Ik heb al wel wat soortgelijke systemen gezien in deze thread, maar ik wil toch even om advies vragen
Ik heb nu:
E8400 @ 3,8ghz (9*418)
8gb geheugen
Asus P5B deluxe
Radeon 5850
Intel 80gb SSD
750watt bequiet voeding (overkill.. ik weet het)
En nog wat zooi die niet relevant is voor de performance.
Ik speelde de beta op 1920x1200 (resolutie van me scherm) en met low settings en vond dit niet storend qua looks.
Wat wel storend was, was dat ik een soort stotter (fps dips?) had.
Menig confrontatie van dichtbij verloor ik op die fps lag.
Nu zal de performance vast nog beter worden in de volle versie, maar ik heb toch zo het idee dat mijn dual core processor niet meer goed genoeg is
Opties:
1: upgrade naar een quad core cpu op dit moederbord (125-150 euro tweedehands)
voordeel: relatief goedkoop
nadeel: moederbord blijft oud (5 jaar!) en het is niet echt op de toekomst gericht
2: AMD X4 cpu + moederbord + geheugen + koeler en een beetje overklokken (net onder de 300 euro)
voordeel: prijs/kwaliteit is fijn, wat meer op de toekomst gericht (zeker met am3+)
nadeel: cpu zal wel gelimiteerd zijn door de videokaart
3: Intel I5 2500k cpu + moederbord + geheugen + koeler en een beetje overklokken (net onder de 400 euro)
voordeel: meest op de toekomst gericht qua snelheid
nadeel: cpu zal zeker gelimiteerd zijn door de videokaart, duurste optie
Bij alle opties verkoop ik uiteraard wat er over blijft, dus de prijsverhoudingen blijven dan relatief hetzelfde.
Bij optie 2 en 3 zou ik later CF 5850s kunnen draaien (gaan nu voor 100 euro tweedehands weg) of gewoon een betere videokaart kunnen kopen terwijl dat voor optie 1 zonde zou zijn.
Nu gelijk upgraden naar een betere videokaart zit er niet in qua geld.
Al met al twijfel ik nogal