[Mac OS X Lion] Ervaringen & Discussie - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exirion schreef op zondag 29 januari 2012 @ 14:13:
[...]

Hij bedoelt eigenlijk dat ie een vastgeroeste PC-gebruiker is die eerst 5 jaar de kat uit de boom moeten kijken met schokkende nieuwe features (over bejaarden gesproken) totdat Microsoft het van Apple kopieert is en het dan ineens wel allemaal super handig is :P
Integendeel, ik heb de laatste 5 jaar eigenlijk nauwelijks PCs aangeraakt. En ook nu, Leopard is perfect voor mij. Maar aangezien ik -zoals ik zei- moet upgraden ivm compatibiliteit verkies ik Windows 7 boven 10.7. Windows is meer to the point, meer een instrument, terwijl OSX 'overal' is met de App Store e.d. Vroeger was het gewoon omgekeerd!

Apple is m.i. op het perfecte punt geweest tussen overlaten aan de gebruiker en het zelf doen (Tiger, Leopard en Snow Leopard, de vergelijking waarmee dit weer gestart is!), en is nu te ver doorgeschoten naar wij doen het voor jou; vandaar 'voor senioren'. En dan bedoel ik niet dat het niet handig is; het is gewoon te betuttelend van sfeer dat er rond hangt. Apple straalt uit dat alles wat ze produceren 'happyness in a box' is. I don't like that. Een computer is voor mij een instrument is en ik zoek mijn geluk ergens anders.

Again, mijn mening.

En best weer triestig dat dit het resultaat is van het laten vallen van de woorden 'ik prefereer Windows omdat...'.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2012 @ 15:01:
[...]

Integendeel, ik heb de laatste 5 jaar eigenlijk nauwelijks PCs aangeraakt. En ook nu, Leopard is perfect voor mij. Maar aangezien ik -zoals ik zei- moet upgraden ivm compatibiliteit verkies ik Windows 7 boven 10.7. Windows is meer to the point, meer een instrument, terwijl OSX 'overal' is met de App Store e.d. Vroeger was het gewoon omgekeerd!

Apple is m.i. op het perfecte punt geweest tussen overlaten aan de gebruiker en het zelf doen, en is nu te ver doorgeschoten naar wij doen het voor jou; vandaar 'voor senioren'. En dan bedoel ik niet dat het niet handig is; het is gewoon te betuttelend van sfeer dat er rond hangt. Apple doet alsof alles wat ze produceren 'happyness in a box' is. Terwijl een computer voor mij een instrument is en ik mijn geluk ergens anders zoek.

Again, mijn mening.
Allereerst, jouw mening. Maar nu mijn mening over jouw mening. :P Ik vat jou namelijk niet helemaal. Je hebt het over dat Apple je betutteld onder Lion en dat het voor senioren is (dit kan ik eigenlijk totaal niet plaatsen). Maar je hebt met Windows meer focus in je werken? Ik zou juist denken dat het omgekeerd is (en ja ik heb geruime ervaring met het Windows-platform hoor). Zoals CyBeR al aangaf, deel ik die mening ook. In Windows is er juist een chaos van menu's, verwijzingen, programmatuur, et cetera. De onlogica druipt er gewoon af voor de gevorderde gebruiker. Juist voor de gebruiker die het makkelijk wil hebben, maakt Microsoft nu een (valse) inhaalslag. En er zijn best punten die ik prefereer van Windows, zoals de Explorer. Die is gewoon stukken beter dan de Finder.

Maar als je het nu hebt over OS X, dat is juist veel meer doelgericht. Wat is de filosofie van Apple? Laat het kutwerk maar aan ons over, wij doen dat wel zodat jij je met je werk kan focusen. En ik vind het jammer dat je gewoon niet aangeeft wat je dan in de weg zit. De Terminal is een enorm bruikbaar stukje software. Ik ben van mening dat je een beetje er om heen lult met o.a. de Mac App Store (sleep het weg!) en dat je toch een beetje Windows-biased bent. Niets mis mee, maar onderbouw het gewoon.

Zoveel anders is Lion echt niet dan Leopard aan het oppervlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach, uiteindelijk maakt 't niet zo veel uit. Ik bedoel het zoals het er staat; en eerlijk gezegd, moesten mijn grootouders direct gewoon een mac gekocht hebben had mij dat veel oplapwerk bespaart. En dat zijn sowieso goeie punten voor Apple. Maar uiteindelijk stel ik een OS één keer goed in en daarna heb ik er geen omkijken meer naar. Mijn grootste frustratie blijft echter dat 't window-management nog niet echt handig is.

In ieder geval zitten ze hier niet op te wachten en gaan deze posts toch waarschijnlijk verwijderd worden, en uiteindelijk is het gewoon persoonlijk dus ik hou het hierbij :).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2012 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Newsflash voor mcstrat: waar jij Apple van beschuldigd is iets wat iedere OS bouwer nastreeft. Iedere OS bouwer wil namelijk zijn OS makkelijker in gebruik maken en dat heeft helemaal niks met "senioren", "junioren", "n00bs" en "professionals" te maken want alle groepen willen graag gewoon de dingen doen die ze van plan zijn. De tijden van een Sinclair ZX81 waar je eerst je applicaties en spelletjes zelf moest programmeren zijn al een paar decennia voorbij. Dat ze het makkelijker maken wil echter niet zeggen dat het voor degene die wat complexere taken wil doen dan maar pech heeft. In tegendeel. Dingen als de commandline (bash, powershell) stellen die mensen in staat om die complexe taken te kunnen doen. Bij alle OS's kun je voor het merendeel de "n00b-functies" wegstoppen of domweg negeren, is het probleem ook mee opgelost. Wat Lion betreft: je kunt vrijwel al die nieuwtjes op Versions na volledig negeren en daardoor eenzelfde systeem als Snow Leopard verkrijgen.

Heeft het switchen van een OS om de reden dat "het voor n00bs is" dan ook enig zin? NEEN! Je kunt beter om andere redenen switchen zoals gaming en 3D/CAD werk. Of omdat je dat window management van OS X maar niet onder de knie krijgt en je daar gigantisch aan ergert. En juist die redenen zijn weer interessant om te weten, met name voor wie wil switchen maar ook voor wie met hetzelfde probleem zit. Dan wil je wel graag een oplossing weten. Voor o.a. sysadmins is dit draadje ook handig omdat je een aardig idee krijgt waar gebruikers tegenaan lopen en hoe je dat als beheerder kunt aanpakken. Met alleen een redenatie als "Lion is voor n00bs" sla je eigenlijk de plank volledig mis wat het doel van dit topic betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
Aloys schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 16:04:
[...]

