videoinstellingen: 1680*1050, High
35/40 fps gemiddeld, zowel op Metro als Caspian Border. In de metrobuis wil het omhoogschieten tot maximaal 50/53 fps.
Persoonlijk vind ik het goed spelen, het beeld loopt mooi soepel. Toch knaagt er iets, wat meer fps (tussen de 45/60 gemiddeld) zou fijn zijn.
Why is it when your wife or girlfriend gets pregnant, all her friends rub her belly and say "congratulations!", But nobody rubs your dick and says "Good Job"?
Zijn er mensen met een oudere processor, zoals Intel Core 2 Duo E8400 of Quad Q9550, maar wel een goeie videokaart (6850 of sneller)?
Ik ben benieuwd of ik mijn E8400 kan houden, of een quad core kan kopen en mijn mobo en RAM houden. Ik wil op 1920x1080 gaan spelen, op Medium of hoger.
Ik ben benieuwd of ik mijn E8400 kan houden, of een quad core kan kopen en mijn mobo en RAM houden. Ik wil op 1920x1080 gaan spelen, op Medium of hoger.
Ik heb ook een nieuwe pc gekocht
speciaal voor bf3
Als het goed is vanmiddag om 2 uur de componenten ophalen en dan gaan we bouwen en hopelijk vandaag nog knallen !!!!
I2500k
Asus P8Z68 DELUXE
6970
8gb 1600c7
Dat moet toch redelijk gaan draaien gok ik zo
Als het goed is vanmiddag om 2 uur de componenten ophalen en dan gaan we bouwen en hopelijk vandaag nog knallen !!!!
I2500k
Asus P8Z68 DELUXE
6970
8gb 1600c7
Verwijderd
Wanneer kan ik de beta dowloaden? Vandaag toch. Maar hij is niet origin te vinden...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 09:05 ]
Vanmiddag om 2 uur pas.Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:05:
Wanneer kan ik de beta dowloaden? Vandaag toch. Maar hij is niet origin te vinden...
mwah veel meer dan 800*600 op medium zul je wel niet halen.....TRAXION schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:02:
Ik heb ook een nieuwe pc gekochtspeciaal voor bf3
I2500k
Asus P8Z68 DELUXE
6970
8gb 1600c7
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Heb je al in de specs gekeken of in de TS (logische plek om te zoeken )kan iemand mij vertellen hoeveel gb mem bf3 verbruikt?
Of het nou knaagt of niet er is niet veel snellers op de markt of je moet ultra highend gaan / overklokkenToch knaagt er iets, wat meer fps (tussen de 45/60 gemiddeld) zou fijn zijn.
Je KAN hem houden natuurlijk maar omdat je hier in het BF3 HW topic post neem ik aan dat je BF3 wil spelen en dan is hij toch echt niet snel genoeg om de game lekker te laten lopen dit staat overigens duidelijk in de specs van het spel die al tijden bekend zijn. Het verschil tussen de s775 en Core i7 systemen is nou eenmaal vrij groot en dit spel heeft die snelheid nodigIk ben benieuwd of ik mijn E8400 kan houden
Is dat een vraag?Dat moet toch redelijk gaan draaien gok ik zo
Dit topic gaat over de hardware, dit zou je even in het Battlefield3 forum moeten vragenWanneer kan ik de beta dowloaden? Vandaag toch. Maar hij is niet origin te vinden...
Mijn broertje heeft nog een Intel Core 2 Duo E8400 op 3,6Ghz met een 6950 2Gb. Dat draait vooral op de grote map niet echt lekker. Je ziet duidelijk dat de CPU een bottleneck is.jjwa schreef op donderdag 29 september 2011 @ 01:32:
Zijn er mensen met een oudere processor, zoals Intel Core 2 Duo E8400 of Quad Q9550, maar wel een goeie videokaart (6850 of sneller)?
Oplossing is simpel bestel gewoon een 2de 6970Help!!!! schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:14:
[...]
mwah veel meer dan 800*600 op medium zul je wel niet halen.....
ik heb zelf een,
q6600
gtx470
4x2g 6400 ocz reaper geheugen cl4
n-force 680i mobo
1920x1080
alles stock
Ik blijf tot nu toe nog alles in volle galop draaien. behalve nieuwere totalwar games i.v.m. cpu intensief.
