Het BF3 hardware topic

Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 34 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Matched: bf3
frankknopers schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 00:09:
[...]

Sowieso een quadcore, het liefst eentje die ook nog wel capabel is zoals de Q9550/Q9450.
Onderschrijving van deze post. Ik heb een Q9550 (@3,5GHz) en dat heeft weinig moeite met BF3 gepaard met een 5850. Als je goed zoekt vind je ze voor onder 120 euro :) .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
De allerlaatste ATi driver gaf voor mij een groot verschil. Ik moet zowiezo wel upgraden. Vandaar mijn vraag: zijn er benchmarks beschikbaar van de beta, met de allerlaatste drivers voor beide kaarten (ik overweeg ATi 6970 t.o.v. GTX 570)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
zikje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:04:
De allerlaatste ATi driver gaf voor mij een groot verschil. Ik moet zowiezo wel upgraden. Vandaar mijn vraag: zijn er benchmarks beschikbaar van de beta, met de allerlaatste drivers voor beide kaarten (ik overweeg ATi 6970 t.o.v. GTX 570)?
Op een Open Beta gaan review sites geen benchmarks draaien, zeker niet in zo'n geval als BF3 waar al bekend is dat het niet de laatste versie is en dat er mogelijk zaken uit staan die in de uiteindelijke versie wel aan staan...
Ergens in dit topic is een linkje te vinden naar een spreadsheet met de resultaten van tweakers met hun verschillende configuraties, ik denk dat dat nog het dichtst in de buurt zal komen van wat je zoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

zikje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 12:04:
Ik heb in mijn post op de vorige pagina naar 3 sites met benchmarks gelinked:
jjwa in "Het BF3 hardware topic"
En daarvan heeft deze zowel de HD 6970 als GTX 570 in het rijtje staan.
http://www.pcgameshardwar...-Tages/Action-Spiel/Test/
Getest tijdens de open beta, getest met de drivers die door AMD en Nvidia speciaal voor de BF3 beta gereleased waren.

[ Voor 17% gewijzigd door jjwa op 18-10-2011 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:53
Goeiemiddag mede bf3 fans!

Tijdje terug hier al wat gepost, maar zou graag nog eens jullie mening willen horen.
Specs:
M4a785td-v EVO
AMD phenom II x3 black edition @ 2.8 ghz (stock) met cooler master koeler (naam schiet me niet te binnen, TX3 o.i.d)
Sapphire HD 5770
Corsair CX 400w
4 gb dd3 geheugen

Ik speel op een full HD monitor, dus 1920x1080. Kreeg in de beta nog aardige framerates op medium setting, maar ben toch wel benieuwd of ik er wat meer van zou kunnen maken. Ik ben niet in de positie om enorme hoeveelheden geld er tegen aan te smijten helaas :P
Mijn idee was om te proberen de 4e core van de processor te unlocken en hem daarna te OC'en. Hiermee zou de processor krachtiger zijn en hoef ik hier (voorlopig) geen geld in te steken. Wat weer wat geld vrij maakt voor een nieuwe videokaart en nog 4gb extra geheugen. Zat hierbij te denken aan een gtx560 of een 6870.

Dus, mogelijkheid om te OC'en en een nieuwere videokaart mogelijk met mijn huidige Corsair voeding en cpu koeling?

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Geen matches
hmm uncken kan wel, maar een nieuwe grafische kaart zou wel helpen. mijn 6870 werkt nu prima op high. denk alleen niet dat hij in zn eentje ultra red. ik heb dus ook een andere computer met 6870 cf daar werkt het prima op.en de gpu overclocken zou waarschijnlijk ook wel helpen. maar kan ik nu niet testen omdat er nu geen beta meer is :) (hd 6870 oc'ed naar 1040/1200)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
jjwa schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 14:46:
[...]

Ik heb in mijn post op de vorige pagina naar 3 sites met benchmarks gelinked:
jjwa in "Het BF3 hardware topic"
En daarvan heeft deze zowel de HD 6970 als GTX 570 in het rijtje staan.
http://www.pcgameshardwar...-Tages/Action-Spiel/Test/
Getest tijdens de open beta, getest met de drivers die door AMD en Nvidia speciaal voor de BF3 beta gereleased waren.
Dan lijkt de gtx 570 wel het best. Die presteert toch wat beter, en als ik de prijzen nakijk, is die 6970 net iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Biohazzard21 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:08:

Tijdje terug hier al wat gepost, maar zou graag nog eens jullie mening willen horen.
Specs:
M4a785td-v EVO
AMD phenom II x3 black edition @ 2.8 ghz (stock) met cooler master koeler (naam schiet me niet te binnen, TX3 o.i.d)
Sapphire HD 5770
Corsair CX 400w
4 gb dd3 geheugen
Leuk moederbord, daar kun je zeker wel wat mee beginnen. Als je het echt goed wilt doen zou ik het volgende upgraden:

- Phenom II X6 processor
- Radeon HD 6950 of GTX 560 Ti (of sneller)
- Meer geheugen (4 GB erbij of een nieuwe 8 GB kit)
- Sterkere voeding (600 watt of meer van goed merk)

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Geen matches
frankknopers schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:50:
[...]

