Het BF3 hardware topic

Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 34 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50
Matched: bf3
RTB93 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:10:
Hoi jongens,

Ik weet dat ik dit eigenlijk niet in dit topic mag plaatsen, maar ik heb nog geen antwoord gehad in het juiste topic en wil graag eindelijk met BF3 aan de gang! Hierbij mijn situatie:

Wie kan mij helpen? Krijg BF3 maar niet aan de praat. Net zowel Origin en BF3 opnieuw gedownload en geïnstalleerd en krijg weer hetzelfde gezeik ..

Details van de foutmelding:

Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: APPCRASH
Naam van de toepassing: bf3.exe
Versie van toepassing: 0.0.0.0
Tijdstempel van toepassing: 4e7b2777
Naam van foutmodule: bf3.exe
Versie van foutmodule: 0.0.0.0
Tijdstempel van foutmodule: 4e7b2777
Uitzonderingscode: c0000005
Uitzonderingsmarge: 0004d83a
Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.48
Landinstelling-id: 1043
Aanvullende informatie 1: 9b43
Aanvullende informatie 2: 9b431b0c90e83ec68d3d9c2ff7e024e8
Aanvullende informatie 3: feb7
Aanvullende informatie 4: feb7fc1b4ccfe33f19ad35c220a990e4

Lees de onlineprivacyverklaring:
http://go.microsoft.com/f...d=104288&clcid=0x0413

Als de onlineprivacyverklaring niet beschikbaar is, lees dan onze offlineprivacyverklaring:
D:\Windows\system32\nl-NL\erofflps.txt
http://forums.electronica...64-bf3-exe-crash-fix.html das de fix

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
RTB93 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:16:
[...]

Bedankt, maar wat is precies dat Redegit?
bij run of bij zoeken typ je cmd in dan typ je regedit in het zwarte venster, krijg je een venster en daar moet je zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTB93
  • Laatst online: 28-11-2023
yzx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:17:
[...]

bij run of bij zoeken typ je cmd in dan typ je regedit in het zwarte venster, krijg je een venster en daar moet je zijn
Oke dat lukt ook! Er staat dat je het moet veranderen naar C:\Program Files (x86)\Origin Games\Beta Battlefield 3, ik heb Origin en dus ook BF3 alleen wel geïnstalleerd op m'n SSD en dat is D, moet ik die C dan in D veranderen of gewoon C laten zoals in de beschrijving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 20:21:
XFX HD6850. AMD quad 3,0GHZ. 8GB Ram.

Dit draait Crysis 2 moeiteloos urenlang. Speelsessies in CoD:BO van twee uur op high en 1080p geen probleem. Kaart wordt alleen bij BF3 >90 graden waarna mijn PC automatisch uitschakelt.

Heb al de airflow in de kast aangepast zodat het beter doorloopt. Dacht het opgelost te hebben maar heb alleen de hittestijging vertraagd. Na een half uur heb ik weer 90 graden bereikt. (Daarvoor 5 minuten :P).

Ben op zoek naar extra koeling etc maar vraag me dit af: kan dit ermee te maken hebben dat hardware nog niet goed ondersteund wordt door beta game en beta BF3 ready AMD drivers (die heb ik dus) en dat dit bij release allemaal gefixt is. Of moet ik wel aan de slag met koeling en luchtdoorloop etc? Ben een redelijk noob op PC hardware gebied. Zou het niet hoeven doen van moeite preferen boven uitzoekwerk. :) Ook al betekent dat dat ik de beta niet meer kan spelen. Wil wel sowieso de full gaan spelen. Dus als ik moeite moet doen is dat geen probleem.
Ik denk dat het vooral een hardware kwestie is. En behalve bezig gaan met fans, zou je kunnen kijken of er veel stof in de heatsinks van je videokaart en processor zitten, en bij je intake filters, als je kast die heeft. Dikke lagen stof komen daar vaak voor bij een systeem dat al een tijdje draait, en kan de boel flink warmer maken. Schoonmaken is het makkelijkst met zo'n busje perslucht.

Wbt lucht doorloop is het ook niet zo ingewikkeld. Ik ga er vanuit dat je fans goed staan (is meestal standaard al best in orde.) Kijk alleen of er toevallig veel kabel troep dwars door je kast loopt, dat je misschien kunt 'opbergen', door het bijvoorbeeld meer langs de zijkanten te laten lopen, of bij elkaar te tie-wrappen.

Als je over dit soort dingen meer wilt lezen, op dit gebied ben ik groot fan van www.silentpcreview.com, vooral de forums. (Gaat over stille PC's, maar dat doe je simpelweg door je koeling en airflow zo goed mogelijk te regelen, waardoor je je fans zachter kunt zetten. Komt dus op hetzelfde neer.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Geen matches
Ewivis schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:05:
Kan 4 gb ddr2 800 mhz(ipv ddr 1066 oid) nog een bottleneck zijn btw bij een q6600 3 ghz of de 4870 oc 1 gb?
Ik verwacht dat het daarmee vooral je 4870 zal zijn die limiteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
jjwa schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:33:
[...]

Als je over dit soort dingen meer wilt lezen, op dit gebied ben ik groot fan van www.silentpcreview.com, vooral de forums. (Gaat over stille PC's, maar dat doe je simpelweg door je koeling en airflow zo goed mogelijk te regelen, waardoor je je fans zachter kunt zetten. Komt dus op hetzelfde neer.)
Met een goede airflow ga je je GPU niet kunnen onderdrukken qua geluidnormen
Aftermarket koelers of goede koeler vanuit de fabriek wel, deze kosten daarom ook meestal een tientje 3-4 meer
nu de XFX6870 dual fan en Dirt 3 6950 van Sapphire eventjes buiten beschouwing genomen die zijn gewoon te goed geprijsd :P

[ Voor 10% gewijzigd door yzx op 02-10-2011 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb nu besteld, merk dat de beta toch te traag gaat op een HD4850. Met fraps soms een framedrop naar 10 gemeten terwijl het gemiddelde niet boven de 30 uit kwam, daar valt niet mee te gamen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Geen matches
yzx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:40:
[...]

Met een goede airflow ga je je GPU niet kunnen onderdrukken qua geluidnormen
Aftermarket koelers of goede koeler vanuit de fabriek wel, deze kosten daarom ook meestal een tientje 3-4 meer
nu de XFX6870 dual fan en Dirt 3 6950 van Sapphire eventjes buiten beschouwing genomen die zijn gewoon te goed geprijsd :P
Aftermarket koeler of niet, een goeie airflow zal helpen :). Vooral omdat stock coolers vaak temperatuurgestuurd zijn en daarom rustiger kunnen draaien als de kaart koeler blijft.

Maar ik ben het met je eens, een goeie (after market) koeler helpt veel :). En het helpt in overclocken, dus meer FPS :). Iets groots met veel finnen en grote fans :P. Je moet er wel het geld voor over hebben, en het feit dat je garantie er theoretisch gezien door vervalt. Maar ik zie dat hij een XFX 6850 heeft, daar zijn maar liefst 7 varianten van, waar onder een paar met dual fan. Dat zijn goeie fans vergeleken met het meeste stock spul. Welke heb je exactor?

[ Voor 3% gewijzigd door jjwa op 02-10-2011 22:46 . Reden: 7 varianten linked ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-05 21:10
Geen matches
ontopic: hmmm, is het normaal dat mijn 2 kaarten (hd6870) 70 graden word, en mijn cpu( i5 2500k) 80-81-79-77 graden worden... of zal ik maar een leuke cooler erbij halen :)
haf 912 case

offtopic: lekker warm al die warme lucht die onder mn bureau vandaan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
jjwa schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:33:
[...]

Ik denk dat het vooral een hardware kwestie is. En behalve bezig gaan met fans, zou je kunnen kijken of er veel stof in de heatsinks van je videokaart en processor zitten, en bij je intake filters, als je kast die heeft. Dikke lagen stof komen daar vaak voor bij een systeem dat al een tijdje draait, en kan de boel flink warmer maken. Schoonmaken is het makkelijkst met zo'n busje perslucht.
Je bedoelt dat de hardware te slecht is? Dat vermoeden heb ik, maar dat verklaart nog niet waarom ook op low settings met alles uit de kaart zo heet wordt terwijl die dat bij andere spellen niet wordt. Mijn set-up zit ruim boven min specs.
Wbt lucht doorloop is het ook niet zo ingewikkeld. Ik ga er vanuit dat je fans goed staan (is meestal standaard al best in orde.) Kijk alleen of er toevallig veel kabel troep dwars door je kast loopt, dat je misschien kunt 'opbergen', door het bijvoorbeeld meer langs de zijkanten te laten lopen, of bij elkaar te tie-wrappen.