Je kan ook een trucje toepassen (die je misschien nog niet kende). Je opent in een Finder venster de map waar de gewenste files staan. In Safari klik je op kies bestand (voor het uploaden). Dan zoek je niet het bestand op, maar dan klik je op het Finder venster waar je bestand staan. En sleep dan dit bestand in het Safari bestand kiesvenster. (Volgens mij kan je zelfs gewoon een bestand slepen naar de file input op de pagina (zonder op openen te klikken, maar dat weet ik niet zeker). :*)
Pfoei. Een niet erg onhandig handig trucje, weliswaar, maar ik had eigenlijk gehoopt dat Apple dit zelf wel zou herstellen 'naar hoe het was'.
Dit kan toch niet onopgemerkt blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Nou, het maakt gewoon gebruik van het principe wat al heel wat langer in MacOS (ja ook zonder de X) aanwezig is: drag & drop. Wat je hier doet is domweg het bestand in het juiste vakje of venster slepen. Dit is iets wat je nagenoeg overal kunt doen in heel het OS. Jouw probleem wordt er echter niet anders van, wellicht dat er iets is misgegaan met de upgrade en/of je account. Je kunt eens kijken of je dit ook met een ander account hebt. Zo nee dan ligt het aan je eigen account en is het handig om de instellingen (lees: plist bestanden in ~/Library/Preferences) van Safari en Finder eens weg te gooien. Ze worden vanzelf weer aangemaakt; je kunt ze nadien weer instellen. Ook kan een Safari plugin voor problemen zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autoreverse
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13-09 16:49
ppl schreef op zondag 29 januari 2012 @ 20:10:
...Jouw probleem wordt er echter niet anders van, wellicht dat er iets is misgegaan met de upgrade en/of je account...
Wat?! Zeg je me nu dat mijn probleem niet normaal is / niet hoort? Ik heb het nl. zowel met mijn Macbook Air als op mijn mac mini. Ik ga die plists eens verwijderen. Dank voor je reply en tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

In zoverre dat ik het met Lion zelf niet ben tegengekomen in diverse applicaties niet. Bij mij opent hij netjes de laatst geopende locatie. Ik weet echter wel dat dit soms ook domweg een probleem van de applicatie zelf is, op de een of andere manier opent ie dan gewoon een standaard locatie. Of het nou echt een probleem is dat niet hoort kan ik niet zeggen. Wie weet is het wel de beperking van de website zelf of de plugin die je op dat moment gebruikt.

[ Voor 11% gewijzigd door ppl op 30-01-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06:28
Sinds vanochtend geupgrade naar Lion (vanaf Snow Leopard). Eerste installatie sinds ik werk met mac, maar wat een makkelijk en goed iets. Daar kan Windows nog een puntje aan zuigen, aangezien die installatie altijd wel een stuk moeilijker was vergeleken met dit.

Tot nu super tevreden en de echte echt pluspunten vindt ik toch wel de full-screen apps en mission control. Evenals Launchpad, maar dit is niet echt een groot verschil ten opzichte van de application-folder die toen standaard in je Dock zat.

Dusver erg tevreden maar om pas duidelijk overtuigd te zijn dien ik 't wel eerst een aantal dagen/weken te gebruiken om een goed oordeel te kunnen vellen.

Ik vind het wel jammer dat, als je twee monitoren gebruikt, je niet 2 full-screen apps(op elke monitor 1) kunt draaien en dus nu op 1 monitor 1 app hebt en de andere blanco is.
Ook jammer dat de vorige- en volgende gestures in finder verdwenen zijn. Vond 't altijd wel lekker werken als je met 2 vingers heen en weer kon.

Sowieso geen spijt van.

Weet iemand trouwens hoe je, als je aan het typen bent, naar het begin en het einde van de regel gaat? Voorheen deed ik dit met cmd+(pijltje links)/(pijltje rechts), maar als je full-screen draait gaat die 'swipen' tussen de apps.
Dancing_Animal schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Dus omdat je niet 2 apps full screen draait heb je op elke monitor 1 app :S
Zie edit :X

[ Voor 9% gewijzigd door Trezzahn op 31-01-2012 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 23:31
Trezzahn schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:15:
Ik vind het wel jammer dat, als je 2 monitoren gebruikt, je niet 2 full-screen apps kunt draaien en dus op elke monitor 1 app hebt.
Aha nu snap ik 'm!
Ik werk ook met twee schermen en bij Snow Leopard maximize ik Firefox met 't groene balletje en VLC doe ik full screen met cmd+F. Ik mag toch aannemen dat dat nog wel werkt?

[ Voor 22% gewijzigd door Dancing_Animal op 31-01-2012 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelJuun
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08 12:41
Ik heb het switchen tussen spaces aan ctrl + -> gekoppeld, makkelijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Ik blijf problemen houden met iCal
Ik heb op mijn iphone / ipad dezelfde instellingen voor iCloud en Exchange.

Beide accounts staan juist ingesteld, en worden ook gedecteerd.
Echter in iCal krijg ik verbindingsfouten en dus geen actuele agenda.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Dancing_Animal schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 19:19:
[...]

Aha nu snap ik 'm!
Ik werk ook met twee schermen en bij Snow Leopard maximize ik Firefox met 't groene balletje en VLC doe ik full screen met cmd+F. Ik mag toch aannemen dat dat nog wel werkt?
Snow Leopard heeft geen full-screen apps. Dat is het verschil. Ik geloof dat als ik in QuickTime maximaliseer, Lion het als full-screen app ziet. Met VLC weet ik zo niet, zou ik even na moeten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Alhoewel mijn OS prima loopt, valt het me toch op dat Safari naarmate de uren verstrijken aardig wat Ram geheugen consumeert, na zo'n 8 uurtjes gaat dat al snel richting de 4 GB.

Ik heb gemiddeld zo'n 10 tabbladen open en flash blocker geïnstalleerd. Flash wordt dan ook enkel weergegeven wanneer ik daadwerkelijk op de content klik.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en het Ram verbruik, tips zijn uiteraard welkom.
Op moment van schrijven:

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-eefMSqCS56U/TymdkgUjPTI/AAAAAAAABc8/MhvQ0GXNPP4/s384/Safari%2520Ram.jpg

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 14-09 18:16
Destianto schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:25:
Alhoewel mijn OS prima loopt, valt het me toch op dat Safari naarmate de uren verstrijken aardig wat Ram geheugen consumeert, na zo'n 8 uurtjes gaat dat al snel richting de 4 GB.

Ik heb gemiddeld zo'n 10 tabbladen open en flash blocker geïnstalleerd. Flash wordt dan ook enkel weergegeven wanneer ik daadwerkelijk op de content klik.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en het Ram verbruik, tips zijn uiteraard welkom.
Op moment van schrijven:

[afbeelding]
Ik heb Safari nooit veel gebruikt. En op het moment dat ik het wel heb gebruikt nooit op het RAM verbruik gelet. Ik heb wel dezelfde ervaring met Firefox, RAM verbruik blijft maar oplopen, ook als alle tabbladen gewoon gesloten worden. Pas als ik Firefox dan helemaal afsloot en weer had opgestart begon ik weer met een laag verbruik :)
Ben je erg gehecht aan Safari? Anders zou ik eens Chrome gaan proberen.. Gebruik het alweer een hele tijd nu en qua RAM een stuk beter :) Browser staat al enkele dagen gewoon aan (sluimer iMac wel tussendoor), en al ontiegelijk veel tabs open gehad en weer gesloten en Chrome verbruikt nu (inclusief Chrome Helper en Renderer's) om en nabij de 400MB ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Volgens mij is dat vrijwel allemaal cache ram die direct wordt weggegooid zodra een andere app het kan gebruiken. Liever heb ik 2 gig aan cache in gebruik dan überhaupt vrij geheugen, want vrij geheugen is weggegooid geheugen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Destianto schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 21:25:

Op moment van schrijven:
Dat is echt gigantisch veel. Geen enkele browser moet 4 GB nodig hebben. Ter vergelijking: Ik heb met Opera altijd 40+ tabs open verspreid over 3-10 windows en ik start Opera misschien eens per 2-3 weken opnieuw op (vaak omdat het RAM gebruik erg hoog opgelopen is). Meestal hangt Opera rond de 1.5 GB. Dit is met flash en alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Dat het verbruik veel is realiseer ik me, toch vind ik Safari zelf een hele fijne browser, mede omdat ik meerdere Mac's en iOS apparaten bezit, en gebruik maak van de iCloud / sync diensten. Safari 1x afsluiten en opnieuw starten doet meestal inderdaad de truc.