Leuk moederbord, daar kun je zeker wel wat mee beginnen. Als je het echt goed wilt doen zou ik het volgende upgraden:

- Phenom II X6 processor
- Radeon HD 6950 of GTX 560 Ti (of sneller)
- Meer geheugen (4 GB erbij of een nieuwe 8 GB kit)
- Sterkere voeding (600 watt of meer van goed merk)
Ik ben niet in de positie om enorme hoeveelheden geld er tegen aan te smijten helaas :P
denk het dus niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordcore
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-09 16:50
Geen matches
zikje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:24:
[...]
Dan lijkt de gtx 570 wel het best. Die presteert toch wat beter, en als ik de prijzen nakijk, is die 6970 net iets duurder.
op basis van o.a. die benchmark heb ik mijn 4870 vervangen door een gtx570 :-)
Ik heb een enorme fps winst behaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
Geen matches
frankknopers schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:50:
[...]

Als je het echt goed wilt doen
Zou ik graag doen maar op het moment heeft deze student een beetje weinig geld ! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:23

Specs:
M4a785td-v EVO
Sapphire HD 5770
Corsair CX 400w
4 gb dd3 geheugen

Ik speel op een full HD monitor, dus 1920x1080. Kreeg in de beta nog aardige framerates op medium setting, maar ben toch wel benieuwd of ik er wat meer van zou kunnen maken. Ik ben niet in de positie om enorme hoeveelheden geld er tegen aan te smijten helaas :P
Mijn idee was om te proberen de 4e core van de processor te unlocken en hem daarna te OC'en. Hiermee zou de processor krachtiger zijn en hoef ik hier (voorlopig) geen geld in te steken. Wat weer wat geld vrij maakt voor een nieuwe videokaart en nog 4gb extra geheugen. Zat hierbij te denken aan een gtx560 of een 6870.

Dus, mogelijkheid om te OC'en en een nieuwere videokaart mogelijk met mijn huidige Corsair voeding en cpu koeling?

Alvast hartelijk bedankt!
Ik hoor steeds dat 8 gb onzin is als ram geheugen en nu hoor ik ineens allemaal verhalen dat als je van 4 naar 8 gb gaat een upgrade is?

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

Geen matches
Biohazzard21 schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:04:
[...]

Zou ik graag doen maar op het moment heeft deze student een beetje weinig geld ! :P
Dan begin je met deze processor: V&A aangeboden: AMD Phenom II X4 965 Black Edition

Of kun je jouw triple-core nog unlocken naar quadcore?

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biohazzard21
Geen matches
Jep, heb vanmiddag (heel simpel) 4e core unlocked, staat nu te stressen met prime95, dus hopelijk heb ik morgenochtend een stabiele 4e kern ;-). Het lijkt mij dat deze black edition ook makkelijk nog wat te overklokken is, dus dit ga ik morgen ook uitproberen.

Nu zou ik het meeste prestatiewinst kunnen halen in games dmv een nieuwe videokaart, correct me if i am wrong. Zat dus te denken aan een 6850 of eventueel 6870/gtx560. Vraag me nu dus alleen af of mijn ouwe trouwe voeding van 400w mijn plannen ook zo steunt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Geen matches
Biohazzard21 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:22:

Nu zou ik het meeste prestatiewinst kunnen halen in games dmv een nieuwe videokaart, correct me if i am wrong. Zat dus te denken aan een 6850 of eventueel 6870/gtx560. Vraag me nu dus alleen af of mijn ouwe trouwe voeding van 400w mijn plannen ook zo steunt :P
ik zou als ik jouw was voor de 6870 gaan, presteerd net genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers

frankknopers

Goud is geen geld

megadoom schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 00:59:
[...]

ik zou als ik jouw was voor de 6870 gaan, presteerd net genoeg
Ik zou juist een HD 6950 2 GB pakken ofzo, dan heb je lekker veel videogeheugen dat BF3 goed kan gebruiken op 1920x1080 resolutie. Ook hebben deze videokaarten betere tesselation prestaties dan de HD 6870 (wat in feite een cost-down versie van de HD 5870 is). Een nieuwe voeding ontkomt je ook niet aan en ik denk dat 4 GB net wel of net niet soepel zal werken, net hoeveel geheugen Windows gaat gebruiken.

Met die CPU unlock heb je al 33% CPU prestaties erbij, gefeliciteerd 8)

[ Voor 19% gewijzigd door frankknopers op 19-10-2011 01:49 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gumbal696
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-02-2018

gumbal696

bla bla bla

Geen matches

win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
zikje schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:24:
[...]
Ik zou juist gaan voor de AMD 6970 omdat die 2 GB ram heeft en het er op lijkt dat BF3 over de 1 GB gaat. Dadelijk zit je met een bottleneck met je nieuwe kaart.
Verder is die bench niet representatief voor de full game, high werkte voor geen meter in de beta.

Ik zou juist wachten als het kan tot na de release en de echt benchmarks afwachten.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:44
Geen matches
megadoom schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 17:14:
hmm uncken kan wel, maar een nieuwe grafische kaart zou wel helpen. mijn 6870 werkt nu prima op high. denk alleen niet dat hij in zn eentje ultra red. ik heb dus ook een andere computer met 6870 cf daar werkt het prima op.en de gpu overclocken zou waarschijnlijk ook wel helpen. maar kan ik nu niet testen omdat er nu geen beta meer is :) (hd 6870 oc'ed naar 1040/1200)
Draai jij je 6870 op 1040/1200? Ik draai hem standaard ( 900 / 1050 ) ik clock hem wel is iets over met MSI afterburner. Waar doe jij het mee? afterburner kan bij mij tot 1000 / 1250. Hoe krijg jij hem op 1040? Lijkt me een beetje erg hoor? en pas je het voltage aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cronax
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-06-2024
Geen matches
Ewivis schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 19:22:
[...]