Ik heb geen idee of het goed staat. Zoals gezegd ben ik een nubje op hardware gebied. Heb de juiste google termen voor zaken op cooling gebied nog niet ontdekt. Weet nu meer dan ik wil weten van de marketing jongens van ATI en XFX. :P Maar daarom ben ik je zeer erkentelijk voor het linkje. Ga nog wat rondneuzen op die site.

Bedankt voor de reactie!

Heb inmiddels wel bedacht dat een sidefan nog niet genoeg gaat betekenen. Denk dat directe koeling op de GPU stap 3 moet worden. (stap 2 is de leukste: boren! :P)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
jjwa schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:45:
[...]

Aftermarket koeler of niet, een goeie airflow zal helpen :). Vooral omdat stock coolers vaak temperatuurgestuurd zijn en daarom rustiger kunnen draaien als de kaart koeler blijft.

Maar ik ben het met je eens, een goeie (after market) koeler helpt veel :). En het helpt in overclocken, dus meer FPS :). Iets groots met veel finnen en grote fans :P. Je moet er wel het geld voor over hebben, en het feit dat je garantie er theoretisch gezien door vervalt. Maar ik zie dat hij een XFX 6850 heeft, daar zijn maar liefst 7 varianten van, waar onder een paar met dual fan. Dat zijn goeie fans vergeleken met het meeste stock spul. Welke heb je exactor?
VF3000Atje erop, voor 40euro stilte en koelte? Boeie die garantie :P ben nog aan twijfelen om hem te halen
megadoom schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:46:
ontopic: hmmm, is het normaal dat mijn 2 kaarten (hd6870) 70 graden word, en mijn cpu( i5 2500k) 80-81-79-77 graden worden... of zal ik maar een leuke cooler erbij halen :)
haf 912 case

Mijn CFX 6870 haal een temp van 80 graden main kaart en 73 voor de 2de kaart ze hebben stock koelers en draaien op 955/1155 @ stockvolt
Mijn 1075T @3,9ghz word maar 61 graden en dat is na 4 uur nolifeh op bf3 :P

Tevens het laatste uurtje dat ik game doe ik mijn side window open zodat de hitte in mijn kamer komt :P hoeft de echte verwarming niet aan :+

@exactor it: als je toch je garantie gaat vernielen VF3000A is veiliger hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:46:
[...]

Je bedoelt dat de hardware te slecht is? Dat vermoeden heb ik, maar dat verklaart nog niet waarom ook op low settings met alles uit de kaart zo heet wordt terwijl die dat bij andere spellen niet wordt. Mijn set-up zit ruim boven min specs.
Nee, je hardware hoeft niet slecht te zijn. Koelings problemen zie ik ook als hardware. En daarmee bedoel ik dus ook dat het waarschijnlijk niet te maken heeft met het beta-zijn van de drivers of BF3.
Ik heb geen idee of het goed staat. Zoals gezegd ben ik een nubje op hardware gebied. Heb de juiste google termen voor zaken op cooling gebied nog niet ontdekt. Weet nu meer dan ik wil weten van de marketing jongens van ATI en XFX. :P Maar daarom ben ik je zeer erkentelijk voor het linkje. Ga nog wat rondneuzen op die site.

Bedankt voor de reactie!

Heb inmiddels wel bedacht dat een sidefan nog niet genoeg gaat betekenen. Denk dat directe koeling op de GPU stap 3 moet worden. (stap 2 is de leukste: boren! :P)
Veel succes met de site :). En lees mijn latere bericht hier boven ook nog even.
yzx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:49:
[...]

VF3000Atje erop, voor 40euro stilte en koelte? Boeie die garantie :P ben nog aan twijfelen om hem te halen
Of een Gelid Icy Vision, of 1 van de vele Scythe GPU koelers :). De meeste zijn al snel beter dan de stock koeling. Welke je kiest zal vooral afhangen van hoe veel je wilt betalen, hoeveel gram je aan je kaart durft te hangen, en hoe groot de koeler mag zijn (sommige zijn ruim groter dan de kaart). Dat wisselt redelijk per kaart, door bijvoorbeeld verschillen in de locatie van de VRMs.
De garantie is voor mij ook nooit een reden geweest, maar het is wel iets om in ieder geval te weten voor je het doet :). Sommige mensen zijn extra voorzichtig, of hebben 500 euro betaald voor hun kaart, ipv 100~300...

[ Voor 5% gewijzigd door jjwa op 02-10-2011 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
jjwa schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:51:
[...]

Of een Gelid Icy Vision, of 1 van de vele Scythe GPU koelers :). De meeste zijn al snel beter dan de stock koeling. Welke je kiest zal vooral afhangen van hoe veel je wilt betalen, hoeveel gram je aan je kaart durft te hangen, en hoe groot de koeler mag zijn (sommige zijn ruim groter dan de kaart). Dat wisselt redelijk per kaart, door bijvoorbeeld verschillen in de locatie van de VRMs.
Scythes passen niet op de 68xx series heb ik gezien, over de gelid niet zeker maar VF3000A past wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
yzx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:49:

Mijn CFX 6870 haal een temp van 80 graden main kaart en 73 voor de 2de kaart ze hebben stock koelers en draaien op 955/1155 @ stockvolt
Mijn 1075T @3,9ghz word maar 61 graden en dat is na 4 uur nolifeh op bf3 :P

Tevens het laatste uurtje dat ik game doe ik mijn side window open zodat de hitte in mijn kamer komt :P hoeft de echte verwarming niet aan :+
maar dat is een amd, mijn is intel: appels en peren kun je niet vergelijken :/, maar welke cooler heb je?

lekker die warmte vooral met dit weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
megadoom schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:52:
[...]

maar dat is een amd, mijn is intel: appels en peren kun je niet vergelijken :/, maar welke cooler heb je?

lekker die warmte vooral met dit weer :)
Ik heb 2 cores meer plus een OC van bna 1ghz :9

een Stock Mugen Rev 2 B

En savonds word het wat fris hoor venster is altijd open

[ Voor 7% gewijzigd door yzx op 02-10-2011 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Geen matches
megadoom schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:46:
haf 912 case

Hoe krijg je dit voor elkaar? Heb je stock koeling en een dikke overklok oid?

Ik heb een HAF 912 plus met 2x 200mm fans (voor en boven) en een 120mm achterin. Heb hier zelfs nog een 120mm liggen om aan de zijkant erbij te proppen maar nog geen zin gehad om dat te doen.

Mijn 2500k op 4,5 ghz lopen wordt niet warmer dan 60 graden. (met scythe mugen)

HD6950 unlocked naar 6970 en overclocked en die wordt niet warmer dan 68 graden en dat is dan met de fans op 50%. Vidcards kunnen volgens mij nog een boel meer warmte hebben maar met die cpu zou ik zeker oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-02 14:29
Geen matches
Was echt bang dat ik het spel niet op zijn max kon draaien met mijn hardware =]
Was van plan om nieuwere hardware ervoor te gaan aanschaffen maar zoals gewoonlijk viel alles wel mee. Kan hem lekker op zijn maximaal draaien met een i7 en 2 470's (: gelukkig ^^ haat dat als ik iets omlaag moet zetten is een tik van me T__T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
Jeffrey0416 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:57:
Was echt bang dat ik het spel niet op zijn max kon draaien met mijn hardware =]
Was van plan om nieuwere hardware ervoor te gaan aanschaffen maar zoals gewoonlijk viel alles wel mee. Kan hem lekker op zijn maximaal draaien met een i7 en 2 470's (: gelukkig ^^ haat dat als ik iets omlaag moet zetten is een tik van me T__T
ga je dan flippen met de retail? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
Geen matches
Boagriuz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:56:
[...]

Hoe krijg je dit voor elkaar? Heb je stock koeling en een dikke overklok oid?