Uiteraard ben ik me ervan bewust andere browsers dit ook ondersteunen en dat er externe software is, die synchronisatie mogelijk maken.

Is er misschien iemand die kan toelichten waar de kern van het probleem precies ligt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Tja, op mijn MBP gebruik ik ook Chrome.
Hierdoor heb ik Safari just op maat kunnen inrichten voor mijn iPad :)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb hier helemaal geen last van geheugenproblemen met Safari. Overigens trek ik mij over het algemeen mij niets aan van het geheugengebruik, daar heb ik het toch voor gekocht?! Pas als het traag begint te worden (meestal met Aperture en Final Cut Pro aan) dan sluit ik wel eens een applicatie die relatief veel geheugen gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Je zult je alleen maar over geheugengebruik zorgen moeten maken als je ook daadwerkelijk performanceproblemen krijgt. Zoals Dutch_Razor aangeeft, Safari maar ook Firefox 'reserveren' alvast wat geheugen zodat ze snel kunnen reageren op bijv. het openen van tabs, dan hoeven ze niet eerst aan het OS geheugen te vragen, en hoeft het OS niet eerst geheugen vrij te maken en te swappen, wat een snellere gebruikerservaring op kan leveren.

Ik had wél performanceproblemen op mijn vorige mac (ook met lion, is dus on-topic). Die had 4 GB geheugen, en XCode gebruikte al snel 4 GB geheugen. Apparaat ging swappen, performance ging weg. Heb nu een nieuwe MBP met 8 GB en een SSD, nergens meer last van, ook niet met xcode, eclipse, een losse JVM en een browser open (7 GB geheugengebruik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:51

PBP

Mac OS X 10.7.3 is beschikbaar

What's included?
The OS X Lion v10.7.3 Update includes Safari 5.1.3 and fixes that:

Add Catalan, Croatian, Greek, Hebrew, Romanian, Slovak, Thai, and Ukrainian language support
Address issues when using smart cards to log into OS X
Address compatibility issues with Microsoft Windows file sharing
Address an issue printing Microsoft Word documents that use markup
Address a graphics performance issue after sleep on some earlier iMacs that use ATI graphics
Resolve a Wi-Fi connection issue when waking from sleep
Address an issue that may prevent Safari from opening before joining a wireless network
Fix a potential issue authenticating to an SMB DFS share
Include RAW image compatibility for additional digital cameras

Directory Services

Improve binding to read-only Active Directory Domain Controllers
Improve binding and login speed for Active Directory users in a domain whose name ends in ".local"
Improve reliability of Dynamic DNS (DDNS) updates by Active Directory clients
Allow login with an Active Directory username that contains a space
Improve compatibility with Active Directory schemas that have been extended with the "apple-user-homeDirectory" and "apple-user-homeurl" attributes
Fix home directory Dock item for Active Directory users with mobile accounts
Allow NIS users with MD5-hashed passwords to log in
En eindelijk een nieuwe screenshot icon :*)
Oud:
Afbeeldingslocatie: http://silvermac.com/wp-content/uploads/2006/02/camera.png
Nieuw:
Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/11hgxn5.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door PBP op 02-02-2012 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Volgens het discussie forum op Apple schijnt deze release eindelijk ook het probleem met FileVault 2 en externe USB drives met een sector grootte van anders dan 512 bytes op te lossen! Waaronder de meeste 3TB USB drives... Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar ik had erg veel last van dit probleem. Het enige probleem dat ik nu heb is: Waar laat ik 3 TB aan data terwijl ik die USB drive formatteer :+

Edit: Trouwens mooi dat dat icoontje vernieuwd is, was nog een van de weinige 'Mac Classic' dingen die me nog wel eens irriteerden. De andere is dat 'polshorloge' wachticoontje dat je af en toe krijgt in plaats van de beach ball in Carbon apps. Maar die heb ik ook al een tijd niet meer gezien.

[ Voor 21% gewijzigd door GekkePrutser op 02-02-2012 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02-04-2023
Een vreemde vraag misschien.

DaisyDisk en Activiteitenweergave zeggen dit:
- OS X Lion 210gb groot - 145GB in gebruik, 65GB over.
- Bootcamp windows 7 - 30GB vol.

Finder zegt dat er in OS X Lion 119GB beschikbaar is, terwijl Daisydisk laat zien dat er maar 65gb beschikbaar is?
Ik kan de rekensom daarvan niet compleet maken, waar komt die 119gb vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Met Lion doet Time Machine local snapshots maken die naar de backup disk worden verplaatst als hij actief is. Finder en dat About my Mac schermpje nemen dat niet mee in de berekening, andere tools zoals Daisy Disk wel. In ieder geval zoiets was het. De local snapshots zijn met een commando uit te schakelen (bekijk de manual van tmutil maar eens).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Laatst online: 10-06 17:02
Over Time Machine gesproken; Ik heb gisteren m'n MBP geupdate naar 10.7.3 en nu krijg ik de volgende melding van Time Machine:

"Time Machine completed a verification of your backups. To improve reliability, Time Machine must create a new backup for you.

Click Start New Backup to create a new backup. This will remove your existing backup history. This could take several hours.
"

Hebben meer mensen deze melding gekregen na het installeren van 10.7.3?

//EDIT//

Het schijnt dat dit in eerdere updates ook gebeurde. Hier een link met meer info; http://support.apple.com/kb/HT4076

[ Voor 13% gewijzigd door brederodekater op 03-02-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.7.3 zorgt ervoor dat mijn 2011 iMac niet meer automatisch met mijn WiFi netwerk verbind als ik hem uit slaap stand haal... Ik moet Wifi uit/aan zetten om het te laten werken.

Vreemd, want volgens de release notes zou .3 juist een probleem met WiFi moeten oplossen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-09 12:08

Quakie

quakelen

Ik lees aardig wat klachten over 10.7.3. Tot nu toe heb ik geen rare dingen meegemaakt.