Ik hoor steeds dat 8 gb onzin is als ram geheugen en nu hoor ik ineens allemaal verhalen dat als je van 4 naar 8 gb gaat een upgrade is?
Zo gaat het altijd, er is altijd een punt waar een nieuwe hoeveelheid de norm word die vroeger overkill was, anders zaten we nu nog met 1MB ram ons heel trots te voelen ;)

Maar even serieus, 4GB is voor de meeste mensen voldoende tenzij je graag meerdere programma's tegelijk wilt draaien. Het type geheugen kan wel verschil maken (CAS latency etc). Voor mij was 8GB een goede upgrade omdat ik echt heel veel programma's tegelijk draai over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Laatst online: 01-08 19:47
Ik op zoek naar een laptop, nu vroeg ik me af of deze misschien BF3 kan draaien.
Lukt dit op een i5? Of moet je echt een i7 hiervoor hebben?

Of moet je gewoon echt een desktop hebben en is gamen op je laptop een verloren zaak? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• biggydeen2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-08 20:38
Geen matches
M2M schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 13:30:
[...]

een 1 GB HD5850 zal niet voldoende zijn om alle textures in het videogeheugen te stoppen. Maar vergeet niet, een beetje in je normale geheugen is eigenlijk niet zo'n ramp. Er is namelijk een overvloed aan bandbreedte tussen PCI-E interface en geheugen reepjes. Draai je echter op 8x ipv 16x versie 2.0, dan wordt het een ander verhaal en zul je het texturewerk niet in volle detail kunnen waarnemen.
Wat een onzin, bij 1 single 5850 zal een pci-e 8x echt geen bottleneck vormen. Tevens is dat 1gb vs 2gb geheugen ook een overrated verhaal.

Tegenwoordig is 1gb helemaal geen bottleneck zolang je niet boven de 1080p gaat. tenzij je hoge factors AA wilt gaan gebruiken zul je pas vertraging merken. 1HD 5850 kun je sowieso niet op ultra spelen en of je nu een 1gb of 2gb versie hebt maakt geen verschil.

Zoek voor de grap eens wat benchmarks van de hd6950 1gb vs 2gb versie.
Om jullie het zoeken te besparen :) : http://www.hardocp.com/ar..._1gb_performance_review/2

Game je niet hoger dan 1080p en 4x AA is de conslusie redelijk duidelijk dat 1gb of 2gb vram het verschil niet gaat maken in huidige games.

Voor battlefield3 is dit natuurlijk nog even afwachten maar ik verwacht geen verschillen zolang je onder of gelijk aan bovenstaande settings speelt.

Waarom mensen nog steeds af gaan op resultaten behaald in de beta is mij ook een raadsel. het aanspreken van vram wordt nog altijd voor een groot deel door de software gedaan en het lijkt mij dus ook redelijk plausibel dat de retail versie een stuk sneller\beter met zijn resources omgaat dan een beta.

Voor iedereen die een nieuwe videokaart wil kopen zou ik aanraden om te wachten tot de retail uit is, daarna benchmarks te kijken en een keuze te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
SemperFidelis schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:17:
Ik op zoek naar een laptop, nu vroeg ik me af of deze misschien BF3 kan draaien.

Of moet je gewoon echt een desktop hebben en is gamen op je laptop een verloren zaak? :p
Met genoeg kracht zou het leuken voor alles op low te kunnen spelen tegen degelijke FPS :)
Kijk maar vooraal naar een quad core CPU en goede GPU

@hierboven, veel eyecandy + grote map op FHD resolutie = veel Vram? Beetje logisch niet?

[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 19-10-2011 09:21 ]

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amaterasu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:16

amaterasu

In memory of Cj

Ik heb hier de beta goed kunnen draaien op high op een Acer Aspire 5750G @1366x768

i7-2630qm
4gb ddr3
Nvid Gt540m 2gb

Er zijn vids te vinden op youtube van mensen met dezelfde laptop maar met een i5 cpu erin die de beta soepel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Geen matches
yzx schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 09:19:
[...]

Met genoeg kracht zou het leuken voor alles op low te kunnen spelen tegen degelijke FPS :)
Kijk maar vooraal naar een quad core CPU en goede GPU

@hierboven, veel eyecandy + grote map op FHD resolutie = veel Vram? Beetje logisch niet?
Of een grote map uitmaakt betwijfel ik toch echt. Het is bij mijn weten nooit getest. Je ziet de hele tijd dezelfde hoeveelheid pixels.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zit er (veel) verschil tussen de gtx 560 en de hd 6870?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Laatst online: 17:53
Geen matches
Ze presteren ongeveer gelijk en kosten ook hetzelfde.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Geen matches
Ik heb al wel wat soortgelijke systemen gezien in deze thread, maar ik wil toch even om advies vragen :)

Ik heb nu:
E8400 @ 3,8ghz (9*418)
8gb geheugen
Asus P5B deluxe
Radeon 5850
Intel 80gb SSD
750watt bequiet voeding (overkill.. ik weet het)
En nog wat zooi die niet relevant is voor de performance.