Ik heb een HAF 912 plus met 2x 200mm fans (voor en boven) en een 120mm achterin. Heb hier zelfs nog een 120mm liggen om aan de zijkant erbij te proppen maar nog geen zin gehad om dat te doen.

Mijn 2500k op 4,5 ghz lopen wordt niet warmer dan 60 graden. (met scythe mugen)

HD6950 unlocked naar 6970 en overclocked en die wordt niet warmer dan 68 graden en dat is dan met de fans op 50%. Vidcards kunnen volgens mij nog een boel meer warmte hebben maar met die cpu zou ik zeker oppassen.
ik heb dus echt alles op stock lopen... en ik heb geen 2e 200mm fan. en heb alle stock fans (graka's: sapphire hd 6870)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Geen matches
yzx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:52:
[...]

Scythes passen niet op de 68xx series heb ik gezien, over de gelid niet zeker maar VF3000A past wel
Toen ik een 6870 wilde kopen (maar vervolgens opgelicht werd en de kaart nooit heb gekregen), heb ik het aardig uitgebreid opgezocht. Er zijn meerdere Scythe koelers die er wel op passen. En nog een hele hand vol andere merken/types die het goed doen. Dus keuze genoeg :).

Voor wie een after market GPU koeler koopt: Google er gewoon eerst op los, zien wat voor ervaringen mensen hebben met die specifieke koeler, voor die specifieke kaart.

Zo leerde ik bijvoorbeeld dat de VRM-koeling van de meeste aftermarket koelers (van die kleine opplak-blokjes, zoals je ook vaak voor het geheugen krijgt) voor een 6870 aardig gebrekkig is (kan heter worden dan met de stock koeler, en alsnog je systeem limiteren), en je veel beter de dikke bodem plaat van de stock koeler op je kaart kan gebruiken, en daar op de after market koeler :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Geen matches
yzx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:57:
[...]

ga je dan flippen met de retail? :+
Huh? is de beta versie lichter dan de final release ? dat wist ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
megadoom schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:58:
[...]

ik heb dus echt alles op stock lopen... en ik heb geen 2e 200mm fan. en heb alle stock fans (graka's: sapphire hd 6870)
Ik zou je stock koeler eens hermonteren

@JJWA,

Maar dan waren die niet prijs/performance en/of niet wat ik nodig had dus de nodige koeling
toen ik keek was wel begin dit jaar dus sja niet meer gekeken sinds februari
Jeffrey0416 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:00:
[...]

Nu maxed is tussen retail medium en high in 8)7

[ Voor 30% gewijzigd door yzx op 02-10-2011 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Geen matches
yzx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:00:
@JJWA,

Maar dan waren die niet prijs/performance en/of niet wat ik nodig had dus de nodige koeling
Ha ha, rustig maar, je hoeft je keuze niet te verdedigen :). De Zalman is een prima keuze. Ik wilde alleen aangeven dat er behalve die, ook andere goeie keuzes mogelijk zijn, voor mensen die er nog geen Zalman op hebben zitten :). Mijn persoonlijke reden dat ik de Zalman niet koos was bijvoorbeeld dat hij relatief lang is, en in mijn kast gaat dat in de weg van mijn HDDs zitten :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• partyondude
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-09 23:09
Geen matches
Tsurany schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:43:
Heb nu besteld, merk dat de beta toch te traag gaat op een HD4850. Met fraps soms een framedrop naar 10 gemeten terwijl het gemiddelde niet boven de 30 uit kwam, daar valt niet mee te gamen.
Wat heb je besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Geen matches
Jeffrey0416 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:00:
[...]

De beta gaat maar tot medium.
Dat word dus flippen. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-09 16:59
Geen matches
DanielWW2 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:04:
[...]

De beta gaat maar tot medium.
Dat word dus flippen. :P
Oftewel, wat DanielWW2 probeert te zeggen is het volgende;
Al zet je de settings in de beta op ultra, je zult medium quality textures hebben. De textures van high en ultra zitten gewoon nog niet in de game verwerkt.

Ga maar vast sparen voor nieuwe videokaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-05 21:18
Geen matches
megadoom schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:58:
[...]

Ik zou indd je koeler eens opnieuw monteren. Kan goed zijn dat hij er niet goed op zit en dat je cpu daardoor zo warm wordt. Of bestel voor een paar tientjes een scythe mugen 2, idle is mijn cpu nu 25-30 graden met dat ding erop.

Met de graka's zal het wel goed zitten, ze zitten dicht op elkaar en als je airflow niet zo goed is doordat je maar 1 fan hebt kunnen ze moeilijk al die warmte kwijt. De temperaturen zijn echter geen probleem. 70 graden onder max load is prima.

Een 2e fan erbij stoppen aan de bovenkant wil ook wel eens helpen om de warme lucht naar buiten te blazen, scheelt toch weer een paar graden meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey0416
Geen matches
no00waa schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:07:
[...]

Oftewel, wat DanielWW2 probeert te zeggen is het volgende;
Al zet je de settings in de beta op ultra, je zult medium quality textures hebben. De textures van high en ultra zitten gewoon nog niet in de game verwerkt.

Ga maar vast sparen voor nieuwe videokaarten :)
ohh god ><

time for a 3rd 470 i guess D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
Jeffrey0416 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:11:
[...]

ohh god ><

time for a 3rd 470 i guess D:
En de CV ketel verkopen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
jjwa schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 22:45:
[...Dat zijn goeie fans vergeleken met het meeste stock spul. Welke heb je exactor?
Dat vertel ik dinsdag ochtend als ik tijd heb om mijn kast onder handen te nemen. Heb eerlijk gezegd geen flauw benul! :) Had niet zo een goede hulp zo snel verwacht dus dacht post maar vast zodat ik dinsdag verder kan. Blijkt dat ik me nu haast schuldig moet gaan voelen dat ik niet meteen kan antwoorden. :)

Het is in ieder geval een standaard variant met een fan die lucht naar beneden blaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

Dat vertel ik dinsdag ochtend als ik tijd heb om mijn kast onder handen te nemen. Heb eerlijk gezegd geen flauw benul! :) Had niet zo een goede hulp zo snel verwacht dus dacht post maar vast zodat ik dinsdag verder kan. Blijkt dat ik me nu haast schuldig moet gaan voelen dat ik niet meteen kan antwoorden. :)

Het is in ieder geval een standaard variant met een fan die lucht naar beneden blaast.
Als je gamet stijgt je PC op? Zo ja dan weten we dan je een stock kaart hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:19:
[...]

1 of 2 fans? Dat is eigenlijk het enige antwoord dat ik zoek, ik hoef geen type nummer ofzo :).

En het antwoord zou zijn:
1 fan? Overweeg zoals yzx al zei een after market koeler. Als je daar specifieke info over wilt, is dat bijvoorbeeld daar te vinden.
2 fans? Is volgens mij prima koeling, ik zou niet aanraden die te vervangen.

En verder gewoon zoals ik al zei, haal de stof uit je koelers en uit je kast. Maak zo nodig nog even je kabelwerk netjes (Google op iets als 'cable management guide', als je er geen ervaring mee hebt en hulp wilt). En laat eventueel ons even weten hoe je koeling geregeld is (wat voor koeling zit waarop, welke kast heb je, wat voor fans zitten daar, waar, en wat voor formaat, etc), als je wilt dat we mee denken.

Succes :).
(En hardware nub zijn hoef je je niet voor te verontschuldigen, iedereen begint ergens :). Niet-noob kan je vooral worden door veel te lezen (en te doen).)

[ Voor 5% gewijzigd door jjwa op 02-10-2011 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
jjwa schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:26:
[...]

1 of 2 fans? Dat is eigenlijk het enige antwoord dat ik zoek, ik hoef geen type nummer ofzo :).

En het antwoord zou zijn:
1 fan? Overweeg zoals yzx al zei een after market koeler. Als je daar specifieke info over wilt, is dat bijvoorbeeld daar te vinden.
1 fan is niet altijd slecht kijk maar naar PCS+ kaarten en die van HIS natuurlijk de PCS+ 6870 is stiller en koeler dan de HAWK 6870 of was het de TF2 weet nietmeer

2 fans kunnen beter koelen maar ook luider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Geen matches
yzx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:30:
[...]

