Met die setup is er nog geen spel dat je niet zou kunnen spelen vermoed ik, echter Unfor heeft een wat zwakkere CPU (geen hyperthreading) en twee sterkere videokaarten en zijn ervaring is dat de CPU niet snel genoeg is om die crossfire setup bij te houden. Dat geeft aan dat in zijn geval de CPU niet snel genoeg is om de videokaart bij te benen, niet dat zijn pc niet snel genoeg is voor Battlefield 3.
Hij heeft een i5 he, geen i7. Dat is onder andere een verschil in hyperthreading, dat maakt zeker uit als een game geoptimaliseerd is voor meerdere cores/threads. De i7 920 is net wat zwakker dan de i5 2500k en de i7 950 zit tussen de i5 2500k en de i7 2600k in.
Ik heb het dus
niet over de i7 met z'n 8 threads maar over de i5 met maar 4 threads. Dat prestatieverschil is aanwezig en kan zeker een verschil maken.
Daarnaast beweer ik ook niet dat het vloeiend loopt, ik geef enkel een verklaring waarom de CPU load van Unfor heel hoog is en z'n videokaarten niet volledig gebruikt worden.
Qua FOV is het heel simpel, hoe groter de FOV hoe groter de hoek is en hoe meer je dus om je heen ziet. Grote FOV zie je dus meer mee maar het spel kan ook uitgerekt overkomen als je geen breedbeeld monitor hebt of als je FOV te hoog komt. Mijn advies is de FOV zo hoog mogelijk zetten en zodra het niet comfortabel aanvoelt in stapjes te verlagen tot het comfortabel is.
[
Voor 15% gewijzigd door
Tsurany op 25-10-2011 14:27
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N