Ik speelde de beta op 1920x1200 (resolutie van me scherm) en met low settings en vond dit niet storend qua looks.
Wat wel storend was, was dat ik een soort stotter (fps dips?) had.
Menig confrontatie van dichtbij verloor ik op die fps lag.
Nu zal de performance vast nog beter worden in de volle versie, maar ik heb toch zo het idee dat mijn dual core processor niet meer goed genoeg is ;)

Opties:
1: upgrade naar een quad core cpu op dit moederbord (125-150 euro tweedehands)
voordeel: relatief goedkoop
nadeel: moederbord blijft oud (5 jaar!) en het is niet echt op de toekomst gericht

2: AMD X4 cpu + moederbord + geheugen + koeler en een beetje overklokken (net onder de 300 euro)
voordeel: prijs/kwaliteit is fijn, wat meer op de toekomst gericht (zeker met am3+)
nadeel: cpu zal wel gelimiteerd zijn door de videokaart

3: Intel I5 2500k cpu + moederbord + geheugen + koeler en een beetje overklokken (net onder de 400 euro)
voordeel: meest op de toekomst gericht qua snelheid
nadeel: cpu zal zeker gelimiteerd zijn door de videokaart, duurste optie

Bij alle opties verkoop ik uiteraard wat er over blijft, dus de prijsverhoudingen blijven dan relatief hetzelfde.
Bij optie 2 en 3 zou ik later CF 5850s kunnen draaien (gaan nu voor 100 euro tweedehands weg) of gewoon een betere videokaart kunnen kopen terwijl dat voor optie 1 zonde zou zijn.
Nu gelijk upgraden naar een betere videokaart zit er niet in qua geld.
Al met al twijfel ik nogal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
hmm @gri ik zou als ik jouw was voor optie 3 kiezen, ik heb zelf een 2500k en word 99% belast en zou ik voor een mobo kiezen die goed werkt met cfx/sli 8gb geheugen is ruim genoeg, uit sommige benches komt eruit dat bf3 maar 2 gb ofzo gebruikt. en ik heb ook een cf 6870 die het nu goed doet, hoop alleen dat er betere drivers voor komen. dus als ik jouw was zou ik of: 6970 oid of een 5850 cf

maar over het algemeen zul je de meeste prestaties halen over de graka's en een klein beetje door een quad core
(ik doe dit op een resolutie van 1680x1050)

[ Voor 16% gewijzigd door megadoom op 19-10-2011 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
megadoom schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:25:
hmm @gri ik zou als ik jouw was voor optie 3 kiezen, ik heb zelf een 2500k en word 99% belast en zou ik voor een mobo kiezen die goed werkt met cfx/sli 8gb geheugen is ruim genoeg, uit sommige benches komt eruit dat bf3 maar 2 gb ofzo gebruikt. en ik heb ook een cf 6870 die het nu goed doet, hoop alleen dat er betere drivers voor komen. dus als ik jouw was zou ik of: 6970 oid of een 5850 cf

maar over het algemeen zul je de meeste prestaties halen over de graka's en een klein beetje door een quad core
(ik doe dit op een resolutie van 1680x1050)
3de optie is idd sowieso best, ook de duurste. Als je even geen centjes hebt zal ik als ik jou was die quadcore halen ;) heb een q6600 @ 3ghz en een 6870 1 gb en ik kon gewoon spelen zonder haperingen op 40-60 fps op high 1920x1080.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Geen matches
gri- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:21:
Ik heb al wel wat soortgelijke systemen gezien in deze thread, maar ik wil toch even om advies vragen :)

Ik heb nu:
E8400 @ 3,8ghz (9*418)
8gb geheugen
Asus P5B deluxe
Radeon 5850
Intel 80gb SSD
750watt bequiet voeding (overkill.. ik weet het)
En nog wat zooi die niet relevant is voor de performance.

Ik speelde de beta op 1920x1200 (resolutie van me scherm) en met low settings en vond dit niet storend qua looks.
Wat wel storend was, was dat ik een soort stotter (fps dips?) had.
Menig confrontatie van dichtbij verloor ik op die fps lag.
Nu zal de performance vast nog beter worden in de volle versie, maar ik heb toch zo het idee dat mijn dual core processor niet meer goed genoeg is ;)

Opties:
1: upgrade naar een quad core cpu op dit moederbord (125-150 euro tweedehands)
voordeel: relatief goedkoop
nadeel: moederbord blijft oud (5 jaar!) en het is niet echt op de toekomst gericht

2: AMD X4 cpu + moederbord + geheugen + koeler en een beetje overklokken (net onder de 300 euro)
voordeel: prijs/kwaliteit is fijn, wat meer op de toekomst gericht (zeker met am3+)
nadeel: cpu zal wel gelimiteerd zijn door de videokaart

3: Intel I5 2500k cpu + moederbord + geheugen + koeler en een beetje overklokken (net onder de 400 euro)
voordeel: meest op de toekomst gericht qua snelheid
nadeel: cpu zal zeker gelimiteerd zijn door de videokaart, duurste optie

Bij alle opties verkoop ik uiteraard wat er over blijft, dus de prijsverhoudingen blijven dan relatief hetzelfde.
Bij optie 2 en 3 zou ik later CF 5850s kunnen draaien (gaan nu voor 100 euro tweedehands weg) of gewoon een betere videokaart kunnen kopen terwijl dat voor optie 1 zonde zou zijn.
Nu gelijk upgraden naar een betere videokaart zit er niet in qua geld.
Al met al twijfel ik nogal :)
Een s775 quadcore hoeft geen 100+ euro te kosten hoor. Ik heb m'n q6600 laatst verkocht voor 50. Meestal gaan ze voor 60 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Geen matches
Ewivis schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 12:57:
[...]