1 fan is niet altijd slecht kijk maar naar PCS+ kaarten en die van HIS natuurlijk de PCS+ 6870 is stiller en koeler dan de HAWK 6870 of was het de TF2 weet nietmeer

2 fans kunnen beter koelen maar ook luider
Klopt, maar volgens mij is bij XFX de 1-fan variant AMD's reference/stock koeler. Als ik die zelf zou hebben, zou ik die vervangen. Ik heb het hier heel specifiek alleen over de 1-fan of 2-fan varianten van de XFX 6850 kaarten, niks anders :).

[ Voor 10% gewijzigd door jjwa op 02-10-2011 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Geen matches
Moet zeggen dat ik de game er goed uit vind zien op 1920x1080.
Zelfs met mijn al een iets oudere videokaart(5870)
Alles kan op ultra en maxed out maar ik merk dat het dan toch niet helemaal soepel loopt dus zet ik het toch maar even een standje terug want het moet wel soepel draaien.
Verder is dit 1 van de weinige games waarbij mijn 2600K@ 4.5ghz zo goed als de hele tijd tussen de 50 en 60% belast word, dat heb ik nog zo goed als nooit mee gemaakt maar goed om te zien dat er games komen waarbij ze goed belast worden.

Zit er wel over te denken om een upgrade uit te voeren van een 5870 of er nog 1 bij te prikken 2e hands.
Ik las in het topic paar mensen zeggen dat de ultra settings in de beta niet de final settings zijn en je deze kan vergelijken met medium tot high?

[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 02-10-2011 23:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Is inderdaad 1 fan. Naar beneden gericht. Mijn kaart ziet er precies zo uit als het plaatje van de kaart op de XFX site dat jjwa postte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:33:
Is inderdaad 1 fan. Naar beneden gericht. Mijn kaart ziet er precies zo uit als het plaatje van de kaart op de XFX site dat jjwa postte.
Stock koeler dat is

Koeler valt nog mee heb mijne geocd en komt tot 80 graden dus vrij veilig over de noise sja headphone >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37

Audione0

Strijdt der titanen

Ik krijg telkens als ik een server binnen wil gaan de melding van windows dat BF3.exe niet meer werkt..

Weet iemand wat dat kan zijn?

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Audione0 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:41:
Ik krijg telkens als ik een server binnen wil gaan de melding van windows dat BF3.exe niet meer werkt..

'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Audione0 schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:41:

Typo in bestandnaam

Google BF3.exe crash fix en kom je tig van sites tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa

jjwa

CZ3 tentmuis

Geen matches
Verwijderd schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:33:
Okay. Dan zou ik je aanraden dat onstoffen te doen en dat kabelwerk fixen. Als je kaart daarna nog steeds te heet word, kan je overwegen een aftermarket GPU koeler te kopen, of andere verbeteringen aan je koeling (bijvoorbeeld een kast-fan ergens, ligt er aan hoe je dat nu geregeld hebt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
jjwa schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:56:
[...]

Okay. Dan zou ik je aanraden dat onstoffen te doen en dat kabelwerk fixen. Als je kaart daarna nog steeds te heet word, kan je overwegen een aftermarket GPU koeler te kopen, of andere verbeteringen aan je koeling (bijvoorbeeld een kast-fan ergens, ligt er aan hoe je dat nu geregeld hebt).
Ik heb nu een missie. Exactor it = Dust and Tiewrapman dinsdag a.s. :)

Je wordt enorm bedankt voor het meedenken jjwa en yxz. Laat mijn bevindingen (behalve welke troep wellicht uit de fans komen) dinsdag horen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audione0
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21:37

Audione0

Strijdt der titanen

yzx schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 23:42:
[...]

Typo in bestandnaam

Google BF3.exe crash fix en kom je tig van sites tegen :)
`

Hij werkt thnx..

Wat een vette game..!

Ik ga mij vooral concentreren op de gevecht heli's.

Ryzen 9 7950x3d / Asus Strixx x670E-E / Noctua NH-DH15 / 64GB Corsair Dominator 6000 / Crucial M500 – Samsung 990pro / MSI RTX 4070TI Super Gaming X Slim / Corsair RM1000x / Alles in een Fractal Define 7 Black gepropt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Goede vraag, ben ook wel benieuwd wat BF3 ons pc gamers weer gek maakt voor allerlei hardware.
( mijzelf inbegrepen) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Geen matches
http://forum.fok.nl/topic/1716609

Dat een goed systeem? Ook met het oog op upgraden naar bulldozer later?

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
Geen matches
Peter_Aragorn schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 07:30:

Bouw nu maar zelf een PC man :P

ik zou 8gb ram nemen
voeding kan geen cfx aan, dat is een onboard GPU? 2gb 6945 doubt dat dat bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MorgothG
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-04 13:48

MorgothG

deftones

BF3 maakt mijn comp ook te oud. Ga voor een economy upgrade zodat BF3 speelbaar wordt op 19". Maar dan wel met een AM3+ socket zodat ik over drie jaar oid een functionele upgrade kan doen zonder bakken geld voor marginale performance winst uit te geven. (zoals nu met de upgrade opties van een E6850 CPU van Intel :(

En ja, we worden weer helemaal gek gemaakt qua upgrade. Eerlijkheids halve, ik game nog maar weinig meer maar ga voor deze game gewoon tijd maken. Maar dan moet ik wel boven de 15 frames uitkomen :)

Ford narrowed his eyes. "This is what you call sarcasm, isn't it?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Laatst online: 15-11-2023
Geen matches
Hmmja zal ik dat maar doen vanmiddag. Post ik hem hier, kunnen jullie beoordelen :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Geen matches
Ik krijg de console niet naar beneden, want er is gewoon een bekend debug fps commando. Console zal vast in de retail zitten.

Leuke game, erg tricky voor iemand die nog nooit BF gespeeld heeft. Welke klasse moet ik ontwikkelen als ik accuraat op lange afstand wil schieten en toch close range veel burst heb? Om het te vergelijken, in CoD was ik een M4-reddot speler :X .

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-09 08:02
Geen matches
yzx schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 07:31:
[...]

Bouw nu maar zelf een PC man :P

ik zou 8gb ram nemen
voeding kan geen cfx aan, dat is een onboard GPU? 2gb 6945 doubt dat dat bestaat
2GB 6950 bestaat wel.
edit: maar in de fok posts staat "6450 2GB" en die bestaat gewoon

[ Voor 23% gewijzigd door RocketKoen op 03-10-2011 08:35 ]

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hupske
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:43

Hupske

AFCA

Geen matches
Peter_Aragorn schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 07:30:

Niet doen. Moederbord is geen am3+, dus bulldozer zal het niet worden. Ook is de videokaart bagger.
Voor dit geld kan je een betere hier krijgen in V&A.

Bekijk mijn Cults3d pagina voor simracing ontwerpen. iRacing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
  • Laatst online: 16-09 11:20
Geen matches
6870 1 gb of de 2 gb halen? Maakt dat nog veel uit? Qua prijs wel namelijk. Ik speel op 1920x1080

oftewel 6850 2 gb of de 6870 1 gb?

[ Voor 62% gewijzigd door Ewivis op 03-10-2011 09:45 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D / 64GB@3600mhz / ASUS 4080 Super TUF Gaming OC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barthezz Brick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-12-2023
Geen matches
Ewivis schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 09:44:
6870 1 gb of de 2 gb halen? Maakt dat nog veel uit? Qua prijs wel namelijk. Ik speel op 1920x1080

oftewel 6850 2 gb of de 6870 1 gb?
Ik zou dan voor 2x 6870 gaan in CF mocht je het kwijt kunnen. En anders de 2gb versie van 6870, steeds meer games hebben toch een flink aantal mb geheugen nodig en 1gb is steeds meer de standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb nu het hele weekend gespeeld met de volgende specs:

i7 920
12gb ram
GeForce 295 GTX

1920x1080 op een 24 inch 16:9 monitor.

Nu kan ik niet soepel op Ultra of High spelen, maar op Medium gaat dit wel goed. Alleen heb ik het gevoel dat hij soms ook geen 60fps+ haalt.

Nu ben ik van plan om een GTX590 te halen, om zo lekker te kunnen spelen. Volgens de performance guide van NVidia zit ik dan gebakken.

