rlkz schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 20:55:
Ik ben erg benieuwd naar de SLI / Crossfire setups en dan voornamelijk zometeen met de volledige game. Uiteraard moet ik niet zeuren met m'n GTX580. Maar SLI, mwah...het is wel een game waarbij ik zeg, daar wil ik best SLI voor gaan draaien

Hier ervaring met een Radeon HD 5970 (dual-gpu) videokaart en met Triple CrossFire..
Ik speelde tot gisteren de beta met alleen mijn Radeon HD 5970, overklokt tot 800 MHz core en 1200 MHz voor het GDDR5 geheugen. Dit met een Intel Core i7 980 zescore processor op 3,33 GHz.. Het spel draait op deze combinatie soepel op ultra preset van de beta, met minimale framerates van rond de 60 fps en gemiddeld 110.
Nou heb ik er een tweedehands Radeon HD 5870 bij gehangen en heb ik dus een triple CrossFireX configuratie om deze game mee te spelen. De gemiddelde framerate ging door de derde GPU nog wat omhoog, maar vooral de minima waren een heel stuk beter (dichter bij 100 fps). Gek genoeg kreeg ik met die losse HD 5870 erbij in CrossFireX opeens wel framedrops als ik in het level Metro van buiten naar binnen ging. Vaak gebeurde dat pas na een kwartier ofzo, maar de framedrops werder steeds heftiger en langduriger naarmate ik verder ging spelen op deze configuratie.
Toen heb ik besloten de post processing AA en AF wat lager te zetten en heb ik de Core i7 980 processor overklokt naar 4 GHz. Nu loopt het ook met drie GPU's als een zonnetje, met als voordeel dat de framedrops nu minder zijn dan met alleen de HD 5970. Ik zal zo screenshots plaatsen van het GPU en CPU usage. Op dit moment trek ik de drie GPU's tot 90% vol, terwijl de zescore processor op alle cores voor ruim 80% belast is.
Respect voor de makers van deze game, dat zescore processors en meer dan twee GPU's zo goed benut worden.
[
Voor 3% gewijzigd door
frankknopers op 06-10-2011 21:12
]