Ben benieuwt wat bf3 gaat doen. bc2 heeft ie iig geen problemen mee.
q6600
gtx470
4x2g 6400 ocz reaper geheugen cl4
n-force 680i mobo
1920x1080
alles stock
Ik blijf tot nu toe nog alles in volle galop draaien. behalve nieuwere totalwar games i.v.m. cpu intensief.
Ben benieuwt wat bf3 gaat doen. bc2 heeft ie iig geen problemen mee.
natuurlijk
Hier een stock Q6600 met 560GTX (geen Ti), de beta schijnt op medium instellingen te draaien, wat je ook in het menu instelt, alles loopt prima. wel is BF3 de eerste game die de fans van m'n kaart op hoorbare sterkte heeft aangezet.Crim schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:23:
[...]
Mijn broertje heeft nog een Intel Core 2 Duo E8400 op 3,6Ghz met een 6950 2Gb. Dat draait vooral op de grote map niet echt lekker. Je ziet duidelijk dat de CPU een bottleneck is.
i7 2600k
8 GB
GTX580
Heb alleen Metro gespeeld. In de openlucht hang ik rond de 45-60. Binnen zit ik rond de 65-80.
Alles op ultra/hoogst @ 1900x1200
8 GB
GTX580
Heb alleen Metro gespeeld. In de openlucht hang ik rond de 45-60. Binnen zit ik rond de 65-80.
Dan moet ik helemaal geen problemen ondervinden in fps met 2x 560Ti.yinx84 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 09:43:
i7 2600k
8 GB
GTX580
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Ben benieuwd of ik het kan draaien.
Amd phenom II x6 1090t (stock 3,2 ghz)
8 Gig ram
Radeon 5770 512 mb
1440x900
Ik had gehoord dat videogeheugen te weinig is ? Of op die resolutie kan ik het nog wel redelijk spelen gok ik?
Amd phenom II x6 1090t (stock 3,2 ghz)
8 Gig ram
Radeon 5770 512 mb
1440x900
Ik had gehoord dat videogeheugen te weinig is ? Of op die resolutie kan ik het nog wel redelijk spelen gok ik?
Beste tweakers,
Een vriend van mij draaid een:
Q6600
4 gb ram
Als we hier een 6870 in stoppen wordt het dan prima te spelen op mid/misschien high op 40 fps? En zouddn we er dan voor de zekerheid nog 4gb extra in moeten doen voor snelheidswinst?
Een vriend van mij draaid een:
Q6600
4 gb ram
Als we hier een 6870 in stoppen wordt het dan prima te spelen op mid/misschien high op 40 fps? En zouddn we er dan voor de zekerheid nog 4gb extra in moeten doen voor snelheidswinst?
Verwijderd
4 gb ram moet toch wel genoeg zijn lijkt mij! Een iets snellere s775 zou meer winst geven
Ik heb net besteld :
Gigabyte GV N570SO-13I (GTX570 SO)
Antec High Current Gamer HCG-900W (psu)
Ik ben van plan om ergens in 2012 een nieuw systeem samen te stellen, tot die tijd doe ik het hiermee.
zodra alles binnen is (met een beetje geluk morgen) zal ik gelijk gaan benchmarken in bf3.
dit kan mensendie in hetzelfde schuitje zitten misschien over de streep trekken (en zo te lezen aan de reacties zijn dit er best veel)
Gigabyte GV N570SO-13I (GTX570 SO)
Antec High Current Gamer HCG-900W (psu)
Ik ben van plan om ergens in 2012 een nieuw systeem samen te stellen, tot die tijd doe ik het hiermee.
zodra alles binnen is (met een beetje geluk morgen) zal ik gelijk gaan benchmarken in bf3.
dit kan mensendie in hetzelfde schuitje zitten misschien over de streep trekken (en zo te lezen aan de reacties zijn dit er best veel)
Ik heb zelf een q6600 @ 3 ghz, heeft het bijvoorbeeld veel zin om een Q9650 erin te stoppen of maakt dat niet zoveel uit met een HD4870 1gb OC?