Je zou advies kunnen opvolgen en via apple support pagina 10.7.3. combo updater downloaden en die installeren. Daarna voor de zekerheid via schijfhulpprogramma je schrijfbevoegheden herstellen.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Wie kan me helpen met dit 'probleem'

Probleem is dus dat hij paars wordt als hij wilt verdwijnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:59
Ik heb last van CUI errors en applicaties die niet meer willen openen na de update naar 10.7.3. Momenteel maar via recovery usb m'n time machine backup van eergister terugzetten. 10 hours remaining... *sigh*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Laatst online: 11-09 23:02
AGE OF EMPIRES 2 WERKT NIET MEER!
Behalve een Windows 98 virtual machine, wat zijn de opties hier? WINE werkt voor geen meter, zo laggy dat ik niet door het menu heen kom.
Ik hoor dat MacSoft een re-release overweegt, maar ik betwijfel of dat gaat gebeuren.

[ Voor 16% gewijzigd door Wolfos op 03-02-2012 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBP

PBP

LaborGardens schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:38:
Ik heb last van CUI errors en applicaties die niet meer willen openen na de update naar 10.7.3. Momenteel maar via recovery usb m'n time machine backup van eergister terugzetten. 10 hours remaining... *sigh*
Cui problemen zijn op te lossen zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• filenox
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 31-07 10:23
Ach ook maar even vermelden dat het soms wel goed gaat ;)
Geen problemen te bekennen hier op een 13inch MBP begin 2011 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfos
  • Laatst online: 11-09 23:02
Ik wou dat ik weer terug kon naar Snow Leopard... ;(

[ Voor 3% gewijzigd door Wolfos op 03-02-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:59
PBP schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 20:17:
[...]

Cui problemen zijn op te lossen zie hier
Van alles al gevonden en geprobeerd, maar niks wilde werken. Dan rest enkel nog timemachine...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 10.7.3 zonet ook geïnstalleerd, en bij mij loopt 'ie vooralsnog prima.

10.7.2 liep al goed, maar animaties als naar full-screen gaan of Launchpad openen waren een beetje haperig.
In 10.7.3 zijn deze 'probleempjes' opgelost, maar het openen van mappen in Launchpad verloopt nog steeds niet helemaal lekker. Kan ook aan mijn grafische kaart liggen uiteraard, maar ik hoop dat Apple het systeem toch nog weet te optimaliseren voor deze kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met het soms verdwijnen van de muis cursor nadat de computer uit sleep mode komt. Er lopen op de Apple support site als topics uit 2008(!) waar dit zelfde probleem voorkomt maar blijkbaar is er nooit een oplossing voor gekomen. Alleen een reset helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:24

Exirion

Gadgetfetisjist

Reset van wat?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Van de computer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Een kort vraagje, ik ben ooit eens met Finder naar m'n Steam folder gegaan, en nu is dat steeds de default view waarin Finder opent. Althans, als ik OSX opstart staat die open in Finder. Hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haazzz
  • Laatst online: 14-09 18:16
apNia schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:11:
Een kort vraagje, ik ben ooit eens met Finder naar m'n Steam folder gegaan, en nu is dat steeds de default view waarin Finder opent. Althans, als ik OSX opstart staat die open in Finder. Hoe kan dat?
Moet je even naar Preferences/Voorkeuren van Finder (cmd + ,), dan bij Algemeen kan je bij het stukje 'Toon in nieuwe Finder-vensters:' aangeven welke map hij moet openen. Waarschijnlijk staat bij jou daar je Steam folder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Nee die staat gewoon op m'n home dir. Dat is het maffe juist :S
Het is ook niet zozeer bij een nieuwe Finder instance, dan doet ie wat ie moet doen, maar OSX start altijd op met een instance van Finder (is dat normaal?) en dan altijd m'n Steam dir. Ook al sluit ik 'm af, open ik nieuwe Finders, hij begint altijd daarmee. Maw, het is geen resume oid. Maf toch?

[ Voor 72% gewijzigd door apNia op 04-02-2012 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyLo
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 18-12-2023
apNia schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:45:
Het is ook niet zozeer bij een nieuwe Finder instance, dan doet ie wat ie moet doen, maar OSX start altijd op met een instance van Finder (is dat normaal?) en dan altijd m'n Steam dir. Ook al sluit ik 'm af, open ik nieuwe Finders, hij begint altijd daarmee. Maw, het is geen resume oid. Maf toch?
Ja, dat is normaal. Vergelijk het met explorer bij Windows, die staat ook altijd open. Ik heb TotalFinder en daarin heb ik mijn default folder ingesteld (voor het openen van een nieuwe finder-tab, nog een functie van TotalFinder) dus met de rest van je vraag kan ik niet helpen. Evt. de finder killen kan misschien helpen (killall finder in terminal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
apNia schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 14:45:
Kijk even bij System - Users & Groups - Login Items, daar staan alle programma's die bij het starten van je Mac automatisch mee opstarten. Steam staat daar ook tussen, gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanWalsum
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-09 21:08
Ik zit al heel lang te googelen, kom er zo direct niet uit.

Ik wil een windows 7 installatie ISO op een usb stick zetten. In windows kon dit mooi met een tooltje die de usb stick gelijkt bootable maakte, maar onder OSX lukt het me niet. Iemand een tip? Met het schijfhulpprogramma "herstellen" lukt het in ieder geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Smultie schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 17:59:
[...]

Kijk even bij System - Users & Groups - Login Items, daar staan alle programma's die bij het starten van je Mac automatisch mee opstarten. Steam staat daar ook tussen, gok ik.
Je hebt gelijk Smultie, bedankt! Heeft er enig nut waarom dit bij m'n Login Items staat? Het is een folder, dus geen application. Dan kan ik 'm toch net zo goed wegsmijten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
apNia schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 01:20:
[...]

Je hebt gelijk Smultie, bedankt! Heeft er enig nut waarom dit bij m'n Login Items staat? Het is een folder, dus geen application. Dan kan ik 'm toch net zo goed wegsmijten?
Ik kan je geen garantie geven, maar ik heb 'm zelf laatst ook uit de Login Items gegooid, en alles werkt nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

OK ik dacht dat ik zelf wat stoms had gedaan, ligt aan Steam dus :)

Thanks! Ga hem er vanavond uitgooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Ik draai mijn MBP nog steeds op Snow Leopard maar wil graag naar Lion toe ivm met photostream, ik weet dat er nog wel problemen zijn met Lion maar zijn de batterij problemen opgelost in 10.7.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ik heb even een vraag over het vergroten van een partitie.

Mijn windows partitie was te klein en die wilde ik vergroten dmv Winclone. Ik heb deze tutorial gevolgd en ben nu aangekomen op het punt waar je je Bootcamp partitie weg gooit en je Mac OS X Lion partitie vergroot naar de gehele ruimte op je schijf.
Bootcamp partitie is verwijderd, maar het probleem:

Als ik de enkele Mac partitie die is overgebleven wil vergroten naar de gehele ruimte op de SSD, krijg ik deze fout:
Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7010/6841982941_37dc950d97_z.jpg

Is het echt nodig om na de Bootcamp verwijdering, je Mac partitie weer helemaal op te trekken naar de volledige ruimte? Zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Daarnaast krijg in in Bootcamp assistent andere mogelijkheden dan in de tutorial. Ik kan niet kiezen voor de optie dat ik de installatie CD al heb? Hoe kan ik dit het beste doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Scirocco op 08-02-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gisteren dan toch maar lion geïnstalleerd op Imac 21,5 Late 2010. vandaag nog een paar updates , waaronder de bios. Alles werkt naar behoren en lijkt sneller progs op te starten / surven / opstarten.
Helemaal happy :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Jij hebt een BIOS in je iMac? En er staat 'Imac' op?