Mijn vraag echter is, in hoeverre zal een CPU upgrade naar een Sandy bridge i7 in additie tot GFX upgrade verschil maken? Ik denk zelf geen verschil. Wat jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Geen matches
Theregiment schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:06:
[...]

Ik zou dan voor 2x 6870 gaan in CF mocht je het kwijt kunnen. En anders de 2gb versie van 6870, steeds meer games hebben toch een flink aantal mb geheugen nodig en 1gb is steeds meer de standaard.
crossfire gaat neit lukken. mobo ondersteund het niet en mijn geldpotje ook niet... versie van 6870 is weer stuk duurder dan de 6850...

Dus het is het 1 of het ander zeg maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 10:48:
Ik heb nu het hele weekend gespeeld met de volgende specs:

i7 920
12gb ram
GeForce 295 GTX

1920x1080 op een 24 inch 16:9 monitor.

Nu kan ik niet soepel op Ultra of High spelen, maar op Medium gaat dit wel goed. Alleen heb ik het gevoel dat hij soms ook geen 60fps+ haalt.

Nu ben ik van plan om een GTX590 te halen, om zo lekker te kunnen spelen. Volgens de performance guide van NVidia zit ik dan gebakken.

Mijn vraag echter is, in hoeverre zal een CPU upgrade naar een Sandy bridge i7 in additie tot GFX upgrade verschil maken? Ik denk zelf geen verschil. Wat jullie?
Voor zover ik weet is BF3 wel gulzig in CPU gebruik. Ik zou op je huidige systeem eens gaan kijken wat het CPU gebruik is tijdens het spelen. Als die nou tegen de 100% aantikt constant (zoals bij mijn E8400 @ 3,6Ghz) dan is het misschien wel de moeite waard om een CPU upgrade te doen.

Aan de andere kant, Socket 2011 staat alweer bijna voor de deur met bijbehorende chipsets en deze zijn meer geschikt voor gaming dan de huidige Socket 1155 (i5 2500k etc)

Edit: ik zie net dat de open beta van start gegaan is :D Even zien wat mijn PC doet met BF3, specs:
  • E8400 @ 3,6Ghz
  • HD3870 CF
  • 4GB memory
  • 4x Raptor 74GB RAID 0
Ja ik weet het; een beetje outdated. Even zien wat het doet XD

[ Voor 10% gewijzigd door TheNephilim op 03-10-2011 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 22:21
Geen matches
Bij mij loopt op medium alles prima!
22'' scherm (1680 x1050 ofzo)
i7 @ 2,6GHz
GTX 285
zet ik alles op ultra heb ik op sommige stukken dat het spel wat minder soepel loopt.
AA heb ik nog niet mee lopen vogelen, ga ik waarschijnlijk vanavond nog doen.

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shazjia
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-12-2024
Geen matches
Gisteren de beta geinstalleerd en ff lekker wezen knallen.
Op High loopt hij lekker soepel, echter op ultimate (heet dat zo in dit spel?) heb ik toch wel framedrop bij explosies e.d.

Nu zit ik te denken om een tweede grafische kaart erbij te kopen en deze in SLi te zetten.
Nu vraag ik me alleen af of dit ook echt performance gaat schelen. (ik ben niet heel bekend met de performance van SLi)

Wellicht dat iemand anders ervaringen heeft hiermee?

Dit zijn mijn speccs:

Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07GHz (8 CPUs), ~3.1GHz
Memory: 6144MB RAM @ 1666MHz (HyperX)
Hard Drive: 64 GB OCZ Onyx
Video Card: MSI GTX 460 HAWK
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit
Motherboard: P6T Deluxe v2

- Wesley

Excuses als het niet de bedoeling is dit soort vragen hier te plaatsen.

[ Voor 0% gewijzigd door Shazjia op 03-10-2011 11:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Laatst online: 14-09 10:19
Geen matches
toch vreemd dat er mensen voorbij komen met een stuk krachtiger systeem dan de mijne.
Die het vervolgens niet fatsoenlijk kunnen spelen. heeft sowieso te maken met het feit dat het een beta is.
Maar alsnog vind het wat vaagjes

Ik speel op een
AMD Phenom X4 840 @ stock
HD 5770
4GB

en in de beta op "high". draait prima ! ( Geen flauw idee hoeveel fps )
* merk trouwens dat het wel erg server gevoelig is. de ene server prima geen enkel probleem
op de andere server meer last van glitches/lag/bugs

[ Voor 16% gewijzigd door osmosis op 03-10-2011 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:18
Geen matches
Dames en heren, er zit in de beta geen "ultimate".
Voor zover ik weet is alles "normal" en is dus ook high geen "high".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewivis
Geen matches
Electromonkey schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:37:
Dames en heren, er zit in de beta geen "ultimate".
Voor zover ik weet is alles "normal" en is dus ook high geen "high".
low is zeker wel low hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Geen matches
Ewivis schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:38:
[...]

low is zeker wel low hoor ;)
*zucht* ja uiteraard kan je altijd naar beneden.... dit leek mij logisch.

Mijn punt is dat ze de textures voor high en ultimate niet in de beta hebben toegevoegd.
Dat je van normal naar low kan is volgens mij vanzelfsprekend.

[ Voor 25% gewijzigd door Electromonkey op 03-10-2011 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shazjia
Geen matches
Dit zou kunnen, echter vind ik het dan raar dat ik een FPS drop krijg als ik hem op Ultimate zet.

[ Voor 189% gewijzigd door Shazjia op 03-10-2011 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Geen matches
jterpstra schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:35:
toch vreemd dat er mensen voorbij komen met een stuk krachtiger systeem dan de mijne.
Die het vervolgens niet fatsoenlijk kunnen spelen. heeft sowieso te maken met het feit dat het een beta is.
Maar alsnog vind het wat vaagjes

Ik speel op een
AMD Phenom X4 840 @ stock
HD 5770
4GB

en in de beta op "high". draait prima ! ( Geen flauw idee hoeveel fps )
* merk trouwens dat het wel erg server gevoelig is. de ene server prima geen enkel probleem
op de andere server meer last van glitches/lag/bugs
Shazjia schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:29:
Gisteren de beta geinstalleerd en ff lekker wezen knallen.
Op High loopt hij lekker soepel, echter op ultimate (heet dat zo in dit spel?) heb ik toch wel framedrop bij explosies e.d.

Nu zit ik te denken om een tweede grafische kaart erbij te kopen en deze in SLi te zetten.
Nu vraag ik me alleen af of dit ook echt performance gaat schelen. (ik ben niet heel bekend met de performance van SLi)

Wellicht dat iemand anders ervaringen heeft hiermee?

Dit zijn mijn speccs:

Processor: Intel(R) Core(TM) i7 CPU 950 @ 3.07GHz (8 CPUs), ~3.1GHz
Memory: 6144MB RAM @ 1666MHz (HyperX)
Hard Drive: 64 GB OCZ Onyx
Video Card: MSI GTX 460 HAWK
Operating System: Windows 7 Professional 64-bit
Motherboard: P6T Deluxe v2

- Wesley

Excuses als het niet de bedoeling is dit soort vragen hier te plaatsen.
Zonder het vermelden van resolutiies hebben deze posts niet echt veel waarde? Op 800*600 kan je die game bijna altijd op high draaien. Resoluties vermelden dus graag. Ook het vermelden van AA en MSAA settings geeft een stuk meer inzicht.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Geen matches
sorry voor de dubbel post, maar browser deed weird met laden.

[ Voor 93% gewijzigd door Gizzy op 03-10-2011 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shazjia
Geen matches
Sorry, dacht dat ik deze vermeld had.
Ik draai dit op 1920x1080.

AA / MSAA weet ik zo niet, ben nu op werk.
maar als ik me goed herinner had ik alles op maximaal gezet.

[ Voor 45% gewijzigd door Shazjia op 03-10-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electromonkey
Geen matches
Shazjia schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:53:
Dit zou kunnen, echter vind ik het dan raar dat ik een FPS drop krijg als ik hem op Ultimate zet.
Engels leesvoer voor de volhouder ;) :

http://csnation.net/showt...ted-in-Battlefield-3-Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shazjia
Geen matches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:58

Pimmuz

Roar

Bernardo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 11:04:
[...]