Dat maakt weinig uit, ik heb een 4870 met een Q6600@3ghz en daar draait het net op in low.Ewivis schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:20:
Ik heb zelf een q6600 @ 3 ghz, heeft het bijvoorbeeld veel zin om een Q9650 erin te stoppen of maakt dat niet zoveel uit met een HD4870 1gb OC?
hmmz, beter een betere GPU dus dan een betere CPU?Nordcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:23:
[...]
Dat maakt weinig uit, ik heb een 4870 met een Q6600@3ghz en daar draait het net op in low.
ja dat zoiezo, maar een snellere cpu is het onderdeel na de videokaart wat het belangrijkst is voor games als bf3Ewivis schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:27:
[...]
hmmz, beter een betere GPU dus dan een betere CPU?
Je zou eventueel even af kunnen wachten wat ik voor winst boek met mijn net bestelde videokaart.
Ik draai hier met GTX460 1GB en Intel i7-860 2,80Ghz (stock)
maar hij draait wel gewoon soepel op high settings en op Low ziet het er ook nog goed uit.
op low settings wordt me videokaart al 90 graden en me CPU zit op 72 graden.
Zit alleen te twijfelen om een nieuwe pc te gaan halen met betere koeling.
Ik heb nog al wat problemen met mijn systeem. Geheugen valt terug van 6GB naar 2GB, last van bluescreens en hij valt de laatste week vaak uit en het lijkt er steeds verder op achteruit te gaan.
maar hij draait wel gewoon soepel op high settings en op Low ziet het er ook nog goed uit.
op low settings wordt me videokaart al 90 graden en me CPU zit op 72 graden.
Zit alleen te twijfelen om een nieuwe pc te gaan halen met betere koeling.
Ik heb nog al wat problemen met mijn systeem. Geheugen valt terug van 6GB naar 2GB, last van bluescreens en hij valt de laatste week vaak uit en het lijkt er steeds verder op achteruit te gaan.
Hmm, ik ben er nog niet uit wat voor kaart ik ga aanschaffen
Had de MSI HD6950 2GB Twin Frozr III in gedachte, maar weet niet zeker of die kaart in mijn behuizing past. Daarnaast ben ik niet van plan om van eyefinity gebruik te gaan maken, dus die feature is voor mij waardeloos. Zijn er goede alternatieven voor om en nabij de 200,- (ietsje meer mag wel)?
Even wat extra info:
- Corsair HX450W
- Gigabyte GA-P55-UD3
- Intel Core i5 750
- Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G
- Crucial M4 250 GB
- Huidige videokaart: Asus EAH4890/HTDI/1GD5
- Native resolutie beeldscherm: 1980*1200
Had de MSI HD6950 2GB Twin Frozr III in gedachte, maar weet niet zeker of die kaart in mijn behuizing past. Daarnaast ben ik niet van plan om van eyefinity gebruik te gaan maken, dus die feature is voor mij waardeloos. Zijn er goede alternatieven voor om en nabij de 200,- (ietsje meer mag wel)?
Even wat extra info:
- Corsair HX450W
- Gigabyte GA-P55-UD3
- Intel Core i5 750
- Crucial M4 250 GB
oke prima, de videokaart is dus goed genoegVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:03:
4 gb ram moet toch wel genoeg zijn lijkt mij! Een iets snellere s775 zou meer winst geven
[ Voor 8% gewijzigd door fatjcruz op 29-09-2011 10:47 ]
Een snellere processor op socket 775?fatjcruz schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:45:
[...]
oke prima, de videokaart is dus goed genoeg
nevermind
[ Voor 4% gewijzigd door Electromonkey op 29-09-2011 10:48 ]
Graag hoor ik je bevindingen, al dan niet via PM ;-)Nordcore schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:30:
[...]
ja dat zoiezo, maar een snellere cpu is het onderdeel na de videokaart wat het belangrijkst is voor games als bf3
Je zou eventueel even af kunnen wachten wat ik voor winst boek met mijn net bestelde videokaart.