Ik zou 'm weer inleveren want dan heb je een nepperd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
CyBeR schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:00:
Jij hebt een BIOS in je iMac? En er staat 'Imac' op?

Ik zou 'm weer inleveren want dan heb je een nepperd.
Dat niet helemaal waar, er komen wel eens firmware updates voor via apple update en dat zijn toch echt bios updates. Dat er geen UI of andere schil omheen zit zoals bij reguliere pc hardware wil niet zeggen dat het er niet is.

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:11:
[...]

Dat niet helemaal waar, er komen wel eens firmware updates voor via apple update en dat zijn toch echt bios updates. Dat er geen UI of andere schil omheen zit zoals bij reguliere pc hardware wil niet zeggen dat het er niet is.
BIOS is een oud, archaisch systeem dat Macs niet hebben en nooit gehad hebben.

Ten behoeve van oude, archaische OS'en hebben ze tegenwoordig wel BIOS emulatie. Maar in werkelijkheid zat er in PowerPC macs Open Firmware en in Intel Macs EFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Scirocco schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:14:
Ik heb even een vraag over het vergroten van een partitie.

Mijn windows partitie was te klein en die wilde ik vergroten dmv Winclone. Ik heb deze tutorial gevolgd en ben nu aangekomen op het punt waar je je Bootcamp partitie weg gooit en je Mac OS X Lion partitie vergroot naar de gehele ruimte op je schijf.
Bootcamp partitie is verwijderd, maar het probleem:

Als ik de enkele Mac partitie die is overgebleven wil vergroten naar de gehele ruimte op de SSD, krijg ik deze fout:
[afbeelding]

Is het echt nodig om na de Bootcamp verwijdering, je Mac partitie weer helemaal op te trekken naar de volledige ruimte? Zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Daarnaast krijg in in Bootcamp assistent andere mogelijkheden dan in de tutorial. Ik kan niet kiezen voor de optie dat ik de installatie CD al heb? Hoe kan ik dit het beste doen?
Kan iemand me in ieder geval helpen met wat goede zoekwoorden? Dan kan ik in het engels verder zoeken.
Ik weet namelijk niet hoe deze fout in het engels heet. In het nederlands vind ik niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwaakvaak_v2
  • Laatst online: 02-06 12:29
CyBeR schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 20:37:
[...]

BIOS is een oud, archaisch systeem dat Macs niet hebben en nooit gehad hebben.

Ten behoeve van oude, archaische OS'en hebben ze tegenwoordig wel BIOS emulatie. Maar in werkelijkheid zat er in PowerPC macs Open Firmware en in Intel Macs EFI.
Je hebt geen gelijk, zelfs niet met een stoere nergens op-slaande verwijzing naar een bijna failliet land in je onderbouwing.
Misschien moet je, je even wat dieper inlezen in de materie

Dat het misschien geen BIOS is in de zin van een SMBIOS waar jij op doelt, neemt dat niet weg dat ook een EFI nog steeds een communicatie laag tussen je hardware en OS geregeld wordt.

Er bestaat voor EFI zelfs een open BIOS variant of mogen ze dat zo niet noemen van je omdat ze er een misschien ook wel OS uit deze tijdsperiode mee zouden kunnen opstarten.

Scirocco schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:22:
[...]

Kan iemand me in ieder geval helpen met wat goede zoekwoorden? Dan kan ik in het engels verder zoeken.
Ik weet namelijk niet hoe deze fout in het engels heet. In het nederlands vind ik niks..
http://www.creativetechs....an_resize_partitions.html

[ Voor 16% gewijzigd door kwaakvaak_v2 op 08-02-2012 22:33 . Reden: tweede quote voor Scirocco ]

Driving a cadillac in a fool's parade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scirocco
Ja ik weet hoe het moet, maar er ging wat fout. Uiteindelijk heb ik de exacte engelse vertaling gevonden en een aantal dingen geprobeerd.
Eerst booten in de recovery modus om daar vervolgens de schijf te controleren en indien nodig, te herstellen. Daarna zou ik dan toch de partitie kunnen vergroten.

Uiteindelijk heeft dit gewerk:
Booten vanaf bootable usb stick met dezelfde recovery modus erop. Vanaf daar, schijfhulpprog, en toen kon ik wel partitioneren.
Job done.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:30:
[...]

Je hebt geen gelijk, zelfs niet met een stoere nergens op-slaande verwijzing naar een bijna failliet land in je onderbouwing.

Dat het misschien geen BIOS is in de zin van een SMBIOS waar jij op doelt, neemt dat niet weg dat ook een EFI nog steeds een communicatie laag tussen je hardware en OS geregeld wordt.

Er bestaat voor EFI zelfs een open BIOS variant of mogen ze dat zo niet noemen van je omdat ze er een misschien ook wel OS uit deze tijdsperiode mee zouden kunnen opstarten.
Allemaal leuk en aardig, maar jij hebt hier geen gelijk. BIOS, de Basic Input/Output System, is een bepaalde specificatie van IBM. Vroeger draaide je complete OS daar zo ongeveer op; DOS maakte enorm veel gebruik van de BIOS functies om bijvoorbeeld letters op het scherm te toveren. De BIOS vertaalde dat naar wat de hardware moest weten om dat daadwerkelijk uit te voeren.

Tegenwoordig doet BIOS niet veel meer dan hardware initialiseren, en praat de kernel van je OS daarna direct met z'n eigen drivers tegen die hardware. Dat heeft een enorme zwik voordelen, voornamelijk in termen van performance en flexibiliteit.

EFI neemt die taak nu over in modernere intel hardware, maar om die oudere legacy-os'en te kunnen draaien kan het een BIOS emuleren. Dat deed de EFI in Macs in het begin niet; dat was een onderdeel van BootCamp toen het uitkwam. Sindsdien zit het overal in.

Nogmaals, BIOS is iets heel specifieks en niet een algemene term voor firmware. BIOS is firmware, niet andersom.

Macs hebben nooit een BIOS gehad. Het dichtsbij wat ze komen is de huidige BIOS-emulatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zal ik deze maar even hier laten?

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/duty_calls.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
@smultie.....echt super!!! ik lig echt dubbel hierO :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

excuses voor de misschien onnodige discussie; ik kreeg inderdaad een EFI-update!
Voor mij is EFI niets meer en niets minder dan een softwarematige communicatielaag tussen OS en HW.
En dat is nou het mooie van een iMac (geen nepperd!); een doorsnee gebruiker hoeft zich hier helemaal niet druk om te maken; dat is bij andere Operating Systems wel anders. Daarom kies ik ook voor Apple-apparatuur: aanzetten en heel, heel lang en veel plezier. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

kwaakvaak_v2 schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:30:
[...]