3de optie is idd sowieso best, ook de duurste. Als je even geen centjes hebt zal ik als ik jou was die quadcore halen ;) heb een q6600 @ 3ghz en een 6870 1 gb en ik kon gewoon spelen zonder haperingen op 40-60 fps op high 1920x1080.
dacht ik ook al aan, wel het duurst. op een andere computer, deze heb ik een q8200 en 1 hd6870 en haal ik 30-60 fps (op 1920x1080)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Geen matches
Heeft het wel nut om een s775 quadcore te halen met een stuk lagere clockspeed alleen omdat ie quadcore is dan?
Ik zat meer naar de wat snellere quadcores te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

Ultra en high zijn wel verloren zaak denk ik zo.
Voor low en medium moet een goede dual core uit de sandy brigde serie voldoende zijn.
Ga voor een zo snel mogelijke GPU samen met een dual core en je zit goed. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:54
Geen matches
gri- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:14:
Heeft het wel nut om een s775 quadcore te halen met een stuk lagere clockspeed alleen omdat ie quadcore is dan?
Ik had dit probleem ook. Ben voor de duurste optie gegaan, nieuw Z68 mobo met i2500K, Scythe Mugen 3 en 8 GB geheugen, dit alles met een HD 5870.

Voldoet tot zover uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Geen matches
gri- schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 13:14:
als je met die dual 3.8 haalt kan je met die quad waarschijnlijk met weinig moeite naar de 3.4. singlethreaded lever je iets in maar battlefield schaalt uitstekend met cores.

als je een beperkt budget hebt kan je ook naar andere 2ehands setjes kijken natuurlijk. Ik heb een paar maanden terug een i5-750 + mobo aangeschaft voor 150,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Geen matches
haarbal schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 16:16:
[...]

als je met die dual 3.8 haalt kan je met die quad waarschijnlijk met weinig moeite naar de 3.4. singlethreaded lever je iets in maar battlefield schaalt uitstekend met cores.

als je een beperkt budget hebt kan je ook naar andere 2ehands setjes kijken natuurlijk. Ik heb een paar maanden terug een i5-750 + mobo aangeschaft voor 150,-
Q6600 G0 halen dan overklokken, klaar voor een jaar denk ik wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld
  • Laatst online: 28-11-2024

Arnevld

Warhammer

Geen matches
He mensen,

Ik heb een vraag is het een dikke vooruitgang als ik een tweede kaart erbij stop?
Mijn setup is :

i5 2500k
6950 dirt 3 2gb
8 gb corsair ddr3 1600

Ik hoop met een tweede 6950 een rendament van 20% eruit te slepen.
Of voegt dit niet genoeg toe?

Ik hoor graag van jullie!

Warhammer en PC games en lego

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:30
Geen matches
Ik denk dat je dan legaal de optie Ultra aan mag gaan klikken :)

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Geen matches
Spekker schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:51:
Ik denk dat je dan legaal de optie Ultra aan mag gaan klikken :)
Met of zonder 2e?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Geen matches
Met de 2de erbij moet dat wel lukken denk ik, misschien een beetje aan de AA sleutelen maar ver van max zal je niet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnevld

Arnevld

Warhammer

Geen matches
Oke dank je wel :) ik ga me 2e orderen als het bij de release niet bevalt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Geen matches
Slim, heb zelf ook de Sapphire D3 op 900/1400 en een 955@3.7Ghz ik denk toch wel op High te kunnen spelen.
En bestel niet meteen na de release de 2de kaart als het niet bevalt, ik zou zelf ook even wat driver releases afwachten want dat kan soms ook wel een goede performance boost geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Geen matches
Dacuuu schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 08:43:
[...]

Draai jij je 6870 op 1040/1200? Ik draai hem standaard ( 900 / 1050 ) ik clock hem wel is iets over met MSI afterburner. Waar doe jij het mee? afterburner kan bij mij tot 1000 / 1250. Hoe krijg jij hem op 1040? Lijkt me een beetje erg hoor? en pas je het voltage aan?
voltage unlocked doe je in de settings, en om hoger te gaan dan 1000/1250 moet je de .cfg file editen. je kan hier en daar wat vinden op internet
google is your best friend :)

edit: ik gebruik ook afterburner

[ Voor 3% gewijzigd door megadoom op 19-10-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikbengoofy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-08 22:50
Geen matches
hallo, voeding heb ik nog liggen + een HD5850. ben van plan ergens een 2de HD5850 te scoren. tot in hoeverre zit ik met het volgende systeem in de goede richting? waarschijnlijk geen ultra settings maar dat hoeft ook niet perse.

Fractal Design Define R3 (Zwart)
Corsair Hydro Series H100
Intel Core i5 2500K Boxed
Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB
G.Skill Ripjaws X F3-12800CL9D-8GBXL
Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3

[ Voor 35% gewijzigd door ikbengoofy op 19-10-2011 18:32 ]

Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Geen matches
Met 2 5850's kan jij met een heerlijke FPS op High spelen gok ik zo, en als je een beetje met de instellingen speelt een paar ultra settings erbij :)

Met 1 word het denk medium met een paar high settings, als ik jou was zou ik gewoon wachten tot hij uit is en als je 1 5850 niet bevalt duw je er een bij ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Spekker op 19-10-2011 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
Geen matches
Arnevld schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 17:49:
He mensen,

Ik hoop met een tweede 6950 een rendament van 20% eruit te slepen.
Of voegt dit niet genoeg toe?