Hoe zit het eigenlijk met een eyefinity setup ? Als je hier op maxed out wil spelen. Wat zou je dan nodig zijn?
Heb nu 3 schermen 1920x1200. Icm 2x 6970. Zou het verstandig zijn om dan bijvoorbeeld een 3e erbij te zetten?
Heb nu 3 schermen 1920x1200. Icm 2x 6970. Zou het verstandig zijn om dan bijvoorbeeld een 3e erbij te zetten?
Aangezien jij je q6600 hebt lopen op 3ghz en de zelfde kaart heb als ik.Ewivis schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:20:
Wou ik vragen of jij misschien ook op de map Caspian border ontzettende last hebt van flikerende en bewegende textures?
Ik wil het zeker voor je testen vanavond, heb de beta nog niet namelijk.Grouver schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:05:
[...]
Aangezien jij je q6600 hebt lopen op 3ghz en de zelfde kaart heb als ik.
Wou ik vragen of jij misschien ook op de map Caspian border ontzettende last hebt van flikerende en bewegende textures?
Dat zou fijn zijn.Ewivis schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:14:
[...]
Ik wil het zeker voor je testen vanavond, heb de beta nog niet namelijk.
Hoorde al eerder dat het aan de engine ligt maar ben toch benieuwd of dat zo is en of dat ook voor de random crashes geldt.
Voor iedereen die gisteren de AMD 11.10 preview driver heeft gedownload -> Er is een nieuwe versie van de 11.10 te downloaden via AMD waar een paar bestanden zijn toegevoegd en sommige bestanden nieuwer zijn.
Voor betere performance kun je deze beter dus beter reinstallen.
rond de 5870 moet je op die resolutie (1920*1200 OF 1920*1080jagermeister schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:34:
Even wat extra info:
- Corsair HX450W
- Gigabyte GA-P55-UD3
- Intel Core i5 750
- Crucial M4 250 GB
Heb je er een link naar toe? De enige 11.10 die ik op de AMD website zie is de 11.10 preview van 3 dagen geleden.t!n0 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:36:
Voor iedereen die gisteren de AMD 11.10 preview driver heeft gedownload -> Er is een nieuwe versie van de 11.10 te downloaden via AMD waar een paar bestanden zijn toegevoegd en sommige bestanden nieuwer zijn.
Je bent bang dat een dergelijke kaart niet in je behuizing past, maar vertelt niet welke behuizing je hebt. Zo kunnen we ook niet veel.jagermeister schreef op donderdag 29 september 2011 @ 10:34:
Even wat extra info:
- Corsair HX450W
- Gigabyte GA-P55-UD3
- Intel Core i5 750
- Crucial M4 250 GB
[ Voor 46% gewijzigd door Sagaris op 29-09-2011 11:55 ]
Begreep van mensen die de beta nu spelen dat het standaard draait op medium en dat hoger zetten naar high/ultra geen zin heeft?
Voor de mensen die een embedded Radeon 6970M 2 gb in hun laptop hebben zitten: de Battlefield 3 beta draait prima op deze kaart! Tezamen met een i7 2720QM en 8 gig ram in mijn geval.
1920x1080, paar settings op Ultra, meeste op high, 2x msaa en medium post-effects AA.
En dat met een relatief oude Catalyst driver (schiet op Clevo)! Wellicht dat de game met meer recente drivers nog beter zal draaien?
1920x1080, paar settings op Ultra, meeste op high, 2x msaa en medium post-effects AA.
En dat met een relatief oude Catalyst driver (schiet op Clevo)! Wellicht dat de game met meer recente drivers nog beter zal draaien?
[ Voor 6% gewijzigd door Arrahant op 29-09-2011 12:32 ]
Steam: Arrahant | PSN: Arrahant84 | XBL: Arrahant | Origin: Arrahant | Nintendo: Arrahant
@pimmuz: Als je dit topic volgt, zie je dat meerdere tweakers en voor mij geld dat ook, melding maken van standaard ingestelde HIGH settings. ULTRA ga ik niet proberen, ik gebruik een i2500k, 8 GB in een Z68 bord van Asus en een HD 5870, dus HIGH vind ik meer dan prima en dat draait ook meer dan prima.