Practice what you preach en lees eerst eens zelf de dingen waar je iemand anders op wijst. Je bent nu namelijk zo dom om 'm het bewijs dat jij uit je nek loopt te kletsen op een presenteerblaadje te geven ;)
Dat is terminologie verdraaien totdat het in je straatje past. Met die redenatie zouden IPX/SPX en TCP/IP volledig met elkaar compatible zijn want het zijn allemaal netwerkprotocollen. Zo werkt het dus niet. Zowel EFI, BIOS, SMBIOS, OpenFirmware/OpenBoot, enz. zijn systemen die tussen de hardware en het OS in zitten waarbij dit om een stokje-overgeef-systeem gaat. EFI begint eerst om alles te initialiseren, daarna neemt het OS het stokje over. Zoek ook eens op wat een Operating System is want dat lijk je ook niet te snappen. Dat is namelijk hetgeen wat er tussen de eigenlijke applicaties en hardware zit, heel simpel gezegd zorgt het OS er voor dat je software van de hardware gebruik kan maken. Dat tegenwoordig het begrip OS verder opgerekt is en nu ook de basis applicaties zoals een mailclient en agenda behelst doet niets af aan deze basis die het nog altijd vervuld.
Dan tuin je hier bij dezen volledig in de naamgeving :) Zoals ze het zelf al melden heeft OpenBIOS eigenlijk niets met een BIOS zoals we die kennen te maken maar is het een implementatie van OpenFirmware/OpenBoot. Heel wat anders.

Het is alleen erg jammer dat de EFI implementatie in de Macs niet dezelfde mogelijkheden heeft als wat bijv. OpenBoot heeft. Aan de andere kant is het nou ook niet echt iets wat je nodig hebt. De dingen die je wel nodig hebt worden gewoon ondersteund. Simpel houden voor de gebruiker, reden waarom er voor de EFI ook verder geen interface aanwezig is, je moet het met een aantal sneltoetsen stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:53

Zjemm

...

sinds de laatste update komt maakt mijn imac geen wifi verbinding meer als deze uit de slaapstand komt. im moet wifi uit zetten en weer aan en dan heeft ie weer verbinding. Hebben meer mensen dat probleem? het is erg irritant

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
Zijn er hier mensen die problemen ervaren met dualscreen in Lion? Ik heb namelijk de indruk dat het vrij buggy is.

Bij één scherm heb ik negen kans van tien bij het ontwaken uit standby of iets dergelijks, sneeuw. Een ander scherm slaapt nu net nooit, het scherm wordt wel zwart maar blijft aanstaan (ook als de laptop slaapt) en net heb ik mijn mbp even aan het scherm van m'n vriendin gehangen en daar krijg ik wat ruis op te zien. Geen hevige ruis, gewoon hier en daar eens een rode horizontale lijn en langs de kant van het scherm zo rode pixeltjes.

Nu, dit kan aan de grafische kaart liggen, de driver, de kabel of het scherm zelf. Beetje een ellende om uit te vissen wat hier nu meteen problemen geeft. Ik heb er wel als eens achter gegoogled en er zijn nog mensen die sneeuw krijgen te zien op hun extern scherm bij het ontwaken van hun toestel. Misschien iemand hier die er ervaringen mee heeft of misschien suggesties?

[ Voor 23% gewijzigd door Pyr0wl op 13-02-2012 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Pyr0wl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:09:
Zijn er hier mensen die problemen ervaren met dualscreen in Lion? Ik heb namelijk de indruk dat het vrij buggy is.
Nee, tenzij je meetelt dat full-screen in Lion met een dualscreen set-up kut is.
Bij één scherm heb ik negen kans van tien bij het ontwaken uit standby of iets dergelijks, sneeuw.
Samsung scherm toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pyr0wl schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:09:
Ik heb er wel als eens achter gegoogled en er zijn nog mensen die sneeuw krijgen te zien op hun extern scherm bij het ontwaken van hun toestel. Misschien iemand hier die er ervaringen mee heeft of misschien suggesties?
Ik heb precies hetzelfde, sneeuw op een extern scherm(Dell 2709W) bij het ontwaken uit sleep. Een oplossing heb ik niet gevonden behalve de monitor uit en aan zetten en eventueel een tijdje wachten. Waar ik ook continu last van heb zijn verschoven en verkleinde (of vergrootte) applicatie vensters na uit sleep komen. Het ligt ook niet alleen aan Lion, het gebeurde voor de Lion update ook al.

Wat ik heb kunnen constateren is dat in het algemeen Apple problemen heeft met de sleep modus en helemaal als er er niet-Apple producten aan de notebook hangen. De muiscursor is vaak verdwenen na uit de sleep te komen, het gebeurt alleen sinds ik een Logitech muis gebruik nadat de Apple muis overleden was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17
Wolfos schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:48:
AGE OF EMPIRES 2 WERKT NIET MEER!
Behalve een Windows 98 virtual machine, wat zijn de opties hier? WINE werkt voor geen meter, zo laggy dat ik niet door het menu heen kom.
Ik hoor dat MacSoft een re-release overweegt, maar ik betwijfel of dat gaat gebeuren.
Zorg voor Wine 1.3.3.7 of hoger, dit is de eerste met even complete DIB engine, daarin draait hij prima.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:07:
[...]

Ik heb precies hetzelfde, sneeuw op een extern scherm(Dell 2709W) bij het ontwaken uit sleep.
Ah, dat heb ik zelf alleen op Samsungschermen gezien, maar blijkbaar zijn er meer.

Ik heb 't zelf niet meer gehad op m'n late-2011 macbook pro trouwens (m'n mid-2009 had er ongeveer 4 uit 10x last van) maar ik heb daarvoor hetzelfde gedrag ook gezien op blackbooks, allemaal in combinatie met samsung schermen. Inderdaad, het scherm even uit en aanzetten of even wachten helpt. Het eerste is meestal het snelst, als je geen superlangzaam scherm hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zygivt
  • Laatst online: 04-09 13:57

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Mijn mbp 13" heeft totaal geen problemen met mijn iiyama met uitzondering van de muis die ik idd af en toe kwijt ben. Touchpad of fysieke muis maakt daarin geen verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0wl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-01 17:22
CyBeR schreef op maandag 13 februari 2012 @ 23:46:
[...]

Nee, tenzij je meetelt dat full-screen in Lion met een dualscreen set-up kut is.

[...]

Samsung scherm toevallig?
Haha, agreed. Alhoewel je wel je beide schermen kan gebruiken terwijl je in fullscreen werkt. Als je bijvoorbeeld bezig bent in xcode, fullscreen, en dan dubbelklikt op een source file, dan opent die source file in een apart venster. Dat venster kan je dan op het tweede scherm plaatsen.

