EvaluationCopy schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 16:37:
Ik mis toch een bepaald commentaar in dit topic. Gezien de lengte van het topic en de activiteit erin denk ik dat we DICE op onze blote knietjes mogen danken dat er weer eens een spel is wat ons hardware-liefhebbers doet watertanden! Het is geen 'will it play Crysis' meer, maar het zal 'will it play
BF3'?
Ik heb een Phenom IIX4 955 @ 4gig met een Radeon 6870, toch niet echt een prutskaart. Het laatste jaar heb ik zowat alle games op max kunnen draaien en dan stond mijn processor nog uit z'n neus te vreten. Niet gek ook met al die console-'ports' waar we het mee moeten doen de laatste jaren. (Crysis 2 heb ik nog niet geprobeerd). Battlefield 3 maakt gehakt van mijn quad-core. De 6870 was de eerste kaart waarmee ik Crysis 1 eindelijk met alles open en goede framerate kon spelen. De komende twee a drie jaar hebben we weer een mooi excuus om nieuwe hardware aan te schaffen.
Eigenaren van twee stuks GTX-580 hebben straks wel alle eye-candy beschikbaar, maar hoeveel mensen zijn dat? Ik wil zoveel geld gewoon niet uitgegeven aan mijn pc. Bovendien, ik hoop hier snel een 27" dell te hebben staan met de 2550x1440 resolutie. Wat gaat dat
BF3 dán van je systeem vragen, met zo'n resolutie?
Dat gaat het 7000-serie topmodel ook nog niet trekken (het single-chip topmodel dan toch). Onze hardware wordt eigenlijk weer eens uitgedaagd, en daarvoor ben ik Dice zéér dankbaar. Ik vermoed dat AMD en Nvidia het met me eens zullen zijn.
Ik had geen enkele reden om mijn systeem nog te gaan upgraden het komende jaren en dat heb ik nu wel. Dice... veel dank!!
Een blije Tweaker.

Helemaal mee eens!

Ik had de gedachte al een paar keer gehad, alleen nog niet hier opgeschreven.
Het is naturlijk leuk als mijn PC alles aan kan ipv op een rottend lijk lijkt, maar het is ook altijd gaaf om te weten dat hoe lomp je ook upgrade, je met dit spel daar eigenlijk altijd nog voordeel uit haalt

. Overkill bestaat bijna niet, als je
BF3 op hoge resoluties en met hoge instellingen soepel online wilt spelen.
En aan de andere kant had ik zonder
BF3 naturlijk niet mijn huidige upgrade-jeuk gehad

. Was mijn bankrekening blijer mee geweest

.
Ik ben dan ook benieuwd naar gedetailleerde benchmarks van de retail editie. Dingen als 1GB vs 2GB GP RAM, het nu van meer dan 4GB systeem ram, het verschil tussen 2, 4, 6 en 8 CPU cores, etcetera,