Voor zover ik weet is BF3 wel gulzig in CPU gebruik. Ik zou op je huidige systeem eens gaan kijken wat het CPU gebruik is tijdens het spelen. Als die nou tegen de 100% aantikt constant (zoals bij mijn E8400 @ 3,6Ghz) dan is het misschien wel de moeite waard om een CPU upgrade te doen.

Aan de andere kant, Socket 2011 staat alweer bijna voor de deur met bijbehorende chipsets en deze zijn meer geschikt voor gaming dan de huidige Socket 1155 (i5 2500k etc)

Edit: ik zie net dat de open beta van start gegaan is :D Even zien wat mijn PC doet met BF3, specs:
  • E8400 @ 3,6Ghz
  • HD3870 CF
  • 4GB memory
  • 4x Raptor 74GB RAID 0
Ja ik weet het; een beetje outdated. Even zien wat het doet XD
Je moet Supreme niet verkeerd voorlichten he :p

Ivy bridge komt eerst nog langs en dat is grotendeels gericht op het 1155 socket. Hoe jij erbij komt dat socket 1155 en de 2500 niet geschikt zijn voor gaming ben ik benieuwd naar... aangezien de highend i7 serie misschien wel goed is voor gaming maar ook onbetaalbaar en die i5 2500 presteert ongeveer even goed en is 1/4 van de prijs.

Socket 2011 duurt echt nog wel even maar het is ook niet verstandig als Supreme nu upgrade naar 1155 :p
die gtx295 is probaly de bottleneck maar om die te vervangen voor een gtx590 is weer overkill 8)7

Dus advies voor Supreme (dunno zijn budget) octje op die 920, gtx295 erbij in SLI of een leuke 560ti OC halen of de 570 of een 6950 of iets dergelijks maar zoals ik al zei ik weet zijn budget niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 16:15
Geen matches
Hallo,

Ik heb nog een oudere configuratie staan:

CPU: E6600 @ stock
GPU: 8800GT
mobo: P35 bordje (geen sli)
voeding: Coolermaster 520watt
RAM: 4GB 800mhz.

Nu zat ik te denken om tweedehands een Q9550 te kopen (hoef ik geen ander moederbord en geheugen te kopen) en een 6870 / 6950 op de kop te tikken (ben ik voor 250 euro klaar). En dan misschien later nog wat geheugen erbij prikken.

Is dit een goed idee? of kan ik beter een compleet nieuws systeem kopen? En is mijn voeding krachtig genoeg voor zo'n upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:20
Geen matches
JT888 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:05:
[...]

Wat een onzin zeg mensen met brakke gpu zijn in nadeel want het loopt ruk klaar.
Ik heb zelf zware framedrops super irritant. Dus ik speel nu op ps3 daardoor geen frame drops meer zoveel leuker.
Mijn GTX260 core216 haalt +- 35 FPS met alles op low.

CPU staat op 4.2GHz en 6GB RAM dus mijn GPU kan wel wat verberterd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16-09 10:44

TheNephilim

Wtfuzzle

Geen matches
Pimmuz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:21:
[...]

Je moet Supreme niet verkeerd voorlichten he :p

Ivy bridge komt eerst nog langs en dat is grotendeels gericht op het 1155 socket. Hoe jij erbij komt dat socket 1155 en de 2500 niet geschikt zijn voor gaming ben ik benieuwd naar... aangezien de highend i7 serie misschien wel goed is voor gaming maar ook onbetaalbaar en die i5 2500 presteert ongeveer even goed en is 1/4 van de prijs.

Socket 2011 duurt echt nog wel even maar het is ook niet verstandig als Supreme nu upgrade naar 1155 :p
die gtx295 is probaly de bottleneck maar om die te vervangen voor een gtx590 is weer overkill 8)7

Dus advies voor Supreme (dunno zijn budget) octje op die 920, gtx295 erbij in SLI of een leuke 560ti OC halen of de 570 of een 6950 of iets dergelijks maar zoals ik al zei ik weet zijn budget niet...
Dat klopt, Ivy Bridge komt ook nog om de hoek kijken. Maar voor zover bekend zal dan Socket 2011 niet lang op zich laten wachten.

"meer geschikt voor gaming" .... Ik heb niet geschikt dat Socket 1155 niet geschikt is voor gaming, alleen dat de nieuwe Socket 2011 beter is in games. Waarom? Nou meer PCI-e lanes, wat handig is bij het gebruik van bijv. SLI of CrossfireX.

De i5 2500k zou ook mijn keuze zijn, de i7 2600k is niet veel beter. Games hebben aan 4 threads wel genoeg en profiteren niet echt van de 8 threads doormiddel van Hyper Threading op de i7.

Als ik Supreme was zou ik inderdaad ook adviseren om een HD6950 te kopen, dan krijg je weer even een boost en kun je er altijd 1 bijkopen voor CrossfireX wat vaak goedkoper is dan straks weer een HD7xxx te kopen als die net uit zijn.

Maar inderdaad, budget is natuurlijk bepalend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Astratuner schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:30:
[...]

Mijn GTX260 core216 haalt +- 35 FPS met alles op low.

CPU staat op 4.2GHz en 6GB RAM dus mijn GPU kan wel wat verberterd worden.
Wat voor CPU heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-09 13:20
Geen matches
Mijn cpu staat nog steeds 90% van de tijd op een gemiddelde load van 25% en ik draai het op een i7 920 @ 2,66ghz :p

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 21:53
Geen matches
Het draait toch redelijk goed op mijn pc(zie inventaris voor specs).

Alles op high behalve shadows op medium, FPS heb ik nog niet gemeten, zal ik vanavond even doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Geen matches
Terrz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:29:
Hallo,

Ik heb nog een oudere configuratie staan:

CPU: E6600 @ stock
GPU: 8800GT
mobo: P35 bordje (geen sli)
voeding: Coolermaster 520watt
RAM: 4GB 800mhz.

Nu zat ik te denken om tweedehands een Q9550 te kopen (hoef ik geen ander moederbord en geheugen te kopen) en een 6870 / 6950 op de kop te tikken (ben ik voor 250 euro klaar). En dan misschien later nog wat geheugen erbij prikken.

Is dit een goed idee? of kan ik beter een compleet nieuws systeem kopen? En is mijn voeding krachtig genoeg voor zo'n upgrade?
Wat is je budget en hoelang wil je het nog uitstellen? Wij hebben ongeveer dezelfde setup en ik kan het spelen op low en lage reso :P

Maar jij hebt 4gb ram dat helpt en met die Q9550 en een 6870 (maybe zelfs alvast een 6950 voor later cfx?) kun je vast wel weer een tijdje redden op medium/high :)

Voeding tjah ik hoor en zie regelmatig dat men niet zo happy is als het over CM voedingen gaat.
Proberen kan altijd gaat ie stuk koop je een nieuwe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
R0y. schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:33:
Het draait toch redelijk goed op mijn pc(zie inventaris voor specs).

Alles op high behalve shadows op medium, FPS heb ik nog niet gemeten, zal ik vanavond even doen!
Valt mij dan heel erg mee op een tweepitter ! wat GPU?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astratuner
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 19:20
Geen matches
Core i7 920 @ 4.2GHz watercooled.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Laatst online: 21:53
Geen matches
Inventaris:
inventaris: PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ik heb een budget van de 620 euro (GeForce GTX590 prijs:P)

Daarnaast ben ik veeleisend qua frames per second. Ik wil gewoon op Ultra en alle AA en AF op hoogst 60+ FPS kunnen halen ook als er 20 rookbommen liggen te blazen bij wijze van spreken.

Ik zal vanavond eens mn CPU in de gaten houden wat die doet tijdens het spelen. Maar ik denk zelf ook dat die nog niet echt aan een upgrade toe is.

Ik vrees dat ik met de door jullie voorgestelde kaarten mijn eis niet haal, en dat baseer ik op een hele ochtend benchmarcs/vergelijkingen & de performance guide van NVidia met een kritisch oog gelezen te hebben.

Op z'n minst heb ik een GTX580 nodig, en het liefst die in SLI. Maar aangezien die 400 euro kost, en zodra de GTX600 serie uitkomt, de prijs zakt naar 300 euro de komende tijd, kost dat mij 700 euro voor een SLI Setup. Terwijl de GTX590 "maar" 600 euro kost. Dusja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Geen matches
Bernardo schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:30:
[...]