Klopt maar dat schijnt dus medium te zijn en dus niet representatief, Spel zegt op high/ultra te draaien wat in werkelijkheid medium is.partyondude schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:32:
Als je dit topic volgt, zie je dat meerdere tweakers en voor mij geld dat ook, melding maken van standaard ingestelde HIGH settings. ULTRA ga ik niet proberen, ik gebruik een i2500k, 8 GB in een Z68 bord van Asus en een HD 5870, dus HIGH vind ik meer dan prima en dat draait ook meer dan prima.
Geruchten he je hoort nogal wat op een 50pers+ ts server...
Vrij oude kast... Antec Sonata IISagaris schreef op donderdag 29 september 2011 @ 11:54:
[...]
Heb je er een link naar toe? De enige 11.10 die ik op de AMD website zie is de 11.10 preview van 3 dagen geleden.
[...]
Je bent bang dat een dergelijke kaart niet in je behuizing past, maar vertelt niet welke behuizing je hebt. Zo kunnen we ook niet veel.
Ik vrees dat dit een nieuwe grafische kaart betekend!
i7 2,6 GHz
6GB 1333
vertex2 128 GB
GTX285 (factory overclocked)
i7 2,6 GHz
6GB 1333
vertex2 128 GB
https://www.flickr.com/people/137281057@N05/
Daar kan je hem nog zeker wel mee spelen hoor 30-40 fps volgens mijstevens20 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:08:
Ik vrees dat dit een nieuwe grafische kaart betekend!
i7 2,6 GHz
6GB 1333
vertex2 128 GB
weet jij op welke resolutie hij speelt dan?Ewivis schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:20:
[...]
Daar kan je hem nog zeker wel mee spelen hoor 30-40 fps volgens mij
6870?jagermeister schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:03:
[...]
Vrij oude kast... Antec Sonata II
[ Voor 26% gewijzigd door superwashandje op 29-09-2011 13:23 ]
Is 30-40 FPS voldoende?Ewivis schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:20:
[...]
Daar kan je hem nog zeker wel mee spelen hoor 30-40 fps volgens mij
Ik ben CoD gewent en daar moet je eigenlijk 125 FPS hebben
Dat niet, maar lijkt me dat het niet noodzakelijk is om een nieuwe GPU persee te halen. Is waarschijnlijk wel wenselijksuperwashandje schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:22:
[...]
weet jij op welke resolutie hij speelt dan?
hoe kan je dan zeggen hoeveel fps iemand zal gaan halen?
1680 x1050 ofzo.. k weet t niet exact... Geen FHD in ieder geval.
lol, 99% van de schermen kunnen er maximaal 60 weergeven. Die 125fps is dus niet van toepassing.stevens20 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:25:
[...]
Is 30-40 FPS voldoende?
Ik ben CoD gewent en daar moet je eigenlijk 125 FPS hebben
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
Goed te horen dit! Dank je voor het posten... Ik hoop volgende week mijn laptop met een 6990m te ontvangenArrahant schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:30:
Voor de mensen die een embedded Radeon 6970M 2 gb in hun laptop hebben zitten: de Battlefield 3 beta draait prima op deze kaart! Tezamen met een i7 2720QM en 8 gig ram in mijn geval.
Kunnen op een Clevo niet gewoon drivers van ATI zelf?
"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."
(ruwe) schattingsuperwashandje schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:27:
[...]
hoe kan je dan zeggen hoeveel fps iemand zal gaan halen?
Ik verwacht helemaal niet dat er grafisch nog veel gesleuteld gaat worden aan het spel. Als dat wel het geval is zal het waarschijnlijk niet ten koste van Framerates gaan. Als het grafisch nog zwaarder wordt zullen alleen de CF en SLI machines het spel goed kunnen draaien up hoge settings.
Zeggen die geruchten ook iets over een bron? Iedereen kan wel wat roepen natuurlijk. Als ik het spel zo zie draaien bij mij, krijg ik niet de indruk dat het medium settings zijn, maar goed, dat kan ik verder ook niet onderbouwen.Pimmuz schreef op donderdag 29 september 2011 @ 12:34:
[...]