En nope, dat gedoe met sneeuw etc heb ik op een acer scherm. Het scherm met die "rode ruis" is echter wel een Samsung scherm :)

Ik heb trouwens een gezocht of dat er ook zulke issues bekend waren in samenwerking met zo'n thunderbolt display maar hier vond ik niet meteen iets over :P Wat ik wel vond was dit: https://discussions.apple.com/thread/2774718?tstart=0

Misschien eens de moeite om op het gemak door te nemen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

Misschien een heel erg domme vraag (ik heb maak pas kennis met OSX zeg maar ;) ) maar hoe krijg ik rechts boven de diverse partities van me Macbook hdd te staan? Ik zie dat erg veel mensen dat hebben en had derhalve eerlijk gezegd verwacht dat dat automatisch zou gaan maar niets blijkt minder waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 31-01-2023
lasharor schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:28:
Misschien een heel erg domme vraag (ik heb maak pas kennis met OSX zeg maar ;) ) maar hoe krijg ik rechts boven de diverse partities van me Macbook hdd te staan? Ik zie dat erg veel mensen dat hebben en had derhalve eerlijk gezegd verwacht dat dat automatisch zou gaan maar niets blijkt minder waar.
Klik ergens op je bureaublad zodat Finder actief wordt.
Ga dan naar Finder => Voorkeuren => Algemeen
En daar kun je aanvinken wat je graag op je bureaublad wil zien. d:)b
Wat is het toch mooi allemaal, hé? _O-

Have Fun Funske

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11-09 21:22

lasharor

7 december 2004

funske schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 13:47:
[...]

Klik ergens op je bureaublad zodat Finder actief wordt.
Ga dan naar Finder => Voorkeuren => Algemeen
En daar kun je aanvinken wat je graag op je bureaublad wil zien. d:)b
Wat is het toch mooi allemaal, hé? _O-
Ik dank u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Zjemm schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:05:
sinds de laatste update komt maakt mijn imac geen wifi verbinding meer als deze uit de slaapstand komt. im moet wifi uit zetten en weer aan en dan heeft ie weer verbinding. Hebben meer mensen dat probleem? het is erg irritant
Ook ik heb dit probleem, en ook alleen op Wi-Fi gebied.
Als ik een kabel gebruik gaat het wel goed.

De Wi-Fi lijkt wel connected want ik heb ook een geldig IP en gateway en alles maar kan niet naar buiten...
Na het opnieuw af en aanmelden op het netwerk, werkt alles weer.

[ Voor 16% gewijzigd door GeeMoney op 14-02-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-09 07:41
10.7 geintroduceerd juli 2011... inmiddels 10.7.3 & 7-8 maanden verder... EN NOG STEEDS IS HET NIET MOGELIJK OM OP NETWERK SHARES TE ZOEKEN.

Hallo dit kon zelfs in windows 95!!!!

Totale ramp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

lowfi schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:21:
10.7 geintroduceerd juli 2011... inmiddels 10.7.3 & 7-8 maanden verder... EN NOG STEEDS IS HET NIET MOGELIJK OM OP NETWERK SHARES TE ZOEKEN.
Ik durf Lion ook nog altijd niet aan :X Ik wacht nog lekker af.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Hebben jullie ook last van deze visuele bug? Het komt er op neer dat het scherm rare flitsen vertoont van 'ruis'patronen als je bepaalde bestanden over de dock sleept (en ook over bepaalde andere icons op het scherm)

Het gebeurt niet met elk bestand maar ik heb het bijvoorbeeld gezien met videobestanden die een preview in het icoontje bevatten. Het is niet ernstig maar wel irritant, vooral omdat het zo duidelijk te zien is. Ik heb trouwens een Mac Mini met Radeon 6630M graphics. Misschien is het wel afhankelijk van het model videokaart. Dit is helaas ook nog niet opgelost in 10.7.3. De enige workaround die ik gevonden heb is de dock op 2D zetten maar dat is niet echt een oplossing vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12:17

Totale ramp
In de sidebar komen de beschikbare shares, en anders CMD-K of Go -> Connect to Server in Finder. Of CMD-Shift-K voor een overzicht (Go -> Network).

[ Voor 8% gewijzigd door ZpAz op 14-02-2012 18:49 ]

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Zoeken is wat anders dan connecten.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/28951/applewordtwakker.png

Voor de goede orde dit is een AFP share. In SMB heb ik precies hetzelfde probleem. En nee ik ben niet de enige:

http://www.google.nl/webh...fp=ee9498d84eb073de&ion=1

[ Voor 57% gewijzigd door lowfi op 14-02-2012 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

lowfi schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 18:53:
Zoeken is wat anders dan connecten.

[afbeelding]

Voor de goede orde dit is een AFP share. In SMB heb ik precies hetzelfde probleem. En nee ik ben niet de enige:

http://www.google.nl/webh...fp=ee9498d84eb073de&ion=1
Op een AFP share die door een Mac geshared wordt is dat allicht geen probleem. Net nog geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
Ik heb geen mac server. Voorheen (10.2-10.6) werkte dit trouwens prima. Of is het soms een feature ipv een bug :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

De netwerkshares hier worden ook keurig netjes allemaal gevonden. Ik zou dan ook eens verder gaan kijken. Het kan zijn dat de firewall wat blokkeert, het kan ook zijn dat je met een guest account de shares probeert te bekijken welke daar geen rechten voor heeft. Dan moet je eerst inloggen, pas daarna zie je de shares. Logisch maar soms wordt het over het hoofd gezien, met name omdat je die credentials in je keychain kunt opslaan zodat hij de volgende keren dit allemaal automatisch doet. Ik zie dat er iets van TotalFinder wordt gebruikt. Kan ook zijn dat deze wat problemen heeft. En zo zijn er nog wel meer factoren die een rol spelen en waarom het nou juist van belang is om even verder te gaan zoeken (logs bekijken met Console is erg handig).

Ik was ook niet de enige die met z'n admin account niet meer op de server in kon loggen maar in mijn geval was het toch echt mijn eigen fout. Iets teveel rechten ontnomen maar eer je daar weer achter bent...

[ Voor 12% gewijzigd door ppl op 15-02-2012 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Totale ramp
Ik heb hier ook last van en inderdaad dit is echt een basisfunctie welk in elk OS hoort te zitten.Deze "bug" maakt Lion in 1 klap tot een amateuristisch OS wat in geen enkele kantoor omgeving gebruikt kan worden.

Dat dit in 8 maanden nog steeds niet is opgelost geeft ook te denken....

• J0HAN
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-09 14:13
ppl schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:40:
De netwerkshares hier worden ook keurig netjes allemaal gevonden. Ik zou dan ook eens verder gaan kijken. Het kan zijn dat de firewall wat blokkeert, het kan ook zijn dat je met een guest account de shares probeert te bekijken welke daar geen rechten voor heeft. Dan moet je eerst inloggen, pas daarna zie je de shares. Logisch maar soms wordt het over het hoofd gezien, met name omdat je die credentials in je keychain kunt opslaan zodat hij de volgende keren dit allemaal automatisch doet. Ik zie dat er iets van TotalFinder wordt gebruikt. Kan ook zijn dat deze wat problemen heeft. En zo zijn er nog wel meer factoren die een rol spelen en waarom het nou juist van belang is om even verder te gaan zoeken (logs bekijken met Console is erg handig).

Ik was ook niet de enige die met z'n admin account niet meer op de server in kon loggen maar in mijn geval was het toch echt mijn eigen fout. Iets teveel rechten ontnomen maar eer je daar weer achter bent...
Het gaat niet om het verbinden naar een share, maar binnen een share zoeken naar bestanden.
(zoals ook al door lowfi wordt aangegeven twee posts boven de jouwe)

Ik heb hier zelf (icm met mijn ReadyNAS) idd ook last van; vreselijk onhandig!