Dat klopt, Ivy Bridge komt ook nog om de hoek kijken. Maar voor zover bekend zal dan Socket 2011 niet lang op zich laten wachten.

"meer geschikt voor gaming" .... Ik heb niet geschikt dat Socket 1155 niet geschikt is voor gaming, alleen dat de nieuwe Socket 2011 beter is in games. Waarom? Nou meer PCI-e lanes, wat handig is bij het gebruik van bijv. SLI of CrossfireX.

De i5 2500k zou ook mijn keuze zijn, de i7 2600k is niet veel beter. Games hebben aan 4 threads wel genoeg en profiteren niet echt van de 8 threads doormiddel van Hyper Threading op de i7.

Als ik Supreme was zou ik inderdaad ook adviseren om een HD6950 te kopen, dan krijg je weer even een boost en kun je er altijd 1 bijkopen voor CrossfireX wat vaak goedkoper is dan straks weer een HD7xxx te kopen als die net uit zijn.

Maar inderdaad, budget is natuurlijk bepalend.
2011 komt zeker te weten in 2012 (staat dat toch raar :p) aangezien AMD dan ook met nieuwe socket FM komt en daar zitten ook meer en betere features in voor pci-e en usb 3.0.

Ivy Bridge word nog redelijk betaalbaar alhoewel het ook allemaal natte vingerwerk is natuurlijk maar ik vermoed dat Ivy wat meer voor de low/main stream markt word en 2011 weer high end maarja zelfs over die Bulldozers die er al hadden moeten zijn is eigenlijk nog niks bekend :(

Supreme wat is je budget nou? ;)

EDIT:

Een antwoord _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Pimmuz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:21:
[...]

Ik heb toevallig naar de performance vraag van BF3 zitten te kijken tijdens een paar potjes maar ik heb nog niet gezien dat de cpu usage boven de 50% is gekomen, zonder OC.

Mijn 5870 daarintegen heeft het wel lekker druk met een gemiddelde load van 99% :P

| Gigabyte X870E AORUS PRO | AMD 9800X3D | 2x16GB DDR5 | AORUS 5080 Xtreme | FSP hydro Pro 1000watt | 2TB WD Black | 2019 Tesla Model 3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Geen matches
Verwijderd schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:39:
Ik heb een budget van de 620 euro (GeForce GTX590 prijs:P)

Daarnaast ben ik veeleisend qua frames per second. Ik wil gewoon op Ultra en alle AA en AF op hoogst 60+ FPS kunnen halen ook als er 20 rookbommen liggen te blazen bij wijze van spreken.

Ik zal vanavond eens mn CPU in de gaten houden wat die doet tijdens het spelen. Maar ik denk zelf ook dat die nog niet echt aan een upgrade toe is.

Ik vrees dat ik met de door jullie voorgestelde kaarten mijn eis niet haal, en dat baseer ik op een hele ochtend benchmarcs/vergelijkingen & de performance guide van NVidia met een kritisch oog gelezen te hebben.

Op z'n minst heb ik een GTX580 nodig, en het liefst die in SLI. Maar aangezien die 400 euro kost, en zodra de GTX600 serie uitkomt, de prijs zakt naar 300 euro de komende tijd, kost dat mij 700 euro voor een SLI Setup. Terwijl de GTX590 "maar" 600 euro kost. Dusja...
Je hebt alleen SLI ondersteuning op je mobo? dan 2x 560ti OC of 2x 570, je zegt het zelf al ik heb 620E en dat is niet genoeg voor een totale upgrade dus spendeer het dan slim ipv het over de balk te gooien ;)

Je cpu is goed zat je gpu mist powah...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Geen matches
Pimmuz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:34:
[...]

Wat is je budget en hoelang wil je het nog uitstellen? Wij hebben ongeveer dezelfde setup en ik kan het spelen op low en lage reso :P

Maar jij hebt 4gb ram dat helpt en met die Q9550 en een 6870 (maybe zelfs alvast een 6950 voor later cfx?) kun je vast wel weer een tijdje redden op medium/high :)

Voeding tjah ik hoor en zie regelmatig dat men niet zo happy is als het over CM voedingen gaat.
Proberen kan altijd gaat ie stuk koop je een nieuwe :P
tjah budget ligt zo rond de 200 euro.

Ik dacht dat CM voedingen juist goed waren :P. Maar is die 520wat genoeg voor een q9550 en een 5870/6950?

Mijn moederbord heeft maar één PCI-e slot, dus crossfire of SLI is uitgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Geen matches
Terrz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:45:
[...]

tjah budget ligt zo rond de 200 euro.

Ik dacht dat CM voedingen juist goed waren :P. Maar is die 520wat genoeg voor een q9550 en een 5870/6950?

Mijn moederbord heeft maar één PCI-e slot, dus crossfire of SLI is uitgesloten.
Is ook onzin wat hij verteld, CM maakt goeie degelijke voedingen, vooral de Silent Pro versies doen het erg goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Geen matches
Verderf schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:49:
[...]

Is ook onzin wat hij verteld, CM maakt goeie degelijke voedingen, vooral de Silent Pro versies doen het erg goed :)
Oké, ik dacht al dat dat niet klopte :).

Een GTX 295 is in sneller als een GTX560 bijna even snel als een HD6950 volgens benchmarks, is dit een goed idee om te upgraden? Aangezien deze voor 125 euro op de kop te tikken zijn.

En tot hoever merk ik het verschil in het ontbreken van DX11?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Geen matches
Verderf schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:49:
[...]

pardon? ik probeer mensen hier te helpen en jij zegt dat ik onzin verkoop?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1468639

Ga je eerst daar maar in verdiepen voordat je zo dom gaat lopen reageren of zoek een review op van een cm voeding waar die als beste uit de test komt pfff...

[ Voor 27% gewijzigd door Pimmuz op 03-10-2011 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 09:05
Ik heb het volgende systeem en zit ook te denken aan een upgrade voor BF3:
Intel E8400
4 gig ram
Radeon 4850

Nou is mijn budget maar +- 150 euro, dus het wordt of de grafische kaart of de processor. Ik wou gaan voor de 6870 maar ik vraag me af of mijn cpu dan niet een bottleneck wordt. Wat bevelen jullie aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
DeepSeven schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:01:
Intel E8400
4 gig ram
Radeon 4850

Nou is mijn budget maar +- 150 euro, dus het wordt of de grafische kaart of de processor. Ik wou gaan voor de 6870 maar ik vraag me af of mijn cpu dan niet een bottleneck wordt. Wat bevelen jullie aan?
Ik zou gaan voor de gpu. Die E8400 kan je nog wel wat OC'en eventueel. Maar de 6870 erin prikken of een 560TI zorgt voor beduind meer performance winst dan een andere 775 processor.

[ Voor 54% gewijzigd door Gizzy op 03-10-2011 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Geen matches
Terrz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:54:
[...]

Oké, ik dacht al dat dat niet klopte :).

Een GTX 295 is in sneller als een GTX560 bijna even snel als een HD6950 volgens benchmarks, is dit een goed idee om te upgraden? Aangezien deze voor 125 euro op de kop te tikken zijn.

En tot hoever merk ik het verschil in het ontbreken van DX11?
Ik heb überhaupt niet gezegd dat het niet gaat werken, hell voor het zelfde geld werkt het nog 3jaar prima met die voeding who know's...

Punt is qua betrouwbaarheid en stabiliteit heeft CM de afgelopen jaren steekjes laten vallen om het dan maar even zo neer te zetten.

Over je GTX295 GTX560 HD6950 verhaal bedoel je dan een non TI 560? joh ja die is trager dan een 295 en zeker een stuk trager dan de 6950 :p De TI uitvoering daarin tegen ligt rond de 6950 en is nieuw niet voor 125Euro op de kop te tikken ;)

Q9550+6870 zou toch leuk setje zijn voor 200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Intel E8400
4 gig ram
Radeon 4850

Het verschil tussen een Core2Duo of een Quadcore uit dezelfde tijd is nu voor BF3 aanzienlijk.
En kun je niet een 2de 4850 erin zetten en dan een 2dehands Q6600 erbij doen? moet je ook wel onder de 150 blijven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Geen matches
Pimmuz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 13:56:
[...]

pardon? ik probeer mensen hier te helpen en jij zegt dat ik onzin verkoop?