Ik hoor graag van jullie!
Ik weet niet precies wat je met die 20% bedoelt. De 6000 serie schaalt echt enorm goed in Crossfire. Twee keer de power van één kaart zal het niet zijn maar het scheelt niet veel. Doen dus!

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:51
EvaluationCopy schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 19:12:
[...]

Ik weet niet precies wat je met die 20% bedoelt. De 6000 serie schaalt echt enorm goed in Crossfire. Twee keer de power van één kaart zal het niet zijn maar het scheelt niet veel. Doen dus!
Dat ligt denk ik vooral aan de engine van BF3.
De Nv. kaarten doen het is SLi namelijk ook uitzonderlijk goed.
net als multicore CPU's

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19:32
RocketKoen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:26:
[...]

Dat ligt denk ik vooral aan de engine van BF3.
De Nv. kaarten doen het is SLi namelijk ook uitzonderlijk goed.
net als multicore CPU's
Nee hoor. Zie:
AMD’s Radeon HD 6950 is anything but low-end, and yet its second card provides a huge 92% lead over a single board
http://www.tomshardware.c...-way-scaling,2865-12.html

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Geen matches
*nog een 6950 koopt
oh helaas, maar 1 PCI-e slot :(

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
RocketKoen schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:36:
[...]
*nog een 6950 koopt
oh helaas, maar 1 PCI-e slot :(
6870x2? optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
  • Laatst online: 21:12
Geen matches
Is een Sapphire 6950 2gb denk je genoeg voor high te kunnen spelen op een nette FPS ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Geen matches
Waarschijnlijk wel maar denk dat je toch een beetje aan de settings moet sleutelen al wil je er lekkere FPS uit toveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Geen matches
Spekker schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:44:
Waarschijnlijk wel maar denk dat je toch een beetje aan de settings moet sleutelen al wil je er lekkere FPS uit toveren :)
Ja ik speel ook maar op 1680x1050 hé, En anders ga ik hem wel unlocken naar 6970 maar ik weet niet of dat veel gaat schelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Geen matches
Oh, dan moet High zeker lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumtum100
Geen matches
Gelukkig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik red het op mijn Asus-laptop met 2GB GT540M en i5. Draai medium op 45 fps, denk dat ik high net zou aankunnen met 30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Geen matches
net een 6950 gekocht :P blijf bezig ;)
de 2e 6950 komt erbij als ik de rest vervang. dan meteen een moederbord met 2 slots.
met een Q9450 en een 6950 is de processor denk ik eerder de bottleneck.
tumtum100 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:44:
[...]

Ja ik speel ook maar op 1680x1050 hé, En anders ga ik hem wel unlocken naar 6970 maar ik weet niet of dat veel gaat schelen
dat dacht ik ook. helaas is de nieuwe batch niet te unlocken :(

[ Voor 32% gewijzigd door RocketKoen op 19-10-2011 20:49 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Geen matches
En ook ik heb de nieuwe batch, maar met de meeste dual fan 6950's kan je best goed overklokken en zit je zo aan de performance van een stock 6970 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Geen matches
Hoe ver ga ik komen met mij setup op een 19"scherm met een resolutie van 1280*1024?
Asrock Extreme3
AMD Phenom II X4 955 @ 3.9GHz
4 GB Corsair XMS3 9-9-9-24
Met als video kaart een HD5770.

Ik denk dat de HD5770 behoorlijk moeite gaat krijgen om een fatsoenlijke fps neer te zetten ook al moet ik zeggen dat de beta erg vlotjes aanvoelde op high/ultra (wat ook maar actief was in de beta)
De CPU gaat geen bottleneck vormen gok ik zo.

[ Voor 5% gewijzigd door Fonta op 19-10-2011 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
Fonta schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:55:
Hoe ver ga ik komen met mij setup op een 19"scherm met een resolutie van 1280*1024?
Asrock Extreme3

Ik denk dat de HD5770 behoorlijk moeite gaat krijgen om een fatsoenlijke fps neer te zetten ook al moet ik zeggen dat de beta erg vlotjes aanvoelde op high/ultra (wat ook maar actief was in de beta)
High retail zou kunnen lukken, ;) maar we zullen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Geen matches
Fonta schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:55:
Asrock Extreme3

De final zal zeker niet slechter draaien als de beta.
zolang je hem niet op ultra zet tenminste.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Geen matches
Maar ik wil Ultra :p whaha
Wat zou een leuke videokaart zijn om naar over te stappen met in de achterliggende gedachte dat ik over een tijdjes over wil naar 2 HD monitoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
Fonta schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:58:
Wat zou een leuke videokaart zijn om naar over te stappen met in de achterliggende gedachte dat ik over een tijdjes over wil naar 2 HD monitoren?
6950 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Geen matches
5770 is prima voor zo'n lage resolutie, een snellere kaart kan nooit voluit benut worden.
Druk er een tweede-hands 5770 voor 50 euro bij als je een grotere monitor haalt.
5770 CFX = ~6950 snelheid.

[ Voor 37% gewijzigd door unfor op 19-10-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Geen matches
Fonta schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 20:58:
voor ultra heb je eigenlijk een SLi of crossfire setup nodig.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Ik heb momenteel 2 19"monitoren aan me pctje hangen enne dat wil ik ook zo houden dus tegen die tijd dat ik voor een andere monitor ga, worden het er meteen 2.
Zijn 2 5770's dan voldoende?