Klopt maar dat schijnt dus medium te zijn en dus niet representatief, Spel zegt op high/ultra te draaien wat in werkelijkheid medium is.
Geruchten he je hoort nogal wat op een 50pers+ ts server...
True ben er alleen wel benieuwd naar of het waar is aangezien iedereen dan nu denkt "Hey ik draai op high loopt soepel me setup is nog voldoende" en dan de final release en blijkt dat high en ultra toch net wat meer eisen.partyondude schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:58:
[...]
Zeggen die geruchten ook iets over een bron? Iedereen kan wel wat roepen natuurlijk. Als ik het spel zo zie draaien bij mij, krijg ik niet de indruk dat het medium settings zijn, maar goed, dat kan ik verder ook niet onderbouwen.
We zien het wel
Ik heb het nog niet gespeeld maar dat moet toch voldoende zijn neem ik aan. Ik draai BC2 daarmee 80+ fps alles op max behalve AA op 1920*1080.BigF25 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:00:
Iemand al gespeeld met een GTX560-TI kaart? Wat zijn de bevindingen?
Verwijderd
punkbuster noodzaak?
Downloaden gaat lekker snel btw.
edit: oops dacht dat ik in bf3 kroeg topic zat. excuses.
edit: oops dacht dat ik in bf3 kroeg topic zat. excuses.
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 14:51 ]
Nooit CoD gespeeld dus.ChojinZ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 13:33:
[...]
lol, 99% van de schermen kunnen er maximaal 60 weergeven. Die 125fps is dus niet van toepassing.
In het spel merk je duidelijk verschil tussen 60 en 125 fps. Ook 250 en 333 fps geven weer een andere feeling. Dus het gaat wel op. Misschien niet direct het aantal frames dat van je scherm afkomen maar wel de feeling in de game. Maargoed dat is CoD ''gelul'' en daar gaat het hier niet om. Ik ben iig erg benieuwd. Duidelijk is wel dat ik ga overstappen naar Battlefield mits de pc het redelijk aankan. Alles op medium draaien met een hoge resolutie is genoeg.
Ik denk dat we beta performance resultaten met een korrel zout kunnen nemen, op Caspian Border krijg ik haast evenveel frames als op het eerste deel van Metro, en dat met 64 spelers en een veel groter gebied.
jawel hoor, zo'n beetje alle delen!stevens20 schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:06:
[...]
Nooit CoD gespeeld dus.
In het spel merk je duidelijk verschil tussen 60 en 125 fps. Ook 250 en 333 fps geven weer een andere feeling. Dus het gaat wel op. Misschien niet direct het aantal frames dat van je scherm afkomen maar wel de feeling in de game. Maargoed dat is CoD ''gelul'' en daar gaat het hier niet om. Ik ben iig erg benieuwd. Duidelijk is wel dat ik ga overstappen naar Battlefield mits de pc het redelijk aankan. Alles op medium draaien met een hoge resolutie is genoeg.
Kwa smoothnes merk je er niets van. Een TFt-paneel kan normaliter maximaal 60 frames weergeven. Uitzonderingen zijn de 120hz schermen.
je had tot COD2 wel nog de high FPS jumps die je kon maken, maar dat was met COD4 al niet meer mogelijk (zover ik weet).
Maargoed, we dwalen idd af...
Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640
In CoD4 kan het ook kan ik je verzekerenChojinZ schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:16:
[...]
je had tot COD2 wel nog de high FPS jumps die je kon maken, maar dat was met COD4 al niet meer mogelijk (zover ik weet).
Maargoed, we dwalen idd af...
Maargoed, dat was het laatste, morgen avond lekker BFBC2 installeren om weer een beetje in de battlefield te komen
Ik heb hem er gewoon bij gedownload. Downloaden gaat idd vlot. Helaas zit ik op werkVerwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 14:05:
punkbuster noodzaak?
Oke, ik speel de beta nu 2 dagen met een.. Intel core e8500, 280 gtx 4 gb ram. Alless kan op max en speel ongeveer met 20,30 frames op 1080p. Het is wel directx 10.
Let op:
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.