 MacBook Pro M1 (2021)  Mac Mini (2011)  iPhone 12 Pro

• woutertje6
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 25-05 18:58
Ik had de vraag al eerder gesteld maar nog geen antwoord gekregen dus vraag het nog maar eens ;).

Ik wilde een tijd geleden upgraden naar OSX Lion (10.7.2) maar dat werd mij afgeraden om de MBP wat problemen kon krijgen met de batterij. Is dit ondertussen al opgelossen? Ik wil namelijk graag opgraden naar Lion maar niet ten koste van mijn batterij.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Jur schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 23:58:
Ik heb hier ook last van en inderdaad dit is echt een basisfunctie welk in elk OS hoort te zitten.Deze "bug" maakt Lion in 1 klap tot een amateuristisch OS wat in geen enkele kantoor omgeving gebruikt kan worden.

Dat dit in 8 maanden nog steeds niet is opgelost geeft ook te denken....
Geen enkel OS is meteen stabiel, maar ik denk dat Lion tot nu toe echt de beroerdste OSX versie is. De overgang naar Leopard was ook niet probleemloos, maar zo kritisch en langslepend als nu was het niet.

• The-Dude
  • Laatst online: 06-03-2023
Ook ik heb relatief veel problemen met Lion:
- Mail.app crasht geregeld, terwijl ik een mail aan het schrijven ben
- Browser scrollt met lag
- Wifi verbindt niet automatisch als hij uit sleep komt
- Magic Mouse verbindt niet automatisch
- als ik iTunes open en een liedje afspeel schiet het CPU gebruik omhoog.

• Bosmonster
  • Laatst online: 10-09 08:45

Bosmonster

*zucht*

Ik kan hier gewoon zoeken op de netwerkshares in 10.7? Retesnel ook nog eens.

Van die andere issues ook geen last overigens.

(Heb een MBP'11 en een Air'11 met 10.7.3 overigens, beiden nergens last van).

[ Voor 33% gewijzigd door Bosmonster op 16-02-2012 13:21 ]

• MarkW800i
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-03-2024
http://www.apple.com/macosx/mountain-lion/messages-beta/

Download Messages Beta and get a taste of what’s coming in OS X Mountain Lion. When you install Messages, it replaces iChat. But iChat services will continue to work. And Messages brings iMessage to the Mac — just like on iPad, iPhone, and iPod touch running iOS 5. Here are the features you can expect with Messages:

Send unlimited iMessages to any Mac, iPad, iPhone, or iPod touch.*
Start an iMessage conversation on your Mac and continue it on your iPad, iPhone, or iPod touch.
Send photos, videos, attachments, contacts, locations, and more.
Launch a FaceTime video call and bring the conversation face-to-face.
Messages supports iMessage, AIM, Yahoo!, Google Talk, and Jabber accounts.

Best interessant :)

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:14
MarkW800i schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:53:
http://www.apple.com/macosx/mountain-lion/messages-beta/

Download Messages Beta and get a taste of what’s coming in OS X Mountain Lion. When you install Messages, it replaces iChat. But iChat services will continue to work. And Messages brings iMessage to the Mac — just like on iPad, iPhone, and iPod touch running iOS 5. Here are the features you can expect with Messages:

Send unlimited iMessages to any Mac, iPad, iPhone, or iPod touch.*
Start an iMessage conversation on your Mac and continue it on your iPad, iPhone, or iPod touch.
Send photos, videos, attachments, contacts, locations, and more.
Launch a FaceTime video call and bring the conversation face-to-face.
Messages supports iMessage, AIM, Yahoo!, Google Talk, and Jabber accounts.

Best interessant :)
Alleen de download link doet het nog niet T_T nog even wachten dus.

• MarkW800i
syntesia schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 14:54:
[...]

Alleen de download link doet het nog niet T_T nog even wachten dus.
Klopt had ik even moeten vermelden. Het hele imessage concept werkt heerlijk, dus ben blij dat het op osx komt. Zag ook iets van Twitter intergratie in het nieuwe systeem van Apple. Iets wat we al kennen uit IOS5.

Hier de link van Mountain Lion: :)

http://www.apple.com/macosx/mountain-lion/

[ Voor 9% gewijzigd door MarkW800i op 16-02-2012 14:58 ]

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:14
jaa mountain lion word een geweldige update nog verdere integratie met de iphone ipad en apple tv !

• PBP

PBP

Mountain Lion :o

Wel een totaal onverwachtste aankondiging zo ineens. Had wel verwacht dat ze dit bewaard hadden voor een event. Eerste indruk is goed :9 , dingen die ik bij Lion al gehoopt had komen er nu toch in. En eindelijke growl achtige notifications. Growl vind ik namelijk nogal 'minder' sinds de nieuwe update.

• MarkW800i
Eindelijk :)

- Airplaymirroring
- Gamecenter
- Notification center
ect....

Filmpje!

http://www.apple.com/maco...s.html#video-mountainlion

[ Voor 35% gewijzigd door MarkW800i op 16-02-2012 15:05 ]

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Mountian Lion :D
Net op het moment dat ik een Macbook Air wil aanschaffen.
Kan niet wachten!

An  a day keeps the doctor away.

• PBP

PBP

Airplaymirroring ook ja. Mooi als dat door heel het OS verwikkeld zit en developers het kunnen gebruiken. VLC bijvoorbeeld, gewoon alles afspelen op je AppleTV zonder jailbreak :P

• MarkW800i
PBP schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 15:10:
Airplaymirroring ook ja. Mooi als dat door heel het OS verwikkeld zit en developers het kunnen gebruiken. VLC bijvoorbeeld, gewoon alles afspelen op je AppleTV zonder jailbreak :P
Zo in het fimpje te zien is dat niet nodig. Werkt hetzelfde als op een iphone 4s en Ipad 2. Hij laat gewoon je gehele desktop zien :*)

[ Voor 6% gewijzigd door MarkW800i op 16-02-2012 15:12 ]

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 10:26
Dat is onverwacht zeg. Ziet er goed uit in ieder geval.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

• jip_86
  • Laatst online: 11:41
Wel een beetje gemengd gevoel bij. Lijkt er een beetje op alsof ze een paar apps van de iPad geport hebben. Maar dat heb ik misschien wel mis, kan geen video's kijken op het werk.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Cool, ziet er goed uit :)

Ik hoop wel dat ze notification center gaan syncen via iCloud. Nu krijg ik notificaties te zien op m'n iPhone en thuis op de iPad kan ik dezelfde weer wegklikken. Uitzetten is ook geen optie want als je op de iPad wat aan het Facebooken bent is het wel handig om ze daar te ontvangen.
Pagina: 1 ... 10 ... 17 Laatste

Let op:
Specifieke vragen en problemen moeten in een nieuw topic worden gepost. Op deze manier behouden we het overzicht en krijgt jouw probleem of vraag de aandacht die het verdient. Dit topic is alleen bedoeld om goed onderbouwde ervaringen te delen.