En kan je dan bf3 op ultra spelen met 2 5770's?

[ Voor 11% gewijzigd door Fonta op 19-10-2011 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Geen matches
ultra op cf 6870, gaat dit lukken? :p (+ 2500k)

[ Voor 11% gewijzigd door megadoom op 19-10-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Fonta schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:02:
Ik heb momenteel 2 19"monitoren aan me pctje hangen enne dat wil ik ook zo houden dus tegen die tijd dat ik voor een andere monitor ga, worden het er meteen 2.

2x5770 met ultra BF3? op FHD gaat niet goed komen

@megadoom, gezien jij OCd :+ misschien maar niet op FHD

[ Voor 6% gewijzigd door yzx op 19-10-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Geen matches
Is niet belangrijk of je er 1 of 2 aan hangt, je gaat toch niet eyefinity met 2 beeldschermen gebruiken.
Met 2 5770's kun je op high spelen. Max settings in de beta draaide prima op m'n broertje's PC.
Ik denk echter dat de max settings in de final wel zwaarder worden.

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 19-10-2011 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Geen matches
Je bedoelt 3 6950's toch? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Geen matches
Dus het komt er eigenlijk op neer dat:
2x 5770 goed is voor ultra op 1280*1024
2x 6950 nodig is voor ultra op 1920*1200
?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
CFX6950 met een leuke OC :P
Maarja retail zal het uitwijzen, sommige bronnen zeggen dat je meer dan 1,5gb VRAM nodig hebt op ultra andere bronnen zeggen 1,2-1,4gb
Als je meer dan 1,5gb nodig hebt voor ultra zal SLI GTX580 ( 1,5gb versies ) gewoon gepwnd worden :P

op FHD reso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Geen matches
Fonta schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:05:
Dus het komt er eigenlijk op neer dat:
2x 5770 goed is voor ultra op 1280*1024
2x 6950 nodig is voor ultra op 1920*1200
?
Wacht tot final benchmarks, er is aan de hand van de beta nog weinig met zekerheid te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Geen matches
Voor ultra moet je 2 kaarten hebben met elk meer dan 1GB VRAM. anders gaat het waarschijnlijk niet soepel lopen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Geen matches
Heeft iemand al de leak gespeeld en daarmee wat kunnen testen, of zijn we allemaal heel braaf? Had gehoopt wat meer te horen over een single GTX580 setup en de ultra instellingen, maar lees hier alleen maar "gokjes" naar aanleiding van de prestaties in de Beta.. Lijkt mij geen goed uitgangspunt om te bepalen wat draait en wat niet.. Anders ga ik de leak wel testen, heb m in de preorer staan, maar wil wel weten waar ik aan toe ben met mn setup.. Heb nu nog budget voor een 2e GTX 580, maar wacht liever op de 600 serie..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik zie wel dat mensen zeggen van, ik kon High en/of Ultra makkelijk aan op Battlefield 3 beta. Het is Medium omdat dat de enige texture was!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
millman schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:08:
Heeft iemand al de leak gespeeld en daarmee wat kunnen testen, of zijn we allemaal heel braaf? Had gehoopt wat meer te horen over een single GTX580 setup en de ultra instellingen, maar lees hier alleen maar "gokjes" naar aanleiding van de prestaties in de Beta.. Lijkt mij geen goed uitgangspunt om te bepalen wat draait en wat niet.. Anders ga ik de leak wel testen, heb m in de preorer staan, maar wil wel weten waar ik aan toe ben met mn setup.. Heb nu nog budget voor een 2e GTX 580, maar wacht liever op de 600 serie..
:+ zit bijna aan mijn download limiet anders had ik hem wel hoor

Denk toch wel dat 1GTX580 teweinig is voor ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Geen matches
Wordt denk ik idd op de final wachten hooah
wachten is moeeiiiilijkk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
Geen matches
millman schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 21:08:
de leak is niet eens installeerbaar, laat staan dat je benchmarks kan doen.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spekker
Geen matches
Heb hem gedownload om te kijken wat mijn systeem tevoorschijn kan toveren, maar voorzover ik weet is er nog geen werkende crack en dus heb je er nog niks aan.
We zullen waarschijnlijk gewoon tot de release moeten wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Geen matches
Ik ga dan wel testen, maar weet nog niet of ie al goed gekraakt is. Mocht ik wat resultaten binnen hebben laat ik dat wel weten. Verder vind ik t een beetje vreemd dat iedereen hier zo aan t speculeren is naar aanleiding van de Beta, met alleen "medium textures" als uitgangspunt..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 23:29
Geen matches
Ik heb ook ergens gelezen dat de beta gewoon een xbox port was.
Of dit waar is weet ik niet maar ik vond het nou niet echt lekker lopen die beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
Geen matches
Cliors40 schreef op woensdag 19 oktober 2011 @ 22:02:
Ik heb ook ergens gelezen dat de beta gewoon een xbox port was.
Of dit waar is weet ik niet maar ik vond het nou niet echt lekker lopen die beta.
Hah en zo heeft iedereen zijn vage roddels weer gehoord.