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1468639

Ga je eerst daar maar in verdiepen voordat je zo dom gaat lopen reageren of zoek een review op van een cm voeding waar die als beste uit de test komt pfff...
Je hoeft niet gelijk zo aggresief te reageren mannetje :/

"ik hoor en lees af en toe slechte dingen" zegt helemaal niks want hoe vaak zie je mensen klagen en hoe vaak zie je mensen goeie dingen posten, juist klagende mensen lees je meer, wat ook logisch is.

Daarnaast zijn er genoeg goeie reviews van CM voedingen te vinden, en ja ik geloof echt wel dat er betere voedingen zijn in vs reviews maar dat betekend nog niet dat ze slechte voedingen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 15:13
Intel E8400
4 gig ram
Radeon 4850

De E8400 is de bottleneck, ik heb mijn E8500 op 4.0GHz lopen en zie dat mijn cores continue op de 100% zitten. Ik heb met mijn MSI N285GTX-T2D1G-OC en dan nog eens overgeklokt op 720MHz/1535MHz/1275MHz (core/shader/memory) helaas tussen de 25 en 40fps.

Edit @ 1920x1080, high/medium/low settings maakt geen verschil. Wat ik hiermee wil zeggen is dat zelfs met een betere videokaart je niet veel verschil zult zien.

[ Voor 10% gewijzigd door MaTr1x op 03-10-2011 14:13 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
Geen matches
Pimmuz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:02:
[...]

Ik heb überhaupt niet gezegd dat het niet gaat werken, hell voor het zelfde geld werkt het nog 3jaar prima met die voeding who know's...

Punt is qua betrouwbaarheid en stabiliteit heeft CM de afgelopen jaren steekjes laten vallen om het dan maar even zo neer te zetten.

Over je GTX295 GTX560 HD6950 verhaal bedoel je dan een non TI 560? joh ja die is trager dan een 295 en zeker een stuk trager dan de 6950 :p De TI uitvoering daarin tegen ligt rond de 6950 en is nieuw niet voor 125Euro op de kop te tikken ;)

Q9550+6870 zou toch leuk setje zijn voor 200?
Ik bedoel ook helemaal niks aanvallend, ik sta altijd open voor kritiek. Ik ben de laatste jaren een beetje uit de hardware maar toen ik 3-4 jaar terug een voeding wou kopen prees iedereen mij een coolermaster aan. Hoe coolermaster de laatste jaren is weet ik dus niet.

Kwa kwaliteit hoeft het inderdaad niets te zeggen aangezien ik ook jaren op een "huntkey 300W" voeding van 3 tientjes heb gedraaid en die nog steeds trouw dienst doet in een PC van een familielid. :7

Ik stelde mijn voeding vraag in eerste instantie om te vragen of 520Watt krachtig genoeg was voor een dergelijke configuratie, dit buiten de kwaliteit van de voeding om :).

Bedankt voor de feedback verder, ik zal eens kijken naar een q9550 en een 6870 :).

Misschien duw ik er ook wel een q6600 in met een goede OC :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Geen matches
Verderf schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:08:
[...]

Je hoeft niet gelijk zo aggresief te reageren mannetje :/

"ik hoor en lees af en toe slechte dingen" zegt helemaal niks want hoe vaak zie je mensen klagen en hoe vaak zie je mensen goeie dingen posten, juist klagende mensen lees je meer, wat ook logisch is.

Daarnaast zijn er genoeg goeie reviews van CM voedingen te vinden, en ja ik geloof echt wel dat er betere voedingen zijn in vs reviews maar dat betekend nog niet dat ze slechte voedingen maken.
Jij zegt dat ik onzin verkoop dat zie ik als een aanval gezien het feit dat ik al tijdje hier rondneus en mee discussieer in het BBG Gamesysteem aanschaf topic en daar word CM gewoon af geraden. Ook in het BBG Voedingen topic zul je dat terug vinden.

Ik ga mensen niet adviseren en dat er dan een of andere lolbroek langs komt en die roept dat ik onzin verkoop dat is gewoon niet aardig.

En zoals ik al zei het zal best werken ik dacht dat Zalman (Zalman 600HP) ook betrouwbaar was en nooit stuk ging nou afgelopen weekend dus wel ;)

EDIT:

Kappen met dat mannetje aub...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Geen matches
Terrz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:09:
[...]

Ik bedoel ook helemaal niks aanvallend, ik sta altijd open voor kritiek. Ik ben de laatste jaren een beetje uit de hardware maar toen ik 3-4 jaar terug een voeding wou kopen prees iedereen mij een coolermaster aan. Hoe coolermaster de laatste jaren is weet ik dus niet.

Kwa kwaliteit hoeft het inderdaad niets te zeggen aangezien ik ook jaren op een "huntkey 300W" voeding van 3 tientjes heb gedraaid en die nog steeds trouw dienst doet in een PC van een familielid. :7

Ik stelde mijn voeding vraag in eerste instantie om te vragen of 520Watt krachtig genoeg was voor een dergelijke configuratie, dit buiten de kwaliteit van de voeding om :).

Bedankt voor de feedback verder, ik zal eens kijken naar een q9550 en een 6870 :).

Misschien duw ik er ook wel een q6600 in met een goede OC :).
Ja ik had het zelfde 2 a 3 maanden geleden en als je dan tijdje hier meeloopt en eerst leest en daarna mee gaat praten leer je ook een hoop... Daarom reageer ik zo fel als er iemand me dan even vertelt dat ik maar wat rond loop te blaten :+

Kan best hoor dat CM paar jaar geleden stukken beter was dat weet ik allemaal niet ik bedoel heb jier een oud AMD systeem (x2 4200) met een Zalman 400HP en die werkt nog goed terwijl mijn huidige setup met een Zalman 600HP het laatst begaf hehe tjah shit happens :p

520W is ook meer dat zat maar het gaat ook om de betrouwbaarheid zou toch zuur zijn als dat ding het begaf en bv je mobo een opdonder krijgt...

Ja succes ermee ik zou meer aan de gpu uitgeven dan de cpu gezien die cpu een tijdelijke upgrade is en de gpu misschien nog langer mee kan als je bv de 6950 neemt :P

Kun je in je nieuwe systeem CFX draaien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Geen matches
Pimmuz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:12:
[...]
Ik ga mensen niet adviseren en dat er dan een of andere lolbroek langs komt en die roept dat ik onzin verkoop dat is gewoon niet aardig.
We maken allemaal wel eens eens fout door een zin verkeerd te formuleren, het is echt niet nodig om dit soort dingen zo aggresief op de man te spelen.

Maar goed, have it your way - I stand corrected.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Geen matches
Verderf schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:20:
[...]

We maken allemaal wel eens eens fout door een zin verkeerd te formuleren, het is echt niet nodig om dit soort dingen zo aggresief op de man te spelen.

Maar goed, have it your way - I stand corrected.
True en je hebt aan mij ook wel een goeie als je snapt wat ik bedoel ;)

excuses voor de toon.

En het blijven toch allemaal meningen want ik roep nu dus iets wat ik daar lees en hoor en das eigenlijk ook niet slim want als het mensen het echt willen weten zullen ze zich er zelf in moeten verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verderf
Geen matches
Pimmuz schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 14:23:
[...]

True en je hebt aan mij ook wel een goeie als je snapt wat ik bedoel ;)

excuses voor de toon.

En het blijven toch allemaal meningen want ik roep nu dus iets wat ik daar lees en hoor en das eigenlijk ook niet slim want als het mensen het echt willen weten zullen ze zich er zelf in moeten verdiepen!
d:)b No hard feelings ;) We zitten hier immers om van elkaar te leren!

[ Voor 6% gewijzigd door Verderf op 03-10-2011 14:26 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 43 Laatste

Let op:
Het is niet de bedoeling hier te patsen met je systeemspecs of enkel je specs te dumpen met de vraag of dit gaat draaien. Daarnaast zijn natuurlijk de gebruikelijke regels van toepassing zoals niet slowchatten, flamen, trollen etc.