Ik heb gehoord dat het een NES port was :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online
Geen matches
Klote console port, de PS3 versie ziet er veel beter uit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliors40
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-09 23:29
Geen matches
Zo die ps3 versie valt nog best mee :P
Toch denk ik dat er een stuk marketing achter zit.
Laat die beta lekker slecht draaien en mensen gaan massaal videokaarten inslaan.
Ben benieuwd bij de final versie.
Dan weten we hoe het echt gaat draaien op verschillende setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
http://www.gamepur.com/ne...lar-visuals-consoles.html

laat toch zien dat je voor ultra niet genoeg gaat hebben aan een enkele bestaande GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yinx84
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 14:14
Geen matches
Vaak is AA een performance vreter waar ik nooit zo veel waarde aan hecht. Het gaat mij om de texture resolutie... jaggies zie je over het algemeen alleen wanneer je stilstaat.

Ik hoop met een enkele GTX580 1920x1200 Ultra, minus wat AA settings aan te kunnen.

Als je de geruchten toch wil geloven zal de performance in de final meer geoptimaliseerd zijn dan in de beta, samen met (hopelijk) nog betere drivers van Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7u5t1c3
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 13:18
In de beta vond ik mijn setup (q9450@3,4 gtx560sli) nou niet echt geweldig (in bfbc2 draait het top). Ik kreeg de indruk dat de nvidia driver nog niet echt goed geoptimaliseerd was voor sli. Vreemde framedrops op de meeste settings, en af en toe flitsen en gele balken. Soms ook ineens 80fps+ en draaien als een zonnetje. Beta is natuurlijk verre van representatief voor de final game. Hadden meer sli gebruikers hier last van?

Waar ik ook wel benieuwd naar ben zijn de Physx settings (als bf3 dat ondersteund, nog weinig over gelezen tbh). Met sli in het nvidia menu heb je de keuze om het automatisch te laten bepalen, of vast door je 2e gpu of vast door je cpu te laten berekenen. Als met het spelen met de settings blijkt dat het uitmaakt, misschien wel geinig om er een physx kaartje bij te duwen, 9800gt ofzo. Sowieso eerst maar eens kijken hoe het draait met de final game en mogelijk (waarschijnlijk?) nieuwe nvidia driver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-09 20:05

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

Geen matches
niet alleen sli gebruikers volgens mij, maar meer mensen. Die artefacts en framedrops had ik ook met een single gpu setup.

[ Voor 6% gewijzigd door gratis_vodka op 20-10-2011 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die tweede monitor maakt qua performance niks uit, het enige waar het om gaat is of 2x 5770 genoeg is voor Full HD.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
In dat eerste plaatje (FPS) zie ik de normale GTX560 niet staan, alleen de TI versie, hoe hoog zou de normale komen. Zou een kleiner scherm(1440x900), nog iets uitmaken voor de performance?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16-09 18:03

Barrycade

Through the...

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 13:22:
In dat eerste plaatje (FPS) zie ik de normale GTX560 niet staan, alleen de TI versie, hoe hoog zou de normale komen. Zou een kleiner scherm(1440x900), nog iets uitmaken voor de performance?
Verschil tussen de 560 en de 560Ti is niet immens groot, reken op een paar fps minder. Tuurlijk maakt een lagere resolutie iets uit. Minder pixels aan te sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-09 13:17

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

Geen matches
Dell XPS17" met I7M sandy bridge QC op 2.0GHz die tot 2.8 kan met intel turbo boost
6GB ram
gt555m gpu

Gaat dat wat worde denken jullie? Ben echt al tijden uit de materie dat ik elke week bij hield wat er allemaal uit komt kwa cpu/gpu etc vandaar dat ik 't hier even vlug vraag; alvast bedankt tweakervriendjes! :D

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Reccomended is neem ik aan voor high, maar met zo'n kleiner scherm(40% kleiner ofzo, even snel geschat). Kom ik dan dichter in de buurt van ultra, of moet ik alleen denken aan een flinke/kleine fps boost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Hoi allemaal, ik heb een vraag over mijn hardware. Ik vroeg me namelijk af op welke setting ik het spel kan draaien op 1920x1080 met deze onderdelen:

Phenom II x4 965 (4x 3400 mhz)
HD 5870 (hij is nieuw, nooit gebruikt vers uit de winkel)
4 gb ram ddr3
7200 rpm 1 TB hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Geen matches
@arb3r
ik zou zeggen tussen med-high

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Dank u wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
4BSOLUT3LY schreef op donderdag 20 oktober 2011 @ 09:20:
In de beta vond ik mijn setup (q9450@3,4 gtx560sli) nou niet echt geweldig (in bfbc2 draait het top). Ik kreeg de indruk dat de nvidia driver nog niet echt goed geoptimaliseerd was voor sli. Vreemde framedrops op de meeste settings, en af en toe flitsen en gele balken. Soms ook ineens 80fps+ en draaien als een zonnetje. Beta is natuurlijk verre van representatief voor de final game. Hadden meer sli gebruikers hier last van?

Waar ik ook wel benieuwd naar ben zijn de Physx settings (als bf3 dat ondersteund, nog weinig over gelezen tbh). Met sli in het nvidia menu heb je de keuze om het automatisch te laten bepalen, of vast door je 2e gpu of vast door je cpu te laten berekenen. Als met het spelen met de settings blijkt dat het uitmaakt, misschien wel geinig om er een physx kaartje bij te duwen, 9800gt ofzo. Sowieso eerst maar eens kijken hoe het draait met de final game en mogelijk (waarschijnlijk?) nieuwe nvidia driver.
BF3 gebruikt volgens mij havok physics, Physx is iets wat echt maar heel weinig games gebruiken(en terecht).

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Pagina: 1 ... 19 ... 43 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.